Ja die kennen we nu wel Braddiequote:Op woensdag 22 oktober 2014 20:57 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:
[..]
Jij snapt `em!
Volgens mijn instructeur ga ik hem ook 100000% halen in 1 keer !
Gewoon niet gek laten maken, in jezelf geloven en laten zien wat je kunt. Dan kan het niet misgaan. En mocht je een foutje maken, niet in de stress raken, niemand rijdt immers foutloos.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 20:57 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:
[..]
Jij snapt `em!
Volgens mijn instructeur ga ik hem ook 100000% halen in 1 keer !
Ooh, dat doe ik ook absoluut niet, ik weet wat ik kan, en ik rij al een flinke poos gewoon foutloos tijdens m`n lessen, en ik vind het heerlijk om te rijden, ben er vrij zelfverzekerd in geworden durf ik zelfs te stellen, met zekerheid de weg op is erg belangrijk.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:23 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Gewoon niet gek laten maken, in jezelf geloven en laten zien wat je kunt. Dan kan het niet misgaan. En mocht je een foutje maken, niet in de stress raken, niemand rijdt immers foutloos.
100 lessen gehad nu?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 20:57 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:
[..]
Jij snapt `em!
Volgens mijn instructeur ga ik hem ook 100000% halen in 1 keer !
Alvast succes met je examen volgende week! Goed om te horen dat je zin hebt in je examen, dat scheelt in ieder geval al een hele hoop.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 13:21 schreef Foxiee het volgende:
Ik vind het wel kut dat ik vanwege mijn werk nagenoeg altijd in het donker moet rijden. Van de 25 lessen heb ik er denk ik 20 in het donker gereden. Heb daar toch meer moeite mee.
Afgelopen dinsdag de eerste les waarna ik mij na afloop echt kut voelde. Zat er niet lekker in en later nog bijna een ongeluk gehad met het invoegen.
Ik maakte snelheid en een Polo zat achter mij te kleven omdat het hem nog niet snel genoeg ging schijnbaar. Rond de 100 besloot ik de lege snelweg op te rijden en zag dat hij nog achter mij zat. Ik deed het kijkwerk, knipperlicht en reed naar links en op dat moment deed de Polo hetzelfde en omdat hij heel kort achter mij zat en hij mij wilde inhalen tijdens het invoegen reed ik dus bijna tegen hem op. Zag het nog wel gebeuren en op dat moment greep mijn instructeur in. Als die dat niet deed was ik waarschijnlijk van schrik zelf de railing in gereden. Instructeur woedend en toeterde, maar zoiets blijft toch bij je.
Maar goed, nu nog volgens mij iets van 10 uur rijles tot het examen volgende week vrijdag. Eigenlijk gaat alles wel goed en als opmerking bij mijn TTT dat de doorstroming beter kan. Heb wel zin in het examen in ieder geval, hopelijk ben ik er dan ook gelijk vanaf.
Ik reed richting de snelweg, en er stonden stoplichten, op het moment dat ik al wil gaan remmen dacht er een B-Klasse even leuk voor mij te gaan staan (schuin notabene) waardoor ik echt keihard op de rem moest trappen, dat soort mensen wil ik zó hun banden van lek prikkenquote:Op donderdag 23 oktober 2014 13:21 schreef Foxiee het volgende:
Afgelopen dinsdag de eerste les waarna ik mij na afloop echt kut voelde. Zat er niet lekker in en later nog bijna een ongeluk gehad met het invoegen.
Ik maakte snelheid en een Polo zat achter mij te kleven omdat het hem nog niet snel genoeg ging schijnbaar. Rond de 100 besloot ik de lege snelweg op te rijden en zag dat hij nog achter mij zat. Ik deed het kijkwerk, knipperlicht en reed naar links en op dat moment deed de Polo hetzelfde en omdat hij heel kort achter mij zat en hij mij wilde inhalen tijdens het invoegen reed ik dus bijna tegen hem op. Zag het nog wel gebeuren en op dat moment greep mijn instructeur in. Als die dat niet deed was ik waarschijnlijk van schrik zelf de railing in gereden. Instructeur woedend en toeterde, maar zoiets blijft toch bij je.
Bedankt! Zal wel wat zenuwachtig zijn als ik eenmaal moet afrijden, maar kijk er niet tegenop. TTT ging goed en nu eigenlijk de puntjes op de i zetten.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 17:07 schreef Bulb het volgende:
[..]
Alvast succes met je examen volgende week! Goed om te horen dat je zin hebt in je examen, dat scheelt in ieder geval al een hele hoop.
Ongeduldige weggebruikers zijn altijd vervelend, maar je komt ze helaas overal tegen. Probeer er niet te onzeker over te worden. Het zegt genoeg dat alles goed gaat!
Heel herkenbaar wat je zegt over doorstroming. Ik blijf bijvoorbeeld liever achter een vrachtwagen rijden dan dat ik snel moet inhalen en daarna meteen weer terug moet naar de rechter rijstrook. Zeker omdat je lang niet altijd kunt zien hoeveel auto's er nog voor die vrachtwagen rijden. Daarnaast sta ik ook liever een paar seconde langer stil op kruispunten of rotondes om zeker te weten dat ik voorrang krijg of de rotonde op kan rijden.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 17:53 schreef Foxiee het volgende:
[..]
Bedankt! Zal wel wat zenuwachtig zijn als ik eenmaal moet afrijden, maar kijk er niet tegenop. TTT ging goed en nu eigenlijk de puntjes op de i zetten.
Al vind ik doorstroming wel een heel lastig punt. Ik wacht liever op een rotonde dan dat ik gok neem of de auto door rijdt of afslaat of zoals gister dat ik achter een fietser wilde blijven omdat ik zag dat er tegenliggers aankwamen. Toen zei mijn instructeur dat ik maar gewoon gas moest geven en doen. Uiteindelijk zie je dan wel dat het kon, maar dat moet er bij nog in evenals het gas vasthouden bij in/uit voegen.
Maar vanaf nu tot mijn examen volgende week vrijdag moet ik iedere dag rijden dus heb nog wel wat tijd om het eigen te maken.
Dit heb ik dus ook meegemaakt. Ik reed op de strook voor rechtsaf, besluit een automobilist ineens dat hij ook rechtsaf moet. Zonder knipperlicht gooide hij zijn auto ervoor. Moest vol op de rem.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 17:32 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:
[..]
Ik reed richting de snelweg, en er stonden stoplichten, op het moment dat ik al wil gaan remmen dacht er een B-Klasse even leuk voor mij te gaan staan (schuin notabene) waardoor ik echt keihard op de rem moest trappen, dat soort mensen wil ik zó hun banden van lek prikken
Dit inderdaad, sommige mensen kijken gewoon niet, of ze kijken (zoals een kennis van me) in hun binnenspiegel en voegen dan inquote:Op donderdag 23 oktober 2014 18:32 schreef Bulb het volgende:
[..]
Dit heb ik dus ook meegemaakt. Ik reed op de strook voor rechtsaf, besluit een automobilist ineens dat hij ook rechtsaf moet. Zonder knipperlicht gooide hij zijn auto ervoor. Moest vol op de rem.
Heb me vaak genoeg afgevraagd waarom die mensen wél al een rijbewijs hebben.
Ja. Op kruispunten mag je niet stilstaan.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 19:30 schreef Sander166 het volgende:
Ik ging vandaag in de spits rijden en dat is echt klote. De algemene regel is: een kruispunt mag je niet blokkeren. Dat zei m'n instructeur ook. Ik kwam echter in deze situatie: het stoplicht staat op rood en de doorgaande rijbaan zit vol met auto's. Rechts van mij was er een weg die haaientanden heeft en zij moeten dus al het kruisende verkeer voor laten gaan. Ik stond precies voor die weg stil en 'blokkeerde' dus eigenlijk die weg. Maar als die bestuurders haaientanden hebben, dan maakt het toch niet uit?
