abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:37:40 #151
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_145789662
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 19:55 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

De app Cinch installeren. Dan sleep je het venster naar schermrand en wordt applicatie beeldvullend (niet fullscreen op een eigen scherm).
Een alternatief is BetterTouchTool. Die heeft dezelfde mogelijkheden ingebouwd en geeft je daarnaast een hoop extra functies die je zelf aan sneltoetsen/gestures kunt koppelen. Dingen als scherm met 2 of 3 naast elkaar zetten, computer vergrendelen.
Mijn voorkeur gaat liever uit naar sneltoetsen ipv klikken/slepen met de muis.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_145790129
Wie kan mij met spoed helpen? Zomaar uit het niets laadt mijn MBP opeens niet meer op, en de magsafe charger maakt een tikkend geluid (dat wordt versterkt als de magsafe aan MBP zit en er speakers zijn aangesloten).

Vooral het opladen is een groot probleem, want straks doet mijn mac het niet meer.

Weet iemand wat dit kan zijn?
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:54:06 #153
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_145790670
Apple Portables: Troubleshooting MagSafe adapters
Misschien staat hier iets nuttigs in.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:58:10 #154
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_145791000
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:46 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Wie kan mij met spoed helpen? Zomaar uit het niets laadt mijn MBP opeens niet meer op, en de magsafe charger maakt een tikkend geluid (dat wordt versterkt als de magsafe aan MBP zit en er speakers zijn aangesloten).

Vooral het opladen is een groot probleem, want straks doet mijn mac het niet meer.

Weet iemand wat dit kan zijn?
Is de charger erg warm? Ik lees dat er een beveiliging in zit tegen oververhitting. Dan zou die het weer moeten gaan doen als je hem een tijdje van de stroom haalt.
Hier ook een keer gehad dat de oplader niks deed. Even later deed hij het wel weer gewoon dus misschien komt het weer terug.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_145792764
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:58 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

Is de charger erg warm? Ik lees dat er een beveiliging in zit tegen oververhitting. Dan zou die het weer moeten gaan doen als je hem een tijdje van de stroom haalt.
Hier ook een keer gehad dat de oplader niks deed. Even later deed hij het wel weer gewoon dus misschien komt het weer terug.
Ga ik uitproberen, dank. Ik kom er overigens net achter dat de lader nep is die ik kreeg bij m'n tweedehands MBP. Lekker dan. Verklaart overigens wel de interferentie (een 'buzzing sound') als ik speakers en subwoofer aangesloten heb.

Zucht. Die dingen zijn ook nog eens reteduur.
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_145795111
Sinds vanavond moet m'n MacBook Pro steeds 20 seconden nadenken voordat hij een programma of nieuwe webpagina wil openen. Hele systeem freezed en ik zie alleen maar dat ronde ding even draaien op de plek van de cursor.

Sinds zondag OSX Yosemite op de MacBook staan.

Meer hier last van?
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:14:46 #157
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_145796570
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 21:52 schreef Stienn het volgende:
Sinds vanavond moet m'n MacBook Pro steeds 20 seconden nadenken voordat hij een programma of nieuwe webpagina wil openen. Hele systeem freezed en ik zie alleen maar dat ronde ding even draaien op de plek van de cursor.

Sinds zondag OSX Yosemite op de MacBook staan.

Meer hier last van?
Je systeem ook aan het indexen? Ik had vergelijkbare sluggish gister, sinds hij klaar is met indexen werkt alles weer vloeiend.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_145800024
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_145800521
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 23:08 schreef FredVleespet het volgende:

[..]


[..]

Wel flink verbeterd als je hem tegenover de Air en iPhone6 zet

[ afbeelding ]
Bij single-core valt het wel mee:

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 08:09:37 #161
230788 n8n
Pragmatisch
pi_145806395
Iedereen met slome yosemite, repareer je permissies in disk utility. Doet vaak wonderen voor slome apps (naast spotlight index that is)
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_145807847
Wifi wifi wifi problemen godverdomme.

iOS 8.1 heeft mijn wifi problemen op de iPhone 6 niet opgelost. Verbinding is veel slechter dan mijn oude ipad 2/iphone 3gs zonder iOS update.

Waarom doen "ze" hier niets aan?
pi_145807868
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 13:04 schreef Dimens het volgende:
Ik heb ondertussen ook een apparaat wat niet meer werkt. Mijn Dymo 450 LabelWriter. Printen werkt niet meer. Gelukkig wel met een oudere versie van de software maar helaas werkt de functie die ik gebruik, CSV afdrukken, niet heel goed.

Wat is er in Yosemite veranderd dat dit niet meer werkt?
Beste Dimens,

Afgelopen vrijdag is de nieuwste versie van de Dymo Label Software uitgekomen. Die werkt ook met Yosemite.

Hier de link: Mac
http://dymo.li/dls852mac

Voor verdere vragen staan we je graag te woord.
Je kuns ons bereiken op 070-7703820

Met vriendelijke groet,

Paul
Dymo Customer Service
pi_145807930
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 09:47 schreef D_S het volgende:

[..]

Beste Dimens,

Afgelopen vrijdag is de nieuwste versie van de Dymo Label Software uitgekomen. Die werkt ook met Yosemite.

Hier de link: Mac
http://dymo.li/dls852mac

Voor verdere vragen staan we je graag te woord.
Je kuns ons bereiken op 070-7703820

Met vriendelijke groet,

Paul
Dymo Customer Service
Ik was daar inderdaad achtergekomen na support te hebben gezocht met Dymo:
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:01 schreef Dimens het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik toch tevreden ben met de devs van Dymo. Ze hebben toch snel de software weten te fixen. Vanmiddag was ik nog aan het klagen en nu is het al opgelost.

Toch vind ik het vreemd dat zoveel niet meer goed werkt in Yosemite. Onder Mavericks heb ik dit niet gehad terwijl daar onder de motorkap wel behoorlijk wat veranderingen plaats hebben gevonden. Nu lijkt het alsof dit niet het geval is en ineens werken sommige dingen niet meer. Hoe komt dat?
pi_145811121
Ik heb het idee dat sinds die Yosemite update de verbinding tussen m'n mbp en apple tv over airplay wat minder goed geworden is. Als ik Spotify stream is het geluid schokkerig en moet ik eerst een paar keer op play/pause klikken voordat het vloeiend wordt. Ook merk ik dat als de mbp uit slaapstand komt het herstellen van de internetverbinding langer in beslag neemt dan voorheen. Meer mensen die dit herkennen?
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_145812078
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 09:46 schreef Apekoek het volgende:
Wifi wifi wifi problemen godverdomme.

iOS 8.1 heeft mijn wifi problemen op de iPhone 6 niet opgelost. Verbinding is veel slechter dan mijn oude ipad 2/iphone 3gs zonder iOS update.

Waarom doen "ze" hier niets aan?
DNS settings op 8.8.8.8 gezet? Dat werkt vaak wel.
pi_145812304
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 12:19 schreef videonatic het volgende:

[..]

DNS settings op 8.8.8.8 gezet? Dat werkt vaak wel.
Waarom en wat betekend dat? Wil dan wel weten hoe het zit :)
  woensdag 22 oktober 2014 @ 12:30:25 #168
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_145812444
Ik ben van plan om eens in iMovie te duiken deze winter.
Echter ik heb een ontzettend oude versie 7.1.4 Wordt die nog ondersteund qua updaten, of wordt dat een gevalletje opnieuw aanschaffen ? Ik heb al wat trucjes geprobeerd met een gastaccount en taal op Engels zetten, maar werkt niet.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 13:24:45 #169
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_145814050
Okay, Yosemite is wel by far de meest buggy OsX release in jaren. Tering. Raar multi monitor fullscreen gedrag, constant verdwijnende top bars en docks, rare nameserver shit waardoor ik niet meer bij m'n server kan komen, ect, ect. Na het uitbrengen van een public beta had je mogen verwachten dat het beter was geworden.
Ik ga naar huis.
pi_145814348
quote:
13s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:24 schreef nietzman het volgende:
Okay, Yosemite is wel by far de meest buggy OsX release in jaren. Tering. Raar multi monitor fullscreen gedrag, constant verdwijnende top bars en docks, rare nameserver shit waardoor ik niet meer bij m'n server kan komen, ect, ect. Na het uitbrengen van een public beta had je mogen verwachten dat het beter was geworden.
Zou Jobs al een koprol in zijn kist maken?
pi_145814434
quote:
13s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:24 schreef nietzman het volgende:
Okay, Yosemite is wel by far de meest buggy OsX release in jaren. Tering. Raar multi monitor fullscreen gedrag, constant verdwijnende top bars en docks, rare nameserver shit waardoor ik niet meer bij m'n server kan komen, ect, ect. Na het uitbrengen van een public beta had je mogen verwachten dat het beter was geworden.
Clean install gedaan? Herstart na het upgraden?
  woensdag 22 oktober 2014 @ 13:40:32 #172
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_145814475
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:38 schreef JoelBaka het volgende:
Clean install gedaan? Herstart na het upgraden?
Nee dit is m'n eerste computer ooit verder.
Ik ga naar huis.
pi_145814638
quote:
13s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:24 schreef nietzman het volgende:
Okay, Yosemite is wel by far de meest buggy OsX release in jaren. Tering. Raar multi monitor fullscreen gedrag, constant verdwijnende top bars en docks, rare nameserver shit waardoor ik niet meer bij m'n server kan komen, ect, ect. Na het uitbrengen van een public beta had je mogen verwachten dat het beter was geworden.
Bij mij geen problemen, ook niet met de public beta.
pi_145818587
Hm. Heb een clean install gedaan in januari - weliswaar in mei dirty naar Mavericks gegaan - denken jullie dat ik deze weer dirty kan doen? Ik heb eigenlijk niet de tijd om er een dag in te steken. Ik heb een 2e drive in mijn optical bay slot en ik weet niet of ik met een TM backup restore al mijn symlinks e.d. terugkrijg.
Immer.
  Admin woensdag 22 oktober 2014 @ 15:41:26 #175
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_145818830
OSX is juist zo heerlijk schoon in het upgraden. Downloaden, even updaten, reboot, klaar.

Tenzij je al sinds Tiger (ofzo) meegaat (en het dus verstandig is een keertje 'clean' te gaan), zou ik dat echt niet bij elke nieuwe update gaan lopen doen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')