schijnt best een lekker fietsje te zijn.. de koplamp is niet mijn favoriet though. Is de 2015 versie toch beterquote:Op zaterdag 1 november 2014 22:52 schreef Vrieskist het volgende:
Zo, binnenkort ga ik mijn ritjes op een andere motor doen:
[ afbeelding ]
Een Kawasaki Versys 650.
De VFR wel met een klein beetje pijn in het hart weggedaan, maar het reed voor mij niet meer comfortabel.
Stuurt super licht, leuk speelgoed vergeleken met de wat loggere VFRquote:Op zaterdag 1 november 2014 23:22 schreef Salatrel het volgende:
[..]
schijnt best een lekker fietsje te zijn.. de koplamp is niet mijn favoriet though. Is de 2015 versie toch beter
Wat vond je er niet comfortabel aan?quote:Op zaterdag 1 november 2014 22:52 schreef Vrieskist het volgende:
Zo, binnenkort ga ik mijn ritjes op een andere motor doen:
[ afbeelding ]
Een Kawasaki Versys 650.
De VFR wel met een klein beetje pijn in het hart weggedaan, maar het reed voor mij niet meer comfortabel.
Zitpositie, daardoor kreeg ik last van polsen en armen.quote:
Ruilen? Jij dat ding van pap, ik de jouwe, mijne naar de josti die er nog een paar honderd euro voor overheeftquote:Op zaterdag 1 november 2014 11:01 schreef JeroenSpock het volgende:
[..]
Dat had je broer zeker. Mijn tank roest aan de binnenkant, en dat zakte naar de bodem waardoor alles verstopt raakte. Tank er af, 3 liter drap er uit, filters schoon, starten met schone benzine en hij liep weer.
Inmiddels begint hij er weer mee, binnenkort nog maar een keer doen.
In de schuurquote:Op zondag 2 november 2014 10:45 schreef Erasmo het volgende:
Met het pekelseizoen aanstaande, wat kun je het beste allemaal in de tectyl of vaseline zetten?
Koop een werkplaatshandboek, vrijwel alles is zelf te doen.quote:Op zondag 2 november 2014 10:49 schreef Tunafish het volgende:
Als het alleen die bougies zouden zijn, nee. Maar remschijven/blokjes, klepdekselpakking, carburateurs fatsoenlijk schoonmaken, olie/filter, het is een aardige lijst aan dingen die inmiddels niet meer zo jofel zijn als je zou willen hebben. En dan tikt het wel aan. Daarom ga ik vandaag kijken of ik die tank kan schoonmaken, dat flesje Forte erin, hopen dat 'ie een beetje fatsoenlijker loopt en dan ermee naar de garage om te vragen hoeveel het kost om de rest te laten doen, want mijn handigheid beperkt zich doorgaans tot schroeven draaien en plankjes slecht aan elkaar timmeren.
Olie zou ik misschien nog zelf kunnen doen, maar dat lijkt me handiger om te doen nadat die pakking is vervangen, of niet?
Mooiweerrijderquote:
Heb ik gedownload, dus got that covered, Maar dat maakt me niet magisch handiger ofzo, ben al lang blij als ik straks die tank eraf krijg en er ook weer op, zonder allemaal slangetjes en schroeven over te hebben.quote:Op zondag 2 november 2014 10:52 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Koop een werkplaatshandboek, vrijwel alles is zelf te doen.
Gewoon bij simpele dingen beginnen. De tank zit meestal maar met 3 boutjes vast en het enige slangetje wat eruit komt is de benzineslang.quote:Op zondag 2 november 2014 10:54 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Heb ik gedownload, dus got that covered, Maar dat maakt me niet magisch handiger ofzo, ben al lang blij als ik straks die tank eraf krijg en er ook weer op, zonder allemaal slangetjes en schroeven over te hebben.
Dat komt vanzelf met een aantal sleuteluren.quote:Op zondag 2 november 2014 10:58 schreef Tunafish het volgende:
Daarom probeer ik dat ook zelf, en ga ik me niet wagen aan pakkingen vervangen
Hah, inmiddels wel weer jaquote:
Ooh, waarom dan moeite doen met tectyl?quote:Op zondag 2 november 2014 11:07 schreef Erasmo het volgende:
Mijn motor was al afgeschreven toen ik hem kocht
En als je er niet uitkomt moet je effe een gil geven, ik wil wel meehelpen. Kan ook nog overdekt en warm sleutelen hier!quote:Op zondag 2 november 2014 10:58 schreef Tunafish het volgende:
Daarom probeer ik dat ook zelf, en ga ik me niet wagen aan pakkingen vervangen
Klopt, klopt, oefening baart kunst.quote:Op zondag 2 november 2014 11:06 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Dat komt vanzelf met een aantal sleuteluren.
Zulks een luxe! Zal het onthoudenquote:Op zondag 2 november 2014 11:10 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
En als je er niet uitkomt moet je effe een gil geven, ik wil wel meehelpen. Kan ook nog overdekt en warm sleutelen hier!
heb ook de tip gekregen om hem helemaal vol te tanken als je m een tijdje niet gebruikt, dan wordt t condens sowieso al minder.quote:Op zondag 2 november 2014 09:57 schreef Tunafish het volgende:
Ben vrijdag even langs de garage hier geweest om zo'n flesje Forte te proberen en daar nog even met die kerel staan lullen over wat het allemaal zou kunnen zijn. Heel verhaal over hoe vocht in de tank beslaat vanwege het feit dat mijn motor dag en nacht buiten staat en het temperatuurverschil blijkbaar funest is. Vanmiddag toch maar weer eens proberen of ik hem in de tuin kan krijgen, dan zou 'ie in ieder geval kunnen overwinteren op een wat betere plek.
gaat dat niet gruwelijk stinken als de motor warm wordt?quote:Op zondag 2 november 2014 10:45 schreef Erasmo het volgende:
Met het pekelseizoen aanstaande, wat kun je het beste allemaal in de tectyl of vaseline zetten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |