quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 18:25 schreef DS4 het volgende:Ik weet dat Centraal Beheer het tegenwoordig expliciet uitsluit. Veel verzekeringen zijn er wat losser in, maar wel risicovol. Ik zo u zeggen: een link naar de voorwaarden, dan kunnen we er iets over zeggen.
Ik had inderdaad op Google gezocht, en er kwamen uitsluitingen voor de ANWB en Centraal Beheer verzekering.
Ik heb het een beetje vreemd gedaan via een tussenpersoon, dat was voor mij het goedkoopste. Op de website zie ik drie polissen:
http://ikrijverzekerd.nl/(...)-Personenauto-WA.pdfhttp://ikrijverzekerd.nl/(...)-Personenauto-WA.pdfhttp://www.ikrijverzekerd(...)ering-RV-0413-01.pdfIk heb eigenlijk geen idee welke voor mij van toepassing is
, maar bij geen van de drie zie ik een clausule waarmee touristenfahrten uitgesloten worden.
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 18:25 schreef DS4 het volgende:Bedenk overigens wel dat er gevallen zijn van dat het gedekt was, maar de verzekering de verzekerde persoon er wel uit flikkerde vanwege de claim.
Wauw, dat is wel vrij schandalig. Maar het lijkt me dat wanneer de schades echt hoog zijn je via een rechtzaak je gelijk wel kan krijgen toch? Ik bedoel als je het contract gewoon in je handen hebt dat het niet uitgesloten is...
Voor kleine zaken onder de ¤3000 zal ik het zowiezo uit eigen zak moeten betalen. Achteruit gaan in schadevrije jaren is als jongere niet goedkoop. Een maat had in mijn auto schade gereden aan een andere auto en wilde het via mijn verzekering regelen. Mijn huidige verzekering zou de maandpremie met ¤200 per maand omhoog gooien. Jaren lang. Andere verzekeraars zouden me überhaupt niet meer willen verzekeren. (Ze waren trouwens onwijs sportief. Ze hebben me heel vriendelijk te woord gestaan, en wilden met een tussenoplossing komen dat zij het voorschoten en ik het later binnen een jaar terug betaalde. Heel meelevend en meedenkend.)
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 18:25 schreef DS4 het volgende:Dat laatste. Ik was toen verzekerd bij VVAA (waar overigens niet iedereen verzekerd kan zijn). Dure verzekering, maar ze maakten in ieder geval geen probleem van rijden op de Ring.
Een beetje off-topic, maar geinig dat de VVAA bij jou een dure verzekering is. Toen ik aan het prijs-vergelijken was, waren ze de helft van de prijs van mijn huidige (op de VVAA na goedkoopste) verzekering. Alleen ik werk niet in de zorg. Dus kan er geen gebruik van maken
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 18:25 schreef DS4 het volgende:Ik moet altijd een beetje lachen om mensen die claimen in een dagje daar banden op te roken. Die doen het er dan om, of ze verzinnen het ter plekke. Ik reed er echt heel veel ronden met r-compound. Ik rij daar zeer snel rond, dus het is geen kwestie van niet hard genoeg gaan. Wat ik niet deed was zoveel mogelijk dwars gaan. Dan gaan de banden natuurlijk wel snel.
De Nordschleife is gewoon voor banden en remmen niet het meest zware circuit. Dan kun je beter naar Spa...
Kijk dat is goed nieuws. Ik hoef dus niet direct afscheid te nemen van mijn vrij dure Conti's,
Het is TOTAAL niet mijn plan dwars te gaan.
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 18:25 schreef DS4 het volgende:Als jij er met verstand rondjes draait en niet te gek doet zal de auto het best kunnen hebben. Alleen: de zwakke plekken van de auto, inclusief onderhoudsachterstand, vallen wel op. Maar ook daar geldt: hoe normaler jij rijdt, hoe minder snel het een probleem vormt.
Zorg iig voor goede remvloeistof, voldoende vlees op de blokken en dat de schijven dik genoeg zijn. Remmen moeten het iig blijven doen. Door je remmen heen trappen op de Ring is heel naar. De vangrail is nl. in heel veel gevallen heel dichtbij.
Ik denk dat je met het "niet te gek doen" de vinger op de zere plek legt. Een eerste ronde (of tientallen daarna trouwens) om de nürburgring rij je lijkt me niet heel hard. Dan is het meer het circuit leren kennen en ervoor zorgen dat je rechts blijft en anderen zo min mogelijk hindert.
Het lijkt me dat een turbo ofzo eerder boem doet als je constant volgas rijdt op de autobahn, topsnelheid, of telkens accelereren en remmen.
Remmen en vloeistoffen ga ik uiteraard laten nakijken door een professional. Vloeistoffen lijken me ook gewoon extreem belangrijk te laten checken. Een vloeistof lek is op de a2 niet heel dramatisch, maar op de nürburgring kan het de dood zijn van een motorrijder. Dat wil ik niet op mijn geweten hebben...