abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 29 november 2014 @ 18:01:50 #76
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_147122193
Zo, dat vervangen van de aandrijfassen en fuseekogels op de D5 viel niet tegen.

Afgezien van de laatste (!) bout van de fuseekogel die ik nog even wilde natrekken. Daar trok ik dus de kop af, met een breukvlak strak met het fusee. Uiteindelijk maar een setje linkse taps gekocht, de kleinste ín de bout weer afgebroken, maar niet nadat hij er al voldoende ver uit was om met een waterpomptang verder uit te draaien. Succesverhaal weer dus :')

Nu nog uitlijnen van de week, maar hij lijkt veel minder te trillen ^O^ Beide binnenste homokineten bleken speling te hebben, met de linker als extreem. Die rammelde gewoon :')
pi_147210061
Ook maar effe aanmelden hier.
V50 uit 2007, Edition I Sport (1.8)
Ongeveer 3 jaar geleden gekocht van de 1e eigenaar met 77.000 op de teller, nu zijn dat er 130.000
Ik verwacht er nog wel een flink aantal jaren mee op de weg te kunnen.
Afgelopen zomer voor het eerst een langere rit gemaakt, 2 weken naar Denemarken. Niks dakkoffer (dat ik daarvoor altijd gewend was), gewoon alles voor een gezin met 2 kinderen achterin gegooid. Eitje.
Relaxed op de cruisecontrol met 160 door Duitsland. Geen trillende onderdelen, geen drama. Beste auto die ik ooit gekocht heb.

Iemand tips voor een goede garage in de omgeving Breda? Ik ken (buiten Bluekens, de "echte" Volvo garage) alleen Goos (geen ervaring) en Pgautos in Papendrecht (volgens mij wel ok, maar pas 1 keer geweest).
You have to stop blaming yourself.
Just blame yourself once and move on.
pi_147488172
Ik heb maar weer eens even mijn soldeerskills opgepoetst zodat ik al die Volvo-versies van T5/W3W lampjes kan herproduceren voor mezelf. Ik ga toch geen 6 euro per lampje betalen, idioten :P.
pi_147600778
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 00:04 schreef eXplorer1 het volgende:
Hoi Volvo jongens,

vraagjuh, iemand ervaring met de S80 van MY2002? ik heb er een op het oog, gaat om de 2.4T met prins VSI installatie erin, hij heeft uiteraard alles erop en eraan samen met de 5 traps automaat.

behalve de stomme vaste klepstoters weet ik dat de throttle bodies slecht zijn, maar dat was alleen vanaf MY98 tot MY00 ?

zijn er nog meer punten waar ik op moet letten? de standaard punten ken ik al (heb al een S70 T5 en een 10V gehad).

ik ben niet van plan om deze heftig te tunen zoals ik heb gedaan met de Saab, wil er een stage 1 op gooien en mischien stage 2 in de toekomst (als de automaat dat kan hebben).

ohja, S80 heeft Motronic 4.3/4.4 geloof ik he? ik wil dan ook zelf gaan chippen! is bij de 4 serie relatief makkelijk.
Ik heb een S80 2.4T uit 2002. :+ De slechte (Magnetti Marelli) gasklephuizen zijn tot en met modeljaar 2001 gebruikt, die uit 2002 heeft dat crappy gasklephuis niet meer. :)

Waar je op moet letten:
- draagarmen
- kraken/speling in stuurhuis
- werking airco
- verder de standaard dingen zoals elke auto kan hebben. :P

Met name de draagarmen zijn een zwak punt bij Volvo's vanaf de 850. Maar dat komt omdat we in een rotland leven met een shitload aan verkeersdrempels. :P

Edit: over automaten en rottigheid is het simpel: Volvo had ooit het idee dat de automaatbakken nooit oliewissels nodig hadden ivm gebruik van longlife-olie maar die bleek niet longlife te zijn (geldt voor alle automaten, dus de AW's, Geartronics en GM-bakken). Toyota gebruikte dezelfde automaatbakken in Lexussen en paar Toyota-modellen waarbij zij wel een oliewissel-interval voorschreven en je raadt het al: daar ging het nooit stuk. :P Volvo kwam er later dus op terug maar voor sommige automaten bleek dat dus al te laat te zijn. Een rotte automaat herken je overigens wel zo (veel slip, bonken of laat willen overschakelen).

[ Bericht 14% gewijzigd door Bart-Willem op 15-12-2014 14:06:03 ]
pi_147601081
Het leeft :o.
pi_147601285
Uw persoon :P.
pi_147602094
Ja soms vergeet ik dit topic omdat 'ie niet meer op de actievetopics/tijdlijn verschijnt. :/
pi_147602532
"Volg topic" :P.
pi_147602823
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 13:53 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Ik heb een S80 2.4T uit 2002. :+ De slechte (Magnetti Marelli) gasklephuizen zijn tot en met modeljaar 2001 gebruikt, die uit 2002 heeft dat crappy gasklephuis niet meer. :)

Waar je op moet letten:
- draagarmen
- kraken/speling in stuurhuis
- werking airco
- verder de standaard dingen zoals elke auto kan hebben. :P

Met name de draagarmen zijn een zwak punt bij Volvo's vanaf de 850. Maar dat komt omdat we in een rotland leven met een shitload aan verkeersdrempels. :P

Edit: over automaten en rottigheid is het simpel: Volvo had ooit het idee dat de automaatbakken nooit oliewissels nodig hadden ivm gebruik van longlife-olie maar die bleek niet longlife te zijn (geldt voor alle automaten, dus de AW's, Geartronics en GM-bakken). Toyota gebruikte dezelfde automaatbakken in Lexussen en paar Toyota-modellen waarbij zij wel een oliewissel-interval voorschreven en je raadt het al: daar ging het nooit stuk. :P Volvo kwam er later dus op terug maar voor sommige automaten bleek dat dus al te laat te zijn. Een rotte automaat herken je overigens wel zo (veel slip, bonken of laat willen overschakelen).
thanks voor de info, hij staat al voor de deur gelukkig, leuk ding! :7 :7

Alles werkt goed alleen mijn DIM/CEM zijn niet helemaal lekker meer, ga ik asap fixen, voor de rest is alles nog OK (muv navigatie, de dvd computer is stuk).

nu nog VIDA + Dice bestellen en de ME7 tuning tools en het feest kan beginnen. _O_
life happens while you're pusing the throttle.
pi_147605836
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 15:52 schreef Bart-Willem het volgende:
Pics! :P
Yes Sir!




life happens while you're pusing the throttle.
pi_147606634
Nice! Ook automaat? :)
pi_147607170
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 17:01 schreef Bart-Willem het volgende:
Nice! Ook automaat? :)
yess, de AUT5 zonder geartronic, solenoid moet ik vervangen maar buiten dat schakelt hij perfect.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_147608281
Ah dan heb je eigenlijk zo goed als dezelfde wagen als ik heb. :P Wat is er mis met de solenoide, mis je nu versnellingen ofzo? :P
pi_147613187
Nee, dan schakelt hij goed alleen van 2 naar 3 en van 3 naar 2 soms kut.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_147617103
Waarom zou dat de solenoid zijn? Kan ook vervuilde automaatbakolie zijn.
pi_147617930
quote:
4s.gif Op maandag 15 december 2014 21:27 schreef r8v2 het volgende:
Waarom zou dat de solenoid zijn? Kan ook vervuilde automaatbakolie zijn.
klopt, maar ik ga 12 liter olie erdoorheen flushes en gelijk die B4 cover vervangen, dan weet ik (bijna) zeker dat het weg is.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_147618292
De grondige aanpak is de beste aanpak :P.
pi_147618480
quote:
4s.gif Op maandag 15 december 2014 21:27 schreef r8v2 het volgende:
Waarom zou dat de solenoid zijn? Kan ook vervuilde automaatbakolie zijn.
Dat denk ik dus eerder. :P Die automaatbakken zijn sowieso volgestampt met allerlei stuff, en geloof dat er wel meer dan 1 solenoïde in zit. :P
pi_147618920
Een solenoide doet ook niets meer dan wel of geen vloeistof doorlaten. Dus met 4 of meer versnellingen zul je er al gauw een paar nodig hebben inderdaad :P.

Nu ik erover nadenk, de benzinetoevoer bij een LPG-installatie op basis van een verdamper is ook altijd onderbroken door zo'n elektrische regelaar. Noemen ze dat ook een solenoide? :D.
pi_147619282
2-3 en 3-2 shifts die last hebben van flares is 9 van de 10x een probleem van de solenoid die de 3rd gear vast houdt, de solenoid zelf is niet stuk maar de cover die hem vast houdt is niet goed meer, MY2000->MY2002 (x70/s60/s80) met de AUT5 hadden deze zwakke covers, vervangen van deze cover lost het op samen met een flush en adaption reset van de TCM.

Of men moet er zolang mee door hebben gereden waardoor de frictiemateriaal weg is, maar dan is het over en uit.
life happens while you're pusing the throttle.
  dinsdag 16 december 2014 @ 20:51:27 #98
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_147649825
Nieuwe ruitenwissers besteld omdat de oude begonnen te strepen. Mooie Bosch aerotwin flatblades. Helaas het verkeerde wissertje voor de achterruit besteld, moet de kunststof variant hebben.

Als iemand dus nog belang heeft bij een 400mm Bosch ruitenwisser voor een haakaansluiting: ik heb er een nieuw in doos over :')
  dinsdag 16 december 2014 @ 20:58:23 #99
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_147650164
En iemand heeft weer vroege diensten viel me op :D
pi_147831251
hahaha gesnapt!
home is where doghair sticks to anything but the dog!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')