abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_145467734
Welkom in het strijkkralen-topic!

Je hebt verschillende maten strijkkralen (mini, midi en maxi) van verschillende merken. Het meest gebruikte merk is Hama, maar je hebt ook kralen van Ses, Nabbi of Perler. Wel wordt aangeraden om kralen niet te mixen, want dan blijven ze niet aan elkaar plakken met strijken. Voor het strijken kun je speciaal strijkpapier gebruiken, maar gewoon dubbelgevouwen bakpapier werkt ook.

Je maakt de werkjes op grondplaten, die je in allerlei figuren kunt kopen. Je hebt basisvormen zoals rond, vierkant, ster en hart, maar ook allerlei dierenvormen, huizen, mensen, Disney-figuren etc.
Inspiratie kun je halen uit "Inspiration" -boekjes, maar op internet (vooral Pinterest) staan ook heel veel voorbeelden.

Materialen kun je kopen bij speelgoedwinkels of online bij bijvoorbeeld Strijkkralenwinkel wat onderdeel is van Zomerspeelgoed. Daar kun je het ook kopen, wat handig is als je ook nog andere spullen wilt bestellen.

Je kunt de kralen zoals Sylvana sorteren, dan ziet het er zo uit:



Maar je kunt ook gewoon alles in 1 bak laten, zoals ChildoftheStars:



Hier een paar voorbeelden van grondplaten die Sylvana heeft:



En hier wat voorbeelden van Inspiration-boekjes:



Hieronder een aantal werkjes van Fok!ers die strijkkralen:

Sylvana:







DonnaRush:








ChildoftheStars



Je kunt de figuren gebruiken om kaarten te maken, zoals deze van DonnaRush:



Of deze van Sylvana:



Verder kun je er dit mee doen:
Ophangen
Neerleggen
Op de kast zetten
Voor het raam zetten
Kaarten mee maken
Als onderzetter gebruiken
Niks
Weggooien

Veel plezier! *O*
pi_145467782
Als jullie de OP te lang vinden dan moeten jullie het maar zeggen, dan doe ik maar gewoon 1 voorbeeld van iedereen ofzo ;)
Heb er nu wel erg mijn best op gedaan ;)
  Moderator maandag 13 oktober 2014 @ 07:56:16 #3
382129 crew  Donna
pi_145482302
Haha de OP is leuk!

Ben nu steeds aan het borduren. Binnenkort weer even kralen bij bestellen en dan ga ik beginnen met het maken van kerstkaarten O+
pi_145486236
Dankjewel, ik laat hem wel gewoon zo dan. En ik ga idd ook met strijkkralen Kerstkaarten maken :)
Die kaart in de OP heb ik van de week voor mijn schoonzusje gemaakt en per post opgestuurd. Heb het nu met van die 3D-foamstickertjes opgeplakt en nu bleef hij wel goed zitten. En is ook makkelijker dan lijmen.
  Moderator maandag 13 oktober 2014 @ 11:45:08 #5
382129 crew  Donna
pi_145486411
Oh dat is wel een slimme manier inderdaad om ze erop te plakken!
pi_145486686
Ja gewoon in de hoekjes en in het midden zo'n stickertje plakken en klaar :)
  Moderator maandag 13 oktober 2014 @ 11:57:06 #7
382129 crew  Donna
pi_145486744
Held, haha! _O_

Maar met m`n kerstkaarten ga ik de kerstster of snowflake met raffia vastmaken aan de kaart, zo kan de ontvanger 'm eraf halen en in de boom hangen.

Tenminste, ik zou het leuk vinden als de ontvangers dat doen haha. Moet wel je smaak zijn natuurlijk. Maar m`n moeder en oma doen dat zeker. :*
pi_145486830
Wat is raffia?
Dat is wel een leuk idee ja! :Y
Onze boom hangt ook helemaal vol met dingen van strijkkralen of decopatch O+
  Moderator maandag 13 oktober 2014 @ 12:00:47 #9
382129 crew  Donna
pi_145486864
Een soort 'natuurlijk' lint. Zoals hieronder. En dan in een normale kleur haha.

  Moderator maandag 13 oktober 2014 @ 12:01:58 #10
382129 crew  Donna
pi_145486898
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 11:59 schreef Sylvana het volgende:
Onze boom hangt ook helemaal vol met dingen van strijkkralen of decopatch O+
~:) ~:)
Zo pwetty!

Wij hebben wit en (nog geen idee) in de boom qua kleur, dus ik ga leuke witte snowflakes maken voor in onze eigen boom idd. Heb er nu al zin in!
pi_145486961
Haha oké dat ziet er wel mooi uit ja.
Wij hebben rood en zilver in de Kerstboom, maar op zich past daar van alles wel bij dus. Heb iig al paar leuke zwart-wit werkjes gezien.
pi_145490495
Wauw dat is een hele duidelijk OP .
Heb gelijk zin om weer aan de slag te gaan.
pi_145490780
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 13:54 schreef Bellababe het volgende:
Wauw dat is een hele duidelijk OP .
Heb gelijk zin om weer aan de slag te gaan.
Dankjewel :D
En leuk *O*
Hoe meer zielen hoe meer vreugd :D
pi_145496098
Ik heb even een vraagje.
Ik wil graag een ezel gaan maken.
Nu heb ik al op Pinterest gekeken maar kan daar geen leuke vinden.
Weet iemand een patroon van een leuke ezel? Of waar ik deze kan vinden? Of hoe ik deze zelf kan maken ?

Al vast heeeel erg bedankt
pi_145497258
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 16:27 schreef Bellababe het volgende:
Ik heb even een vraagje.
Ik wil graag een ezel gaan maken.
Nu heb ik al op Pinterest gekeken maar kan daar geen leuke vinden.
Weet iemand een patroon van een leuke ezel? Of waar ik deze kan vinden? Of hoe ik deze zelf kan maken ?
Al vast heeeel erg bedankt
Hmm, dat is niet echt een populair dier. Heb je al bij Mutti Mamma gekeken?
http://www.pinterest.com/muttimamma/animal-world/
Of misschien hier? http://www.pinterest.com/muttimamma/farm-animals/

Edit: Zoiets? Kan verder ook niet veel vinden.

[ Bericht 1% gewijzigd door _Hestia_ op 13-10-2014 17:07:21 ]
pi_145968174
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 16:27 schreef Bellababe het volgende:
Ik heb even een vraagje.
Ik wil graag een ezel gaan maken.
Nu heb ik al op Pinterest gekeken maar kan daar geen leuke vinden.
Weet iemand een patroon van een leuke ezel? Of waar ik deze kan vinden? Of hoe ik deze zelf kan maken ?

Al vast heeeel erg bedankt
Heb je al wat gevonden inmiddels?

DonnaRush en ChildoftheStars, jullie nog wat gemaakt de laatste 2 weken?

Hier tussen al het kleurgeweld maar weer eens wat gestrijkkraald :)

Halloween:

  Moderator maandag 27 oktober 2014 @ 08:56:28 #17
382129 crew  Donna
pi_145985789
Awww leuk die Halloween dingetjes!

Ik heb vrijdag de cijfers 2 5 gemaakt voor op een kaart voor een vriendin die 25 werd. Die cijfers in parelmoer kleur en dan een rood/roze parelmoer kaartje. Heel leuk geworden, maar helaas geen foto gemaakt.
pi_145987244
Leuk topic! Ik ben ook weer begonnen. Vooral omdat de kinderen er om vroegen om iets te maken waar geen grondplaat van is. Best gepriegel nog af en toe om een patroon na te maken. En helaas lukt het strijken niet overal even goed. Ik heb een spiderman, pompoen, candy cane en Jack van The nightmare before christmas gemaakt.
Maar blijkbaar hebben we verschillende soorten kralen, dat is totaal niet handig! Smelten niet goed aan elkaar, hoogteverschil etc.
De kinderen zelf doen het op grondplaten en vooral de jongste van 5 vind het nog wel lastig, komt hij er met zijn mouw tegenaan, valt de helft er weer vanaf.
De oudste van 8 vind het prachtig om te doen. We hebben dan ook een aardige voorraad ondertussen. :)
pi_145997391
Ik heb nog niet echt een patroon gevonden , van wat ik op een ezel vind lijken.
Ik ben nu bezig om vanaf een tekening een patroon te maken.
Het gaat alleen niet zo snel. Er zijn steeds dingen die nog niet zijn zo als ik ze wil.
Maar we komen er wel :D
pi_145999455
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 08:56 schreef DonnaRush het volgende:
Awww leuk die Halloween dingetjes!

Ik heb vrijdag de cijfers 2 5 gemaakt voor op een kaart voor een vriendin die 25 werd. Die cijfers in parelmoer kleur en dan een rood/roze parelmoer kaartje. Heel leuk geworden, maar helaas geen foto gemaakt.
Dankje! Jammer dat je geen foto hebt, maar wel leuk dat je weer een kaart hebt gemaakt!

quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 10:05 schreef _Ingrid_ het volgende:
Leuk topic! Ik ben ook weer begonnen. Vooral omdat de kinderen er om vroegen om iets te maken waar geen grondplaat van is. Best gepriegel nog af en toe om een patroon na te maken. En helaas lukt het strijken niet overal even goed. Ik heb een spiderman, pompoen, candy cane en Jack van The nightmare before christmas gemaakt.
Maar blijkbaar hebben we verschillende soorten kralen, dat is totaal niet handig! Smelten niet goed aan elkaar, hoogteverschil etc.
De kinderen zelf doen het op grondplaten en vooral de jongste van 5 vind het nog wel lastig, komt hij er met zijn mouw tegenaan, valt de helft er weer vanaf.
De oudste van 8 vind het prachtig om te doen. We hebben dan ook een aardige voorraad ondertussen. :)
Leuk dat jullie ook zo enthousiast aan het strijkkralen zijn! Voor kinderen is het idd op een gewone basisplaat wel moeilijker om wat te maken dan op een grondplaatje van een dier oid. En dat van die jongste komt vanzelf wel goed als zijn motoriek wat fijner is :)

quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 15:42 schreef Bellababe het volgende:
Ik heb nog niet echt een patroon gevonden , van wat ik op een ezel vind lijken.
Ik ben nu bezig om vanaf een tekening een patroon te maken.
Het gaat alleen niet zo snel. Er zijn steeds dingen die nog niet zijn zo als ik ze wil.
Maar we komen er wel :D
Jammer dat je nog niet echt wat gevonden hebt. Zelf namaken van een tekening lijkt mij helemaal lastig. Succes iig!
pi_146000099
Ik struin druk rond op pinterest en google me een slag in de ronde voor leuke patroontjes. Probeer het mijn dochter te leren. Die wil wel graag Hello Kitty.
  Moderator maandag 27 oktober 2014 @ 16:56:43 #22
382129 crew  Donna
pi_146000140
Oh van Hello Kitty zijn echt super veel! Zo leuk! O+
pi_146000260
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 16:55 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik struin druk rond op pinterest en google me een slag in de ronde voor leuke patroontjes. Probeer het mijn dochter te leren. Die wil wel graag Hello Kitty.
Van Hello Kitty zijn er echt super veel, die is echt leuk O+
Deze heb ik zelf gemaakt:

pi_146000279
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 16:59 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Van Hello Kitty zijn er echt super veel, die is echt leuk O+
Deze heb ik zelfgemaakt:

[ afbeelding ]
Die is leuk! Ah, de foto is al groot. :) Die sla ik op!
pi_146000298
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 17:00 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Die is leuk! heb je daar een grote foto van?
Haha ja zie edit, had zelf al door dat ik de verkeerde link gebruikt had net ;)
Dankje :D
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')