Vorige keer 'blokkeerde' ik een uitrit, omdat er file was, maar die bestuurders moesten me sowieso al voor laten gaan, dus dan maakt het toch niet uit of ik daar stil sta? Bij sommige uitritten zie je een witte kruis op het wegdek, dat je er niet mag stilstaan, maar dat was hier niet het geval.
Dit was de situatie:
[ afbeelding ]
Ik ben de rode auto en de blauwe auto heeft haaientanden of een uitritconstructie. Ben ik dan fout als ik daar stilsta, omdat ik niet door kan rijden?
Ja, maar als ik zie dat ik niet kan doorrijden en ik laat de uitrit of weg met haaientanden vrij, dan geef ik hun in principe voorrang, terwijl ze dat niet hebben. Die blauwe auto zou dan de weg opgaan en voor me stil komen te staanquote:Op donderdag 23 oktober 2014 20:04 schreef ThePartyPooper het volgende:
[..]
Ja. Op kruispunten mag je niet stilstaan.
Maar dan blokkeer je ook mensen die naar links willen.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 20:50 schreef Sander166 het volgende:
[..]
Ja, maar als ik zie dat ik niet kan doorrijden en ik laat de uitrit of weg met haaientanden vrij, dan geef ik hun in principe voorrang, terwijl ze dat niet hebben. Die blauwe auto zou dan de weg opgaan en voor me stil komen te staan
Bij een gelijkwaardig kruispunt of als er een witte kruis op het wegdek staat, dan snap ik wel dat ik de weg niet mag blokkeren. Maar in dit geval heb ik gewoon voorrang, of ik nou noodgedwongen stil sta of zachtjes kan doorrijden.
Ik denk dat het per situatie verschilt. Als de voorrang dmv stoplichten is geregeld, dan weet je dat je de weg niet mag blokkeren, omdat het kruisende verkeer groen kan krijgen..en dan sta je daar de boel te blokkeren Maar als ze haaientanden hebben? Ja, dan moeten ze maar wachten lijkt mij..
Je bedoelt mensen die uit tegengestelde richting komen en de weg/uitrit van de blauwe auto in willen rijden? Die moeten al het doorgaande verkeer voor laten gaan en daar val ik dan toch ook onder?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 21:04 schreef ThePartyPooper het volgende:
[..]
Maar dan blokkeer je ook mensen die naar links willen.
En die er uit komen.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 21:17 schreef Sander166 het volgende:
[..]
Je bedoelt mensen die uit tegengestelde richting komen en de weg/uitrit van de blauwe auto in willen rijden? Die moeten al het doorgaande verkeer voor laten gaan en daar val ik dan toch ook onder?
Maar die hebben geen voorrang. Het is wel zo dat je de doorstroming bevordert als je uitritten of wegen met haaientanden niet blokkeert in een file. Ook al heb je voorrang, het is 'asociaal' om er stil te blijven staan, omdat die mensen misschien rechtdoor of linksaf willen. Als ze ook rechtsaf willen, zoals de blauwe auto, dan komt hij voor je stil te staan en blokkeert ie zelf de wegquote:
Haha ik had je reactie gelezen, maar er zit wel een kern van waarheid in. Bij voorrangsregels gaan ze er wel vanuit dat je door kan rijden. Als je stilstaat in een file, is het asociaal om bv. de uitrit van een grote parkeerplaats te blokkeren. Of een drukke weg die haaientanden heeft. Niemand kan er dan in of uit en je belemmert de doorstroming.quote:
Dat witte kruis heeft 0 juridische betekenis. Art. 14 is het enige dat telt.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 20:50 schreef Sander166 het volgende:
Bij een gelijkwaardig kruispunt of als er een witte kruis op het wegdek staat, dan snap ik wel dat ik de weg niet mag blokkeren. Maar in dit geval heb ik gewoon voorrang, of ik nou noodgedwongen stil sta of zachtjes kan doorrijden.
Ik zie het toch wel vaak bij bruggen, maar het heeft meer een praktische betekenis.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat witte kruis heeft 0 juridische betekenis. Art. 14 is het enige dat telt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |