Phooootoshop!!! Tenminste, dat lijkt me. Ook omdat niemand op de brug ook maar enigszins verbaasd omhoog lijkt te kijkenquote:
Lijkt mij ook een onhoudbare situatie en zoals iemand hierboven al zei is die baanverlenging echt weggegooid geldquote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:06 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Eelde gaat ergens de komende jaren wel omvallen is mijn idee.
Die nieuwe lijndiensten kunnen dit echt niet compenseren.
Bevolkingsdichtheid is gewoon te laag hier in het noorden om een structureel winstgevend vliegveld te runnen.
Geen photoshop! Het was Fleet week in San Francisco en de Blue Angles mochten spelen rondom San Francisco Bay. Reddit & Meer foto'squote:Op vrijdag 17 oktober 2014 03:56 schreef flipsen het volgende:
[..]
Phooootoshop!!! Tenminste, dat lijkt me. Ook omdat niemand op de brug ook maar enigszins verbaasd omhoog lijkt te kijken
De vlucht naar "Londen" (Southend Londen noemen is een behoorlijke stretch, maar op zich qua reistijd niet helemaal onredelijk vanuit het oosten vd stad) was aanvankelijk wel een succes. Volgende maand neem ik 'm weer, eens zien hoe vol 'ie dan is.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:06 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Eelde gaat ergens de komende jaren wel omvallen is mijn idee.
Die nieuwe lijndiensten kunnen dit echt niet compenseren.
Bevolkingsdichtheid is gewoon te laag hier in het noorden om een structureel winstgevend vliegveld te runnen.
Laag genoeg?quote:
quote:Een sportvliegtuig heeft vrijdag een noodlanding gemaakt op het strand van Katwijk.
Dat meldt de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM).
Het toestel, een Cessna-sportvliegtuig, moest een noodlanding maken vanwege een motorstoring.
"De piloot was de enige inzittende, en die maakt het goed", aldus een woorvoerder van de KNRM. "Hij heeft een rustig stukje strand opgezocht tussen Katwijk en Wassenaar en het toestel daar aan de grond gezet."
Politie, brandweer en ambulance zijn uit voorzorg opgeroepen, maar bleken niet in actie te hoeven komen. Het gaat om een vliegtuig dat rondvloog met een reclamesleep.
Altijd mooi om te zien, een vliegtuig dat een veilige noodlanding heeft gemaakt. Ben wel benieuwd hoe ze deze gaan wegkrijgen.. Op een trailer laden? Moet er wel iets aan de vleugels worden gedaan, of hoe gaat dat?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 17:55 schreef Iemand91 het volgende:
Sportvliegtuig maakt noodlanding op strand Katwijk
[..]
[ afbeelding ]
Gewoon 's avonds even achterop een vrachtauto zetten. Vliegveld Valkenburg ligt vlakbij en daar kun je dat ding wel weer de lucht in krijgen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 18:18 schreef MaxMark het volgende:
Altijd mooi om te zien, een vliegtuig dat een veilige noodlanding heeft gemaakt. Ben wel benieuwd hoe ze deze gaan wegkrijgen.. Op een trailer laden? Moet er wel iets aan de vleugels worden gedaan, of hoe gaat dat?
Ik zou zeggen: Storing verhelpen en als er niemand kijkt snel wegvliegen. Maar als ik zie hoe diep die wielen in het zand staan kan dat weleens makkelijker gezegd dan gedaan zijn.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 18:18 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Altijd mooi om te zien, een vliegtuig dat een veilige noodlanding heeft gemaakt. Ben wel benieuwd hoe ze deze gaan wegkrijgen.. Op een trailer laden? Moet er wel iets aan de vleugels worden gedaan, of hoe gaat dat?
De boel fixen en vanaf het strand, ofquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 18:18 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Altijd mooi om te zien, een vliegtuig dat een veilige noodlanding heeft gemaakt. Ben wel benieuwd hoe ze deze gaan wegkrijgen.. Op een trailer laden? Moet er wel iets aan de vleugels worden gedaan, of hoe gaat dat?
quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 22:29 schreef Thetallguy het volgende:
Het is Sand Air, die zijn wel wat gewend
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------quote:Orlando (AP) - It was pure theater, Disney World-style, as a simultaneous landing of two supersonic Concorde airliners drew crowds estimated at 35,000 to Orlando International Airport.
"It was successful beyond our dreams," said a Disney executive about the publicity event held as part of opening-month festivities for Epcot Center, the entertainment giant's new $800 million tourist attraction.
Two needle-nosed, aluminum-skinned aircraft - one originating in Paris and the other inLondon - screeched down within a split second of each other on parallel, 12,000-foot-long runways Monday afternoon before the throng of whistling, cheering spectators.
"We've never had anything like this. This is the first simultaneous landing of this aircraft," said John W. Lampl of British Airways.
The closest two Concordes had come to a simultaneous landing before was in 1976, when they touched down 70 seconds apart in Washington D.C., said Gordon Bassham of Air France.
"This is the closest you can come to it," said Bassham about Monday's landing.
Cloudy, threatening skies and strong, gusty winds posed no difficulty.
"The tower arranged it so we could talk to each other and see each other," said Capt. Jeremy Rendall, pilot of the British Airways flight which refueled in Washington before heading here.
"We saw each other about five minutes before coming down, and you saw the result," added Rendall.
Jacques Schwartz, captain of the Air France flight originating in Paris and stopping in New York, said:
"I've been flying since 1945, and this is the first time I've tried anything like this ... I liked it. I'd like to do it again soon.".
British Airways' Marketing Manager Malcolm H. Kendall said the two companies only considered the twin landing because "it was commercially profitable ... otherwise, we couldn't have done it."
The stork-beaked Concorde, which has a top speed of 1,400 mph at an altitude of 62,000 feet, normally flies only to New York and Washington D.C. in this country. The Concorde cost the British and French about $4 billion to develop and there are only 16 in existence.
Bringing two Concordes here at the same time was first proposed by Disney executive Dick Nunis, in charge of the Epcot project, part of which is an international exposition.
Most of the passengers paid their own way and came here to attend official opening ceremonies for the French and English pavilions at Epcot, Nunis said. But Disney paid some of the costs involved in bringing government VIPs and entertainers here.
It took about 1 hour and 25 minutes to fly from New York to Orlando.
Mooie foto van die Concorde'squote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag in de geschiedenis: Dit (1982) :
[ afbeelding ]
Simultaneous Concorde Landing Thrills Crowd At Orlando Airport
[..]
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
En los van 'geschiedenispost'; Victorville op 12 september. Geen PH-KCH en -KCI, die zijn dus volledig gesloopt.
(op meerdere foto's stonden een KLM MD-11 in de scrap area)
De overige drie (-KCK en -KCF achter elkaar met daarachter -KCG) staan nog onveranderd op dezelfde plaats.
(foto is klikbaar voor iets groter)
[ afbeelding ]
Van -KCC (In San Bernardino, Californië) en -KCA (Crestview, Florida) zijn geen nieuwe foto's opgedoken.
Garuda is top om mee te vliegen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:52 schreef Thetallguy het volgende:
Ook maar eens een vluchtje met de Garuda 777 geboekt, over twee weken. Je weet nooit hoe lang ze het volhouden op deze route en een widebody op zo'n klein stukje binnen Europa gebeurt ook niet zoveel. Terug met BA
En nog een foto; nu een van 10 oktober.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
En los van 'geschiedenispost'; Victorville op 12 september. Geen PH-KCH en -KCI, die zijn dus volledig gesloopt.
(op meerdere foto's stonden een KLM MD-11 in de scrap area)
De overige drie (-KCK en -KCF achter elkaar met daarachter -KCG) staan nog onveranderd op dezelfde plaats.
(foto is klikbaar voor iets groter)
Van -KCC (In San Bernardino, Californië) en -KCA (Crestview, Florida) zijn geen nieuwe foto's opgedoken.
Deze week is het dus de allerlaatste week voor de MD-11 en laatste Trijet in commerciële passagiersdienst.quote:Op maandag 13 oktober 2014 12:10 schreef Iemand91 het volgende:
Het is vandaag maandag 13 oktober en we gaan hiermee de een-na-laatste week in met een tri-jet in passenger service.
13 maal gaat er nog een naar Montreal en terug en eveneens 13 maal naar Toronto en terug. (inclusief de vlucht naar Toronto die momenteel onderweg is).
In totaal dus nog 52 reguliere vluchten en 3 laatste farewell vluchten en daarna is het over en uit.
De vluchten naar Montreal worden overgenomen door de A330; die naar Toronto door de A330 en 747.
http://byebyemd11.klm.com/quote:MD-11 CHALLENGE
Do you love winning, flying and the MD-11? Then you’ve come to the right place. You stand a chance of winning two tickets for the MD-11 Farewell Flight on 11 November. What do you have to do? Answer the 11 questions correctly and show us your most memorable MD-11 moment.
The main prize is two tickets for the MD-11 Farewell Flight on 11 November. Do you live outside the Netherlands? No problem. The main prize includes a return trip to Amsterdam and one night of accommodation. But there are also lots of daily prizes to be won. This includes scale models, a headrest cover from the very first flight, a simulator training and even MD-11 components, plus a whole lot more!
Iberia vliegt nog steeds met A340´s dagelijks naar Zuid Amerika, die zullen toch ook wel in de buurt komen?quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:03 schreef Iemand91 het volgende:
Overigens is dit een van de weinige A340's die de 100.000 uren heeft gehaald en er zullen waarschijnlijk ook niet heel veel meer volgen...
Mogelijk. Hun oudste A340's zijn van 1996 dus zo'n 2 jaar jonger.quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:05 schreef flipsen het volgende:
Iberia vliegt nog steeds met A340´s dagelijks naar Zuid Amerika, die zullen toch ook wel in de buurt komen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |