abonnement Unibet Coolblue
pi_145881609
...en hier weer verder.
pi_145881632
Ach ja, in ieder geval een zeer goede leerschool mbt solliciteren. Ga denk ik dinsdag sowieso weer 3 versturen :)
Fuck being broke or middle class, go get it all!
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:58:06 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_145882790
Kon je geen eigen TT verzinnen? :(
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:16:00 #4
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_145883332
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 11:17 schreef The_Yakuza het volgende:
Ach ja, in ieder geval een zeer goede leerschool mbt solliciteren. Ga denk ik dinsdag sowieso weer 3 versturen :)
Ja, als je een beetje degelijke kandidaat bent leer je echt superveel van al die selectierondes. Je mag dan een tiental assessments, gesprekken, rollenspellen en persoonlijkheidstesten maken. Dat is voor een starter echt super om achter te komen wat je sterke en minder sterke punten zijn en wat je wilt gaan doen.

Als bron van werkgelegenheid zuigt het wel een beetje. Ook als je van de 500 aanmeldingen tot de laatste ronde bent overgebleven dan heb je alsnog maar 33.33% kans dat je het wordt. De kans is groot dat de andere kandidaten dan nagenoeg identiek zijn aan jou qua kunnen en ervaring. Dat kan positief uitvallen, maar als je echt hard opzoek bent (omdat je nog niet iets anders hebt) schiet dat niet echt op.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_145884842
Nou ik heb maandag 'n intakegesprek voor een functie waar ik metalen onderdelen gaan inpakken en dergelijke, is allemaal in dagdienst, wel gegarandeerd fulltime en 10,80 E/u. Lichamelijk niet het meest lichte werk alhoewel ik al wel mee heb gekregeen van de mevrouw van het uitzendbureau dat de leidinggevende 'n vrouw is dus zo heel ontzetttend zwaar zal het ook wel weer niet zijn? :P

Op zich lijkt het me qua werk eigenlijk 'n stuk vervelender dan wat ik nu doe maar bij m'n huidige baan is de onzekerheid "killing" dus zit een beetje met 'n luxeprobleem wat ik nu ga doen. :)
Hallon!
pi_145888418
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:45 schreef The_Yakuza het volgende:

[..]

Thnx! :)

Heeft er trouwens niemand ervaring met LTP (assessmentbureau)?
Ja. Ik heb ooit gesolliciteerd voor de functie van conducteur en toen moest ik daar een assessment doen. :') Sowieso vind ik een assessment slaan als kut op dirk, maar goed. Men was wel vriendelijk verder.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:43:36 #7
321876 Cherna
Fuck the System
pi_145888713
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 14:36 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Ja. Ik heb ooit gesolliciteerd voor de functie van conducteur en toen moest ik daar een assessment doen. :') Sowieso vind ik een assessment slaan als kut op dirk, maar goed. Men was wel vriendelijk verder.
Voor dat soort functies is dit normaal. Voor de functie machinist moet je ook allerlei vaardigheidstesten uitvoeren als je solliciteert. Dat soort beroepen eisen nu eenmaal bepaalde vaardigheden die niets met kennis te maken hebben. Daar kan bijvoorbeeld iemand met een HBO niet geschikt zijn maar een MBOer wel.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_145889501
Afgewezen op niet bij het kantoor passende persoonlijkheid :'), dan valt een standaard "geschiktere kandidaten gevonden" toch beter.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_145898540
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 13:00 schreef BlueMage het volgende:
Nou ik heb maandag 'n intakegesprek voor een functie waar ik metalen onderdelen gaan inpakken en dergelijke, is allemaal in dagdienst, wel gegarandeerd fulltime en 10,80 E/u. Lichamelijk niet het meest lichte werk alhoewel ik al wel mee heb gekregeen van de mevrouw van het uitzendbureau dat de leidinggevende 'n vrouw is dus zo heel ontzetttend zwaar zal het ook wel weer niet zijn? :P

Op zich lijkt het me qua werk eigenlijk 'n stuk vervelender dan wat ik nu doe maar bij m'n huidige baan is de onzekerheid "killing" dus zit een beetje met 'n luxeprobleem wat ik nu ga doen. :)
Doen! Of in elk geval even op gesprek gaan, want nu is dat andere misschien nog wel leuker maar als dat over 3 maanden niets is sta je met lege handen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_145909971
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 19:43 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Doen! Of in elk geval even op gesprek gaan, want nu is dat andere misschien nog wel leuker maar als dat over 3 maanden niets is sta je met lege handen.
Ja ik ga ook zeker op gesprek dat is nooit verkeerd. :)
Hallon!
pi_145931046
Zie bijna geen nieuwe vacatures. Echt jammer, wil zo snel mogelijk aan de slag. Hoop toch echt uiterlijk december weer aan het werk te kunnen. Helaas zijn de vacatures schaars :(
pi_145931765
Ik ben per e-mail afgewezen na het sollicitatiegesprek dat ze verder gaan met kandidaten die beter aansluiten qua werkervaring.
Oke, maar werkervaring an sich zouden ze toch kunnen lezen in het cv ..?

Vond de e-mail ook vrij onpersoonlijk en algemeen, jammer dat er geen telefoontje van af kon.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_145951596
Dat is een standaard afwijzing inderdaad. Niet persoonlijk nemen :)

Dit bericht past hier ook wel:

quote:
’Uitbuiting vrijwilligerswerk bereikt nieuw dieptepunt’

In Het Parool las Lara Hannawi donderdag dat de directie van het Rijksmuseum gedrieën bijna 600.000 euro verdient, en dat dit boven de nog in te voeren ministernorm van 178.000 euro (per persoon) ligt. Daar heeft ze het één en ander op aan te merken.

Nog wat cijfers: het museum verhoogt volgend weekend de toegangsprijs tot 17,50 euro en heeft de afgelopen jaren 375 miljoen euro aan belastinggeld gebruikt voor zijn verbouwing.


Een uur later zie ik een vacature voor een vrijwilligerspositie in het Rijksmuseum, voor 8 tot 36 uur per week. Dit betreft werk waarvoor in de oude wereld betaald zou worden: in het kort gaat deze functie om ondersteuning, organisatie en communicatie op de afdeling Publiek en Educatie. Het is geen stage, en dit betreft geen organisatie die zonder vrijwilligers zou ophouden te bestaan.

Uitbuiting

Nu de overheid de topsalarissen voor de publieke en semi-publieke sector verder matigt, zou er misschien ook iets gedaan kunnen worden aan het onrechtmatig ontnemen van arbeidsplaatsen in deze sector? Bezuinigingen zijn een feit, maar als zelfs het Rijksmuseum een fulltime vrijwilliger wil aannemen voor kantoorwerk, heeft de uitbuiting van deze liefdadigheidsterm een nieuw dieptepunt bereikt.

Wie het ambieert kan dus voor maximaal 36 uur per week zonder loon voor het Rijksmuseum werken. Waarschijnlijk zijn de gegadigden 65'ers met te veel vrije tijd en werklozen die hopen dat dit op termijn betaald werk oplevert, al dan niet in het museum zelf.

Tegenwoordig is het geen uitzondering dat binnen een organisatie de top te veel verdient. De bodem, om het cru te zeggen, wordt opgevuld met werknemers met derderangs voorwaarden waarvan het niet nodig wordt gevonden hen loon te geven. Denk aan de zorg bijvoorbeeld.

Inhalig

Inkomensverschillen blijven groeien: ónder het minimumloon wordt het nul-euro-inkomen steeds gangbaarder, verpakt als 'vrijwilligerswerk'. Nul euro voor de werknemer betekent natuurlijk 100 procent winst voor de werkgever. De werkloosheid stijgt doordat banen van de arbeidsmarkt verdwijnen en ondergronds gaan: de groeiende wereld van het vrijwilligerswerk in, die steeds grotere en onbegrijpelijker vormen aanneemt.

Zou het Rijksmuseum de 375 miljoen euro plus jaarlijkse staatssubsidie van 38 miljoen euro die de belastingbetaler doneert misschien op minuscule schaal kunnen laten doorvloeien door al haar medewerkers loon te betalen? Zou een deel van het bedrag dat de directie met de nieuwe normering moet inleveren naar de loonlozen in het museum kunnen?

Waarom gedraagt het Rijksmuseum zich als een behoeftige?
http://www.parool.nl/paro(...)euw-dieptepunt.dhtml
  zondag 26 oktober 2014 @ 10:40:10 #14
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_145951674
quote:
4s.gif Op zondag 26 oktober 2014 10:34 schreef Disorder het volgende:
Dat is een standaard afwijzing inderdaad. Niet persoonlijk nemen :)

Dit bericht past hier ook wel:

[..]

http://www.parool.nl/paro(...)euw-dieptepunt.dhtml
Schandalig! Maar dat komt meer en meer voor. Mensen die bij de plantsoendienst werken worden ontslagen en staan een week later precies dat werk weer te doen maar dan met een uitkering.

Vaak als mensen geen werk hebben wordt ook gezegd dan ga je maar vrijwilligerswerk doen of iets maar dan krijg je dus dit soort praktijken.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_145985359
Vraagje. Nemen jullie spullen mee naar een sollicitatiegesprek?

Ik heb weleens een mapje met een paar kopieën van mijn cv meegenomen, maar voor zover ik me kan herinneren heb ik dat nooit nodig gehad.
Copthorne 2.0
  maandag 27 oktober 2014 @ 08:33:31 #16
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_145985423
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 08:28 schreef Copthorne het volgende:
Vraagje. Nemen jullie spullen mee naar een sollicitatiegesprek?

Ik heb weleens een mapje met een paar kopieën van mijn cv meegenomen, maar voor zover ik me kan herinneren heb ik dat nooit nodig gehad.
Altijd een CV mee, een schrijfblok en visitekaartjes.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_145985517
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 08:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Altijd een CV mee, een schrijfblok en visitekaartjes.
Dank. Mijn ervaring is dat het bijna niet wordt gebruikt, maar ik zal het meenemen. ;)
Copthorne 2.0
  maandag 27 oktober 2014 @ 08:45:55 #18
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_145985588
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 08:41 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Dank. Mijn ervaring is dat het bijna niet wordt gebruikt, maar ik zal het meenemen. ;)
Voor jezelf. Het is makkelijker meelezen als zij vragen uit je CV gaan stellen. En als zij je CV kwijt zijn, wat me ook wel eens is gebeurd, kunnen ze even een kopietje trekken.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 27 oktober 2014 @ 09:13:11 #19
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_145986063
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 08:28 schreef Copthorne het volgende:
Vraagje. Nemen jullie spullen mee naar een sollicitatiegesprek?

Ik heb weleens een mapje met een paar kopieën van mijn cv meegenomen, maar voor zover ik me kan herinneren heb ik dat nooit nodig gehad.
Heb dat ook altijd gedaan, nooit nodig gehad. Maar kan beter iets voor zijn.


Overigens, volgende week beginnen bij nieuwe werkgever.

Maandag - Inductie
Dinsdag - Inductie
Woensdag - Veiligheidstraining, rondleiding op locatie
Donderdag - RIB experience, avond eten en overnachten op SS Rotterdam
Vrijdag - Vrij te besteden

Heb wel eens mindere werkweken gehad.... :7
  maandag 27 oktober 2014 @ 09:22:23 #20
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_145986233
Inductie? Of bedoel je Introductie?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_145986327
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 08:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Voor jezelf. Het is makkelijker meelezen als zij vragen uit je CV gaan stellen. En als zij je CV kwijt zijn, wat me ook wel eens is gebeurd, kunnen ze even een kopietje trekken.
Bedankt, ik neem morgen een paar kopietjes van mijn cv mee en wat schrijfgerei. Voor het geval dat.

quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 09:13 schreef Bassen het volgende:

[..]

Heb dat ook altijd gedaan, nooit nodig gehad. Maar kan beter iets voor zijn.

Overigens, volgende week beginnen bij nieuwe werkgever.

Maandag - Inductie
Dinsdag - Inductie
Woensdag - Veiligheidstraining, rondleiding op locatie
Donderdag - RIB experience, avond eten en overnachten op SS Rotterdam
Vrijdag - Vrij te besteden

Heb wel eens mindere werkweken gehad.... :7
Nice. Succes volgende week.
Copthorne 2.0
pi_145988732
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 08:28 schreef Copthorne het volgende:
Vraagje. Nemen jullie spullen mee naar een sollicitatiegesprek?

Ik heb weleens een mapje met een paar kopieën van mijn cv meegenomen, maar voor zover ik me kan herinneren heb ik dat nooit nodig gehad.
Neem zometeen mn cv, schrijfgerei en een rekenmachine mee :)
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_145988791
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 09:13 schreef Bassen het volgende:

[..]

Heb dat ook altijd gedaan, nooit nodig gehad. Maar kan beter iets voor zijn.

Overigens, volgende week beginnen bij nieuwe werkgever.

Maandag - Inductie
Dinsdag - Inductie
Woensdag - Veiligheidstraining, rondleiding op locatie
Donderdag - RIB experience, avond eten en overnachten op SS Rotterdam
Vrijdag - Vrij te besteden

Heb wel eens mindere werkweken gehad.... :7
Is het bij Apple ofzo? In ieder geval een bedrijf met geld teveel :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_145988890
quote:
10s.gif Op maandag 27 oktober 2014 11:02 schreef The_Yakuza het volgende:

[..]

Neem zometeen mn cv, schrijfgerei en een rekenmachine mee :)
Waarom een rekenmachine?
Copthorne 2.0
pi_145988932
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 11:08 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Waarom een rekenmachine?
assessment (waaronder rekensommen, en nee geen optel/aftreksommen) :)
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_145988946
quote:
10s.gif Op maandag 27 oktober 2014 11:09 schreef The_Yakuza het volgende:

[..]

assessment (waaronder rekensommen, en nee geen optel/aftreksommen) :)
Oké. Veel succes alvast. ;)
Copthorne 2.0
pi_145989139
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 11:10 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Oké. Veel succes alvast. ;)
Thnx!
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_145989205
quote:
10s.gif Op maandag 27 oktober 2014 11:16 schreef The_Yakuza het volgende:

[..]

Thnx!
Beetje zenuwachtig? Ik ben best gespannen voor morgen. Ik kan er niks aan doen, maar sollicitatiegesprekken wennen nooit helemaal bij mij.

Meestal valt het erg mee en is het gewoon een prettig gesprek.
Copthorne 2.0
pi_145989371
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 11:18 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Beetje zenuwachtig? Ik ben best gespannen voor morgen. Ik kan er niks aan doen, maar sollicitatiegesprekken wennen nooit helemaal bij mij.

Meestal valt het erg mee en is het gewoon een prettig gesprek.
Ik heb bij een extern bureau, dus weet niet zo goed wat ik er van moet verwachten :P
Natuurlijk wel dingen gegoogled, maar dat schept niet echt een goed beeld denk ik
Fuck being broke or middle class, go get it all!
  maandag 27 oktober 2014 @ 11:25:30 #30
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_145989406
quote:
5s.gif Op maandag 27 oktober 2014 11:04 schreef Godshand het volgende:

[..]

Is het bij Apple ofzo? In ieder geval een bedrijf met geld teveel :')
HMC Heerema
  maandag 27 oktober 2014 @ 11:27:20 #31
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_145989460
quote:
10s.gif Op maandag 27 oktober 2014 11:24 schreef The_Yakuza het volgende:

[..]

Ik heb bij een extern bureau, dus weet niet zo goed wat ik er van moet verwachten :P
Natuurlijk wel dingen gegoogled, maar dat schept niet echt een goed beeld denk ik
The Connector Ability test? Deze heb ik moeten maken, rekenmachine had je niks aan, kladblaadje daarin tegen was ideaal.
pi_145991453
Zit te twijfelen. Kan bij een detacheringsbureau aan de slag, waarbij ik eerst een aantal maanden training krijg (3 dagen per week) en hiervoor ¤ 250 + reiskosten toeslag ontvang. Wanneer ik aan het werk gezet wordt, is het salaris ¤ 1.800 op fulltime, terwijl ik bij mijn vorige werkgever ¤ 2.000 ontving obv 40 uur. Iets minder dus, maar die trainingen lijken me op zich wel wat. Iemand een idee of ¤ 1.800 niet te weinig is voor iemand met HBO Accountancy + halfjaar werkervaring?
  maandag 27 oktober 2014 @ 12:56:27 #33
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_145991893
Netto/bruto? 1800 netto in combinatie met training lijkt me niet heel raar.
pi_145991923
Waarom wil ik voor dit bedrijf werken?

Wat vinden jullie goede antwoorden? Kom nu niet verder dan groot bedrijf, veel kansen, veel kennis op doen. Voor de rest ben ik tevreden over mijn brieven. Qua rendement is het ook wel prima, ben de laatste maanden enkele keren op gesprek geweest maar nog geen match gehad. Solliciteer gelukkig vanuit een vaste baan dus dat geeft rust.

quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 08:28 schreef Copthorne het volgende:
Vraagje. Nemen jullie spullen mee naar een sollicitatiegesprek?

Ik heb weleens een mapje met een paar kopieën van mijn cv meegenomen, maar voor zover ik me kan herinneren heb ik dat nooit nodig gehad.
Krijg de laatste tijd vaak de vrag, hoe zouden je vrienden je omschrijven dus bedenk vast het antwoord van te voren.
  maandag 27 oktober 2014 @ 13:18:14 #35
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_145992557
ik ben door mijn proeftijd heen, voorlopig weer een jaar onder de pannen.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_145992747
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 12:56 schreef Bassen het volgende:
Netto/bruto? 1800 netto in combinatie met training lijkt me niet heel raar.
Bruto, 1800 netto is inderdaad netjes.
pi_145992816
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 12:57 schreef stoeltafel het volgende:
Waarom wil ik voor dit bedrijf werken?

Wat vinden jullie goede antwoorden? Kom nu niet verder dan groot bedrijf, veel kansen, veel kennis op doen. Voor de rest ben ik tevreden over mijn brieven. Qua rendement is het ook wel prima, ben de laatste maanden enkele keren op gesprek geweest maar nog geen match gehad. Solliciteer gelukkig vanuit een vaste baan dus dat geeft rust.

[..]

Krijg de laatste tijd vaak de vrag, hoe zouden je vrienden je omschrijven dus bedenk vast het antwoord van te voren.
Ik vind dat lastig te omschrijven. Ik denk dat vrienden mij als "relaxed" en "grappig" omschrijven, maar ik geloof niet dat ze daar op zitten te wachten.

Tevens vind ik het moeilijk om ontwikkelpunten aan te geven. Ik vind zelf dat ik in bepaalde situaties wat zelfverzekerder mag zijn en me wat minder mag aantrekken van wat andere mensen vinden, maar dat zijn geen dingen die je tegen een potentiële werkgever moet zeggen natuurlijk.
Copthorne 2.0
pi_145993309
Idd, vind ik ook lastig hoor. Qua verbeterpunten is het altijd lastig wat je wel en niet moet zeggen. Kan moeilijk zeggen dat ik iets minder impulsief wil zijn. Net weer leuke vacature gezien, brief bijna af alleen weer de bekende vraag, waarom wil ik voor dit bedrijf werken?
pi_145995077
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 11:25 schreef Bassen het volgende:

[..]

HMC Heerema
Ah, zit oa in Leiden...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_145995153
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:29 schreef Uccie het volgende:

[..]

Een CV van 2 a4-tjes is best acceptabel hoor.
Ga er vanuit dat degene die het leest niet wat jij precies gedaan hebt.
Nou ja, ik hoop eigenlijk nou net dat degene die de brief leest nog wél weet wie ik ben en dat ik daarom dan meer kans maak :P

Maar goed, heb dan toch maar een iets langer CV gemaakt. Nou maar hopen dat het wat wordt.
  maandag 27 oktober 2014 @ 14:55:26 #41
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_145995673
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 13:27 schreef Copthorne het volgende:
Ik vind dat lastig te omschrijven. Ik denk dat vrienden mij als "relaxed" en "grappig" omschrijven, maar ik geloof niet dat ze daar op zitten te wachten.

Je moet ook niet 'te eerlijk' antwoord geven ('ze zullen zeggen dat ik een aardige jongen ben met humor') aangezien het niet voor niets je vrienden zijn. Het is een standaardvraag die je kan gebruiken om je positieve karaktereigenschappen of je voornaamste competenties (nogmaals) naar voren te schuiven. De vraag geeft je wat ruimte om daar zelf invulling aan te geven.

Het helpt ook om die vraag echt een keer aan je vrienden te stellen en niet zelf wat te verzinnen. Het antwoord dat zij geven is vaak erg verhelderend en kan je waarschijnlijk ook goed gebruiken om jezelf mee te omschrijven.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 27 oktober 2014 @ 14:59:37 #42
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_145995815
quote:
14s.gif Op maandag 27 oktober 2014 14:38 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ah, zit oa in Leiden...
Klopt, ga vrijdag verhuizen van Groningen naar Leiden.
pi_145996238
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 14:55 schreef Ryon het volgende:

[..]

Je moet ook niet 'te eerlijk' antwoord geven ('ze zullen zeggen dat ik een aardige jongen ben met humor') aangezien het niet voor niets je vrienden zijn. Het is een standaardvraag die je kan gebruiken om je positieve karaktereigenschappen of je voornaamste competenties (nogmaals) naar voren te schuiven. De vraag geeft je wat ruimte om daar zelf invulling aan te geven.

Het helpt ook om die vraag echt een keer aan je vrienden te stellen en niet zelf wat te verzinnen. Het antwoord dat zij geven is vaak erg verhelderend en kan je waarschijnlijk ook goed gebruiken om jezelf mee te omschrijven.
Ik denk dat ik iets met rustig, aardig en humor zal zeggen. Verder vraag ik me af welke verbeterpunten je zou kunnen noemen? Ik dacht erover om te zeggen dat ik nauwkeurig werk, maar soms ongeduldig ben. Dat het vooruit moet bij mij. Dat is stiekem toch een pluspunt.

Daarnaast moet ik nog wat vragen over de functie/het bedrijf stellen, maar ook dat is lastig, aangezien alles me wel duidelijk is. Toch wil ik wat vraagjes paraat hebben om niet ongeïnteresseerd over te komen.
Copthorne 2.0
pi_145996673
Altijd vragen stellen over de d afdeling waar je komt te werken. Verder kan je vertellen, mits dit kan dat je al eens bij het bedrijf bent wezen kijken.

Deed dit laatst, ging werken bij een nieuwe vestiging en zei dat ik bij een andere vestiging informatie over de functie had ingewonnen en dit werd erg gewaardeerd. Hiermee laat je zien dat je gemotiveerd bent.
pi_145997033
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 14:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Nou ja, ik hoop eigenlijk nou net dat degene die de brief leest nog wél weet wie ik ben en dat ik daarom dan meer kans maak :P

Maar goed, heb dan toch maar een iets langer CV gemaakt. Nou maar hopen dat het wat wordt.
Nou, dat ging snel. In principe mag ik per november/december aan de slag. Al moet er natuurlijk nog wel een arbeidsvoorwaardengesprek komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2014 15:32:32 ]
pi_145997407
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 14:59 schreef Bassen het volgende:

[..]

Klopt, ga vrijdag verhuizen van Groningen naar Leiden.
Succes!

Voort Leiden info, zoek ff het Leiden topic in STA op :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  maandag 27 oktober 2014 @ 15:44:20 #47
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_145997451
quote:
10s.gif Op maandag 27 oktober 2014 15:31 schreef Igen het volgende:

[..]

Nou, dat ging snel. In principe mag ik per november/december aan de slag. Al moet er natuurlijk nog wel een arbeidsvoorwaardengesprek komen.
Dat ging inderdaad snel. Wat ga je doen? :)
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_145997727
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 15:44 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat ging inderdaad snel. Wat ga je doen? :)
Adviesbureau verkeer&vervoer.

Maar voor ik ze deze week terugbel moet ik dus eerst eens alles op een rijtje zetten. Ik heb net vanochtend ook nog drie andere sollicitaties gestuurd dus ik ben eigenlijk voor vandaag kapot van de zenuwen.
pi_145999075
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 14:55 schreef Ryon het volgende:

[..]

Je moet ook niet 'te eerlijk' antwoord geven ('ze zullen zeggen dat ik een aardige jongen ben met humor') aangezien het niet voor niets je vrienden zijn. Het is een standaardvraag die je kan gebruiken om je positieve karaktereigenschappen of je voornaamste competenties (nogmaals) naar voren te schuiven. De vraag geeft je wat ruimte om daar zelf invulling aan te geven.

Het helpt ook om die vraag echt een keer aan je vrienden te stellen en niet zelf wat te verzinnen. Het antwoord dat zij geven is vaak erg verhelderend en kan je waarschijnlijk ook goed gebruiken om jezelf mee te omschrijven.
'n Vriendin van me vindt me "gezellig" ja dat gaat bij 'n sollicitatie echt niet werken kan ik je vertellen. :')

Overigens intakegesprek gehad bij Timing, ze gaan nu m'n referenties checken en dan is het allemaal ff afwachten. :)
Hallon!
  maandag 27 oktober 2014 @ 16:43:27 #50
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_145999648
quote:
7s.gif Op maandag 27 oktober 2014 16:27 schreef BlueMage het volgende:

[..]

'n Vriendin van me vindt me "gezellig" ja dat gaat bij 'n sollicitatie echt niet werken kan ik je vertellen. :')

Overigens intakegesprek gehad bij Timing, ze gaan nu m'n referenties checken en dan is het allemaal ff afwachten. :)
Timing _O-

Die jou gebruiken om hun contacten bij bedrijven uit te breiden, door je bij elke sollicitatie om 2 referenties te vragen, anders mag je niet eens solliciteren :r
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_145999987
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 16:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Timing _O-

Die jou gebruiken om hun contacten bij bedrijven uit te breiden, door je bij elke sollicitatie om 2 referenties te vragen, anders mag je niet eens solliciteren :r
Ik hoor wisselende verhalen over hen: sommige mensen zijn behoorlijk positief anderen klagen erover, ik heb nog niet voor ze gewerkt dus ik sta er neutraal in. Referenties mogen en kunnen ze altijd vragen, staat ook allemaal netjes op m'n CV.
Hallon!
pi_146000418
Afgelopen donderdag voor een functie in Zutphen een kennismaking bij start gehad. Ze zouden me voorstellen bij het bedrijf, als ik zou worden uitgenodigd voor een gesprek zou dat maandagmiddag of woensdagochtend zijn. Vanmiddag had ik nog niets gehoord, dus ik heb gebeld. De intercedente is niet bereikbaar, morgen weer. Haar collega zou haar wel een mail sturen met de mededeling dat ik heb gebeld.
Ik ga er eigenlijk vanuit dat als ik woensdag op gesprek had mogen komen, ik dat wel eerder had gehoord...
And the druids turn to stone...
  maandag 27 oktober 2014 @ 17:25:45 #53
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146001181
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 12:41 schreef LUFC het volgende:
Zit te twijfelen. Kan bij een detacheringsbureau aan de slag, waarbij ik eerst een aantal maanden training krijg (3 dagen per week) en hiervoor ¤ 250 + reiskosten toeslag ontvang. Wanneer ik aan het werk gezet wordt, is het salaris ¤ 1.800 op fulltime, terwijl ik bij mijn vorige werkgever ¤ 2.000 ontving obv 40 uur. Iets minder dus, maar die trainingen lijken me op zich wel wat. Iemand een idee of ¤ 1.800 niet te weinig is voor iemand met HBO Accountancy + halfjaar werkervaring?
Ik vind het weinig, ik ben ruim 10 jaar geleden met HBO Accountancy al met ¤100,- meer begonnen. Heb je nog contact met studiegenoten, vraag eens rond waar die mee begonnen zijn? Zal morgen eens kijken of er assistenten in mijn buurt zijn, vraag ik even na wat het startsalaris nu is.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  maandag 27 oktober 2014 @ 17:27:47 #54
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146001257
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 12:57 schreef stoeltafel het volgende:
Waarom wil ik voor dit bedrijf werken?

Wat vinden jullie goede antwoorden? Kom nu niet verder dan groot bedrijf, veel kansen, veel kennis op doen. Voor de rest ben ik tevreden over mijn brieven. Qua rendement is het ook wel prima, ben de laatste maanden enkele keren op gesprek geweest maar nog geen match gehad. Solliciteer gelukkig vanuit een vaste baan dus dat geeft rust.

[..]

Krijg de laatste tijd vaak de vrag, hoe zouden je vrienden je omschrijven dus bedenk vast het antwoord van te voren.
Ik weet niet waar je precies op solliciteert, maar kan het zijn dat je affiniteit hebt met hun product/dienst/werkveld? Of dat zij bijvoorbeeld iets sponsoren waar jij interesse in hebt. Misschien kun je het in die hoek zoeken.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  maandag 27 oktober 2014 @ 17:28:58 #55
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146001295
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 14:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Nou ja, ik hoop eigenlijk nou net dat degene die de brief leest nog wél weet wie ik ben en dat ik daarom dan meer kans maak :P

Maar goed, heb dan toch maar een iets langer CV gemaakt. Nou maar hopen dat het wat wordt.
Ja, maar je moet altijd eerst langs P&O zien te komen, en die weten over het algemeen niet veel over het inhoudelijke werk.

Spuit 11: Gefeliciteerd!
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_146001699
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 15:22 schreef stoeltafel het volgende:
Altijd vragen stellen over de d afdeling waar je komt te werken. Verder kan je vertellen, mits dit kan dat je al eens bij het bedrijf bent wezen kijken.

Deed dit laatst, ging werken bij een nieuwe vestiging en zei dat ik bij een andere vestiging informatie over de functie had ingewonnen en dit werd erg gewaardeerd. Hiermee laat je zien dat je gemotiveerd bent.
Ik heb al een paar vragen klaar. Ik lees op de website dat mensen uit verschillende disciplines samenwerken aan zaken, dus ik kan vragen of zij bij elkaar op de afdeling zitten en hoe deze samenwerking eruit ziet. Verder lees ik dat ze de vastgoedpraktijk willen uitbouwen. Ik kan vragen of ze een concreet plan hebben en hoe / binnen welke termijn ze dit willen realiseren.
Copthorne 2.0
pi_146002469
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 08:41 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Dank. Mijn ervaring is dat het bijna niet wordt gebruikt, maar ik zal het meenemen. ;)
Ik nam niks mee. Waarom moet jij je cv meenemen, als het goed is weet jij jouw werkverleden uit je hoofd. Als je teveel op je cv gaat kijken en teveel eeeehhhhhh gaat zeggen bij het doornemen van je cv, dan kunnen ze wel eens gaan denken dat je het 1 en ander bij elkaar hebt verzonnen. En een schrijfblok nam ik ook nooit mee, wat wil je gaan doen dan. Alles op schrijven en een verslag ervan maken?

Maar ik dat was mijn manier van werken. Een ander zal het wel fijn vinden om een cv bij te hebben
pi_146002542
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 15:10 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Ik denk dat ik iets met rustig, aardig en humor zal zeggen. Verder vraag ik me af welke verbeterpunten je zou kunnen noemen? Ik dacht erover om te zeggen dat ik nauwkeurig werk, maar soms ongeduldig ben. Dat het vooruit moet bij mij. Dat is stiekem toch een pluspunt.

Daarnaast moet ik nog wat vragen over de functie/het bedrijf stellen, maar ook dat is lastig, aangezien alles me wel duidelijk is. Toch wil ik wat vraagjes paraat hebben om niet ongeïnteresseerd over te komen.
Ook mooie vragen zijn
- Wat zijn eventueel de eerste projecten waar ik mezelf mee bezig mag gaan houden?
- Wanneer vinden jullie dat ik succesvol ben in het bedrijf?
Dan moet de ( hopelijk ) toekomstig werkgever al gaan nadenken hoe ze jou zien in het bedrijf.
pi_146002882
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 19:09 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik ben per e-mail afgewezen na het sollicitatiegesprek dat ze verder gaan met kandidaten die beter aansluiten qua werkervaring.
Oke, maar werkervaring an sich zouden ze toch kunnen lezen in het cv ..?

Vond de e-mail ook vrij onpersoonlijk en algemeen, jammer dat er geen telefoontje van af kon.
Je kan het ook positief bekijken, wees blij dat ze je niet direct afwezen na het lezen van jouw cv, nu had je nog een kans :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_146003187
quote:
3s.gif Op maandag 27 oktober 2014 17:25 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ik vind het weinig, ik ben ruim 10 jaar geleden met HBO Accountancy al met ¤100,- meer begonnen. Heb je nog contact met studiegenoten, vraag eens rond waar die mee begonnen zijn? Zal morgen eens kijken of er assistenten in mijn buurt zijn, vraag ik even na wat het startsalaris nu is.
Wederom bedankt voor je post. Klopt. Maar aan een kant is het wel zo dat ze natuurlijk de eerste paar maanden mij helpen met boekhouden, Excel, sollicitatie training etc. en mij hiervoor betalen. Uiteindelijk moeten ze wel op mij verdienen. Ik wil het contract nog wel even goed lezen. Een jaartje 1.800 verdienen is geen punt, maar daarna wil ik toch wel omhoog gaan. Uiteraard bij goede prestaties.
  maandag 27 oktober 2014 @ 18:46:49 #61
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146003829
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 18:27 schreef LUFC het volgende:

[..]

Wederom bedankt voor je post. Klopt. Maar aan een kant is het wel zo dat ze natuurlijk de eerste paar maanden mij helpen met boekhouden, Excel, sollicitatie training etc. en mij hiervoor betalen. Uiteindelijk moeten ze wel op mij verdienen. Ik wil het contract nog wel even goed lezen. Een jaartje 1.800 verdienen is geen punt, maar daarna wil ik toch wel omhoog gaan. Uiteraard bij goede prestaties.
Kijk even goed ook naar eventuele terugbetalingsverplichting.
Jij wilde AA richting, toch? Dan zou je, bij tegenvallende salarisstijging na een jaar ook weer verder kunnen kijken ;).
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_146009248
quote:
3s.gif Op maandag 27 oktober 2014 18:46 schreef Uccie het volgende:

[..]

Kijk even goed ook naar eventuele terugbetalingsverplichting.
Jij wilde AA richting, toch? Dan zou je, bij tegenvallende salarisstijging na een jaar ook weer verder kunnen kijken ;).
Ja precies. Als in het contract staat dat ik verplicht ben 3 jaar of zo daar te blijven werken, doe ik het niet. Dan werk ik dalijk 3 jaar voor ¤ 1.800 namelijk dat wil ik dus niet.
  maandag 27 oktober 2014 @ 20:39:40 #63
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146009489
Woensdag alweer een gesprek. Deze keer vlakbij, in de eigen woonplaats en eenzelfde functie als mijn laatste. Feit dat ik direct kan beginnen leek me aardig positief, aan de mevrouw aan de telefoon te horen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_146009738
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 11:25 schreef Bassen het volgende:

[..]

HMC Heerema
Niet slecht.
Ik zat bij shl, leuke kerstcadeautjes kreeg je daar
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_146009807
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 18:18 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

Je kan het ook positief bekijken, wees blij dat ze je niet direct afwezen na het lezen van jouw cv, nu had je nog een kans :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hebt gelijk, maar een betere reden was fijn geweest :P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 27 oktober 2014 @ 20:46:41 #66
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146009876
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 20:45 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, maar een betere reden was fijn geweest :P
Wen er maar aan. Het geven van redenen is sowieso al zeldzaam en als je al een reden krijgt is het 9 van de 10 keer een leugen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 27 oktober 2014 @ 21:12:45 #67
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146011369
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 20:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Woensdag alweer een gesprek. Deze keer vlakbij, in de eigen woonplaats en eenzelfde functie als mijn laatste. Feit dat ik direct kan beginnen leek me aardig positief, aan de mevrouw aan de telefoon te horen.
Klinkt goed, succes!
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  maandag 27 oktober 2014 @ 21:18:54 #68
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146011739
quote:
3s.gif Op maandag 27 oktober 2014 21:12 schreef Uccie het volgende:

[..]

Klinkt goed, succes!
Thx.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_146011814
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 20:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Woensdag alweer een gesprek. Deze keer vlakbij, in de eigen woonplaats en eenzelfde functie als mijn laatste. Feit dat ik direct kan beginnen leek me aardig positief, aan de mevrouw aan de telefoon te horen.
Veel succes. ^O^
Hallon!
pi_146011986
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 20:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Woensdag alweer een gesprek. Deze keer vlakbij, in de eigen woonplaats en eenzelfde functie als mijn laatste. Feit dat ik direct kan beginnen leek me aardig positief, aan de mevrouw aan de telefoon te horen.
Succes, laat weten wat het uiteindelijk geworden is. :).
pi_146015473
Zojuist mail gekregen dat ik uitgenodigd ben voor een 1e kennismakingsgesprek bij een bedrijf in Gilze *O*
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_146015724
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 20:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wen er maar aan. Het geven van redenen is sowieso al zeldzaam en als je al een reden krijgt is het 9 van de 10 keer een leugen.
maar jij bent dan ook een brok pessimisme en zal toch altijd het negatieve uit een mededeling halen
pi_146016970
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 20:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Woensdag alweer een gesprek. Deze keer vlakbij, in de eigen woonplaats en eenzelfde functie als mijn laatste. Feit dat ik direct kan beginnen leek me aardig positief, aan de mevrouw aan de telefoon te horen.
Wat was je laatste functie? :)
pi_146017528
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 20:35 schreef LUFC het volgende:

[..]

Ja precies. Als in het contract staat dat ik verplicht ben 3 jaar of zo daar te blijven werken, doe ik het niet. Dan werk ik dalijk 3 jaar voor ¤ 1.800 namelijk dat wil ik dus niet.
Sommige mensen doen een moord om ¤1.800 per maand en 3 jaar lang te verdienen. Rare keus joh!
pi_146017963
quote:
15s.gif Op maandag 27 oktober 2014 23:04 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Sommige mensen doen een moord om ¤1.800 per maand en 3 jaar lang te verdienen. Rare keus joh!
Ja echt. Ik zou meteen ja zeggen, mits de rest van de voorwaarden niet uit een wurgcontract komen.
pi_146019419
...als je 'n HBO/WO studie hebt gedaan en je hebt al enige werkervaring en je krijgt nog steeds maar E 1800/maand bruto dan is dat wel een beetje heel erg weinig hoor jongens. :')
Hallon!
  maandag 27 oktober 2014 @ 23:51:05 #77
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_146019520
Na een tijd wat rustiger, haast heb ik immers niet, nu weer wat meer sollicitaties uitgeworpen. Al wel wat gesprekken gehad. Twee helaas al bij het gesprek moeten concluderen dat het geen match was. Maar nog wel twee eerste gesprekken voor de boeg.

Wel irritant van een drietal bedrijven waar ik wat langer geleden op gesprek ben geweest dat ze gewoonweg niets meer laten horen. Dat is lekker professioneel. :')
pi_146020452
quote:
15s.gif Op maandag 27 oktober 2014 23:48 schreef BlueMage het volgende:
...als je 'n HBO/WO studie hebt gedaan en je hebt al enige werkervaring en je krijgt nog steeds maar E 1800/maand bruto dan is dat wel een beetje heel erg weinig hoor jongens. :')
Ik begon na mijn HBO ook op 1800e bruto volgens mij. Na een half jaar werd dat 2000 en weer een half jaar later 2200.

Binnen een jaar 25% erbij. De kunst is om dat de in volgende 2 jaar voort te zetten naar een normaal inkomen van 2500-2700 bruto.
Uiteraard afhankelijk van uren, extra's, werkweek etc.
pi_146020597
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 00:14 schreef Kazenbazen het volgende:

[..]

Ik begon na mijn HBO ook op 1800e bruto volgens mij. Na een half jaar werd dat 2000 en weer een half jaar later 2200.

Binnen een jaar 25% erbij. De kunst is om dat de in volgende 2 jaar voort te zetten naar een normaal inkomen van 2500-2700 bruto.
Uiteraard afhankelijk van uren, extra's, werkweek etc.
Als startsalaris is er inderdaad niks mee mis, maar nadat je tijd, geld en moeite in 'n studie op behoorlijk niveau hebt gestoken vind ik dat je zeker wel recht van spreken hebt als je aangeeft dat je dat als niet-starter te weinig vindt. :)
Hallon!
pi_146020703
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 00:19 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Als startsalaris is er inderdaad niks mee mis, maar nadat je tijd, geld en moeite in 'n studie op behoorlijk niveau hebt gestoken vind ik dat je zeker wel recht van spreken hebt als je aangeeft dat je dat als niet-starter te weinig vindt. :)
Dat je het als werknemer te weinig vindt, prima. De werkgever heeft blijkbaar genoeg keuze qua personen van 20-26 jaar.

Voordeel van de werkgever in deze is dat de werknemer nog te kneden is en zich makkelijker laat aftroeven qua salaris.

Geld en moeite in een studie steken; daar heeft de werkgever in principe niks mee te maken. Het gaat om je eigen skills (ook zon belachelijke term) en hoe jij je mengt binnen het bedrijf.

Bij mijn eerste werkgever was het dan ook; eerst moet jij je bewijzen, daarna volgt de beloning. En dat geldt inderdaad ook als je 25-28 bent en al een jaar of 3-5 werkervaring hebt.
pi_146022939
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 00:14 schreef Kazenbazen het volgende:

[..]

Ik begon na mijn HBO ook op 1800e bruto volgens mij. Na een half jaar werd dat 2000 en weer een half jaar later 2200.

Binnen een jaar 25% erbij. De kunst is om dat de in volgende 2 jaar voort te zetten naar een normaal inkomen van 2500-2700 bruto.
Uiteraard afhankelijk van uren, extra's, werkweek etc.
Zoiets is wel mijn streven inderdaad, om uiteindelijk een functie als assistent controller of zo te worden en inderdaad door te groeien naar een salaris van ¤ 2.500 of hoger. Dat zou ideaal zijn, Maar ik ga het traineeship wel aan, op de lange termijn is dit de beste keuze denk ik.
pi_146024621
quote:
15s.gif Op maandag 27 oktober 2014 23:48 schreef BlueMage het volgende:
...als je 'n HBO/WO studie hebt gedaan en je hebt al enige werkervaring en je krijgt nog steeds maar E 1800/maand bruto dan is dat wel een beetje heel erg weinig hoor jongens. :')
Eens. Zelfs zonder enige ervaring vraag ik gewoon 2500+ p/m en tot nu toe wordt dat vaak nog gehonoreerd ook.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 09:54:07 #83
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_146024820
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 09:45 schreef Syntix het volgende:

[..]

Eens. Zelfs zonder enige ervaring vraag ik gewoon 2500+ p/m en tot nu toe wordt dat vaak nog gehonoreerd ook.
Maar jij bent een ekte Fokér
pi_146025500
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 09:54 schreef Bassen het volgende:

[..]

Maar jij bent een ekte Fokér
Real funny fonzy. Het valt mij hier wel op dat mensen misschien wel iets te weinig vragen en "te blij" zijn met de baan die ze waarschijnlijk krijgen.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:25:13 #85
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146025520
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:24 schreef Syntix het volgende:

[..]

Real funny fonzy. Het valt mij hier wel op dat mensen misschien wel iets te weinig vragen en "te blij" zijn met de baan die ze waarschijnlijk krijgen.
Gek he, met 635.000 concurrenten?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:25:18 #86
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_146025523
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:24 schreef Syntix het volgende:

[..]

Real funny fonzy. Het valt mij hier wel op dat mensen misschien wel iets te weinig vragen en "te blij" zijn met de baan die ze waarschijnlijk krijgen.
Nou zonder enige ervaring 2500+ is natuurlijk dikke onzin.
pi_146025600
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 09:45 schreef Syntix het volgende:

[..]

Eens. Zelfs zonder enige ervaring vraag ik gewoon 2500+ p/m en tot nu toe wordt dat vaak nog gehonoreerd ook.
Ik begrijp dat jij vier keer per jaar een nieuwe baan hebt, waarbij je geen ervaring nodig hebt?

Great story, bro....
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:31:16 #88
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146025654
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:29 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik begrijp dat jij vier keer per jaar een nieuwe baan hebt, waarbij je geen ervaring nodig hebt?

Great story, bro....
Hij komt nergens door zijn proeftijd heen, waarschijnlijk... :)
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:43:29 #89
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146027789
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 07:54 schreef LUFC het volgende:

[..]

Zoiets is wel mijn streven inderdaad, om uiteindelijk een functie als assistent controller of zo te worden en inderdaad door te groeien naar een salaris van ¤ 2.500 of hoger. Dat zou ideaal zijn, Maar ik ga het traineeship wel aan, op de lange termijn is dit de beste keuze denk ik.
Ik ben nog steeds van mening dat het met jouw diploma geen marktconform salaris is, maar als de doorgroeimogelijkheden op korte termijn goed zijn en het is geen wurgcontract is het zeker geen slecht salaris. Ik neem aan dat een leaseauto of ruime vergoeding eigen vervoer wel deel uitmaakt van je secundaire arbeidsvoorwaarden.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_146027846
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:29 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik begrijp dat jij vier keer per jaar een nieuwe baan hebt, waarbij je geen ervaring nodig hebt?

Great story, bro....
Nee, ik ben starter. Dus vandaar geen ervaring.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:25 schreef Bassen het volgende:

[..]

Nou zonder enige ervaring 2500+ is natuurlijk dikke onzin.
Bullshit. Het is uitzonderlijk dat zeker.
pi_146027943
1 vacature : 7 werkzoekenden

succes
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:52:11 #92
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_146028061
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:45 schreef Syntix het volgende:

[..]

Nee, ik ben starter. Dus vandaar geen ervaring.

[..]

Bullshit. Het is uitzonderlijk dat zeker.
Met ervaring zit jij natuurlijk direct op 10k+ Man wat zou ik graag met je ruilen.
pi_146028101
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:52 schreef Bassen het volgende:

[..]

Met ervaring zit jij natuurlijk direct op 10k+ Man wat zou ik graag met je ruilen.
En waar suggereer ik dat? Ik zeg alleen dat je niet te laag moet inzetten.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:54:00 #94
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146028126
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:45 schreef Syntix het volgende:

[..]

Nee, ik ben starter. Dus vandaar geen ervaring.

[..]

Bullshit. Het is uitzonderlijk dat zeker.
WO diploma in een economische richting?
Want daar is het niet eens zo heel extreem uitzonderlijk.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:54:48 #95
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_146028161
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:53 schreef Syntix het volgende:

[..]

En waar suggereer ik dat? Ik zeg alleen dat je niet te laag moet inzetten.
Nee ik zeg dat. Maar het is moeilijk te geloven dat iedereen hier opzoek is naar werk en daarbij allemaal genoegen zullen nemen met 1800 bruto en jij zonder ervaring 2500+ kan vragen en de baan krijgt.

Waarom zouden ze dat doen als er voor jouw 50 anderen zijn die het voor minder doen.
pi_146028254
Vraagje, wat doen jullie in dit geval.

Zag een leuke vacature bij een werving & selectie bureau.
In de vacature staat ook het bedrijf waarvoor de vacature is.
Direct op hun site gekeken en daar staat dezelfde vacature.
In dit geval solliciteer ik altijd direct bij het bedrijf en sla het werving&selectie bureau over.

Goed idee? Of mis je nu dat ze je (erg) positief kunnen voor dragen.
pi_146028384
Misschien heeft iemand hier ervaring mee?

Ik werk op dit moment 2,5 jaar bij een werkgever. Ik ben begonnen met een jaarcontract (zonder detacheerder of uzb ertussen) en dit jaarcontract is 2 keer verlengd. Nu wil ik intern solliciteren op een andere baan. Betekent dit dat ze opnieuw tijdelijke contracten kunnen aanbieden of moeten ze dan alsnog na een half jaar een vast contract geven? Het gaat om een totaal andere functie, waarschijnlijk zelfs een deel op een andere standplaats, maar wel bij dezelfde werkgever.
pi_146028387
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:54 schreef Bassen het volgende:

[..]

Nee ik zeg dat. Maar het is moeilijk te geloven dat iedereen hier opzoek is naar werk en daarbij allemaal genoegen zullen nemen met 1800 bruto en jij zonder ervaring 2500+ kan vragen en de baan krijgt.

Waarom zouden ze dat doen als er voor jouw 50 anderen zijn die het voor minder doen.
Misschien omdat ik de juiste opleidingen en bijbanen heb gedaan? Ik vind 1800 bruto voor een WO starter echt te weinig. Een traineeship betaald al 2300.

quote:
3s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:54 schreef Uccie het volgende:

[..]

WO diploma in een economische richting?
Want daar is het niet eens zo heel extreem uitzonderlijk.
:Y
pi_146028645
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:57 schreef stoeltafel het volgende:
Vraagje, wat doen jullie in dit geval.

Zag een leuke vacature bij een werving & selectie bureau.
In de vacature staat ook het bedrijf waarvoor de vacature is.
Direct op hun site gekeken en daar staat dezelfde vacature.
In dit geval solliciteer ik altijd direct bij het bedrijf en sla het werving&selectie bureau over.

Goed idee? Of mis je nu dat ze je (erg) positief kunnen voor dragen.
Ligt aan je ervaring. Toen ik net begon met werken konden de werving&selectiebureaus me niet zo makkelijk in een hokje plaatsen en dus werd ik vaak afgewezen. Als ik dan zelf contact opnam met het bedrijf waar de vacature uitgeschreven stond werd ik eigenlijk altijd alsnog uitgenodigd. Dus dan ligt bypassen erg voor de hand. En als bonus heb je dan ook al snel betere arbeidsvoorwaarden.

Als je al wat meer werkervaring hebt en makkelijker in een hokje te plaatsen bent ligt het anders. Als je slecht ben in jezelf verkopen kun je het beter via een uzb doen omdat zij dan al de interesse voor je proberen te wekken. Verder staat het je natuurlijk vrij het bedrijf zelf op te bellen. Je kan dan het uzb bellen en als ze je niet willen voorstellen kun je het alsnog zelf proberen.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:10:22 #100
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_146028742
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 12:00 schreef Syntix het volgende:

[..]

Misschien omdat ik de juiste opleidingen en bijbanen heb gedaan? Ik vind 1800 bruto voor een WO starter echt te weinig. Een traineeship betaald al 2300.

[..]

:Y
Nou het ging om hbo en wo studenten die 1800 bruto als vergoeding hadden. Dus neem aan dat die toch niet allemaal de verkeerde weg in zijn geslaan.

Zie niet in waarom een wo student als starter meer zou moeten verdienen als een mbo starter, je hebt immers alleen laten zien dat je beter bent in studeren. Verder moet je je gewoon nog bewijzen.

Overigens wil ik niet beweren dat 1800 nu riant is ofzo, maar je hebt gewoon niet veel keuze.
pi_146029459
Vul ik een heleboel in op een website cgi script gedoe en jawel weer eens een script wat vast loopt.

En de hr miep maar denken waarom reageert er niemand op de vacature :?

Ik ga maar eens bellen en vragen of ik een e-mail mag sturen :P

Het komt mijns inziens erg vaak voor dat bedrijven waardeloze sollicitatiepagina's hebben.
Zou het bewust zijn? of wil men alleen mensen die gaan bellen oid.

Of hebben de bedrijven alle goede cgi scripters eruit gekicked tijdens de vele ontslagrondes die er afgelopen jaren zijn geweest?
pi_146029593
Valt mij ook op. Voor veel vacatures moet je tegenwoordig registreren op een externe website, waardoor ik nu lid ben van tal van sites waar ik helemaal niet op zit te wachten.
pi_146029723
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 12:30 schreef Disorder het volgende:
Valt mij ook op. Voor veel vacatures moet je tegenwoordig registreren op een externe website, waardoor ik nu lid ben van tal van sites waar ik helemaal niet op zit te wachten.
Ja erg lastig omdat je vervolgens ook 20 keer dezelfde vacature doorgestuurd krijgt.
En privacy tja wat was dat ook al weer?

Sollicitanten zijn gedwongen om alle privacy op te offeren voor een kleine kans op een baan.
pi_146029856
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 12:34 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

Ja erg lastig omdat je vervolgens ook 20 keer dezelfde vacature doorgestuurd krijgt.
En privacy tja wat was dat ook al weer?

Sollicitanten zijn gedwongen om alle privacy op te offeren voor een kleine kans op een baan.
Ik begrijp ook niet waarom ik op zo'n site mijn postcode en huisnummer moet doorgeven. Vreemd.
pi_146030072
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 12:37 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ik begrijp ook niet waarom ik op zo'n site mijn postcode en huisnummer moet doorgeven. Vreemd.
Of je BSN-nummer. Waarom zouden ze dat in godsnaam nodig hebben bij een inschrijving.

Kijk, als je uiteindelijk aan wordt genomen via een uzb dan snap ik het, maar bij registratie al?
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:07:25 #106
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146031067
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 12:00 schreef Syntix het volgende:

[..]

Misschien omdat ik de juiste opleidingen en bijbanen heb gedaan? Ik vind 1800 bruto voor een WO starter echt te weinig. Een traineeship betaald al 2300.

[..]

:Y
LUFC is HBO-er, dus dat is net op het randje van de ondergrens.
Overigens heb ik pas gesolliciteerd op een functie die ¤100 minder boden dan mijn huidige salaris en waarbij ik ook nog mijn leaseauto zou kwijtraken, alleen maar omdat ik daar graag binnen zou willen komen. Is overigens niet gelukt _O-
Soms is het een tactische overweging.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_146036948
quote:
10s.gif Op maandag 27 oktober 2014 15:31 schreef Igen het volgende:

[..]

Nou, dat ging snel. In principe mag ik per november/december aan de slag. Al moet er natuurlijk nog wel een arbeidsvoorwaardengesprek komen.
Zo, alles geregeld.

Tot zover mijn bezoek aan dit topic. :D

Trouwens, ik ga als WO-starter naar Duitsland en ga zo'n 2000 bruto krijgen. Is iets minder dan de 2300 die je hier in NL bijv. als Rijkstrainee kan krijgen, maar het leven is er ook wat goedkoper.

vvv Dank jullie wel. :)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2014 18:02:46 ]
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:55:47 #108
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146039670
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 15:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Zo, alles geregeld.

Tot zover mijn bezoek aan dit topic. :D

Trouwens, ik ga als WO-starter naar Duitsland en ga zo'n 2000 bruto krijgen. Is iets minder dan de 2300 die je hier in NL bijv. als Rijkstrainee kan krijgen, maar het leven is er ook wat goedkoper.
Van harte gefeliciteerd!!
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_146039724
Netjes, veel succes!
pi_146041891
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 18:07 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Ook mooie vragen zijn
- Wat zijn eventueel de eerste projecten waar ik mezelf mee bezig mag gaan houden?
- Wanneer vinden jullie dat ik succesvol ben in het bedrijf?
Dan moet de ( hopelijk ) toekomstig werkgever al gaan nadenken hoe ze jou zien in het bedrijf.
Dank voor de tips.

Ik heb vandaag een sollicitatiegesprek gehad en ik moet eerlijk bekennen dat ik er gemengde gevoelens over heb. Ik kreeg, toen ik het pand verliet, simpelweg niet het gevoel dat ik hen het idee heb gegeven van "die moeten we hebben".

Het gesprek verliep wel prettig, maar er waren ook wat gemiste kansjes.
Copthorne 2.0
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:13:59 #111
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146044554
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 18:01 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Dank voor de tips.

Ik heb vandaag een sollicitatiegesprek gehad en ik moet eerlijk bekennen dat ik er gemengde gevoelens over heb. Ik kreeg, toen ik het pand verliet, simpelweg niet het gevoel dat ik hen het idee heb gegeven van "die moeten we hebben".

Het gesprek verliep wel prettig, maar er waren ook wat gemiste kansjes.
Jammer dat je dat gevoel hebt, maar misschien vonden zij het wel heel goed.
Je weet ook niet hoe de concurrentie het heeft gedaan.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_146045523
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 18:01 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Dank voor de tips.

Ik heb vandaag een sollicitatiegesprek gehad en ik moet eerlijk bekennen dat ik er gemengde gevoelens over heb. Ik kreeg, toen ik het pand verliet, simpelweg niet het gevoel dat ik hen het idee heb gegeven van "die moeten we hebben".

Het gesprek verliep wel prettig, maar er waren ook wat gemiste kansjes.
En heb je zelf ook het idee dat het werk bij het bedrijf in kwestie goed bij jou past?
  woensdag 29 oktober 2014 @ 08:08:59 #113
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146062173
Veel gekker moet het toch niet gaan worden in dit land:

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)aker-afgewezen.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_146062346
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 08:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Veel gekker moet het toch niet gaan worden in dit land:

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)aker-afgewezen.dhtml
Waarom is dat gek? Jij zou zelf een ongezond iemand aannemen?
Volledig gekwalificeerd maar nooit inzetbaar omdat de persoon in kwestie 5 weken per jaar ziek is?

Zeker bij kleine bedrijven kan het zelfs grote gevolgen hebben.

Daarnaast is dat ook iets wat de regering graag wil met de wet poortwachter. Een actieve houding van de werkgever in het gezond houden van de werknemers. Dat begint met selectie aan de deur.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 08:25:47 #115
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146062406
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 08:21 schreef Godtje het volgende:

[..]

Waarom is dat gek? Jij zou zelf een ongezond iemand aannemen?
Volledig gekwalificeerd maar nooit inzetbaar omdat de persoon in kwestie 5 weken per jaar ziek is?

Zeker bij kleine bedrijven kan het zelfs grote gevolgen hebben.

Daarnaast is dat ook iets wat de regering graag wil met de wet poortwachter. Een actieve houding van de werkgever in het gezond houden van de werknemers. Dat begint met selectie aan de deur.
Het gaat erom dat werkgevers blijkbaar mensen afwijzen die volledig gezond zijn, gemotiveerd en capabel, puur omdat ze denken, dat deze persoon misschien, ooit, wellicht een ziekte krijgt. Er wordt dus gediscrimineerd op uiterlijk, lichaamsbouw. Dat staat zelfs in het artikel!

Ik kan me voorstellen dat je bezwaren hebt tegen het aannemen van iemand die iets onder de leden heeft. Maar iemand niet aannemen, omdat hij eruitziet alsof hij iets kan krijgen, vind ik onzin.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_146062480
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 08:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Er wordt dus gediscrimineerd op uiterlijk, lichaamsbouw. Dat staat zelfs in het artikel!
En dat is een gevolg omdat je geen fitheidstest mag afnemen. Dan moet je soms aannames doen.
En zoals er ook staat. Er is een overschot op sommige plekken dus dan kan je kiezen. Dan zou ik ook gaan voor de risico beperking en niet het mogelijke risico opzoeken.

Dat heeft wat mij betreft niks te maken met je eerdere stelling dat het niet veel gekker moet worden. Het komt vrij logisch over.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 09:01:18 #117
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146063027
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 08:30 schreef Godtje het volgende:

[..]

En dat is een gevolg omdat je geen fitheidstest mag afnemen. Dan moet je soms aannames doen.
En zoals er ook staat. Er is een overschot op sommige plekken dus dan kan je kiezen. Dan zou ik ook gaan voor de risico beperking en niet het mogelijke risico opzoeken.

Dat heeft wat mij betreft niks te maken met je eerdere stelling dat het niet veel gekker moet worden. Het komt vrij logisch over.
http://sport.infonu.nl/diversen/69867-sporten-is-niet-gezond.html

Dus je krijgt een atletisch uitziend iemand op gesprek. "Ja, ik loop elke maand een marathon en ik train drie keer per week."

En je krijgt een gezetter iemand, die zegt: "Mijn hobby is koken en ik ben lid van een kookclub. Wij hebben eens per maand een gezamenlijk diner." En verder geeft hij als hobby op, dat hij graag leest en naar de film gaat.

Dan 'beperk jij het risico' door die hardloper te nemen? Die dus zijn lichaam tot het randje duwt elke maand, drie keer per week hardloopt, met alle kansen op blessures boven degene, die eens per maand wat uitgebreider eet en hoogstens eens met een verbrande vinger op het werk komt?

Mensen zouden eens moeten ophouden met die zwart-wit aannames.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_146063150
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 09:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

http://sport.infonu.nl/diversen/69867-sporten-is-niet-gezond.html

Dus je krijgt een atletisch uitziend iemand op gesprek. "Ja, ik loop elke maand een marathon en ik train drie keer per week."

En je krijgt een gezetter iemand, die zegt: "Mijn hobby is koken en ik ben lid van een kookclub. Wij hebben eens per maand een gezamenlijk diner." En verder geeft hij als hobby op, dat hij graag leest en naar de film gaat.

Dan 'beperk jij het risico' door die hardloper te nemen? Die dus zijn lichaam tot het randje duwt elke maand, drie keer per week hardloopt, met alle kansen op blessures boven degene, die eens per maand wat uitgebreider eet en hoogstens eens met een verbrande vinger op het werk komt?

Mensen zouden eens moeten ophouden met die zwart-wit aannames.
Idd. Elk mens is uniek en daarbij heeft elk mens andere botdichtheid, spierweefsel groei/herstel andere sterkte qua pezen en andere levels qua ziekteindicatie cholestorol gehalte etc. Er is niets om aan vast te houden.
pi_146063692
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 09:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

http://sport.infonu.nl/diversen/69867-sporten-is-niet-gezond.html

Dus je krijgt een atletisch uitziend iemand op gesprek. "Ja, ik loop elke maand een marathon en ik train drie keer per week."

En je krijgt een gezetter iemand, die zegt: "Mijn hobby is koken en ik ben lid van een kookclub. Wij hebben eens per maand een gezamenlijk diner." En verder geeft hij als hobby op, dat hij graag leest en naar de film gaat.

Dan 'beperk jij het risico' door die hardloper te nemen? Die dus zijn lichaam tot het randje duwt elke maand, drie keer per week hardloopt, met alle kansen op blessures boven degene, die eens per maand wat uitgebreider eet en hoogstens eens met een verbrande vinger op het werk komt?

Mensen zouden eens moeten ophouden met die zwart-wit aannames.
Als ze dezelfde skills hebben, kies ik inderdaad voor de hardloper.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 09:35:43 #120
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146063702
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 09:08 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Idd. Elk mens is uniek en daarbij heeft elk mens andere botdichtheid, spierweefsel groei/herstel andere sterkte qua pezen en andere levels qua ziekteindicatie cholestorol gehalte etc. Er is niets om aan vast te houden.
Kijk naar het aantal topsporters dat op jonge leeftijd ineens omvalt.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_146063801
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 09:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Mensen zouden eens moeten ophouden met die zwart-wit aannames.
En dan zelf met een heel zwart-wit voorbeeld komen. :')
  woensdag 29 oktober 2014 @ 09:42:14 #122
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146063870
quote:
13s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 09:39 schreef Godtje het volgende:

[..]

En dan zelf met een heel zwart-wit voorbeeld komen. :')
Oke. Voeg bij de kookliefhebber toe, dat hij elke zaterdag 50 km fietst. Whatever. Hij is nog steeds iets gezetter, maar heeft iets betere kwalificaties dan de hardloper. Meer ervaring. Qua opleiding en leeftijd zijn ze gelijk.

Je hebt ze allebei uitgenodigd voor een gesprek, tenslotte, dus je hebt bij allebei een goed gevoel qua potentie voor de functie.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_146063884
Gisteren te horen gekregen dat ik in eerste instantie niet geselecteerd ben om op gesprek te gaan. Vanmorgen werd ik gebeld dat ze me vandaag graag als laatste op gesprek willen!
And the druids turn to stone...
  woensdag 29 oktober 2014 @ 09:43:35 #124
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146063909
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 09:42 schreef Panthera1984 het volgende:
Gisteren te horen gekregen dat ik in eerste instantie niet geselecteerd ben om op gesprek te gaan. Vanmorgen werd ik gebeld dat ze me vandaag graag als laatste op gesprek willen!
^O^
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  woensdag 29 oktober 2014 @ 09:46:32 #125
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146063990
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 09:42 schreef Panthera1984 het volgende:
Gisteren te horen gekregen dat ik in eerste instantie niet geselecteerd ben om op gesprek te gaan. Vanmorgen werd ik gebeld dat ze me vandaag graag als laatste op gesprek willen!
Hey goed nieuws!!
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  woensdag 29 oktober 2014 @ 09:47:53 #126
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146064022
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 09:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Oke. Voeg bij de kookliefhebber toe, dat hij elke zaterdag 50 km fietst. Whatever. Hij is nog steeds iets gezetter, maar heeft iets betere kwalificaties dan de hardloper. Meer ervaring. Qua opleiding en leeftijd zijn ze gelijk.

Je hebt ze allebei uitgenodigd voor een gesprek, tenslotte, dus je hebt bij allebei een goed gevoel qua potentie voor de functie.
Het is ook echt absurd dat die vooroordelen bestaan.
Maar helaas hebben werkgevers de luxe om dit nu zo te doen.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_146064069
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 09:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
dus je hebt bij allebei een goed gevoel qua potentie voor de functie.
Ik ga niet mee het randje opzoeken met theoretische stellingen. Dat is ronduit kinderachtig.

En hier mee sla je de plank al mis. De uitnodiging zegt juist verdomde weinig over de potentie want die gaan voor een groot deel (en veel beroepen) over soft skills en die staan niet op je CV.

De uitnodiging is op basis van competenties die iemand bezit die hard beschreven staan in het CV. Op papier zou hij eventueel kunnen voldoen. Het is wat mij betreft nog geen 20% van de selectie. De zachte skills waaronder eerder genoemde energieke uitstraling (daar tegenover een weinig energieke kandidaat of die nou dik is of niet) maakt daar ook een onderdeel van uit.

Dat je vervolgens er een discussie uit wil pulken alsof dat het enige selectie criteria is dat is zoals eerder genoemd gewoon kinderachtig. Het gaat om een totaalplaatje en daar zit nou eenmaal bij in de uitstraling en ongezonde en of dikke mensen stralen boven gemiddeld vaak uit dat minder energiek zijn.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 11:42:38 #128
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146067525
Flabbergasted. Net gebeld door bedrijf waar ik ruim een week geleden ene gesprek van bijna twee uur heb gehad. Was voor mijn gevoel niet echt een klik van hun kant, wel van de mijne. Bellen ze net op. Of ik op tweede gesprek wil komen. *O*

You could have knocked me over with a feather.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_146067591
Tof!

Als we die positieve flow dan even in dit topic willen vasthouden, dan komt het ook hier wel goed ;)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  woensdag 29 oktober 2014 @ 11:46:15 #130
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146067662
Vanmiddag ook nog een gesprek, dinsdag een gesprek... Het is deze maand drukker dan de maanden hiervoor bij elkaar.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_146069295
Vandaag de interne sollicitatie maar s de deur uit gedaan. Maar ik blijf me afvragen hoe dat juridisch zit, als ze al na een half jaar een vast contract moeten bieden (vanwege arbeidsverleden van 2,5 jaar bij deze werkgever) is dat natuurlijk vrij snel. Aan de andere kant staat mijn huidige baan behoorlijk op de tocht, dus als ik nog een half jaar wat ervaring van een andere afdeling kan meepikken is dat mooi meegenomen.
pi_146069454
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Vanmiddag ook nog een gesprek, dinsdag een gesprek... Het is deze maand drukker dan de maanden hiervoor bij elkaar.
Leuk om te lezen. Heb je je zoekstrategie veranderd dat het nu beter loopt?

Lees hier al een tijdje mee. Heb deeltijdbaan in HR, zoek er iets naast of iets nieuws. Zit in het noorden.
Ik heb al door dat van vacatures het niet moet komen hier. Ben vooral netwerkgesprekken aan het voeren.
pi_146069817
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 19:13 schreef Uccie het volgende:

[..]

Jammer dat je dat gevoel hebt, maar misschien vonden zij het wel heel goed.
Je weet ook niet hoe de concurrentie het heeft gedaan.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 19:32 schreef Igen het volgende:

[..]

En heb je zelf ook het idee dat het werk bij het bedrijf in kwestie goed bij jou past?
Een dag later kan ik wat beter terugkijken en ik vond het best een vreemd gesprek. Zo vroeg ik bijvoorbeeld naar de samenwerking tussen verschillende disciplines (ik las op de website van het kantoor dat notarissen, advocaten en belastingadviseurs nauw samenwerken) en toen zei de notaris: "Ja, dat is natuurlijk een verkooppraatje. Juridisch werk is vrij solistisch werk. Zelf wij (doelend op de andere aanwezige notaris) werken nauwelijks samen." Verder vroegen ze waarom ik zo snel was afgestudeerd (ik ben nominaal afgestudeerd) en of ik wel een leuke studententijd had. Alles in één keer halen lijkt mij juist een pluspunt.
Copthorne 2.0
pi_146069969
Ik ben trouwens nu sollicitaties aan het nabellen waar ik niks meer van heb gehoord en dat gaat ook wel vreemd.

Zo belde ik voor de tweede keer op voor een sollicitatie die ik op 12 september (!) had verstuurd en de vrouw, die me overigens niet liet uitpraten, zei meteen dat de sollicitanten deze week bericht krijgen.

En ik belde op voor een sollicitatie die ik op 30 september had gestuurd en wederom liet de vrouw me niet uitpraten en ze zei meteen dat er op de website stond dat iedereen die na een bepaalde datum geen bericht heeft ontvangen er vanuit kan gaan dat de keuze niet op hen is gevallen.

Ik vind hoe ik te woord wordt gestaan niet heel netjes en professioneel eerlijk gezegd.
Copthorne 2.0
  woensdag 29 oktober 2014 @ 12:48:27 #135
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146069981
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 12:36 schreef Goldmund het volgende:

[..]

Leuk om te lezen. Heb je je zoekstrategie veranderd dat het nu beter loopt?

Nee, helemaal niet. Sterker nog, ik hoor overal dat het ouderwetse solliciteren op vacatures niet meer werkt. Nou, al mijn gesprekken komen voort uit ouderwetse sollicitaties.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  woensdag 29 oktober 2014 @ 13:36:44 #136
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146071857
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 12:45 schreef Copthorne het volgende:

[..]

[..]

Een dag later kan ik wat beter terugkijken en ik vond het best een vreemd gesprek. Zo vroeg ik bijvoorbeeld naar de samenwerking tussen verschillende disciplines (ik las op de website van het kantoor dat notarissen, advocaten en belastingadviseurs nauw samenwerken) en toen zei de notaris: "Ja, dat is natuurlijk een verkooppraatje. Juridisch werk is vrij solistisch werk. Zelf wij (doelend op de andere aanwezige notaris) werken nauwelijks samen." Verder vroegen ze waarom ik zo snel was afgestudeerd (ik ben nominaal afgestudeerd) en of ik wel een leuke studententijd had. Alles in één keer halen lijkt mij juist een pluspunt.
Wat raar, vraag me af of je bij zo'n organisatie wil werken. Maar snap dat je gewoon graag in je werkveld aan de slag wilt.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_146072413
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 12:45 schreef Copthorne het volgende:

[..]

[..]

Een dag later kan ik wat beter terugkijken en ik vond het best een vreemd gesprek. Zo vroeg ik bijvoorbeeld naar de samenwerking tussen verschillende disciplines (ik las op de website van het kantoor dat notarissen, advocaten en belastingadviseurs nauw samenwerken) en toen zei de notaris: "Ja, dat is natuurlijk een verkooppraatje. Juridisch werk is vrij solistisch werk. Zelf wij (doelend op de andere aanwezige notaris) werken nauwelijks samen." Verder vroegen ze waarom ik zo snel was afgestudeerd (ik ben nominaal afgestudeerd) en of ik wel een leuke studententijd had. Alles in één keer halen lijkt mij juist een pluspunt.
Denk dat ze vaak de voorkeur geven aan iemand die lid van allerlei studentenverenigingen is geweest en dergelijke. Ook een beetje krom soms: sommige mensen studeren gewoon binnen de tijd af, werken er haast fulltime bij naast hun studie omdat ze het anders niet kunnen betalen en worden dan afgewezen omdat ze dus geen lid waren van 'n studentenvereniging. :')
Hallon!
  woensdag 29 oktober 2014 @ 15:28:08 #138
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_146075993
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 12:45 schreef Copthorne het volgende:
Verder vroegen ze waarom ik zo snel was afgestudeerd (ik ben nominaal afgestudeerd) en of ik wel een leuke studententijd had. Alles in één keer halen lijkt mij juist een pluspunt.
Tjah, nominaal studeren is in eerste instantie alleen een plus voor de onderwijsinstelling (goed voor het rendement) en voor de belastingbetaler. Je geniet minder lang van hoger onderwijs en dat maakt je goedkoper. De slogan Nominaal = Normaal is bedacht niet door werkgevers, maar door de staatssecretaris die het onderwijs betaalt :')

Studenten en werkgevers (die de rekening niet hoeven te betalen) kijken daar weer wat anders na. Als een student nominaal loopt geeft hem dat juist ruimte om extra dingen op te pakken naast zijn studie (extra master, bestuursjaar etc.). Als je daar geen gebruik van maakt, dan mag dat. Maar dan zijn mensen wel benieuwd naar waarom je dat niet gedaan hebt.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 29 oktober 2014 @ 15:39:57 #139
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_146076344
Waarom zijn HR mensen zo tering dom?

Wordt opgebeld of ik interesse heb in een functie maar dan blijkt het toch geen match te zijn vanwege dingen die gewoon in mijn CV te lezen zijn.
pi_146076390
Wat vinden jullie de betere vacature sites?

Kijk nog wel regelmatige op nationalevacaturebank en indeed maar heb de leukere vacature gevonden via google. Heb nu vijf mooie vacatures lopen, hopelijk komt er iets leuks uit.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 15:47:07 #141
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_146076587
indeed.nl en trovit.nl

Verzamelen allerlei vacatures van andere sites.
pi_146077550
Indeed, Google Alerts en Twitter.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_146077641
Iemand hier wel eens een (elevator-)pitch moeten houden?
  woensdag 29 oktober 2014 @ 17:18:32 #144
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_146079792
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 13:48 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Denk dat ze vaak de voorkeur geven aan iemand die lid van allerlei studentenverenigingen is geweest en dergelijke. Ook een beetje krom soms: sommige mensen studeren gewoon binnen de tijd af, werken er haast fulltime bij naast hun studie omdat ze het anders niet kunnen betalen en worden dan afgewezen omdat ze dus geen lid waren van 'n studentenvereniging. :')
Ach, soms stelt lidmaatschap niets voor. Ik was lid geworden van oudheidscommissie en heb misschien tijdens de hele studie 4 avonden dozen met oude meuk uitgezocht en opgeschreven. Werd zelfs ere lid.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 17:22:15 #145
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146079920
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 16:18 schreef Syntix het volgende:
Iemand hier wel eens een (elevator-)pitch moeten houden?
Yep.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_146079988
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 17:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Yep.
En...? Hoe voorbereid enz.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 17:26:06 #147
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146080043
Internet -> Google -> Elevator Pitch. Gewoon eentje opgezocht, gejat, mijn verhaaltje van gemaakt en ik oogst op elke cursus bewondering. :)
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_146080227
Sta op het punt om een traineeship aan te gaan, twijfel echter over 1 artikel in het contract.

Traject is als volgt:
3-6 maanden (ligt aan de snelheid waarmee je dingen oppikt) training en vervolgens word je gedetacheerd voor een bruto salaris van ¤ 1.800.

Nu staat er in de arbeidsovereenkomst dat indien deze op verzoek van werknemer wordt beëindigd, er voor iedere maand dat het dienstverband (vanaf moment van ingang) korter heeft geduurd dan 36 maanden, 1/36e deel van de opleidingskosten plus boetebedrag terugbetaald dient te worden.

Dat boetebedrag is overigens "marktconform", maar aan welk bedrag moet je dan denken?
Zint me niet helemaal dat ik dalijk dus na een jaar 2/3 nog moet terugbetalen. Het salaris zal sowieso jaarlijks met 5% verhoogd worden, maar dan zit ik na 2 jaar nog op ¤ 1.900 bruto dalijk.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 17:55:04 #149
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_146080897
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 17:32 schreef LUFC het volgende:
Sta op het punt om een traineeship aan te gaan, twijfel echter over 1 artikel in het contract.

Traject is als volgt:
3-6 maanden (ligt aan de snelheid waarmee je dingen oppikt) training en vervolgens word je gedetacheerd voor een bruto salaris van ¤ 1.800.

Nu staat er in de arbeidsovereenkomst dat indien deze op verzoek van werknemer wordt beëindigd, er voor iedere maand dat het dienstverband (vanaf moment van ingang) korter heeft geduurd dan 36 maanden, 1/36e deel van de opleidingskosten plus boetebedrag terugbetaald dient te worden.

Dat boetebedrag is overigens "marktconform", maar aan welk bedrag moet je dan denken?
Zint me niet helemaal dat ik dalijk dus na een jaar 2/3 nog moet terugbetalen. Het salaris zal sowieso jaarlijks met 5% verhoogd worden, maar dan zit ik na 2 jaar nog op ¤ 1.900 bruto dalijk.
Als je 't jaarlijks met 5% wordt verhoogd dan zit je in je derde jaar op ¤1.984,50. Voor HBO accountancy is dat (heel) weinig. Zo te lezen is 't ook nog eens alleen aantrekkelijk als je er de volle drie jaar blijft. Tja, klinkt niet als een werelddeal.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_146081839
Dus dat. ¤ 1.800 is op zich geen punt voor een jaar, maar niet 3 jaar lang (of ¤ 1984,50 dan).
pi_146083340
Ik ben net terug van een gesprek. Als dit het niet wordt, dan weet ik het niet meer. Was een soepel gesprek, leuke mensen. Het gesprek was met een man en een vrouw, ze vroegen welke muzieksmaak ik had. Datgene wat ik noemde was die man fan van. die vrouw doet een vergelijkbare studie met wat ik heb gedaan, vroeg ze wat mijn favoriete vak was. Datgene wat ik noemde was ook haar favoriete vak. Het leek bijna alsof ze mij naar de mond probeerden te praten ipv dat ik bij hen in de smaak probeerde te vallen. 8-)
Op het laatst vroegen ze of ik nog vragen had, waarna ik vroeg wat ze van het gesprek vonden. Beide maakte zo'n 'eindelijk' gebaar en gaven aan dat ik de eerste was die dat vandaag vroeg. Daarna zeiden ze ook nog dat ze het een fijn en soepel gesprek vonden en dat ik me goed uit kon drukken. Ze hadden een goed beeld van me gekregen.
Ze zoeken 5 mensen, morgen of overmorgen hoor ik of ik daarbij zit. Ik heb er in ieder geval een erg goed gevoel over! ^O^
And the druids turn to stone...
pi_146086251
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 18:01 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Dank voor de tips.

Ik heb vandaag een sollicitatiegesprek gehad en ik moet eerlijk bekennen dat ik er gemengde gevoelens over heb. Ik kreeg, toen ik het pand verliet, simpelweg niet het gevoel dat ik hen het idee heb gegeven van "die moeten we hebben".

Het gesprek verliep wel prettig, maar er waren ook wat gemiste kansjes.
Ach, ik ging bij mijn laatste gesprek weg met een klote gevoel. Bij afscheid was het niet tot ziens of zo. Maar "het ga je goed" , niet echt iets waar je positief van wordt en het was toch al een pittig gesprek. En nu werk ik daar.
pi_146090247
quote:
3s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 13:36 schreef Uccie het volgende:

[..]

Wat raar, vraag me af of je bij zo'n organisatie wil werken. Maar snap dat je gewoon graag in je werkveld aan de slag wilt.
Precies. Ik wil graag een voet tussen de deur krijgen in het notariaat of ergens anders met een leuke juridische functie, maar dat is enorm lastig.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 13:48 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Denk dat ze vaak de voorkeur geven aan iemand die lid van allerlei studentenverenigingen is geweest en dergelijke. Ook een beetje krom soms: sommige mensen studeren gewoon binnen de tijd af, werken er haast fulltime bij naast hun studie omdat ze het anders niet kunnen betalen en worden dan afgewezen omdat ze dus geen lid waren van 'n studentenvereniging. :')
Het zegt in mijn ogen niks over de persoon of je nu wel of niet bij een studentenvereniging hebt gezeten. Het zou mij niks uitmaken.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 15:28 schreef Ryon het volgende:

[..]

Tjah, nominaal studeren is in eerste instantie alleen een plus voor de onderwijsinstelling (goed voor het rendement) en voor de belastingbetaler. Je geniet minder lang van hoger onderwijs en dat maakt je goedkoper. De slogan Nominaal = Normaal is bedacht niet door werkgevers, maar door de staatssecretaris die het onderwijs betaalt :')

Studenten en werkgevers (die de rekening niet hoeven te betalen) kijken daar weer wat anders na. Als een student nominaal loopt geeft hem dat juist ruimte om extra dingen op te pakken naast zijn studie (extra master, bestuursjaar etc.). Als je daar geen gebruik van maakt, dan mag dat. Maar dan zijn mensen wel benieuwd naar waarom je dat niet gedaan hebt.
Het zegt wel iets over je motivatie en intelligentie als je nominaal afstudeert. Het is moeilijker om een studie in 4 jaar te halen dan om er 8 jaar over te doen. Na mijn studie heb ik nog een aantal dingen ondernomen, waarbij ik ook twee maal in het buitenland heb gewoond.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 19:51 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Ach, ik ging bij mijn laatste gesprek weg met een klote gevoel. Bij afscheid was het niet tot ziens of zo. Maar "het ga je goed" , niet echt iets waar je positief van wordt en het was toch al een pittig gesprek. En nu werk ik daar.
Je weet het nooit inderdaad. Ik denk dat ik deze wel af kan schrijven, maar ik hoor het in de tweede helft van volgende week.
Copthorne 2.0
pi_146090316
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 19:04 schreef Panthera1984 het volgende:
Ik ben net terug van een gesprek. Als dit het niet wordt, dan weet ik het niet meer. Was een soepel gesprek, leuke mensen. Het gesprek was met een man en een vrouw, ze vroegen welke muzieksmaak ik had. Datgene wat ik noemde was die man fan van. die vrouw doet een vergelijkbare studie met wat ik heb gedaan, vroeg ze wat mijn favoriete vak was. Datgene wat ik noemde was ook haar favoriete vak. Het leek bijna alsof ze mij naar de mond probeerden te praten ipv dat ik bij hen in de smaak probeerde te vallen. 8-)
Op het laatst vroegen ze of ik nog vragen had, waarna ik vroeg wat ze van het gesprek vonden. Beide maakte zo'n 'eindelijk' gebaar en gaven aan dat ik de eerste was die dat vandaag vroeg. Daarna zeiden ze ook nog dat ze het een fijn en soepel gesprek vonden en dat ik me goed uit kon drukken. Ze hadden een goed beeld van me gekregen.
Ze zoeken 5 mensen, morgen of overmorgen hoor ik of ik daarbij zit. Ik heb er in ieder geval een erg goed gevoel over! ^O^
Ik wacht even met je te feliciteren. ;) Maar fijn dat het zo'n goed gesprek was.
Copthorne 2.0
pi_146090819
Heb een nieuwe laptop gekocht was gister 3 uur bezig om mij in te schrijven bij een uzb via de telefoon :') maar overstag gegaan want dit schiet niet op zo.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 08:24:00 #156
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146103928
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 21:02 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Precies. Ik wil graag een voet tussen de deur krijgen in het notariaat of ergens anders met een leuke juridische functie, maar dat is enorm lastig.

[..]

Het zegt in mijn ogen niks over de persoon of je nu wel of niet bij een studentenvereniging hebt gezeten. Het zou mij niks uitmaken.

[..]

Het zegt wel iets over je motivatie en intelligentie als je nominaal afstudeert. Het is moeilijker om een studie in 4 jaar te halen dan om er 8 jaar over te doen. Na mijn studie heb ik nog een aantal dingen ondernomen, waarbij ik ook twee maal in het buitenland heb gewoond.

[..]

Je weet het nooit inderdaad. Ik denk dat ik deze wel af kan schrijven, maar ik hoor het in de tweede helft van volgende week.
Ik hoop dat je het gewoon wordt en dat ze niet zo raar zijn als ze nu lijken.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  donderdag 30 oktober 2014 @ 09:18:53 #157
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_146104732
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 08:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Veel gekker moet het toch niet gaan worden in dit land:

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)aker-afgewezen.dhtml
Dat gebeurt ook al als je een zichtbare handycap heb. Ze spreken het niet hardop uit maar ze bedoelen het wel.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_146104742
quote:
14s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 21:03 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Ik wacht even met je te feliciteren. ;) Maar fijn dat het zo'n goed gesprek was.
Nu mag het! Vanmorgen gebeld dat ik per 24 november mag beginnen! Dat maakt nog bijna 4 weken vrij een stuk minder onaangenaam. :D
And the druids turn to stone...
pi_146104933
quote:
14s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 09:19 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

Nu mag het! Vanmorgen gebeld dat ik per 24 november mag beginnen! Dat maakt nog bijna 4 weken vrij een stuk minder onaangenaam. :D
^O^
  donderdag 30 oktober 2014 @ 09:57:41 #160
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146105571
quote:
14s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 09:19 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

Nu mag het! Vanmorgen gebeld dat ik per 24 november mag beginnen! Dat maakt nog bijna 4 weken vrij een stuk minder onaangenaam. :D
*O*
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  donderdag 30 oktober 2014 @ 10:19:57 #161
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146106098
quote:
14s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 09:19 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

Nu mag het! Vanmorgen gebeld dat ik per 24 november mag beginnen! Dat maakt nog bijna 4 weken vrij een stuk minder onaangenaam. :D
*O*
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_146106544
Gefeliciteerd
pi_146106577
quote:
14s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 09:19 schreef Panthera1984 het volgende:

Nu mag het! Vanmorgen gebeld dat ik per 24 november mag beginnen! Dat maakt nog bijna 4 weken vrij een stuk minder onaangenaam. :D
Yes! Fijne vakantie ;)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_146108390
Zo, de kennismaking/sollicitatie ging erg goed. Hij was er vrij duidelijk in in wat hij zocht en gaf ook aan dat het wellicht zou afschrikken. Ik moet zeggen (en heb ik ook gezegd) dat ik er enthousiaster van werd en op de vraag hoe hij het gesprek ervoer kwamen ook positieve geluiden. Eind volgende week hoor ik meer :)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  donderdag 30 oktober 2014 @ 15:15:35 #165
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_146114554
Bij werk.nl kom ik enkel in een of ander vaag inlogscherm voor werkgevers..
Wat moet ik hiermee doen?

Home werk.nl
Voor werkgevers
Login
Inloggen

Opnieuw inloggen
U bent automatisch uitgelogd, omdat er te lang geen activiteit is geweest. Dit is gebeurd uit veiligheid. U kunt hier opnieuw inloggen.
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_146115695
Ik heb ook een nieuwe baan! Jippie!
Nog 3 weken uitzingen bij mijn huidige job en dan vanaf 1 december van start.

Echter... Ik heb het gevoel dat ik mijn salaris onderhandelingen echt als een kleuter heb gedaan. Ik heb eigenlijk gewoon NIET onderhandeld. Nu is HR bezig om mijn contract samen te stellen. Hoe kan ik nog wat betekenen voor mijzelf? Vragen naar de schalen en hoe ik kan groeien qua salaris misschien?

Ik was gewoon zo enthousiast dat ik bij de eerste sollicitatie ooit gelijk 'win' dat ik volmondig ja zei bij de eerste de beste salaris indicatie :')
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_146115881
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 15:15 schreef dikkedaniel het volgende:
Bij werk.nl kom ik enkel in een of ander vaag inlogscherm voor werkgevers..
Wat moet ik hiermee doen?

Home werk.nl
Voor werkgevers
Login
Inloggen

Opnieuw inloggen
U bent automatisch uitgelogd, omdat er te lang geen activiteit is geweest. Dit is gebeurd uit veiligheid. U kunt hier opnieuw inloggen.

https://www.werk.nl/werk_nl/werknemer/home

Kun je daar wel iets mee?
pi_146116342
quote:
14s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 09:19 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

Nu mag het! Vanmorgen gebeld dat ik per 24 november mag beginnen! Dat maakt nog bijna 4 weken vrij een stuk minder onaangenaam. :D
Top! Wat ga je doen?
pi_146119433
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 16:09 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Top! Wat ga je doen?
Achterstallige meetdata van elektriciteitsmeters en gasmeters vergelijken, verbeteren en analyseren. Verder zitten ze in een automatiseringstraject en verwachten ze dat je daarin meedenkt. Helemaal niet wat ik ooit dacht te gaan doen, vast en zeker niet mijn droombaan, maar hopelijk een supergezellig team (zo kwamen ze wel over) en anders is het maar tijdelijk. Verdiend best aardig, 11,87 bruto in't uur.
And the druids turn to stone...
pi_146123839
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 17:45 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

Achterstallige meetdata van elektriciteitsmeters en gasmeters vergelijken, verbeteren en analyseren. Verder zitten ze in een automatiseringstraject en verwachten ze dat je daarin meedenkt. Helemaal niet wat ik ooit dacht te gaan doen, vast en zeker niet mijn droombaan, maar hopelijk een supergezellig team (zo kwamen ze wel over) en anders is het maar tijdelijk. Verdiend best aardig, 11,87 bruto in't uur.
Gefeliciteerd! Fijn dat je aan de slag kunt. Wat je zegt over functies overwegen waarvan je er nooit over na hebt gedacht, dat heb ik nu ook. Ik kreeg via een recruiter te horen dat ze mij aan gaan bieden bij KPMG op de recruiterafdeling daar. Ik ben sociaal juridisch dienstverlener. Mijn doel in het leven zou moeten zijn junkies helpen, niet bij één van de big four gaan werken. Ik heb direct gezegd dat het me erg leuk lijkt. Nu afwachten. :D

Btw, ik heb de laatste tijd erg goede ervaringen met Driessen HRM en Unique. Mocht iemand nog opzoek zijn naar een fatsoenlijke recruiter.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 21:04:22 #171
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_146128437
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 19:29 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Fijn dat je aan de slag kunt. Wat je zegt over functies overwegen waarvan je er nooit over na hebt gedacht, dat heb ik nu ook. Ik kreeg via een recruiter te horen dat ze mij aan gaan bieden bij KPMG op de recruiterafdeling daar. Ik ben sociaal juridisch dienstverlener. Mijn doel in het leven zou moeten zijn junkies helpen, niet bij één van de big four gaan werken. Ik heb direct gezegd dat het me erg leuk lijkt. Nu afwachten. :D

Btw, ik heb de laatste tijd erg goede ervaringen met Driessen HRM en Unique. Mocht iemand nog opzoek zijn naar een fatsoenlijke recruiter.
Unique is waardeloos
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_146130089
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 21:04 schreef dikkedaniel het volgende:

[..]

Unique is waardeloos
Waarom dan?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_146131189
Ik kan wel meerdere uzb's noemen die waardeloos zijn :')
  donderdag 30 oktober 2014 @ 22:30:14 #174
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_146132640
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 21:39 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Waarom dan?
niet in het bijzonder hoor, maar gewoon hetzelfde als andere uzb's:
mijn ervaringen:

- ze bellen je alleen als ze iets van je moeten
- ze beloven tijdens de (tijdelijke) baan dat ze je aan een nieuwe zullen proberen te helpen maar dit is onzin
- als je ergens begint gaan ze geforceerd aardig doen door te bellen hoe de eerste dagen gingen
- ik kreeg een of ander raar boek over ambitie welke in werd geleid door een klef cheesy verkoop verhaaltje
- allemaal gemaakte tutterige huppeltjes als intercedent
- schreven dingen op in contract die we anders besproken hadden
- feestdagen verkeerd uitbetaald
- ze bieden MBO functies als HBO functies aan
- mager salaris/reiskostenvergoeding
- maken functies in de vacaturebeschrijving mooier dan het is. ik reageerde op 'juridisch medewerker' bij het UWV maar zat uiteindelijk alleen dom wijziging in te voeren in de pc (licht administratief werk)
- verkeerde sollicitatiebrief van mij aan werkgever gestuurd


en nog wel wat dingen...

Maar waarschijnlijk gaan veel van deze punten wel voor meerdere uzb's gelden.

[ Bericht 3% gewijzigd door dikkedaniel op 30-10-2014 22:46:30 ]
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_146133159
Het ligt er gewoon aan wie je bij zo'n uitzendbureau treft, ik heb af en toe wel geluk gehad moet ik zeggen maar meestal is het idd kut. :')
Hallon!
pi_146139555
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 22:30 schreef dikkedaniel het volgende:

[..]

niet in het bijzonder hoor, maar gewoon hetzelfde als andere uzb's:
mijn ervaringen:

- ze bellen je alleen als ze iets van je moeten
- ze beloven tijdens de (tijdelijke) baan dat ze je aan een nieuwe zullen proberen te helpen maar dit is onzin
- als je ergens begint gaan ze geforceerd aardig doen door te bellen hoe de eerste dagen gingen
- ik kreeg een of ander raar boek over ambitie welke in werd geleid door een klef cheesy verkoop verhaaltje
- allemaal gemaakte tutterige huppeltjes als intercedent
- schreven dingen op in contract die we anders besproken hadden
- feestdagen verkeerd uitbetaald
- ze bieden MBO functies als HBO functies aan
- mager salaris/reiskostenvergoeding
- maken functies in de vacaturebeschrijving mooier dan het is. ik reageerde op 'juridisch medewerker' bij het UWV maar zat uiteindelijk alleen dom wijziging in te voeren in de pc (licht administratief werk)
- verkeerde sollicitatiebrief van mij aan werkgever gestuurd

en nog wel wat dingen...

Maar waarschijnlijk gaan veel van deze punten wel voor meerdere uzb's gelden.
Jup.. ik heb ook geen goeie ervaringen met de meeste uzb..Het is maar net hoe hun dag is lijkt het wel.

Ik had vandaag een assessment met andere kandidaten, ging allemaal leuk, maar toch afgewezen. Assessment werd door 2 teamleiders gedaan, diegene die door waren kregen uitslag via hun. Diegene die werden afgewezen kregen uitslag van 1 van het inhouse uzb 8)7
Dat vond ik zo raar en heb er ook naar gevraagd natuurlijk. Ehm ja, ach tijdsnood |:( Van een andere afvaller hoorde ik dat zij te mondig was en dat ze wisten dat zij een weerwoord zou hebben en is dus afgewimpeld door het uzb.
Vrouwtje van het uzb wist niet eens een duidelijke reden te geven waarom ik niet was aangenomen. Tkwam er op neer dat ik teveel ervaring had :') 8)7

:X Zucht..
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:17:41 #177
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146140852
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 22:01 schreef ManianMan het volgende:
Ik kan wel meerdere uzb's noemen die waardeloos zijn :')
Geldt ook voor W&S-bureaus, vooral die grote bedrijven.
Als zij iets voor je hebben, stalken ze je, maar als jij hen inschakelt hoor je nooit meer iets.
De kleine bureaus zijn wel prettig, heel persoonlijk, regelmatig updates, ook als er niets is.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:20:35 #178
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146140890
Grappig. Van de week belt een detacheringsbureau. Ze hadden niks concreets, maar wilden gewoon een intake. Nou, mij best. Ja, kon ik komende dinsdag? Ja hoor. Mooi, dan kreeg ik nog een mailtje met adres en zo.

Tot nu toe helemaal niks. En ze belden met een afgeschermd nummer. En geen idee meer welk bureau het was. Oh well.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:33:02 #179
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146141088
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 08:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Grappig. Van de week belt een detacheringsbureau. Ze hadden niks concreets, maar wilden gewoon een intake. Nou, mij best. Ja, kon ik komende dinsdag? Ja hoor. Mooi, dan kreeg ik nog een mailtje met adres en zo.

Tot nu toe helemaal niks. En ze belden met een afgeschermd nummer. En geen idee meer welk bureau het was. Oh well.
Nou ik had 2,5e maand geleden een intake gesprek, nooit meer iets gehoord.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:35:17 #180
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146141137
quote:
3s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 08:33 schreef Uccie het volgende:

[..]

Nou ik had 2,5e maand geleden een intake gesprek, nooit meer iets gehoord.
Ja, die zijn al niet meer op vingers en tenen te tellen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:38:21 #181
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146141179
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 08:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, die zijn al niet meer op vingers en tenen te tellen.
Ze waren enorm geïnteresseerd, zowel voor deta als vast.
Tot ze hoorden, dat ik niet in mijn huidige beroep wilde blijven.
Toen was het klaar _O-
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_146146218
Ik werd net gebeld voor een leuke functie. Vraag ik: "voor hoeveel uur per week is het?" (ik wil tussen 24 en 40 uur werken en dat heb ik ook overal aangegeven). Zegt ze "de functie is voor 4 uur per week'.

:{w :|W
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_146146829
quote:
13s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:52 schreef ChatGirl het volgende:
Ik werd net gebeld voor een leuke functie. Vraag ik: "voor hoeveel uur per week is het?" (ik wil tussen 24 en 40 uur werken en dat heb ik ook overal aangegeven). Zegt ze "de functie is voor 4 uur per week'.

:{w :|W
8)7
pi_146148835
quote:
3s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 08:38 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ze waren enorm geïnteresseerd, zowel voor deta als vast.
Tot ze hoorden, dat ik niet in mijn huidige beroep wilde blijven.
Toen was het klaar _O-
Pfff
pi_146151917
Net gebeld door het bedrijf mbt het traineeship naar aanleiding van het assessment door het externe bureau (ronde 5) en ben door! :)

Mag dit weekend gaan nadenken over wat me leuk lijkt en wat ik wil in een baan. Op basis daarvan gaat het bedrijf 3 functies zoeken die daar bij passen en mag ik daar 1 van uitkiezen :D

Dus als het goed is heb ik een baan (3 maanden voordat ik afstudeer) :P

EDIT: Ook gewoon mn eerste sollicitatie die ik had verstuurd (in totaal 3, waarbij die andere 2 de top 5% zochten waar ik buiten viel)
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_146159634
quote:
14s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 09:19 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

Nu mag het! Vanmorgen gebeld dat ik per 24 november mag beginnen! Dat maakt nog bijna 4 weken vrij een stuk minder onaangenaam. :D
Super, gefeliciteerd! ^O^ Geniet ervan. ;)
Copthorne 2.0
pi_146159732
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 14:33 schreef The_Yakuza het volgende:
Net gebeld door het bedrijf mbt het traineeship naar aanleiding van het assessment door het externe bureau (ronde 5) en ben door! :)

Mag dit weekend gaan nadenken over wat me leuk lijkt en wat ik wil in een baan. Op basis daarvan gaat het bedrijf 3 functies zoeken die daar bij passen en mag ik daar 1 van uitkiezen :D

Dus als het goed is heb ik een baan (3 maanden voordat ik afstudeer) :P

EDIT: Ook gewoon mn eerste sollicitatie die ik had verstuurd (in totaal 3, waarbij die andere 2 de top 5% zochten waar ik buiten viel)
Gefeliciteerd man!
pi_146170815
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 21:04 schreef dikkedaniel het volgende:

[..]

Unique is waardeloos
Ligt echt aan de vestiging. Ik heb juist goede ervaring met Unique bij mij in de buurt.

Maar er zijn ook vestigingen waar ze er de kantjes vanaf lopen. Maar dat geldt voor ieder uitzendbedrijf. Randstad is hier nu ook uitermate kut, terwijl ik daar 10 jaar geleden nog vol lof over sprak.
  zaterdag 1 november 2014 @ 07:34:08 #189
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146178846
Gisteren te horen gekregen dat ik bij dat leuke bedrijf op gesprek mag.
Pas over twee weken, maar dan heb ik nog even voorbereidingstijd.
Ik moet mijzelf daar in 15 minuten presenteren, geen idee nog hoe of wat.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  zaterdag 1 november 2014 @ 08:03:59 #190
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146178962
quote:
3s.gif Op zaterdag 1 november 2014 07:34 schreef Uccie het volgende:
Gisteren te horen gekregen dat ik bij dat leuke bedrijf op gesprek mag.
Pas over twee weken, maar dan heb ik nog even voorbereidingstijd.
Ik moet mijzelf daar in 15 minuten presenteren, geen idee nog hoe of wat.
Kort rokje, bloesje met knoopjes op strategische plekken, zodat het heel natuurlijk lijkt als het wat verder open staat, schoenen met naaldhakken. Gegarandeerd dat je de baan hebt ;)
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_146178981
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 november 2014 08:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Kort rokje, bloesje met knoopjes op strategische plekken, zodat het heel natuurlijk lijkt als het wat verder open staat, schoenen met naaldhakken. Gegarandeerd dat je de baan hebt ;)
Als secretaresse misschien, maar voor wat hoger geschoolde functies staat het juist enorm in de weg en lijkt het vreselijk onprofessioneel. Maar ik neem aan dat je een grap maakte :P
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 1 november 2014 @ 08:15:54 #192
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146179025
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 08:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Als secretaresse misschien, maar voor wat hoger geschoolde functies staat het juist enorm in de weg en lijkt het vreselijk onprofessioneel. Maar ik neem aan dat je een grap maakte :P
Isa, geloof me. Ook voor hogere functies kan het geen kwaad. daarvoor zit dit oerinstinct te diepgeworteld bij de mannelijke sexe. En ik bedoel niet opvallend sletterig. Gewoon, stylish understated sexy. Show the legs, show off the bazonga's and you're in. ;)

En natuurlijk is het niet serieus
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_146179076
Totdat de beoordelende partij uit vrouwen bestaat en hetero is..
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zaterdag 1 november 2014 @ 08:27:48 #194
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146179115
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 november 2014 08:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Isa, geloof me. Ook voor hogere functies kan het geen kwaad. daarvoor zit dit oerinstinct te diepgeworteld bij de mannelijke sexe. En ik bedoel niet opvallend sletterig. Gewoon, stylish understated sexy. Show the legs, show off the bazonga's and you're in. ;)

En natuurlijk is het niet serieus
Jarretels hangen al klaar, dat snap je wel. Maar aangezien ik verwacht dat er ook vrouwen in die commissie zitten en ik er vanuit ga dat ze niet allemaal lesbisch zijn, zou ik inhoudelijk ook graag goed overkomen.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_146179242
quote:
3s.gif Op zaterdag 1 november 2014 08:27 schreef Uccie het volgende:

[..]

Jarretels hangen al klaar, dat snap je wel. Maar aangezien ik verwacht dat er ook vrouwen in die commissie zitten en ik er vanuit ga dat ze niet allemaal lesbisch zijn, zou ik inhoudelijk ook graag goed overkomen.
Inhoudelijk? Tuttut, je bent een vrouw hoor.

Wat ga je voorbereiden? Lijkt me heel lastig. In een gesprek heb je toch meer tijd en mogelijkheden om jezelf te laten zien.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zaterdag 1 november 2014 @ 08:57:47 #196
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146179350
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 08:45 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Inhoudelijk? Tuttut, je bent een vrouw hoor.

Wat ga je voorbereiden? Lijkt me heel lastig. In een gesprek heb je toch meer tijd en mogelijkheden om jezelf te laten zien.
Ja, ik verbeeld mijzelf dat ik ook nog wat kan, behalve oogverblindend mooi zijn :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik splits het maar in drie delen:
- wie ik ben
- waarom die organisatie mij zo leuk lijkt
- waarom die functie mij leuk lijkt
Er volgt daarna nog wel een gesprek naar aanleiding van mijn verhaal.
Het is een vacature voor concerncontroller in een wetenschappelijke instelling, ik ga er vanuit dat ze niet verwachten dat ik ga zingen en dansen.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_146180572
quote:
3s.gif Op zaterdag 1 november 2014 08:57 schreef Uccie het volgende:

[..]

ik ga er vanuit dat ze niet verwachten dat ik ga zingen en dansen.
Wellicht waarderen ze juist je originele insteek ;)
Fuck being broke or middle class, go get it all!
  zaterdag 1 november 2014 @ 10:43:46 #198
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146180667
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 november 2014 10:37 schreef The_Yakuza het volgende:

[..]

Wellicht waarderen ze juist je originele insteek ;)
Jij hebt mij nog nooit horen zingen....fysieke mishandeling van de beoordelingscommissie, lijkt me geen goede binnenkomer _O-
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_146181743
quote:
3s.gif Op zaterdag 1 november 2014 08:57 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ja, ik verbeeld mijzelf dat ik ook nog wat kan, behalve oogverblindend mooi zijn :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik splits het maar in drie delen:
- wie ik ben
- waarom die organisatie mij zo leuk lijkt
- waarom die functie mij leuk lijkt
Er volgt daarna nog wel een gesprek naar aanleiding van mijn verhaal.
Het is een vacature voor concerncontroller in een wetenschappelijke instelling, ik ga er vanuit dat ze niet verwachten dat ik ga zingen en dansen.
Goede indeling lijkt mij, maar 15 minuten is wel een lange tijd zeg. Dan is een gesprek toch veel fijner, waar je gewoon af en toe vragen kan stellen en wat meer uitleg kan geven...
  zaterdag 1 november 2014 @ 11:52:21 #200
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146181852
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 11:47 schreef Syntix het volgende:

[..]

Goede indeling lijkt mij, maar 15 minuten is wel een lange tijd zeg. Dan is een gesprek toch veel fijner, waar je gewoon af en toe vragen kan stellen en wat meer uitleg kan geven...
Eigenlijk hoop ik dat hij 5 à 10 minuten zei, en ik het verkeerd heb verstaan.
Het was nogal rumoerig en ik was nogal in een *O* :% *O* stemming, van de week hoor ik het rustig.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_146245967
Ligt het trouwens aan mij of worden er de laatste tijd steeds minder reacties (afwijzingen) gegeven? De laatste tijd moet ik steeds vaker nabellen, waarbij er slappe smoesjes worden gegeven. Bijvoorbeeld dat de procedure is verlengd of dat ze toevallig in de week dat ik bel pas een kandidaat hebben geselecteerd en dat ze daardoor nog geen tijd hebben gehad om te antwoorden.
Copthorne 2.0
pi_146247568
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 10:44 schreef Copthorne het volgende:
Ligt het trouwens aan mij of worden er de laatste tijd steeds minder reacties (afwijzingen) gegeven? De laatste tijd moet ik steeds vaker nabellen, waarbij er slappe smoesjes worden gegeven. Bijvoorbeeld dat de procedure is verlengd of dat ze toevallig in de week dat ik bel pas een kandidaat hebben geselecteerd en dat ze daardoor nog geen tijd hebben gehad om te antwoorden.
Mijn (beperkte) ervaring is dat de echt grote bedrijven wel binnen 1 week reageren, met 1 uitzondering van 2 weken.
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_146247681
quote:
10s.gif Op maandag 3 november 2014 11:31 schreef The_Yakuza het volgende:

[..]

Mijn (beperkte) ervaring is dat de echt grote bedrijven wel binnen 1 week reageren, met 1 uitzondering van 2 weken.
In het bestand waarin ik alle sollicitaties bijhoud, zie ik dat er bedrijven zijn van de tweede week van oktober die nog moeten reageren. Vorige week heb ik sollicitaties nagebeld die ik op 12 (!) en 30 september had verstuurd.
Copthorne 2.0
pi_146247766
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 11:35 schreef Copthorne het volgende:

[..]

In het bestand waarin ik alle sollicitaties bijhoud, zie ik dat er bedrijven zijn van de tweede week van oktober die nog moeten reageren. Vorige week heb ik sollicitaties nagebeld die ik op 12 (!) en 30 september had verstuurd.
Jij solliciteert binnen de advocatuur/rechten toch? Kan zijn dat men daar anders werkt dan het vakgebied waarin ik heb gesolliciteerd, dat weet ik niet :)

Of hebben die vacatures een bepaalde sluitingsdatum? Kan zijn dat ze die eerst afwachten natuurlijk.
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_146248329
quote:
10s.gif Op maandag 3 november 2014 11:37 schreef The_Yakuza het volgende:

[..]

Jij solliciteert binnen de advocatuur/rechten toch? Kan zijn dat men daar anders werkt dan het vakgebied waarin ik heb gesolliciteerd, dat weet ik niet :)

Of hebben die vacatures een bepaalde sluitingsdatum? Kan zijn dat ze die eerst afwachten natuurlijk.
Notariaat voornamelijk. :) Als ze een sluitingsdatum hebben, dan staat dat meestal expliciet vermeld, maar voorheen kreeg ik keurig binnen een bepaalde tijd een reactie (meestal een afwijzing helaas). Die termijn varieerde van twee dagen tot twee weken. Bij enkele kantoren duurde dat ietsje langer.

Maar als je op de laatste dag van oktober nog een sollicitatie, die op 12 september de deur is uitgegaan, moet nabellen, dan is dat mijns inziens gewoon te lang. Het vervelende is dat het een trend lijkt te worden dat je, in het vakgebied waarin ik solliciteer, zelf achter je sollicitatie aan moet gaan om 'm weg te kunnen strepen.

Veel kantoren hebben niet meer het fatsoen om de mensen die het niet zijn geworden even te informeren.
Copthorne 2.0
pi_146248695
Dadelijk op gesprek bij KPMG. :D Ik ben benieuwd. Iemand nog snelle tips? Ik heb nog nooit bij zo'n bedrijf gesolliciteerd.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_146248917
Geen tips helaas, maar wel heel veel succes! *O*

Ik ga zometeen voor het eerst een workshop houden bij mijn oude vrijwilligerswerk. Nog nooit gedaan en ik heb toch wel wat gezonde spanning :)
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_146250111
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 12:09 schreef ChatGirl het volgende:
Geen tips helaas, maar wel heel veel succes! *O*

Ik ga zometeen voor het eerst een workshop houden bij mijn oude vrijwilligerswerk. Nog nooit gedaan en ik heb toch wel wat gezonde spanning :)
Dankjewel! :D

Voor hoeveel mensen is het? Eerste keer is altijd eng.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_146250241
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 12:03 schreef Rebubbled het volgende:
Dadelijk op gesprek bij KPMG. :D Ik ben benieuwd. Iemand nog snelle tips? Ik heb nog nooit bij zo'n bedrijf gesolliciteerd.
Succes! Volgens mij is KPMG een stuk relaxter dan bv PWC, dus wees lekker jezelf (niet als fokker natuurlijk) en geniet er van :)
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_146250374
quote:
10s.gif Op maandag 3 november 2014 12:53 schreef The_Yakuza het volgende:

[..]

Succes! Volgens mij is KPMG een stuk relaxter dan bv PWC, dus wees lekker jezelf (niet als fokker natuurlijk) en geniet er van :)
Geen wolvenshirt dus? :D Dit is het eerste gesprek waar ik een beetje nerveus voor ben. Is los haar eigenlijk onprofessioneel?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  maandag 3 november 2014 @ 13:25:10 #211
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146251230
Ik zit in een workshop. Solliciteren met Impact. Er zijn voor de vrijdagbijeenkomst nog plaatsen. Het is in Eindhoven. Voor details kijk op Linked In van Alexander Steegh.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 3 november 2014 @ 13:47:35 #212
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146251914
quote:
14s.gif Op maandag 3 november 2014 12:57 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Geen wolvenshirt dus? :D Dit is het eerste gesprek waar ik een beetje nerveus voor ben. Is los haar eigenlijk onprofessioneel?
Ik werk bij de concurrent, maar ik heb er nog nooit een opmerking over gehad.
Wel van zo'n vage coach, dat opgestoken volwassener en serieuzer overkomt.
Aangezien ik gemiddeld 10 jaar :') jonger wordt geschat doe ik het vaak wel.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  maandag 3 november 2014 @ 14:06:04 #213
47102 Elvi
miemkwien
pi_146252521
Ik moet waarschijnlijk toch bijstand aanvragen... Iemand nog tips over hoe dit in z'n werk gaat? Ik krijg namelijk te maken met een 'poortwachter'. Vraagt deze nog iets anders dan bewijs wat je de afgelopen 28 dagen aan sollicitaties hebt gedaan? Ik stel me er echt een sollicitatiegesprek bij voor namelijk :') Compleet met motivatie.
pi_146253947
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 14:06 schreef Elvi het volgende:
Ik moet waarschijnlijk toch bijstand aanvragen... Iemand nog tips over hoe dit in z'n werk gaat? Ik krijg namelijk te maken met een 'poortwachter'. Vraagt deze nog iets anders dan bewijs wat je de afgelopen 28 dagen aan sollicitaties hebt gedaan? Ik stel me er echt een sollicitatiegesprek bij voor namelijk :') Compleet met motivatie.
Ik zat destijds tegenover een soort jury van twee vrouwen en één man die driftig meeschreven bij elk antwoord en me het hemd van het lijf vroegen. Geen leuke ervaring. Ik heb toen geen bijstand ontvangen. Ik zou in aanmerking komen voor het work fast-traject. Dan moet je alles wat zij aan werk voor je hebben aannemen.
  maandag 3 november 2014 @ 15:39:57 #215
47102 Elvi
miemkwien
pi_146255865
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 14:48 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ik zat destijds tegenover een soort jury van twee vrouwen en één man die driftig meeschreven bij elk antwoord en me het hemd van het lijf vroegen. Geen leuke ervaring. Ik heb toen geen bijstand ontvangen. Ik zou in aanmerking komen voor het work fast-traject. Dan moet je alles wat zij aan werk voor je hebben aannemen.
Ik heb nog nooit gehoord van het WorkFast-traject :o Ik zit een beetje te googlen en het huilen staat me nu al nader dan het lachen :{
Ik kan overigens niet vinden dat mijn gemeente dit ook heeft. Is het gemeente-afhankelijk?
pi_146255967
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 10:44 schreef Copthorne het volgende:
Ligt het trouwens aan mij of worden er de laatste tijd steeds minder reacties (afwijzingen) gegeven? De laatste tijd moet ik steeds vaker nabellen, waarbij er slappe smoesjes worden gegeven. Bijvoorbeeld dat de procedure is verlengd of dat ze toevallig in de week dat ik bel pas een kandidaat hebben geselecteerd en dat ze daardoor nog geen tijd hebben gehad om te antwoorden.
Vind het ook wel erg lang duren, gelukkig krijg ik wel bijna altijd een mail dat ze mijn sollicitatie hebben ontvangen maar hierna duurt het nog even. Werd vorige week na een week gebeld dat ze niet met mij door willen, nog nooit mee gemaakt. Normaal krijg je een standaard afwijzing. Was nog niet op gesprek geweest, alleen een uitgebreide sollicitatie verstuurd. Achteraf had ik zo graag mijn MBO (IT) diploma met mijn HBO (Economie) willen ruilen.
pi_146256809
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 14:06 schreef Elvi het volgende:
Ik moet waarschijnlijk toch bijstand aanvragen... Iemand nog tips over hoe dit in z'n werk gaat? Ik krijg namelijk te maken met een 'poortwachter'. Vraagt deze nog iets anders dan bewijs wat je de afgelopen 28 dagen aan sollicitaties hebt gedaan? Ik stel me er echt een sollicitatiegesprek bij voor namelijk :') Compleet met motivatie.
Via internet. Daarna hoor je binnen 8 weken of je bijstand zal krijgen. Waarschijnlijk kom je ook in het Work Fast traject. Daar wil je liever niet inzitten, believe me!
pi_146257820
Oké! Ik hoor het vandaag nog. Het gesprek verliep goed. Direct ingehaakt op het laatste onderwerp 'feedback' door feedback over het gesprek te vragen. Voornamelijk positief, het enige waar hij over twijfelde was of ik geen kansenhopper ben. Dit ivm mijn opleidingskeuzes (1x mbo 1x hbo beide afgerond), twee werkgevers, verschillende nevenactiviteiten en een reis. Dat ik vroeg of de functie wellicht na het eerste jaar verder zou gaan, gaf hem wel een goed gevoel. Dus ik hoop eigenlijk op een ja. Afwachten.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_146258801
Nailed it! Net gebeld. :D Rebubbled > out. *O*
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_146259215
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 16:48 schreef Rebubbled het volgende:
Nailed it! Net gebeld. :D Rebubbled > out. *O*
Gefeliciteerd! Gelukkig kunnen bedrijven nog snel schakelen.
Welke functie ga je vervullen?
Creëer je geen ongemakkelijke situatie om te vragen wat ze van het gesprek vonden?
Het echte antwoord krijg je toch niet te horen lijkt mij.
  maandag 3 november 2014 @ 16:59:39 #221
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_146259285
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 16:48 schreef Rebubbled het volgende:
Nailed it! Net gebeld. :D Rebubbled > out. *O*
Gefeliciteerd. *O* BlueMage zoekt nog ff verder (maar wel vanuit werk, is toch relaxter dan bijstand :P ). :)
Hallon!
  maandag 3 november 2014 @ 17:01:44 #222
47102 Elvi
miemkwien
pi_146259374
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 16:04 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Via internet. Daarna hoor je binnen 8 weken of je bijstand zal krijgen. Waarschijnlijk kom je ook in het Work Fast traject. Daar wil je liever niet inzitten, believe me!
Jullie maken me echt bang nu. :{ Het is echt voor het eerst dat ik over dat traject lees. Sinds wanneer is dat, doen alle gemeentes mee en waarom is het zo verschrikkelijk?
  maandag 3 november 2014 @ 17:08:07 #223
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_146259651
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 17:01 schreef Elvi het volgende:

[..]

Jullie maken me echt bang nu. :{ Het is echt voor het eerst dat ik over dat traject lees. Sinds wanneer is dat, doen alle gemeentes mee en waarom is het zo verschrikkelijk?
Bij mijn gemeente ging het niet zo (Venlo) maar daar moest ik toch 'n weekje of 6 wachten voordat ze de uitkering toekenden. :') ...en moest ik eerst verplicht 'n heel vreselijke workshop bijwonen waar 'n psycholoog over "empowerment" gaat praten en je moet braaf meedoen en vooral geen kritiek op wat dan ook hebben want dat wordt allemaal tegen je gebruikt. Wen er ook maar aan dat je als frauderende kleuter behandeld wordt en ach als je hele familie kapotgeschoten is in Irak moet je toch wat invullen bij je huiswerkoefening "netwerken" want dat kan natuulijk niet je huiswerk niet maken dan neem je het niet serieus en wil je geen uitkering! :(

...staat wel tegenover dat ze me hier niet gedwongen hebben om bij zo'n sociale werkplaats te gaan werken alleen vond die werkcoach dat ik 20 sollicitaties per week moest versturen, ok dan. :') Het was al met al een vreselijke ervaring maar ik heb het toch overleefd zonder dat ze me gekort hebben op m'n uitkering.
Hallon!
  maandag 3 november 2014 @ 17:09:08 #224
47102 Elvi
miemkwien
pi_146259692
quote:
18s.gif Op maandag 3 november 2014 17:08 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Bij mijn gemeente ging het niet zo (Venlo) maar daar moest ik toch 'n weekje of 6 wachten voordat ze de uitkering toekenden. :') ...en moest ik eerst verplicht 'n heel vreselijke workshop bijwonen waar 'n psycholoog over "empowerment" gaat praten en je moet braaf meedoen en vooral geen kritiek op wat dan ook hebben want dat wordt allemaal tegen je gebruikt. Wen er ook maar aan dat je als frauderende kleuter behandeld wordt en ach als je hele familie kapotgeschoten is in Irak moet je toch wat invullen bij je huiswerkoefening "netwerken" want dat kan natuulijk niet je huiswerk niet maken dan neem je het niet serieus en wil je geen uitkering! :(

...staat wel tegenover dat ze me hier niet gedwongen hebben om bij zo'n sociale werkplaats te gaan werken alleen vond die werkcoach dat ik 20 sollicitaties per week moest versturen, ok dan. :') Het was al met al een vreselijke ervaring maar ik heb het toch overleefd zonder dat ze me gekort hebben op m'n uitkering.
Maar is dat dus alleen tijdens die 6 weken wachttijd of gedurende de hele bijstand?
pi_146259817
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 16:57 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Gelukkig kunnen bedrijven nog snel schakelen.
Welke functie ga je vervullen?
Creëer je geen ongemakkelijke situatie om te vragen wat ze van het gesprek vonden?
Het echte antwoord krijg je toch niet te horen lijkt mij.
Thnx thnx! En ik weet eigenlijk niet of het ongemakkelijk is. Ik las gisteren dat iemand hier dat had gedaan en dacht dus dat dit iets is wat anderen doen. Niet dus? :') awkward. Ik vond het ook een beetje ongemakkelijk.

Ik ga bij de afdeling recruitment aan de slag. Unique had in de mail gezet dat het salaris 2200 zou zijn. Ik heb in het gesprek gedaan of ik niet wist wat ze hadden gezegd, maar dat ik voorheen 2700 verdiende. Conclusie is nu 2500. Ik ben blij.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  maandag 3 november 2014 @ 17:12:54 #226
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_146259830
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 17:09 schreef Elvi het volgende:

[..]

Maar is dat dus alleen tijdens die 6 weken wachttijd of gedurende de hele bijstand?
Was in mijn geval maar 'n paar weken en daarna dus gespekken met die werkcoach die je de hele tijd dwingt om 5 sollicitaties per dag te doen enzo. :')
Hallon!
  maandag 3 november 2014 @ 17:15:37 #227
47102 Elvi
miemkwien
pi_146259913
quote:
4s.gif Op maandag 3 november 2014 17:12 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Was in mijn geval maar 'n paar weken en daarna dus gespekken met die werkcoach die je de hele tijd dwingt om 5 sollicitaties per dag te doen enzo. :')
En die werkcoach zoekt wel mee? Want ik weet niet waar ik zo snel 5 vacatures per dag moet vinden _O- de eerste week zal wel lukken maar daarna toch echt niet...

Volgens mij moet je wel sterk in je schoenen staan om dit te doen :{ Nu ben ik psychisch niet zo heel sterk, maar mn psycholoog dwingt me om bijstand aan te vragen anders kunnen we niet verder met de behandeling :') Maar als ik dit zo hoor denk ik dat ik straks verder van huis ben. -O-
  maandag 3 november 2014 @ 17:21:18 #228
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_146260121
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 17:15 schreef Elvi het volgende:

[..]

En die werkcoach zoekt wel mee? Want ik weet niet waar ik zo snel 5 vacatures per dag moet vinden _O- de eerste week zal wel lukken maar daarna toch echt niet...

Volgens mij moet je wel sterk in je schoenen staan om dit te doen :{ Nu ben ik psychisch niet zo heel sterk, maar mn psycholoog dwingt me om bijstand aan te vragen anders kunnen we niet verder met de behandeling :') Maar als ik dit zo hoor denk ik dat ik straks verder van huis ben. -O-
Uh ja ik had het geluk dat ik vrij snel toch weer 'n baan had (die ik overigens nu nog heb, alleen is daar het aantal uren/week steeds onzeker) en toen werd die werkcoach ook wat minder lastig. Ook ben ik gewoon eerlijk geweest en heb ik gezegd dat ik als ik echt zoveel sollicitaties zou moeten doen ik ze uit m'n dikke duim zou gaan zuigen want ik wil wel serieus ergens op solliciteren en zo gaat dat niet meer. Volgens mij kon ze m'n eerlijk wel enigzins waarderen want ze heeft me nooit meer echt lastig gevallen. Maar als je al depressief enzo bent is bijstand echt de manier om helemaal in de gesloten inrichting te belanden. -O-

...en mevrouw de werkcoach zoekt niet zo heel hard hoor, ben je gek, daar word je moe van, je werk doen. :') Heb ook meerdere malen haar werk gedaan tijdens die workshop. (buitenlandse vrouw net in Nederland ff helpen met sollicitatiebrief schrijven) :')
Hallon!
pi_146260566
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 17:15 schreef Elvi het volgende:

[..]

En die werkcoach zoekt wel mee? Want ik weet niet waar ik zo snel 5 vacatures per dag moet vinden _O- de eerste week zal wel lukken maar daarna toch echt niet...

Volgens mij moet je wel sterk in je schoenen staan om dit te doen :{ Nu ben ik psychisch niet zo heel sterk, maar mn psycholoog dwingt me om bijstand aan te vragen anders kunnen we niet verder met de behandeling :') Maar als ik dit zo hoor denk ik dat ik straks verder van huis ben. -O-
Ik weet niet voor welke problematiek je bij een psycholoog loopt, maar is het niet iets waarmee je wajong kunt aanvragen?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  maandag 3 november 2014 @ 17:40:16 #230
47102 Elvi
miemkwien
pi_146260818
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 17:33 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Ik weet niet voor welke problematiek je bij een psycholoog loopt, maar is het niet iets waarmee je wajong kunt aanvragen?
Sowieso depressie en de rest moet nog verder onderzocht worden. Bovendien ben ik 31 en te oud voor Wajong :P en ik ben bang dat als ik het krijg ik er nooit meer vanaf kom. Ik wil gewoon werken. Ik wil geen bijstand maar ik word gedwongen.
pi_146260896
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 17:40 schreef Elvi het volgende:

[..]

Sowieso depressie en de rest moet nog verder onderzocht worden. Bovendien ben ik 31 en te oud voor Wajong :P en ik ben bang dat als ik het krijg ik er nooit meer vanaf kom. Ik wil gewoon werken. Ik wil geen bijstand maar ik word gedwongen.
Als de problematiek er al was sinds je jeugd, zoals bvb een autismediagnose op latere leeftijd, kun je evengoed Wajong krijgen. Ook worden Wajongers aangemoedigd te gaan werken, met Wajong als back-up. Waarom word je eigenlijk gedwongen bijstand aan te vragen?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  maandag 3 november 2014 @ 18:05:25 #232
47102 Elvi
miemkwien
pi_146261761
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 17:42 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Als de problematiek er al was sinds je jeugd, zoals bvb een autismediagnose op latere leeftijd, kun je evengoed Wajong krijgen. Ook worden Wajongers aangemoedigd te gaan werken, met Wajong als back-up. Waarom word je eigenlijk gedwongen bijstand aan te vragen?
Mn psycholoog denkt dat het beter is. En we ondernemen dus niks om de depressie op te lossen want hij vind dat ik eerst bijstand moet aanvragen. Chantage dus...
pi_146262999
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 16:48 schreef Rebubbled het volgende:
Nailed it! Net gebeld. :D Rebubbled > out. *O*
Gefeliciteerd! *O*
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
  maandag 3 november 2014 @ 18:49:51 #234
47102 Elvi
miemkwien
pi_146263275
Holy shit bestaat dat WorkFast nou nog steeds? Zelfs na dit?! https://www.weblogzwolle.nl/content/view/39107/55/
pi_146263353
quote:
14s.gif Op maandag 3 november 2014 12:47 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Dankjewel! :D

Voor hoeveel mensen is het? Eerste keer is altijd eng.
Ik zou eerst 1 workshop geven voor ongeveer 12 personen. Maar ik werd eind vorige week gebeld of ik er niet 2 wilde doen omdat er zoveel inschrijvingen waren. Prima, ik ben er toch 8-)

Uiteindelijk had ik in workshop 1, 4 personen en in workshop 2, 2 personen :{w
De eerste groep was wel leuk, stelde ook gerichte vragen en ik koon ze ook dingen laten zien over hoe ze dingen konden instellen etc. De 2e groep was het tegenovergestelde. Eentje zat de hele tijd op z'n telefoon te kijken en de ander zat de hele tijd te gapen.

Maar goed, ook weer iets wat ik op mijn cv kan zetten *O*
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
  maandag 3 november 2014 @ 19:10:14 #236
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_146264185
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 15:15 schreef dikkedaniel het volgende:
Bij werk.nl kom ik enkel in een of ander vaag inlogscherm voor werkgevers..
Wat moet ik hiermee doen?

Home werk.nl
Voor werkgevers
Login
Inloggen

Opnieuw inloggen
U bent automatisch uitgelogd, omdat er te lang geen activiteit is geweest. Dit is gebeurd uit veiligheid. U kunt hier opnieuw inloggen.

Is dat DGVF :o
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_146264792
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 18:51 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Ik zou eerst 1 workshop geven voor ongeveer 12 personen. Maar ik werd eind vorige week gebeld of ik er niet 2 wilde doen omdat er zoveel inschrijvingen waren. Prima, ik ben er toch 8-)

Uiteindelijk had ik in workshop 1, 4 personen en in workshop 2, 2 personen :{w
De eerste groep was wel leuk, stelde ook gerichte vragen en ik koon ze ook dingen laten zien over hoe ze dingen konden instellen etc. De 2e groep was het tegenovergestelde. Eentje zat de hele tijd op z'n telefoon te kijken en de ander zat de hele tijd te gapen.

Maar goed, ook weer iets wat ik op mijn cv kan zetten *O*
Oh dat is wel balen! Zoiets is leuker met een hele groep. Dan heb je veel meer feedback en input. En het is ronduit asociaal dat die ene in zo'n kleine groep op zijn telefoon zat.

quote:
18s.gif Op maandag 3 november 2014 18:05 schreef Elvi het volgende:

[..]

Mn psycholoog denkt dat het beter is. En we ondernemen dus niks om de depressie op te lossen want hij vind dat ik eerst bijstand moet aanvragen. Chantage dus...
Ik weet natuurlijk niet hoe je je inkomen verder hebt geregeld, maar als jij je primaire levensbehoeftes gedekt hebt, dan is het volledig aan jou om bijstand aan te vragen. Ik zou hem vriendelijk bedanken voor zijn diensten en een nieuwe psycholoog aanvragen.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_146266150
Ik ben ook werkzoekend maar reageer hier eigenlijk bijna nooit. Hoe zijn jullie met het inzetten van je eigen netwerk? Ik lees het weinig terug en in mijn ogen is dat DE manier om een baan te vinden.

Over mezelf: ik ben op 1 september begonnen met zoeken en heb via mijn netwerk drie aanboden (geformaliseerd, overal eerst 2 gesprekken gehad) gekregen. Via 'standaard' sollicitatie van een vacature die ik via Linkedin vond 1 aanbod gehad. Ik ben ook relatief startend op de arbeidsmarkt en zou dus redelijkerwijs ook te maken moeten hebben met het niet kunnen vinden van een baan ivm overschot van baanzoekenden. In praktijk valt het dus alles mee. Ook geen nichemarkt (publieke sector).

Mijn tip: stoppen met die vacatures waarbij je 1 van de 500 bent en beginnen met het inzetten van je netwerk! :s)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 3 november 2014 @ 19:50:59 #239
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146266225
quote:
14s.gif Op maandag 3 november 2014 19:48 schreef Skv het volgende:
Ik ben ook werkzoekend maar reageer hier eigenlijk bijna nooit. Hoe zijn jullie met het inzetten van je eigen netwerk? Ik lees het weinig terug en in mijn ogen is dat DE manier om een baan te vinden.

Over mezelf: ik ben op 1 september begonnen met zoeken en heb via mijn netwerk drie aanboden (geformaliseerd, overal eerst 2 gesprekken gehad) gekregen. Via 'standaard' sollicitatie van een vacature die ik via Linkedin vond 1 aanbod gehad.

Dus stoppen met die vacatures waarbij je 1 van de 500 bent en beginnen met het inzetten van je netwerk! :s)
Klets. De laatste maand 4 gesprekken gehad, allemaal via ouderwets solliciteren op een vacature. Bij eentje ben ik nu door naar de tweede ronde.

Maar als iedereen maar blijft geloven dat het alleen via netwerken lukt, vooral blijven volhouden. Des te minder concurrentie heb ik bij mijn sollicitaties. :D
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_146266282
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 19:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Klets. De laatste maand 4 gesprekken gehad, allemaal via ouderwets solliciteren op een vacature. Bij eentje ben ik nu door naar de tweede ronde.

Maar als iedereen maar blijft geloven dat het alleen via netwerken lukt, vooral blijven volhouden. Des te minder concurrentie heb ik bij mijn sollicitaties. :D
Hoezo 'klets'? :') Ik geef alleen een voorbeeld dat het in mijn geval beter werkt. Dat jij andere ervaringen heb, prima, maar dat maakt het nog geen onzin. En eentje door naar de tweede ronde? :') Ik heb 12 bedrijven benaderd, waarvan ik bij 8 door ben naar de tweede ronde en van vier een aanbod heb gekregen. De laatste 4 hebben aangegeven door te willen naar de tweede ronde met me.

Van de 12 die ik in totaal heb benaderd waren er 2 via sollicitatie en 10 via mijn netwerk. Als je er zo niet komt dan heb je gewoon niet het goede netwerk of zet je het verkeerd in. Of ze hebben onvoldoende vertrouwen in je om hun eigen naam aan je te verbinden.

Nog een tip: vertrouw op jezelf en zorg dat je zelfverzekerd bent en dat laat zien. Ik kreeg vorige week zelfs terug dat ik 'gewoon erg goed in solliciteren' zou zijn. Of ze me vertrouwen voor een baan weet ik niet. :D!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146266822
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 15:39 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit gehoord van het WorkFast-traject :o Ik zit een beetje te googlen en het huilen staat me nu al nader dan het lachen :{
Ik kan overigens niet vinden dat mijn gemeente dit ook heeft. Is het gemeente-afhankelijk?
Ik geloof dat het gemeente-afhankelijk is, ja. Het is denk ik ook nadrukkelijk bedoelt om de kosten van de bijstand zo laag mogelijk te houden.
pi_146267162


Toegegeven. Veel van dezelfde werkgever. Maar ik zie dit helaas best vaak.
  maandag 3 november 2014 @ 20:19:20 #243
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_146267414
quote:
18s.gif Op maandag 3 november 2014 18:05 schreef Elvi het volgende:

[..]

Mn psycholoog denkt dat het beter is. En we ondernemen dus niks om de depressie op te lossen want hij vind dat ik eerst bijstand moet aanvragen. Chantage dus...
Zou die psycholoog dumpen. Dan kun je net zo goed 'n keer flink wat drinken of 'n joint roken, dat helpt dan nog beter. :') Ow dit is wel erg offtopic.
Hallon!
  maandag 3 november 2014 @ 21:33:26 #244
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_146271239
Ik zit erover te denken om mijn adres uit mijn CV te halen. Ik hoor steeds meer (via intermediar etc) dat een adres overbodig is, en dit indien nodig later wel ter sprake kan komen. Daarnaast woon ik in Gelderland en wil ik hier weg (liefst naar Utrecht) waardoor ik dus solliciteer naar alles in het hele land.

Een adres ver weg lijkt mij een nadeel, maar geen adres is misschien weer verdacht? Wat denken jullie?
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_146271593
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 18:49 schreef Elvi het volgende:
Holy shit bestaat dat WorkFast nou nog steeds? Zelfs na dit?! https://www.weblogzwolle.nl/content/view/39107/55/
Helaas wel. Ik hoop niet meer in die situatie terecht te komen. Ik had geluk. Ik kon weer meer werken bij het bedrijf waar ik eerder mijn uren kwijtraakte.

Ik denk wel dat als er erg veel van dat soort berichten over work-fast naar buiten komen, het aangepakt gaat worden door de overheid.
  maandag 3 november 2014 @ 21:40:29 #246
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_146271681
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 21:39 schreef Disorder het volgende:

[..]

Helaas wel. Ik hoop niet meer in die situatie terecht te komen. Ik had geluk. Ik kon weer meer werken bij het bedrijf waar ik eerder mijn uren kwijtraakte.

Ik denk wel dat als er erg veel van dat soort berichten over work-fast naar buiten komen, het aangepakt gaat worden door de overheid.
Denk 't niet zolang vvd en pvda daar zitten want dit is precies hoe ze 't hebben willen mbt uitkeringen.
Hallon!
pi_146271977
Hier nog iets over work-fast. Nog niet gezien. Neem het morgen denk ik even door: http://www.eenvandaag.nl/(...)ethoden_van_workfast

Goed in ieder geval dat mensen inzien dat treiteren mensen alleen verder in de put helpt.
pi_146272053
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 17:09 schreef Elvi het volgende:

[..]

Maar is dat dus alleen tijdens die 6 weken wachttijd of gedurende de hele bijstand?
Bij WorkFast gaan ze je gedurende een aantal weken (4-6) 'begeleiden' om zo snel mogelijk een baan te vinden. maakt niet uit wat het is, zolang het maar betaalt en je uit de uitkering bent. In het kort komt het erop neer dat jij al het werk doet en de begeleiding bestaat uit jou controleren en lastigvallen. Je moet altijd beschikbaar zijn voor WorkFast. Ze kunnen je meerdere keren per week oproepen om langs te komen. Daarnaast heb je een sollicitatieplicht van zo'n 15-25 sollicitaties per keer en krijg je 'handige' tips om je bv. in te schrijven bij uitzendbureaus, bij bedrijven te gaan leuren met je cv, uitzendbureaus elke dag langsgaan (want dan kunnen ze niet om je heen!) en nog meer van dat soort ongein. Steeksproefgewijs controleren ze je sollicitaties ook nog eens en moet je overal visitekaartjes vragen zodat je die kunt laten zien aan je werkcoach. Zoals ik al zei is dat WorkFast iets waar je liever niet in wil zitten.
  maandag 3 november 2014 @ 21:47:20 #249
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146272123
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 16:48 schreef Rebubbled het volgende:
Nailed it! Net gebeld. :D Rebubbled > out. *O*
Gefeliciteerd! *G*
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  maandag 3 november 2014 @ 21:59:42 #250
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146272868
quote:
18s.gif Op maandag 3 november 2014 18:05 schreef Elvi het volgende:

[..]

Mn psycholoog denkt dat het beter is. En we ondernemen dus niks om de depressie op te lossen want hij vind dat ik eerst bijstand moet aanvragen. Chantage dus...
Ik ben verre van psycholoog, maar dit klinkt serieus niet goed.
Kun je via de huisarts bij een andere psycholoog een 2nd opinion aanvragen?
Iemand met een depressie allerlei sollicitatietrajecten insturen, waarbij afwijzingen kunnen volgen, lijkt mij niet erg helpen.
Ik zou denken, zorg ervoor dat iemand zich wat beter voelt, dan gaat solliciteren ook wat relaxter.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_146273188
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 21:46 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Bij WorkFast gaan ze je gedurende een aantal weken (4-6) 'begeleiden' om zo snel mogelijk een baan te vinden. maakt niet uit wat het is, zolang het maar betaalt en je uit de uitkering bent. In het kort komt het erop neer dat jij al het werk doet en de begeleiding bestaat uit jou controleren en lastigvallen. Je moet altijd beschikbaar zijn voor WorkFast. Ze kunnen je meerdere keren per week oproepen om langs te komen. Daarnaast heb je een sollicitatieplicht van zo'n 15-25 sollicitaties per keer en krijg je 'handige' tips om je bv. in te schrijven bij uitzendbureaus, bij bedrijven te gaan leuren met je cv, uitzendbureaus elke dag langsgaan (want dan kunnen ze niet om je heen!) en nog meer van dat soort ongein. Steeksproefgewijs controleren ze je sollicitaties ook nog eens en moet je overal visitekaartjes vragen zodat je die kunt laten zien aan je werkcoach. Zoals ik al zei is dat WorkFast iets waar je liever niet in wil zitten.
Je kan niet zeggen dat het niet stimuleert om ergens snel aan de bak te gaan. ;) Al was het maar om van WF af te zijn. Als je een goed bureau wil met goede begeleiding om geïntegreerd te worden dan kost dat natuurlijk geld. In mijn ogen zou dat betaald kunnen worden door de werkzoekende, aangevuld door de gemeente (omdat die de uitkering betalen en er dus bij gebaat zijn als iemand werk vindt).
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146276285
quote:
7s.gif Op maandag 3 november 2014 19:52 schreef Skv het volgende:

[..]

Hoezo 'klets'? :') Ik geef alleen een voorbeeld dat het in mijn geval beter werkt. Dat jij andere ervaringen heb, prima, maar dat maakt het nog geen onzin. En eentje door naar de tweede ronde? :') Ik heb 12 bedrijven benaderd, waarvan ik bij 8 door ben naar de tweede ronde en van vier een aanbod heb gekregen. De laatste 4 hebben aangegeven door te willen naar de tweede ronde met me.

Van de 12 die ik in totaal heb benaderd waren er 2 via sollicitatie en 10 via mijn netwerk. Als je er zo niet komt dan heb je gewoon niet het goede netwerk of zet je het verkeerd in. Of ze hebben onvoldoende vertrouwen in je om hun eigen naam aan je te verbinden.

Nog een tip: vertrouw op jezelf en zorg dat je zelfverzekerd bent en dat laat zien. Ik kreeg vorige week zelfs terug dat ik 'gewoon erg goed in solliciteren' zou zijn. Of ze me vertrouwen voor een baan weet ik niet. :D!
Klinkt goed, dan ben je aardig druk geweest of niet? Een paar weken ben je zo verder via via merk ik. Allemaal voor dezelfde functie?
pi_146276468
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 23:09 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Klinkt goed, dan ben je aardig druk geweest of niet? Een paar weken ben je zo verder via via merk ik. Allemaal voor dezelfde functie?
Best diverse functies, van adviseur tot onderzoeker tot projectleider. Alle sollicitaties naast mijn huidige fulltime baan, dus het zijn behoorlijk volle weken geweest. Meer dan 15 gesprekken gehad de laatste 8 werken. Zijn wel weken van 50 plus uur zo.. Gelukkig betaalt het zich uit en is het einde in zicht! :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146276775
quote:
7s.gif Op maandag 3 november 2014 22:04 schreef Skv het volgende:

[..]

Je kan niet zeggen dat het niet stimuleert om ergens snel aan de bak te gaan. ;) Al was het maar om van WF af te zijn. Als je een goed bureau wil met goede begeleiding om geïntegreerd te worden dan kost dat natuurlijk geld. In mijn ogen zou dat betaald kunnen worden door de werkzoekende, aangevuld door de gemeente (omdat die de uitkering betalen en er dus bij gebaat zijn als iemand werk vindt).
Het stimuleert, maar op een verkeerde manier. WorkFast doet zich voor als een professioneel bureau die je op een onderscheidende manier naar passend werk begeleidt, maar dat blijkt in de praktijk toch anders.

@Elvi:

Als je je gesprek hebt met de uitkerings- en werkconsulent die jouw bijstandsaanvraag moeten beoordelen, dan moet je gelijk aangeven dat je depressief bent en neem ook je medicijnen mee of een brief van je psych/huisarts. Je hebt dan een grotere kans dat ze verzachtende maatregelen zullen toepassen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mint_Clansell op 03-11-2014 23:27:39 ]
pi_146284417
Kreeg vrijdag per mail een afwijzing op m'n brief. Er stond in de mail tevens een mailadres als ik nog nadere informatie wilde.

Hoe doen jullie dat, vragen naar feedback op je brief en CV per email? Aan de telefoon kan je wat beter doorvragen etc, in een mail gaat dat wat lastiger. Heeft iemand tips of ervaring hoe je dit het beste kan doen (en dat je dus ook feedback krijgt waar je echt iets aan hebt?)

Ik dacht zelf in ieder geval te schrijven dat ik het jammer vind en dat ik graag hoor wat ze van m'n brief en m'n CV vonden zodat ik hier van kan leren bij volgende sollicitaties.

Thanks.
pi_146286339
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 23:13 schreef Skv het volgende:

[..]

Best diverse functies, van adviseur tot onderzoeker tot projectleider. Alle sollicitaties naast mijn huidige fulltime baan, dus het zijn behoorlijk volle weken geweest. Meer dan 15 gesprekken gehad de laatste 8 werken. Zijn wel weken van 50 plus uur zo.. Gelukkig betaalt het zich uit en is het einde in zicht! :)
Ging je dan op gesprek onder werktijd? Hoe regelde je dat met je huidige baan?
pi_146289910
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 11:43 schreef CPS2000 het volgende:

[..]

Ging je dan op gesprek onder werktijd? Hoe regelde je dat met je huidige baan?
Thuis de uren inhalen. Ook paar sollicitatiegesprekken na werktijd gedaan 18.00 oid.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146290725
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 10:24 schreef Nyota het volgende:
Kreeg vrijdag per mail een afwijzing op m'n brief. Er stond in de mail tevens een mailadres als ik nog nadere informatie wilde.

Hoe doen jullie dat, vragen naar feedback op je brief en CV per email? Aan de telefoon kan je wat beter doorvragen etc, in een mail gaat dat wat lastiger. Heeft iemand tips of ervaring hoe je dit het beste kan doen (en dat je dus ook feedback krijgt waar je echt iets aan hebt?)

Ik dacht zelf in ieder geval te schrijven dat ik het jammer vind en dat ik graag hoor wat ze van m'n brief en m'n CV vonden zodat ik hier van kan leren bij volgende sollicitaties.

Thanks.
Bellen! :s)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146290854
Kan ik ook in dit topic terecht als student die op zoek is naar een bijverdienste? Mijn situatie is in elk geval dit:

Ik werk nu soms via een uitzendbureau, vooral eenmalige opdrachten zoals verkeerstellingen, balansen, schoonmaken. Dat zijn hooguit een paar uurtjes per maand. Meer is er gewoon niet, zo lijkt het, en zeker niks vasts. Een probleem is mijn vrij onregelmatige rooster en mijn leeftijd (25).

Ik doe nu mijn tweede studie. Tussen mijn studies in heb ik wel wat langduriger gewerkt, vooral administratieve klussen van enkele weken tot maanden, variërend van 16-40 uur per week.

Op zich kan ik nu wel rondkomen, maar zou wel graag wat geld willen verdienen om meer leuke dingen te doen, op vakantie te gaan etc. Ik vraag me wel eens af of het een optie is om op een minder conventionele manier geld te verdienen, door zelf "iets" te beginnen, maar ik kan niet direct iets bedenken waar de wereld behoefte aan heeft en bereid is om mij voor te betalen.

Ondertussen blijf ik reageren op vacatures, maar geschikte vacatures zijn er niet altijd en meestal krijg ik geen enkele reactie. Ik reageer trouwens niet op "alles wat los en vast zit", maar alleen op baantjes waarbij ik een redelijke kans zie om aangenomen te worden,
pi_146292756
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 november 2014 13:58 schreef Skv het volgende:

[..]

Bellen! :s)
ook als er expliciet een mailadres wordt gegeven?
pi_146292947
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 14:59 schreef Nyota het volgende:

[..]

ook als er expliciet een mailadres wordt gegeven?
Ja. Ik had laatst ook een reactie per mail dat ik niet in het profiel paste. Toen heb ik gebeld en gingen ze even beter naar mijn CV kijken. Week erna werd ik opgebeld door de manager of ik niet toch nog op gesprek wilde komen omdat ze blijkbaar toch een aantal interessante dingen niet goed hadden gelezen.

Plus dat je naam beter blijft hangen wanneer je belt dan wanneer je mailt. Er is meer sprake van interactie in plaats van zenden.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146293096
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 november 2014 15:03 schreef Skv het volgende:

[..]

Ja. Ik had laatst ook een reactie per mail dat ik niet in het profiel paste. Toen heb ik gebeld en gingen ze even beter naar mijn CV kijken. Week erna werd ik opgebeld door de manager of ik niet toch nog op gesprek wilde komen omdat ze blijkbaar toch een aantal interessante dingen niet goed hadden gelezen.

Plus dat je naam beter blijft hangen wanneer je belt dan wanneer je mailt. Er is meer sprake van interactie in plaats van zenden.
Ja, dat laatste is helemaal zo en dat is ook hetgeen wat ik altijd "geleerd" heb. Ik heb nu in ieder geval gemaild. Als ik binnen een aantal dagen niks hoor, ga ik bellen. De volgende keer ga ik of meteen bellen en anders in de mail vragen om een belafspraak.

Mooi verhaal trouwens :)
pi_146294173
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 15:07 schreef Nyota het volgende:

[..]

Ja, dat laatste is helemaal zo en dat is ook hetgeen wat ik altijd "geleerd" heb. Ik heb nu in ieder geval gemaild. Als ik binnen een aantal dagen niks hoor, ga ik bellen. De volgende keer ga ik of meteen bellen en anders in de mail vragen om een belafspraak.

Mooi verhaal trouwens :)
Misschien leuk om te vertellen: ze hebben me vandaag zelfs een baanaanbod gedaan. Ik heb iets naders waar mijn hart naar uitgaat dus helaas afgeslagen, maar zo zie je waar een belletje toe kan leiden.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146303186
Dit is iets voor een HBO-er (bij voorkeur) in de richting Civiele Techniek, Werktuigbouwkunde, Technische Bedrijfskunde

http://www.evides.nl/werk(...)ebiedsbeheerder.aspx
pi_146318625
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 19:39 schreef zweefbij het volgende:
Dit is iets voor een HBO-er (bij voorkeur) in de richting Civiele Techniek, Werktuigbouwkunde, Technische Bedrijfskunde

http://www.evides.nl/werk(...)ebiedsbeheerder.aspx
wat een kk baan :r
pi_146319352
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 01:39 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

wat een kk baan :r
Dat is de instelling, ja. :')
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146322664
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 06:32 schreef Skv het volgende:

[..]

Dat is de instelling, ja. :')
Sorry. :)
pi_146326425
Nog even over Workfast. Zwolle heeft de samenwerking met het Workfast-bureau recentelijk stopgezet en gaat het project nu zelf in een versoepelde variant uitvoeren: http://www.destentor.nl/r(...)t-workfast-1.4561381
pi_146327024
Misschien interessant voor ons werkzoekenden: vanavond begint op de AvroTros het programma BaanBrekers, waar op zoek wordt gegaan naar kandidaten voor moeilijk in te vullen vacatures.

http://web.avrotros.nl/baanbrekers

Vanavond om 20.25 op NPO2.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_146331925
quote:
4s.gif Op woensdag 5 november 2014 12:47 schreef Disorder het volgende:
Nog even over Workfast. Zwolle heeft de samenwerking met het Workfast-bureau recentelijk stopgezet en gaat het project nu zelf in een versoepelde variant uitvoeren: http://www.destentor.nl/r(...)t-workfast-1.4561381
Volgens mij was zoiets in Venlo ook gaande en het echt niet vriendelijker in eigen beheer, geloof dat maar niet. :')
Hallon!
pi_146333147
Wat is eigenlijk de achtergrond van de meeste mensen in dit topic?

Zelf solliciteer ik "gelukkig" vanuit een baan. Heb MBO IT gedaan en HBO Small Business. Liefste ga ik verder in de IT maar dat is nog aardig lastig met mijn achtergrond. Heb meer kans als accountmanager maar dat hardcore sales vind ik maar niks. Net goede brief geschreven voor een baan als Tester dus in de IT.

Verder vorig jaar gesolliciteerd voor Defence maar kreeg een blessure, helaas.
  woensdag 5 november 2014 @ 15:49:04 #272
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146333266
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:46 schreef stoeltafel het volgende:
Wat is eigenlijk de achtergrond van de meeste mensen in dit topic?

Zelf solliciteer ik "gelukkig" vanuit een baan. Heb MBO IT gedaan en HBO Small Business. Liefste ga ik verder in de IT maar dat is nog aardig lastig met mijn achtergrond. Heb meer kans als accountmanager maar dat hardcore sales vind ik maar niks. Net goede brief geschreven voor een baan als Tester dus in de IT.

Verder vorig jaar gesolliciteerd voor Defence maar kreeg een blessure, helaas.
Ik solliciteer ook vanuit een baan, heb een post-master accountancy (nog zonder RA titel).
En ben op het moment nog super-kieskeurig, maar als het niet lukt met mijn sollicitatie volgende week, gaat dat iets minder worden. Ik solliciteer nu op financiële functies buiten de accountancy (dat heb ik na 10 jaar wel gezien).
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_146333839
Ik studeer pas over 3 maand af (hopelijk) :@

Wel mts en hts gedaan en dan momenteel wo.
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_146337436
Sollicitatiewebsite die niet eens werkt met Google Chrome :')

Overigens zit ik met een lastig iets op het moment. Heb gesolliciteerd voor een functie en ben inmiddels door naar ronde 2 en waarschijnlijk ronde 3 (waarbij er nog maar 2/3 mensen over zijn voor de functie). Echter is de functie denk ik toch niet echt wat ik zoek, aangezien ze mij te weinig perspectief en zekerheid bieden binnen de functie en het bedrijf. Nu heb ik al op wat andere vacatures gesolliciteerd, maar nog niks over gehoord (deze week verzonden).
pi_146338916
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 01:39 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

wat een kk baan :r
Als je niks zinnigs te melden hebt, reageer dan niet. Het kan mij eigenlijk totaal niks schelen dat jij het geen leuke baan vindt ( gezien de manier van reageren, is deze functie waarschijnlijk ook te hoog voor jou ) . Maar misschien zijn er Fokkers die deze functie wel leuk vinden en op zoek zijn.
pi_146338986
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:46 schreef stoeltafel het volgende:
Wat is eigenlijk de achtergrond van de meeste mensen in dit topic?

Zelf solliciteer ik "gelukkig" vanuit een baan. Heb MBO IT gedaan en HBO Small Business. Liefste ga ik verder in de IT maar dat is nog aardig lastig met mijn achtergrond. Heb meer kans als accountmanager maar dat hardcore sales vind ik maar niks. Net goede brief geschreven voor een baan als Tester dus in de IT.

Verder vorig jaar gesolliciteerd voor Defence maar kreeg een blessure, helaas.
Ik dacht altijd dat men zat te springen om IT-ers. Zit hier niks bij? http://www.gemeentebanen.nl/vacatures?distance=5
pi_146344065
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:46 schreef stoeltafel het volgende:
Wat is eigenlijk de achtergrond van de meeste mensen in dit topic?

Zelf solliciteer ik "gelukkig" vanuit een baan. Heb MBO IT gedaan en HBO Small Business. Liefste ga ik verder in de IT maar dat is nog aardig lastig met mijn achtergrond. Heb meer kans als accountmanager maar dat hardcore sales vind ik maar niks. Net goede brief geschreven voor een baan als Tester dus in de IT.

Verder vorig jaar gesolliciteerd voor Defence maar kreeg een blessure, helaas.
MSc heb ik gehaald aan een sociale opleiding op een technische uni.

Overigens vandaag gebeld naar de werkgever die me aanspraak.. Ja gezegd!! Komende week tekenen. Ben echt onwijs blij. :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146346267
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 20:22 schreef Skv het volgende:

[..]

MSc heb ik gehaald aan een sociale opleiding op een technische uni.

Overigens vandaag gebeld naar de werkgever die me aanspraak.. Ja gezegd!! Komende week tekenen. Ben echt onwijs blij. :)
Gefeliciteerd! *O*
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_146347673
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 20:22 schreef Skv het volgende:

Overigens vandaag gebeld naar de werkgever die me aanspraak.. Ja gezegd!! Komende week tekenen. Ben echt onwijs blij. :)
Van harte! w/
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
  donderdag 6 november 2014 @ 07:48:03 #280
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146357777
Iemand nog dat nieuwe baanprogramma gekeken gisteren? Hier de recensie uit de Volkskrant.

http://www.volkskrant.nl/(...)a385fbf4fa1d0429016e
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_146358860
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 07:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Iemand nog dat nieuwe baanprogramma gekeken gisteren? Hier de recensie uit de Volkskrant.

http://www.volkskrant.nl/(...)a385fbf4fa1d0429016e
Niet gezien omdat Dyane Beekman erin zit. Ugh. Ik kan de recensie niet lezen.
  donderdag 6 november 2014 @ 09:23:04 #282
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146358998
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 20:22 schreef Skv het volgende:

[..]

MSc heb ik gehaald aan een sociale opleiding op een technische uni.

Overigens vandaag gebeld naar de werkgever die me aanspraak.. Ja gezegd!! Komende week tekenen. Ben echt onwijs blij. :)
Gefeliciteerd!!!
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  donderdag 6 november 2014 @ 09:45:53 #283
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_146359428
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 07:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Iemand nog dat nieuwe baanprogramma gekeken gisteren? Hier de recensie uit de Volkskrant.

http://www.volkskrant.nl/(...)a385fbf4fa1d0429016e
Ja, ik vond het programma wat snel gaan, geen tijd om alle kandidaten goed aan het woord te laten. Maar het idee van het programma vond ik wel leuk.
pi_146365623
Pff mezelf introduceren en een verhaal in het Engels maken is nog best lastig. Moet mezelf voorbereiden op een internationale functie.
  donderdag 6 november 2014 @ 13:45:51 #285
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146366344
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:26 schreef LUFC het volgende:
Pff mezelf introduceren en een verhaal in het Engels maken is nog best lastig. Moet mezelf voorbereiden op een internationale functie.
Oh je bent al begonnen bij je nieuwe werkgever, is het verder leuk?
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_146366692
quote:
3s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:45 schreef Uccie het volgende:

[..]

Oh je bent al begonnen bij je nieuwe werkgever, is het verder leuk?
Wel een positief gevoel, krijg veel hulp. Is wel gelijk een pittige functie waarvoor ik solliciteer, is in het Engels namelijk, maar ik ga het proberen.

Jij al nieuws verder?
  donderdag 6 november 2014 @ 14:08:17 #287
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146367049
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:56 schreef LUFC het volgende:

[..]

Wel een positief gevoel, krijg veel hulp. Is wel gelijk een pittige functie waarvoor ik solliciteer, is in het Engels namelijk, maar ik ga het proberen.

Jij al nieuws verder?
Alleen de tijd voor volgende week. Begin wel steeds nerveuzer te worden.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_146367695
Mijn vrouw had een sollicitatie verstuurd in juni/juli, werd ze in oktober gebeld of ze nog beschikbaar was voor een gesprek bij het bedrijf :')

2 weken later was ze aangenomen :+
Het is mogelijk, dus keep the spirit up :D
pi_146375365
Komende maandag twee sollicitatiegesprekken. :o

Ik heb een klein vraagje. Als je een eindje gereisd hebt met de trein (ik solliciteer niet alleen in de stad waar ik woon), dan vraagt men soms of ze je reiskosten kunnen vergoeden. Ik heb het in het verleden afgeslagen, omdat het wat mij betreft echt niet nodig is, maar ik heb gehoord dat dat slecht staat, omdat je dan onzakelijk overkomt. Hoe denken jullie hierover?
Copthorne 2.0
pi_146375684
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 18:20 schreef Copthorne het volgende:
Komende maandag twee sollicitatiegesprekken. :o

Ik heb een klein vraagje. Als je een eindje gereisd hebt met de trein (ik solliciteer niet alleen in de stad waar ik woon), dan vraagt men soms of ze je reiskosten kunnen vergoeden. Ik heb het in het verleden afgeslagen, omdat het wat mij betreft echt niet nodig is, maar ik heb gehoord dat dat slecht staat, omdat je dan onzakelijk overkomt. Hoe denken jullie hierover?
Succes! Gewoon accepteren :)
pi_146378300
Dat hebben ze mij 1 keer gevraagd en toen was ik met de fiets dus ja dan is 't wel lullig. :')
Hallon!
pi_146390416
Druk aan het zoeken nu in de bouw maar ik heb nu een baantje van 16 uur en kan bij een webshop fulltime werken maar qua salaris zou ik er 300 op achteruit gaan bij die nieuwe bijbaan tegenover als ik bij die van 16 uur fulltime werk.

Gewoon die 16 uur dumpen en fulltime gaan bij die ander ondanks het lagere loon? ( ik kan niet meer uren maken bij die van 16 )
  vrijdag 7 november 2014 @ 09:48:28 #293
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146393615
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 01:24 schreef kurk_droog het volgende:
Druk aan het zoeken nu in de bouw maar ik heb nu een baantje van 16 uur en kan bij een webshop fulltime werken maar qua salaris zou ik er 300 op achteruit gaan bij die nieuwe bijbaan tegenover als ik bij die van 16 uur fulltime werk.

Gewoon die 16 uur dumpen en fulltime gaan bij die ander ondanks het lagere loon? ( ik kan niet meer uren maken bij die van 16 )
Wat wil je zelf op langere termijn gaan doen. Heb je kans op groei.
Dat zijn wel dingen die je in je overweging kunt meenemen.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_146394360
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 18:20 schreef Copthorne het volgende:
Komende maandag twee sollicitatiegesprekken. :o

Ik heb een klein vraagje. Als je een eindje gereisd hebt met de trein (ik solliciteer niet alleen in de stad waar ik woon), dan vraagt men soms of ze je reiskosten kunnen vergoeden. Ik heb het in het verleden afgeslagen, omdat het wat mij betreft echt niet nodig is, maar ik heb gehoord dat dat slecht staat, omdat je dan onzakelijk overkomt. Hoe denken jullie hierover?
Waarom zou je dat in godsnaam afslaan? Kan me voorstellen dat je dan wat wanhopig overkomt.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 7 november 2014 @ 10:28:10 #295
342418 VKV
Plausibel
pi_146394417
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 01:24 schreef kurk_droog het volgende:
Druk aan het zoeken nu in de bouw maar ik heb nu een baantje van 16 uur en kan bij een webshop fulltime werken maar qua salaris zou ik er 300 op achteruit gaan bij die nieuwe bijbaan tegenover als ik bij die van 16 uur fulltime werk.

Gewoon die 16 uur dumpen en fulltime gaan bij die ander ondanks het lagere loon? ( ik kan niet meer uren maken bij die van 16 )
Maar bij die van nu werk je maar 16 uur dus ga je bij die andere meer verdienen. Als die nieuwe baan leuk is zou ik daar gewoon voor gaan, kan je tenminste goed sparen.
pi_146396377
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 18:32 schreef Sandertje23 het volgende:

[..]

Succes! Gewoon accepteren :)
Dank. :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 10:24 schreef Skv het volgende:

[..]

Waarom zou je dat in godsnaam afslaan? Kan me voorstellen dat je dan wat wanhopig overkomt.
Omdat het me echt niet boeit om wat reiskosten te maken. Dat geld kan ik persoonlijk makkelijk missen. Ik voel me altijd een beetje bezwaard om na een sollicitatie geld te moeten aannemen.

Daarnaast heb ik komende maandag twee sollicitaties (in Zeist en daarna in Utrecht). De kantoren weten niet dat ik er twee heb (dat is niet hun zaak), maar straks gaan ze allebei vragen of ze me moeten compenseren. Wat moet ik dan doen? Bij beiden de volledige reiskosten vangen?
Copthorne 2.0
pi_146396514
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 11:42 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Dank. :)

[..]

Omdat het me echt niet boeit om wat reiskosten te maken. Dat geld kan ik persoonlijk makkelijk missen. Ik voel me altijd een beetje bezwaard om na een sollicitatie geld te moeten aannemen.

Daarnaast heb ik komende maandag twee sollicitaties (in Zeist en daarna in Utrecht). De kantoren weten niet dat ik er twee heb (dat is niet hun zaak), maar straks gaan ze allebei vragen of ze me moeten compenseren. Wat moet ik dan doen? Bij beiden de volledige reiskosten vangen?
Oh, je bedoelt de reiskosten voor de sollicitatie zelf? Dat had ik er niet van begrepen, ik dacht de reiskosten als je onder contract bent.

Ik vraag reiskosten voor sollicitaties alleen terug als ze echt heel hoog zijn. Heb de afgelopen 2 maanden erg veel gereisd voor gesprekken, maar nergens de kosten teruggevraagd. Bij de sollicitaties een paar jaar geleden (voor de baan die ik nu heb) heb ik het wel teruggevraagd. Maar die hadden 7 sollicitatierondes waarbij een retourtje met de trein me zo'n 40 Euro kostte per ronde. Was voor mij net even te veel om maar aan me voorbij te laten gaan.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146396633
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2014 11:47 schreef Skv het volgende:

[..]

Oh, je bedoelt de reiskosten voor de sollicitatie zelf? Dat had ik er niet van begrepen, ik dacht de reiskosten als je onder contract bent.

Ik vraag reiskosten voor sollicitaties alleen terug als ze echt heel hoog zijn. Heb de afgelopen 2 maanden erg veel gereisd voor gesprekken, maar nergens de kosten teruggevraagd. Bij de sollicitaties een paar jaar geleden (voor de baan die ik nu heb) heb ik het wel teruggevraagd. Maar die hadden 7 sollicitatierondes waarbij een retourtje met de trein me zo'n 40 Euro kostte per ronde. Was voor mij net even te veel om maar aan me voorbij te laten gaan.
In dat geval kan ik het me goed voorstellen dat je dat terugvraagt. Ik ga komende maandag van Den Haag naar Zeist, terug naar Utrecht en weer naar Den Haag. Voor twee sollicitaties. Zal niet goedkoop zijn, gezien het dure OV in NL, maar als ze vragen of ze je reiskosten moeten vergoeden, dan kun je dat toch netjes afslaan, zonder dat je heel onprofessioneel / onzakelijk overkomt?
Copthorne 2.0
pi_146396735
Als ze het vragen dan zou ik er op ingaan. Als ze het niet vragen, niet over beginnen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 7 november 2014 @ 12:52:54 #300
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_146398305
Het is me duidelijk: binnen nu en 'n jaar woon ik niet meer in Nederland. :r Ga ook uit dit topic weg, ik heb hier geen zin meer in. Veel succes aan iedereen die hier nog werk zoekt.
Hallon!
pi_146398407
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:52 schreef BlueMage het volgende:
Het is me duidelijk: binnen nu en 'n jaar woon ik niet meer in Nederland. :r Ga ook uit dit topic weg, ik heb hier geen zin meer in. Veel succes aan iedereen die hier nog werk zoekt.
Wat is er gebeurd?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')