abonnement Unibet Coolblue
pi_145569286
Voor al je vragen over katten waar je geen apart topic voor aan wil maken.



[ Bericht 21% gewijzigd door Dragonberry op 15-10-2014 15:57:35 ]
pi_145570083
Zijn katten zoogdieren?
pi_145570133
We hebben nu sinds vorige week kittens van nu 13,5 week. Ze hebben echter de aanrecht gevonden en springen via de prullenbak het fornuis op. Dit doen ze ook als ik aan het koken ben, en nu ben ik elke keer nog net op tijd, maar er gaat een dag komen dat ik te laat ben om ze eraf te halen.

Zijn er meer mensen met dit probleem en hoe lossen jullie dit op?

Mijn ouders zeggen altijd 'doen ze maar één keer', maar ik vind het toch geen prettig idee dat ze op een kokende pit stappen.

PS. Een van de twee doet het meestal omdat hij graag uit de wasbak wilt drinken. :-)
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_145570207
Als je niet kookt het fornuis bedekken met aluminium folie. Als ze er dan op springen schrikken ze van het geluid en de gladheid. (Hopelijk :+ )
pi_145570226
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 15:52 schreef Dragonberry het volgende:
Als je niet kookt het fornuis bedekken met aluminium folie. Als ze er dan op springen schrikken ze van het geluid en de gladheid. (Hopelijk :+ )
Supertip! Dankjewel!
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_145570589
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 15:53 schreef Broodjekipkorn het volgende:
[..]
Supertip! Dankjewel!
Een drinkfonteintje aanschaffen kan helpen, daardoor is de wasbak hier een stuk minder interessant (je hebt ze evt ook met een straaltje water zoals een kraan). En als alu folie niet helpt, een keer d'r bij in de buurt laten komen terwijl de pitten uitstaan maar nog warm zijn, zodat ze snappen dat het gevaarlijk is? Of iets op de grond gooien om ze te laten schrikken als ze springen - zonder dat ze zien dat jij iets gooit en het schrikken dus aan het aanrecht gelinkt wordt.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 16:03:37 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145570601
Kun je niet de deur naar de keuken dichtdoen, in ieder geval als het gas aanstaat?
The love you take is equal to the love you make.
pi_145570783
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 16:03 schreef Lienekien het volgende:
Kun je niet de deur naar de keuken dichtdoen, in ieder geval als het gas aanstaat?
Ik heb helaas geen deur tussen de keuken en woonkamer! Anders had ik dat inderdaad zeker gedaan.
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_145570841
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 15:50 schreef Broodjekipkorn het volgende:
We hebben nu sinds vorige week kittens van nu 13,5 week. Ze hebben echter de aanrecht gevonden en springen via de prullenbak het fornuis op. Dit doen ze ook als ik aan het koken ben, en nu ben ik elke keer nog net op tijd, maar er gaat een dag komen dat ik te laat ben om ze eraf te halen.
Zijn er meer mensen met dit probleem en hoe lossen jullie dit op?
Mijn ouders zeggen altijd 'doen ze maar één keer', maar ik vind het toch geen prettig idee dat ze op een kokende pit stappen.
PS. Een van de twee doet het meestal omdat hij graag uit de wasbak wilt drinken. :-)
Prullenbak ergens anders neerzetten?
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_145570858
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 16:03 schreef Holyme het volgende:
[..]
Een drinkfonteintje aanschaffen kan helpen, daardoor is de wasbak hier een stuk minder interessant (je hebt ze evt ook met een straaltje water zoals een kraan). En als alu folie niet helpt, een keer d'r bij in de buurt laten komen terwijl de pitten uitstaan maar nog warm zijn, zodat ze snappen dat het gevaarlijk is? Of iets op de grond gooien om ze te laten schrikken als ze springen - zonder dat ze zien dat jij iets gooit en het schrikken dus aan het aanrecht gelinkt wordt.
Bedankt voor de tips. Ik ga ook deze overwegen (maar eerst de alu).
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_145570885
quote:
6s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 16:10 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Prullenbak ergens anders neerzetten?
Verrassend antwoord :P.
Ik was het aan het typen en ik dacht.. hm, dat is ook een oplossing.

Kan ik ook nog proberen, inderdaad.
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_145571748
Vooruit, nog een vraag. Guus 'aait' regelmatig de meubels, deuren en zelfs ramen met zn poot. Enig idee waarom hij dat doet?

De overbuurvrouw vind het enig dat onze kat steeds naar haar zwaait en ze zei ons eens dat ze enthousiast terugzwaaide. |:(
pi_145573121
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 16:35 schreef Crientj het volgende:

De overbuurvrouw vind het enig dat onze kat steeds naar haar zwaait en ze zei ons eens dat ze enthousiast terugzwaaide. |:(
Ik moest heel hard lachen _O-
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_145575453
_O- hier doen ze dat alleen als er aan de andere kant van het raam iets interessants is. Laatst was dat een egel die voorbij liep, waarbij ook hard gemiauwd werd :P bij deuren alleen als hij dicht zit.
pi_145595988
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 15:50 schreef Broodjekipkorn het volgende:
We hebben nu sinds vorige week kittens van nu 13,5 week. Ze hebben echter de aanrecht gevonden en springen via de prullenbak het fornuis op. Dit doen ze ook als ik aan het koken ben, en nu ben ik elke keer nog net op tijd, maar er gaat een dag komen dat ik te laat ben om ze eraf te halen.

Zijn er meer mensen met dit probleem en hoe lossen jullie dit op?

Mijn ouders zeggen altijd 'doen ze maar één keer', maar ik vind het toch geen prettig idee dat ze op een kokende pit stappen.

PS. Een van de twee doet het meestal omdat hij graag uit de wasbak wilt drinken. :-)
ik geloof niet dat ze zomaar per ongeluk op een kokende pit zullen stappen hoor... En anders leren ze daar ook van. Verder; zorgen dat er niks eetbaars ligt, dan weten ze vanzelf dat er niks te halen valt.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 10:30:39 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145596200
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 16:35 schreef Crientj het volgende:
Vooruit, nog een vraag. Guus 'aait' regelmatig de meubels, deuren en zelfs ramen met zn poot. Enig idee waarom hij dat doet?

De overbuurvrouw vind het enig dat onze kat steeds naar haar zwaait en ze zei ons eens dat ze enthousiast terugzwaaide. |:(
Aaien echt met de poot? Het kan zijn om zijn geur erop af te zetten. Geurklieren zitten bij de kop, de poten en de kont. Meestal zie je dat katten met hun kop langs meubels schuren. En krabben aan bijv. de bank is ook vaak om geursporen af te zetten. Katten markeren zo hun territorium.
The love you take is equal to the love you make.
pi_145604599
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:22 schreef purplenarcis het volgende:

[..]

ik geloof niet dat ze zomaar per ongeluk op een kokende pit zullen stappen hoor... En anders leren ze daar ook van. Verder; zorgen dat er niks eetbaars ligt, dan weten ze vanzelf dat er niks te halen valt.
Meestal doet hij het omdat hij wil drinken uit de wasbak. Ik heb twee delen, waarvan 1 dus het fornuis en het andere deel is aanrecht met een wasbak. Hij springt echter elke keer via het fornuis, omdat hij nog niet helemaal begrijpt hoe hij op het aanrecht kan springen (denk ik?) Dat doet hij nooit in ieder geval.

Ik heb nu de prullenbak weggehaald, maar nu springt hij recht naar het fornuis dus dat vind ik nog iets onveiliger. Alu moet ik nog proberen, hoor.
That dude there. I need his prosthetic leg.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 20:34:51 #18
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_145614963
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 16:35 schreef Crientj het volgende:
Vooruit, nog een vraag. Guus 'aait' regelmatig de meubels, deuren en zelfs ramen met zn poot. Enig idee waarom hij dat doet?

De overbuurvrouw vind het enig dat onze kat steeds naar haar zwaait en ze zei ons eens dat ze enthousiast terugzwaaide. |:(
Wij hadden ook een kat vroeger die "de ramen wastte" zat ie zeer vaak over het raam te aaien...
Maar dat kwam vooral door verveling achteraf, toen we vaker met 'm gingen spelen was het ook wel over.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 20:43:46 #19
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_145615347
Karel doet hier ook weer een beetje raar.. hij doet behoorlijk vaak hier in huis of ie dingen die ie kent voor het eerst ziet, geeft ie er eerst voorzichtig met z'n pootje een tik tegen en ruikt er vervolgens aan.. nah, dan is het weer ok en is het niet veel meer aan de hand.. tot de volgende dag of wat langer daarna en dan doet ie weer alsof ie het nog nooit gezien heeft.

En Karel heeft dat ook met slaapplekken.. eerst ligt ie dagenlang alleen op de bank te pitten, dan opeens moet ie niks meer van de bank hebben en dan slaapt ie op m'n bed (vind ik eigenlijk wel het gezelligst O+ , al is het nooit binnen handbereik) en nu ligt ie weer in de gang voor het kattenluikje te slapen en moet ie zowel niks van de bank als het bed hebben...

Ervaring heeft me geleerd dat ie straks de gang ook weer niks vind en dan even een korte periode voornamelijk buiten is, komt ie alleen nog binnen voor eten.

maar hoe kan zoeits komen? Is het gewoon het wispelturige gedrag van de standaard kat? Komt het omdat de mijne een ex-zwerver+(waarschijnlijk)ex-boerderijkat is? Muggen of teken? (Vlooien heeft ie niet, ik kam 'm zeer regelmatig met een vlooienkam en vind niets)
Of komt het omdat het nu wat kouder wordt en ik de verwarming aan heb en mijn kat gewoon echt liever een buitenkat is (is ie ook en dat mag ook wel maar toch.. beetje affectie...)

Buiten is Karel altijd enorm ontspannen en aanhankelijk overigens, ligt ie ook in het zand te rollen en wil ook het liefst dat je wat grassprieten voor 'm plukt :)
Maar binnen is ie toch anders.

[ Bericht 9% gewijzigd door SiGNe op 16-10-2014 21:07:15 ]
  donderdag 16 oktober 2014 @ 21:10:41 #20
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_145616833
En 2e vraag, hoe kan ik ervoor zorgen dat Karel eens normaal gebruik maakt van het kattenluik?
Het gat in de deur snapt ie en maakt ie ook veelvuldig gebruik van maar zodra ik de klep erin doe snapt ie het niet meer, moet de klep dus open blijven staan want anders gaat ie niet naar buiten of wil ie niet naar binnen.
's zomers geen probleem maar in de winter is het minder.. heb nu ook behoorlijk wat muggen in huis want die maken ook flink gebruik van het luik.

Hoe train ik Karel om van die klep gebruik te maken?
pi_145618689
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 21:10 schreef SiGNe het volgende:
En 2e vraag, hoe kan ik ervoor zorgen dat Karel eens normaal gebruik maakt van het kattenluik?
Het gat in de deur snapt ie en maakt ie ook veelvuldig gebruik van maar zodra ik de klep erin doe snapt ie het niet meer, moet de klep dus open blijven staan want anders gaat ie niet naar buiten of wil ie niet naar binnen.
's zomers geen probleem maar in de winter is het minder.. heb nu ook behoorlijk wat muggen in huis want die maken ook flink gebruik van het luik.

Hoe train ik Karel om van die klep gebruik te maken?
Lokken met iets lekkers :)?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  donderdag 16 oktober 2014 @ 22:11:32 #22
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_145620200
quote:
17s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 21:44 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Lokken met iets lekkers :)?
't is mat"glas" dus hij ziet dat niet en doordat er een deurtje tussen zit kan ie het ook niet ruiken.
Ik heb het weleens geöeffend overigens, door het klepje een beetje te bewegen als ie naar buiten wil en na een (behoorlijke) tijd snapt ie het...
Maar dan moet ie ook nog naar binnen.. enige manier om dat te oeffenen is de héle tijd te wachten tot ie eigenlijk weer eens thuis komt.
En dan moet ik ook buiten wachten want hierbinnen, geen idee wanneer ie weer eens langskomt...

De deur voor 'm open houden als ie naar buiten wil, geen probleem, doe ik graag.. zelf ondanks ie gewoon door het gat in de deur kan.
maar buiten zitten wachten tot ie weer thuis wil komen vind ik dan te ver gaan
  donderdag 16 oktober 2014 @ 22:13:05 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145620296
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 22:11 schreef SiGNe het volgende:

[..]

't is mat"glas" dus hij ziet dat niet en doordat er een deurtje tussen zit kan ie het ook niet ruiken.
Ik heb het weleens geöeffend overigens, door het klepje een beetje te bewegen als ie naar buiten wil en na een (behoorlijke) tijd snapt ie het...
Maar dan moet ie ook nog naar binnen.. enige manier om dat te oeffenen is de héle tijd te wachten tot ie eigenlijk weer eens thuis komt.
En dan moet ik ook buiten wachten want hierbinnen, geen idee wanneer ie weer eens langskomt...

De deur voor 'm open houden als ie naar buiten wil, geen probleem, doe ik graag.. zelf ondanks ie gewoon door het gat in de deur kan.
maar buiten zitten wachten tot ie weer thuis wil komen vind ik dan te ver gaan
Oefenen, geoefend.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 22:24:36 #24
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_145620820
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 22:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Oefenen, geoefend.
Aangezien het steeds kouder aan het worden is is het wel het moment ja..
En omdat ie nu toch voor 't gat ligt te pitten doe ik 't deurtje er ook steeds weer tijdelijk in, ligt ie niet zo op de tocht... :')
Zodra ie weer wakker is haal ik het deurtje er weer uit en als ikzelf de deur uit ben ook.. wil toch ook weer niet dat ie zich opgesloten voelt of half sterft van de honger omdat ie een paar uurtjes niet naar binnen kon en niet kon eten ;) (of is dat laatste wat overdreven?? Hij voelt zichzelf geloof ik wel erg vaak sterk vermagerd ;) )

Maar goed, ik heb wel vaker het idee dat Karel met me zit te spelen.
Geeft ie me een mauw, kijkt ie me aan met een blik van "ik wil wat"
Dan vraag ik natuurlijk in stilte "wat dan?
En dan kijkt Karel me aan met een blik van "je raadt het nooit >:) " de lul! }:|
  donderdag 16 oktober 2014 @ 22:28:44 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145620977
Hij zal niet snel tekortkomen. Hier zit er tussen 's ochtends en einde middag ook elf uur. En dan tussen 's middags en voor het slapen gaan vijf uur. En in totaal krijgt ze echt wel genoeg.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 02:16:55 #26
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_145626962
Als het een boerderijkat is lekker zijn dinglaten doen. Die weten prima hoe ze zich moeten redden.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_145627974
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 22:11 schreef SiGNe het volgende:

[..]

't is mat"glas" dus hij ziet dat niet en doordat er een deurtje tussen zit kan ie het ook niet ruiken.
Ik heb het weleens geöeffend overigens, door het klepje een beetje te bewegen als ie naar buiten wil en na een (behoorlijke) tijd snapt ie het...
Maar dan moet ie ook nog naar binnen.. enige manier om dat te oeffenen is de héle tijd te wachten tot ie eigenlijk weer eens thuis komt.
En dan moet ik ook buiten wachten want hierbinnen, geen idee wanneer ie weer eens langskomt...

De deur voor 'm open houden als ie naar buiten wil, geen probleem, doe ik graag.. zelf ondanks ie gewoon door het gat in de deur kan.
maar buiten zitten wachten tot ie weer thuis wil komen vind ik dan te ver gaan
Tape of een touwtje, klep volledig open hangen en er niet meer uithalen. Kat belonen als ie er doorheen gaat, klep zo houden tot ie 't echt goed snapt. Dan de klep iets lager hangen, zelfde verhaal. Steeds lager hangen tot ie op een kiertje hangt en hij echt z'n kop of poten gaat gebruiken (en niet na 1x succes op een stand, de stand van het luikje al veranderen, blijven oefenen). Uiteindelijk de klep dicht, dan zou ie 't moeten snappen :)

Dat kost even flink oefenen maar het is prima te leren, en als ze 't eenmaal doorhebben, snappen ze vaak beide kanten. Zo niet, andere kant op ook oefenen. En niet meer voor portier spelen, da's zo wel makkelijk voor 'm maar geeft ook minder reden voor 'm om wel met dat deurtje aan de slag te gaan :)
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 07:55:33 #28
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_145628035
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 21:10 schreef SiGNe het volgende:
En 2e vraag, hoe kan ik ervoor zorgen dat Karel eens normaal gebruik maakt van het kattenluik?
Het gat in de deur snapt ie en maakt ie ook veelvuldig gebruik van maar zodra ik de klep erin doe snapt ie het niet meer, moet de klep dus open blijven staan want anders gaat ie niet naar buiten of wil ie niet naar binnen.
's zomers geen probleem maar in de winter is het minder.. heb nu ook behoorlijk wat muggen in huis want die maken ook flink gebruik van het luik.

Hoe train ik Karel om van die klep gebruik te maken?
Oh dat doet de mijne ook. Maar hij doet het dus niet omdat het klepje zo'n kabaal maakt. Komt omdat de hond er vroeger toen die nog een pup was met maximale snelheid er doorheen kon rennen :+
pi_145816726
Mijn kat blijft vaak minutenlang treuzelen voor het kattenluikje, wachtend tot ik de deur voor haar open doe.
Ik dacht altijd dat dat gemakzucht was, dat ze het luikje teveel moeite vond, maar vorige week was er een documentaire op de BBC en daarvan heb ik geleerd dat het voor een kat eng kan zijn om door het luikje te gaan omdat hij door het dichte luikje geen geur op kan vangen en dus niet weet wat zich achter het luikje bevindt.
Mijn kat is sowieso bang en schrikkerig dus het kwartje is (bij mij) gevallen: het is geen luiigheid, ze durft gewoon niet en met de buurkat in gedachten snap ik het wel.
pi_145817107
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 15:52 schreef Dragonberry het volgende:
Als je niet kookt het fornuis bedekken met aluminium folie. Als ze er dan op springen schrikken ze van het geluid en de gladheid. (Hopelijk :+ )
ahh, zo dus ~O>
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_145817178
quote:
haha werkt dus wel _O-
pi_145870255
Weten jullie hoe lang Feliway werkt?
Zo'n stekker is dat toch?
Of bestaat er ook een spray oid van?
Twee van onze 3 poezen kunnen zo slecht met elkaar overweg... :{
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 06:49:14 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145877571
Een stekker gaat ongeveer een maand mee.

Ik weet niet of Feliway iets uitmaakt bij katten die al een tijdje samenleven.
The love you take is equal to the love you make.
pi_145878244
De spray is meer voor situaties zoals naar de dierenarts, dan spray je dat van tevoren in het mandje.
Feliway in het stopcontact kan nooit kwaad, al zul je er dan op meerdere plekken een moeten hangen als de katten in meerdere ruimtes komen, maar ik denk dat je beter kunt kijken naar waar het mis gaat en hoe je dat mogelijk kan verbeteren/oplossen.
Er zijn wat standaard tips, en die heeft DDA toevallig gister ook in haar topic gegeven, zit mobiel maar kijk daar 'ns naar, misschien kan je daar wat mee :)
pi_145878313
Het is denk Ik wel het proberen waard.
Pluis (3) en Poef (1) zijn nooit dikke vrienden geweest maar in de zomer was dat geen probleem, ze waren allemaal lekker buiten.
Nu het kouder wordt zijn ze veel binnen en zitten ze meer op elkaars lip, prompt breekt elke dag wel drie keer de pleuris uit.
pi_145878407
Dan zou ik naast de Feliway ook voor dingen gaan zoals voerbakjes op verschillende plaatsen en zorgen dat ze op meerdere plekken de hoogte in kunnen, zodat ze elkaar meer kunnen ontwijken :Y
Of als ze normaal heel veel buiten zijn, dan is het misschien iets om een hok met warme deken/mandje buiten zetten waar ze warm, droog en beschut kunnen zitten? Kan een klein hondenhok zijn, maar ook een tuinstoelkussenbak met gat er in gemaakt, dat soort dingen. Heb zelf een kattenhuisje in de tuin waar de buitenliefhebber heel veel tijd doorbrengt, ook als 't pokkeweer is :P
pi_145878577
Ook maar even hier, voor het geval iemand al een voorgevoel heeft... Ik ga vandaag trouwens denk ik wel de DA bellen.

Sinds 2 weken hebben wij twee Ragdoll kittens. Ze zijn nu 15 weken. We hebben ze net ook eventjes gewogen (de ene lijkt namelijk echt heel veel dikker dan de ander) en ze wegen 2 kg en 2,5 kg. Dat valt dus wel mee (het verschil). Dit is verder wel een normaal gewicht, denk ik?

Echter is het zo dat we net ontdekten dat één van de twee bloed aan zijn kontje had. Er zat een kleine bloedveeg op de grond waar hij zat, dus hebben we meteen even gecheckt. Zijn kontje is wel wat rooiig, maar er zit nu geen bloed. Er zit ook een klein beetje bloed daar aan zijn haartjes (rondom zijn kontje).

We hebben ook de kattenbak gecheckt, maar ik ben daar zo snel geen bloed tegengekomen. Nu is dat in de avond ook niet goed zichtbaar en weet ik niet heel zeker of het bloed in de ontlasting duidelijk te zien is, of dat het heel erg slecht zichtbaar is.

Even ter info: van de fokker hebben we kuipjes voer gekregen die we de eerste 1,5 week hebben gevoerd. Die zijn nu op, dus krijgen ze Perfekt Junior zakjes (natvoer van de Netto). Eén van de twee heeft ook dunne ontlasting (ong. dag of 3/4), maar we zijn er nog niet uit welke van de twee dat heeft. De dunne ontlasting zou dan dus aan het voer kunnen liggen, maar het bloed?

Verder krijgen ze de gehele dag brokjes en natuurlijk elke dag schoon water (soms meerdere malen per dag). Enkel in de avond (tijdens ons avondeten) krijgen zij beide 50 gram van zo'n zakje natvoer.

Gisteren avond hebben ze beide een gekookte kipfilet gekregen i.v.m. de dunne ontlasting.

Moet ik me zorgen maken om de dunne ontlasting en het bloed? Moet ik het nog even aankijken? Ik maak me een beetje zorgen.

Vandaag heb ik overigens geen bloed gezien en is ook zijn ontlasting ieeetsjes dikker. Het waren eerst echt klodders, en het zijn nu al wel drolletjes (maar nog steeds dun en vloeibaar achtig).
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_145878701
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 08:51 schreef Broodjekipkorn het volgende:
Ook maar even hier, voor het geval iemand al een voorgevoel heeft... Ik ga vandaag trouwens denk ik wel de DA bellen.

Sinds 2 weken hebben wij twee Ragdoll kittens. Ze zijn nu 15 weken. We hebben ze net ook eventjes gewogen (de ene lijkt namelijk echt heel veel dikker dan de ander) en ze wegen 2 kg en 2,5 kg. Dat valt dus wel mee (het verschil). Dit is verder wel een normaal gewicht, denk ik?

Echter is het zo dat we net ontdekten dat één van de twee bloed aan zijn kontje had. Er zat een kleine bloedveeg op de grond waar hij zat, dus hebben we meteen even gecheckt. Zijn kontje is wel wat rooiig, maar er zit nu geen bloed. Er zit ook een klein beetje bloed daar aan zijn haartjes (rondom zijn kontje).

We hebben ook de kattenbak gecheckt, maar ik ben daar zo snel geen bloed tegengekomen. Nu is dat in de avond ook niet goed zichtbaar en weet ik niet heel zeker of het bloed in de ontlasting duidelijk te zien is, of dat het heel erg slecht zichtbaar is.

Even ter info: van de fokker hebben we kuipjes voer gekregen die we de eerste 1,5 week hebben gevoerd. Die zijn nu op, dus krijgen ze Perfekt Junior zakjes (natvoer van de Netto). Eén van de twee heeft ook dunne ontlasting (ong. dag of 3/4), maar we zijn er nog niet uit welke van de twee dat heeft. De dunne ontlasting zou dan dus aan het voer kunnen liggen, maar het bloed?

Verder krijgen ze de gehele dag brokjes en natuurlijk elke dag schoon water (soms meerdere malen per dag). Enkel in de avond (tijdens ons avondeten) krijgen zij beide 50 gram van zo'n zakje natvoer.

Gisteren avond hebben ze beide een gekookte kipfilet gekregen i.v.m. de dunne ontlasting.

Moet ik me zorgen maken om de dunne ontlasting en het bloed? Moet ik het nog even aankijken? Ik maak me een beetje zorgen.

Vandaag heb ik overigens geen bloed gezien en is ook zijn ontlasting ieeetsjes dikker. Het waren eerst echt klodders, en het zijn nu al wel drolletjes (maar nog steeds dun en vloeibaar achtig).
Vraag het even voor de zekerheid aan de digitale dierenarts.
Poef had ook bloederige diarree toen we haar net hadden en dat kwam ook door de verandering van voer.
Volgens de DDA moest ik me om dat bloed niet te veel zorgen maken, dat kwam doordat de darm geïrriteerd raakt.
Maar goed, vraag het even aan haar, gewoon om jezelf gerust te stellen.

Ik ga nu zelf ook even naar dat topic voor de tips voor mijn poezen. :)
pi_145878816
Hoe ik het nu lees: je bent in 1x overgestapt op ander voer (brokjes)? Dat kan klachten zoals dunne ontlasting en diarree geven. Altijd mengen van oud met nieuw voer, en dan de verhoudingen steeds meer aanpassen tot de kat (of in dit geval de kittens) volledig op het nieuwe voer staat.
Zijn ze ontwormt, neem aan van wel? Zo niet, neem daar even contact over op met je DA en ontworm ze. Kijk ook even bij daglicht naar de kattenbak, en ik zou denk ik wel even je DA bellen. Ik zou er zelf niet meteen wat ergs van verwachten hoor, ook omdat het er op lijkt dat je in 1x van voer gewisseld bent en dat dus al de klachten kan veroorzaken, en het bloed tot nu toe maar kortdurend en eenmalig was, maar zeker bij een net nieuw hummeltje kan zo'n telefoontje al helpen voor je eigen geruststelling, en dat is ook heel wat waard :)
pi_145878918
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 08:58 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Vraag het even voor de zekerheid aan de digitale dierenarts.
Poef had ook bloederige diarree toen we haar net hadden en dat kwam ook door de verandering van voer.
Volgens de DDA moest ik me om dat bloed niet te veel zorgen maken, dat kwam doordat de darm geïrriteerd raakt.
Maar goed, vraag het even aan haar, gewoon om jezelf gerust te stellen.

Ik ga nu zelf ook even naar dat topic voor de tips voor mijn poezen. :)
Bedankt, had het daar ook al gevraagd, maar blijkt dat de DDA even een korte FOK! pauze heeft.

quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 09:05 schreef Holyme het volgende:
Hoe ik het nu lees: je bent in 1x overgestapt op ander voer (brokjes)? Dat kan klachten zoals dunne ontlasting en diarree geven. Altijd mengen van oud met nieuw voer, en dan de verhoudingen steeds meer aanpassen tot de kat (of in dit geval de kittens) volledig op het nieuwe voer staat.
Zijn ze ontwormt, neem aan van wel? Zo niet, neem daar even contact over op met je DA en ontworm ze. Kijk ook even bij daglicht naar de kattenbak, en ik zou denk ik wel even je DA bellen. Ik zou er zelf niet meteen wat ergs van verwachten hoor, ook omdat het er op lijkt dat je in 1x van voer gewisseld bent en dat dus al de klachten kan veroorzaken, en het bloed tot nu toe maar kortdurend en eenmalig was, maar zeker bij een net nieuw hummeltje kan zo'n telefoontje al helpen voor je eigen geruststelling, en dat is ook heel wat waard
Dat klopt. Ik ben op de allereerste dag al overgestapt op andere brokjes, dat heeft geen problemen opgeleverd. Ik ben het pas gaan merken vanaf het moment dat ik op ander natvoer ben overgestapt (van natvoer van fokker naar natvoer van Perfekt - Nettorama). Ben me er inderdaad van bewust dat dit voor dunne ontlasting kan zorgen, etc., maar van het bloed wist ik nog niet. Vandaar dat ik me een beetje drukmaak. Zo ver ik weet zijn ze inderdaad ontwormpt, maar ik ga het direct nog een keer navragen. Vandaag zal ik ook de DA bellen.

De kuipjes natvoer die ik van de fokker heb gehad zijn helaas op. Ze heeft ook zakjes (van hetzelfde merk) meegegeven, die kan ik nog wel mengen met de huidige van Perfekt, denk ik?
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_145879295
Als het natvoer maar een klein deel van de dagelijkse voeding is, zou ik daarbij niet meteen denken aan het niet mengen, maar eerder dat het merk niet goed valt, als de problemen zijn begonnen nadat je dat bent gaan gebruiken. Dus ik zou stoppen met dat natvoer en een ander merk proberen, bv die zakjes van je fokker en 'ns kijken wat dat doet. Maar dat gezegd hebbende, ik ben geen DA, die weet daar ongetwijfeld meer over te vertellen :)

Ikzelf gebruik natvoer voor erbij en daarbij wissel ik wel soms van merk, het grote gedeelte van de voeding is brok en als ik daarbij te snel overstap, dan gaan ze hier schrokken en overgeven, overeten of juist te weinig eten, en van de kattenbak word ik dan ook niet echt vrolijk :') Dus bij brok meng ik altijd als ze een ander voer zouden moeten. :Y
pi_145880570
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 08:31 schreef Gwywen het volgende:
Het is denk Ik wel het proberen waard.
Pluis (3) en Poef (1) zijn nooit dikke vrienden geweest maar in de zomer was dat geen probleem, ze waren allemaal lekker buiten.
Nu het kouder wordt zijn ze veel binnen en zitten ze meer op elkaars lip, prompt breekt elke dag wel drie keer de pleuris uit.
Schiet me nog wat te binnen: mocht je denken dat het ook deels door verveling komt (de jongste hier gaat soms lopen draken als ie buiten z'n energie niet goed kwijt kan door slecht weer), dan kunnen activity boards, voerpuzzels, voerballen ook helpen :) En dat kan al zo simpel zijn als een eierdoos, een wc-rolletje een beetje dichtgevouwen, dat soort dingen.
pi_145888059
Weet iemand een soort matje wat je in de magnetron kan opwarmen (of in ieder geval niet op stroom werkt) waar een kat op kan liggen?

En van onze poezen (kerngezond, actief, speels, niet te dik of te dun ect) krijgt weer last van de kou...
Ze ligt in de zomer vaak weg te smelten tussen het rolgordijn en het glas :P
Maar in de winter kruipt ze altijd op een klein bolletje op schoot en omdat ze best klein is past ze met de bolling van haar rug precies in de handkom van mijn vriend.
Alles leuk en aardig maar soms is het niet alleen irritant maar ook best zielig!
Haar kussentjes en neus zijn ijskoud en het lijkt net alsof ze het niet uit zichzelf warm kan krijgen?

Ik ga ook echt nog geen verwarming stoken zolang het boven de 20 graden in huis blijft :)

Ze is 8 jaar oud
pi_145888362
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 14:27 schreef deadly_kiss het volgende:
Weet iemand een soort matje wat je in de magnetron kan opwarmen (of in ieder geval niet op stroom werkt) waar een kat op kan liggen?

En van onze poezen (kerngezond, actief, speels, niet te dik of te dun ect) krijgt weer last van de kou...
Ze ligt in de zomer vaak weg te smelten tussen het rolgordijn en het glas :P
Maar in de winter kruipt ze altijd op een klein bolletje op schoot en omdat ze best klein is past ze met de bolling van haar rug precies in de handkom van mijn vriend.
Alles leuk en aardig maar soms is het niet alleen irritant maar ook best zielig!
Haar kussentjes en neus zijn ijskoud en het lijkt net alsof ze het niet uit zichzelf warm kan krijgen?

Ik ga ook echt nog geen verwarming stoken zolang het boven de 20 graden in huis blijft :)

Ze is 8 jaar oud
zoiets?
geen ervaring zelf
http://www.zooplus.nl/shop/honden/slaapplaats/warmtekussen/60142
pi_145888700
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:31 schreef Holyme het volgende:

[..]

Schiet me nog wat te binnen: mocht je denken dat het ook deels door verveling komt (de jongste hier gaat soms lopen draken als ie buiten z'n energie niet goed kwijt kan door slecht weer), dan kunnen activity boards, voerpuzzels, voerballen ook helpen :) En dat kan al zo simpel zijn als een eierdoos, een wc-rolletje een beetje dichtgevouwen, dat soort dingen.
Ja, goed idee! Ik heb meteen wat brokjes in een lege tissuedoos gedaan, en hier en daar in de kamer brokjes verstopt (op plekken waar ze een beetje moeite moeten doen om ze te pakken te krijgen), en ook (heel gemeen) poezensnoepjes in een doorzichtige insteekhoes gedaan die op de tafel ligt, zijn ze uuuuuren zoet mee >:)
pi_145889218
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 14:27 schreef deadly_kiss het volgende:
Weet iemand een soort matje wat je in de magnetron kan opwarmen (of in ieder geval niet op stroom werkt) waar een kat op kan liggen?

En van onze poezen (kerngezond, actief, speels, niet te dik of te dun ect) krijgt weer last van de kou...
Ze ligt in de zomer vaak weg te smelten tussen het rolgordijn en het glas :P
Maar in de winter kruipt ze altijd op een klein bolletje op schoot en omdat ze best klein is past ze met de bolling van haar rug precies in de handkom van mijn vriend.
Alles leuk en aardig maar soms is het niet alleen irritant maar ook best zielig!
Haar kussentjes en neus zijn ijskoud en het lijkt net alsof ze het niet uit zichzelf warm kan krijgen?

Ik ga ook echt nog geen verwarming stoken zolang het boven de 20 graden in huis blijft :)

Ze is 8 jaar oud
SnuggleSafe idd, of anders zo'n hittepit, kersenpittenkussentje, wat je bij winkels zoals de Tuinen wel kan vinden?

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 14:43 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ja, goed idee! Ik heb meteen wat brokjes in een lege tissuedoos gedaan, en hier en daar in de kamer brokjes verstopt (op plekken waar ze een beetje moeite moeten doen om ze te pakken te krijgen), en ook (heel gemeen) poezensnoepjes in een doorzichtige insteekhoes gedaan die op de tafel ligt, zijn ze uuuuuren zoet mee >:)
Oh! Dat zijn ook leuke varianten, ga ik 'n keer wat mee doen :Y
pi_145891008
Ik heb ook een vraagje. Helaas is in juni heel plotseling mijn kat Dottie overleden.. Mijn andere kat Ichi heeft er niet heel veel "last" van dat hij nu alleen is, aan het begin wel wat zoeken en alert op geluidjes e.d.. Mijn vriend en ik waren er helemaal kapot van, we dachten ook niet dat we er ooit nog een kat bij wilden.
Nu hebben vrienden van ons een katje erbij waarbij het niet goed gaat met de kat die er al was (vermoedelijk te weinig ruimte/kunnen niet naar buiten). Ik wil gaan kijken of hij nu wel misschien samen kan met Ichi. Ichi is nu 10 jaar, de kat die erbij zou komen 6 maanden. Ichi is nog wel erg speels. Nu gaan we verhuizen in december, is dat het goede moment om ze bij elkaar te zetten? Of beter Ichi eerst aan het nieuwe huis laten wennen en dat de nieuwe kat erbij?
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_145891495
Is het geen optie om de nieuwe kat er nu al bij te zetten, zodat ze hopelijk vriendjes zijn voor de verhuizing?
pi_145892272
Dat is ook een optie, maar wij wonen nu ook nog in een vrij klein appartement zonder buiten (gaan naar groter huis met tuin). Ik ben zo bang dat de problemen met de nieuwe kat dan bij ons gewoon doorgaan. (overal plassen.. medisch is ie al bekeken en helemaal in orde, feliway stekker ook geprobeerd, extra kattenbakken e.d.).

We gaan over 6 weken verhuizen en we beginnen over een weekje ook langzamerhand met inpakken, ik ben bang dat het alleen maar extra onrust geeft.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_145892997
Als de kat op z'n huidige adres al zulk gedrag vertoont, zou ik 'm inderdaad niet de stress van verhuizen naar nieuwe woning, nieuw soortgenootje én dan nog een keer verhuizen aan doen. Ik zou eerst zelf helemaal verhuizen en weer op orde zijn (als jij of jullie kat loopt te stressen dan pikt de nieuwkomer dat ook op, en met een verhuizing komt er vaak wel aardig wat stress en gedoe bij kijken natuurlijk). En dan de kat rustig introduceren vanuit een aparte kamer, stapje voor stapje, met zo min mogelijk stress. Dus niet hoppaa in een nieuw territorium van een andere kat zetten.
Tips die je denk ik al weet: zorg idd voor voldoende kattenbakken en zet ze op verschillende plekken in huis, zorg dat de katten goed de hoogte in kunnen en liefst ook op verschillende plekken kunnen eten en drinken, en geef ze goed de tijd om aan elkaar te wennen. Je kunt eventueel ook contact op nemen met een gedragstherapeute voor extra tips (sommige hebben een gratis telefonisch spreekuur voor simpelere vragen). En mocht het katje nog niet geholpen zijn (al lijkt me dat wel als ik het zo hoor), dan zou ik dat nu alvast laten doen.
En dan uiteraard een tijd binnen houden, als de katten de nieuwe woning als hun territorium gaan zien, kunnen ze naar buiten. Aangeraden wordt om ze 6 weken binnen te houden (al zijn er ook katten die veel sneller wennen).

Hoe dan ook, heel veel succes met de verhuizing én met het nieuwe katje, erg lief dat jullie 'm een kans geven ondanks zijn voorgeschiedenis! :)
pi_145893340
Bedankt voor je uitgebreide reactie! De nieuwe is nog niet gecastreerd, ik dacht zelf dat 6 maanden ook nog wel aan de vroege kant is. Daar gaan we in ieder geval naar kijken.
We gaan het gewoon proberen als we verhuist zijn. Hopelijk houden de huidige eigenaren het nog uit tot die tijd (ze zijn redelijk wanhopig door dat plasgedrag).
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_145893544
Oh! Dan zou ik zsm castreren, dat zou mogelijk ook kunnen helpen tegen plasgedrag. 6 mnd is zeker niet te vroeg hoor, hier in het asiel is dat ook de standaard leeftijd, en sommige landen doen ze het zelfs al met 8 weken (dat heeft voor en nadelen geloof ik, maar even om duidelijk te maken dat 6mn echt wel kan :Y ).
pi_145893706
Zou het hele plasprobleem daarmee misschien ook verholpen kunnen zijn? Want het is niet sproeien wat ie doet.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_145893833
Pff, dat durf ik echt niet te zeggen, maar ik help het je hopen :)
pi_145895997
Voordeel van meteen na de verhuizing het tweede katje erbij, lijkt me dat het nieuwe huis dan nog niet het "territorium" is van Ichi.
Maar ik zou het andere katje wel voor die tijd laten castreren inderdaad.
pi_145917394
Op hoop van zegen dan maar :), maar ik heb er wel vertrouwen in. Thanks voor de tips :).
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_145923485
Mijn katers zijn met 5 maanden gecastreerd.
Wat gwywen zegt, ik zou ook de katten allebei tegelijk in het nieuwe huis introduceren i.v.m. territorium vorming wat er dan nog niet is.
pi_145939887
quote:
Deze is nu onderweg :)

Was nog vergeten te zeggen dat ik zo'n kersenpit kussen al getest had maar ze vind die stinken en spuugt bijna vuur als ik haar dr op zet haha!
pi_145945690
Hoi,

Ik heb twee katers van 1j 2m. Toen ze klein waren hebben we ze geleerd dat ze niet op het aanrecht mogen en dit door ze eraf te halen en met je stem duidelijk te maken dat dit niet de bedoeling is. Na een lange tijd stopte ze gelukkig met proberen (al zullen ze snachts vast erop geklommen zijn.. Want kat). Het ding nu is dat we een nieuwe keuken hebben en zij blijkbaar denken dat de niet op het aanrecht regel alleen telde voor de oude keuken... Iemand tips om ze dit snel weer af te leren?
Duvel & Niels
pi_145950030
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 00:51 schreef Duufje het volgende:
Hoi,

Ik heb twee katers van 1j 2m. Toen ze klein waren hebben we ze geleerd dat ze niet op het aanrecht mogen en dit door ze eraf te halen en met je stem duidelijk te maken dat dit niet de bedoeling is. Na een lange tijd stopte ze gelukkig met proberen (al zullen ze snachts vast erop geklommen zijn.. Want kat). Het ding nu is dat we een nieuwe keuken hebben en zij blijkbaar denken dat de niet op het aanrecht regel alleen telde voor de oude keuken... Iemand tips om ze dit snel weer af te leren?
Aluminiumfolie?
Veel katten zijn daar bang voor.
En voor overdag de plantenspuit.
pi_145951122
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 08:08 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Aluminiumfolie?
Veel katten zijn daar bang voor.
En voor overdag de plantenspuit.
Aluminiumfolie is een goede, bedankt ! Plantenspuit is iets wat ik liever niet gebruik.. Dus ik hoop dat ik die niet nodig ga hebben
Duvel & Niels
pi_145953202
Misschien heb je hier nog wat aan :) Alu folie is net zoals die luchtspuitbusjes, iets wat het aanrecht dan doet, en niet jij. Bv een flesje maken met steentjes oid, wat je kan laten vallen als ze er op springen, kan hetzelfde effect hebben. Maar dan moet je dus heel getimed dat ding laten vallen, zodat de kat schrikt van het geluid en dat linkt aan het aanrecht (mag dus ook niet zien dat jij dat doet)
pi_145985721
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 11:55 schreef Holyme het volgende:
Misschien heb je hier nog wat aan :) Alu folie is net zoals die luchtspuitbusjes, iets wat het aanrecht dan doet, en niet jij. Bv een flesje maken met steentjes oid, wat je kan laten vallen als ze er op springen, kan hetzelfde effect hebben. Maar dan moet je dus heel getimed dat ding laten vallen, zodat de kat schrikt van het geluid en dat linkt aan het aanrecht (mag dus ook niet zien dat jij dat doet)
Zeer interessant filmpje!! Bedankt
Duvel & Niels
pi_146171410
Heeft iemand hier toevallig tips hoe ik vals gedrag af kan leren?

Een van mijn katten is meestal echt een schat, hij komt als ik roep en vindt het geweldig om geaaid te worden (vooral kroelen in zijn nekje), en ik mag hem optillen en knuffelen wanneer hij rondloopt over de grond.
Alleen wanneer hij ergens ligt en ik hem wil verplaatsen (bijvoorbeeld als ik wil slapen en hij op mijn plek ligt), wordt hij enorm wild en probeert me ook echt aan te vallen. :') Ook wanneer we hem op zijn kop geven (verbaal) als hij bijvoorbeeld zijn nagels scherpt op plekken waar dat niet mag, wilt hij je een harde klap geven met zijn klauw dat hij daar ook niet van gediend is.

Dus.. Hoe moet ik hierop reageren? Boos op hem zijn? Negeren? Ik kan mezelf helaas niet inwikkelen met aluminiumfolie zodat hij me niet aanvalt. :P
pi_146184780
quote:
11s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 23:09 schreef zoldernerd het volgende:
Heeft iemand hier toevallig tips hoe ik vals gedrag af kan leren?

Een van mijn katten is meestal echt een schat, hij komt als ik roep en vindt het geweldig om geaaid te worden (vooral kroelen in zijn nekje), en ik mag hem optillen en knuffelen wanneer hij rondloopt over de grond.
Alleen wanneer hij ergens ligt en ik hem wil verplaatsen (bijvoorbeeld als ik wil slapen en hij op mijn plek ligt), wordt hij enorm wild en probeert me ook echt aan te vallen. :') Ook wanneer we hem op zijn kop geven (verbaal) als hij bijvoorbeeld zijn nagels scherpt op plekken waar dat niet mag, wilt hij je een harde klap geven met zijn klauw dat hij daar ook niet van gediend is.

Dus.. Hoe moet ik hierop reageren? Boos op hem zijn? Negeren? Ik kan mezelf helaas niet inwikkelen met aluminiumfolie zodat hij me niet aanvalt. :P
Allereerst zou ik er voor gaan zorgen dat die situaties vermeden gaan worden, want anders denk ik dat het steeds erger zou kunnen worden, je gaat die reactie dan van elkaar verwachten. Boos zijn werkt niet zoals je hebt gemerkt, dus zou ik naar andere oplossingen gaan kijken die het voor jullie allebei prettiger maken.

Wat betreft het oppakken: kan het zijn dat de kat pijn/gevoelige plekken heeft; of als de kat ergens ligt, ligt ie dan bv op z'n zij zodat je bij z'n buik in de buurt moet komen als je 'm wil pakken; of ligt ie dan op zo'n manier dat oppakken hem een vreemde(re) houding geeft? Voorbeeld, mijn poes vindt oppakken prima, buikje kroelen ook, maar heeft soms last van een gevoelige rug. Dus als ze bv op d'r zij ligt en ik haar op zou pakken, voelt dat niet prettig in haar rug en geeft ze dus reactie. De oorzaak vind ik zelf wel goed om te achterhalen, want haar reactie is het dus totaal begrijpelijk als je weet waar het door komt, al lost dat het probleem natuurlijk niet op.
Wat je zou kunnen doen en hier prima werkt, is als ie op je plek in bed ligt, het dekbed met kat en al rustig aan de kant trekken, en er vervolgens onder kruipen. Dan hoef jij niet zelf de kat te verplaatsen, die past zich dan vanzelf aan. Zo kun je ook een dekentje op een bank of stoel leggen waar de kat vaak ligt en op die manier de kat rustig in beweging krijgen (en als het nodig is, zelf oppakken en verplaatsen als ie eenmaal staat, want dat gaat zo te lezen wel goed). Verder kan je de kat ook gewoon weglokken door 'm te roepen, of met een speeltje of desnoods een lekker hapje. Kost even iets meer moeite, maar scheelt uiteindelijk stress en vervelende situaties.

Wat betreft het krabben, heeft de kat meerdere krabmogelijkheden en gebruikt ie ze ook? Zo nee, meer mogelijkheden bieden (ze krabben niet alleen om de nagels te scherpen, maar ook om hun geur af te zetten), of de huidige mogelijkheden aantrekkelijker maken. Soms kan een krabpaal ergens anders zetten al voldoende zijn om 'm aantrekkelijker te maken, maar je kan ook catnipspray gebruiken. Ik zou dus iets anders bieden op de plekken waar ie nu soms krabt, en de ongewenste plekken zou ik een tijdje met aluminium folie afdekken.

Misschien heb je hier iets aan :)
  dinsdag 4 november 2014 @ 07:58:58 #66
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_146281901
Wij hebben sinds 2 dagen een zwerfkat opgevangen ( daarvoor was ze al een week bij kennissen in afwachting van een eigenaar) we willen haar graag houden, maar nu moet ze eerst aan laten sterken voordat ze echt kennis kan maken met onze andere 3 katten.

Ze is erg mager, heeft/ had vlooien, niest/snottert en is wat wiebelig. Ze krijgt nu een antibioticakuur, dus dat kijken we even aan.
Ze eet wel goed (en veel, ze schrokt ook echt) en drinken doet ze ook goed (en veel vind ik, maar dat kan aan mij liggen, ik voer de andere 3 vers dus die drinken veel minder, deze krijgt nu brokjes met wat natvoer/paté achtigspul, ze is KVV niet gewend).
Plassen en poepen gaat ook goed. Ontlasting is niet echt heel hard, maar diarree wil ik het ook niet noemen, eerder wat zacht.

Ze is een raskat, een ragdoll, dus gisteren heb ik haar op het zicht geborsteld. Ze is erg aanhankelijk, vind knuffelen lekker, maar krijgt af en toe een jeukstuip. Ze mauwt ook behoorlijk, althans, dat probeert ze, het zijn meer geluidloze grimassen. Geen idee of dat normaal is.
Daarnaast is ze wat wiebelig. Ik denk dat dat komt omdat ze erg zwak is.

Vraag: welk voer kan ik het beste voeren om haar zoveel mogelijk te laten aansterken?
klerkje
pi_146281908
Geen tips, maar wel lief van jullie!
  dinsdag 4 november 2014 @ 09:19:50 #68
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_146282993
Haha, nou ja we hebben de ruimte ervoor en we vielen voor haar grote blauwe ogen!
Het is overigens wel afwachten of onze andere katten het straks kunnen waarderen. Lukt dat niet dan gaat het over en dan wordt het toch het asiel.

Ik heb overigens wel goede hoop op een goede afloop omdat ze zelf best relaxt is en erg nieuwsgierig. Volgens mij laat ze zich niet zo gek maken. Als ik op internet ook lees wat het karakter is van zo'n ragdoll dan is dat echt een wereld van een verschil met onze andere HTK-katten.

Zal kijken of ik vanavond wat fotootjes kan posten. :)
klerkje
  dinsdag 4 november 2014 @ 14:22:09 #69
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_146291499
Hoe krijg ik mijn kat zover dat ie uit zichzelf door het kattenluikje naar buiten gaat? In de vroege ochtend loopt ie enorm te zeuren dat ie naar buiten wil, en duw hem altijd head-first door het kattenluikje.

Uit zichzelf doet hij het echter nooit. Naar binnen heel soms wel (kattenluikje die reageert op zijn chip..).

Hoe leer ik hem dit?
Overal verstand van.
pi_146292744
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 14:22 schreef macondo het volgende:
Hoe krijg ik mijn kat zover dat ie uit zichzelf door het kattenluikje naar buiten gaat? In de vroege ochtend loopt ie enorm te zeuren dat ie naar buiten wil, en duw hem altijd head-first door het kattenluikje.

Uit zichzelf doet hij het echter nooit. Naar binnen heel soms wel (kattenluikje die reageert op zijn chip..).

Hoe leer ik hem dit?
Met tape de klep volledig open hangen, kat lokken met speeltje of snoepje, klep zo houden tot ie 't echt goed snapt dat ie zelf door dat gat kan. Dan de klep iets lager hangen, zelfde verhaal. Steeds lager hangen tot ie op een kiertje hangt en hij echt z'n kop of poten gaat gebruiken (en niet na 1x succes op een stand, de stand van het luikje al veranderen, blijven oefenen). Uiteindelijk de klep dicht, dan zou ie 't moeten snappen :) Hier duurde het even maar hebben ze het zo allemaal prima geleerd, al hield ik tijdens het oefenen ook de klep wel 'ns zelf open en liet 'm los als de kat er deels doorheen was, dat ie daar ook aan wende. De andere 2 keken het ook deels af van de eerste :P

@Spiegelei, wat lief dat jullie het gaan proberen O+ Ik zou dan toch voor speciaal voer om aan te sterken van je DA gaan :)
pi_146292914
Er was een BBC programna laatst over katten en hun gedrag, en daar ging een kat niet door het luikje omdat vanuit de binnenkant niet kon zien of de kust veilig was buiten. Toen is er aan de buitenkant wat aanpassingen gedaan, plantenbakken en een bankje strategisch neergezet en toen wilde de kat wel naar buiten.
  dinsdag 4 november 2014 @ 15:37:05 #72
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_146294118
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 14:59 schreef Holyme het volgende:

[..]

Met tape de klep volledig open hangen, kat lokken met speeltje of snoepje, klep zo houden tot ie 't echt goed snapt dat ie zelf door dat gat kan. Dan de klep iets lager hangen, zelfde verhaal. Steeds lager hangen tot ie op een kiertje hangt en hij echt z'n kop of poten gaat gebruiken (en niet na 1x succes op een stand, de stand van het luikje al veranderen, blijven oefenen). Uiteindelijk de klep dicht, dan zou ie 't moeten snappen :) Hier duurde het even maar hebben ze het zo allemaal prima geleerd, al hield ik tijdens het oefenen ook de klep wel 'ns zelf open en liet 'm los als de kat er deels doorheen was, dat ie daar ook aan wende. De andere 2 keken het ook deels af van de eerste :P
Mijn eerdere experiment om hem naar binnen te lokken, met luik op een kier en lekker hapje in de keuken had een onverwacht effect. Zat er een andere kat in de keuken..

Maar ik ga het proberen, luik op een kiertje :)
Overal verstand van.
pi_146294704
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 15:37 schreef macondo het volgende:

[..]

Mijn eerdere experiment om hem naar binnen te lokken, met luik op een kier en lekker hapje in de keuken had een onverwacht effect. Zat er een andere kat in de keuken..

Maar ik ga het proberen, luik op een kiertje :)
Haha, da's natuurlijk ook niet de bedoeling, helemaal als je een luikje op chip hebt :+ Ik zou gewoon erbij blijven en zo oefenen, echt naar binnen/buiten lokken. Paar dagen op rij even oefenen, misschien snapt ie 't dan al :)
En wat computergirl zei is ook een goede, helemaal als er andere katten in de buurt kunnen zitten. Dat herinnerde me er ook aan dat een eerder luikje door geen van allen goed gesnapt werd, behalve heel soms 1 kant op, net wat jij ook hebt. Maar het huidige luikje hielp daar denk ik ook flink bij, de vorige klapte soms zo hard dicht dat ik er ook terughoudend van zou worden, en was ook veel minder doorschijnend. Die ik nu heb is gewoon helemaal doorschijnend en ook groter, en toen ging het oefenen ineens veel vlotter.
Maar met chipluikjes heb je natuurlijk minder keus en een extra obstakel denk ik, de kat moet leren dat dat ding openklikt als ie in de buurt komt, al zou ik ook zeker zo'n luikje willen als er andere katten in de buurt zitten :) Om een lang verhaal kort te maken, succes ermee :Y
pi_146294713
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 15:03 schreef computergirl het volgende:
Er was een BBC programna laatst over katten en hun gedrag, en daar ging een kat niet door het luikje omdat vanuit de binnenkant niet kon zien of de kust veilig was buiten. Toen is er aan de buitenkant wat aanpassingen gedaan, plantenbakken en een bankje strategisch neergezet en toen wilde de kat wel naar buiten.
Wat een fantastisch leuk programma was dat hè! :Y
Ik zou mijn katten ook wel eens met zo'n minicameraatje willen uitrusten :)
  dinsdag 4 november 2014 @ 15:57:58 #75
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_146294745
quote:
11s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 23:09 schreef zoldernerd het volgende:
Heeft iemand hier toevallig tips hoe ik vals gedrag af kan leren?

Een van mijn katten is meestal echt een schat, hij komt als ik roep en vindt het geweldig om geaaid te worden (vooral kroelen in zijn nekje), en ik mag hem optillen en knuffelen wanneer hij rondloopt over de grond.
Alleen wanneer hij ergens ligt en ik hem wil verplaatsen (bijvoorbeeld als ik wil slapen en hij op mijn plek ligt), wordt hij enorm wild en probeert me ook echt aan te vallen. :') Ook wanneer we hem op zijn kop geven (verbaal) als hij bijvoorbeeld zijn nagels scherpt op plekken waar dat niet mag, wilt hij je een harde klap geven met zijn klauw dat hij daar ook niet van gediend is.

Dus.. Hoe moet ik hierop reageren? Boos op hem zijn? Negeren? Ik kan mezelf helaas niet inwikkelen met aluminiumfolie zodat hij me niet aanvalt. :P
Klinkt alsof je er een verwend nest van hebt gemaakt. Succes. Dat krijg je er echt niet meer uit.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
  dinsdag 4 november 2014 @ 16:02:45 #76
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146294878
Ik heb sinds kort ook een kat die wel eens uithaalt op momenten dat je het niet zou verwachten.

Maar goed, dat is een kat met een verleden. Ik ga er vooralsnog vanuit dat ze het doet omdat ze zo haar grenzen aangeeft. Dus ik probeer het zoveel mogelijk te negeren aan de ene kant en aan de andere kant zelf heel consequent en voorspelbaar met haar om te gaan zodat ze hopelijk leert dat ze me kan vertrouwen.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 4 november 2014 @ 16:37:38 #77
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_146295966
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 14:59 schreef Holyme het volgende:

[..]

Met tape de klep volledig open hangen, kat lokken met speeltje of snoepje, klep zo houden tot ie 't echt goed snapt dat ie zelf door dat gat kan. Dan de klep iets lager hangen, zelfde verhaal. Steeds lager hangen tot ie op een kiertje hangt en hij echt z'n kop of poten gaat gebruiken (en niet na 1x succes op een stand, de stand van het luikje al veranderen, blijven oefenen). Uiteindelijk de klep dicht, dan zou ie 't moeten snappen :) Hier duurde het even maar hebben ze het zo allemaal prima geleerd, al hield ik tijdens het oefenen ook de klep wel 'ns zelf open en liet 'm los als de kat er deels doorheen was, dat ie daar ook aan wende. De andere 2 keken het ook deels af van de eerste :P

@Spiegelei, wat lief dat jullie het gaan proberen O+ Ik zou dan toch voor speciaal voer om aan te sterken van je DA gaan :)
Hmm ja, dom dat ik dat gisteren niet meteen heb gevraagd. Helaas zie ik vandaag en morgen geen kans om bij de dierenarts langs te gaan, maar ik kan wel naar een dierenwinkel. Daar wilde ik sowieso even heen voor voer omdat ze (nog) geen KVV eet. Ik bied het nu overigens wel aan met heul veel van die stinkpatézooi, maar ook altijd brokjes want mijn KVV-fetish moet nu natuurlijk niet leiden tot onnodige honger bij haar.
Echter de enge brok die ik huis had is Wiskas (wat een stinkspul). Misschien voer voor zogende katten meenemen straks of zou dat slecht kunnen zijn?
klerkje
  dinsdag 4 november 2014 @ 16:39:37 #78
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146296035
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 16:37 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Hmm ja, dom dat ik dat gisteren niet meteen heb gevraagd. Helaas zie ik vandaag en morgen geen kans om bij de dierenarts langs te gaan, maar ik kan wel naar een dierenwinkel. Daar wilde ik sowieso even heen voor voer omdat ze (nog) geen KVV eet. Ik bied het nu overigens wel aan met heul veel van die stinkpatézooi, maar ook altijd brokjes want mijn KVV-fetish moet nu natuurlijk niet leiden tot onnodige honger bij haar.
Echter de enge brok die ik huis had is Wiskas (wat een stinkspul). Misschien voer voor zogende katten meenemen straks of zou dat slecht kunnen zijn?
Ik zou gewoon droogvoer kopen en nog wat blikvoer/natvoer ernaast. Geef haar wat ze lust, maar ook weer niet zonder enigszins maat te houden. Misschien wel meer dan de dagelijkse hoeveelheid (zie verpakking), maar ik zou het niet verdubbelen. En verspreiden over de dag.
The love you take is equal to the love you make.
pi_146321055
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 15:56 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Wat een fantastisch leuk programma was dat hè! :Y
:Y
pi_146322140
Spiegelei heb je een foto van je nieuwe aanwinst? Ben benieuwd 😊

Ik postte laatst dat mijn katten steeds op het nieuwe aanrecht klommen. We hebben de krabpaal zo gezet dat ze konden kijken als we koken. Het nieuwe en interessante lijkt eraf en overdag doen ze het niet meer! (maar snachts natuurlijk wel..bijna elke dag pootafdrukken op de kookplaat)
Duvel & Niels
pi_146324421
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 10:14 schreef Duufje het volgende:
Spiegelei heb je een foto van je nieuwe aanwinst? Ben benieuwd 😊

Ik postte laatst dat mijn katten steeds op het nieuwe aanrecht klommen. We hebben de krabpaal zo gezet dat ze konden kijken als we koken. Het nieuwe en interessante lijkt eraf en overdag doen ze het niet meer! (maar snachts natuurlijk wel..bijna elke dag pootafdrukken op de kookplaat)
Heb je wel zo'n soort "kinderslot"functie op je kookplaat? Moet er niet aan denken dat de poezen 's nachts de boel per ongeluk aanzetten met hun pootjes :o
  woensdag 5 november 2014 @ 17:07:19 #82
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_146336476
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 10:14 schreef Duufje het volgende:
Spiegelei heb je een foto van je nieuwe aanwinst? Ben benieuwd 😊

Ik postte laatst dat mijn katten steeds op het nieuwe aanrecht klommen. We hebben de krabpaal zo gezet dat ze konden kijken als we koken. Het nieuwe en interessante lijkt eraf en overdag doen ze het niet meer! (maar snachts natuurlijk wel..bijna elke dag pootafdrukken op de kookplaat)
Ja hoor. Ik was ongeduldig dus ik had mijn vraag ook aan de DDA gesteld en daar ook wat foto's gepost. Die zal ik hier ook ervan spammen. ;)



Ze wil zelf op schoot komen, dus ja...








Ondertussen zijn we vanmiddag nog naar een andere dierenarts geweest. Even voor onze gemoedsrust en als een soort second opinion.

De score is:
Vlooien bestrijden, oormijt bestrijden (niet zeker of ze oormijt heeft, wel sterk vermoeden), ontwormingskuur en antibioticakuur tegen niesziekte (denken we).
Daarnaast heeft ze ontstoken tandvlees, maar lijkt ze daar geen last van te hebben.

Ze eet en drinkt bijzonder goed. Ontlasting was tot gisterenavond ook goed. Vanmorgen diarree (maar niet superdun), maar dat kan ook door de wisseling van eten liggen.
Nu we terugkwamen van de dierenarts had ze echt dunne diarree en moest ze ook overgeven. -O-
We gaan er voor nu maar vanuit dat ze wat gestresst was.

Het vervelendste is dat ze zichzelf niet verzorgd en ze heeft klitten (de grootste zijn nu weggeschoren).
De dierenarts heeft niet echt een verklaring of oplossing daarvoor. Ik hoop maar dat dat nog goed komt.
klerkje
pi_146336535
Die ooooogen!!! Prachtig beestje!
pi_146336693
Een ragdoll, verliefd. O+ Heb er zelf ook eentje lopen, maar als ik die ogen zie dan smelt ik gewoon weer. O+
  woensdag 5 november 2014 @ 17:18:05 #85
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146336881
Ach gos, die ziet er niet zo happy uit. Sterkte ermee.
The love you take is equal to the love you make.
pi_146338730
Ach Spiegelei die ogen! Ik snap heel goed dat je gelijk verkocht bent. Hele waslijst wat behandeld is bij de dierenarts.. Arm beestje hopelijk is ze snel beter!


quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 11:43 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Heb je wel zo'n soort "kinderslot"functie op je kookplaat? Moet er niet aan denken dat de poezen 's nachts de boel per ongeluk aanzetten met hun pootjes :o
Ik zei het verkeerd, gasplaat, dus met knoppen die je moet draaien en indrukken.
Duvel & Niels
pi_146343464
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:16 schreef Duufje het volgende:
Ach Spiegelei die ogen! Ik snap heel goed dat je gelijk verkocht bent. Hele waslijst wat behandeld is bij de dierenarts.. Arm beestje hopelijk is ze snel beter!

[..]

Ik zei het verkeerd, gasplaat, dus met knoppen die je moet draaien en indrukken.
O, gelukkig, dat krijgt zelfs een slimme kat niet voor elkaar :)
  donderdag 6 november 2014 @ 01:48:55 #88
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_146356639
Die ogen :D O+ .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_146376852
Vandaag kitten voor het eerst anti worm spul gegeven. Eerst in haar eten gedaan, 10 minuten later heeft ze alle over de grond gekotst. Ellende. ;(

Daarna direct in haar bekje gedaan en toen at ze het gewoon fatsoenlijk op. Dus nu mag ze lekker even op nuchtere maag blijven.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_146388166
quote:
6s.gif Op donderdag 6 november 2014 19:04 schreef Kutmanager het volgende:
Vandaag kitten voor het eerst anti worm spul gegeven. Eerst in haar eten gedaan, 10 minuten later heeft ze alle over de grond gekotst. Ellende. ;(

Daarna direct in haar bekje gedaan en toen at ze het gewoon fatsoenlijk op. Dus nu mag ze lekker even op nuchtere maag blijven.
Wat voor anti wormen spul heb je? Wij hebben een tube met pasta en dat vinden de katten niet geweldig lekker maar ze eten het meestal wel op van een lepeltje of met wat natvoer. Nog nooit ervan gespuugd.. Ook niet als kleine kittens. Is ons aangeraden door de dierenarts, om het in pasta vorm te nemen.

Hopelijk blijft het bij een keer spugen en voelt je kitten zich goed 😊
Duvel & Niels
  vrijdag 7 november 2014 @ 10:36:30 #91
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_146394588
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 23:28 schreef Duufje het volgende:

[..]

Wat voor anti wormen spul heb je? Wij hebben een tube met pasta en dat vinden de katten niet geweldig lekker maar ze eten het meestal wel op van een lepeltje of met wat natvoer. Nog nooit ervan gespuugd.. Ook niet als kleine kittens. Is ons aangeraden door de dierenarts, om het in pasta vorm te nemen.

Hopelijk blijft het bij een keer spugen en voelt je kitten zich goed 😊
Ja pasta uit zo'n spuitbus met een systeem erop waarmee je de hoeveelheid af kan meten.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_146395085
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 17:07 schreef Spiegelei het volgende:
*knip*
Hoe is 't nu met d'r? :)
pi_146413020
Ik zit met iets in de maag, maar voel me nu een of andere doordrammer, maar heb gevoel dat ik niks verkeerds doe.

Tijd terug door omstandigheden naar 3jaar mijn 2 katten moeten wegdoen. Hiervoor na lang zoeken iemand gevonden te hebben, een jong gezin met 1 kind en leek me perfecte gezin, heb ze alles uiteraard gratis meegegeven (zo;n waarde van 200+euro). Echter bleek de vrouw zogenaamd ineens na 2,5maand allergisch te zijn voor katten (geloof er geen bal van) en of ik de katten weer in huis kon nemen, gezien de situatie is het echt niet mogelijk hoe graag ik het wil. (nu hoorde ik dat ze voor heen ook een hond hadden die selchts 3maanden gehad en alweer weg gedaan met de "smoes" ze te weinig tijd hadden).

Nahja ik kon ze niet in huis nemen maar beloofd uiteraard flink mee te zoeken naar een passend huis, tijd lang helemaal niks van gehoord en ik had een leuke goede onderkomen gevonden echter bleek zij een nog betere onderkomen te hebben namelijk een boerderij ergens afgelegen waar ze in de schuur wonen en dan buiten kunnen komen, om mij gerust te stellen heb ik gevraagd om een foto/filmpje (want die stuurde ze ook direct de eerste dag toen ze van mij overnamen). Echter nu wacht ik verdomme al 4 weken op een foto en nog niks, telkens een reden dat ze te druk zijn(nieuwe bazen) ivm een soort verbouwing. En dat ze het nergens op vind slaan dat ik geen vertrouwen in hun heb. Want heb geëist dat ze hoe dan ook bij elkaar moeten blijven.

Nu vorige week beetje op boze manier met hun geappt want wordt er redelijk zat van dat ik telkens moet vragen wanneer de foto blijft, ik wil een foto zodat ik zeker weet dat ze niet stiekem wel uit elkaar gehaald zijn of wat ik vermeld heb wat ik totaal niet wil is terug naar het asiel.

Dus heeft ze beloofd opnieuw naar een foto te vragen, nu week verder weer totaal niks over gehoord, heb dr geappt met de mededeling dat ik het weer heel jammer vindt dat ze totaal niet reageert en dingen beloofd die niet nakomen.

Ik neig om over 1 a 1,5 week gewoon daar na toe te rijden en de beesten gewoon weer op te halen en zenaar het adres te brengen waarvan ik weet dat ze daar welkom zijn.

Wat moet ik doen? Enige wat ze hoeven te doen is een foto of film sturen waarvan ik zie dat ze het goed hebben maar dat stelt ze steeds uit.

Hopelijk goed verwoord want het is een lap tekst.
pi_146413116
ohja komt die :P Whatsapp bericht paar uur geleden gestuurd en je kent die leuke blauwe vinkjes...wel lezen niet reageren, normaliter interesseert mij die hele blauwe vinkjes geen ene kut echter in deze situaties maakt het me zwaar agressief.
pi_146413223
Zeg kloon, hoe groot is de kans dat ze ergens gedumpd zijn?
pi_146413417
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 20:22 schreef computergirl het volgende:
Zeg kloon, hoe groot is de kans dat ze ergens gedumpd zijn?
Nou, tot nu toe nog niet eens daar aan gedacht ivm zoveel vertrouwen hebben, echter ik geloof nu nog steeds dat ze op een boerderij zitten, misschien is het ook het beetje hoop. Maar hoe ik met ze gepraat heb hoe ze over kwamen, hoe ze wonen etc zou ik dat eigenlijk zekr niet verwachten.

Maar gedumpt....ik denk het niet, maarja ze hebben ook zomaar een hond genomen en die naar 3 maanden weer terug naar asiel gedaan. (was eennieuwe hond wat ik begreep, pup)
pi_146413579
ohja ook een punt.

Ik appte dus eerst alleen met haar vriend over hoe het gaat en of nog bevalt, had ze in begin aangeboden als het echt niet lukt dat ze binnen de week weer terug naar mij konden.

Laatste gesprek gevraagd of alles na 2,5 maand nog steeds goed zat en geen problemen etc maar zijn vriendin werd wel gek van steeds het haren moeten opvegen (zomervacht) echter nog geen 2 dagen later dus het bericht datr ze zogenaamd dan allergisch zouden zijn.

Pffffff ik ga ze morgen denk ik gewoon bellen ofzo.....
  vrijdag 7 november 2014 @ 20:39:25 #98
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_146413881
Stel je niet zo aan joh. :') Katten zijn geen mensen. Die hechten totaal geen emotionele waarde aan elkaar of aan hun baasjes. Dat je het even weet. Daarnaast zijn ze ook een stuk harder dan mensen en kunnen wat dat betreft wel tegen een stootje en zitten op een boerderij dus echt prima.

En daarnaast, als jij die katten aan die mensen geeft, wat geeft jou vervolgens nog het recht dan om vervolgens te gaan zeiken als zij de katten ook weer weggeven? :')

Mensen die alle rede uit het oog verliezen als het om een dier gaat, doe eens normaal joh. |:(
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_146414243
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 november 2014 20:39 schreef Kutmanager het volgende:
Stel je niet zo aan joh. :') Katten zijn geen mensen. Die hechten totaal geen emotionele waarde aan elkaar of aan hun baasjes. Dat je het even weet. Daarnaast zijn ze ook een stuk harder dan mensen en kunnen wat dat betreft wel tegen een stootje en zitten op een boerderij dus echt prima.

En daarnaast, als jij die katten aan die mensen geeft, wat geeft jou vervolgens nog het recht dan om vervolgens te gaan zeiken als zij de katten ook weer weggeven? :')

Mensen die alle rede uit het oog verliezen als het om een dier gaat, doe eens normaal joh. |:(
Gast wat probeer je nu dan ?
  vrijdag 7 november 2014 @ 20:59:01 #100
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_146414760
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 20:48 schreef Kloantje het volgende:

[..]

Gast wat probeer je nu dan ?
Dat je normaal gaat doen.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
  vrijdag 7 november 2014 @ 21:00:04 #101
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146414817
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 november 2014 20:59 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Dat je normaal gaat doen.
Doe zelf normaal, man.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 7 november 2014 @ 21:04:24 #102
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_146415036
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 21:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Doe zelf normaal, man.
Ik doe normaal. Kan je je dit vanuit het oogpunt van de ontvangende partij voorstellen? Die mensen zullen wel denken: "Goh, als we hadden geweten dat die vorige eigenaar zo paranoïde was hadden we die katten überhaupt nooit genomen."

Er zal wel iets aan vooraf gegaan zijn met kloantje, anders waren die mensen echt niet met zo'n smoesje aan komen zetten nadat ze wel eerlijk hebben gezegd dat ze niet voor die hond konden zorgen en dus naar het asiel hebben gedaan.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_146415141
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2014 21:04 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Ik doe normaal. Kan je je dit vanuit het oogpunt van de ontvangende partij voorstellen? Die mensen zullen wel denken: "Goh, als we hadden geweten dat die vorige eigenaar zo paranoïde was hadden we die katten überhaupt nooit genomen."

