abonnement Unibet Coolblue
pi_150566629
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 14:50 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Glucose-fructosestroop in de marshmellow bijvoorbeeld.
Dat heb je nodig voor de structuur, anders krijg je niet zo'n mooi elastische, luchtige marshmallow.
Professioneel gifmenger.
  Moderator donderdag 12 maart 2015 @ 15:50:32 #103
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_150567447
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:27 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dat heb je nodig voor de structuur, anders krijg je niet zo'n mooi elastische, luchtige marshmallow.
Je hebt het ook nodig als je diabetes wil.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  donderdag 12 maart 2015 @ 16:03:25 #104
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_150567843
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:50 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Je hebt het ook nodig als je diabetes wil.
Als je bang bent dat fructose tot diabetes leidt kan je ook maar beter appel/peren/druivensap mijden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator donderdag 12 maart 2015 @ 16:13:54 #105
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_150568169
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 16:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je bang bent dat fructose tot diabetes leidt kan je ook maar beter appel/peren/druivensap mijden
Heeft allemaal te maken met concentratie en wat er nog meer bij zit.
Fruit heeft in zijn natuurlijke vorm stofjes aan boord waardoor wij het heel goed kunnen verwerken. Als je echter puur het fruitsuiker gaat isoleren dan is dat èn veel te veel èn zonder die stofjes.
Je kunt dus rustig fruit eten, zelfs in relatief grote hoeveelheden, maar het isoleren van de vruchtsuikers en die los van het fruit consumeren is gewoon niet zo'n goed idee.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_150568424
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:50 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Je hebt het ook nodig als je diabetes wil.
Daar heb je meestal ook fors overgewicht voor nodig.
Bovendien: eet jij elke dag marshmallows?
Professioneel gifmenger.
  donderdag 12 maart 2015 @ 16:28:11 #107
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_150568512
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 16:13 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Heeft allemaal te maken met concentratie en wat er nog meer bij zit.
Fruit heeft in zijn natuurlijke vorm stofjes aan boord waardoor wij het heel goed kunnen verwerken. Als je echter puur het fruitsuiker gaat isoleren dan is dat èn veel te veel èn zonder die stofjes.
Je kunt dus rustig fruit eten, zelfs in relatief grote hoeveelheden, maar het isoleren van de vruchtsuikers en die los van het fruit consumeren is gewoon niet zo'n goed idee.
Ik had het over sappen, die zijn voornamelijk suikerwater, en deze die ik noemde bevatten zoveel fructose tov glucose dat ze bij kleine kinderen een belangrijke oorzaak zijn van oa diaree en andere darmproblemen.
Fruit eten is een prima idee, veel sap drinken niet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator donderdag 12 maart 2015 @ 16:34:15 #108
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_150568655
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 16:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik had het over sappen, die zijn voornamelijk suikerwater, en deze die ik noemde bevatten zoveel fructose tov glucose dat ze bij kleine kinderen een belangrijke oorzaak zijn van oa diaree en andere darmproblemen.
Fruit eten is een prima idee, veel sap drinken niet
Ik drink voornamelijk water ;)
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_150576872
Nu over Spelt
pi_150576925
Zullie bakken speltbrood op npo drie...Keuringsdienst van Waarde.

De Veldkeuken :Y)

Trouwens vorig jaar ging het toch eens over spelt?!
Toen was bakker Menno in beeld van Menno.nl

Het bleek dat nog geen 5% spelt wordt gebruikt in het zogenoemde brood,
als ik mij goed herinner.
pi_150577309
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 20:40 schreef AnneX het volgende:
Zullie bakken speltbrood op npo drie...Keuringsdienst van Waarde.

De Veldkeuken :Y)

Trouwens vorig jaar ging het toch eens over spelt?!
Toen was bakker Menno in beeld van Menno.nl

Het bleek dat nog geen 5% spelt wordt gebruikt in het zogenoemde brood,
als ik mij goed herinner.
Dat ging over desem toch?
pi_150577417
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 20:47 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

Dat ging over desem toch?
Van dat desembrood dat niet naar zuurdesem mag smaken, toch? Want dan lusten mensen het niet.
Professioneel gifmenger.
pi_150577566
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 20:47 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

Dat ging over desem toch?
Oh ja... o|O

En over paarden?haar als broodverbeteraar.
Gebruikt onze bakker niét, de prijswinnaar, zegt-ie. w/
pi_150577677
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 20:51 schreef AnneX het volgende:

[..]

Oh ja... o|O

En over paarden?haar als broodverbeteraar.
Gebruikt onze bakker niét, de prijswinnaar, zegt-ie. w/
Eendeveren en mensenhaar - zo ver gereinigd en chemisch bewerkt dat je niet meer kunt achterhalen waar het oiit van gemaakt is.
Ik zou een andere bakker zoeken, trouwens. :+ Dat spul is prima.
Professioneel gifmenger.
pi_150577774
Nou, ik geloof hem en blijf brood van hem kopen.

Of ik moet in de buurt zijn van Vroeg, Bunnik of de Veldkeuken, Culemborg *O*
  vrijdag 13 maart 2015 @ 00:27:29 #116
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_150586442
Leuke uitzending met een Pijnenburg ontbijtkoekbakker die gewwoon eerlijk toegeeft dat het allemaal marketing is en dat 9 % spelt weinig smaak toevoegt.

Trouwens die raszuivere Duitser was ook erg leuk. Hij had alleen de verkeerde snor. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_150594331
Prima aflevering, ontbijtkoekenbakker machtig mooi woord en de dames zagen er zeer appetijtelijk uit!
pi_150595419
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 00:27 schreef golfer het volgende:
Leuke uitzending met een Pijnenburg ontbijtkoekbakker die gewwoon eerlijk toegeeft dat het allemaal marketing is en dat 9 % spelt weinig smaak toevoegt.

Ja leuk om te zien. Je kan ook gewoon beter eerlijk zijn dan een raar marketingverhaal ophangen waar mensen toch wel doorheen prikken. :)
pi_150598583
Ik vond het wel een vermakelijke aflevering, maar zeker geen goede aflevering. Er werd naar mijn mening onvoldoende gesproken over de verschillen tussen spelt en tarwe. Tarwe bevat gluten, en zorgt voor een hoge bloedsuikerpiek, zorgt Spelt daar ook voor? Had de aflevering wat interessanter kunnen maken, dan er een broodbakker of een akkerbouwer erbij te betrekken.
BlaBlaBla
  Moderator vrijdag 13 maart 2015 @ 14:56:52 #120
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_150599872
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:17 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik vond het wel een vermakelijke aflevering, maar zeker geen goede aflevering. Er werd naar mijn mening onvoldoende gesproken over de verschillen tussen spelt en tarwe. Tarwe bevat gluten, en zorgt voor een hoge bloedsuikerpiek, zorgt Spelt daar ook voor? Had de aflevering wat interessanter kunnen maken, dan er een broodbakker of een akkerbouwer erbij te betrekken.
In spelt zit meer gluten dan in tarwe, maar het is een iets andere vorm. Het zijn gluten met minder kracht, daarom is een brood van 100% spelt veel moeilijker te maken als je dezelfde eigenschappen aan het brood wil geven als aan een tarwebrood.
Speltcake is weer veel makkelijker, want daar heb je geen sterke gluten voor nodig.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_150618421
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:17 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik vond het wel een vermakelijke aflevering, maar zeker geen goede aflevering. Er werd naar mijn mening onvoldoende gesproken over de verschillen tussen spelt en tarwe. Tarwe bevat gluten, en zorgt voor een hoge bloedsuikerpiek, zorgt Spelt daar ook voor? Had de aflevering wat interessanter kunnen maken, dan er een broodbakker of een akkerbouwer erbij te betrekken.
Door veredeling van tarwe (weer- en beestjesvast maken voor grotere en zekerder opbrengst) is het glutengehalte opgefokt van ca. 5% in de jaren '50 naar bijna 50% nu. Het is dus geen wonder dat steeds meer mensen met glutenproblemen zitten. Gluten zit vooral in de schil. Dus volkorenmeel bevat meer gluten dan gewoon meel, wat in NL vooral bloem is.

Omdat spelt minder gluten bevat, kan het zijn dat het meer zetmeel bevat, maar daarover heb ik geen uitspraken gelezen. Zetmeel zorgt voor verhoging van de bloedsuikerspiegel, omdat het meervoudige suiker(s) is. Daar staat tegenover dat limonade en vruchtensap enkelvoudige suikers bevatten die voor directe pieken met aansluitende dalen zorgt. Fruit zelf piekt minder hard, doordat je daarvan de suikers binnen hun natuurlijke context krijgt, dus met vezels. .

Haver bevat van nature geen gluten, maar er schijnt tarwe aan toegevoegd te worden, zodat het eindprodukt toch glutenhoudend is. Bovendien heeft het een enorme kleefklacht. Mensen met coeliakie mogen absoluur geen gluten binnen krijgen en zij moeten net als orthodoxe joden hun eigen keukengroep aanhouden om besmetting te voorkomen. Gewoon afwassen is niet voldoende.

Gluten is een specifieke eiwitgroep. Voor wie geen gluten verdraagt, is spelt ook taboe. Wie er wel redelijk tegen kan, is gebaat met 100% speltbrood, omdat beter valt en gezonder is. Natuurlijk duurt dat totdat de farmacie en voedingsmiddelenindustrie het oog op spelt laten vallen en besluiten om dat ook maar eens op te fokken voor meer gewin.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 23:36:13 #122
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_150620447
Zonder gluten geen brood. Je hebt gluten nodig om brood te laten rijzen (als je geen industriële toevoegingen wilt gebruiken).

Mensen die last dénken te hebben van gluten/tarwe, hebben in werkelijkheid vaak last van de zooi die aan industrieel brood wordt toegevoegd en van het feit dat industrieel brood absurd snel van meel naar brood gaat (45min) en daarom verteringsproblemen geeft. Diezelfde mensen hebben vaak geen last van slowfood-(desem)brood bereid dmv autolyse.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  vrijdag 13 maart 2015 @ 23:58:35 #123
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_150621360
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 22:50 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Door veredeling van tarwe (weer- en beestjesvast maken voor grotere en zekerder opbrengst) is het glutengehalte opgefokt van ca. 5% in de jaren '50 naar bijna 50% nu.
5-15% van tarwe bestaat uit eiwit. Daarvan is tot 80% gluten. Beetje vreemde percentages die je noemt dus.


quote:
Het is dus geen wonder dat steeds meer mensen met glutenproblemen zitten.
Heb je het dan over coeliakie of over hipster-gluten-angst bij mensen die meestal niet eens weten wat gluten zijn?


quote:
Gluten zit vooral in de schil. Dus volkorenmeel bevat meer gluten dan gewoon meel, wat in NL vooral bloem is.
'Meel' = volkorenmeel. 'Bloem' = wit meel. Wat is 'gewoon meel' en waar koop je dat?

Gluten zitten samen met zetmeel in het endosperm. Dus juist niet in de schil.

Je loopt echt onzin te blaten...
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_150622278
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 22:50 schreef Teslynd het volgende:
Omdat spelt minder gluten bevat, kan het zijn dat het meer zetmeel bevat, maar daarover heb ik geen uitspraken gelezen. Zetmeel zorgt voor verhoging van de bloedsuikerspiegel, omdat het meervoudige suiker(s) is. Daar staat tegenover dat limonade en vruchtensap enkelvoudige suikers bevatten die voor directe pieken met aansluitende dalen zorgt. Fruit zelf piekt minder hard, doordat je daarvan de suikers binnen hun natuurlijke context krijgt, dus met vezels. .
Dat vruchtensap tov fruit je bloedsuiker sneller laat stijgen is omdat het vloeibaar is en dus sneller in je bloed terecht komt. Niet voor niets adviseren ze diabetici met een te lage bloedsuiker dextro tabletten te nemen of iets vloeibaars te drinken met suiker erin.
Maar ik heb qua bloedsuikers verder geen andere reactie op het drinken van appelsap tov het eten van een appel. Ik heb diabetes en moet dagelijks meerdere keren mijn bloedsuiker meten en weet dat daardoor.

waar jij op doelt heeft denk ik eerder te maken met de glycemische index. Maar dan klopt het weer niet helemaal, want bijv. peulvruchten bevatten over het algemeen zeer veel koolhydraten (zetmeel) maar hebben een lage glycemische index. Een lage heeft minder piek effect op je bloedsuiker.
Als ik iets eet met een lage glycemische index en ik blijf elk half uur meten, dan zie ik het vrijwel niet in mijn bloedsuiker terug dat ik dat gegeten heb, het blijft vrijwel gelijk. Ga ik brood of aardappels eten, dan krijg ik een zeer hoge stijging van mijn bloedsuiker die pas na zo'n 1,5 tot 2,5 uur met geluk weer tot de beginwaarde van voor het eten is gezakt.

http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/glycemische-index.aspx
pi_150625919
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 00:27 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Dat vruchtensap tov fruit je bloedsuiker sneller laat stijgen is omdat het vloeibaar is en dus sneller in je bloed terecht komt. Niet voor niets adviseren ze diabetici met een te lage bloedsuiker dextro tabletten te nemen of iets vloeibaars te drinken met suiker erin.
Maar ik heb qua bloedsuikers verder geen andere reactie op het drinken van appelsap tov het eten van een appel. Ik heb diabetes en moet dagelijks meerdere keren mijn bloedsuiker meten en weet dat daardoor.

waar jij op doelt heeft denk ik eerder te maken met de glycemische index. Maar dan klopt het weer niet helemaal, want bijv. peulvruchten bevatten over het algemeen zeer veel koolhydraten (zetmeel) maar hebben een lage glycemische index. Een lage heeft minder piek effect op je bloedsuiker.
Als ik iets eet met een lage glycemische index en ik blijf elk half uur meten, dan zie ik het vrijwel niet in mijn bloedsuiker terug dat ik dat gegeten heb, het blijft vrijwel gelijk. Ga ik brood of aardappels eten, dan krijg ik een zeer hoge stijging van mijn bloedsuiker die pas na zo'n 1,5 tot 2,5 uur met geluk weer tot de beginwaarde van voor het eten is gezakt.

http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/glycemische-index.aspx
Ja inderdaad. Daarom wordt bataat aangeraden in plaats van aardappels, terwijl je bij bataat echt het zoete proeft.
pi_150626005
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 22:50 schreef Teslynd het volgende:

