abonnement Unibet Coolblue
pi_146459642
Als je er tabletjes van perst kan de prijs drie keer over de kop en als je dan een plaatje van een dure espressomachine bij zet wordt het nog eens drie keer zo duur. Dat gaat met alles zo. In sommige supermarkten staan naast de arachideolie flessen met 'roerbakolie'. Drie keer keer zo duur, een ander etiket maar precies hetzelfde spul.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2014 12:58:48 ]
pi_146459843
roerbakolie bevat ook wel eens combinatie mixen. ik zou persoonlijk voor de archide gaan al was het even duur.
pi_146459937
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 13:03 schreef SuperFood het volgende:
roerbakolie bevat ook wel eens combinatie mixen. ik zou persoonlijk voor de archide gaan al was het even duur.
Hier bij de Plus is het gewoon 100% arachideolie :Y
  zondag 9 november 2014 @ 13:22:39 #154
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146460640
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 12:46 schreef SuperFood het volgende:
hoe maak jij je douche ermee schoon? plantenspuit ofzo?
Emmertje met heet water, wat sop en citroenzuur, handschoenen aan en een schuursponsje. Wij hebben keihard water hier.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_146493870
Piet! Wat zou jij doen met een halve kg varkenswangetjes?
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 10 november 2014 @ 12:23:50 #156
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146494476
quote:
2s.gif Op maandag 10 november 2014 11:56 schreef Lonaa het volgende:
Piet! Wat zou jij doen met een halve kg varkenswangetjes?
Ik zou de met peper, zout inwrijven, aanbraden in een braadpan, blussen met rode wijn, knoflook, laurier, foelie, gemalen kummel, gemalen venkelzaad erbij, dit laten stoven tot gaar, dan zeekraal erbij doen en deze even laten garen.
Je zou de saus kunnen binden met wat bindmiddel.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 10 november 2014 @ 14:39:29 #157
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_146498174


Sichuan Stoofvlees van maken. Supersimpel en lekker. :9
  User die het meest klaagt 2022 maandag 10 november 2014 @ 16:38:56 #158
414785 sirdanilot
pi_146502424
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 12:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zou de met peper, zout inwrijven, aanbraden in een braadpan, blussen met rode wijn, knoflook, laurier, foelie, gemalen kummel, gemalen venkelzaad erbij, dit laten stoven tot gaar, dan zeekraal erbij doen en deze even laten garen.
Je zou de saus kunnen binden met wat bindmiddel.
Zeekraal plus vlees? Zeekraal hoort toch bij vis?
Kan overigens ook rauw in een salade of heeel kort gegaard.

Overigens altijd erg grappig dat zeekraal door niet-zeeuwen als een luxe ingrediënt wordt gezien. Wij gingen gewoon naar de schorren en plukten een boel zeekraal, helemaal gratis. Ze zeggen dat het een bedreigde plantensoort is maar dat is onzin, de hele schorren staan er vol mee, dus je kunt best een zak zeekraal plukken.

Je had ook lamsoren (wordt volgens mij ook wel zee-aster genoemd), maar dat is wat minder lekker/verfijnd dan zeekraal, maar wel nog minder zeldzaam.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_146502916
Zeekraal kost altijd een godsvermogen in de supermarkt :(
  maandag 10 november 2014 @ 17:01:19 #160
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_146503203
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 16:38 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Zeekraal plus vlees? Zeekraal hoort toch bij vis?
Kan overigens ook rauw in een salade of heeel kort gegaard.

Overigens altijd erg grappig dat zeekraal door niet-zeeuwen als een luxe ingrediënt wordt gezien. Wij gingen gewoon naar de schorren en plukten een boel zeekraal, helemaal gratis. Ze zeggen dat het een bedreigde plantensoort is maar dat is onzin, de hele schorren staan er vol mee, dus je kunt best een zak zeekraal plukken.

Je had ook lamsoren (wordt volgens mij ook wel zee-aster genoemd), maar dat is wat minder lekker/verfijnd dan zeekraal, maar wel nog minder zeldzaam.
Zijn wel meer dingen die zogenaamd bedreigd zijn maar (inmiddels) eigenlijk eerder een plaag zijn. Zal wel door gelobby van vorkopers komen. Kan de prijs lekker hoog blijven.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  maandag 10 november 2014 @ 17:41:18 #161
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146504581
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 16:38 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Zeekraal plus vlees? Zeekraal hoort toch bij vis?
Kan overigens ook rauw in een salade of heeel kort gegaard.

Overigens altijd erg grappig dat zeekraal door niet-zeeuwen als een luxe ingrediënt wordt gezien. Wij gingen gewoon naar de schorren en plukten een boel zeekraal, helemaal gratis. Ze zeggen dat het een bedreigde plantensoort is maar dat is onzin, de hele schorren staan er vol mee, dus je kunt best een zak zeekraal plukken.

Je had ook lamsoren (wordt volgens mij ook wel zee-aster genoemd), maar dat is wat minder lekker/verfijnd dan zeekraal, maar wel nog minder zeldzaam.
Niets hoort, witte wijn bij vis en rode bij vlees is ook onzin.
Zeekraal is heerlijk bij varkenswangen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 11 november 2014 @ 09:13:14 #162
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_146524198
Ik heb nog een grote spitskool liggen, heb je een lekker coleslaw recept? Of andere tips wat je daar lekker mee kan maken?
pi_146524891
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 09:13 schreef gcjoel het volgende:
Ik heb nog een grote spitskool liggen, heb je een lekker coleslaw recept? Of andere tips wat je daar lekker mee kan maken?
Ik heb een Amerikaans kookboek liggen thuis waar een heel fijn recept in staat. Zal vanavond even voor je kijken.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 11 november 2014 @ 09:45:49 #164
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_146524900
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 november 2014 09:45 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ik heb een Amerikaans kookboek liggen thuis waar een heel fijn recept in staat. Zal vanavond even voor je kijken.
top dank je!
  dinsdag 11 november 2014 @ 10:38:33 #165
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146526220
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 09:13 schreef gcjoel het volgende:
Ik heb nog een grote spitskool liggen, heb je een lekker coleslaw recept? Of andere tips wat je daar lekker mee kan maken?
Fijn snijden, theelepel (afgestreken) zout en een eetlepel suiker erover, husselen, even de zout en suiker zijn werk laten doen, afsmaken met een goede azijn en olie, peper.
Dat is de basis, je kan hem gaan opleuken met mayonaise, rozijnen, geraspte peen, walnoten etc, vind dat zelf niet zo maar veel mensen vinden meer beter.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_146547675
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 09:45 schreef gcjoel het volgende:

[..]

top dank je!
Ingredienten:
1 kleine witte kool (mag ook spitskool) ongeveer 500gr
1 groene appel geraspt
1 winterpeen geraspt
1 kleine gele ui in dunne halve ringen
optioneel: 1 stengel bleekselderij in kleine stukjes
200ml mayo
200ml zure room
paar eetlepes rode wijnazijn
2 eetlepels hele komijnzaadjes
theelepel suiker
zout en peper

In een kom de groenten door elkaar scheppen. In andere kom de rest van de ingredienten mengen. De dressing door de groente mengen, alles moet goed coaten maar niet te nat zijn. Laat voor gebruik tenminste 2 uur afgedekt in de koelkast staan. Blijft ongeveer een week goed in de koelkast.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 11 november 2014 @ 20:19:11 #167
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_146548454
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 november 2014 20:04 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ingredienten:
1 kleine witte kool (mag ook spitskool) ongeveer 500gr
1 groene appel geraspt
1 winterpeen geraspt
1 kleine gele ui in dunne halve ringen
optioneel: 1 stengel bleekselderij in kleine stukjes
200ml mayo
200ml zure room
paar eetlepes rode wijnazijn
2 eetlepels hele komijnzaadjes
theelepel suiker
zout en peper

