abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_145803737

Server status | Officiële Simcity updates

SimCity staat al sinds 1989 bij gamers bekend als DE steden bouw simulator op de PC. Na het succes van de voorgaande games in de serie hebben EA en Maxis besloten om de serie een reboot te geven. Daarom geen SimCity 5, maar gewoon SimCity.

Het doel moge duidelijk zijn. Een stad bouwen waarin je inwoners gelukkig zijn, je industrie op volle toeren draait en het geld met bakken tegelijk binnen stroomt! En voor het eerst in de geschiedenis kun je dit nu doen met je vrienden want SimCity ondersteunt multiplayer regio's tot 16 spelers.

In Nederland kwam SimCity uit op 7 maart 2013.

Uitleg over SimCity
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trailers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Reviews
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Plaatjes












Tutorials, tips, tricks & strategy
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fok! Regio's
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Teamspeak server
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OP door TigerXtrm, Regio overzicht door Mschol.
22-10: OP bijgewerkt, deel links naar overzichten verwijderd i.v.m. niet meer beschikbaar
pi_145805950
Tja. Het zou mijn GotY zijn geweest als het allemaal out of the box gewerkt had. Geen idee wat de status nu is trouwens, te druk met andere games om maar een blik te werpen op de patches :D
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_145806055
:( En dat na SimCity 4.

Eeuwig zonde.
pi_145806073
quote:
9s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 07:00 schreef Typisch het volgende:
:( En dat na SimCity 4.

Eeuwig zonde.
SimCity 4 is na 12 jaar nog steeds ongeevenaard.
pi_145806092
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 07:08 schreef Trebo het volgende:

[..]

SimCity 4 is na 12 jaar nog steeds ongeevenaard.
Had toch prachtig geweest als ze die game gewoon in een iets modernern jasje hadden gestoken, in plaats van al deze bullcrap er omheen.

Gelukkig heb ik SimCity 4 gratis er bij gekregen als vergoeding.
pi_145806096
quote:
10s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 07:12 schreef Typisch het volgende:

[..]

Had toch prachtig geweest als ze die game gewoon in een iets modernern jasje hadden gestoken, in plaats van al deze bullcrap er omheen.

Gelukkig heb ik SimCity 4 gratis er bij gekregen als vergoeding.
Vind ik ook hoor, maar ja wij zijn maar simpele zielen joh.
pi_145806114
quote:
10s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 07:14 schreef Trebo het volgende:

[..]

Vind ik ook hoor, maar ja wij zijn maar simpele zielen joh.
En het klonk allemaal nog best okayish. Een havenstadje, een echte industriestad etc. Maar als dat dan vervolgens voor geen reet werkt. :')
pi_145806128
quote:
14s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 07:19 schreef Typisch het volgende:

[..]

En het klonk allemaal nog best okayish. Een havenstadje, een echte industriestad etc. Maar als dat dan vervolgens voor geen reet werkt. :')
Eens hoor. Plaatjes zijn verder wel prachtig, maar die gameplay.. man o man. Overigens had Sim City 4 ook wel een dik minpunt. Die wilde je er wel eens zomaar uitgooien, uren bezig.. weg stad :'(
pi_145829480
grootere maps AUB! godamnnnnnnnnnnn
Geniet van het leven:):)
pi_145830125
Deze serie was zo ontzettend populair en heeft geen concurrent, is dus een gouden business als je gewoon met een 'fatsoenlijke' game komt, hoe kan je het dan alsnog zo verpesten ;( .

Zo zonde voor deze geweldige serie, maar grotere maps kunnen ze er waarschijnlijk nu niet meer in krijgen, anders hadden ze dat toch allang gedaan.
pi_145830606
Volgend jaar maar weer een reboot?
pi_145833878
Ik heb m dan ook niet gekocht, sc4 is veel beter, gebruiksvriendelijker en makkelijker te modden :)
Enige nadeel van sc4 vind ik is dat het niet 100% stabiel draait, maar veel saven en de rest is gewoon tof O+
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
pi_145846628
Terecht ook, die stille dood. Ik ben sinds 2 weken weer volop met Sim City 4 bezig. Elke dag even weer wat extra plugins downloaden, en zo krijg je langzaam een database in de game met oneindige mogelijkheden en leer je ook steeds meer leuke dingen in elkaar te knutselen, zoals boerengebieden, enorme kruispunten, mooie stranden, havens, vliegvelden, etc. Alles is 100% naar eigen inzicht te ontwerpen en in te richten, echt geweldig _O_

Mijn herinnering aan SC4 was dat ik telkens mijn computer door het raam gooide omdat het spel crashte als ik nèt 2 uur lang een prachtige wijk had zitten bouwen. Dan verdween gelijk alle zin om de game voor ook nog maar één minuut te spelen.

Nu met Steam en Windows 8 heb ik wat instellingen aangepast zodat alles lekker werkt (ook goede resolutie etc.) en heb ik geen enkele crash meer gehad, zelfs niet met honderden plugins geïnstalleerd. Prachtig *O*

En ik heb er nu een gewoonte van gemaakt om elke 5 minuten op CTRL+S te drukken. Dat neemt ook alle zorgen weg. Voorheen savede ik alleen via het menu en dat was zo omslachtig, gelukkig kwam ik erachter dat de standaard save-sneltoets ook in Sim City 4 werkt :)

Sim City 5 was voor mij sowieso al een no-go. Niet alleen de kleine maps, maar ook gewoon het feit dat je totaal geen realistische 'complete' regio kon neerzetten zoals dat in SC4 kan, waarbij je al je steden prachtig in elkaar laat overlopen.
pi_145847490
Ik wil, als optimist, nog wel een poging wagen. Iemand interesse mee te doen in een regio? Heb het al ruim 1,5 jaar niet meer gespeeld :D Toch sonde van het geld.
pi_145847713
quote:
10s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 12:06 schreef davedavy het volgende:
Ik wil, als optimist, nog wel een poging wagen. Iemand interesse mee te doen in een regio? Heb het al ruim 1,5 jaar niet meer gespeeld :D Toch sonde van het geld.
C&C4 was pas zonde van het geld: 20 minuten gespeeld en 50 euro voor neergelegd _O-
pi_145848465
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 12:14 schreef mschol het volgende:

[..]

C&C4 was pas zonde van het geld: 20 minuten gespeeld en 50 euro voor neergelegd _O-
Zo ken ik er ook een paar :D Elke CoD die ik ná CoD 6 heb gekocht ;')
  donderdag 23 oktober 2014 @ 13:00:36 #17
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_145848972
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:33 schreef ufopiloot het volgende:
Terecht ook, die stille dood. Ik ben sinds 2 weken weer volop met Sim City 4 bezig. Elke dag even weer wat extra plugins downloaden, en zo krijg je langzaam een database in de game met oneindige mogelijkheden en leer je ook steeds meer leuke dingen in elkaar te knutselen, zoals boerengebieden, enorme kruispunten, mooie stranden, havens, vliegvelden, etc. Alles is 100% naar eigen inzicht te ontwerpen en in te richten, echt geweldig _O_

Groot gelijk *O*.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_145849421
een grote bruizende stad zonder veel leegstand en totale verkeersinfarcten was ander ook pretty impossible in sc4. Mijn steden liepen als een trein totdat ik te groot werd, dan gaat alles ineens financieel naar de klote. Ik heb ook nooit echt begrepen hoe je een goede skyline kon krijgen. Soms verschenen ze ineens, de wolkenkrabbers, maar dat was echt uitzonderlijk.

Als je gewoon een mooie stad wilde bouwen was het een topgame, maar als je echt het spel wilde spelen (dus echt het management, budgetteren en verkrotting etc tegengaan) was het soms echt godsonmogelijk. Wijken die zonder reden beginnen te verkrotten waardoor je hele balans naar de klote ging.

[ Bericht 0% gewijzigd door WJMW op 23-10-2014 13:26:31 ]
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
pi_145849483
Is een stille dood gestorven
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  donderdag 23 oktober 2014 @ 13:24:30 #20
62913 Blik
The one and Only!
pi_145849609
Simcity 5, grootste miskoop ever. Zo jammer
  donderdag 23 oktober 2014 @ 13:24:42 #21
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_145849614
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:18 schreef WJMW het volgende:
een grote bruizende stad zonder veel leegstand en totale verkeersinfarcten was ander ook pretty impossible in sc4. Mijn steden liepen als een trein totdat ik te groot werd, dan gaat alles ineens financieel naar de klote. Ik heb ook nooit echt begrepen hoe je een goede skyline kon krijgen. Soms verschenen ze ineens, de wolkenkrabbers maar dat was echt uitzonderlijk.

Als je gewoon een mooie stad wilde bouwen was het een topgame, maar als je echt het spel wilde spelen (dus echt het management, budgetteren en verkrotting etc tegengaan) was het soms echt godsonmogelijk. Wijken die zonder reden beginnen te verkrotten waardoor je hele balans naar de klote ging.
Nee hoor, je moet gewoon paralel meerdere steden bouwen in de 'provincies' zodat ze elkaar positief beïnvloeden en gewoon een paar industriesteden bouwen enkel voor het forensen en dan kan je best wild gaan.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_145849666
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:24 schreef Blik het volgende:
Simcity 5, grootste miskoop ever. Zo jammer
Dit... Alhoewel dat far cry 2 ook wel dicht in de buurt komt... Die game was wel goed echter door bugs in het saven nooit uit kunnen spelen.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_145850114
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:18 schreef WJMW het volgende:
een grote bruizende stad zonder veel leegstand en totale verkeersinfarcten was ander ook pretty impossible in sc4. Mijn steden liepen als een trein totdat ik te groot werd, dan gaat alles ineens financieel naar de klote. Ik heb ook nooit echt begrepen hoe je een goede skyline kon krijgen. Soms verschenen ze ineens, de wolkenkrabbers, maar dat was echt uitzonderlijk.

