Mooi.quote:
ik vind het eigenlijk altijd wel apart, dat de meeste mensen de ramp met de Titanic wel kennen.quote:Op dinsdag 14 april 2015 15:09 schreef Iemand91 het volgende:
Morgenvroeg om 03:38 uur Nederlandse tijd is het exact 103 jaar geleden dat de RMS Titanic een ijsberg ramde met ruim 1500 doden als gevolg.
[ afbeelding ]
Deze foto is genomen door de Ierse priester Francis Browne die meevoer op de Titanic van Southampton naar Queenstown, Ierland via Cherbourg, Frankrijk.
Dit is de laatst bekende foto van de Titanic boven water.
Browne heeft meer dan 1000 foto's gemaakt van de Titanic, waaronder foto's gemaakt op het schip zelf tijdens zijn trip.
Die foto's zijn eveneens de allerlaatste foto's die aan boord zijn genomen (en ook de enige bewaard gebleven foto's die aan boord zijn gemaakt op zee) waaronder de enige foto die gemaakt is van de radiokamer.
Ook zijn het de laatste foto's van heel veel passagiers en crew, waaronder de laatste foto van kapitein Edward J. Smith. (bovenaan)
[ afbeelding ]
Aan boord raakte hij bevriend met een rijk koppel die hem een ticket aanbood voor de rest van de reis naar New York, maar hij werd teruggeroepen door zijn meerdere.
Na zijn dood in 1960 werden zijn negatieven vergeten totdat een andere priester deze 25 jaar later - in 1986 - terugvindt.
De London Sunday Times noemde het "the photographic equivalent to the discovery of the Dead Sea Scrolls".
Idd, vergeten ramp. Omdat de oorlog nog niet voorbij was zijn dit eigenlijk oorlogslachtoffers.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 15:28 schreef kawa4 het volgende:
[..]
ik vind het eigenlijk altijd wel apart, dat de meeste mensen de ramp met de Titanic wel kennen.
met "maar"1500 slachtoffers
maar de scheepsramp met de Wilhelm_Gustloff
weet bijna niemand iets van, terwijl dat toch echt de grootste scheepsramp ooit is.
met 9000 slachtoffers
[ afbeelding ]
Ja dit, idd.quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:48 schreef Vriezzer het volgende:
Zo ongelofelijk bizar. Je ziet het verschil niet tussen een echte warzone en deze rampplek.
Kan het me nog herinneren als de dag van gisteren. vreselijke dag en periode. Foto's brengen dat hele gevoel weer terug. Brrr.quote:Op woensdag 13 mei 2015 15:35 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag 15 jaar geleden; Vuurwerkramp in Enschede.
Hieronder het complex van S.E. Fireworks.
Het gaat om de schuingeplaatste 'garageboxen' en de containers die eronder naast elkaar staan.
In die containers vond de eerste grote explosie plaats wanneer die hele rij grijze MAVO-boxen explodeert met het equivalent van zo'n 800 kg. TNT en er een vuurbal van zo'n 85 meter diameter ontstaat.
Door de kracht van de explosie van de MAVO-boxen worden naar alle waarschijnlijkheid de deuren van de bunkers van de centrale bewaarplaats naar binnen gedrukt.
In deze centrale bunker bevindt zich op dat moment zo'n 177 ton vuurwerk.
Ongeveer 66 seconden na de explosie van deze MAVO-boxen explodeert om 15:35:46 uur de gehele centrale bunker waarbij ook de overige containers exploderen.
Op moment van posten van dit bericht exact 15 jaar geleden.
[ afbeelding ]
Om 15:03 uur komt bij de meldkamer de eerste melding binnen van een buitenbrand op het terrein van S.E. Fireworks.
Slechts een half uur later vindt daar de grote explosie plaats met een equivalent van 4 à 5 ton TNT die alles verwoest.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
S.E. Fireworks bevond zich in de open krater rechtsmidden:
[ afbeelding ]
Door de explosies wordt een gebied van 42 hectare groot verwoest.
450 woningen worden verwoest, 1500 raken beschadigd.
De grootste explosie en de rookkolom die hierna ontstond was in een cirkel van 60-70 kilometer te horen en te zien (Emmen, Zwolle, Deventer, Apeldoorn).
Er vallen 947 gewonden, 22 mensen komen om het leven waaronder 4 brandweermannen.
Enkele maanden later overlijdt een van de gewonden alsnog.
Van 3 dodelijke slachtoffers wordt niets teruggevonden.
quote:De vulkaan is vooral bekend vanwege de grote uitbarsting op 18 mei 1980, de eerste sinds 123 jaar. Dit was de meest dodelijke en verwoestende vulkaanuitbarsting in de geschiedenis van de Verenigde Staten. Bij de uitbarsting kwamen 57 personen om het leven en raakten 200 huizen, 47 bruggen, 24 km spoorweg en 300 km weg vernield. De uitbarsting werd voorafgegaan door een beving van 5,1 op de schaal van Richter waarbij de top van Mount Saint Helens instortte en de berg 400 meter lager werd.
De hoeveelheid energie die vrijkwam bij de grote uitbarsting van 1980 was vergelijkbaar met honderdvijftigmaal de kracht van de atoombom op Hiroshima. Voordat de eigenlijke eruptie plaatsvond steeg een enorme pliniaanse wolk uit de kratermond. De uitbarsting kreeg als explosiviteit een VEI van 5.
Een grote pyroclastische wolk (gloedwolk), met een temperatuur van rond de 500 graden Celsius, verwoestte alles op zijn weg naar beneden. Er ontstond een flinke krater (caldera). Tot in de wijde omtrek werden de bomen platgegooid en de omgeving werd "gezandstraald" over een oppervlak van ca. 600 km². Onbeschermde personen die door deze pyroclastische stroom werden overvallen werden binnen enkele tellen levend gekookt. Als de vulkaan niet in een zeer dunbevolkt gebied was gelegen had het aantal slachtoffers vele malen hoger kunnen zijn. De vulkaan was al lang niet meer actief geweest, sinds zijn 'ontdekking' in de 18e eeuw noteerde men enkel wat kleinere uitbarstingen.
Onderstaande foto is 13 uur voor zijn dood gemaakt.quote:In de maanden voor de uitbarsting werd de berg al in de gaten gehouden door de United States Geological Survey (USGS) en werden er mensen geevacueërd. Op de ochtend van 18 mei 1980 rapporteerde David A. Johnston, een vulkanoloog bij de USGS, als eerste dat de uitbarsting was begonnen. Enkele tientallen seconden later werd hij op zijn veilig geachte observatiepost op 10 km (!) afstand gedood door de pyroclastische wolk.
Na New York (en ook Los Angeles, Las Vegas en meer) heeft hij nu ook een rondje boven Londen gemaakt:quote:Op donderdag 15 januari 2015 20:58 schreef Iemand91 het volgende:
Vincent Laforet boven Manhattan:
(bron)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooie foto's, man!quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:28 schreef Iemand91 het volgende:
Even wat leukere, indrukwekkende foto's deze keer...
[..]
Na New York (en ook Los Angeles, Las Vegas en meer) heeft hij nu ook een rondje boven Londen gemaakt:
Ondertussen is hij ook al boven Barcelona, Berlijn en Parijs geweest; die foto's zullen vast snel volgen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:HALTERN AM SEE - Een lange stoet witte lijkwagens reed woensdag de snelweg van het Duitse Düsseldorf naar het plaatsje Haltern am See in het noorden van het Ruhrgebied. De lijkwagens vervoerden de resten van zestien slachtoffers van de crash met de Airbus A320 van Germanwings op 24 maart.
Waarschijnlijk gaat het om de resten van vijftien scholieren en een lerares die met veertien witte en twee zwarte lijkwagens werden vervoerd. Hoeveel kisten uiteindelijk bij het uitvaartcentrum worden uitgeladen was niet duidelijk. Sommige families hebben liever een besloten afscheid. Niet alle slachtoffer kwamen uit Haltern.
De stoet witte lijkwagens doet sterk denken aan het eerbetoon dat slachtoffers van de crash met vlucht MH17 in Nederland kregen.
Foto doet het niet.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:03 schreef Fred0w het volgende:
[ afbeelding ]
Agent leidt kind af van het gruwelijke ongeluk waarin papa is dood gegaan.
De foto is hier te vinden.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:10 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Foto doet het niet.
Misschien maar beter ook, als ik jouw tekst zo zie.
Zet 'm maar in een spoiler als je wilt.
quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:03 schreef Fred0w het volgende:
[ afbeelding ]
Agent leidt kind af van het gruwelijke ongeluk waarin papa is dood gegaan.
Hij zit gewoon in een spiegel te loeren. Ja, fail.quote:Op zondag 19 juli 2015 13:54 schreef EggsTC het volgende:
https://www.facebook.com/100009289487221/videos/1421083041544665/
Al kijkt hij naar de tv.. synchroon uitvoeren is niet makkelijk lol.quote:Op zondag 19 juli 2015 13:57 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Hij zit gewoon in een spiegel te loeren. Ja, fail.
Als je dat 1000x doet, dan lukt het wel.quote:Op zondag 19 juli 2015 13:58 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Al kijkt hij naar de tv.. synchroon uitvoeren is niet makkelijk lol.
Einde van de Concorde terwijl de Concorde er niet eens schuldig aan was.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 16:18 schreef Iemand91 het volgende:
Op 1.5 uur na precies 15 jaar geleden; de crash van Air France vlucht 4590.
De eerste foto is gemaakt door een Japanse zakenman die in een 747 zat die op een taxibaan reed.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Blijft onbegrijpelijk dat 1 ongeluk gelijk het einde betekende van dit vliegtuig.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 20:03 schreef Beavis het volgende:
[..]
Einde van de Concorde terwijl de Concorde er niet eens schuldig aan was.
Doodzonde van zo'n mooi vliegtuig.
Ze hebben nog een drie jaar gevlogen:quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:15 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Blijft onbegrijpelijk dat 1 ongeluk gelijk het einde betekende van dit vliegtuig.
Probleem was met name dat het ding simpelweg te duur was om te laten vliegen. BA en AF maakten er beide verlies op dacht ik. Kortom, leuk prestige project. Maar niet meer dan dat helaas.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:15 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Blijft onbegrijpelijk dat 1 ongeluk gelijk het einde betekende van dit vliegtuig.
onbegrijpelijk omdat dat dus niet waar is: de concorde draaide al jaren verlies omdat men het gewone vliegverkeer prima vond en men niet meer het premium bedrag neer wilde tellen voor deze iets snellere vlucht.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:15 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Blijft onbegrijpelijk dat 1 ongeluk gelijk het einde betekende van dit vliegtuig.
Bedankt voor je post. Dit wist ik niet. Ik ging er, dus onterecht, vanuit dat het ongeluk het einde inluidde van het Concorde tijdperkquote:Op zondag 26 juli 2015 12:40 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
onbegrijpelijk omdat dat dus niet waar is: de concorde draaide al jaren verlies omdat men het gewone vliegverkeer prima vond en men niet meer het premium bedrag neer wilde tellen voor deze iets snellere vlucht.
zonder dit ongeluk waren ze er ook mee gestopt en het was zinloos een nieuw vliegtuig te laten bouwen om de verongelukte te vervangen: die zou zichzelf nooit meer terug gaan verdienen
Wtf ding vloog ff op 18km met (2388 km/u) zijn er 20 gemaaktquote:Op zondag 26 juli 2015 13:41 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Bedankt voor je post. Dit wist ik niet. Ik ging er, dus onterecht, vanuit dat het ongeluk het einde inluidde van het Concorde tijdperk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |