abonnement Unibet Coolblue
pi_149568692
Overigens kun je een nieuwe versie van VIDA uiteraard altijd downloaden via de bekende voorverkoopadressen :P.
pi_149575215
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 17:57 schreef Charged het volgende:

[..]

Aangifte bij politie gedaan en waarborgfonds is ook contact mee opgenomen.
Alleen nog de getuigenverklaring invullen en we zien wel.

Het is een wat maffe deuk,wat niet duidelijk op de foto te zien is dat er 2 verticale lijnen vanaf de stootstrip naar boven lopen (SIPS?) en het gedeelte onder de stootstrip laat zich ook niet fijn fotograferen.
De deuk is in lengte een goede 30cm en de hoogte met die verticale deuken minimaal 55 cm.

[ link | afbeelding ]

Afijn....we gaan het wel zien..had gvd gewoon een briefje achtergelaten of had even gewacht...je bent vrd toch verzekerd voor dit soort ongein?

Eerst ook nog maar eens wat klooien met de 440,heeft geen zin meer om te starten,brandstof geen probleem,accu is goed dus vonk..lees een hoop over de BDP sensor,bobine kan het natuurlijk ook zijn,rotor,verdelerkap zijn goed maar geen vonk.
Met doorstarten een plofje af en toe,baby backfire..zou me een slechte bobine lijken..

250¤ ER weet je het? hoe hoog is de schade
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_149597295
Mijn C30 gaat er binnenkort uit :'(
Bleuh.
pi_149601784
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:00 schreef Klavots het volgende:

[..]

Ik had inderdaad rekening gehouden om 200 euro kwijt te zijn, die lage prijzen vond ik dus al dubieus :)

Bedankt voor je advies!
Kijk anders eens op wat Chinese sites als dhgate, aliexpress etc. Daar heb je ze al vanaf een tientje of acht.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:23 schreef PrideoftheSouth het volgende:

[..]

Oke, misschien dan toch ook maar eens de proef op de som nemen. Snelle zoekopdracht leert me wel dat V70's wat minder frequent aangeboden worden hier in mijn directe omgeving (minder "hits", zeg maar) ;)
Mja, een auto kopen is in mijn ogen ook gewoon een zoektocht :). Ik zou me niet te veel vastpinnen op een afstand. Liever 200km enkele reis doen en een dag kwijt zijn, maar wel met een goede auto voor een nette prijs thuiskomen, dan drie keer een halve dag in de buurt kwijt zijn en een mindere of te dure auto hebben.

De V50 heb ik zelf niet in gezeten, maar bedenk je dat die op het onderstel van een Focus staat en dus niet schokkend ruim is. Rijdt overigens prima en de 2.0D schijnt een topmotor te zijn, de 1.6Drive moet je laten staan (underpowered en de nodige kwaaltjes/problemen). De D5 is wel een stuk smeuïger natuurlijk. Wil je ruimte en luxe, doet een V70 daaraan veel meer recht lijkt me. Alleen daar zit ook wel een kostenplaatje aan, die kost je zeker een paar tientjes tot honderd euro per maand meer en de vraag is of je dat er voor over hebt. Als de 307 prima voldeed, kan ik me voorstellen dat een V50 dat ook wel doet.
Schip ahoy!
  donderdag 12 februari 2015 @ 17:16:26 #255
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_149605448
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:55 schreef Thezappa het volgende:

[..]

250¤ ER weet je het? hoe hoog is de schade
Ja,was me bewust van het eigen risico.
Ik moet nog langs het schadeherstelbedrijf voor de taxatie maar afgaande van mijn vroegere jaren in de autoschade gok ik minimaal ¤750.
Voorscherm moet uitgespoten worden,er zullen genoeg uurtjes in het strakmaken gaan zitten van de deur,is te groot en teveel in de naden om te restylen,af en opbouwen van de deur (al is dat niet zoveel werk) en wat kleinmateriaal.
Tevens even de raammechaniek nakijken want bij het laatste stukje hoor je iets tegen de geleiders aankomen.

Ik weet niet wat de dagwaarde nog is van de V maar hoop iig niet dat de schade meer als 2-3de daarvan is.

En anders een gebruikt portier,is heus wel te vinden,de/montage werk zelf doen...ik weet het nog niet.
Maar met die deuk wil ik niet rond blijven rijden.


Edit,dagwaarde zit iets boven de ¤2200,dat zal wel loslopen dus.

[ Bericht 5% gewijzigd door Charged op 12-02-2015 17:22:00 ]
Graag verwijderen.
  woensdag 11 maart 2015 @ 17:34:54 #256
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_150535877
Godskole.....nog geen jaar geleden 4 nieuwe banden en uitlijning op de roffel....
13.000 km later 2 kale voorbanden (links tot op het canvas).

Het nieuwe uitlijnrapport laat dit zien.
(en nee,geen versleten onderdelen,geramde stoeprandjes of ander gek spul)
Toch maar even een babbeltje doen met de uitlijner van de vorige keer.
Direct ook maar 2 nieuwe voorbanden laten monteren.

Graag verwijderen.
pi_150536652
Sporing van de achteras is nog niet helemaal tof hè?
Tricky altijd, dat uitlijnen. Ook geen draagarmen of stangetjes vervangen ofzo?
Schip ahoy!
  woensdag 11 maart 2015 @ 18:17:06 #258
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_150537040
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 18:03 schreef Piet__Piraat het volgende:
Sporing van de achteras is nog niet helemaal tof hè?
Tricky altijd, dat uitlijnen. Ook geen draagarmen of stangetjes vervangen ofzo?
Nee,ze hebben hem helemaal nagekeken,alles is oke behalve de achteras idd,daar zaten ze op de grens met wat mogelijk was.
Draagarmen en dergelijke zaten wel al in de planning om vervangen te worden maar speling/rubbers is nog goed in orde.
Graag verwijderen.
pi_150537134
Wel apart dan, al is het soms nou eenmaal zo. Je kunt wel alles gaan vervangen om het goed te krijgen, maar soms moet je er ook mee leven.

Die van mij trekt ook wat naar rechts maar de hele boel moet binnenkort los om de veerpootrubbers te vervangen. Daarna ga ik wel naar de uitlijner.
Schip ahoy!
  woensdag 11 maart 2015 @ 18:29:15 #260
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_150537370
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 18:20 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wel apart dan, al is het soms nou eenmaal zo. Je kunt wel alles gaan vervangen om het goed te krijgen, maar soms moet je er ook mee leven.

Die van mij trekt ook wat naar rechts maar de hele boel moet binnenkort los om de veerpootrubbers te vervangen. Daarna ga ik wel naar de uitlijner.
Inderdaad..dat van de achteras wist ik al wat langer.
Ik ben eigenlijk niet van plan om er nog veel poen in te stoppen...na het automaatbak gedoe heb ik niet veel zin/vertrouwen meer in de auto om eerlijk te zijn en ben met een scheef oog naar een opvolger aan het kijken.
Deze heeft er nou ook alweer bijna 5 ton opzitten en dat laat ook zijn sporen na in het interieur.
Krukas keerring bakzijde is niet lekker (terwijl ie vervangen is tijdens de bakwissel)...ook weer een duur grapje.
Vriendinlief had een tijd geleden een lading parket via marktplaats kunnen scoren..op het dashboard zonder deken/handdoek eronder..dat soort gekke dingen...het is maar een 10v.
Graag verwijderen.
  woensdag 11 maart 2015 @ 20:04:23 #261
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_150540506
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 18:29 schreef Charged het volgende:

[..]

Inderdaad..dat van de achteras wist ik al wat langer.
Ik ben eigenlijk niet van plan om er nog veel poen in te stoppen...na het automaatbak gedoe heb ik niet veel zin/vertrouwen meer in de auto om eerlijk te zijn en ben met een scheef oog naar een opvolger aan het kijken.
Deze heeft er nou ook alweer bijna 5 ton opzitten en dat laat ook zijn sporen na in het interieur.
Krukas keerring bakzijde is niet lekker (terwijl ie vervangen is tijdens de bakwissel)...ook weer een duur grapje.
Vriendinlief had een tijd geleden een lading parket via marktplaats kunnen scoren..op het dashboard zonder deken/handdoek eronder..dat soort gekke dingen...het is maar een 10v.
_O- Het vreemd vinden dat je dan sporen in je interieur hebt :D _O-

Maar wel zonde, want is/was een mooie wagen van buiten, zeker na alle subtiele aanpassingen :Y Snap de overweging trouwens wel helemaal, heb in oktober exact hetzelfde gedaan...
  woensdag 11 maart 2015 @ 20:08:58 #262
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_150540694
quote:
10s.gif Op woensdag 11 maart 2015 20:04 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

_O- Het vreemd vinden dat je dan sporen in je interieur hebt :D _O-

Maar wel zonde, want is/was een mooie wagen van buiten, zeker na alle subtiele aanpassingen :Y Snap de overweging trouwens wel helemaal, heb in oktober exact hetzelfde gedaan...
Shut up,jij.....ik zit idd op hetzelfde dilemma...een mooie N of een wat stevigere Classic.
Je helpt niet echt mee wat dat betreft,mede door jou begin ik een N echt wel te waarderen.
Graag verwijderen.
pi_150541209
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 20:08 schreef Charged het volgende:

[..]

Shut up,jij.....ik zit idd op hetzelfde dilemma...een mooie N of een wat stevigere Classic.
Je helpt niet echt mee wat dat betreft,mede door jou begin ik een N echt wel te waarderen.
Ik zeg een N, ik heb er ook een en ook een classic gehad en ik raad het echt aan.

MAAR, met al dat canbus gejank is vida en dice een must en gelijk ook de CEM foolproof maken (heatsink erop).
life happens while you're pusing the throttle.
  woensdag 11 maart 2015 @ 20:28:21 #264
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_150541395
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 20:08 schreef Charged het volgende:

[..]

Shut up,jij.....ik zit idd op hetzelfde dilemma...een mooie N of een wat stevigere Classic.
Je helpt niet echt mee wat dat betreft,mede door jou begin ik een N echt wel te waarderen.
Als ik eerlijk moet zijn? Ik geniet van iedere minuut in de N. Interieur is echt een stap vooruit, komt allemaal een stuk degelijker en luxer over. Zit ook erg goed, moet ik zeggen.

Maar het rijgedrag is echt niet te vergelijken ;( Nu ik pak 'm beet 45k per jaar maak vind ik het over het algemeen wel fijn dat het comfortabel rijdt, maar ik wil ook af en toe een bochtje kunnen pakken. Dat is hierbij, zeker in geval van een wat snellere S-bocht, toch wel een stuk minder zeker ;(

Die geartronic is ook nog steeds wat 'onvoorspelbaar', omdat ik nooit precies weet wanneer hij nou wel of niet in kickdown gaat, wat het sportieve rijden ook iets lastiger maakt.

Uiteindelijk weegt het allemaal echt wel op tegen de Classic, maar ik denk er toch sterk over op z'n minst een veerpootbrug te monteren :P

Nou is het vergelijk natuurlijk sowieso niet echt eerlijk, aangezien de Classic op de R-veren (-20mm) en Koni FSD stond, met veerpootbrug en IPD stabilisatorstangen die voor en achter 5mm dikker waren :')
  woensdag 11 maart 2015 @ 20:29:12 #265
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_150541432
Oh, en als je een keer wilt proberen kan dat natuurlijk ook hè :) Je woont dichtbij genoeg :s)
  woensdag 11 maart 2015 @ 20:30:52 #266
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_150541493
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 20:23 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Ik zeg een N, ik heb er ook een en ook een classic gehad en ik raad het echt aan.

MAAR, met al dat canbus gejank is vida en dice een must en gelijk ook de CEM foolproof maken (heatsink erop).
Hoezo raad je een N aan ten opzichte van een Classic?
Even voorop gesteld....ik rij de V misschien een half tot een vol uur per maand met geluk,de honden passen er goed in en heb alles wat ik wil qua luxe.
Maw heeft mijn voorkeur een wat stevigere motorvariant van de Classic...ook omdat ik nou wel zo'n beetje de basiskwaaltjes weet en ook een goede monteur heb voor deze modellen.

De N vind ik met name gewoon mooier.
Graag verwijderen.
  woensdag 11 maart 2015 @ 20:32:34 #267
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_150541548
quote:
14s.gif Op woensdag 11 maart 2015 20:29 schreef IrishBastard het volgende:
Oh, en als je een keer wilt proberen kan dat natuurlijk ook hè :) Je woont dichtbij genoeg :s)
Als het moment zover is stuur ik de vrouw op je af,zij is de driver,ik mag dokken.
Graag verwijderen.
  woensdag 11 maart 2015 @ 20:32:52 #268
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_150541557
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 20:32 schreef Charged het volgende:

[..]

Als het moment zover is stuur ik de vrouw op je af,zij is de driver,ik mag dokken.
:'( :D :'( :D :'(
  woensdag 11 maart 2015 @ 20:33:18 #269
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_150541574
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 20:30 schreef Charged het volgende:

[..]

Hoezo raad je een N aan ten opzichte van een Classic?
Even voorop gesteld....ik rij de V misschien een half tot een vol uur per maand met geluk,de honden passen er goed in en heb alles wat ik wil qua luxe.
Maw heeft mijn voorkeur een wat stevigere motorvariant van de Classic...ook omdat ik nou wel zo'n beetje de basiskwaaltjes weet en ook een goede monteur heb voor deze modellen.

De N vind ik met name gewoon mooier.
Ik ben echt al in geen tijden bij Dirk geweest :o Binnenkort maar weer eens gewoon, zonder issues, bij 'm op de koffie gaan :Y
  woensdag 11 maart 2015 @ 20:37:20 #270
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_150541718
quote:
10s.gif Op woensdag 11 maart 2015 20:32 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

:'( :D :'( :D :'(
mja,ik moet echt wat meer gebruik maken van de V maar ben wel blij met de keuze..zij heeft de meeste km's dus heb ik het liefste dat zij er gebruik van maakt.
Voor mijn km's heb ik een 316cdi Sprinter uit 2013.
Woon/werk is de 440 er..
Graag verwijderen.
  woensdag 11 maart 2015 @ 20:38:42 #271
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_150541768
Och, dat is een prima verdeling toch :)
  woensdag 11 maart 2015 @ 20:38:59 #272
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_150541780
quote:
10s.gif Op woensdag 11 maart 2015 20:33 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Ik ben echt al in geen tijden bij Dirk geweest :o Binnenkort maar weer eens gewoon, zonder issues, bij 'm op de koffie gaan :Y
hmm,ga graag met je mee,even (alhoewel,even bij Dirk bestaat niet) leuten.
Graag verwijderen.
  woensdag 11 maart 2015 @ 20:46:30 #273
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_150542081
Goed idee :Y Via DM even momentje prikken? ^O^
pi_150542227
quote:
10s.gif Op woensdag 11 maart 2015 20:28 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Als ik eerlijk moet zijn? Ik geniet van iedere minuut in de N. Interieur is echt een stap vooruit, komt allemaal een stuk degelijker en luxer over. Zit ook erg goed, moet ik zeggen.

Maar het rijgedrag is echt niet te vergelijken ;( Nu ik pak 'm beet 45k per jaar maak vind ik het over het algemeen wel fijn dat het comfortabel rijdt, maar ik wil ook af en toe een bochtje kunnen pakken. Dat is hierbij, zeker in geval van een wat snellere S-bocht, toch wel een stuk minder zeker ;(

Die geartronic is ook nog steeds wat 'onvoorspelbaar', omdat ik nooit precies weet wanneer hij nou wel of niet in kickdown gaat, wat het sportieve rijden ook iets lastiger maakt.
Dat ding heet niet voor niets in de volksmond ook wel de girltronic... wat een wispelturige borderlinebak kan dat zijn zeg. Kun je beter zelf poken, en dan nog heb je een behoorlijke vertraging erin zitten.

Maar eerlijk is eerlijk, zo'n V70N rijdt wel heerlijk comfortabel. Het hoekt voor geen meter, onderstuurde, overgewichtige boot die het is, maar dat comfort gebruik je meer tijd dan het strakke sturen.

Vida/Dice is overigens prima in China te bestellen, dan is de prijs nog wel te overzien :).
Schip ahoy!
  woensdag 11 maart 2015 @ 20:52:42 #275
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_150542326
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 20:50 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat ding heet niet voor niets in de volksmond ook wel de girltronic... wat een wispelturige borderlinebak kan dat zijn zeg. Kun je beter zelf poken, en dan nog heb je een behoorlijke vertraging erin zitten.

Maar eerlijk is eerlijk, zo'n V70N rijdt wel heerlijk comfortabel. Het hoekt voor geen meter, onderstuurde, overgewichtige boot die het is, maar dat comfort gebruik je meer tijd dan het strakke sturen.

Vida/Dice is overigens prima in China te bestellen, dan is de prijs nog wel te overzien :).
Goede genuanceerde toevoegingen weer Piet :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')