abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 23 oktober 2014 @ 21:55:49 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_145868291
Hilmo, wat zielig van de krampjes ;(

Ik gooi er gewoon weer een vraag in :+ beurs gevoel in borst, maar geen harde / pijnlijke plekken, kan ik daar nog iets mee? Het voelt nu alsof iemand er een stomp tegen heeft gegeven :')
(Ja, ik stel veul vragen :@)
disclaimer
  donderdag 23 oktober 2014 @ 21:59:23 #277
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145868465
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 21:55 schreef Stormqueen het volgende:
Hilmo, wat zielig van de krampjes ;(

Ik gooi er gewoon weer een vraag in :+ beurs gevoel in borst, maar geen harde / pijnlijke plekken, kan ik daar nog iets mee? Het voelt nu alsof iemand er een stomp tegen heeft gegeven :')
(Ja, ik stel veul vragen :@)
Dat heeft de rest hier ook gedaan, daarom weten we zoveel met zn allen :Y ^O^

Als ik een blauweplek-gevoel had, was dat toch een (beginnende) verstopping. Voordeel: borst verwarmen kan daar ook goed voor helpen, want dat maakt dat de melk makkelijker stroomt!
pi_145868680
Dat gevoel was bij mij in eerste instantie ook het enige symptoom van toch wel echte borstontsteking. Borst goed voorverwarmen en leegmaken. Kind doet dat het beste, als die niet meewerkt dan de kolf. Elke voeding goed legen en als het ondanks dat erger wordt of je krijgt er koorts bij, dan huisarts bellen voor antibiotica.
pi_145869919
Is dan ook een symptoom erbij dat het moeilijker kolfbaar is?
Heb namelijk zo'n zelfde gevoel sinds vanmiddag, die borst geeft nauwelijks melk bij kolven.
Heb geen stuwing trouwens.
Had al bedacht dat ik het mannetje daar zo aan moet gaan leggen omdat ik dacht dat misschien de productie terug loopt op die borst.
  donderdag 23 oktober 2014 @ 22:36:23 #280
149959 SQ
snelle trees
pi_145870303
En een borst voorverwarmen doe ik gewoon met de douchekop?
disclaimer
pi_145870573
Je kunt ook een luier natmaken met warm water en om je borst vouwen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_145877882
De afgelopen nacht viel A. steeds na 1 borst weer in slaap. Normaal doe ik borst-verschoning-andere borst, maar ik wil de nachtluiers voortaan skippen zodat ze beter slaapt, en sliep ze keurig drie uur na dus maar 1 borst. Is dit OK, productiegewijs? Of loopt mijn productie terug als ik dit blijf doen? (Verschillende sites zeggen verschillende dingen)

Ze werd trouwens ook voor het eerst niet wakker in een natte hydrofiel vol teruggegeven melk.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2014 07:46:40 ]
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 07:47:21 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_145877901
Klinkt mij juist eerder alsof vraag en aanbod nu beter op elkaar zijn afgestemd! Fijn dat ze niet hoefde te spugen O+
disclaimer
pi_145877991
Nouja ik lees dus dit soort dingen: http://www.borstvoedingnijmegen.nl/FAQ12.htm en dat je alleen bij overproductie 1 borst per keer mag doen. Maar volgens mij heb ik dat niet en ik wil niet per ongeluk m'n productie om zeep helpen.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 08:09:42 #285
149959 SQ
snelle trees
pi_145878118
Ik doe in 90% van de gevallen 1 borst per keer, mij is niet geleerd dat dat niet kan of mag. Meer krijgt ze vaak ook niet weg!
disclaimer
pi_145878868
Ik voed nog steeds met maar 1 borst maar ok, ik had en heb wel overproductie. Ik weet dat L0t.. volgens mij ook altijd met 1 borst voedde en die is ook langvoedster, dus het hoeft echt de doodssteek niet te zijn.

Maar het lijkt erop dat zij hier genoeg aan had, toch? Ik zou zeggen, kijk het eens aan. Want ze weet zelf wel hoeveel ze wil.
Home is where the O+ is...
pi_145879607
Razz, mijn I had ook vaak genoeg aan 1 borst en dus heb ik dat ook al snel regelmatig gedaan, vooral 's nachts inderdaad. Vraag en aanbod reguleren zich echt mooi hoor. Als je nou 's ochtends merkt dat 1 borst nog erg vol is/blijft, kun je die altijd even kolven. Zo deed ik dat toen ik een voorraadje melk wilde opbouwen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_145879846
Razz, ik werd erg onzeker door al die aanbevelingen, dus probeerde ik die tweede borst er in te proppen. Maar dat ging gewoon echt niet, zeker 's nachts niet. Ik heb het maar losgelaten en gewoon naar O haar groei gekeken.
En weet je, die aanbevelingen zijn niet gebaseerd op jóuw kind, he. De keren dat O twee borsten per voeding wilde zijn op twee handen te tellen, denk ik (wel dronk ze vrij vaak). En ze kwam op een gegeven moment 500 gr per week aan! Prima dus. En mijn productie lijkt ook prima. Heb zojuist moeten stoppen met kolven uit 1 borst, omdat het flesje te vol werd, dus dat was zeker 155 ml.

Wat wij doen 's nachts is eerst luier verschonen, dan voeden. En tijdens/na de voeding viel ze in slaap. Ik liet haar dan de eerste 2 maanden nog wat rechtop op mijn borst liggen om het eten te laten zakken, en wipte haar dan weer de cosleeper in. Dat werkte voor ons prima.
pi_145883855
Interessant al die vragen, ik steek er veel van op ^O^

Gister trouwens hem laten aanhappen zonder tepelhoedje terwijl mijn tepel helemaal verdwenen was en hij pakte hem zomaar! *O* :o Nu links nog eens kijken of dat ook werkt, die is nog meer ingetrokken namelijk.
En net het CB hier gehad. Hij is enorm gegroeid! Ze was zo te spreken over hoe het gaat met mijn melk, ondanks de enorme opstartproblemen. Even laten kijken of hij spruw zou hebben, maar nee. Gehad over tepelhoedje en ze raadde ook aan om zo snel mogelijk zonder te doen.

Zo net trouwens 40 ml in de borstschelp opgevangen als lekkage terwijl hij aan de andere borst dronk >:)

[ Bericht 11% gewijzigd door Hilmo op 24-10-2014 12:43:22 ]
pi_145888140
Ook ik heb altijd maar 1 borst per keer gevoed. Hij had er gewoon genoeg aan.

Vanavond om 21:00 is het 18 maanden geleden dat mijnes ter wereld kwam via een spoedkeizersnede. Waar het borstvoeding betreft hadden we op papier alles tegen: een prematuur en dysmatuur kindje, een moeder die doodziek op de IC lag, een keizersnede. Mijn hoofd was nog helemaal niet bezig met borstvoeding geven, maar de eerste ochtend op de IC stond er een kolf klaar op mijn nachtkastje. Nog steeds weet ik niet welke verpleegkundige hem daar heeft neer gezet, maar ik ben haar dankbaar tot in de oneindigheid. Want ik ging kolven. Elke drie uur, zonder resultaat. Elke twee uur. Ook geen resultaat. Demotiverend as hell. Maar na anderhalve dag waren daar wat druppels. Nog geen 5 cc, maar er gebeurde iets. Ik huilde van trots. De verpleegkundige hield het vast alsof het vloeibaar goud was, zo lief. Ik was zo teleurgesteld over in mijn ogen het falen van mijn lichaam dat ik niet durfde te hopen dat borstvoeding geven een succes zou worden. Voor mijn gevoel kon ik niets meer, zeker zoiets ingewikkeld niet. Elke dag kolven is mee genomen, werd het credo. Elke druppel is er een. Elke druppel is voor hem.

Het zal wel even duren voordat hij uit de borst drinkt, zeiden ze. Dus wij verwachtten niets. Toen hij op zijn vierde dag met 1460 gram iedereen verbaasde door wel aan die borst te drinken was voor mij het omslagpunt: hij kan dit, hij is hiervoor gemaakt. En mijn tot nu toe keihard falende lichaam gaat dit doen. Voor hem, maar ook voor mij. Zijn prematuriteit en dysmaturiteit zal ik nooit ongedaan kunnen maken, maar dit kan ik wel voor hem doen: hem de beste start die er is mee geven.

Het begin was afzien. Veel kolven, veel voeden, enorm weinig slaap, en nog herstellende van hellp en alles daar omheen, het was echt geen heerlijkheid zoals ik vaak van andere moeders las. Maar mijn jongetje, hij genoot wel. Van de voeding, maar vooral van de warmte, de geborgenheid, van de rust die het ons beide gaf. We haalden mijn persoonlijke mijlpaal: langer voeden dan bij de eerste (vijf maanden), we haalden met gemak de zes maanden en het jaar. Na die eerste hobbels gingen we als een speer, mijn borsten en mijn kind blijken een gouden combinatie ;)

Ik ben er helemaal emotioneel van vandaag, loop al de hele dag te huilen om alles :@ Dat mijn lieve kleine jongetje zo veel uit de borst haalt, zo veel meer dan voeding, en dat ik de lucky bastard ben die kan zeggen dat hij er al 18 maanden van mag genieten. Who-norm, here we come!

Samenvatting: 18 maanden bv *O*
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:43:50 #291
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145888721
Ik voed ook maar 1 borst per kind he ;) En dat gaat ook al 21 maanden ( - 1 dag) goed.

En *O* voor 18 maanden bv L-E! Je mag trots zijn op jezelf en op sticker. Net als emotioneel zijn, het is echt een rollercoaster geweest :*
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:47:45 #292
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145888847
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 14:29 schreef L-E het volgende:
De verpleegkundige hield het vast alsof het vloeibaar goud was, zo lief.
O+

Mooi geschreven, L-E :*. 18 maanden, woei *O* O+!
KuikenGuppy
pi_145889054
Wauw L-E... *O*
Ik doe gewoon even emo mee :* :@ Mooi geschreven!
(Heel soms lurk ik hier nog even mee, maar krijg dan toch vaak spijt, dat ik toch niet alles op alles heb gezet om toch langer door te voeden, maar voor het gemak er maar aan toegegeven heb dat het klaar was na ruim 8 maanden. Ik stuiter dan tussen "Jee, ruim acht maanden volgehouden!! *O* " en "Jezus, slechts acht maanden... -O- ")
pi_145889120
LE O+ *O* *O*

quote:
2s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 14:43 schreef Kyara het volgende:
Ik voed ook maar 1 borst per kind he ;) En dat gaat ook al 21 maanden ( - 1 dag) goed.

Maar in praktijk betekent dat bij jou wel dat beide borsten regelmatig gestimuleerd worden. Als je 1 kind voed, wat aan 1 borst per voeding genoeg heeft, en dat elke 3 uur, betekent dat wel dat elke borst maar eens in de 6 uur geleegd wordt.. Niet elke borst trekt dat qua productie. Maar, dat merk je gauw genoeg Razz. En als ze dan eens wat vaker komt, trekt het dus ook weer bij qua productie. En als ze genoeg heeft, heeft ze genoeg ;)

Hilmo, fijn dat hij het zonder hoedje ook kan! Hoe is het met je overproductie?

BE, dat kan inderdaad erbij horen. Heb je niet stiekem een melkblaar?

Klavertje, hoe is het bij jou?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:38:01 #295
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145890751
LE O+ prachtig!!!
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:43:45 #296
149959 SQ
snelle trees
pi_145890967
Oh, L-E O+
disclaimer
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:46:08 #297
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145891057
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 14:55 schreef Morretje het volgende:
Maar in praktijk betekent dat bij jou wel dat beide borsten regelmatig gestimuleerd worden. Als je 1 kind voed, wat aan 1 borst per voeding genoeg heeft, en dat elke 3 uur, betekent dat wel dat elke borst maar eens in de 6 uur geleegd wordt.. Niet elke borst trekt dat qua productie. Maar, dat merk je gauw genoeg Razz. En als ze dan eens wat vaker komt, trekt het dus ook weer bij qua productie. En als ze genoeg heeft, heeft ze genoeg

Oh zo, ik dacht even dat ze maar met 1 borst wilde gaan voeden. Verkeerd gelezen :)
pi_145891227
Wij zijn zo goed als klaar. En eigenlijk vind ik dat erg fijn.
Bram wilde zelf van 3 naar 2 naar 1x per dag drinken en dat is eigenlijk alleen nog in de nacht en dan 2 slokken. Overdag wil hij soms nog proberen en zegt dan na 30 seconden "op".

Het is dus even kijken hoelang hij nog in de nacht wilt want eigenlijk sliep hij ook al door.
Bijna 2 jaar, best lang. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_145891265
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 14:29 schreef L-E het volgende:
Ook ik heb altijd maar 1 borst per keer gevoed. Hij had er gewoon genoeg aan.

Vanavond om 21:00 is het 18 maanden geleden dat mijnes ter wereld kwam via een spoedkeizersnede. Waar het borstvoeding betreft hadden we op papier alles tegen: een prematuur en dysmatuur kindje, een moeder die doodziek op de IC lag, een keizersnede. Mijn hoofd was nog helemaal niet bezig met borstvoeding geven, maar de eerste ochtend op de IC stond er een kolf klaar op mijn nachtkastje. Nog steeds weet ik niet welke verpleegkundige hem daar heeft neer gezet, maar ik ben haar dankbaar tot in de oneindigheid. Want ik ging kolven. Elke drie uur, zonder resultaat. Elke twee uur. Ook geen resultaat. Demotiverend as hell. Maar na anderhalve dag waren daar wat druppels. Nog geen 5 cc, maar er gebeurde iets. Ik huilde van trots. De verpleegkundige hield het vast alsof het vloeibaar goud was, zo lief. Ik was zo teleurgesteld over in mijn ogen het falen van mijn lichaam dat ik niet durfde te hopen dat borstvoeding geven een succes zou worden. Voor mijn gevoel kon ik niets meer, zeker zoiets ingewikkeld niet. Elke dag kolven is mee genomen, werd het credo. Elke druppel is er een. Elke druppel is voor hem.

Het zal wel even duren voordat hij uit de borst drinkt, zeiden ze. Dus wij verwachtten niets. Toen hij op zijn vierde dag met 1460 gram iedereen verbaasde door wel aan die borst te drinken was voor mij het omslagpunt: hij kan dit, hij is hiervoor gemaakt. En mijn tot nu toe keihard falende lichaam gaat dit doen. Voor hem, maar ook voor mij. Zijn prematuriteit en dysmaturiteit zal ik nooit ongedaan kunnen maken, maar dit kan ik wel voor hem doen: hem de beste start die er is mee geven.

Het begin was afzien. Veel kolven, veel voeden, enorm weinig slaap, en nog herstellende van hellp en alles daar omheen, het was echt geen heerlijkheid zoals ik vaak van andere moeders las. Maar mijn jongetje, hij genoot wel. Van de voeding, maar vooral van de warmte, de geborgenheid, van de rust die het ons beide gaf. We haalden mijn persoonlijke mijlpaal: langer voeden dan bij de eerste (vijf maanden), we haalden met gemak de zes maanden en het jaar. Na die eerste hobbels gingen we als een speer, mijn borsten en mijn kind blijken een gouden combinatie ;)

Ik ben er helemaal emotioneel van vandaag, loop al de hele dag te huilen om alles :@ Dat mijn lieve kleine jongetje zo veel uit de borst haalt, zo veel meer dan voeding, en dat ik de lucky bastard ben die kan zeggen dat hij er al 18 maanden van mag genieten. Who-norm, here we come!

Samenvatting: 18 maanden bv *O*
:'( O+
pi_145891656
LE, mijn hormonen, wat doe je :'( O+ :'(!!
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')