abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_171026188
registreer om deze reclame te verbergen
Ik ben 6x in totaal geweest op 1 dag. Zeker aan te raden. Neem echt de tijd als je de eerste keren zelf gaat rijden. Hang ook rechts als er "veel" auto's op hoge snelheid in je spiegel naderen. Desnoods je richtingaanwijzer naar rechts.

Als je vroeg en optijd gaat, is de ring nog lekker rustig. Dan heb je wat meer ruimte om te doen en laten wat je wilt.

Een kaart met daarop ritten is geloof ik een jaar geldig. Dus als je een keer niet alles verbruikt kan je de volgende keer dat weer meenemen.

Als je met je eigen auto gaat, zorg dan dat dat ding aub prima in orde is. Vooral goede remmen. Je slijt er op een dag behoorlijk wat van je blokken af ook. Gewone remblokken gaan heel snel faden op een track. Ken je eigen auto dus ook :)
  vrijdag 19 mei 2017 @ 10:24:37 #252
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_171047020
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 08:26 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Wij hebben de auto gehuurd bij RSR Nürburg en daar hebben we 250 euro betaald voor 4 rondjes, excl. toegangskaartjes en benzine. Een toegangskaartje is 29 euro per ronde geloof ik en we hadden na 4 rondjes en wat rondrijden zo'n kwart tank verbruikt als ik het me goed herinner?

Hoe dat met de verzekering en zo zit weet ik niet helemaal, maar dat kun je checken op hun website :)
10k eigen risico op de Ring. Nee, bedankt.
#26 || Luciano da Silva
  zaterdag 20 mei 2017 @ 18:29:12 #253
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_171077611
Weer twee doden vandaag. BMW M3 11 keer over de kop geslagen.
#26 || Luciano da Silva
pi_171078919
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 18:29 schreef joppie_saus het volgende:
Weer twee doden vandaag. BMW M3 11 keer over de kop geslagen.
Heftig ;(
  zaterdag 20 mei 2017 @ 19:49:27 #255
369251 Geralt
of Rivia
pi_171079162
Is daar beeld van? 11x is wel royaal zeg. :X
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_171079830
Erich Müller stond bij Aremberg, 100% zeker dat hij de 2e camera op Schwedenkreuz gericht heeft.

Verdomd gevaarlijk stuk, wanneer leert men het eens? :(
pi_171080093
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:19 schreef pvdplanet het volgende:
Erich Müller stond bij Aremberg, 100% zeker dat hij de 2e camera op Schwedenkreuz gericht heeft.

Verdomd gevaarlijk stuk, wanneer leert men het eens? :(
Dat is EMS toch?
  zaterdag 20 mei 2017 @ 20:33:31 #258
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_171080166
Vreemdste is altijd dat je het niet mocht vermelden. Ik deed dat altijd wel.
Voorlichting.
pi_171080340
EMS yep. Waren wel erg veel Britten vandaag en het merendeel reed als waanzinnigen. Het hing in de lucht, mag ik dat zeggen?

Zonde als onze hobby straks op deze manier om zeep wordt geholpen. Laat staan van 2 mensenlevens.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 22:28:48 #260
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_171083743
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:33 schreef PluggieOD het volgende:
Vreemdste is altijd dat je het niet mocht vermelden. Ik deed dat altijd wel.
Voorlichting.
Wat niet?
#26 || Luciano da Silva
  zaterdag 20 mei 2017 @ 22:30:17 #261
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_171083780
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 19:49 schreef Geralt het volgende:
Is daar beeld van? 11x is wel royaal zeg. :X
Facebook pagina Stateside Super Cars heeft twee foto's online gezet. Vooralsnog geen filmpjes. Mja, moet je dat willen?
#26 || Luciano da Silva
  zaterdag 20 mei 2017 @ 23:08:13 #262
369251 Geralt
of Rivia
pi_171084928
Foto's zien er op zich niet zo heel spannend uit. Gordel niet om gehad?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zaterdag 20 mei 2017 @ 23:20:29 #263
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_171085309
Als je goed hard rijdt en over de kop slaat krijg je behoorlijk wat G-krachten op je af.
#26 || Luciano da Silva
pi_171085414
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 23:20 schreef joppie_saus het volgende:
Als je goed hard rijdt en over de kop slaat krijg je behoorlijk wat G-krachten op je af.
Dan kunnen de g-krachten inderdaad heel snel dodelijk zijn ja.
pi_171112059
quote:
Rij je zo voorzichtig moet je nog een nieuwe bumper kopen :')
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_171112109
quote:
Dat is trouwens echt wel een Peugeot, geen Renault :')
"ER IS EEN UPDATE! WIL JE HEM INSTALLEREN? JA HE? JA DOE MAAR! GOED ZO!"
pi_171112382
quote:
:'( !

Wat een naar filmpje! Sielg hertje.
Team Jean
  woensdag 31 mei 2017 @ 22:07:43 #269
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_171361533
Van 2009 tot en met 2014 heb ik elk jaar de 24 uurs race van de Ring bezocht.
Dit dankzij een Duitse collega welke elk jaar in een team zat bij de race, en mensen kende die vooraan op Brünnchen stonden.
Als ik eerlijk ben denk ik dat het vooraan kunnen staan flink heeft meegeholpen in het aantal bezoeken, als autofan ging het mij en mijn vrienden toch altijd het meeste om de race.
We zijn veel rond de Ring geweest, maar voornamelijk in de paddock en pits. Altijd scooters mee en een caravan of 2.
Het tot 's avonds laat zuipen was altijd gezellig en een weekje met harde muziek proberen te slapen overleef je ook wel.

De afgelopen 2 jaar door omstandigheden niet de 24uurs race kunnen bezoeken. Ook was het contact met mijn Duitse, inmiddels ex-, collega wat minder geworden.
Tot we eind vorig jaar de vraag kregen of we mee wilden doen met een nieuw team. Hij stopte bij het team waar hij monteur was omdat hij de mogelijkheid had weer zelf te kunnen rijden.
Supervet, ook mijn vriendin zei natuurlijk meteen ja.

Het nieuwe 'team' kenden we een beetje van wat bezoeken aan andere races waar ze allemaal aan deelnamen en ze vonden het leuk als wij die races bezochten.
De auto werd een Renault Clio 3 Cup, het team bezit er sowieso een stuk of 3.
In maart de VLN1 gereden om de auto uit te proberen. Alles zag er goed uit op wat kleine dingetjes na.
De tankontluchting werkte niet goed, de sporing kon nog wat beter dmv camberplates en er kwamen nog een boel verplichtingen aan voor de 24 uurs zelf.
Begin mei daarom een sleuteldag georganiseerd en de auto met zijn allen onderhanden genomen.

Afgelopen week was het dan eindelijk zover. Op maandag zijn we vertrokken en kwamen in de middag aan. Het team had zich net ingeschreven en we ontvingen de kaarten voor de toegang tot de camping.
Caravan neergezet samen met een ander teamlid en toen naar de wachtplaats tot we met de vrachtwagen de paddock op mochten.
Dit is best strak geregeld om te voorkomen dat er 50 vrachtwagens tegelijk proberen hun plaats te bereiken.
We stonden zowaar op de eerste rij achter de pitboxen, iets schuin achter onze eigen box.
Op dinsdag mochten vanaf 1000u de boxen ingeruimd worden. Team Manthey had de sleutel had gehaald en we konden beginnen met uitladen.
De box netjes ingericht evenals het team van Hess met de Golf 3 en Nexen Motorsport met de Mini.
In de middag kwam Manheller racing zeuren dat ze 2 auto's hadden en meer plaats nodig hadden. In overleg met Manthey en Manheller 3x onze box omgeruimd en ingeschikt en daarna naar de technische abname.
Op wat niet-afgeplakte gaatjes in het schutbord was alles OK. Dat ging snel.
's Avonds wezen eten en Tom Coronel tegen gekomen in het restaurant. Meteen gevraagd waarom hij niet meedeed met de 24u, want dat deed hij normaal wel.

Op woensdag een rondje gelopen om te kijken wie er allemaal waren en of we nog bekenden zagen. Veel teams en leveranciers waren aan het opbouwen met grote stands.
In de middag kwam team BTG (onder Manheller) aanzeilen in de box. Grote paniek want ze hadden véél te weinig ruimte en hun moesten hun auto kwijt en dat kon toch niet.
Ik denk dat we wel vijfentwintig keer uitgelegd hebben dat Manthey niet meer ging schuiven, wij niks in gingen leveren van onze spullen (1x gereedschapskist, 1x tafel en 1 werkbank) maar het was niet genoeg.
Team Hess, dat met 1 auto een meter of 6 voor zich had genomen, nam de telefoon niet op en daar konden ze dus niks mee.
Uiteindelijk het probleem van team btG opgelost door samen met de baas van Manheller de simpele oplossing te zoeken;
hun gereedschapskist tegen de toiletmuur en de 2 rekken die ze nog kwijt wilden daar neer zetten. Klaar.
Vervolgens zijn ze nog de hele avond bezig geweest met de auto voor te bereiden en door de technische keuring te krijgen.
Niet echt een goede voorbereiding als je het mij vraagt.

Op donderdag de eerste vrije training. Alle 4 rijders hebben een paar rondjes GP strecke gereden en zijn binnen gekomen om te tanken en te wisselen.
Ook zijn de banden bij elke pitstop vervangen om onze pitstops met zijn allen te oefenen.
's Avonds de eerste kwalificatie. Hierbij hebben alle rijders hun verplichte rondes gereden en hebben we weer pitstops geoefend. Alles lekker ontspannen en liep op rolletjes.
De lichten voor 's nachts zijn ook meteen afgesteld. We wilden ook nog de schijven voor en blokken rondom vernieuwen voor de race, maar de verkeerde schijven waren echter meegenomen, dus deze zijn vrijdagochtend om 900u gemonteerd en daarna dmv 3 rondes GP strecke ingereden.
De tweede kwalificatie op vrijdag wilden we eigenlijk niet rijden, want dat was eigenlijk niet nodig. Na 3 rondes de auto klaar gezet en de rest van de dag 'vrij'.
Wederom wat in de pit gehangen, gekletst, rondje gelopen etc.
Heb nog even met Tom Coronel gekletst, de WTCC moest wachten omdat er een Audi TT de vangrail wat weg had gebogen tijdens de race ervoor.

18664315_1500583519991809_3878421205042332506_n.jpg

Op zaterdag dan eindelijk de race. Zelf helaas niet al te best geslapen en vroeg weer wakker. Shit happens, gewoon doorgaan.
De auto was klaar, de rijders waren klaar en in de middag zijn we de startrij ingerold. Alle mensen van het team erbij en wat groepsfoto's gemaakt.
Erg heet op de baan en onze rijder werd met paraplus beschermd tegen de zon net als een professional :D
Daarna de Einführungsrunde, met de enige coureur van het team die nog nooit een 24u race had gereden als eerste achter het stuur. Wat een ervaring is dat, marshalls staan op de baan, fans die zwaaien van alle kanten.
Geweldig.
Bij de start ging alles goed, we konden goed onderweg. Maar in de derde ronde ging het mis. Bij het opdraaien van de Nordschleife worden we ingehaald door een Audi R8. Deze had de dubbele gele vlaggen niet gezien en ging dus direct op de rem staan voor het ongeval wat hij toen zag.
Onze bestuurder kon alleen nog maar remmen en wegsturen maar raakte toch de achterkant van de auto. Via de TV konden wij dit ook zien. Meteen alle spullen gehaald uit de vrachtwagen; binnen bumper, buitenbumper, ophanging etc. Gelukkig reed de auto nog en heeft de pitbox bereikt.
Hier als een malle aan het sleutelen geslagen. Bumper eraf, voorwielophanging controleren en rechtsvoor de draagarm vervangen. Na 35 minuten stond de auto weer buiten, om de volgende ronde helaas weer binnen te komen.
nog niet goed gerepareerd. De stabistang bleek tegen de aandrijfas te lopen. Met flinke kracht de houder weg weten te buigen en de auto weer naar buiten. Stuur scheef maar hij rolde wel aardig rechtdoor. Toch besloten de derde pitstop te maken en de auto uit te lijnen. Dit snel gedaan en een nieuwe rijder erin. Deze heeft een hele stint gereden. Kort na de volgende pitstop en rijderswissel was het weer raak. Ook bij Hatzenbach in de buurt wil er een R8 passeren.
Onze rijder laat een gat aan de binnenkant, maar de Audi gaat buitenom. Door de laagstaande zon ziet onze rijder dit niet en laat de auto naar buiten lopen.
Ze raken elkaar en de Audi raakt naast de baan en raakt de vangrail. Einde verhaal. Ook onze auto kan niet meer op eigen kracht verder.
Het team springt in de bus en rijdt naar Hatzenbach. De auto wordt opgelapt en rijdt naar de pits.

18739914_1305219112881180_725701085745568519_n.jpg?oh=78854ba82dfcf01d32fd1abea274bed5&oe=59AC4DAC

Nu is de achteras aan de beurt en wordt geheel vervangen. Ook wordt de linker voorophanging gecontroleerd maar volgens mij wordt hier niks vervangen.

In het donker willen 2 rijders niet meer rijden. De enige rijder die nog niet heeft gereden is mijn ex-collega en die mag de nacht in rijden.
En hoe. Hij verbreekt zijn eigen tijden en komt rond middernacht weer aan. na een snelle pitstop met rijders wissel stapt rijder 1 weer in. Ook hij gaat lekker rond.
Op de baan is nog wel een hoop ellende maar we komen zonder problemen door. Ik ben al vanaf eind van de middag moe en besluit na de volgende pitstop te gaan slapen.
M'n ex-collega stapt weer in om half 3. Hij perst er nu nog snellere tijden uit als de eerste stint, en dat in het pikkedonker. vanwege het goede weer is er een keer geen onderbreking in de nacht.
Helaas moet hij eerder naar binnen vanwege bandenschade. Voor de dageraad stapt de derde rijder weer in. De rijder heeft het ongeval achter zich gelaten, maar heeft na 10 rondjes bandenschade en komt naar binnen.
De oudste (rijder 2), voor wie het zijn laatste 24u is, stapt in voor zijn een-na-laatste stint. Ook hij krijgt bandenschade voor de carrousel en moet bij Pflantzgarten de auto van de baan rollen.
Ik ben ondertussen in de bus gesprongen met een team-maat, een krik, slagmoersleutel en een ander wiel.
We racen naar pflantzgarten en krijgen de krik natuurlijk niet onder de auto. Het loopvlak had zich van de wangen gescheiden en de auto was lager.
Met hulp van omstanders de auto opgelift en de krik eronder gezet. Ondertussen had ik het wiel al los en gooide het naar achteren. Nieuw wiel erop, moeren erop, aanrammelen en weg wezen. De auto snel terug de baan op en wij via de weg terug naar de pit.

Tegen de tijd dat wij aankwamen, was de auto al lang en breed getankt, van rijder gewisseld en weer weg. In de middag heeft m'n ex-collega nog een paar keer een snellere tijd eruit geperst. Een tijdje hebben we op nr 125 gestaan met ons startnr: 125 :D
Op TV was te zien dat de Mini van een ander team in onze box bezig was met uitvallen. Langzaam rijden en uiteindelijk ergens gestopt. Ze zijn een flinke tijd weggeweest om de auto op te halen.
Pas rond een uur of 1300 kwam hij de pitbox ingewduwd via de paddock, met een voorwiel wat meer stilstond dan draaide. Bak/diff kapot.
Een nieuwe bak lag al een tijd klaar en ze gingen aan de gang. Volgens de BMW werkplaats staat er 4 uur voor het vervangen van de bak. Alles moest eraf en inderdaad,
het hele subframe lag na een paar minuten op de grond. Ze zijn flink bezig geweest en ergens rond half 3 zat de auto weer in elkaar en rolde hij naar buiten.
In de box was het vrij vol en veel mensen keken mee. Ik snapte het ff niet. En nog niet. En nog niet. Dus ben ik zelf begonnen met klappen. Nog voor ik mijn handen voor de tweede keer op elkaar had klapte de hele box mee.
Kippenvel momentje, wat een prestatie!
Eenmaal buiten startte de auto niet. Ze hebben hem aangeduwd tot het stoplicht. Dat is niet ver vanaf box 25... mensen begonnen al "nee, nee!" (of nein voor de Duitsers) te roepen.
Vlak voor de streep sloeg hij, onder luid gejuig van een heleboel mensen in de pitstraat, gelukkig wel aan.

Rond half 3 is de oudste rijder weer ingestapt om als afscheid de laatste ere ronde te mogen rijden. om 1515u stond hij alweer binnen voor regen banden. In de pits was het slechts aan het druppelen, maar elders kwam het met bakken uit de hemel.
Erg spannend laatste half uurtje zo, zeker voor teams die niet of te laat naar regenbanden wisselden en over een zeiknatte baan gleden.
Na een supersnelle pitstop voor alleen bandenwissel hebben we op ons gemak de laatste ronde afgelegd, er viel niks meer te winnen met pushen.
Zodra de 24u op de klok stond naar de pitwall gerend en op het hek geklommen om te vieren dat we het gehaald hebben. En hoe.
Voor een team van 11 mensen, waarvan de meesten elkaar niet goed kenden, hebben we met de kleine Clio een nette prestatie afgeleverd. Ondanks 2 tegenslagen in de eerste 4 uur hebben we ons erdoor geslagen en de auto rijdend weten te houden.
De pitstops verliepen zonder paniek, geren of geschreeuw. Iedereen deed zijn eigen taak goed en snel. Er zijn professionele teams die daar een voorbeeld aan kunnen nemen.
Ik heb er erg veel plezier in gehad en vond het een unieke ervaring!!

18765618_1501939163189578_6459468497342895585_n.jpg?oh=dbebaedb6966a9b861159c58b10fcc4d&oe=59A5F87B
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
pi_171409967
quote:
6s.gif Op woensdag 31 mei 2017 22:07 schreef daNpy het volgende:
Heel leuk en lang verslag

[ afbeelding ]
Mooi man!! goeie prestatie geleverd ^O^
pi_171412589
Mooi verhaal,leuk geschreven! ^O^
Heb je meer foto's?
  zaterdag 3 juni 2017 @ 08:30:07 #272
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_171413113
Tof zo'n ervaring _O_

Krijgen we vaker een verslag van jouw race dagen? ^O^
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  zaterdag 3 juni 2017 @ 10:44:18 #273
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_171414653
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 00:14 schreef Snowsquall het volgende:

[..]

Mooi man!! goeie prestatie geleverd ^O^
Thanks :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 06:51 schreef Charged het volgende:
Mooi verhaal,leuk geschreven! ^O^
Heb je meer foto's?
Meer foto's zijn er vast wel, maar ik heb ze nog niet echt opgezocht. Meeste staan op Facebook eigenlijk en natuurlijk van de bekende fotograven/media.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 08:30 schreef lipje het volgende:
Tof zo'n ervaring _O_

Krijgen we vaker een verslag van jouw race dagen? ^O^
Uhm er staan wel wat verslagen van vorige trackdays (met eigen auto) op diverse fora :P
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 10:49:15 #274
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_171414734
24hNbg17_X147721SH_TU-1030x686.jpg
Dat kan zomaar eens onze Clio zijn (2e) :D

Voor de training

24hNbg17_17937TU_TH1-1030x686.jpg

24hNbg17_17986TU_TH1-1030x686.jpg
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
pi_171417376
Gaaf, die bovenste foto ^O^
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')