abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 24 januari 2015 @ 16:33:57 #251
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_149012724
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 16:32 schreef ueberduitser het volgende:
Ganzjahresreifen. Buurman zei al dat dat stukje 'berghog' altijd verradelijk is en spiegelglad als het gesneeuwd heeft. We zijn niet de eersten die daar in de berm eindigen.

Zo maar even langs de supermarkt, even een kistje bier halen voor de buurman :)
en winterbanden voor de bus
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_149013384
Zo, schrikken UD!
Maar wat een held die zoon van jou! ^O^
  zaterdag 24 januari 2015 @ 17:09:52 #253
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_149013841
Geen winterbanden, wel nieuwe ganzjahres ja.
Kan daar prima mee rijden hoor in de sneeuw, heb wel erger meegemaakt qua weersomstandigheden, maar ik denk dat ze nu toch wat te ver heen zijn. Moeders heeft sowieso meer moeite met rijden in slechte weersomstandigheden hoor met de bus, eigenlijk was ik er al een keer bang voor dat dit zou gebeuren.
Ze had vanochtend nog getwijfeld of ze er door moest gaan met de sneeuw, maar ze is toch gegaan. Ging ze dus al niet fijn van huis en toen begon ze vrij snel al een klein beetje te glijden. Dan sta je dus zo dwars. ;)
Proberen te 'corrigeren' rukje aan het stuur enzo, je kent het wel. Dat gaat altijd mis.

Ik heb daar gelukkig wat meer handigheid in, daarom rij ik eigenlijk altijd met dit weer.

Nou ja, gelukkig goed gegaan. :)Sjakie echt danig onder de indruk, maar aan meisje is niks te merken die krijgt dat verder niet mee (denken we).
  zaterdag 24 januari 2015 @ 17:11:56 #254
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_149013921
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 16:57 schreef Gwywen het volgende:
Zo, schrikken UD!
Maar wat een held die zoon van jou! ^O^
Ja heeft hij bijzonder goed gedaan, hij moest maar rustig aan doen van moeders, het was nog best wel een stuk, maar heeft de hele weg gerend, door de sneeuw :)
  zaterdag 24 januari 2015 @ 17:30:55 #255
63722 z80
I fink you freaky
pi_149014411
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 16:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Winterbanden?
als de weg het zelfde was als hier vanochtend dan helpen winterbanden ook niet. dan zul je met spikes moeten gaan rijden.
het heeft vannacht plaatselijk geijzelt en daar is weer een laagje sneeuw overheen gevallen. sommige stukken waren prima te rijden en ineens zat je midden op een ijsbaan zonder enige grip. en ja ik heb winterbanden.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 17:31:16 #256
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_149014421
De grote man achter XOX zit achter de tralies, had tonnen drugs gesmokkeld
http://www.derwesten.de/s(...)aimp-id10269795.html


http://www.rp-online.de/n(...)handel-aid-1.4812709
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 2 februari 2015 @ 11:22:19 #257
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_149291599
Sjakie heeft z'n Zeugnis vrijdag meegekregen. Huilen met de pet op -O-
Echt zo bizar, er staat gewoon geen enkel positief zinnetje in de Zeugnis, zo sneu dit, dit pikken we echt niet.
Meneer is niet de gemakkelijkste en hij is al bij een kinderpsycholoog geweest die ook in de klas is geweest om te observeren. Heeft een IQ test gedaan en hij kwam precies op 100 uit, niks aan de hand. Volgens haar is het een prima kereltje. Tja, door onze situatie met meisje, alle ziekten en stress is hij anders dan andere kinderen. Vraagt wat meer aandacht en gaat wat vaker zijn eigen gang in plaats van wat hem opgedragen is. Heeft wat moeite met luisteren naar andere kinderen/mensen.

Wij hebben verschillende Termine gehad met de psychologe en leraressen en afgesproken hem positief te "Fördern", maar dit slaat echt nergens op.
Het gaat de laatste tijd best goed, maakt zijn huiswerk beter dan voorheen en we hebben het idee dat het wel vooruit gaat.
Nu horen we van verschillende kanten dat de lerares juist voor problemen zorgt en dat het eigenlijk niet aan de kinderen ligt. Volgens mij kan mevrouw niet tegen een beetje weerstand, maar alles moet volgens haar regeltjes en principes gaan. Weerwoord duld ze niet en we hebben het idee dat onze Sjakie nu het lijdend voorwerp is. Ervaring leert dat de NL-se kinderen wat mondiger zijn dan de duitse kinderen en schijnbaar kan mevrouw daar niet goed tegen. Er zijn ouders geweest die dit aangekaart hebben bij de schoolleiding, maar het personeel en de schoolleiding houden uiteraard elkaar het hand boven het hoofd.
Er is door een nederlands gezin zelfs gedreigd met een rechtzaak, maar zover is het niet gekomen.
Wat moeten we hier nu mee aan? Is er een misschien een onafhankelijke instelling waar we ons kunnen melden, weten jullie dat misschien?

We zijn er zo enorm klaar mee! Onze Sjakie krijgt steeds meer hekel aan school, dat kan niet de bedoeling zijn.

We ondertekenen de Zeugnis ook niet, we doen er een briefje bij dat we het hier niet mee eens zijn.

Binnenkort hebben we weer een gesprekje met de psychologe en de leraressen, dan zal ik mevrouw sowieso flink de waarheid zeggen en ik neem geen blad voor de mond. Loopt geheid op ruzie uit, dat weet ik nu al, maar dat boeit me niets meer nu, ik heb het zo gehad :(
  maandag 2 februari 2015 @ 12:58:36 #258
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_149294381
t ligt altijd aan de kinderen of de ouders, nooit aan de juffrouw .....

oh ja....positief belonen kennen ze volgens mij niet.

ben blij dat mijn kinderen nu voor het 2e schooljaar in Nederland op school zitten.
  maandag 2 februari 2015 @ 13:02:57 #259
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_149294483
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 12:58 schreef PureEvil het volgende:
t ligt altijd aan de kinderen of de ouders, nooit aan de juffrouw .....

oh ja....positief belonen kennen ze volgens mij niet.

ben blij dat mijn kinderen nu voor het 2e schooljaar in Nederland op school zitten.
Positief belonen was hier juist de afspraak. Wij houden ons er wel aan, alleen zij niet.

Naar school in NL is voor ons onmogelijk. Ook niet wenselijk, dan valt hij aan beide kanten van de grens buiten boord.
Wat zijn jullie beweegredenen eigenlijk om ze in NL naar school te laten gaan?
  maandag 2 februari 2015 @ 13:10:49 #260
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_149294711
ik vond het Duitse onderwijs ontzettend slecht. jordy zou nog een jaar klas 1 over moeten doen daar. dat was voor mij het punt om te zeggen dat ze in nl naar school gingen. jordy leerde schrijven, maar hij wist niet wat ie schreef bijv. .... want, het was belangrijk om eerst te leren schrijven en daarna pas de letters te leren (wtf?)
en vaak gezeur op school, van de kinderen en juffen. en ze speelde het lekker op mij, 't is best zwaar he, jonge moeder zijn van 3 kinderen ' (ik was nog niet 100% emotioneel stabiel zegmaar. .. dus dat vond ik niet leuk)
zelf nog een hele rel gehad omdat ze geen stiften meer hadden. ..ja dan moest ik maar nieuwe kopen. nou nee dus. en dat was raar blijkbaar. maar ik vind het raar dat andere kinderen de spullen van mijn kinderen jatten

maar in de nl groep 3 ging t dus helemaal goed.

beetje onsamenhangend verhaal geloof ik, maar hoop dat je t snapt.
  maandag 2 februari 2015 @ 13:19:53 #261
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_149294947
Ik snap het helemaal. Slecht onderwijs zie ik hier niet hoor, zeker niet. Meneer heeft gewoon eerst het alfabet geleerd en is daarna pas gaan leren schrijven. Eerst in blokletters en nu in Schreibschrift.
Sjakie is zijn etui afgelopen half jaar ook al eens 'verloren'. Of het gejat is, of dat meneer hem zelf kwijt is geraakt is een raadsel. Nieuwe gekocht en het gaat tot nu toe goed.

Meneer zit trouwens op het NTC onderwijs en krijgt dus ook echt nederlandse les, dat bevalt super. Daar heeft hij ook een rapport gekregen en die was gewoon positief, compleet tegenstrijdig met het duitse Zeugnis.

Zogezegd krijgt mevrouw binnenkort de volle lading, ik ben erg benieuwd hoe ze daar op gaat reageren. Ik hoop heftig aan de ene kant, want dan kan wat mij betreft de strijd echt losbarsten. Aan de andere kant moet onze sjaak nog wel over dit jaar... ;)
pi_149295502
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 13:02 schreef ueberduitser het volgende:

Wat zijn jullie beweegredenen eigenlijk om ze in NL naar school te laten gaan?
Bij ons: schooltype.
School waar ze nu op zit hebben ze in Duitsland niet - althans niet binnen een straal van 60 km.
Dan maar elke dag naar NL heen en weer rijden.
Als we zo'n school in de buurt hadden gehad was ze ogenblikkelijk van de NL school af gegaan natuurlijk.
Ik ben er zelf niet helemaal gelukkig mee, want Duits leert ze nu natuurlijk niet of nauwelijks.
Wat we na de basisschool gaan doen weet ik nog niet, Duits voortgezet en NL basis sluit natuurlijk zo heerlijk op elkaar aan (not... ;( ).
  maandag 2 februari 2015 @ 13:44:46 #263
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_149295567
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 13:42 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Bij ons: schooltype.

Is dat belangrijker dan wat je voor de rest noemt?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_149295667
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 13:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is dat belangrijker dan wat je voor de rest noemt?
Ja, in het specifieke geval van mijn dochter en hoe zij in elkaar steekt, wel.
Bij een wat meer doorsnee kind had ik waarschijnlijk ook voor een doorsnee school gekozen, maar ze lijkt helaas wat teveel op haar moeder, en als ik zie hoe ik mezelf door mijn schooltijd heb geworsteld, dank je de koekoek, dat doe ik mijn kind niet aan. ;)
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 2 februari 2015 @ 13:59:51 #265
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_149296088
Ben ik blij dat onze zoon het prima doet op een gewone Duitse school. Hij heeft de 2e t/m 4e klas doorlopen op een tweetalige school waar hij prima Duits heeft geleerd en is toen naar het Gymnasium gegaan. Helaas had hij grote problemen met Latijn en is dit leerjaar naar de Realschule gegaan waar hij het prima doet. Zijn rapport afgelopen vrijdag had alleen maar 2'en en 3'en en één 1. Ik ben erg blij dat hij hier op school zit en niet in Nederland.
  maandag 2 februari 2015 @ 14:06:47 #266
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_149296284
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 13:48 schreef Gwywen het volgende:
Ja, in het specifieke geval van mijn dochter en hoe zij in elkaar steekt, wel.
je weet dat het de taak van de school is voor passend onderwijs te zorgen?
Ik ga er van uit dat je de mogelijkheden onderzocht hebt, maar ik vindt het nogal wat, je kind alleen naar NL op school doen vanwege het type onderwijs.
En wat als je plots de mogelijkheid niet meer hebt je kind dagelijks naar NL te brengen, hoe denk je dat op te gaan lossen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 februari 2015 @ 16:14:57 #267
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_149299825
ud, wat akelig allemaal. Je zoekt dus eigenlijk een Duitse variant van de Onderwijsinspectie? Geen idee hoe dat hier heet. Als ik iets vind hoor je het wel.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 februari 2015 @ 16:21:04 #268
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_149299997
Het heet Schulamt in elk geval (zie bijvoorbeeld https://www.duesseldorf.de/schulen/schulamt/index.shtml), je moet denk ik op zoek naar een stad bij jou in de Kreis waar dat zit.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 2 februari 2015 @ 16:29:25 #269
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_149300248
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 16:21 schreef Rewimo het volgende:
Het heet Schulamt in elk geval (zie bijvoorbeeld https://www.duesseldorf.de/schulen/schulamt/index.shtml), je moet denk ik op zoek naar een stad bij jou in de Kreis waar dat zit.
Schulamt en Schulaufsicht ja. Gaan we vanavond eens even doorlezen. :P
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 februari 2015 @ 16:31:32 #270
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_149300319
quote:
14s.gif Op maandag 2 februari 2015 16:29 schreef ueberduitser het volgende:

Schulamt en Schulaufsicht ja. Gaan we vanavond eens even doorlezen. :P
Er staan vast prachtige Duitse woorden in ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 2 februari 2015 @ 16:35:13 #271
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_149300439
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 16:31 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Er staan vast prachtige Duitse woorden in ;)
Ik zat net al ff te neuzen, dat wordt met het woordenboek in de hand :9
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 februari 2015 @ 16:37:06 #272
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_149300506
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 16:35 schreef ueberduitser het volgende:

Ik zat net al ff te neuzen, dat wordt met het woordenboek in de hand :9
www.uitmuntend.de wil ook nog weleens helpen (bijvoorbeeld om de term Schulamt te vinden :P )
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 2 februari 2015 @ 16:43:41 #273
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_149300699
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 16:37 schreef Rewimo het volgende:

[..]

www.uitmuntend.de wil ook nog weleens helpen (bijvoorbeeld om de term Schulamt te vinden :P )
Goede tip! ^O^ Mijn dank is groot!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 februari 2015 @ 17:10:26 #274
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_149301517
quote:
14s.gif Op maandag 2 februari 2015 16:43 schreef ueberduitser het volgende:

Goede tip! ^O^ Mijn dank is groot!
Graag gedaan :) Altijd handig als ik weer eens niet op een woord kan komen :P
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 2 februari 2015 @ 17:13:39 #275
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_149301606
Het Duits is een prachtige taal met geweldige woorden.
Zweckentfremdung is er zo eentje
(Dat is bv een mes als schroevendraaier gebruiken)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_149307678
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 14:06 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

je weet dat het de taak van de school is voor passend onderwijs te zorgen?
Ik ga er van uit dat je de mogelijkheden onderzocht hebt, maar ik vindt het nogal wat, je kind alleen naar NL op school doen vanwege het type onderwijs
O nee hoor, zoiets is het niet.
We hebben er lang en goed over nagedacht en zijn nog steeds van mening dat dit voor ons kind de beste keuze was.

[ Bericht 15% gewijzigd door Gwywen op 02-02-2015 23:18:14 ]
  maandag 2 februari 2015 @ 20:43:33 #277
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_149308328
Mijn kinderen gaan ook gewoon in Duitsland naar school (gymnasium). Het heeft voor- en nadelen, maar het belangrijkste vind ik dat de kinderen gewoon in de buurt naar school kunnen, samen met de andere kinderen uit het dorp.
De kwaliteit van het onderwijs is voor mijn gevoel iets minder dan in NL, daarentegen heb ik wel het gevoel dat de kinderen hier iets 'stabieler' en gediciplineerder opgroeien. Iedere dag is gelijk: opstaan, school, huiswerk, sport, eten, woordjes leren en slapen en dat brengt bij ons rust waar de kinderen goed op gedijen. Man en ik zijn al onrustig genoeg :+
Nederlandse les doen we niet aan: we wonen in Duitsland, mijn man is Duits en ik ga er van uit dat ze ook in Duitsland zullen blijven.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 februari 2015 @ 20:56:13 #278
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_149308894
Onze zoon krijgt nu Nederlands op school. Als tweede "vreemde" taal. Hij had er een 1 voor op zijn rapport :+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 3 februari 2015 @ 07:49:15 #279
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_149317697
Zo het was weer glibberen en glijden vanochtend :D
Er stonden 2 of 3 auto's op elkaar een stukje verderop in de berm als waar moeders laatst in de berm stond.
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:43 schreef Tinkepink het volgende:
Nederlandse les doen we niet aan: we wonen in Duitsland, mijn man is Duits en ik ga er van uit dat ze ook in Duitsland zullen blijven.
Wij zien het NTC onderwijs puur als aanvulling. Hij krijgt naast de taal ook een stukje NL-se cultuur en geschiedenis. We denken dat hij er later alleen maar voordelen van heeft. Wij gaan er van uit dat hij gewoon verder zijn leven in DE blijft, maar mocht hij willen studeren o.i.d. in NL, heeft hij gewoon een streepje voor.
En we zijn hier in het grensgebied, dan biedt de tweetaligheid gewoon meer.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 08:39:44 #280
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_149318089
NTC onderwijs? Wasda?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 08:44:33 #281
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_149318143
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 08:39 schreef Pietverdriet het volgende:
NTC onderwijs? Wasda?
Nederlandse Taal en Cultuur
http://www.ntc-niedersachsen.nl/index.html
en het overkoepelend orgaan:
http://www.stichtingnob.nl/

edit: http://www.ntc-niedersachsen.nl/uelsenfotos.htmlop foto 3 en 10 is onze sjaak te zien tijdens een uitstapje naar Natuur Activiteiten Centrum De Koppel in Hardenberg :P
Had ik zelf nog niet eens gezien.
pi_149401834
Denk ik even een stage te doen hier in Duitsland. Wat een gedoe met dat contract zeg. Allemaal nummers en shit waar ik niks van snap. Nou ja, ik zie het morgen wel op mijn eerste dag.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_149542981
Mijn werkgever (stage) vraagt me om

quote:
deine Steuerklasse und Konfession?
Geen idee wat dat is. Kunnen jullie me helpen?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 16:54:29 #284
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_149543188
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:48 schreef Hojdhopper het volgende:
Mijn werkgever (stage) vraagt me om

[..]

Geen idee wat dat is. Kunnen jullie me helpen?
Woon je al in Duitsland?

Konfession is je religie (voor het automatisch afpakken van de Kirchensteuer)
Je Steuerklasse is volgens mij ook vastgesteld bij het burgeramt
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_149543376
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:54 schreef XL het volgende:

[..]

Woon je al in Duitsland?

Konfession is je religie (voor het automatisch afpakken van de Kirchensteuer)
Je Steuerklasse is volgens mij ook vastgesteld bij het burgeramt
Ja, maar niet ingeschreven. Woon op dit moment bij mijn tante in tot ik iets voor mezelf gevonden heb.

Oké, konfession is duidelijk.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 17:02:25 #286
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_149543498
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:59 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Ja, maar niet ingeschreven. Woon op dit moment bij mijn tante in tot ik iets voor mezelf gevonden heb.

Oké, konfession is duidelijk.
Als je Kirchensteuer wil betalen kun je het natuurlijk aangeven, maar zelf heb ik geen religie gemeld (ben ook niet gelovig). Die Kirchensteuer is echt belachelijk hoog als je het mij vraagt....

Als je ongetrouwd in Duitsland bent is je steuerklasse vermoedelijk 1, maar je zult wel moeten aangeven dat je geen toeslagpartners of wat dan ook bent met de andere mensen in je huishouden (bij je tante).
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 10 februari 2015 @ 17:03:50 #287
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_149543539
Je kunt de steuerklasse ook 1 x per jaar wijzigen (dus met 1 zit je altijd goed). 1 is de duurste en naheffingen zijn dus onwaarschijnlijk.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_149543634
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 17:02 schreef XL het volgende:

[..]

Als je Kirchensteuer wil betalen kun je het natuurlijk aangeven, maar zelf heb ik geen religie gemeld (ben ook niet gelovig). Die Kirchensteuer is echt belachelijk hoog als je het mij vraagt....

Als je ongetrouwd in Duitsland bent is je steuerklasse vermoedelijk 1, maar je zult wel moeten aangeven dat je geen toeslagpartners of wat dan ook bent met de andere mensen in je huishouden (bij je tante).
Ik heb ook geen religie dus keine Konfession neem ik aan.

quote:
99s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 17:03 schreef XL het volgende:
Je kunt de steuerklasse ook 1 x per jaar wijzigen (dus met 1 zit je altijd goed). 1 is de duurste en naheffingen zijn dus onwaarschijnlijk.
Oké, thanks! Ik zal het eens aandragen hier. Kijken wat ze zeggen. Zal het daarna nog wel eens uitzoeken. Zijn daar bepaalde instanties voor?

Eigenlijk dacht ik dat het als stagiair allemaal niet zo veel uit maakte. Zo veel verdien je niet en je gaat toch binnen x maanden weer terug. Maar blijkbaar is het dus wel belangrijk.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 17:18:58 #289
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_149543964
Belasting is in Nederland ook bij kleine bedragen belangrijk hoor ;)
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_149548501
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 17:18 schreef XL het volgende:
Belasting is in Nederland ook bij kleine bedragen belangrijk hoor ;)
Ik bedoelde eigenlijk in Duitsland. Maar ja, heb je wel gelijk in natuurlijk. Maar dat geef ik toch gewoon aan bij de belastingaangifte volgend jaar? Dan krijg ik wellicht naheffing maar ach.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_149552498
quote:
99s.gif [b]Op dinsdag 10 februari 2015 17:02 schreef XL Die Kirchensteuer is echt belachelijk hoog als je het mij vraagt....
Ik heb dat vaker gehoord, in welke orde van grootte moet je dan eigenlijk denken?
5% van je inkomen of zo?
pi_149553132
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:27 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ik heb dat vaker gehoord, in welke orde van grootte moet je dan eigenlijk denken?
5% van je inkomen of zo?
Volgens mij eerder iets meer dan 1%? Maar op jaarbasis kun je daar nog leuke dingen van doen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  dinsdag 10 februari 2015 @ 21:50:55 #293
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_149553441
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:44 schreef Felagund het volgende:

[..]

Volgens mij eerder iets meer dan 1%? Maar op jaarbasis kun je daar nog leuke dingen van doen.
9% v/d loonbelasting (in nrw), dus een paar honderd euro makkelijk.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 10 februari 2015 @ 22:43:06 #294
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_149556302
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:50 schreef XL het volgende:

[..]

9% v/d loonbelasting (in nrw), dus een paar honderd euro makkelijk.
Let wel, je betaald dan 109% en niet 91% loonbelasting en 9% kirchensteuer
Maw
Betaal je 10.000 loonbelasting per jaar als atheist en wordt je gristen betaal je nog steeds 10.000 euro loonbelasting en bovendien 900 euro kirchensteuer.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 22:52:26 #295
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_149556853
Zucht, en straks roept de eerste dat je geen 109% belasting betaald in Duitsland
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_149557120
Ik sta ingeschreven als niet-gelovige. Ik ben ook niet gelovig, wel deels gelovig opgevoed (dopen, eerste communie, vormsel, etc.). Maar ik word soms vreemd aangekeken door (Duitse) collega's als ik vertel dat ik geen Kirchensteuer betaal. Is het normaal dat je wel gewoon door blijft betalen, ondanks dat je niet gelovig (meer) bent? Omdat het een traditie is in de familie?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  dinsdag 10 februari 2015 @ 23:04:22 #297
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_149557428
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:57 schreef Felagund het volgende:
Ik sta ingeschreven als niet-gelovige. Ik ben ook niet gelovig, wel deels gelovig opgevoed (dopen, eerste communie, vormsel, etc.). Maar ik word soms vreemd aangekeken door (Duitse) collega's als ik vertel dat ik geen Kirchensteuer betaal. Is het normaal dat je wel gewoon door blijft betalen, ondanks dat je niet gelovig (meer) bent? Omdat het een traditie is in de familie?
Is sommige bedrijven en streken van Duitsland is het zeer ongewenst niet in een kerk te zijn, kan nadelig zijn voor je carriere. In Duitsland is de scheiding van kerk en staat nogal theoretisch, de staat krijgt trouwens ook 2% van de kirchensteuer (en van de joodse kultuurbelasting) als betaling ervoor dat ze de kerkbelasting incasso doen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 23:08:27 #298
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_149557582
Als je vriendin als protestant voor een protestante school werkt en jij bent katholiek en jullie trouwen kan dat ook ontslag betekenen. Als Atheist bij een gristelijke school soliciteren kan ook bezwaarlijk zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_149557876
Belangrijkste godsdienst per landkreis:

geel = katholiek, paars = protestants, blauw = ongelovig

Aan het kaartje te zien woon ik in wat voor mij het goeie deel van Duitsland is. :)
  woensdag 11 februari 2015 @ 10:15:26 #300
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_149564110
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Zucht, en straks roept de eerste dat je geen 109% belasting betaald in Duitsland
Maar 900 van 10900 is toch geen 9% ;)
Is dat dan omdat ze in Bayern en BWB slechts 8% betalen?? ;)
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')