Even voor mijn begrip, hij bouwt die nieuwe wagen op dezelfde plek als waar de Caterham wagens nu zouden staan?quote:Op maandag 13 oktober 2014 22:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Caterham gaat het seizoen wel afmaken. Het is ook de enige manier waarop Kolles die licentie mogelijk binnen kan hengelen voor zijn Forza Rossa waarvoor hij nu in Duitsland een auto bouwt, eentje die al stukken beter schijnt te zijn dan de huidige Caterham.
Half, half. Kolles gebruikt namelijk ook de windtunnel van Toyota in Keulen, naast zijn eigen hoofdkwartierquote:Op maandag 13 oktober 2014 22:56 schreef Karstman het volgende:
[..]
Even voor mijn begrip, hij bouwt die nieuwe wagen op dezelfde plek als waar de Caterham wagens nu zouden staan?
Morgen even lezen, maar ik roep hier al langer dat Caterham volgend jaar opgaat in Forza Rosso, maar dat kan alleen als Caterham het eind van het seizoen haalt inderdaad. Daarna mag het team failliet gaan en Kolles en co de stukken oprapen.quote:Op maandag 13 oktober 2014 22:49 schreef Peterselieman het volgende:
Toch wel. Mocht je tijd hebben, dan moet je dit stuk lezen. Deze persoon lijkt zeer goed ingevoerd te zijn in de situatie bij Caterham en heeft bij mijn weten goede contacten in Leafield
http://thejudge13.com/2014/10/07/f1-features-the-caterham-scam/
Interessant, ben benieuwd naar de verdere ontwikkelingen omtrent dit team.quote:Op maandag 13 oktober 2014 23:00 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Morgen even lezen, maar ik roep hier al langer dat Caterham volgend jaar opgaat in Forza Rosso, maar dat kan alleen als Caterham het eind van het seizoen haalt inderdaad. Daarna mag het team failliet gaan en Kolles en co de stukken oprapen.
Roept Kolles zelf dat die auto beter is? Dat snap ik namelijk wel, klinkt een stuk aantrekkelijker voor potentiële sponsoren....quote:Op maandag 13 oktober 2014 22:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Caterham gaat het seizoen wel afmaken. Het is ook de enige manier waarop Kolles die licentie mogelijk binnen kan hengelen voor zijn Forza Rossa waarvoor hij nu in Duitsland een auto bouwt, eentje die al stukken beter schijnt te zijn dan de huidige Caterham.
[..]
Toch wel. Mocht je tijd hebben, dan moet je dit stuk lezen. Deze persoon lijkt zeer goed ingevoerd te zijn in de situatie bij Caterham en heeft bij mijn weten goede contacten in Leafield
http://thejudge13.com/2014/10/07/f1-features-the-caterham-scam/
Het is ook niet echt lastig om een betere auto te bouwen dan de huidige Caterham. De vraag is alleen hoeveel die knakenbak beter zal worden.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 15:49 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Roept Kolles zelf dat die auto beter is? Dat snap ik namelijk wel, klinkt een stuk aantrekkelijker voor potentiële sponsoren....
Goed punt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 16:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is ook niet echt lastig om een betere auto te bouwen dan de huidige Caterham. De vraag is alleen hoeveel die knakenbak beter zal worden.
Nou blijkbaar wel, anders had Caterham het ook wel gedaan.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 16:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is ook niet echt lastig om een betere auto te bouwen dan de huidige Caterham.
En nu met url tagsquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:34 schreef Ferry_76 het volgende:
Vette bonus voor Mercedes personeel, contractbesprekingen van Hamilton verder na de laatste race:
http://www.rtl.nl/(/sport(...)nstructeurstitel.xml
mja, die hebben geen geld in de ontwikkeling van de auto gestoken. Kolles steekt al het geld dat er nu nog in het bedrijf zit in zijn bolide en laat aan het einde van het seizoen de boel ploffenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 16:56 schreef twiFight het volgende:
[..]
Nou blijkbaar wel, anders had Caterham het ook wel gedaan.
http://www.gpupdate.net/n(...)ppen-men-is-jaloers/quote:Het is nog niet zeker wie volgend jaar de teamgenoot van Verstappen is bij Toro Rosso. Red Bull-talent Carlos Sainz Jr. is een belangrijke kandidaat voor het stoeltje naast Verstappen, maar Franz Tost, de teambaas van Toro Rosso, sloot afgelopen weekend niet uit dat Jean-Eric Vergne nog een vierde jaar bij de renstal uit Faenza krijgt. Mateschitz bevestigde tegenover Speedweek dat er nog een kans is voor Vergne: "Het is doorgaans niet onverstandig om een ervaren coureur naast een zeer jonge rijder te hebben."
Toch een ~9 miljoen aan bonus wat naar het personeel gaat, goed bezig! Overigens twijfel ik er niet aan dat er nog eens zo'n bedrag naar de top 1% gaat. Maar 12.500,- zou ik op mijn loonstrookje willen zien.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:34 schreef Ferry_76 het volgende:
Vette bonus voor Mercedes personeel, contractbesprekingen van Hamilton verder na de laatste race:
http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2014/10_oktober/141014_Mercedes_beloont_personeel_na_constructeurstitel.xml
Of door de kritiek van Sainz JR op Red Bull.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 18:58 schreef Ferry_76 het volgende:
Schijnbaar mag Vergne nu gewoon toch blijven.. Komt het door zijn goede prestaties de laatste races of zijn de rest van de Red Bull protegés er nog niet klaar voor?
[..]
http://www.gpupdate.net/n(...)ppen-men-is-jaloers/
Dat lijkt me ook... kijk maar wat kritiek kan doen (zie Frijns)quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 19:34 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Of door de kritiek van Sainz JR op Red Bull.
dat zou zeer goed kunnen ja, dat kostte Algersuari ook zijn zitje uiteindelijk. Maar met Sainz lijkt dat al moeilijker: Vergne en Ricciardo zijn beiden vice-kampioen geworden in het WSR , als de kampioen van dit jaar dan geen F1 rijder wordt schendt Marko wel zijn aangezicht.....quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 19:34 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Of door de kritiek van Sainz JR op Red Bull.
Ik denk eerder dat ze dan een goede benchmark voor Verstappen willen hebben.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 18:58 schreef Ferry_76 het volgende:
Schijnbaar mag Vergne nu gewoon toch blijven.. Komt het door zijn goede prestaties de laatste races of zijn de rest van de Red Bull protegés er nog niet klaar voor?
[..]
http://www.gpupdate.net/n(...)ppen-men-is-jaloers/
Of ze dat willen weet ik niet, ik denk in elk geval wel dat het beter voor Verstappen zou zijn.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:14 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat ze dan een goede benchmark voor Verstappen willen hebben.
Ze kijken niet naar wie de kampioen wordt, ze kijken wie de beste racer is.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:17 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dat zou zeer goed kunnen ja, dat kostte Algersuari ook zijn zitje uiteindelijk. Maar met Sainz lijkt dat al moeilijker: Vergne en Ricciardo zijn beiden vice-kampioen geworden in het WSR , als de kampioen van dit jaar dan geen F1 rijder wordt schendt Marko wel zijn aangezicht.....
Idd die inhaalraces.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:08 schreef Marks het volgende:
[..]
Ze kijken niet naar wie de kampioen wordt, ze kijken wie de beste racer is.
In de f3 is Verstappen ook geen kampioen, maar wel de beste, wie de meeste potentie heeft en het snelst leert etc.
Ja, zei Olav Mol ook een keer goed. Bijvoorbeeld Red Bull kijkt bij Saintz als hij pole position heeft, of hij de druk aankan om van die plek te starten en hoe hij dat kan omzetten in een goede eindklassering. Dat soort dingen is waar het team naar kijkt, gelukkig, in plaats van scorebordjournalistiek en alleen naar de uitslagen te kijken.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:22 schreef nils7 het volgende:
[..]
Idd die inhaalraces.
Hij is alleen geen kampioen geworden ivm mechanische pech.
Je kunt de Formule 1 en de NASCAR niet vergelijken. In de NASCAR wordt op enkele races per jaar na alleen maar op ovals gereden. Je hebt wel gelijk dat iedere soort baan daar een eigen dynamiek heeft, zoals de 0,5 mijl ovals, 1,5 mijl ovals of bijvoorbeeld de superspeedways als Talladega waar je in de draft per ronde anderhalf tot twee seconden sneller bent dan wanneer je in je uppie zou rijden.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:08 schreef Marks het volgende:
En even wat anders, bij het zien van de F1 afgelopen weekend dacht ik opeens:
''weer een baan met een rondetijd van 1.4X seconden''
Waarom maakt men niet een baan van 40 tot 50 seconden?
Bij NASCAR hebben ze ook soortgelijke verschillen qua banen. De baan hoeft dan niet eens spectaculair te zijn, maar alleen het feit al dat het zo kort is, zal de dynamiek totaal anders maken!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |