abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  Moderator donderdag 30 oktober 2014 @ 21:02:19 #51
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_146128352
registreer om deze reclame te verbergen
Mijn reis naar de Dominicaanse Republiek gaat nu definitief een Russisch staartje krijgen. Gisteren heb ik mijn visum opgehaald en de eerste week van december zit ik in Moskou.

Het reizen zelf doe ik alleen, maar op het vliegveld wacht een fantastisch leuke meid op me :D
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
pi_146162967
Verdomme.. mijn vriendin heeft me aan het twijfelen gebracht. Wou eerst naar Thailand, maar nu twijfel ik over Nieuw-Zeeland.

Als iemand me kan vertellen dat ik in een maand tijd alle belangrijke, mooie, leuke dingen kan zien/doen in N-Z, dan ga ik in Maart naar daar denk ik. Het weer moet natuurlijk ook niet al te slecht zijn.

Vliegticket is maar 900 euro retour.
pi_146165366
Wat ik in mijn vorige post al zei: er is een specifiek Nieuw-Zeelandtopic waar je veel beter met je vragen terecht kunt - TRV / Nieuw-Zeeland #9 met z'n allen naar de East Coast! ;)

Ik ben er nooit geweest maar het lijkt mij een verschrikkelijk mooi land. Helaas zijn mijn vakantiebudgetten over het algemeen maar net genoeg voor enkel dat vliegticket :P
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 21:01:09 #54
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_146165654
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 21:02 schreef FredvZ het volgende:
Mijn reis naar de Dominicaanse Republiek gaat nu definitief een Russisch staartje krijgen. Gisteren heb ik mijn visum opgehaald en de eerste week van december zit ik in Moskou.

Het reizen zelf doe ik alleen, maar op het vliegveld wacht een fantastisch leuke meid op me :D
Importbruidje?
  Moderator vrijdag 31 oktober 2014 @ 21:13:53 #55
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_146166229
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 21:01 schreef Immerdebestebob het volgende:
Importbruidje?
Hoe komt het toch dat iedereen daar gelijk mee komt... ;)

Soms heb je dat als in een discotheek staat in een vakantieoord. Dan is de kans bijzonder groot dat je iemand uit een ander land tegenkomt :) Ze is toevallig Russisch.
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
pi_146166344
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 20:55 schreef Dingest het volgende:
Wat ik in mijn vorige post al zei: er is een specifiek Nieuw-Zeelandtopic waar je veel beter met je vragen terecht kunt - TRV / Nieuw-Zeeland #9 met z'n allen naar de East Coast! ;)

Ik ben er nooit geweest maar het lijkt mij een verschrikkelijk mooi land. Helaas zijn mijn vakantiebudgetten over het algemeen maar net genoeg voor enkel dat vliegticket :P
Ja ok. Bedankt.
Ik was ondertussen al 1 van die delen door aan het lezen.
En zal het vandaag of morgen weleens vragen daar.
Wil dit weekend of kort na het weekend zeker boeken.

Ik zie trouwens op sites als Shoestring en Djoser dat je ook individuele reizen kan maken.. iemand dat al eens gedaan via zo'n organisatie, of is het beter om gewoon alles zelf te regelen?
Is namelijk echt duur om een individuele reis via daar te regelen. Kan een stuk goedkoper als je er zelf wat tijd in steekt.. al is dat met alles zo.
pi_146182736
Sinds gisteren weer terug in Nederland. Ben 13 dagen in (een deel van) het oosten van Canada geweest.

Montreal: leuke mix tussen Europees en Amerikaans. Vooral Old Montreal doet erg aan Frankrijk denken. Uiteraard ook de de Mont Royal beklommen en vanaf daar heb je een mooi uitzicht over de stad en omgeving. Wat me tegenviel: het eilandje Jean-Drapeau en bepaalde delen van de stad zijn gewoon lelijk.

Ottawa: leuk voor een dagtrip, viel me erg mee gezien mijn verwachtingspatroon. Er staat o.a. een aantal mooie gebouwen. Was er een dag voor die aanslag. Apart om dan die beelden de volgende dag op tv te zien.

Laurentians: mooi natuurgebied, maar ook weer niet z bijzonder. Was hier met een erg leuke groep. Mont Tremblant was nogal uitgestorven, iets wat ik eerlijk gezegd geen enkel probleem vond.

Toronto: moderne wereldstad, erg multicultureel. Nadeel vond ik het gebrek aan echte (historische) bezienswaardigheden. Leuk voor een keer, maar hoef hier niet nog een keer naar toe. Toronto Islands vond ik interessant, heb hier lekker gewandeld en gefietst. Qua weer zat het mee, afgelopen woensdag was het er bijvoorbeeld nog 20 graden.

Niagara Falls: erg gaaf! Vooral die Maid of the Mist is echt een aanrader. Niagara-on-the-Lake is een sfeervol dorp. Had achteraf nog wel een keer willen gaan, om vervolgens een fiets te huren, maar dat zat er helaas niet meer in.

Wat ik opvallend vond in de grotere steden: de vele zwervers. Had ik in Canada eerlijk gezegd niet zo erg verwacht.

Al met al een prima vakantie gehad, hoewel ik niet verwacht ooit een keer terug te keren in dit gebied. Daarvoor vind ik het weer net niet bijzonder genoeg.
pi_146183126
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 november 2014 12:33 schreef TvhN het volgende:

Ottawa: leuk voor een dagtrip, viel me erg mee gezien mijn verwachtingspatroon. Er staat o.a. een aantal mooie gebouwen. Was er een dag voor die aanslag. Apart om dan die beelden de volgende dag op tv te zien.

Ik vond het ook zo bizar om die beelden op tv te zien... Ik was er in 2011, maar heb op dezelfde plek gelopen als waar die beelden van de schietpartij binnen Parliament Building vandaan kwamen, en ook buiten op straat wist ik nog hoe de straten in elkaar zaten. Zal voor jou helemaal gek zijn geweest, met het idee dat als ze het een dag eerder hadden gepland jij daar had geweest.

Canada O+ Heel herkenbaar wat je schrijft verder, en leuk om te lezen! Zou ook nog wel een keertje terug willen :)
pi_146183213
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 12:52 schreef fh101 het volgende:

[..]

Ik vond het ook zo bizar om die beelden op tv te zien... Ik was er in 2011, maar heb op dezelfde plek gelopen als waar die beelden van de schietpartij binnen Parliament Building vandaan kwamen, en ook buiten op straat wist ik nog hoe de straten in elkaar zaten. Zal voor jou helemaal gek zijn geweest, met het idee dat als ze het een dag eerder hadden gepland jij daar had geweest.

Canada O+ Heel herkenbaar wat je schrijft verder, en leuk om te lezen! Zou ook nog wel een keertje terug willen :)
Ik heb die vermoorde militair wellicht nog de foto staan, bizar.. :{

Wellicht dat ik volgend jaar nog een keer naar Canada ga, maar dan naar het westen. Of het wordt Peru/Ecuador, nog maar even goed over nadenken.
  zaterdag 1 november 2014 @ 14:22:18 #60
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146185028
Is het te doen in de winter naar New York te gaan? Of vries ik dan echt kapot?
pi_146219028
Zit nu erg in twijfel waar ik volgend jaar in Maart-April (in totaal 4 weken) naar toe zal gaan..
Heb zitten zoeken op vliegtickets om naar het ene land te vliegen en vanaf een ander land terug te vliegen. Dacht dat dat veel duurder was, maar dat schol eigenlijk (vrijwel) niks.

Dus zat te denken aan:
Heen San Jose (Costa Rica) en terug vanaf Lima (Peru).. of andersom
Heen Bangkok (Thailand) en terug vanaf Hanoi (Vietnam) .. of andersom dus..
Heen en terug naar/van Auckland (Australie) en op het einde van mijn reis een binnenlandse vlucht vanaf bijvoorbeeld Christchurch weer naar Auckland.

Zijn deze opties te doen in 4 weken? Het wordt sowieso 1 van die 3. Vindt het echt een moeilijke keuze!
Andere ideeen zijn altijd welkom of aanpassing aan 1 van die reisschema's..
pi_146657603
Zo, net een weekendje Barcelona geboekt (of eigenlijk Reus) voor het eerste weekend van het nieuwe jaar. Anderhalve dag Port Aventura en een dagje Barcelona. :)
Scegli di vivere, non berti la vita!
pi_146662186
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 14:22 schreef NieuweNier het volgende:
Vorig jaar was het in het weekend voor kerst daar rond de 22 graden ofzo :')
1 week later begon het zwaar te vriezen
JAAA MOOI
pi_146667067
quote:
Ooit eens in februari geweest met -15C graden en striemende Oosten wind vanaf de Pool. Je wilde toen de metro niet uit en overal waar je stond vroren je vingers en oren er af. Voor mij dus nooit meer NYC in winter.
"Midden in de winternacht, ging de hemel open. Die ons heil der wereld bracht, antwoord op ons hopen."
pi_146668614
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 november 2014 23:39 schreef Adelante het volgende:

[..]

Ooit eens in februari geweest met -15C graden en striemende Oosten wind vanaf de Pool. Je wilde toen de metro niet uit en overal waar je stond vroren je vingers en oren er af. Voor mij dus nooit meer NYC in winter.
Vorig jaar toen ik er in december was was het rond het vriespunt.
boven op het ESB en op de ferry in de sneeuw richting het vrijheidsbeeld was toen niet bepaald prettig idd :')
JAAA MOOI
pi_146670745
quote:
Ik was er 3 jaar geleden in oktober en toen was het een hele week 28/29 graden.
pi_146673946
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 02:13 schreef Cracker26 het volgende:

[..]

Ik was er 3 jaar geleden in oktober en toen was het een hele week 28/29 graden.
Goed antwoord man. Oktober is ook echt een winter maand :')
Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zaterdag 15 november 2014 @ 12:22:00 #68
48439 DutchTrain
De wereld is (g)een pretpark!
pi_146675881
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 november 2014 10:54 schreef Godshand het volgende:
Goed antwoord man. Oktober is ook echt een winter maand :')
Sowieso, al die reacties op een offtopic troll :'(

Ontopic verder... nog iemand een mooie reis gemaakt, in de planning of in zijn dromen?

[ Bericht 0% gewijzigd door DutchTrain op 15-11-2014 12:31:47 ]
non sum uni angulo natus, patria mea totus hic mundus est
pi_146676084
Mijn plannen zijn nogal veranderd. Eerst wilde ik een weekje in m'n eentje all inclusive doen om bij te komen van een drukke periode. Uiteindelijk besloten dat toch maar niet te doen. Toen wilde ik in m'n eentje naar IJsland. En nu gaat m'n moeder ook mee naar IJsland, dus past het niet meer in dit topic :+
pi_146680246
ik ga over 2 weekjes 6 daagjes richting parijs/disney..

nou ga ik niet 6 dagen in disney rondwandelen, en wilde ik zowiezo een dagje (of 2) parijs doen, daar nog tips of adviezen voor? :)
pi_146680754
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 12:27 schreef fh101 het volgende:
Mijn plannen zijn nogal veranderd. Eerst wilde ik een weekje in m'n eentje all inclusive doen om bij te komen van een drukke periode. Uiteindelijk besloten dat toch maar niet te doen. Toen wilde ik in m'n eentje naar IJsland. En nu gaat m'n moeder ook mee naar IJsland, dus past het niet meer in dit topic :+
IJsland, tof! Mijn moeder wil graag met me mee naar het westen van Canada, maar ik zie dat iets minder zitten. :')
pi_146682185
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 november 2014 14:54 schreef TvhN het volgende:

[..]

IJsland, tof! Mijn moeder wil graag met me mee naar het westen van Canada, maar ik zie dat iets minder zitten. :')
Ik heb ook getwijfeld of ik het wel wat vond.. :@ Maar het is maar een paar dagen, dus dat moet goed vol te houden zijn.
pi_148242514
En hoe staat het met de plannen voor 2015?

Ik ga waarschijnlijk naar het westen van Canada, twee weken in mei. Als alternatief kijk ik nog naar Panama.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 14:31:04 #74
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_148243061
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:10 schreef TvhN het volgende:
En hoe staat het met de plannen voor 2015?

Ik ga waarschijnlijk naar het westen van Canada, twee weken in mei. Als alternatief kijk ik nog naar Panama.
Ik heb meerdere plannen. IJsland (Reykjavik) en aansluitend Canada (nog te bepalen) OF Moskou en Sint Petersburg.

Overigens ben ik niet zo'n natuurmens, maar ga ik altijd voor stedentrips.
pi_148243178
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:31 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik heb meerdere plannen. IJsland (Reykjavik) en aansluitend Canada (nog te bepalen) OF Moskou en Sint Petersburg.

Welk deel van Canada zit je aan te denken? Rusland lijkt mij trouwens ook erg interessant, wil daar nog eens naar toe.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')