abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:09:58 #1
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_145891869

Dit topic is voor iedereen die aan mountainbiken doet. Of je nou net met je gezicht in de modder ligt, al een tijdje de heuvels aan het beklimmen bent, of al jarenlange ervaring hebt en een flink stukje door kan trappen. Hier kunnen we elkaar tips en adviezen geven, foto's delen en uiteraard een leuke anekdote de ether in gooien.


Om alle vorige topicdelen te bekijken ga je naar: [Centraal] Mountainbike Topic


Trek
Specialized
Cannondale Scott
Giant
Cube
Canyon
Fuji
Merida
Stevens
Focus
GT Bergamont
Gary Fisher
Kona
Bulls


slangetje.gif BORRREETJEEE
fokava.jpg kanovinnie
crazy.gif Crazy-M
wielrenner.png MarcoD
2hhdcup.png Poiuytr
icon.jpg Flipmoehoe


Hoofdpagina's:
Dirty-Pages
Mountainbike.nl
MTB Routes NL
MTB Routes BE
Pagina's voor beginners:
Dé pagina voor beginners! (bevat info over verschillende discipline's, onderdelen, fietskeuze, onderhoud etc.)
Sleutelen en onderhoud:
Park Tool site met guides voor al je sleutelwerk
Sleuteltips door bikers, voor bikers
Reviews en info over onderdelen
Bandenreviews

Online (MTB) Winkels
Cyclewear (Vooral kleding)
Futurumshop
Bobshop
Chain Reaction Cycles (Engelse webwinkel)
Bike Components (Duitse webwinkel)
Bikester (Nederlands, verzend uit Duitsland)
Mantel Bikeparts
Fietssportief Onderdelen
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_145891933
29". _O_
pi_145892131
650B, 29" is sooooooooooo 2011.
pi_145892275
650B - 27,5er hier :)

waar ik veel fiets ben ik op de technische singletracks wel in het voordeel op een 29er denk ik..
(wacht op reactie van Poiytr :P )
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:23:09 #5
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_145892290
Nog een vraagje in verband met aanschaf nieuwe MTB.

Canyon heeft de Grand Canyon Al 5.9 voor 800 pleuro en de AL 6.9 voor 1000 euro. Verschil zijn de voorvork, de wielen en de cranks. De goedkope variant heeft Alex EN24 velgen met shimano naven. De duurdere variant Mavic Crossone's. Voorvork is RockShox 30 Gold TK 29 vs RockShox Reba RL.

Verschil is ondermeer gewicht. Is de 200 euro extra het waard voor de Mavic's en de Reba?
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_145896008
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 16:06 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Klopt. Echter vind ik de stelling dat die tocht op een 26" niet te doen is ook wat apart
Hoho, didn't say that.

Ik denk gevoelsmatig dat een 29er of 27,5 makkelijker zal fietsen, dan een 26''
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:50:39 #7
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_145896676
Nog niet op een 36" fietsen. :')
Jullie lopen allemaal hopeloos achter.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_145896783
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 16:22 schreef Flipmoehoe het volgende:
650B - 27,5er hier :)

waar ik veel fiets ben ik op de technische singletracks wel in het voordeel op een 29er denk ik..
(wacht op reactie van Poiytr :P )
Korte singletrack met veel bochten achter elkaar is een 26er of 27,5 gewoon veel sneller dan een 29er. Maar op rechte stukken maak je dat verschil zo weer goed met een 29er, ben ik nu wel stellig van overtuigd. Denk dat het al met al niet zo heel veel verschil zit tussen al die maten. Als je langer bent en lange benen hebt zoals ik ben ik wel over uit dat je beter een 29er kunt pakken dan een 26er.

Ik zat vanmiddag trouwens op die Duchenne heroes, zijn er nog meer van dit soort evenementen aankomende zomer los van al die sponsoracties? Weinig zin om maand lang bezig te zijn met geld inzamelen voor goede doelen :@
pi_145912269
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 18:55 schreef poiuytr het volgende:

[..]
Ik zat vanmiddag trouwens op die Duchenne heroes, zijn er nog meer van dit soort evenementen aankomende zomer los van al die sponsoracties? Weinig zin om maand lang bezig te zijn met geld inzamelen voor goede doelen :@
Dus jij wilt wel aan een toffe goede doelen tocht meedoen, lekker ritje, mooi uitgezet, bevoorrading, motorbegeleiding onderweg etc, maar niet de moeite ervoor doen om geld in te zamelen?
Ok.

Maar goed, je hebt dus de ride for the roses, Alp du 6, run for kika, roparun, ga zo maar door. Wel vooraf je ooms en tantes vragen of ze 10 ¤-cent per gefietste km of hoogtemeter willen betalen he :)

Wil je geen gezeik met sponsor dit&dat en zieke kindjes, dan gewoon meedoen aan een toffe MTB-marathon of prestatierit. Veelal in de Ardennen, bij ons worden ze niet zoveel georganiseerd. Ik zou alleen de Bart brentjes challenge kunnen bedenken in Nederland.
Let wel. Gave tochten kosten geld. Waar je in Nederland een keer 6 of 8 ¤ moet betalen voor een MTB toertocht inclusief 1 limonade stop, kosten dit soort marathons rustig 30¤ of meer. Maar daar heb je dan wel een gave ervaring voor!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_145922727
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:15 schreef Gripper het volgende:

[..]

Dus jij wilt wel aan een toffe goede doelen tocht meedoen, lekker ritje, mooi uitgezet, bevoorrading, motorbegeleiding onderweg etc, maar niet de moeite ervoor doen om geld in te zamelen?
Ok.

Maar goed, je hebt dus de ride for the roses, Alp du 6, run for kika, roparun, ga zo maar door. Wel vooraf je ooms en tantes vragen of ze 10 ¤-cent per gefietste km of hoogtemeter willen betalen he :)

Wil je geen gezeik met sponsor dit&dat en zieke kindjes, dan gewoon meedoen aan een toffe MTB-marathon of prestatierit. Veelal in de Ardennen, bij ons worden ze niet zoveel georganiseerd. Ik zou alleen de Bart brentjes challenge kunnen bedenken in Nederland.
Let wel. Gave tochten kosten geld. Waar je in Nederland een keer 6 of 8 ¤ moet betalen voor een MTB toertocht inclusief 1 limonade stop, kosten dit soort marathons rustig 30¤ of meer. Maar daar heb je dan wel een gave ervaring voor!
- Mergelheuvelland 2 daagse
- Limburgs mooiste
- Groesbeeks gruwelijkste
- 8 van Oost Brabant
- Gulbergen24
- Verder zijn er nog talloze marathon wedstrijden en 24uurs wedstrijden.

Er wordt in Nederland elke week iets georganiseerd, of het nu een toertocht is of een marathon of een 24 uurs. Ik weet niet waarom je denkt dat er niets te doen is. Wel is het vooral te doen in het Zuiden van Nederland.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_145937792
morgen niet fietsen :'( :'( :'(
mtb staat bij fiestenmaker voor compleet nieuw cassete/tandwielen/ketting
is behoorlijk weg gesleten (rijd behoorlijk wat km per jaar denk wel zeker 4000km en ok flink tempo dus heeft zwaar verduren)tja 1 x per jaar goed vervangen
pi_145943966
Ik ben vandaag toegetreden tot het schaduwgebied tussen wielrennen en MTB'en: heb een cyclocrosser gekocht :)

Nog vollere schuur en nog meer dingen om uit te kiezen. Ga bij de eerstvolgende MTB tochten gewoon gebruiken, ook als m'n maatjes wel op hun MTB gaan. Techniek en bochtenwerk op een crosser zullen heel anders zijn dan ik gewend ben, dus ik ben benieuwd!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zondag 26 oktober 2014 @ 08:03:53 #13
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_145950010
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 18:50 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Nog niet op een 36" fietsen. :')
Jullie lopen allemaal hopeloos achter.
[ afbeelding ]
Ah, je hebt de fatbike zelfs maar overgeslagen:



Op de Bikemotion was er ook een stand met een elektrische full-suspension fatbike :D Ik weet alleen niet meer welk merk dat was.

edit: ah, het was Bulls:


(volgens mij zijn ze vergeten wat lucht in de voorvork te doen...)
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_145960290
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 21:36 schreef amp25 het volgende:
morgen niet fietsen :'( :'( :'(
mtb staat bij fiestenmaker voor compleet nieuw cassete/tandwielen/ketting
is behoorlijk weg gesleten (rijd behoorlijk wat km per jaar denk wel zeker 4000km en ok flink tempo dus heeft zwaar verduren)tja 1 x per jaar goed vervangen
Wat krijg voor groep krijg je er weer op en hoeveel euro was je kwijt?

Deze week een kettingslijtagemeter gekocht, was benieuwd hoe mijn ketting er aan toe was.
Nu 2800km gefietst en op 0,75 valt ie er nog niet helemaal doorheen misschien 1mm aan de onderkant van de ketting en op 1,0 valt ie er helemaal niet doorheen. Wat is wijsheid; een nieuwe ketting er nu nog opleggen of cassette, tandwielen en ketting vervangen in de lente/ zomer?
Overigens schakelt mijn bike nog als een zonnetje, ketting is er nog maar 1 keer afgelopen dacht ik.
Koop volgende keer denk ik twee kettingen en wissel om de 500a750km hoop zo langer door te kunnen.

Vandaag 51km gefietst met 650hms. Conditie blijft mooi op peil heb ik het gevoel ook al ben ik qua kilometers de afgelopen weken fors terug gegaan. Vandaag een 2 keer een klim van 7% op het midden buitenblad op gefietst, geeft wel een kick staand dansen op de bike allemaal andere bikers inhalen terwijl hun zitten te harken op het zadel :D
pi_145960688
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 18:55 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Korte singletrack met veel bochten achter elkaar is een 26er of 27,5 gewoon veel sneller dan een 29er. Maar op rechte stukken maak je dat verschil zo weer goed met een 29er, ben ik nu wel stellig van overtuigd. Denk dat het al met al niet zo heel veel verschil zit tussen al die maten. Als je langer bent en lange benen hebt zoals ik ben ik wel over uit dat je beter een 29er kunt pakken dan een 26er.

Ik zat vanmiddag trouwens op die Duchenne heroes, zijn er nog meer van dit soort evenementen aankomende zomer los van al die sponsoracties? Weinig zin om maand lang bezig te zijn met geld inzamelen voor goede doelen :@
Transalp :P
pi_145960781
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 08:03 schreef FHR het volgende:
Op de Bikemotion was er ook een stand met een elektrische full-suspension fatbike :D Ik weet alleen niet meer welk merk dat was.

edit: ah, het was Bulls:
[ afbeelding ]
:{ :( ;( :'( :') :N :r
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_145964448
vind die fatbikes er ook niet uitzien, zijn net waterfietsen..

ff flink trappen en je bent in Engeland :P

(al zullen ze best lekker fietsen :))
  zondag 26 oktober 2014 @ 18:17:48 #18
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_145965503
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 08:03 schreef FHR het volgende:

[..]

Ah, je hebt de fatbike zelfs maar overgeslagen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Modegrill, 1,85"/2" breed is jarenlang genoeg geweest, waarom zou je dan nu ineens 4" breed nodig zijn. :{w :P
quote:
Op de Bikemotion was er ook een stand met een elektrische full-suspension fatbike :D Ik weet alleen niet meer welk merk dat was.

edit: ah, het was Bulls:
[ afbeelding ]

(volgens mij zijn ze vergeten wat lucht in de voorvork te doen...)
Koop dan gewoon een brommertje om door de bos te crossen. :')

quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 15:47 schreef poiuytr het volgende:

[..]
Deze week een kettingslijtagemeter gekocht, was benieuwd hoe mijn ketting er aan toe was.
Nu 2800km gefietst en op 0,75 valt ie er nog niet helemaal doorheen misschien 1mm aan de onderkant van de ketting en op 1,0 valt ie er helemaal niet doorheen. Wat is wijsheid; een nieuwe ketting er nu nog opleggen of cassette, tandwielen en ketting vervangen in de lente/ zomer?
Overigens schakelt mijn bike nog als een zonnetje, ketting is er nog maar 1 keer afgelopen dacht ik.
Koop volgende keer denk ik twee kettingen en wissel om de 500a750km hoop zo langer door te kunnen.
Ik zou er nu nog een nieuwe ketting op gooien, als die dan af is moet je waarschijnlijk je cassette dan pas vervangen. Ketting is maar 2 tientjes ofzo.
quote:
Vandaag 51km gefietst met 650hms. Conditie blijft mooi op peil heb ik het gevoel ook al ben ik qua kilometers de afgelopen weken fors terug gegaan. Vandaag een 2 keer een klim van 7% op het midden buitenblad op gefietst, geeft wel een kick staand dansen op de bike allemaal andere bikers inhalen terwijl hun zitten te harken op het zadel :D
Ik heb vandaag 2 uurtjes gefietst en het ging kut. Slecht geslapen vannacht (kinderen hinderen. :{w ) Had eerst in de planning om de toertocht in Diever te fietsen maar ben blij dat ik mijn standaard rondje even gedaan heb.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_145965519
Gister toertocht gereden, zeer fijn op een zaterdag maar druk was het niet. Kwam bij het inschrijven iemand tegen die ook alleen was en met hem zo'n 50 km samen gefietst. Hij op een 29er en ik op een 26er. Kon merken dat hij op de rechte stukken veel makkelijker aan het trappen was maar in de bossen had ik weer mijn voordeel. Stiekem wil ik ook een nieuwe mountainbike maar weet niet of ik dan zou gaan voor een 29er of een tussenmaat.

Met heen en terug fietsen erbij stond er net geen 100 km op Strava. http://www.strava.com/activities/211362601
pi_145969111
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 18:18 schreef luc.sken het volgende:
Gister toertocht gereden, zeer fijn op een zaterdag maar druk was het niet. Kwam bij het inschrijven iemand tegen die ook alleen was en met hem zo'n 50 km samen gefietst. Hij op een 29er en ik op een 26er. Kon merken dat hij op de rechte stukken veel makkelijker aan het trappen was maar in de bossen had ik weer mijn voordeel. Stiekem wil ik ook een nieuwe mountainbike maar weet niet of ik dan zou gaan voor een 29er of een tussenmaat.

Met heen en terug fietsen erbij stond er net geen 100 km op Strava. http://www.strava.com/activities/211362601
Had in de planning om deze ook te fietsen zaterdag, route ziet er ook goed uit.
Flink wat bos gepakt!

De laatste toertochten van mij vielen wat tegen vandaar besloten hem niet te doen.
Moest ook al op tijd met de vrouw en de kleine naar Duiven, besloten de fiets mee te nemen en daar de Zeddam route te rijden.


Vrijdag hadden ze de balhoofdlagers vervangen, maar tijdens het fietsen kwam er weer opnieuw speling.
Weer aardig lopen ergeren..
Thuis het stuur losgedraaid en de bout van het stuur aangedraaid, zat hij gewoon aardig los.
Niet zo gek ook dat het steeds erger werd tijdens de route.

Nu maar afwachten of hij goed blijft zitten.

http://www.strava.com/activities/211465292

Heb ook een actioncam gekocht (de sj4000 wifi) en deze getest tijdens de route.
Filmpje komt vanavond / morgen wel op YT, zal de link hier dan plaatsen.
Had hem eerst op het stuur, hier zat hij wel goed..
Maar hij zakte steeds naar beneden, dit maar ff verhelpen want beeld is zo wel goed stabiel.
Had de camera daarna op de helm gedaan maar dan schud de camera als een gek..

Filmpje is niet spectaculair ofzo.. ga binnenkort is proberen wat leuks in elkaar te draaien :)
pi_145969311
quote:
10s.gif Op zondag 26 oktober 2014 18:17 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Ik zou er nu nog een nieuwe ketting op gooien, als die dan af is moet je waarschijnlijk je cassette dan pas vervangen. Ketting is maar 2 tientjes ofzo.

[..]

Ik heb vandaag 2 uurtjes gefietst en het ging kut. Slecht geslapen vannacht (kinderen hinderen. :{w ) Had eerst in de planning om de toertocht in Diever te fietsen maar ben blij dat ik mijn standaard rondje even gedaan heb.
Soms heb je er van die dagen bij zitten dat het voor geen meter wil, al moet je er soms ook doorheen (heb ik soms af en toe). Vaak genoeg op het punt gestaan om huiswaarts te gaan maar toch nog singletrack maar pakken en dan kom je ineens in de normale flow.

http://www.fietssportiefo(...)MC_X10-93_114_ZI/GR/

Dit de goede ketting? Heb geloof ik een KMC ketting, iig wel 10 speed aandrijving.
Nog niet naar prijzen gekeken, deze week goedkoopste maar opzoeken.
Is het trouwens moeilijk om een ketting op maat te maken? Hoe bepaal je de juiste maat, ben echt een noob als het aankomt op sleutelen.
pi_145969468
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 19:46 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

.....
Nice, zo'n SJ4000 wil ik misschien ook nog halen voor het skiën volgend jaar.
Ben benieuwd naar je video.
Las op mtb forum al dat Zeddam route echt bijzonder slecht bij lag, heb je al eens eerder daar over gehoord. Schijnbaar kan die route weinig regen aan?
pi_145970847
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 19:54 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Nice, zo'n SJ4000 wil ik misschien ook nog halen voor het skiën volgend jaar.
Ben benieuwd naar je video.
Las op mtb forum al dat Zeddam route echt bijzonder slecht bij lag, heb je al eens eerder daar over gehoord. Schijnbaar kan die route weinig regen aan?
Echt geen verkeerde camera is het.
Zitten echt gigantisch veel accessoires bij.
Wat je evt te kort komt bestel je ook gewoon weer via ebay.
Zo heb ik er nog een chest mount en een floater bij gekocht.

Heb zelf de sj4000 wifi versie, 82 euro was hij bij banggood.
De sj4000 zonder wifi zit je nog niet aan de 65 euro geloof ik.
Vind wifi wel handig omdat je zo kan zien of hij goed afgesteld staat.
Zo ook op mijn helm, ff wifi erbij aan en zag direct dat de hoogte goed was.
Anders moet je eerst een stukje filmen, dit terugkijken en zo de camera afstellen.
Ook kan je direct de foto's of video's naar je mobiel / tablet sturen en ze direct terugkijken.
Ik vond het die meerprijs wel waard..

Maar genoeg geluld, hierbij de video.
Wat simpel knip en plakwerk is het nog.



edit: na wat regen is de route echt slecht zoals je ziet.
Veel modderstukken op altijd dezelfde plaatsen.
Voor de rest gaat het wel hoor, maar de plekken wie hier op film staan zijn echt slecht.
Op de meeste stukken kan je gewoon doortrappelen :)

Als we weer is Haaksbergen doen, of een andere route zal ik hem meenemen :)
  zondag 26 oktober 2014 @ 20:31:22 #24
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_145971136
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 19:51 schreef poiuytr het volgende:

http://www.fietssportiefo(...)MC_X10-93_114_ZI/GR/

Dit de goede ketting? Heb geloof ik een KMC ketting, iig wel 10 speed aandrijving.
Nog niet naar prijzen gekeken, deze week goedkoopste maar opzoeken.
Is het trouwens moeilijk om een ketting op maat te maken? Hoe bepaal je de juiste maat, ben echt een noob als het aankomt op sleutelen.
Dat is inderdaad een goede, je kan lichtere kettingen krijgen, maar die zijn weer duurder. Deze voldoet. Verder maakt het merk niet zoveel uit, zolang hij maar 10 speed is. Ik vind de missing link die je hier bij krijgt wel handig. Shimano heeft nog een breekstift bij hun kettingen. Die haal je dus niet zomaar weer uit elkaar.

Ketting kan je natuurlijk weer net zo lang maken als de ketting die er op zit.
Maar anders: Ketting over het grootste blad voor en over het grootste blad achter halen zonder hem door de derailleur te halen, de lengte die je dan nodig bent + 2 schakels.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_145973765
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 20:25 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

....
tzt contact ik je dan wel even welke ik moet hebben.
Hoe smaakte de kruidkoek?

Wat ligt die route er trouwens slecht bij zeg.
Ook veel mensen die op de route lopen, fietsen die er niet thuis horen.
Welke toertochten heb je aankomende tijd op de planning staan, die wellicht voor mij ook interessant kunnen zijn en binnen <1uur rijden

quote:
10s.gif Op zondag 26 oktober 2014 20:31 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Ketting kan je natuurlijk weer net zo lang maken als de ketting die er op zit.
Maar anders: Ketting over het grootste blad voor en over het grootste blad achter halen zonder hem door de derailleur te halen, de lengte die je dan nodig bent + 2 schakels.
Heb ik nog speciaal gereedschap nodig om die ketting eraf te halen en op te leggen?
Dank iig, bestel er aankomende week één en ga het proberen zelf te fiksen. Moet beetje meer gaan doen zelf aan mijn fiets. Deze winter wil ik bijvoorbeeld body keer schoonmaken, kabels keer langslopen en wellicht likje vet erop.
pi_145974495
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 21:12 schreef poiuytr het volgende:

[..]

tzt contact ik je dan wel even welke ik moet hebben.
Hoe smaakte de kruidkoek?

Wat ligt die route er trouwens slecht bij zeg.
Ook veel mensen die op de route lopen, fietsen die er niet thuis horen.
Welke toertochten heb je aankomende tijd op de planning staan, die wellicht voor mij ook interessant kunnen zijn en binnen <1uur rijden

[..]

Heb ik nog speciaal gereedschap nodig om die ketting eraf te halen en op te leggen?
Dank iig, bestel er aankomende week één en ga het proberen zelf te fiksen. Moet beetje meer gaan doen zelf aan mijn fiets. Deze winter wil ik bijvoorbeeld body keer schoonmaken, kabels keer langslopen en wellicht likje vet erop.
die kruidkoek had ik echt nodig, had de hele dag te weinig gegeten.
Niks geen puf in de benen.
Na die kruidkoek en een flinke slok ranja ging het beter :)

Het filmpje had ik al zo gemaakt dat die mensen opvielen, normaal eigenlijk nooit zoveel last van daar.
Zaterdag was het wel extreem qua wandelaars met honden en hardlopers!
kwaliteit van de camera valt me in ieder geval niet tegen :)

Qua toertochten weinig in de planning.
opties zijn: 16 november Ommen of de lutte
30 november Zelhem

andere weekenden zal wel iets in de buurt zijn..
Lochem of iets anders leuks :)

Ketting kan je eraf halen met je multitool, als daar zo'n kettingpons op zit.
werkt niet zo fijn als een losse kettingpons, maar voor nood heb ik hem altijd bij me.
Daar kan je hem ook weer mee vastmaken, maar fijnste werkt toch zo'n powerlink :)
pi_145977192
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 21:24 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

die kruidkoek had ik echt nodig, had de hele dag te weinig gegeten.
Niks geen puf in de benen.
Na die kruidkoek en een flinke slok ranja ging het beter :)

Het filmpje had ik al zo gemaakt dat die mensen opvielen, normaal eigenlijk nooit zoveel last van daar.
Zaterdag was het wel extreem qua wandelaars met honden en hardlopers!
kwaliteit van de camera valt me in ieder geval niet tegen :)

Qua toertochten weinig in de planning.
opties zijn: 16 november Ommen of de lutte
30 november Zelhem

andere weekenden zal wel iets in de buurt zijn..
Lochem of iets anders leuks :)

Ketting kan je eraf halen met je multitool, als daar zo'n kettingpons op zit.
werkt niet zo fijn als een losse kettingpons, maar voor nood heb ik hem altijd bij me.
Daar kan je hem ook weer mee vastmaken, maar fijnste werkt toch zo'n powerlink :)
Hier is aankomende weken ook niet echt wat leuks. 8nov pas weer Holterberg ATB tocht. Zijn daar de route ook aan het aanpassen. 9 nov ook nog Tubbergen een tocht. Camera kwaliteit is goed ja, ding is bijna evengoed als een gopro als ik de verhalen moet geloven van iedereen in china topic en reviews. Helemaal als je denk ik prijs/kwaliteit gaat kijken.

ps het is leest eenvoudiger als je achter elkaar typt en minder alinea's gebruikt ;)
pi_145979571
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 22:12 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Hier is aankomende weken ook niet echt wat leuks. 8nov pas weer Holterberg ATB tocht. Zijn daar de route ook aan het aanpassen. 9 nov ook nog Tubbergen een tocht. Camera kwaliteit is goed ja, ding is bijna evengoed als een gopro als ik de verhalen moet geloven van iedereen in china topic en reviews. Helemaal als je denk ik prijs/kwaliteit gaat kijken.

ps het is leest eenvoudiger als je achter elkaar typt en minder alinea's gebruikt ;)
1 van die tochten zou ik misschien ook kunnen fietsen.
Morgen maar is met frau Flip eens over hebben.
Geen idee namelijk Hoe de agenda eruit ziet.
Die van de Holterberg lijkt me mooier qua omgeving btw.

Heb van de camera ook beelden naast elkaar gezien.
Vond het verschil geen 200 euro meerprijs waard.
Of dat de gopro meer fps heeft.
Dat zie je alleen terug in de slowmotion beelden.
De goedkoopste hero heeft ook alleen een vaste accu en ook geen scherm.
keuze was snel gemaakt :)
pi_145985886
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 22:12 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Hier is aankomende weken ook niet echt wat leuks. 8nov pas weer Holterberg ATB tocht. Zijn daar de route ook aan het aanpassen. 9 nov ook nog Tubbergen een tocht. Camera kwaliteit is goed ja, ding is bijna evengoed als een gopro als ik de verhalen moet geloven van iedereen in china topic en reviews. Helemaal als je denk ik prijs/kwaliteit gaat kijken.

ps het is leest eenvoudiger als je achter elkaar typt en minder alinea's gebruikt ;)
Toertochten wordt rond deze tijd toch altijd wat minder.
Zo vanaf Mei beginnen ze meestal pas weer.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_145985956
quote:
2s.gif Op maandag 27 oktober 2014 09:02 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Toertochten wordt rond deze tijd toch altijd wat minder.
Zo vanaf Mei beginnen ze meestal pas weer.
dit is het hoogseizoen van toertochten hier in de buurt :P

in de lente en zomer is er weinig tot niks te beleven!
pi_145986101
Hier in de buurt een paar veldtoertochten (Ede, Driebergen, Soest, Ermelo).

Totaal oubollig maar wel grappig wintervermaak. Lekker dat ze zo vroeg beginnen, dus het kost je geen hele dag, je bent voor de koffie alweer thuis c_/

[ Bericht 4% gewijzigd door quinoahipster op 27-10-2014 09:30:43 ]
pi_145986839
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 09:07 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

dit is het hoogseizoen van toertochten hier in de buurt :P

in de lente en zomer is er weinig tot niks te beleven!
das wel lekker, voor mij echter te ver om even op en neer te rijden :P
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_145987120
Inderdaad het hoogseizoen, elke zondag van november staat er wat gepland. Aankomende zondag eerst een veldtoertocht in Winterswijk en de weken ernaar, Beltrum, Aalten, Varsseveld en laatste zondag van november in Zelhem.

Allemaal mooi in de buurt! :)
pi_145987197
Varsseveld heb ik vorig jaar gefietst, die was wel tof.
ook leuk dat hij meestal een stukje over de schans gaat.

Beltrum en Winterswijk worden lastig qua agenda.
Aalten sla ik sowieso over, deze vorig jaar gefietst maar viel me gigantisch tegen.
Alleen maar weilanden en slootkanten gezien :(
pi_145987442
Achterhoek Wielerspektakel in Varsseveld zit altijd mooi in elkaar.

Kan mijn vorig jaar niet zo herinneren. Bij ons in Aalten is er nu een samenwerking met de hardloopvereniging, die lopen een dag ervoor op dezelfde parcours. Ben benieuwd, heb al wel één en ander op Strava voorbij zien komen hoe het dit jaar gaat worden.
pi_145987503
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 10:13 schreef luc.sken het volgende:
Achterhoek Wielerspektakel in Varsseveld zit altijd mooi in elkaar.

Kan mijn vorig jaar niet zo herinneren. Bij ons in Aalten is er nu een samenwerking met de hardloopvereniging, die lopen een dag ervoor op dezelfde parcours. Ben benieuwd, heb al wel één en ander op Strava voorbij zien komen hoe het dit jaar gaat worden.
Gesink is ook al leuke paden aan het zoeken zie ik op strava ;)
Net nog bij de opel garage geweest in Aalten om een auto van het werk erheen te brengen.
De weg ernaartoe van beide kanten afgesloten ivm snoeiwerkzaamheden :(
(heb maar ff een bord aan de kant geschoven :P)
pi_145987686
quote:
2s.gif Op maandag 27 oktober 2014 09:02 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Toertochten wordt rond deze tijd toch altijd wat minder.
Zo vanaf Mei beginnen ze meestal pas weer.
Het mountainbike seizoen begint juist nu pas, vandaar ook dat ik raak opkeek dat er in de buurt niet echt veel tochten waren aankomende 2weken. Seizoen loopt juist in de herfst/ winter, meeste racers stappen dan ook op de mtb.
pi_145987882
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 10:22 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Het mountainbike seizoen begint juist nu pas, vandaar ook dat ik raak opkeek dat er in de buurt niet echt veel tochten waren aankomende 2weken. Seizoen loopt juist in de herfst/ winter, meeste racers stappen dan ook op de mtb.
http://www.ntfu.nl/Kalender/Kalender.aspx ;)
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_145991817
quote:
Huh? Site ken ik ja, alleen staan er voor aankomend weekend weinig leuke tochten op de in buurt net zoals afgelopen weekend.
pi_145992312
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 12:53 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Huh? Site ken ik ja, alleen staan er voor aankomend weekend weinig leuke tochten op de in buurt net zoals afgelopen weekend.
aah ok :)
dacht er in 1 keer aan dat daar alles opstaat :)

Had dit weekend beter kunnen gaan fietsen :')
Nu last van spierpijn in de benen :X
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_145992857
ik gebruik de mountainbike kalender app.
daar voer je je postcode in, en in welke straal je de toertochten wil zien.
Daarna zet hij alles in een lijst, bij elke toertocht staan de aanvangstijden, adres en link naar de website van de organiserende vereniging voor meer info.

Enigste wat je dan niet ziet is hoeveel sterren hij krijgt van de NFU :)
(en wat het inschrijfgeld is)
pi_145994023
Voor de mensen die wat anders willen dan een toertocht is er volgende maand hier in Vlaardingen een soort tijdrit over het parcours ( 9km ) iedereen start individueel. Als ik m'n bike af heb tegen die tijd en een beetje parcourskennis heb opgedaan zal ik misschien ook nog een poging wagen.

http://www.vankortenhof.nl/atb-kampioenschap-sp-71.html
pi_145996235
Lijkt mij wel super vet om aan zoiets deel te nemen, jammer dat het aan de andere kant van het land is. :{
pi_146025744
vanavond eens kijken bij de wintertraining van fietsclub de Stofwolk.
Rondjes fietsen op de wielerbaan, met ook een paar bultjes en klein parcourtje wat ze op de binnenbaan hebben gebouwd.
Maat van me fietst ook die trainingen, is altijd sneller als mij en fietst hier altijd achteraan.
Want er fietsen veel cyclocrossers mee en tja, die houd ik echt niet bij op mijn MTB.

Maar wel benieuwd of ik het leuk vind en het vaker zal doen.
Wel jammer dat het op de dinsdagavond is, aangezien de meeste toertochten op zondag zijn en er dan maar 1 dag tussen zit :)
Achja... We zullen het zien vanavond!
pi_146030494
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:35 schreef Flipmoehoe het volgende:
vanavond eens kijken bij de wintertraining van fietsclub de Stofwolk.
Rondjes fietsen op de wielerbaan, met ook een paar bultjes en klein parcourtje wat ze op de binnenbaan hebben gebouwd.
Maat van me fietst ook die trainingen, is altijd sneller als mij en fietst hier altijd achteraan.
Want er fietsen veel cyclocrossers mee en tja, die houd ik echt niet bij op mijn MTB.

Maar wel benieuwd of ik het leuk vind en het vaker zal doen.
Wel jammer dat het op de dinsdagavond is, aangezien de meeste toertochten op zondag zijn en er dan maar 1 dag tussen zit :)
Achja... We zullen het zien vanavond!
Goed bezig, alleen maar goed voor de conditie dit. Dag rust is meer dan genoeg hoor tenzij je echt 120km+ of zo heb gefietst. In ieder geval zorgen dat je niet in het laatste wiel hangt of daarvoor, dat kost alleen maar meer energie. In groep fietsen krijg je snelheid van en wordt je hard van als de rest sneller is. Doe volgende keer hsm band om bij het spinnen wel benieuwd hoe hoogt hs ligt, ga vaak helemaal kapot en ben drijfnat van het zweet. Kon afgelopen weekend al merken dat ik meer kracht in de benen had na nog maar 2x uur te hebben gespind.
pi_146030711
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:35 schreef Flipmoehoe het volgende:
vanavond eens kijken bij de wintertraining van fietsclub de Stofwolk.
Rondjes fietsen op de wielerbaan, met ook een paar bultjes en klein parcourtje wat ze op de binnenbaan hebben gebouwd.
Maat van me fietst ook die trainingen, is altijd sneller als mij en fietst hier altijd achteraan.
Want er fietsen veel cyclocrossers mee en tja, die houd ik echt niet bij op mijn MTB.

Maar wel benieuwd of ik het leuk vind en het vaker zal doen.
Wel jammer dat het op de dinsdagavond is, aangezien de meeste toertochten op zondag zijn en er dan maar 1 dag tussen zit :)
Achja... We zullen het zien vanavond!
Das wel tof en goed voor de conditie idd.
Ik denk toch maar iets ga doen met spinnen ofzo
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_146032041
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 12:52 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Goed bezig, alleen maar goed voor de conditie dit. Dag rust is meer dan genoeg hoor tenzij je echt 120km+ of zo heb gefietst. In ieder geval zorgen dat je niet in het laatste wiel hangt of daarvoor, dat kost alleen maar meer energie. In groep fietsen krijg je snelheid van en wordt je hard van als de rest sneller is. Doe volgende keer hsm band om bij het spinnen wel benieuwd hoe hoogt hs ligt, ga vaak helemaal kapot en ben drijfnat van het zweet. Kon afgelopen weekend al merken dat ik meer kracht in de benen had na nog maar 2x uur te hebben gespind.
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 12:58 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Das wel tof en goed voor de conditie idd.
Ik denk toch maar iets ga doen met spinnen ofzo
Het is ook echt bedoeld voor de wielrenners daar om de conditie op peil te houden.
Meeste hebben er een cyclocrosser bij, dus tempo ligt echt hoog.
Zal vast het langzaamste zijn, maar hoop dat ik me daar niet teveel aan stoor.
Kan het een paar x proberen voordat je lid moet worden, heb er voor vanavond wel zin in :D

Spinnen is niks voor mij, lekker buiten bezig zijn is alles heb ik gemerkt.
Vroegah wel vaak naar de sportschool gegaan, maar daar moest ik mezelf echt elke week toe dwingen.
Nu met mountainbiken stap ik met plezier op de fiets, kijk er zelfs naar uit om weer een rondje te kunnen maken *D
pi_146032298
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 13:35 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

[..]

Het is ook echt bedoeld voor de wielrenners daar om de conditie op peil te houden.
Meeste hebben er een cyclocrosser bij, dus tempo ligt echt hoog.
Zal vast het langzaamste zijn, maar hoop dat ik me daar niet teveel aan stoor.
Kan het een paar x proberen voordat je lid moet worden, heb er voor vanavond wel zin in :D

Spinnen is niks voor mij, lekker buiten bezig zijn is alles heb ik gemerkt.
Vroegah wel vaak naar de sportschool gegaan, maar daar moest ik mezelf echt elke week toe dwingen.
Nu met mountainbiken stap ik met plezier op de fiets, kijk er zelfs naar uit om weer een rondje te kunnen maken *D
Ben bang dat ik hetzelfde heb, liever buiten dan binnen bezig
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_146032797
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 13:35 schreef Flipmoehoe het volgende:
Nu met mountainbiken stap ik met plezier op de fiets, kijk er zelfs naar uit om weer een rondje te kunnen maken *D
Inderdaad. Kan nu ook alleen maar in het weekend fietsen maar het is 'verslavend'. :P
pi_146033052
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 13:53 schreef luc.sken het volgende:

[..]

Inderdaad. Kan nu ook alleen maar in het weekend fietsen maar het is 'verslavend'. :P
dat heb ik ook :)
Altijd ff op mtb kalender kijken wat er in de buurt te doen is.
Dit weekend is er weer 1 in Winterswijk.
Thuis nog ff overleggen, maar denk dat ik die wel ga fietsen.
Weersvoorspellingen zijn goed (op morgen na dan)
pi_146036037
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 14:01 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

dat heb ik ook :)
Altijd ff op mtb kalender kijken wat er in de buurt te doen is.
Dit weekend is er weer 1 in Winterswijk.
Thuis nog ff overleggen, maar denk dat ik die wel ga fietsen.
Weersvoorspellingen zijn goed (op morgen na dan)
weervoorspellingen zijn juist slecht voor de MTBer :P
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_146041954
MTB'en is een zomersport.
pi_146042045
Zo vandaag m'n vork ontvangen. Frame ga ik houden, het totaal plaatje gaat er denk ik prima uit zien.

pi_146046552
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 16:22 schreef Flipmoehoe het volgende:
650B - 27,5er hier :)

waar ik veel fiets ben ik op de technische singletracks wel in het voordeel op een 29er denk ik..
(wacht op reactie van Poiytr :P )
Mijn vader heeft net zaterdag een 650B gekocht: Focus Raven 3. met 20% korting. ( Mijn vader is behoorlijk klein, framemaat S. 29 inch wielen zijn dus te groot.)( deze: http://www.focus-bikes.co(...)7r/raven-27r-30.html)
Rijd zelf nog altijd een 26"er maar de volgende word een 29"er. En dan wellicht een Canyon. Die blauwe Grand Canyon AL vind ik erg mooi, maar eerst volgend voorjaar mijn A-rijbewijs en een leuke motor. :)

Qua toertochten: Zaterdag ga ik de tocht van Zuidlaren doen en de week erop die van Assen. Zuidlaren wordt 25KM, Assen 35 km denk ik. Heb al best wel lang geen grote afstanden gefietst helaas, dus rustig aan weer opbouwen. Als de 25km 2 vingers in de neus is gaan we in Assen de 50 doen. Kan mijn vader zijn nieuwe bike direct goed testen.

Mooi frame trouwens Kamikazebanaan :D

[ Bericht 11% gewijzigd door Marco001 op 28-10-2014 20:08:41 ]
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_146062214
gisteren meegetraind bij de Stofwolk in Eibergen.
Hebben ze een wintertraining voor de cyclocrossers (en een paar verdwaalde MTB-ers ;) )
Waar ik vooraf bang voor was is me 100% meegevallen!
Ik was bang dat ik niet mee kon komen in het peleton.
Had een paar weken terug gekeken, en ze gingen toch een partij hard de baan over!!

Maar bleef goed in het wiel en ging op mijn MTB, echt zonder flink moeite te hoeven doen lekker mee met zo'n 35 / 40 km/h.
Dat zie ik mezelf alleen op de weg nog niet voor elkaar krijgen :)

Verder nog flink wat rondjes over het binnenparcours gereden waar ze ook een aantal bultjes hadden gemaakt.

Vond het een leuke training, denk dat ik wel vaker mee ga doen.

http://www.strava.com/activities/212834837

(cross ;) post vanuit het wielren topic)
  woensdag 29 oktober 2014 @ 08:40:23 #56
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146062627
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 18:06 schreef kamikazebanaan het volgende:
Zo vandaag m'n vork ontvangen. Frame ga ik houden, het totaal plaatje gaat er denk ik prima uit zien.

[ afbeelding ][ afbeelding ]
Lelijk zo zonder banden :@
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_146062746
net als in de oorlog #jeweettoch!
pi_146066368
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 08:40 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Lelijk zo zonder banden :@
Het budget liet banden niet toe dus we gaan old skool
  woensdag 29 oktober 2014 @ 11:11:23 #59
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146066439
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:08 schreef kamikazebanaan het volgende:

[..]

Het budget liet banden niet toe dus we gaan old skool
#WOIIstyle #houtenbanden #lekkerrammen
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_146074563
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 08:12 schreef Flipmoehoe het volgende:
gisteren meegetraind bij de Stofwolk in Eibergen.
Hebben ze een wintertraining voor de cyclocrossers (en een paar verdwaalde MTB-ers ;) )
Waar ik vooraf bang voor was is me 100% meegevallen!
Ik was bang dat ik niet mee kon komen in het peleton.
Had een paar weken terug gekeken, en ze gingen toch een partij hard de baan over!!

Maar bleef goed in het wiel en ging op mijn MTB, echt zonder flink moeite te hoeven doen lekker mee met zo'n 35 / 40 km/h.
Dat zie ik mezelf alleen op de weg nog niet voor elkaar krijgen :)

Verder nog flink wat rondjes over het binnenparcours gereden waar ze ook een aantal bultjes hadden gemaakt.

Vond het een leuke training, denk dat ik wel vaker mee ga doen.

http://www.strava.com/activities/212834837

(cross ;) post vanuit het wielren topic)
Goed bezig! Moet je ook contributie of dergelijke betalen?
Raar dat Strava aangeeft dat je niks geen hoogtemeters hebt gemaakt. Hoe werd de training ingedeeld? 2 snelle rondjes dan rustig dan weer snel of zat er geen opbouw of wat in. Zie namelijk allemaal verschillende tijden. Heb je je trouwens al aangemeld bij de NTFU? Had het een keer gedaan aangezien het "slechte weer" begonnen is.

Aankomende week krijgen we teamkleding na halfjaar eindelijk :D
pi_146083322
quote:
14s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 14:45 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Goed bezig! Moet je ook contributie of dergelijke betalen?
Raar dat Strava aangeeft dat je niks geen hoogtemeters hebt gemaakt. Hoe werd de training ingedeeld? 2 snelle rondjes dan rustig dan weer snel of zat er geen opbouw of wat in. Zie namelijk allemaal verschillende tijden. Heb je je trouwens al aangemeld bij de NTFU? Had het een keer gedaan aangezien het "slechte weer" begonnen is.

Aankomende week krijgen we teamkleding na halfjaar eindelijk :D
jup, je hebt verschillende soorten lidmaatschappen.
Ik zou dan alleen voor de wintertrainingen lid worden, geen idee wat het de kosten ervan zijn.
Zullen wel niet aso hoog zijn (hoop ik :))
Maar eerst heb je nog een aantal keer dat je kan proberen om te kijken of het wat voor je is.
Geloof dat je 4x mag meefietsen, zal dan volgend jaar waarschijnlijk lid worden.

Hoogtemeters hadden de andere fietsers ook niet echt toch.
Terrein is ook vlak, op het bultje van 1,50 meter hoog dan.
Denk dat strava dat niet ziet, dunno.. ook niet zo belangrijk :)

De training begon met een x aantal ronden intrappen op de 400 meter baan.
De voorste 2 gingen bij start/finish opzij en sluiten achteraan weer aan.
Hier hebben we flink doorgetrapt, maar was prima bij te benen zo in het wiel.
Daarna deden we op het gras wat rek en strek oefeningen.
Er was een trainer die alles leidde, floot telkens en dan werd er een andere oefening gestart.
Na die rek oefeningen weer een aantal rondjes gedraaid met ook het achterste gedeelte waar je op het gras fietste met de 3 bultjes.
Verder op het binnen terrein wat rondjes gemaakt waar je telkens moest uitklikken en over een balk moest springen met de fiets in je hand.
Dit allemaal achter elkaar aan.

Leuke oefening was dat 2 man van de groep weg moesten fietsen en zo snel mogelijk weer aan moesten sluiten zodat je weer ff rustig aan kon doen.
Dit was ook op het zand op de binnenbaan.
Als laatste 5 minuten vol gas op het binnenparcour, 2 minuten bijkomen op de 400 mtr baan, en dat 3x over.
Op het laatst waren de benen wel op!

Toen snel naar binnen voor nog een bakkie koffie en hup naar huis om op de bank te ploffen!
Zo zag de training er zo ongeveer uit :)

Denk dat er in totaal 20 cyclocrossers meereden en 5 mountainbikers.
Leuke groep dus!
Paar mensen die ook pas voor de 2de keer meereden, daar kon ik me aardig aan optrekken.
Volgende week als het goed is weer meetrainen, kijken of ik dan ook nog meekom :P

Maar eerst zondag de toertocht van Winterswijk rijden, 55km in de planning
pi_146084204
Klinkt als een lekker pittige training. :o
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_146089458
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 19:20 schreef Marco001 het volgende:
Klinkt als een lekker pittige training. :o
Was het ook wel. Enige basis conditie is wel vereist :)
Normaal is het voor mij alleen op de singletrack volle bak knallen.
Nu moest je wat langer achter elkaar voluit, maar er zaten ook genoeg momenten in de training waar je ff op adem kon komen.
Wie weet ga ik volgende week wel kapot! We shall see :)
pi_146092334
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 20:48 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

Was het ook wel. Enige basis conditie is wel vereist :)
Normaal is het voor mij alleen op de singletrack volle bak knallen.
Nu moest je wat langer achter elkaar voluit, maar er zaten ook genoeg momenten in de training waar je ff op adem kon komen.
Wie weet ga ik volgende week wel kapot! We shall see :)
Klinkt goed die training, baal er van dat wij dat soort trainingen nooit doen.
Bij ons vaak techniek training of conditie training op singletracks maar niet op asfalt.
Alleen na een training naar huis fietsen gaat het snoeihard. Klopt die gemiddelde snelheid wel 21.7kmh? Neem aan dat dat toch wel veel harder is gegaan op de baan.

Aanstaande vrijdag vrij dan ga ik denk ik stuk fietsen wordt goed weer.
pi_146094796
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 21:39 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Klinkt goed die training, baal er van dat wij dat soort trainingen nooit doen.
Bij ons vaak techniek training of conditie training op singletracks maar niet op asfalt.
Alleen na een training naar huis fietsen gaat het snoeihard. Klopt die gemiddelde snelheid wel 21.7kmh? Neem aan dat dat toch wel veel harder is gegaan op de baan.

Aanstaande vrijdag vrij dan ga ik denk ik stuk fietsen wordt goed weer.


Snelheid klopt wel zoals je ziet.
In het begin met in fietsen op de 400 meter baan ging het hard.
Daarna veel op het gras en zand dicht achter elkaar met de uit klik oefeningen etc.
Daar lag de snelheid natuurlijk wat lager.
Maar moe word je er wel van Haha.

Lekker zo'n dag vrij. Waar ga je fietsen?
hopelijk blijft het nog ff goed. Zou fijn zijn als met de toertocht zondag Het niet zo nat is overal.
pi_146105384
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 22:22 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

Lekker zo'n dag vrij. Waar ga je fietsen?
hopelijk blijft het nog ff goed. Zou fijn zijn als met de toertocht zondag Het niet zo nat is overal.
Opwarmen met rondje Holten 25km, dan denk ik gps bestand fietsen 30km met de nodige hoogtemeters en dan richting Lemele en weer terug. Zwaar tochtje dus, maar neem er mooi rustig de tijd voor, mooi vroeg weg mocht het vanavond niet al te bont worden.
pi_146106361
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 09:50 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Opwarmen met rondje Holten 25km, dan denk ik gps bestand fietsen 30km met de nodige hoogtemeters en dan richting Lemele en weer terug. Zwaar tochtje dus, maar neem er mooi rustig de tijd voor, mooi vroeg weg mocht het vanavond niet al te bont worden.
woei, dat gaat een beste trip worden ^O^
Lekker man als je daar de tijd voor hebt, veel plezier vast!
pi_146113458
HELP!!!

Mijn broertje zoekt een mountainbike rond de 300 euro (2ehands).
Iemand tips?
People assume too much.
pi_146113491
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 14:36 schreef very het volgende:
HELP!!!

Mijn broertje zoekt een mountainbike rond de 300 euro (2ehands).
Iemand tips?
Dat broertje van jou heeft serieuze plannen zeg
pi_146113533
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 14:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dat broertje van jou heeft serieuze plannen zeg
Net als ik destijds :Y
People assume too much.
pi_146114216
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 14:36 schreef very het volgende:
HELP!!!

Mijn broertje zoekt een mountainbike rond de 300 euro (2ehands).
Iemand tips?
kun je misschien even 500 marktplaats linkjes posten van MTB's in 15 verschillende maten?

Kunnen wij determineren welke gejat zijn.
pi_146114257
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 15:05 schreef muzas het volgende:

[..]

kun je misschien even 500 marktplaats linkjes posten van MTB's in 15 verschillende maten?

Kunnen wij determineren welke gejat zijn.
:6

ik had er 8...valt mee toch? :P
People assume too much.
pi_146118634
Iemand die weet of dit iets is?

http://link.marktplaats.nl/m857721359
People assume too much.
pi_146124560
Geen verkeerde fiets. Qua afmontage prima. Mavic velgen zijn ook goed.

Alleen is hij al wel 11 jaar oud.
Hoe zou de vering nog zijn en de lagers etc. Denk dat je voor dat bedrag wel een nieuwere 26er met dezelfde afmontage zou moeten kunnen vinden
pi_146141206
Zo, dit is hem uiteindelijk geworden: de Merida Big nine XT edition.

Gister m'n eerste km's gemaakt en dit fietst toch zeker makkelijker als m'n geleende 26'' . Ik heb nog steeds een grijns van oor tot oor, wat een geweldig ding!
Spring er zo nog ff op voor een snel rondje MTBen. Zo is fietsen wel heel erg leuk.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:50:28 #76
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146141400
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 08:39 schreef Blister1980 het volgende:
Zo, dit is hem uiteindelijk geworden: de Merida Big nine XT edition.

Gister m'n eerste km's gemaakt en dit fietst toch zeker makkelijker als m'n geleende 26'' . Ik heb nog steeds een grijns van oor tot oor, wat een geweldig ding!
Spring er zo nog ff op voor een snel rondje MTBen. Zo is fietsen wel heel erg leuk.
Beter maak je meteen wat foto's van een bemodderde Blister1980 met bemodderde fiets
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_146141702
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 09:50 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Opwarmen met rondje Holten 25km, dan denk ik gps bestand fietsen 30km met de nodige hoogtemeters en dan richting Lemele en weer terug. Zwaar tochtje dus, maar neem er mooi rustig de tijd voor, mooi vroeg weg mocht het vanavond niet al te bont worden.
Fiets ze vandaag!
het weer heb je al mee *D
pi_146142317
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 19:41 schreef Flipmoehoe het volgende:
Alleen is hij al wel 11 jaar oud.
Hoe zou de vering nog zijn en de lagers etc. Denk dat je voor dat bedrag wel een nieuwere 26er met dezelfde afmontage zou moeten kunnen vinden
Thanks. Ik ga nog ff verder zoeken :Y
People assume too much.
pi_146164352
Morgen mn remblokjes vervangen, mooie filmpje gevonden:

en gelijk een makkelijke methode voor inremmen
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_146169328
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 09:06 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

Fiets ze vandaag!
het weer heb je al mee *D
Jammer van de wind alleen maar we mogen niet klagen. Was wel net wat te koud voor alleen fietsshirt, hele weg mijn Gabba aan gehad, eerste 20km met armstukken.

http://www.strava.com/activities/213886333

Gisterenavond had ik een feest dat was ook de reden dat ik vrij had gevraagd, nodige drank erbij en veel zitten roken, weinig slaap gehad vannacht maar toch maar gegaan vanmorgen ook zo zonde om in je nest te blijven! Begonnen met het rondje Holten, was voor mij de derde keer dacht ik dat ik deze fiets, eerste stuk blijft super saai maar mooi benen opwarmen. Rond de motieweg paar wandelpaden gepakt met mooi afdaling deze zitten niet "standaard" in het rondje. Daarna door gefietst naar Hellendoorn/ Nijverdal er daar 1e helft van GPS bestand gefietst wat ik gekregen heb paar maanden terug. Dit GPS parcours blijft in Overijssel denk ik wel het zwaarste parcours wat je kan uitzetten, alles gaat over smalle paden. Vervolgens door gefietst richting Lemele om daar heel rondje te doen en terug te keren naar Hellendoorn voor het tweede deel van gps bestand.

Kan me niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst zo kapot ben geweest na solo tocht. Vanaf begin af aan overal rustig gefietst omdat ik toch ruim de tijd had, nergens echt gas gegeven. ~730 hms en 83km op de klok. Waren vandaag niet de meest ideale omstandigheden voor mij om te gaan fietsen misschien dat ik daarom zo kapot was na afloop. Weinig slaap, gezopen gisteren, flink gerookt en had veel te weinig eten mee. Toen ik halverwege Lemele was vd route kakte ik helemaal in, geloof dat ik in Hellendoorn niet meer boven de 20kmh heb gefietst, afgezien van afdalingen.
pi_146179338
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 08:50 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Beter maak je meteen wat foto's van een bemodderde Blister1980 met bemodderde fiets
Ja maar, ja maar, dat is toch zonde van zo'n fiets :'( Grapje ze heeft haar ontmaagding al gehad, en ook al weer schoongemaakt. Zal morgen na het fietsen ff paar foto's maken.
pi_146192897
Heerlijk gereden vandaag, dacht super klote ging maar toch een PR neer gezet en heerlijk in snelheid gereden terwijl ik toch 2 keer echt langzaam reed en zelfs 1 keer stilstand ivm opbouw horror tocht.
http://www.strava.com/activities/214263919

Wel mn fietsenmaker lastig gevallen...
Had al remblokje gekocht, en verwisselen leek wel erg simpel.
Oude eruit, nieuwe erin, kan nie fout gaan ... tot je het wiel terug moet plaatsen, dat kreeg ik niet voor elkaar.

Snel gebeld en mocht direct langs komen, kon hij het even snel tussen door doen. Hij heeft gelijk afgesteld.

Ontvetten niet gedaan omdat ik hem binnen nu en 2 maanden voor de winterbeurt naar hun toe breng, wordt hij weer helemaal uit elkaar gehaald en in elkaar gezet.

Wel weer teken dat ik goed gekozen heb met de fietsenmaker.
Kwam er vanmorgen om het remblokje te kopen, vroegen ze welke remmen ik had. Ik gelijk 1 groot vraag teken :P Dus da vrouwke: welk merk? Ik merk genoemd, stevens colorado 29 inch. Zei al gelijk:o die zwart oranje, dan vraag ik het zo naar. baas van die fm komt eraan, ziet mij staan en hoort de vraag: o wacht, is voor die zwart oranje stevens colorado, volgens mij dat en dat merk. Dus hij weer aan andere, die wist ook precies welke fiets.

Zei al: is mn fiets hier zo beroemd? maar juist door de kleuren combi kunnen ze hem heel erg goed onderscheiden van de overige fietsen.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  maandag 3 november 2014 @ 07:21:49 #83
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146242264
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 november 2014 19:28 schreef Crazy-M het volgende:
Heerlijk gereden vandaag, dacht super klote ging maar toch een PR neer gezet en heerlijk in snelheid gereden terwijl ik toch 2 keer echt langzaam reed en zelfs 1 keer stilstand ivm opbouw horror tocht.
http://www.strava.com/activities/214263919

Wel mn fietsenmaker lastig gevallen...
Had al remblokje gekocht, en verwisselen leek wel erg simpel.
Oude eruit, nieuwe erin, kan nie fout gaan ... tot je het wiel terug moet plaatsen, dat kreeg ik niet voor elkaar.

Snel gebeld en mocht direct langs komen, kon hij het even snel tussen door doen. Hij heeft gelijk afgesteld.

Ontvetten niet gedaan omdat ik hem binnen nu en 2 maanden voor de winterbeurt naar hun toe breng, wordt hij weer helemaal uit elkaar gehaald en in elkaar gezet.

Wel weer teken dat ik goed gekozen heb met de fietsenmaker.
Kwam er vanmorgen om het remblokje te kopen, vroegen ze welke remmen ik had. Ik gelijk 1 groot vraag teken :P Dus da vrouwke: welk merk? Ik merk genoemd, stevens colorado 29 inch. Zei al gelijk:o die zwart oranje, dan vraag ik het zo naar. baas van die fm komt eraan, ziet mij staan en hoort de vraag: o wacht, is voor die zwart oranje stevens colorado, volgens mij dat en dat merk. Dus hij weer aan andere, die wist ook precies welke fiets.

Zei al: is mn fiets hier zo beroemd? maar juist door de kleuren combi kunnen ze hem heel erg goed onderscheiden van de overige fietsen.
Hoe ziet die er uit dan?
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 08:56 schreef Blister1980 het volgende:

[..]

Ja maar, ja maar, dat is toch zonde van zo'n fiets :'( Grapje ze heeft haar ontmaagding al gehad, en ook al weer schoongemaakt. Zal morgen na het fietsen ff paar foto's maken.
Nou? :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_146242693
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 07:21 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hoe ziet die er uit dan?

[..]

Nou? :P
Zwart met oranje letters, zo even fotoke zoeken.
Is al wel eerder geplaatst als ik me niet vergis.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  maandag 3 november 2014 @ 08:19:37 #85
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146242791
quote:
2s.gif Op maandag 3 november 2014 08:10 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Zwart met oranje letters, zo even fotoke zoeken.
Is al wel eerder geplaatst als ik me niet vergis.
Ik lees hier niet heel vaak mee, dus ik heb 'm waarschijnlijk gemist :@
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 3 november 2014 @ 08:42:13 #86
337947 Unsub
Unidentified subject.
pi_146243067
Zo, lang geleden dat ik hier gepost heb..
Even een paar kiekjes om het topic op te leuken :)

Alleen

Met vriendjes!

Mooie omgeving ook :)

Close-up

En nog een toffe boom.


Foto's genomen op de Strabrechtse Heide.
26"
Fading slowly.
pi_146243396
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 07:21 schreef kanovinnie het volgende:

Nou? :P
Zo spannend is het niet geworden, het was prachtig weer, en heb dus ook een schone fiets weer meegenomen.
  maandag 3 november 2014 @ 09:07:26 #88
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146243428
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:05 schreef Blister1980 het volgende:

[..]

Zo spannend is het niet geworden, het was prachtig weer, en heb dus ook een schone fiets weer meegenomen.
[ afbeelding ]
Koop klikpedalen man! Gaat zoveel beter.

En dat plastic bord bij je cassette kan weg. Je zadel lijkt (vanuit deze hoek) nogal laag te staan. Klopt dat?

Mooie fiets hoor!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_146243506
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:07 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Koop klikpedalen man! Gaat zoveel beter.

En dat plastic bord bij je cassette kan weg. Je zadel lijkt (vanuit deze hoek) nogal laag te staan. Klopt dat?

Mooie fiets hoor!


Betere hoek?

Zit er prima op, vorige fiets last van dove handen, geen last meer van. Plastic bord zal ik ff bekijken, mag over 400km toch een beurtje zal het dan meteen meenemen. Klikpedalen komen eraan maar budget is nu echt ff op :'(
  maandag 3 november 2014 @ 09:13:18 #90
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146243553
Zadel staat laag.... Op de foto's van unsub zie je dat de zadels vaak boven het stuur zitten.
http://voorkomblessures.v(...)ke#Hoogtevanhetzadel
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_146244301
Nadat hij net schoongemaakt was:
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_146244429
Heeft hier iemand wel eens het parcour langs de nurburgring gefietst? Dat lijkt me echt vet namelijk!
People assume too much.
pi_146244558
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:53 schreef very het volgende:
Heeft hier iemand wel eens het parcour langs de nurburgring gefietst? Dat lijkt me echt vet namelijk!
Je mag 1 keer per jaar zelfs over de nurburgring ;)
pi_146244606
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Je mag 1 keer per jaar zelfs over de nurburgring ;)
Dat lijkt me dan weer leuk met de racefiets...wanneer is dat?
Maar juist het feit dat je tijdens het mountainbiken de auto's om je heen hoort, ziet en ruikt lijkt me erg vet :D
People assume too much.
pi_146244726
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 10:00 schreef very het volgende:

[..]

Dat lijkt me dan weer leuk met de racefiets...wanneer is dat?
Maar juist het feit dat je tijdens het mountainbiken de auto's om je heen hoort, ziet en ruikt lijkt me erg vet :D
Is een 24uurs race geloof ik in aug/ september. Behoorlijk wat hoogtemeters iig, hier moet je goed voor getraind zijn!
pi_146244746
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:13 schreef kanovinnie het volgende:
Zadel staat laag.... Op de foto's van unsub zie je dat de zadels vaak boven het stuur zitten.
http://voorkomblessures.v(...)ke#Hoogtevanhetzadel
Dit dus! Zadel moet stuk hoger staan dan je stuur.
pi_146244805
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 10:04 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Is een 24uurs race geloof ik in aug/ september. Behoorlijk wat hoogtemeters iig, hier moet je goed voor getraind zijn!
Oh...het is niet dat je gewoon 1 rondje erover kan met de fiets?
People assume too much.
pi_146244807
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 10:00 schreef very het volgende:

[..]

Dat lijkt me dan weer leuk met de racefiets...wanneer is dat?
Maar juist het feit dat je tijdens het mountainbiken de auto's om je heen hoort, ziet en ruikt lijkt me erg vet :D
http://www.radamring.de/de/

En veel hoogtemeters ja



Je schijnt in die afdaling vrij "makkelijk" de 100kmh te kunnen aantikken.
  maandag 3 november 2014 @ 10:09:42 #99
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146244861
Alleen vanwege die 100km/uur zou ik het al een keer willen doen.

Moet je alleen niet vallen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_146245079
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 10:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

http://www.radamring.de/de/

En veel hoogtemeters ja

[ afbeelding ]

Je schijnt in die afdaling vrij "makkelijk" de 100kmh te kunnen aantikken.
Da's ook toevallig...inschrijving begint vandaag :P
People assume too much.
pi_146246431
beste klim vanaf 10 km :D
  maandag 3 november 2014 @ 10:58:45 #102
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146246453
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 10:57 schreef Flipmoehoe het volgende:
beste klim vanaf 10 km :D
Gewoon hard naar beneden, schiet je zo omhoog
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_146246525
met 100km/h afdalen moet je idd aardig hoog kunnen komen..
(en stalen kloten hebben met die snelheid :P)
pi_146247449
Ik heb wat rondgekeken en een nieuwe mountainbike van Canyon heeft qua prijs/kwaliteitverhouding en looks toch wel mijn voorkeur. Maar die kan je dus alleen online kopen. Of zijn er ook nog evenementen waar canyon staat waar je toch een beetje kan testen hoe het zit? De bikemotion is net geweest maar zijn er niet meer van dit soort gelegenheden waar canyon staat?
  maandag 3 november 2014 @ 11:29:03 #105
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146247481
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 11:00 schreef Flipmoehoe het volgende:
met 100km/h afdalen moet je idd aardig hoog kunnen komen..
(en stalen kloten hebben met die snelheid :P)
Och, zolang de weg breed is, de bochten niet te scherp en weinig tegenliggers, wat houd je dan tegen? Ergens in de alpen met tegenliggers is het andere koek, maar op zo'n afgesloten parcour kan er relatief weinig mis gaan.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_146247676
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 11:29 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Och, zolang de weg breed is, de bochten niet te scherp en weinig tegenliggers, wat houd je dan tegen? Ergens in de alpen met tegenliggers is het andere koek, maar op zo'n afgesloten parcour kan er relatief weinig mis gaan.
100km/h is hard hoor!
snelste wat ik gehaald heb op een afdaling is 58km/h geloof ik.
Nog bijna 40km/h sneller zie ik mezelf nog niet zo snel fietsen :P
pi_146247757
Hier in het Rijk van Nijmegen/Reichswald gebied zijn er, voor Nederlandse begrippen dan, ook redelijke hoogteverschillen. De hoogste snelheid die ik hier behaald heb is een dikke 50 km/u of net daar boven, op asfalt (komende vanuit de Sint Jansberg en dan via de weg naar Eethuis De Diepen in Milsbeek, voor degenen die het hier kennen).

En dat vind ik meer dan genoeg op de fiets.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 3 november 2014 @ 11:41:32 #108
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146247892
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 11:35 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

100km/h is hard hoor!
snelste wat ik gehaald heb op een afdaling is 58km/h geloof ik.
Nog bijna 40km/h sneller zie ik mezelf nog niet zo snel fietsen :P
~75 is het hardste wat ik gedaan heb. Wel over asfalt uiteraard.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_146248281
mijn snelheid heb ik tijdens een afdaling in het montferland gehaald.
Was een maandje geleden.

laatst nog 55 km/h op een relatief korte afdaling.
Was een testfilmpje aan het maken met de camera.. beeld schud behoorlijk met de cam op de helm.. volgende keer maar op het stuur of met de chestmount
op 3:25 begint de afdaling, direct na een lekker zware klim.

+/- 75 km/h is een beste snelheid!
geeft wel een kick als je zo hard gaat *D

Canyon verkoopt alleen via de website inderdaad.
Zou het zo niet weten of er ook demo dagen van zijn.
Zou je eens op mountainbike.nl kunnen kijken of daar wat te vinden is.
Mede daarom heb ik besloten om zelf voor Bulls te gaan, gelijkwaardige fietsen met ook een goede afmontage.
Achteraf blij met mijn keuze, paar kleine dingen zijn goed verholpen door de FM.
Heb weinig zin om op zolder de verzenddoos te bewaren voor het geval er wat mee is :)
pi_146249703
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 10:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

http://www.radamring.de/de/

En veel hoogtemeters ja

[ afbeelding ]

Je schijnt in die afdaling vrij "makkelijk" de 100kmh te kunnen aantikken.
Route voor mountainbikers gaat maar klein gedeelte over het circuit, alleen racers gaan compleet over het circuit.
pi_146250181
Gisteren weer een "toertocht"gereden met voorfietsers. Gezellig met alleen maar bekenden, waren met groep van ~30, later splitste de groep zich steeds meer omdat sommige het tempo niet bij konden houden of voor de kortere afstand gingen. Echt belachelijk hard werd er gereden 2e stuk, thuis komen met gemiddelde hs van 158 terwijl we ook veel stukken rustig aan hebben gedaan. Toertocht ging uit van een café hier uit het dorp, waren met hele groep van de fietsclub aanwezig plus nog paar anderen. Daarna nog de sprint gewonnen van ongeveer 1.5km, baal ervan dat ik niet langer ben door gefietst dan had ik 100% zeker een KOM gehad op een asfalt stuk en boven allemaal wielrenners geëindigd. Na afloop veel opmerkingen gekregen over mijn huidige conditie, sprintte iedereen uit het wiel :D
pi_146250361
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 12:50 schreef poiuytr het volgende:
Gisteren weer een "toertocht"gereden met voorfietsers. Gezellig met alleen maar bekenden, waren met groep van ~30, later splitste de groep zich steeds meer omdat sommige het tempo niet bij konden houden of voor de kortere afstand gingen. Echt belachelijk hard werd er gereden 2e stuk, thuis komen met gemiddelde hs van 158 terwijl we ook veel stukken rustig aan hebben gedaan. Toertocht ging uit van een café hier uit het dorp, waren met hele groep van de fietsclub aanwezig plus nog paar anderen. Daarna nog de sprint gewonnen van ongeveer 1.5km, baal ervan dat ik niet langer ben door gefietst dan had ik 100% zeker een KOM gehad op een asfalt stuk en boven allemaal wielrenners geëindigd. Na afloop veel opmerkingen gekregen over mijn huidige conditie, sprintte iedereen uit het wiel :D
hmm.. ik denk dat ik zaterdag maar afzeg als ik je zo hoor :P
pi_146251925
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 12:57 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

hmm.. ik denk dat ik zaterdag maar afzeg als ik je zo hoor :P
Heb al wel een indekker voor a.s. zaterdag, heb 's avonds 's nachts een feest dus ga niet vol gas geven :P moet nog 24uur mee dan.
pi_146266458
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:53 schreef very het volgende:
Heeft hier iemand wel eens het parcour langs de nurburgring gefietst? Dat lijkt me echt vet namelijk!
2.5 x. Erg toffe route met pittige klimmen en gave afdalingen! Wel aan te raden om rustig af te dalen. 1e x lag ik bijna in een sloot aan het eind van een afdaling(t-splitsing) :o
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_146266525
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 11:37 schreef StateOfMind het volgende:
Hier in het Rijk van Nijmegen/Reichswald gebied zijn er, voor Nederlandse begrippen dan, ook redelijke hoogteverschillen. De hoogste snelheid die ik hier behaald heb is een dikke 50 km/u of net daar boven, op asfalt (komende vanuit de Sint Jansberg en dan via de weg naar Eethuis De Diepen in Milsbeek, voor degenen die het hier kennen).

En dat vind ik meer dan genoeg op de fiets.
70 op een schrotterpfad. (brandweg).. Meer dan hard zat imho.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  maandag 3 november 2014 @ 22:56:15 #116
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_146275613
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 11:28 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb wat rondgekeken en een nieuwe mountainbike van Canyon heeft qua prijs/kwaliteitverhouding en looks toch wel mijn voorkeur. Maar die kan je dus alleen online kopen. Of zijn er ook nog evenementen waar canyon staat waar je toch een beetje kan testen hoe het zit? De bikemotion is net geweest maar zijn er niet meer van dit soort gelegenheden waar canyon staat?
Mijn Canyon bevalt nog erg goed (alhoewel ik best een nieuwe zou willen want nieuw = beter :P). Een poosje geleden ben ik ook een keer naar Canyon in Koblenz gereden omdat een vriend een fiets wilde kopen. Gewoon een dagje uit van gemaakt, er zijn best wat leuke dingen te bekijken in Koblenz.

In de winkel kan je de verschillende fietsen passen en proberen. Proefrijden is echter alleen maar op de parkeerplaats. Ze hebben er vroeger een parcours gehad, maar daar zijn ze mee gestopt na een ongeluk volgens mij.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_146276652
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 11:52 schreef Flipmoehoe het volgende:
mijn snelheid heb ik tijdens een afdaling in het montferland gehaald.
Was een maandje geleden.

laatst nog 55 km/h op een relatief korte afdaling.
Was een testfilmpje aan het maken met de camera.. beeld schud behoorlijk met de cam op de helm.. volgende keer maar op het stuur of met de chestmount
op 3:25 begint de afdaling, direct na een lekker zware klim.

+/- 75 km/h is een beste snelheid!
geeft wel een kick als je zo hard gaat *D

Canyon verkoopt alleen via de website inderdaad.
Zou het zo niet weten of er ook demo dagen van zijn.
Zou je eens op mountainbike.nl kunnen kijken of daar wat te vinden is.
Mede daarom heb ik besloten om zelf voor Bulls te gaan, gelijkwaardige fietsen met ook een goede afmontage.
Achteraf blij met mijn keuze, paar kleine dingen zijn goed verholpen door de FM.
Heb weinig zin om op zolder de verzenddoos te bewaren voor het geval er wat mee is :)
Leuk filmpje om te zien! Zelf gisteren dat hele parkoers te voet afgelegd. Wat een ontzettend gave route is dat! Erg leuke klimmetjes en hele fijne afdalingen! Genoeg mountainbikers ook, maar ik heb er voor gezorgd dat niemand last van me had. Alleen maar positieve geluiden gehoord. Eén afdaling ging tussen de bikers in, singletrail met wat hobbels en strakke bochtjes, met een gangetje van tegen de 25. Maar dat vonden hun ook erg gaaf.

Sinds anderhalve week terug ook een mountainbike aangeschaft. Kon via fietsplan, dus had niet heel veel keus hier in de buurt, maar het is een Focus Black Forest 27.5 geworden. Deore achter, prut voor. Maar het is ook om te gaan proberen en naast het hardlopen. Mijn vriendin zal er ook vaker op rijden, als ze mee gaat terwijl ik loop. We zullen zien, heb er pas 2 keer op gereden, maar het is een fijn fietsje. Hier in de buurt van Ermelo is niet heel veel boeiends, allemaal heel vlak. Maar zoiets als bij Zeddam zou ik toch ook een keer willen proberen, als het te voet al zo ontzettend gaaf is :D . Nu wel proberen om het onderhoud een beetje bij te houden, dat schort er bij mij en mijn fietsen nogal eens aan. ;(
Thanks voor de linkjes van de zadelhoogte enzo, moet die van mij ook nog even afstellen. ^O^

pi_146279486
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 23:18 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Leuk filmpje om te zien! Zelf gisteren dat hele parkoers te voet afgelegd. Wat een ontzettend gave route is dat! Erg leuke klimmetjes en hele fijne afdalingen! Genoeg mountainbikers ook, maar ik heb er voor gezorgd dat niemand last van me had. Alleen maar positieve geluiden gehoord. Eén afdaling ging tussen de bikers in, singletrail met wat hobbels en strakke bochtjes, met een gangetje van tegen de 25. Maar dat vonden hun ook erg gaaf.

Sinds anderhalve week terug ook een mountainbike aangeschaft. Kon via fietsplan, dus had niet heel veel keus hier in de buurt, maar het is een Focus Black Forest 27.5 geworden. Deore achter, prut voor. Maar het is ook om te gaan proberen en naast het hardlopen. Mijn vriendin zal er ook vaker op rijden, als ze mee gaat terwijl ik loop. We zullen zien, heb er pas 2 keer op gereden, maar het is een fijn fietsje. Hier in de buurt van Ermelo is niet heel veel boeiends, allemaal heel vlak. Maar zoiets als bij Zeddam zou ik toch ook een keer willen proberen, als het te voet al zo ontzettend gaaf is :D . Nu wel proberen om het onderhoud een beetje bij te houden, dat schort er bij mij en mijn fietsen nogal eens aan. ;(
Thanks voor de linkjes van de zadelhoogte enzo, moet die van mij ook nog even afstellen. ^O^

[ afbeelding ]
Ik heb bijna dezelfde, alleen dan de black forest 29r... Zie hier.
People assume too much.
pi_146283372
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 12:57 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

hmm.. ik denk dat ik zaterdag maar afzeg als ik je zo hoor :P
GOW Eibergen? :P
pi_146285857
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 09:40 schreef luc.sken het volgende:

[..]

GOW Eibergen? :P
haha dacht het niet :P
ga er vanavond denk ik wel weer trainen.
Vorige week goed bevallen ^O^
pi_146288319
Haha, ik denk dat ik hem wel ga rijden. Ondanks dat ik er weinig heb te zoeken, dan maar een mooi intensief ritje van maken.

De dag er na de veldtoertocht in Beltrum, met heen en weer erbij weer goed voor 100 km. 5 weken geleden begonnen met wat langere tochten, wou sowieso 70+ km halen wat ook steeds prima ging. Afgelopen 2 weken elke rit 100 km aangetikt, hopelijk kan ik dat nog paar weken vast houden. :)
pi_146288399
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 23:18 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Leuk filmpje om te zien! Zelf gisteren dat hele parkoers te voet afgelegd. Wat een ontzettend gave route is dat! Erg leuke klimmetjes en hele fijne afdalingen! Genoeg mountainbikers ook, maar ik heb er voor gezorgd dat niemand last van me had. Alleen maar positieve geluiden gehoord. Eén afdaling ging tussen de bikers in, singletrail met wat hobbels en strakke bochtjes, met een gangetje van tegen de 25. Maar dat vonden hun ook erg gaaf.

Sinds anderhalve week terug ook een mountainbike aangeschaft. Kon via fietsplan, dus had niet heel veel keus hier in de buurt, maar het is een Focus Black Forest 27.5 geworden. Deore achter, prut voor. Maar het is ook om te gaan proberen en naast het hardlopen. Mijn vriendin zal er ook vaker op rijden, als ze mee gaat terwijl ik loop. We zullen zien, heb er pas 2 keer op gereden, maar het is een fijn fietsje. Hier in de buurt van Ermelo is niet heel veel boeiends, allemaal heel vlak. Maar zoiets als bij Zeddam zou ik toch ook een keer willen proberen, als het te voet al zo ontzettend gaaf is :D . Nu wel proberen om het onderhoud een beetje bij te houden, dat schort er bij mij en mijn fietsen nogal eens aan. ;(
Thanks voor de linkjes van de zadelhoogte enzo, moet die van mij ook nog even afstellen. ^O^

[ afbeelding ]
Tnx, was ff een testfilmpje met de nieuwe actioncam.
De route is zeker gaaf om te fietsen, flink wat hoogteverschil wat hem ook lekker zwaar maakt.
Wil je toch adviseren om niet op de route te gaan hardlopen, hoe mooi hij ook is om te lopen.
Hij is speciaal gemaakt voor mountainbikers.
Op sommige plekken moet ik er niet aan denken dat ik opeens een hardloper voor me zie.
Er zijn nogal wat singletracks waar je tussen de varens doorfietst en je niet zover zicht naar voren hebt.

Volgende keer dus met de fiets die kant op, mooi fietsje ook wel!
Enneh als je paar x gefietst hebt werkt het echt verslavend!
Dan zorg je ook goed voor je materieel, mijn fiets word na elke modderrit schoongespoten.
En mocht het nodig zijn was ik hem ff.. ketting in de wax zetten etc..
Blijft hij toch het lekkerst fietsen :)

Maar bij jou in de buurt zijn toch ook wel wat MTB routes?
Posbank is alweer een stukje rijden, maar ook zeker de moeite waard :)
pi_146288464
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 12:44 schreef luc.sken het volgende:
Haha, ik denk dat ik hem wel ga rijden. Ondanks dat ik er weinig heb te zoeken, dan maar een mooi intensief ritje van maken.

De dag er na de veldtoertocht in Beltrum, met heen en weer erbij weer goed voor 100 km. 5 weken geleden begonnen met wat langere tochten, wou sowieso 70+ km halen wat ook steeds prima ging. Afgelopen 2 weken elke rit 100 km aangetikt, hopelijk kan ik dat nog paar weken vast houden. :)
Ik wens je vast succes zaterdag ;)
die gasten waar ik vorige week mee heb getraind gaan aardig voorruit op hun cyclocrossers :P

De tocht van Beltrum heb ik nog nooit gereden, maat van me heeft hem wel een paar x gedaan.
Hij is niet zo uitdagend voor de MTB-ers, veel bospaden en slootkanten.
Ik sla hem daarom over en ga zaterdag met Poiytr op pad *D
pi_146288587
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 12:46 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

Tnx, was ff een testfilmpje met de nieuwe actioncam.
De route is zeker gaaf om te fietsen, flink wat hoogteverschil wat hem ook lekker zwaar maakt.
Wil je toch adviseren om niet op de route te gaan hardlopen, hoe mooi hij ook is om te lopen.
Hij is speciaal gemaakt voor mountainbikers.
Op sommige plekken moet ik er niet aan denken dat ik opeens een hardloper voor me zie.
Er zijn nogal wat singletracks waar je tussen de varens doorfietst en je niet zover zicht naar voren hebt.

Volgende keer dus met de fiets die kant op, mooi fietsje ook wel!
Enneh als je paar x gefietst hebt werkt het echt verslavend!
Dan zorg je ook goed voor je materieel, mijn fiets word na elke modderrit schoongespoten.
En mocht het nodig zijn was ik hem ff.. ketting in de wax zetten etc..
Blijft hij toch het lekkerst fietsen :)

Maar bij jou in de buurt zijn toch ook wel wat MTB routes?
Posbank is alweer een stukje rijden, maar ook zeker de moeite waard :)
Posbank is ook erg leuk ja! Mijn schoonvader woont in Zutphen en die houdt ook wel van mountainbiken, dus dat kunnen we dan mooi combineren. Wat dichterbij vanaf daar. Hier in de buurt heb je genoeg ruimte in ieder geval, ook wel 1 route heel dichtbij, maar het is allemaal zo vlak. Wel leuke bochtige singletrails, dat wel :) .
Vroeger al een Giant Boulder Alu gehad, toen gingen we met de middelbare school elke donderdagmiddag het bos in met een groep, was ook altijd erg leuk. Helaas was die fiets op een gegeven moment gestolen. Maar nu weer lekker rijden dus! ^O^
pi_146288744
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 12:53 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Posbank is ook erg leuk ja! Mijn schoonvader woont in Zutphen en die houdt ook wel van mountainbiken, dus dat kunnen we dan mooi combineren. Wat dichterbij vanaf daar. Hier in de buurt heb je genoeg ruimte in ieder geval, ook wel 1 route heel dichtbij, maar het is allemaal zo vlak. Wel leuke bochtige singletrails, dat wel :) .
Vroeger al een Giant Boulder Alu gehad, toen gingen we met de middelbare school elke donderdagmiddag het bos in met een groep, was ook altijd erg leuk. Helaas was die fiets op een gegeven moment gestolen. Maar nu weer lekker rijden dus! ^O^
Als hij in Zutphen woont, dan kan ik je ook de Lochemse berg adviseren :)
Daar zijn ook wel GPX bestanden van te vinden die je dan na kan fietsen.
Heb daar zelf een paar mooie routes gevonden van toertochten die dit jaar zijn gefietst.
Ga zelf geregeld die kant op, begin dan in Borculo en via Barchem kom je in Lochem uit..
Ook een x met Poiytr in Lochem afgesproken en daar een gpx route gereden.
De vaste route daar is niet aan te raden, veel zandpaden en de mooiste stukken rijd je langs :)
pi_146289069
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 12:44 schreef luc.sken het volgende:
Haha, ik denk dat ik hem wel ga rijden. Ondanks dat ik er weinig heb te zoeken, dan maar een mooi intensief ritje van maken.

De dag er na de veldtoertocht in Beltrum, met heen en weer erbij weer goed voor 100 km. 5 weken geleden begonnen met wat langere tochten, wou sowieso 70+ km halen wat ook steeds prima ging. Afgelopen 2 weken elke rit 100 km aangetikt, hopelijk kan ik dat nog paar weken vast houden. :)
Merk zelf dat die 80km+ solo ritten er bij mij wel redelijk inhakken. 60/70 km kan ik solo wel makkelijk weg fietsen, niks geen last dag er na en na afloop van een rit. Wil in het weekend ook nog dingen kunnen ondernemen. Vrijdag bijvoorbeeld die 85km gefietst met ~750hms dat hakt er toch wel behoorlijk in. Volgend jaar rond deze tijd is mijn doel om een 120/130km toertocht uit te kunnen fietsen.
pi_146289331
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 12:48 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

Ik wens je vast succes zaterdag ;)
die gasten waar ik vorige week mee heb getraind gaan aardig voorruit op hun cyclocrossers :P

De tocht van Beltrum heb ik nog nooit gereden, maat van me heeft hem wel een paar x gedaan.
Hij is niet zo uitdagend voor de MTB-ers, veel bospaden en slootkanten.
Ik sla hem daarom over en ga zaterdag met Poiytr op pad *D
Haha dankjewel. Ik heb de veldtoertocht van Beltrum ook nog nooit gereden maar de route is vernieuwd tegen over voorgaande jaren.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 13:09 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Merk zelf dat die 80km+ solo ritten er bij mij wel redelijk inhakken. 60/70 km kan ik solo wel makkelijk weg fietsen, niks geen last dag er na en na afloop van een rit. Wil in het weekend ook nog dingen kunnen ondernemen. Vrijdag bijvoorbeeld die 85km gefietst met ~750hms dat hakt er toch wel behoorlijk in. Volgend jaar rond deze tijd is mijn doel om een 120/130km toertocht uit te kunnen fietsen.
Dat doen ze bij mij ook wel, maar gewoon vaak genoeg doen dan gaat het vanzelf makkelijker. Jij rijdt dan ook nog aardig wat hoogtemeters. Volgend jaar MTB Marathons? :P

Waar gaan jullie fietsen zaterdag?
pi_146289579
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 13:18 schreef luc.sken het volgende:

[..]

Haha dankjewel. Ik heb de veldtoertocht van Beltrum ook nog nooit gereden maar de route is vernieuwd tegen over voorgaande jaren.

[..]

Dat doen ze bij mij ook wel, maar gewoon vaak genoeg doen dan gaat het vanzelf makkelijker. Jij rijdt dan ook nog aardig wat hoogtemeters. Volgend jaar MTB Marathons? :P

Waar gaan jullie fietsen zaterdag?
routes veranderen elk jaar.. maar vast niet schrikbarend veel ;)

wij gaan zaterdag MTB tocht van Nijverdal fietsen, 3 sterren tocht van de NTFU
http://www.ntfu.nl/Kalender/Tochtdetails.aspx?id=36018
pi_146298497
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 13:09 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Merk zelf dat die 80km+ solo ritten er bij mij wel redelijk inhakken. 60/70 km kan ik solo wel makkelijk weg fietsen, niks geen last dag er na en na afloop van een rit. Wil in het weekend ook nog dingen kunnen ondernemen. Vrijdag bijvoorbeeld die 85km gefietst met ~750hms dat hakt er toch wel behoorlijk in. Volgend jaar rond deze tijd is mijn doel om een 120/130km toertocht uit te kunnen fietsen.
Mijn werkgever wil dat ik volgend jaar meerijd met de 11steden fietstocht. Wordt dus nog lekker trainen. Vind 50km op dit moment al ver zat. :@

Handige site trouwens, keek altijd op het mountainbike forum maar dis nog makkelijker :)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_146311744
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 13:18 schreef luc.sken het volgende:

[..]
[..]

Dat doen ze bij mij ook wel, maar gewoon vaak genoeg doen dan gaat het vanzelf makkelijker. Jij rijdt dan ook nog aardig wat hoogtemeters. Volgend jaar MTB Marathons? :P

Waar gaan jullie fietsen zaterdag?
Nee geen marathons, wellicht ooit in de toekomst, maar het moet eigenlijk wel leuk blijven.
Heb ook nog maar 3 keer boven de 80km gefietst, maak altijd kleinere tochten zodat ik vaker kan fietsen in de week. Pas nu ik sinds een tijd bijna klaar ben met mijn studie en aan het afstuderen ben worden de afstanden langer. Aankomend jaar racefiets er weer bij kopen en beetje duur trainen.

Ga anders mee a.s. zaterdag?
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 17:47 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Mijn werkgever wil dat ik volgend jaar meerijd met de 11steden fietstocht. Wordt dus nog lekker trainen. Vind 50km op dit moment al ver zat. :@

Handige site trouwens, keek altijd op het mountainbike forum maar dis nog makkelijker :)
Jij fietst tocht al behoorlijk lang? Gewoon steeds beetje uitbreiden. Ik ben begonnen met stukken van 20/30/40 minuten. Pas echt sinds het voorjaar echt aan het uitbouwen gegaan. Trainen met hartslagmeter is ook een goede om snel conditie op te bouwen.

Mountainbike kalander is ook een mooie app.
pi_146312079
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 22:14 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Nee geen marathons, wellicht ooit in de toekomst, maar het moet eigenlijk wel leuk blijven.
Heb ook nog maar 3 keer boven de 80km gefietst, maak altijd kleinere tochten zodat ik vaker kan fietsen in de week. Pas nu ik sinds een tijd bijna klaar ben met mijn studie en aan het afstuderen ben worden de afstanden langer. Aankomend jaar racefiets er weer bij kopen en beetje duur trainen.

Ga anders mee a.s. zaterdag?

[..]

Jij fietst tocht al behoorlijk lang? Gewoon steeds beetje uitbreiden. Ik ben begonnen met stukken van 20/30/40 minuten. Pas echt sinds het voorjaar echt aan het uitbouwen gegaan. Trainen met hartslagmeter is ook een goede om snel conditie op te bouwen.

Mountainbike kalander is ook een mooie app.
Klopt, maar fiets niet veel.. Geen tijd voor enzo. :( (werk zo goed als 6 dagen per week en ben net verhuisd..) Woon-werk probeer ik zoveel mogelijk op de fiets te doen(oude mountainbike met straatbanden) en da's c.a. 11 km enkele reis. Max wat ik tot nu heb gedaan was iets van 40 km.
Hartslagmeter is wellicht wel een goede, zal ik eens naar kijken. Heb al wel een Bryton waar die aan kan worden gekoppeld(Ant+)
Marathons zijn ook niet mijn ding, het moet imho wel leuk blijven ;)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_146321201
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 22:14 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Ga anders mee a.s. zaterdag?

En dat overleg je niet eerst ff :P
Als Luc.sken mee wil mag je mee hoor!
Je kan vanaf Eibergen met me meerijden als je wilt :)

Gisteren wilde ik dus naar de training van de stofwolk.
Lampjes op de fiets gedaan, wil ik naar mijn maat toe..
Band lek :(
Was al aan de late kant, had nog wel een biba liggen maar redde het allemaal niet meer.
Toen maar de binnenband geplakt en er weer opgelegd.
Baal er wel van dat ik niet getraind heb.
Was flink zwaar wat ik van hem hoorde, scheelt me weer wat spierpijn vandaag en morgen ;)

Nu zaterdag maar aan de bak, hopelijk is het een beetje droog en word het geen moddertocht.
Zal er zo rond 9 uur zijn Poiytr, we houden nog wel ff contact!
pi_146326006
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 09:36 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

En dat overleg je niet eerst ff :P
Als Luc.sken mee wil mag je mee hoor!
Je kan vanaf Eibergen met me meerijden als je wilt :)

Gisteren wilde ik dus naar de training van de stofwolk.
Lampjes op de fiets gedaan, wil ik naar mijn maat toe..
Band lek :(
Was al aan de late kant, had nog wel een biba liggen maar redde het allemaal niet meer.
Toen maar de binnenband geplakt en er weer opgelegd.
Baal er wel van dat ik niet getraind heb.
Was flink zwaar wat ik van hem hoorde, scheelt me weer wat spierpijn vandaag en morgen ;)

Nu zaterdag maar aan de bak, hopelijk is het een beetje droog en word het geen moddertocht.
Zal er zo rond 9 uur zijn Poiytr, we houden nog wel ff contact!
Kloten van je binnenband, daarna niet zelf even rondje gemaakt?
Dacht dat je het wel goed vond, hoe meer zielen hoe meer vreugd toch.
Eerder dan 9 uur is mij ook wel goed hoor, vaak kan er wel eerder gestart worden.
Geen idee hoe je met de tijd zit. Weerberichten zijn goed voor a.s. zaterdag, afgelopen dagen beetje regen gevallen maar dat is a.s. weekend wel grotendeels weg denk ik. Nu alweer zin om te fietsen.
pi_146326500
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 12:34 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Kloten van je binnenband, daarna niet zelf even rondje gemaakt?
Dacht dat je het wel goed vond, hoe meer zielen hoe meer vreugd toch.
Eerder dan 9 uur is mij ook wel goed hoor, vaak kan er wel eerder gestart worden.
Geen idee hoe je met de tijd zit. Weerberichten zijn goed voor a.s. zaterdag, afgelopen dagen beetje regen gevallen maar dat is a.s. weekend wel grotendeels weg denk ik. Nu alweer zin om te fietsen.
De binnenband plakken en er weer op leggen ging nog niet vanzelf..
band wisselen was binnen no time klaar, zelfs geen bandenlichters nodig gehad.
Dit terwijl ik hier een paar maand terug nog meer als een uur mee aan het klooien ben geweest.
Maar daarna het wiel er weer in hangen kreeg ik niet voor elkaar!
Telkens gekut met de ketting, achter derie kwam een draadje tegen de spaken aan..
Toen de ketting maar losgehaald (lang leve de powerlink), wiel erin en ketting er weer om>
Draadje van de derrie (overlengte achter de klemschroef) iets anders gebogen en heel voorzichtig rondgedraaid.. werkte als een tiet weer :)
Heb alleen nog geen goede fietsverlichting, nog steeds dat setje van toen in Haaksbergen.
Inmiddels wat besteld uit China, als ik die had gehad dan was ik nog wel een rondje gegaan.
Nu maar ff met de motor aan het klooien geweest, vrijdag komt er iemand naar kijken.
Hoop dat ik hem dan verkoop... kan ik in het voorjaar weer wat leuks terugkopen *D

Enneh uiteraard geen probleem als er iemand mee gaat!
Als we beetje hetzelfde tempo hebben is het juist mooi fietsen!
De kleine krijgt om 7 uur de fles, moet de hond nog ff uitlaten en zelf wat eten naar binnen werken.
Ik zal dan rond 8 uur wegrijden, ben dan kwart voor 9 op de startlocatie.
Lijkt me goed toch?

Heb er ook zin in, helemaal nu ik gisteren niks gedaan heb.
Sallands mooiste is me goed bevallen, als dit net zo iets is vermaak ik me wel :D
pi_146326760
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 12:49 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

Enneh uiteraard geen probleem als er iemand mee gaat!
Als we beetje hetzelfde tempo hebben is het juist mooi fietsen!
De kleine krijgt om 7 uur de fles, moet de hond nog ff uitlaten en zelf wat eten naar binnen werken.
Ik zal dan rond 8 uur wegrijden, ben dan kwart voor 9 op de startlocatie.
Lijkt me goed toch?

Heb er ook zin in, helemaal nu ik gisteren niks gedaan heb.
Sallands mooiste is me goed bevallen, als dit net zo iets is vermaak ik me wel :D
Lijkt mij super mooi om daar te fietsen. Dan moet ik rond 7 uur op de fiets naar jou toe, vroeg! :P
Ik zal er nog even over na denken maar denk haast wel dat ik mee ga. Ik laat het je nog even weten.

Weersvoorspelling zien er voor dit weekend prima uit! :)
pi_146327108
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 12:57 schreef luc.sken het volgende:

[..]

Lijkt mij super mooi om daar te fietsen. Dan moet ik rond 7 uur op de fiets naar jou toe, vroeg! :P
Ik zal er nog even over na denken maar denk haast wel dat ik mee ga. Ik laat het je nog even weten.

Weersvoorspelling zien er voor dit weekend prima uit! :)
haha ik moet er ook om 7 uur uit, dus niet zo klagen :P
maar dan moet jij al op de fiets zitten *D

Niet een auto waar je de fiets in kan gooien?
Wel tof dat je misschien mee wil fietsen ^O^
Laat maar horen wat je doet, adres / tel nr doe ik je wel via DM
pi_146392384
Zondag mijn eerste mountainbike tochtje maken. Nu nog even op een fiets van een vriend van me.
Voor mijn racefiets gebruik ik een garmin edge 510 met mount van sram. Kan ik op een mountainbike gewoon die garmin houder die er standaard bij zit gebruiken met die elastieken? Of gaat dat niet werken?

En in de winter fietsen heb ik nog niet zo vaak gedaan. Wat trek ik aan bij een graad of 12?
pi_146392412
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 08:39 schreef Stansfield het volgende:
Zondag mijn eerste mountainbike tochtje maken. Nu nog even op een fiets van een vriend van me.
Voor mijn racefiets gebruik ik een garmin edge 510 met mount van sram. Kan ik op een mountainbike gewoon die garmin houder die er standaard bij zit gebruiken met die elastieken? Of gaat dat niet werken?

En in de winter fietsen heb ik nog niet zo vaak gedaan. Wat trek ik aan bij een graad of 12?
12 graden is nog redelijke temperatuur.
zal niet al te dikke kleding aantrekken.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  vrijdag 7 november 2014 @ 08:43:13 #139
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146392435
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 08:39 schreef Stansfield het volgende:
Zondag mijn eerste mountainbike tochtje maken. Nu nog even op een fiets van een vriend van me.
Voor mijn racefiets gebruik ik een garmin edge 510 met mount van sram. Kan ik op een mountainbike gewoon die garmin houder die er standaard bij zit gebruiken met die elastieken? Of gaat dat niet werken?

En in de winter fietsen heb ik nog niet zo vaak gedaan. Wat trek ik aan bij een graad of 12?
Ik zou voor bib, shirt, ondershirt, armstukken en kniestukken gaan. Als jehet hebt een windjack/regenjack mee voor als het kouder word, mistig is of gaat regenen. Arm/kniestukken kan je makkelijk uit ttrekken als het toch te warm is.

Met je garmin kan gewoon
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_146393476
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 08:43 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik zou voor bib, shirt, ondershirt, armstukken en kniestukken gaan. Als jehet hebt een windjack/regenjack mee voor als het kouder word, mistig is of gaat regenen. Arm/kniestukken kan je makkelijk uit ttrekken als het toch te warm is.

Met je garmin kan gewoon
Tnx voor de tip. Heb een driekwartsbib dus die zal ik wel aandoen met shirt met armstukken. En jack mee.
pi_146401275
Als het morgenvroeg net zulk weer is als vandaag dan trek ik een lange bib aan.
zweetshirt met erboven chinees fake gevoerd jasje
Daarmee moet ik het wel overleven morgen.

Morgen de toertocht van Nijverdal fietsen met Luc.Sken en Poiytr, mini Fok! meet ;)
pi_146408116
Haha, koud is het wel hé. Goed aankleden dan moet dat goed komen. :P

Zo net tijdens het schoonmaken van de mountainbike bleek dat ik in het achterwiel een spaak kapot had. Wiel ligt nu bij de fietsenmaker. Gelukkig heeft mijn pa nog een mountainbike, ook nog eens een opvolger van die van mij.
pi_146441369
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 14:09 schreef Flipmoehoe het volgende:
Als het morgenvroeg net zulk weer is als vandaag dan trek ik een lange bib aan.
zweetshirt met erboven chinees fake gevoerd jasje [ afbeelding ]
Daarmee moet ik het wel overleven morgen.

Morgen de toertocht van Nijverdal fietsen met Luc.Sken en Poiytr, mini Fok! meet ;)
Das wel een erg mooi jasje. :o

Morgenochtend de 45+ km doen in Assen. Had wat probleembjes met de ketting, maar die zijn nu grotendeels opgelost dus ben benieuwd.

Jammer trouwens dat ik nu niet het geld voor een nieuwe bike heb:
http://expomatch.bikemoti(...)r/50882/specialoffer
Hebben maar 1 minpunt: de kleur, Huidige fiets is ook matzwart +rood en witte accenten, wil nu eigenlijk wel een heel fel gekleurde fiets.

[ Bericht 10% gewijzigd door Marco001 op 08-11-2014 20:26:18 ]
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_146464661
En weer terug uit Assen, De toertocht van 45+ km is dus 46km. De tocht was leuk, met relatief technische stukjes maar ook af en toe een beetje asfalt. Het was alleen zo af en toe file rijden. Zeker in het begin ging het als een treintje naar het knelpunt: een bruggetje waar je maar met 1 persoon tegelijk lopend overheen kon. Leverde dus een leuke file op.
Toen kwamen we om 10.30 bij het 1e verzorgingspunt, waar alles al op was. Bij het 2e punt(waar ze alleen nog water hadden) hoorden we waarom: Men had gerekend op c.a. 600 deelnemers. Er zijn meer dan 1000 personen op de tocht afgekomen...

Daarnaast nog een minpuntje van sommige medebikers: op ten duur reden we op een smal bospaadje achter een groepje met 6 kinderen wat voor sommigen veel te langzaam ging. Die gingen dus onaangekondigd op een singletrail die kinderen inhalen. |:( De kinderen gingen 200 meter verderop op een breder stuk al netjes aan de kant.

Strava:
http://www.strava.com/activities/217196919
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_146469087
Met toertochten heb je gewoon met andere mensen rekening te houden. Anders kun je beter een wedstrijd of voor jezelf gaan fietsen. Is altijd wel leuk om te zien wat voor een soort mensen er op zo'n tocht zijn. Geen wonder dat er zoveel mensen kwamen het was er prima weer voor ;)
pi_146477217
quote:
15s.gif Op zondag 9 november 2014 17:27 schreef faston het volgende:
Met toertochten heb je gewoon met andere mensen rekening te houden. Anders kun je beter een wedstrijd of voor jezelf gaan fietsen. Is altijd wel leuk om te zien wat voor een soort mensen er op zo'n tocht zijn. Geen wonder dat er zoveel mensen kwamen het was er prima weer voor ;)
Had een paar keer wel de neiging om te roepen dat het geen wedstrijd is. Maar goed, was een erg leuke tocht en na de 1e splitsing viel het qua drukte ook best mee. ^O^ Lekker eigen tempo kunnen rijden, alleen in het begin was ik wat te enthousiast.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_146481455
Toertocht lijkt mij ook wel een keer leuk om te doen. Wedstrijden trekken mij niet zo, dat doe ik met hardlopen wel. Mountainbiken ben ik ook niet echt een ster in ;). Gisteren nog wel een leuk rondje gefietst hier rond de bossen in Ermelo/Harderwijk, weer wat leuke paadjes gevonden, kleine heuveltjes met leuke singletracks en af en toe wat wandelen door mul zand :P. Nog wel wennen aan de versnellingen, zit vaak net de verkeerde kant op voor een klimmetje en dan moet ik weer wandelend. :+
Gelukkig zijn er hier bij Ermelo ook redelijk vaak toertochten, soms staat het bij de kazerne echt helemaal vol met auto's en mountainbikers, wel grappig :).

Mijn rondje:
http://www.strava.com/activities/216836851
pi_146489613
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 20:53 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Had een paar keer wel de neiging om te roepen dat het geen wedstrijd is. Maar goed, was een erg leuke tocht en na de 1e splitsing viel het qua drukte ook best mee. ^O^ Lekker eigen tempo kunnen rijden, alleen in het begin was ik wat te enthousiast.
Rondje Tilburg is ook altijd druk, maar daar hebben ze gespreide starttijden, daardoor is het niet gelijk ramdruk op het parcour.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_146491178
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 20:19 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Das wel een erg mooi jasje. :o

Morgenochtend de 45+ km doen in Assen. Had wat probleembjes met de ketting, maar die zijn nu grotendeels opgelost dus ben benieuwd.

Jammer trouwens dat ik nu niet het geld voor een nieuwe bike heb:
http://expomatch.bikemoti(...)r/50882/specialoffer
Hebben maar 1 minpunt: de kleur, Huidige fiets is ook matzwart +rood en witte accenten, wil nu eigenlijk wel een heel fel gekleurde fiets.
zit ook nog een gevoerde lange broek bij dat jasje, voor 35 euro klaar :P
jasje is van prima kwaliteit, en met die broek heb ik ook al 50km gefietst zonder last van mijn kont.
Ook geen dure broeken gewend, dus kan niet oordelen over de kwaliteit van de zeem.
Voor mij goed genoeg, geen last.. dus tja.. scheelt me teveel in de knip :)

Poiuytr, Luc.Sken (een clubgenoot van Poiuytr) en ik zei de gek hebben zaterdag de VolkerWessels fietstocht van Nijverdal gefietst.
Deze was 55km, uiteindelijk had ik 58km op de teller staan.
De tocht was echt geweldig mooi uitgezet, bijna geen asfalt geen gezien.
Misschien hooguit een km.
Mooie klimmen waar ik op het eind dood aan ging en niet meer mee kon komen met de anderen ;)
Had gewoon geen kracht meer in de benen, de normale tracks en afdalingen had ik geen problemen mee en konden we gewoon samen fietsen.
De 2 pauzeplekken waren erg goed bevoorraad, bouillonnetje, pakje yoki, mueslireep, wafel en een krentenbol, en dit op beide pauze plekken! (op de bouillon na)

Kortom, ik heb genoten van de tocht, het prachtige weer!!
Alles was ook mooi droog, was ook gezellig om is een toertocht met wat anderen te fietsen.
Meestal rijd ik ze alleen.

Het eerste stuk was hier ook file rijden, we hebben groepen ingehaald op plekken waar het kon.
Dus niet op de singletracks ;)
Na de pauze was er wat meer spreiding en had je nauwelijks "last" van de overige fietsers.
Op 1 klim zijn we allemaal nog ingehaald door een E-bike :P
niet eerlijk als je zelf kapot zit op de fiets haha.

Heren, ook hier nog bedankt voor de toffe rit!

[ Bericht 0% gewijzigd door Flipmoehoe op 10-11-2014 10:07:45 ]
pi_146491217
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 20:53 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Had een paar keer wel de neiging om te roepen dat het geen wedstrijd is. Maar goed, was een erg leuke tocht en na de 1e splitsing viel het qua drukte ook best mee. ^O^ Lekker eigen tempo kunnen rijden, alleen in het begin was ik wat te enthousiast.
Sommige mensen dringen zich erg op en willen inhalen op plekken waar het absoluut niet kan bijvoorbeeld smalle klimmetjes.
Afgelopen zaterdag ook nog meegemaakt met TT, gast was hele tijd op het achterwiel aan het aandringen.
Paar achterwiel van me aangetikt. Was op een klim waar een lint was van ongeveer 20a30 mtbers waar je niet kon inhalen.

Afgelopen zaterdag met met Luc en Sander van hier TT in Nijverdal gefietst.
Hadden ongeveer kw9 afgesproken in Nijverdal.
Had dag ervoor voor Sander gekeken waar hij beste langs kon rijden omdat ze hier in de buurt overal met de weg bezig zijn. Was ik zaterdagmorgen zelf vergeten andere weg te pakken waardoor ik dus later was :')

Tocht was totaal 55km en zaten misschien maar 2 tot 4km verhard in.
Rest alleen maar singletracks, zandpaden en veel klim en afdaal werk (~500hms).
Was denk ik de mooiste toertocht die ik tot nu toe heb gefietst.

edit: net te laat :P
  maandag 10 november 2014 @ 11:33:31 #151
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_146493320
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 09:57 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Afgelopen zaterdag ook nog meegemaakt met TT, gast was hele tijd op het achterwiel aan het aandringen.
Paar achterwiel van me aangetikt. Was op een klim waar een lint was van ongeveer 20a30 mtbers waar je niet kon inhalen.
Zulke mensen schud je af door bijna stil te vallen, waardoor zij helemaal stil vallen en jij net door kan fietsen. O-)

Mooi rondje van jullie inderdaad, zag het op Strava. Ik zou zondagochtend nog even fietsen, alleen was de jongste de hele nacht aan het spoken geweest, was dus gaar en laat, heb dus besloten maar niet te gaan. 's Avonds baalde ik daar natuurlijk weer van. :')
The colour of her eyes were the colour of insanity
  maandag 10 november 2014 @ 11:35:28 #152
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146493367
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 09:57 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Sommige mensen dringen zich erg op en willen inhalen op plekken waar het absoluut niet kan bijvoorbeeld smalle klimmetjes.
Afgelopen zaterdag ook nog meegemaakt met TT, gast was hele tijd op het achterwiel aan het aandringen.
Paar achterwiel van me aangetikt. Was op een klim waar een lint was van ongeveer 20a30 mtbers waar je niet kon inhalen.

Schijtirritant, heb je de hele zomer hard getraind, wil je een klimmetje op en dan zwabbert er zo'n bolle toerder vlak voor je
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_146493478
quote:
12s.gif Op maandag 10 november 2014 11:35 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Schijtirritant, heb je de hele zomer hard getraind, wil je een klimmetje op en dan zwabbert er zo'n bolle toerder vlak voor je
meervoud, toerders :P!!
hij kwam mij eerst aso voorbij, drukte zich ertussen en zat toen Poiuytr zijn achterwiel te kussen ;)
  maandag 10 november 2014 @ 11:40:44 #154
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146493492
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 11:40 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

meervoud, toerders :P!!
hij kwam mij eerst aso voorbij, drukte zich ertussen en zat toen Poiuytr zijn achterwiel te kussen ;)
Als hij jou daarbij hindert moet je hem gewoon uitmaken voor rotte vis.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_146493953
quote:
14s.gif Op maandag 10 november 2014 11:40 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Als hij jou daarbij hindert moet je hem gewoon uitmaken voor rotte vis.
Ik had mijn tong al op het frame hangen.. geen puf om wat te roepen :P
Maar netjes was het niet nee..

Ook had Poiuytr nog bijna een hond in zijn wiel hangen.
Het file treintje kwam een singletrack af, daar stonden netjes wat mensen te wachten met hun hond aan de lijn.
Nadat er een paar mensen voorbij waren springt die hond opeens vol tegen Poiuytr op.
Zo maak je nog wat mee tijdens een tochtje ;)
pi_146494067
Ruzie maken tijdens een toertocht, da's wel heel erg like running in the Special Olympics zeg :')
  maandag 10 november 2014 @ 12:07:45 #157
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_146494122
quote:
10s.gif Op maandag 10 november 2014 12:05 schreef quinoahipster het volgende:
Ruzie maken tijdens een toertocht, da's wel heel erg like running in the Special Olympics zeg :')
Moet je eens een wedstrijd meefietsen in de funklasse, je weet niet wat je overkomt. :')
Afsnijden, duwen, ruzie, slaan. En het gaat eigenlijk nergens om.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_146494126
quote:
10s.gif Op maandag 10 november 2014 11:33 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Zulke mensen schud je af door bijna stil te vallen, waardoor zij helemaal stil vallen en jij net door kan fietsen. O-)

Mooi rondje van jullie inderdaad, zag het op Strava. Ik zou zondagochtend nog even fietsen, alleen was de jongste de hele nacht aan het spoken geweest, was dus gaar en laat, heb dus besloten maar niet te gaan. 's Avonds baalde ik daar natuurlijk weer van. :')
Het stond al zo goed als stil had 'm zelf op één van de lichtste verzetten staan.
Hij kon ook niet goed fietsen dat kon ik gelijk al wel zien.
Net als die gast op die e-bike, zat er bijna gelijk weer achter op een singletrack.
Sommige figuren hebben echt totaal geen controle over hun bike.

Gelukkig konden we na de 1e pauze mooi eigen tempo fietsen.
Voor de 1e pauze was het vooral file fietsen op de leukere singletracks.
Jammer wel, want gedeelte voor de 1e pauze is normaal leuk stuk om te fietsen.
pi_146494151
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 12:00 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

Ook had Poiuytr nog bijna een hond in zijn wiel hangen.
Het file treintje kwam een singletrack af, daar stonden netjes wat mensen te wachten met hun hond aan de lijn.
Nadat er een paar mensen voorbij waren springt die hond opeens vol tegen Poiuytr op.
Zo maak je nog wat mee tijdens een tochtje ;)
Dat was ik alweer helemaal vergeten :P geloof dat Luc het ook niet eens door heeft gehad.
pi_146494347
@Sander en Luc jullie staan trouwens nog op de foto samen. Victor Velt dan 9.15-9.30. Ik was te snel voor de fotograaf :P
pi_146494750
Van die hond had ik inderdaad niet door op dat moment, hoorde wel iemand wat roepen maar wist niet waarom. Ik zag de foto ook ja, moest rustig aan doen met Sander voor mij. :P

Maar was een super mooie tocht, zeker vermaakt, bedankt daarvoor! De volgende dag nog even stukje op de racefiets gedaan, de veldtoertocht in Beltrum was mij iets te vroeg en had de benen er ook niet meer voor.
pi_146494946
joa joa.. ik heb jullie de hele tocht opgehouden :P
Wel een keer anders fietsen, met de meeste mensen waarmee ik fiets moet ik me altijd inhouden :D
Op de singletracks en afdalingen etc ging het wel lekker, ook genoeg voorop gefietst en dat ik wat wegfietste van jullie *D
Alleen geen klimbenen had ik zaterdag.. shit happends.
Volgens mij hebben we ons allemaal wel goed vermaakt, netjes op elkaar (mij) gewacht ;)

In februari is de tocht weer las ik, alleen dan rijd je hem in tegengestelde richting.
dus.......... ;)
  maandag 10 november 2014 @ 13:36:15 #163
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146496203

5:20

Welke mongool gaat er dan niet effe van de weg af als je stopt |:(
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_146498167
alles over hebben voor zijn 10 seconds of fame :')
pi_146500912
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 13:36 schreef kanovinnie het volgende:

5:20

Welke mongool gaat er dan niet effe van de weg af als je stopt |:(
M'n helm op 0:50
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_146507564
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 12:44 schreef Flipmoehoe het volgende:
joa joa.. ik heb jullie de hele tocht opgehouden :P
Wel een keer anders fietsen, met de meeste mensen waarmee ik fiets moet ik me altijd inhouden :D
Op de singletracks en afdalingen etc ging het wel lekker, ook genoeg voorop gefietst en dat ik wat wegfietste van jullie *D
Alleen geen klimbenen had ik zaterdag.. shit happends.
Volgens mij hebben we ons allemaal wel goed vermaakt, netjes op elkaar (mij) gewacht ;)

In februari is de tocht weer las ik, alleen dan rijd je hem in tegengestelde richting.
dus.......... ;)
Binnenkort maar weer TT inplannen ;)
Bij jullie aankomende tijd geen leuke/ uitdagende tocht (liefst met wat klimmen erbij)?

quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 13:36 schreef kanovinnie het volgende:

5:20

Welke mongool gaat er dan niet effe van de weg af als je stopt |:(
Que?
pi_146509309
Gisteren het parcours in zeist gedaan. Erg lekker parcours. Veel draaien en keren maar erg leuk. Voor herhaling vatbaar. Nu eerst nog even sparen voor een eigen mountainbike.
  dinsdag 11 november 2014 @ 07:07:42 #168
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146522953
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 15:57 schreef MarcoD het volgende:

[..]

M'n helm op 0:50
Sta je daar met een wit regenjackie aan?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_146523331
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 07:07 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Sta je daar met een wit regenjackie aan?
Witte mouwtjes en donkerblauw windhesje Nog een zwarte jas aan hier, witte helm met wit petje. Naast die betonnen paal, er staat 1 iemand tussen mij en die paal in.

[ Bericht 6% gewijzigd door MarcoD op 11-11-2014 08:49:59 ]
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_146523436
Maar....is dat helemaal over het strand van HvH naar DH?
Want dat lijkt me teringzwaar :P
People assume too much.
pi_146523693
Zou ook niet mijn ding zijn :P
pi_146523780
Ja alleen een paar stukjes waar je door havens etc over de weg moet, maar dat is max 15 km
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_146524232
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 08:48 schreef MarcoD het volgende:
Ja alleen een paar stukjes waar je door havens etc over de weg moet, maar dat is max 15 km
Hoelang duurt zo'n tocht? En ik kan er serieus met mijn hoofd niet bij hoe barbaars die rit moet zijn :{
Ik denk dat ik het niet eens zou redden van HvH tot Kijkduin :P
People assume too much.
  dinsdag 11 november 2014 @ 09:24:47 #174
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146524419
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 09:15 schreef very het volgende:

[..]

Hoelang duurt zo'n tocht? En ik kan er serieus met mijn hoofd niet bij hoe barbaars die rit moet zijn :{
Ik denk dat ik het niet eens zou redden van HvH tot Kijkduin :P
Snelste 3 uur 45, das dus 36 gemiddeld. Marco deed er volgens mij een uur langer over en zit bij de eerste 25% van de finishers. Dat is dus van zowel de wedstrijd als de tourklasse.
Ik denk dat ik er nog net effe langer dan Marco over zou doen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_146524446
Ok een kort verslag:

Gister dus de strandrace Hoek van Holland - Den Helder gereden, ik mocht starten in het vak voor basislidmaatschaphouders, een half uurtje voor de start in het vak gaan staan om daar nog even een half uur te mogen verkleumen, gelukkig stond ik achter een bosje dus had ik niet heel veel last van de wind.
De wind kwam uit het zuidoosten en dat is niet echt in het voordeel op het eerste stuk tot Zandvoort (komt dan in de zij),

Toen we eenmaal mochten starten natuurlijk meteen vol gas (voor zover dat kan na een half uur stil staan in de kou) geprobeerd om een groepje te vinden, wat redelijk moeilijk is omdat het eerste stuk strand tot na de zandmotor niet heel lekker loopt en alles nog op elkaar zit. Eenmaal in een groep met een lekker tempo daar in blijven hangen tot het eerste lastige stuk (op en rond de zandmotor) Helaas ging het terugschakelen niet goed (chainsuck) waardoor ik noodgedwongen moest gaan lopen tot het zand het weer toe liet om te fietsen, eenmaal op de fietsen ging het wel weer prima maar wel zwaar door los zand en smalle strookjes waar je op kon fietsen.

Na de zandmotor ontstond er een mooi groepje waarbij het tempo er lekker in zat en die ook redelijk meedraaide, toen we bij Scheveningen aankwamen moesten we een stukje door de havens rijden om vervolgens weer op het strand te komen, door loopstukken slaat de groep altijd uit elkaar en dus was het weer zaak om een groepje te vinden/op te zetten.

Ter hoogte van de pier aangesloten bij een paar belgen welke elkaar goed afwisselde, daarmee tot IJmuiden samen gereden terwijl de groep onderweg steeds groter werd omdat we allemaal mensen oppikten en kleine groepjes inhaalden, zo nu en dan moesten er een aantal lossen omdat ze op hun limiet reden en slechte stukken dus niet goed verteerden.

Bij IJmuiden aangekomen werd er één grote groep gevormd welke samen over de sluizen door Richting Wijk aan Zee koersden. Omdat ik al 2 uur ontzettend nodig moest zeiken heb ik dat op de strandopgang van Wijk aan Zee gedaan omdat ik het echt niet meer hield, helaas daardoor de groep moeten laten gaan. Ik heb heel even gewacht op een groepje mensen waarbij ik kon aansluiten maar dat viel tegen, dus achter een klein groepje van 3 aan gegaan om er achter te komen dat zij niet echt mijn tempo reden, even ingehouden om ze aan te laten sluiten en toen het tempo langzaam opgevoerd tot een mooi tempo, ze konden wel volgen maar meer dan af en toe even op kop rijden was niet echt mogelijk, maar dat gaf mij wel de kans om even rustig een reepje te pakken.

Het groepje werd langzaam steeds groter doordat we mensen oppikten die hadden moeten lossen uit andere groepjes tot aan Hargen aan Zee daarmee gereden, toen kwam er een lang loopstuk een duin op om vervolgens weer op de dijk te komen om daar een stuk overheen te rijden tot we bij Petten het strand weer op konden. Door het (zware) loopstuk was er geen spraken meer van een groep en dus weer op me eigen aangewezen, doorgekacheld terwijl ik af en toe mensen inhaalde die niet aan konden sluiten en na een paar km twee personen tegengekomen die daarvoor in m'n groepje zaten en die de loopstukken beter verteren (ik trek dat echt heel slecht, benen liepen meteen vol :') ). Die sloten aan maar waren allebei wel op, omdat het nog 20 km was heb ik ze op sleeptouw genomen en deden ze in ruil daarvoor af en toe wat kopwerk. De laatste km's moesten ze eraf op een slecht stuk strand waardoor ik alleen reed, op de laatste strandafgang was duidelijk te zien dat de meesten er wel doorheen zaten en kon ik toch nog relatief makkelijk omhoog lopen terwijl ik nog wat mensen inhaalden.

Conclusie, wel lekker gereden, strand was matig tot goed maar niet super, de wind gaf maar een klein stuk een echt voordeel. Verbeterpunt; ik moet de loopstukken trainen.

http://www.strava.com/activities/217274657
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_146524821
Officiële tijd 4.30
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_146524890
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 09:24 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Snelste 3 uur 45, das dus 36 gemiddeld. Marco deed er volgens mij een uur langer over en zit bij de eerste 25% van de finishers. Dat is dus van zowel de wedstrijd als de tourklasse.
Ik denk dat ik er nog net effe langer dan Marco over zou doen.
sick!

Hoe kan je zo snel zijn (en blijven) over zand :?
People assume too much.
  dinsdag 11 november 2014 @ 09:48:28 #178
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146524959
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 09:45 schreef very het volgende:

[..]

sick!

Hoe kan je zo snel zijn (en blijven) over zand :?
Wind vooral. Kijk hier maar naar het verschil in snelheid tussen voor de wind en tegenwind.

hvh-dh met noorderwind is dan geen 4.5 uur, maar 9 uur :D
http://www.strava.com/activities/104189956/analysis
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_146525077
Juiste materiaal, en een redelijk hard strand helpt veel en met goede wind vlieg je helemaal.
Wind was niet optimaal zondag, niet veel voordeel van gehad maar ook niet zwaar in het nadeel.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_146525257
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 09:52 schreef MarcoD het volgende:
Juiste materiaal, en een redelijk hard strand helpt veel en met goede wind vlieg je helemaal.
Wind was niet optimaal zondag, niet veel voordeel van gehad maar ook niet zwaar in het nadeel.
Wat is een ideale srandfiets dan? Een "gewone" mountainbike lijkt me niet het beste, maar zo'n fatboy ook weer niet.
People assume too much.
pi_146525329
quote:
e.net/p/0s.gif[/img] Op dinsdag 11 november 2014 10:00 schreef very het volgende:

[..]

Wat is een ideale srandfiets dan? Een "gewone" mountainbike lijkt me niet het beste, maar zo'n fatboy ook weer niet.
geen idee, maar bijv. koga maakt een speciale 'beachracer';

  dinsdag 11 november 2014 @ 10:08:43 #182
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146525485



Mooie speeltjes :9

Ik moet het hiermee doen:
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_146526754
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:00 schreef very het volgende:

[..]

Wat is een ideale srandfiets dan? Een "gewone" mountainbike lijkt me niet het beste, maar zo'n fatboy ook weer niet.
Vaste vork, brede banden met weinig profiel (geax tattoo light, schwalbe super moto, continental speed king, of een brede band waarvan de profiel nokjes zijn afgeknipt/afgeschuurd met band schuurmachine), lage druk in de banden en een aerodynamische zit. Eventueel met dropbars, mechanische of velgremmen en race verzet achter.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_146527281
^O^
People assume too much.
pi_146527307
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 19:04 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Binnenkort maar weer TT inplannen ;)
Bij jullie aankomende tijd geen leuke/ uitdagende tocht (liefst met wat klimmen erbij)?

[..]

Que?
Eeerm in de buurt zijn binnenkort Heelweg / Varsseveld die wel aardig is.
Niet bijzonder uitdagend of met hoogtemeters.
Verder tot het einde van het jaar sowieso weinig in de buurt.
Alles is al geweest :(

Ga maar weer zelf op pad met wat opgeslagen GPX tochtjes.
Bijvoorbeeld Lochem weer een x doen.
Hele route van Haaksbergen.
Zeddam 2x (56 km met 760 hoogtemeters)

Bij jullie is het nu ook aardig rustig zag ik.
pi_146528467
Tot 14 december is er elke zondag een tocht bij mij in de buurt, maar geen hoogtemeters helaas. Zeddam ben ik de op de mountainbike nog nooit geweest, maar een keer doen.. :)

Klopt het dat je een vergunning nodig hebt om de die route te fietsen?
pi_146529111
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:00 schreef luc.sken het volgende:
Tot 14 december is er elke zondag een tocht bij mij in de buurt, maar geen hoogtemeters helaas. Zeddam ben ik de op de mountainbike nog nooit geweest, maar een keer doen.. :)

Klopt het dat je een vergunning nodig hebt om de die route te fietsen?
Klopt
pi_146529653
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:00 schreef luc.sken het volgende:
Tot 14 december is er elke zondag een tocht bij mij in de buurt, maar geen hoogtemeters helaas. Zeddam ben ik de op de mountainbike nog nooit geweest, maar een keer doen.. :)

Klopt het dat je een vergunning nodig hebt om de die route te fietsen?
Heelweg, Aalten, Doetinchem, Zelhem..
Zijn er idd genoeg, helaas kan ik niet elke zondag ivm de vrouw die andere plannen heeft ;)
Hoogtemeters zitten er niet in helaas.

Vergunning klopt idd, 7,50 voor een heel jaar.
Daarmee kan je ook in meerdere bossen fietsen.
Denk als je nu een sticker haalt voor 2015 dat ze echt niet lastig gaan doen mocht de boswachter je controleren.
Zelf nu gok ik 5x daar gefietst en nooit gecontroleerd. (uiteraard wel netjes een sticker op de fiets zitten)
pi_146530246
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:19 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

Eeerm in de buurt zijn binnenkort Heelweg / Varsseveld die wel aardig is.
Niet bijzonder uitdagend of met hoogtemeters.
Verder tot het einde van het jaar sowieso weinig in de buurt.
Alles is al geweest :(

Ga maar weer zelf op pad met wat opgeslagen GPX tochtjes.
Bijvoorbeeld Lochem weer een x doen.
Hele route van Haaksbergen.
Zeddam 2x (56 km met 760 hoogtemeters)

Bij jullie is het nu ook aardig rustig zag ik.
Redelijk ja, volgende week veel tegelijk. A.s. weekend misschien dan maar keer richting Zeddam of Sleen. Sleen is dichterbij en is qua route als ik alles mag geloven beetje hetzelfde als Haaksbergen alleen meer hoogtemeters en alles in een bos (33km 300hms). Aankomende weekend toch geen voetbal dus geld kan er niet verdient worden. Trouwens ook beetje onzin om 7,50 af te tikken voor één keer fietsen als ik al ~3uur in de auto moeten zitten voor Zeddam. Dat wordt hem sowieso niet voor mij, keer fietsen als er TT tocht over de route gaat.
pi_146532323
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:58 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Redelijk ja, volgende week veel tegelijk. A.s. weekend misschien dan maar keer richting Zeddam of Sleen. Sleen is dichterbij en is qua route als ik alles mag geloven beetje hetzelfde als Haaksbergen alleen meer hoogtemeters en alles in een bos (33km 300hms). Aankomende weekend toch geen voetbal dus geld kan er niet verdient worden. Trouwens ook beetje onzin om 7,50 af te tikken voor één keer fietsen als ik al ~3uur in de auto moeten zitten voor Zeddam. Dat wordt hem sowieso niet voor mij, keer fietsen als er TT tocht over de route gaat.
Ik had in de planning om met een maat van me naar Zeddam te gaan zondagmorgen.
Gaat alleen niet door, dus zoek nog een bestemming om te gaan fietsen ;)
Op de fiets van mijn vriendin zit ook wel een sticker, alleen krijg ik die er niet zonder kleerscheuren af :(
Voor volgend jaar stop ik hem wel los in mijn zadeltas oid, zou je hem dus kunnen gebruiken.
OF je gaat nu mee, koop ik een sticker voor 2015 die jij dan los bij je houd.. problem solved :P

Sleen is voor mij te ver om even naartoe te rijden.
Nog andere opties? Haaksbergen / Lochem / ........
Iets tussen onze woonplaatsen in?!?
pi_146541665
Sleen is tof! Vorig jaar voor het laatst geweest, maar toen al goed, nu hebben ze nog meer kunstmatige drops e.d. dus helemaal leuk
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_146553171
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:58 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

Ik had in de planning om met een maat van me naar Zeddam te gaan zondagmorgen.
Gaat alleen niet door, dus zoek nog een bestemming om te gaan fietsen ;)
Op de fiets van mijn vriendin zit ook wel een sticker, alleen krijg ik die er niet zonder kleerscheuren af :(
Voor volgend jaar stop ik hem wel los in mijn zadeltas oid, zou je hem dus kunnen gebruiken.
OF je gaat nu mee, koop ik een sticker voor 2015 die jij dan los bij je houd.. problem solved :P

Sleen is voor mij te ver om even naartoe te rijden.
Nog andere opties? Haaksbergen / Lochem / ........
Iets tussen onze woonplaatsen in?!?
Doelde eigenlijk meer op de zaterdag, liefst hou ik normaal de zondagmorgen vrij zodat ik zaterdagavond uit kan. Kan anders ook wel maar moet je je altijd inhouden wil je beetje normaal op de fiets zitten.
pi_146601839
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 21:44 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Doelde eigenlijk meer op de zaterdag, liefst hou ik normaal de zondagmorgen vrij zodat ik zaterdagavond uit kan. Kan anders ook wel maar moet je je altijd inhouden wil je beetje normaal op de fiets zitten.
pff die feestjes van 20:00 tot 08:00 :P

Zaterdags is hier vaak wat lastiger ivm boodschappen en de kleine.
Moet zaterdag 's avonds ook al naar Duiven, dus dat gaat hem dit weekend niet worden.
Maar kunnen zeker wel een x die kant op crossen ^O^
pi_146604376
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 08:35 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

pff die feestjes van 20:00 tot 08:00 :P

Zaterdags is hier vaak wat lastiger ivm boodschappen en de kleine.
Moet zaterdag 's avonds ook al naar Duiven, dus dat gaat hem dit weekend niet worden.
Maar kunnen zeker wel een x die kant op crossen ^O^
Sliep om 9uur zondagmorgen. 's avonds gelukkig nog 1.5 uur geslapen voordat we weg gingen. Zondag en maandag was ik echt goed brak, overal spierpijn van het fietsen en lange staan.
Volgende week voor de classic er ook al vroeg uit. Geen idee nog waar ik ga fietsen dit weekend, vooruitzichten zijn ook niet echt best.
pi_146604532
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:52 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Sliep om 9uur zondagmorgen. 's avonds gelukkig nog 1.5 uur geslapen voordat we weg gingen. Zondag en maandag was ik echt goed brak, overal spierpijn van het fietsen en lange staan.
Volgende week voor de classic er ook al vroeg uit. Geen idee nog waar ik ga fietsen dit weekend, vooruitzichten zijn ook niet echt best.
best lange dag gemaakt zo ;)
Kan me voorstellen dat je er wel ff "last" van hebt gehad!

Ik denk dat ik zondag (of heel misschien zaterdagmiddag) Haaksbergen ga fietsen.
Mooi dicht bij huis en een hoop km's :)
pi_146640253
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:52 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Sliep om 9uur zondagmorgen. 's avonds gelukkig nog 1.5 uur geslapen voordat we weg gingen. Zondag en maandag was ik echt goed brak, overal spierpijn van het fietsen en lange staan.
Volgende week voor de classic er ook al vroeg uit. Geen idee nog waar ik ga fietsen dit weekend, vooruitzichten zijn ook niet echt best.
Ach, valt wel mee dus. ;) (Doe het regelmatig voor mijn 2e baantje. Eens keer gehad dat ik zaterdag rond 09.00 op was en zondag om 10.30 pas weer in bed lag.

Hmm, ik voorzie een paar uitdagingen voor zondag. De 7 heuvelenloop kruist een paar keer de mountainbike route..
Ik ga zondag de route van Nijmegen fietsen. Ik denk de combi groen + rood.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_146640766
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 11:19 schreef Marco001 het volgende:

[..]
Hmm, ik voorzie een paar uitdagingen voor zondag. De 7 heuvelenloop kruist een paar keer de mountainbike route..
Ik ga zondag de route van Nijmegen fietsen. Ik denk de combi groen + rood.
S ochtends fietsen: de loop begint pas om 13 uur.
M'n vriendin doet eraan mee, dus ik ga denk ik op de MTB of de crosser binnen in het loop-parcours meerijden om op diverse plekken foto's van r te maken :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 14 november 2014 @ 11:44:18 #198
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146640816
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 11:19 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Ach, valt wel mee dus. ;) (Doe het regelmatig voor mijn 2e baantje. Eens keer gehad dat ik zaterdag rond 09.00 op was en zondag om 10.30 pas weer in bed lag.

Hmm, ik voorzie een paar uitdagingen voor zondag. De 7 heuvelenloop kruist een paar keer de mountainbike route..
Ik ga zondag de route van Nijmegen fietsen. Ik denk de combi groen + rood.
Gewoon schreeuwen dat die hardlopers aan de kant moeten. Die hardloopevenementen zijn altijd voor van die typische "kijk mij eens sportief zijn".

Vaak met een hele aanhang die aan het aanmoedigen is en foto's voor facebook aan het maken zijn. Want ze zijn zo lekker sportief _O_ _O_ _O_ _O_

Hekel heb ik daaraan.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_146641352
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2014 11:41 schreef Gripper het volgende:

[..]

S ochtends fietsen: de loop begint pas om 13 uur.
M'n vriendin doet eraan mee, dus ik ga denk ik op de MTB of de crosser binnen in het loop-parcours meerijden om op diverse plekken foto's van r te maken :)
Mijn vader doet de loop en het is 1.5-2 uur rijden. ;) s' ochtends fietsen is dus niet echt een optie.

Kanovinnie, ik zal eraan denken. :P Het zijn gelukkig maar 4 kruizingen na c.a. 6-7 km mountainbiken. Ik denk dus haast dat ik er voor hun ben.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zaterdag 15 november 2014 @ 16:38:20 #200
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_146683333
Vanochtend een rondje gedaan, meestal fiets ik zondags, maar ik heb vanavond een etentje met de buurt, dus ben morgenvroeg waarschijnlijk gaar. :')
http://www.strava.com/activities/219352187

Was heerlijk rustig in het bos vanochtend.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_146704115
Gripper, mocht je er iemand tegenkomen met een gele jas aan op een zwart/rode Ghost; grote kans dat ik het ben.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_146704362
Fiets meegenomen naar mijn schoonouders in duiven om vanmorgen de zeddam route te fietsen.
Regen komt met bakken uit de lucht en word ook niet beter volgens buienradar.
Dan maar een keer niet fietsen in het weekend..
pi_146705586
Godver wat heb ik lekker gefietst gisteren O+
pi_146709458
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 november 2014 16:38 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Vanochtend een rondje gedaan, meestal fiets ik zondags, maar ik heb vanavond een etentje met de buurt, dus ben morgenvroeg waarschijnlijk gaar. :')
http://www.strava.com/activities/219352187

Was heerlijk rustig in het bos vanochtend.
Goed bezig. Op een doordeweekse dag 's ochtends gaan fietsen in het bos is pas mooi O+ 's avonds met licht is ook mooi alleen moet je beetje rustig aan doen. Als het a.s. dinsdag goed weer is weer nightbiken.

Dit weekend rustig gedaan, was de hele week al verkouden en last van de keel. Vrijdagmorgen kon ik bijna niet m'n bed uitgekomen, maar besloten om geen paar uur op de fiets te zitten. Gisteren voor mijn doen laf ritje gemaakt om toch even wat te doen.

Iemand tips wat voor remblokjes ik moet hebben? Er is echt zoveel keus, geen idee welke ik moet hebben. Heb Shimano XT remmen.
  zondag 16 november 2014 @ 16:57:10 #205
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_146712990
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 14:28 schreef poiuytr het volgende:

[..]
Iemand tips wat voor remblokjes ik moet hebben? Er is echt zoveel keus, geen idee welke ik moet hebben. Heb Shimano XT remmen.
Kijk eens bij http://www.discobrakes.com/
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_146713204
quote:
Die semi metallic goed zat?
  zondag 16 november 2014 @ 17:08:50 #207
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_146713378
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 17:03 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Die semi metallic goed zat?
die heb ik zelf wel. Maar heb niet echt vergelijkingsmateriaal. Eigenlijk nooit een andere compound gehad.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_146713406
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 17:03 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Die semi metallic goed zat?
Die heb ik in mijn BB7's zitten. Geen klachten over. Met baggerweer slijten ze wel, maar dat doen alle blokjes :') Voor ¤ 6 per setje klaag ik niet.
Misschien zijn de Sintered blokjes nog wat duurzamer.

De eerste keer dat ik bij discobrakes bestelde ging ik nog losse veertjes bestellen, maar dat hoeft helemaal niet want die zitten bij al bij de blokjes :')
pi_146718170
quote:
10s.gif Op zondag 16 november 2014 17:08 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

die heb ik zelf wel. Maar heb niet echt vergelijkingsmateriaal. Eigenlijk nooit een andere compound gehad.
Dank. Haal die ook wel. Neem aan dat ze met een pair (voor en achter) bedoelen? Of is dat maar voor alleen de voor of achterrem? :@
  zondag 16 november 2014 @ 19:19:29 #210
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_146718425
Een pair is 2 blokjes, dus voor 1 remklauw. Voor voor en achter ben je dus 2 pair nodig.

Denk ik... :@
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_146719991
En weer terug uit Nijmegen. Helaas een paar keer een paaltje gemist dus biet de complete route kunnen doen. Hij was ook extreem modderig, sommige stukken waren fietsend daardoor niet te doen.
Alleen jammer dat mijn achterrem nu stuk is, rotzooi achter gekomen ofzo.

[ Bericht 17% gewijzigd door Marco001 op 16-11-2014 23:09:00 ]
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_146733600
Afgelopen zondagmiddag eventjes een beetje wezen spelen in de zandbak van het Westduinpark in Den Haag.

Dit is mijn eerste semi-serieuze poging om een leuk gopro filmpje te maken, dus mocht iemand tips hebben om het in het vervolg beter te doen, dan hoor ik het graag :)

People assume too much.
pi_146734593
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 19:19 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Een pair is 2 blokjes, dus voor 1 remklauw. Voor voor en achter ben je dus 2 pair nodig.
Klopt.
pi_146735635
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 02:33 schreef very het volgende:
Afgelopen zondagmiddag eventjes een beetje wezen spelen in de zandbak van het Westduinpark in Den Haag.

Dit is mijn eerste semi-serieuze poging om een leuk gopro filmpje te maken, dus mocht iemand tips hebben om het in het vervolg beter te doen, dan hoor ik het graag :)

Nice, in gevolg wellicht wat meer filmpjes maken vanaf je helm/ stuur/ achterband over singletracks. Nu maak je imo alleen maar shots wat je normaal leuk ergens tussendoor kunt plaatsen. Ben meer benieuwd naar de omgeving waar je aan het mtben bent dan een slippende achterband. Niet dat ik er overigens verstand van heb.

En psst volgende keer graag geen schreeuw muziek ;)
pi_146735906
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 19:19 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Een pair is 2 blokjes, dus voor 1 remklauw. Voor voor en achter ben je dus 2 pair nodig.

Denk ik... :@
Zoals ik al dacht ja:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bestel er wel gelijk vier kan ik eerste jaar weer vooruit plus scheelt behoorlijk.
pi_146736187
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 09:53 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Nice, in gevolg wellicht wat meer filmpjes maken vanaf je helm/ stuur/ achterband over singletracks. Nu maak je imo alleen maar shots wat je normaal leuk ergens tussendoor kunt plaatsen. Ben meer benieuwd naar de omgeving waar je aan het mtben bent dan een slippende achterband. Niet dat ik er overigens verstand van heb.

En psst volgende keer graag geen schreeuw muziek ;)
Klopt...ik moet volgende keer alvast een edit in mn hoofd hebben en een soort gameplan maken. Ook wat meer mounts aanschaffen en mocht ik een keer geld over hebben nog een extra camera misschien :P

Ik moet inderdaad nog wat meer variatie in de shots hebben en meer 1st of 3rd person views.
Wat betreft de muziek...dat is persoonlijk natuurlijk :P
People assume too much.
pi_146736293
die mounts zou ik via ebay / dealextreme halen.
Scheelt je gigantisch in de kosten en ze zijn net zo goed :)
Muziek is idd meer smaak gevoelig.
Alleen neigt dit meer naar spectaculaire actiebeelden, met snelle beelden etc.
Dat zit er niet echt in :)

Wil zelf van het voorjaar ook nog wel een leuk filmpje in elkaar zetten.
Nu even geen zin in om telkens de camera te verplaatsen op de fiets
En na die tijd te gaan monteren :P
pi_146736442
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 10:32 schreef Flipmoehoe het volgende:

Nu even geen zin in om telkens de camera te verplaatsen op de fiets
En na die tijd te gaan monteren :P
Dat lijkt me ook niks waard met dit weer gesleep met zo'n camera.
pi_146736479
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 10:32 schreef Flipmoehoe het volgende:
die mounts zou ik via ebay / dealextreme halen.
Scheelt je gigantisch in de kosten en ze zijn net zo goed :)
Muziek is idd meer smaak gevoelig.
Alleen neigt dit meer naar spectaculaire actiebeelden, met snelle beelden etc.
Dat zit er niet echt in :)

Wil zelf van het voorjaar ook nog wel een leuk filmpje in elkaar zetten.
Nu even geen zin in om telkens de camera te verplaatsen op de fiets
En na die tijd te gaan monteren :P
Dat met de muziek icm de beelden klopt inderdaad...maar kwam echt footage te kort om meer af te wisselen. Leermomentje :)
People assume too much.
pi_146736482
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 10:42 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook niks waard met dit weer gesleep met zo'n camera.
het is maar een klein licht dingetje, dus dat valt op zich wel mee :P
Maar het is me te koud om met dat kleine spul te gaan klooien.
heb het al koud zat zo met 10 graden, met een leuk voorjaarszonnetje zijn de beelden ook weer wat helderder *D
pi_146736543
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 10:44 schreef very het volgende:

[..]

Dat met de muziek icm de beelden klopt inderdaad...maar kwam echt footage te kort om meer af te wisselen. Leermomentje :)
Je hebt behoorlijk wat beelden nodig om het spannend te houden.
Had eerst ook een filmpje gemaakt waar ik een minuut achter iemand fiets op een saaie singletrack.
Als je het filmpje terugkijkt dan is je aandacht zo verslapt tijdens zo'n stuk.
Toen maar aan het knippen en plakken gegaan, korte stukjes van max 10 seconden zijn leuk om naar te kijken.
Totale lengte van een filmpje ook niet te lang.. filmpjes van 10 minuten kijkt bijna niemand af.

en idd wat Poiuytr zegt, veel verschillende standpunten doet het ook goed.
Wil zelf nog een x een jump(je) filmen vanuit allerlei hoeken.
Maar dat zal nog wel een paar maandjes duren :P
pi_146737617
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 10:32 schreef Flipmoehoe het volgende:
die mounts zou ik via ebay / dealextreme halen.
Ik wou dat je me die tip niet had gegeven...net voor ruim 100 euro's aan mounts besteld :') haha

^O^
People assume too much.
pi_146737864
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 11:36 schreef very het volgende:

[..]

Ik wou dat je me die tip niet had gegeven...net voor ruim 100 euro's aan mounts besteld :') haha

^O^
haha, ik heb een zooi extra stickers gekocht, 3 gebogen en 3 rechte, floater, chestmount, sucktionmount en nog wat ander spul voor nog geen 25 euro :P
(bij de sj4000, zit standaard gelukkig al veel bijgeleverd :))
nadeel is wel bij DX dat je paar weken moet wachten..
Maar goed, voor dat prijsverschil boeit het me niet.
Ook heb je het waarschijnlijk niet direct nodig.
pi_146737959
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 11:47 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

haha, ik heb een zooi extra stickers gekocht, 3 gebogen en 3 rechte, floater, chestmount, sucktionmount en nog wat ander spul voor nog geen 25 euro :P
(bij de sj4000, zit standaard gelukkig al veel bijgeleverd :))
nadeel is wel bij DX dat je paar weken moet wachten..
Maar goed, voor dat prijsverschil boeit het me niet.
Ook heb je het waarschijnlijk niet direct nodig.
Eigenlijk wel...want ga volgende week misschien mountainbiken bij de nurburgring :P
Of over twee weken....in ieder geval binnenkort.

Maar als het er niet is, dan doe ik het met wat ik heb en wat tie-rips :P
People assume too much.
  maandag 17 november 2014 @ 12:02:04 #225
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_146738254
Mijn commentaar op je filmpje: Zolang je geen sprongen maakt van 4 meter, of niet gigantisch op je bek gaat hoef ik het niet te zien. :P
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_146738639
quote:
10s.gif Op maandag 17 november 2014 12:02 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Mijn commentaar op je filmpje: Zolang je geen sprongen maakt van 4 meter, of niet gigantisch op je bek gaat hoef ik het niet te zien. :P
Wie weet ooit :P
People assume too much.
  maandag 17 november 2014 @ 12:24:27 #227
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_146738751
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 12:18 schreef very het volgende:

[..]

Wie weet ooit :P
Graag in combinatie, sprong van 4 meter met dikke whipe-out erachteraan. :D
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_146773439
quote:
10s.gif Op zondag 26 oktober 2014 20:31 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Ketting kan je natuurlijk weer net zo lang maken als de ketting die er op zit.
Maar anders: Ketting over het grootste blad voor en over het grootste blad achter halen zonder hem door de derailleur te halen, de lengte die je dan nodig bent + 2 schakels.
Nieuwe ketting in huis. Vanavond ga ik hem helemaal ontvetten en wellicht ook al erop leggen. Body ligt bij de fietsenmaker voor onderhoud, beter keer teveel dan te weinig. Hoe krijg ik mijn huidige KMC ketting los, er zit wel een missing link op, kan ik deze gewoon met de handen open drukken? Gisteren wel geprobeerd maar niet gelukt, wellicht met knijptang of maak ik dan alles kapot.

Is er trouwens ook erg als je misschien een schakelt teveel wegknipt?
pi_146773708
Hier een goed stukje over het bepalen van de juiste kettinglengte:
http://www.parktool.com/blog/repair-help/chain-length-sizing
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 18 november 2014 @ 14:19:59 #230
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146773928
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:05 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Nieuwe ketting in huis. Vanavond ga ik hem helemaal ontvetten en wellicht ook al erop leggen. Body ligt bij de fietsenmaker voor onderhoud, beter keer teveel dan te weinig. Hoe krijg ik mijn huidige KMC ketting los, er zit wel een missing link op, kan ik deze gewoon met de handen open drukken? Gisteren wel geprobeerd maar niet gelukt, wellicht met knijptang of maak ik dan alles kapot.

Is er trouwens ook erg als je misschien een schakelt teveel wegknipt?
Overhoeks met een waterpomptang.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 18 november 2014 @ 14:21:10 #231
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146773960
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 18 november 2014 @ 14:35:16 #232
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_146774373
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:19 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Overhoeks met een waterpomptang.
Zo deed ik het eerst ook, heb nu een tangetje gekocht, gaat een stuk makkelijker.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_146774768
Dank mannen.

quote:
14s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:12 schreef xpompompomx het volgende:
Hier een goed stukje over het bepalen van de juiste kettinglengte:
http://www.parktool.com/blog/repair-help/chain-length-sizing
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:19 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Overhoeks met een waterpomptang.
quote:
Kijk hier kan ik wat mee, vanavond maar klussen. Heb hele bike thuis uit elkaar liggen, echt keer alles goed poetsen, sommige plekken kom je vaak niet goed bij. Hopelijk zaterdag alles weer in elkaar, tot die tijd 26er maar pakken.

Op mijn lijstje staat zeker ook nog een tang daarvoor, net als:
- tool om cassette eraf te draaien.
- tool om bracket en bladen voor te vervangen/ demonteren/ monteren.

Tzt maar keer kijken wat ik daar allemaal voor nodig ben, ben niet zo'n klusser, maar wel het wel graag allemaal leren.
  dinsdag 18 november 2014 @ 14:49:06 #234
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146774805
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:47 schreef poiuytr het volgende:
- tool om cassette eraf te draaien.
- tool om bracket en bladen voor te vervangen/ demonteren/ monteren.
Cassette, casssette sleutel en kettingzweep
Bracket weet ik niet
Bladen zitten vast met bladboutjes, waarschijnlijk torx of inbus en een schroevendraaier.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 18 november 2014 @ 14:50:08 #235
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146774835

Ik heb deze van trivio, werken prima. Je kan ze ook kopen dat je ze op een ratel kan monteren, maar dat vind ik maar niets. Dit werkt imo makkelijker. Wel ietsjes duurder.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_146774957
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:50 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb deze van trivio, werken prima. Je kan ze ook kopen dat je ze op een ratel kan monteren, maar dat vind ik maar niets. Dit werkt imo makkelijker. Wel ietsjes duurder.
Zoiets gebruikt de FM ook ja, maar even opgeslagen. Hou zelf ook niet van dat kleine gereedschap, raak ik alleen maar kwijt.
  dinsdag 18 november 2014 @ 14:57:53 #237
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146775031
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:54 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Zoiets gebruikt de FM ook ja, maar even opgeslagen. Hou zelf ook niet van dat kleine gereedschap, raak ik alleen maar kwijt.
https://www.mantel.com/tr(...)L3RyaXZpbyNzdGFydDg=
https://www.mantel.com/trivio-kettingzweep?r=L3RyaXZpbyNzdGFydDEy

Of
https://www.mantel.com/trivio-starter?r=L3RyaXZpbyNzdGFydDE=
Al zit daar wel zo'n ding in waar je een baco oid op moet zetten voor je cassette denk ik. Maar dan heb je wel een hoop+koffertje voor 60 piek.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 18 november 2014 @ 14:59:14 #238
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_146775073
Zo'n starterskoffer is kut, zoiets heb ik zelf ook, je hebt dan van alles waarvan je de helft maar gebruikt en de kwaliteit is nog kut ook.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_146776518
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 11:47 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

nadeel is wel bij DX dat je paar weken moet wachten..
Maar goed, voor dat prijsverschil boeit het me niet.
Ook heb je het waarschijnlijk niet direct nodig.
dat gaat toch best snel :D
60% van m'n bestelling is al onderweg (al weet ik niet hoelang het onderweg gaat zijn :{)
People assume too much.
pi_146777047
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 15:42 schreef very het volgende:

[..]

dat gaat toch best snel :D
60% van m'n bestelling is al onderweg (al weet ik niet hoelang het onderweg gaat zijn :{)
ze versturen het meestal binnen een dag, alleen dan moet je er een week of 2 a 3 op wachten.
Of als je pech hebt soms nog langer ;)
Gaat allemaal niet super snel via China.
Ik wacht nu al bijna 55 dagen op de floater, heb inmiddels een geschil aangemaakt want dit duurt wel erg lang ;)
pi_146777222
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 15:57 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

ze versturen het meestal binnen een dag, alleen dan moet je er een week of 2 a 3 op wachten.
Of als je pech hebt soms nog langer ;)
Gaat allemaal niet super snel via China.
Ik wacht nu al bijna 55 dagen op de floater, heb inmiddels een geschil aangemaakt want dit duurt wel erg lang ;)
-O-
People assume too much.
pi_146778890
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:57 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

https://www.mantel.com/tr(...)L3RyaXZpbyNzdGFydDg=
https://www.mantel.com/trivio-kettingzweep?r=L3RyaXZpbyNzdGFydDEy

Of
https://www.mantel.com/trivio-starter?r=L3RyaXZpbyNzdGFydDE=
Al zit daar wel zo'n ding in waar je een baco oid op moet zetten voor je cassette denk ik. Maar dan heb je wel een hoop+koffertje voor 60 piek.
Kettingzweep heb ik al, vorig jaar een koffer gekocht bij de Lidl, deze is alleen nog maar één keer open geweest :')
  dinsdag 18 november 2014 @ 17:07:29 #243
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_146778959
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 17:04 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Kettingzweep heb ik al, vorig jaar een koffer gekocht bij de Lidl, deze is alleen nog maar één keer open geweest :')
In die koffer van de lidl zit ook een dop om je cassette los te maken.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_146833924
Gisteren weer stuk wezen nightbiken. Nog steeds niet hersteld, vanavond eigenlijk spinnen maar grote kans dat ik niet ga. Hartslag ligt voor mijn gevoel tijdens relatieve rust rond de 160, maar 80% wel stukken hoger plus warm daar binnen. Niet echt goede omgeving om te herstellen van het ziek worden. Vanaf volgende week maar wat vaker nightbiken als de gezond weer goed is en het weer goed.
pi_146861330
Gisteren nieuwe ketting erop gelegd. Ponsen en op maat maken stelt echt niks voor als je de oude ketting erbij naast houdt en de schakels telt. Heb echt alles aan de fiets schoon gemaakt, ding blinkt weer bijna als nieuw. Nu heb ik tijdens een onderhoud cursus van trainer o.a. geleerd dat je af en toe ook de cassette eraf moet halen en de body schoon moet maken en opnieuw invetten. Dit heb ik laten doen door de FM.

Nu had ik gisteren alleen een probleem. Bij het terug zetten van het achterwiel liep de schijf tegen de blokken dacht ik. Blokken eruit gehaald, blijkt dat de schijf tegen de gleuf aan loopt, normaal zit hier paar mm ruimte rechts en links aan de voorkant.

Heb een achterwiel met een steekas, recht is dan toch recht (hij kan er niet anders in)? Met een snelspanner kon je wiel er nog wel eens scheef inzitten. Wiel loopt nu echt super zwaar kan hem amper rond krijgen. Wat kan het zijn?

Schijf loopt tegen klauw (zonder blokken).
Zelf denk ik dat de cassette er niet goed op ligt? Is dit mogelijk?
Zit het wiel er niet goed in? Lijkt me onmogelijk aangezien het een steekas betreft.
Ketting wellicht toch teveel afgekort? Al weet ik zeker dat ik ‘m precies hetzelfde heb als de vorige.
Missinglink nog niet helemaal vast geklikt, wou dit tijdens fietsen doen door keer veel kracht op te zetten. Kreeg m met de handen niet dicht.

Ben toch bang geworden dat ik wat kapot heb gemaakt. Waar je achterwiel aan de rechterkant “in het frame” hangt dat busje waar steekas doorheen loopt is ook wat geïrriteerd. Niet meer mooi rond, geen idee of dit al was.
  vrijdag 21 november 2014 @ 08:25:31 #246
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146861371
Klinkt alsof je wiel er niet goed inzit. Cassette kan het haast niet zijn, die schuif je over de body heen en draai je vast met die sluitmoer.

Gebruik voor die missling link gewoon even je waterpomptang, voorkomt een hoop ellende. Kan iig niet aan je ketting liggen, daarmee sloop je eerder je derailleur.

Weet je 100% zeker dat je steekas goed zit?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_146862874
Lijkt mij ook iets met je steekas, de cassette kan er maar op 1 manier op, ketting heeft er niks mee te maken dat je schijf aanloopt.

Ik zou gewoon met de fiets naar de FM gaan voordat je zelf verder gaat prutsen, irriteren dat het niet lukt.. meer geweld gaat gebruiken en wat stuk maakt :P
pi_146909559
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 08:25 schreef kanovinnie het volgende:
Klinkt alsof je wiel er niet goed inzit. Cassette kan het haast niet zijn, die schuif je over de body heen en draai je vast met die sluitmoer.

Gebruik voor die missling link gewoon even je waterpomptang, voorkomt een hoop ellende. Kan iig niet aan je ketting liggen, daarmee sloop je eerder je derailleur.

Weet je 100% zeker dat je steekas goed zit?
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 09:54 schreef Flipmoehoe het volgende:
Lijkt mij ook iets met je steekas, de cassette kan er maar op 1 manier op, ketting heeft er niks mee te maken dat je schijf aanloopt.

Ik zou gewoon met de fiets naar de FM gaan voordat je zelf verder gaat prutsen, irriteren dat het niet lukt.. meer geweld gaat gebruiken en wat stuk maakt :P
Dank voor de reacties nog. Heb de fiets bij de FM langs gebracht gisteren. Het busje zat niet goed waardoor het wiel niet goed kon worden opgehangen. Daardoor kon de steekas er wel gewoon doorheen maar liep de schijf aan. Was fout van FM zelf, althans zo begreep ik het. Als extra had hij der afgesteld en geloof nog iets. Weinig van mee gekregen omdat ik aan de koffie zat.




Kan het weer vies maken :D

Afgelopen week 26er weer keer gebruikt omdat ik 29er hele week niet kon gebruiken. Doordeweeks ga ik de 26er gebruiken tijdens het nightbiken op mtb paden. Scheelt me qua tijd veel werk omdat ik 'm niet ga onderhouden. Als ik op asfalt ga fietsen pak ik de 29er wel.
pi_147155452
Gisteren bij de Loonse/Drunense Duinen geweest. Tof parcour wel!

Kleine video-edit gemaakt:

(geluid AAN)
People assume too much.
  zondag 30 november 2014 @ 18:34:56 #250
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_147155582
Weer geen vette whipe-out. :{w
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_147155763
quote:
13s.gif Op zondag 30 november 2014 18:34 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Weer geen vette whipe-out. :{w
Nee, ik ben niet gevallen inderdaad :P
People assume too much.
pi_147178832
Nog wat foto's gemaakt in de Loonse/Drunense duinen:













People assume too much.
  maandag 1 december 2014 @ 12:02:28 #253
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_147179088
Waarom je bidon in achterste bidonhouder? Zeker op een mtb is dat kut pakken.

En geen SPD pedalen zie ik?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_147179281
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 12:02 schreef kanovinnie het volgende:
Waarom je bidon in achterste bidonhouder? Zeker op een mtb is dat kut pakken.

En geen SPD pedalen zie ik?
Ik heb twee bidons, die andere was er toevallig steeds uit voor een slokje :)
En wel degelijk SPD pedalen (op 2e foto het beste te zien).

[ Bericht 0% gewijzigd door very op 01-12-2014 12:16:37 ]
People assume too much.
pi_147183016
Toffe Cadex ^O^
pi_147204514
quote:
6s.gif Op maandag 1 december 2014 14:13 schreef quinoahipster het volgende:
Toffe Cadex ^O^
Thanks. Dat is de fiets van een maat van mij, echt een oud beestje. Helemaal carbon, iets wat destijds niet vaak voorkwam. Alleen jammer dat ie geen vering heeft. Maar halfzachte banden maken een hoop goed :)

Nog wat meer stills uit de gopro filmpjes getrokken:





















People assume too much.
pi_147204699
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 22:41 schreef very het volgende:

[..]

Thanks. Dat is de fiets van een maat van mij, echt een oud beestje. Helemaal carbon, iets wat destijds niet vaak voorkwam. Alleen jammer dat ie geen vering heeft.
Vering :{w :D

quote:
Nog wat meer stills uit de gopro filmpjes getrokken:
[ afbeelding ]
Race King! :D
pi_147204940
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 22:46 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Vering :{w :D

Vering is toch wel fijn met al die wortels op het pad hoor :Y
People assume too much.
pi_147356860
Epic Jump door een maatje van me :P


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
People assume too much.
pi_147365418
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 13:13 schreef very het volgende:
Epic Jump door een maatje van me :P


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spatborden :')
pi_147365601
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 18:11 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Spatborden :')
lol hij had ze bijna in ze reet gehad :6 :6
pi_147365833
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 18:11 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Spatborden :')
Dat was ook mijn eerste reactie toen ik zijn fiets zag :P
People assume too much.
pi_147366273
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 11:55 schreef very het volgende:
Nog wat foto's gemaakt in de Loonse/Drunense duinen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Nog goed te rijden daar?
Ben er al weer even niet meer geweest (route is iets te moeilijk voor mij ivm klimmingen :P )
Reed wel vaak stukje roestelberg - Bos en duin, maar in de laatste klim hebben ze zelfs ook al matten neergelegd, dat was altijd een goed heuveltje om even te oefenen.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_147366629
quote:
2s.gif Op zondag 7 december 2014 18:36 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Nog goed te rijden daar?
Ben er al weer even niet meer geweest (route is iets te moeilijk voor mij ivm klimmingen :P )
Reed wel vaak stukje roestelberg - Bos en duin, maar in de laatste klim hebben ze zelfs ook al matten neergelegd, dat was altijd een goed heuveltje om even te oefenen.
Ik vind het goed te rijden daar hoor. Gisteren was het wel een beetje modderig, maar dat is alleen maar leuker :)
People assume too much.
  zondag 7 december 2014 @ 18:50:00 #265
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_147366748
Hier was de route mooi droog en hard gistermiddag. Heerlijk fietsweer, hoewel ik op het laatst wel last kreeg van de laagstaande zon.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_147383367
Heerlijk foute jump door die maat van je :P
Als ik dit zie, ben ik echt blij dat ik destijds voor de SPD pedalen heb gekozen.
Niet dat gekut dat je voet van het pedaal afschiet ;)

Zaterdag tegen een uur of 3 nog een rondje gedaan.
Barchemse, en Lochemse berg gepakt.
In het begin was het nog mooi licht, op een gegeven moment werd het snel donker.
Werd mijn vuurdoop voor de China solarstorm x2.
Heb er een paar singletracks mee gepakt en voor de rest voornamelijk zandpaden.
Gaf genoeg licht op de tracks in de felste stand ^O^

http://www.strava.com/activities/226769237
pi_147384246
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 08:31 schreef Flipmoehoe het volgende:
China solarstorm x2
Is dat chill? Zat er ook aan te denken om een goede lamp te halen en zo'n parcour inderdaad een keer 's nachts te doen. Waar heb je hem vandaan en hoelang gaat zo'n ding mee in de felste stand?
People assume too much.
  maandag 8 december 2014 @ 09:54:46 #268
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_147384309
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_147384572
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 09:52 schreef very het volgende:

[..]

Is dat chill? Zat er ook aan te denken om een goede lamp te halen en zo'n parcour inderdaad een keer 's nachts te doen. Waar heb je hem vandaan en hoelang gaat zo'n ding mee in de felste stand?
Ik vond het wel lekker dat ik me niet druk hoefde te maken om voor het donker thuis te zijn.
kon nu gewoon door blijven fietsen.
Al heb ik wel gekeken dat ik de snelle afdalingen nog bij daglicht kon maken.
De gewone paden en wat tracks in het donker vond ik niet zo erg.

De lamp geeft echt een hoop licht, je zit wel met een externe accu die je met een bijgeleverde klitterband ding aan je fram hangt.
Geloof dat je dat liever niet had toch?

Heb de mijne dus uit China: http://nl.aliexpress.com/(...)Head/1318723428.html
Een maat van me heeft er 1 met 6 ledjes, daar komt toch wel flink wat meer licht vanaf.
Prijs is uiteraard ook duurder. http://nl.aliexpress.com/(...)With/1891381434.html
levertijd iets van 3 weken..
Je zou dus ook op marktplaats kunnen kijken, daar had Tommeke (van het racefiets topic) er ook 1 vandaan.

Duur van de accu weet ik niet..
Heb er 1x mee naar de training gefietst, totaal 15 minuten
en dan zaterdagavond, gok een half uur op de zachtste en een half uur op de felste stand.
Accu ledje sprong net op het laatst van 3 naar 2 blokjes.. dus waarschijnlijk nog 2/3 vol ;)
pi_147384592
quote:
Zag het filmpje voorbijkomen gisteren, gaan er een aantal flink op hun muil :P

Heb dan ook nooit de lol gesnapt van fietsen in mul zand :N
  maandag 8 december 2014 @ 10:12:51 #271
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_147384642
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 10:10 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

Zag het filmpje voorbijkomen gisteren, gaan er een aantal flink op hun muil :P

Heb dan ook nooit de lol gesnapt van fietsen in mul zand :N
Als ik het zo zie komen die gasten keihard aan over asfalt oid en als je dan opeens het mulle zand in gaat (je ziet een soort geulen waar ze haaks oprijden) dan vraag je er om.

Daarom ligt er bij EPE een obstakel waar je voor moet afstappen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_147384988
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 10:09 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

Ik vond het wel lekker dat ik me niet druk hoefde te maken om voor het donker thuis te zijn.
kon nu gewoon door blijven fietsen.
Al heb ik wel gekeken dat ik de snelle afdalingen nog bij daglicht kon maken.
De gewone paden en wat tracks in het donker vond ik niet zo erg.

De lamp geeft echt een hoop licht, je zit wel met een externe accu die je met een bijgeleverde klitterband ding aan je fram hangt.
Geloof dat je dat liever niet had toch?

Heb de mijne dus uit China: http://nl.aliexpress.com/(...)Head/1318723428.html
Een maat van me heeft er 1 met 6 ledjes, daar komt toch wel flink wat meer licht vanaf.
Prijs is uiteraard ook duurder. http://nl.aliexpress.com/(...)With/1891381434.html
levertijd iets van 3 weken..
Je zou dus ook op marktplaats kunnen kijken, daar had Tommeke (van het racefiets topic) er ook 1 vandaan.

Duur van de accu weet ik niet..
Heb er 1x mee naar de training gefietst, totaal 15 minuten
en dan zaterdagavond, gok een half uur op de zachtste en een half uur op de felste stand.
Accu ledje sprong net op het laatst van 3 naar 2 blokjes.. dus waarschijnlijk nog 2/3 vol ;)
Nee, eigenlijk niet :{ Maar op de MTB lijkt me dat minder vervelend dan op de racefiets :)
'S nachts MTBen lijkt me best wel tof, en dat gaat niet zonder goede verlichting haha...

Maar zoek wel een lamp die dan ook écht goed licht geeft en het een uur of drie vol moet kunnen houden :)
People assume too much.
pi_147385009
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 10:12 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Als ik het zo zie komen die gasten keihard aan over asfalt oid en als je dan opeens het mulle zand in gaat (je ziet een soort geulen waar ze haaks oprijden) dan vraag je er om.
Het moet wel een beetje uitdagend blijven :D
pi_147385063
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 10:32 schreef very het volgende:

[..]

Nee, eigenlijk niet :{ Maar op de MTB lijkt me dat minder vervelend dan op de racefiets :)
'S nachts MTBen lijkt me best wel tof, en dat gaat niet zonder goede verlichting haha...

Maar zoek wel een lamp die dan ook écht goed licht geeft en het een uur of drie vol moet kunnen houden :)
dan zou ik voor die met 6 ledjes gaan.
Hij heeft hem alleen van MTB led of led 24/7.
Hij fietst er nu een jaar mee, en is erg tevreden over de accu duur.
De 3 uur haalt hij wel, mits niet constant op de felste stand
pi_147385480
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 10:37 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

dan zou ik voor die met 6 ledjes gaan.
Hij heeft hem alleen van MTB led of led 24/7.
Hij fietst er nu een jaar mee, en is erg tevreden over de accu duur.
De 3 uur haalt hij wel, mits niet constant op de felste stand
Hmmmm :{
People assume too much.
  maandag 8 december 2014 @ 12:00:57 #276
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_147386724
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 11:04 schreef very het volgende:

[..]

Hmmmm :{
Op AliExpress zijn zat accupacks te koop voor een zacht prijsje.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_147386909
quote:
10s.gif Op maandag 8 december 2014 12:00 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Op AliExpress zijn zat accupacks te koop voor een zacht prijsje.
Ohja, dat kan natuurlijk ook :D
People assume too much.
pi_147387480
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 11:04 schreef very het volgende:

[..]

Hmmmm :{
Felste stand heb je ook niet constant nodig, inmiddels genoeg ervaring met nightbiken. Gros van de tijd heb je genoeg aan de mindere felle stand.
pi_147387680
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 12:35 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Felste stand heb je ook niet constant nodig, inmiddels genoeg ervaring met nightbiken. Gros van de tijd heb je genoeg aan de mindere felle stand.
Ook in een pikdonker bos met smalle paadjes en een hoop boomwortels?
People assume too much.
pi_147400469
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 12:44 schreef very het volgende:

[..]

Ook in een pikdonker bos met smalle paadjes en een hoop boomwortels?
De minst felle stand kan ik nog steeds alles redelijk goed zien. Met nightbiken ligt de snelheid op singletracks sowieso al stuk minder hoog dan normaal. Mijn Chinese lamp gaat veel langer dan 2,5 uur mee iig. Toen ik hem net had keer 2,5uur op de grond laten liggen en indicatie was nog steeds groen.
pi_147416204
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 19:28 schreef poiuytr het volgende:

[..]

De minst felle stand kan ik nog steeds alles redelijk goed zien. Met nightbiken ligt de snelheid op singletracks sowieso al stuk minder hoog dan normaal. Mijn Chinese lamp gaat veel langer dan 2,5 uur mee iig. Toen ik hem net had keer 2,5uur op de grond laten liggen en indicatie was nog steeds groen.
Ah ok...thanks for the info :)
People assume too much.
pi_147416219
Iemand per toevallig ervaring met deze montagestandaard?

http://www.athleteshop.nl/trivio-montagestandard-expert

Ik hoop er mijn racefiets, maar ook mijn MTB aan te kunnen hangen (niet tegelijkertijd natuurlijk :') )
Echter, ik weet niet hoeveel gewicht deze standaard aan kan en ik kan ook nergens vinden wat het gewicht van mijn MTB is :{
People assume too much.
pi_147416543
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 10:17 schreef very het volgende:
Iemand per toevallig ervaring met deze montagestandaard?

http://www.athleteshop.nl/trivio-montagestandard-expert

Ik hoop er mijn racefiets, maar ook mijn MTB aan te kunnen hangen (niet tegelijkertijd natuurlijk :') )
Echter, ik weet niet hoeveel gewicht deze standaard aan kan en ik kan ook nergens vinden wat het gewicht van mijn MTB is :{
ik zou nog even wachten tot het voorjaar, dan komen de acties van de Aldi en de lidl weer.
Dan heb je een prima standaard voor geloof ik 29,95.
Heb hem zelf ook, super handig ding.
Ook veel gasten van het recreatieve racefietsers topic hebben die ook van de lidl.
pi_147418909
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 10:34 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

ik zou nog even wachten tot het voorjaar, dan komen de acties van de Aldi en de lidl weer.
Dan heb je een prima standaard voor geloof ik 29,95.
Heb hem zelf ook, super handig ding.
Ook veel gasten van het recreatieve racefietsers topic hebben die ook van de lidl.
Heb je een plaatje? :)
People assume too much.
pi_147419299
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 12:35 schreef very het volgende:

[..]

Heb je een plaatje? :)
zie alle reacties in het wielren topic, plaatje wat kano gepost heeft, en ik later nog een x geplaatst heb.
Enigste andere is dat mijn klemmetjes blauw zijn ipv rood :)
pi_147419950
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 12:54 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

zie alle reacties in het wielren topic, plaatje wat kano gepost heeft, en ik later nog een x geplaatst heb.
Enigste andere is dat mijn klemmetjes blauw zijn ipv rood :)
Is dat die van de lidl? Ziet er wel ok uit, maar is ie ook echt stevig? Want dat ie de helft van de prijs is, is leuk...maar niet perse nodig. Vond 60 eu al een redelijke prijs :)

[ Bericht 14% gewijzigd door very op 09-12-2014 13:29:54 ]
People assume too much.
  zaterdag 13 december 2014 @ 16:18:43 #287
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_147543977
Kwam er vandaag achter bij het vervangen van een lek binnenbandje dat mijn velg alleen een uitsparing heeft voor Presta / Franse ventielen. Dit terwijl ik binnenbandjes met een Schrader / autoventiel bij mij had en ook een MTB pompje alleen geschikt voor schrader ventielen. De FM was gelukkig in de buurt, dus daar een biba met een presta gehaald.

Kan het kwaad als ik de ventiel uitsparing voorzichtig uit vijl naar 8 mm diameter, zodat ik ook autoventieltjes kan gebruiken?
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_147546356
Waarschijnlijk geen probleem.
  zondag 14 december 2014 @ 23:42:11 #289
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_147589943
Alternatief, en simpeler, is dat ik een verloopnippel van Presta naar Schrader koop.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_147590265
Is je pomp niet aan te passen naar Presta?
pi_147721637
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 13:21 schreef very het volgende:

[..]

Is dat die van de lidl? Ziet er wel ok uit, maar is ie ook echt stevig? Want dat ie de helft van de prijs is, is leuk...maar niet perse nodig. Vond 60 eu al een redelijke prijs :)
Mijn vader heeft er ook 1 en sure, hij is misschien van iets mindere kwaliteit dan de duurdere, maar voor de prijs is het echt een geweldig ding.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_147733598
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 22:05 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Mijn vader heeft er ook 1 en sure, hij is misschien van iets mindere kwaliteit dan de duurdere, maar voor de prijs is het echt een geweldig ding.
Ok...k hou hem in gedachten ^O^
People assume too much.
  vrijdag 19 december 2014 @ 09:31:06 #293
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_147733630
Nog simpeler, autoventielen wegpleuren. Elke fatsoenlijke fiets heeft franse ventielen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_147747551
Zo, vandaag de fiets maar weer opgehaald.
Gisteren weg gebracht voor een onderhoudsbeurt vandaag was hij klaar.

Voorvork service uitgevoerd, nieuwe ketting, balhoofd, tandwielen, lock out kabeltje ... was weer een gepeperde rekening. Nu hopen morgen tijd heb en weer een rondje kan crossen :D
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_147755224
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 december 2014 17:38 schreef Crazy-M het volgende:
Zo, vandaag de fiets maar weer opgehaald.
Gisteren weg gebracht voor een onderhoudsbeurt vandaag was hij klaar.

Voorvork service uitgevoerd, nieuwe ketting, balhoofd, tandwielen, lock out kabeltje ... was weer een gepeperde rekening. Nu hopen morgen tijd heb en weer een rondje kan crossen :D
Fietsenhandels lachen zich een ongeluk om al die gasten die nu het bos in gaan en toertochten rijden. Een en al modder en ellende, je fiets slijt onder je reet vandaan. Dus goeie omzet voor ze ! :)

Maar, t is wel lekker om met een goed onderhouden en fris gepoetste fiets de bagger in te gaan. Voelt toch lekker. Tenminste de eerste 300 meter
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_147757899
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 21:05 schreef Gripper het volgende:

[..]

Fietsenhandels lachen zich een ongeluk om al die gasten die nu het bos in gaan en toertochten rijden. Een en al modder en ellende, je fiets slijt onder je reet vandaan. Dus goeie omzet voor ze ! :)

Maar, t is wel lekker om met een goed onderhouden en fris gepoetste fiets de bagger in te gaan. Voelt toch lekker. Tenminste de eerste 300 meter
ik onderhoud hem goed, na elke tocht helemaal de was in als het ware. Maar jah, modder blijft een aanval voor je fiets
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_147758540
Zeker :)
Ik had vorige week een heel vies toertochtje in Ermelo, was na afloop langer bezig met de fiets poetsen dan mezelf douchen. De bagger zat echt overal, heb alleen niet binnen in de casette body gekeken...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_147758627
Poetsen :{w
Singlespeed *O*
pi_147759859
Zo'n mtb met riem en rohloff naaf lijkt me ook wel super voor in de Nederlandse winter :)

Hoewel... Tijdens die toertocht zag ik wel iemand met een gebroken riem staan.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_147759936
Jammer dat een Rohloff zo duur is ;(
pi_147759944
doei
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')