Bron: http://www.welt.de/region(...)uf-Nuerburgring.htmlquote:Nürburg/Adenau (dpa/lrs) - Bei einer Touristenfahrt am Nürburgring sind am Montagabend zwei Motorsportfans aus Finnland schwer verletzt worden. Wie die Polizeiinspektion Adenau am Dienstag mitteilte, überschlug sich der Wagen gegen 18.40 Uhr auf der Nordschleife des Nürburgrings nach einem Aufprall auf die Leitplanke, fing Feuer und brannte völlig aus. Fahrer und Beifahrer konnten zwar schnell aus dem Fahrzeug befreit werden, erlitten aber schwere Verbrennungen und mussten ins Krankenhaus gebracht werden. Sie fuhren nach einem SWR-Online-Bericht einen Sportwagen mit 400 PS, der völlig zerstört wurde. Auch die Fahrbahndecke sei erheblich in Mitleidenschaft gezogen worden.
BBQ corner part deux... Lijkt mij dat de heren zich momenteel geen zorgen maken om de centen. Bijzaak.quote:
Dat hangt van jouw verzekering af. Mijn verzekering die ik had met de Porsche dekte schade op de NS en men wist overigens ook dat ik daar vaak reed. Mijn huidige verzekering dekt het volgens mij ook, maar heb ik nooit gecontroleerd. Als het risico dat je jezelf dood rijdt, of zwaar gewond je niet afschrikt, dan gaat geld dat natuurlijk ook niet doen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:28 schreef Niek. het volgende:
Ik vraag me af of de meeste (gebruikelijke) verzekeringen een dergelijk iets dekken.
Alles is mogelijk. Als er een flink oliespoor loopt kun je ook met ESP volstrekt kansloos raken. Maar het kan natuurlijk ook overmoed zijn geweest, mechanische pech, enz.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:05 schreef pvdplanet het volgende:
De bestuurder zal de ESP misschien uitgeschakeld hebben gehad?
Hmmm... Dat klinkt niet goed.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:57 schreef RolStaart-Beer het volgende:
En de ring is weer overgenomen
http://www.allgemeine-zei(...)d-pfalz_14734730.htm
Nu dus voor tweederde in Russische handen
Dit soort partijen vormen een risico.quote:
Jah, dat is geheel in lijn met de protesten vooraf ook prachtig gefaald als ik me niet vergis... je koopt een circuit, geen kermisbende.quote:Op zondag 2 november 2014 11:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dit soort partijen vormen een risico.
Dat is al gebleken toen er zonodig een pretpark van gemaakt moest worden.
Wellicht dat het zonder kermismeuk kan als ze er een groot hek omheen zetten en elke toeschouwer 15 euro entree vragen.quote:Op zondag 2 november 2014 12:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jah, dat is geheel in lijn met de protesten vooraf ook prachtig gefaald als ik me niet vergis... je koopt een circuit, geen kermisbende.
hoeveel toeschouwers moeten er wel niet komen om een extreem lang hek te bekostigen? Om maar te zwijgen over de kosten van controleurs en kaartverkopers. En hoeveel bezoekers zouden er overblijven als je ze daar voor laat betalen?quote:Op zondag 2 november 2014 13:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wellicht dat het zonder kermismeuk kan als ze er een groot hek omheen zetten en elke toeschouwer 15 euro entree vragen.
Precies, dat gaat ook niet uit.quote:Op zondag 2 november 2014 13:40 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
hoeveel toeschouwers moeten er wel niet komen om een extreem lang hek te bekostigen? Om maar te zwijgen over de kosten van controleurs en kaartverkopers. En hoeveel bezoekers zouden er overblijven als je ze daar voor laat betalen?
Hartstikke gratisquote:Op maandag 3 november 2014 19:10 schreef Oceanview het volgende:
Als je wilt gaan kijken op de Ring, kost dat dan ook geld of is dat gratis?
En wat vinden jullie goede spotplaatsen?quote:
voor de eerste keer een fijne plek. bij de waldweg is een mooi plekje ook, vooralals er op het F1 circuit ook een event is, daar heb je ook mooi zicht over. en de ingang is ook leuk, maar daar gaat het natuurlijk niet hard.quote:Op maandag 3 november 2014 19:18 schreef Oceanview het volgende:
[..]
En wat vinden jullie goede spotplaatsen?
Of youtube komt de bocht met de zandvlakte heel vaak voor, lijkt mij ook een mooie.
Adenauer Forstquote:Op maandag 3 november 2014 19:18 schreef Oceanview het volgende:
[..]
En wat vinden jullie goede spotplaatsen?
Of youtube komt de bocht met de zandvlakte heel vaak voor, lijkt mij ook een mooie.
De ingang lijkt mij alleen mooi voor het geluidquote:Op maandag 3 november 2014 19:21 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
voor de eerste keer een fijne plek. bij de waldweg is een mooi plekje ook, vooralals er op het F1 circuit ook een event is, daar heb je ook mooi zicht over. en de ingang is ook leuk, maar daar gaat het natuurlijk niet hard.
Top bedankt!quote:Op maandag 3 november 2014 19:22 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Adenauer Forst
http://www.nurburgringexp(...)leife_Adenauer_Forst
Dan nog meer succesquote:Op vrijdag 14 november 2014 16:28 schreef very het volgende:
Ik ga er waarschijnlijk de 23e heen, maar niet om over het circuit te racen maar om het mountainbikeparcour eromheen te doen
De baan zelf over (nordschleiffe + gp-circuit) ga ik ook doen, maar dat is pas in juli volgend jaar, en dat doe ik op de racefietsquote:Op vrijdag 14 november 2014 16:35 schreef bietelboer het volgende:
Met de fiets de baan over? damn, moet er niet aan denken
Daar zitten ook flinke hoogte verschillen in zeg, succes!quote:Op vrijdag 14 november 2014 16:46 schreef very het volgende:
[..]
De baan zelf over (nordschleiffe + gp-circuit) ga ik ook doen, maar dat is pas in juli volgend jaar, en dat doe ik op de racefiets
Nu ga ik het mountainbikeparcour op wat een beetje om het circuit heen ligt.
Filmpjes:
I know... 17% omhoog in sommige gevallenquote:Op vrijdag 14 november 2014 16:53 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Daar zitten ook flinke hoogte verschillen in zeg, succes!
Je start in Adenau denk ik?quote:Op vrijdag 14 november 2014 17:12 schreef very het volgende:
[..]
I know... 17% omhoog in sommige gevallen
Is leuk hoor. Gaat alleen niet zo snel (ja, in het begin wel (96 km/u geklokt op de fiets), maar vanaf ex-muhle...) natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 november 2014 16:35 schreef bietelboer het volgende:
Met de fiets de baan over? damn, moet er niet aan denken
Uitkijken dan dat hij boven aan de bult niet in die knik naar links er uit vliegt met koude bandenquote:
Holy shit, 96km/h?!quote:Op vrijdag 14 november 2014 21:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Is leuk hoor. Gaat alleen niet zo snel (ja, in het begin wel (96 km/u geklokt op de fiets), maar vanaf ex-muhle...) natuurlijk.
topic gelezen?quote:Op zaterdag 15 november 2014 10:19 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Uitkijken dan dat hij boven aan de bult niet in die knik naar links er uit vliegt met koude banden
En toch is dat minder spannend dan vol met de auto daar naar beneden... Terwijl je relatief gezien harder gaat.quote:
Mijne niet hoor...althans mijn MTB nietquote:Op zaterdag 15 november 2014 20:15 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
een fiets heeft smalle banden
Ben er nog nooit geweest met de fiets...dus wat handig is met parkeren en beginnen moet ik nog even uitvogelenquote:
Ik ben relatief nieuw in het mountainbiken, maar doe al wel een tijdje wielrennen, dus conditie is redelijk en kracht in benen ook wel. Desalniettemin heb ik niet al te hoge verwachtingen van mezelf en zal ik ook wel stukjes lopen hahaquote:Op zaterdag 15 november 2014 22:24 schreef daNpy het volgende:
Ik weet niet of je een regelmatige MTBer bent maar het stuk van Adenau naar Hohe Acht is veruit het aller, aller zwaarst. Dat is een lange tijd alleen maar klimmen.
Wij hebben er 2,5u over gedaan geloof ik, met een groep fiets-noobs (en mensen die alleen maar lopen omdat ze geen conditie hebben
Daarna werd het voor ons pas leuk, maar na Nürburg is het ook weer ff (lang, niet heel steil) klimmen naar Adenauer Forst. Vanaf daar weer bergaf naar Adenau.
Wel leuk om te doen. We kwamen ook anderen tegen en die dede over de complete ronde een paar uurtjes ofzo
Ja dan reken maar op flink wat pittigheid. Vooral het eerste stuk is alleen maar klimmen, en vaak meer als de baan omdat je tegen de naastgelegen berg omhoog fietst.quote:Op zaterdag 15 november 2014 22:27 schreef very het volgende:
[..]
Ik ben relatief nieuw in het mountainbiken, maar doe al wel een tijdje wielrennen, dus conditie is redelijk en kracht in benen ook wel. Desalniettemin heb ik niet al te hoge verwachtingen van mezelf en zal ik ook wel stukjes lopen haha
Elk jaar Rad am Ring, 24u race op wielrenfietsen in de VLN variant.quote:Op zaterdag 15 november 2014 22:27 schreef RolStaart-Beer het volgende:
WK wielrennen is er toch eens gehouden? Flink afzien, lijkt me
Bij rad am ring was deze dit jaar opengesteld... Weinig animo voor.quote:Op zaterdag 15 november 2014 22:33 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Ze moeten eens om het extremer te maken steilstrecke open gooien voor de fietsers. Dan sloop je helemaal je benen
Jij hebt al wat ervaring daar dus?quote:Op zaterdag 15 november 2014 22:29 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja dan reken maar op flink wat pittigheid. Vooral het eerste stuk is alleen maar klimmen, en vaak meer als de baan omdat je tegen de naastgelegen berg omhoog fietst.
Niet zo gek als ik dit zie hahaquote:Op zaterdag 15 november 2014 22:52 schreef daNpy het volgende:
Ik met de brommer. Met 2 man erop ging ie niet meer omhoog, ook niet zig zaggend
Onderste stuk is 27%quote:Op zaterdag 15 november 2014 22:55 schreef very het volgende:
[..]
Niet zo gek als ik dit zie haha
[ afbeelding ]
Ik hoorde over hellingen van 17%
Ik geloof dat we er 6 uur over hebben gedaan als ik me het goed herinner.quote:Op zaterdag 15 november 2014 22:53 schreef very het volgende:
[..]
Jij hebt al wat ervaring daar dus?
Weet jij waar je het beste kan parkeren en beginnen? En niet omdat ik erg bang ben, maar over hoeveel klimmen hebben we het? degene met wie ik ga heeft zelf halve slicks onder zijn fiets (deze), en met flink klimmen is goed profiel wel prettig natuurlijk
Waar je het beste kan beginnen weet ik niet. Als ongeoefende fietser is het wel leuker om te starten op Brünnchen en je op te laten pikken in Adenauquote:Op zaterdag stond er wederom een rondje Ring op het programma, maar dan met de mountainbike. Keurige fietsen gehuurd, veel beter dan in de Ardennen, en op naar Bergwerk om vanuit daar gelijk op te klimmen naar Hohe Acht. Voor ons als vrijwel allemaal ongeoefende fietsers een bijzonder pittige klim met de nodige stops en stukjes lopen om omhoog te kunnen komen. In de Caroussel gestopt voor een wat langere pauze en daarna "nog een klein stukje omhoog" naar Hohe Acht. Tot aan hier vond ik het ook niet echt een succes en erg, erg zwaar.
In het traject na Hohe Acht werd dit ruimschoots goed gemaakt, toen kon de pret beginnen met afdalingen, bochtjes, los zand, gravel en toch wel zwaar zand. Uiteraard moest er hier en daar nog wat opgepept worden met "nog een klein stukje omhoog" om in Nurburg aan te komen voor een lunch. Een goede pasta naar binnen gewerkt voor de energie en weer verder... maar dat viel ff tegen
Enorm zadelpijn bij het her-opstappen na de lunch maakte de rit niet prettiger. Tussen T13 en Hatzenbach vervolgde we onze trip tot we in de Fuchsrohre weer flink omhoog mochten peddelen. Vanaf daar was het nog maar een kort stukje tot Breidscheid en hebben we een heel rondje afgelegd op het MTB-1 trail
In 1978quote:Op zaterdag 15 november 2014 22:27 schreef RolStaart-Beer het volgende:
WK wielrennen is er toch eens gehouden? Flink afzien, lijkt me
Dit jaar had ik 79,6 op de teller staan meen ik... Dat is best vlot op de racefiets. Wel echt ieder jaar een beleving, volgend jaar zeker weer .quote:Op vrijdag 14 november 2014 21:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Is leuk hoor. Gaat alleen niet zo snel (ja, in het begin wel (96 km/u geklokt op de fiets), maar vanaf ex-muhle...) natuurlijk.
Niet 97,6? Op die plek haalt iedereen wel ruim 90 als ze voluit gaan...quote:Op donderdag 18 december 2014 14:16 schreef jackson het volgende:
Dit jaar had ik 79,6 op de teller staan meen ik... Dat is best vlot op de racefiets. Wel echt ieder jaar een beleving, volgend jaar zeker weer .
Nee, ik zit op mijn teller rond de 80 daar steeds... Ik zet er niet extra voor aan overigens .quote:Op donderdag 18 december 2014 14:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niet 97,6? Op die plek haalt iedereen wel ruim 90 als ze voluit gaan...
O, ok. Ja, ik wel... Eigenlijk wil ik over de 100, maar dat is mij niet gelukt.quote:Op donderdag 18 december 2014 15:57 schreef jackson het volgende:
[..]
Nee, ik zit op mijn teller rond de 80 daar steeds... Ik zet er niet extra voor aan overigens .
Ik weet dat Centraal Beheer het tegenwoordig expliciet uitsluit. Veel verzekeringen zijn er wat losser in, maar wel risicovol. Ik zou zeggen: een link naar de voorwaarden, dan kunnen we er iets over zeggen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:08 schreef NieuweNier het volgende:
Beste fokkers,
Ik zit er al tijden aan te denken een touristenfahrt op de nürburgring te doen.
Een half jaar geleden ofzo heb ik mijn verzekering opgebeld om te vragen of de touristenfahrten op de nürburgring gedekt worden. Diegene aam de telefoon zij toen van niet.
Maar, in de verzekeringspolis staat alleen dat bij wedstrijden en snelheidsritten de schade niet gedekt wordt. Bij touristenfahrten is het verboden de tijd op de nemen (dus is het geen snelheidsrit) en is er geen winnaar (dus is het geen wedstrijd). Kan ik daaruit opmaken dat ik wa verzekerd ben daar?
Dat laatste. Ik was toen verzekerd bij VVAA (waar overigens niet iedereen verzekerd kan zijn). Dure verzekering, maar ze maakten in ieder geval geen probleem van rijden op de Ring.quote:Ik zag in dit topic ook dat de autoverzekering van DS4 de nürburgring dekt. Is dat een speciale verzekering voor je / zijn Porsche? Of net zoiets als mijn verzekering, dat het niet uitgesloten is?
Ik moet altijd een beetje lachen om mensen die claimen in een dagje daar banden op te roken. Die doen het er dan om, of ze verzinnen het ter plekke. Ik reed er echt heel veel ronden met r-compound. Ik rij daar zeer snel rond, dus het is geen kwestie van niet hard genoeg gaan. Wat ik niet deed was zoveel mogelijk dwars gaan. Dan gaan de banden natuurlijk wel snel.quote:Verder vraag ik me af hoe het zit met slijtage van je auto. Overduidelijk ga ik daar niet rondracen. Dat lijkt me een buitengewoon snelle manier in de vangrail / op zijn kop te eindigen. Ik zou gewoon beheerst rijden en het circuit ervaren.
Is het dan ook zo dat na 1 a 2 rondjes je straatbanden en remmen weggesleept zijn? Ik rij (zoals iedereen eigenlijk al weet) in een diesel mondeo. Het ding stuurt voor een stationwagen geweldig, maar het is natuurlijk geen sportauto. Moet ik meteen naar de garage als ik terug in Nederland ben? Of valt de slijtage mee? Mijn auto (samen met mijn rijstijl) slijt de banden extreem snel weg. Ik zit nu aan mijn 3e set banden in ongeveer een half jaar. 1 set nieuwe zomerbanden, 1 set gebruikte zomerbanden met 6mm, en nu verslijten mijn winterbanden ook als een malle. Het is jammer als er qua kosten meteen 300 voor nieuwe banden bij komt.
Ik had inderdaad op Google gezocht, en er kwamen uitsluitingen voor de ANWB en Centraal Beheer verzekering.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:25 schreef DS4 het volgende:
Ik weet dat Centraal Beheer het tegenwoordig expliciet uitsluit. Veel verzekeringen zijn er wat losser in, maar wel risicovol. Ik zo u zeggen: een link naar de voorwaarden, dan kunnen we er iets over zeggen.
Wauw, dat is wel vrij schandalig. Maar het lijkt me dat wanneer de schades echt hoog zijn je via een rechtzaak je gelijk wel kan krijgen toch? Ik bedoel als je het contract gewoon in je handen hebt dat het niet uitgesloten is...quote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:25 schreef DS4 het volgende:
Bedenk overigens wel dat er gevallen zijn van dat het gedekt was, maar de verzekering de verzekerde persoon er wel uit flikkerde vanwege de claim.
Een beetje off-topic, maar geinig dat de VVAA bij jou een dure verzekering is. Toen ik aan het prijs-vergelijken was, waren ze de helft van de prijs van mijn huidige (op de VVAA na goedkoopste) verzekering. Alleen ik werk niet in de zorg. Dus kan er geen gebruik van makenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:25 schreef DS4 het volgende:
Dat laatste. Ik was toen verzekerd bij VVAA (waar overigens niet iedereen verzekerd kan zijn). Dure verzekering, maar ze maakten in ieder geval geen probleem van rijden op de Ring.
Kijk dat is goed nieuws. Ik hoef dus niet direct afscheid te nemen van mijn vrij dure Conti's, Het is TOTAAL niet mijn plan dwars te gaan.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:25 schreef DS4 het volgende:
Ik moet altijd een beetje lachen om mensen die claimen in een dagje daar banden op te roken. Die doen het er dan om, of ze verzinnen het ter plekke. Ik reed er echt heel veel ronden met r-compound. Ik rij daar zeer snel rond, dus het is geen kwestie van niet hard genoeg gaan. Wat ik niet deed was zoveel mogelijk dwars gaan. Dan gaan de banden natuurlijk wel snel.
De Nordschleife is gewoon voor banden en remmen niet het meest zware circuit. Dan kun je beter naar Spa...
Ik denk dat je met het "niet te gek doen" de vinger op de zere plek legt. Een eerste ronde (of tientallen daarna trouwens) om de nürburgring rij je lijkt me niet heel hard. Dan is het meer het circuit leren kennen en ervoor zorgen dat je rechts blijft en anderen zo min mogelijk hindert.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:25 schreef DS4 het volgende:
Als jij er met verstand rondjes draait en niet te gek doet zal de auto het best kunnen hebben. Alleen: de zwakke plekken van de auto, inclusief onderhoudsachterstand, vallen wel op. Maar ook daar geldt: hoe normaler jij rijdt, hoe minder snel het een probleem vormt.
Zorg iig voor goede remvloeistof, voldoende vlees op de blokken en dat de schijven dik genoeg zijn. Remmen moeten het iig blijven doen. Door je remmen heen trappen op de Ring is heel naar. De vangrail is nl. in heel veel gevallen heel dichtbij.
Haha van die RX8 remmen wist ik niet, maar zo'n ignis is dus inderdaad zeker niet alleen een boodschappen wagentje.quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:59 schreef pvdplanet het volgende:
Ignisjes zijn niet voor niets ingezet in rally's en de remsysteem op zich is fantastisch: bijten als een gek en veel gevoel.
De achterremmen zijn hetzelfde als die van de RX8.
Maar sportief rijden op de weg is iets anders dan het circuit
Alleen zitten er op een Ignis rally 4 pots remtangen voorop en dubbelzuigers achter.quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:59 schreef pvdplanet het volgende:
Ignisjes zijn niet voor niets ingezet in rally's en de remsysteem op zich is fantastisch: bijten als een gek en veel gevoel.
De achterremmen zijn hetzelfde als die van de RX8.
Maar sportief rijden op de weg is iets anders dan het circuit
quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:59 schreef pvdplanet het volgende:
Ignisjes zijn niet voor niets ingezet in rally's en de remsysteem op zich is fantastisch: bijten als een gek en veel gevoel.
De achterremmen zijn hetzelfde als die van de RX8.
quote:Op woensdag 28 januari 2015 18:05 schreef pvdplanet het volgende:
De Ignis Sport heeft ABS, 109pk op 910 kilo, 253mm schijven voor en 258mm achter
Remmen: Blue Print (o.a. af fabriek op Honda/Lexus)
Auto's zijn vergelijkbaar, de MX-5 doet 11 ronden achter elkaar zonder fading en de Ignis begint na 1 ronde al te stinken.
Bron: http://rally.hu/cikk.php?id=26413quote:remmen:
Voorzijde: Brembo / φ300mm (gravel) φ355mm (asfalt)
Achter: Brembo / φ278mm
remklauw
Voorzijde: Brembo / 4-zuiger
Achter: Brembo / 2-zuiger
Misschien niet het meest zware, en het zal ook aan je ervarenheid liggen, maar je remmen krijgen het aardig voor hun kiezen daar hoorquote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:25 schreef DS4 het volgende:
De Nordschleife is gewoon voor remmen niet het meest zware circuit.
Zwaarder dan in het verkeer ja...quote:Op donderdag 29 januari 2015 11:21 schreef very het volgende:
Misschien niet het meest zware, en het zal ook aan je ervarenheid liggen, maar je remmen krijgen het aardig voor hun kiezen daar hoor
Klopt idd, je mag zelfs geen grotere blokken monteren (mocht dat passen)quote:Op donderdag 29 januari 2015 11:02 schreef pvdplanet het volgende:
Je vergeet Groep N waar alleen de remblokken en remleidingen zelf mogen worden gekozen
[ afbeelding ]
Remvloeistof mag dan weer wel.quote:Op donderdag 29 januari 2015 16:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Klopt idd, je mag zelfs geen grotere blokken monteren (mocht dat passen)
Ik denk niet dat dat een probleem is eigenlijk.quote:
Een goede remvloeistof kan weldegelijk schelen. Ik heb altijd SRF erin.quote:Op donderdag 29 januari 2015 16:46 schreef daNpy het volgende:
Ik denk niet dat dat een probleem is eigenlijk.
Gebruik zelf ook gewoon DOT4 in de Golf en die remmen worden ook 500 graden
Ja, geen olie van de action natuurlijkquote:Op donderdag 29 januari 2015 16:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Een goede remvloeistof kan weldegelijk schelen. Ik heb altijd SRF erin.
SRF is ook wel weer het andere uiterste. Maar het gaat om zulke kleine hoeveelheden dat het natuurlijk geen drol uitmaakt. Gewoon ieder jaar verversen en het zal daar iig nooit aan liggen.quote:Op donderdag 29 januari 2015 17:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, geen olie van de action natuurlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |