Nou en, ik rij toch harder dan het waaitquote:Op zondag 2 november 2014 12:38 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
gaat dat niet gruwelijk stinken als de motor warm wordt?
Je motor loopt op biofuel?quote:Op zondag 2 november 2014 14:09 schreef Tunafish het volgende:
Well, there's one of your problems right there:
[ afbeelding ]
Fucking blaadje in de tank, wth! Loopt nog steeds niet lekker trouwens, was even de tank wat lichter maken. Heb hem er wel bijna af.
En de tonijn ernaast zien zwoegen?quote:Op zondag 2 november 2014 15:21 schreef Gummiebeer het volgende:
Zag de walvis wel staan zonder kapjes.
Je was net een pauze aan het houden blijkbaar want de Walvis was alleen.quote:Op zondag 2 november 2014 17:28 schreef Tunafish het volgende:
[..]
En de tonijn ernaast zien zwoegen?
Heb hem nu weer in elkaar, heeft niet bijzonder veel geholpen. Benzine was, op dat blaadje na, niet zo heel vuil. Denk dat die gewoon de tank in is gewaaid toen ik bezig was. Nog wel geprobeerd om te kijken of ik bij de bougies kon, maar daar heb ik me niet aan gewaagd. Ik zag een kapje op de carbs die ik eraf durfde te halen, en daar zat alleen een of ander veertje aan vast. Daarnaast ging die cilinder die niet meedeed na een tijdje wel meedraaien; die is dus fashionably late
Mijn guesstimate is dat het in de leidingen zit; het probleem zit hem er deels in dat 'ie moeilijk start, maar daarna zie je de toerenteller tijdens het gas geven heel snel een paar duizend rpm vallen en daarna niet alsnog omhoog gaan; moet ik eerst weer gas terugnemen en hopen dat ie het daarna wel doet.
Daarnaast klinkt de startmotor ook niet zoals ik verwacht dat 'ie moet klinken, maar daar ga ik later wel even een opname van maken. Ga nu eerst douchen, meur naar benzine en de toetsen van mijn laptop zijn inmiddels pikzwart
Sproeiers moet je niet vervangen, die moet je even doorblazen, eventueel met wat remmenreiniger.quote:Op zondag 2 november 2014 20:07 schreef Tunafish het volgende:
Ja, liep regelmatig even naar binnen of naar de tuin om wat te halen, hij heeft best vaak alleen gestaan, halfnaakt. Onbeschaamd.
Ik zal eens gaan zoeken naar of (en hoe) je sproeiers vervangt, of dat er een groter stuk vervangen moet worden en dan hoor je vanzelf van me
kleintjes 16, grote 17,5 cm.quote:Op zondag 2 november 2014 21:01 schreef BlackLining het volgende:
Die onderste zijn dogbones! Weet je toevallig hoe lang ze zijn van hart tot hart? Ik heb er misschien wel interesse in om de mijne nog een centimetertje of 2 te verhogen.
Heb net een nieuwe kettingset er op laten leggen dit weekendquote:Op zondag 2 november 2014 21:00 schreef Vrieskist het volgende:
Voor de bandit rijders hier, ik vond nog wat onderdelen ergens in een doos.
Deze kreeg ik ooit bij mijn eigen Bandit, jaren geleden:
Een tandwiel: http://www.jtsprockets.com/catalogue/sprocket/JTF519-15
en nog iets: [ afbeelding ]
Kan ik hier iemand blij mee maken?
Ik meen dat 17,5 standaard is, en je met 16 een centimeter of 5 omhoog gaat. Hij staat al 5cm hoger dan normaal en 10cm omhoog wordt me wat te gortig Maar ik ga morgen mijn dogbones eens nameten, wellicht heb ik alsnog interesse als het verschil kleiner blijkt te zijnquote:
Ik had toen op mijn bandit ook een slagje kleiner dan stock. Maar ik heb het nooit kunnen vergelijken met het origineel. Heb me wel eens laten vertellen dat je kilometerteller dan kan afwijkenquote:Op zondag 2 november 2014 21:24 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik meen dat 17,5 standaard is, en je met 16 een centimeter of 5 omhoog gaat. Hij staat al 5cm hoger dan normaal en 10cm omhoog wordt me wat te gortig Maar ik ga morgen mijn dogbones eens nameten, wellicht heb ik alsnog interesse als het verschil kleiner blijkt te zijn
15 T front sprocket is ook stock. Ik zit eigenlijk te kijken om naar 14 T te gaan. Die top van 220 vind ik toch niet zo'n succes zonder windbescherming, en onderhand begin ik teveel gewend te raken aan de mate van acceleratie dus dat mag wel weer eens wat verschuiven om het spannend te houden
Nou ja, morgen gaat ie sowieso deels uit elkaar. Kleppen stellen, carburateurs schoonmaken en nieuwe koppelingsplaatjes
Door het verhogen van de achterkant? Lijkt me sterk. De kilometerteller is gewoon analoog en pikt op van de voorvelg. Al heeft ie wel een vaag systeem met een gewichtje en een magneetje die rondgeslingerd worden en zodoende de snelheid aangeven, zou kunnen dat dat wat in de war raakt van een andere hoek, maar dat verschil in hoek is maar zo klein dat ik me dat eigenlijk niet voor kan stellen.quote:Op zondag 2 november 2014 21:46 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Ik had toen op mijn bandit ook een slagje kleiner dan stock. Maar ik heb het nooit kunnen vergelijken met het origineel. Heb me wel eens laten vertellen dat je kilometerteller dan kan afwijken
Tandwiel...quote:Op zondag 2 november 2014 21:51 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Door het verhogen van de achterkant? Lijkt me sterk.
Euwh. Nou ja, same story Opnemer zit op het voorwiel. Al geloof ik dat de Mark II Bandits (2001-2006) hem wel op het tandwiel hebben zitten. Maar voor zover ik weet rijden die er geen rond in dit topic.quote:
Ik had er eentje uit '97, maar wat ik al zei, ik heb het me ook maar laten wijsmakenquote:Op zondag 2 november 2014 22:02 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Euwh. Nou ja, same story Opnemer zit op het voorwiel. Al geloof ik dat de Mark II Bandits (2001-2006) hem wel op het tandwiel hebben zitten. Maar voor zover ik weet rijden die er geen rond in dit topic.
Mkay, dat scheelt dan in ieder geval zoekwerk. 't Is een GSX600F trouwensquote:Op zondag 2 november 2014 20:10 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Sproeiers moet je niet vervangen, die moet je even doorblazen, eventueel met wat remmenreiniger.
Maar daarvoor moeten wel je carbs los, of je moet het op de gok kunnen. Doe het sowieso met een goede handleiding erbij, want het afstellen van de carbs gaat met schroefjes die en X aantal slagen uit moeten staan. Dat moet je wel goed in de gaten houden.
Wil je het helemaal goed doen, moet je eigenlijk even de andere oorzaak (bougies) uitsluiten en als het dat inderdaad niet blijkt te zijn, de carburateurs naar iemand brengen die een ultrasoonbak heeft staan. Dan worden ze écht schoon.
Je had een Diversion 600 toch?
Aah, SACS600 blok bakjes onder de carbs moet je zijn, daar komt een grote buis (main jet) in uit. Die even losdraaien, zorgen dat die kleine gaatjes in de randen open zijn en terugdraaien. Busje remmenreiniger leegspuiten door elk doorgangetje dat je kunt vinden, en terugbouwen. Zo heb ik ooit exact dezelfde klacht wel eens verholpen.quote:Op zondag 2 november 2014 22:48 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Mkay, dat scheelt dan in ieder geval zoekwerk. 't Is een GSX600F trouwens
Neuh, niet zo'n behoefte aan.quote:Op zondag 2 november 2014 22:14 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Ik had er eentje uit '97, maar wat ik al zei, ik heb het me ook maar laten wijsmaken
Niks voor Mjan, de bandit verhogen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |