abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_146469710
Het valt me tot nu toe ook een beetje tegen, jammer.
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
  FOK!fotograaf maandag 10 november 2014 @ 08:52:15 #127
364681 over_hedge
pi_146490060
Staat nog niet op Spotify :(
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_146491298
Recensie van Oor:

quote:
FOO FIGHTERS
SONIC HIGHWAYS


10 NOV 2014

Grappig Nirvana-gerelateerd feitje: Something From Nothing van Sonic Highways werd in de Electrical Audio studio van Steve Albini opgenomen met Butch Vig als producer. Het verhaal: Sonic Highways is niet alleen het achtste Foo Fighters-album, maar ook een achtdelige documentaireserie die de band langs acht Amerikaanse steden barstensvol muzikale historie voert. In elke stad nam de band één nummer op.

Op voorhand een ambitieus en prikkelend idee, dat doet denken aan U2’s Rattle And Hum: zouden de Foo Fighters zich onderweg ook muzikaal hebben laten inspireren door de roots die ze aantroffen? Het wat teleurstellende antwoord is: nauwelijks. Kleine knipogen. Een funky Fender Rhodes-stukje in Something From Nothing (Chicago), blazers op In The Clear (New Orleans) en vooruit, in het opgefokte The Feast And The Femine kun je met wat goede wil Dave Grohls Washington DC-hardcore-achtergrond terug horen.

Maar al met al staat Sonic Highways gewoon weer vol met de herkenbare alternative vuist-in-de-lucht-stadionrock die we kennen. Degelijk melodieus lawaai dat lekker wegluistert maar eigenlijk nergens verrast, en daar hadden we uitgerekend met de insteek van dit album wel een beetje op gehoopt. De beste songs zijn die waarin gas wordt teruggenomen en een beetje afstand wordt gedaan van het altijd maar dichtgesmeerde en volgeschreeuwde geluid. Zoals Congregation en Outside, allebei prettig doorjakkerende rocksongs met pit én dynamiek in de lijn van Times Like These. Het eveneens fraaie rustpunt Subterranean loopt door in sluitstuk I Am A River, het aansteker- en meezing-zekerheidje voor de komende tournee.

Sonic Highways bevat een paar prima songs en verder veel generic Foo Fighters-werk. Teleurstellend, vooral als je de lat voor jezelf zo hoog legt. De Foo Fighters kunnen een album op de maan opnemen, maar de grenzen van hun muzikale universum liggen allang vast.
JOHN DENEKAMP
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_146491778
Ach, ik kan recensenten die continue blijven hangen in het 'ze maken al jaren dezelfde nummers' (en overigens een spelfout maken in de titel van een nummer) niet echt serieus nemen. Áls er een album is wat niet een 'generic Foo Fighters' sound heeft is het dit album wel. Eigenlijk vind ik alleen In The Clear een generiek nummertje wat zo op een aantal andere albums had kunnen staan, en misschien met wat fantasie Outside / I am a River ook, gewoon omdat ze lekker wegluisteren en een beetje die anthem-vibe hebben.

Het is denk ik gewoon een lastig te begrijpen album, het is wellicht meer de soundtrack bij de docu, normaal heb je misschien een 'making of', die dan duidelijk ondergeschikt is aan je album, alleen hier is de vraag wat nou eigenlijk leidend was; de docu of het album? Daardoor heb je eigenlijk nummers die onderling niet echt coherent en zijn het vooral op zichzelf staande stukjes (behalve Subterranean wat heerlijk over gaat in I am a river, heerlijk einde wat mij betreft).

Outside gewoon echt een hele degelijke rocksong, ik dacht eerst 'de fuck zingt d'n dave raar', maar na een paar keer luisteren is het echt een dijk van een nummer. Subterranean heerlijk donker nummer, wat dan verder loopt in I am a river, en daarmee een heerlijk sluitstuk. Something from Nothing en Feast and the Famine ook gewoon prima nummertjes, Congregration is echt gaan groeien bij mij, kan ik ook steeds beter waarderen _O_

What Did I Do kan mij echt niet boeien :@ Niet slecht, maar pakt gewoon niet. Maar goed, dat zei ik eerst ook over Congregation. Vind het 'God as my witness' stuk wel echt _O_ Maar in z'n geheel voelt dat tweeluik gewoon onaf ofzo... het begint een beetje kabbelend, eindigt in een fade-out, het voelt als een demo, alsof men beetje stond te jammen en het nog afgemaakt en geproduceerd moet worden...

In The Clear doet me echt niks, wel een typische 'makkelijke' Foo song, het refrein kan je na één keer luisteren meezingen.

Verder was dit voor een keer best leuk, maar ik hoop toch Dave zich gewoon weer richt op degelijk rockplaten maken met de Foo's, en ze niet een begeleidingsband worden voor zijn aspiraties als documentairemaker. Dingen als Sound City zijn interessant en moet hij zeker blijven doen, maar voor zo'n heel album is hij ook gewoon een íets te middelmatige songwriter om te blijven overtuigen, en dan is dit ook nog het kortste Foo Fighters album ever. Van die echt letterlijke verwijzingen naar acts vind ik wel vrij tenenkrommend eigenlijk, zoals;

'Washed them in the muddy water' (Something from Nothing) -> http://en.wikipedia.org/wiki/Muddy_Waters
'I heard every word comin' from the 13th floor' (What Did I Do?/God As My Witness) -> http://en.wikipedia.org/wiki/The_13th_Floor_Elevators

Gewoon, nee. ;(

tl;dr: prima album wat mij betreft, paar pareltjes, paar mindere nummers. Denk dat het makkelijk 'verkeerd begrepen' wordt omdat het niet de samenhang en opbouw van een 'normaal' album heeft, maar eigenlijk 8 afzonderlijke nummers zijn, op één plaat geflikkerd, als begeleiding van de docu.

In een lijstje;
++
Outside
Something From Nothing

+
Feast and the Famine
Subterranean
I am a River
God As My Witness
Congregation

+-
What Did I Do?

-
In The Clear

--
X

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2014 11:33:20 ]
pi_146492560
Ik ga voor een groot deel mee met de mening van Loveless.

Ik irriteer me soms ook een beetje aan recensenten wanneer deze de 'meer van hetzelfde-kaart' uit de kast trekken. Bij sommige bands evolueert hun muziek naarmate ze meer platen maken naar een hoger niveau, bij andere bands wordt het alleen maar minder.

Ondanks dat de Foo's hier en daar in het verleden wel wat hebben geëxperimenteerd (In Your Honor) blijkt dat ze vooral in de 'rechtoe, rechtaan rock uit te blinken. Dus waarom zou je een beproeft concept de deur uitgooien als hetgeen wat je doet uiterst effectief blijkt? Om Dave te quoten: "What do you want me to do, make a f*cking reggae record?" :)
  FOK!fotograaf maandag 10 november 2014 @ 11:25:21 #132
364681 over_hedge
pi_146493103
Staat nu ook op spotify
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_146493219
Yep!

http://open.spotify.com/album/2qwN15acAl3sm3Idce5vK9

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2014 11:33:06 ]
pi_146493629
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 10:57 schreef WesCAddle het volgende:
Ik ga voor een groot deel mee met de mening van Loveless.

Ik irriteer me soms ook een beetje aan recensenten wanneer deze de 'meer van hetzelfde-kaart' uit de kast trekken. Bij sommige bands evolueert hun muziek naarmate ze meer platen maken naar een hoger niveau, bij andere bands wordt het alleen maar minder.

Ondanks dat de Foo's hier en daar in het verleden wel wat hebben geëxperimenteerd (In Your Honor) blijkt dat ze vooral in de 'rechtoe, rechtaan rock uit te blinken. Dus waarom zou je een beproeft concept de deur uitgooien als hetgeen wat je doet uiterst effectief blijkt? Om Dave te quoten: "What do you want me to do, make a f*cking reggae record?" :)
Ja, het is helaas zo'n etiketje dat schijnbaar blijft plakken. Ook echt een van de eerste comments op YouTube bij 'Something from Nothing'; 'sounds the same as all their other songs'. En nou ja, prima dat iemand daar dan even trololo komt doen, maar van recensenten verwacht ik toch wel een ietwat betere onderbouwing, of überhaupt een wat diepere analyse van zo'n album dan een regeltje per track zo ongeveer :')

Verder doen ze de laatste jaren juist best wat dingen anders;

In your Honor; dubbelplaat met een cd vol akoestische, rustigere nummers, met hoop gastmuzikanten
Skin and Bones; live akoestische plaat, Foo's aangevuld met Pat Smear (op dat moment nog geen vast lid na z'n vertrek), Rami Jaffee (zelfde als Pat), Petra Haden, en Drew Hester.
ESP&G; veel variëteit tussen de nummers, kan je zowel positief als negatief opvatten, wel een vrij generic Foo album naar mijn idee.
Wasting Light; analoog opgenomen, daardoor veel rauwer en 'voller' qua sound. Zet het maar eens af tegen een pre-IYH album, je hoort duidelijk verschil.
Sonic Highways; Verschillende stijlen, verschillende invloeden. Uitstapjes naar de blues, punk/hardcore, country, post-grunge, etc.

Ze blijven wel redelijk in hetzelfde genre, maar zoeken daarin wel de breedte op naar mijn gevoel. Verder volledig met je eens; moeten ze dan ineens Jazz gaan doen, of R&B?
Plus is er altijd wel iets te zeiken, kijk naar Linkin Park (vrijwel alles na Meteora) of bv. Metallica (Load, St. Anger, Lulu); die hebben ook wat 'uitstapjes' gemaakt en weken af van hun 'bekende' sound. Nou, dat kwam ze niet bepaald op veel lof te staan :')
  maandag 10 november 2014 @ 12:01:29 #135
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_146493985
Ik ben zelf ook fan van Neil Young en als je ziet waar de allemaal mee komt, dan valt dit 'anders doen' nog wel mee, gewoon even zijn laatste 5 albums pakkend:

2010 - Le noise (elektrisch soloalbum)
2012 - Americana (coverplaat van Amerikaanse folk en kinderliedjes)
2012 - Psychedelic Pill (hardrock, psychedelic rock)
2014 - A Letter Home (covers van grootheden opgenomen in een Voice-o-Graph uit de jaren 40)
2014 - Storytone (album met een 92 koppig orkest)

:P

Foo Fighters doen inderdaad dingen anders, ik snap ook niet hoe mensen dat kunnen zeggen: ''klinkt als al hun nummers'' etc.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_146495119
ik denk dat de verwachtingen anders waren door het concept van Sonic Highways maar het werd toch weer een 'gewone' Foo Fighters plaat. Voor velen is dat een zegen, maar er zijn der ook die daar anders over denken...niks mis mee

ik denk wel dat de Foo Fighters, net als bijvoorbeeld Oasis, het stempel heeft van 'ze doen al jaren hetzelfde' Natuurlijk is het geen Radiohead maar er zit wel degelijk ontwikkeling in hun muziek. Helaas kom je niet van het stempel af
pi_146495141
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 12:51 schreef IAmKloot het volgende:
ik denk dat de verwachtingen anders waren door het concept van Sonic Highways maar het werd toch weer een 'gewone' Foo Fighters plaat. Voor velen is dat een zegen, maar er zijn der ook die daar anders over denken...niks mis mee
Maar wat is dan een 'gewone' Foo Fighters plaat, en waarom is Sonic Highways dat? Ik vind het nl. totaal geen 'gewone' plaat. Het ontbeert de opbouw en consistentie van menig normaal album van welke artiest dan ook. Dit is eerder een soundtrack ofzo.
pi_146495194
quote:
2s.gif Op maandag 10 november 2014 12:52 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Maar wat is dan een 'gewone' Foo Fighters plaat, en waarom is Sonic Highways dat? Ik vind het nl. totaal geen 'gewone' plaat. Het ontbeert de opbouw en consistentie van menig normaal album van welke artiest dan ook. Dit is eerder een soundtrack ofzo.
degelijke rock muziek, met een enkel uitstapje naar iets anders
pi_146496528
Ik hou zelf wel van bands die elk album wat anders proberen, maar ook van bands die gewoon redelijk zich aan hun sound houden. Foo's doen dit, daar niets mis mee. je weet wat je krijgt, gewoon echt goede pakkende rock liedjes.

Daar zijn ze de best in. ik vind het belangrijkst gewoon goede liedjes, dat is wat ik wil van Foo Fighters. uitstapje hier en daar, ook helemaal welkom. ik vind bij dit album ook tof dat ze toch wat andere dingen proberen, zijn geen grote dingen, maar dat hoeft ook niet. invloeden die er zijn moeten niet gaan overheersen ook. dat is ook niet gebeurt.


Ik kan het album zeker waarderen, al is hij kwa lyrics inderdaad beetje tenenkrommend.
Maar soms heeft album ook tijd nodig, ik geloof wel dat het met deze het geval is.
als je dit album vergelijkt met Wasting Light, dan is hij echt wel verschillend. ik vind dit album toch ook wat ''classic rock'' achtig. niet zo gek, want de invloeden zijn ook wel in dat straatje (niet allemaal, maar best wel wat)
  maandag 10 november 2014 @ 15:42:02 #140
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_146500405
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_146509216
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 13:48 schreef MidnightShow_ het volgende:
Ik hou zelf wel van bands die elk album wat anders proberen, maar ook van bands die gewoon redelijk zich aan hun sound houden. Foo's doen dit, daar niets mis mee. je weet wat je krijgt, gewoon echt goede pakkende rock liedjes.

