abonnement Unibet Coolblue
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:29:03 #1
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_145234805
Als vervolg op:
TRV / Lange vliegreizen
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen,
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen #2
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen #3
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen! Deel #4
TRV / Vragen over vliegen Deel #5 (e-tickets, bagage etc.)
TRV / Vragen over Vliegen #6 (e-tickets, bagage, belasting etc.)
TRV / Vragen over vliegen #7 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #8 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen deel 9 (tickets, bagage, etc)
TRV / Vragen over vliegen #10 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #11 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #12 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #13 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #14 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #15 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #16 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #17 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #18 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #19 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #20 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #21 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #22 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #24 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #25 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #26 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier :)

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Ook als je bijvoorbeeld een KLM vlucht boekt op www.klm.be met vertrek vanaf Antwerpen Train Station (ZWE), dan dien je in Antwerpen je ticket op te halen. Wanneer je een ticket boekt bij (bijna) alle low-cost maatschappijen bestaat je reis uit losse enkele reizen en kan je eventueel wel een gedeelte van je vlucht overslaan.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh :)

Let nog wel op deze centrale topics:
• Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in: TRV / Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
• of over pijn in je oren : TRV / Last van de oren met vliegen?
• Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in: TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #28
• En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in: [TRV] Nieuws en aanbiedingen

tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  maandag 6 oktober 2014 @ 10:19:43 #2
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_145246790
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 19:09 schreef johanmulder het volgende:

[..]

AMS-SXM en SXM-CUR-AMS afgelopen week. Stoel zit erg goed, minder mensen in dezelfde ruimte (dit op de 747-400, nog niet op andere types new WBC gevlogen) en de full flat is erg goed slaapbaar. Ik kon met mijn 1.93m goed op mijn rug en zelfs op mijn zij liggen. Probeer wel de 1-4A of K seats te bemachtigen want die hebben een ruimere ottoman. Eten etc. onveranderd; IFE is wel nu direct te gebruiken. Geen active noise cancelling headset dus neem je eigen mee. Ook minder opbergruimte dan voorheen; je hebt niet echt plek om je laptop op te bergen anders dan in de overhead bin. Kortom meer privacy, betere stoelen dus wmb een geslaagde transformatie.
Ah, dat klinkt een stuk beter, dank je. :)

Morgen weer naar HK.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:48:22 #3
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_145288935
Wij willen op ebookers.nl een pakketboeking maken ( vliegreis + hotel ). Leuke optie gevonden voor in December naar Londen met easy-jet. Een vraag wat me wat onduidelijk is.

Ik heb zelf maar een voornaam, dus dat is simpel..gewoon voor en achternaam invullen, maar m'n vriend heeft ook doopnamen. Die staan volgens mij ook op z'n id kaart en paspoort. Nu kijk ik echter terug in mijn mail naar onze vorige vlucht met easy jet, en daar zie ik enkel zijn voor en achternaam staan, dus toen is dat blijkbaar goed gegaan. Ik wil niet achteraf moeten bijbetalen, dus misschien dat jullie weten wat ik het beste kan invullen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_145290248
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

Ik heb zelf maar een voornaam, dus dat is simpel..gewoon voor en achternaam invullen, maar m'n vriend heeft ook doopnamen.
Antwoord uit de OP
quote:
Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 12:56:29 #5
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_145290636
Altijd je paspoort naam. Soms heb je mazzel maar meestal moet je bijbetalen voor een naamswijziging.
Helaas zijn er maar weinig landen die aan "roepnamen" doen zoals in Nederland, ik heb daar dagelijks last van hier in Engeland.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 22:05:42 #6
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_145347480
Ik vlieg morgen via Istanboel naar Tbilisi. Nu vraag ik me eigenlijk af of ik moet blijven zitten of dat ik naar een ander vliegtuig moet, maar kan het nergens vinden...iemand?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  woensdag 8 oktober 2014 @ 22:11:57 #7
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_145347824
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 22:05 schreef Parafernalia het volgende:
Ik vlieg morgen via Istanboel naar Tbilisi. Nu vraag ik me eigenlijk af of ik moet blijven zitten of dat ik naar een ander vliegtuig moet, maar kan het nergens vinden...iemand?
Zonder het op te zoeken..... Ik denk niet dat er één vlucht naar Tbilisi bestaat die een tussenlanding in Istanbul maakt. Overstappen dus! Het zijn toch ook 2 vluchtnummers, of nie soms?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 8 oktober 2014 @ 22:12:46 #8
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_145347865
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 22:11 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Zonder het op te zoeken..... Ik denk niet dat er één vlucht naar Tbilisi bestaat die een tussenlanding in Istanbul maakt. Overstappen dus!
Het is een ander vluchtnummer, maar dat zegt niks he?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  woensdag 8 oktober 2014 @ 22:32:38 #9
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_145348906
Hmm..ik heb wel tegelijk voor beide vluchten kunnen inchecken, en je kan pas max 24 uur van tevoren inchecken. (heb ik precies 24 uur van tevoren gedaan)

Maar ja, dus wel apart moeten inchecken...wazigggg
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_145349108
Met Pegasus of Turkish? In beide gevallen zal je vrijwel zeker het vliegtuig uit moeten en in geval van Pegasus mag je ook nog even een visum voor Turkije gaan kopen (als je die niet al via internet hebt gekocht)
  woensdag 8 oktober 2014 @ 23:02:36 #11
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_145350183
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 22:37 schreef DutchTrain het volgende:
Met Pegasus of Turkish? In beide gevallen zal je vrijwel zeker het vliegtuig uit moeten en in geval van Pegasus mag je ook nog even een visum voor Turkije gaan kopen (als je die niet al via internet hebt gekocht)
Turkish
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  donderdag 9 oktober 2014 @ 17:07:30 #12
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_145368465
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 22:37 schreef DutchTrain het volgende:
Met Pegasus of Turkish? In beide gevallen zal je vrijwel zeker het vliegtuig uit moeten en in geval van Pegasus mag je ook nog even een visum voor Turkije gaan kopen (als je die niet al via internet hebt gekocht)
Waarom zou je met Pegasus een visum voor Turkije mogen kopen?

Want dan vlieg je via SAW en op SAW is het mogelijk om internationaal over te stappen en er is een ticketbalie aanwezig voor zowel Turkish als Pegasus mocht je nog geen ticket hebben en daarna kan je direct door naar de veiligheidscontrole om weer in de vertrekhal te komen.
Ik vind het altijd geweldig om te zien dat de Teheran en Tel Aviv vlucht gelijktijdig aankomen uit de respectievelijke bestemmingen en men dan gezamelijk in de rij staat voor de veiligheidscontrole om weer in het internationale gedeelte te komen.
Mij is door Pegasus niet om een visum gevraagd, ook niet voor mijn vlucht met eindbestemming in Istanbul (al heb ik wel een doorlopend exemplaar beschikbaar)

quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 22:32 schreef Parafernalia het volgende:
Hmm..ik heb wel tegelijk voor beide vluchten kunnen inchecken, en je kan pas max 24 uur van tevoren inchecken. (heb ik precies 24 uur van tevoren gedaan)
Maar ja, dus wel apart moeten inchecken...wazigggg
Je zult op zeker het vliegtuig uit moeten stappen in Istanbul, of je nu via IST of SAW vliegt, bij beide luchthavens zal de vervolgvlucht met een ander toestel zijn, vanaf IST zal dit een kleinere 737-versie zijn en vanaf SAW met een 737-800.
Reden dat je wel direct voor je vervolgvlucht kan inchecken is het feit dat het systeem de tijd rekent op het moment dat de eerste vlucht vertrekt, want eigenlijk kan het al langer van te voren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_145370279
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 17:07 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Waarom zou je met Pegasus een visum voor Turkije mogen kopen?
Want dan vlieg je via SAW en op SAW is het mogelijk om internationaal over te stappen en er is een ticketbalie aanwezig voor zowel Turkish als Pegasus mocht je nog geen ticket hebben en daarna kan je direct door naar de veiligheidscontrole om weer in de vertrekhal te komen.
Ja, nu je het zegt, dat was op Antalya met doorvlucht naar Ercan, niet op SAW. Op SAW moest ik ook een wat vreemd rondje lopen om in de internationale terminal terecht te komen na een binnenlandse vlucht, maar was het op de heenweg ook logisch om daar een visum te kopen en dan naar de binnenlandse terminal te gaan. :)
pi_145449959
Iemand ooit met een 3v voucher/card een hotel geboekt via booking?
pi_145450251
Kleine vraag tussendoor: ik draag sinds een paar weken een beugel. Zijn er mensen die hier bij de veiligheidscheck op de luchthavens nog problemen mee hebben gehad? Ik neem aan dat de poortjes zullen af gaan?
Miata is always the answer
pi_145450300
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 11:20 schreef j669 het volgende:
Kleine vraag tussendoor: ik draag sinds een paar weken een beugel. Zijn er mensen die hier bij de veiligheidscheck op de luchthavens nog problemen mee hebben gehad? Ik neem aan dat de poortjes zullen af gaan?
Gewoon een binnenboord ding? Nee man.
En als je via schiphol vliegt, daar staan zo goed als overal securityscans. Dan heb je er al helemaal geen last meer van.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_145450981
Een normale 'binnenbeugel' inderdaad. Ik heb tot nu toe alleen nog vanuit kleinere vliegvelden gevlogen, maar ik kom voor mijn werk ook regelmatig binnen de veiligheidszone van een groter vliegveld. Ik verwacht niet dat ze me zullen weigeren, maar ik ben toch benieuwd hoe ze er op zullen reageren.
Miata is always the answer
pi_145451217
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 11:55 schreef j669 het volgende:
Een normale 'binnenbeugel' inderdaad. Ik heb tot nu toe alleen nog vanuit kleinere vliegvelden gevlogen, maar ik kom voor mijn werk ook regelmatig binnen de veiligheidszone van een groter vliegveld. Ik verwacht niet dat ze me zullen weigeren, maar ik ben toch benieuwd hoe ze er op zullen reageren.
Mocht je door een poortje gaan en hij gaat af, dan fouilleren ze je volledig om er zeker van te zijn dat je niks anders dan je beugel bij je hebt.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_145452709
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 11:20 schreef j669 het volgende:
Kleine vraag tussendoor: ik draag sinds een paar weken een beugel. Zijn er mensen die hier bij de veiligheidscheck op de luchthavens nog problemen mee hebben gehad? Ik neem aan dat de poortjes zullen af gaan?
Bereid je maar voor op een complete controle apart in een hokje ;)
pi_145453679
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 13:08 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Bereid je maar voor op een complete controle apart in een hokje ;)
Met handschoenen, dus misschien even doorspoelen thuis. Is voor die beveiligers ook wel zo fris.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zondag 12 oktober 2014 @ 16:58:04 #21
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_145459679
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 11:55 schreef j669 het volgende:
Een normale 'binnenbeugel' inderdaad. Ik heb tot nu toe alleen nog vanuit kleinere vliegvelden gevlogen, maar ik kom voor mijn werk ook regelmatig binnen de veiligheidszone van een groter vliegveld. Ik verwacht niet dat ze me zullen weigeren, maar ik ben toch benieuwd hoe ze er op zullen reageren.
Alles heeft te maken met de afstemming van het betreffende poortje, op bijvoorbeeld de luchthaven in Macau of Doha staat deze waarschijnlijk op de hoeveelheid metaal in een Bazooka voordat deze afgaat, op andere plekken gaat deze bij een reguliere metaaldetector wat sneller af.

Normaliter zal een poortje op een beugel niet reageren, maar stel je voor dat je naast je beugel nu net de broek aan hebt met een aantal metalen knopen en je nu net sneakers aanhebt met wat metalen onderdelen bij de veters (grotere schoenen moeten over het algemeen uit) dan kan het zijn dat het poortje hierdoor toch afgaat.
(De dagafstemming kan elke dag anders zijn, zo vloog ik in exact dezelfde outfit via Riga en Vilnius en op alle 3 de dagen dat ik bij beide luchthavens door de scanner ging, ging deze soms wel en soms niet af).

Wat dat aangaande zijn de huidige scanners voor de vluchten binnen het Schengen gebied op Schiphol eigenlijk wel beter, deze scanners zien afwijkingen op het reguliere profiel. Daardoor wordt bij het fouilleren wat beter gecontroleerd.
Al kunnen deze scanners nog wel wat worden verbeterd, maar dat gebeurd ook door ervaringen in het gebruik.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 12 oktober 2014 @ 17:01:12 #22
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_145459766
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 11:07 schreef qwerty31 het volgende:
Iemand ooit met een 3v voucher/card een hotel geboekt via booking?
Normaliter gebruik ik een reguliere credit card, maar het is mogelijk om een hotel te boeken met een prepaid credit card bij Booking.com of Hotels.com zolang er maar genoeg geld op staat.
Het enige nadeel van het gebruik van een prepaid credit card is het feit dat bij eventuele (gratis) annuleringen van een hotel het terugstorten niet altijd meer gaat.
Wanneer het alleen voor de garantie is en je ter plekke betaald kan het ook, een hotel kan vooraf een controle doen op de credit card of deze geldig is, je moet dan wel zorgen dat de prepaid credit card saldo heeft wanneer men de controle doen, wanneer dit gebeurd is lastig te zeggen, soms doet men dit direct, soms een maand vooraf, andere weer 1 tot 3 dagen voor aankomst...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_145506875
Even voor de zekerheid:

Ik vlieg van Amsterdam via Reykjavik naar New York, met twee verschillende vluchtnummers. De vlucht Amsterdam - Reykjavik wordt dan niet gezien als transatlantische vlucht en dus is het advies 2 uur van te voren aanwezig te zijn?
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_145507237
52 minuten overstaptijd is dat te doen op een Amerikaans vliegveld?
pi_145507543
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:59 schreef Max-Westerman het volgende:
52 minuten overstaptijd is dat te doen op een Amerikaans vliegveld?
Op de heenweg niet. Op de terugweg is dat wel te doen, als het niet een te groot vliegveld is en je niet naar een andere terminal moet.
En uiteraard alleen als je de vlucht als één geheel hebt gekocht.
  maandag 13 oktober 2014 @ 21:15:50 #26
62913 Blik
The one and Only!
pi_145508244
quote:
2s.gif Op maandag 13 oktober 2014 21:04 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Op de heenweg niet. Op de terugweg is dat wel te doen, als het niet een te groot vliegveld is en je niet naar een andere terminal moet.
En uiteraard alleen als je de vlucht als één geheel hebt gekocht.
Wel geheel afhankelijk van het vliegveld en ook vanaf waar je vertrekt. Als je uit midden-amerika komt en je dus een intercontinentale vlucht hebt zal je het op zeker niet halen
pi_145509274
quote:
17s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:54 schreef SilverSjoiis het volgende:
Even voor de zekerheid:
Ik vlieg van Amsterdam via Reykjavik naar New York, met twee verschillende vluchtnummers. De vlucht Amsterdam - Reykjavik wordt dan niet gezien als transatlantische vlucht en dus is het advies 2 uur van te voren aanwezig te zijn?
Je moet die eerste vlucht gewoon zien alsof je alleen naar Reykjavik gaat, wat dus betekent dat je binnen de EU reist (ookal is Ijsland er geen lid van). Pas op Reykjavik mag je door de paspoortcontrole etc. Al zou ik gewoon lekker vroeg optijd komen, op schiphol is genoeg te doen :)
pi_145509717
quote:
2s.gif Op maandag 13 oktober 2014 21:04 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Op de heenweg niet. Op de terugweg is dat wel te doen, als het niet een te groot vliegveld is en je niet naar een andere terminal moet.
En uiteraard alleen als je de vlucht als één geheel hebt gekocht.
Ik heb nog niets geboekt ik zit nu alleen een beetje te zoeken naar goedkope vluchten
Het gaat om een vlucht van Las Vegas naar Amsterdam met dus een overstap in Houston.
Het zijn vluchten van dezelfde maatschappij (United airlines) en als ik boek is het allemaal in een geheel gekocht.

Maar ik heb sowieso nog nooit gevlogen met overstap :@
Als je moet overstappen moet je dan ook langs de douane?
  maandag 13 oktober 2014 @ 21:41:45 #29
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_145509924
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 21:38 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Ik heb nog niets geboekt ik zit nu alleen een beetje te zoeken naar goedkope vluchten
Het gaat om een vlucht van Las Vegas naar Amsterdam met dus een overstap in Houston.
Het zijn vluchten van dezelfde maatschappij (United airlines) en als ik boek is het allemaal in een geheel gekocht.
Maar ik heb sowieso nog nooit gevlogen met overstap :@
Als je moet overstappen moet je dan ook langs de douane?
Op de heenweg (naar de VS) wel, op de terugweg niet. Je komt dan pas in Amsterdam weer langs de douane.
pi_145512170
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 21:31 schreef tobitronics het volgende:
[..]
Je moet die eerste vlucht gewoon zien alsof je alleen naar Reykjavik gaat, wat dus betekent dat je binnen de EU reist (ookal is Ijsland er geen lid van). Pas op Reykjavik mag je door de paspoortcontrole etc. Al zou ik gewoon lekker vroeg optijd komen, op schiphol is genoeg te doen :)
Thanks! :) Ik weet inderdaad dat er genoeg te doen is op Schiphol en dat ik me er wel zal vermaken, maar woon er letterlijk 5 minuten vandaan, dus hoef ook geen rekening te houden met het wel of niet functioneren van het OV en dergelijke.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
  donderdag 16 oktober 2014 @ 12:06:57 #31
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_145599005
Ben ik nou blind of kun je op de site van Garuda je vlucht niet inzien/wijzigen? :?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 16 oktober 2014 @ 12:11:01 #32
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_145599148
Check my flight --> booking status
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 16 oktober 2014 @ 12:28:24 #33
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_145599710
Verrek. |:(
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 16 oktober 2014 @ 12:29:49 #34
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_145599757
Ohwjee.

quote:
The following error(s) occured
We are unable to find this confirmation number. Please validate your entry and try again or contact us for further information. (8104)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_145603117
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 12:29 schreef static het volgende:
Ohwjee.

[..]

Op de website van Saudieairlines of KLM kan je vaak ook je reservering bekijken. Lukt het daar?
  donderdag 16 oktober 2014 @ 14:43:38 #36
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_145603894
Ik vlieg normaal gesproken altijd met AF/KLM, maar die hebben geen vluchten tussen Hong Kong en Jakarta, dus heb ik een ander skyteam lid genomen - Garuda in dit geval.

In mijn KLM vind ik niets.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_145605318
Dat is raar. Is er iets mis gegaan met je reservering? Wellicht garuda of reisbureau bellen?
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 05:11:42 #38
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_145627628
Heb ze maar gebeld. Lijkt wel een airline die nog in de jaren 90 van de vorige eeuw leeft. Online is er niets mogelijk. Niet wijzigen, niet upgraden, niet inzien, niets,

Voor alle veranderingen moet je naar hun kantoor komen, die natuurlijk net weer aan de andere kant van HK is. Zelfs op het vliegveld kunnen ze helemaal niets.

Nooit meer Garuda dus,
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_145627662
Waarom dan ook geen Cathay gekozen ? Vanuit HK lijkt me dat de meest logische (en ook de beste) oplossing ? Of wil je perse skyteam ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 06:00:52 #40
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_145627691
Ja, wilde perse Skyteam vanwege de privileges.

Ga volgende week dinsdag naar Jakarta met Garuda, kom donderdag terug voor wat meetings in HK, de week daarna weer hetzelfde, maar probeer dan China Airlines - de enige Skyteam partner die nog over is. Als dat ook een grote faal wordt ga ik inderdaad vliegen met Cathay.

Ben benieuwd, want moet ook op en neer naar KL, en daar zie ik Vietnam Airlines tussenstaan,

Het is echt al járen geleden dat ik niet met AF/KLM heb gevlogen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_145630017
quote:
13s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 05:11 schreef static het volgende:
Heb ze maar gebeld. Lijkt wel een airline die nog in de jaren 90 van de vorige eeuw leeft. Online is er niets mogelijk. Niet wijzigen, niet upgraden, niet inzien, niets,

Voor alle veranderingen moet je naar hun kantoor komen, die natuurlijk net weer aan de andere kant van HK is. Zelfs op het vliegveld kunnen ze helemaal niets.

Nooit meer Garuda dus,
Met boekingscode en achternaam inloggen lukt bij mij wel, maar seats kiezen kan niet. Dat gaat pas 12 uur van te voren in volgens de dame waarmee ik belde Garuda Nederland ;)

edit: Hmm net gecheckt en nu kan het niet idd :( Vorige week lukte het nog wel |:(
We fear that which we cannot see
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:18:00 #42
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_145630305
Iemand die naar Miami is geweest? :P

Ik wil eind februari (25 feb - 1 maart) een weekje heen, ben er 5 jaar geleden geweest, toptijd! Ben benieuwd hoe het dit jaar wordt! Prijs was destijds 600 euro :P
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 20:32:24 #43
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_145648910
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 06:00 schreef static het volgende:
Ja, wilde perse Skyteam vanwege de privileges.

Ga volgende week dinsdag naar Jakarta met Garuda, kom donderdag terug voor wat meetings in HK, de week daarna weer hetzelfde, maar probeer dan China Airlines - de enige Skyteam partner die nog over is. Als dat ook een grote faal wordt ga ik inderdaad vliegen met Cathay.

Ben benieuwd, want moet ook op en neer naar KL, en daar zie ik Vietnam Airlines tussenstaan

Het is echt al járen geleden dat ik niet met AF/KLM heb gevlogen.
Gewoon een stopover in AMS ;-)
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_145650457
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 06:00 schreef static het volgende:
Ja, wilde perse Skyteam vanwege de privileges.

Ga volgende week dinsdag naar Jakarta met Garuda, kom donderdag terug voor wat meetings in HK, de week daarna weer hetzelfde, maar probeer dan China Airlines - de enige Skyteam partner die nog over is. Als dat ook een grote faal wordt ga ik inderdaad vliegen met Cathay.

Ben benieuwd, want moet ook op en neer naar KL, en daar zie ik Vietnam Airlines tussenstaan,

Het is echt al járen geleden dat ik niet met AF/KLM heb gevlogen.
Met de trein naar Guangzhou en China Southern Airlines nemen? 2u maar met trein vanuit HK maar natuurlijk wel visa etc.
pi_145663272
Of China Airlines nemen en dan een tussenstop in Taipeh. Vindt het wat omslachtig......
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 12:42:29 #46
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_145664070
Wat een drama om een vlucht te wijzigen zeg. Bijna een uur met Indionesie aan de telefoon gezeten, nauwelijks te verstaan, moeilijk, moeilijk, moest morgen maar naar het ticket office in HK gaan om het te regelen. Écht nooit meer Garuda,
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 13:05:29 #47
152076 Europees
Op naar een Federale EU
pi_145664459
18:05 vertrekt mijn vlucht met Ryanair vanaf Charleroi, als ik de trein heb die om 16:52 op Charleroi Sud aankomt, kan ik dit dan halen? Ik weet niet hoe efficiënt de controles zijn en hoe vaak de bussen naar het vliegveld gaan, ik heb verder alleen handbagage. Eerder vertrekken is helaas geen optie...
Je hebt geen recht op morgen dus geniet van elke dag
pi_145664496
als je online incheckt, en gelijk door kunt lopen naar de gate lijkt het me geen probleem!
succes
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 21:47:49 #49
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_145680166
Is wel erg kort, je moet nl. ook nog met de bus van het station naar het vliegveld, en dat kan zo een half uur duren (de bus gaat niet zo heel vaak). En het vliegtuig gaat echt om 18.05 weg, dus moet je er in feite al om 17.45 in zitten op zn laatst.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_145682359
Ja, ik zou 't niet doen - niet dat ik ervaring heb met Ryanair of Charleroi, maar dat klinkt al met al wel krap. Mikken op een klein uurtje voor vertrek op het vliegveld aan te komen lijkt me beter, en bussen zijn toch niet zo betrouwbaar wat dat betreft?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_145692612
Niet op gokken. Ik heb afgelopen zomer ook vanuit Charleroi gevlogen met enkel handbagage en een uur op een vliegveld heb je gewoon echt nodig. Als de boel al vast staat zou ik op zijn minst een taxi nemen vanaf het station.
Miata is always the answer
pi_145697986
Waarschijnlijk al een paar keer gevraagd. Maar weet iemand een geschikte webshop waar ik handbagage kan kopen voor een Wizzair vlucht? 42x32x25 is lastig te vinden ondervind ik. Voorwaarde is wel dat hij dinsdag al in huis dient te zijn (anders uiterlijk woensdag).
pi_145698111
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 13:51 schreef DutchieBre het volgende:
Waarschijnlijk al een paar keer gevraagd. Maar weet iemand een geschikte webshop waar ik handbagage kan kopen voor een Wizzair vlucht? 42x32x25 is lastig te vinden ondervind ik. Voorwaarde is wel dat hij dinsdag al in huis dient te zijn (anders uiterlijk woensdag).
Het mag ook kleiner, he ;)
Ze bedoelen met dit formaat een rugzak of tas die onder de stoel voor je past.

En kijk anders bij http://www.bagageonline.nl/
pi_145698225
Daar heb ik mijn andere ook gekocht. Voor Ryanair een goed formaat, helaas voor wizz te groot. Oowja, ben lazy, dus graag een trolley met wieltjes :-)
pi_145698784
Dan kom je wel uit op een kindertrolley. Zo één met Hello Kitty of Thomas ;)

Vergeet niet dat de trolley en wieltjes ook weer wat wegen en ruimte innemen en je dus nog minder mee kan nemen.... het formaat (max 33 liter) is net wat groter dan een standaard Eastpak rugzak (26liter). En je wil ook nog je voeten kwijt kunnen onder de stoel voor je.
pi_145701128
Dan ga ik toch maar eens een rugzak zoeken ben ik bang .. Thanks
pi_145701349
Aaah, ik lijk er toch 1 te hebben gevonden! Zie deze, afzichtelijk kleurtje, maar ach ;-)

http://www.kofferstunter.(...)lang=nl#.VEPANU78LJF
pi_145725716
Ahh, rolkoffers, de plaag van het vliegen tegenwoordig. }:|
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 20 oktober 2014 @ 11:17:12 #59
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_145727190
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:15 schreef LintuxCx het volgende:
Ahh, rolkoffers, de plaag van het vliegen tegenwoordig. }:|
Ik vind het ideaal; er past zoveel in dat ik tot ongeveer 3 weken weg kan zonder ruimbagage en het is ook nog lekker licht om mee te slepen door de wieltjes ^O^
pi_145746352
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 11:17 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Ik vind het ideaal; er past zoveel in dat ik tot ongeveer 3 weken weg kan zonder ruimbagage en het is ook nog lekker licht om mee te slepen door de wieltjes ^O^
Haha. Dat is precies mijn beweegreden. Al vind ik t formaat voor Wizzair wel een beetje overdreven klein hoor.
pi_145753597
Ik weet niet of dit hier thuis hoor maar ik vraag het toch maar even..
Ik zit al een tijdje te zoeken naar tickets richting San Francisco en Las Vegas

Vorige week kwam ik tickets tegen voor 641 euro en een paar dagen later toen ik wilde boeken waren ze bijna 900 euro :')
Nu zit ik weer te kijken en nu kosten deze tickets weer 718 euro.

Doen ze dit expres ofzo als ze zien dat er iemand steeds op tickets zit te zoeken op een bepaalde datum?
Ik zit nu te twijfelen om te boeken, of om weer even te wachten in de hoop dat ze nog eens een euro of 70 zakken :') :'(
pi_145753956
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:51 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik weet niet of dit hier thuis hoor maar ik vraag het toch maar even..
Ik zit al een tijdje te zoeken naar tickets richting San Francisco en Las Vegas

Vorige week kwam ik tickets tegen voor 641 euro en een paar dagen later toen ik wilde boeken waren ze bijna 900 euro :')
Nu zit ik weer te kijken en nu kosten deze tickets weer 718 euro.

Doen ze dit expres ofzo als ze zien dat er iemand steeds op tickets zit te zoeken op een bepaalde datum?
Ik zit nu te twijfelen om te boeken, of om weer even te wachten in de hoop dat ze nog eens een euro of 70 zakken :') :'(
Moeilijk te zeggen, volgens mij gebruiken ze daar best moeilijke formules voor.

Vergelijk je de prijzen ook op buitenlandse OTA's?
pi_145757513
Die formules zijn op allerlei factoren gebaseerd en ook vaak niet echt op de gereisde afstand bijvoorbeeld. :') De formules worden behoorlijk goed geheimgehouden, en zijn erop gericht uit elke stoel van het vliegtuig zo veel mogelijk geld te persen. En natuurlijk zijn er zo nu en dan acties/kortingen van verschillende maatschappijen.

Ga eens spelen met https://www.google.nl/flights/#search;f=AMS;t=SFO;d=2014-11-05;r=2014-11-13 . Klik op het grafiekje om de fluctuaties in prijzen te zien. Zo kun je wel wat beter proberen in te schatten wat voor termijn goed is om je ticket te kopen. Maar blijf ook uitkijken dat elke poging om de maatschappij te slim af te zijn je ook tegen kan werken (als er opeens het weekend dat je wil reizen eoa conferentie is ofzo en er dus veel meer vraag is naar tickets, etc.).
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 04:00:53 #64
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_145764435
Heeft iemand recentelijk met Iberia gevlogen tussen Madrid en Montevideo? Jarenlang heb ik Iberia proberen te ontwijken vanwege alle slechte verhalen, maar ik wil toch graag kerst met mijn familie doorbrengen, en het was de enige maatschappij met enigzins fatsoenlijke prijzen.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_145765804
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 04:00 schreef reem het volgende:
Heeft iemand recentelijk met Iberia gevlogen tussen Madrid en Montevideo? Jarenlang heb ik Iberia proberen te ontwijken vanwege alle slechte verhalen, maar ik wil toch graag kerst met mijn familie doorbrengen, en het was de enige maatschappij met enigzins fatsoenlijke prijzen.
Ik tussen Madrid en Brussel. Was wel OK, stewardessen waren vriendelijk maar vliegtuig was maar voor 60/70% gevuld. Je hoeft geen service te verwachten zoals bij Aziatische of midden oosten carriers maar als de prijs goed is zou ik het wel overwegen!
pi_145766837
Misschien een beetje off topic, maar ik zit te luisteren naar de live ATC van Schiphol. Oh oh oh wát een verschrikkelijk Nederlands accent hebben die luchtverkeersleiders. Je zou toch zeggen dat als je zo'n verantwoordelijk beroep hebt en je afhankelijk bent van duidelijke communicatie, dat ze tijdens de selectie een beetje letten op je Engels. Blijkbaar valt dat wel mee. :')

Aan de andere kant, als je luistert naar de ATC ergens in Azië kan je hetzelfde zeggen, maar van Nederland had ik het op de één of andere manier niet verwacht.

quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:02 schreef LintuxCx het volgende:
Die formules zijn op allerlei factoren gebaseerd en ook vaak niet echt op de gereisde afstand bijvoorbeeld. :') De formules worden behoorlijk goed geheimgehouden, en zijn erop gericht uit elke stoel van het vliegtuig zo veel mogelijk geld te persen. En natuurlijk zijn er zo nu en dan acties/kortingen van verschillende maatschappijen.

[...]
Dat kan je wel zeggen, maar weet je wel dat carriers gemiddeld maar $4 winst per passagier maken. Over de gehele industrie genomen is de winstmarge maar 1 tot 2% (en dat weet ik toevallig omdat ik op het moment een essay aan het schrijven ben, onder andere hierover). Er is dus niet veel ruimte om de prijzen te drukken, al helemaal niet als je ook nog eens goede service wil verlenen.

[ Bericht 30% gewijzigd door Hojdhopper op 21-10-2014 09:55:53 ]
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_145767870
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 09:50 schreef Hojdhopper het volgende:
Misschien een beetje off topic, maar ik zit te luisteren naar de live ATC van Schiphol. Oh oh oh wát een verschrikkelijk Nederlands accent hebben die luchtverkeersleiders. Je zou toch zeggen dat als je zo'n verantwoordelijk beroep hebt en je afhankelijk bent van duidelijke communicatie, dat ze tijdens de selectie een beetje letten op je Engels. Blijkbaar valt dat wel mee. :')

Aan de andere kant, als je luistert naar de ATC ergens in Azië kan je hetzelfde zeggen, maar van Nederland had ik het op de één of andere manier niet verwacht.
Mijn take-off clearance op een klein vliegveld in Nederland was een keer "Okay, veel plezier!" of zoiets. :+

quote:
Dat kan je wel zeggen, maar weet je wel dat carriers gemiddeld maar $4 winst per passagier maken. Over de gehele industrie genomen is de winstmarge maar 1 tot 2% (en dat weet ik toevallig omdat ik op het moment een essay aan het schrijven ben, onder andere hierover). Er is dus niet veel ruimte om de prijzen te drukken, al helemaal niet als je ook nog eens goede service wil verlenen.
Ik weet 't. Zoals Branson volgens mij een keer zei: "De snelste manier om miljonair te worden is om te beginnen met een miljard, en dan een luchtvaartmaatschappij te beginnen." :s)

Dat betekent dus dat veel economy stoelen gewoon met verlies bezet worden en de winst van de niet-economy cabines komt. Maar dat is op zich ook wel bekend ja.

Ik houd het dus iig ook maar bij echte airlines, en betaal graag wat meer voor wat meer comfort, en zeg, een goed volgetankt vliegtuig. :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_145771874
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 10:38 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Mijn take-off clearance op een klein vliegveld in Nederland was een keer "Okay, veel plezier!" of zoiets. :+
Haha, dat vind ik dan wel weer grappig. Ook hoor je ze bij de ATC inderdaad wel eens zeggen 'Mogge.... Engels gebrabbel.... doei. :P Maar de uitspraak.. nou ja, laat maar.

quote:
[..]

Ik weet 't. Zoals Branson volgens mij een keer zei: "De snelste manier om miljonair te worden is om te beginnen met een miljard, en dan een luchtvaartmaatschappij te beginnen." :s)

Dat betekent dus dat veel economy stoelen gewoon met verlies bezet worden en de winst van de niet-economy cabines komt. Maar dat is op zich ook wel bekend ja.

Ik houd het dus iig ook maar bij echte airlines, en betaal graag wat meer voor wat meer comfort, en zeg, een goed volgetankt vliegtuig. :')
Zeker, dat laatste heb ik ook. Juist omdat ik het zonde vind als je het vliegen echt gaat beleven als een busreis door de lucht (wat misschien ook wel zo is, maar in de bus heb je geen maaltijden en drank en zo).

Wat betreft dat eerste, dat wist ik niet, maar het klinkt zeker logisch. Al helemaal als je de prijsverschillen ziet tussen een economy stoel en een business stoel, om maar te zwijgen over first class.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Moderator dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:04:50 #69
45833 crew  Fogel
pi_145772141
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 12:53 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Haha, dat vind ik dan wel weer grappig. Ook hoor je ze bij de ATC inderdaad wel eens zeggen 'Mogge.... Engels gebrabbel.... doei. :P Maar de uitspraak.. nou ja, laat maar.

[..]

Zeker, dat laatste heb ik ook. Juist omdat ik het zonde vind als je het vliegen echt gaat beleven als een busreis door de lucht (wat misschien ook wel zo is, maar in de bus heb je geen maaltijden en drank en zo).

Wat betreft dat eerste, dat wist ik niet, maar het klinkt zeker logisch. Al helemaal als je de prijsverschillen ziet tussen een economy stoel en een business stoel, om maar te zwijgen over first class.
Bij die prijs zit ook een fast-track door het vliegveld inbegrepen. Een kwartier hier, halfuur daar, etc, dat is snel meer waard qua uurloon. En op intercontinentale vluchten beter uitgerust aankomen is natuurlijk ook handig. Een paar honderd euro meer heb je er dan zo uit. Een paar duizend in sommige gevallen ook, afhankelijk van de deals die je kan maken op de plek van bestemming :D
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_145807433
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:58 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Moeilijk te zeggen, volgens mij gebruiken ze daar best moeilijke formules voor.

Vergelijk je de prijzen ook op buitenlandse OTA's?
OTA?
Ik heb ook de prijzen op buitenlandse sites gecheckt enzo, allemaal ongeveer het zelfde.

Nu zijn die tickets opeens weer 160 euro duurder :')
pi_145807515
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 12:53 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Haha, dat vind ik dan wel weer grappig. Ook hoor je ze bij de ATC inderdaad wel eens zeggen 'Mogge.... Engels gebrabbel.... doei. :P Maar de uitspraak.. nou ja, laat maar.

[..]

Zeker, dat laatste heb ik ook. Juist omdat ik het zonde vind als je het vliegen echt gaat beleven als een busreis door de lucht (wat misschien ook wel zo is, maar in de bus heb je geen maaltijden en drank en zo).

Wat betreft dat eerste, dat wist ik niet, maar het klinkt zeker logisch. Al helemaal als je de prijsverschillen ziet tussen een economy stoel en een business stoel, om maar te zwijgen over first class.
Een busreis zonder drank :?
pi_145808904
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 09:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Een busreis zonder drank :?
Ik doelde eigenlijk op de stadsbus. :P

Maar goed, genoeg off topic.Verder met vragen over vliegen.

quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 09:25 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

OTA?
Ik heb ook de prijzen op buitenlandse sites gecheckt enzo, allemaal ongeveer het zelfde.

Nu zijn die tickets opeens weer 160 euro duurder :')
Online Travel Agencies. Denk ik.
En wis je wel je cookies of gebruik je de incognito modus van je browser bij het zoeken naar tickets? Kan helpen.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 11:04:22 #73
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_145809762
Na al die ellende met Garuda eindelijk een pluspuntje: had de hele business-class inclusief 6 charmante Indonesische dames tot mijn beschikking. Zat voor de rest helemaal niemand. :P
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_145811783
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 10:30 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Online Travel Agencies. Denk ik.
En wis je wel je cookies of gebruik je de incognito modus van je browser bij het zoeken naar tickets? Kan helpen.
Ik heb op verschillende pc's gezocht met verschillende IP adressen, overal het zelfde resultaat
pi_145812176
Achja, de wereld van ticketprijzen. _O_

Waar enkeltjes soms duurder zijn dan retourtjes.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_145820182
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 12:08 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Ik heb op verschillende pc's gezocht met verschillende IP adressen, overal het zelfde resultaat
Waar moet je heen en welke dagen? Kan altijd even meezoeken. Mag je ook via PM/DM sturen.
pi_145820665
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:04 schreef static het volgende:
Na al die ellende met Garuda eindelijk een pluspuntje: had de hele business-class inclusief 6 charmante Indonesische dames tot mijn beschikking. Zat voor de rest helemaal niemand. :P
Garuda is qua service best prima. Jammer dat het boeken/wijzigen veel problemen op leverde.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 16:50:56 #78
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_145821661
Ja, service was goed. Alleen jammer van het het menu voor een vlucht in de vroege ochtend; was meer een diner.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_145823071
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 10:30 schreef Hojdhopper het volgende:
Online Travel Agencies. Denk ik.
En wis je wel je cookies of gebruik je de incognito modus van je browser bij het zoeken naar tickets? Kan helpen.
Zulke dingen gebeuren niet voor zover ik weet.

Ik heb wel al wat keren meegemaakt dat bijvoorbeeld www.airline.com/nl www.airline.com/cn een prijsverschil had.

klm.com/nl of klm.com/be is ook 10 euro verschil
pi_145823295
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:14 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Waar moet je heen en welke dagen? Kan altijd even meezoeken. Mag je ook via PM/DM sturen.
Cool, check je DM maar ;)
  woensdag 22 oktober 2014 @ 21:07:32 #81
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_145831355
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 08:45 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Ik tussen Madrid en Brussel. Was wel OK, stewardessen waren vriendelijk maar vliegtuig was maar voor 60/70% gevuld. Je hoeft geen service te verwachten zoals bij Aziatische of midden oosten carriers maar als de prijs goed is zou ik het wel overwegen!
Thanks. Ik vlieg nooit naar het Midden-Oosten of Azië dus heb vooral ervaring met KLM en British.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_145843058
Gevlogen met EVA air.

Op de terugvlucht 2 volwassen mannen van jaar of 40 achter mij die letterlijk 8 uur lang hebben lopen zeiken tegen de stewardessen dat de airco zo koud stond en dat dit echt niet kon. Iedereen er omheen lag gewoon lekker in tshirtje te pitten, was niks aan de hand. Uiteindelijk zijn ze voor de laatste 4 uur in de business class gezet :')

Wel respect dat ze zo netjes bleven. Ik hoop dat ze wel in hun eten hebben gepist.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 09:57:55 #83
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_145917308
Artikel over de meest gestelde vraag in dit topic

http://online.wsj.com/art(...)e-tickets-1413999377
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:48:12 #84
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_146030319
Fucking hell. Nu is Garuda erin geslaagd om mijn hele business class reservering kwijt te raken voor de vlucht van morgen. Schiet mij maar lek. 8)7

Ik stap over op Cathay Pacific, dan maar geen Skyteam member (wat óók nog eens een drama is om die bij Garuda te claimen),
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:15:27 #85
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_146031355
Morgen gaat toch de bezem door KLM ~O>

Welkom bij _O_ ONEWORLD _O_ de koningen van de lucht! *;
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_146036217
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 12:48 schreef static het volgende:
Fucking hell. Nu is Garuda erin geslaagd om mijn hele business class reservering kwijt te raken voor de vlucht van morgen. Schiet mij maar lek. 8)7

Ik stap over op Cathay Pacific, dan maar geen Skyteam member (wat óók nog eens een drama is om die bij Garuda te claimen),
Wat een chaos. Kan je wel vliegen morgen?

Ik zou sowieso een mooie klachten brief schrijven en deze ook op skytrax neerzetten! Voor buss class verwacht je toch top service.
pi_146038207
Tering, ik kan voor minder dan 400 euro retourtje bkk boeken, maar het is met overstap (rusland)en met aeroflot (rusische maatschappij), twijfel nu wel flink om deze boeken ipv rechtstreeks met china air voor ongeveer 580
pi_146038364
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 16:16 schreef opreis het volgende:
Tering, ik kan voor minder dan 400 euro retourtje bkk boeken, maar het is met overstap (rusland)en met aeroflot (rusische maatschappij), twijfel nu wel flink om deze boeken ipv rechtstreeks met china air voor ongeveer 580
Aeroflot is kut en vliegveld moskou helemaal maar voor zo'n prijsverschil zou ik t wel doen :P
pi_146038367
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 16:16 schreef opreis het volgende:
Tering, ik kan voor minder dan 400 euro retourtje bkk boeken, maar het is met overstap (rusland)en met aeroflot (rusische maatschappij), twijfel nu wel flink om deze boeken ipv rechtstreeks met china air voor ongeveer 580
Aeroflot, wat een flut maatschappij. Als de prijs echt zo goed is? Heeft etihad geen open jaw actie voor 360 euro?
pi_146038630
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 16:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Aeroflot is kut en vliegveld moskou helemaal maar voor zo'n prijsverschil zou ik t wel doen :P
Ja daarom twijfel ik nu dus ook zo, maar het risico dat er iets misgaat is natuurlijk ook aanwezig+ dat ik twijfel aan de populariteit van Nederlanders in Rusland.
Van wat ik lees heeft ongeveer de helft van de Nederlanders die met Aeroflot gevolgen heeft er zulke negatieve ervaringen mee gehad dat ze er geen twee keer mee zouden vliegen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 16:21 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Aeroflot, wat een flut maatschappij. Als de prijs echt zo goed is? Heeft etihad geen open jaw actie voor 360 euro?
die actie hebben ze wel, maar ik ga niet in de maanden dat die actie geld+dat ik langer dan een maand ga :P
pi_146038850
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 16:26 schreef opreis het volgende:

[..]

Ja daarom twijfel ik nu dus ook zo, maar het risico dat er iets misgaat is natuurlijk ook aanwezig+ dat ik twijfel aan de populariteit van Nederlanders in Rusland.
Van wat ik lees heeft ongeveer de helft van de Nederlanders die met Aeroflot gevolgen heeft er zulke negatieve ervaringen mee gehad dat ze er geen twee keer mee zouden vliegen.

Ik heb me niet onveilig gevoeld hoor. Totaal niet zelfs. Dat ze op Europa mogen vliegen zegt al genoeg over de veiligheid en safety record is ook prima.

Het is echt alleen de service. Eten zwaar kut. Stewardessen en grondpersoneel onbeschoft en heel vervelend.

Maar voor zeg, 150 euro per ticket of meer, zou ik zo weer instappen.
pi_146038983
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 16:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik heb me niet onveilig gevoeld hoor. Totaal niet zelfs. Dat ze op Europa mogen vliegen zegt al genoeg over de veiligheid en safety record is ook prima.

Het is echt alleen de service. Eten zwaar kut. Stewardessen en grondpersoneel onbeschoft en heel vervelend.

Maar voor zeg, 150 euro per ticket of meer, zou ik zo weer instappen.
Service en eten boeit me ook geen kut eigenlijk, ik wil gewoon van A naar B inclusief mijn bagage.
Maar ik lees ook dat er af en toe mensen een dag extra in moskou moeten doorbrengen (waar het waarschijnlijk flink vriest wanneer ik er ben + dat ik alleen zomerkleding mee wil nemen) of dat bagage ook niet altijd goed gaat :P
pi_146039039
Service is bagger en veel Russen kunnen helaas onbeschoft zijn. Alleen als de prijs echt goed is zal ik weer met ze vliegen anders niet.
pi_146039083
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 16:36 schreef opreis het volgende:

[..]

Service en eten boeit me ook geen kut eigenlijk, ik wil gewoon van A naar B inclusief mijn bagage.
Maar ik lees ook dat er af en toe mensen een dag extra in moskou moeten doorbrengen (waar het waarschijnlijk flink vriest wanneer ik er ben + dat ik alleen zomerkleding mee wil nemen) of dat bagage ook niet altijd goed gaat :P
Dan zou ik gewoon boeken hoor.

Is wat dat betreft net als met restaurants; je leest alleen het gezeik online, als mensen gewoon ok hebben gegeten nemen ze niet de moeite dit op internet te zetten :P
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:41:31 #95
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_146039192
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 15:32 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Wat een chaos. Kan je wel vliegen morgen?

Ik zou sowieso een mooie klachten brief schrijven en deze ook op skytrax neerzetten! Voor buss class verwacht je toch top service.
Heb het call-centre hier in Jakarta gebeld, die gaven me het advies om me morgen minstens twee uur voor de vlucht te melden bij de ticket-balie op het vliegveld. Inchecken kan ik iig nu niet:

"Online Check-in Not Available For This Booking

[W12] Your booking cannot be checked in online. Please check in at the airport."
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_146058831
Ik heb mijn ticket geboekt via KLM, heenweg KLM, terugweg Delta Air. Maar het vluchtnummer wat staat aangegeven voor de terugvlucht klopt niet. Het is verder ook een KL nummer. Moet ik mij zorgen maken?
pi_146059578
Klinkt als een codeshare (samenwerking van verschillende maatschappijen). Zoek het vluchtnummer gewoon eens op Google op, dan zie je er ws wel meer info over.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_146059907
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 00:21 schreef LintuxCx het volgende:
Klinkt als een codeshare (samenwerking van verschillende maatschappijen). Zoek het vluchtnummer gewoon eens op Google op, dan zie je er ws wel meer info over.
Ik heb zojuist een email ontvangen van KLM met een link waarmee ik kan inchecken. Alleen met vluchtnummer lukt niet, gaat alleen via die link. :P
pi_146081128
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 16:41 schreef static het volgende:

[..]

Heb het call-centre hier in Jakarta gebeld, die gaven me het advies om me morgen minstens twee uur voor de vlucht te melden bij de ticket-balie op het vliegveld. Inchecken kan ik iig nu niet:

"Online Check-in Not Available For This Booking

[W12] Your booking cannot be checked in online. Please check in at the airport."

Hoe is het afgelopen?

Dan weet ik of ik garuda bij mijn award tickets moet gaan overwegen of niet.
pi_146125836
Ik zit even vliegtickets te kijken.. Goedkope vlucht gevonden, maar 14 uur overstaptijd op Istanboel (wel overdag), zou dat genoeg zijn om even de stad in te gaan? Ik voel er weinig voor om 14 uur op een vliegveld rond te hangen :{
pi_146126766
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:07 schreef DonJames het volgende:
Ik zit even vliegtickets te kijken.. Goedkope vlucht gevonden, maar 14 uur overstaptijd op Istanboel (wel overdag), zou dat genoeg zijn om even de stad in te gaan? Ik voel er weinig voor om 14 uur op een vliegveld rond te hangen :{
Welk vliegveld in Istanbul? In 14 uur kan je makkelijk naar het centrum, al is istanboel wel een erg grote stad en zijn de reistijden van en naar luchthaven soms erg lang! Let op dat je ook een visum nodig hebt, kost iets van 16/17 euro, deze moet je online aanvragen.
pi_146126989
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:27 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Welk vliegveld in Istanbul? In 14 uur kan je makkelijk naar het centrum, al is istanboel wel een erg grote stad en zijn de reistijden van en naar luchthaven soms erg lang! Let op dat je ook een visum nodig hebt, kost iets van 16/17 euro, deze moet je online aanvragen.
Ataturk. 16 euro is prima, het is meer dat we wat te doen hebben. Even shoppen in de Grand Bazaar, plaatje schieten van de Aya Sofia, hammammetje pakken en weer door naar de volgende bestemming. Lijkt me leuker dan 5 uur rondhangen op een vliegveld.
pi_146127768
quote:
6s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:31 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ataturk. 16 euro is prima, het is meer dat we wat te doen hebben. Even shoppen in de Grand Bazaar, plaatje schieten van de Aya Sofia, hammammetje pakken en weer door naar de volgende bestemming. Lijkt me leuker dan 5 uur rondhangen op een vliegveld.
Hoe laat land je? Vanaf Ataturk heb je twee goedkope opties om in het centrum te komen, metro of havatas bus. Metro is het goedkoopst, 6/7 lira om bij taksim te komen met de istanbul-card, maar is desondanks nog een lange rit (je moet ook een stukje met de tram om daarna weer over te stappen). Bus is ook makkelijk en stopt naast de taxis, deze kost 11 lira voor een enkeltje en zet je op taksim af. Ga wel op tijd weer terug want je kan in de file komen en avonds laat rijdt er geen metro meer!

Btw ga een broodje vis eten bij de Galata-brug voor 6 lira (2 euro omgerekend)! Grand bazar is daar vlakbij maar wel enorm druk!

Hier kan je een visum aanvragen: https://www.evisa.gov.tr/en/
pi_146183453
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:48 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Hoe laat land je? Vanaf Ataturk heb je twee goedkope opties om in het centrum te komen, metro of havatas bus. Metro is het goedkoopst, 6/7 lira om bij taksim te komen met de istanbul-card, maar is desondanks nog een lange rit (je moet ook een stukje met de tram om daarna weer over te stappen). Bus is ook makkelijk en stopt naast de taxis, deze kost 11 lira voor een enkeltje en zet je op taksim af. Ga wel op tijd weer terug want je kan in de file komen en avonds laat rijdt er geen metro meer!

Btw ga een broodje vis eten bij de Galata-brug voor 6 lira (2 euro omgerekend)! Grand bazar is daar vlakbij maar wel enorm druk!

Hier kan je een visum aanvragen: https://www.evisa.gov.tr/en/
Het is toch een andere bestemming geworden, zonder veel overstaptijd. Istanbul zal moeten wachten tot een andere keer, maar evengoed bedankt :)
pi_146187766
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:48 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Hoe laat land je? Vanaf Ataturk heb je twee goedkope opties om in het centrum te komen, metro of havatas bus. Metro is het goedkoopst, 6/7 lira om bij taksim te komen met de istanbul-card, maar is desondanks nog een lange rit (je moet ook een stukje met de tram om daarna weer over te stappen). Bus is ook makkelijk en stopt naast de taxis, deze kost 11 lira voor een enkeltje en zet je op taksim af. Ga wel op tijd weer terug want je kan in de file komen en avonds laat rijdt er geen metro meer!

Btw ga een broodje vis eten bij de Galata-brug voor 6 lira (2 euro omgerekend)! Grand bazar is daar vlakbij maar wel enorm druk!

Hier kan je een visum aanvragen: https://www.evisa.gov.tr/en/
Heeft dat online aanvragen nog voordeel behalve tijdwinst eigenlijk?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_146192246
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 16:22 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Heeft dat online aanvragen nog voordeel behalve tijdwinst eigenlijk?
Goedkoper en daarnaast moet je het wel online aanvragen want sinds vandaag zijn ze gestopt met visas on arrival in Turkije. Als je geen visum online hebt aangeschaft heb je dus een probleem.
pi_146222593
Ugh, ben op het punt gekomen om de tickets daadwerkelijk te boeken maar zie door de bomen het bos niet meer.
Weet iemand de beste (lees:betrouwbaar/veilig doch goedkoop) waar ik met iDeal vliegtickets van china airlines van AMS -> BKK (en retour) kan kopen?
De website van china airlines zelf vind ik niet echt goed en kan ook nergens iDeal selecteren (al staat er wel ergens op de site dat dat zou moeten kunnen)

bvd
  zondag 2 november 2014 @ 18:37:48 #108
6941 APK
Factual, I think.
pi_146222727
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 18:33 schreef opreis het volgende:
Ugh, ben op het punt gekomen om de tickets daadwerkelijk te boeken maar zie door de bomen het bos niet meer.
Weet iemand de beste (lees:betrouwbaar/veilig doch goedkoop) waar ik met iDeal vliegtickets van china airlines van AMS -> BKK (en retour) kan kopen?
De website van china airlines zelf vind ik niet echt goed en kan ook nergens iDeal selecteren (al staat er wel ergens op de site dat dat zou moeten kunnen)

bvd
tix.nl
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_146223433
Bel China Airlines op en vraag ze je wegwijs te maken in hun website. Of eventueel kun je misschien per telefoon boeken. Als de prijs gelijk is zou ik altijd direct via de airline boeken, minder gedoe en minder kosten mocht je een keer een vlucht willen veranderen.
pi_146334893
Ik heb een vraag over die EU claim regeling.

Tijdje terug met Ryanair gevlogen, en op de terugweg kon het toestel niet op Eindhoven landen ivm weersomstandigheden. Op een ander vliegveld geland, en uiteindelijk duurde het nog uren voordat er bussen kwamen. Uiteindelijk kon niet iedereen mee met de bus dus heb ik op aanraden maar de trein genomen. Nu heb ik de kosten voor het treinkaartje (40 euro) teruggeclaimd bij Ryanair, maar kan ik ook een compensatie krijgen voor de vertraging ?(>3 uur, en afstand is groter dan 1500km). En zoja, waar? het is allemaal nogal onduidelijk ;( ;(
pi_146340374
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:26 schreef electronique het volgende:
Ik heb een vraag over die EU claim regeling.

Tijdje terug met Ryanair gevlogen, en op de terugweg kon het toestel niet op Eindhoven landen ivm weersomstandigheden.
Ryanair beïnvloedt over het algemeen niet het weer, dus er valt weinig te claimen. Bovendien hebben ze je vervangend vervoer naar de eindbestemming aangeboden.
Je kan dus alleen de gemaakte kosten vergoed krijgen.
pi_146505019
Is worldticketcenter.nl een betrouwbare site om vliegtickets te boeken?
Wil een retourtje Bangkok boeken voor in Maart.
pi_146505263
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 17:54 schreef Cracker26 het volgende:
Is worldticketcenter.nl een betrouwbare site om vliegtickets te boeken?
Wil een retourtje Bangkok boeken voor in Maart.
Niks mis mee, alleen hoge 'boekingskosten', dus zou ook gewoon even bij de airline zelf kijken (mis je perse met iDeal bij WTC wilt boeken oid)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 10 november 2014 @ 18:05:08 #114
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_146505434
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:26 schreef electronique het volgende:
Ik heb een vraag over die EU claim regeling.

Tijdje terug met Ryanair gevlogen, en op de terugweg kon het toestel niet op Eindhoven landen ivm weersomstandigheden. Op een ander vliegveld geland, en uiteindelijk duurde het nog uren voordat er bussen kwamen. Uiteindelijk kon niet iedereen mee met de bus dus heb ik op aanraden maar de trein genomen. Nu heb ik de kosten voor het treinkaartje (40 euro) teruggeclaimd bij Ryanair, maar kan ik ook een compensatie krijgen voor de vertraging ?(>3 uur, en afstand is groter dan 1500km). En zoja, waar? het is allemaal nogal onduidelijk ;( ;(
Onduidelijk? 2 minuten googelen:

quote:
VERTRAAGDE VLUCHTEN
Annulering en Vertragingen meer dan 3 Uur

Indien een Ryanair-vlucht wordt geannuleerd en er geen geschikte, alternatieve vlucht voorhanden is, of als u Ryanair op de hoogte hebt gesteld van uw beslissing uw reis niet voort te zetten, ontvangt u op aanvraag een restitutie van alle bedragen die u voor de ongebruikte vluchtsectors van uw reservering had betaald via de betalingswijze die u voor de oorspronkelijke boeking had gebruikt.
Restituties
Als u restitutie wilt aanvragen als gevolg van de annulering van uw vluchten of als uw vlucht meer dan 3 uur vertraagd is en u wenst niet te vliegen.
Klik hier en vul het aanvraagformulier voor restitutie in
Ryanair biedt geen financiële compensatie conform artikel 7 van de EU-regulering 261/2004 voor vertraagde of geannuleerde vluchten waarvoor de oorzaak buiten de verantwoordelijkheid van Ryanair valt (buitengewone omstandigheden). Volgens de regulering kunnen dergelijke omstandigheden, met name, plaatsvinden bij politieke instabiliteit, meteorologische omstandigheden die niet verenigbaar zijn met de uitvoering van de betreffende vlucht, veiligheidsrisico's, onverwachte problemen met de veiligheid van de vlucht en stakingen die de uitvoering van de uitvoerende luchtvaartmaatschappij beïnvloeden.
Uw rechten onder de EU-regulering 261/2004 worden hierdoor niet aangetast, dus in het geval van niet-toelating in het vliegtuig, geannuleerde vlucht of een vertraging van langer dan twee uur, wordt u op de luchthaven een dergelijk geschreven bericht verstrekt waarin de regels voor compensatie en assistentie worden uiteengezet in het kader van dit voorschrift.
Klik hier voor meer informatie over EU-regulering (EC) nr. 261/2004
nerovetsrethca
pi_146506419
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 18:00 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Niks mis mee, alleen hoge 'boekingskosten', dus zou ook gewoon even bij de airline zelf kijken (mis je perse met iDeal bij WTC wilt boeken oid)
Ok, dank je.
Via die airline zelf (EVA air) kan ik het inderdaad boeken zonder die extra kosten.

Heb nu via skyscanner.nl gekeken. Dan kan ik het nog goedkoper boeken. 571 euro.. en bij EVA air site is het 581 euro.
Dus denk dat ik het via skyscanner.nl en budgetair.nl (naar budgetair word je doorgelinkt) boek.

[ Bericht 6% gewijzigd door Cracker26 op 10-11-2014 19:12:44 ]
pi_146507607
Niet geheel een vraag over het vliegen zélf, maar het vervoer er naar toe.

Vlieg morgen van/naar Schiphol en we moeten die dag de auto ergens kwijt.
Kan bij kort parkeren maar dan zijn we zo'n ¤30 kwijt.
Nou kunnen we de auto ook bij P&R Hoofddorp zetten en met de trein/bus 4 minuten naar Schiphol gaan.
Met parkeren en treintickets voor 2 personen zouden we dan zo'n ¤15 kwijt zijn.

Maar nou zei iemand dat bij het parkeertarief een buskaart inbegrepen zat? Klopt dat?
Ik gebruik die faciliteiten nooit dus heb er geen ervaring mee.

Boeit niet als we paar euro aan treinkosten kwijt zijn; maar het gaat er meer om dat ik voor morgen wel of niet nog een E-ticket voor NS moet bestellen op internet. (2e persoon heeft nog geen OV-chipkaart)
pi_146508557
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 19:05 schreef Iemand91 het volgende:

Maar nou zei iemand dat bij het parkeertarief een buskaart inbegrepen zat? Klopt dat?
Ik gebruik die faciliteiten nooit dus heb er geen ervaring mee.

Nee, niet bij de parkeerterreinen bij Hoofddorp. Daar is ook geen echte P+R.
Dichtsbijzijnde P+R is Nieuw Vennep, van daar kan je 2x/uur met de trein verder naar Schiphol.

Anders in Amstelveen of Hoofddorp parkeren en bus 300 pakken. Ik denk dat helemaal met de trein of gewoon parkeren makkelijker is.
  maandag 10 november 2014 @ 20:14:58 #118
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_146510243
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 18:35 schreef Cracker26 het volgende:

[..]

Ok, dank je.
Via die airline zelf (EVA air) kan ik het inderdaad boeken zonder die extra kosten.

Heb nu via skyscanner.nl gekeken. Dan kan ik het nog goedkoper boeken. 571 euro.. en bij EVA air site is het 581 euro.
Dus denk dat ik het via skyscanner.nl en budgetair.nl (naar budgetair word je doorgelinkt) boek.
Combinatie naar Budgetair via Skyscanner is inderdaad goedkoper omdat je dan een korting krijgt waardoor de boekingskosten bijna nihil zijn.
Overigens via Tripair of Supersaver al een paar keer gehad dat de prijs welke door mij is betaald lager is dan de kosten welke deze tickettoko's moeten maken om daadwerkelijk een ticket bij de KLM te kopen. Hier kom je achter als je bij bijvoorbeeld een incheckmachine van KLM bij de laatste stap een reserveringsbevestiging vraagt, dan staan alle tarieven vermeld.

Ik schat in dat KLM, ondanks dat dit officieel is afgeschaft, toch nog een commissie geeft per uitgegeven ticket via sommige aanbieders.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_146510448
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 20:14 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Combinatie naar Budgetair via Skyscanner is inderdaad goedkoper omdat je dan een korting krijgt waardoor de boekingskosten bijna nihil zijn.
Overigens via Tripair of Supersaver al een paar keer gehad dat de prijs welke door mij is betaald lager is dan de kosten welke deze tickettoko's moeten maken om daadwerkelijk een ticket bij de KLM te kopen. Hier kom je achter als je bij bijvoorbeeld een incheckmachine van KLM bij de laatste stap een reserveringsbevestiging vraagt, dan staan alle tarieven vermeld.

Ik schat in dat KLM, ondanks dat dit officieel is afgeschaft, toch nog een commissie geeft per uitgegeven ticket via sommige aanbieders.
Pfff bij worldticketscanner komen er in totaal meer dan 60 euro aan extra kosten bij.
Bij Budgetair niks..
Heb wel vliegticketgarantie erbij gedaan (9,50 euro). Ik ken EVA air namelijk niet zo goed, dus ja. Al neem ik aan dat die over 4 maanden niet opeens failliet zijn.

Bij Budgetair betaal ik nu 580 euro.
Bij WTC zou ik 642 euro betalen..
pi_146510857
Hmm wel vreemd.. eerst staat er dat je nog 22 euro dossierkosten moet betalen bij Budgetair. En nu ik alles nog een keer opnieuw invul, worden die er opeens niet bij geteld.
  maandag 10 november 2014 @ 20:39:47 #121
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_146511225
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 20:30 schreef Cracker26 het volgende:
Hmm wel vreemd.. eerst staat er dat je nog 22 euro dossierkosten moet betalen bij Budgetair. En nu ik alles nog een keer opnieuw invul, worden die er opeens niet bij geteld.
Kan goed kloppen, als je direct naar budgetair gaat worden deze berekend, wanneer je wordt doorgelinkt van Skyscanner niet, of wordt dit verrekend in een korting.
Budgetair is een goede keus, want airtrade, degene die daadwerkelijk je tickets boekt is een zeer kundig bedrijf die snappen wat ze aan het doen zijn.
WTC met hun aanbieder overigens ook wel, echter die hebben zeer hoge kosten waardoor ze in beginsel wel goedkoper zijn maar uiteindelijk nimmer de goedkoopste zullen zijn, net zoals tix.nl.

Vliegticketgarantie moet je zelf weten, maar de kans dat Eva air, onderdeel van een groot cargo bedrijf failliet gaat is zeer klein, kans dat KLM ten onder gaat is wat groter. Ik zou mij wel wat zorgen maken of er geen vlucht wordt geannuleerd in verband met optimalisatie van de routes als de boekingen wat achter blijven. Al moet worden gezegd dat dat de laatste tijd wel meevalt met de geringere frequentie waarmee ze vliegen vanaf Amsterdam.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_146511320
quote:
2s.gif Op maandag 10 november 2014 19:31 schreef DutchTrain het volgende:
Nee, niet bij de parkeerterreinen bij Hoofddorp. Daar is ook geen echte P+R.
Dichtsbijzijnde P+R is Nieuw Vennep, van daar kan je 2x/uur met de trein verder naar Schiphol.
Is Nieuw Vennep zit dus wel zo'n kaart inbegrepen?
quote:
Anders in Amstelveen of Hoofddorp parkeren en bus 300 pakken. Ik denk dat helemaal met de trein of gewoon parkeren makkelijker is.
Als dat Nieuw Vennep niets is parkeren we alsnog maar gewoon de auto bij Hoofddorp. Die ¤5 p.p. is nou ook niet zo'n ramp.

Parkeren bij Schiphol kort parkeren is natuurlijk wel zwaar relaxt, maar de auto zal daar wel zo'n 6 uur staan en dan is parkeren ¤30. En we gaan wel graag met de auto; eventueel nog even het laatste vertrek/landing meemaken naast de baan. ;)
pi_146511335
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 20:39 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Kan goed kloppen, als je direct naar budgetair gaat worden deze berekend, wanneer je wordt doorgelinkt van Skyscanner niet, of wordt dit verrekend in een korting.
Budgetair is een goede keus, want airtrade, degene die daadwerkelijk je tickets boekt is een zeer kundig bedrijf die snappen wat ze aan het doen zijn.
WTC met hun aanbieder overigens ook wel, echter die hebben zeer hoge kosten waardoor ze in beginsel wel goedkoper zijn maar uiteindelijk nimmer de goedkoopste zullen zijn, net zoals tix.nl.

Vliegticketgarantie moet je zelf weten, maar de kans dat Eva air, onderdeel van een groot cargo bedrijf failliet gaat is zeer klein, kans dat KLM ten onder gaat is wat groter. Ik zou mij wel wat zorgen maken of er geen vlucht wordt geannuleerd in verband met optimalisatie van de routes als de boekingen wat achter blijven. Al moet worden gezegd dat dat de laatste tijd wel meevalt met de geringere frequentie waarmee ze vliegen vanaf Amsterdam.
Juist. Duidelijk! Ondertussen dat ticket geboekt. 580 euro voor een retourtje Bangkok. :D
pi_146512410
Binnenkort vlieg ik via de VS naar Colombia. Weet iemand of ik dan in de VS door de douane moet en dus een visum nodig heb?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_146512625
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 21:08 schreef Hallojo het volgende:
Binnenkort vlieg ik via de VS naar Colombia. Weet iemand of ik dan in de VS door de douane moet en dus een visum nodig heb?
Ja je hebt een visum nodig en je moet door de douane.

http://travel.state.gov/c(...)-waiver-program.html
Abracadabra, tapate guarra!
pi_146512979
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 21:12 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Ja je hebt een visum nodig en je moet door de douane.

http://travel.state.gov/c(...)-waiver-program.html
Okee, thanks.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_146516167
quote:
0s.gif [b]Op maandag 10 november 2014 20:42
Is Nieuw Vennep zit dus wel zo'n kaart inbegrepen?

Nee, dat is alleen bij P+R's die bij Utrecht, Amsterdam en nog wat andere steden liggen. Dan kan je ook meteen goedkoop met het OV verder. Bij de P+R's bij een station kan je als vaste klant van NS dan vaak wel weer goedkoper parkeren.

Maar dat parkeerterrein bij Hoofddorp lijkt een stuk makkelijker; van daar kan je vrijwel elke minuut met bus of trein naar Schiphol. Vanaf Nieuw Vennep maar 2x/uur
pi_146516358
quote:
2s.gif Op maandag 10 november 2014 22:32 schreef DutchTrain het volgende:
Nee, dat is alleen bij P+R's die bij Utrecht, Amsterdam en nog wat andere steden liggen. Dan kan je ook meteen goedkoop met het OV verder. Bij de P+R's bij een station kan je als vaste klant van NS dan vaak wel weer goedkoper parkeren.

Maar dat parkeerterrein bij Hoofddorp lijkt een stuk makkelijker; van daar kan je vrijwel elke minuut met bus of trein naar Schiphol. Vanaf Nieuw Vennep maar 2x/uur
Duidelijk. Ik ga even een kaart voor m'n NS E-ticket voor m'n pa regelen dan.
Op naar de MD-11! :Y)

Bedankt!
  dinsdag 11 november 2014 @ 13:44:09 #129
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_146531806
Wij vliegen 21 december richting Londen vanaf Amsterdam met Easy-Jet. Nu weet ik dat het weer rond die tijd best wel wisselvallig kan zijn. Hoe groot is de kans dat vrij korte vluchten ( Ams-Londen duurt 40 minuten ofzo ) geannuleerd worden vanaf schiphol? Hoe bang moeten we daarvoor zijn? :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 11 november 2014 @ 13:45:49 #130
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146531850
Ben je serieus met die vraag? Hoe moeten wij weten of het dan zulk slecht weer is dat de vluchten geannuleerd worden?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 11 november 2014 @ 13:48:46 #131
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_146531969
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:45 schreef kanovinnie het volgende:
Ben je serieus met die vraag? Hoe moeten wij weten of het dan zulk slecht weer is dat de vluchten geannuleerd worden?
Tuurlijk kan niemand dat raden :P Ik bedoel meer of mensen ervaringen hebben in voorgaande jaren als ze in December vlogen :) Maar achteraf gezien inderdaad een vraag die niet echt beantwoord kan worden :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_146532080
Kans van -ongeveer- 0,17 tot 0,183%
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_146536278
Hola,

Ik ben net terug uit Zuid-Amerika, heb daar iemand ontmoet ook en zij komt in maart naar Nederland. Nu vroeg ik mij af of iemand hier weet wat de goedkoopste mogelijkheid is om te vliegen vanuit Sao Paulo naar Nederland ( of redelijk omliggende steden ala Dusseldorf ).

Zomer 2015 ga ik dan weer die kant op.
  dinsdag 11 november 2014 @ 15:47:22 #134
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_146537088
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 11 november 2014 @ 16:35:09 #136
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_146539256
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:19 schreef static het volgende:

[..]

Ah, dat klinkt een stuk beter, dank je. :)

Morgen weer naar HK.
En? Vond je het wat?
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
  dinsdag 11 november 2014 @ 17:05:09 #137
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_146540376
Redelijk. Zeker een verbetering, maar het 'voeteneind' zit zo raar inelkaar dat je er zowat spontane horrelvoetjes van krijgt.

Dat plankje tegen de stoel daarvoor, daar gaat het voeteneind tegenaan.

Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 11 november 2014 @ 18:15:30 #138
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_146542564
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wij vliegen 21 december richting Londen vanaf Amsterdam met Easy-Jet. Nu weet ik dat het weer rond die tijd best wel wisselvallig kan zijn. Hoe groot is de kans dat vrij korte vluchten ( Ams-Londen duurt 40 minuten ofzo ) geannuleerd worden vanaf schiphol? Hoe bang moeten we daarvoor zijn? :P
De kans op annulering op deze specifieke dag is natuurlijk onbekend, dat hangt echt van de omstandigheden af, maar de kans op annulering bij dergelijke korte vluchten met een frequentie van meerdere vluchten per dag is wel wat groter dan dat er één vlucht zou zijn, want indien noodzakelijk kan door het samenvoegen van vluchten en mensen die daardoor afzien van een vlucht het aantal vluchten wel verminderd worden. Wel zal men over het algemeen proberen wel de vluchten zo uit te voeren dat iedereen die wil ook daadwerkelijk mee kan.

Afgelopen jaar viel het door het relatief zachte winter weer wel mee met het aantal annuleringen, maar in februari van vorig jaar heb ik op kosten van Easyjet 2 maal in een hotel kunnen slapen, 1 x in Amsterdam en 1 x in Geneve.

Wel een belangrijke tip, wanneer je vlucht bijvoorbeeld een aantal uur vertraagd is en men geeft dat op de eigen website of in de Easyjet App aan betekent dit niet dat de check in deadline wordt aangepast, nee, die blijft gelijk in Amsterdam en je moet dus conform de oorspronkelijke vertrektijd inchecken.
Dit heeft alles te maken met het contract wat Easyjet op Amsterdam heeft met de afhandelaar, maar het geeft nogal een wrange smaak, ik had daar zelf niet direct last van, maar het is natuurlijk wel een beetje gek dat de afhandelaar doodleuk aangeeft dat ze niets voor je kunnen betekenen als de vlucht 4 uur vertraagd is en je bent nog 3 uur voor vertrek aanwezig.
Wel mooi dat toen bij de gate er werd aangegeven dat desbetreffende passagiers voor de te grote handbagage moest bijbetalen op het moment van aan boord gaan dat er uiteindelijk iemand besloot dat dat toch niet zo'n goed idee was en men kosteloos de bagage alsnog aan boord nam.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 11 november 2014 @ 18:37:52 #139
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_146543371
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 18:15 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

De kans op annulering op deze specifieke dag is natuurlijk onbekend, dat hangt echt van de omstandigheden af, maar de kans op annulering bij dergelijke korte vluchten met een frequentie van meerdere vluchten per dag is wel wat groter dan dat er één vlucht zou zijn, want indien noodzakelijk kan door het samenvoegen van vluchten en mensen die daardoor afzien van een vlucht het aantal vluchten wel verminderd worden. Wel zal men over het algemeen proberen wel de vluchten zo uit te voeren dat iedereen die wil ook daadwerkelijk mee kan.

Afgelopen jaar viel het door het relatief zachte winter weer wel mee met het aantal annuleringen, maar in februari van vorig jaar heb ik op kosten van Easyjet 2 maal in een hotel kunnen slapen, 1 x in Amsterdam en 1 x in Geneve.

Wel een belangrijke tip, wanneer je vlucht bijvoorbeeld een aantal uur vertraagd is en men geeft dat op de eigen website of in de Easyjet App aan betekent dit niet dat de check in deadline wordt aangepast, nee, die blijft gelijk in Amsterdam en je moet dus conform de oorspronkelijke vertrektijd inchecken.
Dit heeft alles te maken met het contract wat Easyjet op Amsterdam heeft met de afhandelaar, maar het geeft nogal een wrange smaak, ik had daar zelf niet direct last van, maar het is natuurlijk wel een beetje gek dat de afhandelaar doodleuk aangeeft dat ze niets voor je kunnen betekenen als de vlucht 4 uur vertraagd is en je bent nog 3 uur voor vertrek aanwezig.
Wel mooi dat toen bij de gate er werd aangegeven dat desbetreffende passagiers voor de te grote handbagage moest bijbetalen op het moment van aan boord gaan dat er uiteindelijk iemand besloot dat dat toch niet zo'n goed idee was en men kosteloos de bagage alsnog aan boord nam.

Hopen dat het weer mee valt dan :P we vliegen pas eind van de middag, dus als die vertraging heeft wordt het vrij laat..ervan uitgaande dat er later op de dag nog wel andere vluchten gaan dan.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 11 november 2014 @ 21:26:18 #140
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_146552080
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 22:36 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Duidelijk. Ik ga even een kaart voor m'n NS E-ticket voor m'n pa regelen dan.
Op naar de MD-11! :Y)

Bedankt!
Hoe was het op de laatste MD-11 vlucht?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_146553300
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 november 2014 21:26 schreef XL het volgende:
Hoe was het op de laatste MD-11 vlucht?
Erg gaaf; en enorm mooi hoe KLM dat geregeld heeft. Kudos aan KLM!. _O_
Maar ik kom er denk ik nog wel op terug hier: Topicreeks: Algemeen Luchtvaarttopic #1 Waar Airbus niet meer alleen is
pi_146564463
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wij vliegen 21 december richting Londen vanaf Amsterdam met Easy-Jet. Nu weet ik dat het weer rond die tijd best wel wisselvallig kan zijn. Hoe groot is de kans dat vrij korte vluchten ( Ams-Londen duurt 40 minuten ofzo ) geannuleerd worden vanaf schiphol? Hoe bang moeten we daarvoor zijn? :P
Geen duidelijk antwoord maar wel een indicatie: Ik vlieg al sinds 2007 elk jaar rond die tijd naar Nederland en terug: Één keer bijna een annulering gehad. Mijn vlucht was die dag de eerste niet geannuleerde vlucht, uiteindelijk. *O*

Maar ik vloog wel altijd met echte airlines ipv Sleazyjet gevalletjes. :+
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  woensdag 12 november 2014 @ 09:54:18 #143
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_146564574
quote:
6s.gif Op woensdag 12 november 2014 09:49 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Geen duidelijk antwoord maar wel een indicatie: Ik vlieg al sinds 2007 elk jaar rond die tijd naar Nederland en terug: Één keer bijna een annulering gehad. Mijn vlucht was die dag de eerste niet geannuleerde vlucht, uiteindelijk. *O*

Maar ik vloog wel altijd met echte airlines ipv Sleazyjet gevalletjes. :+
Dankje! Zat al te vrezen na een vorige post dat er veel geannuleerd word. Wil liever wel die dag nog in Londen aankomen :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_146564695
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2014 09:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dankje! Zat al te vrezen na een vorige post dat er veel geannuleerd word. Wil liever wel die dag nog in Londen aankomen :P
Die kans groeit wel met de kans op veel sneeuw, maar het gebeurt vaak genoeg gewoon niet nee. Kun je altijd nog over gaan stressen als de weerberichten die week toch nog omslaan ofzo. ;)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  woensdag 12 november 2014 @ 10:04:16 #145
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_146564779
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 10:00 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Die kans groeit wel met de kans op veel sneeuw, maar het gebeurt vaak genoeg gewoon niet nee. Kun je altijd nog over gaan stressen als de weerberichten die week toch nog omslaan ofzo. ;)
Ben sowieso een stresser, zelfs nu al een beetje. Maar gaat vast goed komen. Vooral gezien het maar een heel klein afstandje is. Gewoon site van luchthaven in gaten houden enzo.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_146566652
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 17:05 schreef static het volgende:
Redelijk. Zeker een verbetering, maar het 'voeteneind' zit zo raar inelkaar dat je er zowat spontane horrelvoetjes van krijgt.

Dat plankje tegen de stoel daarvoor, daar gaat het voeteneind tegenaan.

[ afbeelding ]
de ottoman aan de raam-kant is net ff wat fijner, maar de 'kleine' is ook wel te doen. Ik heb de nieuwe WBC nu 2 keer gevlogen en full flat is wat mij betreft wel 'the way to go' :)
  woensdag 12 november 2014 @ 11:48:37 #147
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_146567492
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 11:18 schreef var.fok het volgende:

[..]

de ottoman aan de raam-kant is net ff wat fijner, maar de 'kleine' is ook wel te doen. Ik heb de nieuwe WBC nu 2 keer gevlogen en full flat is wat mij betreft wel 'the way to go' :)
Deze Full flat is inderdaad erg prettig maar ik onderschrijf static's commentaar. Echt lekker slapen op je rug is lastig omdat je voeten bij elkaar worden gehouden. Op mijn zij kon ik uiteindelijk wel slapen maar dan nog heb je het gevoel dat je voeten 'vastzitten'. De raamkant is dan inderdaad een betere optie: zeker 1A heeft een erg grote ottoman.
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
  woensdag 12 november 2014 @ 12:07:23 #148
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_146568129
Wat is een 'ottoman'? :@
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 12 november 2014 @ 12:11:39 #149
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_146568314
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:07 schreef static het volgende:
Wat is een 'ottoman'? :@
een voetenbankje :P
  woensdag 12 november 2014 @ 12:15:24 #150
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_146568448
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:11 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

een voetenbankje :P
Dan is die wel héél klein. Ik vond het zo onprettig dat ik niet full-flat ging.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_146577560
We zoeken vliegtickets voor een weekendje Istanbul. Eind mei of eerste weekend van juni.
Wat is er een goede site met goede vliegtijden en niet al te duur? We willen van donderdag tm zondag of vrijdag tm maandag.

Vliegen vanaf Eindhoven, Zaventem of Charleroi...
pi_146577627
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:44 schreef Cracker26 het volgende:
We zoeken vliegtickets voor een weekendje Istanbul. Eind mei of eerste weekend van juni.
Wat is er een goede site met goede vliegtijden en niet al te duur? We willen van donderdag tm zondag of vrijdag tm maandag.

Vliegen vanaf Eindhoven, Zaventem of Charleroi...
Een goeie site is bijvoorbeeld deze ^O^
pi_146579888
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:45 schreef DonJames het volgende:

[..]

Een goeie site is bijvoorbeeld deze ^O^
Ahaaa bedankt man :-)
pi_146604641
Hallo,

Volgende week (donderdag) voor het eerst Europa uit met het vliegtuig.
Superspannend en zo komen ere nog wel eens wat vragen op in je hoofd ;)

Is er bij Lufthansa (vlucht naar NY) usb oplader in je stoel?
Mag je een losse telefoonbatterij meenemen in je handbagage.
Spotify zal na een uur of 7 wel de normale batterij leeggetrokken hebben.
Hell To The Liars
pi_146605903
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 11:02 schreef Droopie het volgende:
Hallo,

Volgende week (donderdag) voor het eerst Europa uit met het vliegtuig.
Superspannend en zo komen ere nog wel eens wat vragen op in je hoofd ;)

Is er bij Lufthansa (vlucht naar NY) usb oplader in je stoel?
Als je met de A380 vliegt wel, anders is het eerder niet het geval (in Economy).
quote:
Mag je een losse telefoonbatterij meenemen in je handbagage.
Ja, vaak met een max van 2. Mag vaak niet in je ruimbaggage.
quote:
Spotify zal na een uur of 7 wel de normale batterij leeggetrokken hebben.
Ga gewoon films kijken. Vaak leuker dan alleen maar muziek luisteren. Op de terugweg is slapen vaak de beste optie.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_146605913
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 11:02 schreef Droopie het volgende:


Is er bij Lufthansa (vlucht naar NY) usb oplader in je stoel?
Mag je een losse telefoonbatterij meenemen in je handbagage.
Spotify zal na een uur of 7 wel de normale batterij leeggetrokken hebben.
Volgens mij niet in elk type. Vanuit waar vlieg je de oceaan over? Frankfurt, Munchen, Dusseldorf?
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_146605973
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 11:52 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Volgens mij niet in elk type. Vanuit waar vlieg je de oceaan over? Frankfurt, Munchen, Dusseldorf?
Amsterdam, en ticket via Lufthansa (tix.nl)
Hell To The Liars
pi_146605985
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 11:51 schreef miro86 het volgende:

[..]

Ja, vaak met een max van 2. Mag vaak niet in je ruimbaggage.

[..]

Dat vind ik wel apart, had eerder verwacht niet in je handbagage
Bedankt voor de tip.
Hell To The Liars
pi_146606113
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 11:54 schreef Droopie het volgende:

[..]

Dat vind ik wel apart, had eerder verwacht niet in je handbagage
Bedankt voor de tip.
http://www.lufthansa.com/mediapool/pdf/65/media_1093365.pdf pagina 9. Mag dus wel bij LH.

Bij Cathay mag het bijvoorbeeld niet in je check in baggage zitten: http://www.cathaypacific.com/cx/en_HK/travel-information/baggage/restricted-items/batteries.html

quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 11:54 schreef Droopie het volgende:

[..]

Amsterdam, en ticket via Lufthansa (tix.nl)
Err, lijkt me niet. Je vliegt waarschijnlijk eerst naar Dusseldorf, Frankfurt of Munchen, moet je overstappen en pas daarna vlieg je naar NY.(Of je vliegt met United Airlines, maar met een LH ticket)
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_146606847
Tevens een vraag van mij: Als je een retourtje koopt maar de heenreis niet gebruikt, wordt je terugreis geannuleerd?

Lang verhaal als toelichting:
Ethiopian air biedt grote kortingen op binnenlandse vluchten in Ethiopie als je met Ethiopian Air naar Addis vliegt (letterlijk honderden euros). Ik vlieg met Turkish Airlines naar Addis, maar ik heb nog geen ticket om het land te verlaten (naar Nairobi) en Ethiopian is de beste optie. Ik kan dus:
1) niets doen (is stom, want geen korting)
2) een extra enkeltje kopen (bijv Nairobi-Addis) en deze gebruiken om korting te krijgen (is goedkooper dan de korting die ik daarmee zou kunnen krijgen)
3) gaan voor een retourtje Nairobi-Addis en dan het eerste stuk wegooien (netto nog goedkoper) Maar dan ben ik bang dat mijn retour, die ik wel wil gebruiken ook wordt geannuleerd.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_146608013
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:00 schreef miro86 het volgende:

[..]

http://www.lufthansa.com/mediapool/pdf/65/media_1093365.pdf pagina 9. Mag dus wel bij LH.

Bij Cathay mag het bijvoorbeeld niet in je check in baggage zitten: http://www.cathaypacific.com/cx/en_HK/travel-information/baggage/restricted-items/batteries.html

[..]

Err, lijkt me niet. Je vliegt waarschijnlijk eerst naar Dusseldorf, Frankfurt of Munchen, moet je overstappen en pas daarna vlieg je naar NY.(Of je vliegt met United Airlines, maar met een LH ticket)
Heb je even een private message gestuurd, als je daar even naar zou willen kijken graag :)
Hell To The Liars
pi_146636166
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:25 schreef miro86 het volgende:
Tevens een vraag van mij: Als je een retourtje koopt maar de heenreis niet gebruikt, wordt je terugreis geannuleerd?
Ja, over het algemeen wordt de terugreis dan inderdaad geannuleerd. Veel low cost carriers doen dat echter niet.

"Ethiopian Airlines" klinkt als de nationale luchtvaartmaatschappij van Ethiopie en is daarmee waarschijnlijk geen low cost carrier. Maar het onderscheid tussen low cost en reguliere carrier is niet altijd even helder.

Als je voor dit ticket kiest, zou ik het echt even bij de maatschappij navragen en niet vertrouwen op een antwoord van derden.
  zaterdag 15 november 2014 @ 12:27:52 #163
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_146676120
Als je de outbound mist wordt in de regel de inbound geannuleerd ja, andersom kom je er nog wel mee weg.
pi_146678043
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 12:27 schreef MartijnUK het volgende:
Als je de outbound mist wordt in de regel de inbound geannuleerd
Raar eigenlijk...
జ్ఞ‌ా
pi_146703307
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 12:27 schreef MartijnUK het volgende:
Als je de outbound mist wordt in de regel de inbound geannuleerd ja, andersom kom je er nog wel mee weg.
Andersom kom je er altijd mee weg, want je komt gewoon niet naar de luchthaven. Maar je krijgt niet de helft van de ticketprijs terug.
pi_146719571
Volgens mij staat in de ticketvoorwaarden wel dat ze je een boete op kunnen leggen voor het niet nemen van de terugvlucht, maar ik weet niet of dat in de praktijk vaak gebeurd is.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  Moderator zondag 16 november 2014 @ 20:48:54 #167
45833 crew  Fogel
pi_146722752
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 19:42 schreef LintuxCx het volgende:
Volgens mij staat in de ticketvoorwaarden wel dat ze je een boete op kunnen leggen voor het niet nemen van de terugvlucht, maar ik weet niet of dat in de praktijk vaak gebeurd is.
Gelukkig zijn ze "in Brussel" nu wetten aan het maken die deze praktijken verbieden. Mis je (al dan niet bewust) [de eerste leg van] de outbound? Dan moet de rest nog geldig blijven. Kan er nu even geen link bij vinden, maar dingen lijken de goede kant op te gaan.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_146723539
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 20:48 schreef Fogel het volgende:
Gelukkig zijn ze "in Brussel" nu wetten aan het maken die deze praktijken verbieden. Mis je (al dan niet bewust) [de eerste leg van] de outbound? Dan moet de rest nog geldig blijven. Kan er nu even geen link bij vinden, maar dingen lijken de goede kant op te gaan.
Dan moet wel eerst de luchtvaartmarkt volledig open gegooid worden, zodat elke luchtvaartmaatschappij van elke luchthaven kan gaan vliegen. Dat is nu door de slotverdeling en luchtvaartrechten nog niet mogelijk. Om toch te kunnen concurreren van/naar bepaalde bestemmingen, wordt er nu geconcurreerd op prijs en daar horen de speciale tariefvoorwaarden bij.
pi_146786713
Is 2:25u voldoende overstaptijd als je moet overstappen (2 verschillende airlines)?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_146787035
quote:
5s.gif Op dinsdag 18 november 2014 21:01 schreef tofastTG het volgende:
Is 2:25u voldoende overstaptijd als je moet overstappen (2 verschillende airlines)?
Ja, meestal wel als je het ticket als 1 geheel hebt gekocht. Verder afhankelijk van de luchthaven, dag waarop je vliegt, airline, of je alleen met handbagage reist, of je vooraf voor beide vluchten ingecheckt hebt, of je kan lopen, of je bekend bent met de luchthaven etc. enz.
pi_146787202
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 november 2014 21:07 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ja, meestal wel als je het ticket als 1 geheel hebt gekocht. Verder afhankelijk van de luchthaven, dag waarop je vliegt, airline, of je alleen met handbagage reist, of je vooraf voor beide vluchten ingecheckt hebt, of je kan lopen, of je bekend bent met de luchthaven etc. enz.
Dit is de situatie:
NYC-->Oslo Gardemoen aankomst in Oslo om 10:20. Met Norwegian
Oslo Gardemoen-->AMS verstrek in Oslo om 12:55 Met KLM

Ben al 2x op Gardemoen gevlogen, ken het wel een beetje. En ik kan gewoon lopen, dat helpt ook weer. Dan moet ik alleen kijken of het mogelijk is om de vluchten samen te kopen, enig idee hoe ik dat kan doen? Alvast bedankt voor de informatie!

[ Bericht 1% gewijzigd door tofastTG op 18-11-2014 21:25:12 ]
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_146787572
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 november 2014 21:11 schreef tofastTG het volgende:

Dan moet ik alleen kijken of het mogelijk is om de vluchten samen te kopen, enig idee hoe ik dat kan doen? Alvast bedankt voor de informatie!
Die vluchten in 1 ticket krijgen gaat niet lukken. Enige wat je kan doen, is alvast inchecken én je boardingcard geprint hebben voor je vlucht met KLM én alleen met handbagage reizen. Dan kan je 'binnendoor' van de arrivals naar de departures.

Als je wél ruimbagage hebt, dan wordt het erg krap, want je moet uiterlijk 12.05 je bagage weer ingecheckt hebben voor de KLM vlucht. En 10.20 zal onder normale omstandigheden de tijd zijn, waarop het vliegveld landt en nog niet aan de gate staat en je zeker je bagage nog niet hebt. Nu is Oslo wel een redelijk efficiënt vliegveld en de 787 van Norwegian elke dag een beetje meer betrouwbaar, dus ik denk dat je het wel haalt, maar zo niet, dan ben je én nog even in Oslo én je geld kwijt van die vlucht.

En zoals ik elders ook al schreef; die vluchten met Norwegian van/naar de VS lijken goedkoop, maar er komen wel heel veel extra kosten bij als je gaat boeken (tenzij je dus zonder bagage, eten en stoelreservering wilt vliegen). Je kan eventueel ook kijken naar de Norwegian vlucht van NY naar London Gatwick. Van daar heb je iets meer mogelijkheden (Easyjet) om terug naar Nederland te komen.
pi_146787824
quote:
3s.gif Op dinsdag 18 november 2014 21:19 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Die vluchten in 1 ticket krijgen gaat niet lukken. Enige wat je kan doen, is alvast inchecken én je boardingcard geprint hebben voor je vlucht met KLM én alleen met handbagage reizen. Dan kan je 'binnendoor' van de arrivals naar de departures.

Als je wél ruimbagage hebt, dan wordt het erg krap, want je moet uiterlijk 12.05 je bagage weer ingecheckt hebben voor de KLM vlucht. En 10.20 zal de tijd zijn, waarop het vliegveld landt en nog niet aan de gate staat en je zeker je bagage nog niet hebt. Nu is Oslo wel een redelijk efficiënt vliegveld, dus ik denk dat je het wel haalt, maar zo niet, dan ben je én nog even in Oslo én je geld kwijt van die vlucht.
Ah super bedankt! Dan is 356,- voor een retourtje naar NYC toch iets minder aantrekkelijk als gehoopt. Overigens zie ik nu dat ik zojuist een typefout heb gemaakt. :P
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_146787955
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 november 2014 21:24 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Ah super bedankt! Dan is 356,- voor een retourtje naar NYC toch iets minder aantrekkelijk als gehoopt.
Precies, komt 64 euro per enkele reis extra kosten bij, plus je vluchten van/naar Oslo en op de heenweg een overnachting en vervoer van/naar de luchthaven. Vanaf Schiphol, Brussel of Rotterdam kan je voor ongeveer dezelfde prijs vliegen naar NYC.

quote:
Overigens zie ik nu dat ik zojuist een typefout heb gemaakt. :D Maar NYE en NYC maakt neem ik geen verschil?
New Year's Eve of New York City... same same... ik had NYC begrepen.
pi_146787968
quote:
3s.gif Op dinsdag 18 november 2014 21:19 schreef DutchTrain het volgende:

En zoals ik elders ook al schreef; die vluchten met Norwegian van/naar de VS lijken goedkoop, maar er komen wel heel veel extra kosten bij als je gaat boeken (tenzij je dus zonder bagage, eten en stoelreservering wilt vliegen). Je kan eventueel ook kijken naar de Norwegian vlucht van NY naar London Gatwick. Van daar heb je iets meer mogelijkheden (Easyjet) om terug naar Nederland te komen.
Dit klopt wel inderdaad, maar onboard is het eten niet extreem duur toch? Althans, het is me nog nooit opgevallen.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_146788084
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 november 2014 21:27 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Precies, komt 64 euro per enkele reis extra kosten bij, plus je vluchten van/naar Oslo en op de heenweg een overnachting en vervoer van/naar de luchthaven. Vanaf Schiphol, Brussel of Rotterdam kan je voor ongeveer dezelfde prijs vliegen naar NYC.

[..]

New Year's Eve of New York City... same same... ik had NYC begrepen.
356,- is wel inclusief retourtje naar oslo. Exclusief bagage. Extra kosten(Behalve 20,- dossierkosten van cheaptickets.nl) zijn me niet opgevallen, maar ik geloof je meteen!
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_146788243
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 november 2014 21:27 schreef tofastTG het volgende:
Dit klopt wel inderdaad, maar onboard is het eten niet extreem duur toch? Althans, het is me nog nooit opgevallen.
Op de transatlantische vluchten zal je het waarschijnlijk van tevoren moeten bestellen voor zo'n 20 euro
pi_146788447
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 november 2014 21:30 schreef tofastTG het volgende:
356,- is wel inclusief retourtje naar oslo. Exclusief bagage. Extra kosten(Behalve 20,- dossierkosten van cheaptickets.nl) zijn me niet opgevallen, maar ik geloof je meteen!
Ah, inclusief retourtje Oslo is het wel een leuke prijs, maar de extra kosten staan hier: http://www.norwegian.com/(...)ervices-and-charges/

(eten is zelfs 32.50, bagage is 33 euro per enkele reis, waardoor je beter het iets duurdere tarief kan boeken waar dit inbegrepen is).
En bij KLM betaal je nu ook voor een koffer 15 euro per enkele reis.
pi_146788845
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 november 2014 21:36 schreef DutchTrain het volgende:
Ah, inclusief retourtje Oslo is het wel een leuke prijs, maar de extra kosten staan hier: http://www.norwegian.com/(...)ervices-and-charges/

(eten is zelfs 32.50, bagage is 33 euro per enkele reis, waardoor je beter het iets duurdere tarief kan boeken waar dit inbegrepen is).
En bij KLM betaal je nu ook voor een koffer 15 euro per enkele reis.
Maar ivm. overstaptijd denk ik dat ik dan toch liever alleen handbagage doe. En 70 euro voor wat eten pp is inderdaad vrij absurd. Dan maar gewoon broodjes kopen op het vliegveld. Alhoewel, of dat zo geslaagd is als je transatlantisch moet vliegen. :P

Overigens, het is dus 256 retour vanaf Oslo. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als norwegian een slot kan bemachtigen op Schiphol kunnen we wellicht ook eens leuke prijzen verwachten. :P
Goed, ik ga er in ieder geval eens over denken. Hartstikke bedankt.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_146805211
Heeft iemand ervaringen met www.vlucht-vertraagd.nl?

KLM is weer eens moeilijk aan het doen om een vergoeding na een (in mijn ogen) terechte claim.
  woensdag 19 november 2014 @ 18:13:54 #181
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_146815454
Een vraagje over een oud/nieuw paspoort en Ryanair.

Ik wil een vliegticket gaan boeken bij Ryanair. In de periode tussen het boeken en de reis verloopt mijn paspoort en zal ik een nieuwe krijgen. Dit nieuwe paspoort heeft een nieuw paspoortnummer. Heb ik dan een probleem?
pi_146815572
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:13 schreef Sunri5e het volgende:
Een vraagje over een oud/nieuw paspoort en Ryanair.

Ik wil een vliegticket gaan boeken bij Ryanair. In de periode tussen het boeken en de reis verloopt mijn paspoort en zal ik een nieuwe krijgen. Dit nieuwe paspoort heeft een nieuw paspoortnummer. Heb ik dan een probleem?
Nee, je paspoortnummer kan je bij het inchecken nog veranderen en hoef je vrijwel nooit op te geven bij de boeking bij Ryanair.
  woensdag 19 november 2014 @ 18:19:34 #183
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_146815584
quote:
2s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:19 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Nee, je paspoortnummer kan je bij het inchecken nog veranderen en hoef je vrijwel nooit op te geven bij de boeking bij Ryanair.
Oke top!
  donderdag 20 november 2014 @ 20:39:40 #184
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_146851852
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 19:42 schreef LintuxCx het volgende:
Volgens mij staat in de ticketvoorwaarden wel dat ze je een boete op kunnen leggen voor het niet nemen van de terugvlucht, maar ik weet niet of dat in de praktijk vaak gebeurd is.
Juridisch gezien ligt dit voor een luchtvaartmaatschappij nog best lastig om succesvol een vergoeding te verkrijgen als een passagier een vlucht niet maakt.
Want een luchtvaartmaatschappij kan wel aanvoeren dat bij het missen van de laatste vlucht bij een ticket Dusseldorf-Amsterdam-New York-Amsterdam-Dusseldorf eigenlijk een andere prijs berekend had moeten zijn, wanneer de passagier aanvoert dat deze de vlucht niet gemaakt heeft omdat men zich te ziek voelde om dit te doen dan is dat een dusdanige juridische belemmering dat succesvol procederen bij een civiele rechter zinloos zal zijn, een luchtvaartmaatschappij kan nooit bewijzen dat een passagier wel in staat was die vlucht te maken, en belangrijker, gezien de ticketvoorwaarden van de goedkopere tickets heeft een passagier geen recht op een gratis andere vlucht (en of vervolgvluchten) als men bij een bepaalde vlucht te laat of niet komt opdagen, waardoor de passagier ook niet kan worden opgelegd dat men contact zoekt met de luchtvaartmaatschappij.

Zolang je de reguliere vluchtuitvoering conform de originele boeking niet verstoort is de SOP van de luchtvaartmaatschappijen om hier verder geen actie op te ondernemen.
Een verstoring kan zijn het vragen van ruimbagage op Amsterdam als je eigenlijk een doorvlucht hebt naar Dusseldorf, want op dat moment moet de luchtvaartmaatschappij kosten maken om de bagage uit het automatisch proces te halen en deze van boord te halen voordat de vlucht vertrekt, het vragen van een vergoeding voor de bagage kan dan succesvol zijn. Ook hier is overigens juridisch nog wel wat aan te doen, want het gijzelen van persoonlijke eigendommen door een private onderneming om betaling af te dwingen zonder aannemelijk te kunnen maken dat iemand de extra kosten niet zonder die 'gijzeling' wil betalen is ook nogal 'wankel'.
Daarnaast geldt het omgekeerd ook, bij een vertraging heeft de passagier ook alle recht om een laatste vlucht niet te maken als dit een andere (latere) vlucht is dan de originele boeking waardoor deze anders aansluitingen mist, in dat geval zal een luchtvaartmaatschappij zeker geen extra kosten mogen berekenen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 21 november 2014 @ 18:20:04 #185
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_146874998
Ik ben hard genaaid door Air Asia, misschien heeft iemand hier advies.

We zijn bezig met een 6-weekse mega reis van Europa via Afrika & Azië naar Nieuw-Zeeland.
Ik heb daarvoor zo'n 20 vluchten moeten boeken en uiteraard gaat er dan wel eens iets mis.

Op 19 november heb ik een ticket geboekt van Xi'An Xianyang in China naar Denpasar (Bali), Indonesië via Expedia.co.uk voor de prijs van £291.

Helaas heb ik over het hoofd gezien dat ik 3 MAR heb uitgekozen ipv 3 MAY.
5 minuten later kreeg ik een bevestigingsmailtje binnen en daar ontdekte ik de fout.

Ik heb direct de helpdesk van Expedia opgebeld en kreeg een vriendelijke gast aan de lijn die alles geprobeerd heeft om me te helpen.
Hij belde Air Asia voor me om te onderhandelen, en kreeg als antwoord dat de maand gecorrigeerd kon worden voor een prijs van £245. Dit is bijna net zo hoog als de prijs van het oorspronkelijke ticket. Ik vroeg of het ticket geannuleerd kon worden en daarop werd negatief geantwoord.
Omdat hij niet verder kwam met de medewerker en het call centre zich in Perth (West-Australië) bevindt vroeg hij mij om 4 uur 's nachts nogmaals te bellen zodat ik met een supervisor kon spreken zodra die aanwezig was.

In het holst van de nacht ben ik opgestaan en heb ik dat telefoontje gemaakt, die persoon die ik nu sprak bij Expedia was veel minder behulpzaam en zei dat ik het zelf met Air Asia moest bespreken. Afijn, uiteindelijk kreeg hij te horen van Air Asia dat supervisors nooit met klanten spraken, en als er een reden toe was zouden de supervisors zelf wel contact opnemen.

Vanochtend heb ik wederom Expedia gebeld en heb om een supervisor aan hun kant gevraagd, wederom een Indiër (hebben ze überhaupt wel een vertegenwoordiging in de UK?), en ook hij kon niets doen. Hij zei dat het buiten hun terms & conditions was en dat de vliegtuigmaatschappij verantwoordelijk was voor hun policies. Maar hij zij wel dat Expedia een 24-hour refund policy heeft en als ik dus binnen 24 uur had geklaagd ik 100% van m'n geld terug had gekregen.

Nu heb ik Citizens Advice (soort consumentenbond hier) gevraagd wat ik er mee kan doen en zij zeggen dat Expedia wel degelijk verantwoordelijk is omdat zij de verkopende partij zijn, ondanks dat ze slechts een "agent" zijn van Air Asia.

Ook heb ik er over nagedacht om contact op te nemen met de bank om de creditcardtransactie te blokkeren.

Persoonlijk gezien vind ik dit echt diefstal. Voor internet verkopen geldt in de regel een 24-uur "cool off period" waar je je nog kunt bedenken en dankzij hun lakse manier van handelen heb ik die 24 uur nu laten verstrijken.
  vrijdag 21 november 2014 @ 18:29:32 #186
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_146875260
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:20 schreef MartijnUK het volgende:
Maar hij zij wel dat Expedia een 24-hour refund policy heeft en als ik dus binnen 24 uur had geklaagd ik 100% van m'n geld terug had gekregen.

Voor internet verkopen geldt in de regel een 24-uur "cool off period" waar je je nog kunt bedenken en dankzij hun lakse manier van handelen heb ik die 24 uur nu laten verstrijken.
Het is natuurlijk lullig zat ze daar niks over gezegd hebben, maar dat had je zelf waarschijnlijk ook in de terms & conditions kunnen vinden dan? Ik zou het zien als leergeld.
Zo hebben wij een keer een auto gehuurd en uit gewoonte maand/dag ingevuld in plaats van dag/maand en daar was ook niks meer aan te doen toen we erachter kwamen. Tsja, ik zie dat als jammer maar helaas.
  vrijdag 21 november 2014 @ 18:46:33 #187
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_146875859
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:29 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Het is natuurlijk lullig zat ze daar niks over gezegd hebben, maar dat had je zelf waarschijnlijk ook in de terms & conditions kunnen vinden dan? Ik zou het zien als leergeld.
Zo hebben wij een keer een auto gehuurd en uit gewoonte maand/dag ingevuld in plaats van dag/maand en daar was ook niks meer aan te doen toen we erachter kwamen. Tsja, ik zie dat als jammer maar helaas.
Volgens de man van de consumentenclub is er zoiets als "duty of care", in andere woorden de verantwoordelijkheid om iemand alle opties uit te leggen wat betreft het 1e gesprek dat ik direct na het boeken had. En kan ze "neglicence" / nalatigheid verweten worden.

Maar afgezien van de rol van Expedia had ik van de maatschappij wel een penalty verwacht van £50 ofzo, Easyjet en Ryanair hebben daar ook een handje van, maar niet bijna 100% van de ticketprijs.
  vrijdag 21 november 2014 @ 18:47:09 #188
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_146875877
Air Asia is een prima maatschappij om mee te vliegen wanneer alles goed gaat en je tickets in de promo periode boekt.

Helaas hebben ze er wel een handje van om geboekte vluchten te annuleren of tijden te wijzigen van kort tot ruim voor vertrek en volgens de voorwaarden van Air Asia heeft men dan enkel recht om de betreffende boeking te wijzigen of een refund te vragen en niet eventuele aanvullende boekingen als door de annulering andere vluchten onmogelijk worden.
Met de Air Asia helpdesk of een supervisor op de luchthaven kom je niet verder, na het nemen van juridische stappen haalt men wel bakzeil, maar dat is niet voor veel reizigers buiten Azië weggelegd. (En vaak gezien het bedrag niet echt de moeite om dit te ondernemen).

In jouw geval betreft het echter een door jouw gemaakte foutieve boeking tegen tarieven welke op dat moment beschikbaar waren. Bij luchtvaartmaatschappijen geldt de afkoelperiode niet altijd omdat deze erg aan veranderingen onderheving zijn en je anders altijd kosteloos zou kunnen annuleren, dit staat in de voorwaarden van Air Asia en houden juridisch redelijk stand.
Je kunt bij de credit card maatschappij trachten de afschrijving te betwisten zodat het geld direct bij Air Asia wordt weggehaald, echter Air Asia kan naast het annuleren van jouw boeking ook deze betwisting aanvechten en dit kan een aantal vervelende consequenties hebben. Want je moet bij de credit card maatschappij een reden van betwisting opgeven, heldere gevallen zijn fraude, maar een foutieve boeking valt daar niet onder, en wanneer je het dan toch op fraude gooit is dat niet toegestaan. En dat het niet toegestaan is betekent niet alleen dat de credit card maatschappij de betwisting niet in jouw voordeel beslist, bij toekomstige gevallen wil een credit card maatschappij mogelijk niet meewerken bij een betwisting. Evenmin helpt het om het te gooien op goods not delivered want Air Asia kan aantonen dat zij dat wel willen maar dat jij dat niet wil.
Daarnaast kan Air Asia zelf ook nog jouw op hun zwarte lijst zetten zodat je nooit meer met Air Asia zou kunnen vliegen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_146885129
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:20 schreef MartijnUK het volgende:
Ik ben hard genaaid door Air Asia, misschien heeft iemand hier advies.

We zijn bezig met een 6-weekse mega reis van Europa via Afrika & Azië naar Nieuw-Zeeland.
Ik heb daarvoor zo'n 20 vluchten moeten boeken en uiteraard gaat er dan wel eens iets mis.

Op 19 november heb ik een ticket geboekt van Xi'An Xianyang in China naar Denpasar (Bali), Indonesië via Expedia.co.uk voor de prijs van £291.

Helaas heb ik over het hoofd gezien dat ik 3 MAR heb uitgekozen ipv 3 MAY.
5 minuten later kreeg ik een bevestigingsmailtje binnen en daar ontdekte ik de fout.

Ik heb direct de helpdesk van Expedia opgebeld en kreeg een vriendelijke gast aan de lijn die alles geprobeerd heeft om me te helpen.
Hij belde Air Asia voor me om te onderhandelen, en kreeg als antwoord dat de maand gecorrigeerd kon worden voor een prijs van £245. Dit is bijna net zo hoog als de prijs van het oorspronkelijke ticket. Ik vroeg of het ticket geannuleerd kon worden en daarop werd negatief geantwoord.
Omdat hij niet verder kwam met de medewerker en het call centre zich in Perth (West-Australië) bevindt vroeg hij mij om 4 uur 's nachts nogmaals te bellen zodat ik met een supervisor kon spreken zodra die aanwezig was.

In het holst van de nacht ben ik opgestaan en heb ik dat telefoontje gemaakt, die persoon die ik nu sprak bij Expedia was veel minder behulpzaam en zei dat ik het zelf met Air Asia moest bespreken. Afijn, uiteindelijk kreeg hij te horen van Air Asia dat supervisors nooit met klanten spraken, en als er een reden toe was zouden de supervisors zelf wel contact opnemen.

Vanochtend heb ik wederom Expedia gebeld en heb om een supervisor aan hun kant gevraagd, wederom een Indiër (hebben ze überhaupt wel een vertegenwoordiging in de UK?), en ook hij kon niets doen. Hij zei dat het buiten hun terms & conditions was en dat de vliegtuigmaatschappij verantwoordelijk was voor hun policies. Maar hij zij wel dat Expedia een 24-hour refund policy heeft en als ik dus binnen 24 uur had geklaagd ik 100% van m'n geld terug had gekregen.

Nu heb ik Citizens Advice (soort consumentenbond hier) gevraagd wat ik er mee kan doen en zij zeggen dat Expedia wel degelijk verantwoordelijk is omdat zij de verkopende partij zijn, ondanks dat ze slechts een "agent" zijn van Air Asia.

Ook heb ik er over nagedacht om contact op te nemen met de bank om de creditcardtransactie te blokkeren.

Persoonlijk gezien vind ik dit echt diefstal. Voor internet verkopen geldt in de regel een 24-uur "cool off period" waar je je nog kunt bedenken en dankzij hun lakse manier van handelen heb ik die 24 uur nu laten verstrijken.
Jij maakt een fout en vervolgens ga je piepen dat je genaaid wordt. Zie het als leergeld, dit is kansloos verder om het geld terug te krijgen/het voor niks omgeboekt te krijgen.
pi_146891061
Vraagje wat zijn first-Needs in geval van verloren bagage.
Onderbroeken en sokken snap ik, shirtje en tandenborstel zie ik ook de discussie niet door ontstaan maar de volgende artikelen.

Trouwens ben in New york gisteren aangekomen en nu is mijn koffer pleite nadat ik vrijwillig een united toestel heb verlaten om op hun verzoek een anderen vlucht (KLM) te nemen (44 man eruit hoe kan dat in godsnaam?))

Wintertrui, want het is koud.
Spijkerbroek, want drie dagen is niet echt fris meer.

Bonusvraag, nette schoenen.
Ga morgen stappen maar met deze gympjes kom ik niet binnen gok ik.
Hell To The Liars
pi_146891067
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 02:37 schreef Droopie het volgende:
Vraagje wat zijn first-Needs in geval van verloren bagage.
Onderbroeken en sokken snap ik, shirtje en tandenborstel zie ik ook de discussie niet door ontstaan maar de volgende artikelen.

Trouwens ben in New york gisteren aangekomen en nu is mijn koffer pleite nadat ik vrijwillig een united toestel heb verlaten om op hun verzoek een anderen vlucht (KLM) te nemen (44 man eruit hoe kan dat in godsnaam?))

Wintertrui, want het is koud.
Spijkerbroek, want drie dagen is niet echt fris meer.

Bonusvraag, nette schoenen.
Ga morgen stappen maar met deze gympjes kom ik niet binnen gok ik.
Een fles curry is voor mij toch wel een first-need
pi_146905278
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:20 schreef MartijnUK het volgende:
Persoonlijk gezien vind ik dit echt diefstal. Voor internet verkopen geldt in de regel een 24-uur "cool off period" waar je je nog kunt bedenken en dankzij hun lakse manier van handelen heb ik die 24 uur nu laten verstrijken.
Je had meteen voor annulering moeten gaan inderdaad. Ik heb dat al een keer met succes gedaan, ook toen ik me op de data verkeken had, en heb die mogelijkheid in de voorwaarden van wel meer maatschappijen gezien. Weet niet of het universeel is, maar heb wel lichtelijk die indruk.

Maar daar heb je nu niks meer aan natuurlijk. :{
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 23 november 2014 @ 02:33:25 #193
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_146917834
Ik ga het toch proberen te bestrijden. Ik zie zeker een verantwoordelijkheid liggen bij Expedia dat ze me niet van de 24-uurs periode hebben verwittigd toen deze nog gold. Had ik dat geweten had ik daar direct gebruik van gemaakt. Ik heb nu al alternatieve vluchten geboekt met andere maatschappijen omdat ik van Air Asia nu een vies gevoel heb. Echter, heb ik ook nog 3 andere vluchten bij ze staan (echter binnen Thailand en van Thailand naar Cambodja) en zoals ozietukker al uitvoerig beschreef is er een risico dat als ik deze transactie betwist dat consequenties zou kunnen hebben voor de overige vluchten en dan zijn we ook de pineut :) Misschien fietsen we er echter tussendoor omdat AirAsia Thailand niet direct in verband staat met AirAsiaX (die de China-Indonesië vlucht zou uitvoeren).

Overigens nog bedankt voor de uitvoerige commentaren :)
pi_146923108
Hoe werkt upgraden eigenlijk?

Ik heb 2 economy tickets geboekt bij Icelandair, maar nu blijkt dat mijn moeder toch wel erg op ziet tegen het vliegen (weinig beenruimte, krap, claustrofobisch etc). Dus ik heb even gekeken naar Economy Comfort, waar je wat meer beenruimte hebt en een tafeltje tussen 2 passagiers in. Denk dat ze dat wel heel erg kan waarderen.

Maar kan ik nog omboeken, of zitten daar gigantische kosten aan vast? En kan ik dat beter ver van te voren doen, of pas later. Totaal geen ervaring mee, dus alle hulp is welkom!
  zondag 23 november 2014 @ 13:22:54 #195
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_146923575
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 13:04 schreef fh101 het volgende:
Maar kan ik nog omboeken, of zitten daar gigantische kosten aan vast?
Dat hangt van je huidige ticket af. Als je het goedkoopste economy ticket hebt kun je waarschijnlijk niet eens upgraden, heb je de duurste (meest flexibele) kan het wel.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_146923690
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 13:22 schreef static het volgende:

[..]

Dat hangt van je huidige ticket af. Als je het goedkoopste economy ticket hebt kun je waarschijnlijk niet eens upgraden, heb je de duurste (meest flexibele) kan het wel.
Geen idee, via Arke geboekt als een pakket, incl hotel. Ik bel ze sowieso komende week wel een keer, denk dat dat het handigst is. Dank voor je reactie iig! :)
  zondag 23 november 2014 @ 13:44:00 #197
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_146924143
In dat geval zal het de goedkoopste zijn. :P

Maar je kunt het altijd op de luchthaven proberen, misschien is er plaats.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_146925827
Ik zou eerst bellen met Icelandair. Dan weet je het.
Let wel op Icelandair Premium Economy is vrij duur. Een retourtje AMS-KEF is rond de 800e, terwijl je economy al voor 230 kunt krijgen.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  zondag 23 november 2014 @ 16:11:55 #199
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_146928593
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 02:33 schreef MartijnUK het volgende:
Ik ga het toch proberen te bestrijden. Ik zie zeker een verantwoordelijkheid liggen bij Expedia dat ze me niet van de 24-uurs periode hebben verwittigd toen deze nog gold. Had ik dat geweten had ik daar direct gebruik van gemaakt. Ik heb nu al alternatieve vluchten geboekt met andere maatschappijen omdat ik van Air Asia nu een vies gevoel heb. Echter, heb ik ook nog 3 andere vluchten bij ze staan (echter binnen Thailand en van Thailand naar Cambodja) en zoals ozietukker al uitvoerig beschreef is er een risico dat als ik deze transactie betwist dat consequenties zou kunnen hebben voor de overige vluchten en dan zijn we ook de pineut :) Misschien fietsen we er echter tussendoor omdat AirAsia Thailand niet direct in verband staat met AirAsiaX (die de China-Indonesië vlucht zou uitvoeren).

Overigens nog bedankt voor de uitvoerige commentaren :)
Air Asia, Air Asia X, Air Asia Indonesia, Air Asia Thailand, Air Asia Zest (Filiipijnen), de verschillende benamingen en opzet van lokale bedrijven in de betreffende landen (Om o.a. binnenlandse vluchten te kunnen uitvoeren en om aan lokale wetgevingen te kunnen voldoen inzake cabinepersoneel en mogelijkheden voor internationale routes) vallen echt allemaal onder 1 mantel van Air Asia, niet op papier, wel in de praktijk.
Zo was het tot voor kort in Indonesië met een credit card uit Nederland enkel mogelijk om van de low cost airliners direct zelf bij Air Asia een boeking te maken omdat het betalingsverkeer via Maleisië verliep waardoor bepaalde restricties op boekingen in Indonesië omzeild werden.

Opzich maak je wel kans bij Expedia als er een 24 cooling down van toepassing was op deze boeking en je bent daar niet in verwittigd.
Probleem is nu vooral dat die tijd is verstreken en het Expedia geld zal kosten als zij deze 'cooling down' periode alsnog als coulance willen aanbieden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_146935396
Als ze om een middle name vragen bij het boeken van een ticket moet je daar dan de rest van je doopnamen invullen?
pi_146935640
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 20:06 schreef Max-Westerman het volgende:
Als ze om een middle name vragen bij het boeken van een ticket moet je daar dan de rest van je doopnamen invullen?
Die vul ik vaak niet in. Eerste doopnaam en dan achternaam, klaar. Nooit een probleem geweest.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_146939635
Ik moet vanwege visum restricties van Thailand kunnen aantonen dat ik Thailand binnen een maand verlaat. Dit kan middels een uitgeprint e-ticket.
Weet iemand een website waar ik (met ideal) een goedkope vlucht vanuit Thailand naar een ander land kan boeken? Welke vlucht maakt niet uit, ben bereid de vlucht te missen omdat ik over land Thailand wil verlaten.
Haast is inmiddels wel geboden dus gelieve een site waar ik direct een e-ticket krijg.
Vlucht als het kan tussen +/- 16 dec~23 dec
Bij voorbaad dank!
  zondag 23 november 2014 @ 22:05:27 #203
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_146940032
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 21:55 schreef ovchipshitkaart het volgende:
Ik moet vanwege visum restricties van Thailand kunnen aantonen dat ik Thailand binnen een maand verlaat. Dit kan middels een uitgeprint e-ticket.
Weet iemand een website waar ik (met ideal) een goedkope vlucht vanuit Thailand naar een ander land kan boeken? Welke vlucht maakt niet uit, ben bereid de vlucht te missen omdat ik over land Thailand wil verlaten.
Haast is inmiddels wel geboden dus gelieve een site waar ik direct een e-ticket krijg.
Vlucht als het kan tussen +/- 16 dec~23 dec
Bij voorbaad dank!
Ideal is voor Nederlanders en zaken doen in NL :')

Waarom zou een budget maatschappij in Thailand zoiets aanbieden :')

Gewoon credit card bij jetstar en dan voor een euro of 35 naar Vietnam
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_146943429
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 14:42 schreef miro86 het volgende:
Ik zou eerst bellen met Icelandair. Dan weet je het.
Let wel op Icelandair Premium Economy is vrij duur. Een retourtje AMS-KEF is rond de 800e, terwijl je economy al voor 230 kunt krijgen.
Oh, dat is wel heel veel meer geld inderdaad. Dat is het me zeker niet waard... Maar inderdaad, ik bel binnenkort wel, dan weet ik het helemaal zeker. Thanks!
  maandag 24 november 2014 @ 16:02:17 #205
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_146957827
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 16:11 schreef ozzietukker het volgende:

Opzich maak je wel kans bij Expedia als er een 24 cooling down van toepassing was op deze boeking en je bent daar niet in verwittigd.
Probleem is nu vooral dat die tijd is verstreken en het Expedia geld zal kosten als zij deze 'cooling down' periode alsnog als coulance willen aanbieden.
Thanks. Op zich heb ik wel een kans omdat we zo'n 12 boekingen bij ze hebben met een waarde van bijna 2000 pond. M'n vrouw heeft ze vandaag via social media bestookt en ze zijn er nu mee bezig. :) We zullen zien

quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 21:55 schreef ovchipshitkaart het volgende:
Ik moet vanwege visum restricties van Thailand kunnen aantonen dat ik Thailand binnen een maand verlaat. Dit kan middels een uitgeprint e-ticket.
Weet iemand een website waar ik (met ideal) een goedkope vlucht vanuit Thailand naar een ander land kan boeken? Welke vlucht maakt niet uit, ben bereid de vlucht te missen omdat ik over land Thailand wil verlaten.
Haast is inmiddels wel geboden dus gelieve een site waar ik direct een e-ticket krijg.
Vlucht als het kan tussen +/- 16 dec~23 dec
Bij voorbaad dank!
Air Asia :X (zie m'n verhaal op vorige pagina)
Maar je kan voor zo'n 50 euro wel een vlucht naar Cambodja krijgen ofzo
pi_146964497
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 20:15 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Die vul ik vaak niet in. Eerste doopnaam en dan achternaam, klaar. Nooit een probleem geweest.
Het is gewoon onduidelijk, de een zegt alle namen die in het paspoort staan moet je invullen en dan anders zegt alleen eerste naam en achternaam.

Toen ik mijn tickets bij Ebookers ging boeken zeiden ze dat ik al mijn namen moest invullen (omdat het een reis naar de VS was)
En onlangs heb ik weer een ticket geboekt naar de VS maar nu via wtc.nl en die zeiden dat de eerste naam en achternaam voldoende was..

Nu moet ik nog een binnenlandse vlucht in de VS boeken en dan staat er bij middle name dat je alle namen moet invoeren die in je paspoort staan..
  maandag 24 november 2014 @ 20:17:18 #207
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_146966264
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 21:55 schreef ovchipshitkaart het volgende:
Ik moet vanwege visum restricties van Thailand kunnen aantonen dat ik Thailand binnen een maand verlaat. Dit kan middels een uitgeprint e-ticket.
Weet iemand een website waar ik (met ideal) een goedkope vlucht vanuit Thailand naar een ander land kan boeken? Welke vlucht maakt niet uit, ben bereid de vlucht te missen omdat ik over land Thailand wil verlaten.
Haast is inmiddels wel geboden dus gelieve een site waar ik direct een e-ticket krijg.
Vlucht als het kan tussen +/- 16 dec~23 dec
Bij voorbaad dank!
Als het echt alleen om de vlucht gaat als bewijs met vertrek uit Thailand;

Hat Yai - Kuala Lumpur met Air Asia. Als je direct bij hun boekt en alle opties uit vinkt ben je voor een euro of 30 klaar met betaling per credit card, anders via skyscanner.nl en dan enkele reis selecteren met vertrek van 17 of 18 december en je kan denk ik via een andere aanbieder wel met Ideal of iets dergelijks betalen, prijzen dan tussen de 35-50 euro.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 26 november 2014 @ 15:11:10 #208
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_147023245
Iemand geweest naar Ko Tao? Ik vraag mij af hoe ik hier het beste kom aangezien ik nooit naar Thailand ben geweest en alleen ga :P
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_147023631
quote:
10s.gif Op woensdag 26 november 2014 15:11 schreef corehype het volgende:
Iemand geweest naar Ko Tao? Ik vraag mij af hoe ik hier het beste kom aangezien ik nooit naar Thailand ben geweest en alleen ga :P
Check TRV / Thailand #48 - Luie lapo's in het vliegtuig of op het strand. en/of TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #30 (hoewel Ko Tao geen airport heeft). :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 26 november 2014 @ 17:59:00 #210
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_147028492
Iemand ervaring met het inchecken van een krat bier? Mag dat? Kan dat? Ik zou de bovenkant nog kunnen dichtplakken...
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 26 november 2014 @ 18:19:34 #211
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_147029105
quote:
99s.gif Op woensdag 26 november 2014 17:59 schreef XL het volgende:
Iemand ervaring met het inchecken van een krat bier? Mag dat? Kan dat? Ik zou de bovenkant nog kunnen dichtplakken...
Ik zou niet weten waarom niet. Wij hebben ook al een aantal keren wijn en champagne ingecheckt, maar het moet natuurlijk wel een beetje degelijk verpakt zijn. Flinke laag bubblewrap werkt in ieder geval prima.
  woensdag 26 november 2014 @ 18:52:58 #212
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_147030177
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 18:19 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom niet. Wij hebben ook al een aantal keren wijn en champagne ingecheckt, maar het moet natuurlijk wel een beetje degelijk verpakt zijn. Flinke laag bubblewrap werkt in ieder geval prima.
Vergeet niet dat de door de verschillende luchtdruk de dop wel los kan laten en je dus wat zooi krijgt.

Daarnaast mag inchecken prima, of je deze door de douane op het land van bestemming krijgt hangt af van het lokale beleid, want in Kuwait moest ik mijn alcohol volgens de voorwaarden inleveren, of ik moest even wegkijken en genoegen nemen met 1 van de 2 flessen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 26 november 2014 @ 22:53:54 #213
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_147040720
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 18:19 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom niet. Wij hebben ook al een aantal keren wijn en champagne ingecheckt, maar het moet natuurlijk wel een beetje degelijk verpakt zijn. Flinke laag bubblewrap werkt in ieder geval prima.
Ik dacht gewoon aan het krat (Turbinenbrau) en misschien met karton een deksel vastplakken.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Moderator woensdag 26 november 2014 @ 22:58:07 #214
45833 crew  Fogel
pi_147040952
Ik heb het nodige bier meegenomen in de baggage. Eerst een paar vellen keukenpapier en dan 2 a 3 lagen met bubbelplastic om de flessen en alles gaat prima, tenzij er "slappe" kroonkurken op zitten, want dan komt er schuim onder de dop uit (gebeurt met enige regelmaat) wegens drukverschil (dat kleine beetje vocht vang je op met het keukenpapier), en soms laat de hele dop los (da's maar 1 keer gebeurd bij me, en daar krijg je plakzooi van).
Van een paar brouwers hoorde is dat ze hun bier in luiers verpakken. Stootzeker en indien er toch wat fout gaat perfect absorbtievermogen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_147049725
Ik had een keer een fles Southern Comfort meegenomen in mijn koffer. Deze was onderweg gesneuveld en toen roken al mijn kleren dus naar alcohol :')
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 27 november 2014 @ 11:27:21 #216
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_147050395
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 22:58 schreef Fogel het volgende:

Van een paar brouwers hoorde is dat ze hun bier in luiers verpakken. Stootzeker en indien er toch wat fout gaat perfect absorbtievermogen.
:D
  donderdag 27 november 2014 @ 23:59:19 #217
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_147075134
Voor wie benieuwd was naar de afloop van mijn Expedia/Air Asia verhaal. Ik heb vandaag voor de 2e keer contact gehad met het "priority service team" van Expedia in Las Vegas en ze hebben meerdere malen bij Air Asia verzocht coulant om te gaan met de zaak maar kregen nul op rekest. Men houdt stug vast aan het feit dat geld nooit terug betaald kan worden, of het nu 30 seconden, 24 uur of een paar weken is. (Volgens mij is dit direct in strijd met de Europese kopen-op-afstand slash consumentenwetten maar goed dat is een ander verhaal). Omdat ik bij Expedia zo'n goede klant ben (heb nu voor dik 2500 euro aan boekingen bij ze), hebben ze uit goodwill een terugstorting van 50% van de ticketprijs gedaan. Best netjes, ik krijg dus zo'n 150 pond terug. Daar komt ook nog bij dat ik na de vluchtdatum bij Air Asia de belastingen terug kan eisen wat op zo'n 80 pond neer komt. Dus in totaal ben ik van de 290 maar voor zo'n 70 het schip in. En dat is dus een kwestie van foutje bedankt.. had veel erger kunnen zijn :) Hulde aan Expedia dus! :)
pi_147182136
Iemand ervaring met Royal Air Maroc? Mijn vriendin uit Sao Paulo wil overkomen in februari vanaf Sao Paulo voor 3 weken naar Nederland maar de vluchten waren tot nu 800 euro. En vandaag staat er opeen Air Maroc tussen ( nieuwe verbinding?) Waarbij het bij andere vluchten 2500 reas zou zijn is het nu ineen 2170 reas inclusief belastingen..
pi_147190740
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 13:46 schreef kurk_droog het volgende:
Iemand ervaring met Royal Air Maroc? Mijn vriendin uit Sao Paulo wil overkomen in februari vanaf Sao Paulo voor 3 weken naar Nederland maar de vluchten waren tot nu 800 euro. En vandaag staat er opeen Air Maroc tussen ( nieuwe verbinding?) Waarbij het bij andere vluchten 2500 reas zou zijn is het nu ineen 2170 reas inclusief belastingen..
Prima maatschappij hoor. Vaak mee gevlogen, wist niet dat ze schijnbaar ook vanaf Sao Paulo gaan vliegen.
pi_147190858
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 17:46 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Prima maatschappij hoor. Vaak mee gevlogen, wist niet dat ze schijnbaar ook vanaf Sao Paulo gaan vliegen.
Ik kwam er vandaag ineens achter. Ipv 3000 reas 2200 scheelt echt heel veel waardoor de kans groter is dan mijn vriendin hierheen komt. Andersom is het wel weer duurder trouwens.
pi_147231384
Groningen Airport Eelde, is daar iets te doen? Ik las dat er een Airport Restaurant is. Dit lijkt voor de security te zijn en na de security lijk niets meer te zitten. Kan iemand dit bevestigen? Ben er nog nooit geweest.

Er is ook een Airport Shop. Is dat voor of na de security en indien na, hebben ze ook bier?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_147232520
Na security is er niks nee. Het scheelt dat security daar weinig voorstelt, al willen ze alsnog dat je er heel vroeg doorheen gaat.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_147233086
Okee, dat is duidelijk!

Dan maar weer aan het bier in het vliegtuig.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_147234737
Weet iemand hier iets over gespreid betalen bij vluchtmaatschappijen als je een ticket boekt?
  dinsdag 2 december 2014 @ 23:34:57 #225
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_147234895
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 23:27 schreef kurk_droog het volgende:
Weet iemand hier iets over gespreid betalen bij vluchtmaatschappijen als je een ticket boekt?
Heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord, wel dat je boekt en vervolgens later pas betaalt (met cash, debit of credit card) maar dan is het nog steeds het hele bedrag in één keer.
  woensdag 3 december 2014 @ 00:24:01 #226
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_147236073
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 23:27 schreef kurk_droog het volgende:
Weet iemand hier iets over gespreid betalen bij vluchtmaatschappijen als je een ticket boekt?
Er zijn soms mogelijkheden bij pakketreizen, maar die moeten meestal uiterlijk 3 maanden voor vertrek alsnog volledig betaald worden dus je hebt daar weinig voordeel aan.

Sommige maatschappijen bieden 2 of 3 dagen "reservering" van de vlucht maar niet meer dan dat.

De enige optie is geld lenen of een CC gebruiken die later afbetalen.
  woensdag 3 december 2014 @ 00:40:23 #227
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_147236385
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 23:34 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord, wel dat je boekt en vervolgens later pas betaalt (met cash, debit of credit card) maar dan is het nog steeds het hele bedrag in één keer.
Mits je een AF/KLM Amex hebt; dan kun je kosteloos over 3 maanden spreiden.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 3 december 2014 @ 00:40:43 #228
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_147236389
Ohw, en iemand ervaring met Uzbekistan airlines?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_147236559
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 00:24 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Er zijn soms mogelijkheden bij pakketreizen, maar die moeten meestal uiterlijk 3 maanden voor vertrek alsnog volledig betaald worden dus je hebt daar weinig voordeel aan.

Sommige maatschappijen bieden 2 of 3 dagen "reservering" van de vlucht maar niet meer dan dat.

De enige optie is geld lenen of een CC gebruiken die later afbetalen.
In Brazilie schijnt het vaker voor te komen maar ik zei ook al via je CC doen dan..Mja, 700 euro aftikken voor een vlucht is voor ons makkelijker dan voor hun daar.
pi_147242518
Ik heb een QR code als boardingpass ontvangen via SMS. De SMS linkt naar een pagina met de boarding pass en QR code, die via een internet verbinding wordt opgehaald.

Nu heb ik in dit land echter geen data abonnement voor mijn smartphone. Ik weet ook niet of er gratis wifi is op de luchthaven.

Dus heb ik het plan om een screenshot te maken met de QR code erop als ik nog wifi heb in het hotel. Heeft iemand dit eens geprobeerd?

Ik vraag me af of er misschien een tijdstip oid in de code zit verwerkt waardoor dit niet werkt bij de gate.
pi_147242566
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 11:17 schreef jaco het volgende:
Ik heb een QR code als boardingpass ontvangen via SMS. De SMS linkt naar een pagina met de boarding pass en QR code, die via een internet verbinding wordt opgehaald.

Nu heb ik in dit land echter geen data abonnement voor mijn smartphone. Ik weet ook niet of er gratis wifi is op de luchthaven.

Dus heb ik het plan om een screenshot te maken met de QR code erop als ik nog wifi heb in het hotel. Heeft iemand dit eens geprobeerd?

Ik vraag me af of er misschien een tijdstip oid in de code zit verwerkt waardoor dit niet werkt bij de gate.
Werkt gewoon offline. Of zou moeten werken.
Je kan ze op een iPhone ook vaak opslaab in je passbook
  woensdag 3 december 2014 @ 11:22:34 #232
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_147242619
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 11:17 schreef jaco het volgende:
Ik heb een QR code als boardingpass ontvangen via SMS. De SMS linkt naar een pagina met de boarding pass en QR code, die via een internet verbinding wordt opgehaald.

Nu heb ik in dit land echter geen data abonnement voor mijn smartphone. Ik weet ook niet of er gratis wifi is op de luchthaven.

Dus heb ik het plan om een screenshot te maken met de QR code erop als ik nog wifi heb in het hotel. Heeft iemand dit eens geprobeerd?

Ik vraag me af of er misschien een tijdstip oid in de code zit verwerkt waardoor dit niet werkt bij de gate.
Ja dat heb ik ook eens gehad een aantal jaren terug. Daarom laat ik bij de balie altijd gewoon nog even een ticket uitprinten /ouderwets.

M'n vriend slaat ze in z'n passbook op, op z'n iPhone, dat werkt wel offline.
pi_147242907
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 11:20 schreef Godtje het volgende:
Werkt gewoon offline. Of zou moeten werken.
Bedoel je dat die webpage lokaal gecached zou moeten worden? Dat doet die helaas niet. Ik heb het zonder dataverbinding getest. Ik heb een Android phone.
pi_147244480
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 11:33 schreef jaco het volgende:

[..]

Bedoel je dat die webpage lokaal gecached zou moeten worden? Dat doet die helaas niet. Ik heb het zonder dataverbinding getest. Ik heb een Android phone.
je kan toch gewoon een screenshot maken? dat heb ik ook wel eens gedaan, was geen probleem.

desnoods check je ff met een andere telefoon of die QR code dan nog te lezen is.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 3 december 2014 @ 17:24:58 #235
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_147252913
Je kunt je mobiele screenshoot ook printen. Dan staan ze pas te kijken aan de gate en werkt natuurlijk gewoon. Zodra ze die QR-code genereren is hij hartstikke statisch
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 3 december 2014 @ 20:35:50 #236
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_147259552
:) Het kan in ieder geval met Air Baltic, want ik krijg het kennelijk met mijn Iphone altijd voor elkaar dat in de app van Air Baltic op het moment suprême ik een handeling doe bij de gate dat opeens die QR code weg is en dan ook geen data verbinding meer heb. (En aangezien ik altijd als een van de laatste aan boord ga is er ook weer niet zoveel tijd op dat moment).
De opgeslagen screenshot kan ik dan echter tonen en men kan e.e.a. scannen en kan alsnog zonder problemen aan boord.

Dat is tegenwoordig wel een uitkomst dat mobiel inchecken en boarding passen op je telefoon, op sommige luchthavens moeten ze er nog aan wennen en wordt je soms in eerste instantie botweg geweigerd en wil men een papieren versie, maar de aanhouder wint en alleen in Rio de Janeiro wilde men een papieren versie, wat echt compleet nutteloos was want ook die kan je uit een machine halen zonder dat daar en medewerker aan te pas kwam, maar goed dat kan je de beste man die één simpele instructie heeft om enkel papieren boarding passen te accepteren met mijn steenkolen Portugees niet uitleggen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 3 december 2014 @ 21:10:28 #237
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_147261016
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 20:35 schreef ozzietukker het volgende:
:) Het kan in ieder geval met Air Baltic, want ik krijg het kennelijk met mijn Iphone altijd voor elkaar dat in de app van Air Baltic op het moment suprême ik een handeling doe bij de gate dat opeens die QR code weg is en dan ook geen data verbinding meer heb. (En aangezien ik altijd als een van de laatste aan boord ga is er ook weer niet zoveel tijd op dat moment).
De opgeslagen screenshot kan ik dan echter tonen en men kan e.e.a. scannen en kan alsnog zonder problemen aan boord.

Dat is tegenwoordig wel een uitkomst dat mobiel inchecken en boarding passen op je telefoon, op sommige luchthavens moeten ze er nog aan wennen en wordt je soms in eerste instantie botweg geweigerd en wil men een papieren versie, maar de aanhouder wint en alleen in Rio de Janeiro wilde men een papieren versie, wat echt compleet nutteloos was want ook die kan je uit een machine halen zonder dat daar en medewerker aan te pas kwam, maar goed dat kan je de beste man die één simpele instructie heeft om enkel papieren boarding passen te accepteren met mijn steenkolen Portugees niet uitleggen.
In Brazilie is het toch omdat het dametje vóór de security altijd zo graag nog een stempeltje op je boarding pass wil zetten? Dat is het op Guarulhos in ieder geval. Rio heb ik geen ervaring mee.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_147269740
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 21:52 schreef LintuxCx het volgende:
Na security is er niks nee. Het scheelt dat security daar weinig voorstelt, al willen ze alsnog dat je er heel vroeg doorheen gaat.
is er wel een (fris)drankautomaat?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_147271566
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 05:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]

is er wel een (fris)drankautomaat?
Err, geen idee om eerlijk te zijn, heb maar één keer vanaf daar gevlogen.

Zou geen gek idee zijn en weinig kosten. Enige wat ik weet was dat je echt meteen een paar wachtruimtes en gates hebt na security, en niet echt iets wat op een hal of een winkelruimte lijkt. Een automaat zou er nog wel ergens passen ja.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_147274859
Is het standaard dat KLM je zonder mailtje of iets dergelijks een andere stoel toewijst, ook gelijk de meest slechte plaats, door de nieuwe WBC configuratie? Het is dat ik het op tijd opmerk en dat ik nog kon wisselen maar niet echt klantvriendelijk!!

Het gaat hier om de nieuwe WBC van KLM boeing 777-200.
  vrijdag 5 december 2014 @ 07:30:58 #241
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_147299953
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 00:40 schreef static het volgende:
Ohw, en iemand ervaring met Uzbekistan airlines?
Niemand? Moet binnenkort naar Tashkent (vanuit Hong Kong), vlieg via Korea waar een overstap is naar Uzbekistan airlines.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_147300008
Einde deze maand weer een lange vlucht van minimaal 12 uur. Kom als het goed is rond nieuwjaar aan in Rio per schip. Mag daarna direct het land verlaten dus het zal wel een last minute worden voor een hoofdprijs via 2 luchthavens met vliegtijd van +20 uur.

Wat zal het worden ik hoop KLM maar die vliegt 5 keer per week en mij een dag laten wachten doen ze vast niet. Dan is mijn werkgever weer 1200 euro armer.

Ja, geen geldig werk visum dus mag meteen het land uit.
pi_147302028
Ik heb uiteindelijk een screencapture gemaakt in het hotel, maar de dame bij de bagage drop-off desk vroeg er niet eens naar. Ze gaf me meteen een papieren boarding pass. Twee personen bij immigration en iemand bij de security screening maakten er vervolgens aantekeningen op. Tot zover Changi Airport in high-tech Singapore.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 17:24 schreef XL het volgende:
Zodra ze die QR-code genereren is hij hartstikke statisch
Ik kon dit laatste niet vaststellen, maar de informatie rondom de QR-code verandert wel degelijk. Het gate nummer verschijnt op een gegeven moment en ook een gate-wijziging werd weergegeven.

De maatschappijen, Malaysia Airlines in mijn geval, moeten imho nog eens goed over dit dynamische systeem nadenken. Een email en/of PDF met de code bleken niet mogelijk. Bij een gemiddelde internationale vlucht vertrekt minimaal de helft van de passagiers in een gastland en zal dus geen dataverbinding hebben of dure data roaming.
pi_147302225
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 07:40 schreef Eris het volgende:
Einde deze maand weer een lange vlucht van minimaal 12 uur. Kom als het goed is rond nieuwjaar aan in Rio per schip. Mag daarna direct het land verlaten dus het zal wel een last minute worden voor een hoofdprijs via 2 luchthavens met vliegtijd van +20 uur.

Wat zal het worden ik hoop KLM maar die vliegt 5 keer per week en mij een dag laten wachten doen ze vast niet. Dan is mijn werkgever weer 1200 euro armer.

Ja, geen geldig werk visum dus mag meteen het land uit.
Wat is je vraag? :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 10:28 schreef jaco het volgende:

Ik kon dit laatste niet vaststellen, maar de informatie rondom de QR-code verandert wel degelijk. Het gate nummer verschijnt op een gegeven moment en ook een gate-wijziging werd weergegeven.

Gateinfo is alleen niet iets wat in de QR-code zelf staat toch? Hierin staat alleen info over je vluchtnummer, datum, stoelnummer en naam. Zodat men kan checken dat jij het bent en op de goede vlucht boardt. Als je een papieren boardingpass print staat hier ook een QR-code op, en het is niet dat deze ook wijzigt :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 10 december 2014 @ 21:14:33 #245
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_147465775
Iemand een idee wanneer Arkefly hun planning voor het zomerseizoen vrijgeeft?
  zondag 14 december 2014 @ 19:20:05 #246
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_147578474
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 21:10 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

In Brazilie is het toch omdat het dametje vóór de security altijd zo graag nog een stempeltje op je boarding pass wil zetten? Dat is het op Guarulhos in ieder geval. Rio heb ik geen ervaring mee.
Op Guarulhos heb ik alleen domestic gevologen, en werd er niets op mijn boarding pass gezet, op Rio was het echt compleet nutteloos, onder de ogen van de beste man een papieren versie uit de machine gehaald bij de ingang van de gate en zo mocht ik er alsnog door, hij wilde de papieren versie alleen ff vasthouden.
Waarschijnlijk wilde de man mij gewoon ontmoedigen om naar de daadwerkelijke gates te gaan, want na paspoortcontrole en veiligheidscheck was er echt niets te beleven aldaar, denk aan een koude kille wachtruimte met 1 café en ergens boven een nutteloze duty free winkel....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 14 december 2014 @ 20:18:52 #247
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_147580952
Iemand hier al eens met Etihad gevlogen?

Het is de enige respectabele Middle East maatschappij, na Emirates, Qatar en Oman Air, waarmee ik nog nooit gevlogen heb. En gezien de aanbiedingen naar Azie en de vluchtijden vanaf AMS met een korte overstaptijd in AUD, wel heel verleidelijk om deze binnenkort eens te proberen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 14 december 2014 @ 20:23:37 #248
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_147581127
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2014 20:18 schreef buzz1291 het volgende:
Iemand hier al eens met Etihad gevlogen?

Het is de enige respectabele Middle East maatschappij, na Emirates, Qatar en Oman Air, waarmee ik nog nooit gevlogen heb. En gezien de aanbiedingen naar Azie en de vluchtijden vanaf AMS met een korte overstaptijd in AUD, wel heel verleidelijk om deze binnenkort eens te proberen.
Ja

Business: erg goed
Economy: gemiddeld
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 15 december 2014 @ 19:16:45 #249
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_147610932
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2014 20:18 schreef buzz1291 het volgende:
Iemand hier al eens met Etihad gevlogen?

Het is de enige respectabele Middle East maatschappij, na Emirates, Qatar en Oman Air, waarmee ik nog nooit gevlogen heb. En gezien de aanbiedingen naar Azie en de vluchtijden vanaf AMS met een korte overstaptijd in AUD, wel heel verleidelijk om deze binnenkort eens te proberen.
Etihad vanaf Amsterdam is prima, daar wordt veelal een nieuwe versie van de A330-200 ingezet en is qua entertainment mogelijkheden ook goed vertegenwoordigd, de 2-4-2 opstelling vindt ik persoonlijk wel prettig. Daarnaast prima oortelefoons en leuk welkomstpakketje met o.a. oordopjes en ooglapje.

Daar houdt het echter wel op, want naar Azie, wordt er gevlogen met een 777-300 in de sardinecan 3-4-3 uitvoering en zijn de toestellen qua entertainment al minder dan de A330 en in mijn 6 vluchten die ik vanaf Abu Dhabi heb gemaakt werkte 5 x het waar ben je nu kaartje niet, en dat is nu net de enige functie die ik graag gebruik. Hier mis je ook het welkomstpakketje en op deze vluchten zit ook vooral een mix van andere passagiers welke worden samengevoegd uit alle andere vluchten welke aankomen en dat is op bepaalde bestemmingen in mijn persoonlijke beleving niet altijd optimaal. (Het is niet aardig, maar elke Rus aan boord is er over het algemeen één teveel).

Wel een tip, voor zover het ook maar enige garantie is, voor de vluchten naar Bangkok heb je een vlucht om 09.30 en om 10.40, die eerste vlucht sluit wel beter aan met de vlucht uit Amsterdam en vele andere Europese bestemmingen, maar ik heb nu 2 x de vlucht van 10.40 gehad met 100 en 122 passagiers aan boord waar er 386 in de economy klasse kunnen zitten, dat helpt natuurlijk wel mee qua comfort, de vlucht van 09.30 had bij aankomst in Bangkok in beide gevallen ongeveer 3x zoveel passagiers met zich mee.

Om de tijd te doden kan je gebruik maken van de gratis douche gelegenheid in Terminal 3 na de veiligheidscontrole of als je je paspoort vol wilt krijgen een stempel halen en even rond te wandelen in het publieke gedeelte van de luchthaven.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 15 december 2014 @ 20:38:35 #250
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_147614333
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 19:16 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Etihad vanaf Amsterdam is prima, daar wordt veelal een nieuwe versie van de A330-200 ingezet en is qua entertainment mogelijkheden ook goed vertegenwoordigd, de 2-4-2 opstelling vindt ik persoonlijk wel prettig. Daarnaast prima oortelefoons en leuk welkomstpakketje met o.a. oordopjes en ooglapje.

Daar houdt het echter wel op, want naar Azie, wordt er gevlogen met een 777-300 in de sardinecan 3-4-3 uitvoering en zijn de toestellen qua entertainment al minder dan de A330 en in mijn 6 vluchten die ik vanaf Abu Dhabi heb gemaakt werkte 5 x het waar ben je nu kaartje niet, en dat is nu net de enige functie die ik graag gebruik. Hier mis je ook het welkomstpakketje en op deze vluchten zit ook vooral een mix van andere passagiers welke worden samengevoegd uit alle andere vluchten welke aankomen en dat is op bepaalde bestemmingen in mijn persoonlijke beleving niet altijd optimaal. (Het is niet aardig, maar elke Rus aan boord is er over het algemeen één teveel).

Wel een tip, voor zover het ook maar enige garantie is, voor de vluchten naar Bangkok heb je een vlucht om 09.30 en om 10.40, die eerste vlucht sluit wel beter aan met de vlucht uit Amsterdam en vele andere Europese bestemmingen, maar ik heb nu 2 x de vlucht van 10.40 gehad met 100 en 122 passagiers aan boord waar er 386 in de economy klasse kunnen zitten, dat helpt natuurlijk wel mee qua comfort, de vlucht van 09.30 had bij aankomst in Bangkok in beide gevallen ongeveer 3x zoveel passagiers met zich mee.

Om de tijd te doden kan je gebruik maken van de gratis douche gelegenheid in Terminal 3 na de veiligheidscontrole of als je je paspoort vol wilt krijgen een stempel halen en even rond te wandelen in het publieke gedeelte van de luchthaven.
Ik had die 10:40 onlangs ook tjokvol, kon de 09:30 niet als codeshare voor AB krijgen. Qua tijd past de overstap ruim en het gaat ook vanaf Terminal 1 waar AB aankomt vanuit DUS. Hij werd echter helaas niet verkocht en moest dus een uurtje langer wachten en naar Terminal 3. Waar ook nog eens geen lounge is voor frequent flyer (alleen voor business en die kon ik ook niet boeken, want die zat vol).
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 15 december 2014 @ 21:05:00 #251
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_147615799
quote:
99s.gif Op maandag 15 december 2014 20:38 schreef XL het volgende:

[..]

Ik had die 10:40 onlangs ook tjokvol, kon de 09:30 niet als codeshare voor AB krijgen. Qua tijd past de overstap ruim en het gaat ook vanaf Terminal 1 waar AB aankomt vanuit DUS. Hij werd echter helaas niet verkocht en moest dus een uurtje langer wachten en naar Terminal 3. Waar ook nog eens geen lounge is voor frequent flyer (alleen voor business en die kon ik ook niet boeken, want die zat vol).
Het hangt er natuurlijk ook vanaf op welke dag en tijd van het jaar je vliegt, een vrijdag of zaterdag zal voller zitten dan een zondag, maandag of dinsdag over het algemeen gesproken.
Mij viel dat nu de laatste keer weer op dat op de zondag dat ik heenvloog een dag of 9 terug deze niet vol zat, en hoewel de terugvlucht zondagnacht vanaf BKK tjokvol zat kon ik zien dat ook deze inbound vlucht 89 (!) passagiers had gehad.

Terminal 3 vindt ik overigens wat fijner in Abu Dhabi dan Terminal 1, want bij Terminal 1 heb je een veiligheidscontrole bij de gate zelf naast de veiligheidscontrole bij de ingang om te mogen inchecken, bij terminal 3 alleen bij de ingang van de totale Gate Area na de paspoortcontrole. (Men is bij die controle vooral druk met mobieltjes van henzelf dan de daadwerkelijke controle, uiteraard pakt men de grotere zaken er wel uit, maar niet meer dan dat).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 15 december 2014 @ 21:12:21 #252
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_147616203
Ik ging 2 weken terug maandag heen, donderdag terug. Kocht mijn ticket 24h voor vertrek, business uitverkocht, economy 830 euro. Ging dus uit van een lege vlucht (zo goedkoop!). Mocht echter 14 uur met mijn benen in mijn nek zitten. Tjokvol!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 15 december 2014 @ 22:28:42 #253
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_147620357
Lijkt er dan op dat ze de tijden en toestellen voor AUH-BKK in januari gaan wijzigen, want 09:10 vertrek AUH met een A330-200. Net geboekt, helaas vlucht AUH-BKK geen stoel vrij in voorste gedeelte. Dat wordt dus Bangkok Air Services voor 850 Bt inschakelen om om me via de Priority lanes langs de immigration te lozen. Paar weken geleden was het rete druk bij beide immigration points. overigens wel een cheap ass vlucht voor < 650 en korte overstap tijden. Beter dan die Emirates retourtjes voor 484 waar je 9 tot 12 uur op Dubai mag bivakkeren. Anyway, bedankt voor de info.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 16 december 2014 @ 14:07:12 #254
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_147635991
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 21:12 schreef XL het volgende:
Ik ging 2 weken terug maandag heen, donderdag terug. Kocht mijn ticket 24h voor vertrek, business uitverkocht, economy 830 euro. Ging dus uit van een lege vlucht (zo goedkoop!). Mocht echter 14 uur met mijn benen in mijn nek zitten. Tjokvol!
Lekker of niet? :) Voor mij de reden om niet meer met Etihad te reizen; 14,5 uur (AUH->SYD) in economy was een hel. Dan liever met Emirates of KLM/Malaysia/SA naar Azië/Oceanië.
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
pi_147636925
Als ik kan kiezen tussen de volgende vliegmaatschappijen welke zou ik dan moeten pakken en welke zeker niet?

United Airlines
Jet Airways
Brussels Airlines
  dinsdag 16 december 2014 @ 15:06:40 #256
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_147638165
Uit dat rijtje zou ik voor United gaan, heb echter nog nooit met ze gevlogen maar ik vond Brussels 3x niks. Jet klinkt goedkoop :)
pi_147638509
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:31 schreef vanpers het volgende:
Als ik kan kiezen tussen de volgende vliegmaatschappijen welke zou ik dan moeten pakken en welke zeker niet?

United Airlines
Jet Airways
Brussels Airlines
Diegene die voor jou persoonlijk de beste prijs/tijd verhouding heeft. Zal wel om een vlucht naar New York gaan, allemaal rechtstreeks en daarmee vind ik het redelijk.met elkaar inwisselbaar. wil je naar JFK dan moet je wel met Brussels, is Newark ook een optie kan je de andere twee ook overwegen. Vertrek- aankomsttijd is ook een puntje hoewel deze elkaar niet zoveel zullen ontlopen. Ben je lid van een frequent flyer programma?
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_147638807
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 december 2014 15:15 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Diegene die voor jou persoonlijk de beste prijs/tijd verhouding heeft. Zal wel om een vlucht naar New York gaan, allemaal rechtstreeks en daarmee vind ik het redelijk.met elkaar inwisselbaar. wil je naar JFK dan moet je wel met Brussels, is Newark ook een optie kan je de andere twee ook overwegen. Vertrek- aankomsttijd is ook een puntje hoewel deze elkaar niet zoveel zullen ontlopen. Ben je lid van een frequent flyer programma?
Gaat idd om vlucht naar NY en of ik nu op JFK vlieg of niet dat maakt me ook niet zoveel uit.
Vluchttijden zijn allemaal binnen 1 uur dus dat maakt ook niet uit. Alleen bij United moet ik extra betalen voor de terug vlucht, dus die valt af.

Verder zoals ook al in de NY topic aangegeven, boek pas volgende maand en deze vluchten hoorde bij een package van Arke en Holland International. Het hotel wat ik nu had, had ook nog maar 3 plaatsen in de periode dat ik wilde gaan. Tegen die tijd nog maar de vraag of ze er nog beschikbaar hebben. Misschien dat ik via KLM werelddealweken een losse reis boek en hotel via booking.

Vorige keer ben ik trouwens met Delta gevlogen en dat was gewoon prima.
  dinsdag 16 december 2014 @ 17:42:11 #259
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_147643232
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:07 schreef johanmulder het volgende:

[..]

Lekker of niet? :) Voor mij de reden om niet meer met Etihad te reizen; 14,5 uur (AUH->SYD) in economy was een hel. Dan liever met Emirates of KLM/Malaysia/SA naar Azië/Oceanië.
Het waren twee stukken van 7 uur. Dat is OK, maar niet ideaal. Bovendien 's nachts. Business was leuk geweest, maar vaak vol als je zo kort van tevoren boekt. Wel lekker op een kort bezoek aan de andere kant van de wereld. Sowieso bij Etihad goed. Richting Melbourne (waar ik ook een project heb) weiger ik economy. Te ver!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_147648217
Is het mogelijk om bij Ryanair extra bagage later bij te boeken?
pi_147661766
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 20:15 schreef Stienn het volgende:
Is het mogelijk om bij Ryanair extra bagage later bij te boeken?
ja, is wel ietsje duurder (drie euro per koffer per enkele reis ofzo)

edit: sorry, das Wizzair
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_147702988
Heeft iemand ervaring met de veiling van KLM voor een Business class stoel?

Vlieg volgende week donderdag (eerste kerst dag) van Rio naar Amsterdam en heb weinig zin om als een gebroken persoon aan te moeten komen. (Begin al om 4 uur en er tussen door slapen komt er ook niet van ben ik bang....) en meteen kerst diner met de hele familie....
pi_147703055


[ Bericht 100% gewijzigd door Nielsch op 18-12-2014 12:52:48 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 18 december 2014 @ 21:13:46 #264
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_147719211
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 12:50 schreef Eris het volgende:
Heeft iemand ervaring met de veiling van KLM voor een Business class stoel?

Vlieg volgende week donderdag (eerste kerst dag) van Rio naar Amsterdam en heb weinig zin om als een gebroken persoon aan te moeten komen. (Begin al om 4 uur en er tussen door slapen komt er ook niet van ben ik bang....) en meteen kerst diner met de hele familie....
Die worden soms ook wel bij het verzoek tot electronisch inchecken aangeboden. Vorige maand AMS-BKK gevlogen en bij het inchecken 250 euro bijbetaald voor een business class stoel. Dus gelijk op 30 uur vóór vertrek inchecken maar weet wel dat je ook de kans loopt om de slechtste, want ja die zijn er bij KLM, business class stoel te scoren.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_147734099
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 21:13 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Die worden soms ook wel bij het verzoek tot electronisch inchecken aangeboden. Vorige maand AMS-BKK gevlogen en bij het inchecken 250 euro bijbetaald voor een business class stoel. Dus gelijk op 30 uur vóór vertrek inchecken maar weet wel dat je ook de kans loopt om de slechtste, want ja die zijn er bij KLM, business class stoel te scoren.
Staan die ook gemarkeerd op SeatGuru?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  vrijdag 19 december 2014 @ 11:05:10 #266
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_147735758
Ik ga van 2 augustus tot 22 augustus 2015 naar Zuid Afrika.

Wanneer moet ik mijn reispas aanschaffen?
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  vrijdag 19 december 2014 @ 11:27:51 #267
62913 Blik
The one and Only!
pi_147736237
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 09:54 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Staan die ook gemarkeerd op SeatGuru?
Ja, zelfde als bij Economy dus met geel en rood
  vrijdag 19 december 2014 @ 11:31:01 #268
62913 Blik
The one and Only!
pi_147736304
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 11:05 schreef sararaats het volgende:
Ik ga van 2 augustus tot 22 augustus 2015 naar Zuid Afrika.

Wanneer moet ik mijn reispas aanschaffen?
reispas? Neem aan dat je vliegticket bedoelt

Aanbieding afwachten, werelddealweken van KLM komen eraan begin januari. Emirates heeft vaak ook goede deals richting Zuid-Afrika. Bedenk je alleen wel dat het vakantie-tijd is in Nederland en laagseizoen (slechter weer, relatief koud zelfs) in Zuid-Afrika. Dus het is niet de optimale tijd om daar naartoe te gaan.
  vrijdag 19 december 2014 @ 11:34:21 #269
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_147736380
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 11:31 schreef Blik het volgende:

[..]

reispas? Neem aan dat je vliegticket bedoelt

Aanbieding afwachten, werelddealweken van KLM komen eraan begin januari. Emirates heeft vaak ook goede deals richting Zuid-Afrika. Bedenk je alleen wel dat het vakantie-tijd is in Nederland en laagseizoen (slechter weer, relatief koud zelfs) in Zuid-Afrika. Dus het is niet de optimale tijd om daar naartoe te gaan.
Nee reispas aangezien ik een nieuwe moet hebben.

Ik weet van de weersomstandigheden omdat ik er familie heb wonen ;))
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  vrijdag 19 december 2014 @ 11:35:54 #270
62913 Blik
The one and Only!
pi_147736423
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 11:34 schreef sararaats het volgende:

[..]

Nee reispas aangezien ik een nieuwe moet hebben.

Ik weet van de weersomstandigheden omdat ik er familie heb wonen ;))
wtf is een reispas? Bedoel je paspoort? Zo ja, uiterlijk 2 weken vantevoren aanvragen. Maar ik zou wat meer speling nemen als ik jou was vanwege de vakantie-tijd
  vrijdag 19 december 2014 @ 11:38:54 #271
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_147736504
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 11:35 schreef Blik het volgende:

[..]

wtf is een reispas? Bedoel je paspoort? Zo ja, uiterlijk 2 weken vantevoren aanvragen. Maar ik zou wat meer speling nemen als ik jou was vanwege de vakantie-tijd
Reispaspoort idd. Sorry voor de Belgische woordspeling :@
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  vrijdag 19 december 2014 @ 11:40:07 #272
62913 Blik
The one and Only!
pi_147736541
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 11:38 schreef sararaats het volgende:

[..]

Reispaspoort idd. Sorry voor de Belgische woordspeling :@
Vraag je het in België aan of in Nederland? Voor Nederland zou ik gewoon ergens begin juli een afspraak maken bij de gemeente. Voor België weet ik niet hoe dat gaat.
pi_147737407
Reispas:
Voor Zuid-Afrika heb je een reispas nodig; een identiteitskaart is dus niet voldoende. Je reispas moet nog 1 maand geldig zijn vanaf de datum van terugkeer uit Zuid-Afrika en minstens 2 blanco pagina’s bevatten..
Een reispas vraag je aan op de dienst bevolking van je gemeentehuis. Contacteer je gemeente om de precieze afgiftetermijn voor een reispas te kennen, maar hou zeker rekening met een tiental dagen. Ook minderjarigen dienen in het bezit te zijn van een reispas. Een reispas (die 5 jaar geldig is) kost ¤ 71 voor meerderjarigen en ¤ 41 voor minderjarigen, evt. aangevuld met gemeentetaks.

Zolang hier aan voldoet heb je voldoende...
pi_147737455
En inderdaad vlaams...
pi_147842313
Ik heb een vraagje.

As. vrijdag vlieg ik naar Honolulu (Hawaii/VS) en ik moet overstappen in San Francisco. Moet 5 uur wachten, maar ik vroeg me af of ik ondertussen mijn koffer moet ophalen, of wordt het vanzelf doorgesluisd naar het andere vliegtuig?
pi_147842369
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 14:44 schreef Etsu het volgende:
Ik heb een vraagje.

As. vrijdag vlieg ik naar Honolulu (Hawaii/VS) en ik moet overstappen in San Francisco. Moet 5 uur wachten, maar ik vroeg me af of ik ondertussen mijn koffer moet ophalen, of wordt het vanzelf doorgesluisd naar het andere vliegtuig?
Los de tickets geboekt of heb je gewoon 1 reis geboekt?
pi_147842377
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 14:45 schreef Godtje het volgende:

[..]

Los de tickets geboekt of heb je gewoon 1 reis geboekt?
1 reis.
pi_147842393
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 14:45 schreef Etsu het volgende:

[..]

1 reis.
Dan hoef je niks te doen.
pi_147842399
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 14:45 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dan hoef je niks te doen.
Top. ^O^ Thanks.
pi_147850159
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 14:45 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dan hoef je niks te doen.
Hmmm, zeker weten? Ik neem aan dat de eerste vlucht naar SFO niet vanuit de VS is? Dan moet je de koffer wel opnieuw inchecken normaal gesproken omdat de VS nou eenmaal graag alles lastig maakt/maken. Ik neem aan dat dat voor AMS?->SFO->HNL ook zou gelden dan.

Alleen als je van een binnenlandse vlucht komt wordt de koffer automatisch naar het volgende vliegtuig gesleept.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 22 december 2014 @ 18:50:35 #281
62913 Blik
The one and Only!
pi_147850209
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 14:45 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dan hoef je niks te doen.
Zou ik niet zo zeker van zijn, is per vliegveld verschillend, ik heb beide varianten meegemaakt
pi_147850279
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 18:48 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Hmmm, zeker weten? Ik neem aan dat de eerste vlucht naar SFO niet vanuit de VS is? Dan moet je de koffer wel opnieuw inchecken normaal gesproken omdat de VS nou eenmaal graag alles lastig maakt/maken. Ik neem aan dat dat voor AMS?->SFO->HNL ook zou gelden dan.

Alleen als je van een binnenlandse vlucht komt wordt de koffer automatisch naar het volgende vliegtuig gesleept.
Jep, van AMS naar SFO en dan van SFO naar HNL.
En terug HNL naar MSP en dan van MSP naar AMS.

Dus, wat is nu correct? 8)7
  maandag 22 december 2014 @ 19:28:01 #283
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_147851299
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 14:45 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dan hoef je niks te doen.
Weet je het zeker? Ik geloof er niets van. Nog nooit meegemaakt na aankomst in Murica met een intercontinentale vlucht dat je je koffer niet van de belt hoefde te halen ondanks dat deze doorgelabeld was. Andersom wel, binnenlandse vlucht en doorgelabelde bagage.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_147852658
Jawel, verschilt per luchthaven. Zelfs gehad dat ze een foto van mijn koffer lieten zien en ik moest bevestigen dat dat mijn koffer was. Hoefde het ding niet zelf meer ergens op te halen.

Dus gewoon goed opletten wat ze je vertellen in het vliegtuig en de aanwijzingen op de luchthaven volgen. Zeer waarschijnlijk dat je in SFO wel je koffer moet ophalen en verderop weer mag afgeven.
pi_147853285
quote:
3s.gif Op maandag 22 december 2014 20:06 schreef DutchTrain het volgende:
Jawel, verschilt per luchthaven. Zelfs gehad dat ze een foto van mijn koffer lieten zien en ik moest bevestigen dat dat mijn koffer was. Hoefde het ding niet zelf meer ergens op te halen.

Dus gewoon goed opletten wat ze je vertellen in het vliegtuig en de aanwijzingen op de luchthaven volgen. Zeer waarschijnlijk dat je in SFO wel je koffer moet ophalen en verderop weer mag afgeven.
Thanks. :)

Ik zal vrijdagochtend nog even bij de balie navragen voor de zekerheid. Moet wel goedkomen.

Dit is de eerste keer dat ik naar Amerika ga/alleen reis naar zo'n ver land, dus wil dat allemaal maar goed komt :')
pi_147854798
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 20:23 schreef Etsu het volgende:
Dit is de eerste keer dat ik naar Amerika ga/alleen reis naar zo'n ver land, dus wil dat allemaal maar goed komt :')
Aan de balie zullen ze het waarschijnlijk niet weten, maar je kan het vragen.
Je hebt wel een ESTA aangevraagd?
En je moet dus wel in SFO al door de immigration. Houd er rekening mee, dat dat een uurtje kan duren.

Goede reis en veel plezier!
pi_147854835
quote:
2s.gif Op maandag 22 december 2014 20:56 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Je hebt wel een ESTA aangevraagd?
En je moet dus wel in SFO al door de immigration. Houdt er rekening mee, dat dat een uurtje kan duren.

Goede reis en veel plezier!
Jep. ;)

Een uur? :'( Ik vlieg business, dus mag als een van de eerste het vliegtuig uit, dus even stukkie rennen. :7

Thanks.
pi_147864493
Als je geluk hebt. Heb ook verhalen van langer gehoord
  dinsdag 23 december 2014 @ 09:35:32 #289
62913 Blik
The one and Only!
pi_147871999
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 19:28 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Weet je het zeker? Ik geloof er niets van. Nog nooit meegemaakt na aankomst in Murica met een intercontinentale vlucht dat je je koffer niet van de belt hoefde te halen ondanks dat deze doorgelabeld was. Andersom wel, binnenlandse vlucht en doorgelabelde bagage.
Het kan wel, is afhankelijk per vliegveld. Maar de meeste moet je gewoon je tas/koffer ophalen
  dinsdag 23 december 2014 @ 21:24:47 #290
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_147894787
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 09:35 schreef Blik het volgende:

[..]

Het kan wel, is afhankelijk per vliegveld. Maar de meeste moet je gewoon je tas/koffer ophalen
Afhankelijk per vliegveld? Hoe dan? Bagage van binnenlandse vluchten in Murica komen altijd op een belt in een niet beveiligd gebied aan, en daar worden dus ook geen blauwe declaratie briefjes gecollecteerd. Dus omgekeerd is het dus altijd door de douane en je declaratie inleveren op het entry point. Maar dat is in de meeste landen met binnenlandse vluchten zo.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 23 december 2014 @ 21:27:14 #291
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_147894918
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 20:56 schreef Etsu het volgende:

[..]

Jep. ;)

Een uur? :'( Ik vlieg business, dus mag als een van de eerste het vliegtuig uit, dus even stukkie rennen. :7

Thanks.
En dan zou ik even checken of ze op SFO een priority lane hebben en je van de maatschappij een voucher krijgt om via die lane door de immigration te mogen. Dat heeft zo z'n voordelen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 23 december 2014 @ 23:01:15 #292
62913 Blik
The one and Only!
pi_147899991
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 21:24 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Afhankelijk per vliegveld? Hoe dan? Bagage van binnenlandse vluchten in Murica komen altijd op een belt in een niet beveiligd gebied aan, en daar worden dus ook geen blauwe declaratie briefjes gecollecteerd. Dus omgekeerd is het dus altijd door de douane en je declaratie inleveren op het entry point. Maar dat is in de meeste landen met binnenlandse vluchten zo.
Zoals ik het zeg, dat is niet bij ieder vliegveld zo. Bij ofwel Atlanta danwel Miami (weet niet meer welke van de 2) hoefde ik toendertijd mijn tas niet op te halen. En ik vloog toch echt door naar Midden-amerika in beide gevallen
  donderdag 25 december 2014 @ 21:56:00 #293
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_147959169
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 23:01 schreef Blik het volgende:

[..]

Zoals ik het zeg, dat is niet bij ieder vliegveld zo. Bij ofwel Atlanta danwel Miami (weet niet meer welke van de 2) hoefde ik toendertijd mijn tas niet op te halen. En ik vloog toch echt door naar Midden-amerika in beide gevallen
Dat is dus het verschil. Doorreizen via US naar een andere internationale bestemming in bijv. zuid-Amerika betekent meestal dat je bagage direct wordt doorgezet zonder dat je hem zelf moet rechecken. Overstappen naar een domestic flight in de US daarentegen is bijna altijd zelf je bagage weer rechecken.
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
pi_147959710
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 21:56 schreef johanmulder het volgende:

[..]

Dat is dus het verschil. Doorreizen via US naar een andere internationale bestemming in bijv. zuid-Amerika betekent meestal dat je bagage direct wordt doorgezet zonder dat je hem zelf moet rechecken. Overstappen naar een domestic flight in de US daarentegen is bijna altijd zelf je bagage weer rechecken.
Domestic vlieg je doorgaans ook met een regional airline, dus opzich wel logisch.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  donderdag 25 december 2014 @ 22:23:56 #295
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_147960192
Zou een overstap van domestic op intercontinentaal (naar Europa) eigenlijk worden doorgelabeld?
  donderdag 25 december 2014 @ 22:58:06 #296
62913 Blik
The one and Only!
pi_147961482
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 21:56 schreef johanmulder het volgende:

[..]

Dat is dus het verschil. Doorreizen via US naar een andere internationale bestemming in bijv. zuid-Amerika betekent meestal dat je bagage direct wordt doorgezet zonder dat je hem zelf moet rechecken. Overstappen naar een domestic flight in de US daarentegen is bijna altijd zelf je bagage weer rechecken.
Leg mij dan uit waarom het bij het ene vliegveld wel moest en bij het andere niet?
pi_147967779
Ik ben nu op Schiphol en heb nagevraagd. Ik moet idd m'n koffer ophalen in San Francisco :)

Ik neem aan dat ik bij m'n terugkeer met tussenlanding in Minneapolis ook m'n koffer moet ophalen.

Iedereen bedankt!
  vrijdag 26 december 2014 @ 11:06:54 #298
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_147969582
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 22:58 schreef Blik het volgende:

[..]

Leg mij dan uit waarom het bij het ene vliegveld wel moest en bij het andere niet?
Inrichting van de terminals. Gescheiden terminals/pieren voor domestic en international flights t.o.v. gemengde terminals doet een hoop.
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
  vrijdag 26 december 2014 @ 11:12:52 #299
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_147969680
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 december 2014 08:39 schreef Etsu het volgende:
Ik ben nu op Schiphol en heb nagevraagd. Ik moet idd m'n koffer ophalen in San Francisco :)

Ik neem aan dat ik bij m'n terugkeer met tussenlanding in Minneapolis ook m'n koffer moet ophalen.

Iedereen bedankt!
Op de terugweg worden je koffers automatisch doorgezet, je hoeft dan niet te rechecken.
Vuistregel:
1. International --> USA --> Domestic : recheck
2. International --> USA --> International : automatisch doorgezet
3. Domestic USA --> USA --> International : automatisch doorgezet
Nogmaals, dit is meestal zo. Niet altijd dus.
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
  zondag 28 december 2014 @ 21:43:29 #300
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_148069108
Weet iemand hoeveel tijd vóór vertrek de Etihad bagage drop-off in vertrekhal 3 op Schiphol open gaat? Ik wilde nog even fatsoenlijk dineren voordat die vlucht om 21:45 uur (als alles meezit) vertrekt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 28 december 2014 @ 21:49:32 #301
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_148069439
Zit daar een tijd aan verbonden? Volgens mij niet.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')