Als je gewoon een mooie stad wilde bouwen was het een topgame, maar als je echt het spel wilde spelen (dus echt het management, budgetteren en verkrotting etc tegengaan) was het soms echt godsonmogelijk. Wijken die zonder reden beginnen te verkrotten waardoor je hele balans naar de klote ging.
Had ik in het begin ook, ik vond de moeilijkheidsinstellingen wat aan de scherpe kant.
Toen heb ik de Ilivesreader gedownload en heb gewoon wat dingetjes aangepast :P (zoals de maximale woon-werk afstand, de cover van politiebureau's en brandweerkazernes en heb de belastinginkomsten lichtjes verhoogd o.a.).

Waar jij wellicht last van had, was dat je tegen een cap aanliep (google maar eens "sc4 cap relief" ). Die heb ik uitgezocht zodat ik wist wat ik wanneer moest bouwen (zoals een universiteit om maar wat te noemen) en heb wat extra gebouwen met cap relief toegevoegd, zo heb ik dat opgelost :P
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
pi_145850198
quote:
14s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:24 schreef jogy het volgende:

[..]

Nee hoor, je moet gewoon paralel meerdere steden bouwen in de 'provincies' zodat ze elkaar positief beïnvloeden en gewoon een paar industriesteden bouwen enkel voor het forensen en dan kan je best wild gaan.
Ja klopt, maar zelf had ik niet zo'n zin om halverwege 1 stad aan meerdere andere te beginnen :P
Ik wou gewoon doen waar ik zin in had dus heb ik het spel gewoon opgeleukt zonder dat dat de gameplay negatief ging beinvloeden :D
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
pi_145850375
Verkeersinfarcten zijn ook goed aan te pakken. Het is voor mij juist de hele uitdaging om een prachtig OV systeem neer te zetten. Winst/verlies kijk ik eigenlijk niet naar, alle mods/gebouwen en stations etc. kosten veel geld dus daar hebben we wel een money-plugin voor nodig :+
quote:
14s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:00 schreef Fir3fly het volgende:
Groot gelijk *O*.
Eigen werk, Firefly? Ziet er prachtig uit :D
  donderdag 23 oktober 2014 @ 13:48:10 #26
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_145850479
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:40 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ja klopt, maar zelf had ik niet zo'n zin om halverwege 1 stad aan meerdere andere te beginnen :P
Ik wou gewoon doen waar ik zin in had dus heb ik het spel gewoon opgeleukt zonder dat dat de gameplay negatief ging beinvloeden :D
Het is inderdaad wel een beetje een klus maar het resultaat is er wel naar :P.

Ik pakte meestal gewoon het grootste gebied als 'hoofdstad' en daaromheen deed ik industrie, vuilopslag, zakencentra, andere woonwijken en dergelijke en elke keer als ik dan een uur of meer in de grote stad bezig was deed ik ff een rondje in de bijsteden en groeide ze weer de pan uit waarna ik weer terug ging naar de hoofdstad die dan ook weer een groeispurt kreeg.

Pfrt, nu moet ik simcity 4 er weer op zetten, ik krijg jeuk ;(.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_145850541
ik kreeg aparte gebieden nooit goed aan de praat in SC4..

alles mixen in alle regio's ging goed, en dan pakte ze ook de positieve kanten van de buren mee, maar nooit echt voor elkaar kunnen krijgen dat je b.v. 1 hoofdregio had met daarom heen volle industrie en commercie steden..

het effect van de regio ging maar beperkt door na de rand zeg maar..
pi_145850550
Hoe fix je die file's dan in 4 ?
Bussen en metro's zijn belachelijk duur en die pakken ze toch niet ;(
pi_145850563
quote:
14s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:48 schreef jogy het volgende:

[..]

Het is inderdaad wel een beetje een klus maar het resultaat is er wel naar :P.

Ik pakte meestal gewoon het grootste gebied als 'hoofdstad' en daaromheen deed ik industrie, vuilopslag, zakencentra, andere woonwijken en dergelijke en elke keer als ik dan een uur of meer in de grote stad bezig was deed ik ff een rondje in de bijsteden en groeide ze weer de pan uit waarna ik weer terug ging naar de hoofdstad die dan ook weer een groeispurt kreeg.

Pfrt, nu moet ik simcity 4 er weer op zetten, ik krijg jeuk ;(.
Das precies wat ik ook deed _O-
Vond het alleen jammer dat die standaard maps zo weinig van die grootsje blokjes hadden ;( maar dat was ook zo aangepast *O*

Bij mij begint het ook weer te kriebelen _O-

En sowieso de soundtrack van sc4 vond ik lekker om naar te luisteren :)
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
pi_145850566
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:50 schreef Leonos het volgende:
Hoe fix je die file's dan in 4 ?
Bussen en metro's zijn belachelijk duur en die pakken ze toch niet ;(
die pakken ze wel, mits je ze juist neerzet :Y
pi_145850580
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:50 schreef mschol het volgende:

[..]

die pakken ze wel, mits je ze juist neerzet :Y
Zet ze altijd naast drukke kruispunten :?
pi_145850610
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:51 schreef Leonos het volgende:

[..]

Zet ze altijd naast drukke kruispunten :?
je moet kijken waar het verkeer heen gaat, en op basis van die gegevens een bus en/of metro lijn neerleggen...
pi_145850701
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:50 schreef Leonos het volgende:
Hoe fix je die file's dan in 4 ?
Bussen en metro's zijn belachelijk duur en die pakken ze toch niet ;(
Daarom heb ik op easy setting de belastinginkomsten licht verhoogd, zodat ik een mooi subwaysysteem kon betalen :P

Hoe ik dat deed? Dan moet ik heel even gaan graven want heb sc4 al maanden niet meer aangeraakt ;(

Ik denk dat firefly wel weet hoe je dat kan aanpakken, hij schijnt best veel te weten over (het installeren van) mods maar als je wilt, neem ik wel even een kijkje wat je precies moet aanpassen voor die belastinginkomsten :) 't was geloof ik maar een paar regels tekst ofzo (van 1.20 heb ik 1.30 gemaakt, iets van die strekking)
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
pi_145850747
Ja, op easy zitten is niet leuk. Belastingcheats is fraude, ook niet leuk dus :P

Maar nooit gekeken waar het verkeer heen gaat, dus dat is denk ik de oplossing.

Gracias !
  donderdag 23 oktober 2014 @ 13:55:58 #35
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_145850751
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:45 schreef ufopiloot het volgende:
Verkeersinfarcten zijn ook goed aan te pakken. Het is voor mij juist de hele uitdaging om een prachtig OV systeem neer te zetten. Winst/verlies kijk ik eigenlijk niet naar, alle mods/gebouwen en stations etc. kosten veel geld dus daar hebben we wel een money-plugin voor nodig :+

[..]

Eigen werk, Firefly? Ziet er prachtig uit :D
Is inderdaad mijn stad. Ben ik al sinds begin dit jaar mee aan het bouwen. Erg leuk om te doen :Y.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 23 oktober 2014 @ 13:56:16 #36
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_145850764
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:55 schreef Leonos het volgende:
Ja, op easy zitten is niet leuk. Belastingcheats is fraude, ook niet leuk dus :P

Maar nooit gekeken waar het verkeer heen gaat, dus dat is denk ik de oplossing.

Gracias !
Heb je de NAM (Network Addon Mod)?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_145850806
quote:
14s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:56 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Heb je de NAM (Network Addon Mod)?
Geen mods, 1x mee gekloot, maar niet mijn ding.
pi_145850818
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:55 schreef Leonos het volgende:
Ja, op easy zitten is niet leuk. Belastingcheats is fraude, ook niet leuk dus :P

Maar nooit gekeken waar het verkeer heen gaat, dus dat is denk ik de oplossing.

Gracias !
Eens, alleen vond ik sc4 easy nou niet bepaald "easy". Ik liet mn vriendin even sc4 spelen en ze zat constant door haar geld heen..zelfs met dat (lichte) belastingvoordeel _O- maar zelf vind ik dat easy gewoon easy moet zijn.
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
  donderdag 23 oktober 2014 @ 13:58:54 #39
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_145850842
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:57 schreef Leonos het volgende:

[..]

Geen mods, 1x mee gekloot, maar niet mijn ding.
Dan zul je het helaas ook niet oplossen. De standaard SC4 Rush Hour heeft een aantal bugs in de traffic simulator.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_145850884
Waarom Sim City 4 met zijn regio's beter is dan Sim City (2013):







Meer hier:

http://community.simtropo(...)-your-region/page-47
pi_145851007
En zie vooral allerlei 'Show us your ....' topics hier:

http://community.simtropo(...)y-building-concepts/

Zodra je door 2-3 topics bladert wil je ook gelijk mods hebben (en daarnaast een heleboel vrije tijd om het daadwerkelijk zelf te maken!! :9~ ).
pi_145851039
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 14:04 schreef ufopiloot het volgende:
En zie vooral allerlei 'Show us your ....' topics hier:

http://community.simtropo(...)y-building-concepts/

Zodra je door 2-3 topics bladert wil je ook gelijk mods hebben (en daarnaast een heleboel vrije tijd om het daadwerkelijk zelf te maken!! :9~ ).
Ja klopt, ik ben ook flink aan de download geweest :P

Maar ik kan me heel goed voorstellen dat als je voor het 1st op internet gaat zoeken naar sc4 downloads, dat je al heel snel de weg kwijtraakt, er wordt zooo veel aangeboden :o
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
pi_145851344
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 14:06 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ja klopt, ik ben ook flink aan de download geweest :P

Maar ik kan me heel goed voorstellen dat als je voor het 1st op internet gaat zoeken naar sc4 downloads, dat je al heel snel de weg kwijtraakt, er wordt zooo veel aangeboden :o
het aanbod vind ik persoonlijk niet eens het nadeel, wel dat je allerlei dependecies hebt die vaak niet te downloaden meer zijn of gewoonweg niet worden genoemd...
pi_145851423
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 14:15 schreef mschol het volgende:

[..]

het aanbod vind ik persoonlijk niet eens het nadeel, wel dat je allerlei dependecies hebt die vaak niet te downloaden meer zijn of gewoonweg niet worden genoemd...
Idd, of dat je je bij tig andere websites moet aanmelden, wat ik dus niet gedaan heb.
Daarom heb ik vrijwel uitsluitend dingen gedownload zonder dependencies :)
En uiteraard de userposts daaronder gelezen, als er een dependency is die niet genoemd wordt bij de downloadbeschrijving, wordt wel genoemd dat de download niet werkt :P
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
pi_145851722
Yup, dat kost inderdaad veel tijd, veel registreren, veel downloaden, veel trial&error. Gelukkig heb ik nu zo'n beetje alles op orde en heb ik er natuurlijk gelijk een driedubbele backup van gemaakt voor de toekomst :D
pi_145853491
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:45 schreef ufopiloot het volgende:
Verkeersinfarcten zijn ook goed aan te pakken. Het is voor mij juist de hele uitdaging om een prachtig OV systeem neer te zetten. Winst/verlies kijk ik eigenlijk niet naar, alle mods/gebouwen en stations etc. kosten veel geld dus daar hebben we wel een money-plugin voor nodig :+

[..]

Eigen werk, Firefly? Ziet er prachtig uit :D
Ja dat is juist mijn punt, wil je als een god een mooie stad bouwen dan is het een prachtig spel, maar ik vind juist leuk om het spel als een manager te spelen, een goed lopend budget op touw te zetten enzo, en dat is echt echt heel erg moeilijk bij SC4.
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
pi_145854079
Dat is naar mijn mening ook prima te doen. Je moet alleen goed geduld hebben en klein beginnen en langzaam uitbouwen. Door een beetje goed te managen kun je je kosten ook goed beheren (beginnen met kleine doktersposten, kleine scholen, en het budget instellen per service), idem met water en stroom welke je precies kunt instellen op de behoefte van je stad. Ook is het niet erg als je een buurtje hebt wat niet gedekt wordt door een ziekenhuis, als je het niet kan betalen dan zit er niets anders op.

OV is inderdaad duur maar het echte OV komt toch pas als je al een flinke stad hebt en je wel wat geld kunt missen. Ook geen avenues/snelwegen neerleggen als je nog geen stad hebt van een paar honderd duizend mensen, want die kosten ook gewoon meerdere dollars per grid (vierkantje).
pi_145860485
Wat was SC5 een teleurstelling zeg. Laatst toch maar eens gekocht omdat ie maar een tientje was. Maar de kritieken waren zeer terecht... was een vervelend spel en wat is het krampachtig 'leuk' gemaakt. Jammer, erg jammer.
pi_147140133
Hmmm... blijkbaar kun je al sinds update 7 van augustus vorig jaar, bruggen maken en tunnels bouwen. Dat is nieuw voor mij :P

http://www.simcity.com/en(...)-and-lower-road-tool
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_147140135
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_147140139
En met mods kun je nu bijna alles buiten de stadsgrenzen bouwen. Blijkbaar is er een mod waarbij je geen zones meer aanlegt, maar waarbij je van tevoren kiest welke van de low-, medium- of high-density gebouwen je wilt neerzetten.

Hier kun je het een en ander zien:

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_147140141




Blijkbaar een mod met one-way streets:



[ Bericht 18% gewijzigd door Probably_on_pcp op 30-11-2014 05:41:29 ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_147140147
Making a list of must have MODS for Sim City 5.

http://www.reddit.com/r/S(...)mods_for_sim_city_5/
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zondag 30 november 2014 @ 07:56:28 #54
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_147140377
Inmiddels gaat het topic voor 80% over Simcity 4 _O- , als dat worldwide zo gaat moet dat de makers toch aanzetten tot een echt vervolg op 4.
pi_147141716
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 05:34 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Blijkbaar een mod met one-way streets:

[ afbeelding ]
Toch erg dat dit een mod moet zijn? Neem aan dat het niet door de makers van het spel zelf gemaakt is.

Het is het laatste spel dat ik van ze heb gekocht iig :)
pi_147174449
Met de Project Orion mod word je stad 4 keer zo groot :)



Even lezen:

http://community.simtropo(...)k-extended-boundary/
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_147174450
Deze gozer heeft een goeie modpack samengesteld:

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  maandag 1 december 2014 @ 10:08:47 #58
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_147176444
Ga eens een keer kijken naar die mods. In de basis vind ik SC5 wel leuk maar te beperkt en gaat te snel vervelen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_147177363
4x zo groot. Misschien maar weer eens proberen dan! Hoe werkt dat modden op een macbook? :P
  maandag 1 december 2014 @ 13:30:05 #60
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_147181607
quote:
14s.gif Op zondag 30 november 2014 07:56 schreef PLAE@ het volgende:
Inmiddels gaat het topic voor 80% over Simcity 4 _O- , als dat worldwide zo gaat moet dat de makers toch aanzetten tot een echt vervolg op 4.
Dat is ook het enige wat ze hadden moeten doen: Gewoon een mooiere betere uitgebreidere versie van SimCity 4 maken, dan was ik al dik tevreden geweest.

De nieuwste SimCity heb ik niet eens aangeraakt.
pi_147182313
quote:
99s.gif Op maandag 1 december 2014 13:30 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Dat is ook het enige wat ze hadden moeten doen: Gewoon een mooiere betere uitgebreidere versie van SimCity 4 maken, dan was ik al dik tevreden geweest.
Dat is hetgeen wat ze met de meeste games moeten doen. Vroegah was dat ook het geval, nieuwe delen hadden gewoon precies wat jij zegt; meer en beter.

Tegenwoordig is het elk nieuwe deel van een game zoveel mogelijk uitkleden om dat later te kunnen verkopen als DLC.

EA is trouwens verreweg de enige die zich aan dit soort strapatsen schuldig maakt. Ook bedrijven met gameseries waar ik dol ben doen het, al dan niet 'stiekem'. ;(
Conscience do cost.
pi_147200935
Misschien dat we City Skyline, van Paradox, als waardige opvolger kunnen zien...

https://www.paradoxplaza.com/cities-skylines
pi_147201750
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 13:51 schreef ems. het volgende:
Tegenwoordig is het elk nieuwe deel van een game zoveel mogelijk uitkleden om dat later te kunnen verkopen als DLC. EA is trouwens verreweg de enige die zich aan dit soort strapatsen schuldig maakt. Ook bedrijven met gameseries waar ik dol ben doen het, al dan niet 'stiekem'
een woordje vergeten? :P

wel herkenbaar, maar er zijn uitzonderingen (zie b.v. de makers van the witcher..)
pi_147201818
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 21:45 schreef mschol het volgende:

[..]

een woordje vergeten? :P

wel herkenbaar, maar er zijn uitzonderingen (zie b.v. de makers van the witcher..)
Dat zeker. Witcher draag ik wat dat betreft ook een warm hart toe, ookal ben ik persoonlijk niet echt fan van de games zelf. Gelukkig zijn er altijd nog goede uitzonderingen 8-)
Conscience do cost.
pi_147220535
Oeh die mods :D SimCity downloaden doet.
pi_147222091
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 16:05 schreef davedavy het volgende:
Oeh die mods :D SimCity downloaden doet.
And done. Dit is hoe SimCity had moeten zijn _O_ Werkt prima op Mac ook overigens.
pi_147222256
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 17:02 schreef davedavy het volgende:

[..]

And done. Dit is hoe SimCity had moeten zijn _O_ Werkt prima op Mac ook overigens.
Werkt die mod voor een grote map goed bij jou?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  dinsdag 2 december 2014 @ 17:30:02 #68
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_147222779
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 21:45 schreef mschol het volgende:

[..]

een woordje vergeten? :P

wel herkenbaar, maar er zijn uitzonderingen (zie b.v. de makers van the witcher..)
Eerder verkeerd gebruik van 'verreweg': Ik denk dat 'verre van' bedoeld werd ;)

quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 13:51 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat is hetgeen wat ze met de meeste games moeten doen. Vroegah was dat ook het geval, nieuwe delen hadden gewoon precies wat jij zegt; meer en beter.

Tegenwoordig is het elk nieuwe deel van een game zoveel mogelijk uitkleden om dat later te kunnen verkopen als DLC.

EA is trouwens verreweg de enige die zich aan dit soort strapatsen schuldig maakt. Ook bedrijven met gameseries waar ik dol ben doen het, al dan niet 'stiekem'. ;(
Klopt natuurlijk, maar goed, daar ageer ik dan ook al jaren tegen.

Bij SimCity zag iedereen het echter ver van te voren aankomen, en de response vanuit de community was bij al die aankondigingen (always online, kleinere stad, blahblah) ook eigenlijk vrij unaniem en duidelijk:'DIT WILLEN WE NIET!'.

Maar goed, toen kwam de game uit en verkocht het alsnog als een gek, dus EA zal dikke schijt hebben aan de fans van de serie want ze hebben hun centjes toch gewoon weer gepakt. :N

Triest maar waar. Het is dus idd gewoon hopen dat de concurrentie het dus wel oppakt en met een waardige SimCity4 opvolger komt.
pi_147223659
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 17:08 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Werkt die mod voor een grote map goed bij jou?
Heb hem alweer verwijderd :') De GUI mod werkte prima, maar de regional roads icm de grotere maps niet. De camera ging niet verder landinwaarts dan oorspronkelijk (en dus bouwen vrij moeilijk is), de wegen konden niet doorgetrokken worden op de normale wijze, ipv daarvan moest je regionale wegen gebruiken en daaraan kon ik weer geen zones plaatsen.

Nee.. Laat maar zitten :(
pi_147238799
Sim City 4 + Mods = Nog steeds 100x beter.
pi_147311694
Dat city skylines is ook wel vet. Alleen jammer dat het voor steam is.
Because you know i'm all about that ass
pi_147543726
Heb het net aangeschaft voor 15 euro. Is er nog ruimte in een Fokregio? Mijn naam is valeknl.
History became legend, legend became myth.
pi_147544351
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 17:02 schreef blow... het volgende:
Dat city skylines is ook wel vet. Alleen jammer dat het voor steam is.
jammer dat het voor steam is? :X
pi_147544565
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 16:04 schreef valek het volgende:
Heb het net aangeschaft voor 15 euro. Is er nog ruimte in een Fokregio? Mijn naam is valeknl.
Waar heb je m gekocht?
pi_147545962
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 16:47 schreef Elvi het volgende:

[..]

Waar heb je m gekocht?
Origin. simcity met bijna alle uitbreidingen voor 15 euro.
History became legend, legend became myth.
pi_147545976
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 16:04 schreef valek het volgende:
Heb het net aangeschaft voor 15 euro. Is er nog ruimte in een Fokregio? Mijn naam is valeknl.
ik vrees dat niemand van de fokregio's nog actief speelt helaas..
pi_147546019
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 17:45 schreef mschol het volgende:

[..]

ik vrees dat niemand van de fokregio's nog actief speelt helaas..
Ok. Jammer. Lijkt me wel leuk om met een paar man wat te bouwen. Tenminste, als het spel me bevalt.
History became legend, legend became myth.
pi_147546050
Welke server is het beste om te pakken? West Europa?
History became legend, legend became myth.
pi_147546191
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 17:47 schreef valek het volgende:
Welke server is het beste om te pakken? West Europa?
meestal geldt: hoe dichterbij hoe beter..
pi_147546762
Ik heb de nieuwe Simcity nog geeneens gespeeld, en ik speel Simcity al vanaf het eerste deel uit 89, ik start liever Simcity 4 weer op.
pi_147556587
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 18:13 schreef RaXz het volgende:
Ik heb de nieuwe Simcity nog geeneens gespeeld, en ik speel Simcity al vanaf het eerste deel uit 89, ik start liever Simcity 4 weer op.
Dit klopt ik zou het ook doen als ik simcity4 weer heb
halltojes
pi_147557613
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 23:15 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

Dit klopt ik zou het ook doen als ik simcity4 weer heb
genoeg mogelijkheden: nu met iets van 50% op gog.com. over een week of 2 op steam vast wel een keer met een leuke korting..
pi_147558395
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 23:38 schreef mschol het volgende:

[..]

genoeg mogelijkheden: nu met iets van 50% op gog.com. over een week of 2 op steam vast wel een keer met een leuke korting..
alleen heb geen geld :P maar goed ik vind simcity 4 een leuke game vanwege die moooiieee mods

op steam kost die maar een tientje als ik tientje overheb ga ik hem legaal kopen :)!

http://www.kinguin.net/ca(...)e-edition-steam-key/ zelfs 3,80 :)
halltojes
pi_147558692
Ik denk dat Simcity 4 de laatste goede game was van Maxis, ik mis de oude Maxis, ik was er al bang voor dat het deze kant op zou gaan, hopelijk gaat Electronic Arts het ooit eens leren.
  zondag 14 december 2014 @ 00:19:24 #85
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_147558958
Nu gratis op Origin:
So we just called him Fred
pi_147560905
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 00:02 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

alleen heb geen geld :P maar goed ik vind simcity 4 een leuke game vanwege die moooiieee mods

op steam kost die maar een tientje als ik tientje overheb ga ik hem legaal kopen :)!

http://www.kinguin.net/ca(...)e-edition-steam-key/ zelfs 3,80 :)
die 3.80 moet goedkoper kunnen (2,50 ofzo is wel mogelijk denk ik)
pi_147564215
Ik ben gestart met simcity. Vind het verrassend leuk. Ben een nieuwe regio gestart. Alleen heb ik ingesteld dat alleen mensen op uitnodiging in mijn regio mogen komen bouwen. Ik wil dit veranderen dat iedereen dit mag. Maar waar kan ik dit instellen?
History became legend, legend became myth.
pi_147564463
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 10:48 schreef valek het volgende:
Ik ben gestart met simcity. Vind het verrassend leuk. Ben een nieuwe regio gestart. Alleen heb ik ingesteld dat alleen mensen op uitnodiging in mijn regio mogen komen bouwen. Ik wil dit veranderen dat iedereen dit mag. Maar waar kan ik dit instellen?
ik dacht dat je dat alleen kon aangeven bij het aanmaken van de regio en niet naderhand..
pi_147564662
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 11:10 schreef mschol het volgende:

[..]

ik dacht dat je dat alleen kon aangeven bij het aanmaken van de regio en niet naderhand..
Dat is jammer. Moet ik eigenlijk opnieuw beginnen :(
History became legend, legend became myth.
pi_147567268
mensen mogen mij 4 euro doneren hoor :P
halltojes
pi_147569663
Ik ben best bereid om een regio met julliete starten, ik krijg toch weer kriebels!
pi_147591279
Vind het zonde dat sim city 5 te kleine maps heb naja dan maar begin januari februari cities skyline kopen dat word een dik spel!!
Geniet van het leven:):)
pi_147591710
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 00:29 schreef prefix1 het volgende:
Vind het zonde dat sim city 5 te kleine maps heb naja dan maar begin januari februari cities skyline kopen dat word een dik spel!!
zeiden we dat ook niet van SC5, voor de beta?
pi_147595268

als je echt zo een groot veld hebt om te bouwen is het een top game
halltojes
pi_147596532
Ik lees net op fok dat de nieuwe citiesxxl uitkomt. Waren de vorige versies leuk?

Cities XXL komt er aan
History became legend, legend became myth.
pi_147596678
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 11:22 schreef valek het volgende:
Ik lees net op fok dat de nieuwe citiesxxl uitkomt. Waren de vorige versies leuk?

Cities XXL komt er aan
Buggy als de pest en als je stad te groot werd draaide het spel op 12-15 fps hier omdat het maar op 1 core draaide :')
Hopelijk hebben ze dat een keer opgelost. Is wel een vermakelijk spel als je door de bugs heen kan kijken :Y
En er zijn ook genoeg mods voor te vinden. ^O^

Die trailer verschilt niet veel van de vorige versies als ik het zo bekijk.
Nait Soezn Moar Broezn
pi_147658513
Citiesxl ook tijd gespeeld blijft ook leuk, ik zet voorlopig me zinnen in op cities skyline denk dat het echt een top spel word, ook omdat je volgens mij online maar ook offline kan:)!
Geniet van het leven:):)
pi_147778756
Ik zit zo te proberen om woonwijken aan elkaar te laten groeien. In simcity 4 kon je gewoon een gedeelte selecteren en er werd op gebouwd. Ik kan niet zien of ik een weg te ver weg of te dicht bij plaats en ik loze ruimtes heb tussen huizen.
Of kun je dat wel zien en zie ik iets over het hoofd?
History became legend, legend became myth.
pi_147779263
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:44 schreef valek het volgende:
Ik zit zo te proberen om woonwijken aan elkaar te laten groeien. In simcity 4 kon je gewoon een gedeelte selecteren en er werd op gebouwd. Ik kan niet zien of ik een weg te ver weg of te dicht bij plaats en ik loze ruimtes heb tussen huizen.
Of kun je dat wel zien en zie ik iets over het hoofd?
bij het bouwen van de wegen krijg je een bepaald grid, dat grid is volgens mij optimaal voor de maximale bebouwing.. (maar wordt een klein beetje smerig als je medium en hi-density door elkaar gebruikt)
pi_147779374
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:06 schreef mschol het volgende:

[..]

bij het bouwen van de wegen krijg je een bepaald grid, dat grid is volgens mij optimaal voor de maximale bebouwing.. (maar wordt een klein beetje smerig als je medium en hi-density door elkaar gebruikt)
Ik ben erachter gekomen dat als je de weg te dichtbij de huizen plaatst je wel huizen kunt bouwen maar er geen huizen op komen omdat deze te dicht bij de andere huizen liggen.

Kun je een raster aanzetten?
History became legend, legend became myth.
pi_148102058
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 10:13 schreef Tjarda010 het volgende:

als je echt zo een groot veld hebt om te bouwen is het een top game
:9~
pi_148105514
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:11 schreef valek het volgende:

[..]

Ik ben erachter gekomen dat als je de weg te dichtbij de huizen plaatst je wel huizen kunt bouwen maar er geen huizen op komen omdat deze te dicht bij de andere huizen liggen.

Kun je een raster aanzetten?
Om een raster aan te zetten heb je de raster add-on nodig. Kost maar 7,95 USD.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_148325329
Zijn er al mods voor offline die de map vergroten? Ik heb wel weer zin om die game op te gaan pikken en het nog één allerlaatste kans te geven.

Gvd al die DLC _O-

Kost je bijna 40 euro bij elkaar, tewijl er nu ook de complete editie met alle DLC te koop is voor 15 euro's _O- kut EA
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_148327079
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 18:15 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Zijn er al mods voor offline die de map vergroten? Ik heb wel weer zin om die game op te gaan pikken en het nog één allerlaatste kans te geven.

Gvd al die DLC _O-

Kost je bijna 40 euro bij elkaar, tewijl er nu ook de complete editie met alle DLC te koop is voor 15 euro's _O- kut EA
das niet kut EA, steam staat vol met dat soort praktijken
  zondag 4 januari 2015 @ 20:56:00 #105
35189 Troel
scherp en bot
pi_148331490
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 18:48 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Om een raster aan te zetten heb je de raster add-on nodig. Kost maar 7,95 USD.
Waar haal je die?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_148410151
Dat Cities Skylines wordt echt een topper. Gisteren wat van de simulatie video's zitten kijken. Die water simulatie, bohhhh :9~

Grafisch niet het meest indrukwekkende spel (op die beelden in ieder geval), maar gameplay technisch zit dat voor een city builder wel helemaal goed. Inclusief Steam achievements en cards ook nog eens :D
No amount of money ever bought a second of time.
pi_148412503
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:08 schreef TigerXtrm het volgende:
Dat Cities Skylines wordt echt een topper. Gisteren wat van de simulatie video's zitten kijken. Die water simulatie, bohhhh :9~

Grafisch niet het meest indrukwekkende spel (op die beelden in ieder geval), maar gameplay technisch zit dat voor een city builder wel helemaal goed. Inclusief Steam achievements en cards ook nog eens :D
wat heb ik aan water simulatie als er een steden simulator wordt gemaakt.. :{ :{w
  woensdag 7 januari 2015 @ 00:27:50 #108
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_148412557
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:08 schreef TigerXtrm het volgende:
Dat Cities Skylines wordt echt een topper. Gisteren wat van de simulatie video's zitten kijken. Die water simulatie, bohhhh :9~

Grafisch niet het meest indrukwekkende spel (op die beelden in ieder geval), maar gameplay technisch zit dat voor een city builder wel helemaal goed. Inclusief Steam achievements en cards ook nog eens :D
Ik vind het er maar zeer matig uitzien. Weinig transportopties en veel te veel sturing. Het is eigenlijk gewoon een SC2013 kloon.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_148414223
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:25 schreef mschol het volgende:

[..]

wat heb ik aan water simulatie als er een steden simulator wordt gemaakt.. :{ :{w
Omdat je een hydrodam in een rivier kan aanleggen en bijvoorbeeld je halve stad onder water kan zetten. Of stukken land droogleggen aan de andere kant.

quote:
9s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:27 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik vind het er maar zeer matig uitzien. Weinig transportopties en veel te veel sturing. Het is eigenlijk gewoon een SC2013 kloon.
Ik heb bussen, metro's en treinen gezien. De bussen kan je met redelijke precisie micro managen als je daar zin in zou hebben.

Een hoop van dat spel schreeuwt inderdaad Simcity kloon, alleen hebben ze zo ongeveer alle slechte punten van SimCity gepakt en ze drastisch verbeterd.
No amount of money ever bought a second of time.
  woensdag 7 januari 2015 @ 01:59:54 #110
110789 DrDentz
standaarddrinker
pi_148414458
Ik ben al wel een paar dagen hooked aan SimCity Buildit voor mobiel, ik laat me niet verleiden om dingen te kopen met harde euro's, ik wacht wel 2 dagen op een haven.
Kijk eens dom, ja ho maar
  woensdag 7 januari 2015 @ 02:26:42 #111
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_148414721
Dat gedrocht ga ja toch niet spelen? Ik draai gewoon lekker SC3K.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 7 januari 2015 @ 02:32:14 #112
110789 DrDentz
standaarddrinker
pi_148414752
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 10:13 schreef Tjarda010 het volgende:

als je echt zo een groot veld hebt om te bouwen is het een top game
Wel grappig dat er nu met 'play offline!' geadverteerd wordt na het Sim City debacle.. al die jaren was online gaming helemaal de shit.. back to basic!
Kijk eens dom, ja ho maar
  woensdag 7 januari 2015 @ 10:43:08 #113
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_148418892
Sim City 4 een aanrader? Zag m goedkoop in de appstore te staan...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_148419615
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:43 schreef nils7 het volgende:
Sim City 4 een aanrader? Zag m goedkoop in de appstore te staan...
simcity 4 is geweldig op de pc, op android of apple weet ik niet, tenzij je een andere appstore bedoeld?
  woensdag 7 januari 2015 @ 11:07:51 #115
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_148419629
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:07 schreef mschol het volgende:

[..]

simcity 4 is geweldig op de pc, op android of apple weet ik niet, tenzij je een andere appstore bedoeld?
De Mac heeft ook een app store dus gewoon voor pc ;)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_148419825
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:07 schreef nils7 het volgende:

[..]

De Mac heeft ook een app store dus gewoon voor pc ;)
pc != mac
Maar het zal vast wel werken, er zijn wat mods die worden aangeraden voor sc4, oa NAM

Voor meer mods, check het simcity 4 topic (zit mobiel, kan je geen url geven)
  woensdag 7 januari 2015 @ 12:32:48 #117
212761 magnetronkoffie
Where's the fish?
pi_148422385
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
pi_148837322
quote:
8s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:59 schreef DrDentz het volgende:
Ik ben al wel een paar dagen hooked aan SimCity Buildit voor mobiel, ik laat me niet verleiden om dingen te kopen met harde euro's, ik wacht wel 2 dagen op een haven.
me too :P

hier en hier staan wat handige tips. als je je stad goed opbouwt dan heb je geen euri's nodig
pi_149058657
Dit is SimCity 5 toch?:

https://www.g2a.com/simcity-ea-origin-cd-key-global.html

Draait de game trouwens om meer dan alleen maar gebouwen bouwen? Is het een game waar je daadwerkelijk een stad managet en dus te maken krijgt met criminaliteit, politiek, ontevreden burgers, armoede etc.., waardoor het een realistisch en complexe game is of moet ik daarvoor niet bij SimCity zijn?

[ Bericht 25% gewijzigd door Super-B op 25-01-2015 22:49:44 ]
pi_149059809
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 22:43 schreef Super-B het volgende:
Dit is SimCity 5 toch?:

Draait de game trouwens om meer dan alleen maar gebouwen bouwen? Is het een game waar je daadwerkelijk een stad managet en dus te maken krijgt met criminaliteit, politiek, ontevreden burgers, armoede etc.., waardoor het een realistisch en complexe game is of moet ik daarvoor niet bij SimCity zijn?

dat is idd simcity 2013 :)

en t.b.h kan je beter 4 nemen..

met criminaliteit, ontevreden burgers armoede endoz krijg je zeker te maken.. maar is redelijk simpel op te lossen vaak..
pi_149059983
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:08 schreef mschol het volgende:

[..]

dat is simcity 2013 :)

en t.b.h kan je beter 4 nemen..

met criminaliteit, ontevreden burgers armoede endoz krijg je zeker te maken.. maar is redelijk simpel op te lossen vaak..
Waarom beter 4?

Aangezien je tweemaal een punt hebt neergezet in je tweede zin, ga ik er overigens van uit dat je refereert naar het feit dat het eigenlijk alleen maar gericht is op het bouwen en nauwelijks op het realisme (sociaal-economische/politieke bestuur van de stad)?
pi_149060525
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:11 schreef Super-B het volgende:

[..]

Waarom beter 4?
uitgebreider en grote modding scene
quote:
Aangezien je tweemaal een punt hebt neergezet in je tweede zin, ga ik er overigens van uit dat je refereert naar het feit dat het eigenlijk alleen maar gericht is op het bouwen en nauwelijks op het realisme (sociaal-economische/politieke bestuur van de stad)?
dat zegt niet zo veel bij mij hoor.. mja, het blijft een spel dat van origine een stadbouwer is, een hele diepe sociaal/economisch/politiek bestuur moet je dus niet verwachten..)
pi_149060568
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:22 schreef mschol het volgende:

[..]

uitgebreider en grote modding scene

[..]

dat zegt niet zo veel bij mij hoor.. mja, het blijft een spel dat van origine een stadbouwer is, een hele diepe sociaal/economisch/politiek bestuur moet je dus niet verwachten..)
Hmm oké. Bedankt. :)

Ken je toevallig een game die dat wel aanbiedt?
pi_149060872
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:23 schreef Super-B het volgende:

[..]

Hmm oké. Bedankt. :)

Ken je toevallig een game die dat wel aanbiedt?
kijk eens of anno 2070 of cites XL dit heeft.. (beide flink anders t.o.v. elkaar en simcity, dus wellicht vind je daar wel meer van je gading)
pi_149074366
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:30 schreef mschol het volgende:

[..]

kijk eens of anno 2070 of cites XL dit heeft.. (beide flink anders t.o.v. elkaar en simcity, dus wellicht vind je daar wel meer van je gading)
Denk dat het toch SimCity 5 wordt. :P
pi_149075044
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:23 schreef Super-B het volgende:

[..]

Hmm oké. Bedankt. :)

Ken je toevallig een game die dat wel aanbiedt?
Democracy 3 misschien? Zelf niet gespeeld maar ik begrijp dat daar een hoop micromanagement aan de hand is.

Maar dat heeft voor zover ik weet dan weer weinig met steden bouwen te maken.
Conscience do cost.
pi_149075462
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 15:31 schreef ems. het volgende:

[..]

Democracy 3 misschien? Zelf niet gespeeld maar ik begrijp dat daar een hoop micromanagement aan de hand is.

Maar dat heeft voor zover ik weet dan weer weinig met steden bouwen te maken.
In het verleden gespeeld. Het spel had behoorlijk veel potentie, maar helaas heeft het zijn potentie niet kunnen verwezenlijken. Dit omdat het spel behoorlijk veel details mist en na een uur spelen repetitief wordt.

Een voorbeeld: een deel van de stemmers is ontevreden over de speler --> bedreigingen --> assassination.
  FOK!fotograaf maandag 2 februari 2015 @ 16:14:28 #128
364681 over_hedge
pi_149299811
Even een kick. Ik vroeg mij af of het spel ondertussen al wat beter is. Ik had het bij de release gekocht en toen vond ik het 3x niks.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_150311634
Dat was het dan..

EA sluit hoofdkantoor Simcity-ontwikkelaar Maxis

quote:
EA sluit de deuren van Maxis Emeryville, ontwikkelaar van de populaire Simcity-games.
Dat heeft het bedrijf woensdagnacht bevestigd tegenover Polygon, nadat medewerkers op Twitter melding maakten van de sluiting.

"Het waren twaalf leuke jaren, maar het is tijd om het licht uit te doen en de sleutel onder de deur door te schuiven", schreef Guillaume Pierre, hoofd van het ontwikkelteam van Simcity. "Iedereen is zijn baan kwijt", stelde hij later.

In een verklaring meldt EA dat werknemers de mogelijkheid krijgen om "andere posities in de Maxis-studios en binnen EA te verkennen", maar dat er ook medewerkers zullen verdwijnen. Hoeveel mensen hierdoor worden geraakt is onduidelijk.

Verschillende Maxis-studio's buiten Emeryville blijven bestaan. Het hoofdkantoor was echter verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de Simcity-serie, die in 2013 nieuw leven in werd geblazen.

Maxis werd in 1987 opgericht, bracht twee jaar later de eerste Simcity-game uit en werd in 1997 overgenomen door EA. Een van de oprichters van Maxis ontwikkelde onder de nieuwe eigenaar de eveneens zeer populaire gamereeks The Sims.

Volgens EA wordt de ontwikkeling van de Sims-serie niet beïnvloed door de sluiting van Maxis Emeryville. Een anonieme bron binnen EA stelt echter tegenover Polygon dat ook binnen dat team een "handvol mensen" wordt ontslagen.
nu.nl
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_150311719
nu hopen dat paradox de verwachtingen voor Cities Skylines kan waarmaken:
GAM / Cities Skylines #3: Hypetrain bijna door de geluidsbarriëre
pi_150312111
Ik verwacht een grote shift van simcity people naar cities skylines.. :)
pi_150314445
Modjes. Slotje A.U.B :*
No amount of money ever bought a second of time.
pi_150314480
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 14:24 schreef TigerXtrm het volgende:
Modjes. Slotje A.U.B :*
:N
  Admin woensdag 18 maart 2015 @ 08:41:43 #134
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_150762916
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 13:21 schreef Thrilled het volgende:
Ik verwacht een grote shift van simcity people naar cities skylines.. :)
*meldt*
Cities: Skylines is echt vele malen beter in nagenoeg álle opzichten dan SimCity. De wegentools mogen nog wat uitbreiding krijgen, maar met de modcommunity en de overduidelijke liefde voor de game van de developers gaat dat wel goed komen. Heb nu al meer tijd in Skylines zitten dan in SimCity :D
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  woensdag 18 maart 2015 @ 09:59:47 #135
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_150764786
Ik twijfel SimCity nog een keer aan te slingeren... Is er iets aan verbetering geweest de afgelopen jaren? Gezien de topic-titel vrees ik het ergste ;(
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  woensdag 18 maart 2015 @ 10:06:00 #136
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_150764955
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 08:41 schreef Danny het volgende:

[..]

*meldt*
Cities: Skylines is echt vele malen beter in nagenoeg álle opzichten dan SimCity. De wegentools mogen nog wat uitbreiding krijgen, maar met de modcommunity en de overduidelijke liefde voor de game van de developers gaat dat wel goed komen. Heb nu al meer tijd in Skylines zitten dan in SimCity :D
Alleen nog maar wat screens gezien, is het wel vergelijkbaar met toolgebruik in Simcity? Voor de duidelijkheid: ik bedoel dan simcity 4, die laatste ramp heb ik gewist uit mijn geheugen. Lees verder bijna alleen maar goede dingen over Skylines dus overweeg de aanschaf wel.
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_150764988
quote:
5s.gif Op woensdag 18 maart 2015 09:59 schreef jackson het volgende:
Ik twijfel SimCity nog een keer aan te slingeren... Is er iets aan verbetering geweest de afgelopen jaren? Gezien de topic-titel vrees ik het ergste ;(
Nee, SimCity kan de ton in. Deleten en nooit meer naar om kijken. Zie post van Danny ook.
Schaf Cities: Skylines aan voor 3 tientjes en je hebt alles wat je van SimCity verwachtte en meer :Y

Topicreeks: Cities Skylines
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 08:41 schreef Danny het volgende:

[..]

*meldt*
Cities: Skylines is echt vele malen beter in nagenoeg álle opzichten dan SimCity. De wegentools mogen nog wat uitbreiding krijgen, maar met de modcommunity en de overduidelijke liefde voor de game van de developers gaat dat wel goed komen. Heb nu al meer tijd in Skylines zitten dan in SimCity :D
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_150765013
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 10:06 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Alleen nog maar wat screens gezien, is het wel vergelijkbaar met toolgebruik in Simcity? Voor de duidelijkheid: ik bedoel dan simcity 4, die laatste ramp heb ik gewist uit mijn geheugen. Lees verder bijna alleen maar goede dingen over Skylines dus overweeg de aanschaf wel.
Besturing en opzet is nagenoeg gelijk. Ook zijn er al heel erg veel mod's gemaakt die het spel nog beter maken. Na een half uurtje heb je alles door en ga je met de intuïtie van SC4 zo hier verder :)
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  woensdag 18 maart 2015 @ 10:20:43 #139
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_150765337
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2015 10:07 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Nee, SimCity kan de ton in. Deleten en nooit meer naar om kijken. Zie post van Danny ook.
Schaf Cities: Skylines aan voor 3 tientjes en je hebt alles wat je van SimCity verwachtte en meer :Y

Topicreeks: Cities Skylines

[..]

Check! Dan laat ik SC voor wat het is... Gezien de zomer er weer aankomt voor mij ook geen CS.
Dank voor de info :)
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  woensdag 18 maart 2015 @ 10:25:40 #140
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_150765506
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 10:08 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Besturing en opzet is nagenoeg gelijk. Ook zijn er al heel erg veel mod's gemaakt die het spel nog beter maken. Na een half uurtje heb je alles door en ga je met de intuïtie van SC4 zo hier verder :)
Thanks, meteen tvp geplaatst in andere thread om topicvervuiling te voorkomen ;)
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  woensdag 18 maart 2015 @ 11:29:42 #141
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_150767447
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 08:41 schreef Danny het volgende:

[..]

*meldt*
Cities: Skylines is echt vele malen beter in nagenoeg álle opzichten dan SimCity. De wegentools mogen nog wat uitbreiding krijgen, maar met de modcommunity en de overduidelijke liefde voor de game van de developers gaat dat wel goed komen. Heb nu al meer tijd in Skylines zitten dan in SimCity :D
Paradox _O_

Hearts of Iron-serie vind ik bijvoorbeeld ook briljant.
pi_150791927
En toch. Als Cities Skylines wat dingen had die bij SC wél goed waren was het spel helemaal top. Zoals uitbreiden van bijv. je kolencentrale, politiebureau etc. Het real time handel systeem was ook wel leuk (mits je de mogelijkheid het uit te zetten). Ook mis ik wat uitbreidingen.. maarrrr daar zijn mods voor niet?
  woensdag 18 maart 2015 @ 22:01:42 #143
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_150792002
Simcity is keihard de nek omgedraaid door Cities Skyline, en terecht.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_150793267
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 22:00 schreef davedavy het volgende:
En toch. Als Cities Skylines wat dingen had die bij SC wél goed waren was het spel helemaal top. Zoals uitbreiden van bijv. je kolencentrale, politiebureau etc. Het real time handel systeem was ook wel leuk (mits je de mogelijkheid het uit te zetten). Ook mis ik wat uitbreidingen.. maarrrr daar zijn mods voor niet?
ze kunnen ook weer niet alles direct kopieren van simcity :P
pi_150798399
Bye bye sc5
Geniet van het leven:):)
  Admin donderdag 19 maart 2015 @ 07:18:31 #146
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_150801805
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 22:22 schreef Thrilled het volgende:

[..]

ze kunnen ook weer niet alles direct kopieren van simcity :P
is het kopieren als je het in alle opzichten beter doet? Dan zou een ferrari ook een kopie zijn van een ouderwetse koets natuurlijk :)
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_151541458
Hoe is Skilines?
pi_151541781
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 10:09 schreef sjaak_trekbek het volgende:
Hoe is Skilines?
Top! :) GAM / [Cities Skylines #22] Nu wel met patch
pi_151691875
Na SC, SC 2000, SC 3000, SC4, en SC4RH gespeeld te hebben, (5 wel gekocht, maar na starten inlog problemen, nooit meer naar omgekeken), toch even een waerdig afscheid:

Rust zacht ;(

The King is dead, long live the new King, Cities:Skylines ^O^
Seculier-Fundamentalistisch
pi_153889380
Sorry voor de kick, maar ik speel Simcity nu ook enige tijd en ik vroeg me af of het mogelijk is om in de offline modus geld te blijven verdienen terwijl het spel afgesloten is.
Ik vind het wel jammer namelijk dat de inkomsten niet door blijven gaan als je niet speelt.
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
pi_153889475
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 21:09 schreef Albert86 het volgende:
Sorry voor de kick, maar ik speel Simcity nu ook enige tijd en ik vroeg me af of het mogelijk is om in de offline modus geld te blijven verdienen terwijl het spel afgesloten is.
Ik vind het wel jammer namelijk dat de inkomsten niet door blijven gaan als je niet speelt.
Ja, god forbid dat je het spel moet spelen om vooruitgang te boeken :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_153892154
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 21:13 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Ja, god forbid dat je het spel moet spelen om vooruitgang te boeken :')
inderdaad _O-

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 21:09 schreef Albert86 het volgende:
Sorry voor de kick, maar ik speel Simcity nu ook enige tijd en ik vroeg me af of het mogelijk is om in de offline modus geld te blijven verdienen terwijl het spel afgesloten is.
Ik vind het wel jammer namelijk dat de inkomsten niet door blijven gaan als je niet speelt.
nee maar even serieus: waarom dacht je (of hoopte je) dat je spel "door zou lopen" terwijl hij niet aanstaat?

[ Bericht 36% gewijzigd door mschol op 27-06-2015 23:19:18 ]
pi_153894544
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 23:11 schreef mschol het volgende:

[..]

inderdaad _O-

[..]

nee maar even serieus: waarom dacht je (of hoopte je) dat je spel "door zou lopen" terwijl hij niet aanstaat?
Ik denk omdat ik ook Simcity Buildit speelt op de tablet. Daar loopt alles namelijk wel door.

Daarnaast lopen de inkomsten ook niet door als je van stad wisselt (in dezelfde regio). Of heb ik dat mis?
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
pi_153988329
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 00:52 schreef Albert86 het volgende:

[..]

Ik denk omdat ik ook Simcity Buildit speelt op de tablet. Daar loopt alles namelijk wel door.

Daarnaast lopen de inkomsten ook niet door als je van stad wisselt (in dezelfde regio). Of heb ik dat mis?
volgens mij niet nee, maar het is erg lang geleden dat ik hem echt gespeeld heb..
  woensdag 1 juli 2015 @ 21:40:14 #155
35189 Troel
scherp en bot
pi_153988416
Loopt niet door :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_157631727
Weet iemand hoe ik megatorens aan elkaar kan verbinden? Ik kan op een of andere manier geen luchtbrug maken??

Iemand tips?
pi_157631954
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 20:17 schreef Redbullkid het volgende:
Weet iemand hoe ik megatorens aan elkaar kan verbinden? Ik kan op een of andere manier geen luchtbrug maken??

Iemand tips?
Je moet dan een luchtbrugverdieping toevoegen aan de toren. Zit onder diensten geloof ik.
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
pi_157636236
Ik was er inmiddels zelf achter gekomen, voel me echt dom :')
pi_157637025
Is simcity 5 eigenlijk nog wat tegenwoordig?
pi_157644954
Ik vind het wel leuk. 2 weken geleden gekocht. Sommige bugs ook wel gezien.

Zoek eigenlijk weer een groepje of een andere speler waarmee ik een regio kan starten :P
pi_157646614
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 22:40 schreef ArnosL het volgende:
Is simcity 5 eigenlijk nog wat tegenwoordig?
Cities Skylines heeft SimCity definitief van de troon gestoten wat city builders aangaat. Aan SimCity moet je echt niet meer beginnen.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_157647230
Dus geen mensen die een nieuwe regio met mij willen starten? :(
pi_157648868
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 14:04 schreef Redbullkid het volgende:
Dus geen mensen die een nieuwe regio met mij willen starten? :(
ik vrees dat ik vrij snel uitgekeken ben, maar in de weekenden kan ik e.v.t. wel
pi_157698863
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2015 15:22 schreef mschol het volgende:

[..]

ik vrees dat ik vrij snel uitgekeken ben, maar in de weekenden kan ik e.v.t. wel
Zin om nu te spelen? :) Voeg me toe op origin Recan1990 :)
pi_157724331
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 18:57 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Zin om nu te spelen? :) Voeg me toe op origin Recan1990 :)
ik was nog op mijn werk.. :P

ik voeg je in iedergeval even toe..
pi_157726121
Geen probleem. Ik heb trouwens vandaag een nieuwe regio aangemaakt, heb een stad die het erg goed doet (Omegaco + robots). Dus je kan erg goed beginnen :D.

Ik nodig je wel uit voor de game :)
  zondag 22 november 2015 @ 12:28:09 #167
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_157736347
Dacht dat de servers inmiddels uitgezet zijn voor online?
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_157736471
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 12:28 schreef Lon3 het volgende:
Dacht dat de servers inmiddels uitgezet zijn voor online?
er draaien nog verbazingwekkend veel servers eigenlijk :D
  zondag 22 november 2015 @ 17:05:15 #169
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_157741878
Simcity 2013 :')
Echte diehards spelen 3000 of 4 Deluxe.
FF SC4 topic opzoeken.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_157758862
- Mosterd, maaltijd, slowpoke, etc. -
Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95
pi_157856989
Echt helemaal niemand die mee wilt doen met een regio vanavond?
  vrijdag 27 november 2015 @ 12:20:22 #172
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_157857257
Geloof dat ik het spel niet eens meer op mijn computer heb staan.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_157859007
Kan je het toch nog steeds installeren :p
pi_157860339
Ga toch over op Cities Skylines, ik zal deze EA bagger niet meer installeren in elk geval
  zondag 3 januari 2016 @ 15:59:40 #175
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_158789518
Ik geloof dat Skylines toch ff tegenvalt ;(
Hoe maak ik de map van Simcity 2013 groter? :)
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  zondag 3 januari 2016 @ 16:01:43 #176
212761 magnetronkoffie
Where's the fish?
pi_158789592
quote:
9s.gif Op zondag 3 januari 2016 15:59 schreef PandaDrop het volgende:
Ik geloof dat Skylines toch ff tegenvalt ;(
Hoe maak ik de map van Simcity 2013 groter? :)
Had begrepen dat dit 'nogal' problematisch was.

Ik heb al tijden zin om een nieuwe stad te beginnen met m'n nieuwe collectie van (deels zelf gemodificeerde) plugins, maar kom er maar niet toe :P.

...oeps, dacht dat dit het SC4 topic was :@ ;(
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
  zondag 3 januari 2016 @ 16:03:05 #177
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_158789631
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 16:01 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Had begrepen dat dit 'nogal' problematisch was.

Ik heb al tijden zin om een nieuwe stad te beginnen met m'n nieuwe collectie van (deels zelf gemodificeerde) plugins, maar kom er maar niet toe :P.

...oeps, dacht dat dit het SC4 topic was :@ ;(
Ik zie de mod op Simtropolis staan.
Wat voor problemen?

Simcity 2013 topic.
In Skylines-topic zitten SC4- en 2013-haters.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  zondag 3 januari 2016 @ 16:04:12 #178
212761 magnetronkoffie
Where's the fish?
pi_158789670
quote:
9s.gif Op zondag 3 januari 2016 16:03 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Ik zie de mod op Simtropolis staan.
Wat voor problemen?
Met het groter maken van de map, maar heb alleen maar de nieuwsberichten daarvan hier en daar een beetje meegekregen. Denk dat iemand anders je dat veel beter kan uitleggen want ik heb SC 2013 zelf toch niet :P.
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
  zondag 3 januari 2016 @ 16:04:50 #179
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_158789689
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 16:04 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Met het groter maken van de map, maar heb alleen maar de nieuwsberichten daarvan hier en daar een beetje meegekregen. Denk dat iemand anders je dat veel beter kan uitleggen want ik heb SC 2013 zelf toch niet :P.
Wel ooit gespeeld? :P
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  zondag 3 januari 2016 @ 16:32:24 #180
212761 magnetronkoffie
Where's the fish?
pi_158790503
quote:
9s.gif Op zondag 3 januari 2016 16:04 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Wel ooit gespeeld? :P
Nope :P
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
pi_158791385
quote:
9s.gif Op zondag 3 januari 2016 15:59 schreef PandaDrop het volgende:
Ik geloof dat Skylines toch ff tegenvalt ;(
Hoe maak ik de map van Simcity 2013 groter? :)
Waarom vind je Skylines tegenvallen dan?
No amount of money ever bought a second of time.
  zondag 3 januari 2016 @ 18:50:58 #182
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_158794327
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:07 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Waarom vind je Skylines tegenvallen dan?
Omdat ik SimCity 4-feeling mist.
A te weinig steenkool en olie voor centrales.
B openbare gebouwen staan te ver van de wijken
C knooppunten moet je zelf ontwerpen met als gevolg dat het spinnenwebben zijn. :')
D Gekut met viaducten.
E Je begint met een klein stukje grond. :')
F Met Skylines kan je geen regios vormen. Dus alleen een enkele stad met voorsteden. :')
G Je hebt niet oneindig stuk grond. (met Simcity 4 kon je regio oneindig groot maken)

Eigenlijk is SC2013 ook ruk.
SimCity 4 is de beste!

[ Bericht 8% gewijzigd door PandaDrop op 03-01-2016 19:00:28 ]
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_158795075
quote:
6s.gif Op zondag 3 januari 2016 18:50 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Omdat ik SimCity 4-feeling mist.
A te weinig steenkool en olie voor centrales.
B openbare gebouwen staan te ver van de wijken
C knooppunten moet je zelf ontwerpen met als gevolg dat het spinnenwebben zijn. :')
D Gekut met viaducten.
E Je begint met een klein stukje grond. :')
F Met Skylines kan je geen regios vormen. Dus alleen een enkele stad met voorsteden. :')
G Je hebt niet oneindig stuk grond. (met Simcity 4 kon je regio oneindig groot maken)

Eigenlijk is SC2013 ook ruk.
SimCity 4 is de beste!

Vooral de vervuiling die naar andere regio's gaat, mis ik in skylines.
  zondag 3 januari 2016 @ 19:45:43 #184
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_158796443
quote:
11s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:13 schreef Longcat. het volgende:

[..]

Vooral de vervuiling die naar andere regio's gaat, mis ik in skylines.
Ojah, de watervervuiling in Simcity 4.... :@ ;(
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_158797578
quote:
9s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:45 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Ojah, de watervervuiling in Simcity 4.... :@ ;(
Volgensmij heb je in Simcity 5 toch luchtvervuiling die doorwaait naar andere regios?
pi_158798271
quote:
9s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:45 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Ojah, de watervervuiling in Simcity 4.... :@ ;(
volgens mij nooit last van gehad... (of ik was het voor voordat het aanwezig was?)
pi_158798688
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 20:09 schreef Longcat. het volgende:

[..]

Volgensmij heb je in Simcity 5 toch luchtvervuiling die doorwaait naar andere regios?
:Y
  zondag 3 januari 2016 @ 21:03:10 #188
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_158800274
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 20:34 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

:Y
Nooit last van gehad, Ik hou met ook bezig met high tech industrieën. :7 8-)
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  zondag 3 januari 2016 @ 21:04:21 #189
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_158800336
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 20:24 schreef mschol het volgende:

[..]

volgens mij nooit last van gehad... (of ik was het voor voordat het aanwezig was?)
Leesfout. |:( :@
Vervuiling in Simcity 4 gaat inderdaad niet naar andere steden in de regio.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_158800411
quote:
9s.gif Op zondag 3 januari 2016 21:03 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Nooit last van gehad, Ik hou met ook bezig met high tech industrieën. :7 8-)
Zo moet het :P
  zondag 3 januari 2016 @ 21:54:38 #191
212761 magnetronkoffie
Where's the fish?
pi_158802818
quote:
9s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:45 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Ojah, de watervervuiling in Simcity 4.... :@ ;(
Ja, die was wel vervelend idd (vooral met veel landbouw), maar daar is in principe ook makkelijk wat aan te doen (plugin).
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
  zondag 3 januari 2016 @ 21:56:09 #192
212761 magnetronkoffie
Where's the fish?
pi_158802922
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 20:24 schreef mschol het volgende:

[..]

volgens mij nooit last van gehad... (of ik was het voor voordat het aanwezig was?)
O wacht, landbouw vervuilde het grondwater, maar wat ik deed was de watertoevoer voor de stad en de omringende (landbouw)gebieden gescheiden houden.
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
pi_158897799
Hebben er mensen zin om vanavond of dit weekend een nieuwe regio te starten in Simcity 5? Ik heb weer zin om te spelen :D
pi_166280265
Speelt er iemand nog SimCity? Ik ben gisteren voor het eerst weer ingelogd sinds juli 2015! :D
Zag geen noemenswaardige veranderingen. Of zijn die er wel?
pi_166306333
De enige verandering is dat minder mensen het zijn gaan spelen :P

Ik heb em links laten liggen en ben doorgegaan met spellen die mij wel boeiend blijven.
pi_173042287
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 12:35 schreef Hexxenbiest het volgende:
Speelt er iemand nog SimCity? Ik ben gisteren voor het eerst weer ingelogd sinds juli 2015! :D
Zag geen noemenswaardige veranderingen. Of zijn die er wel?
Heb je zin om a.s. weekend een nieuwe regio te maken samen?

Ik zoek iemand om dit mee te spelen :p
pi_173042555
Zo zeg anders gooi je even een topic omhoog van bijna een jaar oud.
pi_173042788
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 15:45 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Heb je zin om a.s. weekend een nieuwe regio te maken samen?

Ik zoek iemand om dit mee te spelen :p
_O-
pi_177178813
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 15:45 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Heb je zin om a.s. weekend een nieuwe regio te maken samen?

Ik zoek iemand om dit mee te spelen :p
Beetje laat, maar het lijkt me wel leuk, als je nog wilt. Heb alleen al bijna een jaar ofzo niet meer erin gekeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2018 14:39:23 ]
pi_177180478
:')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_177358339
Een ordinaire kick met een vreselijk stomme vraag, denk ik. Ik speel nóóit games, maar SC4 vond ik fantastisch. Die heb ik ook thuis liggen, maar mijn oude computer crashte als ik op 3/4 zat.

Nu heb ik een nieuwe computer zonder cdingang en met Windows10. Is het spel ergens fatsoenlijk legaal te downloaden oid? Ik vind dit: http://freegogpcgames.com/1213/simcity-4-deluxe-edition/ maar twijfel of dat wel zuivere koffie is.
pi_177358532
quote:
7s.gif Op woensdag 21 februari 2018 23:46 schreef Stofje het volgende:
Een ordinaire kick met een vreselijk stomme vraag, denk ik. Ik speel nóóit games, maar SC4 vond ik fantastisch. Die heb ik ook thuis liggen, maar mijn oude computer crashte als ik op 3/4 zat.

Nu heb ik een nieuwe computer zonder cdingang en met Windows10. Is het spel ergens fatsoenlijk legaal te downloaden oid? Ik vind dit: http://freegogpcgames.com/1213/simcity-4-deluxe-edition/ maar twijfel of dat wel zuivere koffie is.
dat is een illegale torrent download van een legaal te kopen spel op GOG.com (DRM vrij, kan je hem dus overal downloaden en installeren)
steam is ook een prima optie, kan je hem alleen via de steam client installeren.
pi_177360799
quote:
7s.gif Op woensdag 21 februari 2018 23:46 schreef Stofje het volgende:
Een ordinaire kick met een vreselijk stomme vraag, denk ik. Ik speel nóóit games, maar SC4 vond ik fantastisch. Die heb ik ook thuis liggen, maar mijn oude computer crashte als ik op 3/4 zat.

Nu heb ik een nieuwe computer zonder cdingang en met Windows10. Is het spel ergens fatsoenlijk legaal te downloaden oid? Ik vind dit: http://freegogpcgames.com/1213/simcity-4-deluxe-edition/ maar twijfel of dat wel zuivere koffie is.
Ze geven toch ook een code mee met de cd? Die kun je in Origin invoeren.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2018 07:51:56 ]
pi_177361399
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 07:51 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Ze geven toch ook een code mee met de cd? Die kun je in Origin invoeren.
dit zijn codes van het pre download manager tijdperk, en die kan je niet gebruiken om je game te activeren
pi_177372704
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 14:37 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Beetje laat, maar het lijkt me wel leuk, als je nog wilt. Heb alleen al bijna een jaar ofzo niet meer erin gekeken.
Heb je een PM gestuurd :)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')