abonnement Unibet Coolblue
pi_145300755
Hier weer verder met alles over de Nürburgring!

Touristenfahrten:
Zelf rijden met je auto over de legendarische Nordschleife van de Nürburgring.
Heb je geluk, zit er ook nog een *gratis* de GP-Strecke aan vast. Dit komt maar enkele keren per jaar voor, meestal voor of na een VLN race.
Een rondje kost ¤ 26,-.
Er zijn ook meerdere rondes tegelijk te koop waarbij je minder betaald per ronde.

Openingstijden:
http://www.nuerburgring.d(...)en-nordschleife.html

Wil je zelf rijden?
Lees eerst de Safety Leaflet.

Races
Op "de Ring" worden ook nog vele races verreden. Formule 1, auto's, motoren en zelfs vrachtwagens bezoeken de GP-Strecke en/of Nordschleife om de beker bij de finishlijn trachten op te eisen.

RCN, ofwel Rundstrecken Challenge Nürburgring is een raceklasse voor diverse auto's waar veel amateur teams mee doen. Beperkte budgetten en voornamelijk veel lol zijn de hoofdmoot, maar het gaat er wel serieus aan toe. RCN wordt enkele op de Nordschleife verreden met uitzondering van de laatste race van het jaar. Dan worden de GP-Strecke en Norscheleife gekoppeld.

VLN, oftewel Veranstaltung Langstreckenrennen Nürburgring bestaat uit vele professionele raceteams. Een standaard VLN race duurt 4 uur. Eenmaal per jaar wordt een 6 urige race georganiseerd en nog eens een maal per jaar (dit jaar met Pinksteren) wordt een 24uurs race georganiseerd. Dit 4 daagse evenement is een flink spektakel waarbij bezoekers als een week voor de race aanwezig zijn op en rond de Ring. De bekende kijkplekken zijn omgedoopt tot campings en je hoort zo'n 24uur per dag overal muziek.

Meer info? PM een van de bekende Ring gangers van FOK! of bekijk de site van een Nederlandse Ring-fanaat: http://www.ring-world.nl.

Zoek je foto's van jezelf? Hier vind je een lijst van de meest bekende fotografen.
pi_145301202
Over het eerdere ongeval: Het waren twee Finnen die het wel overleefd hebben, maar met zware brandwonden naar het ziekenhuis vervoerd zijn.

quote:
Nürburg/Adenau (dpa/lrs) - Bei einer Touristenfahrt am Nürburgring sind am Montagabend zwei Motorsportfans aus Finnland schwer verletzt worden. Wie die Polizeiinspektion Adenau am Dienstag mitteilte, überschlug sich der Wagen gegen 18.40 Uhr auf der Nordschleife des Nürburgrings nach einem Aufprall auf die Leitplanke, fing Feuer und brannte völlig aus. Fahrer und Beifahrer konnten zwar schnell aus dem Fahrzeug befreit werden, erlitten aber schwere Verbrennungen und mussten ins Krankenhaus gebracht werden. Sie fuhren nach einem SWR-Online-Bericht einen Sportwagen mit 400 PS, der völlig zerstört wurde. Auch die Fahrbahndecke sei erheblich in Mitleidenschaft gezogen worden.
Bron: http://www.welt.de/region(...)uf-Nuerburgring.html
pi_145301428
90.000 euro schade is niet mis
pi_145301843
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 17:52 schreef RolStaart-Beer het volgende:
90.000 euro schade is niet mis
BBQ corner part deux... Lijkt mij dat de heren zich momenteel geen zorgen maken om de centen. Bijzaak.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_145301855
Aan de 4 bandensporen te zien is hij halverwege de bocht gaan schuiven en zijwaarts de buitenste vangrail in gegleden, teruggekaatst en over de kop gevlogen.

De bestuurder zal de ESP misschien uitgeschakeld hebben gehad?
pi_145301996
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 17:28 schreef Niek. het volgende:

Ik vraag me af of de meeste (gebruikelijke) verzekeringen een dergelijk iets dekken.
Dat hangt van jouw verzekering af. Mijn verzekering die ik had met de Porsche dekte schade op de NS en men wist overigens ook dat ik daar vaak reed. Mijn huidige verzekering dekt het volgens mij ook, maar heb ik nooit gecontroleerd. Als het risico dat je jezelf dood rijdt, of zwaar gewond je niet afschrikt, dan gaat geld dat natuurlijk ook niet doen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_145302136
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 18:05 schreef pvdplanet het volgende:

De bestuurder zal de ESP misschien uitgeschakeld hebben gehad?
Alles is mogelijk. Als er een flink oliespoor loopt kun je ook met ESP volstrekt kansloos raken. Maar het kan natuurlijk ook overmoed zijn geweest, mechanische pech, enz.

Het is zuur, al herken je vaak de auto's die tegen de vangrail aan staan aan eerder idioot gedrag op de baan.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_145302363
Over oliespoor gesproken:


Golf reed waarschijnlijk z'n carter stuk 'bottomed out'
pi_145598778
Zaterdag open van 8:00 tot 19:00 met mooi weer (18 graden, meest zonnig)

Op naar de Eifel
pi_145600556
Wellicht dat ik er zaterdag ook even ben...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_145643389
1/2 november gaan we weer

pi_145705902
Zaterdag 6:00 uur vertrokken en net voor 9:00 bij de ingang. Het wegdek was nogal vochtig, effe een rondje geprobeerd en het was echt te glad.

Rond 10:30 was het redelijk opgedroogd en 2 ronden kunnen doen, stond bijna bij de slagboom en de boel werd gesperd. Vervolgens alleen maar sperrungen, dus tot 15:45 bij Adenauer Forst in de zon gezeten.

Daarna heeft vrouwlief 3 rondjes gedaan in de volle drukte, was een mooie oefening om goed op te letten en toch lijnen proberen te rijden. Tegen 18:00 zelf nog 2 ronden gedaan en vlak voor tijd ging de boel weer dicht.

Daarna lekker gegeten bij Hotel zur Ahrbogen (in de gefahrliche Kurve)

Rond 21:00 reden we weg, en na een kilometer of 5 brak de pook van de shortshifter met een harde knal waardoor de auto in de (gelukkig) 3e versnelling bleef staan. 300 kilometer lang maximaal 90km/u en 4000 toeren gereden om thuis te komen, dat was geen fijne ervaring. Nou ja, alles beter dan de reisverzekering moeten bellen. Gelukkig hadden we oordopjes mee want de herrie was ondraagbaar :N

Net alles goed bekeken, er blijkt niets meer van het stangenstelsel meer onder de auto te hangen. De bende zal wel van te zwak Russisch aluminium gemaakt zijn of zo. :(

Om dit op te lossen bestel ik wel een stel originele schakelstangen bij de BMW dealer en combineer die met een Z3M stakelarm, welke een stuk korter schakelt en wel heel blijft.



  zondag 19 oktober 2014 @ 19:32:00 #14
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_145708529
Wat voor shortshifter zat er in dan?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_145709108
Geen idee, kon 'm nergens op het net vinden. De pook bestaat uit 2 delen, onder en boven deze plaat. Deze zitten in elkaar geschroefd, en precies daar is het gebroken. De schakelstang is als gevolg daarvan ook op de grond beland.

Ik heb zojuist aan de hand van de onderdelentekening alles wat er mist om het naar origineel terug te brengen besteld via Duitse originalteile webshops, incl Z3M arm met kortere schakelwegen.
Totaal 205 euro :')

Ebay.de had niets compleet in aanbod, en vaak zit er al speling in en kan je alsnog delen nabestellen.
  zondag 19 oktober 2014 @ 21:02:24 #16
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_145712973
Valt weer mee dus :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_146117895
En de ring is weer overgenomen :')

http://www.allgemeine-zei(...)d-pfalz_14734730.htm

Nu dus voor tweederde in Russische handen :')
pi_146118365
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 16:57 schreef RolStaart-Beer het volgende:
En de ring is weer overgenomen :')

http://www.allgemeine-zei(...)d-pfalz_14734730.htm

Nu dus voor tweederde in Russische handen :')
Hmmm... Dat klinkt niet goed.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 2 november 2014 @ 11:03:34 #19
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_146209309
idd.

Russische miljardair koopt Nürburgring

quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 17:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hmmm... Dat klinkt niet goed.
Why not?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_146209517
quote:
14s.gif Op zondag 2 november 2014 11:03 schreef Sounddragon het volgende:

Why not?
Dit soort partijen vormen een risico.

Dat is al gebleken toen er zonodig een pretpark van gemaakt moest worden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 2 november 2014 @ 12:38:17 #21
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_146211193
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 11:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dit soort partijen vormen een risico.

Dat is al gebleken toen er zonodig een pretpark van gemaakt moest worden.
Jah, dat is geheel in lijn met de protesten vooraf ook prachtig gefaald als ik me niet vergis... je koopt een circuit, geen kermisbende.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 2 november 2014 @ 13:04:49 #22
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_146211862
quote:
14s.gif Op zondag 2 november 2014 12:38 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Jah, dat is geheel in lijn met de protesten vooraf ook prachtig gefaald als ik me niet vergis... je koopt een circuit, geen kermisbende.
Wellicht dat het zonder kermismeuk kan als ze er een groot hek omheen zetten en elke toeschouwer 15 euro entree vragen.
Wie dit leest is gek
pi_146212737
quote:
99s.gif Op zondag 2 november 2014 13:04 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Wellicht dat het zonder kermismeuk kan als ze er een groot hek omheen zetten en elke toeschouwer 15 euro entree vragen.
hoeveel toeschouwers moeten er wel niet komen om een extreem lang hek te bekostigen? Om maar te zwijgen over de kosten van controleurs en kaartverkopers. En hoeveel bezoekers zouden er overblijven als je ze daar voor laat betalen?
  zondag 2 november 2014 @ 13:44:07 #24
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_146212806
Geen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 2 november 2014 @ 20:52:11 #25
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_146228702
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 13:40 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

hoeveel toeschouwers moeten er wel niet komen om een extreem lang hek te bekostigen? Om maar te zwijgen over de kosten van controleurs en kaartverkopers. En hoeveel bezoekers zouden er overblijven als je ze daar voor laat betalen?
Precies, dat gaat ook niet uit.
Het hele concept is structureel verliesgevend en gedoemd te verdwijnen in deze vorm.
Want als de toeschouwers niet betalen zullen de rijders het moeten doen maar ook dan geldt dat ze niet meer zullen komen, want te duur.
Wie dit leest is gek
pi_146252130
Zaterdag 15 november maar weer eens die kant op voordat die Rus de kans krijgt er een bende van te maken
pi_146264187
Als je wilt gaan kijken op de Ring, kost dat dan ook geld of is dat gratis?
There is a time of cumming and going.
pi_146264413
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 19:10 schreef Oceanview het volgende:
Als je wilt gaan kijken op de Ring, kost dat dan ook geld of is dat gratis?
Hartstikke gratis
pi_146264610
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 19:14 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Hartstikke gratis
En wat vinden jullie goede spotplaatsen?
Of youtube komt de bocht met de zandvlakte heel vaak voor, lijkt mij ook een mooie.
There is a time of cumming and going.
pi_146264789
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 19:18 schreef Oceanview het volgende:

[..]

En wat vinden jullie goede spotplaatsen?
Of youtube komt de bocht met de zandvlakte heel vaak voor, lijkt mij ook een mooie.
voor de eerste keer een fijne plek. bij de waldweg is een mooi plekje ook, vooralals er op het F1 circuit ook een event is, daar heb je ook mooi zicht over. en de ingang is ook leuk, maar daar gaat het natuurlijk niet hard.
pi_146264838
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 19:18 schreef Oceanview het volgende:

[..]

En wat vinden jullie goede spotplaatsen?
Of youtube komt de bocht met de zandvlakte heel vaak voor, lijkt mij ook een mooie.
Adenauer Forst _O_

http://www.nurburgringexp(...)leife_Adenauer_Forst
pi_146265073
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 19:21 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

voor de eerste keer een fijne plek. bij de waldweg is een mooi plekje ook, vooralals er op het F1 circuit ook een event is, daar heb je ook mooi zicht over. en de ingang is ook leuk, maar daar gaat het natuurlijk niet hard.
De ingang lijkt mij alleen mooi voor het geluid
quote:
Top bedankt!
There is a time of cumming and going.
pi_146650086
Blijft morgen niet droog maar we gaan toch die kant op

11 rondjes nog weg te branden...
  vrijdag 14 november 2014 @ 16:25:40 #35
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_146650250
Veel succes!
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_146650349
Ik ga er waarschijnlijk de 23e heen, maar niet om over het circuit te racen maar om het mountainbikeparcour eromheen te doen :Y
People assume too much.
  vrijdag 14 november 2014 @ 16:30:45 #37
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_146650448
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 16:28 schreef very het volgende:
Ik ga er waarschijnlijk de 23e heen, maar niet om over het circuit te racen maar om het mountainbikeparcour eromheen te doen :Y
Dan nog meer succes :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_146650642
Met de fiets de baan over? damn, moet er niet aan denken :P
pi_146651049
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 16:35 schreef bietelboer het volgende:
Met de fiets de baan over? damn, moet er niet aan denken :P
De baan zelf over (nordschleiffe + gp-circuit) ga ik ook doen, maar dat is pas in juli volgend jaar, en dat doe ik op de racefiets :)
Nu ga ik het mountainbikeparcour op wat een beetje om het circuit heen ligt.

Filmpjes:

People assume too much.
pi_146651057
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 november 2014 16:30 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dan nog meer succes :D
Thanks :D
People assume too much.
pi_146651284
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 16:46 schreef very het volgende:

[..]

De baan zelf over (nordschleiffe + gp-circuit) ga ik ook doen, maar dat is pas in juli volgend jaar, en dat doe ik op de racefiets :)
Nu ga ik het mountainbikeparcour op wat een beetje om het circuit heen ligt.

Filmpjes:

Daar zitten ook flinke hoogte verschillen in zeg, succes!
pi_146652059
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 16:53 schreef bietelboer het volgende:

[..]

Daar zitten ook flinke hoogte verschillen in zeg, succes!
I know... 17% omhoog in sommige gevallen :{
People assume too much.
  vrijdag 14 november 2014 @ 18:09:50 #43
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_146654110
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 17:12 schreef very het volgende:

[..]

I know... 17% omhoog in sommige gevallen :{
Je start in Adenau denk ik?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_146662556
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 16:35 schreef bietelboer het volgende:
Met de fiets de baan over? damn, moet er niet aan denken :P
Is leuk hoor. Gaat alleen niet zo snel (ja, in het begin wel (96 km/u geklokt op de fiets), maar vanaf ex-muhle...) natuurlijk.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_146664189
Mijn vriend heeft ook al 2 keer de Nordschleife gelopen en nadat hij de Nordschleife gelopenhad het eerste jaar (ik geloof 2012), zijn we nog naar Hohhe Acht gelopen, om te kijken naar het belachelijke stijgingspercentage wat hij daar voor zijn kiezen kreeg.

En ja, toen waren ze al aan het fietsen, sommigen bezig met de 24 uurs race (in team verband). Fietsen kon je het eigenlijk bijna niet meer noemen, zo langzaam ging dat :o _O_
pi_146673448
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 18:09 schreef daNpy het volgende:

[..]

Je start in Adenau denk ik?
Uitkijken dan dat hij boven aan de bult niet in die knik naar links er uit vliegt met koude banden :{w
Wie dit leest is gek
pi_146675204
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2014 21:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Is leuk hoor. Gaat alleen niet zo snel (ja, in het begin wel (96 km/u geklokt op de fiets), maar vanaf ex-muhle...) natuurlijk.
Holy shit, 96km/h?! :o
  zaterdag 15 november 2014 @ 20:06:45 #48
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_146689779
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 november 2014 10:19 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Uitkijken dan dat hij boven aan de bult niet in die knik naar links er uit vliegt met koude banden :{w
topic gelezen?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_146690027
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 20:06 schreef daNpy het volgende:

[..]

topic gelezen?
een fiets heeft smalle banden
Wie dit leest is gek
  zaterdag 15 november 2014 @ 20:24:05 #50
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_146690296
Hij gaat op de mtb.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_146693622
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 12:00 schreef bietelboer het volgende:

Holy shit, 96km/h?! :o
En toch is dat minder spannend dan vol met de auto daar naar beneden... Terwijl je relatief gezien harder gaat.

Het is daar natuurlijk wel breed voor een fietspad. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_146694259
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 november 2014 20:15 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

een fiets heeft smalle banden
Mijne niet hoor...althans mijn MTB niet :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 18:09 schreef daNpy het volgende:

[..]

Je start in Adenau denk ik?
Ben er nog nooit geweest met de fiets...dus wat handig is met parkeren en beginnen moet ik nog even uitvogelen :{
People assume too much.
  zaterdag 15 november 2014 @ 22:24:38 #53
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_146694395
Ik weet niet of je een regelmatige MTBer bent maar het stuk van Adenau naar Hohe Acht is veruit het aller, aller zwaarst. Dat is een lange tijd alleen maar klimmen.
Wij hebben er 2,5u over gedaan geloof ik, met een groep fiets-noobs :X (en mensen die alleen maar lopen omdat ze geen conditie hebben |:(

Daarna werd het voor ons pas leuk, maar na Nürburg is het ook weer ff (lang, niet heel steil) klimmen naar Adenauer Forst. Vanaf daar weer bergaf naar Adenau.

Wel leuk om te doen. We kwamen ook anderen tegen en die dede over de complete ronde een paar uurtjes ofzo :X
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_146694492
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 22:24 schreef daNpy het volgende:
Ik weet niet of je een regelmatige MTBer bent maar het stuk van Adenau naar Hohe Acht is veruit het aller, aller zwaarst. Dat is een lange tijd alleen maar klimmen.
Wij hebben er 2,5u over gedaan geloof ik, met een groep fiets-noobs :X (en mensen die alleen maar lopen omdat ze geen conditie hebben |:(

Daarna werd het voor ons pas leuk, maar na Nürburg is het ook weer ff (lang, niet heel steil) klimmen naar Adenauer Forst. Vanaf daar weer bergaf naar Adenau.

Wel leuk om te doen. We kwamen ook anderen tegen en die dede over de complete ronde een paar uurtjes ofzo :X
Ik ben relatief nieuw in het mountainbiken, maar doe al wel een tijdje wielrennen, dus conditie is redelijk en kracht in benen ook wel. Desalniettemin heb ik niet al te hoge verwachtingen van mezelf en zal ik ook wel stukjes lopen haha
People assume too much.
pi_146694496
WK wielrennen is er toch eens gehouden? Flink afzien, lijkt me
  zaterdag 15 november 2014 @ 22:29:26 #56
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_146694552
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 22:27 schreef very het volgende:

[..]

Ik ben relatief nieuw in het mountainbiken, maar doe al wel een tijdje wielrennen, dus conditie is redelijk en kracht in benen ook wel. Desalniettemin heb ik niet al te hoge verwachtingen van mezelf en zal ik ook wel stukjes lopen haha
Ja dan reken maar op flink wat pittigheid. Vooral het eerste stuk is alleen maar klimmen, en vaak meer als de baan omdat je tegen de naastgelegen berg omhoog fietst.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 15 november 2014 @ 22:29:41 #57
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_146694566
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 22:27 schreef RolStaart-Beer het volgende:
WK wielrennen is er toch eens gehouden? Flink afzien, lijkt me
Elk jaar Rad am Ring, 24u race op wielrenfietsen in de VLN variant.
Collega van me heeft vorig jaar meegedaan, ook 97km/h op zijn klok gehaald en een uurtje over 1 rondje gedaan :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_146694700
Ze moeten eens om het extremer te maken steilstrecke open gooien voor de fietsers. Dan sloop je helemaal je benen 8)7
pi_146694821
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 22:33 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Ze moeten eens om het extremer te maken steilstrecke open gooien voor de fietsers. Dan sloop je helemaal je benen 8)7
Bij rad am ring was deze dit jaar opengesteld... Weinig animo voor. ;)

Ik heb het ooit te voet gedaan. Ook pittig.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 15 november 2014 @ 22:52:33 #60
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_146695397
Ik met de brommer. Met 2 man erop ging ie niet meer omhoog, ook niet zig zaggend :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_146695442
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 22:29 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ja dan reken maar op flink wat pittigheid. Vooral het eerste stuk is alleen maar klimmen, en vaak meer als de baan omdat je tegen de naastgelegen berg omhoog fietst.
Jij hebt al wat ervaring daar dus?
Weet jij waar je het beste kan parkeren en beginnen? En niet omdat ik erg bang ben, maar over hoeveel klimmen hebben we het? :) degene met wie ik ga heeft zelf halve slicks onder zijn fiets (deze), en met flink klimmen is goed profiel wel prettig natuurlijk
People assume too much.
pi_146695528
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 22:52 schreef daNpy het volgende:
Ik met de brommer. Met 2 man erop ging ie niet meer omhoog, ook niet zig zaggend :D
Niet zo gek als ik dit zie haha


Ik hoorde over hellingen van 17%
People assume too much.
pi_146695911
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 22:55 schreef very het volgende:

[..]

Niet zo gek als ik dit zie haha
[ afbeelding ]

Ik hoorde over hellingen van 17%
Onderste stuk is 27%
pi_146696217
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 23:04 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Onderste stuk is 27%
Dat is aardig gek
People assume too much.
  zaterdag 15 november 2014 @ 23:19:07 #65
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_146696512
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 22:53 schreef very het volgende:

[..]

Jij hebt al wat ervaring daar dus?
Weet jij waar je het beste kan parkeren en beginnen? En niet omdat ik erg bang ben, maar over hoeveel klimmen hebben we het? :) degene met wie ik ga heeft zelf halve slicks onder zijn fiets (deze), en met flink klimmen is goed profiel wel prettig natuurlijk
Ik geloof dat we er 6 uur over hebben gedaan als ik me het goed herinner.

Dit is wat ik er toendertijd over heb geschreven in een verslagje :P

quote:
Op zaterdag stond er wederom een rondje Ring op het programma, maar dan met de mountainbike. Keurige fietsen gehuurd, veel beter dan in de Ardennen, en op naar Bergwerk om vanuit daar gelijk op te klimmen naar Hohe Acht. Voor ons als vrijwel allemaal ongeoefende fietsers een bijzonder pittige klim met de nodige stops en stukjes lopen om omhoog te kunnen komen. In de Caroussel gestopt voor een wat langere pauze en daarna "nog een klein stukje omhoog" naar Hohe Acht. Tot aan hier vond ik het ook niet echt een succes en erg, erg zwaar.
In het traject na Hohe Acht werd dit ruimschoots goed gemaakt, toen kon de pret beginnen met afdalingen, bochtjes, los zand, gravel en toch wel zwaar zand. Uiteraard moest er hier en daar nog wat opgepept worden met "nog een klein stukje omhoog" om in Nurburg aan te komen voor een lunch. Een goede pasta naar binnen gewerkt voor de energie en weer verder... maar dat viel ff tegen :X
Enorm zadelpijn bij het her-opstappen na de lunch maakte de rit niet prettiger. Tussen T13 en Hatzenbach vervolgde we onze trip tot we in de Fuchsrohre weer flink omhoog mochten peddelen. Vanaf daar was het nog maar een kort stukje tot Breidscheid en hebben we een heel rondje afgelegd op het MTB-1 trail 8-)
Waar je het beste kan beginnen weet ik niet. Als ongeoefende fietser is het wel leuker om te starten op Brünnchen en je op te laten pikken in Adenau :P
Maar dan mis je wel een gaaf stukje Hohe Acht en Wippermann.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_146696825
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 22:27 schreef RolStaart-Beer het volgende:
WK wielrennen is er toch eens gehouden? Flink afzien, lijkt me
In 1978

op 7:50 Adenau.
14:13 Carrousel

Ze reden 273km. Dat is 13 rondjes?

Plaats Renner Land Tijd
1 Gerrie Knetemann Nederland 7 uur 32 min. 4 sec.
2 Francesco Moser Italie
3 Jörgen Marcussen Denemarken
4 Giuseppe Saronni Italie
5 Bernard Hinault Frankrijk
6 Joop Zoetemelk Nederland
7 Valerio Lualdi Italië
8 Herman Van Springel België
9 André Dierickx België
10 Roger De Vlaeminck België



[ Bericht 10% gewijzigd door Nieuwschierig op 15-11-2014 23:40:06 ]
Wie dit leest is gek
pi_147156663
Verdomme kikkers op de Nordschleife!

  zondag 30 november 2014 @ 20:00:19 #68
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_147158958
Hehe, lekker vertaald :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_147570176
Helaas dit weekend gesloten door de sneeuw, wel genoeg te doen...

  donderdag 18 december 2014 @ 14:16:40 #70
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_147705463
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2014 21:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Is leuk hoor. Gaat alleen niet zo snel (ja, in het begin wel (96 km/u geklokt op de fiets), maar vanaf ex-muhle...) natuurlijk.
Dit jaar had ik 79,6 op de teller staan meen ik... Dat is best vlot op de racefiets. Wel echt ieder jaar een beleving, volgend jaar zeker weer :D.
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_147705847
quote:
14s.gif Op donderdag 18 december 2014 14:16 schreef jackson het volgende:

Dit jaar had ik 79,6 op de teller staan meen ik... Dat is best vlot op de racefiets. Wel echt ieder jaar een beleving, volgend jaar zeker weer :D.
Niet 97,6? Op die plek haalt iedereen wel ruim 90 als ze voluit gaan...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 18 december 2014 @ 15:57:28 #72
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_147708439
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 14:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

Niet 97,6? Op die plek haalt iedereen wel ruim 90 als ze voluit gaan...
Nee, ik zit op mijn teller rond de 80 daar steeds... Ik zet er niet extra voor aan overigens :).
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_147708773
quote:
14s.gif Op donderdag 18 december 2014 15:57 schreef jackson het volgende:

[..]

Nee, ik zit op mijn teller rond de 80 daar steeds... Ik zet er niet extra voor aan overigens :).
O, ok. Ja, ik wel... Eigenlijk wil ik over de 100, maar dat is mij niet gelukt. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 18:08:17 #74
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_149111570
Beste fokkers,

Ik zit er al tijden aan te denken een touristenfahrt op de nürburgring te doen.

Een half jaar geleden ofzo heb ik mijn verzekering opgebeld om te vragen of de touristenfahrten op de nürburgring gedekt worden. Diegene aam de telefoon zij toen van niet.

Maar, in de verzekeringspolis staat alleen dat bij wedstrijden en snelheidsritten de schade niet gedekt wordt. Bij touristenfahrten is het verboden de tijd op de nemen (dus is het geen snelheidsrit) en is er geen winnaar (dus is het geen wedstrijd). Kan ik daaruit opmaken dat ik wa verzekerd ben daar?

Ik zag in dit topic ook dat de autoverzekering van DS4 de nürburgring dekt. Is dat een speciale verzekering voor je / zijn Porsche? Of net zoiets als mijn verzekering, dat het niet uitgesloten is?

Verder vraag ik me af hoe het zit met slijtage van je auto. Overduidelijk ga ik daar niet rondracen. Dat lijkt me een buitengewoon snelle manier in de vangrail / op zijn kop te eindigen. Ik zou gewoon beheerst rijden en het circuit ervaren.

Is het dan ook zo dat na 1 a 2 rondjes je straatbanden en remmen weggesleept zijn? Ik rij (zoals iedereen eigenlijk al weet) in een diesel mondeo. Het ding stuurt voor een stationwagen geweldig, maar het is natuurlijk geen sportauto. Moet ik meteen naar de garage als ik terug in Nederland ben? Of valt de slijtage mee? Mijn auto (samen met mijn rijstijl) slijt de banden extreem snel weg. Ik zit nu aan mijn 3e set banden in ongeveer een half jaar. 1 set nieuwe zomerbanden, 1 set gebruikte zomerbanden met 6mm, en nu verslijten mijn winterbanden ook als een malle. Het is jammer als er qua kosten meteen 300 voor nieuwe banden bij komt.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 18:23:01 #75
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_149111929
Jij zou toch wegblijven uit PTA?

Wanneer ga je je aan je eigen belofte houden? :W :W
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_149112002
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 18:08 schreef NieuweNier het volgende:
Beste fokkers,

Ik zit er al tijden aan te denken een touristenfahrt op de nürburgring te doen.

Een half jaar geleden ofzo heb ik mijn verzekering opgebeld om te vragen of de touristenfahrten op de nürburgring gedekt worden. Diegene aam de telefoon zij toen van niet.

Maar, in de verzekeringspolis staat alleen dat bij wedstrijden en snelheidsritten de schade niet gedekt wordt. Bij touristenfahrten is het verboden de tijd op de nemen (dus is het geen snelheidsrit) en is er geen winnaar (dus is het geen wedstrijd). Kan ik daaruit opmaken dat ik wa verzekerd ben daar?
Ik weet dat Centraal Beheer het tegenwoordig expliciet uitsluit. Veel verzekeringen zijn er wat losser in, maar wel risicovol. Ik zou zeggen: een link naar de voorwaarden, dan kunnen we er iets over zeggen.

Bedenk overigens wel dat er gevallen zijn van dat het gedekt was, maar de verzekering de verzekerde persoon er wel uit flikkerde vanwege de claim.

quote:
Ik zag in dit topic ook dat de autoverzekering van DS4 de nürburgring dekt. Is dat een speciale verzekering voor je / zijn Porsche? Of net zoiets als mijn verzekering, dat het niet uitgesloten is?
Dat laatste. Ik was toen verzekerd bij VVAA (waar overigens niet iedereen verzekerd kan zijn). Dure verzekering, maar ze maakten in ieder geval geen probleem van rijden op de Ring.

quote:
Verder vraag ik me af hoe het zit met slijtage van je auto. Overduidelijk ga ik daar niet rondracen. Dat lijkt me een buitengewoon snelle manier in de vangrail / op zijn kop te eindigen. Ik zou gewoon beheerst rijden en het circuit ervaren.

Is het dan ook zo dat na 1 a 2 rondjes je straatbanden en remmen weggesleept zijn? Ik rij (zoals iedereen eigenlijk al weet) in een diesel mondeo. Het ding stuurt voor een stationwagen geweldig, maar het is natuurlijk geen sportauto. Moet ik meteen naar de garage als ik terug in Nederland ben? Of valt de slijtage mee? Mijn auto (samen met mijn rijstijl) slijt de banden extreem snel weg. Ik zit nu aan mijn 3e set banden in ongeveer een half jaar. 1 set nieuwe zomerbanden, 1 set gebruikte zomerbanden met 6mm, en nu verslijten mijn winterbanden ook als een malle. Het is jammer als er qua kosten meteen 300 voor nieuwe banden bij komt.
Ik moet altijd een beetje lachen om mensen die claimen in een dagje daar banden op te roken. Die doen het er dan om, of ze verzinnen het ter plekke. Ik reed er echt heel veel ronden met r-compound. Ik rij daar zeer snel rond, dus het is geen kwestie van niet hard genoeg gaan. Wat ik niet deed was zoveel mogelijk dwars gaan. Dan gaan de banden natuurlijk wel snel.

De Nordschleife is gewoon voor banden en remmen niet het meest zware circuit. Dan kun je beter naar Spa... ;)

Als jij er met verstand rondjes draait en niet te gek doet zal de auto het best kunnen hebben. Alleen: de zwakke plekken van de auto, inclusief onderhoudsachterstand, vallen wel op. Maar ook daar geldt: hoe normaler jij rijdt, hoe minder snel het een probleem vormt.

Zorg iig voor goede remvloeistof, voldoende vlees op de blokken en dat de schijven dik genoeg zijn. Remmen moeten het iig blijven doen. Door je remmen heen trappen op de Ring is heel naar. De vangrail is nl. in heel veel gevallen heel dichtbij.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 20:23:03 #77
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_149116011
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 18:25 schreef DS4 het volgende:
Ik weet dat Centraal Beheer het tegenwoordig expliciet uitsluit. Veel verzekeringen zijn er wat losser in, maar wel risicovol. Ik zo u zeggen: een link naar de voorwaarden, dan kunnen we er iets over zeggen.

Ik had inderdaad op Google gezocht, en er kwamen uitsluitingen voor de ANWB en Centraal Beheer verzekering.

Ik heb het een beetje vreemd gedaan via een tussenpersoon, dat was voor mij het goedkoopste. Op de website zie ik drie polissen:
http://ikrijverzekerd.nl/(...)-Personenauto-WA.pdf
http://ikrijverzekerd.nl/(...)-Personenauto-WA.pdf
http://www.ikrijverzekerd(...)ering-RV-0413-01.pdf

Ik heb eigenlijk geen idee welke voor mij van toepassing is :') , maar bij geen van de drie zie ik een clausule waarmee touristenfahrten uitgesloten worden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 18:25 schreef DS4 het volgende:
Bedenk overigens wel dat er gevallen zijn van dat het gedekt was, maar de verzekering de verzekerde persoon er wel uit flikkerde vanwege de claim.

Wauw, dat is wel vrij schandalig. Maar het lijkt me dat wanneer de schades echt hoog zijn je via een rechtzaak je gelijk wel kan krijgen toch? Ik bedoel als je het contract gewoon in je handen hebt dat het niet uitgesloten is...

Voor kleine zaken onder de ¤3000 zal ik het zowiezo uit eigen zak moeten betalen. Achteruit gaan in schadevrije jaren is als jongere niet goedkoop. Een maat had in mijn auto schade gereden aan een andere auto en wilde het via mijn verzekering regelen. Mijn huidige verzekering zou de maandpremie met ¤200 per maand omhoog gooien. Jaren lang. Andere verzekeraars zouden me überhaupt niet meer willen verzekeren. (Ze waren trouwens onwijs sportief. Ze hebben me heel vriendelijk te woord gestaan, en wilden met een tussenoplossing komen dat zij het voorschoten en ik het later binnen een jaar terug betaalde. Heel meelevend en meedenkend.)

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 18:25 schreef DS4 het volgende:
Dat laatste. Ik was toen verzekerd bij VVAA (waar overigens niet iedereen verzekerd kan zijn). Dure verzekering, maar ze maakten in ieder geval geen probleem van rijden op de Ring.

Een beetje off-topic, maar geinig dat de VVAA bij jou een dure verzekering is. Toen ik aan het prijs-vergelijken was, waren ze de helft van de prijs van mijn huidige (op de VVAA na goedkoopste) verzekering. Alleen ik werk niet in de zorg. Dus kan er geen gebruik van maken :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 18:25 schreef DS4 het volgende:
Ik moet altijd een beetje lachen om mensen die claimen in een dagje daar banden op te roken. Die doen het er dan om, of ze verzinnen het ter plekke. Ik reed er echt heel veel ronden met r-compound. Ik rij daar zeer snel rond, dus het is geen kwestie van niet hard genoeg gaan. Wat ik niet deed was zoveel mogelijk dwars gaan. Dan gaan de banden natuurlijk wel snel.

De Nordschleife is gewoon voor banden en remmen niet het meest zware circuit. Dan kun je beter naar Spa...
Kijk dat is goed nieuws. Ik hoef dus niet direct afscheid te nemen van mijn vrij dure Conti's, :) Het is TOTAAL niet mijn plan dwars te gaan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 18:25 schreef DS4 het volgende:
Als jij er met verstand rondjes draait en niet te gek doet zal de auto het best kunnen hebben. Alleen: de zwakke plekken van de auto, inclusief onderhoudsachterstand, vallen wel op. Maar ook daar geldt: hoe normaler jij rijdt, hoe minder snel het een probleem vormt.

Zorg iig voor goede remvloeistof, voldoende vlees op de blokken en dat de schijven dik genoeg zijn. Remmen moeten het iig blijven doen. Door je remmen heen trappen op de Ring is heel naar. De vangrail is nl. in heel veel gevallen heel dichtbij.
Ik denk dat je met het "niet te gek doen" de vinger op de zere plek legt. Een eerste ronde (of tientallen daarna trouwens) om de nürburgring rij je lijkt me niet heel hard. Dan is het meer het circuit leren kennen en ervoor zorgen dat je rechts blijft en anderen zo min mogelijk hindert.

Het lijkt me dat een turbo ofzo eerder boem doet als je constant volgas rijdt op de autobahn, topsnelheid, of telkens accelereren en remmen.

Remmen en vloeistoffen ga ik uiteraard laten nakijken door een professional. Vloeistoffen lijken me ook gewoon extreem belangrijk te laten checken. Een vloeistof lek is op de a2 niet heel dramatisch, maar op de nürburgring kan het de dood zijn van een motorrijder. Dat wil ik niet op mijn geweten hebben...
pi_149130028
Ben net toevallig de remmen rondom in de Ignis aan het vernieuwen. Had alles vorig jaar al compleet vervangen met OEM spul, daarna een aantal rondjes op de Ring gereden.

Ondanks het lage gewicht van de auto de schijven toen helaas krom gereden, wat nu op winterbanden en bij koude pas echt merkbaar is: de auto trekt alle kanten op bij hard remmen en de abs weet er geen raad mee.



Flinke kostenpost die eigenlijk niet nodig was geweest. Overigens gaan er nu wel schijven op die beter tegen hitte kunnen, maar de Ring zal de auto niet meer zien.

Als je als een tourist rijdt zal het overigens allemaal wel meevallen
  woensdag 28 januari 2015 @ 15:49:56 #79
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_149140798
Toch knap dat remblokken scheef af kunnen slijten.
Dan weet je meteen dat zo'n boodschappen wagentje van poppenspul is gemaakt en sportief rijden dus al out of the question is :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 28 januari 2015 @ 16:56:59 #80
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_149142798
Ik vind het eigenlijk best krom (pun intended) dat de remmen van je auto zo extreem krom kunnen trekken door normaal gebruik. Normaal gebruik als in je hebt ermee geremd maar niet na 5 rondjes de handrem erop gezet ofzo.

Bij een Alto oid zou je zoiets nog kunnen verwachten, maar voor de rest maakt Suzuki goede auto's. Dynamische auto's, aangepast voor de Europese markt en wegen.

Wanneer ik hard een bergpas naar beneden rij, is het hard remmen voor de bocht, en vol gas wanneer je eruit komt. En dat eindeloos herhalen. Dat lijkt me hetzelfde soort rem patroon als op de nürburgring, vol gas, vol remmen, vol gas, vol remmen, en zo door. De snelheden zijn natuurlijk minder hoog maar de koeling dus ook minder sterk. Het lijkt me redelijk vergelijkbaar. Heel iets anders ook dus dan je remmen continu een klein beetje ingedrukt houden op een berg afwaartse snelweg.

Je remmen worden dan natuurlijk heet. De velgen van mijn auto zijn dan oncomfortabel om aan te raken. De remmen zullen echt fatsoenlijk heet zijn. Maar er is niet snel fade in de remmen, en de schijven trekken niet krom.

Ik vind dat een auto dat aan moet kunnen. Natuurlijk slijt je je remblokken en banden sneller weg, en is je brandstof verbruik een minder dan een vierde van wat je verbruikt op de a2. Maar remmen horen niet krom te trekken en banden horen egaal te slijten...

(Het is wel kut trouwens om eerst van zo'n bergpas af te scheuren en dan gezellig voor een rood stoplicht te staan, op een helling, waardoor je je handrem toch moer gebruiken)
pi_149142876
Ignisjes zijn niet voor niets ingezet in rally's en de remsysteem op zich is fantastisch: bijten als een gek en veel gevoel.
De achterremmen zijn hetzelfde als die van de RX8.

Maar sportief rijden op de weg is iets anders dan het circuit
  woensdag 28 januari 2015 @ 17:11:16 #82
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_149143180
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 16:59 schreef pvdplanet het volgende:
Ignisjes zijn niet voor niets ingezet in rally's en de remsysteem op zich is fantastisch: bijten als een gek en veel gevoel.
De achterremmen zijn hetzelfde als die van de RX8.

Maar sportief rijden op de weg is iets anders dan het circuit
Haha van die RX8 remmen wist ik niet, maar zo'n ignis is dus inderdaad zeker niet alleen een boodschappen wagentje.

De nürburgring lijkt me eigenlijk ook niet heel rem intesief. Veel hoge snelheid stukken waar de remmen weer kunnen koelen.

Maar onafhankelijk daarvan is het toch weird dat de remmen krom trekken voordat ze gaan faden? Als ik mijn auto een tijdje misbruik komt er een moment waarop de remmen minder effectief worden. Eerst moet je steeds harder trappen, en na een tijdje blokkeren de wielen niet meer goed. Gewoon voetje op de vloer zo hard als je kan duwen en de abs gaat niet los. Dat is mijn teken van "oh shit beter even rustig doen". Dat is trouwens bij de meeste auto's zo.

Als het dan weer koelt (wat verassend lang duurt) is alles terug naar normaal. Het lijkt me toch dat er een soort marge is ingebouwd in de remmen? Dat ze niet na 1 keer koken naar de klote zijn?

Ik heb trouwens nooit langer dan een uur achter elkaar zo gereden. Misschien dat daardoor die ignis op zijn gat gegaan is...
  woensdag 28 januari 2015 @ 18:02:11 #83
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_149144578
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 16:59 schreef pvdplanet het volgende:
Ignisjes zijn niet voor niets ingezet in rally's en de remsysteem op zich is fantastisch: bijten als een gek en veel gevoel.
De achterremmen zijn hetzelfde als die van de RX8.

Maar sportief rijden op de weg is iets anders dan het circuit
Alleen zitten er op een Ignis rally 4 pots remtangen voorop en dubbelzuigers achter.
Of dacht je echt dat ze in het rally kampioenschap met stock tangen en blokken reden?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_149144660
De Ignis Sport heeft ABS, 109pk op 910 kilo, 253mm schijven voor en 258mm achter
Remmen: Blue Print (o.a. af fabriek op Honda/Lexus)

De MX-5 NB 1.6 heeft ABS, 110pk op 965 kilo, 255mm voor en 251mm achter
Remmen: Mintex grooved + Mintex blokken



Auto's zijn vergelijkbaar, de MX-5 doet 11 ronden achter elkaar zonder fading en de Ignis begint na 1 ronde al te stinken.

Met dit in het achterhoofd lijkt het mij dat standaard remmen niet geschikt zijn voor circuitgebruik. De set van de Ignis was zelfs duurder dan die van de MX-5 en Blue Print is van de Febi-Bilstein groep, dat is echt geen troep.

De gegroefde remmen voeren de hitte gewoon beter af en de blokken zijn beter bestand tegen langdurig misbruik. Ze bijten wat minder op de openbare weg maar heb daar verder geen last van.

De Subaru (is weg) en BMW hebben ook gegroefde remmen, daar nooit problemen mee gehad.



  woensdag 28 januari 2015 @ 18:11:37 #85
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_149144804
Geheel off topic, maar die ignis lijkt me dan eigenlijk best een geinig bakje.

109 pk op 910 kilo is best netjes voor dat caliber auto. Beter dan de meeste nieuwe kleine auto's en lease hokken.
pi_149145002
Was rond 2005 de goedkoopste nieuwe GTI in Nederland. Het motortje (1.5 VVTi) trekt vanaf stationair als een gekke en bij 4500 gaat de nokkenas op scherp en krijg je nog een klein schopje in de rug (Recaro stoelen standaard)
Rijdt gemiddeld 1 op 15.5 maar er moet wel 98 in.

Nadeel: geen tractie bij nat weer en je zit nogal hoog op de bok. De onderdelen zijn wel lastig te vinden of er moet speciaal spul in (Iridium bougies a 30 euro per stuk)

Deze komt uit Duitsland, ze vroegen 5750 en we hebben er 4100 uit onderhandeld. De remmen waren op (vandaar de nieuwe destijds) en er zaten geen boekjes bij.

  woensdag 28 januari 2015 @ 18:19:45 #87
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_149145038
Gaat lekker dat editten van een post :?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 28 januari 2015 @ 18:20:49 #88
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_149145075
Gaat lekker dat editten van een post :?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 28 januari 2015 @ 18:23:56 #89
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_149145167
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 16:59 schreef pvdplanet het volgende:
Ignisjes zijn niet voor niets ingezet in rally's en de remsysteem op zich is fantastisch: bijten als een gek en veel gevoel.
De achterremmen zijn hetzelfde als die van de RX8.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 18:05 schreef pvdplanet het volgende:
De Ignis Sport heeft ABS, 109pk op 910 kilo, 253mm schijven voor en 258mm achter
Remmen: Blue Print (o.a. af fabriek op Honda/Lexus)

Auto's zijn vergelijkbaar, de MX-5 doet 11 ronden achter elkaar zonder fading en de Ignis begint na 1 ronde al te stinken.
quote:
remmen:
Voorzijde: Brembo / φ300mm (gravel) φ355mm (asfalt)
Achter: Brembo / φ278mm
remklauw
Voorzijde: Brembo / 4-zuiger
Achter: Brembo / 2-zuiger
Bron: http://rally.hu/cikk.php?id=26413
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_149164670
Je vergeet Groep N waar alleen de remblokken en remleidingen zelf mogen worden gekozen

pi_149165158
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 18:25 schreef DS4 het volgende:
De Nordschleife is gewoon voor remmen niet het meest zware circuit.
Misschien niet het meest zware, en het zal ook aan je ervarenheid liggen, maar je remmen krijgen het aardig voor hun kiezen daar hoor
People assume too much.
pi_149165551
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 11:21 schreef very het volgende:

Misschien niet het meest zware, en het zal ook aan je ervarenheid liggen, maar je remmen krijgen het aardig voor hun kiezen daar hoor
Zwaarder dan in het verkeer ja... ;)

Wat natuurlijk vaak een probleem is dat men angstig wordt en het rempedaal niet meer los laat. Dan is die flikkerse bende natuurlijk erg snel over de kook. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 29 januari 2015 @ 16:43:34 #93
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_149174777
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 11:02 schreef pvdplanet het volgende:
Je vergeet Groep N waar alleen de remblokken en remleidingen zelf mogen worden gekozen

[ afbeelding ]
Klopt idd, je mag zelfs geen grotere blokken monteren (mocht dat passen) :X
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_149174822
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 16:43 schreef daNpy het volgende:

[..]

Klopt idd, je mag zelfs geen grotere blokken monteren (mocht dat passen) :X
Remvloeistof mag dan weer wel.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 29 januari 2015 @ 16:46:08 #95
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_149174864
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 16:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Remvloeistof mag dan weer wel.
Ik denk niet dat dat een probleem is eigenlijk.
Gebruik zelf ook gewoon DOT4 in de Golf en die remmen worden ook 500 graden :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_149174908
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 16:46 schreef daNpy het volgende:

Ik denk niet dat dat een probleem is eigenlijk.
Gebruik zelf ook gewoon DOT4 in de Golf en die remmen worden ook 500 graden :)
Een goede remvloeistof kan weldegelijk schelen. Ik heb altijd SRF erin.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 29 januari 2015 @ 17:41:23 #97
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_149176400
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 16:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Een goede remvloeistof kan weldegelijk schelen. Ik heb altijd SRF erin.
Ja, geen olie van de action natuurlijk ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_149176463
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 17:41 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ja, geen olie van de action natuurlijk ;)
SRF is ook wel weer het andere uiterste. Maar het gaat om zulke kleine hoeveelheden dat het natuurlijk geen drol uitmaakt. Gewoon ieder jaar verversen en het zal daar iig nooit aan liggen. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_149312939
Voor wie het interesseert: de remmerij van de Ignis heb ik ondertussen vervangen, inclusief een rondje verversen met ATE Superblue. Wat er af kwam was rijp voor de metaalbak.









De auto wordt alleen door mijn vrouw voor woon-werk gebruikt, zo kan het weer een paar vooruit.
  woensdag 18 februari 2015 @ 14:31:17 #100
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_149793238
Ik lees in de agenda op de website dat vanaf juni de ring niet meer open is voor "touristen fahrten"? Is de agenda nog niet bijgewerkt na die datum of is er iets speciaals aan de hand?
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')