abonnement Unibet Coolblue
pi_146546607
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 13:43 schreef Sinister-D- het volgende:
De friq :') Caterham zit al op £1.060.126 (45%) en nog 5 dagen te gaan, die gaan straks Abu Dhabi nog halen via crowdfunding _O-
Gaat nu niet zo hard meer. 51% met nog 3 dagen te gaan.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_146553219
Zou het nog een optie zijn voor Mclaren om K-Mag nog een jaartje te stallen als testcoureur en in 2016 terug te laten komen als rijder? Button toont zich fitter en sneller dan ooit, zal een echte aanwinst zijn volgend jaar met zowel de man van Santander als de lieveling van Japan in de wagens te hebben.
.
pi_146557459
Persoonlijk zou ik Button 2 jaar bij tekenen.

Tegen die tijd moet die auto potten kunnen breken. Zet dan maar een talent erin.

Sterk team. Alfons en die Button :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 11 november 2014 @ 23:54:25 #279
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_146559739
McLaren wacht tot teams uitvallen en ze een 3e auto mogen inzetten? :) ;)
Volgens mij zijn ze derde in de rij, achter Ferrari en RBR.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_146567421
Samen met Mercedes ook de enige teams die het kunnen betalen lijkt m.
  woensdag 12 november 2014 @ 12:01:43 #281
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_146567912
Horner wil de V8 terug:

quote:
Red Bull-teambaas Christian Horner vindt dat er serieus gekeken moet worden naar een terugkeer van de V8-motor, waar de sport een jaar geleden afscheid van nam. Voor dit seizoen is een nieuwe V6-turbo ingevoerd, waarop sinds het begin veel kritiek is omdat deze veel minder geluid maakt. Daarnaast worden de teams het maar niet eens over de regels voor de verdere ontwikkeling van deze power unit.

"Wanhopige tijden vragen om wanhopige oplossingen", zegt Horner. "Soms moet je gewoon accepteren dat je een verkeerde weg bent ingeslagen. Niemand houdt van achteruitgang, maar het kan soms geen kwaad om daarover na te denken." Deze uitspraak van Horner komt na mislukte onderhandelingen over een versoepeling van de 'engine freeze', die voorschrijft dat een motor maar zeer beperkt verder mag worden ontwikkeld. "Ik denk dat de mensen die betrokken waren bij het maken van de motorregels, fout zaten. Nu zitten we niet alleen met een ontzettend dure motor opgescheept, we kunnen er ook nog eens maar zeer beperkt aan werken. Het enige wat hiermee bereikt wordt, is dat de voorsprong van één fabrikant behouden blijft."

"Theoretisch gezien kun je het beste de teams die een achterstand hebben een kans geven om weer de aansluiting te vinden. Op die manier houd je de kosten nog enigszins onder controle. Maar dit is natuurlijk niet eerlijk zijn tegenover Mercedes", geeft Horner toe. "Als je de 'engine freeze' versoepelt, moet je dat voor iedereen doen." Dat laatste kan echter leiden tot een situatie waarin Mercedes, Renault, Ferrari en straks Honda veel geld uitgeven, maar er uiteindelijk niets verandert aan de onderlinge krachtsverhoudingen. De teams krijgen vervolgens de rekening van de ontwikkelingsstrijd gepresenteerd doordat zij meer voor hun motoren moeten gaan betalen. Dat terwijl de kleinere teams in de hoogste autosportklasse het al zwaar genoeg hebben.

Horner geeft toe dat het niet waarschijnlijk is dat de V8-motor terugkomt. "Het is extreem onwaarschijnlijk, maar als we rationeel zouden zijn, zouden we het zeker moeten overwegen", aldus de Brit. Mercedes-voorzitter Niki Lauda heeft al laten weten dat Mercedes de Formule 1 verlaat als de V8-motoren terugkeren.
http://www.gpupdate.net/n(...)r-naar-v8-overwegen/


Lijkt mij bijna onmogelijk dat dit gaat gebeuren.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_146568299
Horner moet niet zo zeuren. De afgelopen 4 jaar heb ik hem ook niet horen zeggen dat de aero aan banden gelegd moest worden omdat RBR zo'n voorsprong had op dat vlak.
in a crowd you lose humanity
pi_146568373
Enige wat ik niet echt begrijp is dat ze de kosten willen terugdringen in de F1, maar (zeker de laatste jaren) constant grote veranderingen aankondigen. Dat brengt toch ook veel ontwikkelkosten voor de teams met zich mee, wat meer lijkt te kosten dan de doorontwikkelkosten van een wagen, of zit ik dan mis?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_146568457
quote:
10s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:01 schreef RingBewoner het volgende:
Horner wil de V8 terug:

[..]

http://www.gpupdate.net/n(...)r-naar-v8-overwegen/

Lijkt mij bijna onmogelijk dat dit gaat gebeuren.
Dan blijft Ferrari over als enige motorenleverancier omdat Mercedes en Renault in de F1 zijn gebleven vanwege de turbo motoren. Beiden hebben al aangegeven dat ze de F1 zouden verlaten als er niet overgestapt zou worden naar de nieuwe motoren (wat al in 2009 is afgesproken).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_146568538
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:13 schreef franklop het volgende:
Enige wat ik niet echt begrijp is dat ze de kosten willen terugdringen in de F1, maar (zeker de laatste jaren) constant grote veranderingen aankondigen. Dat brengt toch ook veel ontwikkelkosten voor de teams met zich mee, wat meer lijkt te kosten dan de doorontwikkelkosten van een wagen, of zit ik dan mis?
Dat lijkt me ook idd.
Maar dat betekent niet dat met het terugdraaien van de veranderingen je de kosten wegneemt. De motorenfabrikanten hebben flink wat gestopt in de ontwikkeling van de motor. Honda is er nu nog mee bezig. Wat denk je dat die doen als ze in 2016 weer een andere motor moeten maken? Lijkt me dat ze dan een stuk minder enthousiast zijn om in te stappen.
Volgens mij geldt het motorenreglement tot 2020.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:15 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dan blijft Ferrari over als enige motorenleverancier omdat Mercedes en Renault in de F1 zijn gebleven vanwege de turbo motoren. Beiden hebben al aangegeven dat ze de F1 zouden verlaten als er niet overgestapt zou worden naar de nieuwe motoren (wat al in 2009 is afgesproken).
Idd. Iig zijn dan de kansen voor iedereen meer gelijk, want ze hebben allemaal dezelfde motor. :P
in a crowd you lose humanity
  woensdag 12 november 2014 @ 12:19:33 #286
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_146568596
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:11 schreef Wombcat het volgende:
Horner moet niet zo zeuren. De afgelopen 4 jaar heb ik hem ook niet horen zeggen dat de aero aan banden gelegd moest worden omdat RBR zo'n voorsprong had op dat vlak.
De aero is toen ook gewoon aan banden gelegd omdat RB te veel voorsprong had op de rest.

De engine unfreeze vind ik dan ook meer dan logisch, maarja ik snap dat Mercedes daar tegen is want dan zijn ze hun voorsprong kwijt.
Please sir. When moon? When Mustang?
  woensdag 12 november 2014 @ 12:29:17 #287
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_146568921
Horner moet niet huilen. Die vent hoor je ook alleen maar over dingen waar RBR slecht in is. Feit is wel dat er een overeenkomst is gekomen nog ver voor dat bekend werd hoe de verschillende motoren zouden presteren. Het had net zo goed een dominante Renault kunnen zijn (waar RBR waarschijnlijk ook op hoopte, gezien hun voorsprong in de voorgaande jaren (niet alleen door de motor, maar was wel een onderdeel)). Als men bang geweest was voor te grote prestatieverschillen dan had men toen maar moeten ageren tegen de regels. Maar nee, dat gebeurt nu pas, nu RBR weet dat ze gewoon niet goed genoeg zijn.

Overigens ben ik er niet tegen dat er meer aan de motoren aangepast mag worden, maar tegelijkertijd word ik ook moe van de zogenaamde 'regels' die te pas en te onpas weer het raam uitgeflikkerd worden zodra bepaalde mensen in de F1 wereld gaan huilen. Maak de regels en leer er godverdomme mee leven.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_146569006
quote:
3s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:19 schreef Rossdale het volgende:

[..]

De aero is toen ook gewoon aan banden gelegd omdat RB te veel voorsprong had op de rest.
Niet daarom, al wordt dat wel vaak genoemd.

De regels zijn aangepast omdat de teams de motor misbruikten voor aerodynamisch gewin, wat in de regels verboden was. Hierdoor zijn bijvoorbeeld de mappings en later de positie van de uitlaten aangepast zodat dit niet meer kon.
Zelfde met de F-Duct en dubbele diffuser.

quote:
De engine unfreeze vind ik dan ook meer dan logisch, maarja ik snap dat Mercedes daar tegen is want dan zijn ze hun voorsprong kwijt.
Er is geen freeze. Elk jaar mogen de motorfabrikanten hun motor aanpassen, echter wel steeds minder per jaar. Echter wordt de motor wel voor het begin van het jaar bevroren voor dat jaar. Dit is gedaan om de kosten te beperken.

Zou je dit helemaal loslaten lopen de kosten weer uit de hand en omdat er in tegenstelling tot de V8 volgens mij geen vaste prijs voor de motor is afgesproken en de kosten op de teams verhaald worden. Sowieso zou bij een vaste prijs Mercedes het meeste moeten betalen omdat zij 8 auto's van motoren moeten voorzien in tegenstelling tot Honda die slechts twee wagens van motoren voorziet.

Mercedes was ok met eenmalig een extra bevriezingspunt in stellen voor volgend jaar (juli), zodat er beperkt in season ontwikkeld kan worden. Alleen was er onenigheid over de hoeveelheid die tussen maart en juli aangepast mocht worden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_146577780
Het volgende proefballonnetje van Bernie:

http://www.formule1.nl/ni(...)plan-voor-super-gp2/

:')
pi_146580861
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:50 schreef Ferry_76 het volgende:
Het volgende proefballonnetje van Bernie:

http://www.formule1.nl/ni(...)plan-voor-super-gp2/

:')
Met maar 5 teams rijden houdt ook geen stand. Die gaan steeds meer startgeld eisen. En op een gegeven moment stopt Mercedes of Red Bull en dan is het helemaal op.
Wie dit leest is gek
pi_146583315
Maar de kleine teams zijn ook lastig. Die willen geen klantenchassis of overgenomen worden door een groot team, ze willen meer poen.

Maar als de auto's zo betrouwbaar blijven, zullen de 5 sterkste teams bijna alle punten blijven halen rn dus het meeste prijzengeld pakken.
.
pi_146584550
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:21 schreef Fer het volgende:
Maar de kleine teams zijn ook lastig. Die willen geen klantenchassis of overgenomen worden door een groot team, ze willen meer poen.

Maar als de auto's zo betrouwbaar blijven, zullen de 5 sterkste teams bijna alle punten blijven halen rn dus het meeste prijzengeld pakken.
Niet als de kleine teams een goede auto bouwen zoals Lotus een paar jaar terug en Williams dit jaar met een fractie van het budget van de grote teams.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_146585279
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:48 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Niet als de kleine teams een goede auto bouwen zoals Lotus een paar jaar terug en Williams dit jaar met een fractie van het budget van de grote teams.
Lotus heeft vorig jaar dik verlies geleden op die auto, ondanks de 4e plek en zal hadden ook geen cent in de 2014 auto gestoken.

Williams was dit jaa gewoon een middenmoter, als Ferrari en Renault hun motor op orde hadden en Mclaren een normale verhouding met hun motorleverancier hadden gehad.
.
  woensdag 12 november 2014 @ 20:09:01 #294
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_146585308
Ik vind het niet onlogisch dat de kleine teams meer poen willen. Zij zijn net zo goed onderdeel van de sport. Als je de goed scorende teams onevenredig blijft belonen dan ben je in feite de competitie aan het bepalen door middel van geld. De kampioen heeft (blijkbaar) al de beste package van het veld, waarom zou je dat verschil daar bovenop nog eens willen vergroten door daar al het geld heen te sturen.

Daarnaast hoop ik dat F1 een sport blijft waar het team dat innoveert, het juiste team bij elkaar brengt, hard werkt en de regels in haar voordeel gebruikt wint. Niet een sport waar het team wint dat de meeste sponsors kan vinden. Geld wordt in F1 steeds meer en meer het doel, in plaats van het middel.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_146586333
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 20:09 schreef twiFight het volgende:
Ik vind het niet onlogisch dat de kleine teams meer poen willen. Zij zijn net zo goed onderdeel van de sport. Als je de goed scorende teams onevenredig blijft belonen dan ben je in feite de competitie aan het bepalen door middel van geld. De kampioen heeft (blijkbaar) al de beste package van het veld, waarom zou je dat verschil daar bovenop nog eens willen vergroten door daar al het geld heen te sturen.

Daarnaast hoop ik dat F1 een sport blijft waar het team dat innoveert, het juiste team bij elkaar brengt, hard werkt en de regels in haar voordeel gebruikt wint. Niet een sport waar het team wint dat de meeste sponsors kan vinden. Geld wordt in F1 steeds meer en meer het doel, in plaats van het middel.
Teams met het meeste geld weten op den duur altijd het beste te presteren, zolang de regels hetzelfde blijven. Omdat zij het beste kunnen blijven door evolueren en de beste oplossing zoeken. Dat is inherent aan de sport.
Dat is de reden dat Red Bull, McLaren, Ferrari en Mercedes de afgelopen jaren bovenaan stonden, met een enkele uitschieter (Lotus) daartussen. Alleen aan het begin van een regelgevingperiode zie je andere teams bovenaan (zoals Brawn). En zie je nu Williams aan de kop van het veld meedoen (en dat ligt niet alleen aan de motor, zoals Fer beweert). Maar dat zal de komende jaren wel weer veranderen naar de teams met het meeste geld.

Daarom is het ook goed om om de x aantal jaar de regels te veranderen, zodat er weer innovatie kan plaatsvinden en andere teams ook meer kans maken om te winnen, omdat zij hopelijk met een innovatieve oplossing komen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_146587341
5 teams werkt toch niet, wie boeit dat nou? Dan krijg je dit soort taferelen:

Uitslag GP van Zwitserland 1950

1. Alfa Romeo
2. Alfa Romeo
3. Talbot-Lago-Talbot
4. Maserati
5. Maserati
6. Maserati
7. Maserati
8. Talbot-Lago-Talbot
9. Maserati
10. Talbot-Lago-Talbot
11. Maserati
RET Alfa Romeo
RET Talbot-Lago-Talbot
RET Talbot-Lago-Talbot
RET Ferrari
RET Ferrari
RET Ferrari
RET Talbot-Lago-Talbot

Waarbij dat seizoen Alfa Romeo alle races (behalve de indy 500) won. Beetje zoals Mercedes dit jaar. En toen had je bij sommige races tenminste nog andere teams ;).

3 teams die altijd punten halen, 2 teams die soms punten halen door een ongeval of een probleem. Nog minder verrassingen, behalve als ze een slechte 3e coureur inzetten die een keer een goede dag heeft en er wat mensen verzaken.

Dan heb je dus nooit meer een Marussia die uit het niets ineens 2 punten haalt.
pi_146592230
Sowieso heb je met 5 teams het nadeel dat als er een team vertrekt je meteen 4 auto's minder hebt. Dat is niet makkelijk op te vangen. Zelfs als je een A en B team hebt. Want dan moet je een ander team zoeken dat 4 auto's kan leveren. En dan loop je dus het risico dat er twee teams verdwijnen. Een vrijwillig en een noodgedwongen en zit je weer met 16 auto's.

En als je slechts 5 teams hebt, rijdt er altijd een 'groot' team achteraan. Als dat lange tijd zo is zullen de aandeelhouders ook wel gaan protesteren dat er ondanks het vele geld dat er in gepompt wordt er geen resultaten geboekt worden en het team dus de F1 gaat verlaten, zoals met Honda en Toyota het geval was.

Ik zie geen enkel voordeel in deze scenario's. Ik zie alleen wat in 10+ teams met elk twee auto's. En er is genoeg geld aanwezig om daarin te kunnen voorzien als het geld anders verdeeld wordt, want het verschil dat er nu is, is gewoon te groot.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 12 november 2014 @ 22:43:43 #298
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_146593786
Hoe vet zou het zijn als er nu een Nederlandse sponsor opstapt, het resterende bedrag overmaakt dat caterham nodig is met de eis dat Frijns dan mag rijden. Hoe vet zou dat zijn :D
UI Made bij VanilleKwark.
  woensdag 12 november 2014 @ 22:53:03 #299
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_146594301
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 22:43 schreef RingBewoner het volgende:
Hoe vet zou het zijn als er nu een Nederlandse sponsor opstapt, het resterende bedrag overmaakt dat caterham nodig is met de eis dat Frijns dan mag rijden. Hoe vet zou dat zijn :D
Mwa, lekker achteraan met een gedemotiveerd team in een auto die hij niet kent. Niet zo vet dus :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  donderdag 13 november 2014 @ 00:08:01 #300
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_146597640
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 22:53 schreef flipsen het volgende:

[..]

Mwa, lekker achteraan met een gedemotiveerd team in een auto die hij niet kent. Niet zo vet dus :)
Ach, rijdt hij tenminste nog een keertje F1.
UI Made bij VanilleKwark.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')