Daar zijn ze de best in. ik vind het belangrijkst gewoon goede liedjes, dat is wat ik wil van Foo Fighters. uitstapje hier en daar, ook helemaal welkom. ik vind bij dit album ook tof dat ze toch wat andere dingen proberen, zijn geen grote dingen, maar dat hoeft ook niet. invloeden die er zijn moeten niet gaan overheersen ook. dat is ook niet gebeurt.
Je kunt als nieuweling wel bij elk album van FF instappen inderdaad, het is elke keer hetzelfde concept. Wat dat betreft doen ze het wel goed en zijn ze consequent met subtiele uitstapjes her en der.
Maar als je de band al vanaf het begin volgt, zoals ik, dan kun je wel concluderen dat het allemaal niet echt bijzonder meer is. Het is een vette live band, dan wil je alle bekende kneiters horen, maar de laatste albums zijn echt niet boeiend meer. Het bekende kunstje keer op keer. Zo ook bij Sonic Highways.
  maandag 10 november 2014 @ 20:49:51 #143
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_146511680
Goed album! Vooral de eerste 5 nummers dan: na Outside vond ik het wat minder worden. ^O^

Maar het wordt wel tijd voor een nieuwe richting denk ik: als "tussenalbum" is dit wel te pruimen, maar ik geloof niet dat ik hier over 2 jaar nog naar wil luisteren. Ik begin door dit album een beetje de indruk te krijgen dat ze steeds The colour and the shape aan het remaken zijn. Productioneel doen ze dat steeds wel weer ietsje beter, maar ik heb op dit album geen nieuwe Everlong of My hero gehoord. Tijd voor iets nieuws dunkt me.
  maandag 10 november 2014 @ 23:18:22 #144
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_146518148
Heb `m nu vanavond pas voor de eerste keer geluisterd (staat nu voor de tweede keer aan) en vind `m zeker niet slecht. Het is ff wennen maar vind het wel tof het een afwisselend album is. Subterranean vind ik wel de minste track van het album, tot nu toe.
Denk inderdaad wel dat het album moet groeien.
  maandag 10 november 2014 @ 23:34:38 #145
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_146518766
Als je andere muziek wil horen ga je toch naar een andere band luisteren :+
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_146524397
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 20:49 schreef beantherio het volgende:
Goed album! Vooral de eerste 5 nummers dan: na Outside vond ik het wat minder worden. ^O^

Maar het wordt wel tijd voor een nieuwe richting denk ik: als "tussenalbum" is dit wel te pruimen, maar ik geloof niet dat ik hier over 2 jaar nog naar wil luisteren. Ik begin door dit album een beetje de indruk te krijgen dat ze steeds The colour and the shape aan het remaken zijn. Productioneel doen ze dat steeds wel weer ietsje beter, maar ik heb op dit album geen nieuwe Everlong of My hero gehoord. Tijd voor iets nieuws dunkt me.
Ach, die nummers hebben ook gewoon een bepaalde status door hun live-reputatie, dat kan je echt nog op geen enkele wijze vergelijken met een nieuw album. Ik denk dat Walk ook in dat rijtje kan komen, en dingen als The Pretender en Best of You ook zeker, dus ja, het is ook gewoon een kwestie van tijd, er zijn geen instant-klassiekers. Ik zie een Congregation het live ook wel goed doen, en Outside heeft ook een prima opbouw voor een concert _O_
pi_146545966
quote:
6s.gif Op maandag 10 november 2014 23:34 schreef Dagoduck het volgende:
Als je andere muziek wil horen ga je toch naar een andere band luisteren :+
Een waarheid als een koe.
pi_146549062
Wat willen we nou? We zijn fan van een band, ze maken muziek dat goed in het gehoor ligt van de fan. De band maakt vervolgens een nieuw album met muziek dat lijkt op muziek van de vorige albums. Dat wil je toch als liefhebber van deze muziek? Of zie ik dat verkeerd?

Album is naar mijn mening een album waarbij je bij bepaalde tracks de typische FF sound terug hoort, prima!
Oi!
  dinsdag 11 november 2014 @ 21:39:36 #149
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_146552881
Tegengekomen via Springsteen-site Backstreets: twee van m'n helden die oefenen voor Concert for valor

backstreetsmag twitterde op dinsdag 11-11-2014 om 20:56:33 Warming up for tonight’s #ConcertForValor: @springsteen, Dave Grohl, and Zac Brown http://t.co/F9VP5Ha8uF reageer retweet


springsteen twitterde op dinsdag 11-11-2014 om 21:11:57 Backstage with Zac Brown and Dave Grohl at #TheConcertForValor. Photo by @Danny_Clinch. http://t.co/JnIRIbINah reageer retweet


[ Bericht 17% gewijzigd door beantherio op 11-11-2014 21:51:34 ]
pi_146561724
hun 3 samen waren 10 minuten geleden op de livestream te zien! tijdens Zac Brown Band hun set. wel ontzettend tof om Bruce en Dave samen te zien, ook 2 van mijn helden. O+
Dave zijn eigen set was 2 nummers akoestisch. My Hero en Everlong.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')