abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 12:50:49 #151
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145290496
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 12:46 schreef amaranta het volgende:
Waar word je op geselecteerd?
Random, volgens mij.
Je bent als particulier ook niet verplicht mee te werken, als bedrijf wel.
Maar ga dat gelijk maar eens krijgen... -O-.
No way dat ik ze mijn huis binnen zou laten overigens.
KuikenGuppy
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 13:01:28 #152
35189 Troel
scherp en bot
pi_145290784
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 12:50 schreef Burdie het volgende:

[..]

Random, volgens mij.
Je bent als particulier ook niet verplicht mee te werken, als bedrijf wel.
Maar ga dat gelijk maar eens krijgen... -O-.
No way dat ik ze mijn huis binnen zou laten overigens.
Als particulier kun je ook verplicht zijn mee te werken, maar dan staat dat in de brief.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 14:54:41 #153
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_145294554
Niet helemaal random hoor. Bij mij ging het over werkende moeders en zwangerschapsverlof. Laat ik nou op dat moment net met zwangerschapsverlof zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_145295257
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 13:01 schreef Troel het volgende:

[..]

Als particulier kun je ook verplicht zijn mee te werken, maar dan staat dat in de brief.
Ik vind dat echt iets walgelijks...
Dat men je dus kan verplichten om antwoorden te geven op vragen waar je geen antwoord op wilt geven.
Je mag je zelfs beroepen op zwijgrecht als je een moord hebt begaan, maar als het om het cbs gaat moet je alles maar prijsgeven.
Nederland..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_145295747
Ze was best vervelend aldus echtgenoot. Ze had al een voet binnen en was aan het pushen (duurt maar even, ik ben zo klaar) :{

Het gaat om een bevolkingsonderzoek binnen onze buurt. Wie woont er, wat doen ze, wat doen de kinderen..weet ik veel.
Ik heb de enquete zelf al snel uitgeklikt met de gedachte..ja, doei.

Maar goed...dat pikken ze dus niet.
En de sancties zouden uit geldboetes bestaan (in ieder geval bij bedrijven maar in onze brief stond dus ook het woord "verplicht" en in brief 2 was de toon niet vriendelijk).
pi_145295812
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 15:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]
Je mag je zelfs beroepen op zwijgrecht als je een moord hebt begaan, maar als het om het cbs gaat moet je alles maar prijsgeven.
Nederland..
Ja, inderdaad.
Daar zit je dan als braaf burgergezin :+
pi_145295970
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 15:31 schreef lily het volgende:

[..]

Ja, inderdaad.
Daar zit je dan als braaf burgergezin :+
Ik zou gewoon antwoorden met weet ik niet / geen mening.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator dinsdag 7 oktober 2014 @ 15:36:50 #158
5428 crew  miss_sly
pi_145296038
Ik zou dat denk ik dan ook doen, inderdaad. Ze kunnen je wellicht verplichten in te vullen, maar niet om dingen te vertellen die je niet kwijt wil. Dus overal geen mening/wil niet zeggen/weet ik niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 15:42:08 #159
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_145296202
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 15:34 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik zou gewoon antwoorden met weet ik niet / geen mening.
Als ze eenmaal aan de deur staan, dan kun je niet meer via de enquete alsnog invullen. Uiteindelijk heb ik ze binnengelaten en dan is het een stuk moeilijker om te antwoorden met weet ik niet/geen mening. Ze waren inderdaad vervelend en heel opdringerig. Ik heb later nog wel een update gehad met de uitkomsten van het onderzoek, dat dan weer wel.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_145296253
De eerst zoveel vragen waren ook al gegeven antwoorden die je moest aanvinken.
Ik wil dat al niet.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 15:44:25 #161
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145296272
ik vind het absurd en lees net op de site ook:

Geen inzagerecht bij het CBS
Volgens de Wet bescherming persoonsgegevens heeft u ondermeer recht om te weten welke gegevens over personen de overheid verwerkt, met welk doel dit gebeurt en vanuit welke bronnen deze gegevens komen. Voor het CBS geldt echter een wettelijk geregelde uitzondering: In artikel 44 van de Wet bescherming persoonsgegevens is een uitzondering opgenomen met betrekking tot statistisch en wetenschappelijk onderzoek. Deze uitzondering betekent dat individuen geen recht hebben op inzage in of wijzigingen van hun, door het CBS opgeslagen, persoonlijke gegevens. Ook hoeft het CBS betrokkenen niet te informeren als gegevens van deze betrokkenen worden verkregen van een derde.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  † In Memoriam † dinsdag 7 oktober 2014 @ 15:44:56 #162
43556 miss_dynastie
pi_145296287
Ik zie op de site van het CBS dat zij suggereren dat particulieren verplicht kunnen zijn om mee te werken, maar in de wet staat dat een boete of last onder dwangsom opgelegd kan worden aan rechtspersonen, ondernemingen, vrije beroepsbeoefenaren, instellingen en rechtspersonen die de in die leden bedoelde gegevens niet, niet tijdig of niet volledig verstrekken. Privépersonen staan daar niet bij, dus mij zouden ze eerst uit kunnen leggen op basis van welke wettelijke bepaling ze willen handhaven.
pi_145296348
Oh, ze zei; wij kwamen naar voren vanuit een steekproef en moesten dus meewerken. Klaar.
  † In Memoriam † dinsdag 7 oktober 2014 @ 15:52:33 #164
43556 miss_dynastie
pi_145296560
Ja, ze zijn heel vasthoudend, dat lees je ook elders op Internet. Kan me best voorstellen dat je je laat overrompelen in zo'n geval, maar van een dergelijke organisatie zou je echt beter gedrag verwachten :(

quote:
7s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 13:01 schreef Troel het volgende:

[..]

Als particulier kun je ook verplicht zijn mee te werken, maar dan staat dat in de brief.
Dat is de suggestie die ze willen wekken, maar dat geldt echt alleen voor bedrijven. Bedrijven worden soms ook uitgenodigd vrijwillig mee te doen, daarom moet in de brief staan dat het verplicht is mee te werken.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 15:58:54 #165
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_145296802
Gewoon volhouden met weigeren dus, Lily. En niet zo slap zijn als ik destijds was.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 16:35:00 #166
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_145298265
Ik snap wel dat ze een zo goed mogelijke afspiegeling van de bevolking willen in hun resultaten, en die krijg je niet als je het volledig af laat hangen van vrijwillige deelname.

Maar hoe privé of gedetailleerd zijn de vragen dan? Er zijn toch ook nog ethische principes waar onderzoeksbureaus zich aan dienen te houden. En missD, jij weet vast meer over de grondrechten in dezen, je hebt toch nog wel een zekere vrijheid om hier wel/niet aan mee te doen?
in de haak.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 7 oktober 2014 @ 16:36:17 #167
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_145298319
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 15:46 schreef lily het volgende:
Oh, ze zei; wij kwamen naar voren vanuit een steekproef en moesten dus meewerken. Klaar.
ik zou ze in elk geval duidelijk maken dat de antwoorden die je geeft natuurlijk niet bruikbaar zullen zijn...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  † In Memoriam † dinsdag 7 oktober 2014 @ 16:48:51 #168
43556 miss_dynastie
pi_145298881
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:35 schreef trui het volgende:
Ik snap wel dat ze een zo goed mogelijke afspiegeling van de bevolking willen in hun resultaten, en die krijg je niet als je het volledig af laat hangen van vrijwillige deelname.

Maar hoe privé of gedetailleerd zijn de vragen dan? Er zijn toch ook nog ethische principes waar onderzoeksbureaus zich aan dienen te houden. En missD, jij weet vast meer over de grondrechten in dezen, je hebt toch nog wel een zekere vrijheid om hier wel/niet aan mee te doen?
De wet is er vrij duidelijk over, bedrijven en instellingen kunnen tot deelname gedwongen worden (ook ZZP-ers, vandaar dat we de grondrechten er maar even buiten houden :P ), particulieren niet. Althans, ik heb het niet kunnen vinden. Dus mijn eerste vraag zou zijn: 'Op grond van welke wettelijke bepaling en op straffe waarvan kunt u mij tot meewerken dwingen?' Ik verwacht daar geen (juist) antwoord op, dus dan ben je klaar :)
pi_145299502
Oke. Dank allen voor jullie reactie.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 17:06:24 #170
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145299807
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 13:01 schreef Troel het volgende:

[..]

Als particulier kun je ook verplicht zijn mee te werken, maar dan staat dat in de brief.
Mwah, volgens mij staat dat niet zo op de site van het CBS.

Ik zou weigeren als de vragen me niet aanstonden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 17:59:42 #171
35189 Troel
scherp en bot
pi_145301675
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 17:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mwah, volgens mij staat dat niet zo op de site van het CBS.

Ik zou weigeren als de vragen me niet aanstonden.
quote:
Ben ik verplicht mee te werken aan een onderzoek van het CBS?

Bedrijven zijn doorgaans wel verplicht om mee te werken, maar personen niet. Als een onderzoek verplicht is, dan staat dat duidelijk in de begeleidende brief.
Om een goed beeld te kunnen schetsen van ontwikkelingen in de samenleving is het belangrijk dat iedereen die in de steekproef zit ook meedoet aan het onderzoek. In de steekproef vertegenwoordigt u als het ware heel veel andere inwoners van Nederland. De mensen buiten de steekproef doen dat niet, hoe gek dit misschien ook klinkt.
Ik lees: vaak zijn mensen niet verplicht, maar soms wel, dan staat het in de brief ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_145302130
Oh vandaar de 'u zit in de steekproef dus bent u verplicht'.
Naja. Ik erger me er kapot aan in ieder geval en wens niet met ons hele hebben en houwen het systeem in te gaan. Neem maar een andere steekproef.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 18:19:06 #173
35189 Troel
scherp en bot
pi_145302214
Kan je niet een afspraak maken en de buurvrouw in jouw huis laten zitten die dag?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 18:22:58 #174
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_145302312
daar zit de buurvrouw vast echt op te wachten!
in de haak.
pi_145302336
hahaha, ja zeg..nee dank je. We zijn niet heel close en ik werk overdag, Mijn echtgenoot is thuis en gaat dit zeker niet overwegen :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')