abonnement Unibet Coolblue
pi_145431145

_____________________________________________________________________________________________

Sloopkogels met een handvat ter verbetering van kracht en conditie
_____________________________________________________________________________________________

Het eerste degelijke kettlebelltopic op FOK! Dank Jaqenhghar voor de banner. Ik heb de OP onderverdeeld in spoilers wat de overzichtelijkheid ten goede komt. Alles kettlebellgerelateerd kan hier terecht. Slowchatten kan in DE GYM. Voor algemene informatie met betrekking tot krachttraining kan je de OP van het Bodybuilding-topic lezen.

Mis je nog informatie in de OP? Schroom niet om het te melden en een update zal spoedig volgen.

SPOILER: Voor wie is kettlebelltraining?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Welke kettlebell heb ik nodig?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kettlebell wijsheden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Warming-up
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Waar begin ik?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hoe maak ik mijn eigen schema?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Handverzorging
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Meer kettlebellwijsheid?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_145436149
Kettlebell is binnen. Ik heb het boek uitgelezen maar ga de belangrijke hoofdstukken nogmaals doornemen en dan stap voor stap met de kettlebell de eerste oefeningen proberen. Hoe lang wachtten jullie voordat je de eerste oefeningen ging doen?
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 21:01:09 #3
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_145437515
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 20:14 schreef ChuckTaylor. het volgende:
Kettlebell is binnen. Ik heb het boek uitgelezen maar ga de belangrijke hoofdstukken nogmaals doornemen en dan stap voor stap met de kettlebell de eerste oefeningen proberen. Hoe lang wachtten jullie voordat je de eerste oefeningen ging doen?
Direct eigenlijk. Maar heel voorzichtig en stap voor stap doorlopen. Vooral bij de TGU even een paar keer zonder gewicht doen zodat je de stappen goed weet.
pi_145439513
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 20:14 schreef ChuckTaylor. het volgende:
Kettlebell is binnen. Ik heb het boek uitgelezen maar ga de belangrijke hoofdstukken nogmaals doornemen en dan stap voor stap met de kettlebell de eerste oefeningen proberen. Hoe lang wachtten jullie voordat je de eerste oefeningen ging doen?
Ik heb zelf per toeval een workshop gevolgd voordat ik het boek had. Je kan gewoon beginnen zolang je het overwogen doet.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_145441800
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 21:01 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Direct eigenlijk. Maar heel voorzichtig en stap voor stap doorlopen. Vooral bij de TGU even een paar keer zonder gewicht doen zodat je de stappen goed weet.
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 22:04 schreef Klokov het volgende:
[..]
Ik heb zelf per toeval een workshop gevolgd voordat ik het boek had. Je kan gewoon beginnen zolang je het overwogen doet.
Duidelijk, ik zit nu wel met een klein probleem. Ik train 3 a 4 keer per week op de sportschool en doe tot nu toe alleen cardio. Als ik straks kettlebell trainingen ga doen thuis en cardio op de sportschool, is dat een goede combinatie? Ik bedoel; is het goed voor mijn lichaam of train ik bepaalde spiergroepen niet?

Want ik moet eerlijk zeggen, ik vind het als beginner nogal ingewikkeld op de sportschool met al die schema's en voedingspatroon etc. Mensen adviseren me de 5x5 starting strenght training en daarnaast cardio. Wat moet ik nu precies doen om goed en verantwoord te trainen?
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:32:07 #6
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_145442484
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 23:12 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
[..]
Duidelijk, ik zit nu wel met een klein probleem. Ik train 3 a 4 keer per week op de sportschool en doe tot nu toe alleen cardio. Als ik straks kettlebell trainingen ga doen thuis en cardio op de sportschool, is dat een goede combinatie? Ik bedoel; is het goed voor mijn lichaam of train ik bepaalde spiergroepen niet?

Want ik moet eerlijk zeggen, ik vind het als beginner nogal ingewikkeld op de sportschool met al die schema's en voedingspatroon etc. Mensen adviseren me de 5x5 starting strenght training en daarnaast cardio. Wat moet ik nu precies doen om goed en verantwoord te trainen?
Als kettlebell oefeningen niet goed voor je lichaam waren dan deden we ze niet. :+

Ik zou me voorlopig nog niet zo druk gaan maken om schema's en voedingspatronen, tenzij je echt moddervet bent.

Ga nou eerst maar eens aan de slag met wat Pavel zegt. En ik meende dat dat Swings en Get Ups waren en ondersteunende oefeningen voor de vorm 3 keer per week(geloof ik, maargoed je hebt het boek dus red oe). Eerst de basis leggen.
pi_145442497
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 23:12 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
[..]
Duidelijk, ik zit nu wel met een klein probleem. Ik train 3 a 4 keer per week op de sportschool en doe tot nu toe alleen cardio. Als ik straks kettlebell trainingen ga doen thuis en cardio op de sportschool, is dat een goede combinatie? Ik bedoel; is het goed voor mijn lichaam of train ik bepaalde spiergroepen niet?
Want ik moet eerlijk zeggen, ik vind het als beginner nogal ingewikkeld op de sportschool met al die schema's en voedingspatroon etc. Mensen adviseren me de 5x5 starting strenght training en daarnaast cardio. Wat moet ik nu precies doen om goed en verantwoord te trainen?
Je pakt met de swing en de getup meer spiergroepen mee dan dat je met Stronglifts (5*5) of Starting Strength (3*5) mee pakt. Cardio kan je naar behoefte er naast blijven doen maar let als je wil afvallen vooral op je voeding. Verantwoord trainen betekend dat je focust op de techniek en niet tot failure gaat. Verantwoord afvallen doe je met een redelijk kcaltekort en verantwoord aankomen met een redelijk kcaloverschot (beide ~300-500 kcal per dag). Let ook op je slaap. Mocht je je in voeding willen verdiepen dan is De Voedselzandloper een goed onderbouwd boek om aan te schaffen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Klokov op 11-10-2014 23:38:52 ]
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_145460954
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 23:32 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Als kettlebell oefeningen niet goed voor je lichaam waren dan deden we ze niet. :+
Ik zou me voorlopig nog niet zo druk gaan maken om schema's en voedingspatronen, tenzij je echt moddervet bent.
Ga nou eerst maar eens aan de slag met wat Pavel zegt. En ik meende dat dat Swings en Get Ups waren en ondersteunende oefeningen voor de vorm 3 keer per week(geloof ik, maargoed je hebt het boek dus red oe). Eerst de basis leggen.
Ik ben bezig, ik steek er ook veel tijd in om het te leren. Wilde gewoon voor de zekerheid weten of ik naar de sportschool kan blijven gaan. In het boek staat dat het eigenlijk helemaal niet nodig is, maar het lijkt mij wel handig om toch te blijven gaan totdat ik alle technieken goed beheers.

quote:
2s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 23:32 schreef Klokov het volgende:
[..]
Je pakt met de swing en de getup meer spiergroepen mee dan dat je met Stronglifts (5*5) of Starting Strength (3*5) mee pakt. Cardio kan je naar behoefte er naast blijven doen maar let als je wil afvallen vooral op je voeding. Verantwoord trainen betekend dat je focust op de techniek en niet tot failure gaat. Verantwoord afvallen doe je met een redelijk kcaltekort en verantwoord aankomen met een redelijk kcaloverschot (beide ~300-500 kcal per dag). Let ook op je slaap. Mocht je je in voeding willen verdiepen dan is De Voedselzandloper een goed onderbouwd boek om aan te schaffen.
Ik heb de e-book versie gedownload, zal het even bekijken. Maar in principe zou ik dus iets meer (wel gezond) moeten eten als mijn trainingen intensiever worden?
  zondag 12 oktober 2014 @ 18:19:41 #9
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_145461648
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 17:53 schreef ChuckTaylor. het volgende:

Ik heb de e-book versie gedownload, zal het even bekijken. Maar in principe zou ik dus iets meer (wel gezond) moeten eten als mijn trainingen intensiever worden?
Gezonder eten kan natuurlijk nooit kwaad _O- Maar even serieus: correct.
  zondag 12 oktober 2014 @ 19:56:55 #10
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_145465496
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 17:53 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
Ik ben bezig, ik steek er ook veel tijd in om het te leren. Wilde gewoon voor de zekerheid weten of ik naar de sportschool kan blijven gaan. In het boek staat dat het eigenlijk helemaal niet nodig is, maar het lijkt mij wel handig om toch te blijven gaan totdat ik alle technieken goed beheers.
[..]
Ik heb de e-book versie gedownload, zal het even bekijken. Maar in principe zou ik dus iets meer (wel gezond) moeten eten als mijn trainingen intensiever worden?
Wat eet je momenteel?

Wanneer je hetzelfde zou blijven eten zou je afvallen omdat je hetzelfde blijft eten terwijl je meer kcal verbrand.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_145468277
quote:
2s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:56 schreef Klokov het volgende:
[..]
Wat eet je momenteel?
Wanneer je hetzelfde zou blijven eten zou je afvallen omdat je hetzelfde blijft eten terwijl je meer kcal verbrand.
Ik heb geen voedingsschema maar eet zoveel mogelijk gezond en gewoon 3 maaltijden per dag. Ik ben trouwens wel 2,5 kilo afgevallen in ongv. drieėnhalve week. Ik ga dat boek wel lezen, vroeg of laat moet ik toch alles leren omtrent voeding.
pi_145780914
Hoe gaat de training bij iedereen?

1 van de kettlebellwijsheden in de OP is: "Train niet tot failure", deze wijsheid staat pas in de OP sinds het huidige deel. Ik kan mij voorstellen dat er iemand eerder behoefte heeft gehad aan deze wijsheid. Ik noem geen namen maar Knut...
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 17:20:24 #13
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_145781586
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 16:59 schreef Klokov het volgende:
Hoe gaat de training bij iedereen?

1 van de kettlebellwijsheden in de OP is: "Train niet tot failure", deze wijsheid staat pas in de OP sinds het huidige deel. Ik kan mij voorstellen dat er iemand eerder behoefte heeft gehad aan deze wijsheid. Ik noem geen namen maar Knut...
[ afbeelding ]
Ajjjj _O- Daarom train ik altijd in de achtertuin, op het gras.

Vanmiddag in de zeikende regen, en dan wordt het handvat van mijn 20 kilo toch behoorlijk glad.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 17:54:14 #14
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_145782668
Tevens begin ik het wel echt te merken in mn schouders en rug.
pi_145819354
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 16:59 schreef Klokov het volgende:
Hoe gaat de training bij iedereen?

1 van de kettlebellwijsheden in de OP is: "Train niet tot failure", deze wijsheid staat pas in de OP sinds het huidige deel. Ik kan mij voorstellen dat er iemand eerder behoefte heeft gehad aan deze wijsheid. Ik noem geen namen maar Knut...
[ afbeelding ]
So far so good, nog steeds aan het leren maar het gaat steeds beter. Doen jullie ook de Halo voordat je begint of een andere soort warming up?
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:32:45 #16
435249 HardstyleKettlebell
Hardstyle Kettlebell instructe
pi_145879310
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:55 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

So far so good, nog steeds aan het leren maar het gaat steeds beter. Doen jullie ook de Halo voordat je begint of een andere soort warming up?
Belangrijkste is om het als oefenen te zien, niet als work-out. Je oefent de swing en get-up. In het begin setjes van 5, concentreer je op de vorm en wees kritisch. Probeer elke swing weer beter te maken als de vorige, zo maak je altijd de beste swing ;).

Bij de get-up is het belangrijkste geduld. Houdt elke van de 7 stappen even vast, zoek je balans en corrigeer waar nodig alvorens naar de volgende stap te gaan. Zie de get-up als een soort foto shoot, waarbij je even wacht bij elke positie.

Soms de halo, soms andere dingen, goblets squats ed. Original Strenght resets of gewoonweg activatie / mobilisatie oefeningen. Ligt een beetje aan mijn bui en hoe ik me voel. Totdat je genoeg kennis hebt om te weten waar je zwaktes liggen, en waar je aan moet werken zou ik aanraden de warming van Pavel aan te houden. Deze beslaat namelijk de mobiliteitsproblemen die de meeste mensen hebben. Goblet, halo en brug.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:33:13 #17
435249 HardstyleKettlebell
Hardstyle Kettlebell instructe
pi_145879318
@Klokov, thanks voor het bericht, gevonden! ;)
pi_145879594
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:55 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

So far so good, nog steeds aan het leren maar het gaat steeds beter. Doen jullie ook de Halo voordat je begint of een andere soort warming up?
Ik doe de warming-up die ook in de OP staat (halo's, prying goblet squat en glute bridge).
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:05:43 #19
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_145880128
quote:
Correct, net deze website gevonden trouwens. Dan hoef je zelf niet meer te zoeken naar artikelen :P
http://www.kettlebellscience.com/scientific-kettlebell-articles.html

[ Bericht 10% gewijzigd door Klokov op 24-10-2014 10:21:16 ]
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_145892255
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 09:32 schreef HardstyleKettlebell het volgende:

[..]

Belangrijkste is om het als oefenen te zien, niet als work-out. Je oefent de swing en get-up. In het begin setjes van 5, concentreer je op de vorm en wees kritisch. Probeer elke swing weer beter te maken als de vorige, zo maak je altijd de beste swing ;).

Bij de get-up is het belangrijkste geduld. Houdt elke van de 7 stappen even vast, zoek je balans en corrigeer waar nodig alvorens naar de volgende stap te gaan. Zie de get-up als een soort foto shoot, waarbij je even wacht bij elke positie.

Soms de halo, soms andere dingen, goblets squats ed. Original Strenght resets of gewoonweg activatie / mobilisatie oefeningen. Ligt een beetje aan mijn bui en hoe ik me voel. Totdat je genoeg kennis hebt om te weten waar je zwaktes liggen, en waar je aan moet werken zou ik aanraden de warming van Pavel aan te houden. Deze beslaat namelijk de mobiliteitsproblemen die de meeste mensen hebben. Goblet, halo en brug.
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 09:45 schreef Klokov het volgende:

[..]

Ik doe de warming-up die ook in de OP staat (halo's, prying goblet squat en glute bridge).
Dank voor het advies, aangezien in het boek ook steeds wordt benadrukt om eerst de technieken goed te leren heb ik er wel het geduld voor. Ik train ook op de sportschool dus zo blijf ik in beweging totdat ik alle basistechnieken van de kettlebell ken.
pi_145938970
Vragen over voeding kunnen vanaf vandaag hier terecht: LIF / [DE GYM voedingsclub #1]
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 07:50:49 #23
435249 HardstyleKettlebell
Hardstyle Kettlebell instructe
pi_146022905
Ook weer begonnen met een ronde s&s. 100 X 1-hand swing met 32 en 10 X get-up 24. Nu alweer zin in de sessie van vanavond :)

Het is en blijft een super programma. Ik hoop ergens volgende week de 40 kg te hebben.
  maandag 3 november 2014 @ 10:56:18 #24
37248 BertV
Handgemaakt
pi_146246380
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 23:12 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

[..]

Wat moet ik nu precies doen om goed en verantwoord te trainen?
Het belangrijkste is het volhouden. :X

Zeker in het begin maak je toch veel vooruitgang.
Maak je het te lastig (train en voedingsschema's) dan houd je het gewoon niet vol.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_146246782
Hoe gaat het momenteel met de basistechnieken Chuck?
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_146257150
quote:
2s.gif Op maandag 3 november 2014 11:09 schreef Klokov het volgende:
Hoe gaat het momenteel met de basistechnieken Chuck?
Gaat vrij goed maar ben nog steeds het minimumprogramma aan het oefenen totdat ik ze echt comfortabel kan uitvoeren. Ook train ik nog op de sportschool 3x per week, als ik de basis echt goed onder de knie heb wil ik stoppen met de sportschool en alleen kettlebell doen icm hardlopen en pullups (ga een pull-up bar bestellen).

Je zei dat ketllebell en joggen/hardlopen voldoende zijn om alle doelstellingen te behalen toch? (afvallen en een gebalanceerd lichaam.)
  maandag 3 november 2014 @ 16:15:51 #27
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_146257281
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 07:50 schreef HardstyleKettlebell het volgende:
Ook weer begonnen met een ronde s&s. 100 X 1-hand swing met 32 en 10 X get-up 24. Nu alweer zin in de sessie van vanavond :)

Het is en blijft een super programma. Ik hoop ergens volgende week de 40 kg te hebben.
Damnn _O_ _O_
  maandag 3 november 2014 @ 16:16:18 #28
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_146257299
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 16:13 schreef ChuckTaylor. het volgende:

Je zei dat ketllebell en joggen/hardlopen voldoende zijn om alle doelstellingen te behalen toch? (afvallen en een gebalanceerd lichaam.)
Klopt.
pi_146257539
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 16:13 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Gaat vrij goed maar ben nog steeds het minimumprogramma aan het oefenen totdat ik ze echt comfortabel kan uitvoeren. Ook train ik nog op de sportschool 3x per week, als ik de basis echt goed onder de knie heb wil ik stoppen met de sportschool en alleen kettlebell doen icm hardlopen en pullups (ga een pull-up bar bestellen).

Je zei dat ketllebell en joggen/hardlopen voldoende zijn om alle doelstellingen te behalen toch? (afvallen en een gebalanceerd lichaam.)
Ja, klopt. Pull-up bar is iets wat ik zelf ook nog wil hebben.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_146260336
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 16:21 schreef Klokov het volgende:

[..]

Ja, klopt. Pull-up bar is iets wat ik zelf ook nog wil hebben.
Ik wil zelf deze halen, is ook in de aanbieding nu; http://gorillasports.nl/d(...)_zvsDqldPxoC0Pfw_wcB
pi_146261905
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 17:27 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Ik wil zelf deze halen, is ook in de aanbieding nu; http://gorillasports.nl/d(...)_zvsDqldPxoC0Pfw_wcB
Ik twijfel, ik moet de afmetingen van de bevestigingsplaten weten om te zien of ik het uberhaubt kan monteren. Volgens mij zijn ze namelijk geen 20cm hoog. Staat wel een mooie review bij trouwens:

quote:
Deze gekocht en in de de slaapkamer gemonteerd. Vriendin niet blij, maar ik wel breed. Mooi ding, kan op zowel (brede) pullups als chinups doen. Niets mis mee.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  maandag 3 november 2014 @ 18:48:17 #32
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_146263200
quote:
10s.gif Op maandag 3 november 2014 18:09 schreef Klokov het volgende:

Ik twijfel, ik moet de afmetingen van de bevestigingsplaten weten om te zien of ik het uberhaubt kan monteren. Volgens mij zijn ze namelijk geen 20cm hoog. Staat wel een mooie review bij trouwens:

Hehehehe _O_ _O- _O-

Ik heb in dit huis helaas geen plek waar zoiets kan. Dus tot nu toe even wat kinderen wegjagen uit de speeltuin :+
pi_146289211
quote:
10s.gif Op maandag 3 november 2014 18:09 schreef Klokov het volgende:

[..]

Ik twijfel, ik moet de afmetingen van de bevestigingsplaten weten om te zien of ik het uberhaubt kan monteren. Volgens mij zijn ze namelijk geen 20cm hoog. Staat wel een mooie review bij trouwens:

[..]

Je kunt ook die variant kopen die je in een deuropening tussen de kozijnen plaatst (18,- bij kijkshop), bij mij is dat geen optie omdat mijn kozijnen niet geschikt zijn.
pi_146290488
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 13:14 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Je kunt ook die variant kopen die je in een deuropening tussen de kozijnen plaatst (18,- bij kijkshop), bij mij is dat geen optie omdat mijn kozijnen niet geschikt zijn.
Ik denk dat ik een balkje op mijn balk ga schroeven.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_146343261
*Beginner alert*

Kettlebells lijken me prima, maar kan ik er ook een schema als SL 5×5 mee uitvoeren? Of is dit niet de bedoeling?

Moet ik dan bepaalde kettlebell oefeningen aan Stronglifts toevoegen om er een full body workout mee te kunnen doen? Of is SL gewoon voldoende?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2014 20:06:30 ]
pi_146343354
***

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2014 20:06:16 ]
pi_146351621
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 20:03 schreef PatriciaPrecies het volgende:
*Beginner alert*

Kettlebells lijken me prima, maar kan ik er ook een schema als SL 5×5 mee uitvoeren? Of is dit niet de bedoeling?

Moet ik dan bepaalde kettlebell oefeningen aan Stronglifts toevoegen om er een full body workout mee te kunnen doen? Of is SL gewoon voldoende?
Dat is niet de bedoeling. Kettlebells en barbells zijn 2 verschillende zaken. Waar de barbell de benchpress, squat en deadlift als sleuteloefeningen heeft zijn dit voor kettlebells de swing en de turkish getup. Er is wel een 5x5 kettlebellprogramma (www.bodybuilding.com/fun/kettlebell_5x5_training.htm) maar deze is niet aan te raden voor beginners. Ik adviseer doorgaans het programma welke in de OP staat te volgen en ook in deze situatie lijkt mij dat de beste weg. SL is een progressief programma, iets wat met kettlebells een stuk minder goed lukt. Verder kun je de oefeningen uit SL prima met een kettlebell uitvoeren maar efficient is anders.

[ Bericht 6% gewijzigd door Klokov op 06-11-2014 09:45:00 ]
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  vrijdag 7 november 2014 @ 09:35:59 #38
435249 HardstyleKettlebell
Hardstyle Kettlebell instructe
pi_146393330
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 22:42 schreef Klokov het volgende:

[..]

Dat is niet de bedoeling. Kettlebells en barbells zijn 2 verschillende zaken. Waar de barbell de benchpress, squat en deadlift als sleuteloefeningen heeft zijn dit voor kettlebells de swing en de turkish getup. Er is wel een 5x5 kettlebellprogramma (www.bodybuilding.com/fun/kettlebell_5x5_training.htm) maar deze is niet aan te raden voor beginners. Ik adviseer doorgaans het programma welke in de OP staat te volgen en ook in deze situatie lijkt mij dat de beste weg. SL is een progressief programma, iets wat met kettlebells een stuk minder goed lukt. Verder kun je de oefeningen uit SL prima met een kettlebell uitvoeren maar efficient is anders.
Dat wat hierboven staat. :) En bovendien zou ik iedereen die begint met kettlebells zich de eerste 6 maanden vooral te concentreren op de basis (get-up, swing en goblet squat). Natuurlijk 'oefen' je de andere bewegingen wel eens, maar dit is echt oefenen. Deze basis maakt je lichaam sterk genoeg en versterkt de bewegingspatronen die nodig zijn om de andere oefeningen veilig en correct uit te voeren.

Diegenen met de meeste kracht en de beste techniek zijn diegenen die de meeste tijd hebben besteed aan de basis, kracht heeft een goede fundering nodig. Helaas is ongeduld of behoefte aan afwisseling hierin vaak de grootste vijand hierin. Dat is het mooie van dit programma, het werkt, en zonder toeters en bellen.
pi_146495574
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 09:35 schreef HardstyleKettlebell het volgende:

[..]

Dat wat hierboven staat. :) En bovendien zou ik iedereen die begint met kettlebells zich de eerste 6 maanden vooral te concentreren op de basis (get-up, swing en goblet squat). Natuurlijk 'oefen' je de andere bewegingen wel eens, maar dit is echt oefenen. Deze basis maakt je lichaam sterk genoeg en versterkt de bewegingspatronen die nodig zijn om de andere oefeningen veilig en correct uit te voeren.

Diegenen met de meeste kracht en de beste techniek zijn diegenen die de meeste tijd hebben besteed aan de basis, kracht heeft een goede fundering nodig. Helaas is ongeduld of behoefte aan afwisseling hierin vaak de grootste vijand hierin. Dat is het mooie van dit programma, het werkt, en zonder toeters en bellen.
Wat adviseer je trouwens voor dual kettlebell programs?



of

Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_146514474
24kg getup in de pocket trouwens. Het is zo wel een flinke sprong naar de 32. Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Reps verhogen of gewoon de oefening langzamer uitvoeren?

[ Bericht 3% gewijzigd door Klokov op 10-11-2014 22:10:16 ]
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:23:23 #41
435249 HardstyleKettlebell
Hardstyle Kettlebell instructe
pi_146527431
quote:
2s.gif Op maandag 10 november 2014 13:11 schreef Klokov het volgende:

[..]

Wat adviseer je trouwens voor dual kettlebell programs?

[ afbeelding ]

of

[ afbeelding ]
Ik heb nooit de competition bells geprobeerd. De gewone gietijzeren werken prima voor mij. Ik denk dat dit een persoonlijke voorkeur betreft, en weinig uitmaakt. Het voordeel van een competitie bell is wel, dat het formaat gelijk blijft.

Voor je een dual programma begint, zou ik wel zorgen dat je minstens de 4-5 ladders van 5 uit de ROP kunt doen met de 24. Daarvoor is het in mijn optiek vrij zinloos, en kun je beter nog even sterker worden. Ben je eenmaal zover, dan een dual programma met dubbel 24 (Stron, van Geoff Neupert bijv, en dan gaat het erg hard).
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:27:33 #42
435249 HardstyleKettlebell
Hardstyle Kettlebell instructe
pi_146527562
quote:
2s.gif Op maandag 10 november 2014 21:53 schreef Klokov het volgende:
24kg getup in de pocket trouwens. Het is zo wel een flinke sprong naar de 32. Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Reps verhogen of gewoon de oefening langzamer uitvoeren?
Gefeliciteerd! Het is inderdaad een grote sprong. Ik heb het gedaan zoals in het boek staat. Met 24 blijven doen tot dit 'makkelijk' wordt, en dan langzaam sets met de 32 toevoegen. Dit hoeft niet elke keer, maar langzaam en dan steeds meer. Probeer niet het aantal reps te verhogen. Denk aan wat Pavel zegt in het boek, over wanneer je die zwaardere rep moet toevoegen en waar je die dan in de reps moet plaatsen.

En het is geen probleem om de get-up stap voor stap te oefenen. Probeer eerst maar naar je ellenboog te komen, als dat lukt ga je een stap verder. Lukt dat niet, blijf je die stap oefenen tot het lukt. Vaak is het techniek, meer je core aanspannen, meer afzetten met de gebogen voet en harder knijpen in het handel. Adem is ook belangrijk. Als je relatief makkelijk de 10 get-up met 24 maakt, kun je er zeker 1 met 32. Lukt dit niet, kijk dan nog eens kritisch naar je techniek, en genereer zoveel mogelijk spanning.

Gaat jou lukken! ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door HardstyleKettlebell op 11-11-2014 11:55:03 ]
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:34:23 #43
435249 HardstyleKettlebell
Hardstyle Kettlebell instructe
pi_146527748
Ik heb trouwens mijn 44 kg binnen voor 2 hand swings, ziet er wel heel gaaf uit, mijn 24 lijkt een speelballetje vergeleken hierbij.

Hier zijn ze samen:



pi_146666508
Hey Hardstyle/Verbosity, wanneer ik de clean vang heb ik een pijnprikkel in mijn linkerelleboog. Heeft 1 van jullie twee enig idee waar dit vandaan komt en wat ik ertegen kan doen? Voor Verbo, dit is waar je de clean vangt met een kettlebell:



Edit: geen pijn met pushups trouwens

[ Bericht 20% gewijzigd door Klokov op 14-11-2014 23:42:26 ]
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  vrijdag 14 november 2014 @ 23:31:07 #45
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_146666797
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:34 schreef HardstyleKettlebell het volgende:
Ik heb trouwens mijn 44 kg binnen voor 2 hand swings, ziet er wel heel gaaf uit, mijn 24 lijkt een speelballetje vergeleken hierbij.

Hier zijn ze samen:

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Damn. Wasmachine met een handvat. _O-
  maandag 17 november 2014 @ 08:01:23 #46
435249 HardstyleKettlebell
Hardstyle Kettlebell instructe
pi_146734538
@Klokov, pijn in de ellenboog heeft vaak te maken met techniek.
Probeer, tijdens het van en naar de clean gaan je ellenbogen zoveel mogelijk op hun plek te houden, tegen je zij aangedrukt. Een manier om dit te oefenen is cleanen met een slipper tussen je ellenboog en je zij. De slipper mag niet vallen.

Dan start je dus vanaf de rack, en leg met je andere hand de slipper tussen je elleboog en zij, klem vast en cleanen maar.

Als je de clean uiteindelijk zo doet, gaat het hetzelfde vanuit een 'koude'start. Als je start, (vanuit de 'gorilla' positie) de ellenboog zo snel mogelijk naar je bovenlijf te brengen, en hou ze daar tijdens de cleans.
  dinsdag 18 november 2014 @ 10:50:54 #47
435249 HardstyleKettlebell
Hardstyle Kettlebell instructe
pi_146767894
En? Gaat het nu beter met de cleans? :)
pi_146768015
Ik heb het nog niet weer geprobeerd. Volgens mij heb ik hier last van:
http://pediatrics.med.nyu(...)ditions/elbow-sprain
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  dinsdag 18 november 2014 @ 12:03:27 #49
435249 HardstyleKettlebell
Hardstyle Kettlebell instructe
pi_146769733
Dan kan, een verkeerde techniek geeft elke keer een 'schok'' op de ellenboog, die klachten als een tennis of golf ellenboog kunnen veroorzaken. Soms gaat dit vanzelf over met wat rust. Probeer anders de cleans te oefenen met een iets lichtere, om verdere irritatie van het weefsel te voorkomen. Op geleide van de pijn, de pijn mag dus nooit erger worden tijdens het oefenen. Zolang deze gelijk of minder blijft is het goed.

Als het aanhoudt, wil ik er best eens naar kijken (afhankelijk van waar je woont, weet ik eventueel ook nog iemand in de buurt die dit soort klachten kan verhelpen.)
pi_147005659
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 08:01 schreef HardstyleKettlebell het volgende:
@Klokov, pijn in de ellenboog heeft vaak te maken met techniek.
Probeer, tijdens het van en naar de clean gaan je ellenbogen zoveel mogelijk op hun plek te houden, tegen je zij aangedrukt. Een manier om dit te oefenen is cleanen met een slipper tussen je ellenboog en je zij. De slipper mag niet vallen.

Dan start je dus vanaf de rack, en leg met je andere hand de slipper tussen je elleboog en zij, klem vast en cleanen maar.

Als je de clean uiteindelijk zo doet, gaat het hetzelfde vanuit een 'koude'start. Als je start, (vanuit de 'gorilla' positie) de ellenboog zo snel mogelijk naar je bovenlijf te brengen, en hou ze daar tijdens de cleans.
Heb voor de zekerheid nog even mijn go to Youtube kanaal bekeken. Daar adviseren ze iets soortgelijks met een handdoek in plaats van een slipper.

Ik geef het voorlopig nog even wat rust. Swings en getups gaan probleemloos dus totdat het hersteld is houd ik het daar bij. Daarna wil ik graag een programma doen met ladders in de press, heb je nog suggesties?
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  woensdag 26 november 2014 @ 09:36:27 #51
435249 HardstyleKettlebell
Hardstyle Kettlebell instructe
pi_147013679
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 november 2014 22:09 schreef Klokov het volgende:

[..]

Heb voor de zekerheid nog even mijn go to Youtube kanaal bekeken. Daar adviseren ze iets soortgelijks met een handdoek in plaats van een slipper.

Ik geef het voorlopig nog even wat rust. Swings en getups gaan probleemloos dus totdat het hersteld is houd ik het daar bij. Daarna wil ik graag een programma doen met ladders in de press, heb je nog suggesties?
Ja, inderdaad, met een handdoek (of een vel papier gaat het ook). Het belangrijkste punt is de ellenboog. Geef het wat rust, swing en get-up lekker door en oefen zo nu en dan de clean, focus daarbij echt op techniek. Dit hoeft maar 5 minuten te duren.

Voor een press programma raad ik ROP aan. (Dit is van Enter the Kettlebell, maar dat wist je vast al ;). Ik heb die afgelopen zomer gedaan, en is echt een super programma ook.
  woensdag 26 november 2014 @ 10:49:47 #52
435249 HardstyleKettlebell
Hardstyle Kettlebell instructe
pi_147015320
Oh, en check ook deze link:
http://chasingstrength.co(...)cs-part-3-the-clean/

Er zijn nog twee delen, dit is deel drie, dus ff zoeken. Maar dit gaat over precies dat probleem.
pi_147199928
De slowchat van het kettlebelltopic loopt best aardig trouwens, deel 571 nu:
ONZ / [Kettlebell SC #571] Movember -> Beavember (nu met yogachickhossels)
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  vrijdag 12 december 2014 @ 10:31:42 #54
435249 HardstyleKettlebell
Hardstyle Kettlebell instructe
pi_147508053
Rustig hier. Iemand nog mooie resultaten behaald de afgelopen weken?
  vrijdag 12 december 2014 @ 10:59:35 #55
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_147508579
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 10:31 schreef HardstyleKettlebell het volgende:
Rustig hier. Iemand nog mooie resultaten behaald de afgelopen weken?
Vorige week voorzichtig weer opgepakt na een mislukte blauwe maandag bij DHL. Daar heb ik echt m'n rug bijna verneukt. Je moet er 800 pakketjes per uur tillen, en die pakketjes til je niet allemaal netjes zoals het hoort. Ook kun je amper zien hoe zwaar zoiets is. 2 weken last van gehad. Blegh.

Het plan is om vooral swings en snatches te doen voor de conditie. En een wat mindere focus op get ups , presses etc.
  vrijdag 12 december 2014 @ 12:48:58 #56
435249 HardstyleKettlebell
Hardstyle Kettlebell instructe
pi_147511416
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 10:59 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Vorige week voorzichtig weer opgepakt na een mislukte blauwe maandag bij DHL. Daar heb ik echt m'n rug bijna verneukt. Je moet er 800 pakketjes per uur tillen, en die pakketjes til je niet allemaal netjes zoals het hoort. Ook kun je amper zien hoe zwaar zoiets is. 2 weken last van gehad. Blegh.

Het plan is om vooral swings en snatches te doen voor de conditie. En een wat mindere focus op get ups , presses etc.
Rugpijn is zuur inderdaad, swingen met goede vorm zal hierbij helpen :)
Tenzij je snatch al heel goed is, zou ik die lekker oefenen en me focussen op kwalitatieve swings.
Lekker rustig in, concentreren op goede vorm en dan komt het allemaal vast weer goed.

Eruit liggen omdat je rug pijn doet is zuur, tijdje terug ook gehad.
  vrijdag 12 december 2014 @ 13:29:25 #57
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_147512825
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:48 schreef HardstyleKettlebell het volgende:
Tenzij je snatch al heel goed is, zou ik die lekker oefenen en me focussen op kwalitatieve swings.

Snatch oefen ik idd nog. Heb het idee dat ik de vorm redelijk te pakken heb, maar dat ga ik nog geen minuten achter elkaar doen. Die doe ik nog met mijn 16kg. De rest met 20.
pi_147513258
Gisteravond weer m'n swings gedaan. Ik doe ze om de dag, voor het slapen gaan. Merk alleen nu dat ik gister m'n linkerelleboog heb geļrriteerd op een of andere manier. Ugh.
pi_147519125
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 december 2014 13:40 schreef clumsy_clown het volgende:
Gisteravond weer m'n swings gedaan. Ik doe ze om de dag, voor het slapen gaan. Merk alleen nu dat ik gister m'n linkerelleboog heb geļrriteerd op een of andere manier. Ugh.
Ik gok dat je de kettlebell niet goed vangt onderaan. Check de volgende video van 0:56 ;)
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_147691039
Recent heb ik https://www.onnit.com/academy/ gevonden. Zijn jullie toevallig nog interessante websites tegengekomen?
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_147806244
quote:
12s.gif Op vrijdag 12 december 2014 16:51 schreef Klokov het volgende:

[..]

Ik gok dat je de kettlebell niet goed vangt onderaan. Check de volgende video van 0:56 ;)
Hey Klokov, ik heb de 3 instructievideo's van Pavel (enter the kettlebell) bekeken om de oefeningen goed onder de knie te krijgen, zijn deze filmpjes voldoende voor de basis of zijn er andere must-see instructievideo's?
pi_147806617
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 16:27 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Hey Klokov, ik heb de 3 instructievideo's van Pavel (enter the kettlebell) bekeken om de oefeningen goed onder de knie te krijgen, zijn deze filmpjes voldoende voor de basis of zijn er andere must-see instructievideo's?
Ik denk het wel, volgens mij ben je namelijk al even bezig. Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf elders kijk maar dat is wellicht persoonlijke voorkeur. Als je niet zeker weet of je het goed doet kan je altijd een filmpje maken en posten/dm'en.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_147806752
quote:
2s.gif Op zondag 21 december 2014 16:36 schreef Klokov het volgende:

[..]

Ik denk het wel, volgens mij ben je namelijk al even bezig. Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf elders kijk maar dat is wellicht persoonlijke voorkeur. Als je niet zeker weet of je het goed doet kan je altijd een filmpje maken en posten/dm'en.
Ik was idd. begonnen maar slechts met een heel beperkt programma van swings omdat ik nog 4x per week op de sportshool trainde. Ik heb me nu eindelijk uitgeschreven daar waardoor ik me volledig kan focussen op de kettlebell training. Ook heb ik de pull-up bar binnen en kan ik dus een mooi programma samenstellen voor thuis.
pi_147807180
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 16:39 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Ik was idd. begonnen maar slechts met een heel beperkt programma van swings omdat ik nog 4x per week op de sportshool trainde. Ik heb me nu eindelijk uitgeschreven daar waardoor ik me volledig kan focussen op de kettlebell training. Ook heb ik de pull-up bar binnen en kan ik dus een mooi programma samenstellen voor thuis.
Zorg ervoor dat je niet te snel te veel wil maar volgens mij is dat voor jou geen probleem. Let op de kettlebell wijsheden in de OP en er kan eigenlijk weinig misgaan.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_147880487
Onlangs ook besloten om een kettlebell kopen en heb er geen moment spijt van. Na 8 weken ben ik circa 6-7 kilo kwijt en heb bijna mijn streefgewicht bereikt. Ik had geen overgewicht maar was dus in de loop van de jaren enkele kilo's aangekomen. Met de oefeningen met kettlebell en de nodige discipline is het bovenstaande gelukt. Ook ik kan dan ook dit gewicht aanraden aan een ieder!
pi_147881252
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:33 schreef itr1882 het volgende:
Onlangs ook besloten om een kettlebell kopen en heb er geen moment spijt van. Na 8 weken ben ik circa 6-7 kilo kwijt en heb bijna mijn streefgewicht bereikt. Ik had geen overgewicht maar was dus in de loop van de jaren enkele kilo's aangekomen. Met de oefeningen met kettlebell en de nodige discipline is het bovenstaande gelukt. Ook ik kan dan ook dit gewicht aanraden aan een ieder!
Goed om te lezen, ik heb ongv. hetzelfde; wilde 10 kilo afvallen om mijn streefgewicht te bereiken, ben er al 6 kwijt, nog 4 te gaan. Kun je vertellen wat je schema was en welke andere oefeningen je naast de kettlebell deed?
  dinsdag 23 december 2014 @ 16:23:17 #67
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_147883800
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:33 schreef itr1882 het volgende:
Onlangs ook besloten om een kettlebell kopen en heb er geen moment spijt van. Na 8 weken ben ik circa 6-7 kilo kwijt en heb bijna mijn streefgewicht bereikt. Ik had geen overgewicht maar was dus in de loop van de jaren enkele kilo's aangekomen. Met de oefeningen met kettlebell en de nodige discipline is het bovenstaande gelukt. Ook ik kan dan ook dit gewicht aanraden aan een ieder!
En je kracht / conditie?
  maandag 29 december 2014 @ 17:53:11 #68
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_148103444
Kun je dit goed doen op barefoot schoenen (google maar op Feelmax of goedvoets), of kun je beter schoenen met meer demping in de zool nemen? Het eerste heeft mijn voorkeur.
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
pi_148105712
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 17:53 schreef Pagan het volgende:
Kun je dit goed doen op barefoot schoenen (google maar op Feelmax of goedvoets), of kun je beter schoenen met meer demping in de zool nemen? Het eerste heeft mijn voorkeur.
Het beste op blote voeten. Dus ja, dan zijn 'barefoot' schoenen prima als je per se schoenen aan wil hebben.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  dinsdag 30 december 2014 @ 13:43:36 #70
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_148136827
quote:
10s.gif Op maandag 29 december 2014 18:52 schreef Klokov het volgende:

[..]

Het beste op blote voeten. Dus ja, dan zijn 'barefoot' schoenen prima als je per se schoenen aan wil hebben.
Goed om te horen, bedankt.
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
  vrijdag 2 januari 2015 @ 02:13:44 #71
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_148235250
Vanaf zaterdag 3 januari heeft de Aldi 5kg. kettlebells voor ¤7.99 in in de aanbieding.
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
  vrijdag 2 januari 2015 @ 06:09:27 #72
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_148236250
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 02:13 schreef Pagan het volgende:
Vanaf zaterdag 3 januari heeft de Aldi 5kg. kettlebells voor ¤7.99 in in de aanbieding.
Doe maar niet _O-
  vrijdag 2 januari 2015 @ 07:13:51 #73
37248 BertV
Handgemaakt
pi_148236349
gewicht is toch gewicht? Alleen 5 kg is te weinig voor een man onder de 80 jaar.

Argh, goede voornemens...
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 12:57:55 #74
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_148240763
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 06:09 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Doe maar niet _O-
:?
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
  vrijdag 2 januari 2015 @ 13:19:19 #75
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_148241236
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 02:13 schreef Pagan het volgende:
Vanaf zaterdag 3 januari heeft de Aldi 5kg. kettlebells voor ¤7.99 in in de aanbieding.
JagenHgar's 'doe maar niet' komt voor uit twee zaken. Ten eerste is 5 kilo een gewicht wat weinig zoden aan de dijk zet. Ik weet niet wat je goede voornemens zijn maar, met name, mannen kunnen doorgaans met een hoger gewicht een stuk effectiever trainen. Ten tweede schept de prijs een verwachting over het soort kettlebell en de kwaliteit daarvan. Volgens mij heb je het over onderstaande kettlebell.



Ik ben zelf nog niemand tegengekomen die kunststof boven gietijzer prefereerd. Ik zou zelf dan ook adviseren met 12 of 16kg. Een lijst met goede webshops is in de OP te vinden onder "Welke kettlebell heb ik nodig?".

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 07:13 schreef BertV het volgende:
gewicht is toch gewicht? Alleen 5 kg is te weinig voor een man onder de 80 jaar.

Argh, goede voornemens...
Hoewel dit deels waar is gaat de uitspraak gewicht is toch gewicht niet voor de volle honderd procent op. Ik kan mij voorstellen dat het zwaartepunt anders ligt waardoor los van de materialen ook een verschil in training kan bestaan.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_148241698
Zo, volgende week eerste gym session kettlebells boeken! *O*
Ja doei.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 13:49:14 #77
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_148241952
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 13:19 schreef Klokov het volgende:

[..]

JagenHgar's 'doe maar niet' komt voor uit twee zaken. Ten eerste is 5 kilo een gewicht wat weinig zoden aan de dijk zet. Ik weet niet wat je goede voornemens zijn maar, met name, mannen kunnen doorgaans met een hoger gewicht een stuk effectiever trainen. Ten tweede schept de prijs een verwachting over het soort kettlebell en de kwaliteit daarvan. Volgens mij heb je het over onderstaande kettlebell.

[ afbeelding ]

Ik ben zelf nog niemand tegengekomen die kunststof boven gietijzer prefereerd. Ik zou zelf dan ook adviseren met 12 of 16kg. Een lijst met goede webshops is in de OP te vinden onder "Welke kettlebell heb ik nodig?".

[..]

Hoewel dit deels waar is gaat de uitspraak gewicht is toch gewicht niet voor de volle honderd procent op. Ik kan mij voorstellen dat het zwaartepunt anders ligt waardoor los van de materialen ook een verschil in training kan bestaan.
Ik gaf ook alleen maar aan dat ze te koop waren, niet dat ik er zo eentje wilde kopen.

Bedankt voor de uitleg over kwaliteit en materiaal, weer wat opgestoken. ^O^
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
  zaterdag 3 januari 2015 @ 06:52:06 #78
37248 BertV
Handgemaakt
pi_148272560
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 13:19 schreef Klokov het volgende:

[..]

JagenHgar's 'doe maar niet' komt voor uit twee zaken. Ten eerste is 5 kilo een gewicht wat weinig zoden aan de dijk zet. Ik weet niet wat je goede voornemens zijn maar, met name, mannen kunnen doorgaans met een hoger gewicht een stuk effectiever trainen. Ten tweede schept de prijs een verwachting over het soort kettlebell en de kwaliteit daarvan. Volgens mij heb je het over onderstaande kettlebell.

[ afbeelding ]

Ik ben zelf nog niemand tegengekomen die kunststof boven gietijzer prefereerd. Ik zou zelf dan ook adviseren met 12 of 16kg. Een lijst met goede webshops is in de OP te vinden onder "Welke kettlebell heb ik nodig?".

[..]

Hoewel dit deels waar is gaat de uitspraak gewicht is toch gewicht niet voor de volle honderd procent op. Ik kan mij voorstellen dat het zwaartepunt anders ligt waardoor los van de materialen ook een verschil in training kan bestaan.
Kwaliteit heeft zijn prijs. Maar met andere sporten koop je ook niet direct een racket in de hogere klasse.

Ik heb jaren lang alleen hard gelopen (met ontelbare verschillende afhakers ter gezelschap) ik kan er nu niet meer toe zetten. Net als met die kettlebells. * BertV moet zich niet aanstellen en zich herpakken
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_148296852
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 13:37 schreef motorbloempje het volgende:
Zo, volgende week eerste gym session kettlebells boeken! *O*
Succes, ik hoop voor je dat je goede instructeurs hebt ^O^

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 06:52 schreef BertV het volgende:

[..]

Kwaliteit heeft zijn prijs. Maar met andere sporten koop je ook niet direct een racket in de hogere klasse.

Ik heb jaren lang alleen hard gelopen (met ontelbare verschillende afhakers ter gezelschap) ik kan er nu niet meer toe zetten. Net als met die kettlebells. * BertV moet zich niet aanstellen en zich herpakken
Mwah, in de kettlebellwereld is het a, b, of c. A zijnde goedkope gietijzeren kettlebells, b zijnde goedkope competitiebells, c zijnde professionele competitiebells. De rest is m.i. geldverkwanseling. Het randje op de wat goedkopere kettlebells wil ik best zelf even wegschuren in <1 minuut. Verder is het 2015, de goede voornemens mogen weer op volle toeren draaien dus: aan de bak Bert ;)
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_148318713
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:00 schreef Klokov het volgende:

[..]

Succes, ik hoop voor je dat je goede instructeurs hebt ^O^

Dank! Dat hoop ik ook, al heb ik wel goede verhalen gehoord. Er zijn gelukkig lessen op meerdere locaties hier in de 'borough', dus als de een niet bevalt dan is er altijd nog weer 'n andere!
Ja doei.
pi_148358804
Zijn er hier nog mensen die toevallig ook een springtouw gebruiken? Ik wil er zelf een aanschaffen voor het cardio-gedeelte van mijn training aangezien ik ben gestopt met de sportschool. Het is in NL ook niet bepaald goed weer om dagelijks te joggen...
  maandag 5 januari 2015 @ 17:03:54 #82
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_148360932
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:58 schreef ChuckTaylor. het volgende:
Zijn er hier nog mensen die toevallig ook een springtouw gebruiken? Ik wil er zelf een aanschaffen voor het cardio-gedeelte van mijn training aangezien ik ben gestopt met de sportschool. Het is in NL ook niet bepaald goed weer om dagelijks te joggen...
Ik zelf niet. Wat wil je weten?
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_148390697
quote:
2s.gif Op maandag 5 januari 2015 17:03 schreef Klokov het volgende:

[..]

Ik zelf niet. Wat wil je weten?
Jij deed zelf hardlopen toch? Omdat springtouwen ook in het boek van Pavel wordt aangeraden was ik gewoon benieuwd naar de resultaten van de mensen hier (die 't ook doen). Ik lees wel in veel artikelen dat 't heel effectief kan zijn, dus ik ga 't gewoon toevoegen aan mijn schema.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 15:52:33 #84
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_148391638
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:23 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Jij deed zelf hardlopen toch? Omdat springtouwen ook in het boek van Pavel wordt aangeraden was ik gewoon benieuwd naar de resultaten van de mensen hier (die 't ook doen). Ik lees wel in veel artikelen dat 't heel effectief kan zijn, dus ik ga 't gewoon toevoegen aan mijn schema.
Onder andere. Ik kan me herinneren dat er of in het BB-topic of in DE GYM een paar mensen springtouwen hadden. Denk dat je het beste hier even kan vragen mocht je wat willen weten: SPT / [Bodybuilding] #469 Goede voornemens
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_148396346
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:58 schreef ChuckTaylor. het volgende:
Zijn er hier nog mensen die toevallig ook een springtouw gebruiken? Ik wil er zelf een aanschaffen voor het cardio-gedeelte van mijn training aangezien ik ben gestopt met de sportschool. Het is in NL ook niet bepaald goed weer om dagelijks te joggen...
Ik heb begrepen dat er elke dag in Nederland lui zijn die gewoon met het huidige weer hun rondjes lopen in de openlucht. Jij bent dus van suiker/choco gemaakt dat je het niet doet?
pi_148409335
quote:
15s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 17:59 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat er elke dag in Nederland lui zijn die gewoon met het huidige weer hun rondjes lopen in de openlucht. Jij bent dus van suiker/choco gemaakt dat je het niet doet?
Om eerlijk te zijn, het is niet alleen het weer maar voornamelijk dat ik joggen te saai vind. Ik heb het een tijdje gedaan en hield het niet lang vol, ook de loopband op de sportschool deed ik elke dag maar train sinds kort thuis. Ik ga dus gewoon een springtouw kopen en eventueel weer zaalvoetbal erbij.

@klokov, tnx

[ Bericht 1% gewijzigd door ChuckTaylor. op 06-01-2015 22:58:35 ]
  woensdag 7 januari 2015 @ 00:21:43 #87
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_148412404
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:50 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn, het is niet alleen het weer maar voornamelijk dat ik joggen te saai vind. Ik heb het een tijdje gedaan en hield het niet lang vol, ook de loopband op de sportschool deed ik elke dag maar train sinds kort thuis. Ik ga dus gewoon een springtouw kopen en eventueel weer zaalvoetbal erbij.

@klokov, tnx
Joggen saai vinden maar wel willen gaan touwspringen...
pi_148412668
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:21 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Joggen saai vinden maar wel willen gaan touwspringen...
Tja, joggen is gewoon niks voor mij. Springtouwen is dan onderdeel van mijn workout, ben meer gemotiveerd om te springtouwen na de kettlebelltraining dan dat ik nog buiten rondjes moet lopen.
pi_148417988
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:21 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Joggen saai vinden maar wel willen gaan touwspringen...
Ieder zijn voorkeur toch? ;)
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  woensdag 7 januari 2015 @ 10:22:56 #90
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_148418415
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:32 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Tja, joggen is gewoon niks voor mij. Springtouwen is dan onderdeel van mijn workout, ben meer gemotiveerd om te springtouwen na de kettlebelltraining dan dat ik nog buiten rondjes moet lopen.
Heb je wel genoeg ruimte in de hoogte om te springtouwen. Anders moet je dat buiten gaan doen en tsja, daar gaat je punt van het slechte weer
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
  woensdag 7 januari 2015 @ 10:50:58 #91
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_148419110
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:32 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Tja, joggen is gewoon niks voor mij. Springtouwen is dan onderdeel van mijn workout, ben meer gemotiveerd om te springtouwen na de kettlebelltraining dan dat ik nog buiten rondjes moet lopen.
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:03 schreef Klokov het volgende:

[..]

Ieder zijn voorkeur toch? ;)
Tuurlijk, ieder z'n ding. Maar als je perse niet wilt hardlopen, ga dan fietsen of zwemmen.

Touwspringen is gewoon kut. Kan je ik als ex bokser vertellen _O-

Bovendien bedacht ik me dat je eigenlijk precies het zelfde doet als met swings en snatches. De zelfde soort cyclus van gehele spanning naar gehele ontspanning.
pi_148426043
quote:
12s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:22 schreef Champy het volgende:

[..]

Heb je wel genoeg ruimte in de hoogte om te springtouwen. Anders moet je dat buiten gaan doen en tsja, daar gaat je punt van het slechte weer
Ja, genoeg ruimte, heb hoge plafonds.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:50 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

[..]

Tuurlijk, ieder z'n ding. Maar als je perse niet wilt hardlopen, ga dan fietsen of zwemmen.

Touwspringen is gewoon kut. Kan je ik als ex bokser vertellen _O-

Bovendien bedacht ik me dat je eigenlijk precies het zelfde doet als met swings en snatches. De zelfde soort cyclus van gehele spanning naar gehele ontspanning.
Als het kut is dan merk ik dat wel maar het is het proberen waard. Ik probeer gewoon mijn schema goed in te vullen omdat ik met de kettlebell nog niet zulke lange workouts kan doen als dat ik in de sportschool deed. Ben ook aan het kijken voor zaalvoetbal, dat is wel een extreem goede vorm van cardio.
pi_148568029
Hoe ging het jullie af met de eerste get ups? De swings gaan nu heel goed bij mij, get up met rechts ook, maar get up met links gaat zeer moeizaam. De eerste paar keer lukte het zelfs helemaal niet. Ik heb een 16kg kettlebell.
  zondag 11 januari 2015 @ 15:35:49 #94
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_148568881
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 15:15 schreef ChuckTaylor. het volgende:
Hoe ging het jullie af met de eerste get ups? De swings gaan nu heel goed bij mij, get up met rechts ook, maar get up met links gaat zeer moeizaam. De eerste paar keer lukte het zelfs helemaal niet. Ik heb een 16kg kettlebell.
Gewoon consistent blijven oefenen. Ik begon met een 20kg kettlebell maar heb er een 16kg kettlebell bijgekocht omdat de getups met links moeizaam gingen.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_148568969
Pffffff... Rug is nog niet happy en heb tijdelijk sportverbod van de fysio... ;( had er zo'n zin in -O-
Ja doei.
pi_148569132
quote:
2s.gif Op zondag 11 januari 2015 15:35 schreef Klokov het volgende:

[..]

Gewoon consistent blijven oefenen. Ik begon met een 20kg kettlebell maar heb er een 16kg kettlebell bijgekocht omdat de getups met links moeizaam gingen.
Ja, sowieso blijf ik oefenen, zal ook wel komen omdat mijn rechterarm nu veel sterker is dan mijn linker. Swings met links gaan gelukkig wel echt goed. Ik kwam trouwens een nuttig draadje tegen omtrent de 2 verschillende boeken van Pavel. http://www.reddit.com/r/k(...)ter_program_minimum/
pi_148569250
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 15:37 schreef motorbloempje het volgende:
Pffffff... Rug is nog niet happy en heb tijdelijk sportverbod van de fysio... ;( had er zo'n zin in -O-
Hoe heb je last van je rug gekregen?
pi_148573060
Heb ik al een tijd, overbelasting met hardlopen opgelopen door gebrek aan core strength aan één kant en daardoor inzakken van de ruggengraat bij elke stap. Zijn nu bezig met rustige behandeling en opbouw, samen met rust en genezen van de pijn, en daarna de kracht opbouwen, een van de redenen dat ik met kettlebells aan de slag wil..
Ja doei.
  zondag 11 januari 2015 @ 18:21:34 #99
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_148575343
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 15:15 schreef ChuckTaylor. het volgende:
Hoe ging het jullie af met de eerste get ups? De swings gaan nu heel goed bij mij, get up met rechts ook, maar get up met links gaat zeer moeizaam. De eerste paar keer lukte het zelfs helemaal niet. Ik heb een 16kg kettlebell.
Pro tip: visualiseer en probeer het eens zonder gewicht. Stap voor stap. Zo ging het bij mij redelijk makkelijk.
  zondag 11 januari 2015 @ 18:37:39 #100
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_148576046
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:24 schreef motorbloempje het volgende:
Heb ik al een tijd, overbelasting met hardlopen opgelopen door gebrek aan core strength aan één kant en daardoor inzakken van de ruggengraat bij elke stap. Zijn nu bezig met rustige behandeling en opbouw, samen met rust en genezen van de pijn, en daarna de kracht opbouwen, een van de redenen dat ik met kettlebells aan de slag wil..
-O-
pi_148590688
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:24 schreef motorbloempje het volgende:
Heb ik al een tijd, overbelasting met hardlopen opgelopen door gebrek aan core strength aan één kant en daardoor inzakken van de ruggengraat bij elke stap. Zijn nu bezig met rustige behandeling en opbouw, samen met rust en genezen van de pijn, en daarna de kracht opbouwen, een van de redenen dat ik met kettlebells aan de slag wil..
Aah, nog ff geduld dan. Kun je ook geen squats uitvoeren?
pi_148590798
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 18:21 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Pro tip: visualiseer en probeer het eens zonder gewicht. Stap voor stap. Zo ging het bij mij redelijk makkelijk.
Dat is wel een goeie tip ja, ook om de techniek te perfectioneren.
pi_148590892
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 23:13 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Aah, nog ff geduld dan. Kun je ook geen squats uitvoeren?
Mag op het moment op m'n oefeningen en wat zwemmen na dus niets doen. Daarna gaan we vanzelf uitbreiden.
Ja doei.
  zondag 18 januari 2015 @ 15:15:24 #104
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_148806719
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 23:18 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Mag op het moment op m'n oefeningen en wat zwemmen na dus niets doen. Daarna gaan we vanzelf uitbreiden.
Wat is de verwachte periode van herstel? Of is daar geen indicatie voor.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  zondag 18 januari 2015 @ 16:16:17 #105
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_148809160
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:24 schreef motorbloempje het volgende:
Heb ik al een tijd, overbelasting met hardlopen opgelopen door gebrek aan core strength aan één kant en daardoor inzakken van de ruggengraat bij elke stap. Zijn nu bezig met rustige behandeling en opbouw, samen met rust en genezen van de pijn, en daarna de kracht opbouwen, een van de redenen dat ik met kettlebells aan de slag wil..
Doe je planks? Ik weet niet hoe erg het is, maar planks kan je rustig houden door met korte tijden, zeg 20 seconden, te beginnen. En is een goede core bouwer.
pi_148809612
quote:
7s.gif Op zondag 18 januari 2015 16:16 schreef Snakey het volgende:

[..]

Doe je planks? Ik weet niet hoe erg het is, maar planks kan je rustig houden door met korte tijden, zeg 20 seconden, te beginnen. En is een goede core bouwer.
Mag ik nog niet. Is op dit moment nog te zwaar. -O-
Ja doei.
pi_148809650
quote:
2s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:15 schreef Klokov het volgende:

[..]

Wat is de verwachte periode van herstel? Of is daar geen indicatie voor.
Niet echt een tijdsschaal. HIj vindt dat we vanaf volgende week (dus de week van de 26e) weer wat aan hardlopen kśnnen gaan denken, en daar dan dus ook wat oefeningen voor gaan doen komende week, maar ik merk meteen dat ik compleet vernaggeld ben als ik wat zwaardere oefeningen doe op 't moment. Volgens hem zit er verbetering in, maar ben een beetje ten einde raad op 't moment..

Wat ik doe is studeren/werken en hardlopen. Dat is wat ik doe, wat ik 'ben'. En nu is gewoon zowat de helft afwezig op 't moment. Frustrerend. Maargoed, we komen er wel.
Ja doei.
  zondag 18 januari 2015 @ 22:18:50 #108
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_149076277
Wat is het voordeel precies van een kettlebell boven een bodyweight routine?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  maandag 26 januari 2015 @ 16:33:20 #110
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_149076813
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 16:17 schreef Beach het volgende:
Wat is het voordeel precies van een kettlebell boven een bodyweight routine?
Je kunt een reeks beginnen op FOK.
Deathlift or Die.
pi_149350799
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 16:17 schreef Beach het volgende:
Wat is het voordeel precies van een kettlebell boven een bodyweight routine?
Ik betrek direct de barbell ook even in het antwoord, gezien het feit dat dat is wat je gewend bent. Het is een andere manier om te trainen. Met bodyweight lopen vaak in ieder geval de schouders en de onderrug achter en eventueel de benen. Dat heb je met kettlebells niet, mits je de juiste oefeningen doet. Verder kan je de weerstand altijd nog verhogen door een zwaardere kettlebell te kopen. Het grote verschil met de barbell is dat je te maken met hebt een ander zwaartepunt en ballistische kracht. Barbells zijn meer voor het trainen van absolute kracht en kettlebells voor het trainen van een combinatie van kracht en conditie. De verhouding daartussen kun je in principe zelf bepalen. Wat verder nog noemenswaardig is in deze summiere vergelijking is dat je met kettlebells niet ontkomt aan het trainen van je grip doordat je ze vaak in je handen hebt. Daar schiet bodyweight ook erg tekort. Dat neemt niet weg dat een willekeurige combinatie van bodyweight, barbell en kettlebell w.m.b. nog beter is. Zodra ik fatsoenlijk de ruimte heb koop ik direct een barbell, een powerrack plus wat gewichten.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_149423115
Wat is een goed gewicht om mee te beginnen qua kettlebells? Wil er zelf misschien een (paar) aanschaffen :)
  vrijdag 6 februari 2015 @ 16:23:54 #113
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_149423224
12/16 voor vrouwen
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  vrijdag 6 februari 2015 @ 16:52:00 #114
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_149424125
En voor mannen?
BEASTMODE
pi_149425332
8
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  vrijdag 6 februari 2015 @ 18:03:15 #116
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_149426144
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 16:52 schreef Awesome_ het volgende:
En voor mannen?
16 / 20
  vrijdag 6 februari 2015 @ 18:15:01 #117
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_149426379
Hmm niet te laag? Klokov, kun jij je licht hier ook even over laten schijnen? :)
BEASTMODE
pi_149446302
http://www.lidl.nl/nl/Offerdate.htm?action=showDetail&id=10455
misschien leuk voor de zwakkeren onder ons
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_149723362
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  maandag 9 maart 2015 @ 16:58:44 #120
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_150464252
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 14:40 schreef Beach het volgende:
http://www.lidl.nl/nl/Offerdate.htm?action=showDetail&id=10455
misschien leuk voor de zwakkeren onder ons
Misschien niet

quote:
Mwoah, zijn wel meer van dit soort dingen te vinden maar hier heb je als niet vechtsporter toch niet heel veel aan. Doe maar gewoon normaal, dan doe je al gek genoeg.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_152498582
Zo ff kicken hoor:

Ik zou graag een goede cursus volgen voor het met kettlebells trenen. Dat niet alleen, ik zou graag enkele certificaten behalen die het vergemakkelijken om trainer te worden.

Op dit moment woon ik in Berlijn en kwam ik dit tegen:
http://rkckettlebell.de/

Is dit iets? Het ziet er redelijk commercieel uit, maar is het inhoudelijk goed en hoe staat het aangeschreven?

Alvast bedankt!
  dinsdag 12 mei 2015 @ 13:03:16 #122
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_152520864
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 19:14 schreef Degrauwemiddelmaat het volgende:
Zo ff kicken hoor:

Ik zou graag een goede cursus volgen voor het met kettlebells trenen. Dat niet alleen, ik zou graag enkele certificaten behalen die het vergemakkelijken om trainer te worden.

Op dit moment woon ik in Berlijn en kwam ik dit tegen:
http://rkckettlebell.de/

Is dit iets? Het ziet er redelijk commercieel uit, maar is het inhoudelijk goed en hoe staat het aangeschreven?

Alvast bedankt!
Zoiets zou ik ook wel willen doen ooit _O_

Maar ik denk dat je toch echt het beste even in die omgeving kunt vragen. Of de user die hier ook kettlemeister is.(moet je even graven in het vorige deeltje)
pi_152533160
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 13:03 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Zoiets zou ik ook wel willen doen ooit _O_

Maar ik denk dat je toch echt het beste even in die omgeving kunt vragen. Of de user die hier ook kettlemeister is.(moet je even graven in het vorige deeltje)
Ik heb Noek even aangeschrevem, ben benieuwd, bedankt voor de tip!
pi_155631832
Ik ben er weer hoor, even een schopje dus. Heeft iemand nog vragen?
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:16:23 #125
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_155631917
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:13 schreef Klokov het volgende:
Ik ben er weer hoor, even een schopje dus. Heeft iemand nog vragen?
Wanneer ga je deeltje 10 halen? Dan koop ik er één.
BEASTMODE
pi_155631986
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:16 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Wanneer ga je deeltje 10 halen? Dan koop ik er één.
Met het huidige vooruitzicht moeten er wel heel veel mensen vragen stellen in een korte termijn om dat te halen.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:24:05 #127
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_155632143
Hč, balen.
BEASTMODE
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:34:06 #128
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_155632462
Ik was deze helemaal vergeten :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_155632532
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:34 schreef fathank het volgende:
Ik was deze helemaal vergeten :')
Er was ook al even niet meer gepost, heb je een vraag Henk?
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:39:36 #130
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_155632655
Ik heb wel een een vraag

Wat is de beste tutorial voor de swing?

wil em gaan doen aan het einde van mijn leg day
BEASTMODE
pi_155632991
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:39 schreef Awesome_ het volgende:
Ik heb wel een een vraag

Wat is de beste tutorial voor de swing?

wil em gaan doen aan het einde van mijn leg day
Hij is wat langdradig maar w.m.b. wel de beste instructie die er is:
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:51:33 #132
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_155633019
Dank u!
BEASTMODE
  maandag 31 augustus 2015 @ 08:20:43 #133
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_155699034
quote:
5s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:35 schreef Klokov het volgende:

[..]

Er was ook al even niet meer gepost, heb je een vraag Henk?
Neuh niet echt.

Goed om te zien dat je weer met een hoop verse energie je evangelie weer kan komen verkondigen O+
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_155741884
Is er nog iemand van de volgers actief bezig?
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_156450504
Ik heb een 14kg kettlebell, maar ik weet niet hoe ik hem moet gebruiken
pi_156450698
Zoek eens wat filmpjes op op den YouTube.
Ja doei.
pi_156451203
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 16:18 schreef motorbloempje het volgende:
Zoek eens wat filmpjes op op den YouTube.
4:27

Is dat een goeie oefening?
pi_156451626
quote:
Ja, dat is een (Russian) kettlebell swing. Samen met de Turkish getup in principe de basis van de kettlebelltraining. De vorm laat wel wat te wensen over trouwens dus dit niet als voorbeeld gebruiken.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  vrijdag 1 januari 2016 @ 17:37:34 #139
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_158740061
Nog mensen goede voornemens voor 2016?
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  zondag 3 januari 2016 @ 19:39:04 #140
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_158796165
waar kan je mooie kettlebelltjes kope
Deathlift or Die.
  zondag 3 januari 2016 @ 20:49:31 #141
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_158799489
Zie op, je hebt eigenlijk twee opties. Of reguliere (gietijzeren) kettlebells of competitie kettlebells. De rest is troep.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_158827723
Loop ik vandaag boekenvoordeelwinkel binnen, zie ik daar het boek van Pavel liggen, voor maar 12.95! Jaar geleden gekocht bij Bol voor 24.95 ;(

Ook online te bestellen: https://www.boekenvoordeel.nl/trainingshandboek-kettlebell.html
  maandag 4 januari 2016 @ 21:38:05 #143
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_158830292
Dank voor de tip, heb je er wat aan?
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_159326615
quote:
14s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:38 schreef Klokov het volgende:
Dank voor de tip, heb je er wat aan?
Hey Klokov, ik wil je ff om advies vragen. Ik train nu 2 maanden actief met de kettlebell in combinatie met een cardio workout daarna. Daarmee ben ik 5kg. afgevallen, maar nu wil ik mijn schema verhogen. Doelstelling is om nog een paar kg. af te vallen en spieropbouw in mijn bovenlichaam.

Ik zat zelf dus te denken om ipv. 100 one arm swings per dag naar 150 te gaan, en van 10 get-ups naar 20. Of is het nu tijd om de andere oefeningen in te voegen door naar hoofdstuk 3 in het boek te gaan?
pi_159327253
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 13:13 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Hey Klokov, ik wil je ff om advies vragen. Ik train nu 2 maanden actief met de kettlebell in combinatie met een cardio workout daarna. Daarmee ben ik 5kg. afgevallen, maar nu wil ik mijn schema verhogen. Doelstelling is om nog een paar kg. af te vallen en spieropbouw in mijn bovenlichaam.

Ik zat zelf dus te denken om ipv. 100 one arm swings per dag naar 150 te gaan, en van 10 get-ups naar 20. Of is het nu tijd om de andere oefeningen in te voegen door naar hoofdstuk 3 in het boek te gaan?
Je kan mijn inziens beter het gewicht verhogen dan het aantal herhalingen. Ik neem aan dat je nu op 10*10 swings per arm zit afwisselend met elke keer aan elke kant een getup?
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_159333305
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 13:50 schreef Klokov het volgende:

[..]

Je kan mijn inziens beter het gewicht verhogen dan het aantal herhalingen. Ik neem aan dat je nu op 10*10 swings per arm zit afwisselend met elke keer aan elke kant een getup?
Nee, ik doe 10x10 totaal. Dus per dag 50 swings met linkerarm en 50 met rechterarm. Get-ups ook 10 totaal>5 links, 5 rechts. Daarna doe ik sowieso warming-up (squats, opdrukken) en na de kettlebelltraining zo'n youtube cardio workout van 20minuten. Ik denk dat ik de get-ups nog lang niet kan doen met 24kg.
  zaterdag 23 januari 2016 @ 18:32:54 #147
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_159333511
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 18:26 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Nee, ik doe 10x10 totaal. Dus per dag 50 swings met linkerarm en 50 met rechterarm. Get-ups ook 10 totaal>5 links, 5 rechts. Daarna doe ik sowieso warming-up (squats, opdrukken) en na de kettlebelltraining zo'n youtube cardio workout van 20minuten. Ik denk dat ik de get-ups nog lang niet kan doen met 24kg.
Je zou met je swings naar 24 kunnen, en dan je getups op hetzelfde gewicht houden voor nu.
pi_159334124
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 18:32 schreef Snakey het volgende:

[..]

Je zou met je swings naar 24 kunnen, en dan je getups op hetzelfde gewicht houden voor nu.
Dat is idd. een optie, maar hoe zit het met alle andere oefeningen? Is het voldoende om mijn doelstellingen te behalen met alleen de swinges en get-ups? Ik heb namelijk dat boek van Pavel, kan evt. ook de andere oefeningen leren.
pi_159338662
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 18:51 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Dat is idd. een optie, maar hoe zit het met alle andere oefeningen? Is het voldoende om mijn doelstellingen te behalen met alleen de swinges en get-ups? Ik heb namelijk dat boek van Pavel, kan evt. ook de andere oefeningen leren.
Ja, is voldoende. Alle andere oefeningen zijn leuk voor de variatie. Windmills zijn wellicht handig om je turkish getup te verbeteren. Voor de rest gewoon vaker en/of langzamer uitvoeren.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_159357745
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 20:59 schreef Klokov het volgende:

[..]

Ja, is voldoende. Alle andere oefeningen zijn leuk voor de variatie. Windmills zijn wellicht handig om je turkish getup te verbeteren. Voor de rest gewoon vaker en/of langzamer uitvoeren.
Mooi, ik vind de swings en get-ups ook echt prettig om te doen, vooral nu ik de techniek flink verbeterd heb. Ik heb de afgelopen 2 dagen mijn schema verhoogd van 100 swings naar 200 en get ups van 10 naar 18, dat ging wel lekker eigenlijk.
pi_159867527
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 20:59 schreef Klokov het volgende:

[..]

Ja, is voldoende. Alle andere oefeningen zijn leuk voor de variatie. Windmills zijn wellicht handig om je turkish getup te verbeteren. Voor de rest gewoon vaker en/of langzamer uitvoeren.
Mag ik je vragen of en hoe je cardio combineert met kettlebell workouts? Ik weet dat trainen met de kettlebell ook al een vorm van cardio is, maar doe je ook nog aparte cardio workouts? Er is mij verteld dat ik moet oppassen met het combineren van cardio en krachttraining in een sessie ivm. afbreken van spieren, en dat ik max. 2x cario kan doen per week na de kettlebell workouts.
pi_159869371
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 19:54 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Mag ik je vragen of en hoe je cardio combineert met kettlebell workouts? Ik weet dat trainen met de kettlebell ook al een vorm van cardio is, maar doe je ook nog aparte cardio workouts? Er is mij verteld dat ik moet oppassen met het combineren van cardio en krachttraining in een sessie ivm. afbreken van spieren, en dat ik max. 2x cardio kan doen per week na de kettlebell workouts.
Als het koud is zit ik wat lager in gewicht en hoger in herhalingen om in conditie te blijven. Wanneer het wat warmer is loop ik een paar keer per week hard maar niet op dagen dat ik ook train. Je kan wel 10-20 minuten warmlopen voor je kettlebell training aan. Om het meeste uit beide trainingen te halen zou ik deze wel afzonderlijk doen maar als je dit wil combineren is dat ook prima. Zolang je geen professional bent maakt al het milimiter-gerommel weinig uit. Cardio verbrand trouwens over het algemeen geen spieren (zie: 1, 2). Hoewel een marathon je spiermassa waarschijnlijk niet ten goede zal komen.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_159886263
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 20:47 schreef Klokov het volgende:

[..]

Als het koud is zit ik wat lager in gewicht en hoger in herhalingen om in conditie te blijven. Wanneer het wat warmer is loop ik een paar keer per week hard maar niet op dagen dat ik ook train. Je kan wel 10-20 minuten warmlopen voor je kettlebell training aan. Om het meeste uit beide trainingen te halen zou ik deze wel afzonderlijk doen maar als je dit wil combineren is dat ook prima. Zolang je geen professional bent maakt al het milimiter-gerommel weinig uit. Cardio verbrand trouwens over het algemeen geen spieren (zie: 1, 2). Hoewel een marathon je spiermassa waarschijnlijk niet ten goede zal komen.
Ok, tnx voor je advies. De cardio workout die ik doe is slechts 20minuten, maar vind 't heerlijk om mee af te sluiten na swings of get-ups. Nog een vraag dan :@ Ik doe nu sinds 2 weken 200 swings per dag (100 per arm) en 20 getups (10 per arm). Natuurlijk doe ik ze niet allebei op dezelfde dag, maar om en om. Mijn vraag gaat over sets/reps. Bijv. swings; deed ik eerst 10x10 per arm. Nu doe ik 3x20 plus 4x10 per arm. Tot hoever kan ik dit uitbreiden en heeft 't nut om de sets in deze mate te verhogen?
pi_159887419
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 15:32 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Ok, tnx voor je advies. De cardio workout die ik doe is slechts 20minuten, maar vind 't heerlijk om mee af te sluiten na swings of get-ups. Nog een vraag dan :@ Ik doe nu sinds 2 weken 200 swings per dag (100 per arm) en 20 getups (10 per arm). Natuurlijk doe ik ze niet allebei op dezelfde dag, maar om en om. Mijn vraag gaat over sets/reps. Bijv. swings; deed ik eerst 10x10 per arm. Nu doe ik 3x20 plus 4x10 per arm. Tot hoever kan ik dit uitbreiden en heeft 't nut om de sets in deze mate te verhogen?
Hoezo niet? Je gebruikt grotendeels niet dezelfde spiergroepen. Ik combineer het altijd en dat werkt prima. In theorie kun je het natuurlijk zover uitbreiden als dat je zelf wil. Dat hangt van je voorkeuren en doelen af. Persoonlijk wissel ik meestal op 10 (32kg) of op 20 (24kg). Ik heb komende maand meer dan voldoende tijd. Denk dat ik eens de 10k swings challenge ga oppakken met 24kg en kijken hoe dat gaat.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  zaterdag 13 februari 2016 @ 16:46:37 #155
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_159887750
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 16:30 schreef Klokov het volgende:

[..]

Hoezo niet? Je gebruikt grotendeels niet dezelfde spiergroepen. Ik combineer het altijd en dat werkt prima. In theorie kun je het natuurlijk zover uitbreiden als dat je zelf wil. Dat hangt van je voorkeuren en doelen af. Persoonlijk wissel ik meestal op 10 (32kg) of op 20 (24kg). Ik heb komende maand meer dan voldoende tijd. Denk dat ik eens de 10k swings challenge ga oppakken met 24kg en kijken hoe dat gaat.
Vergeet niet wat meer te eten met zo'n challange. ;)

Ben benieuwd hoe het je bevalt. Het staat bij mij nog steeds op mijn to do lijstje. :P
pi_159893150
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 16:30 schreef Klokov het volgende:

[..]

Hoezo niet? Je gebruikt grotendeels niet dezelfde spiergroepen. Ik combineer het altijd en dat werkt prima. In theorie kun je het natuurlijk zover uitbreiden als dat je zelf wil. Dat hangt van je voorkeuren en doelen af. Persoonlijk wissel ik meestal op 10 (32kg) of op 20 (24kg). Ik heb komende maand meer dan voldoende tijd. Denk dat ik eens de 10k swings challenge ga oppakken met 24kg en kijken hoe dat gaat.
Ik dacht dat ik 't ergens in het boek had gelezen, maar kan het mis hebben. Heb gewoon het voorbeeldschema aan het einde van H2 aangehouden. De 10k challenge zag ik ook al een paar keer voorbijkomen, de resultaten zijn wel veelbelovend. Succes! en houd ons op de hoogte.
  zondag 14 februari 2016 @ 13:36:44 #157
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_159907057
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 20:19 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik 't ergens in het boek had gelezen, maar kan het mis hebben. Heb gewoon het voorbeeldschema aan het einde van H2 aangehouden. De 10k challenge zag ik ook al een paar keer voorbijkomen, de resultaten zijn wel veelbelovend. Succes! en houd ons op de hoogte.
Als je wil kan ik het boek erbij pakken om het op te zoeken. Het is een tijdje geleden dat ik hem gelezen heb maar voor mij werkt het in ieder geval prima.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_159912090
quote:
2s.gif Op zondag 14 februari 2016 13:36 schreef Klokov het volgende:

[..]

Als je wil kan ik het boek erbij pakken om het op te zoeken. Het is een tijdje geleden dat ik hem gelezen heb maar voor mij werkt het in ieder geval prima.
Is niet nodig joh, ik vertrouw jouw kennis van kettlebells sowieso wel.
pi_160009607
Heb een 16kg kettlebell gekocht om thuis te proberen (naast de gym). Dit leek me een beginnersgewicht, maar de Turkish get up is een stuk moeilijker dan ik had verwacht. :P

[ Bericht 2% gewijzigd door Nic1 op 18-02-2016 05:25:44 ]
  donderdag 18 februari 2016 @ 08:41:23 #160
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_160010310
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 05:18 schreef Nic1 het volgende:
Heb een 16kg kettlebell gekocht om thuis te proberen (naast de gym). Dit leek me een beginnersgewicht, maar de Turkish get up is een stuk moeilijker dan ik had verwacht. :P
Daar ga je nog een hoop plezier van hebben als die eenmaal lukt :Y)
  donderdag 18 februari 2016 @ 08:44:36 #161
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_160010332
10k challenge zou ik ook wel eens willen doen

Maar eigenlijk ook weer niet.
Deathlift or Die.
  donderdag 18 februari 2016 @ 09:27:40 #162
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_160010822
Ik train nu enkele maanden met een kettlebell en zie duidelijk progressie (ik kom dan ook van ver). Wel twijfel ik over mijn techniek van de swing omdat ik niet kan zien wat ik doe. Ik heb overigens geen pijnklachten na de work-out of de voldende dag. Mijn rug is wel vrij zwak, dat is ook waarom ik meer kracht wilde doen. Is het zinvol te oefenen met een ervaren trainer?

Heeft iemand ervaring met de workshop van http://kettlebellassociation.nl/? Kost EUR 50, voor 1,5 uur.
I am a black hole shitting into the void
  donderdag 18 februari 2016 @ 12:16:03 #163
37248 BertV
Handgemaakt
pi_160014043
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 05:18 schreef Nic1 het volgende:
Heb een 16kg kettlebell gekocht om thuis te proberen (naast de gym). Dit leek me een beginnersgewicht, maar de Turkish get up is een stuk moeilijker dan ik had verwacht. :P
TVP. Ik train al een tijdje en heb 2x 16kg en 1x 20kg paraat liggen.
Zelfs de snatch doe ik gewoon met 16kg. Ik zou zeker de turkish get up met desnoods een pak melk oefenen.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_160014641
Andere oefeningen zijn weer een stuk makkelijker met 16kg. Volgens mij is mijn TG probleem een slechte schouder mobiliteit, ga het een tijdje met een heel laag gewicht proberen, pak melk (3 kg) is een goed idee. :)
  donderdag 18 februari 2016 @ 13:25:11 #165
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160015753
Ik haak even aan, interesse in KB-sport is gewekt.
Zou er graag meer over volgen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 18 februari 2016 @ 13:38:03 #166
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_160016127
Ik post hier alleen maar omdat Klokov anders weer een burnout krijgt.
Deathlift or Die.
  donderdag 18 februari 2016 @ 14:17:03 #167
37248 BertV
Handgemaakt
pi_160016978
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 10:56 schreef BertV het volgende:

[..]

Het belangrijkste is het volhouden. :X

Zeker in het begin maak je toch veel vooruitgang.
Maak je het te lastig (train en voedingsschema's) dan houd je het gewoon niet vol.
zo, ik ben al lang bezig. En serieus, ik wissel per week 3x 5km hardlopen af met 3x 30 minuten kettlebell. Daarbij 1 keer per week Pilates. :o

Ik merk dat met kettlebell je hele lijf gelijkmatig vooruit gaat, omdat zeker met ballistische oefeningen de zwakste schakel het meest op z'n donder krijgt.

Altijd hekel gehad aan de snatch omdat ik geen eelt heb, kip en ei probleem natuurlijk.
Ik doe ze nu met (zomer)motorhandschoenen aan. :D
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_160020909
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 12:41 schreef Nic1 het volgende:
Andere oefeningen zijn weer een stuk makkelijker met 16kg. Volgens mij is mijn TG probleem een slechte schouder mobiliteit, ga het een tijdje met een heel laag gewicht proberen, pak melk (3 kg) is een goed idee. :)
Toen ik mijn 16kg kb net had kon ik niet eens 1x de TG met links doen, ik viel steeds terug naar de grond. Na 2 maanden doe ik er gemakkelijk 20. (10links 10rechts). Dus na slechts 2 maanden trainen merk je gewoon dat je sterker wordt. Idd. met een pak melk is perfect om de techniek te leren.
pi_160020967
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 14:17 schreef BertV het volgende:

[..]

zo, ik ben al lang bezig. En serieus, ik wissel per week 3x 5km hardlopen af met 3x 30 minuten kettlebell. Daarbij 1 keer per week Pilates. :o

Ik merk dat met kettlebell je hele lijf gelijkmatig vooruit gaat, omdat zeker met ballistische oefeningen de zwakste schakel het meest op z'n donder krijgt.

Altijd hekel gehad aan de snatch omdat ik geen eelt heb, kip en ei probleem natuurlijk.
Ik doe ze nu met (zomer)motorhandschoenen aan. :D
Welke oefeningen doe je naast de snatches als ik vragen mag, gewoon swings en get-ups?
  donderdag 18 februari 2016 @ 21:16:56 #170
37248 BertV
Handgemaakt
pi_160026976
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 17:33 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Welke oefeningen doe je naast de snatches als ik vragen mag, gewoon swings en get-ups?
Swings, militaire press, Kettlebell Press, Kettlebell Upright Rows, kb curl, eigenlijk het gros van alle bekende behalve die turkish get up.
Ik ben niet in de wieg gelegd voor die ingewikkelde stappen, geef het dan te snel op om weer snel met die dingen te zwaaien. _O-

Verder chin-ups en push ups, dippen met m'n handen op de kb's.
Een dip-rek zou ik eigenlijk moeten hebben.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  zondag 21 februari 2016 @ 17:42:04 #171
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_160096724
Wat zou een mooi startgewicht zijn voor een gevorderde gymmer voor die 10k swings in 4 weken?

Ik swing echt sporadisch.
Deathlift or Die.
  zondag 21 februari 2016 @ 18:04:55 #172
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_160097269
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 05:18 schreef Nic1 het volgende:
Heb een 16kg kettlebell gekocht om thuis te proberen (naast de gym). Dit leek me een beginnersgewicht, maar de Turkish get up is een stuk moeilijker dan ik had verwacht. :P
Gewoon rustig opbouwen. TGU is moeilijkste basisoefening om goed onder de knie te krijgen.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 09:27 schreef Gimmick het volgende:
Ik train nu enkele maanden met een kettlebell en zie duidelijk progressie (ik kom dan ook van ver). Wel twijfel ik over mijn techniek van de swing omdat ik niet kan zien wat ik doe. Ik heb overigens geen pijnklachten na de work-out of de voldende dag. Mijn rug is wel vrij zwak, dat is ook waarom ik meer kracht wilde doen. Is het zinvol te oefenen met een ervaren trainer?

Heeft iemand ervaring met de workshop van http://kettlebellassociation.nl/? Kost EUR 50, voor 1,5 uur.
Persoonlijk geen ervaring maar er heeft hier iemand gezeten die zelf personal trainer was. Wellicht dat je hem kan mailen, dit is zijn website: http://www.kettlebellchallenge.nl/. Je zal waarschijnlijk goed zitten bij kettlebellassociation. Dat is de organisatie die de certificering van kettlebell trainers verzorgd.

quote:
14s.gif Op donderdag 18 februari 2016 13:25 schreef Rauw. het volgende:
Ik haak even aan, interesse in KB-sport is gewekt.
Zou er graag meer over volgen.
Heb je al een kettlebell gekocht? Zo nee, wat belet je?

quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 17:42 schreef Ethanolic het volgende:
Wat zou een mooi startgewicht zijn voor een gevorderde gymmer voor die 10k swings in 4 weken?

Ik swing echt sporadisch.
10k swing challenge is normaal met 24kg. Dat zou jij als gevorderde gymmer kunnen halen. Zorg alleen wel dat je techniek goed is, anders moet je vroeg afhaken of handschoenen aandoen. Ik heb hem al eerder gepost maar ik doe het gewoon nog een keer (ook voor Gimmick):

Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  zondag 21 februari 2016 @ 18:08:22 #173
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_160097357
Het spreekt me wel aan, die fat shredd van 10k challenge. I'm gonna do it.
Deathlift or Die.
  zondag 21 februari 2016 @ 18:09:07 #174
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160097371
quote:
2s.gif Op zondag 21 februari 2016 18:04 schreef Klokov het volgende:

[..]

Heb je al een kettlebell gekocht? Zo nee, wat belet je?

Thuis helaas geen ruimte voor, maar in m'n training komen regelmatig KB oefeningen voorbij.

Maar het is wel de bedoeling eens een KB aan te schaffen zodat ik thuis ook wat meer oefeningen kan doen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zondag 21 februari 2016 @ 18:10:59 #175
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_160097419
quote:
14s.gif Op zondag 21 februari 2016 18:09 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Thuis helaas geen ruimte voor, maar in m'n training komen regelmatig KB oefeningen voorbij.

Maar het is wel de bedoeling eens een KB aan te schaffen zodat ik thuis ook wat meer oefeningen kan doen.
Plafond te laag?
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  zondag 21 februari 2016 @ 18:12:03 #176
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_160097451
American swings zijn toch kut voor je schouders? Lijkt me tenminste.
Deathlift or Die.
  zondag 21 februari 2016 @ 18:13:09 #177
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160097484
quote:
2s.gif Op zondag 21 februari 2016 18:10 schreef Klokov het volgende:

[..]

Plafond te laag?
Qua plafond zouden russian swings moeten lukken, maar het is voornamelijk de oppervlakte die niet overhoud.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zondag 21 februari 2016 @ 18:14:38 #178
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_160097559
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 18:12 schreef Ethanolic het volgende:
American swings zijn toch kut voor je schouders? Lijkt me tenminste.
Hebben w.m.b. ook totaal geen meerwaarde. Gewoon Ruski gaan.

quote:
7s.gif Op zondag 21 februari 2016 18:13 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Qua plafond zouden russian swings moeten lukken, maar het is voornamelijk de oppervlakte die niet overhoud.
Jammer, dan houdt het op he.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  zondag 21 februari 2016 @ 18:27:06 #179
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160097929
Heb de 10k challenge eens opgezocht, ziet er toch wel uit of ik moet gaan overwegen om eentje aan te schaffen voor de mooiere dagen van de zomer tussen de normale training door. :7
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zondag 21 februari 2016 @ 18:44:31 #180
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_160098536
Wel zorgen dat je techniek goed is voordat je begint.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  maandag 22 februari 2016 @ 11:04:50 #181
37248 BertV
Handgemaakt
pi_160113159
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:16 schreef BertV het volgende:

[..]

...behalve die turkish get up.
Ik ben niet in de wieg gelegd voor die ingewikkelde stappen, geef het dan te snel op om weer snel met die dingen te zwaaien. _O-

HA! Na mijn zwakke argumentatie hierboven heb ik me er toch echt toe gezet om de turkish get up onder de knie te krijgen.

Gelukt! *O* Ik merk wel dat j'm niet even snel doet met 20kg. Als het allemaal vloeiender gaat ga ik de stap naar 16kg maken. Nu met 6 gaat het prima.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_160122740
Is er hier toevallig iemand die eiwitshakes drinkt voor spieropbouw?
  maandag 22 februari 2016 @ 17:35:26 #183
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_160122789
Ja.
Deathlift or Die.
pi_160170084
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:35 schreef Ethanolic het volgende:
Ja.
Ik denk dat ik te weinig eiwitten uit voeding binnenkrijg, welke shake zou je aanraden voor beginners spieropbouw? Ik doe wel alleen kettlebell workouts en cardio, dus doe geen andere krachttraining ernaast.
  woensdag 24 februari 2016 @ 10:56:13 #185
37248 BertV
Handgemaakt
pi_160170208
Nu is het niet je vraag, dat respecteer ik. maar... :P
Waarom eet je niet gewoon meer eiwitten in je voeding?

https://www.salusi.nl/eiwitrijke-voeding-lijst-eiwitrijk-voedsel
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  woensdag 24 februari 2016 @ 12:02:37 #186
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_160171585
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 10:49 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Ik denk dat ik te weinig eiwitten uit voeding binnenkrijg, welke shake zou je aanraden voor beginners spieropbouw? Ik doe wel alleen kettlebell workouts en cardio, dus doe geen andere krachttraining ernaast.
Denken heb je niks aan. Controleer eerst hoeveel je binnen krijgt en check wat je nodig hebt. Voor iemand die alleen KB workouts en cardio doet is 1,5 gram per kg lichaamsgewicht al ruim voldoende.

Als je dit weet en het blijkt dat je te kort komt kan er gekeken worden naar extra eiwitten. In de vorm van eiwitrijke producten(vlees, melk producten etc.) of door shakes.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  woensdag 24 februari 2016 @ 14:29:27 #187
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_160175947
Dag 1 van 10k swings challenge.

Heftig :')

Heb in mijn gehele carričre als gymmer nog geen 500 swings in totaal gedaan.

500 swings met 20kg gedaan, qua gewicht ging het nog best aardig. Liters gezweet wel. Alleen m'n handen zijn echt naar de tyfus :') Tips daarvoor?
Deathlift or Die.
  woensdag 24 februari 2016 @ 14:39:41 #188
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_160176231
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 14:29 schreef Ethanolic het volgende:
Dag 1 van 10k swings challenge.

Heftig :')

Heb in mijn gehele carričre als gymmer nog geen 500 swings in totaal gedaan.

500 swings met 20kg gedaan, qua gewicht ging het nog best aardig. Liters gezweet wel. Alleen m'n handen zijn echt naar de tyfus :') Tips daarvoor?
Whoei. Respect dat je er aan begint. _O_
  woensdag 24 februari 2016 @ 14:47:08 #189
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160176455
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 14:29 schreef Ethanolic het volgende:
Dag 1 van 10k swings challenge.

Heftig :')

Heb in mijn gehele carričre als gymmer nog geen 500 swings in totaal gedaan.

500 swings met 20kg gedaan, qua gewicht ging het nog best aardig. Liters gezweet wel. Alleen m'n handen zijn echt naar de tyfus :') Tips daarvoor?
_O_

Echt blaren op je handen of beurs?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 24 februari 2016 @ 15:20:29 #190
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_160177221
quote:
10s.gif Op woensdag 24 februari 2016 14:39 schreef Snakey het volgende:

[..]

Whoei. Respect dat je er aan begint. _O_
Na m'n tweede en derde set, toen het maagzuur omhoog kwam, dacht ik wel even waar ben ik aan begonnen. _O- Ik blijf af en toe updaten.
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 14:47 schreef Rauw. het volgende:

[..]

_O_

Echt blaren op je handen of beurs?
Heb blaren op de zijkant van m'n pinken en aan een ringvinger. Verder gewoon eeltvorming, maar dat ben ik wel gewend. Ik zit er aan te denken om in ieder geval om m'n pink tape te doen. De handles van die KB zijn vrij klein. Zijn competitie KB's, even niet naar het merk gekeken.

Edit:

M'n pinken schuren dus tegen de zijkant van de handle. Nu is dit geen groot probleem bij 15 reps, maar bij 50 wel :P
Deathlift or Die.
  woensdag 24 februari 2016 @ 15:24:40 #191
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160177318
Dat moet dan echt wel een klein handvat zijn of jij hebt gigantische klauwen, die bij onze crossfit box heb heb ik er geen last van (iig niet na 150+ stuks)

Zou tapen of handschoenen aandoen, je moet nog 19 dagen :D
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_160177734
Kan het mij voorstellen. Competitiebells zijn gemaakt voor 1 hand. Zou persoonlijk om en om switchen en evt de set van 50 halverwege wisselen. Wel mooi dat je begonnen bent. Zal vanavond ook een begin maken!
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  woensdag 24 februari 2016 @ 15:51:34 #193
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_160177843
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 15:46 schreef Klokov het volgende:
Kan het mij voorstellen. Competitiebells zijn gemaakt voor 1 hand. Zou persoonlijk om en om switchen en evt de set van 50 halverwege wisselen. Wel mooi dat je begonnen bent. Zal vanavond ook een begin maken!
Ik zie het niet om met één hand te swingen tho. Zou tapen wel werken?
Deathlift or Die.
  woensdag 24 februari 2016 @ 15:54:14 #194
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_160177894
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 15:51 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Ik zie het niet om met één hand te swingen tho. Zou tapen wel werken?
Bij zo'n challange met 1 hand swingen zou ik ook niet doen. Kans op blessures is dan veel te groot op het moment dat je moe wordt.
pi_160177968
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 15:51 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Ik zie het niet om met één hand te swingen tho. Zou tapen wel werken?
Weet niet, zelf nog niet gedaan. Wellicht dat een crosspost naar het BB-topic je een (beter) antwoord gaat geven.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  woensdag 24 februari 2016 @ 16:20:19 #196
58789 Snakey
-||||--------||||-
  woensdag 24 februari 2016 @ 16:26:23 #197
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_160178755
Ik ga ook tapen volgende workout. Ik las dit nog:

quote:
If you are using a narrow handled kettlebell like the competition kettlebells then you may only be able to hold on with 3 fingers from each hand and have the little finger outside the handle.
http://kettlebellsworkout(...)he-kettlebell-swing/

Dit had ik al m'n laatste set gedaan. Maar goed om te weten in ieder geval.
Deathlift or Die.
pi_160182664
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 10:56 schreef BertV het volgende:
Nu is het niet je vraag, dat respecteer ik. maar... :P
Waarom eet je niet gewoon meer eiwitten in je voeding?

https://www.salusi.nl/eiwitrijke-voeding-lijst-eiwitrijk-voedsel
Ik houd toevallig precies die lijst aan van eiwitrijke voeding en ik kom vaak niet verder dan 80gram per dag.

quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 12:02 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Denken heb je niks aan. Controleer eerst hoeveel je binnen krijgt en check wat je nodig hebt. Voor iemand die alleen KB workouts en cardio doet is 1,5 gram per kg lichaamsgewicht al ruim voldoende.

Als je dit weet en het blijkt dat je te kort komt kan er gekeken worden naar extra eiwitten. In de vorm van eiwitrijke producten(vlees, melk producten etc.) of door shakes.
Ik weeg 71kg. en krijg zo'n 80gram eiwitten per dag binnen en soms nog minder. Ik houd namelijk ook calorie inname bij omdat ik nog 2 a 3 kg. wil afvallen. kan ik desondanks ook gewoon aan spieropbouw werken of eerst wachten tot ik mijn streefgewicht heb bereikt?
  woensdag 24 februari 2016 @ 19:46:11 #199
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_160183235
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 14:29 schreef Ethanolic het volgende:
Dag 1 van 10k swings challenge.

Heftig :')

Heb in mijn gehele carričre als gymmer nog geen 500 swings in totaal gedaan.

500 swings met 20kg gedaan, qua gewicht ging het nog best aardig. Liters gezweet wel. Alleen m'n handen zijn echt naar de tyfus :') Tips daarvoor?
Niet te hard knijpen.
  woensdag 24 februari 2016 @ 20:20:53 #200
37248 BertV
Handgemaakt
pi_160184215
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 19:25 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Ik houd toevallig precies die lijst aan van eiwitrijke voeding en ik kom vaak niet verder dan 80gram per dag.

[..]

Ik weeg 71kg. en krijg zo'n 80gram eiwitten per dag binnen en soms nog minder. Ik houd namelijk ook calorie inname bij omdat ik nog 2 a 3 kg. wil afvallen. kan ik desondanks ook gewoon aan spieropbouw werken of eerst wachten tot ik mijn streefgewicht heb bereikt?
Ik weet niet hoe lang je bent, maar 71kg lijkt me nu niet het gewicht om bij te willen afvallen. Zodra je spiermassa aanmaakt gaat je verbranding in rust ook omhoog. 2 tot 3 kg spiermassa moet er zeker in het begin toch wel "aanvliegen", ...waar de simplistische roep "spieren omzetten in vet" vandaan komt.

Ik zit op zo'n 110gram eiwit per dag. Makkelijk haalbaar met ei, kwark, huttenkase en vooral veel brood. (zelfgemaakt zonder zout) Maar wellicht dat het kwa koolhydraten te hoog zit voor iemand die niet hardloopt.

[ Bericht 6% gewijzigd door BertV op 24-02-2016 20:48:22 ]
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_160189657
Valt nog niet mee. Handen zien er nog goed uit, maar grip voor de laatste 2 50 sets is meer doorzettingsvermogen dan dat ik daadwerkelijk grip over heb :')
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  woensdag 24 februari 2016 @ 22:34:39 #202
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_160189936
Hoeveel kg?

Ik heb m'n 50 reps in 3 setjes gedaan van 25 15 10 ongeveer. Morgen wil ik minimaal 10 min sneller klaar zijn en de 50 reps in 2 sets doen.

Ik deed trouwens 2-3-5 dead hang pull-ups tussendoor.
Deathlift or Die.
pi_160190073
24, ik breek morgen de 50 sets op in 2x25, wanneer de grip nog niet helemaal is hersteld. Zodra het wat makkelijker gaat ga ik over op de 32kg en reset ik de tel.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_160190316
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 20:20 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe lang je bent, maar 71kg lijkt me nu niet het gewicht om bij te willen afvallen. Zodra je spiermassa aanmaakt gaat je verbranding in rust ook omhoog. 2 tot 3 kg spiermassa moet er zeker in het begin toch wel "aanvliegen", ...waar de simplistische roep "spieren omzetten in vet" vandaan komt.

Ik zit op zo'n 110gram eiwit per dag. Makkelijk haalbaar met ei, kwark, huttenkase en vooral veel brood. (zelfgemaakt zonder zout) Maar wellicht dat het kwa koolhydraten te hoog zit voor iemand die niet hardloopt.
Ik ben 1.73m. De enige reden dat ik nog 2 a 3kg wil afvallen is omdat mijn buik nog steeds vrij dik is. Rest van mn lichaam ben ik wel tevreden mee. Als door spieropbouw mijn buik strak vormt is dat natuurlijk ook goed. Ik zou wel meer kwark kunnen eten, ik eet nu zo'n 250gram per dag.
  woensdag 24 februari 2016 @ 23:12:26 #205
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_160191413
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 19:25 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Ik houd toevallig precies die lijst aan van eiwitrijke voeding en ik kom vaak niet verder dan 80gram per dag.

[..]

Ik weeg 71kg. en krijg zo'n 80gram eiwitten per dag binnen en soms nog minder. Ik houd namelijk ook calorie inname bij omdat ik nog 2 a 3 kg. wil afvallen. kan ik desondanks ook gewoon aan spieropbouw werken of eerst wachten tot ik mijn streefgewicht heb bereikt?
~100 gram eiwit is dus het streven. 100 gram vlees/vis/kip meer, 3 eieren, 250 gram kwark of 600 ml melk voldoet al om die extra 20 gram eiwit te halen. Kan hier ook in combineren. Dus 50 gram extra vlees als broodbeleg en een glas melk volstaat. Hou hier wel rekening meet met de extra kcals als je wil afvallen. Compenseer dit in de carbs of vetten ;)

Op dat gewicht kan je met wat meer eiwitten en een klein deficit nog wel wat spiermassa opbouwen. Van 68-69kg daarna een (lean) bulk zetten voor meer spieropbouw en daarna weer verder kijken naar je doelen ^O^
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  donderdag 25 februari 2016 @ 11:37:28 #206
37248 BertV
Handgemaakt
pi_160198603
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 22:43 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Ik ben 1.73m. De enige reden dat ik nog 2 a 3kg wil afvallen is omdat mijn buik nog steeds vrij dik is. Rest van mn lichaam ben ik wel tevreden mee. Als door spieropbouw mijn buik strak vormt is dat natuurlijk ook goed. Ik zou wel meer kwark kunnen eten, ik eet nu zo'n 250gram per dag.
Buik gaat het laatste weg bij de meeste, het vervelende van het afvallen is dat het niet samen gaat met het opbouwen.

Ik bulk persoonlijk nooit, maar probeer net boven onderhoud te "hoveren".
Werkte nogal demotiverend om te vervetten al zul je met mijn methode waarschijnlijk nooit gigantisch worden.

Jason Statham (wie kent 'm niet) schijnt nooit boven de 2000 calorieėn te komen, kwaliteit boven kwantiteit schijnbaar. Bizar.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_160202216
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 11:37 schreef BertV het volgende:

[..]

Buik gaat het laatste weg bij de meeste, het vervelende van het afvallen is dat het niet samen gaat met het opbouwen.

Ik bulk persoonlijk nooit, maar probeer net boven onderhoud te "hoveren".
Werkte nogal demotiverend om te vervetten al zul je met mijn methode waarschijnlijk nooit gigantisch worden.

Jason Statham (wie kent 'm niet) schijnt nooit boven de 2000 calorieėn te komen, kwaliteit boven kwantiteit schijnbaar. Bizar.
Gigantisch worden is niet mijn doel, gewoon wat meer zichtbare muscletone en wegwerken van meeste buikvet is mijn doelstelling. Maar hoe bedoel je vervetten precies? Bedoel je dat niet alle extra calorieen in spiermassa worden omgezet en dat je dus ook vetter wordt?
  donderdag 25 februari 2016 @ 15:45:53 #208
37248 BertV
Handgemaakt
pi_160204973
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 13:55 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Bedoel je dat niet alle extra calorieen in spiermassa worden omgezet en dat je dus ook vetter wordt?
Ja, na een bulk zul je weer "moeten" afvallen, wat weer ten koste gaat van een deel van je winst.
(als je einddoel zichtbare buikspieren is)

Los hiervan zul je het voor altijd moeten volhouden.
Het knalt er namelijk direct weer aan... op je buik.

yeah, net mijn nieuwe dip-station binnen gekregen.
Los van de kettlebell deed ik al pull-ups en push-ups. Met dippen was het altijd gerommel met mijn handen op twee kettlebells.

[ Bericht 10% gewijzigd door BertV op 25-02-2016 16:19:36 ]
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_160206847
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 15:45 schreef BertV het volgende:

[..]

Ja, na een bulk zul je weer "moeten" afvallen, wat weer ten koste gaat van een deel van je winst.
(als je einddoel zichtbare buikspieren is)

Los hiervan zul je het voor altijd moeten volhouden.
Het knalt er namelijk direct weer aan... op je buik.

yeah, net mijn nieuwe dip-station binnen gekregen.
Los van de kettlebell deed ik al pull-ups en push-ups. Met dippen was het altijd gerommel met mijn handen op twee kettlebells.
Dus een sixpack is bijna onmogelijk?

Hoeveel push-ups doe je naast de kettlebell workout? Ik doe als onderdeel van de warming-up 3x15 pushups maar daarbuiten niets.
pi_160220285
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 17:13 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Dus een sixpack is bijna onmogelijk?
Het is moeilijk, omdat je er een laag vetpercentage voor moet hebben.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 08:51:25 #211
37248 BertV
Handgemaakt
pi_160223648
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 17:13 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Dus een sixpack is bijna onmogelijk?

Hoeveel push-ups doe je naast de kettlebell workout? Ik doe als onderdeel van de warming-up 3x15 pushups maar daarbuiten niets.
Shia LaBeouf legt hieronder uit hoe je dat voor elkaar krijgt. :+


3 setjes van minimaal 10, waarbij ik bij de laatste maximaal ga qua aantal
Handen vlak bij elkaar, borst raakt helemaal de grond.
Ik zie ook wel eens dat mensen een soort horizontaal fibrilleren.

Dipstation ga ik vanavond gebruiken. _O_

Ontopic, sinds ik een kleinere kettlebell heb gekocht kan ik eindelijk "Lateral Raises" doen.
Ik moet die benamingen altijd googlen.


Dit voelt wel als een goede oefening voor extra breedte.

[ Bericht 3% gewijzigd door BertV op 26-02-2016 09:12:39 ]
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_160233476
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 08:51 schreef BertV het volgende:

[..]

Shia LaBeouf legt hieronder uit hoe je dat voor elkaar krijgt. :+


3 setjes van minimaal 10, waarbij ik bij de laatste maximaal ga qua aantal
Handen vlak bij elkaar, borst raakt helemaal de grond.
Ik zie ook wel eens dat mensen een soort horizontaal fibrilleren.

Dipstation ga ik vanavond gebruiken. _O_

Ontopic, sinds ik een kleinere kettlebell heb gekocht kan ik eindelijk "Lateral Raises" doen.
Ik moet die benamingen altijd googlen.
[ afbeelding ]

Dit voelt wel als een goede oefening voor extra breedte.
Goed bezig, ik heb ook zo'n optrekstang aan het plafond voor chin-ups en pull-ups. Dat in combinatie met push-ups en KB workouts is voor mij wel echt effectief gebleken.

Ik zie ook steeds vaker oefeningen voorbijkomen met 2 kettlebells, misschien dat ik ook een extra kettlebell erbij doe.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 15:57:20 #213
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_160233729
Tweede dag 10k swing: 39 min.
Deathlift or Die.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 16:22:51 #214
58789 Snakey
-||||--------||||-
  vrijdag 26 februari 2016 @ 17:05:00 #215
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_160235684
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 16:22 schreef Snakey het volgende:

[..]

Hoe is het met je handen?
They hurt. Geen blaren bij gekregen tho. Heb nu mijn pinken buiten de KB gelaten, dus dat was even wennen. Daardoor schoof de bell wat meer over de blaar die bij m'n linker ringvinger had. Na de tweede set was dat echter wel gewend. No pain no gain, ja toch. Vooral pijn en kramp aan m'n vingers door de grip, dus ik slik al wat extra magnesium. Grip is echt de beperkende factor.

Die 24kg zal makkelijk gaan, maar ik pak morgen toch een 20kg om zeker te weten dat m'n form goed is. Dan vanaf dinsdag 24kg. Hopelijk kan ik de laatste week wel aan de 32. (De KB's gaan van 20-24-32 in m'n gym :') )

[ Bericht 1% gewijzigd door Ethanolic op 27-02-2016 11:59:40 ]
Deathlift or Die.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 17:21:10 #216
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_160236085
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:05 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

They hurt. Geen blaren bij gekregen tho. Heb nu mijn pinken buiten de barbell gelaten, dus dat was even wennen. Daardoor schoof de bell wat meer over de blaar die bij m'n linker ringvinger had. Na de tweede set was dat echter wel gewend. No pain no gain, ja toch. Vooral pijn en kramp aan m'n vingers door de grip, dus ik slik al wat extra magnesium. Grip is echt de beperkende factor.

Die 24kg zal makkelijk gaan, maar ik pak morgen toch een 20kg om zeker te weten dat m'n form goed is. Dan vanaf dinsdag 24kg. Hopelijk kan ik de laatste week wel aan de 32. (De KB's gaan van 20-24-32 in m'n gym :') )
Die pijn zal niet 123 weg zijn, maar je houdt er wel een enorm sterke grip aan over. :P

Origineel bestaan een 18, 20, 28 KB niet. De russen hadden 16, 24, 32 en up. Dit omdat ze pood gewogen werden.
pi_160243716
Bijbaan (fysiek zwaar) zit voorlopig nog in de weg voor de 10k challenge. Doe voorlopig wel 10*20 swings met 32 + afnemende pushups tussen de sets door (vanaf 10) in een zo kort mogelijke tijd om mij voor te bereiden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  zaterdag 27 februari 2016 @ 11:54:23 #218
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_160255021
Ik ga geen oefeningen meer tussendoor doen, maar na iedere swing workout 1 oefening 5x5 doen.

BOR, paused-squats, BP en MP.

Workout 3 is about to begin.
Deathlift or Die.
  zondag 28 februari 2016 @ 20:19:01 #219
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_160294308
R.i.p. Etha

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:44 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Kap er mee, 9 fucking blaren op m'n klauwen. Allemaal wel leuk en aardig, maar ik kan geen tas met boodschappen meer vasthouden. Kk KB's.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  zondag 28 februari 2016 @ 20:27:05 #220
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_160294586
Ja serieus :') Ik vond de workout best leuk en uitdagend, maar als m'n handen zó naar de tyfus gaan, is dat het niet waard. Ik ga wel lekker door met SL en wat extra roeiwerk oid.
Deathlift or Die.
  zondag 28 februari 2016 @ 20:31:09 #221
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_160294750
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 20:27 schreef Ethanolic het volgende:
Ja serieus :') Ik vond de workout best leuk en uitdagend, maar als m'n handen zó naar de tyfus gaan, is dat het niet waard. Ik ga wel lekker door met SL en wat extra roeiwerk oid.
Het is echt zo heftig. Ik ken niemand die de challange begon en afgemaakt heeft. Voor verschillende redenen.
  zondag 28 februari 2016 @ 20:34:03 #222
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_160294850
quote:
10s.gif Op zondag 28 februari 2016 20:31 schreef Snakey het volgende:

[..]

Het is echt zo heftig. Ik ken niemand die de challange begon en afgemaakt heeft. Voor verschillende redenen.
Ik ben ook 2 keer gestopt door de blaren. Denk dat ik de komende tijd rustig opbouw. Wanneer ik stop met mijn bijbaan waag ik weer een nieuwe poging. Wanneer ik dat klaar heb neem ik ook weer een abonnement bij de sportschool.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  zondag 28 februari 2016 @ 20:37:13 #223
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_160294983
quote:
10s.gif Op zondag 28 februari 2016 20:31 schreef Snakey het volgende:

[..]

Het is echt zo heftig. Ik ken niemand die de challange begon en afgemaakt heeft. Voor verschillende redenen.
Heb de laatste set gisteren afgemaakt met de KB in mijn vingertoppen, enkel wijs- en middelvingers. Voelt nu alsof mijn vingers 2 cm langer zijn _O-

Heb die workout uiteindelijk wel binnen een half uur afgemaakt, maar ik kon niet eens meer een dumbbell oppakken erna.
Deathlift or Die.
  zondag 28 februari 2016 @ 23:39:41 #224
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_160302573
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 20:37 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Heb de laatste set gisteren afgemaakt met de KB in mijn vingertoppen, enkel wijs- en middelvingers. Voelt nu alsof mijn vingers 2 cm langer zijn _O-

Heb die workout uiteindelijk wel binnen een half uur afgemaakt, maar ik kon niet eens meer een dumbbell oppakken erna.
Waarom zou je nog proberen een dumbbell op te pakken? _O-

This is so killing. Dan John's work outs zijn sowieso killing. Ik blijf ver weg van die man. :D
  maandag 29 februari 2016 @ 08:20:54 #225
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_160306640
quote:
10s.gif Op zondag 28 februari 2016 23:39 schreef Snakey het volgende:

[..]

Waarom zou je nog proberen een dumbbell op te pakken? _O-

This is so killing. Dan John's work outs zijn sowieso killing. Ik blijf ver weg van die man. :D
Ik wilde nog wat BP doen na de workout, maar de benches waren bezet.
Deathlift or Die.
  maandag 29 februari 2016 @ 08:44:59 #226
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160306781
quote:
10s.gif Op zondag 28 februari 2016 20:19 schreef Klokov het volgende:
R.i.p. Etha

[..]

_O- Handschoenen echt geen optie?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 29 februari 2016 @ 16:32:35 #227
37248 BertV
Handgemaakt
pi_160317365
quote:
10s.gif Op maandag 29 februari 2016 08:44 schreef Rauw. het volgende:

[..]

_O- Handschoenen echt geen optie?
idd, dan maar niet hardcore. Het ligt niet aan mijn techniek O-) maar aan mijn zachte qwerty-handjes.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_160317611
quote:
10s.gif Op maandag 29 februari 2016 08:44 schreef Rauw. het volgende:

[..]

_O- Handschoenen echt geen optie?
Doe het zelf liever niet. Dan ben ik niet 1 met de kettlebell. Bouw nu wat geleidelijker op.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  maandag 29 februari 2016 @ 16:59:16 #229
37248 BertV
Handgemaakt
pi_160317903
Ik snap de denkwijze, maar van bijv. de snatch weet ik dat het een handen-moller is bij mij, daarna doe ik ze uit.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 07:17:34 #230
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160332862
quote:
2s.gif Op maandag 29 februari 2016 16:44 schreef Klokov het volgende:

[..]

Doe het zelf liever niet. Dan ben ik niet 1 met de kettlebell. Bouw nu wat geleidelijker op.
Heb ze zelf ook nog niet nodig gehad. Wel eens een laag gewicht snatch-test gedaan waar (volgens mij) rond de 500 snatches in zaten en WODs met 150 kb-swings.
Ik heb altijd meer last van rauwe handen met een bar dan met een KB.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 1 maart 2016 @ 09:19:36 #231
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_160333638
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 07:17 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Heb ze zelf ook nog niet nodig gehad. Wel eens een laag gewicht snatch-test gedaan waar (volgens mij) rond de 500 snatches in zaten en WODs met 150 kb-swings.
Ik heb altijd meer last van rauwe handen met een bar dan met een KB.
500, is wel erg veel. Ik zou bijvoorbeeld voor mijn snatch test 74 herhalingen moeten halen met 24kg.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  dinsdag 1 maart 2016 @ 09:27:11 #232
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160333747
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 09:19 schreef Klokov het volgende:

[..]

500, is wel erg veel. Ik zou bijvoorbeeld voor mijn snatch test 74 herhalingen moeten halen met 24kg.
Ik weet niet precies welke proef het was, russisch dacht ik, eerste 6 minuten zoeken naar maximale herhaling per minuut en vervolgens om en om 30seconden de helft van max. reps zien te halen als ik mij het goed herinner.

Nu was ik toen pas begonnen en heb ik volgens mij een 12kg KB gebruikt, wat ook minder zou aanslaan op je handen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 1 maart 2016 @ 09:31:17 #233
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_160333810
Dan zou je dus 334 snatches maken in 6 minuten, iets minder dan 1 snatch per seconde. Dat lijkt mij een mooie prestatie, ook met 12kg :p

Edit: of ik begrijp het verkeerd
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  dinsdag 1 maart 2016 @ 09:37:28 #234
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160333907
Je begrijpt mij verkeerd en ik leg het waarschijnlijk te dom uit omdat ik een leerling ben en geen trainer :)

6x1 min max reps in een minuut zoeken,
vervolgens om en om in 30 seconden de helft van die reps uitvoeren, 30 seconden rust en met de andere arm die reps uitvoeren.

Tot het niet meer lukt om de helft van die reps te halen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 1 maart 2016 @ 09:42:08 #235
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_160333997
Zo is het helder ^O^
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  dinsdag 1 maart 2016 @ 16:53:44 #236
435249 HardstyleKettlebell
Hardstyle Kettlebell instructe
pi_160344119
Wat tips voor de mensen die met blaren zitten:

-Eerder stoppen. Als je voelt dat er een blaar gaat komen (dit voel je vaak al eerder) stop dan. Het lichaam en de huid moet langzaam wennen aan het extra volume.

-Zorg dat je echt vanuit je heup werkt, en de Bell niet tilt.

-Zorg dat je de kettlebell in een hook grip houdt, dus eigenlijk alleen in de vingers, net boven de eeltlaag onderaan je vinger. Als je je Bell op dit eelt of in de palm houdt, gaat dit blaren geven.

-Hou je handen bij, elke avond, of minstens 3 keer per week. 10 minuten weken in net te warm water, daarna afdrogen, 30s laten drogen en vervolgens het eelt vlak maken met puimsteen. Zolang eelt flexibel blijft en niet droog, zullen er minder snel blaren en scheuren ontstaan.

Zoals Pavel al zei, benader je training als oefenen, niet als workout. Stop als de vorm niet meer goed is, of het lichaam signalen geeft.

Vaak komt het neer op techniek. Ik ben alweer 3 weken aan het trainen voor mijn RKC certificering, en maak 150 snatches met de 24 zonder blaren. Als de techniek goed is, volgen de nummers vanzelf.

Dat was zo snel even wat ik kon bedenken.
  woensdag 2 maart 2016 @ 08:30:40 #237
37248 BertV
Handgemaakt
pi_160360601
Ha, die Pavel lijkt me wel een sympathieke vogel.
Gaaf om hier je beroep van te kunnen maken, HardstyleKettlebell.

"The Kettlebell is an Ancient Russian Weapon Against Weakness" _O-
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_160546063
Over 2 uurtjes, na deadlift revalidatie/blessure training m'n eerste kettlebell routine doen voor wat cardio, ben benieuwd. Geloof dat we iets van 20 uni-lateral oefeningen gaan doen met 12 reps per zijde. Hoop dat ik morgen nog m'n handen kan gebruiken. :D
  woensdag 9 maart 2016 @ 22:57:04 #239
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_160555940
Kan de kettlebell de normale krachttraining in de sportschool vervangen?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  woensdag 9 maart 2016 @ 23:51:46 #240
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_160557567
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 22:57 schreef hierissieweer het volgende:
Kan de kettlebell de normale krachttraining in de sportschool vervangen?
Ja en nee, dat hangt van je ambitie af. Beetje fitnessen op toestellen kun je er ruimschoots mee vervangen maar mensen die wat serieuzer bezig zijn kunnen beter een combinatie van beiden gebruiken.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_160571191
Setjes gebouwd met deadlift tot 1x6x140kg en 3x5x110kg (offtopic maar goed :D) en toen teveel oefeningen met kettlebells gedaan om op te noemen. Ging helemaal kapotdood na get-ups (of zoiets) waarvan je vanaf de vloer omhoog moet komen terwijl je een kettlebell vasthoudt. BPM gemiddelde van 148. _O-

Ga het zeker vaker doen. Partner is ook helemaal om. :D

Nu even m'n handen een weekje de tijd geven want het deed toch wel aardig schuren af en toe.
  donderdag 10 maart 2016 @ 20:18:24 #242
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_160573778
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 18:52 schreef Faeroer het volgende:
Setjes gebouwd met deadlift tot 1x6x140kg en 3x5x110kg (offtopic maar goed :D) en toen teveel oefeningen met kettlebells gedaan om op te noemen. Ging helemaal kapotdood na get-ups (of zoiets) waarvan je vanaf de vloer omhoog moet komen terwijl je een kettlebell vasthoudt. BPM gemiddelde van 148. _O-

Ga het zeker vaker doen. Partner is ook helemaal om. :D

Nu even m'n handen een weekje de tijd geven want het deed toch wel aardig schuren af en toe.
(Deels) een kwestie van techniek, vraag je instructeur even of die op je grip kan letten.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  dinsdag 15 maart 2016 @ 12:39:04 #243
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_160682712
Snee in mijn vinger, gedwongen tot pauze, anders gaat die nooit dicht :')
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  dinsdag 15 maart 2016 @ 13:18:02 #244
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160683332
1 verkeerde snatch met 20kg afgelopen zaterdag -> blauwe beurse plek ;')

De KB straft je technische tekortkomingen genadeloos af.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 16 maart 2016 @ 08:34:14 #245
37248 BertV
Handgemaakt
pi_160706661
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 13:18 schreef Rauw. het volgende:
1 verkeerde snatch met 20kg afgelopen zaterdag -> blauwe beurse plek ;')

De KB straft je technische tekortkomingen genadeloos af.
Ha! Ik snatch met 16.
Maar iedereen kent het hier wel als je spierspanning toch een moment te laag is en *knok* de KB je direct afstraft. :D
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  woensdag 16 maart 2016 @ 09:01:24 #246
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160706956
Gezien er een markt is voor speciale "KB armguards" ga ik daar wel vanuit.
Die heb je bij die 79 goede snatches niet nodig, maar bij die ene verkeerde zal die wel van pas komen :P
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 16 maart 2016 @ 09:06:43 #247
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160707021
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 08:34 schreef BertV het volgende:

[..]

Ha! Ik snatch met 16.

ligt voor mij voornamelijk aan het aantal herhalingen wat ik moet doen. dit waren 4x20, 10 per arm. met sets van Pushups tussendoor :Y
Als ik dan 5 om 5 doe ben ik misschien iets langer bezig (door het wisselen van arm) maar heb ik wel meer het gevoel dat ik wat gedaan heb.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 16 maart 2016 @ 09:41:28 #248
37248 BertV
Handgemaakt
pi_160707550
Ik moet ook naar 20, 16 gaat lekkerder. (wel te makkelijk)
Vanavond 20... ECHT.

Kwam er laatst pas achter dat mijn rug er gigantisch op vooruit is gegaan.
...amateur... _O-

Dat is wel het mooie van de KB. Geen gigantisch dikke show spieren, maar er wordt wel aangepakt wat nodig is door de functionele beweging.

edit: zo dat ging een stuk lastiger.

[ Bericht 9% gewijzigd door BertV op 17-03-2016 11:42:02 ]
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_160743044
Over een half uurtje is het weer deadlift + kettlebells tijd, dit keer geen magnesium bij het deadliften dus hopelijk blijven m'n handen bij de kettlebells ook gewoon heel. :D
pi_162004040
hey klokov
  maandag 9 mei 2016 @ 08:23:46 #251
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162030987
28kg US-swings voelen vertrouwd in sets van 10+, op naar de 2 pood *O*
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 11 mei 2016 @ 11:00:16 #252
37248 BertV
Handgemaakt
pi_162086033
quote:
99s.gif Op maandag 9 mei 2016 08:23 schreef Rauw. het volgende:
28kg US-swings voelen vertrouwd in sets van 10+, op naar de 2 pood *O*
Dat is wel het nadeel van kettlebell, weer nieuwe aanschaffen.
Jammer dat die variabele kettlebells met losse gewichten afgeraden wordt. (gerammel, gewichtsverdeling)

Ik "dip", "chin" en "push-up" nu met een kettlebell in een rugzak... daar worden nu grappen overgemaakt. _O-
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 08:04:15 #253
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162145018
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 11:00 schreef BertV het volgende:

[..]

Dat is wel het nadeel van kettlebell, weer nieuwe aanschaffen.
Jammer dat die variabele kettlebells met losse gewichten afgeraden wordt. (gerammel, gewichtsverdeling)

Ik "dip", "chin" en "push-up" nu met een kettlebell in een rugzak... daar worden nu grappen overgemaakt. _O-
Heb er zelf nog steeds geen, maar sta wel op het punt om er 1 (of 3) aan te schaffen
Ben nu op zoek naar een gietijzeren 16, 24 en 32.
Hoop dat ik wat tegen ga komen 2ehands of een mooie voordeelset ergens.

Gisteravond was een prachtige avond voor wat KB-training en zin om naar de Box te rijden had ik niet. Maar omdat ik geen KB had is het een lui avondje geworden, goed moment om een beetje te investeren dus.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 13 mei 2016 @ 09:01:03 #254
37248 BertV
Handgemaakt
pi_162145758
Hebben jullie ook de tic dat het eigenlijk jammer is dat je verschillende merk KB's in je bezit hebt?
Ik wil eigenlijk een trosje van het zelfde type hebben staan. :D
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 09:03:53 #255
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162145820
Enige eis bij mij is dat ze alle 3 zwart zijn.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 13 mei 2016 @ 09:21:52 #256
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162146138
Ik koop alleen dezelfde kleur/vorm KB's. Maar ik ben ook zoiemand die alle platen in de gym netjes bij elkaar hangt en de DB's allemaal netjes op hun plek legt in de tijd tussen sets. :@
  vrijdag 13 mei 2016 @ 09:28:18 #257
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_162146252
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 09:21 schreef Snakey het volgende:
Ik koop alleen dezelfde kleur/vorm KB's. Maar ik ben ook zoiemand die alle platen in de gym netjes bij elkaar hangt en de DB's allemaal netjes op hun plek legt in de tijd tussen sets. :@
Die afwijking heb ik ook. Of beter: de anderen hebben de afwijking om alles niet even netjes op te ruimen.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  vrijdag 13 mei 2016 @ 09:29:49 #258
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162146285
Niets dan liefde voor jullie daarom.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 24 mei 2016 @ 13:06:14 #259
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162459972
Hebben jullie trouwens een normale of een competition KB?

Ik wil er nu toch graag een gaan aanschaffen (24kg, de zwaardere gewichten train ik liever met een trainer in de buurt) om rondom huis eens te kunnen trainen alleen op internet zegt men dat de competition kettlebell een betere toepassing is voor (langere) workouts?

Ik denk zelf dat ik niet veel meer dan maximaal 200 herhalingen per workout doe, is het dan beter om een competition bell of een normale gietijzeren aan te schaffen?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 24 mei 2016 @ 13:12:24 #260
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162460117
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 13:06 schreef Rauw. het volgende:
Hebben jullie trouwens een normale of een competition KB?

Ik wil er nu toch graag een gaan aanschaffen (24kg, de zwaardere gewichten train ik liever met een trainer in de buurt) om rondom huis eens te kunnen trainen alleen op internet zegt men dat de competition kettlebell een betere toepassing is voor (langere) workouts?

Ik denk zelf dat ik niet veel meer dan maximaal 200 herhalingen per workout doe, is het dan beter om een competition bell of een normale gietijzeren aan te schaffen?
Ik vind de handles op een competitie bell niet zo prettig. Ik heb geen enorme handen maar ik heb wel moeite er 3 vingers (per hand) in te proppen. Ik heb dus normale bells met een wat groter handvat.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 13:55:18 #261
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162461160
Vind iets terug ook dat een Competition KB een smallere grip heeft, niet echt handig voor mij, normale Gietijzeren variant it is.

Zaterdag toch nog eerst even uitproberen of 24 voor TGU en Press/Snatch niet te pittig gaat worden, moeten er misschien toch 2 worden (16/20 en 24 vermoed ik dan)
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 31 mei 2016 @ 13:02:02 #262
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162642234
de 24kg staat in backorder
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 1 juni 2016 @ 10:15:17 #263
37248 BertV
Handgemaakt
pi_162662905
quote:
9s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 13:02 schreef Rauw. het volgende:
de 24kg staat in backorder
Uiteindelijk zal ik ook hier 2 van moeten kopen... military standing press.

Morgen een korte motorvakantie met mijn vader... traditie. :s)

Ik heb het voornemen om dit keer geen alcohol te drinken, en betrap mezelf erop dat ik het vervelend vind dat mijn trainingsschema onderbroken wordt.

Lastig om een goed evenwicht te vinden.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  maandag 4 juli 2016 @ 15:18:09 #264
435249 HardstyleKettlebell
Hardstyle Kettlebell instructe
pi_163512376
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 13:12 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik vind de handles op een competitie bell niet zo prettig. Ik heb geen enorme handen maar ik heb wel moeite er 3 vingers (per hand) in te proppen. Ik heb dus normale bells met een wat groter handvat.
Het verschil zit hem in de dikte van de handels. Competitie Kettlebells hebben een dunnere grip, waardoor ze meer herhalingen toelaten omdat dat de grip spaart.
In de hardstyle willen we die juist niet sparen, maar versterken. Bij toenemend gewicht neemt de dikte van de handel toe, waardoor het nog meer van je grip vereist en deze dus sterker wordt. Dit verschil ga je goed merken vanaf de one hand swing met 32.

Het ligt dus helemaal aan je doel. Wil je de bewegingen oefenen, is elke Kettlebell goed. Houd er alleen rekening mee dat je grip wellicht minder meegenomen wordt. Ga je echt voor de langdurige trainingen, zoals ze bijvoorbeeld in GS sport doen. Wil je vooral heel sterk worden, in de hardstyle techniek zou ik gietijzer aanraden. Kort en explosief.

Uiteindelijk komt het ook nog neer op persoonlijke voorkeur en vooral wat jij het leukst vindt. Ongeacht de kettlebell is het als beginner het belangrijkst de bewegingen goed te doen en in te prenten. (afhankelijk van de stijl die je kiest). Dit gaat goed in korte sets, focus op techniek en dan gelijkelijk het aantal herhalingen op te bouwen over weken.

Ik ben overigens afgelopen weekend RKC gecertificeerd, daar gaat mijn voorkeur naar uit. Daar kan ik dus een hoop meer over vertellen als over GS.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 08:10:19 #265
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163528484
Heb ze zelf van gietijzer nu, laatste weken zo'n 1/2x per week heerlijk buiten getrained.
Leuke reacties van passerende fietsers en wandelaars ook :D

Doe een hoop dingen die ik van Dan John lees, als iemand nog leuke workouts of challenges heeft hoor ik het graag.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zaterdag 9 juli 2016 @ 10:28:09 #266
435249 HardstyleKettlebell
Hardstyle Kettlebell instructe
pi_163617691
Rauw, woon je in de buurt van Den Bosch toevallig? Ik geef regelmatig workshops waarin alle RKC technieken terug komen en ook de trainings protocollen. 1 op 1 kan ook en gaat nog sneller.

Qua workouts / challenges, wat is je doel met trainen? En hoe ervaren ben je met de oefeningen? :)
  maandag 11 juli 2016 @ 22:55:11 #267
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163678071
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:28 schreef HardstyleKettlebell het volgende:
Rauw, woon je in de buurt van Den Bosch toevallig? Ik geef regelmatig workshops waarin alle RKC technieken terug komen en ook de trainings protocollen. 1 op 1 kan ook en gaat nog sneller.

Qua workouts / challenges, wat is je doel met trainen? En hoe ervaren ben je met de oefeningen? :)
Nee helaas, heb je meer info? Want ik wil nog wel eens een workshop volgen.
En ik ben best bereid een stukje te reizen daarvoor :)

Doel met trainen is gewoon harder en fitter worden/ kracht opbouwen.
Vind veel leuke dingen op google, maar er moet toch een soort van verzamelbijbel zijn?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 12 juli 2016 @ 16:03:43 #268
435249 HardstyleKettlebell
Hardstyle Kettlebell instructe
pi_163691255
quote:
7s.gif Op maandag 11 juli 2016 22:55 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Nee helaas, heb je meer info? Want ik wil nog wel eens een workshop volgen.
En ik ben best bereid een stukje te reizen daarvoor :)

Doel met trainen is gewoon harder en fitter worden/ kracht opbouwen.
Vind veel leuke dingen op google, maar er moet toch een soort van verzamelbijbel zijn?
Vanavond start er weer een workshop, maar dat is wat kort dag denk ik. :) Op www.kettlebellchallenge.nl en Www.krachtschool.nl zet ik de workshops neer en ook op de Facebook pagina deel ik deze altijd. https://m.facebook.com/kettlebellchallenge/
Als je deze in de gaten houdt komen ze regelmatig voorbij.

De kettlebell is zeker geschikt voor je doel en ik kan me voorstellen dat het lastig is door de bomen het bos te zien. Er is een verzamelbijbel, die krijg je bij het behalen van je RKC :).

Geoff neupert heeft hele goede programma's. (bijvoorbeeld Strong) Ook de rite of passage en s&s zijn zeer goede programma's. Het fijne van deze programma's is, als je ze volgt geven ze het beloofde resultaat.
Uiteraard kun je ook zelf programma's maken, het loont echter de moeite om te kijken of er niet al een bewezen programma is voor je doel.

Vandaar ook de vraag. Wil je een indrukwekkende press: rite of passage, wil je beresterk worden dan kom je bij strong of bijvoorbeeld total tension complex (heftig maar bijzonder).
Voor conditionering one (geoff neupert, dit is onderdeel van strong). En gewoon fit / hard s&s eventuele gecombineerd met iets anders dat je graag doet.
Het beste dat je voor jezelf kunt doen, is focus op een beweging waar je niet goed in bent, daar kun je het meeste resultaat halen.
Ik heb altijd een hekel gehad aan squatten. Vervolgens ben ik me 2x per jaar daarop gaan focussen en nu is het niet alleen leuk, het heeft gevolgen voor je totale kracht.

[ Bericht 13% gewijzigd door HardstyleKettlebell op 12-07-2016 16:09:42 ]
  dinsdag 12 juli 2016 @ 16:35:33 #269
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163692045
Probleem met die volledige programs is dat ik al 3/4x in de week aan Crossfit doe, en maar 1x of 2x in de week met de kettlebells train.
Ga toch de programma's die je zojuist plaatst even opzoeken.

En inderdaad, het aanvallen van zwaktes is het allerbeste en effectiefste, Pressen is zo'n ding wat ik altijd wel probeer te doen omdat boven mijn hoofd uitdrukken echt een zwakte is.

Ik zie vooral heel veel van de kettlebell movements terugkomen in hetgeen wat ik met een barbell doe. Zo voelt het nu veel natuurlijker om tijdens een barbell-snatch een rechte lijn omhoog te houden omdat als je dat fout doet met een kettlebell je direct afgestraft word.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 12 juli 2016 @ 21:58:22 #270
435249 HardstyleKettlebell
Hardstyle Kettlebell instructe
pi_163700003
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 16:35 schreef Rauw. het volgende:
Probleem met die volledige programs is dat ik al 3/4x in de week aan Crossfit doe, en maar 1x of 2x in de week met de kettlebells train.
Ga toch de programma's die je zojuist plaatst even opzoeken.

En inderdaad, het aanvallen van zwaktes is het allerbeste en effectiefste, Pressen is zo'n ding wat ik altijd wel probeer te doen omdat boven mijn hoofd uitdrukken echt een zwakte is.

Ik zie vooral heel veel van de kettlebell movements terugkomen in hetgeen wat ik met een barbell doe. Zo voelt het nu veel natuurlijker om tijdens een barbell-snatch een rechte lijn omhoog te houden omdat als je dat fout doet met een kettlebell je direct afgestraft word.
Dat is het nadeel, voor dit soort programma's moet je je daar ook op toeleggen en niets erbij doen want dan brand je op. Ze beginnen makkelijk en rustig maar bouwen momentum op naar een maximum. Laat je niet misleiden als de eerste week makkelijk voelt.

De juiste techniek doet wonderen voor je press en veel Pressen inderdaad.

Dat is overigens waarom ik ook geen voorstander ben van wods, het doel ontbreekt vaak net als een focus op een bepaalde beweging (bijvoorbeeld de press). Als je jezelf een doel stelt (in dit voorbeeld een press) en je focust je 12 weken 3 dagen per week hierop (rite of passage) dan heb je een focus gehad en daarmee een doel behaald. (vaak een betere press). Vervolgens kun je weer door met het volgende.

Wat je zegt klopt, de oefeningen zijn gelijk qua bar en Bell. Sterker nog, ze versterken elkaar. (doe eens een korte set zware swings tussen twee deadlifts, je zult versteld staan). Voordeel van bells is dat de oefeningen makkelijker zijn en minder van je mobiliteit vergen. Voordeel van bar is dat je ze zwaarder kunt laden.

Techniek gaat altijd boven reps, als je techniek niet meer goed is heb je niets aan de reps daarna. In een wedstrijd natuurlijk wel, maar in training wil je beter worden in techniek en kracht / uithoudingsvermogen. Dus mijn tip als je het naast je cross fit training doet is de bells niet te benaderen vanuit de gedachte workout, maar als oefenen. Maak van elke rep je technisch beste rep ooit. Uiteindelijk neemt als je moe wordt tijdens training de techniek over die je geoefend hebt.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 22:44:38 #271
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163701719
Ik begin meestal met een warming up, daarna oefen ik bewegingen (turkish get-ups, presses en snatches de laatste tijd) en pas daarna doe ik een "WOD".

Het is niet zo dat ik 20 minuten als een achterlijke sta te wapperen en dan onder de douche spring, ik ben al gauw 1-1.5uur bezig, maar ik sluit vaak wel af met een workout op hogere intensiteit.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 13 juli 2016 @ 07:49:31 #272
435249 HardstyleKettlebell
Hardstyle Kettlebell instructe
pi_163706477
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 22:44 schreef Rauw. het volgende:
Ik begin meestal met een warming up, daarna oefen ik bewegingen (turkish get-ups, presses en snatches de laatste tijd) en pas daarna doe ik een "WOD".

Het is niet zo dat ik 20 minuten als een achterlijke sta te wapperen en dan onder de douche spring, ik ben al gauw 1-1.5uur bezig, maar ik sluit vaak wel af met een workout op hogere intensiteit.
Dat klinkt goed allemaal :). Ik wilde al zeggen, s&s (swings en get-ups) op de 2 dagen dat je niet kunnen je al heel veel brengen.

Je hebt het mooi opgezet zo, skill practice en afsluiten met een goede finisher. Datzelfde template kun je ook houden en bijvoorbeeld 1 of 2 lifts prioriteit geven in je skill practice. Bijvoorbeeld presses / pull ups en squats
  woensdag 27 juli 2016 @ 10:17:05 #273
37248 BertV
Handgemaakt
pi_164040169
Toch maar weer nieuwe kettlebells aanschaffen. 2x24kg.
Denk de oude lichtere maar op marktplaats te zetten. turkish get ups doe ik toch niet.

de swing, standing military press, upright row... dat zijn eigenlijk de oefeningen die ik doe en die kunnen niet zwaar genoeg zijn.

Ook een gewichtsvest gekocht. Kan dat uitgezakte slappe rugzakje met kettlebell ook met pensioen.

[ Bericht 13% gewijzigd door BertV op 27-07-2016 10:35:37 ]
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  woensdag 27 juli 2016 @ 13:12:33 #274
248821 Rauw.
op je bord.
pi_164043264
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 10:17 schreef BertV het volgende:
Toch maar weer nieuwe kettlebells aanschaffen. 2x24kg.
Denk de oude lichtere maar op marktplaats te zetten. turkish get ups doe ik toch niet.

de swing, standing military press, upright row... dat zijn eigenlijk de oefeningen die ik doe en die kunnen niet zwaar genoeg zijn.

Ook een gewichtsvest gekocht. Kan dat uitgezakte slappe rugzakje met kettlebell ook met pensioen.
Kun je eens een PBtje doen met wat je hebt liggen en wat je er voor wil hebben?

Ik wil wat gaan oefenen met Bottom-Up Press alleen daar is de 16 nog net iets te lastig.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 28 juli 2016 @ 12:21:24 #275
37248 BertV
Handgemaakt
pi_164063496
PB gestuurd.

De 2x24 is binnen. Swing is geen probleem, net als upright row.

Standing military press is toch wel even op de tanden bijten. ...maar het moet ook niet te gemakkelijk gaan.

gloeiende, heb ik net twee mooi groen gelakte kettlebells naast m'n bureau, gaat een collega er mee tegen het bureau lopen beuken. :'( verf eraf, eigengereide gedoe. :(

[ Bericht 47% gewijzigd door BertV op 28-07-2016 15:59:46 ]
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_164309992
Ik meld me ook vast even in dit topic. Vrouw, 36 jaar en ik heb net 2 competitie kettlebells besteld: 20 kg en 12 kg.

Ik ben via een workshop krachttraining ooit met de kettlebell in aanraking gekomen (kettlebell swings) en sinds die tijd ben ik ze regelmatig tegengekomen en heb ik er liefde voor ontwikkeld. :)

Ik volg nu 3 x per week een soort crossfit-achtige groepslessen waarbij de kettlebells ook regelmatig gebruikt worden. De kettlebells voor thuis zijn dus zodat ik ook wat kan trainen op dagen dat ik niet in de gym train. Verder wandel ik regelmatig (nu met Pokemon Go haha).

Ik heb niet echt concrete doelen, gewoon lol en fitheid.

Turkish get ups daar bak ik niks van, maar swings gaan prima en verder oefeningen als goblet squat, military press, row, overhead tricep extension, lunges, crunches...

De gewichten die ik heb gekocht, zijn de zwaarste die ik op dit moment in de gym kan pakken voor de oefeningen die ik vaak doe. Omdat het nog best zwaar aanvoelt met deze 2, denk ik dat ik er nog wel even mee vooruit kan.

Hoe vaak schaffen jullie een nieuwe (zwaardere) kettlebell aan?
  woensdag 10 augustus 2016 @ 11:58:55 #277
248821 Rauw.
op je bord.
pi_164390212
Ik kijk zelf momenteel naar een 3e (lichtere) KB voor warm-ups.

Verder ben ik nog niet toe aan een zwaardere na ongeveer 2 maand, doe wel een paar reps extra of verhoog de intensiteit.

En als ik echt eens zwaar wil trainen pak ik ze in een open uur.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 10 augustus 2016 @ 20:01:04 #278
37248 BertV
Handgemaakt
pi_164406547
Voor de turkish get up heb jij (en ik) echt geen zware KB nodig.
De swing zit wat groei in, maar ik vermoed dat je voorlopig aan 20 wel even genoeg hebt.

Het (mis)bruiken van de KB's als statisch gewicht, upright row, standing military press, Goblet Squat vraagt om zware exemplaren. Maar feitelijk zijn ze daar niet voor natuurlijk.

De Snatch met 24kg... gaat mij niet lukken denk ik.
nope, geworstel. Techniek van likmevestje.

Ik heb net 2x24 aangeschaft en denk daar nog heel lang mee te doen.


:Y

[ Bericht 5% gewijzigd door BertV op 10-08-2016 20:25:14 ]
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_168990187
tvp
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
pi_170188290
Binnenkort van 16 kg naar 20.4 kg voor mijn circuit.

/einde dagboek.
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
pi_191673613
Topic kick. Zijn er nog kettlebell fanatics aanwezig hier? Train nu al een tijd met 16, 20 en 24kg. Vorige week 36kg bell gekocht dus daar kan ik voorlopig even mee vooruit. Twijfel om nog een 20 of 24kg bell te kopen zodat ik dual oefeningen kan doen. Ik doe nu alles met een kettlebell maar lijkt me ook wel fijn om squats te doen met in elke hand een kettlebell.
Land of the free. Home of the brave.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')