Er zal wel iets aan vooraf gegaan zijn met kloantje, anders waren die mensen echt niet met zo'n smoesje aan komen zetten nadat ze wel eerlijk hebben gezegd dat ze niet voor die hond konden zorgen en dus naar het asiel hebben gedaan.
Aannames kerel aannames, ik ga het niet eens uitleggen aan je. Wel ff TR voor je gedaan.
  vrijdag 7 november 2014 @ 21:08:24 #104
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_146415217
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 21:06 schreef Kloantje het volgende:

[..]

Aannames kerel aannames, ik ga het niet eens uitleggen aan je. Wel ff TR voor je gedaan.
Inderdaad aannames, maar is het zo vreemd dan dat ik benieuwd ben naar de andere kant van het verhaal?
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
  vrijdag 7 november 2014 @ 21:12:50 #105
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146415418
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2014 21:04 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Ik doe normaal. Kan je je dit vanuit het oogpunt van de ontvangende partij voorstellen? Die mensen zullen wel denken: "Goh, als we hadden geweten dat die vorige eigenaar zo paranoïde was hadden we die katten überhaupt nooit genomen."

Er zal wel iets aan vooraf gegaan zijn met kloantje, anders waren die mensen echt niet met zo'n smoesje aan komen zetten nadat ze wel eerlijk hebben gezegd dat ze niet voor die hond konden zorgen en dus naar het asiel hebben gedaan.
Hond?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 7 november 2014 @ 21:15:31 #106
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_146415512
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 21:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hond?
Staat in het verhaal. :)

Overigens als kloantje een TR maakt omdat ik in discussie ga zal ik de vinger wel op de zere plek hebben gelegd. :p
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_146415931
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 november 2014 21:15 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Staat in het verhaal. :)

Overigens als kloantje een TR maakt omdat ik in discussie ga zal ik de vinger wel op de zere plek hebben gelegd. :p
weer een aanname.....je gaat niet in discussie je gaat meteen allemaal aannames doen waarvan jij denkt dat het ook zo is met mensen die enkel in aannames denken valt er niks mee te discussiëren.
  vrijdag 7 november 2014 @ 21:44:56 #108
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146416792
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 november 2014 21:15 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Staat in het verhaal. :)

Overigens als kloantje een TR maakt omdat ik in discussie ga zal ik de vinger wel op de zere plek hebben gelegd. :p
Of misschien kom je net wat te hard met gestrekt been in.
The love you take is equal to the love you make.
pi_146419498
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 november 2014 10:36 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Ja pasta uit zo'n spuitbus met een systeem erop waarmee je de hoeveelheid af kan meten.
Echt wat is dit? Fok vloek? Zonder mijn weten heeft mn moeder toevallig vandaag katten weer eens beetje pasta gegeven en dit keer wilde ze echt niet |:( :+
Dus haha! Hier dus ook katten die het niet (meer) lustte.
Duvel & Niels
pi_146422859
lusten katten eieren
  zaterdag 8 november 2014 @ 08:04:40 #111
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_146425500
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 10:55 schreef Holyme het volgende:

[..]

Hoe is 't nu met d'r? :)
Ze spint steeds harder, haha. Maar ook nog wat diarree en gisteren ochtend ook weer overgegeven.
Ze oogt wel veel minder ziekjes. Sinds gisteren zetten we haar elke dag een paar uurtjes in de afgesloten keuken (die is echt groot, iets van 5 bij 6) zonder de andere katten.
Ze heeft lekker lopen onderzoeken, op de stoelen gesprongen om vervolgens lekker lui te gaan liggen.
Gisteren ging ze ook zichzelf verzorgen, dus dat gaat ook vooruit.

Ze krijgt nu nog tot donderdagochtend antibiotica (2 pilletjes per dag). Ik was echt een beetje bang hoe dat zou gaan. Onze katers zijn erg makkelijk, maar onze andere poes is daarmee echt een drama.
Dinky (want zo hebben haar genoemd, om het in dezelfde sferen te houden als Lego, Duplo en Mobi) is juist super makkelijk!
Je breekt het pilletje in vieren, drukt de stukjes in een stukje paté achtig eten en mevrouw likt het hele bakje leeg inclusief pilstukjes.
Ik is blij!
klerkje
pi_146425530
Wat een mazzel Spiegelei, de meeste katten weten dat soort trucs vakkundig te omzeilen
pi_146426850
Wil er geen apart topic voor aanmaken, omdat er al een ziljoen topics over zijn volgens de zoekfunctie.

Kattenbakgrit.
Ik gebruik nu Bianco Extreme. Het lijkt op grijs zand, piesjes worden een klont en poep kan je er, net als de piesjes zo uitscheppen. Je hoeft nooit meer de kattenbak schoon te maken alleen maar iedere dag een schepje er doorheen te halen. Geweldig spul.

Waarom dan deze post zou je zeggen... Het is gruwelijk ver weg om het te kopen. De enige zaak die het verkoopt is de Jumper.

Is er een soort gelijk grit wat gewoon online gekocht kan worden met bovengenoemde eigenschappen.

* Zanderig
* Nooit meer kattenbak leegmaken
* Klontjes zonder plakken aan de randen
* Stinkt niet

Ik heb trouwens geen gewone kattenbak maar een grote Ikea opberg box met ruim 10cm grit. Omdat mijn ietwat geestelijk gestoorde mafbeest geen gewone kattenbak blieft :D
pi_146427436
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 08:04 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Ze spint steeds harder, haha. Maar ook nog wat diarree en gisteren ochtend ook weer overgegeven.
Ze oogt wel veel minder ziekjes. Sinds gisteren zetten we haar elke dag een paar uurtjes in de afgesloten keuken (die is echt groot, iets van 5 bij 6) zonder de andere katten.
Ze heeft lekker lopen onderzoeken, op de stoelen gesprongen om vervolgens lekker lui te gaan liggen.
Gisteren ging ze ook zichzelf verzorgen, dus dat gaat ook vooruit.

Ze krijgt nu nog tot donderdagochtend antibiotica (2 pilletjes per dag). Ik was echt een beetje bang hoe dat zou gaan. Onze katers zijn erg makkelijk, maar onze andere poes is daarmee echt een drama.
Dinky (want zo hebben haar genoemd, om het in dezelfde sferen te houden als Lego, Duplo en Mobi) is juist super makkelijk!
Je breekt het pilletje in vieren, drukt de stukjes in een stukje paté achtig eten en mevrouw likt het hele bakje leeg inclusief pilstukjes.
Ik is blij!
Goed om te horen, en vast fijn om te zien :) Hopelijk kan Dinky snel met de andere katten vriendjes maken!
Hier zelf nu trouwens ook een kat met AB, maar die pilletjes (die ook in 4en kunnen) hebben een smaakje en dat eet ie ook zo op, misschien heeft dat van jou dat ook, of is het zelfs hetzelfde? Hoe dan ook, wat een verademing itt gewone tabletjes O+

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 10:30 schreef Hilzillah het volgende:
Wil er geen apart topic voor aanmaken, omdat er al een ziljoen topics over zijn volgens de zoekfunctie.

Kattenbakgrit.
Ik gebruik nu Bianco Extreme. Het lijkt op grijs zand, piesjes worden een klont en poep kan je er, net als de piesjes zo uitscheppen. Je hoeft nooit meer de kattenbak schoon te maken alleen maar iedere dag een schepje er doorheen te halen. Geweldig spul.

Waarom dan deze post zou je zeggen... Het is gruwelijk ver weg om het te kopen. De enige zaak die het verkoopt is de Jumper.

Is er een soort gelijk grit wat gewoon online gekocht kan worden met bovengenoemde eigenschappen.

* Zanderig
* Nooit meer kattenbak leegmaken
* Klontjes zonder plakken aan de randen
* Stinkt niet

Ik heb trouwens geen gewone kattenbak maar een grote Ikea opberg box met ruim 10cm grit. Omdat mijn ietwat geestelijk gestoorde mafbeest geen gewone kattenbak blieft :D
http://www.zooplus.nl/sho(...)treme_classic/210163
Heb deze sinds kort en bevalt hier erg goed, de katten vinden het fijne grit ook prettig, de klonten vallen ook niet snel uit elkaar dus blijft lang schoon en ik ruik niks. Al maak ik de bak sowieso regelmatig schoon en dus leeg, maar het hoeft veel minder vaak dan met "gewoon" grit (waarbij de bodem van de bak snel vies was, of het grit vies werd omdat klonten uit elkaar vielen, etc.). En het wordt aan de deur bezorgd *O*
  zaterdag 8 november 2014 @ 11:16:44 #115
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_146427555
@Holyme: ik zit net even te kijken. De pilletjes zijn amoxibactin 50 mg. Er staat inderdaad bij dat het smakelijke tabletten zijn voor hond en kat. Je kan ze inderdaad in vieren breken. Het zal wel hetzelfde zijn. Gelukkig heb ik weinig met pillen en toestanden te maken gehad met de andere 3, dus ik wist niet dat dat bestond, pillen met een smaakje.
Ik heb wel eens een pasta moeten geven aan Duplo omdat ze steeds overgaf (soort overgeefreflex ofzo) en dat vond ze geweldig lekker, daar ging ze echt voor klaarzitten!
klerkje
pi_146427641
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 11:09 schreef Holyme het volgende:

[..]

http://www.zooplus.nl/sho(...)treme_classic/210163
Heb deze sinds kort en bevalt hier erg goed, de katten vinden het fijne grit ook prettig, de klonten vallen ook niet snel uit elkaar dus blijft lang schoon en ik ruik niks. Al maak ik de bak sowieso regelmatig schoon en dus leeg, maar het hoeft veel minder vaak dan met "gewoon" grit (waarbij de bodem van de bak snel vies was, of het grit vies werd omdat klonten uit elkaar vielen, etc.). En het wordt aan de deur bezorgd *O*
Awesome!! Ik ga hem proberen....Kattenbak leegmaken niet noodzakelijk staat er ook op. Klinkt als goed! :)
pi_146427786
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 11:16 schreef Spiegelei het volgende:
@Holyme: ik zit net even te kijken. De pilletjes zijn amoxibactin 50 mg. Er staat inderdaad bij dat het smakelijke tabletten zijn voor hond en kat. Je kan ze inderdaad in vieren breken. Het zal wel hetzelfde zijn. Gelukkig heb ik weinig met pillen en toestanden te maken gehad met de andere 3, dus ik wist niet dat dat bestond, pillen met een smaakje.
Ik heb wel eens een pasta moeten geven aan Duplo omdat ze steeds overgaf (soort overgeefreflex ofzo) en dat vond ze geweldig lekker, daar ging ze echt voor klaarzitten!
Ja! Zelfde spul, die geef ik hier als snoepje en moet ik goed opbergen, anders vrees ik dat ie ze zelf pakt :') Het was voor mij ook nieuw met AB, kende alleen de standaard kuurtjes. Fijn dat je die kuur hebt dan, helemaal omdat je zo niet moeilijk hoeft te doen met d´r terwijl ze pas net bij jullie is. Medicatie met smaakjes ^O^ Heb zelf nog nooit een lekkere pasta gehad, behalve vitaminepastas, die gaan er hier meestal ook prima in.

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 11:22 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Awesome!! Ik ga hem proberen....Kattenbak leegmaken niet noodzakelijk staat er ook op. Klinkt als goed! :)
Hopelijk bevalt ´t bij jou ook! :) Ze hebben die ook met parfums geloof ik, maar daar ben ik zelf al niet zo weg van, kan me voorstellen dat dat voor de katten ook minder is.
pi_146428308
Ik gebruik de biocat micro tegenwoordig. Stuk goedkoper en doet zijn werk goed. Is goed uit te scheppen.
Als je een Hornbach in de buurt hebt kan ik je ook sivocat super soft aanraden.
pi_146429037
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 12:05 schreef Dragonberry het volgende:
Ik gebruik de biocat micro tegenwoordig. Stuk goedkoper en doet zijn werk goed. Is goed uit te scheppen.
Als je een Hornbach in de buurt hebt kan ik je ook sivocat super soft aanraden.
Waar koop jij het dan? Want online is het maar 1 euro goedkoper :@
pi_146429130
Zooplus heeft die zo te zien ook? Al vind ik 't qua prijs soms best lastig dat het ene grit het over liter heeft en het andere over kg :@ Ik hou 'm iig in m'n achterhoofd, misschien ook maar 'ns testen, maar tot nu toe gebruikt mijn kater dit huidige grit ook (en die geeft normaal de voorkeur aan m'n tuin) dus dat wil ik graag zo houden :)
pi_146474864
M'n kat is de laatste weken heel erg aan het niezen. Althans het is niet echt niezen maar meer dat ze vol met snot zit. Vol hard blazen door haar neus wat een tijdje aan kan houden. Ik hoor dan ook dat het inderdaad vol zit bij haar. Ik heb het een week of wat aangekeken maar het wordt niet minder. Met het beestje is voor de rest niks aan de hand voor zover ik kan zien. Ze eet goed, ziet er goed uit en gedraagt zich zoals altijd.
Omdat het beestje naast het snotteren er niet onder lijkt te lijden, ben ik nog niet naar de dierenarts gegaan maar het gaat maar niet weg. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  zondag 9 november 2014 @ 21:01:21 #122
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146477562
Ik zou toch maar naar de dierenarts gaan.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:38:54 #123
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_146534049
Mijn kitten van 6 maanden drinkt nog steeds af en toe bij de moeder :') Wat moet ik hiermee? :')
pi_146534263
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:38 schreef Mishu het volgende:
Mijn kitten van 6 maanden drinkt nog steeds af en toe bij de moeder :') Wat moet ik hiermee? :')
Lekker laten gaan. Gaat vanzelf over. Ik heb zelf moeder met kitten geadopteerd een aantal jaren terug en het hield vanzelf op.
pi_146534475
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:38 schreef Mishu het volgende:
Mijn kitten van 6 maanden drinkt nog steeds af en toe bij de moeder :') Wat moet ik hiermee? :')
Zolang moeder geen tepelkloven krijgt vooral veel oeh O+ en O+ aah O+ en foto's en filmpjes maken.
En stieken af en toe een :') omdat kind de grootte van moeder bijna al haalt.

Verder wat dat Paarse Beest boven mij zegt. :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_146608638
Ik heb een katertje, van nu 6 maanden. Hij gaat binnenkort gecastreerd worden.

Hij is ontzettend aanhankelijk. Echt om achter het behang te plakken. Ik kan niks in huis doen of hij klimt op schoot, mijn toetsenbord, etc. Opzich vind ik dat niet zo erg, als hij gewoon rustig op schoot gaat liggen en zodat ik verder kan werken. Maar dat kan dus heel vaak niet, hij moet precies op mijn handen gaan liggen. Of kopjes geven.. precies op de plek gaan liggen waar ik bezig ben. En ik kan hem 100x oppakken en wegzetten, even een knuffelpauze inlassen, met hem spelen of hem even buiten laten dollen het werkt niet. Hij is gewoon vergroeit met me. Hij heeft nooit op mijn kamer mogen slapen, maar gaat steeds vaker bij de deur zitten janken. Als ik ga koken gaat hij op de koelkast toe zitten kijken. Als ik ga douchen wilt hij mee de badkamer in, komt aan de kant van het douchegordijn precies zo staan dat hij niet nat word maar mij wel in de gaten kan houden..Naja ik word er dus helemaal stapelknettergek van. Heeft iemand tips? Want hij haalt soms echt het bloed onder mijn nagels vandaan. Moet ik hem dan echt buiten de kamer gaan sluiten waar ik bezig? 8)7

Mijn vriend lachte me er altijd om uit als ik erover klaagde. Maar hij is gister een dag ziek thuis geweest en zijn reactie toen ik thuis kwam was "Godzijdank, nu gaat hij jou weer terroriseren en ben ik er van af!".
pi_146608966
tweede kat erbij, zodat katertje zich daar op kan richten
pi_146609107
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 13:33 schreef computergirl het volgende:
tweede kat erbij, zodat katertje zich daar op kan richten
Die heb ik al, Jimmy van 1,5 :) En die word dus ook gek van Bono. Zo erg, dat als hij Bono aanhoort komen, hij soms spontaan naar boven rent om een ander slaap plekje te zoeken.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2014 13:39:27 ]
pi_146609356
heeeeeel lang met hem spelen om hem flink moe te maken?
pi_146609391
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 13:46 schreef computergirl het volgende:
heeeeeel lang met hem spelen om hem flink moe te maken?
Al geprobeerd. Zolang tot hij letterlijk in slaap viel. Daarna voorzichtig naast me neergelegd. Maar dan word hij dus meteen wakker en probeert telkens toch steeds weer iets dichterbij te kruipen (net als zo'n slechte tekenfilm) tot hij opschoot ligt. En dan kun je hem 10x weer wegleggen hij komt 11x weer terug. :'(
pi_146610365
maar wat is er zo vreselijk aan een kat op schoot?
  donderdag 13 november 2014 @ 14:19:42 #132
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_146610497
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:16 schreef computergirl het volgende:
maar wat is er zo vreselijk aan een kat op schoot?
Soms kan het heel irritant zijn als je kat heel de tijd bij je in de buurt MOET zijn :P. Ik heb er hier ook eentje naast me die toch echt elke keer heel graag met z'n pootjes op m'n arm wil liggen. Dat ik dan niet meer kan typen of een slapende arm krijg, zal hem niet boeien. Soms ben je dat eventjes zat :Y.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_146610828
ik heb nu ook voor het eerst een schootkat, die wil het liefts 24 uur per dag op schoot zodat ik langzaam dood ga aan uitdrogingsverschijnselen. Dan gooi ik haar (mopper mopper) er weer even af.
Is gewoon aard van beestje, samen met wat verlatingsangst denk ik, dus ik ben er gewoon aan gana wennen.
Fripsel geeft beetje de indruk het beestje nooit op schoot te willen
pi_146611914
quote:
17s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:19 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Soms kan het heel irritant zijn als je kat heel de tijd bij je in de buurt MOET zijn :P. Ik heb er hier ook eentje naast me die toch echt elke keer heel graag met z'n pootjes op m'n arm wil liggen. Dat ik dan niet meer kan typen of een slapende arm krijg, zal hem niet boeien. Soms ben je dat eventjes zat :Y.
Ja dit dus. En het is echt niet dat ik nooit met hem knuffel. Hij zit iedere avond bij me op schoot als ik een uurtje tv aan het kijken ben. En 's ochtends is hij de eerste die een knuffel krijgt. Maar als ik met schoolwerk bezig ben bijvoorbeeld, dan heb ik even geen tijd voor hem. En ik ben nu gewoon meer bezig met die kat van me af te krijgen dan met mijn laptop.
  vrijdag 14 november 2014 @ 00:38:51 #136
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_146634586
Ik duw ze gewoon weg op de momenten dat ik er geen behoefte aan heb. Ze snappen het nu ook volgens mij, al proberen ze het gelukkig soms nog wel :D .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_146639250
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 13:22 schreef Fripsel het volgende:
Ik heb een katertje, van nu 6 maanden. Hij gaat binnenkort gecastreerd worden.

Hij is ontzettend aanhankelijk. Echt om achter het behang te plakken. Ik kan niks in huis doen of hij klimt op schoot, mijn toetsenbord, etc. Opzich vind ik dat niet zo erg, als hij gewoon rustig op schoot gaat liggen en zodat ik verder kan werken. Maar dat kan dus heel vaak niet, hij moet precies op mijn handen gaan liggen. Of kopjes geven.. precies op de plek gaan liggen waar ik bezig ben. En ik kan hem 100x oppakken en wegzetten, even een knuffelpauze inlassen, met hem spelen of hem even buiten laten dollen het werkt niet. Hij is gewoon vergroeit met me. Hij heeft nooit op mijn kamer mogen slapen, maar gaat steeds vaker bij de deur zitten janken. Als ik ga koken gaat hij op de koelkast toe zitten kijken. Als ik ga douchen wilt hij mee de badkamer in, komt aan de kant van het douchegordijn precies zo staan dat hij niet nat word maar mij wel in de gaten kan houden..Naja ik word er dus helemaal stapelknettergek van. Heeft iemand tips? Want hij haalt soms echt het bloed onder mijn nagels vandaan. Moet ik hem dan echt buiten de kamer gaan sluiten waar ik bezig? 8)7

Mijn vriend lachte me er altijd om uit als ik erover klaagde. Maar hij is gister een dag ziek thuis geweest en zijn reactie toen ik thuis kwam was "Godzijdank, nu gaat hij jou weer terroriseren en ben ik er van af!".
Geloof me, na de castratie word ie rustiger (als in slomer, luier en dikker :P )
pi_146662087
Ik vind het juist een eer als de katten graag bij mij in de buurt zijn O+

Maar ik snap wel dat het non stop wel vervelend kan worden, hopelijk wordt het beter na de castratie!
Duvel & Niels
pi_146662842
Mijn ene kater is inderdaad rustiger geworden na zijn castratie, de ander dendert nog steeds als een stuiterbal met adhd de kamer door en die is 1,5 jaar geleden gecasteert.
pi_146674776
Ok dan hoop ik dat castreren werkt :D Nog eventjes geduld.
pi_146696365
Wie weet kan iemand mij helpen. Mn kat mag niet aan zn pootje komen maar kan er ondanks zn kapje gewoon bij. Nu hebben we een sok om zn pootje gedaan maar die schopt ie vrij gemakkelijk weer uit en verband is ook niet optioneel. Iemand ervaring hiermee die een snelle, makkelijke en liefst goedkope oplossing heeft hiervoor?
pi_146705318
Een lange mouwen rompertje dicht maken onderaan de mouw, iig iets over t pootje wat ook nog verder om haar lijfje zit. Er zijn ook een soort zwembadjes voor om d'r nek, zodat ze haar nek minder ver kan draaien maar dan zal ze haar poot nog wel voor de neus krijgen
  zondag 16 november 2014 @ 12:07:13 #143
357619 Kimberliedje
Nee, nee, nee.
pi_146706524
Een rompertje is inderdaad wel een idee, alleen nog uitvogelen hoe die het beste vast kan omdat het z'n achterpoot is.
pi_146709180
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 12:07 schreef Kimberliedje het volgende:
Een rompertje is inderdaad wel een idee, alleen nog uitvogelen hoe die het beste vast kan omdat het z'n achterpoot is.
Een babymaillot een idee? Wel een gat in maken voor staart en uitgangen ;)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_146763979
Hij heeft inmiddels een nog groter kapje gekregen, echt heel zielig. Het is beter voor m maar leuk is anders. Ben blij als het voorbij is...
pi_146765536
Nu onze peos Cleo een dagje ouder word komt ze wat minder buiten.
Dus ook haar nagels loslaten op de bomen buiten is er niet meer bij. Ipv de bomen is ze nu aan het behang in huis begonnen. :( (krabpalen blijft ze van af)
Haar nagels blijven toch wat te lang dus ik denk dat het tijd is om te helpen en maar eens te beginnen met haar nagels bij te knippen. Welke nagelschaar/ tang gebruiken jullie?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_146777059
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2014 08:38 schreef valentijn101 het volgende:
Nu onze peos Cleo een dagje ouder word komt ze wat minder buiten.
Dus ook haar nagels loslaten op de bomen buiten is er niet meer bij. Ipv de bomen is ze nu aan het behang in huis begonnen. :( (krabpalen blijft ze van af)
Haar nagels blijven toch wat te lang dus ik denk dat het tijd is om te helpen en maar eens te beginnen met haar nagels bij te knippen. Welke nagelschaar/ tang gebruiken jullie?
Ik gebruik tot nu toe een gewoon nagelknippertje (geen schaartje, zo'n tangetje). Eentje voor dieren staat nog op m'n boodschappenlijstje, dus daar kan ik je niet mee helpen. Maar misschien kun je een krabpaal maken (of kopen), van een simpele paal onbewerkt hout, of een houten plank? Ik merk dat ze dat hier buiten ook fijn vinden, kan me voorstellen als ik zoiets binnen zou zetten, ze 't ook gebruiken :) Knippen vinden ze hier trouwens helemaal niks, maar de oudste houdt het inmiddels zelf ook minder goed bij, dus als die lekker ligt te soezelen dan doe ik 1 of 2 nageltjes. Dat gaat wel goed, zij blijft rustig en zo krijg ik het over langere tijd ook prima voor elkaar.
pi_146802494
Even een vraagje, een van mijn katers wilt liever niet drinken uit het waterbakje. Hij doet met zijn poot het bakje heen en weer duwen, zodat het water uit klotst. Dan drinkt hij het op van het dienblad :')

Zou hij een waterfonteintje fijner vinden? En zo ja wat zijn jullie bevindingen? Het moet wel zo goed als geluidsloos zijn..

Of iemand een ander idee?
Duvel & Niels
pi_146802777
Probeer eens een groter bakje of een soepbord?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_146820739
Misschien een stomme vraag, maar ik ga terug bij m'n ouders wonen en dat geldt ook voor m'n ex. De poes mogen we helaas niet meenemen en we zoeken een gezinnetje waar ze bij terecht kan. Ze is ongeveer 3,5 jaar oud. Heeft iemand interesse?

pi_146821983
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:38 schreef Afhaalchinees het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar ik ga terug bij m'n ouders wonen en dat geldt ook voor m'n ex. De poes mogen we helaas niet meenemen en we zoeken een gezinnetje waar ze bij terecht kan. Ze is ongeveer 3,5 jaar oud. Heeft iemand interesse?

[ afbeelding ]
Kijk even hier
F&F / Het aanbieden van dieren in Flora & Fauna!
pi_146822177
quote:
Ah thanks, excuus.
pi_146822544
Naam huisdier: Ulfie
Soort: Poes
Ras: Zou ik niet durven zeggen
Leeftijd: 3
Dierenpaspoort beschikbaar: Ja
Gechipt: Nee
Gesteriliseerd/Gecastreerd: Nee
Datum laatste inenting (indien noodzakelijk): 02-10-2012 (indien nodig enten nog éénmaal in, Ulfie kwam nooit buiten)
Datum laatste dierenartsbezoek: Enkele weken geleden
Reden laatste dierenartsbezoek: Plassen buiten de bak, is nog niet opgelost, lijkt ook een deel onze schuld te zijn maar krijg het niet echt opgelost. We zijn ook niet heel vaak thuis dus ik vind het moeilijk op te lossen
Aard van het beestje: (omgang met mensen, omgang met soortgenoten in huis en buiten, zindelijk): Gaat goed om met mensen, met onbekenden in het begin wat bangig, maar altijd lief en zodra ze aan je gewend is kan je aaien.
Omgang met kinderen: Zou ik niet durven zeggen
Bekende gezondheidsproblemen (indien aanwezig): Plast dus af en toe buiten de bak sinds een paar weken.
Volgt het dier een speciaal dieet?: We hebben galsteenbrokken ofzo gehad
Hoe ben je zelf aan het dier gekomen?: Opgehaald bij een boerderij, daarna ontvlooid en ingeënt
Waarom word er afstand gedaan van het dier?: Helaas hebben we geen huisje meer voor Ulfie nadat we zelf (mijn ex en ik) terug gaan naar onze ouders.
Verdere dingen:


[ Bericht 0% gewijzigd door Afhaalchinees op 19-11-2014 22:47:49 ]
  woensdag 19 november 2014 @ 22:04:04 #154
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_146824593
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 november 2014 01:30 schreef Kimberliedje het volgende:
Hij heeft inmiddels een nog groter kapje gekregen, echt heel zielig. Het is beter voor m maar leuk is anders. Ben blij als het voorbij is...
Sterkte, ik hoop dat het snel goed komt met hem :) ,

quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 21:19 schreef Afhaalchinees het volgende:
Naam huisdier: Ulfie
Soort: Kat
Ras: Zou ik niet durven zeggen
Leeftijd: 3
Dierenpaspoort beschikbaar: Ja
Gechipt: Nee
Gesteriliseerd/Gecastreerd: Nee
Datum laatste inenting (indien noodzakelijk): 02-10-2012 (indien nodig enten nog éénmaal in, Ulfie kwam nooit buiten)
Datum laatste dierenartsbezoek: Enkele weken geleden
Reden laatste dierenartsbezoek: Plassen buiten de bak, is nog niet opgelost, lijkt ook een deel onze schuld te zijn maar krijg het niet echt opgelost. We zijn ook niet heel vaak thuis dus ik vind het moeilijk op te lossen
Aard van het beestje: (omgang met mensen, omgang met soortgenoten in huis en buiten, zindelijk): Gaat goed om met mensen, met onbekenden in het begin wat bangig, maar altijd lief en zodra ze aan je gewend is kan je aaien.
Omgang met kinderen: Zou ik niet durven zeggen
Bekende gezondheidsproblemen (indien aanwezig): Plast dus af en toe buiten de bak sinds een paar weken.
Volgt het dier een speciaal dieet?: We hebben galsteenbrokken ofzo gehad
Hoe ben je zelf aan het dier gekomen?: Opgehaald bij een boerderij, daarna ontvlooid en ingeënt
Waarom word er afstand gedaan van het dier?: Helaas hebben we geen huisje meer voor Ulfie nadat we zelf (mijn ex en ik) terug gaan naar onze ouders.
Verdere dingen:
[ afbeelding ]
Hoop dat je snel iemand vind :) , ik zou wel willen, maar kan niet.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_146826362
Thanks, vind het erg jammer maar heb helaas niet echt een keus
pi_146826581
Kleine edit; het is een Poes :@
pi_146826795
Waarom is poes niet gesteriliseerd?
pi_146826857
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 22:52 schreef computergirl het volgende:
Waarom is poes niet gesteriliseerd?
Nooit echt zin gehad om dat te regelen. Wij dachten ook dat omdat ze toch niet buiten komt wordt ze toch niet zwanger :P
  zaterdag 29 november 2014 @ 04:13:31 #159
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_147111318
Het is best lang geleden dat ik een kitten in huis heb gehad. Ik weet dat honden de eerste maanden drie keer per dag eten, maar hoe zit het ook alweer met kittens? Ik voer CB en heb er een kat van een jaar of 2 bij.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 29 november 2014 @ 11:44:29 #160
269689 crew  Viv
pi_147113765
quote:
11s.gif Op zaterdag 29 november 2014 04:13 schreef Valerie. het volgende:
Het is best lang geleden dat ik een kitten in huis heb gehad. Ik weet dat honden de eerste maanden drie keer per dag eten, maar hoe zit het ook alweer met kittens? Ik voer CB en heb er een kat van een jaar of 2 bij.
Ik heb nooit een kitten gehad, maar voor zover ik weet is het bij kittens gebruikelijk om continu droge brokjes en water beschikbaar te hebben. Ze kunnen niet "te veel" eten, omdat ze nog groeien en veel energie verbruiken met rondstuiteren enzo. :)
pi_147142574
quote:
11s.gif Op zaterdag 29 november 2014 04:13 schreef Valerie. het volgende:
Het is best lang geleden dat ik een kitten in huis heb gehad. Ik weet dat honden de eerste maanden drie keer per dag eten, maar hoe zit het ook alweer met kittens? Ik voer CB en heb er een kat van een jaar of 2 bij.
Hoe dat zit met een kat van 2 erbij weet ik niet. In het begin hebben wij ze drie keer per dag eten gegeven, ze aten niet alles in een keer op dus in principe stond er altijd eten, maar we vonden het wel fijn om ze gelijk n structuur aan te leren van jullie krijgen x maal keer per dag brokjes. Na een paar maanden zijn we over gegaan naar 2x per dag.
Duvel & Niels
  maandag 1 december 2014 @ 01:13:46 #162
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_147172401
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 11:44 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik heb nooit een kitten gehad, maar voor zover ik weet is het bij kittens gebruikelijk om continu droge brokjes en water beschikbaar te hebben. Ze kunnen niet "te veel" eten, omdat ze nog groeien en veel energie verbruiken met rondstuiteren enzo. :)
Ik wil niets continue hebben staan (behalve water natuurlijk :+ ), en met CB kan dat ook niet dus dat gaat niet werken :s)
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 11:42 schreef Duufje het volgende:

[..]

Hoe dat zit met een kat van 2 erbij weet ik niet. In het begin hebben wij ze drie keer per dag eten gegeven, ze aten niet alles in een keer op dus in principe stond er altijd eten, maar we vonden het wel fijn om ze gelijk n structuur aan te leren van jullie krijgen x maal keer per dag brokjes. Na een paar maanden zijn we over gegaan naar 2x per dag.
Ah, net zoals met puppy's dus. Nu ze nog wennen hadden we dit weekend niet echt structuur, maar dan ga ik vanaf morgen drie of vier keer per dag 15 min of zo CB aanbieden, dan leren ze hopelijk gauw genoeg dat er niet constant eten voor ze staat. Thanks <O)
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 1 december 2014 @ 06:52:37 #163
269689 crew  Viv
pi_147174626
quote:
14s.gif Op maandag 1 december 2014 01:13 schreef Valerie. het volgende:
Ik wil niets continue hebben staan (behalve water natuurlijk :+ ), en met CB kan dat ook niet dus dat gaat niet werken :s)
Oh, vers voer, nee dat wil je niet de hele tijd hebben staan. :+

Ik vind het hier wel ideaal met droge brokjes die er altijd staan, mijn katten eten precies wat ze nodig hebben, het gewicht schommelt totaal niet. En doordat we ook een drinkfontein hebben, kunnen we een weekendje weg (zaterdagochtend heen, zondagavond thuis) zonder een oppas te hoeven regelen. :Y)
  maandag 1 december 2014 @ 09:39:35 #164
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_147175960
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 06:52 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Oh, vers voer, nee dat wil je niet de hele tijd hebben staan. :+

Ik vind het hier wel ideaal met droge brokjes die er altijd staan, mijn katten eten precies wat ze nodig hebben, het gewicht schommelt totaal niet. En doordat we ook een drinkfontein hebben, kunnen we een weekendje weg (zaterdagochtend heen, zondagavond thuis) zonder een oppas te hoeven regelen. :Y)
We zitten nu al met de kerst ja, haha. Keek al naar pensions ed gisteren maar 16 euro per dag per kat vind ik nogal idioot.

Als we geen oppas kunnen vinden laten we ze misschien achter met wat kittenbrokken die we van de fokker kregen, daar gaan ze niet dood van. :+
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 1 december 2014 @ 09:40:43 #165
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_147175977
Je brengt een kat toch niet voor twee dagen naar een pension?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 1 december 2014 @ 09:42:22 #166
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_147176002
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 09:40 schreef Lienekien het volgende:
Je brengt een kat toch niet voor twee dagen naar een pension?
Er zit weekend achter deze kerst.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 1 december 2014 @ 09:43:17 #167
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_147176024
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 09:42 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Er zit weekend achter deze kerst.
Ja, dat zegt mij verder niks.

Hoe regel je dat normaal dan, met je kat?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 1 december 2014 @ 09:44:35 #168
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_147176041
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 09:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, dat zegt mij verder niks.

Hoe regel je dat normaal dan, met je kat?
Dat zegt dat het niet voor twee dagen is, hè.

Normaal heb ik geen kat, deze katten wonen hier sinds vrijdag.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 1 december 2014 @ 10:03:23 #169
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_147176365
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 09:44 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Dat zegt dat het niet voor twee dagen is, hè.

Normaal heb ik geen kat, deze katten wonen hier sinds vrijdag.
Nee, je kan ook twee weken op wintersport gaan, dat is waar.

Hoe zou je het dan regelen?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 1 december 2014 @ 10:16:58 #170
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_147176570
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 10:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, je kan ook twee weken op wintersport gaan, dat is waar.

Hoe zou je het dan regelen?
Daar hebben we het toch over? Pensions bekeken en er zijn mensen die bij je thuis komen. Via officiële bedrijven is dat trouwens, niet iemand van marktplaats oid.

Als we niets kunnen vinden blijven we maar maximaal twee dagen weg en geven we ze brokken. Het is niet anders hè.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 1 december 2014 @ 10:19:20 #171
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_147176606
Wil jij geen gratis vakantie rond de kerst in Amsterdam, Lienekien?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 1 december 2014 @ 10:19:51 #172
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_147176617
Ik zie toch niet echt waaruit ik had kunnen opmaken dat je langer dan twee dagen weg wilde.

Als je in de buurt van Groningen/Drachten woont, heb ik nog wel tips voor je.

Ah, Amsterdam, dat schiet niet op.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 1 december 2014 @ 10:20:36 #173
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_147176627
quote:
6s.gif Op maandag 1 december 2014 10:19 schreef Valerie. het volgende:
Wil jij geen gratis vakantie rond de kerst in Amsterdam, Lienekien?
Woon je wel een beetje leuk? Uitzicht over de grachten?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 1 december 2014 @ 11:45:54 #174
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_147178565
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 21:19 schreef Afhaalchinees het volgende:
Naam huisdier: Ulfie
Succes met het vinden van een huisje voor een nu al niet geheel zindelijke kat. Wat denk je dat er gaat gebeuren als je dat beestje gaat verhuizen?
pi_147181487
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 09:39 schreef Valerie. het volgende:

[..]

We zitten nu al met de kerst ja, haha. Keek al naar pensions ed gisteren maar 16 euro per dag per kat vind ik nogal idioot.

Als we geen oppas kunnen vinden laten we ze misschien achter met wat kittenbrokken die we van de fokker kregen, daar gaan ze niet dood van. :+
Tip, als je ze CB voert, of eigenlijk wat dan ook, niet ineens wat anders voeren. Katten willen daar nog wel 'ns slecht op reageren, dus als je dan ineens kittenbrokken voert die je normaal niet voert, dan kan het zijn dat je bij thuiskomst nog wat verrassingen aantreft :+ Katten altijd rustig overzetten op ander voer door steeds wat meer te mengen, ineens overzetten kan darmproblemen geven, schrokken/overgeven, dat soort dingen :)
  maandag 1 december 2014 @ 13:36:14 #176
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_147181799
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 09:39 schreef Valerie. het volgende:

[..]

We zitten nu al met de kerst ja, haha. Keek al naar pensions ed gisteren maar 16 euro per dag per kat vind ik nogal idioot.

Als we geen oppas kunnen vinden laten we ze misschien achter met wat kittenbrokken die we van de fokker kregen, daar gaan ze niet dood van. :+
Je hebt vooraf niet bedacht dat je wel eens weg bent of op vakantie gaat en dan iets moet regelen met de katten?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  maandag 1 december 2014 @ 13:44:15 #177
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_147182069
quote:
17s.gif Op maandag 1 december 2014 13:36 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Je hebt vooraf niet bedacht dat je wel eens weg bent of op vakantie gaat en dan iets moet regelen met de katten?
Hahaha, ik ga niet jaren van te voren alles uitzoeken en vastleggen :') Ik heb nu een maand, dat is tijd zat.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 1 december 2014 @ 13:48:13 #178
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_147182196
En anders blijf je gewoon thuis! Dat is in ieder geval wel te regelen en te betalen.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 1 december 2014 @ 13:54:23 #179
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_147182384
quote:
14s.gif Op maandag 1 december 2014 13:48 schreef Lienekien het volgende:
En anders blijf je gewoon thuis! Dat is in ieder geval wel te regelen en te betalen.
Ik heb volle pond voor een raskat betaald en voer ze Carnibest. Je hoeft mij dus niet te betichten van geen geld aan ze te willen uitgeven en/of geen goede zorg te geven. Als jij 16,50 per dag per kat wil betalen voor een mediocre pension moet je dat zelf weten, maar ga mij niets over mij en mijn zorg voor mijn dieren vertellen zonder dat je er enige weet van hebt :{w
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 1 december 2014 @ 13:58:20 #180
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_147182506
quote:
8s.gif Op maandag 1 december 2014 13:54 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Ik heb volle pond voor een raskat betaald en voer ze Carnibest. Je hoeft mij dus niet te betichten van geen geld aan ze te willen uitgeven en/of geen goede zorg te geven. Als jij 16,50 per dag per kat wil betalen voor een mediocre pension moet je dat zelf weten, maar ga mij niets over mij en mijn zorg voor mijn dieren vertellen zonder dat je er enige weet van hebt :{w
Ik weet wel wat het kost.

Maar ik zie dat je er zelf al op anticipeert dat je geen oplossing kunt vinden, dus waarom je nou zo stekelig reageert, is me een raadsel.
The love you take is equal to the love you make.
pi_147182524
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 10:16 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Daar hebben we het toch over? Pensions bekeken en er zijn mensen die bij je thuis komen. Via officiële bedrijven is dat trouwens, niet iemand van marktplaats oid.

Als we niets kunnen vinden blijven we maar maximaal twee dagen weg en geven we ze brokken. Het is niet anders hè.
Die kan ook, met koelelement erin en dan je kvv ingevroren erin doen, dan is t vast precies op tijd goed :P
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  maandag 1 december 2014 @ 14:01:02 #182
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_147182602
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 13:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik weet wel wat het kost.

Maar ik zie dat je er zelf al op anticipeert dat je geen oplossing kunt vinden, dus waarom je nou zo stekelig reageert, is me een raadsel.
Neen. Ik heb gezegd dat ALS ik geen goede oplossing vind, ik DAN thuis blijf voor ze.

En jij snapt met jouw opmerking niet waarom ik ineens stekelig reageer? Seriously? Met zo'n zin waarmee je impliceert dat ik weiger geld uit te geven aan mijn dieren voor goede zorgen?

Excuses Lienekien, dat zal dan wel míjn gebrek zijn.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 1 december 2014 @ 14:02:56 #183
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_147182663
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 14:01 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Neen. Ik heb gezegd dat ALS ik geen goede oplossing vind, ik DAN thuis blijf voor ze.

En jij snapt met jouw opmerking niet waarom ik ineens stekelig reageer? Seriously? Met zo'n zin waarmee je impliceert dat ik weiger geld uit te geven aan mijn dieren voor goede zorgen?

Excuses Lienekien, dat zal dan wel míjn gebrek zijn.
Je zei niet dat je thuis zou blijven, je zei dat je ze dan twee dagen alleen zou laten met brokken.

Volgens mij moet je gewoon eens goed lezen wat je zelf schrijft.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 1 december 2014 @ 14:03:44 #184
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_147182689
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 13:58 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Die kan ook, met koelelement erin en dan je kvv ingevroren erin doen, dan is t vast precies op tijd goed :P
Ik had eens een kilorol eruit liggen om later in stukken te snijden voor Jazz, toen kwam ik erachter dat hij het bevroren ook wel lekker vindt :') Dat doen we dus maar niet meer :7
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 1 december 2014 @ 14:04:59 #185
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_147182728
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 14:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je zei niet dat je thuis zou blijven, je zei dat je ze dan twee dagen alleen zou laten met brokken.

Volgens mij moet je gewoon eens goed lezen wat je zelf schrijft.
Goed. Dan blijf ik drie of vier dagen van de originele vijf of zes dagen thuis. De overige twee dagen blijf ik niet thuis.

Zo beter? Ik zal met wat meer detail schrijven voor je.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 1 december 2014 @ 14:06:10 #186
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_147182767
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 14:04 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Goed. Dan blijf ik drie of vier dagen van de originele vijf of zes dagen thuis. De overige twee dagen blijf ik niet thuis.

Zo beter voor je? Ik zal met wat meer detail schrijven voor je.
Mooie ben jij. Je geeft zelf maar halve informatie en als ik dan niet op miraculeuze wijze uit je halve verhaal het hele verhaal weet te halen, dan heb ik het gedaan.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 1 december 2014 @ 14:07:41 #187
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_147182808
quote:
14s.gif Op maandag 1 december 2014 14:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Mooie ben jij. Je geeft zelf maar halve informatie en als ik dan niet op miraculeuze wijze uit je halve verhaal het hele verhaal weet te halen, dan heb ik het gedaan.
Ik had het over kerst (2 dagen) + weekend erachter (minimaal 2 dagen extra).
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 1 december 2014 @ 14:11:11 #188
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_147182927
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 14:07 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Ik had het over kerst (2 dagen) + weekend erachter (minimaal 2 dagen extra).
Prima. Het belangrijkste is dat je een goede oplossing vindt, want zoals Debsterr ook al zei, je wilt vast ook wel eens langer dan twee dagen van huis.
The love you take is equal to the love you make.
pi_147182998
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 14:03 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Ik had eens een kilorol eruit liggen om later in stukken te snijden voor Jazz, toen kwam ik erachter dat hij het bevroren ook wel lekker vindt :') Dat doen we dus maar niet meer :7
hey harry klik eerst eens op die link dan :( Die luikjes gaan pas na bepaalde tijd open :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  maandag 1 december 2014 @ 14:15:40 #190
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_147183083
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 14:13 schreef tombolafan het volgende:

[..]

hey harry klik eerst eens op die link dan :( Die luikjes gaan pas na bepaalde tijd open :+
Ik zie geen link
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_147183206
quote:
11s.gif Op maandag 1 december 2014 14:15 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Ik zie geen link
Oh whut _O- :@

http://www.catmate.nl/cat-mate-voederautomaat-c20.html

O-)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  maandag 1 december 2014 @ 14:20:33 #192
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_147183257
quote:
Wie is er nu de Harry dan :D :')

Edit: Er staat verder niets bij. Moet je dan bij beide bakjes een tijd instellen of zo?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_147183580
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 14:20 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Wie is er nu de Harry dan :D :')

Edit: Er staat verder niets bij. Moet je dan bij beide bakjes een tijd instellen of zo?
ja, tot max 48 uur na t instellen ofzo. Er staat er ook 1 op marktplaats nu sowieso, incl. koelelementen :s)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  maandag 1 december 2014 @ 14:34:23 #194
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_147183670
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 14:31 schreef tombolafan het volgende:

[..]

ja, tot max 48 uur na t instellen ofzo. Er staat er ook 1 op marktplaats nu sowieso, incl. koelelementen :s)
Heb je er zelf ervaring mee? Een kilorol is met max 24 uur - in de koelkast nota bene - al helemaal ontdooid. Droogt zo'n kleiner stuk dan niet ontzettend uit na de eerste 24 uur? :o
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_147183899
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 14:34 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Heb je er zelf ervaring mee? Een kilorol is met max 24 uur - in de koelkast nota bene - al helemaal ontdooid. Droogt zo'n kleiner stuk dan niet ontzettend uit na de eerste 24 uur? :o
Nee 0, ik zocht gewoon ff voor je O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  maandag 1 december 2014 @ 14:55:27 #196
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_147184323
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 14:41 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Nee 0, ik zocht gewoon ff voor je O+
Oh dankje O+ Zal dat nog even verder onderzoeken
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 1 december 2014 @ 15:27:12 #197
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_147185352
quote:
10s.gif Op maandag 1 december 2014 13:44 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Hahaha, ik ga niet jaren van te voren alles uitzoeken en vastleggen :') Ik heb nu een maand, dat is tijd zat.
Ik doelde op het feit dat je zo verbaasd was over de pensionkosten. Daar heb ik mij vooraf wel in verdiept ja, aangezien die katten naar een pension betekent dat ik voor een vakantie van 1,5 week zo'n 350 euro extra moet rekenen aan kosten (denk ook aan verplichte inentingen bijvoorbeeld).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  maandag 1 december 2014 @ 15:35:15 #198
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_147185619
Hoi allemaal, ik ga verhuizen van Ierland teru naar NL, nu hebben we 2 rescue katjes al een aantal jaar in huis, die willen we graag meenemen, alle shots en paspoorten zijn geregeld. Maar hoe pak ik dit logistiek aan?
We gaan met een bus over de UK, dus de reis is ongeveer 28 uur incl 2 boot trips.
nu zeggen sommige mensen geef ze alleen water en laat ze in het kooitje zitten. maar dat vind ik ook zo wat.. we moeten elke 3 uur stoppen voor onze 2 honden, dus kan ik ze er wel even uit halen toch? Of hebben ze dan te veel stress?

Hopelijk heeft iemsnd raad
  maandag 1 december 2014 @ 15:41:54 #199
149959 SQ
snelle trees
pi_147185832
Waarom zou je ze er uit halen? Ik denk zelf dat dat inderdaad onnodig veel stress geeft.
disclaimer
pi_147185931
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 15:35 schreef _Dizzy_ het volgende:
Hoi allemaal, ik ga verhuizen van Ierland teru naar NL, nu hebben we 2 rescue katjes al een aantal jaar in huis, die willen we graag meenemen, alle shots en paspoorten zijn geregeld. Maar hoe pak ik dit logistiek aan?
We gaan met een bus over de UK, dus de reis is ongeveer 28 uur incl 2 boot trips.
nu zeggen sommige mensen geef ze alleen water en laat ze in het kooitje zitten. maar dat vind ik ook zo wat.. we moeten elke 3 uur stoppen voor onze 2 honden, dus kan ik ze er wel even uit halen toch? Of hebben ze dan te veel stress?

Hopelijk heeft iemsnd raad
Katten moeten elke dag eten! Een hond kan makkelijk even zonder eten, bij een kat kan dan snel leververvetting optreden. Dus 28 uur zonder eten zou ik nooit doen. Dat gezegd hebbende, met "een bus" bedoel je een eigen bus(je)? In dat geval zou ik een bench oid pakken (sowieso echt minimaal kooitjes die groot genoeg zijn dat de kat kan staan en uitrekken), daar een kattenbak, voer en water inzetten, een veilig mandje/doos e.d. Katten erin, grote doek over de bench zodat ze wat meer beschut zitten, en als extra nog gebruik maken van Feliway spray. De katten er uit halen zou ik niet doen, tenzij je echt hele relaxte katten hebt én een vluchtveilige omgeving. Als je bang bent voor reisziekte, of complete paniek bij de katten, overleg dan even met je dierenarts over medicatie (let wel op, voor zover ik weet zijn er ook wat kalmerende middeltjes die de kat niet kalmer maken, maar zorgen er alleen voor dat ze lichamelijk suffer worden).
  maandag 1 december 2014 @ 15:54:27 #201
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_147186292
quote:
17s.gif Op maandag 1 december 2014 15:27 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Ik doelde op het feit dat je zo verbaasd was over de pensionkosten. Daar heb ik mij vooraf wel in verdiept ja, aangezien die katten naar een pension betekent dat ik voor een vakantie van 1,5 week zo'n 350 euro extra moet rekenen aan kosten (denk ook aan verplichte inentingen bijvoorbeeld).
Ik kom uit Drenthe. De prijzen met Amsterdam verschillen behoorlijk :+.Ik was dus gewoon verbaasd ook in eerste instantie. Maar goed, als ze dan ook echt goede zorg krijgen is het weer een ander verhaal, natuurlijk. Dat is dan de prijs die je betaalt om hier te willen wonen, I guess.

Dat is in de toekomst nog wel een probleem. De kleine heeft voor een jaar al zijn inentingen gehad, maar de andere moet eigenlijk in januari ergens weer. Ik weet niet of ik wel wil enten dus pensions kan ik in het nieuwe jaar sowieso op mijn buik schrijven. :+
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_147186682
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  maandag 1 december 2014 @ 16:52:56 #203
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_147188301
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 15:44 schreef Holyme het volgende:

[..]

Katten moeten elke dag eten! Een hond kan makkelijk even zonder eten, bij een kat kan dan snel leververvetting optreden. Dus 28 uur zonder eten zou ik nooit doen. Dat gezegd hebbende, met "een bus" bedoel je een eigen bus(je)? In dat geval zou ik een bench oid pakken (sowieso echt minimaal kooitjes die groot genoeg zijn dat de kat kan staan en uitrekken), daar een kattenbak, voer en water inzetten, een veilig mandje/doos e.d. Katten erin, grote doek over de bench zodat ze wat meer beschut zitten, en als extra nog gebruik maken van Feliway spray. De katten er uit halen zou ik niet doen, tenzij je echt hele relaxte katten hebt én een vluchtveilige omgeving. Als je bang bent voor reisziekte, of complete paniek bij de katten, overleg dan even met je dierenarts over medicatie (let wel op, voor zover ik weet zijn er ook wat kalmerende middeltjes die de kat niet kalmer maken, maar zorgen er alleen voor dat ze lichamelijk suffer worden).
bedankt, we hebben de standaard reis kooitjes zeg maar voor de dierenarts trip, denk toch dat we iets groters moeten gaan halen, we zitten ook erg met ruimte, de honden moeten mee en al onze spullen. het inderdaad een busje dat we gehuurd hebben.
pi_147189313
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 16:52 schreef _Dizzy_ het volgende:

[..]

bedankt, we hebben de standaard reis kooitjes zeg maar voor de dierenarts trip, denk toch dat we iets groters moeten gaan halen, we zitten ook erg met ruimte, de honden moeten mee en al onze spullen. het inderdaad een busje dat we gehuurd hebben.
Mochten jullie handig zijn, dan valt er misschien ook wat zelf te maken wat beter in de beschikbare ruimte past dan bv een bench? En ipv een echte kattenbak, kan een plastic teiltje/laatje/weetikwat ook prima werken, en wat handiger zijn qua ruimte.
pi_147232336
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 11:45 schreef GimmeGore het volgende:

[..]

Succes met het vinden van een huisje voor een nu al niet geheel zindelijke kat. Wat denk je dat er gaat gebeuren als je dat beestje gaat verhuizen?
thanks. Wellicht boeit het jullie niet zo, maar ik heb Ulfie tijdelijk meegenomen naar mijn ouders, die vonden dat voor even wel goed. De verhuizing heeft haar nerveus gemaakt. Wonder boven wonder is ze nu ineens weer helemaal zindelijk!

Donderdag komen er mensen voor haar kijken. Ik zie er eigenlijk best wel tegenop.
pi_147267960
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 21:47 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

thanks. Wellicht boeit het jullie niet zo, maar ik heb Ulfie tijdelijk meegenomen naar mijn ouders, die vonden dat voor even wel goed. De verhuizing heeft haar nerveus gemaakt. Wonder boven wonder is ze nu ineens weer helemaal zindelijk!

Donderdag komen er mensen voor haar kijken. Ik zie er eigenlijk best wel tegenop.
Succes morgen! :*
Duvel & Niels
pi_147621338
Afhaalchinees is Ulfie al weg?

Het leek mij leuk om voor de katten ook iets onder de kerstboom te leggen. Iemand tips? Lijkt mij het leukst dat ze het lekkers ruiken en dan even moeite moeten doen om het open te krijgen. Jullie ideeen wat en hoe?
Duvel & Niels
  dinsdag 16 december 2014 @ 09:40:10 #208
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_147629297
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 22:54 schreef Duufje het volgende:

Het leek mij leuk om voor de katten ook iets onder de kerstboom te leggen. Iemand tips? Lijkt mij het leukst dat ze het lekkers ruiken en dan even moeite moeten doen om het open te krijgen. Jullie ideeen wat en hoe?
Ik durf mijn kerstboom niet eens te zetten met die donderstralen, dus ik kan je geen tips geven ;) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_147629339
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 22:54 schreef Duufje het volgende:
Afhaalchinees is Ulfie al weg?

Het leek mij leuk om voor de katten ook iets onder de kerstboom te leggen. Iemand tips? Lijkt mij het leukst dat ze het lekkers ruiken en dan even moeite moeten doen om het open te krijgen. Jullie ideeen wat en hoe?
Plakje ham in een papieren zakje?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_147633130
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 22:54 schreef Duufje het volgende:
Afhaalchinees is Ulfie al weg?

Het leek mij leuk om voor de katten ook iets onder de kerstboom te leggen. Iemand tips? Lijkt mij het leukst dat ze het lekkers ruiken en dan even moeite moeten doen om het open te krijgen. Jullie ideeen wat en hoe?
Zelf eens gedaan door wat doosjes met gaatjes er in te gebruiken. Werkte niet echt. Die beesten probeerden even en toen gingen ze gewoon wachten tot wij het voor hun open maakten. Blijkbaar hebben ze hun personeel voor dat soort dingen.
  dinsdag 16 december 2014 @ 12:47:06 #211
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_147633402
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 12:36 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Zelf eens gedaan door wat doosjes met gaatjes er in te gebruiken. Werkte niet echt. Die beesten probeerden even en toen gingen ze gewoon wachten tot wij het voor hun open maakten. Blijkbaar hebben ze hun personeel voor dat soort dingen.
Katten O+ ik probeerde ze weer eens te laten eten uit zo'n soort toren, dat ze het voer eruit moeten vissen. Nou, dat is de heren toch wel iets te moeilijk hoor :').
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_147633774
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 december 2014 12:47 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Katten O+ ik probeerde ze weer eens te laten eten uit zo'n soort toren, dat ze het voer eruit moeten vissen. Nou, dat is de heren toch wel iets te moeilijk hoor :').
Achteraf begreep ik het wel, het lijkt de mensen leuk als de katten wat moeite doen maar die kat wil gewoon het eten en wil het liefst helemaal geen moeite doen om het te krijgen. Aangezien ze al weten dat ze toch wel eten krijgen kunnen ze gewoon gaan wachten.
pi_147634306
Voerpuzzels e.d. en dus ook ingepakte hapjes onder de boom, kunnen frustrerend voor een kat zijn als ze 'm (nog) niet snappen, en kun je het beste rustig opbouwen en duidelijk laten zien (evt mbv snoepjes) hoe het werkt.
Als je slimme katten hebt die een puzzel wel waarderen, dan kun je daar ook flink mee aan de slag, misschien kun je dan wat ideetjes op doen door bv op 'homemade cat puzzle' te googlen en daar een variatie met inpakpapier op maken. Zijn je katten zoiets niet gewend, of heb je een minder slim exemplaar, hou het dan zo simpel mogelijk, zodat het voor de kat ook leuk blijft :)
Mijn ene kat kan het niet moeilijk genoeg zijn, de ander zou ik niet echt een plezier doen met iets ingepakt, die snapt 't niet goed, 't boeit d'r ook weinig en ze wil gewoon eten :P Gewoon iets lekkers inpakken zou ikzelf overigens minder snel doen, want dan zit de kans er in dat als ik nog 'ns wat ingepakt heb staan, m'n kat even gaat dubbelchecken of er niet stiekem toch wat lekkers in verstopt zit :+

En mocht je een echte boom hebben: die zijn giftig voor katten, let dus goed op dat ze niet bij het water kunnen of per ongeluk naaldjes mee naar binnen krijgen als ze met hun hapje onder de boom zitten :)
pi_147637854
Bedankt voor jullie info! We hebben een neppe kerstboom en dat gaat al een week goed! We moeten soms wat opnieuw ophangen maar nog niks stuk. Als ik dit lees ga ik mijn katten dus alleen maar frustratie bezorgen dus ik ga het gewoon zelf voor ze uitpakken dan! Bedankt
Duvel & Niels
pi_147638203
Mijn katten houden van het openmaken van de kerstboom. :')
Ik had hem vast in de doos klaargezet, zodat ik hem de volgende ochtend kon opzetten. Na een uurtje was ik het gekrab en gepluk en gedoe van de katten rondom en in die doos zo zat dat ik de boom maar vast 'kaal' heb opgezet. :|W
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_147654828
Vraagje;

Sinds ik een nieuwe (grotere) tv heb zit mijn kat uren achter elkaar naar de tv te kijken. Hij kijkt echt naar alles wat beweegt. Hij probeert ook alle dingen die bewegen te vangen en kijkt achter de tv als iets uit beeld verdwijnt. Af en toe neemt hij een kleine pauze en gaat daarna weer verder kijken.

Ik kijk zelf ook veel v dus het ding staat bijna de hele dag aan. :)

Hij deed dit met mijn vorige tv nooit. Het is al een oud beestje en ik vraag me af of dit wel goed voor hem is? :?
Cosmo Bier
Het doodgaan op het hoogtepunt van je carriere is garantie voor eeuwige roem.
pi_148113294
Ik kom even binnenvallen met een vraag.

ik heb 2 binnenkatten, broer en zus. Ze eten samen uit een etenstoren waar ze het voer uit moeten vissen, zodat ze wat extra moeten werken voor het eten? Ze krijgen dagelijks 1 keer per dag Royal Canin indoor afgewogen en 1 keer per week een klein bakje vis wat ze samen delen.
Het mannetje is heel speels, rent en vliegt door het huis en is eerder wat te mager.
Het vrouwtje is te dik, is erg passief en liever lui dan moe. We spelen veel met haar omdat ze wat te zwaar is, maar echt actief spelen doet ze zelden :{
Valt hier nog wat aan te doen om voor wat meer evenwicht te zogen?
Heb de dierenarts om tips gevraagd maar die volgen we nu allemaal al op.
pi_148113884
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 21:30 schreef appelsap het volgende:
Ik kom even binnenvallen met een vraag.

ik heb 2 binnenkatten, broer en zus. Ze eten samen uit een etenstoren waar ze het voer uit moeten vissen, zodat ze wat extra moeten werken voor het eten? Ze krijgen dagelijks 1 keer per dag Royal Canin indoor afgewogen en 1 keer per week een klein bakje vis wat ze samen delen.
Het mannetje is heel speels, rent en vliegt door het huis en is eerder wat te mager.
Het vrouwtje is te dik, is erg passief en liever lui dan moe. We spelen veel met haar omdat ze wat te zwaar is, maar echt actief spelen doet ze zelden :{
Valt hier nog wat aan te doen om voor wat meer evenwicht te zogen?
Heb de dierenarts om tips gevraagd maar die volgen we nu allemaal al op.
ik zou ze vaker natvoer geven. Elke dag een beetje en dan kan je de magere ook iets meer geven dan de dikke kat.
pi_148116727
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2014 21:41 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

ik zou ze vaker natvoer geven. Elke dag een beetje en dan kan je de magere ook iets meer geven dan de dikke kat.
Ze kregen eerst vaker natvoer maar toen kwam de dikste enkel meer aan. Op advies van de dierenarts juist minder natvoer gaan geven.
pi_148161311
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2014 22:30 schreef appelsap het volgende:

[..]

Ze kregen eerst vaker natvoer maar toen kwam de dikste enkel meer aan. Op advies van de dierenarts juist minder natvoer gaan geven.
Je zou een dieetvoer ipv Indoor kunnen proberen, RC heeft ook Obesity en Satiety varianten, allebei voor overgewicht (van die laatste hebben ze langer een vol gevoel voor zover ik weet). Verder zou je een ander activity ding kunnen proberen, misschien vindt ze een voerbal leuk? En natvoer heb je natuurlijk ook in allerlei soorten, heb je al 'ns iets als Cosma geprobeerd, evt. aangelengd met water voor extra vulling zeg maar, misschien dat zoiets kan helpen :)
  dinsdag 30 december 2014 @ 22:06:12 #221
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_148162403
Ik wil zelf een krabpaal gaan maken, maar ipv sisalt touw en stof wil ik alleen hout gebruiken. Weet iemand of er nog een speciaal soort hout is dat ik het beste kan gebruiken ? Kan me voorstellen dat splinters niet echt fijn zijn ;) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  Moderator vrijdag 2 januari 2015 @ 22:14:04 #222
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_148261062
Even een korte vraag van een katten leek; wij hebben een kat die we zonder problemen binnenhouden.
Nu worden haar nagels aan de achterpoten wel erg lang; kun je zoiets zelf eigenlijk knippen ? Of moet je er eigenlijk gewoon niet wat aan doen ? Of is het verstandiger om er mee naar de dierenarts te gaan o.i.d. ? Wij hebben geen idee namelijk -O-

Graag advies ! :)
  vrijdag 2 januari 2015 @ 22:14:47 #223
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_148261110
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 22:14 schreef Vonkenboer het volgende:
Even een korte vraag van een katten leek; wij hebben een kat die we zonder problemen binnenhouden.
Nu worden haar nagels aan de achterpoten wel erg lang; kun je zoiets zelf eigenlijk knippen ? Of moet je er eigenlijk gewoon niet wat aan doen ? Of is het verstandiger om er mee naar de dierenarts te gaan o.i.d. ? Wij hebben geen idee namelijk -O-

Graag advies ! :)
onze binnenkat knippen we zelf met een, je raadt het al, nagelknippertje :)

Even opletten waar het leven zit, dan komt het wel goed.


http://www.dierendokters.(...)s-knippen-bij-de-kat
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Moderator vrijdag 2 januari 2015 @ 22:16:33 #224
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_148261207
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 22:14 schreef Catch22- het volgende:

[..]

onze binnenkat knippen we zelf met een, je raadt het al, nagelknippertje :)

Even opletten waar het leven zit, dan komt het wel goed
Is dat niet een ontzettend stresserig gedoe ?
Ik zie madam hier niet even rustig zitten tijdens de behandeling :X
  vrijdag 2 januari 2015 @ 22:17:26 #225
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_148261250
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 22:16 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Is dat niet een ontzettend stresserig gedoe ?
Ik zie madam hier niet even rustig zitten tijdens de behandeling :X
mja, ze vinden het niet leuk, maar als je het met zijn tweeën doet wil het prima. Na een paar keer gaat het steeds makkelijker
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_148262644
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 22:16 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Is dat niet een ontzettend stresserig gedoe ?
Ik zie madam hier niet even rustig zitten tijdens de behandeling :X
Je kunt nu al beginnen met oefenen. Poezel vast pakken, beetje aaien, pootje vast pakken, even met je vinger aan een nagel prutsen en weer loslaten. Dan went ze hier al aan en komt het knippen later wel. En niet alle nagels hoeven in een keer geknipt te worden. Als poezel er na 2 nagels geen zin meer in heeft kan je later nog eens proberen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 23:20:25 #227
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_148264918
Mja, ik heb dan zoiets van: het is maar een kat en jij bent de baas. Dus even doorbijten troela :P
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 2 januari 2015 @ 23:29:52 #228
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_148265366
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 23:20 schreef Catch22- het volgende:
Mja, ik heb dan zoiets van: het is maar een kat en jij bent de baas. Dus even doorbijten troela :P
Ha, zeg dat tegen onze Sjoerd. Die hou je met 2 man en een handdoek omgewikkeld nog niet in bedwang.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 2 januari 2015 @ 23:39:13 #229
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_148265796
quote:
17s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 23:29 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Ha, zeg dat tegen onze Sjoerd. Die hou je met 2 man en een handdoek omgewikkeld nog niet in bedwang.
dan zijn t ook geen twee mannen

>:)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_148272751
Je moet altijd beginnen met nagels knippen alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Geen handdoeken etc om mee te beginnen want dan is de stress gelijk hoog. Ik pak mn kat gewoon op schoot, kriebel wat en ga dan alle nagels knippen. Zo simpel is het, maar de ene kat is makkelijker dan de andere...
I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 09:17:04 #231
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_148273248
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 08:04 schreef zoeperzazke het volgende:
Je moet altijd beginnen met nagels knippen alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Geen handdoeken etc om mee te beginnen want dan is de stress gelijk hoog. Ik pak mn kat gewoon op schoot, kriebel wat en ga dan alle nagels knippen. Zo simpel is het, maar de ene kat is makkelijker dan de andere...
Nagels knippen nog nooit gedaan, maar hij weigert pertinent vast gehouden te worden. Is gewoon echt geen optie, dus als dat nodig is voor bijvoorbeeld medicijnen, moet het wel met een handdoek.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_148273291
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 23:20 schreef Catch22- het volgende:
Mja, ik heb dan zoiets van: het is maar een kat en jij bent de baas. Dus even doorbijten troela :P
Riep je mij?
Ik ben heeeeeel goed in doorbijten })
  Moderator zaterdag 3 januari 2015 @ 12:35:28 #233
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_148276660
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 22:39 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Je kunt nu al beginnen met oefenen. Poezel vast pakken, beetje aaien, pootje vast pakken, even met je vinger aan een nagel prutsen en weer loslaten. Dan went ze hier al aan en komt het knippen later wel. En niet alle nagels hoeven in een keer geknipt te worden. Als poezel er na 2 nagels geen zin meer in heeft kan je later nog eens proberen.
goed advies ! daar kunnen we wat mee ! ^O^, eerst vanmiddag maar eens een kattennagel-kniptang scoren :9
  zondag 4 januari 2015 @ 08:23:37 #234
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_148309189
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 22:39 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Je kunt nu al beginnen met oefenen. Poezel vast pakken, beetje aaien, pootje vast pakken, even met je vinger aan een nagel prutsen en weer loslaten. Dan went ze hier al aan en komt het knippen later wel. En niet alle nagels hoeven in een keer geknipt te worden. Als poezel er na 2 nagels geen zin meer in heeft kan je later nog eens proberen.
En dat zou je in mijn ogen al vanaf dat je een kitten neemt (als je een kitten hebt genomen uiteraard) moeten doen, net als aan de oren en het gebit zitten. Ik knip de nagels niet, maar zit er elke week wel aan. Gebit kijk ik elke week en oren friemel ik elke week wel even aan (in het begin hadden ze oorluisen of iets wat ik in de gaten moest houden en moest druppelen). Vinden ze niet leuk, maar ze stribbelen amper tegen, dus als het ooit nodig is... Daarna beloon ik ze uiteraard :) .

quote:
17s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 23:29 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Ha, zeg dat tegen onze Sjoerd. Die hou je met 2 man en een handdoek omgewikkeld nog niet in bedwang.
Ok, kan misschien niet bij elke kat en ik heb misschien 2 lieverdjes :P , maar kan ook komen omdat ik het heb gedaan sinds ze klein waren.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  zaterdag 31 januari 2015 @ 18:55:54 #235
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_149242029
Ik heb een kat van ongeveer vier jaar oud uit het asiel gehaald. Hij eet en drinkt prima, maar ik vraag het toch maar voor de zekerheid, omdat ik niet wil dat hij te dik wordt of misschien te veel eten krijgt.

Ik heb nu de hele dag brokjes (Royal Canin) en water staan. Verder geef ik elke avond een blikje (85 gram) Gourmet Gold. In het begin heb ik een aantal dagen gewacht tussen het geven van natvoer, maar merkte dat hij 's avonds heel zeurderig en aanhankelijk werd. Honger?

Is het normaal om gewoon elke avond natvoer te geven? Hoeveel gram is okay? Op internet zie ik honderdduizend adviezen en weet echt niet meer wat het beste is.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 31 januari 2015 @ 19:21:06 #236
269689 crew  Viv
pi_149242724
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 18:55 schreef Piperidine het volgende:
Ik heb een kat van ongeveer vier jaar oud uit het asiel gehaald. Hij eet en drinkt prima, maar ik vraag het toch maar voor de zekerheid, omdat ik niet wil dat hij te dik wordt of misschien te veel eten krijgt.

Ik heb nu de hele dag brokjes (Royal Canin) en water staan. Verder geef ik elke avond een blikje (85 gram) Gourmet Gold. In het begin heb ik een aantal dagen gewacht tussen het geven van natvoer, maar merkte dat hij 's avonds heel zeurderig en aanhankelijk werd. Honger?

Is het normaal om gewoon elke avond natvoer te geven? Hoeveel gram is okay? Op internet zie ik honderdduizend adviezen en weet echt niet meer wat het beste is.
Tof dat je een kat uit het asiel hebt gehaald! ^O^

Mijn katten hebben ook de hele dag brokjes en water staan. Zij weten precies hoeveel ze moeten eten om op gewicht te blijven. Er zijn ook katten die te veel brokjes eten als het er de hele dag staat. Als je de kat jaarlijks laat wegen bij de dierenarts kom je er wel achter hoe jouw kat eet. :Y)

Natvoer krijgen mijn katten elke avond, en ze worden inderdaad zeurderig als het bijna tijd is. :') Ze krijgen hier wel minder dan bij jou: 33 gram. Ik doe 6 dagen met een blik van 400 gram pure kip, tonijn of sardientjes en heb 2 katten. Niet dat het blik 6 dagen in de koelkast staat, ik verdeel het in diepvriesdoosjes. ;)

Iedereen kan zelf bepalen hoeveel droogvoer en/of natvoer ze willen geven. Als het goed is eet een kat minder brokjes als het meer natvoer krijgt en andersom. Let er bij een groter aandeel natvoer wel op dat het alle voedingsstoffen bevat (vermelding "compleet voer").
pi_149242772
Zoals je gemerkt hebt, er is geen 1 antwoord op je vraag; de een geeft op gepaste tijden brokjes, de ander geeft alleen kvv, etc. Dat geldt ook voor het soort voer, er zijn zoveel opties! Je zult dus een antwoord moeten vinden, wat bij jou en je kat past :) Maar goed, hier het antwoord wat ik zou geven:

Elke avond natvoer kan geen kwaad (bevat veel vocht, katten drinken over het algemeen te weinig), en dat vinden ze vaak ook lekker, dus dan willen ze wel 'ns gaan zeuren ja.
Ik zou aanraden om op de verpakking te kijken wat de kat ongeveer nodig heeft, en dan iets minder brokjes geven (omdat je er al natvoer bij geeft), en gewoon eens aankijken hoe de kat het daar op doet. Bij een kat hoor je de ribben te kunnen voelen, maar niet te zien, en is er liefst ook een taille zichtbaar. Is je kat een schrokop, die alles naar binnen schuift wat je hem voor zet, dan zijn gewogen hoeveelheden op gezette tijden wel verstandig. Heeft je kat overgewicht, dan is precies gewogen ook beter, en eventueel ook een dieetvariant. Is je kat meer van het type wat af en toe een hapje pakt, en teveel aan voer ook gewoon laat liggen, dan zou ik met niet al te druk maken.
Je kan verder ook nog kijken naar dingen zoals voerpuzzels en activity boards, voor het geval je je kat wat meer bezig wil houden en wat meer wil laten werken voor zijn eten :) En mocht je een ander voer willen geven: nooit in 1x overstappen op ander voer, rustig steeds meer van het nieuwe voer bij het oude mengen, zodat het lijfje kan wennen aan een ander soort voer. Ineens overzetten kan problemen geven zoals diarree, overgeven, teveel/te weinig eten.

Hier krijgen ze elke dag een bakje voer (heb het wel 'ns gewogen en weet dus wel ongeveer wat er in zo'n bakje gaat), en daar eten ze de hele dag beetjes van, teveel laten ze liggen. Water op verschillende plekken, inclusief een drinkfonteintje, en regelmatig natvoer (vaak aangelengd met water ivm kat die blaasgruis heeft gehad). Voer gaat meestal in een activity board, heb er verschillende, dus wissel het een beetje af :)
pi_149242805
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 19:21 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Tof dat je een kat uit het asiel hebt gehaald! ^O^

Mijn katten hebben ook de hele dag brokjes en water staan. Zij weten precies hoeveel ze moeten eten om op gewicht te blijven. Er zijn ook katten die te veel brokjes eten als het er de hele dag staat. Als je de kat jaarlijks laat wegen bij de dierenarts kom je er wel achter hoe jouw kat eet. :Y)

Natvoer krijgen mijn katten elke avond, en ze worden inderdaad zeurderig als het bijna tijd is. :') Ze krijgen hier wel minder dan bij jou: 33 gram. Ik doe 6 dagen met een blik van 400 gram pure kip, tonijn of sardientjes en heb 2 katten. Niet dat het blik 6 dagen in de koelkast staat, ik verdeel het in diepvriesdoosjes. ;)

Iedereen kan zelf bepalen hoeveel droogvoer en/of natvoer ze willen geven. Als het goed is eet een kat minder brokjes als het meer natvoer krijgt en andersom. Let er bij een groter aandeel natvoer wel op dat het alle voedingsstoffen bevat (vermelding "compleet voer").
Wacht. Je vriest het in? Dat ik daar nooit aan gedacht heb! En dan gewoon laten ontdooien of piep je het even op? :P
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 31 januari 2015 @ 20:43:47 #239
269689 crew  Viv
pi_149245455
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 19:24 schreef Holyme het volgende:
Wacht. Je vriest het in? Dat ik daar nooit aan gedacht heb! En dan gewoon laten ontdooien of piep je het even op? :P
Ja ik vries het in. Elke avond verhuist het doosje voor de volgende dag vanuit de vriezer naar de koelkast om te ontdooien. Op deze manier is de prijs per kilo véél gunstiger dan met kleine blikjes. :Y)
  zaterdag 31 januari 2015 @ 22:13:27 #240
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_149248536
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 18:55 schreef Piperidine het volgende:
Ik heb een kat van ongeveer vier jaar oud uit het asiel gehaald. Hij eet en drinkt prima, maar ik vraag het toch maar voor de zekerheid, omdat ik niet wil dat hij te dik wordt of misschien te veel eten krijgt.

Ik heb nu de hele dag brokjes (Royal Canin) en water staan. Verder geef ik elke avond een blikje (85 gram) Gourmet Gold. In het begin heb ik een aantal dagen gewacht tussen het geven van natvoer, maar merkte dat hij 's avonds heel zeurderig en aanhankelijk werd. Honger?

Is het normaal om gewoon elke avond natvoer te geven? Hoeveel gram is okay? Op internet zie ik honderdduizend adviezen en weet echt niet meer wat het beste is.
Hoe actief is je kat? Komt ie buiten?

Dat maakt nogal een verschil.

Ik heb er eentje lopen die elke dag uren de hort op is. Hij rent hier in de buurt letterlijk over de daken. :) Die vreet met gemak 400 gram vlees per dag op en blijft slank.

De kwaliteit van het voer is ook erg belangrijk. Hoeveel puur vlees is het? In veel supermarkt natvoer om het zo te zeggen laat het vlees gehalte nogal te wensen over.

Van puur rauw vlees wordt een kat nooit dik en kan ie in principe nooit teveel van eten.

Dus als je hem wilt verwennen kijk dan eens bij een dierenwinkel wat ze aan (rauw) kattevoer hebben. Het aanbod scheelt nogal eens per winkel. En als je op de super aangewezen bent zijn die felix dubbel zo lekker imo de beste. Zo'n zakje van 100 gram kan ie best hebben. Die ene van mij eet met gemak 4.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 31 januari 2015 @ 22:40:42 #241
269689 crew  Viv
pi_149249574
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 22:13 schreef Rica het volgende:
De kwaliteit van het voer is ook erg belangrijk. Hoeveel puur vlees is het? In veel supermarkt natvoer om het zo te zeggen laat het vlees gehalte nogal te wensen over.
Bij supermarkt-natvoer valt het gehalte vlees meestal nog wel mee (supermarkt-droogvoer is om te huilen, zo veel graan), maar het is een paté van het restafval van verschillende vleessoorten, en er kan suiker toegevoegd zijn. Dat laatste vind ik echt schandalig. :(
  zaterdag 31 januari 2015 @ 23:13:19 #242
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_149250696
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 22:40 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Bij supermarkt-natvoer valt het gehalte vlees meestal nog wel mee (supermarkt-droogvoer is om te huilen, zo veel graan), maar het is een paté van het restafval van verschillende vleessoorten, en er kan suiker toegevoegd zijn. Dat laatste vind ik echt schandalig. :(
Om het lekkerder te maken. En dan zien de baasjes de kat er van smikkelen en denken dan zal het vast wel goede kwaliteit zijn. Net als extra zout toevoegen, puur vergif voor een kat.

Over de hele linie is de kwaliteit gelukkig al een stuk beter met zeg 20 jaar geleden. Mede omdat er een epidemie van blaasgruis, nierfalen, overgewicht en diabetus bij huiskatten ontstond. Dat kwam echt niet alleen van goedkoop voer. Ook de dure merken waren meer met smaak dan kwaliteit bezig.

Toevoegingen van (een klein beetje) granen is op zich niet heel onnatuurlijk. Een wilde kat eet ook wel eens vegetarisch. Maar mijn overtuiging is hoe dichter bij onbehandeld vlees hoe beter. Daar zit alles in de juiste hoeveelheden in en de eerste kat die te dik wordt van puur vlees moet nog geboren worden.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_149264716
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 20:43 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ja ik vries het in. Elke avond verhuist het doosje voor de volgende dag vanuit de vriezer naar de koelkast om te ontdooien. Op deze manier is de prijs per kilo véél gunstiger dan met kleine blikjes. :Y)
Nou echt he, daar zit ik dan met al m'n kleine dure blikjes :') Nooit over gedacht, maar helemaal bij de natuurlijkere merken zal dat echt wel schelen! Bedankt voor de tip, ga ik voortaan ook doen :Y
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 februari 2015 @ 16:02:29 #244
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_149299503
Onze poes is van een poes die 2-3x per dag 1,5u-2u naar buiten ging tot een beest wat helemaal niet meer naar buiten wil... Doe je haar buiten, zit ze direct weer voor het raam om te vragen om naar binnen te mogen...

Wat zou er gebeurd kunnen zijn?
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_149299635
Te koud, ruzie met buurkat, geen zin, ergens anders van geschrokken. Er kan van alles gebeuren buiten..

Hier liggen ze de laatste dagen trouwens de halve dag op 1 plekje te slapen. Normaal zijn ze veel actiever. Zal wel aan de periode liggen.
pi_149299922
M'n oude kater heeft opeens een open wond op z'n rug. Beestje is iets van 14 ondertussen, heeft wel eens mot met m'n andere kat maar nooit meer dan klapjes. Ik voelde gisteren opeens een harde korst. Ik had eerst niet door wat het was dus had de helft er al afgetrokken. Korst was groter dan de wond op haar rug maar ik schat dat er nu alsnog een formaat dubbeltje over is. Beest heeft er voor de rest nergens last van. Heeft geen pijn, zit niet overmatig te krabben of bijten. Het lijkt wel alsof het er op eens zomaar was.

Hoe kan dit ineens?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 3 februari 2015 @ 11:22:58 #247
95752 crew  Chell
Kluns
pi_149321191
Mijn twee jonge katten (bijna drie) zijn ineens superonaardig tegen mijn oude dametje (14). De oude dame is inmiddels helemaal van slag, heeft in mijn bed geplast en is schrikkerig.

Ik heb ze vandaag maar even apart opgesloten, maar ik weet eigenlijk niet of ik daarmee niet meer schade aanricht. De oude kat lijkt niet ziek ofzo. Geen idee wat ik er nou mee aan moet. Ze zijn nooit dikke vriendjes met elkaar geweest, maar tot voor kort ging het prima.

Ik heb een Feliway verdamper besteld, hopelijk haalt dat wat uit. Over een week of zes ga ik verhuizen en hebben ze allemaal wat meer ruimte.

Iemand nog meer tips?
pi_149328267
quote:
5s.gif Op maandag 2 februari 2015 16:18 schreef LostFormat het volgende:
M'n oude kater heeft opeens een open wond op z'n rug. Beestje is iets van 14 ondertussen, heeft wel eens mot met m'n andere kat maar nooit meer dan klapjes. Ik voelde gisteren opeens een harde korst. Ik had eerst niet door wat het was dus had de helft er al afgetrokken. Korst was groter dan de wond op haar rug maar ik schat dat er nu alsnog een formaat dubbeltje over is. Beest heeft er voor de rest nergens last van. Heeft geen pijn, zit niet overmatig te krabben of bijten. Het lijkt wel alsof het er op eens zomaar was.

Hoe kan dit ineens?
Geen idee, lijkt me een goeie vraag voor een dierenarts (er is hier ook een topic waar je je vragen aan een dierenarts kan stellen). Misschien gevochten, abces wat kapot is gegaan?
pi_149328529
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 11:22 schreef Chell het volgende:
Mijn twee jonge katten (bijna drie) zijn ineens superonaardig tegen mijn oude dametje (14). De oude dame is inmiddels helemaal van slag, heeft in mijn bed geplast en is schrikkerig.

Ik heb ze vandaag maar even apart opgesloten, maar ik weet eigenlijk niet of ik daarmee niet meer schade aanricht. De oude kat lijkt niet ziek ofzo. Geen idee wat ik er nou mee aan moet. Ze zijn nooit dikke vriendjes met elkaar geweest, maar tot voor kort ging het prima.

Ik heb een Feliway verdamper besteld, hopelijk haalt dat wat uit. Over een week of zes ga ik verhuizen en hebben ze allemaal wat meer ruimte.

Iemand nog meer tips?
Zorg dat ze elkaar zo goed mogelijk uit de weg kunnen gaan, en de oude poes niet zo makkelijk klemgezet kan worden. Dus zorg dat ze goed de hoogte in kunnen (op die manier vergroot je de ruimte), krabpaal naast een kast waarmee ze door kunnen springen op de kast, plankjes, etc. En zorg voor voldoende kattenbakken op verschillende plekken in huis, zodat poes rustig op de bak durft te gaan zonder dat er een buiten de bak zit te klieren.
En misschien poes even na laten kijken, om uit te sluiten dat er toch niet iets aan de hand is wat de andere 2 toch oppikken? Hier is dat 'n keer het geval geweest, oudere poes had wat last van haar rug en dat was ineens enorm leuk om tegenaan te meppen }:|
Oh, en de andere 2 meer bezig houden, spelen, voedselverrijking, dat soort dingen, zodat ze daarmee al wat energie kwijt zijn. Ik denk dat apart zetten en poes even haar rust gunnen geen kwaad kan, je er echt mee gaan bemoeien kan wel kwaad, dan kan het erger worden (ze vertonen toch normaal gedrag zo te horen, al zien wij dat anders). Feliway kan helpen, en mocht het zo door blijven gaan; er zijn ook gedragstherapeutes (waarvan sommige ook een gratis telefonisch spreekuur hebben voor korte/simpelere vragen). Hopelijk trekt het allemaal snel weer bij :)
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 3 februari 2015 @ 17:06:59 #250
95752 crew  Chell
Kluns
pi_149331281
Poes vandaag even apart houden lijkt wel een goede zet geweest te zijn. Ze oogt wat zekerder en minder stressig en weer meer haar irritante zelf ;)

De Feliway hangt ook. Dacht de poezels ook een plezier te doen met catnip spray op de speeltjes, maar ik geloof dat dat toch minder effect heeft dan echte catnip.

Het valt me wel op dat poes wat diarree heeft. Even in de gaten houden dus, anders morgen maar even langs de dokter met de oude dame.
pi_149332394
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:06 schreef Chell het volgende:
valt me wel op dat poes wat diarree heeft. Even in de gaten houden dus, anders morgen maar even langs de dokter met de oude dame.
Diarree kan ook gevolg zijn van stress , is mijn dikkerd erg gevoelig voor
  dinsdag 3 februari 2015 @ 21:43:04 #252
379089 Bami-Powner
Saffraanexpert
pi_149341367
het zijn kadden
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_149474817
M'n kat is geopereerd en probeert de hele tijd haar (ene) externe hechting los te trekken. Een romper wil ze niet aan ( :') ) is er iets anders wat ik kan doen? Hij wordt er donderdag uitgehaald.
wat kijk jij
pi_149476543
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:10 schreef housesoftheholy het volgende:
M'n kat is geopereerd en probeert de hele tijd haar (ene) externe hechting los te trekken. Een romper wil ze niet aan ( :') ) is er iets anders wat ik kan doen? Hij wordt er donderdag uitgehaald.
Vrees dat er dan weinig anders op zit dan een kap of mooncollar, als ze de hechting er uit trekt of het wondje vies maakt, ben je waarschijnlijk verder van huis (ook al is het er maar 1, die zit er vast niet zonder reden). En anders even overleggen met je dierenarts :)
pi_149499465
Wij hadden hetzelfde, eerst hadden we het even aangekeken maar dat is niet te doen, we moesten hem continu in de gaten houden of hij er niet aan zat; uiteindelijk raakte het wondje ontstoken en had de kat koorts, dus toen moest hij aan de medicijnen en een kap om. Als ik er nu aan terugdenk, denk ik: "We hadden hem veel eerder die kap om moeten doen".

Het is zielig, maar ik moet zeggen dat hij er behoorlijk snel aan gewend raakte.

Zo zag het er uit:


edit: hij is trouwens helemaal hersteld :)
pi_149531727
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 08:41 schreef VenetianSnares het volgende:
Wij hadden hetzelfde, eerst hadden we het even aangekeken maar dat is niet te doen, we moesten hem continu in de gaten houden of hij er niet aan zat; uiteindelijk raakte het wondje ontstoken en had de kat koorts, dus toen moest hij aan de medicijnen en een kap om. Als ik er nu aan terugdenk, denk ik: "We hadden hem veel eerder die kap om moeten doen".

Het is zielig, maar ik moet zeggen dat hij er behoorlijk snel aan gewend raakte.

Zo zag het er uit:
[ afbeelding ]

edit: hij is trouwens helemaal hersteld :)
Wat een mooie tafellamp heb je daar staan :P
pi_149534769
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 09:03 schreef purplenarcis het volgende:

[..]

Wat een mooie tafellamp heb je daar staan :P
De reclame op Fok past zich onmiddellijk aan :D
pi_150880084
Hoi, een vraagje: Waar hebben jullie de kattenbak staan?

Ik ga verhuizen, en nu staat de kattenbak in een ruime gangkast met een kattenluikje in de kastdeur, maar zo'n kast hebben we in het volgende appartement niet. Ik ben benieuwd naar wat jullie een handige plaats vinden :)
freedom is just another word for nothing left to lose
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 maart 2015 @ 13:09:31 #259
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_150880325
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:59 schreef Lot_1 het volgende:
Hoi, een vraagje: Waar hebben jullie de kattenbak staan?

Bijkeuken in een hoekje waar ze zonder gestoord gebruik kan maken van haar bak :P.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_150882586
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:59 schreef Lot_1 het volgende:
Hoi, een vraagje: Waar hebben jullie de kattenbak staan?

Ik ga verhuizen, en nu staat de kattenbak in een ruime gangkast met een kattenluikje in de kastdeur, maar zo'n kast hebben we in het volgende appartement niet. Ik ben benieuwd naar wat jullie een handige plaats vinden :)
Helaas hebben wij geen ideaal plekje voor de kattenbakken. Eerst stond er een boven in de logeerkamer en een bij de trap vd keuken. Alleen waren de katten het daar niet mee eens :6 dus nu staan ze beide in een hoek in de woonkamer.
Duvel & Niels
pi_150882692
In ons appartement had ik de kattenbak in de badkamer staan. Dat was de enigste plek waar echt ruimte ervoor was.
Beter vind ik een hoekje in de studeerkamer of gewoon op de gang, zoals we nu dus hebben :P
pi_150883242
Hier ook in de bijkeuken. Maar er bestaan tegenwoordig meubels waar de kattenbak in kan als je dat fijner vind.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_150883445
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:59 schreef Lot_1 het volgende:
Hoi, een vraagje: Waar hebben jullie de kattenbak staan?

In de keuken.
Is ruimte en bij geproduceerde stank kan de balkondeur even open :D
  maandag 23 maart 2015 @ 11:58:51 #264
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_150943582
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 15:30 schreef valentijn101 het volgende:
Hier ook in de bijkeuken. Maar er bestaan tegenwoordig meubels waar de kattenbak in kan als je dat fijner vind.
Zoiets zoek ik nog steeds, maar zijn die niet erg duur?
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_150944060
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:58 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Zoiets zoek ik nog steeds, maar zijn die niet erg duur?
Kijk eens op ikeahack. Daar staat heel veel kattenbakken-meubels die je met een paar aanpassingen van Ikeameubels kan maken. Ik heb even geen link want mobiel, maar als je op cats zoekt komt het meestal al naar voren.
Duvel & Niels
pi_150944107


De meeste zijn best duur. Maar je kunt natuurlijk ook een kastje bij de kringloop halen en daar zelf een ingang in maken.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  maandag 23 maart 2015 @ 12:20:32 #267
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_150944112
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 12:18 schreef Duufje het volgende:

[..]

Kijk eens op ikeahack. Daar staat heel veel kattenbakken-meubels die je met een paar aanpassingen van Ikeameubels kan maken. Ik heb even geen link want mobiel, maar als je op cats zoekt komt het meestal al naar voren.
Ik ben niet zo erg handig, maar bedankt voor de tip !
Ik woon sowieso heel erg klein, dus ik denk dat een standaardmeubel al te groot is.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  maandag 23 maart 2015 @ 12:20:58 #268
92409 Twinky
Little star.
pi_150944118
Wij hebben een inbouwkast in de woonkamer. Daarin staat de bak: hij maakt zelf de deur open en gaat erop. Wij doen dan de deur weer dicht (slotje staat uit dus tegen de sponning).

Verder zitten onze spelletjes in de kast en die worden wel een beetje stoffig van de korrels.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 00:39:47 #269
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_150971953
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 12:20 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik ben niet zo erg handig, maar bedankt voor de tip !
Ik woon sowieso heel erg klein, dus ik denk dat een standaardmeubel al te groot is.
Je kent vast wel iemand met een decoupeerzaag, het is vaak gewoon een kwestie van een gat zag en klaar.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  donderdag 26 maart 2015 @ 09:14:35 #270
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_151047173
Wij zitten te denken om naast onze twee poezen een raskitten erbij te nemen. Onze huidige poezen komen uit het asiel en zijn drie en vijf jaar oud en altijd samen geweest. De raskitten die we er mogelijk bij willen nemen wordt een Ragdoll.

Naast de vraag hoe het zal gaan met de introductie en acceptatie van de nieuwe kitten heb ik wel een paar praktische vragen.

- De kitten zal zeker in het begin apart voor nodig hebben en waarschijnlijk later ook specifieke Ragdol voeding. Onze andere katten krijgen nu brokken van Prins. Hoe zorgen we ervoor dat de katten niet uit elkaars bakje gaan eten? Het lijkt me niet de bedoeling om ze constant gescheiden van elkaar te houden in aparte kamers.
- De huidige poezen gebruiken nu samen een kattenbak en dat gaat prima. In neem aan dat de beste optie is om er nog een bak bij te nemen als de kitten erbij komt?
- Zelf wonen zelf niet al te groot in een appartement met een woonkamer/keuken en aparte slaapkamer. Twee katten daar houden is prima, maar ik twijfel of een derde er nog wel bij past.

Ben benieuwd of iemand ervaring heeft met het plaatsen van een kitten bij twee katten en advies/antwoord kan geven op mijn vragen :)
  donderdag 26 maart 2015 @ 09:18:05 #271
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151047264
Ik zou het niet doen en dan vooral vanwege de kleine ruimte. Een mooi plan om te bewaren voor na een verhuizing naar een groter huis.
The love you take is equal to the love you make.
pi_151049139
Aparte voeding is niet nodig. Alleen in het begin kitten brokken en daarna kan je gewoon hetzelfde geven. Al die ras specifieke brokjes vind ik maar onzin.
Ik geef mijn katten graanvrije brokken en heb vorig jaar toen we een kitten erbij kregen gewoon naar een brok gezocht die ze allemaal mochten hebben.

De ruimte kan je denk ik alleen zelf echt goed inschatten. Toen ik zelf nog in zo'n appartement woonde was 2 katten wel het maximale eigenlijk, maar dan hadden we er ook een hond bij :P
Om extra ruimte voor de katten te creëren kan je een extra krabpaal neerzetten of plankjes voor ze aan de muur maken. En zorg voor genoeg speeltjes.
Nog een kattenbak zou ik ook zeker aanraden.
pi_151049808
Goed dat je er eerst over nadenkt :) Maar ik sluit me bij Lienekien aan, doen als je meer ruimte hebt, het klinkt al aan de kleine kant voor 2 en de ruimte zou voor problemen kunnen zorgen, ongeacht of er een goede klik met je eigen katten is.

Mocht je dat toch willen doen, hou dan rekening met de volgende dingen:
-Als er geen goede klik is, of de katten simpelweg behoefte hebben aan meer ruimte, kun je de ruimte dan vergroten? Dus op meerdere plaatsen de katten de hoogte in laten gaan, en ben je bereid je woning aan te passen om meer ruimte te creëren?
-Je zou dan beter een poes erbij kunnen nemen, katers verlaten de groep als ze wat ouder worden en zoeken een eigen territorium, dus voor de meeste kans op succes is een poes aan te raden. Kittens worden vaak (niet altijd!) wel geaccepteerd door oudere katten, maar kijk ook zeker naar je eigen katten. Zijn het 2 rustige poezen dan is zo'n kleine stuiterbal ook al sneller teveel van het goede.
-Wat betreft introductie, aangeraden wordt om dit rustig aan te doen, dus het kitten in eerste instantie apart te houden, en langzaamaan geuren uit te wisselen zodat de hele introductie langzaam verloopt. Dit zal bij jullie al lastig gaan ivm de kleine ruimte (het kitten zou dan in de slaapkamer opgesloten moeten worden en jullie katten zullen het kitten misschien eerder als indringer kunnen zien bij ruimtegebrek). Ineens bij elkaar zetten kan goed gaan hoor, maar blijft een groter risico, en als het niet goed gaat, zul je alsnog de introductie vanaf stap 1 moeten doen voor meer kans op succes.
-Wat betreft kattenbakken, aangeraden wordt 1 per kat +1, die in verschillende ruimtes staan, om problemen te voorkomen. Nu gaat 1 bak bij jullie prima, en zijn er genoeg mensen met minder bakken op de hoeveelheid katten die ze hebben, maar ik zou er minimaal 1 extra bak bijzetten. En dat is ook iets om over na te denken, als dat wel problemen oplevert, zijn jullie dan ook bereid om meerdere kattenbakken op verschillende plaatsen in huis te hebben? (Dit geldt overigens ook voor andere bronnen zoals voer-/waterbakjes, om spanningen te voorkomen)
-Katten apart voeren kan op verschillende manieren: op gepaste tijden voeren en erbij blijven - een soort mand/kooi/kastje maken met kattenluikjes op chip - voerbakjes op chip aanschaffen (al zie ik die dingen pas sinds kort, weet niet hoe goed 't werkt). Of gewoon een voer zoeken wat ze allemaal mogen :P
-Zijn de poezen vriendjes? Dus slapen ze tegen elkaar aan, wassen ze elkaar, e.d.? Als ze bijvoorbeeld wel samen op de bank liggen maar allebei op een eigen kant, dan tolereren ze elkaar wel, maar zijn het dus geen vriendjes. Daar nog een kat bijzetten zal ook sneller problemen geven.

Het kan zeker allemaal goed gaan met minder bakken, weinig ruimte en door het kitten ineens bij je eigen dames te zetten, hoor! Die verhalen zijn er ook genoeg te vinden :) Maar ik denk dat het geen kwaad kan om stil te staan bij een 'wat als...' scenario. En omdat je zo te horen weinig ruimte hebt, zou ik het risico niet nemen. Ik heb zelf katten die geen vriendjes zijn, dat wil je echt niet in een te kleine ruimte, vandaar dat ik wat meer stil sta bij wat als het niet goed gaat. Hier gaat dat nu overigens prima doordat ze voldoende ruimte hebben en meerdere bronnen, maar vriendjes zullen het nooit worden.
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:15:15 #274
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_151050217
Bedankt voor de eerste adviezen en het bevestigen van mijn vermoedens ;)

De twee huidige poezen toleren elkaar prima maar echt vriendjes zijn het nou ook weer niet. Heel af en toe snuffelen ze wel aan elkaar maar nagenoeg altijd zit er wel ruimte tussen die twee in. Ze zitten ook genoeg achter elkaar aan en lopen elkaar regelmatig uit te dagen maar dat blijft bij heel kort blazen af en toe.

Ik voorzie de meeste problemen qua ruimte en aparte voederbakjes en de extra kattenbak, die is er niet echt en kunnen we ook niet extra creëren. En dan ook idem voor de introductie, de enige optie is dan inderdaad om de kitten 'op te sluiten' in de slaapkamer.
pi_151050408
Als je poezen geen vriendjes zijn, zou ik het zeker niet doen! Dan heb je dadelijk 3 katten die op zichzelf zijn ipv een groep, die alle drie behoefte hebben aan meer ruimte en eigen bronnen, en een stressvol geheel. Er wordt vast niet tot bloedens toe gevochten hoor, maar constante stress is voor de katten verre van prettig natuurlijk. Hoe leuk een extra katje voor jullie ook zou zijn, ik zou het pas overwegen als je veel meer ruimte hebt en je er liefst 2 kan nemen, die elkaar bezig houden en vriendjes zijn en dat terwijl je huidige poezen ook voldoende ruimte en rust hebben.
pi_151122969
Hoi allemaal, hier nog even een kattenvraagje :)

Ik deel mijn huis met twee kattenzusjes: Lily en Lois (ze zijn nu anderhalf jaar). Helaas heeft Lois vorig jaar een ernstige epileptische aanval gehad die ze maar tenauwernood heeft overleefd. Er zijn verschillende onderzoeken gedaan, maar al haar bloedwaarden laten een vrij normaal beeld zien. Ook uit een hersenscan zijn geen afwijkingen gebleken.

Om te voorkomen dat ze nog een keer zo'n enge aanval krijgt, slikt Lois twee keer per dag Phenobarbital. Het is een schat, dus het toedienen van de pillen gaat soepel. Echter, het probleem is dat ik haar dan eerst moet 'vangen'. Zodra ze hoort dat ik het pillendoosje pak, rent ze heel hard weg en verstopt ze zich op plekken waarvan ze weet ik dat ik haar niet kan pakken, bijvoorbeeld onder mijn bed. Dit levert soms wel stress op, voor ons allebei. Vooral als ik bijvoorbeeld naar mijn werk moet en niet veel tijd heb. Ik heb van alles geprobeerd, zoals bijvoorbeeld lokken met een snoepje of het pilletje in haar eten verstoppen, maar ze is daar gewoon te slim voor en heeft het meteen door ;)

Zijn er hier misschien nog mensen die tips hebben om Lois iets makkelijker te laten verlopen?
pi_151123533
Paar dingen die in me opkomen:

-Heb je het als pilletje in haar eten gestopt, of helemaal fijn gemalen? Dat laatste wil nog wel 'ns helpen (als dat mag met die pilletjes). Er is ook een product genaamd EasyPill, zelf geen ervaring mee, maar misschien is dat wat voor haar.
-Het probleem begint dus als jij het pillendoosje pakt? Pillen ergens anders in doen om die ingebouwde reactie te doorbreken, dus ergens in doen wat een heel ander geluid maakt. En indien nodig, op andere tijden geven om dat patroon nog verder te doorbreken (als de tijden verleggen mag met die pilletjes). Een nieuw patroon aanleren kan best een tijdje duren, maar ik zou wel gaan proberen die hele weg-ren-reactie te gaan doorbreken. Of rammel 'ns met dat potje en zet 't vervolgens (natuurlijk dicht) op de grond, ga zelf iets anders doen en laat haar, op haar eigen tempo, maar ontdekken dat het potje niet eng is.
-Ik zorg altijd dat ik een beloning erbij hou, zodat de kat daar op focust en het vervelende moment gelinkt wordt aan iets leuks, en sneller vergeten wordt. Dus op zoek naar iets waar ze he-le-maal weg van is en dat erbij houden, om de hele ervaring leuker te maken.
-Uit proberen te vinden wat er nou precies de oorzaak was van die aanval, zodat ze mogelijk compleet kan stoppen met medicatie. Misschien had ze stiekem iets giftigs gegeten? Er is ook een dierenarts op Fok, misschien heeft die nog advies :) F&F / Stel je vragen aan de dierenarts! deel 31
pi_151210238
Bedankt voor je tips. Zeer bruikbaar :)

Ze krijgt haar lievelingssnoepjes direct nadat ze het pilletje heeft ingenomen. En 's avonds gaan we daarna ook nog even spelen. Ik probeer het dus altijd wel aan iets leuks te koppelen en ze lijkt het vrij snel weer vergeten. Maar ja, het blijft dus een steeds terugkerend iets.

Ik heb naar aanleiding van je tips gisteren voor het eerst geprobeerd om het doosje even op een onverwachte plek (midden in de woonkamer) neer te leggen. Eerst was het *zoef* wegwezen en onder de bank verstoppen, maar nadat zuslief het doosje wel grappig bleek te vinden, werd er toch door beide dames even mee gespeeld. Toeval of niet, maar ze liet zich gisteren en vanochtend makkelijker overreden om mee te werken. Waarschijnlijk was het doosje op zichzelf dus toch enger voor d'r dan ik had ingeschat. Bijzonder toch wat er in zo'n kopje allemaal omgaat.

Ja en stoppen met de medicatie is het doel. We zijn al aan het afbouwen, maar de dierenarts vindt helemaal stoppen op dit moment nog niet te adviseren. Uit de bloedtesten direct na haar aanval bleek niets vreemds. Eigenlijk 'jammer' want het was makkelijker geweest als de oorzaak duidelijk was. Misschien toch nog eens een keertje bij de dierenarts navragen of er nog nader onderzoek gedaan kan worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Enrica op 31-03-2015 00:09:17 ]
pi_151211354
Stop het pilletje in bv 'n Vitacraft Catstick stukje, zorg dat je 'n aantal kleine stukjes en dat ene iets groter met pil bij de hand hebt, geef het stukje met pil eerst en dan gelijk het 2de stukje, beetje pushen zodat ze het doorslikt. Doe de brokjes even weg anders kots ze het misschien weer uit. Zorg dat ze het doosje etc niet ziet en het werkt perfect hier. :) Wat zijn ze toch clever ;)
pi_151214754
@killerkip69, helaas werkt dat lang niet bij alle katten, en zijn er zat die het meteen doorhebben. Hier werkt het dus ook niet, al had ik dat wel graag gewild, is een stuk handiger :P Geniet van je slimmerik, zou ik zeggen :D

@Enrica, fijn te horen :) Hopelijk blijft zoiets simpels als even het doosje geven werken, katten... O+ Ik hoop dat het goed gaat met medicatie afbouwen en dat ze geen aanvallen meer krijgt, lijkt me zo enorm naar om te zien bij je eigen kat.
  roze maandag 6 april 2015 @ 21:51:22 #281
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_151432845
Mijn kat heeft ineens een zwart vlekje op haar gebit, is dit erg?
Your beauty never ever scared me.
  dinsdag 7 april 2015 @ 06:13:53 #282
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_151440171
Tip: Bij AH zijn nu kwarteleitjes te krijgen

http://www.ah.nl/producte(...)harrel-kwarteleieren

Harstikke gezond en veel katten vinden het reuze interessant (helpt ook tegen verveling en stress!)

Ik maak aan de zijkant een barstje in de schaal zodat er al wat vocht uithangt en leg hem dan in een bakje. Kat is er net ruim drie kwartier mee bezig geweest. Likken, met de poot er op drukken, kijken of ie er in kan happen. Uiteindelijk lag er alleen nog een leeg schilletje. Kwam luid spinnend de keuken uit. :D O+

Het is geen vraag maar wou het even delen. :)
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_151446365
een kattenmededeling:
quote:
Na een succesvolle crowdfundingcampagne opent Kopjes op woensdag 22 april haar deuren in de Amsterdamse Baarsjes.
Hiermee is het eerste kattencafé van Nederland in Amsterdam een feit.
Na New York, Londen en Parijs kon Amsterdam niet langer op zich laten wachten. In Kopjes aan de Marco Polostraat 211 in Amsterdam West wonen acht katten, met liefde geselecteerd door twee asielen in Amsterdam: Stichting Dierenleed in Amsterdam Noord en het Dierenopvangcentrum Amsterdam.
http://www.culy.nl/inspir(...)nd-opent-binnenkort/
  dinsdag 7 april 2015 @ 13:22:50 #284
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_151446864
quote:
O, wat leuk, nog een reden om weer eens naar Amsterdam te gaan! (We hadden al: De Poezenboot en Het Kattenkabinet) O+

Meteen een vraag, nu ik hier toch ben.
Onze buren aan de overkant hebben een witte kater

Wat een mooierd hè
En die struint door alle tuinen.
Ook bij ons dus. En bij ons wonen al drie poezen. Hier wordt van poezen gehouden. Witje krijgt dus ook een aai wanneer hij in de buurt is, of we spelen even met hem. En dat vindt hij leuk, dus nu zit hij altijd bij ons in de tuin (niet binnen). Thuis komt hij amper meer. Die mensen vinden dat niet leuk natuurlijk. Altijd als ze langslopen om hun hond uit te laten zien ze Witje bij ons in de tuin zitten. Ze houden hem nu vaker binnen, zodat ze hem ook nog eens zien.
Ik weet niet goed hoe ik Witje uit onze tuin kan houden, ik vind het ook niet nodig, hoe meer katten hoe mee vreugd natuurlijk maar ik vind 't wel zielig voor die mensen eigenlijk.

Nu is er een tweede probleem gerezen en dat is dat het steeds mooier weer wordt en dus staat de tuindeur geregeld open. En Witje weet inmiddels de weg naar ons kattenvoer. En hij is een hele grote schrokker! Een bak brokken voor drie poezen voor een hele dag werkt hij in tien minuten naar binnen. En dat vind ik niet leuk! Ik kan moeilijk de brokken wegzetten (onze eigen poezen willen immers ook zo nu en dan een hapje eten) en ik ga straks 's zomers ook de tuindeuren niet dicht houden natuurlijk.

Hoe moet ik dat nu oplossen?
  woensdag 8 april 2015 @ 01:03:32 #285
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_151472913
Ik heb een soortgelijk probleem Gwywen. Mijn kat heeft meerdere kattenvriendjes die regelmatig in mijn tuintje rondhangen. Hele lieve katten. Eentje, een poezebeest, zit altijd te loeren om naar binnen te kunnen. Die is wel eens naar binnen geglipt om zich tegoed te doen aan de brokjes. Dus dat weet ze. Krijg je niet meer uit het kopje. Die anderen zijn minder brutaal maar als de deur open staat lopen ze wel naar binnen. Vorige zomer zelfs eentje die met veel kabaal door het dakraam naar binnen kwam.

De enige oplossing die ik kon bedenken zijn horren voor de ramen en de achterdeur. -O- Het is niet ideaal maar dan kan de zaak iig open.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_151473068
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:22 schreef Gwywen het volgende:

[..]

O, wat leuk, nog een reden om weer eens naar Amsterdam te gaan! (We hadden al: De Poezenboot en Het Kattenkabinet) O+

Meteen een vraag, nu ik hier toch ben.
Onze buren aan de overkant hebben een witte kater

Wat een mooierd hè
En die struint door alle tuinen.
Ook bij ons dus. En bij ons wonen al drie poezen. Hier wordt van poezen gehouden. Witje krijgt dus ook een aai wanneer hij in de buurt is, of we spelen even met hem. En dat vindt hij leuk, dus nu zit hij altijd bij ons in de tuin (niet binnen). Thuis komt hij amper meer. Die mensen vinden dat niet leuk natuurlijk. Altijd als ze langslopen om hun hond uit te laten zien ze Witje bij ons in de tuin zitten. Ze houden hem nu vaker binnen, zodat ze hem ook nog eens zien.
Ik weet niet goed hoe ik Witje uit onze tuin kan houden, ik vind het ook niet nodig, hoe meer katten hoe mee vreugd natuurlijk maar ik vind 't wel zielig voor die mensen eigenlijk.

Nu is er een tweede probleem gerezen en dat is dat het steeds mooier weer wordt en dus staat de tuindeur geregeld open. En Witje weet inmiddels de weg naar ons kattenvoer. En hij is een hele grote schrokker! Een bak brokken voor drie poezen voor een hele dag werkt hij in tien minuten naar binnen. En dat vind ik niet leuk! Ik kan moeilijk de brokken wegzetten (onze eigen poezen willen immers ook zo nu en dan een hapje eten) en ik ga straks 's zomers ook de tuindeuren niet dicht houden natuurlijk.

Hoe moet ik dat nu oplossen?
Ophouden met andermans katten eten te geven! Al zal het goed bedoelt zijn.

Het zijn al lastige eters etc..Niet zeker of dit de reden is dat die kat niet naar z'n eigen huisje gaat, tis er miss ook niet zo gezellig. :?

Normaal komen ze altijd terug, maar om te beginnen eens ophouden met die lieve witte poes eten te geven! :r
  woensdag 8 april 2015 @ 01:40:49 #287
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_151473259
quote:
3s.gif Op woensdag 8 april 2015 01:19 schreef killerkip69 het volgende:

[..]

Ophouden met andermans katten eten te geven! Al zal het goed bedoelt zijn.

Het zijn al lastige eters etc..Niet zeker of dit de reden is dat die kat niet naar z'n eigen huisje gaat, tis er miss ook niet zo gezellig. :?

Normaal komen ze altijd terug, maar om te beginnen eens ophouden met die lieve witte poes eten te geven! :r
Misschien is het een idee voortaan eerst goed te lezen voor je iets aanneemt?
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_151474585
Er zijn wel wat opties, zoals horren, al zou ik dat zelf niet fijn vinden. Je katten alleen op gezette tijden gaan voeren, maar dat zouden mijn katten weer niet fijn vinden :+ Je kan ook een kooi-achtig iets maken (van hout, of in een kastje wegwerken) met kattenluikje op chip, en daar het eten in zetten. Maar inmiddels is er ook een voerbak op chip :) Zelf geen ervaring mee, weet niet of ie bijvoorbeeld makkelijk open te maken is zonder de juiste chip, maar dit ding dus:

pi_151476495
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 08:26 schreef Holyme het volgende:
Er zijn wel wat opties, zoals horren, al zou ik dat zelf niet fijn vinden. Je katten alleen op gezette tijden gaan voeren, maar dat zouden mijn katten weer niet fijn vinden :+ Je kan ook een kooi-achtig iets maken (van hout, of in een kastje wegwerken) met kattenluikje op chip, en daar het eten in zetten. Maar inmiddels is er ook een voerbak op chip :) Zelf geen ervaring mee, weet niet of ie bijvoorbeeld makkelijk open te maken is zonder de juiste chip, maar dit ding dus:

[ afbeelding ]
zo, 119 euro!
http://www.zooplus.nl/sho(...)2i5sQCFScHwwodvGkAhQ
  woensdag 8 april 2015 @ 10:28:24 #290
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_151476750
quote:
3s.gif Op woensdag 8 april 2015 01:19 schreef killerkip69 het volgende:

[..]

Ophouden met andermans katten eten te geven! Al zal het goed bedoelt zijn.

Het zijn al lastige eters etc..Niet zeker of dit de reden is dat die kat niet naar z'n eigen huisje gaat, tis er miss ook niet zo gezellig. :?

Normaal komen ze altijd terug, maar om te beginnen eens ophouden met die lieve witte poes eten te geven! :r
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 01:40 schreef Rica het volgende:

[..]

Misschien is het een idee voortaan eerst goed te lezen voor je iets aanneemt?
Ik wou net zeggen, volgens mij had ik juist geschreven dat wij alleen maar aaien en spelen en hij op eigen gelegenheid eens binnen is geglipt en dat ik juist NIET wil dat hij bij ons komt snaaien.

Een elektronische voerbak vind ik veel te duur, een hor is misschien wel een beter alternatief, daar had ik zelf nog niet aan gedacht.
Blijft wel dat ik dan elke keer de (hor)deur moet blijven opendoen voor die zeurpieten van mijzelf...
Terwijl ik dit zit te typen schiet me te binnen dat ik zo'n ding heb om over de taart heen te zetten, tegen vliegen, dat kan ik natuurlijk ook over het kattenvoer heen zetten. Maar ook dan moet ik het zelf steeds weghalen als ze een hapje willen eten.
Een kat iets afleren (vooral waar het eten betreft) is vrijwel onmogelijk, dat weet ik inmiddels wel. :P
  woensdag 8 april 2015 @ 10:53:17 #291
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_151477292
Volgens mij ben je veel tijd kwijt die Sure Feed schoon te houden. Mijn bakjes spoel ik even vlug onder de kraan maar die hebben geen scharnieren, moeilijke hoekjes en gaatjes of elektronische onderdelen.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_151477303
en slimme katten weten een hor ook wel open te duwen (domme ook?)
  woensdag 8 april 2015 @ 10:57:17 #293
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_151477383
Ja, daar heb je gelijk in, zo'n hordeur met magneetjes hoeven ze alleen maar even tegenaan te gaan staan met hun voorpoten. Domme katten lopen gewoon door, dan gaat-ie ook open :P
Idee: een hordeur die naar buiten toe opengaat.
pi_151477516
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 10:57 schreef Gwywen het volgende:
Ja, daar heb je gelijk in, zo'n hordeur met magneetjes hoeven ze alleen maar even tegenaan te gaan staan met hun voorpoten. Domme katten lopen gewoon door, dan gaat-ie ook open :P
Idee: een hordeur die naar buiten toe opengaat.
net als koelkast open te krijgen door pootje erachter te haken?
  woensdag 8 april 2015 @ 11:33:27 #295
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_151478226
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 11:03 schreef computergirl het volgende:

[..]

net als koelkast open te krijgen door pootje erachter te haken?
Zo slim zijn die van mij niet, gelukkig!
Maar één van de drie weet hoe je deuren openmaakt (die springt op de deurkruk), de andere twee kunnen alleen linksom draaiende deuren open krijgen, bij rechtsom draaiende deuren staan ze met volle kracht tegen de deurpost te duwen :D
Beetje dit idee :D
pi_151479057
quote:
Daar had ik nog niet naar gekeken :X Ik verwacht dat er wel meer merken met zoiets op de markt zullen komen, hopelijk zijn die wat goedkoper. Kan me nl best voorstellen dat het in sommige gevallen heel handig kan zijn, en tis minder lomp dan een voerkooi.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 11:33 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Zo slim zijn die van mij niet, gelukkig!
Maar één van de drie weet hoe je deuren openmaakt (die springt op de deurkruk), de andere twee kunnen alleen linksom draaiende deuren open krijgen, bij rechtsom draaiende deuren staan ze met volle kracht tegen de deurpost te duwen :D
Beetje dit idee :D
[ afbeelding ]
:D :')
  woensdag 8 april 2015 @ 12:19:11 #297
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151479473
Ik heb de tuindeur eigenlijk nooit open als ik niet zelf in de buurt ben. Op mijn vorige adres kwam er dan wel eens een kater binnen die tegen de gordijnen ging sproeien en een van mijn eigen katten werd daar helemaal gek van. Dus als ik de kamer uitging, deed ik eerst de deuren weer dicht.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 9 april 2015 @ 01:39:22 #298
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_151504757
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 10:53 schreef computergirl het volgende:
en slimme katten weten een hor ook wel open te duwen (domme ook?)
Tot nu toe nog niet gebeurd. Het is ook geen ideale oplossing maar je moet iets. Wat wel eens gebeurd is dat er eentje tegen het kattenluikje staat te rammen (echt, je denkt wat gebeurt daar in godsnaam, zo'n herrie) en dat mijn eigen kat gaat kijken wie er is. Komt dan te dichtbij de sure flap en die op de chip reageert. Luikje wordt ontgrendeld en buurkat kan naar binnen.

Wel eens gekeken wat mijn eigen dan doet als een vreemde kat naar binnen loopt. Het huis en territorium verdedigen en de andere kat wegjagen? Vechten en de andere kat aanvliegen? Nope. Hij ging aan de kat zijn kont ruiken terwijl die zijn brokjes aan het opvreten was. :{
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_151505859
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 01:39 schreef Rica het volgende:

Wel eens gekeken wat mijn eigen dan doet als een vreemde kat naar binnen loopt. Het huis en territorium verdedigen en de andere kat wegjagen? Vechten en de andere kat aanvliegen? Nope. Hij ging aan de kat zijn kont ruiken terwijl die zijn brokjes aan het opvreten was. :{
_O-
  donderdag 9 april 2015 @ 11:45:19 #300
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_151510334
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 01:39 schreef Rica het volgende:

[..]

Tot nu toe nog niet gebeurd. Het is ook geen ideale oplossing maar je moet iets. Wat wel eens gebeurd is dat er eentje tegen het kattenluikje staat te rammen (echt, je denkt wat gebeurt daar in godsnaam, zo'n herrie) en dat mijn eigen kat gaat kijken wie er is. Komt dan te dichtbij de sure flap en die op de chip reageert. Luikje wordt ontgrendeld en buurkat kan naar binnen.

:D
Kattenluikje naar de bijkeuken (waar 't voer staat) zou bij ons mss wel een oplossing zijn om de buurpoes bij het eten vandaan te houden. Die heeft namelijk geen idee waar zo'n luikje toe dient.
Ik vind 't ergens wel zielig hoor, roep ik vanmorgen voor 't eten, komen er vanuit de tuin vier poezen aangerend, ééntje krijgt dan de deur in z'n snufferd.
Soms fantaseren mijn dochter en ik wel eens dat de buren 'm niet meer willen, en dat wij hem dan nemen. O+
  zaterdag 11 april 2015 @ 22:27:27 #301
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_151592959
Mijn katten verstoppen zich al als er iemand binnenkomt. Ze zijn echt alleen gewend aan mij. Ze zijn niet gewend aan andere mensen (bezoek) en ook dieren. Toch zou ik graag een hond in huis nemen. Denken jullie dat dit gaat lukken of moet ik daarvan af zien zolang ik deze katten heb. Ik denk zelf aan een puppy (een herder,husky of een border collie).
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')