abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage zondag 9 november 2014 @ 15:09:10 #101
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146464247
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 09:24 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Zo is je post beter ;)
Daar kan ik je alleen maar gelijk in geven :Y ik koop er alleen heel soms gehakt of kip als ik laat ben, moet je het wel onderdompelen in de kruiden zodat je het vlees niet meer proeft :{
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_146464546
Duits brood is iets dat ik ook beter vind dan Nederlands brood, het kost niet veel en smaakt best goed en vult lekker. Het nadeel is soms alleen dat het brood al uitverkocht is wanneer ik naar de Aldi ga.
pi_146464863
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 15:18 schreef Diqiu-Long het volgende:
Duits brood is iets dat ik ook beter vind dan Nederlands brood, het kost niet veel en smaakt best goed en vult lekker. Het nadeel is soms alleen dat het brood al uitverkocht is wanneer ik naar de Aldi ga.
Brood vind ik juist goedkoper in Nederland, behalve tostibrood. Wel heb je meer soorten brood in Duitsland ja. En afbakbroodjes zijn stuk goedkoper. Ook haal ik er havermout (verschillende soorten) en mueslirepen :)
pi_146465026
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 15:29 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Brood vind ik juist goedkoper in Nederland, behalve tostibrood. Wel heb je meer soorten brood in Duitsland ja. En afbakbroodjes zijn stuk goedkoper. Ook haal ik er havermout (verschillende soorten) en mueslirepen :)
Als puur naar de hoeveelheid sneetjes kijkt dan heb je gelijk, want ik gebruik per dag een Duitse bron welke 8 sneetjes bevat. Maar Nederlands brood vult gewoon minder, en ik woon alleen dus dan zijn die kleine Duitse broden handiger.
  zondag 9 november 2014 @ 16:36:25 #105
63722 z80
I fink you freaky
pi_146466982
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 15:29 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Brood vind ik juist goedkoper in Nederland, behalve tostibrood. Wel heb je meer soorten brood in Duitsland ja. En afbakbroodjes zijn stuk goedkoper. Ook haal ik er havermout (verschillende soorten) en mueslirepen :)
supermarkt brood ja. bakkerbard en vergelijkblaren afbakkers zijn duurder. daarbij in D wordt meerdere keren per dag een lading brood afgebakken. in NL enkel in de ochtend.
kijk je naar de kilo prijs dan wint D het ook van het supermarkt brood in NL.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_146500646
Wel grappige ontdekking. De havermout van de Aldi Sud is exact dezelfde als de Jumbo hier op 2 minuten loopafstand verkoopt voor 41 cent, alleen een andere verpakking / ander merk. Fabriek is 't zelfde en ook de voedingswaarden (niet zo moeilijk bij havermout...). Alleen bij de Aldi is ie 2 cent goedkoper en heb je naast de gewone ook volkoren (hele) havermout. Maar goed daar kan je niet voor rijden natuurlijk. De Jumbo heeft 'm echter afgelopen week vervangen door een duurder A-merk. Weet niet of het komt omdat de prijs van havermout momenteel enorm gehyped wordt door superfoods e.d., maar als de prijs bij de Aldi is gestegen weet ik hoe 't komt... ;) Quaker kost momenteel al 1,15 terwijl dat paar maanden geleden nog rond de 80 cent zat.

De eierkoeken bij Aldi zijn ook goedkoper en komen gewoon uit Tilburg die hier in Nederland dan weer voor meer verkocht worden... Zo ook Nederlandse kaas en eieren die in Duitsland goedkoper zijn 8)7 .., maar ja Duitsland is grotere afzetmarkt.
pi_146503033
Met de kaas en eieren komt mij inderdaad bekend voor, en zelfs melk is goedkoper in Duitsland heb ik onlangs ontdekt. Maar ik heb altijd het idee dat we in Nederland keihard voor de gek gehouden worden door de supermarkten, en ze gewoon grotere winstmarges hanteren dan in Duitsland.

En mensen die dan beweren dat Nederlandse supermarkt personeel duurdere is dan Duits die hebben ook vast nooit van jeugdminimumloon gehoord, want ik zie in Duitsland bijna nooit jongeren van 15 a 18 jaar in een supermarkt werken. Dus het personeel is een Nederlandse supermarkt zou onder de streep nog wel eens goedkoper kunnen zijn dan het Duitse personeel.
pi_146503283
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 16:56 schreef Diqiu-Long het volgende:
Met de kaas en eieren komt mij inderdaad bekend voor, en zelfs melk is goedkoper in Duitsland heb ik onlangs ontdekt. Maar ik heb altijd het idee dat we in Nederland keihard voor de gek gehouden worden door de supermarkten, en ze gewoon grotere winstmarges hanteren dan in Duitsland.

En mensen die dan beweren dat Nederlandse supermarkt personeel duurdere is dan Duits die hebben ook vast nooit van jeugdminimumloon gehoord, want ik zie in Duitsland bijna nooit jongeren van 15 a 18 jaar in een supermarkt werken. Dus het personeel is een Nederlandse supermarkt zou onder de streep nog wel eens goedkoper kunnen zijn dan het Duitse personeel.
Nederland is met koffie goedkoper, maar drogisterij artikelen, chocolade, drank, vlees is Duitsland allemaal goedkoper.
pi_146503339
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 17:03 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nederland is met koffie goedkoper, maar drogisterij artikelen, chocolade, drank, vlees is Duitsland allemaal goedkoper.
Alles wat ongezond is goedkoper in Nederland naar mijn idee :+ En koffie is alleen goedkoper omdat er in Duitsland extra belasting opgeheven word, en in Nederland is dat niet het geval.
pi_146503384
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 17:05 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Alles wat ongezond is goedkoper in Nederland naar mijn idee :+ En koffie is alleen goedkoper omdat er in Duitsland extra belasting opgeheven word, en in Nederland is dat niet het geval.
Vooruit, Groente en Fruit zijn hier wel vaak goedkoper. En thee is dan weer goedkoper in Duitsland want daar heffen ze geen belasting op zoals koffie.
  maandag 10 november 2014 @ 17:40:49 #112
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_146504557
Extra belasting op koffie? Why?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 10 november 2014 @ 17:50:35 #113
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146504875
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 17:40 schreef Molo het volgende:
Extra belasting op koffie? Why?
Om extra geld binnen te halen, in de jaren 50 was het zelfs verhoogd tot 10 mark per kilo, toen veel geld, dus bloeide de koffiesmokkel vanuit Nederland. Het was in de zogenaamde Eltener Butternacht een belangrijk "smokkelartikel"
Elten was een tijdlang Nederlands en werd in 1963 terug gegeven aan Duitsland. De weken ervoor werd heel elten volgestopt met boter en koffie die toen in die nacht de grens verplaatst werd stond het ineens in Duitsland zonder de grens over te zijn gegaan. Het was waarschijnlijk de grootste smokkeloperatie aller tijden. Er waren zoveel vrachtwagens bij betrokken dat Elten extra geld van de Deelstaat regering kreeg om de kapotgereden straten te repareren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 10 november 2014 @ 17:52:48 #114
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_146504958
Geweldig :D
Mooi dat soort verhalen O+

En gekke regeltjes zijn zeker niet alleen van nu ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 10 november 2014 @ 21:04:45 #115
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_146512249
Vandaag voor het eerst in duitsland inkopen gedaan. (Kleve) Een overzichtelijke stad en erg goed te doen met de auto!

Bij heeeeel veel supermarkten geweest om ons te oriënteren. Oa aldi sud, kaufmarkt, DM, lidl. (Wat een enorme winkels)

Wat een enorme keuzes en wat een prijzen. Vooral bij de DM scheelt het je de helft op ALLE producten! Goedkoper dan de aanbiedingsprijzen hier!

Flink ingeslagen met Wijn en allerlei Jachtbitters! Ik ben helemaal blij!
pi_146512642
Met de fiets vind ik alle Duitse supermarkten afgaan wat lastigere, dus als ik wat nodig heb fiets ik naar de Aldi Sud en een keer per week ga ik naar de Kaufland om aanbiedingen te kopen. Grappige is soms dat ik echt heel weinig uit geef, ik bedoel een zak aardappelen kost geen drol in Duitsland en in mij eentje doe ik daar vrij lang mee.
  maandag 10 november 2014 @ 22:15:22 #117
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146515403
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 21:12 schreef Diqiu-Long het volgende:
Met de fiets vind ik alle Duitse supermarkten afgaan wat lastigere, dus als ik wat nodig heb fiets ik naar de Aldi Sud en een keer per week ga ik naar de Kaufland om aanbiedingen te kopen. Grappige is soms dat ik echt heel weinig uit geef, ik bedoel een zak aardappelen kost geen drol in Duitsland en in mij eentje doe ik daar vrij lang mee.
Aardappels zijn nu juist iets wat ik in NL koop omdat ze in D zo waardeloos zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_146515745
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 22:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Aardappels zijn nu juist iets wat ik in NL koop omdat ze in D zo waardeloos zijn.
Waardeloos in de zin van? Want ik vind ze juist prima smaken, en ik maak er ook altijd verse frieten van :+
  maandag 10 november 2014 @ 22:25:45 #119
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146515877
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 22:22 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Waardeloos in de zin van? Want ik vind ze juist prima smaken, en ik maak er ook altijd verse frieten van :+
Vastkokend, niet lekker van smaak, waardeloos voor friet. Lekkere aardappels vind ik bv frieslanders, irene, eigenheimer in de bloemige hoek, vastkokers, opperdoes, roseval, la ratte.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_146517711
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 22:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vastkokend, niet lekker van smaak, waardeloos voor friet. Lekkere aardappels vind ik bv frieslanders, irene, eigenheimer in de bloemige hoek, vastkokers, opperdoes, roseval, la ratte.
Sinds wanneer smaken aardappels lekker dan? Je doet er ja niet voor niks saus overheen, want andere smaakt het heel droog.
  dinsdag 11 november 2014 @ 02:31:42 #121
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_146522225
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 23:07 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Sinds wanneer smaken aardappels lekker dan? Je doet er ja niet voor niks saus overheen, want andere smaakt het heel droog.
;(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 11 november 2014 @ 08:28:19 #122
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146523504
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 23:07 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Sinds wanneer smaken aardappels lekker dan? Je doet er ja niet voor niks saus overheen, want andere smaakt het heel droog.
Sinds er goede aardappels zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 11 november 2014 @ 09:57:52 #123
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_146525198
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 22:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vastkokend, niet lekker van smaak, waardeloos voor friet. Lekkere aardappels vind ik bv frieslanders, irene, eigenheimer in de bloemige hoek, vastkokers, opperdoes, roseval, la ratte.
Als je ze maar lang genoeg kookt, worden ze vanzelf kruimig :+

Ik had onderlaatst die rooie aardappels gehaald. Laura heten die dacht ik. Heb helemaal geen problemen met de duitse aardappels. En als ik een zak kan kopen van 12,5 kilo voor 1 euro...dan smaken ze helemaal prima :Y)
  dinsdag 11 november 2014 @ 10:46:33 #124
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146526424
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 09:57 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Als je ze maar lang genoeg kookt, worden ze vanzelf kruimig :+

Ik had onderlaatst die rooie aardappels gehaald. Laura heten die dacht ik. Heb helemaal geen problemen met de duitse aardappels. En als ik een zak kan kopen van 12,5 kilo voor 1 euro...dan smaken ze helemaal prima :Y)
Ik wil niet goedkoop, ik wil lekker
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:29:13 #125
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_146533592
Probeer met Nederlandse aardappelen maar eens een goede kartoffelsalat te maken :{
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')