Mooiquote:Op dinsdag 2 december 2014 15:04 schreef Spezza19 het volgende:
Inclusief 750iL met V16
Z3 met V12
Echte Bond 7-serie met alle gadgets
Ik weet niet waar je woont maar ik had met mijn auto (E38) een soortgelijk probleem, die heb ik op aanraden van mijn BMW garage laten uitlezen bij http://diensten-vakmensen(...)html?previousPage=lrquote:Op maandag 22 december 2014 19:23 schreef BigSmurf het volgende:
Vraag m.b.t. een E53 (BJ 2005) met een raar probleem: betreft een 3.0d met 6HP26 ZF-transmissie, ongeveer 250k km op de klok, duitse import.
Is enkele maanden terug bij ZF geweest voor onderhoud, nadat tweemaal de versnellingsbak in het noodprogramma geschoten is tijdens het rijden. Er werd getriebenotprogramm of notgetriebeprogramm weergegeven in de boordcomputer, de bak sloeg vast in een random versnelling, 1x in de eerste versnelling bij optrekken invoegstrook snelweg bij 70 km/h, 1x in derde versnelling op provinciale weg, beide bij intrappen kickdown. Geen respons meer van de automaat, sportstand werd niet herkend, manueel niet, neutraal en reverse ook niet. Ook geen response op de lampjes van het dashboard, gewoon 0,0 respons dus. Auto stilzetten, in P zetten, uitzetten en weer aanzetten verhielp beide keren het probleem, alsof het elektronisch was. Tijdje de kickdown ontzien, tussendoor nog bij de dealer geweest, die vonden niets bij het uitlezen, alvorens dus naar ZF te zijn gegaan. Bak was tijdens de volledige levensduur 7 keer geslipt, volgens de persoon in kwestie niet abnormaal veel, en de bak deed tijdens testrit voor en na oliewissel + klein materiaalwissel gewoon normaal, ook met kickdown. Volgens ZF kon de bak nog wel even mee, hoewel mankementen op den duur natuurlijk niet uit te sluiten waren.
Laatste weken echter komt het probleem weer terug. Regelmatig manueel gereden op aanraden van monteur van ZF, doortrappen in elke versnelling met automatisch opschakelen in M was geen probleem, maar de kickdown in D en S zorgt voor een korte up in de toeren, alvorens een drop in de toeren (alsof ie terugschakelt en direct weer opschakelt) en soms direct de noodloop, soms een slippend gevoel, en soms werkt het wel. Ook lichter gas bijgeven heeft al één keer geleid tot hetzelfde probleem, dus zonder kickdown.
Nu twijfel ik of het wel in de versnellingsbak zit, omdat ze bij ZF niets hebben kunnen vinden en ook geen rare dingen hebben uitgelezen. Is het mogelijk dat het ergens anders in zit, bijvoorbeeld in de verstuivers of de communicatie tussen gaspedaal en versnellingsbak? Er valt op internet ook bar weinig over te vinden, althans, met details en oplossingen erbij. Iemand hier die een idee heeft?
Thanks.quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:13 schreef Andyy het volgende:
Coole bak zeg
Veel plezier morgen ermee!
De bestuurdersstoel heeft wel wat te lijden gehad, maar er staat dan ook 240k op.quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:48 schreef Piet__Piraat het volgende:
Geniale bakken, die E38's. Maar met een V12 Held!
Ziet er wel uit alsof ie al wat te lijden heeft gehad, als ik die bestuurdersstoel zo ziet. Of was één de vorige eigenaren een enigszins corpulente 'bourgondiër'?
Mooie auto , ik heb dezelfde leren bekleding maar dit is geen witquote:Op zaterdag 27 december 2014 06:51 schreef junkiexp het volgende:
[..]
De bestuurdersstoel heeft wel wat te lijden gehad, maar er staat dan ook 240k op.
Het leer is gewoon heel slecht onderhouden, maar geen scheuren of krassen dus dat krijg ik voor 98% weer netjes.
Dit is alweer de 4de auto met wit leer dus ik weet precies hoe ik het moet doen.
Gliptone
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |