Stoelverwarming blijft voor mij voelen alsof ik in m'n broek heb gepist. Vreselijk.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:12 schreef Klavots het volgende:
Stoelverwarming is voor oude vrouwtjes die het ook lekker vinden om in de bus op zo'n voorverwarmde plek te gaan zitten.
Dat doet een 940 automatisch .quote:Op zondag 1 februari 2015 20:30 schreef IrishBastard het volgende:
Eens 's Ochtends aan bij het instappen in de koude auto, en lager of uit als de wagen op temperatuur is. Heerlijk
Nice!quote:Op zaterdag 31 januari 2015 20:22 schreef Dimitri_ het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Auto is in een redelijk staat. 300k gelopen, maar is er niet aan te merken. Hier en daar wat achterstallig onderhoud wegwerken, maar dat komt zeker wel goed.
Mooi ding, veel plezier ermeequote:Op zaterdag 31 januari 2015 20:22 schreef Dimitri_ het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Auto is in een redelijk staat. 300k gelopen, maar is er niet aan te merken. Hier en daar wat achterstallig onderhoud wegwerken, maar dat komt zeker wel goed.
Heel duidelijk is het niet op de foto, maar wel mooi klote! Ik zou zeggen: op naar het waarborgfonds. Je hoort dit vaker afgelopen dagen. Toen ik die witte 244 van me gerestaureerd had (hoop laswerk en spuitwerk) en deze nét klaar was, was er in de sneeuw ook een grapjas tegenaan geschoven (eentje met een blauwe auto, want m'n 240 was ineens blauw bij het achterscherm ) en die heeft echt overduidelijk moeten weten dat 'ie er tegenaan gegleden was. Fijn!quote:Op zaterdag 7 februari 2015 09:18 schreef Charged het volgende:
Altijd leuk om tegen te komen...ook altijd fijn dat er geen kaartje/briefje achtergelaten is...
teringlijers...
[ link | afbeelding ]
En kijk inderdaad goed naar het onderhoud: meer kilometers op een bestaande gasbak zal wat vragen van het blok en je LPG installatie, nieuwe installatie is ook verre van gratis.quote:Op zondag 8 februari 2015 11:34 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik zou wel even rekenen met de waardes die binnenkort weer terugkomen. 70 cent voor LPG klopt dan aardig, maar diesel zal eerder 1,30 zijn en benzine 1,65. En vergeet niet de aanschafprijs van je LPG-installatie te verrekenen.
Zo'n D5 rijdt natuurlijk heerlijk comfortabel, bakken koppel e.d. LPG is wat meer als je het benzineblok waardeert. Een nadeel is dat je je reservewiel inlevert (of dus los achterin legt) en vaker moet tanken. Een voordeel is (maar ik weet niet hoe de D5 zich daarin houdt) dat je wat minder gedoe hebt met roetfilters en peperdure verstuivers die vervangen moeten worden (en als je pech hebt een brandstofpomp). Plus dat de D5 waarschijnlijk 1:14 doet en de LPG-bak 1:8. Dan rij je voor 1,30 14km of voor 1,40 16km. Scheelt weinig, maar je steekt jaarlijks wel de lagere mrb in je zak.
Die is er alleenin t6quote:
Maar al met al dus beter lpg?quote:Op zondag 8 februari 2015 14:04 schreef Bart-Willem het volgende:
Als je onderhoud etc gaat meerekenen, dan kom ik bij S60's en V70's uit op een omslagpunt van circa 24-25k. Een D5 is namelijk behoorlijk wat duurder in onderhoud, zaken zoals distributieriem, injectors/verstuivers zijn bij een D5 echt killing als je daarvoor naar de garage moet. Dat omrekentabelletje houdt dus geen rekening met onderhoud, en het feit dat LPG eerst op benzine start is ook al niet meegenomen.
als je lpi hebt wel ja, dampgasinjectie (igv landi/prins) kost geen fuck kwa onderdelen (muv ECU en tank).quote:Op maandag 9 februari 2015 17:16 schreef Bart-Willem het volgende:
LPG lijkt me wel het cheapste ja. Tenzij je stukken krijgt aan je LPG-installatie: dat kunnen dure reparaties zijn.
En je hebt ook de 2.5T (heb ik dus), die zie je soms ook wel eens op LPG.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |