abonnement Unibet Coolblue
pi_145281928
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 23:44 schreef djkoelkast het volgende:
Ik wilde een 9-3 cabrio nadat ik er een zag bij Wheeler Dealers. Het is een gewone 9-5 geworden en geen moment spijt. Mocht deze ingeruild worden wordt het sowieso weer een Zweed.

Voorheen altijd Citroën gereden, een paar weken een Renault 25 en een Subaru Legacy. Laatste was zeer betrouwbaar, maar erg dun op de weg, niks van comfort en ook niks bijzonders qua rijden.
pfoee, gelukkig dat ik niet de legacy gekocht had toen, wilde een legacy kopen om er een impreza wrx blok in te prutsen _O_
life happens while you're pusing the throttle.
  Moderator dinsdag 7 oktober 2014 @ 01:09:08 #52
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_145282029
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 01:03 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

pfoee, gelukkig dat ik niet de legacy gekocht had toen, wilde een legacy kopen om er een impreza wrx blok in te prutsen _O_
Het zijn auto's die je eigenlijk nooit laten staan, maar alles voelt gewoon dun aan. Van wegligging (en dan had die van mij nog brede banden) tot de deuren. Het is qua comfort gewoon helemaal niets bijzonders.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_145309834
Grappig, ik twijfel nu net tussen weer een 93 en een legacy
Voor de man met de hamer is ieder probleem een spijker.,
  Moderator dinsdag 7 oktober 2014 @ 22:23:43 #54
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_145313047
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:30 schreef kiekjesdief het volgende:
Grappig, ik twijfel nu net tussen weer een 93 en een legacy
Als je comfort en betrouwbaarheid wil neem je een 93
Wil je alleen betrouwbaarheid neem je een Legacy :P
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_145313135
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:30 schreef kiekjesdief het volgende:
Grappig, ik twijfel nu net tussen weer een 93 en een legacy
Subaru is ook echt een merk dat ik met potentiele Saabrijders associeer. Ook een eigenzinnig merk dat door de grote massa wordt gemeden en waarvan je de kwaliteiten pas echt gaat waarderen als je er één in je bezit hebt gehad.

Zo'n Legacy is kwalitatief wel ontzettend goed, qua comfort vind ik 'm zo slecht nog niet, maar qua afwerking is een Legacy een paar klasses minder dan welke Saab dan ook.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator dinsdag 7 oktober 2014 @ 22:37:17 #56
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_145313926
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 22:24 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Subaru is ook echt een merk dat ik met potentiele Saabrijders associeer. Ook een eigenzinnig merk dat door de grote massa wordt gemeden en waarvan je de kwaliteiten pas echt gaat waarderen als je er één in je bezit hebt gehad.

Zo'n Legacy is kwalitatief wel ontzettend goed, qua comfort vind ik 'm zo slecht nog niet, maar qua afwerking is een Legacy een paar klasses minder dan welke Saab dan ook.
Hij start, hij stopt, hij rijdt, maar meer is het niet hoor, een Legacy.
Die AWD heb je in Nederland ook nagenoeg niks aan. Misschien een ietsiepietsie meer wegligging in de bochten in de sneeuw? Wanneer hebben we hier nou sneeuw. Nee hoor, een Saab wint het sowieso qua comfort.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 22:41:22 #57
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_145314144
Koop anders een Saabaru.
Best of both worlds :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_145314462
Overigens rijd een Saab op zomerbanden perfect in de sneeuw :D met zo'n blok gewicht heb je echt geen winterbanden nodig :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_145314921
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 22:47 schreef delano.888 het volgende:
Overigens rijd een Saab op zomerbanden perfect in de sneeuw :D met zo'n blok gewicht heb je echt geen winterbanden nodig :P
Ligt er toch echt aan wat voor bandjes je er onder hebt liggen!

Ik heb voor de winter gewoonn16" staal
pi_145315025
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 22:55 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Ligt er toch echt aan wat voor bandjes je er onder hebt liggen!

Ik heb voor de winter gewoonn16" staal
Ik had afgelopen winter flut banden op de voorwielen, en nog is alles goed gegaan.

Vrijdag komen er 4 nieuwe zomer banden op, wel goede dus, dan kan ik weer ff door.
Winterbanden in Nederland, op een auto van 1400kg, vind ik echt verspilling.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 22:57:00 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145315036
Mocht er nog iemand een (andere) foto in/uit de OP willen hebben, dan graag voor morgenmiddag 15.00 uur, dan kan ik het nog aanpassen.

/HuishoudelijkeMededeling
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 22:59:54 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145315214
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 22:56 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ik had afgelopen winter flut banden op de voorwielen, en nog is alles goed gegaan.

Vrijdag komen er 4 nieuwe zomer banden op, wel goede dus, dan kan ik weer ff door.
Winterbanden in Nederland, op een auto van 1400kg, vind ik echt verspilling.
Ik laat de winterbanden lekker onder de Caab leggen, en die staat al in de garage, dus daar wordt sowieso niet veel meer mee gereden.

Moet alleen nog even velgen en winterbanden voor de rooie scoren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_145315269
Ik snap het echt niet waarom mensen dat doen, als je fatsoenlijke zomerbanden (dus niet yoko yoko merk) hebt, kom je daar die ene week sneeuw in Nederland ECHT wel mee door.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_145315373
Zomerbanden, of all season banden?

Je kan winterbanden dan onzin vinden, er zijn ook nog mensen die wel eens buiten Nederland komen...
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 23:03:42 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145315390
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 23:00 schreef delano.888 het volgende:
Ik snap het echt niet waarom mensen dat doen, als je fatsoenlijke zomerbanden (dus niet yoko yoko merk) hebt, kom je daar die ene week sneeuw in Nederland ECHT wel mee door.
Nou, ten eerste zit ik vrijwel altijd met m'n kind in de auto, ten tweede, als het in de winter gebeurt dat een van ons de Caab mee moet nemen, reken dan maar dat het behoorlijk winterweer is, want mijn man heeft een OV-kaart, dus als hij met de auto naar z'n werk moet dan ga ik zeker niet met kind glibberen.

Overigens hebben we winterbanden voor de Caab, die zaten eronder toen we hem kochten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_145315394
Moderne eisen der samenleving hè. Elk mogelijk risico tot in het minimaalste verkleinen, want ons leven moet eigenlijk totaal risicoloos zijn ;)
pi_145315404
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 23:03 schreef JohnB52 het volgende:
Zomerbanden, of all season banden?

Je kan winterbanden dan onzin vinden, er zijn ook nog mensen die wel eens buiten Nederland komen...
Dat is een goed punt inderdaad. Ik vind winterbanden onzin als je de hele winter binnen de grenzen blijft, anders zie ik je punt wel.

Maar ik blijf dus binnen de grenzen, dus bespaar me het geld :)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_145316021
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 23:03 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Dat is een goed punt inderdaad. Ik vind winterbanden onzin als je de hele winter binnen de grenzen blijft, anders zie ik je punt wel.

Maar ik blijf dus binnen de grenzen, dus bespaar me het geld :)
Och, ook in het buitenland zijn winterbanden in de meeste gevallen niet verplicht. Ook niet in Duitsland. Alleen als daar de omstandigheden écht winters zijn, dus als er sneeuw ligt. Dan wel.

Ik vind winterbanden ook onzin. "Vroeger" hoorde je hier niemand over, winterbanden zijn echt een hype van de laatste 10 jaar. De benaming zomerbanden en winterbanden zijn eigenlijk ook fout, want zomerbanden zijn gewoon banden die onder alle omstandigheden goed functioneren en niet specifiek zijn ontwikkelt om in de zomer te presteren. Winterbanden presteren niet per definitie beter in de winter, of onder de 7 graden, dat is een fabeltje, want winterbanden zijn eigenlijk specifiek "sneeuwbanden" en dus eigenlijk pas echt nuttig als er sneeuw ligt en op hun best rond het vriespunt, vrijwel alle temperaturen daarboven zijn ze niet veel beter dan de gewone zomerbanden.

Afijn, onder mijn Saab liggen gewoon zomerbanden. Helaas wel van het merk Apollo, schijnbaar had de vorige eigenaar geen geld over voor een fatsoenlijk merk banden.

Zodra deze versleten zijn ga ik voor een fatsoenlijk A merk band, want een goede band (zomer- of winter) vind ik wel belangrijk.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_145316066
Ach, is maar een eenmalige investering, en ik had geluk, rijke man die zijn Saab weg had gedaan, maar die velgen nog had liggen. ¤100 euro, want hij had er niks meer aan, pastte niet op zijn nieuwe auto, dacht ie...

Dus 4 bijna nieuwe Michelin Alpin's, ik was blij.
pi_145316106
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 23:16 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Och, ook in het buitenland zijn winterbanden in de meeste gevallen niet verplicht. Ook niet in Duitsland. Alleen als daar de omstandigheden écht winters zijn, dus als er sneeuw ligt. Dan wel.

Ik vind winterbanden ook onzin. "Vroeger" hoorde je hier niemand over, winterbanden zijn echt een hype van de laatste 10 jaar. De benaming zomerbanden en winterbanden zijn eigenlijk ook fout, want zomerbanden zijn gewoon banden die onder alle omstandigheden goed functioneren en niet specifiek zijn ontwikkelt om in de zomer te presteren. Winterbanden presteren niet per definitie beter in de winter, of onder de 7 graden, dat is een fabeltje, want winterbanden zijn eigenlijk specifiek "sneeuwbanden" en dus eigenlijk pas echt nuttig als er sneeuw ligt en op hun best rond het vriespunt, vrijwel alle temperaturen daarboven zijn ze niet veel beter dan de gewone zomerbanden.

Afijn, onder mijn Saab liggen gewoon zomerbanden. Helaas wel van het merk Apollo, schijnbaar had de vorige eigenaar geen geld over voor een fatsoenlijk merk banden.

Zodra deze versleten zijn ga ik voor een fatsoenlijk A merk band, want een goede band (zomer- of winter) vind ik wel belangrijk.
Ik had achter michelin, en voor blackstone oid (bagger), heb geluid op 1 van de 4 banden (geen idee welke) dus heb 4 nieuwe gekocht, deze:
http://www.bandenspotter.(...)95-60-r15-88v-10412/

En die gaan er vrijdag op. Voor 250 euro vind ik dat wel ok.
Schijnen aardig goede te zijn, dus neem aan dat ik daar voorlopig mee voorruit kan.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Moderator dinsdag 7 oktober 2014 @ 23:18:38 #71
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_145316109
Ik heb nog nooit winterbanden gehad. Je hebt in Nederland doorgaans ook geen sneeuwkettingen nodig.
Ik heb wel vorig jaar nieuwe banden genomen en het jaar ervoor de andere kant. Zijn gewone banden, wel goeie, maar geen speciale winter/zomer/all season en andere verkooppraatbanden.

Ik vind het ook geen pan, heb je van de zomer je mooie velgen en stalen krengen tijdens de winter.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_145316116
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 23:16 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

.

Afijn, onder mijn Saab liggen gewoon zomerbanden. Helaas wel van het merk Apollo, schijnbaar had de vorige eigenaar geen geld over voor een fatsoenlijk merk banden.

Zodra deze versleten zijn ga ik voor een fatsoenlijk A merk band, want een goede band (zomer- of winter) vind ik wel belangrijk.
Nou spreek je jezelf tegen ;)
pi_145316155
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 23:18 schreef djkoelkast het volgende:
Ik heb nog nooit winterbanden gehad. Je hebt in Nederland doorgaans ook geen sneeuwkettingen nodig.
Ik heb wel vorig jaar nieuwe banden genomen en het jaar ervoor de andere kant. Zijn gewone banden, wel goeie, maar geen speciale winter/zomer/all season en andere verkooppraatbanden.

Ik vind het ook geen pan, heb je van de zomer je mooie velgen en stalen krengen tijdens de winter.
Sneeuw kettingen zijn toch uberhaubt verboden in Nederland vanwege schade die je dan aan de weg kan maken?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_145316367
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 23:18 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Nou spreek je jezelf tegen ;)
Waarom spreek ik mezelf tegen dan? :P

Omdat ik m'n banden niet meteen vervang?

Of ik dat doe is afhankelijk van de ervaring met de banden in de praktijk. In de proefrit leken ze me niet heel erg slecht, maar als ze mij straks dagelijks toch te weinig grip en veiligheid leveren naar mijn zin dan koop ik alsnog 4 nieuwe banden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_145316470
Op droog zal t nog wel meevallen, maar in nat denk ik ronduit kut :P

Dan heb je nog n kleine maat met hoge wang, dat is in ieder geval al beter sturen dan 225/45/17 van een taiwanees C-merk...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')