abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 16 oktober 2014 @ 23:02:25 #76
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_145622436


[ Bericht 100% gewijzigd door OEM op 17-10-2014 07:13:08 ]
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 03:56:47 #78
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_145627462
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 00:26 schreef Iemand91 het volgende:
MAAAAVERIIIICK!

[ afbeelding ]
Phooootoshop!!! Tenminste, dat lijkt me. Ook omdat niemand op de brug ook maar enigszins verbaasd omhoog lijkt te kijken 8-)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:13:55 #79
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_145628830
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 12:06 schreef El_Grando101 het volgende:

[..]

Eelde gaat ergens de komende jaren wel omvallen is mijn idee.

Die nieuwe lijndiensten kunnen dit echt niet compenseren.

Bevolkingsdichtheid is gewoon te laag hier in het noorden om een structureel winstgevend vliegveld te runnen.
Lijkt mij ook een onhoudbare situatie en zoals iemand hierboven al zei is die baanverlenging echt weggegooid geld :{
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:49:31 #80
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_145629560
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 03:56 schreef flipsen het volgende:

[..]

Phooootoshop!!! Tenminste, dat lijkt me. Ook omdat niemand op de brug ook maar enigszins verbaasd omhoog lijkt te kijken 8-)
Geen photoshop! Het was Fleet week in San Francisco en de Blue Angles mochten spelen rondom San Francisco Bay. Reddit & Meer foto's
pi_145630324
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 12:06 schreef El_Grando101 het volgende:

[..]

Eelde gaat ergens de komende jaren wel omvallen is mijn idee.

Die nieuwe lijndiensten kunnen dit echt niet compenseren.

Bevolkingsdichtheid is gewoon te laag hier in het noorden om een structureel winstgevend vliegveld te runnen.
;( De vlucht naar "Londen" (Southend Londen noemen is een behoorlijke stretch, maar op zich qua reistijd niet helemaal onredelijk vanuit het oosten vd stad) was aanvankelijk wel een succes. Volgende maand neem ik 'm weer, eens zien hoe vol 'ie dan is.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_145630854
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 00:26 schreef Iemand91 het volgende:
MAAAAVERIIIICK!

[ afbeelding ]
Er overheen? Laf :P
pi_145644297
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 10:40 schreef KomtTijd... het volgende:
Er overheen? Laf :P
Laag genoeg? :P



Sportvliegtuig maakt noodlanding op strand Katwijk
quote:
Een sportvliegtuig heeft vrijdag een noodlanding gemaakt op het strand van Katwijk.

Dat meldt de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM).
Het toestel, een Cessna-sportvliegtuig, moest een noodlanding maken vanwege een motorstoring.

"De piloot was de enige inzittende, en die maakt het goed", aldus een woorvoerder van de KNRM. "Hij heeft een rustig stukje strand opgezocht tussen Katwijk en Wassenaar en het toestel daar aan de grond gezet."

Politie, brandweer en ambulance zijn uit voorzorg opgeroepen, maar bleken niet in actie te hoeven komen. Het gaat om een vliegtuig dat rondvloog met een reclamesleep.
pi_145644884
quote:
Altijd mooi om te zien, een vliegtuig dat een veilige noodlanding heeft gemaakt. Ben wel benieuwd hoe ze deze gaan wegkrijgen.. Op een trailer laden? Moet er wel iets aan de vleugels worden gedaan, of hoe gaat dat?
pi_145645015
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 18:18 schreef MaxMark het volgende:
Altijd mooi om te zien, een vliegtuig dat een veilige noodlanding heeft gemaakt. Ben wel benieuwd hoe ze deze gaan wegkrijgen.. Op een trailer laden? Moet er wel iets aan de vleugels worden gedaan, of hoe gaat dat?
Gewoon 's avonds even achterop een vrachtauto zetten. Vliegveld Valkenburg ligt vlakbij en daar kun je dat ding wel weer de lucht in krijgen.

Zou ik doen tenminste...

EDIT: of even langs waterrand flink aanrijden met een zwaar voertuig en daar vandaan vertrekken. Kan prima. :7

[ Bericht 12% gewijzigd door Iemand91 op 17-10-2014 18:34:42 ]
pi_145645227
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 18:18 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Altijd mooi om te zien, een vliegtuig dat een veilige noodlanding heeft gemaakt. Ben wel benieuwd hoe ze deze gaan wegkrijgen.. Op een trailer laden? Moet er wel iets aan de vleugels worden gedaan, of hoe gaat dat?
Ik zou zeggen: Storing verhelpen en als er niemand kijkt snel wegvliegen. Maar als ik zie hoe diep die wielen in het zand staan kan dat weleens makkelijker gezegd dan gedaan zijn.

Dan maar de vleugels eraf. Zoveel werk is dat niet.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 18:44:12 #87
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_145645516
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 18:18 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Altijd mooi om te zien, een vliegtuig dat een veilige noodlanding heeft gemaakt. Ben wel benieuwd hoe ze deze gaan wegkrijgen.. Op een trailer laden? Moet er wel iets aan de vleugels worden gedaan, of hoe gaat dat?
De boel fixen en vanaf het strand, of
De boel fixen en vanaf de boulevard, of
De boel fixen, floats eronder, en takeoff vanuit het water ;), of
Vleugels en horizontal stabilizers eraf en op transport
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 18:50:25 #88
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_145645681
Vraag me af of het echt niet mogelijk was om uit te wijken naar Valkenburg inderdaad, had een hoop gedoe gescheeld :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_145650641
Netjes. Hoe lastig zou dat zijn, landen op dat zachte strandzand. Een grasbaan is al wennen vergeleken met asfalt.. Die wielen hebben zichzelf toch een aardig eindje ingegraven.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_145653577
Het is Sand Air, die zijn wel wat gewend B-)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_145654637
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 22:29 schreef Thetallguy het volgende:
Het is Sand Air, die zijn wel wat gewend B-)
_O- _O-
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_145656819
Vandaag in de geschiedenis: Dit (1982) 8-) :



Simultaneous Concorde Landing Thrills Crowd At Orlando Airport
quote:
Orlando (AP) - It was pure theater, Disney World-style, as a simultaneous landing of two supersonic Concorde airliners drew crowds estimated at 35,000 to Orlando International Airport.
"It was successful beyond our dreams," said a Disney executive about the publicity event held as part of opening-month festivities for Epcot Center, the entertainment giant's new $800 million tourist attraction.
Two needle-nosed, aluminum-skinned aircraft - one originating in Paris and the other inLondon - screeched down within a split second of each other on parallel, 12,000-foot-long runways Monday afternoon before the throng of whistling, cheering spectators.
"We've never had anything like this. This is the first simultaneous landing of this aircraft," said John W. Lampl of British Airways.
The closest two Concordes had come to a simultaneous landing before was in 1976, when they touched down 70 seconds apart in Washington D.C., said Gordon Bassham of Air France.
"This is the closest you can come to it," said Bassham about Monday's landing.
Cloudy, threatening skies and strong, gusty winds posed no difficulty.
"The tower arranged it so we could talk to each other and see each other," said Capt. Jeremy Rendall, pilot of the British Airways flight which refueled in Washington before heading here.
"We saw each other about five minutes before coming down, and you saw the result," added Rendall.
Jacques Schwartz, captain of the Air France flight originating in Paris and stopping in New York, said:
"I've been flying since 1945, and this is the first time I've tried anything like this ... I liked it. I'd like to do it again soon.".
British Airways' Marketing Manager Malcolm H. Kendall said the two companies only considered the twin landing because "it was commercially profitable ... otherwise, we couldn't have done it."
The stork-beaked Concorde, which has a top speed of 1,400 mph at an altitude of 62,000 feet, normally flies only to New York and Washington D.C. in this country. The Concorde cost the British and French about $4 billion to develop and there are only 16 in existence.
Bringing two Concordes here at the same time was first proposed by Disney executive Dick Nunis, in charge of the Epcot project, part of which is an international exposition.
Most of the passengers paid their own way and came here to attend official opening ceremonies for the French and English pavilions at Epcot, Nunis said. But Disney paid some of the costs involved in bringing government VIPs and entertainers here.
It took about 1 hour and 25 minutes to fly from New York to Orlando.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En los van 'geschiedenispost'; Victorville op 12 september. Geen PH-KCH en -KCI, die zijn dus volledig gesloopt.
(op meerdere foto's stonden een KLM MD-11 in de scrap area)
De overige drie (-KCK en -KCF achter elkaar met daarachter -KCG) staan nog onveranderd op dezelfde plaats.

(foto is klikbaar voor iets groter)


Van -KCC (In San Bernardino, Californië) en -KCA (Crestview, Florida) zijn geen nieuwe foto's opgedoken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 18-10-2014 00:06:28 ]
pi_145657699
Gave foto van die twee Concordes! ^O^
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 10:14:04 #94
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_145661694
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag in de geschiedenis: Dit (1982) 8-) :

[ afbeelding ]

Simultaneous Concorde Landing Thrills Crowd At Orlando Airport

[..]

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En los van 'geschiedenispost'; Victorville op 12 september. Geen PH-KCH en -KCI, die zijn dus volledig gesloopt.
(op meerdere foto's stonden een KLM MD-11 in de scrap area)
De overige drie (-KCK en -KCF achter elkaar met daarachter -KCG) staan nog onveranderd op dezelfde plaats.

(foto is klikbaar voor iets groter)
[ afbeelding ]

Van -KCC (In San Bernardino, Californië) en -KCA (Crestview, Florida) zijn geen nieuwe foto's opgedoken.
Mooie foto van die Concorde's _O_
pi_145662611
quote:
14s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:52 schreef Thetallguy het volgende:
Ook maar eens een vluchtje met de Garuda 777 geboekt, over twee weken. Je weet nooit hoe lang ze het volhouden op deze route en een widebody op zo'n klein stukje binnen Europa gebeurt ook niet zoveel. Terug met BA :)
Garuda is top om mee te vliegen. :)
pi_145687775
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
En los van 'geschiedenispost'; Victorville op 12 september. Geen PH-KCH en -KCI, die zijn dus volledig gesloopt.
(op meerdere foto's stonden een KLM MD-11 in de scrap area)
De overige drie (-KCK en -KCF achter elkaar met daarachter -KCG) staan nog onveranderd op dezelfde plaats.

(foto is klikbaar voor iets groter)


Van -KCC (In San Bernardino, Californië) en -KCA (Crestview, Florida) zijn geen nieuwe foto's opgedoken.
En nog een foto; nu een van 10 oktober.
Nog steeds dezelfde 3 KLM MD-11's te zien op dezelfde plekken. (klikbaar voor groter)



De allerbekendste testvliegtuig (N7470) kon vandaag gisteren bezocht worden. Na een grondige opknapbeurt van binnen en buiten kan men deze maand ook in het vliegtuig kijken.
Na oktober is dat (voorlopig) niet meer mogelijk; het museum gaat dan met kisten schuiven in het museum en het is niet duidelijk wanneer je weer in de 747 kan.
Vandaag Gisteren was des te beter; want Brien Wygle (testpiloot van de allereerste 747 vlucht op 9 februari 1969) en de man himself; Joe Sutter. 8-)

Die opknapbeurt was ook wel nodig...



En last but not least; PH-BQB (777-200ER) is uit de hangar. Nu met 2-2-2 business (was 2-3-2) maar helaas voor de meesten nu ook net als z'n grotere broers (de -300ER's) nu ook 3-4-3 in plaats van 3-3-3.
PH-BQB is de eerste 777 na de 747's met deze conversie van WBC; de anderen volgen later.

Tevens is dit de 2e (?) KLM kist met de '95 years' sticker (net als PH-KCE alleen op de linkerkant):



Nou, dat was het weer voor vandaag. I'm out. :W
pi_145719935
Vandaag in de geschiedenis:


PH-TEN hier afgebeeld met de zogenaamde 'speedpack'; een mogelijkheid om 2 ton extra vracht of bagagecapaciteit toe te voegen. PH-TEN was op 8 mei 1947 aan KLM geleverd (samen met PH-TEO).

- 20 oktober 1948:: de crash van KLM Lockheed L-049 Constellation PH-TEN 'Nijmegen'.
De lijnvlucht van Schiphol via Prestwick, Schotland naar New York was na vertraging om 21:11 uur van Schiphol vertrokken.
De gezagvoerder was Koene Dirk Parmentier; hij was gezagvoerder op PH-AJU 'Uiver'; de Douglas DC-2 die toen van Mildenhall naar Melbourne vloog tijdens de MacRobertson Air Race en 2e werd en eerste in het handicapklassement. Start van die race was exact 14 jaar eerder op 20 oktober 1934.

De Constellation vloog bij nadering van Prestwick in slecht weer in hoogspanningslijnen en vloog in brand.




Alle 10 crew en 30 passagiers overleven uiteindelijk de crash niet; 6 waren nog in leven maar overleden in de volgende 24 uur.
Een van de passagiers was Edgar Fuld; medeoprichter van KLM en de International Air Transport Association (IATA).
Dezelfde hoogspanningslijnen en -masten staan er nog steeds.


N55VM op Chicago-Midway Airport in 1975.

- 20 oktober 1977: 3 dagen na het verschijnen van hun laatste album Street Survivors en na een optreden in Greenville, South Carolina vliegen de leden van Lynyrd Skynyrd van Greenville naar Baton Rouge, Louisiana. De vlucht wordt uitgevoerd door een gecharterde Convair CV-300 (N55VM); gebouwd in 1948 en de 3e gebouwde CV-300.

De Convair krijgt echter brandstoftekort en de crew moet uitwijken naar McComb–Pike County Airport in Mississippi.
Echter stort de Convair neer in bebost gebied. Lead zanger Ronnie Van Zant, gitarist Steve Gaines, dienst zus en achtergrondzangeres Cassie Gaines, hun assistant road manager en beide piloten waren op slag dood. 20 anderen overleefden de crash met zware verwondingen; waaronder 2 gitaristen, bassist, toetsenist, drummer, een achtergrondzangeres en crew leden. Alle inzittenden waren gerelateerd aan de band.



De band stopte na de crash met optreden op een optreden in januari 1979 na. Pas in 1987 kwamen de resterende bandleden weer bij elkaar en nieuwe leden; waaronder de jonge broer van Ronnie (Johnny) die zijn broer opvolgt als lead zanger.

De Convair en crew waren eerder al door crew leden van Aerosmith geïnspecteerd om te bekijken of het geschikt was voor hun in de zomer van 1977. Het afgewezen omdat men de Convair en de crew niet geschikt vond. Zo zag men bij inspectie een fles Jack Daniëls tussen de beide piloten gedeeld worden.

De hoes van eerder genoemd album werd vervangen (het origineel):



In de film Con Air (1997) wordt het ongeluk ook nog even genoemd door Garland Greene
(gespeeld door Steve Buscemi):
"Define irony. Bunch of idiots dancing on a plane to a song made famous by a band that died in a plane crash."


C9-CAA in Lesotho, in mei 1986

- 20 oktober 1986: Een Tupolev Tu-134A-3 (C9-CAA) met aan boord Samora Machel, president van Mozambique - crasht in Zuid-Afrika, vlakbij de grens met Mozambique. Machel en 33 anderen (waaronder vele hooggeplaatste personen van de Mozambicaanse regering) overleven de crash niet; 9 passagiers en een crew member wel.



Officiële oorzaak wordt gehouden op crew error; maar er gaan - gezien de inzittenden en de spanningen in die tijd - vele theorieën rond, met theorieën dat de regering van Zuid-Afrika verantwoordelijk was voorop.

Vlakbij de rampplek is op 19 januari 1999 het Samora Machel Monument opgericht en geopend door o.a. Nelson Mandela (die het officiële verhaal ook sterk bekritiseerde).



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En los van de 'geschiedenispost':

quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 12:10 schreef Iemand91 het volgende:
Het is vandaag maandag 13 oktober en we gaan hiermee de een-na-laatste week in met een tri-jet in passenger service.
13 maal gaat er nog een naar Montreal en terug en eveneens 13 maal naar Toronto en terug. (inclusief de vlucht naar Toronto die momenteel onderweg is).
In totaal dus nog 52 reguliere vluchten en 3 laatste farewell vluchten en daarna is het over en uit.

De vluchten naar Montreal worden overgenomen door de A330; die naar Toronto door de A330 en 747.


Deze week is het dus de allerlaatste week voor de MD-11 en laatste Trijet in commerciële passagiersdienst.
PH-KCB, -KCD en -KCE zullen tussen hun drieën nog t/m zondag hun vluchten uitvoeren.

Op dit moment (00:00 uur) zal vlucht KL671 nog 6-maal vertrekken vanaf Schiphol om 15:25 uur (maar meestal ruim een uur later) naar Montreal. Ook staan er nog 6 terugvluchten gepland.

Ook vlucht KL691 zal nog 6 maal naar Toronto vertrekken om 09:35 uur.
En ook weer 6 maal terug; waaronder de vlucht die 18 minuten geleden is vertrokken.

In totaal staan er op dit moment dus nog 24 vluchten gepland, daarna is het over en uit...
pi_145744267
Iemand nog 2 tickets winnen voor de farewell flights met de MD-11 of memorabilia winnen?



quote:
MD-11 CHALLENGE

Do you love winning, flying and the MD-11? Then you’ve come to the right place. You stand a chance of winning two tickets for the MD-11 Farewell Flight on 11 November. What do you have to do? Answer the 11 questions correctly and show us your most memorable MD-11 moment.

The main prize is two tickets for the MD-11 Farewell Flight on 11 November. Do you live outside the Netherlands? No problem. The main prize includes a return trip to Amsterdam and one night of accommodation. But there are also lots of daily prizes to be won. This includes scale models, a headrest cover from the very first flight, a simulator training and even MD-11 components, plus a whole lot more!
http://byebyemd11.klm.com/

Interessant weetje (welke je hiervoor ook moet weten): PH-KCG (die ondertussen dus niet meer bestaat...) had er in totaal 79.472 flighthours opzitten inclusief de laatste commerciële vlucht.
Dat komt neer op gemiddeld 12 uur p/dag. ;) (geleverd in mei 1995)

Ter vergelijking; Lufthansa heeft afgelopen dinsdag D-AIGI uit de vloot genomen. Deze A340-300 was in oktober 1994 aan LH geleverd en bij pensionering had het er 100.863 flight hours en 12.797 cycles erop zitten.
Dat komt neer op ruim 13 uur p/dag en bijna 1.75 cycles per dag.

Overigens is dit een van de weinige A340's die de 100.000 uren heeft gehaald en er zullen waarschijnlijk ook niet heel veel meer volgen...



[ Bericht 7% gewijzigd door Iemand91 op 20-10-2014 19:39:05 ]
  maandag 20 oktober 2014 @ 20:05:47 #99
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_145747553
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:03 schreef Iemand91 het volgende:
Overigens is dit een van de weinige A340's die de 100.000 uren heeft gehaald en er zullen waarschijnlijk ook niet heel veel meer volgen...
Iberia vliegt nog steeds met A340´s dagelijks naar Zuid Amerika, die zullen toch ook wel in de buurt komen?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_145752483
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:05 schreef flipsen het volgende:
Iberia vliegt nog steeds met A340´s dagelijks naar Zuid Amerika, die zullen toch ook wel in de buurt komen?
Mogelijk. Hun oudste A340's zijn van 1996 dus zo'n 2 jaar jonger.
Laten we zegen dat die over een jaar of 2 mogelijk ook de 100.000 uren halen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')