abonnement Unibet Coolblue
  zondag 2 november 2014 @ 12:40:48 #251
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_146211261
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 12:38 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

gaat dat niet gruwelijk stinken als de motor warm wordt?
Nou en, ik rij toch harder dan het waait :P
pi_146213434
Well, there's one of your problems right there:

Fucking blaadje in de tank, wth! :') Loopt nog steeds niet lekker trouwens, was even de tank wat lichter maken. Heb hem er wel bijna af.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  zondag 2 november 2014 @ 14:11:53 #253
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_146213467
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 14:09 schreef Tunafish het volgende:
Well, there's one of your problems right there:
[ afbeelding ]
Fucking blaadje in de tank, wth! :') Loopt nog steeds niet lekker trouwens, was even de tank wat lichter maken. Heb hem er wel bijna af.
Je motor loopt op biofuel?
pi_146213554
Er zit nog net geen hippiecirkel in, geloof ik
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_146215937
Zag de walvis wel staan zonder kapjes.
pi_146220525
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 15:21 schreef Gummiebeer het volgende:
Zag de walvis wel staan zonder kapjes.
En de tonijn ernaast zien zwoegen? *)

Heb hem nu weer in elkaar, heeft niet bijzonder veel geholpen. Benzine was, op dat blaadje na, niet zo heel vuil. Denk dat die gewoon de tank in is gewaaid toen ik bezig was. Nog wel geprobeerd om te kijken of ik bij de bougies kon, maar daar heb ik me niet aan gewaagd. Ik zag een kapje op de carbs die ik eraf durfde te halen, en daar zat alleen een of ander veertje aan vast. Daarnaast ging die cilinder die niet meedeed na een tijdje wel meedraaien; die is dus fashionably late :P

Mijn guesstimate is dat het in de leidingen zit; het probleem zit hem er deels in dat 'ie moeilijk start, maar daarna zie je de toerenteller tijdens het gas geven heel snel een paar duizend rpm vallen en daarna niet alsnog omhoog gaan; moet ik eerst weer gas terugnemen en hopen dat ie het daarna wel doet.
Daarnaast klinkt de startmotor ook niet zoals ik verwacht dat 'ie moet klinken, maar daar ga ik later wel even een opname van maken. Ga nu eerst douchen, meur naar benzine en de toetsen van mijn laptop zijn inmiddels pikzwart :')
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_146221360
Hij zakt weg bij gas geven? Dan is één van je sproeiers verstopt. Een warme cilinder heeft minder benzine nodig, dat verklaart waarom ie op gegeven moment wel weer mee gaat doen. Geef je vervolgens gas gaat ie weer op drie poten lopen vanwege een verkeerd mengsel en dan zakt je weg.

Dat klepje wat jezelf gehaald hebt is je gasklephuis. Wanneer je gas geeft, wordt dat door de cilinder vacuüm gezogen waardoor de luchtschuif omhoog gaat. Zorg ervoor dat die kapjes goed luchtdicht afsluiten; ze moeten het vacuüm vast kunnen houden.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_146222367
Nou, zat ik toch aardig in de richting met mijn gok dat het de leidingen zijn :+ Heb dat klepje er direct weer opgedaan en vastgezet tot ik er geen beweging meer in kreeg, dus dat zal nog wel goed zitten.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_146223958
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 17:28 schreef Tunafish het volgende:

[..]

En de tonijn ernaast zien zwoegen? *)

Heb hem nu weer in elkaar, heeft niet bijzonder veel geholpen. Benzine was, op dat blaadje na, niet zo heel vuil. Denk dat die gewoon de tank in is gewaaid toen ik bezig was. Nog wel geprobeerd om te kijken of ik bij de bougies kon, maar daar heb ik me niet aan gewaagd. Ik zag een kapje op de carbs die ik eraf durfde te halen, en daar zat alleen een of ander veertje aan vast. Daarnaast ging die cilinder die niet meedeed na een tijdje wel meedraaien; die is dus fashionably late :P

Mijn guesstimate is dat het in de leidingen zit; het probleem zit hem er deels in dat 'ie moeilijk start, maar daarna zie je de toerenteller tijdens het gas geven heel snel een paar duizend rpm vallen en daarna niet alsnog omhoog gaan; moet ik eerst weer gas terugnemen en hopen dat ie het daarna wel doet.
Daarnaast klinkt de startmotor ook niet zoals ik verwacht dat 'ie moet klinken, maar daar ga ik later wel even een opname van maken. Ga nu eerst douchen, meur naar benzine en de toetsen van mijn laptop zijn inmiddels pikzwart :')
Je was net een pauze aan het houden blijkbaar want de Walvis was alleen.
Maar je weet, als je hulp nodig hebt... als bijstandstrekkert heb ik altijd tijd ^O^

en volgens mij zijn je carbs echt smerig als ik dat zo lees :+
pi_146226383
Ja, liep regelmatig even naar binnen of naar de tuin om wat te halen, hij heeft best vaak alleen gestaan, halfnaakt. Onbeschaamd.
Ik zal eens gaan zoeken naar of (en hoe) je sproeiers vervangt, of dat er een groter stuk vervangen moet worden en dan hoor je vanzelf van me :P
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_146226513
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 20:07 schreef Tunafish het volgende:
Ja, liep regelmatig even naar binnen of naar de tuin om wat te halen, hij heeft best vaak alleen gestaan, halfnaakt. Onbeschaamd.
Ik zal eens gaan zoeken naar of (en hoe) je sproeiers vervangt, of dat er een groter stuk vervangen moet worden en dan hoor je vanzelf van me :P
Sproeiers moet je niet vervangen, die moet je even doorblazen, eventueel met wat remmenreiniger.

Maar daarvoor moeten wel je carbs los, of je moet het op de gok kunnen. Doe het sowieso met een goede handleiding erbij, want het afstellen van de carbs gaat met schroefjes die en X aantal slagen uit moeten staan. Dat moet je wel goed in de gaten houden.

Wil je het helemaal goed doen, moet je eigenlijk even de andere oorzaak (bougies) uitsluiten en als het dat inderdaad niet blijkt te zijn, de carburateurs naar iemand brengen die een ultrasoonbak heeft staan. Dan worden ze écht schoon.

Je had een Diversion 600 toch?
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_146229115
Voor de bandit rijders hier, ik vond nog wat onderdelen ergens in een doos.
Deze kreeg ik ooit bij mijn eigen Bandit, jaren geleden:

Een tandwiel: http://www.jtsprockets.com/catalogue/sprocket/JTF519-15
en nog iets:

Kan ik hier iemand blij mee maken?
There's a frood who really knows where his towel is.
pi_146229216
Die onderste zijn dogbones! Weet je toevallig hoe lang ze zijn van hart tot hart? Ik heb er misschien wel interesse in om de mijne nog een centimetertje of 2 te verhogen.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_146229330
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 21:01 schreef BlackLining het volgende:
Die onderste zijn dogbones! Weet je toevallig hoe lang ze zijn van hart tot hart? Ik heb er misschien wel interesse in om de mijne nog een centimetertje of 2 te verhogen.
kleintjes 16, grote 17,5 cm.
There's a frood who really knows where his towel is.
pi_146229921
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 21:00 schreef Vrieskist het volgende:
Voor de bandit rijders hier, ik vond nog wat onderdelen ergens in een doos.
Deze kreeg ik ooit bij mijn eigen Bandit, jaren geleden:

Een tandwiel: http://www.jtsprockets.com/catalogue/sprocket/JTF519-15
en nog iets: [ afbeelding ]

Kan ik hier iemand blij mee maken?
Heb net een nieuwe kettingset er op laten leggen dit weekend :P
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_146230625
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 21:03 schreef Vrieskist het volgende:

[..]

kleintjes 16, grote 17,5 cm.
Ik meen dat 17,5 standaard is, en je met 16 een centimeter of 5 omhoog gaat. Hij staat al 5cm hoger dan normaal en 10cm omhoog wordt me wat te gortig :+ Maar ik ga morgen mijn dogbones eens nameten, wellicht heb ik alsnog interesse als het verschil kleiner blijkt te zijn :)

15 T front sprocket is ook stock. Ik zit eigenlijk te kijken om naar 14 T te gaan. Die top van 220 vind ik toch niet zo'n succes zonder windbescherming, en onderhand begin ik teveel gewend te raken aan de mate van acceleratie dus dat mag wel weer eens wat verschuiven om het spannend te houden :7


Nou ja, morgen gaat ie sowieso deels uit elkaar. Kleppen stellen, carburateurs schoonmaken en nieuwe koppelingsplaatjes :)
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_146232108
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 21:24 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik meen dat 17,5 standaard is, en je met 16 een centimeter of 5 omhoog gaat. Hij staat al 5cm hoger dan normaal en 10cm omhoog wordt me wat te gortig :+ Maar ik ga morgen mijn dogbones eens nameten, wellicht heb ik alsnog interesse als het verschil kleiner blijkt te zijn :)

15 T front sprocket is ook stock. Ik zit eigenlijk te kijken om naar 14 T te gaan. Die top van 220 vind ik toch niet zo'n succes zonder windbescherming, en onderhand begin ik teveel gewend te raken aan de mate van acceleratie dus dat mag wel weer eens wat verschuiven om het spannend te houden :7

Nou ja, morgen gaat ie sowieso deels uit elkaar. Kleppen stellen, carburateurs schoonmaken en nieuwe koppelingsplaatjes :)
Ik had toen op mijn bandit ook een slagje kleiner dan stock. Maar ik heb het nooit kunnen vergelijken met het origineel. Heb me wel eens laten vertellen dat je kilometerteller dan kan afwijken :)
There's a frood who really knows where his towel is.
pi_146232411
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 21:46 schreef Vrieskist het volgende:

[..]

Ik had toen op mijn bandit ook een slagje kleiner dan stock. Maar ik heb het nooit kunnen vergelijken met het origineel. Heb me wel eens laten vertellen dat je kilometerteller dan kan afwijken :)
Door het verhogen van de achterkant? Lijkt me sterk. De kilometerteller is gewoon analoog en pikt op van de voorvelg. Al heeft ie wel een vaag systeem met een gewichtje en een magneetje die rondgeslingerd worden en zodoende de snelheid aangeven, zou kunnen dat dat wat in de war raakt van een andere hoek, maar dat verschil in hoek is maar zo klein dat ik me dat eigenlijk niet voor kan stellen.

Met de achterkant hoger stuurt ie wel veel fijner :) Maar ik heb het ook nooit echt kunnen vergelijken. Heb veel teveel in één keer gedaan om te kunnen werken wat nou welk effect heeft gehad. Heb destijds de achterkant verhoogd, de vering rondom vervangen door progessieve, het zadel verlaagd, een lager, breder stuur geïnstalleerd en alle lagers vervangen. Dus fijner rijdt ie nu sowieso wel :7
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_146232987
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 21:51 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Door het verhogen van de achterkant? Lijkt me sterk.
Tandwiel...
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_146233076
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 22:01 schreef mjan het volgende:

[..]

Tandwiel...
Euwh. Nou ja, same story :+ Opnemer zit op het voorwiel. Al geloof ik dat de Mark II Bandits (2001-2006) hem wel op het tandwiel hebben zitten. Maar voor zover ik weet rijden die er geen rond in dit topic.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_146233867
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 22:02 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Euwh. Nou ja, same story :+ Opnemer zit op het voorwiel. Al geloof ik dat de Mark II Bandits (2001-2006) hem wel op het tandwiel hebben zitten. Maar voor zover ik weet rijden die er geen rond in dit topic.
Ik had er eentje uit '97, maar wat ik al zei, ik heb het me ook maar laten wijsmaken :D
Niks voor Mjan, de bandit verhogen? :+
There's a frood who really knows where his towel is.
pi_146235976
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 20:10 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Sproeiers moet je niet vervangen, die moet je even doorblazen, eventueel met wat remmenreiniger.

Maar daarvoor moeten wel je carbs los, of je moet het op de gok kunnen. Doe het sowieso met een goede handleiding erbij, want het afstellen van de carbs gaat met schroefjes die en X aantal slagen uit moeten staan. Dat moet je wel goed in de gaten houden.

Wil je het helemaal goed doen, moet je eigenlijk even de andere oorzaak (bougies) uitsluiten en als het dat inderdaad niet blijkt te zijn, de carburateurs naar iemand brengen die een ultrasoonbak heeft staan. Dan worden ze écht schoon.

Je had een Diversion 600 toch?
Mkay, dat scheelt dan in ieder geval zoekwerk. 't Is een GSX600F trouwens ;)
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_146238543
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 22:48 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Mkay, dat scheelt dan in ieder geval zoekwerk. 't Is een GSX600F trouwens ;)
Aah, SACS600 blok O+ bakjes onder de carbs moet je zijn, daar komt een grote buis (main jet) in uit. Die even losdraaien, zorgen dat die kleine gaatjes in de randen open zijn en terugdraaien. Busje remmenreiniger leegspuiten door elk doorgangetje dat je kunt vinden, en terugbouwen. Zo heb ik ooit exact dezelfde klacht wel eens verholpen.


Het is makkelijker dan het klinkt :)
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_146241946
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 22:14 schreef Vrieskist het volgende:

[..]

Ik had er eentje uit '97, maar wat ik al zei, ik heb het me ook maar laten wijsmaken :D
Niks voor Mjan, de bandit verhogen? :+
Neuh, niet zo'n behoefte aan.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_146242578
Had er iemand trouwens niet een kettingsmeersysteempje over of is die allang weer weg? Daar heb ik namelijk wel interesse in.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')