abonnementen ibood.com bol.com
  woensdag 2 december 2015 @ 13:49:04 #176
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_157963884
registreer om deze reclame te verbergen
Het leek zo goed te gaan vorige week, Blackie lag steeds vaker binnen te slapen, ook overdag. Ze had weer een nieuw (oud) slaapplekje gevonden :

Blackie krabpaal.jpg

Dit heeft haar vorige baasje voor haar gekocht, en ze lag er bij hem veel op te slapen (naast "haar" kussen op de bank), maar bij mij had ze dat nog niet eerder gedaan. Het was wel heel populair als krabpaal bij de heren (met de zichtbare schade als gevolg), en Pepe lag er nog wel eens op, geen gezicht omdat dat monster aan alle kanten uitpuilde.

Echter, er is vrijdag iets gebeurd, vermoedelijk tussen haar en een van de heren, en ze wil eigenlijk helemaal niet meer binnenkomen. Ze stond niet te wachten voor het zachtvoer, pas een uur later sloop ze met haar buikje over de grond naar de keuken, en voor de snoepjes is ze helemaal niet op komen dagen. Voor een eet-verslaafde als zij is dat abnormaal, en ik ben haar 's avonds laat gaan zoeken. Daarbij kreeg ik Diesel, Pepe en Cayok mee, wat ik niet zo prettig vond omdat ze dan uit onze buurt zou kunnen blijven, maar op het binnenpleintje van het blok kwam ze toch vrij snel mauwend op ons af. Ze kwam eventjes bij mij een krabbeltje halen, en liep toen zelfs even door naar de 3 heren, waarbij ze zo dicht langs Diesel liep, dat ik haast het idee krijg dat dat een begin van een formele begroeting was. Ze liep toen ook weer mee naar huis, maar niet naar binnen.

Zaterdag bleef het zo, ze wilde niet voor het vleeswaar bij het ontbijt binnenkomen. Ik maakte het er niet beter op door haar te vangen en een vlooien-pipet toe te dienen, maar dat was hoognodig, ze liep al weer met korstjes op haar rug rond. Toen ik boodschappen ging doen wilde ze alweer mee, dus ze nam me dat niet al te kwalijk. Zachtvoer heb ik haar 's avonds in het halletje gegeven, en snoepjes op de deurmat. Ik heb ook 2 bakjes knabbeltjes neergezet in het portiek van de berging, zodat ze in ieder geval kan eten.

Zondag-ochtend pakte ik haar buiten op, en zette haar op de bank neer, met een reepje vleeswaar recht voor haar neus. Gewoonlijk is ze dan voldoende afgeleid, maar dit keer reageerde ze haast panisch om weer buiten te komen. Toen het weer 's avonds echt begon te spoken wilde ik haar gaan zoeken, maar ontdekte nog net op tijd dat ze naar binnen was geslopen en haar toevlucht weer op de zoldertrap had gevonden. Ik was dus heel blij dat ze in ieder geval toch haar angst overwonnen had, en helemaal dat ze, toen ik even op zolder de fiets-route van de dag in mijn computer in ging lezen, naast me op het bureau kwam voor wat aanhalen.

Maandag bleef ze weigeren binnen te komen, en ik heb de mand die een bezorgde buur ooit neergezet had weer teruggezet, en ze maakt er gelukkig gebruik van. 's Avonds trok ze zich ook weer op de zoldertrap terug, en toen ik weer op zolder ging zitten, kwam ze bijna onmiddelijk ook weer op mijn bureau, en ging uiteindelijk op de schapenvacht-mat op mijn bureau liggen, en liet zich uitgebreid op haar buikje krabbelen, iets wat ze zelden deed. Ik heb daar nu ook water en knabbeltjes op de overloop neergezet.

Dinsdag-ochtend lag ze nog steeds op zolder, dus ik ben weer een stuk geruster, ze blijkt nu elke avond ergens tussen 21:00 en 22:00 naar zolder te verkassen en daar op het schapenvacht-mandje te gaan slapen. Dat is in ieder geval veilig tot ergens de volgende ochtend, als Chester zich voor de dag op zolder terugtrekt. Zo warmt ze in ieder geval voldoende op dat ze de rest van de dag buiten aankan, en ze krijgt voldoende eten en drinken binnen om gezond te blijven.

Wat me ook nog hoop geeft is dat Blackie het grootste deel van de dag toch wel rond het huis rondhangt, ze ligt nu regelmatig op de tuinbank, zelfs als de kussens nog wat nat zijn.

Ik dacht dat we er nu waren. Ik vermoed dat Chester dit keer genoeg had gekregen van haar uithalen, want toen ze een keer binnen was kwam hij ook vrij assertief op haar af, wat niet normaal is voor dat "watje".

[ Bericht 3% gewijzigd door mvdejong op 02-12-2015 22:36:11 ]
It's just the beasts under your bed, in your closet, inside your head.
  donderdag 3 december 2015 @ 10:53:25 #177
8252 mvdejong
pi_157983137
Ook woensdag is ze in de loop van de avond weer naar zolder vertrokken, en ik ben er voordat ik naar bed ging nog een uurtje bij gaan zitten, ze heeft een tijdje tegen mijn arm liggen slapen. Het schapenvacht-mandje is wat aan de grote kant voor haar, maar dat deert niet :

Blackie mandje zolder.jpg

Er ligt ook nog een opgevouwen dekentje onder zodat het nog wat zachter ligt. Vanochtend waren alle knabbeltjes op zolder weg, dus ze heeft zich aardig volgevreten voordat ze weer naar buiten ging.

Ze kwam al weer het halletje binnen, en toen ik zojuist even een struik aan de voorkant ging wegsnoeien voor de winter, is ze even het huis weer binnengelopen, dus er lijkt al weer een klein beetje ontdooiing plaats te vinden. Maar ook mijn buurman was het opgevallen dat ze de afgelopen wat schichtiger was dan voorheen, dus er is echt wel iets gebeurd met haar.
  donderdag 3 december 2015 @ 10:58:45 #178
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_157983222
Och wat naar dat Blackie momenteel niet zo senang is. het valt natuurlijk ook niet mee, tussen al die stoere kerels. Ik vind het enorm lief en aandoenlijk hoe je het haar toch naar de zin probeert te maken. Ze lijkt me ook echt een lief katje. Louter wat onzeker.
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 3 december 2015 @ 17:12:01 #179
8252 mvdejong
pi_157990410
Het probleem met Blackie ligt niet bij Pepe, Diesel of Cayok, want die ontliep ze niet toen ik haar vrijdag ging zoeken.

Maar duidelijk ook niet met Chester, want toen ik terugkwam van een intake-gesprek wist ik niet wat ik zag. Blackie lag, zoals veel de laatste dagen, op de bank in de voortuin, zoals gebruikelijk aan de linkerkant. En Chester lag er ook, aan de rechterkant. En dat is nog niet eerder voorgekomen.

Ik denk niet dat Blackie bij Chester op de bank zou springen, maar blijkbaar kon Chester zich naast haar voegen zonder dat zij over de rooie ging. Dus daar is geen groot wantrouwen tussen die twee.

De vraag is wat er dan wel gebeurd is, waarom mijn huis minder veilig aanvoelt, maar ook waarom ze zich buiten voor anderen merkbaar schichtig gedraagt.
  donderdag 3 december 2015 @ 22:58:30 #180
8252 mvdejong
pi_157998588
Mooi, zojuist kwam de dame even de huiskamer binnen. Ze wilde eigenlijk vrij snel weer weg, maar bleef toch hangen toen ik het doosje met snoepjes pakte. Daarna ging ze wel weer weg, maar moest daartoe tussen een grote plantenpot en Pepe door, en dat deed ze heeeel voorzichtig, met haar buikje maar net boven de grond; ze maakte echter geen boze geluiden, dus het viel nog wel mee. Pepe keek kort naar dat malle gedoe en negeerde haar daarna.

Ik krijg hoop dat het probleempje redelijk snel verdwenen is.
pi_157999589
Ogh wat sneu dat ze wat schichtig us. Mja kom er maar eens achter wat er gebeurt is.
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 4 december 2015 @ 10:35:50 #182
8252 mvdejong
pi_158005736
Toen ik gisteren naar bed ging, zat ze weer eens op de zoldertrap, ze lag niet op het mandje op zolder, dat toch zachter en warmer ligt. Maar, toen ik daadwerkelijk in mijn bed lag, voelde ik binnen een paar minuten een licht plofje, en na een hoop gesnuffel heeft ze zich opgerold, en is niet meer van dat plekje weggeweest totdat ik vanochtend opstond. Toen ik onder de douche ging bleef ze bovenaan de trap wachten, zodat ze met mij naar beneden kon lopen en ik de deur voor haar open kon doen. Op zich best verrassend, Diesel ligt 3-6 uur per dag op min bed, dus zijn geur zit wel goed in de dekens, maar blijkbaar was dat geen probleem, warm en veilig is belangrijker.

Ze bleef ook in de buurt van de deur, en toen ik haar naam riep kwam ze onmiddelijk binnen om in de huiskamer het rondje vleeswaar in ontvangst te nemen. Ze sprong niet eens op het tafeltje, bank of kozijn, maar bleeft gewoon op de grond zitten, waar ook 3 van de 4 heren rondhingen.

Ze begint weer wat ontspannener te reageren.
pi_158014496
Nu schrijven ze een detectieveverhaal, voor de lange winteravonden.
  zaterdag 5 december 2015 @ 11:29:53 #184
8252 mvdejong
pi_158029695
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:30 schreef Teslynd het volgende:
Nu schrijven ze een detectieveverhaal, voor de lange winteravonden.
Ja, met als mysterie : wat is er met Blackie gebeurd ?

Ik heb er met de buurman over staan brainstormen, en wat ons beide opvalt is dat ze overal schichtig voor was, mensen, dieren en dingen, en dat ze zich bijna de hele dag rond mijn huis ophoudt, terwijl ze gewoonlijk een groot deel van de dag te vinden is bij de singel, waar ook haar geboortehuis is. We vermoeden nu dat ze daar bij de singel ergens zo erg van geschrokken is dat ze er dagenlang onzeker van is gebleven. Wat het was geen idee, als mogelijkheden zagen we onder andere : een near-miss met een brommer op het fietspad (ze is zeker niet geraakt, want ze dartelde onlangs nog als een kitten achter een dwarrelend blaadjes), geschrokken van vuurwerk (ze is niet echt bang voor knallen), opgejaagd door een hond (ze is daar niet echt bang van), of een poging van een mens om haar op te pakken.

Maar ze wordt steeds rustiger, de buurman mag haar weer oppakken, en dan ligt ze rustig in zijn armen. Gisterenavond is ze al rond 8 uur op mijn bed gaan liggen, kwam onmiddelijk de huiskamer in toen ze het doosje met snoepjes hoorde, en is daarna, na een kort rondje buiten, weer op mijn bed gaan liggen. Ik ben er later bij gekropen, en ze is tot rond 5 uur blijven liggen, toen liep ze piepend door mijn slaapkamer, waarna ik even met haar mee naar beneden ben gelopen om haar via de voordeur eruit te laten. Ik weet niet of ze al via het kattenluik achter naar buiten wilde, maar het bleek dat er 3 katers op het tapijt in de huiskamer lagen (met een muis), dus dat was wel een aardige barriere voor haar.

Vanochtend was ze weer wat gestresst, maar dat kwam omdat we nieuwe kliko's krijgen, dus het was een hels kabaal buiten van gemeentewerkers die af en aan liepn met die rammelbakken.

Ze kwam rond 11 uur weer binnen, en liep naar boven. Toen ik achter mijn computer ging zitten liep ze daar ook al rond. Ik begrijp dat ze niet op mijn bed wilde liggen (daar heeft Diesel voor de komende paar uur zijn toevlucht gezocht), ze heeft een tijdje naast me op het bureau gestaan om gekrabbeld te worden, en ligt nu op een stapeltje papier te slapen ;waarbij ze een mandje en een kussentje negeert. Dat Chester ronkend en rochelend in het kozijn boven het bureau ligt laat haar koud.

Gelukkig, het is nu duidelijk dat ze niet een probleem met mijn huis of de inwonenden daarvan had, maar dat ze algemeen in paniek was, en dat ze toch naar het huis trok al durfde ze eventjes niet naar binnen.
pi_158042993
Als jullie huis, maar eigenlijk niet de bewoners eng was, ligt het misschien aan huizen. Stel dat ze bij/in haar vroegere huis is gaan kijken en daar een nare ervaring had, die alles op zijn grondvesten deed schudden.
  zaterdag 5 december 2015 @ 22:47:36 #186
8252 mvdejong
pi_158045006
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 21:39 schreef Teslynd het volgende:
Als jullie huis, maar eigenlijk niet de bewoners eng was, ligt het misschien aan huizen. Stel dat ze bij/in haar vroegere huis is gaan kijken en daar een nare ervaring had, die alles op zijn grondvesten deed schudden.
Het lijkt er inderdaad op dat alles eng is, en dat daardoor haar normale afkeer van de jongens ook nog eens uitvergroot werd. Vanavond heeft ze zachtvoer en snoepjes in het halletje genuttigd, en ze ligt ondertussen weer op mijn bed.

Dus als ze door slecht weer en knallen vaker binnen is, zal dat ook haar acceptatie van haar mede-bewoners ten goede komen.

Ik gok erop dat er iemand vuurwerk op het binnenpleintje heeft afgestoken toen zij daar was, en dat is eigenlijk een plek die zij als een veilige haven beschouwde.

Maar gelukkig blijkt ze toch de omgeving van mijn huis als de meeste veilige te beschouwen, en lijkt ze nog wat meer naar mij toe te trekken. Soms werkt een crisis uiteindelijk in het voordeel, net zoals eerder haar aanvaring het Cayok ertoe leidde dat ze de normale katten-etiquette naar de heren ging toepassen, en niet elke kleine confrontatie tot een conflict opblies.
  maandag 7 december 2015 @ 10:55:22 #187
8252 mvdejong
pi_158074400
Blackie gebruikt nu regelmatig mijn bed als slaapplaats, maar overdag is het natuurlijk al heel lang Diesel die zich hier een tijdje terugtrekt. Gisterenochtend kwam de "confrontatie".

Ik had ergens rond half 6 's ochtends voor Blackie de deur opengedaan, dus ze was al weer wat uurtjes buiten aan het rondstruinen geweest toen ik aan mijn ontbijt toekwam. Met de forse wind die er stond, had Blackie na het ontbijt het wel gezien, en ging op mijn bed liggen; Diesel had zich dit keer niet al tussen 7 en 8 tussen mijn benen geparkeerd, dus het bed was vrij.

Toen ik me echter ging klaarmaken voor mijn zondags-bezigheden, kwam Diesel vrij snel naar mijn slaapkamer, omdat "bed opmaken" voor hem gelijkstaat met "uitgebreide kroelpartij". Ik was op dat moment inderdaad met het bed bezig, maar Diesel zag Blackie liggen, en ging vanaf de grond strak naar haar zitten staren, duidelijk met enig ongenoegen; zij reageerde totaal niet. Toen ik de tweede deken netjes in 6 had gevouwen tot een vierkantje en op het bed had gedeponeerd (Diesel ligt heel graag op een gemarkeerde plek, Pepe heeft dat nog erger), sprong hij er direct op, en liet zich diep spinnend aanhalen. Echter, hij ging wel zo liggen dat hij de indringster kon zien, en liet met een regelmatig "mek"-geluid zijn frustratie merken. Dit leverde echter nog steeds geen reactie op, de dame bleef met haar rug naar hem toe rustig liggen. Na een minuut of 5 begon Diesel aan een was-beurt, en dat was voor mij het teken dat de spanning wel uit de situatie was en ik het niet meer in de gaten hoefde te houden.

Ik vraag me af hoe lang het zo gebleven was als ik de zaak met rust had kunnen laten, helaas moest ik een hoop kleding enz. bij elkaar zoeken, waardoor ik constant mijn slaapkamer in- en uitliep, en uiteindelijk ging Blackie toch maar naar buiten.

Toen ik naar bed ging, zat ze op de zoldertrap, maar kwam direct bij met liggen toen ik onder de dekens kroop. Ik weet niet hoe laat ze vertrokken is, en of ze geprobeerd heeft mij zover te krijgen dat ik de deur ging opendoen, ik had zondag een uurtje of 4 door de Groote Peel gedoold op nieuwe schoenen, dus ik sliep als een blok.

[ Bericht 0% gewijzigd door mvdejong op 07-12-2015 16:24:18 ]
  maandag 7 december 2015 @ 19:58:05 #188
8252 mvdejong
pi_158088433
Met het weer van vandaag (weinig wind, weinig regen) verbaasde het me niet dat Blackie de hele dag buiten gebivakkeerd heeft.

Wat me wel verbaasde was dat ze tegen 7 uur vanavond binnen kwam stappen om te vragen waar het zachtvoer bleef, en ze dat weer gewoon in de keuken tussen de rest van de groep heeft genuttigd. Ze is nog niet helemaal tot rust gekomen, want toen ik over de eters heenstapte vertrok ze weer snel, met een toch wat laag buikje, terwijl ze zich daar gewoonlijk niets van aantrekt.

Een half uurtje later was ze weer terug, hapte nog wat weg in de keuken, sprong op het tafeltje bij de bank voor wat kroel- en krabbel-werk, ging in het kozijn een wasbeurt doen, en heeft zich nu op mijn schoot genesteld. Weer een forse verbetering richting de normale situatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door mvdejong op 09-12-2015 23:07:43 ]
  maandag 7 december 2015 @ 20:25:41 #189
8252 mvdejong
pi_158089250
Ze is nog wat "gevoelig".

Zojuist kwam Cayok ook langs, en sprong via het tafeltje naar het kozijn, subtiel genoeg dat de doezelende dame het niet merkte. Hij sprong een tijdje later weer omlaag, om vanaf het tafeltje naast me op de bank te gaan zitten. Helaas, die luide tik op 2 dm van haar oortjes af was echt teveel voor Blackie, en ze viel uit met een hoop geblaas, en een uithaal met een poot. Ze bleef wel liggen, maar bleef grommen, en Cayok trok zich uiteindelijk maar terug. Hij probeerde nog een omweg, naar zodra Blackie doorkreeg dat hij weer in de buurt kwam, begon het gegrom weer.

Cayok zal het even zonder me moeten doen vanavond (hij heeft eind van de middag nog een tijdje om mijn arm gewikkeld liggen slapen).

Update kwartiertje later : Cayok heeft een rondje buiten gedaan, en sprong vervolgens direct vanaf de grond op de bank. Blackie had het wel door (ze deed haar oogjes open) maar liet het verder begaan, dus ik heb beide zwart-witte exemplaren weer rustig bij me.

Ik heb toch respect voor de beestjes : Cayok omdat hij dat gedoe van Blackie over zich heen laat komen terwijl hij alleen maar naar zijn vertrouwde slaapplaatsje wilde, en het een kwartiertje later gewoon opnieuw probeert. En Blackie omdat ze toch heel snel weer tot rust komt en aanvaardt dat Cayok achter haar ruggetje bij me kruipt.

[ Bericht 15% gewijzigd door mvdejong op 07-12-2015 21:52:51 ]
  donderdag 10 december 2015 @ 11:58:15 #190
8252 mvdejong
pi_158147458
Ik liep zojuist even naar buiten om de geleegde kliko weer in de tuin te zetten, en ik vond het maar erg guur. Ik zag ook Blackie niet, maar die begint al weer wat vaker wat verder van huis rond te dolen. Echter, toen ik de huiskamer binnenkwam lag de kleine meid gewoon lekker warm in een mandje te pitten.

Gisterenavond was ze ook al lang binnen. Het zachtvoer kreeg ze dit keer wel weer in het halletje, maar vrij snel kwam ze binnen, en nestelde ze zich na een fors krabbelbeurt op mijn benen. Cayok kwam ook weer langs, wat wel gegrom, maar geen gemep opleverde. Ze begon ook wel te grommen toen Cayok hoorbaar met zijn klauwtjes in mijn broek aan het melktrappen was, maar verder deed ze niets. Na de snoepjes verwachtte ik eigenlijk dat ze weer naar buiten zou wandelen, maar ze ging zich op het kozijn zitten wassen, en bleef daarna daar ook doezelen. En toen ik naar bed ging plofte ze een kwartiertje later aan mijn voeteneinde. Ik moest om half 5 even een sanitaire stop maken, en kort daarna verdween ze, ik neem aan dat ze toen ook naar buiten ging.

[ Bericht 0% gewijzigd door mvdejong op 10-12-2015 12:12:30 ]
  zaterdag 12 december 2015 @ 14:02:53 #191
8252 mvdejong
pi_158192749
Blackie lijkt weer goed vertrouwen in ons huis te hebben :

Ze kwam vanochtend binnen voor het ronde vleeswaar, en vertrok weer. Een half uurtje later was ze weer terug, en verkende de huiskamer een beetje, waaronder de muis. Chester deed plotseling een speel-aanvalletje op haar (een stormloop tot op 2 dm, en dan blijven staan, met de oortjes strak naar voren gespitst), wat Blackie helemaal niet leuk vond. Ik heb uiteindelijk Chester maar even opgepakt (en een teek uit zijn nek verwijderd), waarna mevrouw simpelweg in een mandje ging liggen slapen.

Later ging ik kerstverlichting aan de gevel ophangen, en op een gegeven moment schrok ze ervan toen ik de ladder verplaatste ... en vluchtte het huis in. En toen ze weer terug was begon ik een hoop fietsen uit de berging te verplaatsen om mijn reserve-MTB te pakken, en ook toen vluchtte ze het huis weer in.
  dinsdag 15 december 2015 @ 11:13:47 #192
8252 mvdejong
pi_158256077
Het lijkt erop dat de spanning weer over is, ze komt voor eten weer gewoon binnen. En als ze wil slapen loopt ze naar binnen, en gaat in een schapenvacht-mandje liggen pitten. Al te opdringerige huisgenoten worden zonodig met blazen en grommen op afstand gehouden, het is voor haar geen reden om weer naar buiten te gaan.
  zaterdag 19 december 2015 @ 22:44:33 #193
8252 mvdejong
pi_158367449
Toen ik vanmiddag de voortuin inliep, was het maar wat druk op de tuinbank. Aan de ene kant lag Blackie, en aan de andere kant Chester en Diesel, strak tegen elkaar, vermoedelijk om voldoende afstand tot de dame te bewaren.

En vanavond wilde ze niet de keuken voor zachtvoer, dat kreeg ze dus maar weer in het halletje, dat wisselt per dag. Maar later kwam ze rustig de huiskamer binnen, gaf zichzelf een wasbeurt op het kozijn en nestelde zich toen op mijn benen. Ik stond uiteindelijk op om snoepjes uit te delen (en de bloedsomloop in mijn benen te herstellen), en daarna zat ze weer rustig in het kozijn naar buiten te kijken, om uiteindelijk weer op mij te belanden.

Het is niet het weer, want het was vanavond droog, en ruim boven de 10o, en ik heb ook geen vuurwerk gehoord. Er is momenteel geen pijl te trekken op haar gedrag.
  zaterdag 19 december 2015 @ 23:05:22 #194
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_158368138
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 22:44 schreef mvdejong het volgende:
Toen ik vanmiddag de voortuin inliep, was het maar wat druk op de tuinbank. Aan de ene kant lag Blackie, en aan de andere kant Chester en Diesel, strak tegen elkaar, vermoedelijk om voldoende afstand tot de dame te bewaren.

En vanavond wilde ze niet de keuken voor zachtvoer, dat kreeg ze dus maar weer in het halletje, dat wisselt per dag. Maar later kwam ze rustig de huiskamer binnen, gaf zichzelf een wasbeurt op het kozijn en nestelde zich toen op mijn benen. Ik stond uiteindelijk op om snoepjes uit te delen (en de bloedsomloop in mijn benen te herstellen), en daarna zat ze weer rustig in het kozijn naar buiten te kijken, om uiteindelijk weer op mij te belanden.

Het is niet het weer, want het was vanavond droog, en ruim boven de 10o, en ik heb ook geen vuurwerk gehoord. Er is momenteel geen pijl te trekken op haar gedrag.
Moeilijk he, vrouwen? >:)
  maandag 21 december 2015 @ 14:26:45 #195
8252 mvdejong
pi_158409696
Blackie heeft momenteel 3 reacties op lekker eten :
- ze komt binnen zodra ze doorheeft dat ik er mee bezig ben;
- ze komt binnen als ik haar naam roep;
- ze blijft op de deurmat wachten totdat ik in het halletje ben, en komt het dan daar nuttigen.

Zondag-avond stond ze voor het zachtvoer al achter me toen ik nog de bakjes aan het vullen was; ze heeft ook weer een tijd op mijn benen liggen slapen. Ze raakt alleen geirriteerd als Cayok naast me gaat liggen en dan gaat liggen melktrappen van genoegen, dat maakt nogal wat geluid in mijn broek.

Vanochtend wilde ze de stukjes vleeswaar alleen in het halletje, maar dat kwam door een misverstandje met meerdere van de heren, die vlak langs haar naar buiten stormden.
  maandag 28 december 2015 @ 08:51:54 #196
8252 mvdejong
pi_158593729
De afgelopen dagen heeft ze steeds buiten geleefd, en ook overnacht. Ze kwam wel vaak 's avonds naar binnen om een tijd op schoot te liggen, een paar keer bleef ze zelfs na de snoepjes binnen om nog een tweede rondje schoot te doen, maar vertrok uiteindelijk toch weer.

Vanochtend werd ik verrast toen ik voor ontbijt naar beneden kwam : Blackie zat op haar klimtorentje, terwijl Diesel, Pepe en Cayok ook in de huiskamer rondhingen. Even gecontroleerd, en inderdaad : de temperatuur was 's nachts tot onder de 10o graden gedaald, en dat lijkt haar comfort-grens te zijn. Chester lag trouwens wel op de tuinbank, en kwam niet eens voor wat vleeswaar naar binnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door mvdejong op 28-12-2015 15:30:53 ]
  donderdag 31 december 2015 @ 15:05:38 #197
8252 mvdejong
pi_158713679
Blackie vond het de laatste tijd toch minder prettig om 's nachts buiten rond te hangen, en vaak koos ze ervoor om al 's avonds binnen te komen. Soms bracht ze een groot deel van de avond op mijn schoot door, soms ging ze ergens boven liggen. Maandag was ze na het eten naar buiten gegaan, maar ergens tussen 20 en 21 uur weer binnengekomen, en op een matje op de overloop op de 1e verdieping gaan liggen. Toen ik even op zolder achter mijn computer ging zitten liep ze mee en ging in een hoekje bij de deur liggen, maar toen ik naar bed ging is ze meegekomen en heeft tot na 5 uur op mijn bed doorgebracht. Ook gisteren is ze vroeger op de avond weer binnengekomen, maar wilde naar buiten toen ik naar bed ging.

Omdat ik momenteel weer op locatie werk, heb ik geen zicht op hoe ze de dag doorbrengt. Maa vandaag is het door al het geknal toch anders, ze was buiten toen ik voor ontbijt beneden kwam, maar is na het rondje vleeswaar richting zolder vertrokken. Later op de ochtend kwam ze naar beneden, en ik deed even de deur open; ze keek even, en ging in de huiskamer op het kozijn liggen. Ik ben boodschappen gaan doen, en toen ik terugkwam lag ze weer op zolder. Ik weet niet of ze door heeft dat Cayok daar al vanaf vroeg in de ochtend in het kozijn ligt, maar die is voor de rest van de dag onder zeil.

Chester en Pepe vinden het geknal ook niet echt leuk, hoewel Chester vanochtend nog wel een tijdje in de voortuin heeft gezeten. Echt bijzonder angstig zijn ze er niet van.

Diesel zit weer onder de bank, die kan alles aan behalve knallen.

Ergens tegen 16 uur doe ik de kattenluiken op slot, die gaan dan pas om 3 uur morgenochtend weer open.
  donderdag 31 december 2015 @ 16:56:16 #198
8252 mvdejong
pi_158717602
In ieder geval had Cayok geen idee dat Blackie op zolder lag, hij kwam zojuist in beweging, springt van het kozijn en wil wat gaan eten op de overloop (daar staan knabbels en water voor Blackie, maar de rest maakt er ook gebruik van), en belandt onverwacht vlak bij Blackie. Cayok dook in elkaar in afwachting van problemen, Blackie kwam overeind maar hield zich kalm, en maakte zelfs geen geluid. Heel voorzichtig vertrok Cayok, en Blackie ging weer liggen.

Ik zag al eerder deze week dat ze relaxed is, toen ik van werk terugkwam liepen zij en Pepe naar de voordeur aan weerskanten van het tuinhek, en kwamen elkaar wat onverwacht bij de grote plantenpot tegen. Na wat wederzijds gesnuffel gaf Pepe een voorzichtig kopje, en dook toen weg, maar ook toen leek Blackie niet van zins er een probleem van te maken.
  donderdag 31 december 2015 @ 17:21:01 #199
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_158718390
Ik hoop dat jullie een rustige jaarwisseling hebben en de katten er niet gestrest door raken. :)
Dat Diesel maar gauw weer onder de bank uit kan komen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 31 december 2015 @ 18:38:30 #200
8252 mvdejong
pi_158720448
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 17:21 schreef deedeetee het volgende:
Dat Diesel maar gauw weer onder de bank uit kan komen.
Integendeel, hij heeft daar gezelschap gekregen van de andere jongeheren.
Blackie zit nog steeds boven.
Van Cayok weet ik niet waar hij uithangt, ik hoop niet dat hij net voordat ik ging afsluiten naar buiten is gepiept (de luikjes staan nu op een-richtings-verkeer naar binnen).
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')