abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_170442408
registreer om deze reclame te verbergen
Ook ik ben me aan het ori๋nteren op een afstudeerstage in het buitenland. Ik ben een bachelor student Informatica, momenteel in het tweede jaar maar je kan beter vroeg beginnen met voorbereiden.

Het liefst zoek ik een stage (of werk) bij de wat grotere bedrijven. Dan heb ik het bijvoorbeeld over Facebook, Google etc. Geen idee of dit realistisch is. Waar ik voor wil waken is dat ik bij een bedrijf komt waar 5 man werkzaam zijn. Ik wil toch wel ervaring opdoen in de wat grotere bedrijven.

Kort over mezelf:

• 24 jaar
• Studeer deeltijd HBO Informatica.
• Heb na de Havo MBO opleiding applicatieontwikkelaar gevolgd.
• Tijdens mijn MBO opleiding diverse stages gelopen.
• Heb naast mijn opleiding een 32 uurs baan bij een softwarebureau, waar ik nu zo'n 3 jaar werzaam ben.
• Heb een eigen zaakje (die momenteel vanwege de drukte op een laag pitje staat)
• Ga in juli een maand naar Uganda om daar een kijkje te nemen bij lokale tech startups (niet voor werk, niet voor studie. puur uit interesse)
• Probeer graag nieuwe technieken uit.

Naar mijn idee zijn de grotere bedrijven toch echt op zoek naar de uitblinkers. De wizkids. De concurrentie lijkt enorm hoog. Een leek begrijpt niets van de taal die ik op mijn beeldscherm tik maar als ik om me heen kijk in mijn sector denk ik dat het realistisch is te stellen dat ik gewoon gemiddelde skills heb.

Zijn er hier gebruikers die een stage (of werk) als software ontwikkelaar in het buitenland hebben gevolgd? Welk bedrijf in welk land? Wat waren je ervaringen? De stap zou nogal drastisch zijn, aangezien ik naast mijn baan (die er genoeg zijn), wel mijn huurappartement zou moeten verlaten. Maar dat vind ik het waard.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')