abonnement Unibet Coolblue
pi_145312848
Ik heb inmiddels al een tijdje de sleutels van mijn huis in bezit en waar het de bedoeling was om het bewoonbaar te krijgen is er inmiddels wat meer gebeurt met dank aan flink wat financiele meevallers.

Wat foto materiaal:

























En wat nu verder?

- Buizen afmaken
- Draden trekken
- Houten frame plafond
- Isolatie er in
- Gipsplaten er op
- Stucadoor er in
- Muren voorzien van een kleurtje/witsel
- Kozijnen schilderen
- Stopcontacten ed afmonteren
- Vloer egaliseren/afwerken
- Vloer plakken
- Plinten

En dan als de woonkamer af is moet er nog nagedacht worden over:
- De hal (kaal maken, isoleren, elektra, afwerken, vloer)
- Toilet (inbouwreservoir naar achter, nieuw net tegelwerk)
- De trap
- De bovenverdieping

[ Bericht 15% gewijzigd door Puala op 08-10-2014 19:05:20 ]
pi_145313355
Fipo!

Wat een werk verzet al hè in die korte tijd! Schouderklopje :Y
Laat die handjes wapperen!
pi_145314195
Tvp
pi_145314218
Kan mij niet herinneren de foto te hebben gezien waar de buitenboel al is geschilderd, maar ziet er meteen 1000x beter uit zo! Mooi hoor :)
pi_145314318
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 22:42 schreef usernaamvergeten het volgende:
Kan mij niet herinneren de foto te hebben gezien waar de buitenboel al is geschilderd, maar ziet er meteen 1000x beter uit zo! Mooi hoor :)
Tnx :) is in de eerste week al gedaan, maar er is een stukje daklijst vergeten en de voordeur is niet goed gedaan. Maar de schilders moeten nog altijd nog een keer komen.. Ik begin langzaam te geloven dat ze het niet meer komen fixen ;(
pi_145314405
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 22:44 schreef Puala het volgende:

[..]

Tnx :) is in de eerste week al gedaan, maar er is een stukje daklijst vergeten en de voordeur is niet goed gedaan. Maar de schilders moeten nog altijd nog een keer komen.. Ik begin langzaam te geloven dat ze het niet meer komen fixen ;(
Dacht al zoiets met die dakgoot (lijkt inderdaad een beetje of grondverf). Zou er nog maar een beetje achteraan gaan dan... ;)
pi_145315974
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 22:46 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Dacht al zoiets met die dakgoot (lijkt inderdaad een beetje of grondverf). Zou er nog maar een beetje achteraan gaan dan... ;)
Het gedeelte wat niet goed is staat niet op de foto ;) Maar doe ik al. Morgen maar weer eens.
pi_145316144
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 23:15 schreef Puala het volgende:

[..]

Het gedeelte wat niet goed is staat niet op de foto ;) Maar doe ik al. Morgen maar weer eens.
Dan vertekent de foto een beetje denk ik ;) Hopelijk komen ze het nog spoedig afmaken.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 23:23:05 #9
435265 BadassFlipflops
I'll flip your flop
pi_145316275
ohhh vind dat erkertje? echt supermooi :Y
Because fuck you! thats why.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 08:50:55 #10
416931 yats
(non) Average Joe
pi_145321087
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:51 schreef Puala het volgende:
Waar ik na de posts met op/aanmerkingen wel benieuwd naar ben hé.. ;)

Denken jullie nou echt dat ik het nog aan ga passen? *)
_O-
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  woensdag 8 oktober 2014 @ 09:51:09 #11
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_145322029
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 08:50 schreef yats het volgende:

[..]

_O-
Mijn vaste motto tijdens het klussen: Je kunt het maar één keer goed doen.

Dat lukt alleen niet altijd _O-
pi_145336476
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:51 schreef Puala het volgende:
Denken jullie nou echt dat ik het nog aan ga passen? *)
Nee. Maar je kan in het vervolg deze tips nog wel toepassen, elektra is nog niet af toch?
pi_145338698
Ik heb me toch zomaar aan een stappenplan gewaagd vandaag :o Volgens mij als ik dit heb doorlopen ben ik klaar met de woonkamer:

- Buizen afmaken
- Draden trekken
- Houten frame plafond
- Isolatie er in
- Gipsplaten er op
- Stucadoor er in
- Muren voorzien van een kleurtje/witsel
- Kozijnen schilderen
- Stopcontacten ed afmonteren
- Vloer egaliseren/afwerken
- Vloer plakken
- Plinten
pi_145339750
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:04 schreef Puala het volgende:
Ik heb me toch zomaar aan een stappenplan gewaagd vandaag :o Volgens mij als ik dit heb doorlopen ben ik klaar met de woonkamer:

- Buizen afmaken
- Draden trekken
- Houten frame plafond
- Isolatie er in
- Gipsplaten er op
- Stucadoor er in
- Muren voorzien van een kleurtje/witsel
- Kozijnen schilderen
- Stopcontacten ed afmonteren
- Vloer egaliseren/afwerken
- Vloer plakken
- Plinten
12 zaterdagen *O* :P
pi_145339828
quote:
10s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:30 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

12 zaterdagen *O* :P
Ik hoop van niet stiekem. Maar ik ben bang van wel ;(
pi_145343573
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:32 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik hoop van niet stiekem. Maar ik ben bang van wel ;(
Ben je net voor oud en nieuw klaar *O*
  woensdag 8 oktober 2014 @ 20:58:57 #17
416931 yats
(non) Average Joe
pi_145343858
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:32 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik hoop van niet stiekem. Maar ik ben bang van wel ;(
Komt wel goed. Mocht je hulp nodig hebben, gewoon vragen.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_145430406
O help, in ben mn plafond in de hal aan het slopen zodat de buizen vd stroom weg gewerkt kunnen worden.. Blijkt mijn plafond van binnen door te lopen naar buiten in de nis van de voordeur. Dus als ik dat weg haal moet ik daar iets maken :')
pi_145430512
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 16:15 schreef Puala het volgende:
O help, in ben mn plafond in de hal aan het slopen zodat de buizen vd stroom weg gewerkt kunnen worden.. Blijkt mijn plafond van binnen door te lopen naar buiten in de nis van de voordeur. Dus als ik dat weg haal moet ik daar iets maken :')
:D

Mooi stukje vakwerk :')
pi_145435094
Na het maken van een begin bleek vanmiddag al vrij snel dat ik weer lekker mocht slopen, 3 lagen dit keer *O*



Tot ik op een gegeven moment ontdekte dat de laatste laag ook naar buiten ging..



Links is buiten, midden is het kozijn, rechts het plafond wat ik er uit wil hebben. En tijdens het slopen kwam ik al vrij snel dit tegen:



Het leek wel snippers verbrand papier die af en toe naar beneden dwarrelden. Ik had totaal geen idee wat het was, dus ik heb rustig met een oud schrootje er wat vanaf gehaald. En toen kwam dit tevoorschijn:



Een oud wespennest ;)

En nu is het zo:



De buitenste planken zijn niet te verwijderen op de manier zoals ik vanmiddag deed. Heb wat fijner gereedschap nodig, moet het in wat kleinere stukken zagen etc. En daar had ik vandaag geen zin meer in.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  † In Memoriam † zaterdag 11 oktober 2014 @ 19:51:05 #21
37843 lady-wrb
kortaf
  PR/Manusje van alles zaterdag 11 oktober 2014 @ 19:58:59 #22
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_145435570
Had je werkzchoenen aan?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_145436133
Nope, want die heb ik niet. Normaliter klus ik met wandelschoenen aan ivm dikke zool/stevigheid. Maar vandaag zou ik alleen maar even snel wat kabels trekken. Dus klompen aan en daar zit nu dus een gat in :P
pi_145437116
2 jaar met werkschoenen geklust, toen was ik die lompe dingen zat. Tegenwoordig loop ik op oude gympen, rubber klompen en in de woonkamer op sokken.

Kijk je uit Pipa, als je zo'n dag hebt beter ff eerder stoppen. Ik ken ze wel, dan lukt gewoon niks.

Goed werk verricht weer. Kan je die rabatdelen niet gewoon afzagen en buiten laten zitten?

Ziek van dat nest trouwens, schrik je je de pleuris toch :X

Sloop je niet te veel door ;) Straks zit je er ook 3 jaar in :')
Laat die handjes wapperen!
pi_145437264
Die enkel verzwikken en de spijker gebeurde in 5 min. Toen ben ik op gaan ruimen ;) En ik ben in totaal zo'n 3 uur bezig geweest, dus het was gewoon heel veel pech vooral.

Maar niet te lang nee ;) Ik verwacht ook wel 3 jaar, maar dan wel met ruimtes die al af zijn tussendoor ;) Maar de buizen van de woonkamer moeten bij de meterkast uit kunnen komen, dus het plafond moest open. En die zal voorlopig ook nog wel open blijven liggen ook (het zij met isolatie + houten frame) zodat ik met het toilet/de bovenverdieping door kan blijven bouwen.

De rabat delen laten zitten kan, maar ik was al te enthousiast met slopen. 1 plank is al afgebroken en zichtbaar, dus ik zet wel door. Ik haal het er uit, ruim het goed leeg, dan zo veel mogelijk isolatie er in en dan nieuwe delen er weer voor. En dan netjes ff afwerken en dan kan het er weer tegen aan. Ik heb nog verf staan van de buitenboel. En volgens mij kan het er dan weer jaren tegen aan :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')