abonnement Unibet Coolblue
pi_149595091
Het is indonesie he... t gaat daar niet zo snel. Vooral vervoer per land niet. bandung vond ik zelf t minst boeiend van mijn hele reis.
pi_149595379
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:37 schreef douche-eendje het volgende:
Het is indonesie he... t gaat daar niet zo snel. Vooral vervoer per land niet. bandung vond ik zelf t minst boeiend van mijn hele reis.
Ja het Java stuk gaat met de trein :)

Bandung is een tussenstop denk ik van 1 dag, om wat vulkanen daar in de buurt te checken en ook omdat we denken dat jakarta-jogjakarta in één keer wel een hele lange treinreis is.

Enige wat we dan echt verder "per land" doen, is van Ende naar Maumere op Flores.
Daar ben ik dus ook vooral benieuwd naar qua ervaringen.
  donderdag 12 februari 2015 @ 11:02:27 #53
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_149595647
quote:
11s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:03 schreef UIO_AMS het volgende:
2,5 weken is al kort voor wat je nu noemt.
Vliegen direct door van Jakarta naar Yogjakarta, vanaf daar in dag of 6 Bromo, Borobodur en Yogjakarta bezichtigen en richting de ferry naar bali of een vlucht vanaf Surabaya naar bali, lombok danwel Flores. Kan nu eenmaal niet langer vakantie nemen. ;)
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  Moderator donderdag 12 februari 2015 @ 12:44:32 #54
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_149598013
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 11:02 schreef Kopstoot het volgende:
Vliegen direct door van Jakarta naar Yogjakarta, vanaf daar in dag of 6 Bromo, Borobodur en Yogjakarta bezichtigen en richting de ferry naar bali of een vlucht vanaf Surabaya naar bali, lombok danwel Flores. Kan nu eenmaal niet langer vakantie nemen. ;)
Vanaf Java zijn er geen directe vluchten naar Flores. Wel vanaf Denpasar op Bali.
Als je geen tijd hebt, zou ik niet overland van Java naar Bali gaan. Al is de treinreis naar Banyuwangi waar de ferry gaat wel ontzettend mooi.

Vergeet vanuit Yogja niet Prambanan te bezoeken. Ben er nog steeds niet over uit of ik Borobudur of Prambanan mooier vond. Beiden zijn redelijk eenvoudig vanuit Yogja te regelen. Elke hostal biedt het wel aan als trip. Sla het Ramayana-ballet maar over. Op Bali waren de dansvoorstellingen beter.

De zonsopgang bij de Bromo was één van de hoogtepunten van onze reis. Vanuit Malang moet je alleen wel uiterlijk 1 uur 's nachts vertrekken.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_149600807
quote:
2s.gif Op donderdag 12 februari 2015 12:44 schreef UIO_AMS het volgende:
...
Vergeet vanuit Yogja niet Prambanan te bezoeken. Ben er nog steeds niet over uit of ik Borobudur of Prambanan mooier vond. Beiden zijn redelijk eenvoudig vanuit Yogja te regelen.
Kan ook op 1 dag. Zonsopkomst bij de Borobudur, 's middags naar de Prambanan. Wees voorbereid op tientallen giechelende schoolmeisjes die met je op de foto willen..
quote:
De zonsopgang bij de Bromo was één van de hoogtepunten van onze reis. Vanuit Malang moet je alleen wel uiterlijk 1 uur 's nachts vertrekken.
Was inderdaad prachtig. Maar ook:



Druk :D nee, zo koud is het er nou ook weer niet, maar die lui zijn niks gewend natuurlijk
  Moderator donderdag 12 februari 2015 @ 14:41:34 #56
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_149601134
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:28 schreef DonJames het volgende:
Kan ook op 1 dag. Zonsopkomst bij de Borobudur, 's middags naar de Prambanan. Wees voorbereid op tientallen giechelende schoolmeisjes die met je op de foto willen..
Eindeloze fotosessies heb ik erop zitten. B-). Kan me trouwens voorstellen dat je Prambanan en Borobudur op één dag iets te veel van het goede vindt.

quote:
Was inderdaad prachtig. Maar ook:

[ afbeelding ]

Druk :D nee, zo koud is het er nou ook weer niet, maar die lui zijn niks gewend natuurlijk
Je moet inderdaad even opletten of het niet een zondag is, of een nationale feestdag, of de vakantieperiode. Dan gaan ze zelf ook daar naar kijken. Op andere dagen is het een stuk rustiger.

Wij waren ook voorbereid op winterse temperaturen. :').
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_149601796
quote:
14s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:41 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Eindeloze fotosessies heb ik erop zitten. B-). Kan me trouwens voorstellen dat je Prambanan en Borobudur op één dag iets te veel van het goede vindt.

Ik had het liever ook in 2 dagen gedaan. Maar ja, je moet soms keuzes maken. Het is in elk geval mogelijk :)
quote:
Je moet inderdaad even opletten of het niet een zondag is, of een nationale feestdag, of de vakantieperiode. Dan gaan ze zelf ook daar naar kijken. Op andere dagen is het een stuk rustiger.
De foto is op een gewone woensdag. Je moet geluk hebben dus. Aan de andere kant, als lange Nederlander kijk je toch redelijk over die lui heen 8-)
quote:
Wij waren ook voorbereid op winterse temperaturen. :').
In een gehuurde jas en met een zojuist gekochte muts (ter waarde van anderhalf Indo-maandsalaris) op je hoofd? :P Ik had gewoon een extra vestje aan en de pijpen aan m'n afritsbroek I know :') geritst. Ging ook prima, binnen een uur heb je het toch weer warm.
pi_149606195
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 08:41 schreef Kopstoot het volgende:
Zo, ook hier even een post. In juni 2 en een halve week naar Indonesië, plan is eerst klein weekje Java, daarna Bali/lombok/gilis, daarin moeten we nog keuzes maken.

Iemand ervaring net Flores, is dat de moeite waard?
2,5 week is wel heel weinig, vergeet niet dat Indonesie qua land in de verenigde staten pas.
Dat is dus gelijk een schatting voor afstanden.

Ik zou gewoon dan Java/Bali/Lombok-Gili doen en flores voor een andere keer bewaren.
of alleen Java/Flores met hooguit 2 nachtjes overnachten in bali, omdat je toch via bali naar
Flores vliegt :)

Flores is sowieso de moeite waard, alles is nog puur. Alhoewel de veranderingen vooral rond
LabuanBajo doorgaan.
Terminals wat nu 2 banden heeft voor koffers, airco wat net geinstalleerd is.2 verdiepingen en
niet meer zo'n klein terminal waar ze met een koffer op een karretje naar binnen komen O+
Heel veeel duikscholen en veel binnenlandse toerisme voor de komodo en rinca eilanden.

Riung is de moeite waard voor de 17 eilandjes en snorkelen, blauwe stenen strand etc.
Hotel in Labuanbajo de moeite waard is Golohiltop, schitterend uitzicht en 2 nederlandse
vrouwen die het runnen. Nu de kinderen wat groter zijn wisselen ze om ste beurt af voor
in het hotel en Bali waar ze ook deels leven.
Ook handig voor trip te boeken.

quote:
7s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:30 schreef Vinno het volgende:

[..]

Wij willen Java (Jakarta - Bandung - Jogjakarta) - Flores (Labuan Bajo - Ende - Maumere) - Sulawesi (Manado - Bunaken) doen.

Hoor ook graag tips/ervaringen over Flores, de rest maak ik me niet zo'n "zorgen" om eigenlijk.

We vlieg van Jogjakarta naar Labuan Bajo om dan daar de Komodo's te checken en te duiken.
Daarna een vlucht(je) van LB naar Ende. Om vanaf daar met een auto/taxi/bus ofzo (???) naar Maumere te gaan via de 3 kraters.
Dit alles (Flores) in ongeveer een week is het plan... (2 dagen Labuan Bajo en 4/5 dagen Ende-Maumere).

(Nog niks geboekt overigens, behalve retourtje Dusseldorf - Jakarta, 21 dagen)
Sowieso overstap in Bali en dan met propeller vliegtuigje richting LBJ. Handigste is om een chauffeur te regelen voor je trip ;)
We fear that which we cannot see
pi_149606312
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:49 schreef Vinno het volgende:

[..]

Ja het Java stuk gaat met de trein :)

Bandung is een tussenstop denk ik van 1 dag, om wat vulkanen daar in de buurt te checken en ook omdat we denken dat jakarta-jogjakarta in één keer wel een hele lange treinreis is.

Enige wat we dan echt verder "per land" doen, is van Ende naar Maumere op Flores.
Daar ben ik dus ook vooral benieuwd naar qua ervaringen.
Dan nog. De afstanden zijn best groot., overschat het niet. Het systeem werkt daar absoluut niet zoals het hier doet ;)
  donderdag 12 februari 2015 @ 18:08:15 #60
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_149606599
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:51 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

2,5 week is wel heel weinig, vergeet niet dat Indonesie qua land in de verenigde staten pas.
Dat is dus gelijk een schatting voor afstanden.

Ik zou gewoon dan Java/Bali/Lombok-Gili doen en flores voor een andere keer bewaren.
of alleen Java/Flores met hooguit 2 nachtjes overnachten in bali, omdat je toch via bali naar
Flores vliegt :)

Flores is sowieso de moeite waard, alles is nog puur. Alhoewel de veranderingen vooral rond
LabuanBajo doorgaan.
Terminals wat nu 2 banden heeft voor koffers, airco wat net geinstalleerd is.2 verdiepingen en
niet meer zo'n klein terminal waar ze met een koffer op een karretje naar binnen komen O+
Heel veeel duikscholen en veel binnenlandse toerisme voor de komodo en rinca eilanden.

Riung is de moeite waard voor de 17 eilandjes en snorkelen, blauwe stenen strand etc.
Hotel in Labuanbajo de moeite waard is Golohiltop, schitterend uitzicht en 2 nederlandse
vrouwen die het runnen. Nu de kinderen wat groter zijn wisselen ze om ste beurt af voor
in het hotel en Bali waar ze ook deels leven.
Ook handig voor trip te boeken.

[..]

Sowieso overstap in Bali en dan met propeller vliegtuigje richting LBJ. Handigste is om een chauffeur te regelen voor je trip ;)
Dat is dan ook de bedoeling, om daar een keus in te maken. Buiten dat hou ik wel van ambitieuze reisschema's. (in 3 weken Vietnam, Cambodja, paar dagen bangkok en 5 dagen op een eiland vond ik heerlijk. ;))
Ben dan ook niet van plan om op de budgetmanier met trein, bus etc te reizen, maar zoveel mogelijk privéchauffeur en bij grote afstanden vliegen.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_149606692
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 18:08 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Dat is dan ook de bedoeling, om daar een keus in te maken. Buiten dat hou ik wel van ambitieuze reisschema's. (in 3 weken Vietnam, Cambodja, paar dagen bangkok en 5 dagen op een eiland vond ik heerlijk. ;))
Ben dan ook niet van plan om op de budgetmanier met trein, bus etc te reizen, maar zoveel mogelijk privéchauffeur en bij grote afstanden vliegen.
Bus of privechauffeur scheelt bijna niks, je kan gewoon niet hard rijden daar. Niet dat dat ze ervan weerhoudt om het niet te proberen..
  donderdag 12 februari 2015 @ 18:18:10 #62
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_149606788
Nou maakte dat in snelheid op andere reizen ook niet veel uit, maar wel in vrijheid; privechauffeur zet je af daar waar je wilt en vertrekt wanneer je wilt, vind ik wel prettig :)
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  donderdag 12 februari 2015 @ 19:30:38 #63
62913 Blik
The one and Only!
pi_149609005
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:28 schreef DonJames het volgende:

[..]

Kan ook op 1 dag. Zonsopkomst bij de Borobudur, 's middags naar de Prambanan. Wees voorbereid op tientallen giechelende schoolmeisjes die met je op de foto willen..

[..]

Was inderdaad prachtig. Maar ook:

[ afbeelding ]

Druk :D nee, zo koud is het er nou ook weer niet, maar die lui zijn niks gewend natuurlijk
Idd, erg druk, maar ook erg mooi. Ik vond het overigens wel steenkoud toen ik daar was. Maar na 3 weken hitte voelt een beetje kou heel errug koud aan
pi_149612786
Het is ook letterlijk kouder daar, omdat je een kilometer of 3 boven zeeniveau zit. Daarom is het bijvoorbeeld in Bandung ook wat koeler dan in Jakarta, dat ligt ook wat hoger :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_149713367
Ben 2 week geleden net terug gekomen ongeveer 3 en half week bali en 1 week in borneo geweest.
Voorheen was ik Java, bali en lombok geweest.

Borneo was wel anders, ben in Samarinda geweest en in bengalon sangatta.
Bengalon was midden in de jungle en daar hadden ze natuurlijk bijna nog nooit een blanke gezien.

Hier wat foto's van dat dorpje.
Is wat anders dan de bali en java pics natuurlijk :9
Er was ook vertelt dat er krokodillen zwemmen daar, maar heb geen een kunnen zien jammer genoeg.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus ja, eigenlijk was er niet veel te doen daar. :9
pi_149717767
quote:
7s.gif Op zondag 15 februari 2015 22:53 schreef Dientje12 het volgende:
Ben 2 week geleden net terug gekomen ongeveer 3 en half week bali en 1 week in borneo geweest.
Voorheen was ik Java, bali en lombok geweest.

Borneo was wel anders, ben in Samarinda geweest en in bengalon sangatta.
Bengalon was midden in de jungle en daar hadden ze natuurlijk bijna nog nooit een blanke gezien.

Hier wat foto's van dat dorpje.
Is wat anders dan de bali en java pics natuurlijk :9
Er was ook vertelt dat er krokodillen zwemmen daar, maar heb geen een kunnen zien jammer genoeg.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus ja, eigenlijk was er niet veel te doen daar. :9
Wat heb je allemaal in borneo gedaan? Is het wel fijn om als toerist daar te reizen?
pi_149736645
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 06:19 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Wat heb je allemaal in borneo gedaan? Is het wel fijn om als toerist daar te reizen?
Niet echt veel gedaan, meeste wat ik daar gedaan heb is beetje rondhangen met de mensen.
Er was geen airco daar, dus rond de middag heb ik echt geen zin in niks en alleen beetje luieren :9

In Samarinda gewoon naar de stad geweest, naar de bioscoop gegaan en wat winkels gecheckt.
Als je leuke plekken op Borneo wil zien moet je naar Derawan eilanden gaan helemaal in het Oosten.
  maandag 23 februari 2015 @ 21:44:14 #68
36461 Joppy
geen colaboy
pi_149969917
Over een week of 3 vertrek ik voor ruim 3 weken naar java en bali. Route zal grofweg Jakarta-pangadaran-yogjakarta-Bromo-bali en gili's zijn. Behalve begin en eindpunt staat er nog niks vast ;).

Nu is het zo dat mijn kledingkast toevallig ook aan wat vernieuwing toe is. Ik heb gelezen dat er met name in Bandung veel factory outlet stores zijn, 2 vliegen in 1 klap zo lijkt het. Maar is daar voor iemand die iets langer (1,98) is dan de gemiddelde indonesier, ook redelijk goed kleding te kopen?
Let the beat control your body!
  maandag 23 februari 2015 @ 22:46:12 #69
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_149973267
Iemand ervaring met Sulawesi? Mijn vriendin wil dit jaar per se weer terug naar Indonesië en wil graag naar Sulawesi. Buiten de aparte begrafeniscultuur daar vraag ik me een beetje af wat er te zien/doen is. Ik ben meer geïnteresseerd in wildlife en aparte landschappen dan in culturele dingen. Aanwezig zijn bij zo'n begrafenis (als je al "geluk" hebt qua dag) vind ik een beetje ongemakkelijk eigenlijk, voor mij hoeft dat niet zo nodig, hoe uniek het misschien ook is.
Don't let my username fool you...
  dinsdag 24 februari 2015 @ 22:46:00 #70
71048 Tokay
makes your day!
pi_150012062
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:44 schreef Joppy het volgende:
Over een week of 3 vertrek ik voor ruim 3 weken naar java en bali. Route zal grofweg Jakarta-pangadaran-yogjakarta-Bromo-bali en gili's zijn. Behalve begin en eindpunt staat er nog niks vast ;).

Nu is het zo dat mijn kledingkast toevallig ook aan wat vernieuwing toe is. Ik heb gelezen dat er met name in Bandung veel factory outlet stores zijn, 2 vliegen in 1 klap zo lijkt het. Maar is daar voor iemand die iets langer (1,98) is dan de gemiddelde indonesier, ook redelijk goed kleding te kopen?
Ah, Bandung .... Mooie stad, heerlijk koel en je vindt er nog veel overheidsgebouwen en huizen in koloniale stijl. Je kunt er lekker eten én het is inderdaad een winkelparadijs; er zijn veel outlets waar je voor een leuke prijs kwalitatief goede kleding kunt aanschaffen.
Truien, jassen, jeans, T-shirts van Tommy Hilfiger en Hugo Boss, bijvoorbeeld, die je daar zeker wel in jouw maat zult kunnen vinden (hoewel het aanbod misschien wat kleiner is dan in de gemiddelde herenmaat).

Mijn favoriete factory outlets in Bandung zijn Rumah Mode en The Heritage. Probeer de weekenden te mijden, dan is het er namelijk superdruk!

[ Bericht 0% gewijzigd door Tokay op 25-02-2015 00:36:32 ]
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_150031684
Gistern voor 504,- een retourtje Jakarta geboekt voor 13aug-3sept. 3 weekjes exact. Mijn plan is overland (trein denk ik) van Jakarta naar Jogjakarta te gaan...en verder geen idee. Ben 2 jaar terug 2 weken Bali geweest waarvan 8 dagen Gili, 4 dagen Lombok (Rinjani) en uiteindelijk 2 dagen kuta. Mijn plan is nu overland naar Jogja, dan varen naar Bali (kan dat, vanaf Java?) en dan eindigen op Gili's.

Weet iemand of je ook van Lombok bv terug kan vliegen naar Jakarta?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_150032948
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 15:29 schreef kalinhos het volgende:
Gistern voor 504,- een retourtje Jakarta geboekt voor 13aug-3sept. 3 weekjes exact. Mijn plan is overland (trein denk ik) van Jakarta naar Jogjakarta te gaan...en verder geen idee. Ben 2 jaar terug 2 weken Bali geweest waarvan 8 dagen Gili, 4 dagen Lombok (Rinjani) en uiteindelijk 2 dagen kuta. Mijn plan is nu overland naar Jogja, dan varen naar Bali (kan dat, vanaf Java?) en dan eindigen op Gili's.
Met de boot vanaf Jogya naar Bali? Dat is nogal een takke-eind.. Waarom niet verder reizen over land naar Banyuwangi? Neem je gelijk de Bromo mee.
quote:
Weet iemand of je ook van Lombok bv terug kan vliegen naar Jakarta?
Tuurlijk kan dat! Met binnenlandse vluchten in Indonesië kom je overal, en ze zijn zeer goedkoop.
pi_150033388
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 16:04 schreef DonJames het volgende:

[..]

Met de boot vanaf Jogya naar Bali? Dat is nogal een takke-eind.. Waarom niet verder reizen over land naar Banyuwangi? Neem je gelijk de Bromo mee.

[..]

Tuurlijk kan dat! Met binnenlandse vluchten in Indonesië kom je overal, en ze zijn zeer goedkoop.
Ja dat 1e heb ik dus geen idee van. Ik heb me er nog amper in verdiept eigenlijk, maar het idee is wel te gaan naar de havenplaats vanwaar het het makkelijkst is om te varen naar Bali.

Sumatra denken we ook nog aan. Maargoed, aangezien we maar 3 weekjes hebben en ook een stuk Bali, Lombok en Gili's willen doen twijfelen we of het anders neit erg druk wordt.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_150033567
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 16:16 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ja dat 1e heb ik dus geen idee van. Ik heb me er nog amper in verdiept eigenlijk, maar het idee is wel te gaan naar de havenplaats vanwaar het het makkelijkst is om te varen naar Bali.
Oh, dat is Bunyawangi. Vanaf daar is het een half uurtje met de ferry (zwemmend denk ik hooguit 10 minuten :') )
quote:
Sumatra denken we ook nog aan. Maargoed, aangezien we maar 3 weekjes hebben en ook een stuk Bali, Lombok en Gili's willen doen twijfelen we of het anders neit erg druk wordt.
3 weken voor Java, Bali, Lombok én Gili's is al krap.
pi_150034098
Ja dat idee had ik eigenlijk ook al. Jakarta ben ik niet van plan om langer te blijven dan strikt noodzakelijk. Al ontkom je er niet aan om de avond ervoor er wel te zijn ivm het niet willen missen van de vlucht naar NL.

Bali ben ik tot nu toe alleen Ubud, Kuta en Denpasar geweest. Daar is nog wel het eea te zien en te doen. Gili was ik een week, maar ik zal het nu ook prima vinden voor 2 of 3 daagjes als afsluiter. Lombok ben ik alleen in Mataram geweest en die Rinjani dan. In het zuiden heb je daar nog mooie stranden, toch?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')