abonnement Unibet Coolblue
pi_145831659
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 20:57 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:

[..]

_O_ Jij snapt `em!
Volgens mijn instructeur ga ik hem ook 100000% halen in 1 keer !
Ja die kennen we nu wel Braddie :')
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  woensdag 22 oktober 2014 @ 21:23:34 #27
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_145832241
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 20:57 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:

[..]

_O_ Jij snapt `em!
Volgens mijn instructeur ga ik hem ook 100000% halen in 1 keer !
Gewoon niet gek laten maken, in jezelf geloven en laten zien wat je kunt. Dan kan het niet misgaan. En mocht je een foutje maken, niet in de stress raken, niemand rijdt immers foutloos.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_145833258
quote:
14s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 21:23 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Gewoon niet gek laten maken, in jezelf geloven en laten zien wat je kunt. Dan kan het niet misgaan. En mocht je een foutje maken, niet in de stress raken, niemand rijdt immers foutloos.
Ooh, dat doe ik ook absoluut niet, ik weet wat ik kan, en ik rij al een flinke poos gewoon foutloos tijdens m`n lessen, en ik vind het heerlijk om te rijden, ben er vrij zelfverzekerd in geworden durf ik zelfs te stellen, met zekerheid de weg op is erg belangrijk.
pi_145838805
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 20:57 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:

[..]

_O_ Jij snapt `em!
Volgens mijn instructeur ga ik hem ook 100000% halen in 1 keer !
100 lessen gehad nu?
Liefhebber van oldtimers en LPG
pi_145846365
Ik heb als ik afrij 150 uur gereden :')...
Punt 1 omdat ik niet zo`n fantastische chauffeur ben (Althans, ik rij prima maar ik pik dingen niet zo snel op als de meeste .)
Punt 2 omdat ik bij instructeur 1 30-40 uur heb gereden maar die man leerde mij echt helemaal niets, en bij instructeur 2 heb ik ook 30-40 uur gereden maar die maakte mij énorm onzeker (Zeggen dat ik het nooit zou kunnen en een waardeloze lesser ben..)
Punt 3 omdat ik heel veel moeite had met mijn theorie, en daardoor een pauze van 8 maanden heb ingelast (Ik heb 7x over mijn theorie gedaan.... En ben in die 8 maanden van rijles pauze weer enorm onzeker geworden over het rijden, en dat heeft ook heel lang geduurd voordat het eruit ging)

Ik had de eerste 40-60 les uur énorme rijangst, want heb in 2006 toen ik ging "Joyriden" met een
brommobiel schade gemaakt... En niet zo`n beetje ook.

Ik reed met de brommobiel in de achterkant van mijn buurman zijn nieuwe Twingo, en sindsdien ben ik eigenlijk best wel bang geworden in het verkeer, daarom durfde ik ook pas in 2013 te beginnen met lessen en naja, dit heeft wel zijn plek achtergelaten.

Ik zat de eerste 40-60 les uur alleen maar met zweethanden in de auto, bij mijn 2e instructeur was dit op een gegeven moment weg, totdat ik voor de zoveelste keer de auto liet afslaan en hij mij een waardeloze lesser noemde.

Toen voor instructeur 3 gekozen en die heeft mij echt van alles laten doen om mij van mijn rijangst af te helpen, waaronder het belangrijkste, laten zien wat de auto allemaal kan en laten zien dat jij ten allen tijden de auto de baas bent. (Hij heeft mij een paar x een stoplicht sprintje laten doen, hij heeft mij de auto echt goed laten doortrekken) En het belangrijkste hij heeft mij plezier laten krijgen in het autorijden, ik stap nu bijwijze van fluitend de auto in en zit heel erg relaxed in de auto.

Het kostte mij echt een hoop geld, en heb vaak gedacht van, ik nok er gewoon mee want ga het nooit kunnen, maar uiteindelijk ben ik blij dat ik heb doorgezet :) O+
pi_145846492
- hou eens een keer op -

[ Bericht 97% gewijzigd door Anne op 23-10-2014 11:43:24 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_145849523
Ik vind het wel kut dat ik vanwege mijn werk nagenoeg altijd in het donker moet rijden. Van de 25 lessen heb ik er denk ik 20 in het donker gereden. Heb daar toch meer moeite mee.

Afgelopen dinsdag de eerste les waarna ik mij na afloop echt kut voelde. Zat er niet lekker in en later nog bijna een ongeluk gehad met het invoegen.

Ik maakte snelheid en een Polo zat achter mij te kleven omdat het hem nog niet snel genoeg ging schijnbaar. Rond de 100 besloot ik de lege snelweg op te rijden en zag dat hij nog achter mij zat. Ik deed het kijkwerk, knipperlicht en reed naar links en op dat moment deed de Polo hetzelfde en omdat hij heel kort achter mij zat en hij mij wilde inhalen tijdens het invoegen reed ik dus bijna tegen hem op. Zag het nog wel gebeuren en op dat moment greep mijn instructeur in. Als die dat niet deed was ik waarschijnlijk van schrik zelf de railing in gereden. Instructeur woedend en toeterde, maar zoiets blijft toch bij je.

Maar goed, nu nog volgens mij iets van 10 uur rijles tot het examen volgende week vrijdag. Eigenlijk gaat alles wel goed en als opmerking bij mijn TTT dat de doorstroming beter kan. Heb wel zin in het examen in ieder geval, hopelijk ben ik er dan ook gelijk vanaf.
pi_145856375
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:21 schreef Foxiee het volgende:
Ik vind het wel kut dat ik vanwege mijn werk nagenoeg altijd in het donker moet rijden. Van de 25 lessen heb ik er denk ik 20 in het donker gereden. Heb daar toch meer moeite mee.

Afgelopen dinsdag de eerste les waarna ik mij na afloop echt kut voelde. Zat er niet lekker in en later nog bijna een ongeluk gehad met het invoegen.

Ik maakte snelheid en een Polo zat achter mij te kleven omdat het hem nog niet snel genoeg ging schijnbaar. Rond de 100 besloot ik de lege snelweg op te rijden en zag dat hij nog achter mij zat. Ik deed het kijkwerk, knipperlicht en reed naar links en op dat moment deed de Polo hetzelfde en omdat hij heel kort achter mij zat en hij mij wilde inhalen tijdens het invoegen reed ik dus bijna tegen hem op. Zag het nog wel gebeuren en op dat moment greep mijn instructeur in. Als die dat niet deed was ik waarschijnlijk van schrik zelf de railing in gereden. Instructeur woedend en toeterde, maar zoiets blijft toch bij je.

Maar goed, nu nog volgens mij iets van 10 uur rijles tot het examen volgende week vrijdag. Eigenlijk gaat alles wel goed en als opmerking bij mijn TTT dat de doorstroming beter kan. Heb wel zin in het examen in ieder geval, hopelijk ben ik er dan ook gelijk vanaf.
Alvast succes met je examen volgende week! Goed om te horen dat je zin hebt in je examen, dat scheelt in ieder geval al een hele hoop.

Ongeduldige weggebruikers zijn altijd vervelend, maar je komt ze helaas overal tegen. Probeer er niet te onzeker over te worden. Het zegt genoeg dat alles goed gaat!
pi_145857175
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:21 schreef Foxiee het volgende:

Afgelopen dinsdag de eerste les waarna ik mij na afloop echt kut voelde. Zat er niet lekker in en later nog bijna een ongeluk gehad met het invoegen.

Ik maakte snelheid en een Polo zat achter mij te kleven omdat het hem nog niet snel genoeg ging schijnbaar. Rond de 100 besloot ik de lege snelweg op te rijden en zag dat hij nog achter mij zat. Ik deed het kijkwerk, knipperlicht en reed naar links en op dat moment deed de Polo hetzelfde en omdat hij heel kort achter mij zat en hij mij wilde inhalen tijdens het invoegen reed ik dus bijna tegen hem op. Zag het nog wel gebeuren en op dat moment greep mijn instructeur in. Als die dat niet deed was ik waarschijnlijk van schrik zelf de railing in gereden. Instructeur woedend en toeterde, maar zoiets blijft toch bij je.
Ik reed richting de snelweg, en er stonden stoplichten, op het moment dat ik al wil gaan remmen dacht er een B-Klasse even leuk voor mij te gaan staan (schuin notabene) waardoor ik echt keihard op de rem moest trappen, dat soort mensen wil ik zó hun banden van lek prikken :')
pi_145857839
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 17:07 schreef Bulb het volgende:

[..]

Alvast succes met je examen volgende week! Goed om te horen dat je zin hebt in je examen, dat scheelt in ieder geval al een hele hoop.

Ongeduldige weggebruikers zijn altijd vervelend, maar je komt ze helaas overal tegen. Probeer er niet te onzeker over te worden. Het zegt genoeg dat alles goed gaat!
Bedankt! Zal wel wat zenuwachtig zijn als ik eenmaal moet afrijden, maar kijk er niet tegenop. TTT ging goed en nu eigenlijk de puntjes op de i zetten.

Al vind ik doorstroming wel een heel lastig punt. Ik wacht liever op een rotonde dan dat ik gok neem of de auto door rijdt of afslaat of zoals gister dat ik achter een fietser wilde blijven omdat ik zag dat er tegenliggers aankwamen. Toen zei mijn instructeur dat ik maar gewoon gas moest geven en doen. Uiteindelijk zie je dan wel dat het kon, maar dat moet er bij nog in evenals het gas vasthouden bij in/uit voegen.

Maar vanaf nu tot mijn examen volgende week vrijdag moet ik iedere dag rijden dus heb nog wel wat tijd om het eigen te maken.
pi_145858289
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 17:53 schreef Foxiee het volgende:

[..]

Bedankt! Zal wel wat zenuwachtig zijn als ik eenmaal moet afrijden, maar kijk er niet tegenop. TTT ging goed en nu eigenlijk de puntjes op de i zetten.

Al vind ik doorstroming wel een heel lastig punt. Ik wacht liever op een rotonde dan dat ik gok neem of de auto door rijdt of afslaat of zoals gister dat ik achter een fietser wilde blijven omdat ik zag dat er tegenliggers aankwamen. Toen zei mijn instructeur dat ik maar gewoon gas moest geven en doen. Uiteindelijk zie je dan wel dat het kon, maar dat moet er bij nog in evenals het gas vasthouden bij in/uit voegen.

Maar vanaf nu tot mijn examen volgende week vrijdag moet ik iedere dag rijden dus heb nog wel wat tijd om het eigen te maken.
Heel herkenbaar wat je zegt over doorstroming. Ik blijf bijvoorbeeld liever achter een vrachtwagen rijden dan dat ik snel moet inhalen en daarna meteen weer terug moet naar de rechter rijstrook. Zeker omdat je lang niet altijd kunt zien hoeveel auto's er nog voor die vrachtwagen rijden. Daarnaast sta ik ook liever een paar seconde langer stil op kruispunten of rotondes om zeker te weten dat ik voorrang krijg of de rotonde op kan rijden.

Zenuwen horen er (helaas) bij. Laat je ook niet ontmoedigen als het nou tijdens het lessen volgende week ineens slecht zou gaan. Ik heb deze week mijn rijbewijs gehaald, maar de twee lessen die ik daarvoor nog had gingen slecht. Ik was teveel bezig met nadenken en met het komende examen. Gelukkig had de examinator door dat ik zenuwachtig was. Hij kon mij goed uitleggen dat je bij fouten niet meteen zakt, als je het maar goed op kan lossen. Uiteindelijk ben ik geslaagd en kreeg ik te horen dat ik een "perfecte" rit had gereden. Ik weet dat het makkelijk praten is, maar als jouw instructeur er geen vertrouwen in had gehad dan had hij je ook niet op laten gaan.
pi_145859035
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 17:32 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:

[..]

Ik reed richting de snelweg, en er stonden stoplichten, op het moment dat ik al wil gaan remmen dacht er een B-Klasse even leuk voor mij te gaan staan (schuin notabene) waardoor ik echt keihard op de rem moest trappen, dat soort mensen wil ik zó hun banden van lek prikken :')
Dit heb ik dus ook meegemaakt. Ik reed op de strook voor rechtsaf, besluit een automobilist ineens dat hij ook rechtsaf moet. Zonder knipperlicht gooide hij zijn auto ervoor. Moest vol op de rem.

Heb me vaak genoeg afgevraagd waarom die mensen wél al een rijbewijs hebben.
pi_145859169
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 18:32 schreef Bulb het volgende:

[..]

Dit heb ik dus ook meegemaakt. Ik reed op de strook voor rechtsaf, besluit een automobilist ineens dat hij ook rechtsaf moet. Zonder knipperlicht gooide hij zijn auto ervoor. Moest vol op de rem.

Heb me vaak genoeg afgevraagd waarom die mensen wél al een rijbewijs hebben.
Dit inderdaad, sommige mensen kijken gewoon niet, of ze kijken (zoals een kennis van me) in hun binnenspiegel en voegen dan in :')
pi_145860923
Ik ging vandaag in de spits rijden en dat is echt klote. De algemene regel is: een kruispunt mag je niet blokkeren. Dat zei m'n instructeur ook. Ik kwam echter in deze situatie: het stoplicht staat op rood en de doorgaande rijbaan zit vol met auto's. Rechts van mij was er een weg die haaientanden heeft en zij moeten dus al het kruisende verkeer voor laten gaan. Ik stond precies voor die weg stil en 'blokkeerde' dus eigenlijk die weg. Maar als die bestuurders haaientanden hebben, dan maakt het toch niet uit?

Vorige keer 'blokkeerde' ik een uitrit, omdat er file was, maar die bestuurders moesten me sowieso al voor laten gaan, dus dan maakt het toch niet uit of ik daar stil sta? Bij sommige uitritten zie je een witte kruis op het wegdek, dat je er niet mag stilstaan, maar dat was hier niet het geval.

Dit was de situatie:



Ik ben de rode auto en de blauwe auto heeft haaientanden of een uitritconstructie. Ben ik dan fout als ik daar stilsta, omdat ik niet door kan rijden?
pi_145862296
quote:
15s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 19:30 schreef Sander166 het volgende:
Ik ging vandaag in de spits rijden en dat is echt klote. De algemene regel is: een kruispunt mag je niet blokkeren. Dat zei m'n instructeur ook. Ik kwam echter in deze situatie: het stoplicht staat op rood en de doorgaande rijbaan zit vol met auto's. Rechts van mij was er een weg die haaientanden heeft en zij moeten dus al het kruisende verkeer voor laten gaan. Ik stond precies voor die weg stil en 'blokkeerde' dus eigenlijk die weg. Maar als die bestuurders haaientanden hebben, dan maakt het toch niet uit?

Vorige keer 'blokkeerde' ik een uitrit, omdat er file was, maar die bestuurders moesten me sowieso al voor laten gaan, dus dan maakt het toch niet uit of ik daar stil sta? Bij sommige uitritten zie je een witte kruis op het wegdek, dat je er niet mag stilstaan, maar dat was hier niet het geval.

Dit was de situatie:

[ afbeelding ]

Ik ben de rode auto en de blauwe auto heeft haaientanden of een uitritconstructie. Ben ik dan fout als ik daar stilsta, omdat ik niet door kan rijden?
Ja. Op kruispunten mag je niet stilstaan.
Liefhebber van oldtimers en LPG
pi_145864706
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 20:04 schreef ThePartyPooper het volgende:

[..]

Ja. Op kruispunten mag je niet stilstaan.
Ja, maar als ik zie dat ik niet kan doorrijden en ik laat de uitrit of weg met haaientanden vrij, dan geef ik hun in principe voorrang, terwijl ze dat niet hebben. Die blauwe auto zou dan de weg opgaan en voor me stil komen te staan :')

Bij een gelijkwaardig kruispunt of als er een witte kruis op het wegdek staat, dan snap ik wel dat ik de weg niet mag blokkeren. Maar in dit geval heb ik gewoon voorrang, of ik nou noodgedwongen stil sta of zachtjes kan doorrijden.

Ik denk dat het per situatie verschilt. Als de voorrang dmv stoplichten is geregeld, dan weet je dat je de weg niet mag blokkeren, omdat het kruisende verkeer groen kan krijgen..en dan sta je daar de boel te blokkeren :') Maar als ze haaientanden hebben? Ja, dan moeten ze maar wachten lijkt mij..
pi_145865434
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 20:50 schreef Sander166 het volgende:

[..]

Ja, maar als ik zie dat ik niet kan doorrijden en ik laat de uitrit of weg met haaientanden vrij, dan geef ik hun in principe voorrang, terwijl ze dat niet hebben. Die blauwe auto zou dan de weg opgaan en voor me stil komen te staan :')

Bij een gelijkwaardig kruispunt of als er een witte kruis op het wegdek staat, dan snap ik wel dat ik de weg niet mag blokkeren. Maar in dit geval heb ik gewoon voorrang, of ik nou noodgedwongen stil sta of zachtjes kan doorrijden.

Ik denk dat het per situatie verschilt. Als de voorrang dmv stoplichten is geregeld, dan weet je dat je de weg niet mag blokkeren, omdat het kruisende verkeer groen kan krijgen..en dan sta je daar de boel te blokkeren :') Maar als ze haaientanden hebben? Ja, dan moeten ze maar wachten lijkt mij..
Maar dan blokkeer je ook mensen die naar links willen.
Liefhebber van oldtimers en LPG
pi_145866151
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 21:04 schreef ThePartyPooper het volgende:

[..]

Maar dan blokkeer je ook mensen die naar links willen.
Je bedoelt mensen die uit tegengestelde richting komen en de weg/uitrit van de blauwe auto in willen rijden? Die moeten al het doorgaande verkeer voor laten gaan en daar val ik dan toch ook onder?
pi_145866405
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 21:17 schreef Sander166 het volgende:

[..]

Je bedoelt mensen die uit tegengestelde richting komen en de weg/uitrit van de blauwe auto in willen rijden? Die moeten al het doorgaande verkeer voor laten gaan en daar val ik dan toch ook onder?
En die er uit komen.
Liefhebber van oldtimers en LPG
pi_145866556
verkeerd gelezen
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
  donderdag 23 oktober 2014 @ 21:35:39 #46
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_145867061
Ik begin aardig in de buurt van braddy te komen 1 keer gezakt onterecht 2e keer gezakt volledig terecht.
Zie nu wel erg op tegen het examen.
BAM dit is 3KB
pi_145867625
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 21:22 schreef ThePartyPooper het volgende:

[..]

En die er uit komen.
Maar die hebben geen voorrang. Het is wel zo dat je de doorstroming bevordert als je uitritten of wegen met haaientanden niet blokkeert in een file. Ook al heb je voorrang, het is 'asociaal' om er stil te blijven staan, omdat die mensen misschien rechtdoor of linksaf willen. Als ze ook rechtsaf willen, zoals de blauwe auto, dan komt hij voor je stil te staan en blokkeert ie zelf de weg :')

Maargoed, weer wat geleerd. M'n instructeur keek me hoofdschuddend aan en de rest van de les zat ik echt zo: :? Ik snapte echt niet wat ik verkeerd deed..
pi_145868692
quote:
7s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 21:25 schreef De_Dakgoot het volgende:
verkeerd gelezen
Haha ik had je reactie gelezen, maar er zit wel een kern van waarheid in. Bij voorrangsregels gaan ze er wel vanuit dat je door kan rijden. Als je stilstaat in een file, is het asociaal om bv. de uitrit van een grote parkeerplaats te blokkeren. Of een drukke weg die haaientanden heeft. Niemand kan er dan in of uit en je belemmert de doorstroming.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sander166 op 23-10-2014 22:09:27 ]
  FOK!fotograaf vrijdag 24 oktober 2014 @ 00:05:24 #49
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_145874397
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 20:50 schreef Sander166 het volgende:
Bij een gelijkwaardig kruispunt of als er een witte kruis op het wegdek staat, dan snap ik wel dat ik de weg niet mag blokkeren. Maar in dit geval heb ik gewoon voorrang, of ik nou noodgedwongen stil sta of zachtjes kan doorrijden.
Dat witte kruis heeft 0 juridische betekenis. Art. 14 is het enige dat telt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_145875925
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 00:05 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dat witte kruis heeft 0 juridische betekenis. Art. 14 is het enige dat telt.
Ik zie het toch wel vaak bij bruggen, maar het heeft meer een praktische betekenis.

Wat vind je van de situatie die ik had beschreven? Is het fout om een uitrit of weg met haaientanden te blokkeren als je in een file rijdt?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')