Haver bevat van nature geen gluten, maar er schijnt tarwe aan toegevoegd te worden, zodat het eindprodukt toch glutenhoudend is.
Onzin, dit is niet een bewuste actie.
Haver bevat geen gluten maar kan tijdens kweek, oogsten, transport of produktie van vlokken besmet worden met tarwe en is daarom niet zomaar geschikt voor coeliakie patiënten. Er is glutenvrije haver waarbij het hele proces zo is ingericht dat er geen kruisbesmetting mogelijk is.
pi_150792926
Morgen lekker Bertolli bashen :D !
  woensdag 18 maart 2015 @ 23:57:08 #128
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_150798319
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 22:17 schreef Skeletor. het volgende:
Morgen lekker Bertolli bashen :D !
Yups.

Wie van Bertolli-saus opschept, schept op van een opschepper. Saus met truffel bijvoorbeeld. Oh zo verrukkelijk. De reclame verhaalt over de zoektocht van Bertolli naar de allerbeste truffels van Italië. De Keuringsdienst reist ze achterna en komt bedrogen uit. De beste? Troeptruffels! En we hebben nieuws: meneer Bertolli is verhuisd naar Polen en heet nu Bertolski.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 19 maart 2015 @ 06:26:43 #129
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_150801574
Ze vallen in herhaling.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_150804943
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 23:36 schreef Isegrim het volgende:
Zonder gluten geen brood. Je hebt gluten nodig om brood te laten rijzen (als je geen industriële toevoegingen wilt gebruiken).

Mensen die last dénken te hebben van gluten/tarwe, hebben in werkelijkheid vaak last van de zooi die aan industrieel brood wordt toegevoegd en van het feit dat industrieel brood absurd snel van meel naar brood gaat (45min) en daarom verteringsproblemen geeft. Diezelfde mensen hebben vaak geen last van slowfood-(desem)brood bereid dmv autolyse.
Je bedoelt fytinezuren?


Heeft inderdaad te maken met desnelheid, maar niets met toevoeging.

De het gistproces breekt dit af, dus langzaam brood == geen fytine. Ongeacht de overige toevoegingen.
Whatever...
pi_150818215
Troeptruffels van meneer Bertoli a la bertolski. Hahah.
pi_150818364
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 06:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Ze vallen in herhaling.
Ja ik dacht ook al zoiets, we hebben de "truffels" in willekeurig voedsel toch al gehad?
pi_150818404
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 06:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Ze vallen in herhaling.
Dit. Zowel truffels als Bertolli hebben ze al behandeld.

quote:
15s.gif Op donderdag 19 maart 2015 17:37 schreef HenkieVdV het volgende:
Ja ik dacht ook al zoiets, we hebben de "truffels" in willekeurig voedsel toch al gehad?
Ook al volledige aflevering over Bertolli. Ging toen om die reclame van die bejaarden met hun saus. Uitkomst was (goh) dat het allemaal marketing wank was van een submerk van Knorr. Goh :')

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2015 17:39:56 ]
  donderdag 19 maart 2015 @ 17:49:07 #134
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_150818657
Beetje jammer inderdaad. Er zijn genoeg nieuwe onderwerpen te bedenken zou je zeggen.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_150824671
Hij is leuk! tot nu toe... :D
pi_150824711
Arrogante Italiaan wel.
anonieme razernist
pi_150824758
Volgens mij is dit gewoon een snoepreisje voor de redacteuren.
anonieme razernist
pi_150825080
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 17:49 schreef Isegrim het volgende:
Beetje jammer inderdaad. Er zijn genoeg nieuwe onderwerpen te bedenken zou je zeggen.
Misschien kunnen we als FOK!forum een kijkersvraag bedenken en inzenden :P
  donderdag 19 maart 2015 @ 20:53:25 #139
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_150825092
Wel oké dat Unilever dit keer wilde meewerken.
En wat een grappige oude Autobianca. Die hadden mijn ouders ook. :)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 19 maart 2015 @ 20:56:31 #140
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_150825203
quote:
11s.gif Op donderdag 19 maart 2015 20:53 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Misschien kunnen we als FOK!forum een kijkersvraag bedenken en inzenden :P
Ja! *O*
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_150825261
Is er nou eigenlijk iemand verrast door de uitslag? Plus dat Van der Keuken weer lekker onbeschoft is.
anonieme razernist
  donderdag 19 maart 2015 @ 20:59:05 #142
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_150825305
Niet gezien, maar wat is de uitkomst? Ze gooien er goedkope naar niets smakende truffel in en voegen smaak toe met truffelaroma?
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_150825355
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 20:59 schreef hmmmz het volgende:
Niet gezien, maar wat is de uitkomst? Ze gooien er goedkope naar niets smakende truffel in en voegen smaak toe met truffelaroma?
Er zit 0,05 gr truffel in die nergens naar smaakt. Tjee, zeg, ik had echt een halve witte truffel verwacht.
anonieme razernist
pi_150825377
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 20:59 schreef hmmmz het volgende:
Niet gezien, maar wat is de uitkomst? Ze gooien er goedkope naar niets smakende truffel in en voegen smaak toe met truffelaroma?
Zwarte truffel ( 300¤ / kilo) die ze voeren aan honden en varkens om te trainen en de witte truffel (¤ 2500 / kilo) te vinden.
  donderdag 19 maart 2015 @ 21:01:02 #145
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_150825386
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2015 20:57 schreef NoCigar het volgende:
Is er nou eigenlijk iemand verrast door de uitslag? Plus dat Van der Keuken weer lekker onbeschoft is.
Na zoveel seizoenen KvW zijn er weinig dingen die ik nog verrassend vind. Het is elke keer weer hetzelfde liedje: je wordt genaaid waar je bij staat.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_150825469
Die blije poolse vrouw ook :D
  donderdag 19 maart 2015 @ 21:04:39 #147
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_150825524
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 21:01 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Na zoveel seizoenen KvW zijn er weinig dingen die ik nog verrassend vind. Het is elke keer weer hetzelfde liedje: je wordt genaaid waar je bij staat.
Dit. Mensen vinden het over het algemeen helemaal niet erg om opgelicht te worden.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_150825535
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 21:01 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Na zoveel seizoenen KvW zijn er weinig dingen die ik nog verrassend vind. Het is elke keer weer hetzelfde liedje: je wordt genaaid waar je bij staat.
Mwa, valt wel mee als ik bv denk aan die ontvelde mandarijntjes op blik waar niks mis mee was. Maar er zijn natuurlijk genoeg andere voorbeelden waarbij het wel klopte.
anonieme razernist
  donderdag 19 maart 2015 @ 21:09:28 #149
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_150825697
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2015 21:05 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Mwa, valt wel mee als ik bv denk aan die ontvelde mandarijntjes op blik waar niks mis mee was. Maar er zijn natuurlijk genoeg andere voorbeelden waarbij het wel klopte.
En de eieren van Calvé. En het handgeblazen glas van IKEA. Díe afleveringen waren wél verrassend!
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_150825767
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 21:09 schreef Isegrim het volgende:

[..]

En de eieren van Calvé. En het handgeblazen glas van IKEA. Díe afleveringen waren wél verrassend!
Ja, inderdaad ja!
anonieme razernist
pi_150827016
Welke aflevering was dat met eieren van Calvé? Zegt me even niks.
  donderdag 19 maart 2015 @ 21:42:14 #152
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_150827175
quote:
11s.gif Op donderdag 19 maart 2015 21:39 schreef RacerDKB het volgende:
Welke aflevering was dat met eieren van Calvé? Zegt me even niks.
Over dat hun kippen écht vrijeuitloopkippen zijn. _O_ Het plaatje op de verpakking klopte.

http://keuringsdienstvanw(...)everingen/07-10-2010
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 19 maart 2015 @ 22:14:23 #153
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_150828684
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 21:09 schreef Isegrim het volgende:

[..]

En de eieren van Calvé. En het handgeblazen glas van IKEA. Díe afleveringen waren wél verrassend!
Mondgeblazen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 19 maart 2015 @ 22:41:11 #154
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_150830018
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 22:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mondgeblazen
Je snapt wat ik bedoel. :{w
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_150830475
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 22:41 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Je snapt wat ik bedoel. :{w
Mwa, toch nog wel een redelijk verschil :P
Ik zie trouwens ook de meerwaarde niet in van dat mondgeblazen vs machinaal. Of een robot nou in een mal blaast, of een Chinees in een mal blaast... Wat die Roemeen in dat museum deed met het volledig met de hand vormen en uitrollen van dat glas doet een stuk meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2015 22:51:24 ]
  donderdag 19 maart 2015 @ 22:51:18 #156
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_150830506
quote:
99s.gif Op donderdag 19 maart 2015 22:50 schreef CrashO het volgende:

[..]

Mwa, toch nog wel een redelijk verschil :P
Ik zie trouwens ook de meerwaarde niet in van dat mondgeblazen vs machinaal. Of een robot nou in een mal blaast, of een Chinees in een mal blaast... Wat die Roemeen deed met het volledig met de hand vormen en uitrollen van dat glas doet een stuk meer.
Nee ik vond het ook niet echt veel meerwaarde hebben eigenlijk. :')
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_150831121
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 21:42 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Over dat hun kippen écht vrijeuitloopkippen zijn. _O_ Het plaatje op de verpakking klopte.

http://keuringsdienstvanw(...)everingen/07-10-2010
Ah ja mayonaise ken ik wel :') Dat stukje met Buurman & Buurman-muziek op 14:18 maakt de hele aflevering voor mij. Sowieso altijd die epische Ennio Morricone muziek en Philip Glass etc.
  donderdag 19 maart 2015 @ 23:52:52 #158
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_150833816
De muziek is geniaal ja. Zat er vorige week geen Wagner in, met de Duitse raszuivere spelt?
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_150834074
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:52 schreef Isegrim het volgende:
De muziek is geniaal ja. Zat er vorige week geen Wagner in, met de Duitse raszuivere spelt?
Bedoel je deze?


Komt voor in de film Inglourious Basterds, merk vaak dat KvW muziek van zijn films gebruikt en daardoor dus ook veel Ennio Morricone.
  donderdag 26 maart 2015 @ 17:08:31 #160
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_151062350
Vanavond over beenham.

Het is luxe en het zit ergens in een varken. Beenham. Maar wat is dat precies? Uw vleesfabriek heeft een simpele vraag bijzonder ingewikkeld gemaakt. De Keuringsdienst kijkt zijn ogen uit. Ham met een kunstbeen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 26 maart 2015 @ 17:09:52 #161
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_151062393
quote:
3s.gif Op donderdag 26 maart 2015 17:08 schreef golfer het volgende:
Vanavond over beenham.

Het is luxe en het zit ergens in een varken. Beenham. Maar wat is dat precies? Uw vleesfabriek heeft een simpele vraag bijzonder ingewikkeld gemaakt. De Keuringsdienst kijkt zijn ogen uit. Ham met een kunstbeen.
Tegen het achterbeen van het varken aan?
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_151065906
quote:
3s.gif Op donderdag 26 maart 2015 17:08 schreef golfer het volgende:
Vanavond over beenham.

Het is luxe en het zit ergens in een varken. Beenham. Maar wat is dat precies? Uw vleesfabriek heeft een simpele vraag bijzonder ingewikkeld gemaakt. De Keuringsdienst kijkt zijn ogen uit. Ham met een kunstbeen.
nieuwe aflevering?
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:25:08 #163
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_151069460
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 19:11 schreef TUFKAL het volgende:

nieuwe aflevering?
Ja. Staat op het punt van beginnen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:39:58 #164
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_151070199
Najaa dat enorme varken wat ik net zag kun je wel zon ham halen toch
:')
pi_151070441
haha, beenham
die verontwaardiging van teun ook; nou jaaaa
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:47:50 #166
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_151070472
Dus als je er een bot instopt heb je beenham? :')
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:48:31 #167
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_151070497
La place beenham :o
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:48:34 #168
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_151070501
Ga er maar gewoon vanuit dat alle producten nep zijn :') Voor echt luxe vlees moet je flink aftikken bij de slager
:')
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:49:38 #169
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_151070545
_O-
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:50:29 #170
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_151070579
Omdat het op het etiket staat :D
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_151070724
Dat inhammetje in die plakken.. :')
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:53:49 #172
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_151070734
Ik koop altijd de plakken achterham van 50 cent :')
Waarschijnlijk hetzelfde als de beenham
:')
pi_151070866
Ach, hij is tenminste eerlijk met dat stalen pijpje.
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:57:53 #174
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_151070897
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:57 schreef DJKoster het volgende:
Ach, hij is tenminste eerlijk met dat stalen pijpje.
Ja wel mooi. Maar hij zegt er niet bij wie z'n producten kopen. Als Stegeman wordt genoemd als 'retailer' dan worden ze niet blij
:')
  donderdag 26 maart 2015 @ 21:10:39 #175
2651 svann
night-hawk
pi_151071351
We zagen in ieder geval geen seporatorham.
In die zin wel kwaliteit.

Zou zo'n echt bot nog wat voor de smaak doen?
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  donderdag 26 maart 2015 @ 21:11:14 #176
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_151071374
Wat een neppers. Samengeplakte stukken ham met een metalen pijpje verkopen als beenham. _O-

De methode van Pauli kwam nog enigszins in de buurt van echte beenham omdat er bot in werd gestopt voor het koken, maar niks haalt het bij een ambachtelijke door de slager zelf gemaakt en gerookte beenham. :)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_151073140
Die Ersin toch _O- Met z'n mooie leren schoentjes naar de boerderij gaan.

En die nieuwe, Sofie, niet mijn favoriet. Haar reacties bij die slager ("ieeuww" en dat overdreven gezicht bij het hoesten), had al een beetje het vermoeden dat ze wat huppelkutterig is maar lijkt te kloppen. Verder oogt ze wel intelligent dus ze krijgt nog wel een kans.
  Eindredactie Games donderdag 26 maart 2015 @ 22:04:18 #178
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_151073594
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:54 schreef RacerDKB het volgende:
Die Ersin toch _O- Met z'n mooie leren schoentjes naar de boerderij gaan.

En die nieuwe, Sofie, niet mijn favoriet. Haar reacties bij die slager ("ieeuww" en dat overdreven gezicht bij het hoesten), had al een beetje het vermoeden dat ze wat huppelkutterig is maar lijkt te kloppen. Verder oogt ze wel intelligent dus ze krijgt nog wel een kans.
Sofie nieuw?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_151073811
quote:
4s.gif Op donderdag 26 maart 2015 22:04 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Sofie nieuw?
Ja?

Ze zit er pas in sinds seizoen 2015 en de aflevering beenham van zojuist was de derde aflevering van seizoen 2015 :o Volgens mij zat ze helemaal niet in de afgelopen Bertolli-aflevering dus is dit pas haar tweede aflevering.
  Eindredactie Games donderdag 26 maart 2015 @ 22:09:48 #180
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_151073903
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2015 22:08 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Ja?

Ze zit er pas in sinds seizoen 2015 en de aflevering beenham van zojuist was de derde aflevering van seizoen 2015 :o Volgens mij zat ze helemaal niet in de afgelopen Bertolli-aflevering dus is dit pas haar tweede aflevering.
Bertollie aflevering was ook oud. Maar ik verwarde Marijn ( :r )met Sofie :+
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_151074378
quote:
4s.gif Op donderdag 26 maart 2015 22:09 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Bertollie aflevering was ook oud. Maar ik verwarde Marijn ( :r )met Sofie :+
Nouja oud :+ Hoogstens een half jaartje geleden opgenomen denk ik.
pi_151074499
Je kan dus eigenlijk gewoon schouderham of achterham kopen? Net zo goed dus.
  donderdag 26 maart 2015 @ 22:23:31 #183
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_151074608
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 22:21 schreef Ludacriss het volgende:
Je kan dus eigenlijk gewoon schouderham of achterham kopen? Net zo goed dus.
Ja, welke soort samengeplakte hammen je neemt maakt niet uit. :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_151074934
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 22:23 schreef golfer het volgende:

[..]

Ja, welke soort samengeplakte hammen je neemt maakt niet uit. :+
Goed om te weten. Afgelopen jaren toch veel van KDVW geleerd.
  Milf donderdag 26 maart 2015 @ 22:32:11 #185
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_151075102
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 22:21 schreef Ludacriss het volgende:
Je kan dus eigenlijk gewoon schouderham of achterham kopen? Net zo goed dus.
Precies. Je merkt het wel in je portomonee.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_151086588
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:54 schreef RacerDKB het volgende:

En die nieuwe, Sofie, niet mijn favoriet. Haar reacties bij die slager ("ieeuww" en dat overdreven gezicht bij het hoesten), had al een beetje het vermoeden dat ze wat huppelkutterig is maar lijkt te kloppen.
Ja zeer vervelend inderdaad en past totaal niet bij het programma.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 12:28:08 #187
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151088388
quote:
11s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:11 schreef golfer het volgende:
Wat een neppers. Samengeplakte stukken ham met een metalen pijpje verkopen als beenham. _O-

De methode van Pauli kwam nog enigszins in de buurt van echte beenham omdat er bot in werd gestopt voor het koken, maar niks haalt het bij een ambachtelijke door de slager zelf gemaakt en gerookte beenham. :)
Rellen om niets. De beide vleeswaren fabrikanten maakten een keurig industrieel product. De ambachtelijke slager pompt de ham vol met (pekel)water en wordt neergezet als de echte producent terwijl hij water verkoopt.
Wie belazeren nu de klant?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 13:00:14 #188
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151089461
Je gaat op de bonnefooi naar Italie en je vraagt voorbijgangers en je vind zo even de plek waar die truffelspot gefilmt is? Sure, daar zit net zoveel waarheid in als truffel in die saus.
Hoe een mooi programma verworden is tot het soort product wat unilever in een pakje stopt. Verschil is dat Unilever daar nog eerlijker in is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_151089569
:')
pi_151089655
Ik vind dat ze wel een punt hebben. Op zich is er niks mis met het Industriële product maar het wordt wel verkocht als beenham, waar je gewoon meer geld voor kwijt bent. De ambachtelijke beenham had beter droog gepekeld kunnen worden.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
  Moderator vrijdag 27 maart 2015 @ 13:06:37 #191
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_151089669
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Je gaat op de bonnefooi naar Italie en je vraagt voorbijgangers en je vind zo even de plek waar die truffelspot gefilmt is? Sure, daar zit net zoveel waarheid in als truffel in die saus.
Hoe een mooi programma verworden is tot het soort product wat unilever in een pakje stopt. Verschil is dat Unilever daar nog eerlijker in is.
KvW is sinds het bij de KRO is behoorlijk matig geworden.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  vrijdag 27 maart 2015 @ 13:07:50 #192
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151089721
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:03 schreef HenkieVdV het volgende:
:')
Klopt het niet? Het programma verkoopt je meer illusies over journalistiek dan de fabrikanten die ze in beeld brengen je illusies verkopen over het eten dat ze maken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator vrijdag 27 maart 2015 @ 13:10:20 #193
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_151089841
In die truffelsaus zat trouwens vooral truffelaroma, een afvalproduct van de olieindustrie, ook te zien geweest bij KvW in de aflevering met truffelolie.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  vrijdag 27 maart 2015 @ 13:12:10 #194
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151089904
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:10 schreef djkoelkast het volgende:
In die truffelsaus zat trouwens vooral truffelaroma, een afvalproduct van de olieindustrie, ook te zien geweest bij KvW in de aflevering met truffelolie.
Dat spul is zooo smerig, en gelukkig in de horeca al weer voorbij als trend. Paar jaar geleden flikkerde ze dat overal doorheen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator vrijdag 27 maart 2015 @ 13:14:10 #195
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_151089977
http://www.npo.nl/keuring(...)-08-2012/KRO_1545973
Vanaf 19:35

Dat zat dus ook in die saus.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  vrijdag 27 maart 2015 @ 13:22:22 #196
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151090233
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:14 schreef djkoelkast het volgende:
http://www.npo.nl/keuring(...)-08-2012/KRO_1545973
Vanaf 19:35

Dat zat dus ook in die saus.
Gros van de producten die vanille heten bevatten een aroma dat uit houtpulp wordt gemaakt
Bijproduct uit de papierindustrie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator vrijdag 27 maart 2015 @ 13:23:23 #197
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_151090275
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gros van de producten die vanille heten bevatten een aroma dat uit houtpulp wordt gemaakt
Bijproduct uit de papierindustrie
Vanilline, ja, is ook een keer een aflevering over geweest toch?
Sowieso als er 'aroma' in de ingrediëntenlijst staat koop ik het 9 van de 10 keer niet. En dat is bij héél veel producten zo. Dan maak ik het zelf wel.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  vrijdag 27 maart 2015 @ 14:35:55 #198
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151092785
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:23 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Vanilline, ja, is ook een keer een aflevering over geweest toch?
Sowieso als er 'aroma' in de ingrediëntenlijst staat koop ik het 9 van de 10 keer niet. En dat is bij héél veel producten zo. Dan maak ik het zelf wel.
Mja. Maar dat ging over geile bevers, euh, bevergeil.v
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator vrijdag 27 maart 2015 @ 14:47:37 #199
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_151093172
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mja. Maar dat ging over geile bevers, euh, bevergeil.v
Ohja met die man en zijn sophisticated vanilla flavour.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_151095751
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:23 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Vanilline, ja, is ook een keer een aflevering over geweest toch?
Sowieso als er 'aroma' in de ingrediëntenlijst staat koop ik het 9 van de 10 keer niet. En dat is bij héél veel producten zo. Dan maak ik het zelf wel.
Toch kun je je afvragen of het erg is. Het feit dat iets is nagebootst, is op zichzelf geen reden om het te veroordelen. Als bv vanilline net zo smaakt als vanille en ongeveer dezelfde gezondheidseffecten heeft, wat is er dan mis met vanilline?
  Moderator vrijdag 27 maart 2015 @ 16:13:37 #201
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_151096015
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:05 schreef thettes het volgende:

[..]

Toch kun je je afvragen of het erg is. Het feit dat iets is nagebootst, is op zichzelf geen reden om het te veroordelen. Als bv vanilline net zo smaakt als vanille en ongeveer dezelfde gezondheidseffecten heeft, wat is er dan mis met vanilline?
Punt 1 is dat het gewoon hartstikke nep is. 0,1% marsepein in marsepeinvla doen en er dan aroma aan toevoegen is gewoon de boel neppen.
Punt 2 is dat die gezondheidseffecten vaak niet eens duidelijk zijn, neem aspartaam bijvoorbeeld, de een zegt dit, de ander zegt dat.

Maar nep blijft nep en dat is iets wat ik waar mogelijk mijd ;)
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_151096226
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:13 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Punt 1 is dat het gewoon hartstikke nep is. 0,1% marsepein in marsepeinvla doen en er dan aroma aan toevoegen is gewoon de boel neppen.
Punt 2 is dat die gezondheidseffecten vaak niet eens duidelijk zijn, neem aspartaam bijvoorbeeld, de een zegt dit, de ander zegt dat.

Maar nep blijft nep en dat is iets wat ik waar mogelijk mijd ;)
Dat bedoel ik dus. Je kunt het moreel verkeerd vinden dat vaak getracht wordt producten als iets anders te verkopen. Vind ik zelf ook. Maar dat verandert niks aan het feitelijke product.

Over die gezondheidseffecten kun je trouwens eeuwig twisten, maar ik denk dat ook dat hier vooroordelen van 'natuurlijk is goed' en 'chemisch is slecht' een grote rol spelen. Terwijl (in het geval van aspartaam) de natuurlijke variant (suiker) ook weinig gezond is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')