abonnement Unibet Coolblue
pi_149234585
De T5-R is in ieder geval het wel geworden. Zal straks even foto's uploaden.
Nee.
  zaterdag 31 januari 2015 @ 17:11:24 #202
204244 Klavots
AKA Willem met z'n 300E
pi_149239985
Nice!
In Africa after every 60 seconds a minute passes...
pi_149244738



Auto is in een redelijk staat. 300k gelopen, maar is er niet aan te merken. Hier en daar wat achterstallig onderhoud wegwerken, maar dat komt zeker wel goed.
Nee.
  zondag 1 februari 2015 @ 10:47:07 #204
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_149256871
Vet :D
pi_149261425
Dat is in ieder geval een betere kleur dan dat geel :).
pi_149269640
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 14:12 schreef Klavots het volgende:
Stoelverwarming is voor oude vrouwtjes die het ook lekker vinden om in de bus op zo'n voorverwarmde plek te gaan zitten. :+
Stoelverwarming blijft voor mij voelen alsof ik in m'n broek heb gepist. Vreselijk.

En gave bak hoor, zo'n R!
Schip ahoy!
pi_149271784
Hier wordt het komende week kouder dan -10. Niet dat ik het perse nodig heb, maar dan stoelverwarming is dan echt wel een prettige optie.
pi_149275051
Ik rij veel in nieuwe Mercedessen en die stoelverwarming kan echt op standje tosti ijzer.

Ik vind het heerlijk in de winter!
Nee.
  zondag 1 februari 2015 @ 20:30:44 #209
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_149275172
Eens :Y 's Ochtends aan bij het instappen in de koude auto, en lager of uit als de wagen op temperatuur is. Heerlijk _O_
pi_149281495
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 20:30 schreef IrishBastard het volgende:
Eens :Y 's Ochtends aan bij het instappen in de koude auto, en lager of uit als de wagen op temperatuur is. Heerlijk _O_
Dat doet een 940 automatisch :P.
  zondag 1 februari 2015 @ 22:45:53 #211
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_149281685
Een standkachel is nog beter, hoef je ook het ijs niet weg te krabben
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 09:18:53 #212
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_149441362
Altijd leuk om tegen te komen...ook altijd fijn dat er geen kaartje/briefje achtergelaten is...
teringlijers...
Graag verwijderen.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 09:27:43 #213
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_149441463
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 20:22 schreef Dimitri_ het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Auto is in een redelijk staat. 300k gelopen, maar is er niet aan te merken. Hier en daar wat achterstallig onderhoud wegwerken, maar dat komt zeker wel goed.
Nice!
Graag verwijderen.
pi_149441570
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 20:22 schreef Dimitri_ het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Auto is in een redelijk staat. 300k gelopen, maar is er niet aan te merken. Hier en daar wat achterstallig onderhoud wegwerken, maar dat komt zeker wel goed.
Mooi ding, veel plezier ermee :Y
pi_149445646
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 09:18 schreef Charged het volgende:
Altijd leuk om tegen te komen...ook altijd fijn dat er geen kaartje/briefje achtergelaten is...
teringlijers...
[ link | afbeelding ]
Heel duidelijk is het niet op de foto, maar wel mooi klote! Ik zou zeggen: op naar het waarborgfonds. Je hoort dit vaker afgelopen dagen. Toen ik die witte 244 van me gerestaureerd had (hoop laswerk en spuitwerk) en deze nét klaar was, was er in de sneeuw ook een grapjas tegenaan geschoven (eentje met een blauwe auto, want m'n 240 was ineens blauw bij het achterscherm :( ) en die heeft echt overduidelijk moeten weten dat 'ie er tegenaan gegleden was. :X Fijn! :(
  zondag 8 februari 2015 @ 11:11:21 #216
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_149466024
Een vraag, waar B-W wss wel antwoord op weet :P.

Ik wil denk ik zodra ik afgestudeerd ben en ik bakken met geld ga verdienen ( :') ) wil ik weer een s80 rijden.
Nu heb ik het volgende op internet berekend:


Het omslagpunt voor benzine t.o.v. diesel ligt rond de 15710 km p/j en die op lpg g3; 6260 km p/j t.o.v. benzine.

Scheelt allemaal bakken met geld dus, maar kan je beter een D5 rijden of een s80 op gas kopen uiteindelijk? qua betrouwbaarheid en onderhoudskosten. verder maakt het me niet echt uit of ik een 5 of 6 cilinder wil.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  zondag 8 februari 2015 @ 11:13:48 #217
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_149466060
Oh het omslagpunt staat ook gewoon in de tabel :') ik maar moeilijk doen door de waardes te veranderen.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_149466375
Ik zou wel even rekenen met de waardes die binnenkort weer terugkomen. 70 cent voor LPG klopt dan aardig, maar diesel zal eerder 1,30 zijn en benzine 1,65. En vergeet niet de aanschafprijs van je LPG-installatie te verrekenen.

Zo'n D5 rijdt natuurlijk heerlijk comfortabel, bakken koppel e.d. LPG is wat meer als je het benzineblok waardeert. Een nadeel is dat je je reservewiel inlevert (of dus los achterin legt) en vaker moet tanken. Een voordeel is (maar ik weet niet hoe de D5 zich daarin houdt) dat je wat minder gedoe hebt met roetfilters en peperdure verstuivers die vervangen moeten worden (en als je pech hebt een brandstofpomp). Plus dat de D5 waarschijnlijk 1:14 doet en de LPG-bak 1:8. Dan rij je voor 1,30 14km of voor 1,40 16km. Scheelt weinig, maar je steekt jaarlijks wel de lagere mrb in je zak.
Schip ahoy!
  zondag 8 februari 2015 @ 12:38:06 #219
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_149467624
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 11:34 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik zou wel even rekenen met de waardes die binnenkort weer terugkomen. 70 cent voor LPG klopt dan aardig, maar diesel zal eerder 1,30 zijn en benzine 1,65. En vergeet niet de aanschafprijs van je LPG-installatie te verrekenen.

Zo'n D5 rijdt natuurlijk heerlijk comfortabel, bakken koppel e.d. LPG is wat meer als je het benzineblok waardeert. Een nadeel is dat je je reservewiel inlevert (of dus los achterin legt) en vaker moet tanken. Een voordeel is (maar ik weet niet hoe de D5 zich daarin houdt) dat je wat minder gedoe hebt met roetfilters en peperdure verstuivers die vervangen moeten worden (en als je pech hebt een brandstofpomp). Plus dat de D5 waarschijnlijk 1:14 doet en de LPG-bak 1:8. Dan rij je voor 1,30 14km of voor 1,40 16km. Scheelt weinig, maar je steekt jaarlijks wel de lagere mrb in je zak.
En kijk inderdaad goed naar het onderhoud: meer kilometers op een bestaande gasbak zal wat vragen van het blok en je LPG installatie, nieuwe installatie is ook verre van gratis.

Daarbij is het goed de onderhoudpunten van de benzine te vergelijken met de diesel :Y
pi_149470237
Als je onderhoud etc gaat meerekenen, dan kom ik bij S60's en V70's uit op een omslagpunt van circa 24-25k. Een D5 is namelijk behoorlijk wat duurder in onderhoud, zaken zoals distributieriem, injectors/verstuivers zijn bij een D5 echt killing als je daarvoor naar de garage moet. :X Dat omrekentabelletje houdt dus geen rekening met onderhoud, en het feit dat LPG eerst op benzine start is ook al niet meegenomen. :P
pi_149481203
Ik zeg s80 t5 op LPG, echt heerlijk :D
life happens while you're pusing the throttle.
  zondag 8 februari 2015 @ 21:56:23 #222
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_149489940
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:03 schreef eXplorer1 het volgende:
Ik zeg s80 t5 op LPG, echt heerlijk :D
Die is er alleenin t6
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  zondag 8 februari 2015 @ 21:57:29 #223
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_149489987
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 14:04 schreef Bart-Willem het volgende:
Als je onderhoud etc gaat meerekenen, dan kom ik bij S60's en V70's uit op een omslagpunt van circa 24-25k. Een D5 is namelijk behoorlijk wat duurder in onderhoud, zaken zoals distributieriem, injectors/verstuivers zijn bij een D5 echt killing als je daarvoor naar de garage moet. :X Dat omrekentabelletje houdt dus geen rekening met onderhoud, en het feit dat LPG eerst op benzine start is ook al niet meegenomen. :P
Maar al met al dus beter lpg?
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_149513107
LPG lijkt me wel het cheapste ja. :P Tenzij je stukken krijgt aan je LPG-installatie: dat kunnen dure reparaties zijn. :P

En je hebt ook de 2.5T (heb ik dus), die zie je soms ook wel eens op LPG. :P
pi_149514243
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:16 schreef Bart-Willem het volgende:
LPG lijkt me wel het cheapste ja. :P Tenzij je stukken krijgt aan je LPG-installatie: dat kunnen dure reparaties zijn. :P

En je hebt ook de 2.5T (heb ik dus), die zie je soms ook wel eens op LPG. :P
als je lpi hebt wel ja, dampgasinjectie (igv landi/prins) kost geen fuck kwa onderdelen (muv ECU en tank).
life happens while you're pusing the throttle.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')