In een kom de groenten door elkaar scheppen. In andere kom de rest van de ingredienten mengen. De dressing door de groente mengen, alles moet goed coaten maar niet te nat zijn. Laat voor gebruik tenminste 2 uur afgedekt in de koelkast staan. Blijft ongeveer een week goed in de koelkast.
Klinkt goed!
pi_146567915
Piet, ik heb hier meervalfilet (welsfilet), kan ik daar fish and chips mee maken?
pi_146570826
Piet, vrijdag eten we wild met vrienden. Ik heb me over het hoofdgerecht ontfermd: wild zwijn. Ik wil geen stoofpot maken, heb je nog een andere goeie tip? Ik denk in de richting van een gebraad uit de oven, met wat seizoensgroenten zoals wortel, knolselderij, kleine aardappeltjes.
En iets van een mooi sausje of jus :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 12 november 2014 @ 14:13:06 #170
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146572191
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:01 schreef emmyemmy het volgende:
Piet, ik heb hier meervalfilet (welsfilet), kan ik daar fish and chips mee maken?
Ja, dat kan, maar Meerval blijft een zoetwatervis. Vind hem zelf wel lekker terwijl meestal zoetwatervis niet lekker vindt, maar ben geloof ik een van de weinigen. Zoetwatervis heeft een eigen, soms wat minder soms wat meer gronderige smaak.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 12 november 2014 @ 14:20:03 #171
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146572442
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:35 schreef Gripper het volgende:
Piet, vrijdag eten we wild met vrienden. Ik heb me over het hoofdgerecht ontfermd: wild zwijn. Ik wil geen stoofpot maken, heb je nog een andere goeie tip? Ik denk in de richting van een gebraad uit de oven, met wat seizoensgroenten zoals wortel, knolselderij, kleine aardappeltjes.
En iets van een mooi sausje of jus :)
Welk deel van het zwijn heb je?
Wild zwijn heeft geen sterke wildsmaak zoals Haas of Ree.
Peen klinkt prima, je zou het kunnen koken in witte wijn met boter (50/50) dat geeft een mooie smaak en een mooie glans. Spruitjes zijn ook lekker, of raapjes.
Saus: Kook rode wijn in met rozemarijn en thijm, jeneverbes, laurierblad, knoflook, sjalotjes, een ansjovisfiletje, worcester sauce.
Zeef dit, voeg een fond toe, smaak af met wat honing, zout, peper, verse groene kruiden. Bind hem eventueel met een bindmiddel. Als de saus nu helemaal goed is voeg zet het vuur uit en doe er een flinke kluit boter (geen margarine) en een klein stukje bitter chocolade aan toe (85% of meer)
De boter zorgt voor een prachtige glans, en een rijke volle smaak, de bittere chocolade voor aarde tonen, die de meeste mensen niet zullen weten te plaatsen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_146573096
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Welk deel van het zwijn heb je?
Wild zwijn heeft geen sterke wildsmaak zoals Haas of Ree.
Peen klinkt prima, je zou het kunnen koken in witte wijn met boter (50/50) dat geeft een mooie smaak en een mooie glans. Spruitjes zijn ook lekker, of raapjes.
Saus: Kook rode wijn in met rozemarijn en thijm, jeneverbes, laurierblad, knoflook, sjalotjes, een ansjovisfiletje, worcester sauce.
Zeef dit, voeg een fond toe, smaak af met wat honing, zout, peper, verse groene kruiden. Bind hem eventueel met een bindmiddel. Als de saus nu helemaal goed is voeg zet het vuur uit en doe er een flinke kluit boter (geen margarine) en een klein stukje bitter chocolade aan toe (85% of meer)
De boter zorgt voor een prachtige glans, en een rijke volle smaak, de bittere chocolade voor aarde tonen, die de meeste mensen niet zullen weten te plaatsen.
Weet ik nog niet, ik ga morgenavond ff langs de Hanos, kijken wat ze hebben. Medaillons denk ik? Of een grote filet, en die aan tafel snijden?

Super idee voor die saus, thanks!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zondag 16 november 2014 @ 17:31:13 #173
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_146714103
Piet en anderen.

Ik wil vanavond kip (deze keer kipdrumsticks) marineren. Nu doe ik dat lekker simpel met ketjap, honing, knoflook en/of chilisaus. Ik doe er ook vaak kipkruiden over heen die ik van de markt heb gekocht (die zijn niet zo zout).

Mijn vraag: wrijven jullie de kip in met de kruiden en daarna de vloeibare onderdelen?
Of gooien jullie zowel de vloeibare als de kruiden door elkaar heen en gieten jullie (en ventueel inwrijven) het daarna over de kip?

Wat is de beste manier?
  zondag 16 november 2014 @ 17:37:41 #174
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_146714321
Ik meng de marinade in een plastic zak, dan de kip erbij, dan husselen en kneden en de ijskast in.
  zondag 16 november 2014 @ 17:41:29 #175
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146714450
Ik neem meestal een plastic zak, doe daar het te marineren/kruiden in, (bv stukken kip) en de marinade/kruiden erbij. Zak dicht en husselen.
Als het een hele natte dunvloeibare marinade is doe ik het in een schaal
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')