abonnement Unibet Coolblue
pi_149094203
Heren,

wat wordt er gedragen op een accountantskantoor onder een blauw pak?
zwarte schoenen? of kan bruin ook?
pi_149094274
Zwart is way to go, altijd goed en kan je niet fout mee gaan. Bruin kan wel, maar als je niet weet wat je doet(qua kleding dan) staat het gewoon sullig en lullig. Zwart dus.
pi_149096004
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:33 schreef bezemsteeltaart het volgende:
Zwart is way to go, altijd goed en kan je niet fout mee gaan. Bruin kan wel, maar als je niet weet wat je doet(qua kleding dan) staat het gewoon sullig en lullig. Zwart dus.
Onder een blauw pak staat bruin toch echt beter.
pi_149096076
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 07:33 schreef Intentiion het volgende:

[..]

Onder een blauw pak staat bruin toch echt beter.
Hier zijn gewoon regels voor, maar doe wat je wilt. Lekker je bruine Van Liertjes met contrastzolen aan ^O^
pi_149096100
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 07:46 schreef bezemsteeltaart het volgende:

[..]

Hier zijn gewoon regels voor, maar doe wat je wilt. Lekker je bruine Van Liertjes met contrastzolen aan ^O^
Dat doe ik zeker, maar uiteraard geen glimmende gladjakkers eronder.

Edit: Zwart kan natuurlijk altijd maar als je dan een blauw pak koopt kan je zeker wel is wat andere schoenen dragen.
pi_149100273
Ik zie voornamelijk bruine schoenen (Westgate II) onder blauwe of grijze pakken. Denk ook aan je ceintuur (riem)! Die moet je of weglaten, of matchen met je schoenen, anders loop je helemaal voor aap.

Zwarte schoenen onder een blauw pak vind ik ook mooi om te schoen. Maar zoals Intentiion al zegt, NIMMER maar dan ook NOOIT glimmende!
pi_149101654
hebben we het dan over cognac kleur of donkere kleurig.
waarschijnlijk ook weer afhankelijk van de betreffende kleur blauw.
pi_149102514
Cognac! Maar uiteraard, welk pak de schoen past trekke hem aan ;).
pi_149103557
fascinerend om in andere topics te lezen hoe de meningen van mensen verschillen,
laatste vraag, is suede een no go?
pi_149117358
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 07:33 schreef Intentiion het volgende:

[..]

Onder een blauw pak staat bruin toch echt beter.
Grapias en dan met bruine riem zeker? Ik vind dat in 90% van de gevallen echt geen gezicht. Veel te aanwezig allemaal, drukke schoenen, drukke riem, gekke das etc. Vooral als het dan ook zo'n net te hippe kleur blauw is
pi_149118284
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 13:59 schreef tttm het volgende:
fascinerend om in andere topics te lezen hoe de meningen van mensen verschillen,
laatste vraag, is suede een no go?
suede kan gewoon, hoe donkerder het pak, hoe donkerder de kleur suede is een goeie vuistregel. Beginnen met suede monks of oxford, paar levels hoger kun je aan loafers gaan denken.

Kan iemand mij vertellen, hoe lang je bij een klant kunt zitten voor een jaarrekening in het MKB, en een beursgenoteerd bedrijf? Kan het zijn dat je, zeker als beginnend accountant, gewoon een aantal maanden maar bij één klant zit?? En dat je in die periode wel 10 MKB'ers langsgaat?
  woensdag 28 januari 2015 @ 06:30:28 #212
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_149128816
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 21:22 schreef bezemsteeltaart het volgende:

[..]

suede kan gewoon, hoe donkerder het pak, hoe donkerder de kleur suede is een goeie vuistregel. Beginnen met suede monks of oxford, paar levels hoger kun je aan loafers gaan denken.

Kan iemand mij vertellen, hoe lang je bij een klant kunt zitten voor een jaarrekening in het MKB, en een beursgenoteerd bedrijf? Kan het zijn dat je, zeker als beginnend accountant, gewoon een aantal maanden maar bij één klant zit?? En dat je in die periode wel 10 MKB'ers langsgaat?
Jup, als je bij een grote bank/verzekeraar zit kan het zelfs zijn dat je bijna altijd bij dezelfde klant zit.
Want je gaat van jaarcijfers naar kwartaalcijfers.
Persoonlijk ben ik heel blij dat ik ooit voor de kleinere ondernemingen heb gekozen en ook regelmatig subsidiecontroles deed als beginner. Vooral als het heel klein is, zie je in je eerste jaar al de hele jaarrekening ipv alleen maar debiteuren en liquide middelen.

Overigens hang ik na 12 jaar big4 eind van de week mijn laptop aan de wilgen en stap ik de qccountancy uit.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_149129688
quote:
3s.gif Op woensdag 28 januari 2015 06:30 schreef Uccie het volgende:

[..]

Jup, als je bij een grote bank/verzekeraar zit kan het zelfs zijn dat je bijna altijd bij dezelfde klant zit.
Want je gaat van jaarcijfers naar kwartaalcijfers.
Persoonlijk ben ik heel blij dat ik ooit voor de kleinere ondernemingen heb gekozen en ook regelmatig subsidiecontroles deed als beginner. Vooral als het heel klein is, zie je in je eerste jaar al de hele jaarrekening ipv alleen maar debiteuren en liquide middelen.

Overigens hang ik na 12 jaar big4 eind van de week mijn laptop aan de wilgen en stap ik de qccountancy uit.
Wat gaat u doen?
  woensdag 28 januari 2015 @ 09:56:30 #214
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_149130905
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 08:39 schreef xminator het volgende:

[..]

Wat gaat u doen?
Ik word controller bij een bank.
Oh en voor elke keer u zeggen tegen mij, gaan assistenten koffie halen ;) dus leer dat maar af.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_149131392
quote:
3s.gif Op woensdag 28 januari 2015 09:56 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ik word controller bij een bank.
Oh en voor elke keer u zeggen tegen mij, gaan assistenten koffie halen ;) dus leer dat maar af.
Had even zin om het te zeggen, ouwe rot. 12 jaar bij de big 4 :X.

Uiteindelijk niet partner geworden door persoonlijke keuze?
  woensdag 28 januari 2015 @ 10:25:00 #216
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_149131564
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 10:18 schreef xminator het volgende:

[..]

Had even zin om het te zeggen, ouwe rot. 12 jaar bij de big 4 :X.

Uiteindelijk niet partner geworden door persoonlijke keuze?
Nee ik wist de eerste dag dat ik daar binnenstapte dat ik nooit partner ging worden.
Maar het is een prima leerschool, alleen de uitdaging is er voor mij wel uit. En ik wil weer meer terug naar de inhoud.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_149133072
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 11:39 schreef Jess2 het volgende:
Hoi allemaal,

Ik heb binnenkort een selectiedag bij een van de grote 4:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Naar mijn weten zijn het drie gesprekken die ik moet voeren, met na elk gesprek een evalutie/afvalmoment. Hebben jullie tips hoe ik me kan voorbereiden? Of wat ik kan verwachten?
Zoals ik hier al beschreef, heeft iemand een tip? Moet ik een case interview verwachten in het tweede gesprek, en hoe kan ik me hier het best op voorbereiden indien ja?
pi_149133204
Hallo,

Ik ben ga binnenkort stage lopen bij 1 van de big four kantoren en ben voordat de stage begint al uitgenodigd om wat te gaan eten en wellicht na afloop wat te drinken. Kan iemand mij vertellen wat voor kleding dan gepast is. Is het gebruikelijk om in pak te komen of kan een nette broek met overhemd ook?

Mvg,
  woensdag 28 januari 2015 @ 12:11:48 #219
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_149134483
Beter overdressed dan underdressed, en een das kan je altijd nog weer afdoen.
Ik had een bijna dezelfde situatie, dacht ook dat een beetje casual wel kon maar bij aankomst was iedereen compleet in pak met das... en dan baal je toch wel een beetje :P
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  woensdag 28 januari 2015 @ 16:53:37 #220
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_149142709
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 11:29 schreef Bolletje92 het volgende:
Hallo,

Ik ben ga binnenkort stage lopen bij 1 van de big four kantoren en ben voordat de stage begint al uitgenodigd om wat te gaan eten en wellicht na afloop wat te drinken. Kan iemand mij vertellen wat voor kleding dan gepast is. Is het gebruikelijk om in pak te komen of kan een nette broek met overhemd ook?

Mvg,
Ik zou in een nette broek met overhemd gaan. Zij zullen in pak zijn omdat ze bij klanten vandaan komen.
Die etentjes zijn denk ik om je een beetje informeel kennis te laten maken met de afdeling.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_149159289
Je kunt het ook gewoon aan je contactpersoon vragen. Iedereen is ooit begonnen en dat hoef je echt niet allemaal meteen te weten.
pi_149175927
In hoeverre verschilt de werkdruk/aantal overuren tussen MKB praktijk afdeling en beursgenoteerd/internationaal? Binnen een big 4 of course. Mij lijkt de mentaliteit en werkdruk bij bijv. een non profit of kleiner mkb toch een stuk anders/minder? dan bij een groot internationaal beursgenoteerd bedrijf als klant? Kan iemand mij hier meer over vertellen?
  donderdag 29 januari 2015 @ 19:39:11 #223
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_149179622
Ligt aan je functie, ik heb zelf alleen kort bij MKB gewerkt maar daar was een controle echt een team-effort, als er op het laatste moment nog dingen open staan moet iedereen even mee werken. Van horen zeggen is het bij de Big4 meer dat je als beginnende assistent je taken krijgt en "zorg dat je het af krijgt", ook al moet je dan de zaterdag nog 6 uur bezig.
Maar er zijn hier mensen met veel meer ervaring, dus ik ben ook wel benieuwd.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  donderdag 29 januari 2015 @ 20:07:43 #224
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_149180522
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 17:22 schreef sazx het volgende:
In hoeverre verschilt de werkdruk/aantal overuren tussen MKB praktijk afdeling en beursgenoteerd/internationaal? Binnen een big 4 of course. Mij lijkt de mentaliteit en werkdruk bij bijv. een non profit of kleiner mkb toch een stuk anders/minder? dan bij een groot internationaal beursgenoteerd bedrijf als klant? Kan iemand mij hier meer over vertellen?
Werkdruk is overal hoog en de 50+ werkweken heb je bij beiden, bij mkb/nonprofit zijn de budgetten lager en heb je automatisch minder tijd. Je ziet in een seizoen ook makkelijk 10 verschillende klanten omdat je overal een week of 2 zit, terwijl je bij beursgenoteerde/internationaal vaak langere tijd ergens zit.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  donderdag 29 januari 2015 @ 20:09:18 #225
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_149180602
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 19:39 schreef MacorgaZ het volgende:
Ligt aan je functie, ik heb zelf alleen kort bij MKB gewerkt maar daar was een controle echt een team-effort, als er op het laatste moment nog dingen open staan moet iedereen even mee werken. Van horen zeggen is het bij de Big4 meer dat je als beginnende assistent je taken krijgt en "zorg dat je het af krijgt", ook al moet je dan de zaterdag nog 6 uur bezig.
Maar er zijn hier mensen met veel meer ervaring, dus ik ben ook wel benieuwd.
Geldt ook voor controleleiders/managers. Je hebt bepaalde taken en die moeten voor de deadline af zijn. Ruimte om taken van een assistent over te nemen die vastloopt is er niet, dus iedereen moet een tandje bij.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_149180850
Beginnende assistenten krijgen heus wel begeleiding, en daarvan wordt ook niet verwacht dat ze 5 maanden lang 60+ uur per week maken.
Maar aan de andere kant moeten ze ook niet verwachten de volle aandacht te kunnen krijgen en om stipt 17u naar huis te kunnen. :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  donderdag 29 januari 2015 @ 20:33:58 #227
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_149182057
quote:
3s.gif Op donderdag 29 januari 2015 20:09 schreef Uccie het volgende:

[..]

Geldt ook voor controleleiders/managers. Je hebt bepaalde taken en die moeten voor de deadline af zijn. Ruimte om taken van een assistent over te nemen die vastloopt is er niet, dus iedereen moet een tandje bij.
Ja, logisch natuurlijk, ik zit nog in m'n beginnende fase dus vandaar dat ik me daarop richtte :P.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  donderdag 29 januari 2015 @ 20:41:07 #228
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_149182528
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 20:33 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

Ja, logisch natuurlijk, ik zit nog in m'n beginnende fase dus vandaar dat ik me daarop richtte :P.
Het verschil is, dat beginnende assistenten veel op kantoor dingen afmaken en de rest vaak thuis nog dingen doet, waardoor het ook wat onzichtbaarder wordt.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_149184936
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 17:22 schreef sazx het volgende:
In hoeverre verschilt de werkdruk/aantal overuren tussen MKB praktijk afdeling en beursgenoteerd/internationaal? Binnen een big 4 of course. Mij lijkt de mentaliteit en werkdruk bij bijv. een non profit of kleiner mkb toch een stuk anders/minder? dan bij een groot internationaal beursgenoteerd bedrijf als klant? Kan iemand mij hier meer over vertellen?
Verschil is met name dat bij beursfondsen je een paar deadlines in het jaar hebt waar je hard piekt, bij mkb klanten heb je het altijd druk omdat veel klanten tegelijk loopt. Het is maar net waar je het best mee om kan gaan.
pi_149196379
Mijn beleving is ook dat veel mensen zich altijd heel 'druk' maken en overuren maken om dat te kunnen zeggen.

Knapper zou zijn als je efficiënt werkt en je werk binnen je contract uren af krijgt ;-)
pi_149197364
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 23:50 schreef Daanno86 het volgende:
Mijn beleving is ook dat veel mensen zich altijd heel 'druk' maken en overuren maken om dat te kunnen zeggen.

Knapper zou zijn als je efficiënt werkt en je werk binnen je contract uren af krijgt ;-)
Dit, het klinkt natuurlijk interessant om te zeggen dat je zoveel overuren maakt.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 06:14:57 #232
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_149199524
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 23:50 schreef Daanno86 het volgende:
Knapper zou zijn als je efficiënt werkt en je werk binnen je contract uren af krijgt ;-)
Dit is natuurlijk makkelijk gezegd.
Alsof ik voor de lol zoveel extra werk, en vrije avonden en weekenden ervoor op zeg.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_149207991
Bedankt voor de reacties! Dus qua werkdruk m.n. overuren verschilt t opzich niet zo, meer anders dus?

En nou ik vind het niet echt interessant klinken hoor overuren eigenlijk haha, liever gewoon niet al te gek:)

Ik heb zelf gekozen voor MKB/nationaal praktijk en ga stage lopen bij 1 van de grote 4. Vandaar mijn vraag wat betreft de voornaamste verschillen tussen internationale beursgenoteerde klanten en mkb. Ik had d'r natuurlijk wel al een idee over, vandaar mijn keuze destijds, maar ik vind het ook wel fijn om nog wat van ervaringsdeskundige daarover te horen, hoe zij het ervaren.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 14:02:11 #234
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_149208562
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 23:50 schreef Daanno86 het volgende:
Mijn beleving is ook dat veel mensen zich altijd heel 'druk' maken en overuren maken om dat te kunnen zeggen.

Knapper zou zijn als je efficiënt werkt en je werk binnen je contract uren af krijgt ;-)
De planning gaat sowieso al uit van 45-50u. En dat haal je nooit als je klant een teringbende aanlevert.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_149222384
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 23:50 schreef Daanno86 het volgende:
Mijn beleving is ook dat veel mensen zich altijd heel 'druk' maken en overuren maken om dat te kunnen zeggen.

Knapper zou zijn als je efficiënt werkt en je werk binnen je contract uren af krijgt ;-)
Dit is echt BS.
Als je al zo efficient zou werken, krijg je er gewoon een stapeltje bij net zo lang tot je aan je taks zit.
pi_149226643
Het klinkt alsof jullie in een fabriek werken... Tuurlijk overwerken komt voor, maar moet niet structureel zijn en zeker niet vanzelfsprekend.

Ook binnen afdelingen en kantoren zullen dus grote verschillen zijn. Maar denk dat de instelling van de partners waar je voor werkt ook vaak doorslaggevend is. Als er vaker ook gekeken wordt naar de menselijke maat, zouden er wellicht niet zoveel mensen 'uitvallen' en op hun 28ste uitgeblust het schip verlaten.

Wat verstaan jullie trouwens onder veel overuren? Op jaarbasis dan. Structureel 50/60 uur per week is niet reëel.
  zaterdag 31 januari 2015 @ 01:02:45 #237
436637 Classy_as_Pug
Who're you gonna call..
pi_149227663
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 00:13 schreef Daanno86 het volgende:
Het klinkt alsof jullie in een fabriek werken... Tuurlijk overwerken komt voor, maar moet niet structureel zijn en zeker niet vanzelfsprekend.

Ook binnen afdelingen en kantoren zullen dus grote verschillen zijn. Maar denk dat de instelling van de partners waar je voor werkt ook vaak doorslaggevend is. Als er vaker ook gekeken wordt naar de menselijke maat, zouden er wellicht niet zoveel mensen 'uitvallen' en op hun 28ste uitgeblust het schip verlaten.

Wat verstaan jullie trouwens onder veel overuren? Op jaarbasis dan. Structureel 50/60 uur per week is niet reëel.
Het kan altijd meer kijk naar Investment Bankers die maken met regelmaat weken van 80+ uur
  zaterdag 31 januari 2015 @ 07:45:04 #238
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_149229829
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 00:13 schreef Daanno86 het volgende:
Het klinkt alsof jullie in een fabriek werken... Tuurlijk overwerken komt voor, maar moet niet structureel zijn en zeker niet vanzelfsprekend.

Ook binnen afdelingen en kantoren zullen dus grote verschillen zijn. Maar denk dat de instelling van de partners waar je voor werkt ook vaak doorslaggevend is. Als er vaker ook gekeken wordt naar de menselijke maat, zouden er wellicht niet zoveel mensen 'uitvallen' en op hun 28ste uitgeblust het schip verlaten.

Wat verstaan jullie trouwens onder veel overuren? Op jaarbasis dan. Structureel 50/60 uur per week is niet reëel.
Het is ook een urenfabriek. En in de periode februari tot mei is overwerk zeker structureel. En 50-60u heel normaal.
Ik werkte bij Deloitte en daar werk je contractueel al 45u gedurende 10 weken (staat een periode van 35u in het najaar tegenover). En inderdaad niet iedereen is er geschikt voor en kan dat aan. Daarom staat een aantal jaren big4 ook goed op je cv. Je privéleven lijdt eronder en in mijn geval mijn gezondheid ook. Ik heb niet voor niets gisteren mijn spullen ingeleverd.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_149234806
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 21:53 schreef snabbi het volgende:

[..]

Dit is echt BS.
Als je al zo efficient zou werken, krijg je er gewoon een stapeltje bij net zo lang tot je aan je taks zit.
Ik ervaar het gelukkig heel anders. Je hebt echt wel invloed op je uren door je werk slim aan te pakken en beter je teams te plannen en je klanten op te voeden. Probleem is dat mensen veel te laat "nee" zeggen en alles maar slikken.
  zaterdag 31 januari 2015 @ 13:24:40 #240
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_149234873
Het stomme is ook dat sommige klanten het werk soms zo slecht aanleveren dat het ons veel meer tijd kost en voor hun dus veel meer $$$, als ze zelf gewoon een paar uurtjes alles beter maken voor hun lagere tarieven scheelt het iedereen tijd/werkdruk/geld...
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  zaterdag 31 januari 2015 @ 13:27:24 #241
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_149234925
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 13:20 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Ik ervaar het gelukkig heel anders. Je hebt echt wel invloed op je uren door je werk slim aan te pakken en beter je teams te plannen en je klanten op te voeden. Probleem is dat mensen veel te laat "nee" zeggen en alles maar slikken.
"Beter plannen en je klanten opvoeden."
Zoals jij het zegt, klint het zo simpel. :')
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_149235349
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 13:20 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Ik ervaar het gelukkig heel anders. Je hebt echt wel invloed op je uren door je werk slim aan te pakken en beter je teams te plannen en je klanten op te voeden. Probleem is dat mensen veel te laat "nee" zeggen en alles maar slikken.
Dat is iets anders. Ik zeg niet dat je geen invloed hebt op je uren, ik zeg dat efficient werken er niets mee te maken heeft.
pi_149237167
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 13:48 schreef snabbi het volgende:

[..]

Dat is iets anders. Ik zeg niet dat je geen invloed hebt op je uren, ik zeg dat efficient werken er niets mee te maken heeft.
Daarmee heb je invloed op je uren. Het is echt BS dat iedereen maandenlang 60+ uren per week maakt, dat zijn m.i. alleen diegenen die het zelf slecht voor elkaar hebben
pi_149237701
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 15:05 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Daarmee heb je invloed op je uren. Het is echt BS dat iedereen maandenlang 60+ uren per week maakt, dat zijn m.i. alleen diegenen die het zelf slecht voor elkaar hebben
Wat is je punt, ik zeg toch dat je invloed hebt op je uren?
pi_149238022
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 01:02 schreef Classy_as_Pug het volgende:

[..]

Het kan altijd meer kijk naar Investment Bankers die maken met regelmaat weken van 80+ uur
Daar staat tegenover dat die ook significant meer verdienen. In vergelijking daarmee krijg je bij de Big 4 echt een hongerloontje.
pi_149241128
--

[ Bericht 50% gewijzigd door Baje op 01-02-2015 15:02:21 ]
  zaterdag 31 januari 2015 @ 19:50:58 #247
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_149243522
Einde van het jaar dus in de interimcontrole?
Raar, normaal is het juist in het voorjaar omdat er dan toch busy season is.
Je zou hiervoor anders het beste eens kijken wie er meestal over de vacatures die er wel staan gaat en bellen met je vragen. Normaalgesproken staan er wel 'vacatures' voor stageplekken maar dan zoals ik zei meer rond november/december zodat je in januari/februari aan de slag kan.

Edit: oh, dit is Big4-topic ipv accountancy-topic. Dan gewoon eens bellen voor de mogelijkheden.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_149243667
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 19:50 schreef MacorgaZ het volgende:
Einde van het jaar dus in de interimcontrole?
Raar, normaal is het juist in het voorjaar omdat er dan toch busy season is.
Je zou hiervoor anders het beste eens kijken wie er meestal over de vacatures die er wel staan gaat en bellen met je vragen. Normaalgesproken staan er wel 'vacatures' voor stageplekken maar dan zoals ik zei meer rond november/december zodat je in januari/februari aan de slag kan.

Edit: oh, dit is Big4-topic ipv accountancy-topic. Dan gewoon eens bellen voor de mogelijkheden.
het is uiteraard mogelijk, want studenten van voorgaande jaren hebben ook bij big four gewerkt. het betreft een periode van november tot medio april, dus de drukke periode wordt wel meegenomen.
  zaterdag 31 januari 2015 @ 21:43:55 #249
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_149247558
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 19:55 schreef Baje het volgende:

[..]

het is uiteraard mogelijk, want studenten van voorgaande jaren hebben ook bij big four gewerkt. het betreft een periode van november tot medio april, dus de drukke periode wordt wel meegenomen.
Ja het is zeker mogelijk, gewoon een open brief sturen want ik kan me niet herinneren dat er echt specifieke stage-vacatures zijn. En wij hebben nog weleens stagiaires gehad die in 2 periodes kwamen, inderdaad in de interim een paar weken (3 ofzo) en dan in busy season de lange stage.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  zaterdag 31 januari 2015 @ 23:17:34 #250
433555 CaryAgos
graag verwijderen
pi_149250840
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 15:36 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Daar staat tegenover dat die ook significant meer verdienen. In vergelijking daarmee krijg je bij de Big 4 echt een hongerloontje.
Big 4-lonen in het algemeen of specifiek de accountancyafdelingen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')