abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 17 september 2015 @ 22:23:17 #151
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_156184777
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:53 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Ik vind kittens schattig, maar bij voorkeur op filmpjes, zodat je geen last hebt van tandjes en nageltjes overal in.

Wordt er in Nederland redelijk vaak gesteriliseerd?
Als ik erg moe ben, ga ik korte honden- en kattenfilmpjes kijken. Dan krijg je al gauw de Amerikaanse series en ziet wat een vreemde kijk ze daar kunnen hebben op huisdieren. Er wordt daar vaak met klem aangeraden to spay and neuter. Soms kijk ik naar de reacties en zie dan dat er mensen zijn die het zo zielig voor de kater/reu vinden dat het weg is. Maar daarvoor hebben ze kunstballen bedacht, dus het leed van het baasje hoeft geen belemmering te zijn.
Sterilisatie wordt door iedereen voor katten aangeraden, tenzij fokken echt de bedoeling is. Het karakter verandert voorspelbaar, en ten goede. De beestjes worden rustiger en aanhankelijker.

Voor honden is het wat minder populair. Loopse teefjes worden over het algemeen door de baasjes afdoende afgeschermd, dus onbedoelde nestjes komen minder vaak voor dan bij poezen, en de effecten van een sterilisatie zijn minder voorspelbaar. Het lijkt dat, met name bij reuen, het karakter zo verweven is met de voortplantings-drift dat sommige reuen nauwelijks nog een karakter overhebben, terwijl andere juist agressief en onbetrouwbaar kunnen worden.

Maar, alle beesten uit het asiel zijn gesteriliseerd, gechipt, en ingeent. Vandaar ook dat ze verrassend duur zijn, een kat doet EUR 120, maar je krijgt dan ook nog een paar weken voer mee. Omdat ik een kwartet nam kreeg ik quantum-korting, ze kostten me maar EUR 100 per exemplaar.

De kunstballen zijn er trouwens niet alleen om te voorkomen dat macho-baasjes tegenover hun stoere vrienden "voor schut" staan met een ex-reu, maar ook omdat sommige reuen er baat bij blijken te hebben als er nog iets daar hangt, ook al doet het niets meer. Maf, maar het effect van die nepperds is wel aangetoond.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_156186402
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:23 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Sterilisatie wordt door iedereen voor katten aangeraden, tenzij fokken echt de bedoeling is. Het karakter verandert voorspelbaar, en ten goede. De beestjes worden rustiger en aanhankelijker.

Voor honden is het wat minder populair. Loopse teefjes worden over het algemeen door de baasjes afdoende afgeschermd, dus onbedoelde nestjes komen minder vaak voor dan bij poezen, en de effecten van een sterilisatie zijn minder voorspelbaar. Het lijkt dat, met name bij reuen, het karakter zo verweven is met de voortplantings-drift dat sommige reuen nauwelijks nog een karakter overhebben, terwijl andere juist agressief en onbetrouwbaar kunnen worden.

Maar, alle beesten uit het asiel zijn gesteriliseerd, gechipt, en ingeent. Vandaar ook dat ze verrassend duur zijn, een kat doet EUR 120, maar je krijgt dan ook nog een paar weken voer mee. Omdat ik een kwartet nam kreeg ik quantum-korting, ze kostten me maar EUR 100 per exemplaar.

De kunstballen zijn er trouwens niet alleen om te voorkomen dat macho-baasjes tegenover hun stoere vrienden "voor schut" staan met een ex-reu, maar ook omdat sommige reuen er baat bij blijken te hebben als er nog iets daar hangt, ook al doet het niets meer. Maf, maar het effect van die nepperds is wel aangetoond.
O, dan is die ene zoon van Saddam Hoessein echt een hond. Toen hij na een aanslag door de broers van een verkracht meisje impotent in een rolstoel zat, werd hij erger dan ooit.

Vreemd, ik heb nooit eerder van deze effecten op honden gehoord. Wel werd er vaak gezegd dat katers in theemutsen veranderen. Dus reuen willen hun mannelijkheid waarnemen, best amusant. Maakt het uit op welke leeftijd het gebeurd? Of dat het wegens fysieke problemen als tumoren gebeurt?
  vrijdag 18 september 2015 @ 11:53:56 #153
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_156194702
Katers worden inderdaad in bijna alle gevallen iets rustiger, en voor poezen is het ook erg prettig dat ze niet meer krols worden. "Theemutsen" hoeven het nog steeds niet te worden, territoriaal gedrag blijft mogelijk : mijn vorige katers, in hun eerste jaar gecastreerd, hebben de buurt schoongeveegd toen ze op een leeftijd van 9,5 bij me kwamen, en mijn huidige 5-tal is fervent jager.

Voor teefjes is het meestal geen groot probleem, voor reuen maakt de leeftijd inderdaad uit, op latere leeftijd schijnen ze er moeite mee te hebben dat een van de belangrijkste drijfveren uit hun leven plotseling iwegvalt, en zoals ik al aangaf kan zelfs het ontbreken van de hardware al problemen geven. De aanleiding tot de castratie heeft niet direct een relatie met eventuele aanpassings-problemen, hoewel ik me kan voorstellen dat wanneer een castratie gebeurt vanwege overdreven reutjes-gedrag, het beest dan wel een grotere schok krijgt omdat hij voorheen zo door de hormonen geleefd werd.

Wat natuurlijk een probleem kan vormen is dat de baas na de castratie de hond anders gaat behandelen, dat is altijd een mogelijke bron van gedrags-problemen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  vrijdag 18 september 2015 @ 12:49:38 #154
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_156195504
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 20:42 schreef Teslynd het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op donderdag 17 september 2015 17:42 schreef mvdejong het volgende:
Blackie is een poes, dus tegendraads gedrag kun je verwachten. Heb ik dat mooie plankje voor haar geinstalleerd, zie ik haar een hele middag op het hek ernaast zitten :

[ afbeelding ] [quote]
Dat zie je verkeerd. Ze heeft nu de volle lengte om comfortabel te liggen, maar kan evengoed op het hoekje zitten waar je beter overzicht hebt.

Het zou wel een leuk gezicht zijn, als ze op de brede plank lag met een stel kleintjes voor zich.
Pas je bericht even aan, je hebt nu tweemaal [quote ] staan, die 2e moet [/quote ] zijn (ik heb even een spatie voor de sluithaak gezet om te voorkomen dat deze als "echte" quote-marks worden gezien.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_156214828
Sorry, ik zag niet waarop je / melding sloeg. En toen was het forum waarschijnlijk nog normaal. Ik vind het nu een soort winterdepressie en ik zie nog veel meer over het hoofd.

Het scheelt wel dat de gedragsveranderingen zich (vooral) voordoen als het bij reuen op latere leeftijd gebeurt. Van teefjes weet ik wel dat het best dringend is om het jong te laten doen. Bij fokteven natuurlijk zo snel mogelijk na de hoogsttoegestane werpleeftijd.

Zag onlangs dat er in de VS gewerkt wordt aan een wet tegen het ontklauwen van katten. Bij huiskatten kregen ze het er nog niet door, het is een te lucratieve bezigheid voor dierenartsen!
http://www.theshokoshow.c(...)jennifer-conrad-dvm/ Ze moeten dus via de dierenliefhebbers een lobby opbouwen.
Ik wist niet wat ik las, toen ik het fenomeen tegenkwam. En het resultaat is contraproductief. Kwam het voor het eerst tegen in een uitzending van Cats from Hell. En dan hebben ze het ook nog over "mijn baby", terwijl ze doodleuk de nagels met kootjes laten afknippen. Of een lezersreactie op een andere video, waar een kat lomp over de vleugel liep/klom: dat hij ontklauwd is, want zo'n mooie piano laat je niet bekrassen.
  zaterdag 19 september 2015 @ 10:03:25 #156
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_156215981
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 07:04 schreef Teslynd het volgende:
Sorry, ik zag niet waarop je / melding sloeg. En toen was het forum waarschijnlijk nog normaal. Ik vind het nu een soort winterdepressie en ik zie nog veel meer over het hoofd.

Het scheelt wel dat de gedragsveranderingen zich (vooral) voordoen als het bij reuen op latere leeftijd gebeurt. Van teefjes weet ik wel dat het best dringend is om het jong te laten doen. Bij fokteven natuurlijk zo snel mogelijk na de hoogsttoegestane werpleeftijd.

Zag onlangs dat er in de VS gewerkt wordt aan een wet tegen het ontklauwen van katten. Bij huiskatten kregen ze het er nog niet door, het is een te lucratieve bezigheid voor dierenartsen!
http://www.theshokoshow.c(...)jennifer-conrad-dvm/ Ze moeten dus via de dierenliefhebbers een lobby opbouwen.
Ik wist niet wat ik las, toen ik het fenomeen tegenkwam. En het resultaat is contraproductief. Kwam het voor het eerst tegen in een uitzending van Cats from Hell. En dan hebben ze het ook nog over "mijn baby", terwijl ze doodleuk de nagels met kootjes laten afknippen. Of een lezersreactie op een andere video, waar een kat lomp over de vleugel liep/klom: dat hij ontklauwd is, want zo'n mooie piano laat je niet bekrassen.
Ach, in Nederland gebeurt het soms ook wel. En je hebt toch wel rare figuren. De ex van een neef van me had 3 schatten van Perzen. Op een gegeven moment wilde ze een nieuwe bank, kocht een witte leren bank, en toen moesten de katten maar op de gang en in de berging gaan wonen. Walg.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  zaterdag 19 september 2015 @ 20:16:23 #157
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_156226937
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 10:03 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Ach, in Nederland gebeurt het soms ook wel. En je hebt toch wel rare figuren. De ex van een neef van me had 3 schatten van Perzen. Op een gegeven moment wilde ze een nieuwe bank, kocht een witte leren bank, en toen moesten de katten maar op de gang en in de berging gaan wonen. Walg.
Trouwens, wat ik me nu pas weer herinner : 1 van die 3 perzen was inderdaad ontklauwd (nog voordat het beestje bij die ex belandde).
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_156234910
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 10:03 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Ach, in Nederland gebeurt het soms ook wel. En je hebt toch wel rare figuren. De ex van een neef van me had 3 schatten van Perzen. Op een gegeven moment wilde ze een nieuwe bank, kocht een witte leren bank, en toen moesten de katten maar op de gang en in de berging gaan wonen. Walg.
In Nederland gebeurt waarschijnlijk alles wat er in de VS gebeurt, maar op andere schaal. We leven immers op andere schaal en leren ietsje beter om zelf na te denken. Bijvoorbeeld die puppymills zie ik in NL niet groots voorkomen. In het klein zal het er vast wel zijn. En uit de grote wordt hier evengoed gekocht via import. Dat de baasjes van honden en katten mama en mama genoemd worden kwam ik hier ook tegen. Was een kinderloos stel, dus ik weet niet of ze ook vinden of honden & katten en kinderen elkaars broers/zussen zijn.
  zaterdag 26 september 2015 @ 15:57:04 #159
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_156400373
Blackie begint het weer meer te aanvaarden dat ze binnen moet zijn. Een van de afgelopen dagen was guur, en terwijl ze na het meehappen bij het ontbijt wel naar buiten was gegaan, lag ze een kwartiertje later toch weer in de constructie op de grens van keuken en huiskamer. Kort daarna begon het fors te regenen, en de hele kudde is daarna een uurtje of 5 binnengebleven. Ze ligt nu soms ook al binnen als het buiten nog helemaal niet zo erg koud is.

Terwijl dat plekje op de klimconstructie wel knus en veilig is, ligt het ondanks het tapijt niet heel erg zacht, en sommige katten slapen ook liever ergens waar ze uitgerekt kunnen liggen als het niet te koud is. Ze is op onderzoek gegaan, en vond vlakbij een kussentje :


Dat had ik daar neergelegd voor Cayok, omdat die vroeger veel in die baby-weegschaal sliep : een goede vorm om in te slapen, en een behoorlijk eindje van me af was veiliger. Het kussentje werd daarna met instemming begroet, maar dat was al weer vele maanden geleden. In de tussentijd heeft Pepe misschien tweemaal op dat kussentje gelegen, dus het ruikt niet al te indringend naar de heren :


Overigens : die baby-weegschaal staat daar uit de tijd van wijlen mijn Burmezen Julius en Caesar, toendertijd neergezet om hun gewicht in de gaten te houden toen ze problemen met overactieve schildklieren en insufficiente nier-functies kregen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Guppy op 31-12-2023 20:04:55 ]
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  zondag 27 september 2015 @ 10:40:16 #160
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_156416899
Toen ik vanochtend voor het ontbijt beneden kwam lag Blackie weer op het kussentje. Ze is vast vannacht of eerder vanochtend wel buiten gaan ronddolen, maar het begint voor haar te fris te worden om ook buiten te slapen. De routine om binnen te zijn begint weer te komen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  dinsdag 29 september 2015 @ 23:26:53 #161
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_156487292
Blackie heeft nog steeds de neiging om Diesel op te jagen als ze hem buiten onverwacht tegenkomt.

Zo te horen kwam ze hem onverwacht tegen toen ze binnenkwam, en begon ook weer lelijk te doen. En even later kwam zij de huiskamer binnengestormd, met een boze (en hele indrukwekkende) Diesel op haar hielen. Ze vloog de kast met haar kussentje op, daar ligt ze nog, en Diesel vertrok weer naar buiten. Een kleine misrekening van de dame : de verhoudingen binnenshuis liggen anders dan buitenshuis.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_156489693
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 23:26 schreef mvdejong het volgende:
Blackie heeft nog steeds de neiging om Diesel op te jagen als ze hem buiten onverwacht tegenkomt.

Zo te horen kwam ze hem onverwacht tegen toen ze binnenkwam, en begon ook weer lelijk te doen. En even later kwam zij de huiskamer binnengestormd, met een boze (en hele indrukwekkende) Diesel op haar hielen. Ze vloog de kast met haar kussentje op, daar ligt ze nog, en Diesel vertrok weer naar buiten. Een kleine misrekening van de dame : de verhoudingen binnenshuis liggen anders dan buitenshuis.
Waarom doet ze dat eigenlijk?
  woensdag 30 september 2015 @ 02:06:04 #163
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_156490178
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 01:15 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Waarom doet ze dat eigenlijk?
Blackie heeft geen geweldige jeugd gehad. Het hele familie-drama :

Een buurman X had 1 poes, maar op een gegeven moment stond er een buurvrouw voor de deur, die op haar deurmat een plastic zak met 2 kittens had aangetroffen. De buurvrouw is een vogel-mens, geen katten-mens, dus die zat met een probleem. Buurman X reageerde : "dit is Snip (poesje), dat is Snap (katertje)". De beide beestjes waren best gelukkig bij hem, maar hij was wat "slordig" met preventie, met als gevolg dat Snip al bij haar eerste krolsheid een nestje produceerde. Dat leverde 1 dood kitten, en 3 levende kittens op, waar Snippie uitstekend voor zorgde. Tenminste, dat dacht hij, twee dagen later (hij liet de moeder zoveel mogelijk met rust, op zich goed) ontdekte hij dat er nog een dood kitten in het geboortekanaal zat, en dan kun je je voorstellen in welke staat. Dus mevrouw heeft een spoed-hysterectomie moeten ondergaan om de hele rottende massa kwijt te raken, waarna ze de 3 levende kittens uitstekend opvoedde. Het had twee gevolgen :
• ze is een miniscuul beestje gebleven, 2-2,5 kg, terwijl haar broer een monster van ca. 6 kg is (ik vond hem vroeger reusachtig, maar toen had ik Burmezen van rond de 4 kg);
• ze is ongelooflijk agressief naar andere katten, inclusief bijna al haar nakomelingen, ze viel alles aan (ook haar broer, maar die is zo groot en tolerant dat hij het wel kan hebben).
Het gevolg was dat de oorspronkelijke poes op een gegeven moment al de benen nam.

Maar goed, buurman X bleef slordig, dus de 3 kittens leverden ook weer nestjes op, en die nestjes ook weer. Tot de kleinkinderen van Snip behoort Blackie, en haar broer Gabriel. De rest heeft een goed tehuis gevonden, op 2 na : de ene is door een scooter doodgereden, de andere door de metro.

Blackie groeide dus op in een groep van een stuk of 6-7 beesten, zelf niet gesteriliseerd, en ook een paar mannelijke groepsleden die niet gesteriliseerd waren, dus niet echt een rustige jeugd. Daarnaast was er dus ook nog de psychotische oma Snip, waardoor Gabriel op een gegeven moment het huis maar is ontvlucht en is gaan zwerven. Blackie is twee keer zwanger geraakt, de eerste keer leverde dat een nestje op met o.a. Hummeltje, de tweede keer is ze naar de tuin van buurman Y gevlucht, en via hem en het asiel bij een pleeggezin bevallen, en daarna gesteriliseerd teruggekeerd, waar ze een paar rustige jaartjes als enige kat in huis heeft beleefd, en langzaamaan steeds vaker en langer binnenbleef. Totdat buurman Y naar de 9e verdieping van een flat verhuisde, en het niet aandurfde deze straat-dame mee te nemen. Omdat mijn jongens erg tolerant zijn naar andere katten, en ze al bij haar over de vloer kwamen zonder moord en doodslag, zijn we toen begonnen haar duidelijk te maken dat ze moest verhuizen naar buurman Z, ikke dus.

Door haar ervaringen in haar jeugd met andere katten, en zeker andere katers, en heeft de neiging erg fel te reageren, zeker als een kater op een of andere manier opdringerig is :
• Cayok probeerde te enthousiast vriendjes te worden, wat zodanig escaleerde dat hij haar uiteindelijk heeft gebeten, zij het huis niet meer wilde betreden en ik weken bezig ben geweest om haar weer binnen te krijgen. Tussen die twee gaat het nu echter vrij goed, zij heeft getoond toch wel wat katten-etiquette te beheersen, en hij is nog steeds geinteresseerd, maar wat rustiger.
• De hele timide Chester was 2 jaar lang haar grootste "vriend", totdat hij te opdringering aan haar begon te snuffelen, en nu klappen krijgt als hij ook maar een beetje in de buurt komt.
• Diesel wil, als leider van de groep (en hij verdedigt haar duidelijk, voor hem hoort ze erbij), wat tekenen van respect, maar zover is ze nog niet.
• Pepe probeert af en toe een speel-aanvalletje, dat vindt ze niet echt leuk, maar haar reactie is dermate gematigd dat ze het blijkbaar niet als een echte bedreiging ervaart.

En toch, zodra er eten in het spel is kunnen ze alle 5 om en door elkaar draaien zonder enig protest-geluid, en 4 kg Blackie durft een plakje ham onder de kop van 8 kg Pepe weg te happen. En ze liep toch altijd graag met me mee naar de singel, ook al hadden we dan altijd kater-gezelschap, soms zelfs alle 4. En ook haar gedrag naar de over-assertieve Mila toont dat ze tegenwoordig in staat is de agressieve houding van een andere kat zelfs te negeren, wat ze vroeger zeker niet gedaan zou hebben.

Ze heeft de afgelopen zomer nauwelijks binnen geslapen, maar nu de temperaturen gaan dalen komt ze weer vaker binnen, en ik denk dat ze door de gedwongen nabijheid wel weer wat verder zal ontdooien naar mijn jongens.

Overigens : Snip, Snap en Hummeltje zijn meeverhuisd met buurman X naar een woning op een 2e/4e etage, en dat gaat verrassend goed voor beestjes die tot dan toe de vrijheid hadden. Daarvoor was wel nodig dat ook Hummeltje even bij de dokter 2 onderdeeltjes afstond, wat op mijn rekening gebeurde aangezien die buurman dat toen niet kon betalen; was dat niet gebeurd, dan was de verhouding tussen de hitsige Hummel (toen 1,5 jaar) en zijn overgrootmoeder niet te houden geweest.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_156490274
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 02:06 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Blackie heeft geen geweldige jeugd gehad. Het hele familie-drama [

Een buurman X had 1 poes, maar op een gegeven moment stond er een buurvrouw voor de deur, die op haar deurmat een plastic zak met 2 kittens had aangetroffen. De buurvrouw is een vogel-mens, geen katten-mens, dus die zat met een probleem. Buurman X reageerde : "dit is Snip (poesje), dat is Snap (katertje)". De beide beestjes waren best gelukkig bij hem, maar hij was wat "slordig" met preventie, met als gevolg dat Snip al bij haar eerste krolsheid een nestje produceerde. Dat leverde 1 dood kitten, en 3 levende kittens op, waar Snippie uitstekend voor zorgde. Tenminste, dat dacht hij, twee dagen later (hij liet de moeder zoveel mogelijk met rust, op zich goed) ontdekte hij dat er nog een dood kitten in het geboortekanaal zat, en dan kun je je voorstellen in welke staat. (...)
Poeh, en dat was geen 25 jaar geleden, iedereen kan tegenwoordig weten dat je huisdieren waar je niet mee fokken wil, moet laten steriliseren/castreren. Sinds ik met digitale dierenarts meelees, weet ik ook dat februari de gratis-sterilisatiemaand is. Jammer dat mensen zo slordig zijn, al bedoelen ze het goed.

In Zwitserland moet elke nieuwe hondenbaas verplicht op cursus. Maar voor katten is er niet zoiets, terwijl voor katten meer kans op veel nestjes en verwildering bestaat. Dat vind ik vreemd, ook katten moeten goed verzorgd worden en kunnen enige opvoeding in eigen huis gebruiken plus catification van de woning.

Las net op de Frontpage dat Praxis geen huisdieren meer verkoopt en in samenwerking met de Dierenbescherming de mensen die dieren willen aanschaffen, daar goed over informeren en ook duidelijk maken waarom konijnen niet solo verkocht worden. Dat lijkt me een goede stap. Overigens kan ik me geen huisdieren bij Praxis herinneren, dat is dus iets van de laatste jaren of van specifieke filialen. Iemand reageerde dat Praxis alleen hielp asieldieren te verkopen. .
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:32:39 #165
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_156813950
Arme Blackie, aanpassen aan de veranderende weersomstandigheden is niet leuk voor haar. Ze moet toch meer binnen zijn, en het kussentje in de huiskamer heeft ze maar een paar dagen gebruikt, daarna heeft ze delen van de avond en nacht toch weer op de zoldertrap geslapen. Als ik overdag even de deur opendoe loopt ze meestal vrij snel binnen, eet wat, en gaat dan op het kozijn naar buiten zitten kijken; maar uiteindelijk houdt ze het toch nog niet binnen uit.

Gisterenavond heeft ze een lange kroelbeurt gehad, staande op het tafeltje. Toen ze klaar was wilde ze op de bank gaan liggen, maar zag daar na minuten lang snuffelen toch van af, en heeft toen uit armoede meer dan een uur op het tafeltje geslapen. Het probleem : Diesel heeft de laatste tijd de gewoonte om later op de avond bij me op de bank te springen, en na een kortere of langere knuffelpartij haast me te gaan slapen. Dus de kussens van de bank ruiken veel meer naar kater dan Blackie leuk vindt, en juist de laatste tijd begint Diesel in huis wat intimidatie-aanvalletjes uit te voeren op zijn recalcitrante onderdaantje. Toch wordt ze over het algemeen met rust gelaten door de heren, en zij toont toch ook regelmatig interesse in ze. Ze zal uiteindelijk wel in de groep opgaan, maar of dat deze winter al zal gebeuren ? En of ze ooit zich zal laten wassen door een van de heren, of een wasbeurt zal uitdelen, of tegen eentje zal liggen slapen, daar kan ik op hopen, maar ik weet niet of ze dat nog zal aandurven.

Maar, nood breekt wetten, en eerder deze avond kwam ze binnen, sprong direct op de bank, en na een hoop gesnuffel rolde ze zich dan toch maar op. Warm liggen is het belangrijkste, maar zacht liggen is toch ook wel prettig, en ze voelt zich duidelijk veiliger als ze bij mij in de buurt is.

Cayok is trouwens ook weer verhuisd, die slaapt nu niet meer naast me op de bank, maar liever in een mandje op de grote tafel. Ik heb niet het idee dat hij om mij niet meer op de bank slaapt, het was weer tijd voor een ander plekje.

Chester is de laatste weken vast te vinden in het rieten transport-mandje. Hij blijft aanhalig, maar durft er vaak niet voor uit te komen. Ook vandaag weer : ik zat op het tapijt Cayok aan het aanhaken, toen Chester zich bij ons voegde en tegen Cayok aan begon te schurken, net alsof het hem daarom ging. Dus ik gebruikte maar een hand voor elke kat, alleen had Cayok dit keer geen behoefte aan zijn opdringerige groepsgenoot, en vertrok. Chester liep een paar stapjes met hem op, maar keerde, tot mijn verbazing, om en kwam weer bij mij voor meer aanhaal-werk. Uiteindelijk heb ik hem opgepakt, en ben op de bank gaan zitten met Chester naast me. Meestal is dat een aanleiding voor hem om er meteen weer vandoor te gaan, maar hij begint nu door te krijgen dat hij toch altijd weg mag, en gaf zich over aan wat mijn vingers met een kat kunnen doen. Op een gegeven moment lag hij zelfs te kwijlen. Ook een paar minuten teken-trekken joeg hem niet direct weg, pas na een tijdje stond hij rustig op en ging wat karnemelk lebberen.

Chester blijft een teken-magneet, hij had er eentje aan elke kant van zijn nek, en 5 onder zijn kinnetje. Door de eerste teek onder zijn kin had hij daar de huid opengekrabd, en dat trekt weer meer van die rot-dingen aan. De komende dagen gaat hij wat vaker gedwongen aangehaald worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door mvdejong op 14-10-2015 10:24:53 ]
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 23:00:13 #166
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_156819036
Blackie was na de snoepjes naar buiten gegaan, maar nu, een uurtje later, nestelt ze zich alweer op de bank.

Toch is ze "gekleed"voor de herfst, ze ziet eruit alsof ze moddervet is, en permanent kwaad vanwege een hele dikke staart, maar dat is allemaal schijn, het is een hele volle en uitstaande bontjas.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 16:42:37 #167
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_156899851
Blackie kwam gisteren weer een keer thuis en ging zonder veel gesnuffel op de bank liggen, ondanks dat Diesel nog geen uurtje eerder daar, kletsnat, ook een tijdje had gelegen : de geur van de katers begint haar al weer wat minder te storen. En een tijdje later kwam Diesel weer van buiten, weer nat, en sprong direct naast me op de bank. Blackie lag helemaal links, dus er was ruimte, en ik vraag me af wat er gebeurd was als Diesel gewoon tegen me aan was komen liggen, want ze werd wel wakker, en keek met grote ogen, maar stond niet direct op. Helaas merkte Diesel Blackie op en wilde toch even haar richting, waarna het wel afgelopen was met de rust.

Blackie heeft ondertussen ook door dat, als ze 's nachts niet in een met katers overladen huiskamer wil slapen, de zoldertrap nou ook niet ideaal is : ze heeft ontdekt dat het mandje dat van haar vorige huis meekwam in een hoekje achter de deur van mijn slaapkamer ligt, en dat het lang geleden is dat een van de jongens (i.c. Cayok) daar in lag; dus de afgelopen twee nachten heeft ze daar uren in liggen pitten. Ik ben blij dat ze nu een comfortabel slaapplekje voor de nacht heeft gevonden.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_156910851
Wat zijn katten gecompliceerd.
  zondag 18 oktober 2015 @ 22:41:51 #169
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_156933698
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 23:14 schreef Teslynd het volgende:
Wat zijn katten gecompliceerd.
't Zijn intelligente beestjes, en daarmee dus ook complexe persoonlijkheden. Veel katten-eigenaren gaan niet zover als ik in de observatie en analyse, en je hoeft je er als katten-eigenaar ook niet echt zo intens mee bezig te houden, ze leren wel om met je samen te leven, naar gelang de situatie minder of meer in een hechte relatie.

Voor honden is die relatie veel belangrijker, en het kan goed fout gaan als je niet snapt hoe je hond in elkaar steekt (zie alle Cesar Millan programma's).

Maar ook ik sla wel eens de plank mis. Blackie lag vanavond weer op de bank, en zoals op eerdere avonden kwam Diesel weer van heel dichtbij naar Blackie staren; Blackie bleef gewoon liggen. Ik dacht eigenlijk dat het weer zijn gekrenkte leiderschap was, maar het bleek eenvoudiger. Toen Blackie op het tafeltje ging staan voor wat kroelen, schoot Diesel via de zijkant op de bank, en plofte direct neer; hij wilde gewoon op dat plekje liggen.

Blackie kon dus niet meer op de bank liggen, er was op zich nog wel ruimte, maar veel te dicht bij de dikkerd, dus toen ging ze maar op mijn benen liggen.

Een tijdje later kwam Cayok binnen, en die wilde ook aangehaald worden. Toen ik me niet vooroverboog om dat te doen (lastig met een kat op je benen) sprong hij maar op het tafeltje. Geen van beide zwart-witterds leek erg onder de indruk van de nabijheid van de ander, Blackie bleef liggen, en na wat krabbelwerk ging Cayok weer weg om te eten.

Blackie begint alweer wat rustiger te reageren op de nabijheid van de heren, wat door het binnenleven onvermijdelijk is.

Nog wat later hoorde ik wat gerommel in het halletje (de voordeur was op een katten-brede kier geblokkeerd), en vervolgens liep een kat vanuit het halletje via de huiskamer naar het kattenluik in de keuken, en naar buiten. Nou is dat op zich geen ongebruikelijke gebeurtenis, maar dit was een niet al te groot, (grotendeels ?) zwart, exemplaar, en de enige die in mijn groep voldoet aan die beschrijving, Blackie, lag op dat moment nog steeds op mijn benen te slapen. Cayok kon het niet zijn, die heeft teveel witte aftekening. Pepe vond het wel interessant, en ging toch even kijken toen de indringer alweer weg was, ook een teken dat het geen groepslid was. Diesel had het niet door, die sliep ook.

Vermoedelijk was de vreemdeling geinteresseerd geraakt in de open deur, en dwong de nabijheid van een voorbijganger hem of haar om verder naar binnen te gaan. Dat lijkt niet de eerste keer zijn geweest dat dat beestje binnen was, gezien de rust waarmee hij of zij de achteruitgang opzocht. Niet onmogelijk, de kattenluiken staan altijd open, 's nacht is de huiskamer vaak leeg, en als een of meer van de heren wel binnen is wordt een indringer niet bepaald agressief benaderd zolang deze zelf rustig reageert.

[ Bericht 0% gewijzigd door mvdejong op 19-10-2015 19:36:07 ]
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  maandag 19 oktober 2015 @ 10:39:56 #170
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_156940023
Een geschenkje toen ik vanochtend voor het ontbijt beneden kwam :


De pen is een normaal ding van 145 mm, dus dit beestje is wel erg groot voor een muis, en ook de dikke staart wijst erop dat dit een (kleine) rat is. Er lopen er voldoende in de buurt, tijdens mijn loopjes naar de singel zag ik rond 9 uur 's avonds ook regelmatig een veel grotere rat aan de overkant van de singel. Aan onze kant van de singel zullen ze zich niet ophouden, mijn katten zijn niet de enige die veel in die bosjes rondlopen, en slapen. Dit beestje heeft ondervonden wat het betekent om aan de verkeerde kant van de singel rond te hangen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Guppy op 31-12-2023 20:05:21 ]
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  woensdag 21 oktober 2015 @ 10:59:25 #171
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_156987422
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 16:42 schreef mvdejong het volgende:
Blackie heeft ondertussen ook door dat, als ze 's nachts niet in een met katers overladen huiskamer wil slapen, de zoldertrap nou ook niet ideaal is : ze heeft ontdekt dat het mandje dat van haar vorige huis meekwam in een hoekje achter de deur van mijn slaapkamer ligt, en dat het lang geleden is dat een van de jongens (i.c. Cayok) daar in lag; dus de afgelopen twee nachten heeft ze daar uren in liggen pitten. Ik ben blij dat ze nu een comfortabel slaapplekje voor de nacht heeft gevonden.
En de afgelopen twee nachten heeft ze weer uren op de zoldertrap liggen pitten. Maffe meid.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:45:20 #172
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_157051786
De herfst dringt nu echt door bij Blackie, ze is de afgelopen dagen na het ontbijt wel naar buiten gegaan, maar kwam na een half uurtje weer binnen en nestelde zich op een kussentje tot ver in de middag. En dat ondanks dat het soms niet echt guur was.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_157057341
Misschien weet ze al dat de zomertijd morgen voorbij gaat.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 22:35:50 #174
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_157172432
Blackie zat zojuist op het kozijn, en wilde gaan slapen.

Het mandje boven de TV rook teveel naar Chester, die er plotseling weer interesse in had, juist toen ik het gewassen had om voor Blackie geurvrij te zijn.

Het kussentje waar ze de laatste week op lag is de laatste dagen ook veel door Cayok gebruikt, en Diesel ligt er nu vlakbij op de bank. Dat heeft haar eerder deze week niet tegengehouden, ze moest alleen wel 3 keer ronddraaien voordat ze zich over de geur van Cayok (en ook Diesel) kon heenzetten en ging liggen.

Ik dacht dat ze een probleem zou hebben, omdat de oplossing die ze de laatste dagen dan kiest, mijn benen, angstwekkend dicht bij Cayok is, die zich op de bank tegen me aan heeft opgerold. Maar nee hoor, de zwart-witterds keken elkaar wel even aan, maar Blackie ligt nu op mijn bovenbenen, met haar ruggetje naar Cayok, in diepe slaap.

Dus heb ik er nu 3 vlakbij : Blackie op me, Cayok tegen me aan, en Diesel een kussen verder op de bank.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  maandag 23 november 2015 @ 15:26:34 #175
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_157763574
De afgelopen weken is Blackie bijna elke avond een paar uurtjes op mijn benen komen liggen, en als Cayok zich dan ook meldt om bij me te komen liggen, is dat al niet meer waard dan een enkel ronddraaiend oortje. Ze sliep 's nachts ook al regelmatiger binnen, hoewel ze toch bleef volhouden om zoveel mogelijk buiten te zijn. Maar, binnen was toch wel lekker warm, en zelfs de nabijheid van Diesel, waarmee toch de spanning over het respecteren van zijn leiderschap bestaat, weerhoudt haar niet van een zacht en warm plekje :



Ze heeft nu aanvaard dat het ook niet meer uit te houden is om overdag de hele dag buiten rond te struinen, en ze heeft nu het zitblok weer ontdekt als plekje. Voor mij is een teken van wat meer zelfvertrouwen, omdat ze nu ook wat verder uit mijn buurt gaat liggen, zelfs als ik wel beschikbaar ben.


Onlangs lag ze zelfs in exact dezelfe positie en houding als het pluche exemplaar.

De heren negeren haar als ze zien dat ze daar ligt, alleen Diesel wil wel eens wat intimiderend die kant op lopen, maar dan blaast en gromt ze wat, meestal zonder zelfs haar kopje op te tillen, waarna de grote leider maar weer vertrekt. Toch moet ze gaan oppassen, want waar ze vroeger buiten Diesel nog kon opjagen, pikt hij dat niet meer en is zij degene die moet gaan rennen.

Diesel begint het nu in mijn slaapkamer te koud te vinden om de hele dag daar te liggen, dus belandt hij op de bank in de huiskamer. Cayok heeft twee tot drie weken steeds op de onderste plank van de klimconstructie bij de keuken geslapen, maar is ook weer naar de bank teruggekeerd :



[ Bericht 2% gewijzigd door Guppy op 31-12-2023 20:06:10 ]
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  woensdag 2 december 2015 @ 13:49:04 #176
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_157963884
Het leek zo goed te gaan vorige week, Blackie lag steeds vaker binnen te slapen, ook overdag. Ze had weer een nieuw (oud) slaapplekje gevonden :



Dit heeft haar vorige baasje voor haar gekocht, en ze lag er bij hem veel op te slapen (naast "haar" kussen op de bank), maar bij mij had ze dat nog niet eerder gedaan. Het was wel heel populair als krabpaal bij de heren (met de zichtbare schade als gevolg), en Pepe lag er nog wel eens op, geen gezicht omdat dat monster aan alle kanten uitpuilde.

Echter, er is vrijdag iets gebeurd, vermoedelijk tussen haar en een van de heren, en ze wil eigenlijk helemaal niet meer binnenkomen. Ze stond niet te wachten voor het zachtvoer, pas een uur later sloop ze met haar buikje over de grond naar de keuken, en voor de snoepjes is ze helemaal niet op komen dagen. Voor een eet-verslaafde als zij is dat abnormaal, en ik ben haar 's avonds laat gaan zoeken. Daarbij kreeg ik Diesel, Pepe en Cayok mee, wat ik niet zo prettig vond omdat ze dan uit onze buurt zou kunnen blijven, maar op het binnenpleintje van het blok kwam ze toch vrij snel mauwend op ons af. Ze kwam eventjes bij mij een krabbeltje halen, en liep toen zelfs even door naar de 3 heren, waarbij ze zo dicht langs Diesel liep, dat ik haast het idee krijg dat dat een begin van een formele begroeting was. Ze liep toen ook weer mee naar huis, maar niet naar binnen.

Zaterdag bleef het zo, ze wilde niet voor het vleeswaar bij het ontbijt binnenkomen. Ik maakte het er niet beter op door haar te vangen en een vlooien-pipet toe te dienen, maar dat was hoognodig, ze liep al weer met korstjes op haar rug rond. Toen ik boodschappen ging doen wilde ze alweer mee, dus ze nam me dat niet al te kwalijk. Zachtvoer heb ik haar 's avonds in het halletje gegeven, en snoepjes op de deurmat. Ik heb ook 2 bakjes knabbeltjes neergezet in het portiek van de berging, zodat ze in ieder geval kan eten.

Zondag-ochtend pakte ik haar buiten op, en zette haar op de bank neer, met een reepje vleeswaar recht voor haar neus. Gewoonlijk is ze dan voldoende afgeleid, maar dit keer reageerde ze haast panisch om weer buiten te komen. Toen het weer 's avonds echt begon te spoken wilde ik haar gaan zoeken, maar ontdekte nog net op tijd dat ze naar binnen was geslopen en haar toevlucht weer op de zoldertrap had gevonden. Ik was dus heel blij dat ze in ieder geval toch haar angst overwonnen had, en helemaal dat ze, toen ik even op zolder de fiets-route van de dag in mijn computer in ging lezen, naast me op het bureau kwam voor wat aanhalen.

Maandag bleef ze weigeren binnen te komen, en ik heb de mand die een bezorgde buur ooit neergezet had weer teruggezet, en ze maakt er gelukkig gebruik van. 's Avonds trok ze zich ook weer op de zoldertrap terug, en toen ik weer op zolder ging zitten, kwam ze bijna onmiddelijk ook weer op mijn bureau, en ging uiteindelijk op de schapenvacht-mat op mijn bureau liggen, en liet zich uitgebreid op haar buikje krabbelen, iets wat ze zelden deed. Ik heb daar nu ook water en knabbeltjes op de overloop neergezet.

Dinsdag-ochtend lag ze nog steeds op zolder, dus ik ben weer een stuk geruster, ze blijkt nu elke avond ergens tussen 21:00 en 22:00 naar zolder te verkassen en daar op het schapenvacht-mandje te gaan slapen. Dat is in ieder geval veilig tot ergens de volgende ochtend, als Chester zich voor de dag op zolder terugtrekt. Zo warmt ze in ieder geval voldoende op dat ze de rest van de dag buiten aankan, en ze krijgt voldoende eten en drinken binnen om gezond te blijven.

Wat me ook nog hoop geeft is dat Blackie het grootste deel van de dag toch wel rond het huis rondhangt, ze ligt nu regelmatig op de tuinbank, zelfs als de kussens nog wat nat zijn.

Ik dacht dat we er nu waren. Ik vermoed dat Chester dit keer genoeg had gekregen van haar uithalen, want toen ze een keer binnen was kwam hij ook vrij assertief op haar af, wat niet normaal is voor dat "watje".

[ Bericht 1% gewijzigd door Guppy op 31-12-2023 20:07:05 ]
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  donderdag 3 december 2015 @ 10:53:25 #177
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_157983137
Ook woensdag is ze in de loop van de avond weer naar zolder vertrokken, en ik ben er voordat ik naar bed ging nog een uurtje bij gaan zitten, ze heeft een tijdje tegen mijn arm liggen slapen. Het schapenvacht-mandje is wat aan de grote kant voor haar, maar dat deert niet :



Er ligt ook nog een opgevouwen dekentje onder zodat het nog wat zachter ligt. Vanochtend waren alle knabbeltjes op zolder weg, dus ze heeft zich aardig volgevreten voordat ze weer naar buiten ging.

Ze kwam al weer het halletje binnen, en toen ik zojuist even een struik aan de voorkant ging wegsnoeien voor de winter, is ze even het huis weer binnengelopen, dus er lijkt al weer een klein beetje ontdooiing plaats te vinden. Maar ook mijn buurman was het opgevallen dat ze de afgelopen wat schichtiger was dan voorheen, dus er is echt wel iets gebeurd met haar.

[ Bericht 1% gewijzigd door Guppy op 31-12-2023 20:07:25 ]
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  donderdag 3 december 2015 @ 10:58:45 #178
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_157983222
Och wat naar dat Blackie momenteel niet zo senang is. het valt natuurlijk ook niet mee, tussen al die stoere kerels. Ik vind het enorm lief en aandoenlijk hoe je het haar toch naar de zin probeert te maken. Ze lijkt me ook echt een lief katje. Louter wat onzeker.
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 3 december 2015 @ 17:12:01 #179
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_157990410
Het probleem met Blackie ligt niet bij Pepe, Diesel of Cayok, want die ontliep ze niet toen ik haar vrijdag ging zoeken.

Maar duidelijk ook niet met Chester, want toen ik terugkwam van een intake-gesprek wist ik niet wat ik zag. Blackie lag, zoals veel de laatste dagen, op de bank in de voortuin, zoals gebruikelijk aan de linkerkant. En Chester lag er ook, aan de rechterkant. En dat is nog niet eerder voorgekomen.

Ik denk niet dat Blackie bij Chester op de bank zou springen, maar blijkbaar kon Chester zich naast haar voegen zonder dat zij over de rooie ging. Dus daar is geen groot wantrouwen tussen die twee.

De vraag is wat er dan wel gebeurd is, waarom mijn huis minder veilig aanvoelt, maar ook waarom ze zich buiten voor anderen merkbaar schichtig gedraagt.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  donderdag 3 december 2015 @ 22:58:30 #180
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_157998588
Mooi, zojuist kwam de dame even de huiskamer binnen. Ze wilde eigenlijk vrij snel weer weg, maar bleef toch hangen toen ik het doosje met snoepjes pakte. Daarna ging ze wel weer weg, maar moest daartoe tussen een grote plantenpot en Pepe door, en dat deed ze heeeel voorzichtig, met haar buikje maar net boven de grond; ze maakte echter geen boze geluiden, dus het viel nog wel mee. Pepe keek kort naar dat malle gedoe en negeerde haar daarna.

Ik krijg hoop dat het probleempje redelijk snel verdwenen is.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_157999589
Ogh wat sneu dat ze wat schichtig us. Mja kom er maar eens achter wat er gebeurt is.
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 4 december 2015 @ 10:35:50 #182
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_158005736
Toen ik gisteren naar bed ging, zat ze weer eens op de zoldertrap, ze lag niet op het mandje op zolder, dat toch zachter en warmer ligt. Maar, toen ik daadwerkelijk in mijn bed lag, voelde ik binnen een paar minuten een licht plofje, en na een hoop gesnuffel heeft ze zich opgerold, en is niet meer van dat plekje weggeweest totdat ik vanochtend opstond. Toen ik onder de douche ging bleef ze bovenaan de trap wachten, zodat ze met mij naar beneden kon lopen en ik de deur voor haar open kon doen. Op zich best verrassend, Diesel ligt 3-6 uur per dag op min bed, dus zijn geur zit wel goed in de dekens, maar blijkbaar was dat geen probleem, warm en veilig is belangrijker.

Ze bleef ook in de buurt van de deur, en toen ik haar naam riep kwam ze onmiddelijk binnen om in de huiskamer het rondje vleeswaar in ontvangst te nemen. Ze sprong niet eens op het tafeltje, bank of kozijn, maar bleeft gewoon op de grond zitten, waar ook 3 van de 4 heren rondhingen.

Ze begint weer wat ontspannener te reageren.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_158014496
Nu schrijven ze een detectieveverhaal, voor de lange winteravonden.
  zaterdag 5 december 2015 @ 11:29:53 #184
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_158029695
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:30 schreef Teslynd het volgende:
Nu schrijven ze een detectieveverhaal, voor de lange winteravonden.
Ja, met als mysterie : wat is er met Blackie gebeurd ?

Ik heb er met de buurman over staan brainstormen, en wat ons beide opvalt is dat ze overal schichtig voor was, mensen, dieren en dingen, en dat ze zich bijna de hele dag rond mijn huis ophoudt, terwijl ze gewoonlijk een groot deel van de dag te vinden is bij de singel, waar ook haar geboortehuis is. We vermoeden nu dat ze daar bij de singel ergens zo erg van geschrokken is dat ze er dagenlang onzeker van is gebleven. Wat het was geen idee, als mogelijkheden zagen we onder andere : een near-miss met een brommer op het fietspad (ze is zeker niet geraakt, want ze dartelde onlangs nog als een kitten achter een dwarrelend blaadjes), geschrokken van vuurwerk (ze is niet echt bang voor knallen), opgejaagd door een hond (ze is daar niet echt bang van), of een poging van een mens om haar op te pakken.

Maar ze wordt steeds rustiger, de buurman mag haar weer oppakken, en dan ligt ze rustig in zijn armen. Gisterenavond is ze al rond 8 uur op mijn bed gaan liggen, kwam onmiddelijk de huiskamer in toen ze het doosje met snoepjes hoorde, en is daarna, na een kort rondje buiten, weer op mijn bed gaan liggen. Ik ben er later bij gekropen, en ze is tot rond 5 uur blijven liggen, toen liep ze piepend door mijn slaapkamer, waarna ik even met haar mee naar beneden ben gelopen om haar via de voordeur eruit te laten. Ik weet niet of ze al via het kattenluik achter naar buiten wilde, maar het bleek dat er 3 katers op het tapijt in de huiskamer lagen (met een muis), dus dat was wel een aardige barriere voor haar.

Vanochtend was ze weer wat gestresst, maar dat kwam omdat we nieuwe kliko's krijgen, dus het was een hels kabaal buiten van gemeentewerkers die af en aan liepn met die rammelbakken.

Ze kwam rond 11 uur weer binnen, en liep naar boven. Toen ik achter mijn computer ging zitten liep ze daar ook al rond. Ik begrijp dat ze niet op mijn bed wilde liggen (daar heeft Diesel voor de komende paar uur zijn toevlucht gezocht), ze heeft een tijdje naast me op het bureau gestaan om gekrabbeld te worden, en ligt nu op een stapeltje papier te slapen ;waarbij ze een mandje en een kussentje negeert. Dat Chester ronkend en rochelend in het kozijn boven het bureau ligt laat haar koud.

Gelukkig, het is nu duidelijk dat ze niet een probleem met mijn huis of de inwonenden daarvan had, maar dat ze algemeen in paniek was, en dat ze toch naar het huis trok al durfde ze eventjes niet naar binnen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_158042993
Als jullie huis, maar eigenlijk niet de bewoners eng was, ligt het misschien aan huizen. Stel dat ze bij/in haar vroegere huis is gaan kijken en daar een nare ervaring had, die alles op zijn grondvesten deed schudden.
  zaterdag 5 december 2015 @ 22:47:36 #186
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_158045006
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 21:39 schreef Teslynd het volgende:
Als jullie huis, maar eigenlijk niet de bewoners eng was, ligt het misschien aan huizen. Stel dat ze bij/in haar vroegere huis is gaan kijken en daar een nare ervaring had, die alles op zijn grondvesten deed schudden.
Het lijkt er inderdaad op dat alles eng is, en dat daardoor haar normale afkeer van de jongens ook nog eens uitvergroot werd. Vanavond heeft ze zachtvoer en snoepjes in het halletje genuttigd, en ze ligt ondertussen weer op mijn bed.

Dus als ze door slecht weer en knallen vaker binnen is, zal dat ook haar acceptatie van haar mede-bewoners ten goede komen.

Ik gok erop dat er iemand vuurwerk op het binnenpleintje heeft afgestoken toen zij daar was, en dat is eigenlijk een plek die zij als een veilige haven beschouwde.

Maar gelukkig blijkt ze toch de omgeving van mijn huis als de meeste veilige te beschouwen, en lijkt ze nog wat meer naar mij toe te trekken. Soms werkt een crisis uiteindelijk in het voordeel, net zoals eerder haar aanvaring het Cayok ertoe leidde dat ze de normale katten-etiquette naar de heren ging toepassen, en niet elke kleine confrontatie tot een conflict opblies.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  maandag 7 december 2015 @ 10:55:22 #187
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_158074400
Blackie gebruikt nu regelmatig mijn bed als slaapplaats, maar overdag is het natuurlijk al heel lang Diesel die zich hier een tijdje terugtrekt. Gisterenochtend kwam de "confrontatie".

Ik had ergens rond half 6 's ochtends voor Blackie de deur opengedaan, dus ze was al weer wat uurtjes buiten aan het rondstruinen geweest toen ik aan mijn ontbijt toekwam. Met de forse wind die er stond, had Blackie na het ontbijt het wel gezien, en ging op mijn bed liggen; Diesel had zich dit keer niet al tussen 7 en 8 tussen mijn benen geparkeerd, dus het bed was vrij.

Toen ik me echter ging klaarmaken voor mijn zondags-bezigheden, kwam Diesel vrij snel naar mijn slaapkamer, omdat "bed opmaken" voor hem gelijkstaat met "uitgebreide kroelpartij". Ik was op dat moment inderdaad met het bed bezig, maar Diesel zag Blackie liggen, en ging vanaf de grond strak naar haar zitten staren, duidelijk met enig ongenoegen; zij reageerde totaal niet. Toen ik de tweede deken netjes in 6 had gevouwen tot een vierkantje en op het bed had gedeponeerd (Diesel ligt heel graag op een gemarkeerde plek, Pepe heeft dat nog erger), sprong hij er direct op, en liet zich diep spinnend aanhalen. Echter, hij ging wel zo liggen dat hij de indringster kon zien, en liet met een regelmatig "mek"-geluid zijn frustratie merken. Dit leverde echter nog steeds geen reactie op, de dame bleef met haar rug naar hem toe rustig liggen. Na een minuut of 5 begon Diesel aan een was-beurt, en dat was voor mij het teken dat de spanning wel uit de situatie was en ik het niet meer in de gaten hoefde te houden.

Ik vraag me af hoe lang het zo gebleven was als ik de zaak met rust had kunnen laten, helaas moest ik een hoop kleding enz. bij elkaar zoeken, waardoor ik constant mijn slaapkamer in- en uitliep, en uiteindelijk ging Blackie toch maar naar buiten.

Toen ik naar bed ging, zat ze op de zoldertrap, maar kwam direct bij met liggen toen ik onder de dekens kroop. Ik weet niet hoe laat ze vertrokken is, en of ze geprobeerd heeft mij zover te krijgen dat ik de deur ging opendoen, ik had zondag een uurtje of 4 door de Groote Peel gedoold op nieuwe schoenen, dus ik sliep als een blok.

[ Bericht 0% gewijzigd door mvdejong op 07-12-2015 16:24:18 ]
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  maandag 7 december 2015 @ 19:58:05 #188
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_158088433
Met het weer van vandaag (weinig wind, weinig regen) verbaasde het me niet dat Blackie de hele dag buiten gebivakkeerd heeft.

Wat me wel verbaasde was dat ze tegen 7 uur vanavond binnen kwam stappen om te vragen waar het zachtvoer bleef, en ze dat weer gewoon in de keuken tussen de rest van de groep heeft genuttigd. Ze is nog niet helemaal tot rust gekomen, want toen ik over de eters heenstapte vertrok ze weer snel, met een toch wat laag buikje, terwijl ze zich daar gewoonlijk niets van aantrekt.

Een half uurtje later was ze weer terug, hapte nog wat weg in de keuken, sprong op het tafeltje bij de bank voor wat kroel- en krabbel-werk, ging in het kozijn een wasbeurt doen, en heeft zich nu op mijn schoot genesteld. Weer een forse verbetering richting de normale situatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door mvdejong op 09-12-2015 23:07:43 ]
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  maandag 7 december 2015 @ 20:25:41 #189
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_158089250
Ze is nog wat "gevoelig".

Zojuist kwam Cayok ook langs, en sprong via het tafeltje naar het kozijn, subtiel genoeg dat de doezelende dame het niet merkte. Hij sprong een tijdje later weer omlaag, om vanaf het tafeltje naast me op de bank te gaan zitten. Helaas, die luide tik op 2 dm van haar oortjes af was echt teveel voor Blackie, en ze viel uit met een hoop geblaas, en een uithaal met een poot. Ze bleef wel liggen, maar bleef grommen, en Cayok trok zich uiteindelijk maar terug. Hij probeerde nog een omweg, naar zodra Blackie doorkreeg dat hij weer in de buurt kwam, begon het gegrom weer.

Cayok zal het even zonder me moeten doen vanavond (hij heeft eind van de middag nog een tijdje om mijn arm gewikkeld liggen slapen).

Update kwartiertje later : Cayok heeft een rondje buiten gedaan, en sprong vervolgens direct vanaf de grond op de bank. Blackie had het wel door (ze deed haar oogjes open) maar liet het verder begaan, dus ik heb beide zwart-witte exemplaren weer rustig bij me.

Ik heb toch respect voor de beestjes : Cayok omdat hij dat gedoe van Blackie over zich heen laat komen terwijl hij alleen maar naar zijn vertrouwde slaapplaatsje wilde, en het een kwartiertje later gewoon opnieuw probeert. En Blackie omdat ze toch heel snel weer tot rust komt en aanvaardt dat Cayok achter haar ruggetje bij me kruipt.

[ Bericht 15% gewijzigd door mvdejong op 07-12-2015 21:52:51 ]
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  donderdag 10 december 2015 @ 11:58:15 #190
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_158147458
Ik liep zojuist even naar buiten om de geleegde kliko weer in de tuin te zetten, en ik vond het maar erg guur. Ik zag ook Blackie niet, maar die begint al weer wat vaker wat verder van huis rond te dolen. Echter, toen ik de huiskamer binnenkwam lag de kleine meid gewoon lekker warm in een mandje te pitten.

Gisterenavond was ze ook al lang binnen. Het zachtvoer kreeg ze dit keer wel weer in het halletje, maar vrij snel kwam ze binnen, en nestelde ze zich na een fors krabbelbeurt op mijn benen. Cayok kwam ook weer langs, wat wel gegrom, maar geen gemep opleverde. Ze begon ook wel te grommen toen Cayok hoorbaar met zijn klauwtjes in mijn broek aan het melktrappen was, maar verder deed ze niets. Na de snoepjes verwachtte ik eigenlijk dat ze weer naar buiten zou wandelen, maar ze ging zich op het kozijn zitten wassen, en bleef daarna daar ook doezelen. En toen ik naar bed ging plofte ze een kwartiertje later aan mijn voeteneinde. Ik moest om half 5 even een sanitaire stop maken, en kort daarna verdween ze, ik neem aan dat ze toen ook naar buiten ging.

[ Bericht 0% gewijzigd door mvdejong op 10-12-2015 12:12:30 ]
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  zaterdag 12 december 2015 @ 14:02:53 #191
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_158192749
Blackie lijkt weer goed vertrouwen in ons huis te hebben :

Ze kwam vanochtend binnen voor het ronde vleeswaar, en vertrok weer. Een half uurtje later was ze weer terug, en verkende de huiskamer een beetje, waaronder de muis. Chester deed plotseling een speel-aanvalletje op haar (een stormloop tot op 2 dm, en dan blijven staan, met de oortjes strak naar voren gespitst), wat Blackie helemaal niet leuk vond. Ik heb uiteindelijk Chester maar even opgepakt (en een teek uit zijn nek verwijderd), waarna mevrouw simpelweg in een mandje ging liggen slapen.

Later ging ik kerstverlichting aan de gevel ophangen, en op een gegeven moment schrok ze ervan toen ik de ladder verplaatste ... en vluchtte het huis in. En toen ze weer terug was begon ik een hoop fietsen uit de berging te verplaatsen om mijn reserve-MTB te pakken, en ook toen vluchtte ze het huis weer in.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  dinsdag 15 december 2015 @ 11:13:47 #192
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_158256077
Het lijkt erop dat de spanning weer over is, ze komt voor eten weer gewoon binnen. En als ze wil slapen loopt ze naar binnen, en gaat in een schapenvacht-mandje liggen pitten. Al te opdringerige huisgenoten worden zonodig met blazen en grommen op afstand gehouden, het is voor haar geen reden om weer naar buiten te gaan.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  zaterdag 19 december 2015 @ 22:44:33 #193
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_158367449
Toen ik vanmiddag de voortuin inliep, was het maar wat druk op de tuinbank. Aan de ene kant lag Blackie, en aan de andere kant Chester en Diesel, strak tegen elkaar, vermoedelijk om voldoende afstand tot de dame te bewaren.

En vanavond wilde ze niet de keuken voor zachtvoer, dat kreeg ze dus maar weer in het halletje, dat wisselt per dag. Maar later kwam ze rustig de huiskamer binnen, gaf zichzelf een wasbeurt op het kozijn en nestelde zich toen op mijn benen. Ik stond uiteindelijk op om snoepjes uit te delen (en de bloedsomloop in mijn benen te herstellen), en daarna zat ze weer rustig in het kozijn naar buiten te kijken, om uiteindelijk weer op mij te belanden.

Het is niet het weer, want het was vanavond droog, en ruim boven de 10o, en ik heb ook geen vuurwerk gehoord. Er is momenteel geen pijl te trekken op haar gedrag.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  zaterdag 19 december 2015 @ 23:05:22 #194
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_158368138
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 22:44 schreef mvdejong het volgende:
Toen ik vanmiddag de voortuin inliep, was het maar wat druk op de tuinbank. Aan de ene kant lag Blackie, en aan de andere kant Chester en Diesel, strak tegen elkaar, vermoedelijk om voldoende afstand tot de dame te bewaren.

En vanavond wilde ze niet de keuken voor zachtvoer, dat kreeg ze dus maar weer in het halletje, dat wisselt per dag. Maar later kwam ze rustig de huiskamer binnen, gaf zichzelf een wasbeurt op het kozijn en nestelde zich toen op mijn benen. Ik stond uiteindelijk op om snoepjes uit te delen (en de bloedsomloop in mijn benen te herstellen), en daarna zat ze weer rustig in het kozijn naar buiten te kijken, om uiteindelijk weer op mij te belanden.

Het is niet het weer, want het was vanavond droog, en ruim boven de 10o, en ik heb ook geen vuurwerk gehoord. Er is momenteel geen pijl te trekken op haar gedrag.
Moeilijk he, vrouwen? >:)
  maandag 21 december 2015 @ 14:26:45 #195
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_158409696
Blackie heeft momenteel 3 reacties op lekker eten :
- ze komt binnen zodra ze doorheeft dat ik er mee bezig ben;
- ze komt binnen als ik haar naam roep;
- ze blijft op de deurmat wachten totdat ik in het halletje ben, en komt het dan daar nuttigen.

Zondag-avond stond ze voor het zachtvoer al achter me toen ik nog de bakjes aan het vullen was; ze heeft ook weer een tijd op mijn benen liggen slapen. Ze raakt alleen geirriteerd als Cayok naast me gaat liggen en dan gaat liggen melktrappen van genoegen, dat maakt nogal wat geluid in mijn broek.

Vanochtend wilde ze de stukjes vleeswaar alleen in het halletje, maar dat kwam door een misverstandje met meerdere van de heren, die vlak langs haar naar buiten stormden.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  maandag 28 december 2015 @ 08:51:54 #196
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_158593729
De afgelopen dagen heeft ze steeds buiten geleefd, en ook overnacht. Ze kwam wel vaak 's avonds naar binnen om een tijd op schoot te liggen, een paar keer bleef ze zelfs na de snoepjes binnen om nog een tweede rondje schoot te doen, maar vertrok uiteindelijk toch weer.

Vanochtend werd ik verrast toen ik voor ontbijt naar beneden kwam : Blackie zat op haar klimtorentje, terwijl Diesel, Pepe en Cayok ook in de huiskamer rondhingen. Even gecontroleerd, en inderdaad : de temperatuur was 's nachts tot onder de 10o graden gedaald, en dat lijkt haar comfort-grens te zijn. Chester lag trouwens wel op de tuinbank, en kwam niet eens voor wat vleeswaar naar binnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door mvdejong op 28-12-2015 15:30:53 ]
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  donderdag 31 december 2015 @ 15:05:38 #197
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_158713679
Blackie vond het de laatste tijd toch minder prettig om 's nachts buiten rond te hangen, en vaak koos ze ervoor om al 's avonds binnen te komen. Soms bracht ze een groot deel van de avond op mijn schoot door, soms ging ze ergens boven liggen. Maandag was ze na het eten naar buiten gegaan, maar ergens tussen 20 en 21 uur weer binnengekomen, en op een matje op de overloop op de 1e verdieping gaan liggen. Toen ik even op zolder achter mijn computer ging zitten liep ze mee en ging in een hoekje bij de deur liggen, maar toen ik naar bed ging is ze meegekomen en heeft tot na 5 uur op mijn bed doorgebracht. Ook gisteren is ze vroeger op de avond weer binnengekomen, maar wilde naar buiten toen ik naar bed ging.

Omdat ik momenteel weer op locatie werk, heb ik geen zicht op hoe ze de dag doorbrengt. Maa vandaag is het door al het geknal toch anders, ze was buiten toen ik voor ontbijt beneden kwam, maar is na het rondje vleeswaar richting zolder vertrokken. Later op de ochtend kwam ze naar beneden, en ik deed even de deur open; ze keek even, en ging in de huiskamer op het kozijn liggen. Ik ben boodschappen gaan doen, en toen ik terugkwam lag ze weer op zolder. Ik weet niet of ze door heeft dat Cayok daar al vanaf vroeg in de ochtend in het kozijn ligt, maar die is voor de rest van de dag onder zeil.

Chester en Pepe vinden het geknal ook niet echt leuk, hoewel Chester vanochtend nog wel een tijdje in de voortuin heeft gezeten. Echt bijzonder angstig zijn ze er niet van.

Diesel zit weer onder de bank, die kan alles aan behalve knallen.

Ergens tegen 16 uur doe ik de kattenluiken op slot, die gaan dan pas om 3 uur morgenochtend weer open.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  donderdag 31 december 2015 @ 16:56:16 #198
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_158717602
In ieder geval had Cayok geen idee dat Blackie op zolder lag, hij kwam zojuist in beweging, springt van het kozijn en wil wat gaan eten op de overloop (daar staan knabbels en water voor Blackie, maar de rest maakt er ook gebruik van), en belandt onverwacht vlak bij Blackie. Cayok dook in elkaar in afwachting van problemen, Blackie kwam overeind maar hield zich kalm, en maakte zelfs geen geluid. Heel voorzichtig vertrok Cayok, en Blackie ging weer liggen.

Ik zag al eerder deze week dat ze relaxed is, toen ik van werk terugkwam liepen zij en Pepe naar de voordeur aan weerskanten van het tuinhek, en kwamen elkaar wat onverwacht bij de grote plantenpot tegen. Na wat wederzijds gesnuffel gaf Pepe een voorzichtig kopje, en dook toen weg, maar ook toen leek Blackie niet van zins er een probleem van te maken.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  donderdag 31 december 2015 @ 17:21:01 #199
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_158718390
Ik hoop dat jullie een rustige jaarwisseling hebben en de katten er niet gestrest door raken. :)
Dat Diesel maar gauw weer onder de bank uit kan komen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 31 december 2015 @ 18:38:30 #200
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_158720448
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 17:21 schreef deedeetee het volgende:
Dat Diesel maar gauw weer onder de bank uit kan komen.
Integendeel, hij heeft daar gezelschap gekregen van de andere jongeheren.
Blackie zit nog steeds boven.
Van Cayok weet ik niet waar hij uithangt, ik hoop niet dat hij net voordat ik ging afsluiten naar buiten is gepiept (de luikjes staan nu op een-richtings-verkeer naar binnen).
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')