Het mag ook kleiner, hequote:Op zondag 19 oktober 2014 13:51 schreef DutchieBre het volgende:
Waarschijnlijk al een paar keer gevraagd. Maar weet iemand een geschikte webshop waar ik handbagage kan kopen voor een Wizzair vlucht? 42x32x25 is lastig te vinden ondervind ik. Voorwaarde is wel dat hij dinsdag al in huis dient te zijn (anders uiterlijk woensdag).
Ik vind het ideaal; er past zoveel in dat ik tot ongeveer 3 weken weg kan zonder ruimbagage en het is ook nog lekker licht om mee te slepen door de wieltjesquote:Op maandag 20 oktober 2014 10:15 schreef LintuxCx het volgende:
Ahh, rolkoffers, de plaag van het vliegen tegenwoordig.
Haha. Dat is precies mijn beweegreden. Al vind ik t formaat voor Wizzair wel een beetje overdreven klein hoor.quote:Op maandag 20 oktober 2014 11:17 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik vind het ideaal; er past zoveel in dat ik tot ongeveer 3 weken weg kan zonder ruimbagage en het is ook nog lekker licht om mee te slepen door de wieltjes
Moeilijk te zeggen, volgens mij gebruiken ze daar best moeilijke formules voor.quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:51 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik weet niet of dit hier thuis hoor maar ik vraag het toch maar even..
Ik zit al een tijdje te zoeken naar tickets richting San Francisco en Las Vegas
Vorige week kwam ik tickets tegen voor 641 euro en een paar dagen later toen ik wilde boeken waren ze bijna 900 euro
Nu zit ik weer te kijken en nu kosten deze tickets weer 718 euro.
Doen ze dit expres ofzo als ze zien dat er iemand steeds op tickets zit te zoeken op een bepaalde datum?
Ik zit nu te twijfelen om te boeken, of om weer even te wachten in de hoop dat ze nog eens een euro of 70 zakken
Ik tussen Madrid en Brussel. Was wel OK, stewardessen waren vriendelijk maar vliegtuig was maar voor 60/70% gevuld. Je hoeft geen service te verwachten zoals bij Aziatische of midden oosten carriers maar als de prijs goed is zou ik het wel overwegen!quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 04:00 schreef reem het volgende:
Heeft iemand recentelijk met Iberia gevlogen tussen Madrid en Montevideo? Jarenlang heb ik Iberia proberen te ontwijken vanwege alle slechte verhalen, maar ik wil toch graag kerst met mijn familie doorbrengen, en het was de enige maatschappij met enigzins fatsoenlijke prijzen.
Dat kan je wel zeggen, maar weet je wel dat carriers gemiddeld maar $4 winst per passagier maken. Over de gehele industrie genomen is de winstmarge maar 1 tot 2% (en dat weet ik toevallig omdat ik op het moment een essay aan het schrijven ben, onder andere hierover). Er is dus niet veel ruimte om de prijzen te drukken, al helemaal niet als je ook nog eens goede service wil verlenen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:02 schreef LintuxCx het volgende:
Die formules zijn op allerlei factoren gebaseerd en ook vaak niet echt op de gereisde afstand bijvoorbeeld. De formules worden behoorlijk goed geheimgehouden, en zijn erop gericht uit elke stoel van het vliegtuig zo veel mogelijk geld te persen. En natuurlijk zijn er zo nu en dan acties/kortingen van verschillende maatschappijen.
[...]
Mijn take-off clearance op een klein vliegveld in Nederland was een keer "Okay, veel plezier!" of zoiets.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 09:50 schreef Hojdhopper het volgende:
Misschien een beetje off topic, maar ik zit te luisteren naar de live ATC van Schiphol. Oh oh oh wát een verschrikkelijk Nederlands accent hebben die luchtverkeersleiders. Je zou toch zeggen dat als je zo'n verantwoordelijk beroep hebt en je afhankelijk bent van duidelijke communicatie, dat ze tijdens de selectie een beetje letten op je Engels. Blijkbaar valt dat wel mee.
Aan de andere kant, als je luistert naar de ATC ergens in Azië kan je hetzelfde zeggen, maar van Nederland had ik het op de één of andere manier niet verwacht.
Ik weet 't. Zoals Branson volgens mij een keer zei: "De snelste manier om miljonair te worden is om te beginnen met een miljard, en dan een luchtvaartmaatschappij te beginnen."quote:Dat kan je wel zeggen, maar weet je wel dat carriers gemiddeld maar $4 winst per passagier maken. Over de gehele industrie genomen is de winstmarge maar 1 tot 2% (en dat weet ik toevallig omdat ik op het moment een essay aan het schrijven ben, onder andere hierover). Er is dus niet veel ruimte om de prijzen te drukken, al helemaal niet als je ook nog eens goede service wil verlenen.
Haha, dat vind ik dan wel weer grappig. Ook hoor je ze bij de ATC inderdaad wel eens zeggen 'Mogge.... Engels gebrabbel.... doei. Maar de uitspraak.. nou ja, laat maar.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:38 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Mijn take-off clearance op een klein vliegveld in Nederland was een keer "Okay, veel plezier!" of zoiets.
Zeker, dat laatste heb ik ook. Juist omdat ik het zonde vind als je het vliegen echt gaat beleven als een busreis door de lucht (wat misschien ook wel zo is, maar in de bus heb je geen maaltijden en drank en zo).quote:[..]
Ik weet 't. Zoals Branson volgens mij een keer zei: "De snelste manier om miljonair te worden is om te beginnen met een miljard, en dan een luchtvaartmaatschappij te beginnen."
Dat betekent dus dat veel economy stoelen gewoon met verlies bezet worden en de winst van de niet-economy cabines komt. Maar dat is op zich ook wel bekend ja.
Ik houd het dus iig ook maar bij echte airlines, en betaal graag wat meer voor wat meer comfort, en zeg, een goed volgetankt vliegtuig.
Bij die prijs zit ook een fast-track door het vliegveld inbegrepen. Een kwartier hier, halfuur daar, etc, dat is snel meer waard qua uurloon. En op intercontinentale vluchten beter uitgerust aankomen is natuurlijk ook handig. Een paar honderd euro meer heb je er dan zo uit. Een paar duizend in sommige gevallen ook, afhankelijk van de deals die je kan maken op de plek van bestemmingquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:53 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Haha, dat vind ik dan wel weer grappig. Ook hoor je ze bij de ATC inderdaad wel eens zeggen 'Mogge.... Engels gebrabbel.... doei. Maar de uitspraak.. nou ja, laat maar.
[..]
Zeker, dat laatste heb ik ook. Juist omdat ik het zonde vind als je het vliegen echt gaat beleven als een busreis door de lucht (wat misschien ook wel zo is, maar in de bus heb je geen maaltijden en drank en zo).
Wat betreft dat eerste, dat wist ik niet, maar het klinkt zeker logisch. Al helemaal als je de prijsverschillen ziet tussen een economy stoel en een business stoel, om maar te zwijgen over first class.
OTA?quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:58 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Moeilijk te zeggen, volgens mij gebruiken ze daar best moeilijke formules voor.
Vergelijk je de prijzen ook op buitenlandse OTA's?
Een busreis zonder drankquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:53 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Haha, dat vind ik dan wel weer grappig. Ook hoor je ze bij de ATC inderdaad wel eens zeggen 'Mogge.... Engels gebrabbel.... doei. Maar de uitspraak.. nou ja, laat maar.
[..]
Zeker, dat laatste heb ik ook. Juist omdat ik het zonde vind als je het vliegen echt gaat beleven als een busreis door de lucht (wat misschien ook wel zo is, maar in de bus heb je geen maaltijden en drank en zo).
Wat betreft dat eerste, dat wist ik niet, maar het klinkt zeker logisch. Al helemaal als je de prijsverschillen ziet tussen een economy stoel en een business stoel, om maar te zwijgen over first class.
Ik doelde eigenlijk op de stadsbus.quote:
Online Travel Agencies. Denk ik.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 09:25 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
OTA?
Ik heb ook de prijzen op buitenlandse sites gecheckt enzo, allemaal ongeveer het zelfde.
Nu zijn die tickets opeens weer 160 euro duurder
Ik heb op verschillende pc's gezocht met verschillende IP adressen, overal het zelfde resultaatquote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:30 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Online Travel Agencies. Denk ik.
En wis je wel je cookies of gebruik je de incognito modus van je browser bij het zoeken naar tickets? Kan helpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |