abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † vrijdag 3 oktober 2014 @ 10:22:13 #1
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_145148950
De grote vraag in het topic: wat zijn de voors en tegens van in je eentje op vakantie gaan? Wat is aan en af te raden? Wat zijn handige reistips? Wat is leuk? Welke steden/landen zijn zeker af te raden? Hoe is het om alleen op vakantie te gaan? Mis je mensen of geeft het vrijheid? Wat zijn je eigen ervaringen? Heb je plannen en waarom juist dat?

Vorige topic: TRV / Alleen op vakantie... #3 Ervaringen en plannen?
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 10:36:57 #2
434438 AlexanderUSANL
Peace Garden State
pi_145149295
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:22 schreef Skaai het volgende:
De grote vraag in het topic: wat zijn de voors en tegens van in je eentje op vakantie gaan? Wat is aan en af te raden? Wat zijn handige reistips? Wat is leuk? Welke steden/landen zijn zeker af te raden? Hoe is het om alleen op vakantie te gaan? Mis je mensen of geeft het vrijheid? Wat zijn je eigen ervaringen? Heb je plannen en waarom juist dat?

Vorige topic: TRV / Alleen op vakantie... #3 Ervaringen en plannen?
Zeker doen, kan makkelijk alleen op vakantie gaan ben zelf ook aan het voorbereiden of 2 maanden vertrek ik ongeveer. Ben wel eens vaker alleen gegaan en vond de vrijheid erg fijn en je komt toch altijd mensen tegen hetzij backpackers of locals. Ik heb het altijd als zeer fijn ervaren en deze reis gaat weer top worden denk ik zie mijn topic.

Maar wat ben je precies van plan? weet je al welke kant je wilt opgaan en hoe lang.
AlexanderUSANL
  † In Memoriam † vrijdag 3 oktober 2014 @ 10:38:10 #3
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_145149321
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:36 schreef AlexanderUSANL het volgende:

[..]

Zeker doen, kan makkelijk alleen op vakantie gaan ben zelf ook aan het voorbereiden of 2 maanden vertrek ik ongeveer. Ben wel eens vaker alleen gegaan en vond de vrijheid erg fijn en je komt toch altijd mensen tegen hetzij backpackers of locals. Ik heb het altijd als zeer fijn ervaren en deze reis gaat weer top worden denk ik zie mijn topic.

Maar wat ben je precies van plan? weet je al welke kant je wilt opgaan en hoe lang.
Dit is een topicreeks, het gaat niet over mij persoonlijk ;). Single reizigers met bespreken hier hun reizen, voorbereidingen, ervaringen en verhalen.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 10:40:10 #4
434438 AlexanderUSANL
Peace Garden State
pi_145149362
quote:
12s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:38 schreef Skaai het volgende:

[..]

Dit is een topicreeks, het gaat niet over mij persoonlijk ;). Single reizigers met bespreken hier hun reizen, voorbereidingen, ervaringen en verhalen.
Oow okay wist ik niet, zit nog niet zo lang hier namelijk :P
AlexanderUSANL
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 11:29:55 #5
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_145150404
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:21 schreef Skaai het volgende:

[..]

Ik maak niks mee nee

Ik geloof je zo.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 01:31:53 #6
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_145177931
Douze points voor de topic titel. :D

Heeft iemand hier trouwens ervaring met Rusland? En dan met name in begin december?

Ik weet dat het koud is. Maar hoe koud? Is een gemiddelde Nederlandse winterjas voldoende of is er meer voor nodig?
Is een visum een beetje makkelijk te krijgen?

Heb hier een leuke Russische meid ontmoet en die wil graag dat ik naar haar kom. In december, want dan heeft ze vakantie. Nu stond Moskou sowieso nog op mijn wishlist, dus mocht het niets worden houd ik er in elk geval een reisje Moskou aan over. :)
So we just called him Fred
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 03:06:13 #7
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_145178478
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 01:31 schreef FredvZ het volgende:
Douze points voor de topic titel. :D

Heeft iemand hier trouwens ervaring met Rusland? En dan met name in begin december?

Ik weet dat het koud is. Maar hoe koud? Is een gemiddelde Nederlandse winterjas voldoende of is er meer voor nodig?
Is een visum een beetje makkelijk te krijgen?

Heb hier een leuke Russische meid ontmoet en die wil graag dat ik naar haar kom. In december, want dan heeft ze vakantie. Nu stond Moskou sowieso nog op mijn wishlist, dus mocht het niets worden houd ik er in elk geval een reisje Moskou aan over. :)
Ben nog nooit in Rusland geweest, maar hoor van zo'n beetje iedereen die er wel eens geweest is dat St. Petersburg de place to be is en Moskou buiten het Rode Plein niet heel geweldig is.

Verder geen ervaringen met visa oid, al heb ik deze zomer voor een reis Vilnius/Riga/Helsinki/Tallinn gekozen ipv Helsinki/Tallinn/Moskou/St. Petersburg puur en alleen omdat ik geen zin had in het aanvragen van een visum :')
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 04:58:00 #8
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_145178782
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 03:06 schreef Irritatie100 het volgende:
Ben nog nooit in Rusland geweest, maar hoor van zo'n beetje iedereen die er wel eens geweest is dat St. Petersburg de place to be is en Moskou buiten het Rode Plein niet heel geweldig is.
Ze zit in de toeristenbranche, dus misschien is ze wel te porren voor een treinreisje Moskou - st. Petersburg - Moskou
quote:
Verder geen ervaringen met visa oid, al heb ik deze zomer voor een reis Vilnius/Riga/Helsinki/Tallinn gekozen ipv Helsinki/Tallinn/Moskou/St. Petersburg puur en alleen omdat ik geen zin had in het aanvragen van een visum :')
je had sowieso geen zin of kwam dat omdat de aanvraag te ingewikkeld was?
So we just called him Fred
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 12:04:16 #9
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_145182624
Ik heb m'n reis ongeveer anderhalve maand van te voren gepland. Ik hoorde van een aantal mensen dat dat vrij krap zou zijn geweest voor een visum, maar dat het op zich wel zou kunnen. Had toen geen zin meer om dat risico dat het niet zou lukken te nemen, dus maar laten zitten en wat anders gedaan.
Heb verder me niet verdiept in de eisen ofzo.
  zondag 5 oktober 2014 @ 01:35:33 #10
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_145204577
Hmmm,als anderhalve maand krap dan is, dan is bijna twee maanden niet veel ruimer natuurlijk.

Kan me voorstellen dat de huidige boycots tussen de EU en Rusland ook nog wel voor wat vertraging zorgen.
(En daar gaat mijn huidige werk vast niet bij helpen)
So we just called him Fred
  zondag 5 oktober 2014 @ 01:49:33 #11
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_145204800
Dat is waar, al moet ik zeggen dat ik puur op die mensen ben af gegaan en er verder weinig onderzoek meer naar heb gedaan, dus ook niet naar de duur van een aanvraag enzo.

En ik bedenk me net dat ik tijdens het plannen van de reis geen geldig paspoort meer had en die dus nog aan moest gaan vragen. Zonder paspoort kon je geen visum aanvragen.
  zondag 5 oktober 2014 @ 02:33:16 #12
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_145205364
Ik ga het maar gewoon proberen.

Voorlopig eerst nog een avond en een halve dag in de Dominicaanse Republiek. Nog even niets doen, mijn danspasjes nog een beetje verbeteren en Cuba Libre drinken.
So we just called him Fred
pi_145215027
Je moet voor je aanvraag van een visum een uitnodiging hebben van een reisorganisatie of een hotel bijvoorbeeld maar aangezien dat meisje in de reisbranche werkt zou zei dat wel moeten kunnen regelen lijkt me. En anders bijvoorbeeld je eerste nacht een hotel boeken en dat hotel je een uitnodiging toe laten sturen. Ik heb zelf 2 keer een visum voor Rusland aangevraagd en in beide gevallen dit met een uitnodiging van een hotel zonder problemen gedaan.

Er zijn ook bureau's die de volledige aanvraag van een visum kunnen regelen (inclusief die uitnodiging) maar daar betaal je natuurlijk wel een stuk meer voor.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 03:20:03 #14
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_145283159
Ik ben echt volledig autonoom op vakantie. Heb niemand nodig als ballast. Ik sluit ook geen deals op vakantie. Ik mis niemand, en denk ook aan niemand. Dat doe ik wel als ik thuiskom.
pi_145514908
Voor het eerst ga ik waarschijnlijk alleen op vakantie. Ik zou graag de zon willen opzoeken en misschien zelfs een resort. Het enige wat mij tegenhoud is dat het saai wordt... Kan iemand mij wat tips en ervaringen geven.
pi_145539780
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 23:00 schreef cb2013 het volgende:
Voor het eerst ga ik waarschijnlijk alleen op vakantie. Ik zou graag de zon willen opzoeken en misschien zelfs een resort. Het enige wat mij tegenhoud is dat het saai wordt... Kan iemand mij wat tips en ervaringen geven.
Dat soort vakanties zijn meestal 8 of 15 dagen. Als er dan echt niets in de buurt is en je je niet met een bepaald doel (denk aan een boek schrijven, honderd films kijken of op doktersvoorschrift om rust te nemen) jezelf een resort aandoet, dan kan je je wel eens gaan vervelen.
Dat ligt er dan ook aan of je het in het hoogseizoen doet of in de tijd dat er alleen wat overwinteraars in het resort zitten.

Zelf een keer een paar losse nachten zo'n all in resort kunnen boeken via booking.com of expedia. Dat was in de winterperiode (begin december) zeer goedkoop en met drie dagen ben je er wel uitgekeken als je niet met andere optrekt of er geen activiteiten zijn.

Waar je voor kan kiezen, is om een resort meer als uitvalsbasis te gebruiken nabij interessante bestemmingen. Dat is vaak een hele goedkope en makkelijke oplossing. Denk dan bijvoorbeeld aan (Noord-) Cyprus, Kreta of de kust nabij Antalya. Huur een auto of zorg dat je in de buurt van een ov-halte zit en je kan dan nog wat van het land zien als je je gaat vervelen.
pi_145548114
Over een paar dagen (alleen) naar Canada. *O*
pi_145552815
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 21:43 schreef TvhN het volgende:
Over een paar dagen (alleen) naar Canada. *O*
Gaaf! Hoe lang en waarheen?
pi_145557165
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 23:21 schreef Niek. het volgende:
[..]
Gaaf! Hoe lang en waarheen?
2 weken. Ik begin in Montreal en zal o.a. Ottawa en The Laurentians bezoeken. Vervolgens vertrek ik naar Toronto. Vanaf daar bezoek ik o.a. de Niagara Falls. Tot slot keer ik terug naar Montreal.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 09:06:01 #20
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_145558217
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 23:00 schreef cb2013 het volgende:
Voor het eerst ga ik waarschijnlijk alleen op vakantie. Ik zou graag de zon willen opzoeken en misschien zelfs een resort. Het enige wat mij tegenhoud is dat het saai wordt... Kan iemand mij wat tips en ervaringen geven.
Dat ligt voor een groot deel aan hoe je zelf in elkaar steekt, welke bestemming je kiest en met welk budget je op pad gaat.

Ik ben zelf onlangs 12 dagen naar de Dominicaanse Republiek geweest, ook in een resort. Overdag heb ik niks anders gedaan dan eten, drinken en slapen. 's avonds ging ik naar de discotheek op het resort en heb me daar prima vermaakt.
De DR en andere caribische bestemmingen zijn natuurlijk al duurder dan bijvoorbeeld de Middellandse zee. Er zijn voldoende excursies, maar ook die zijn relatief duur.

Als je niet zo ver wilt vliegen of een beperkter budget hebt, dan zou je richting Turkije of de Kanarische Eilanden kunnen gaan. Als je ook nog iets van het land wil zien, dan moet je in Turkije wel een resort kiezen in de buurt van een stadje of vooraf goed uitzoeken wat de mogelijkheden zijn. Sommige hotels liggen echt in de the middle of nowhere en met een beetje pech zijn er geen (veilige) mogelijkheden om van het resort af te komen.

Als je zeker weet dat je niet van het resort af wil, zonzekerheid wil en het niet erg vind om weinig mensen tegen te komen, dan kan je kiezen voor het eiland Sal in Kaapverdië. Hier is echt helemaal niets te doen op het eiland zelf, behalve in de zon zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fred op 15-10-2014 15:23:59 ]
So we just called him Fred
pi_145584157
Bedankt voor de tips. Gaat waarschijnlijk Turkije => Antalya worden. Niet duur en veel te doen zoals uitgaan, althans dat heb ik gelezen :P
pi_145589142
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 21:40 schreef cb2013 het volgende:
Bedankt voor de tips. Gaat waarschijnlijk Turkije => Antalya worden. Niet duur en veel te doen zoals uitgaan, althans dat heb ik gelezen :P
Hhhmmmm....
pi_145595683
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 21:40 schreef cb2013 het volgende:
Bedankt voor de tips. Gaat waarschijnlijk Turkije => Antalya worden. Niet duur en veel te doen zoals uitgaan, althans dat heb ik gelezen :P
Antalya is inderdaad een grote stad, waar je je in het centrum best wel een dagje kan vermaken. Daarbuiten liggen nog Termessos en Perge, oude Romeinse en Griekse stadjes die opgegraven zijn en goed bereikbaar met huurauto or toeristentaxi.
Uitgaan buiten het seizoen zal niet bij de stranden zijn, maar vooral in de stad zelf.
pi_145660584
Ik zit nu op de Malediven. Voor het eerst geen actieve vakantie en het bevalt me goed (voor een keer).
Ik lees en slaap veel en heb het duiken weer opgepakt.
Nog 2 dagen en het zit er weer op. Het fijne aan alleen reizen is dat je je hele reis aan je stemming kan aanpassen. Heb je nergens zin in, dan doe je niks. Wil je wel actief zijn, dan hoef je ook met niemand rekening te houden.
  zondag 26 oktober 2014 @ 14:20:19 #25
421180 Karbonkel95
I want to travel the world....
pi_145957334
Alleen reizen lijkt me heerlijk en best eng tegelijk, ik wil het heel graag een keer proberen. Maar dan wel rondreizen en in een land in Europa, gewoon om eens te beginnen. Iemand aanraders? Ik heb deze zomer nog niks gepland, en iedereen heeft relaties, dus ik heb geen reismaatje meer. Sowieso lijkt het me echt een fijne manier van reizen
pi_145958142
We kunnen natuurlijk niet in je middelen kijken :P Wat wil je zien en/of doen? Hoe kan (of moet) je je verplaatsen? Groot budget of klein budget?
  zondag 26 oktober 2014 @ 16:21:45 #27
421180 Karbonkel95
I want to travel the world....
pi_145961454
^Ik heb niet iets wat ik perse wil zien of doen, vind steden leuk, natuur meestal leuker, maar dan lijkt het me vrij snel echt eenzaam, wat een paar dagen ook best lekker zijn. Ik wil zelf heel graag naar IJsland, Noorwegen, Schotland of Ierland, maar dat wil ik sowieso met auto doen en ik denk niet alleen.
Ben waarschijnlijk dus gebonden aan ov, of ik moet auto huren, als ik tegen die tijd mijn rijbewijs heb, waarschijnlijk wel. Maar auto huren op mijn leeftijd is vaak een gedoe (ben dan 20). Budget niet te groot, maar ik kan in principe wel iets uit geven. Ben student, maar heb wel veel gespaard afgelopen jaren.
pi_145963322
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 16:21 schreef Karbonkel95 het volgende:
^Ik heb niet iets wat ik perse wil zien of doen, vind steden leuk, natuur meestal leuker, maar dan lijkt het me vrij snel echt eenzaam, wat een paar dagen ook best lekker zijn. Ik wil zelf heel graag naar IJsland, Noorwegen, Schotland of Ierland, maar dat wil ik sowieso met auto doen en ik denk niet alleen.
Ben waarschijnlijk dus gebonden aan ov, of ik moet auto huren, als ik tegen die tijd mijn rijbewijs heb, waarschijnlijk wel. Maar auto huren op mijn leeftijd is vaak een gedoe (ben dan 20). Budget niet te groot, maar ik kan in principe wel iets uit geven. Ben student, maar heb wel veel gespaard afgelopen jaren.
Een auto huren gaat erg duur worden, zou ik dus afraden. Misschien een idee om een interrail ticket te kopen en onbeperkt met de trein rond te reizen?
pi_145964371
Yep, op jouw leeftijd is het erg lastig om een auto te huren en als het wel kan - zeker in het buitenland - is dat met een enorme toeslag. Je bent dan zelfs goedkoper uit om een oud autootje te kopen en, met een beetje geluk, hem weer te verkopen. Heb ik deze zomer ook gedaan :Y Wel een heel goede manier om rij-ervaring op te doen! Al zou ik dan niet meteen naar de UK gaan...

Je kunt je verdiepen in interrailen binnen vasteland-Europa. Als je hostels/herbergen en hotels pakt is dat prima te doen. Wil je gaan kamperen dan zul je die manier van reizen wel echt moeten willen. Voor natuur kan je prima in de Alpen terecht (Zwitserland/Oostenrijk in het bijzonder), dat is ook nog erg geschikt voor een vrouw alleen en niet direct overdreven ver van huis. De hoek waar ik afgelopen zomer zat in Zwitserland (regio Innertkirchen) had kennelijk een erg goede lokale busregeling, van wat ik begreep. Voor meer gegarandeerde zon en warmte zal je meer naar Italië en Frankrijk moeten. Check het vorige topic voor mijn reisverslagje voor een indruk van de natuur in de regio Innertkirchen en de Gorges du Verdon in Frankijk. Bij jongeren zijn Hongarij en Kroatië tegenwoordig ook vrij populair, maar voor een meisje alleen durf ik dat niet met zekerheid zo te zeggen. Als je niet extreem veel wilt reizen met het OV dan zit je denk ik meer aan een stedentrip vast.

Wat je aan vaste lasten kwijt bent is moeilijk te zeggen, hangt er helemaal vanaf wat/hoe je iets wilt doen. Slapen in een hotel en elke avond uit eten kan je zo het 3- of 4-voudige kosten als op een camping staan en 's avonds zelf koken :P Hostels/herbergen zitten daar weer tussenin, maar heb je vaak gedeelde kamers en zo.
  zondag 26 oktober 2014 @ 18:47:26 #30
421180 Karbonkel95
I want to travel the world....
pi_145966563
^Bedankt voor jullie reacties! Interrailen klinkt leuk, heb ik ooit al eens iets over gelezen en het klonk echt heel interessant! Hongarije is leuk en daar ben ik dus al geweest, Kroatië ook, kan je naar mijn idee best alleen heen, ook al was ik daar met meer. Kroatië is ov heel slecht als het goed is. Zou nog wel naar kust daar willen, want heb alleen stukje binnenland gezien. Maar dat is dus heel lastig met ov. Zwitserland / Oostenrijk klinkt ook heel interessant! Zal eens kijken naar je verslag!

Italië zat ik ook over te denken, want Rome en Florence lijken me echt heel leuk en wil ik nog eens bezoeken. Maar het is daar echt belachelijk warm in de zomer. Ben wel al in bepaalde delen van Italië geweest en zal Venetië daarom ook echt overslaan. (vond het drie keer niks) Frankrijk heb ik voor de komende tijd genoeg gezien, alleen Alpen / Annecy lijkt me nog wel interessant en anders Nice / Cote d'Azur, want de rest heb ik grootendeels gezien met mijn ouders afgelopen jaren

Ik las dat je met interrail ook een one country pass kan kopen, klinkt ook best interessant! Bedankt in ieder geval, ik ga er nog eens naar kijken.

Ik ben wel van de campings, maar ik heb geen kampeerspullen en zou dus alles moeten kopen. Elke dag uit eten gaan zie ik ook niet zitten, heb je mogelijkheden om in hostels te koken? (ik heb 1 keer in een hostel gezeten, in Hongarije met een vriendin en dit was een ramp ding, maar ja, dat houdt me verder niet tegen).
pi_145980390
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 18:47 schreef Karbonkel95 het volgende:
^Bedankt voor jullie reacties! Interrailen klinkt leuk, heb ik ooit al eens iets over gelezen en het klonk echt heel interessant! Hongarije is leuk en daar ben ik dus al geweest, Kroatië ook, kan je naar mijn idee best alleen heen, ook al was ik daar met meer. Kroatië is ov heel slecht als het goed is. Zou nog wel naar kust daar willen, want heb alleen stukje binnenland gezien. Maar dat is dus heel lastig met ov. Zwitserland / Oostenrijk klinkt ook heel interessant! Zal eens kijken naar je verslag!

Italië zat ik ook over te denken, want Rome en Florence lijken me echt heel leuk en wil ik nog eens bezoeken. Maar het is daar echt belachelijk warm in de zomer. Ben wel al in bepaalde delen van Italië geweest en zal Venetië daarom ook echt overslaan. (vond het drie keer niks) Frankrijk heb ik voor de komende tijd genoeg gezien, alleen Alpen / Annecy lijkt me nog wel interessant en anders Nice / Cote d'Azur, want de rest heb ik grootendeels gezien met mijn ouders afgelopen jaren

Ik las dat je met interrail ook een one country pass kan kopen, klinkt ook best interessant! Bedankt in ieder geval, ik ga er nog eens naar kijken.

Ik ben wel van de campings, maar ik heb geen kampeerspullen en zou dus alles moeten kopen. Elke dag uit eten gaan zie ik ook niet zitten, heb je mogelijkheden om in hostels te koken? (ik heb 1 keer in een hostel gezeten, in Hongarije met een vriendin en dit was een ramp ding, maar ja, dat houdt me verder niet tegen).
Als je beetje actieve dingen doet; hier eens kijken:

http://www.labyrinth.nl

Deze bieden actieve vakanties aan. De meesten zullen zich met vrienden inschrijven, maar alleen kan ook. Het zijn wel groepsaktiviteiten, dus om voldoende deelnemers te krijgen zullen ze pas de vakantie door laten gaan bij x aantal deelnemers en tot een maximum.

In 2006 geweest, alleen en bij toeval was iedereen alleen, op 1 stel vrienden na. Het was in Tsjechië, we hebben abseilen gedaan, mountainbiken en wandeltochten. Plus onvermijdelijke kampvuur. Beregezellige vakantie geweest, zo goed dat er nog 3x reunies zijn geweest.

Nog steeds 1 vriend uit die vakantie aan overgehouden..
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zondag 26 oktober 2014 @ 23:29:28 #32
421180 Karbonkel95
I want to travel the world....
pi_145981202
quote:
4s.gif Op zondag 26 oktober 2014 23:07 schreef Godshand het volgende:

[..]

Als je beetje actieve dingen doet; hier eens kijken:

http://www.labyrinth.nl

Deze bieden actieve vakanties aan. De meesten zullen zich met vrienden inschrijven, maar alleen kan ook. Het zijn wel groepsaktiviteiten, dus om voldoende deelnemers te krijgen zullen ze pas de vakantie door laten gaan bij x aantal deelnemers en tot een maximum.

In 2006 geweest, alleen en bij toeval was iedereen alleen, op 1 stel vrienden na. Het was in Tsjechië, we hebben abseilen gedaan, mountainbiken en wandeltochten. Plus onvermijdelijke kampvuur. Beregezellige vakantie geweest, zo goed dat er nog 3x reunies zijn geweest.

Nog steeds 1 vriend uit die vakantie aan overgehouden..
Thanks! Klinkt in ieder geval leuk! Ik hou op zich wel van actief doen, alleen niet van dingen als abseilen (heb hoogtevrees). Bergen vind ik leuk en mooi, maar er vanaf dalen of echt klimmen is echt drama, ben ik bang. Ik ga eens kijk of er iets leuks tussen staat! Bedankt voor je tip
pi_146016439
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 14:20 schreef Karbonkel95 het volgende:
Alleen reizen lijkt me heerlijk en best eng tegelijk, ik wil het heel graag een keer proberen. Maar dan wel rondreizen en in een land in Europa, gewoon om eens te beginnen. Iemand aanraders? Ik heb deze zomer nog niks gepland, en iedereen heeft relaties, dus ik heb geen reismaatje meer. Sowieso lijkt het me echt een fijne manier van reizen
Ik heb vorig jaar in de zomervakantie een interrail reisje gedaan in centraal Europa. Dat was echt supergoed bevallen.
Ik ben dan wel met nog iemand anders gegaan, maar alleen was het ook heel leuk geweest. We hebben zoveel mensen leren kennen, echt super!

We begonnen in Milaan.. en vanaf daar naar Munchen, Wenen, Praag en Berlijn. Dit in 15 dagen. Was wel krap aan omdat we overal alle bezienswaardigheden wouden zien, maar als je iets meer tijd hebt is dat natuurlijk beter.

Het reizen met de trein was ook echt ideaal, dus zeker aan te raden.
Als je meer info wilt, pm me dan maar.
Je kan uiteraard ook een paar andere steden kiezen.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:29:25 #34
421180 Karbonkel95
I want to travel the world....
pi_146040837
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:44 schreef Cracker26 het volgende:

[..]

Ik heb vorig jaar in de zomervakantie een interrail reisje gedaan in centraal Europa. Dat was echt supergoed bevallen.
Ik ben dan wel met nog iemand anders gegaan, maar alleen was het ook heel leuk geweest. We hebben zoveel mensen leren kennen, echt super!

We begonnen in Milaan.. en vanaf daar naar Munchen, Wenen, Praag en Berlijn. Dit in 15 dagen. Was wel krap aan omdat we overal alle bezienswaardigheden wouden zien, maar als je iets meer tijd hebt is dat natuurlijk beter.

Het reizen met de trein was ook echt ideaal, dus zeker aan te raden.
Als je meer info wilt, pm me dan maar.
Je kan uiteraard ook een paar andere steden kiezen.
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:44 schreef Cracker26 het volgende:

[..]

Ik heb vorig jaar in de zomervakantie een interrail reisje gedaan in centraal Europa. Dat was echt supergoed bevallen.
Ik ben dan wel met nog iemand anders gegaan, maar alleen was het ook heel leuk geweest. We hebben zoveel mensen leren kennen, echt super!

We begonnen in Milaan.. en vanaf daar naar Munchen, Wenen, Praag en Berlijn. Dit in 15 dagen. Was wel krap aan omdat we overal alle bezienswaardigheden wouden zien, maar als je iets meer tijd hebt is dat natuurlijk beter.

Het reizen met de trein was ook echt ideaal, dus zeker aan te raden.
Als je meer info wilt, pm me dan maar.
Je kan uiteraard ook een paar andere steden kiezen.
Klinkt als een hele vette reis! Ik vraag mij eigenlijk vooral af hoe veel je moet reserveren en hoe het met toeslagen zit?
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:43:41 #35
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_146041299
In december voor het eerst alleen op vakantie (naar de Oostzee). Is maar 4 dagen maar je moet ergens beginnen. :s)
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_146041906
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 17:29 schreef Karbonkel95 het volgende:
Klinkt als een hele vette reis! Ik vraag mij eigenlijk vooral af hoe veel je moet reserveren en hoe het met toeslagen zit?
Daarvoor is TRV / Met de trein door Europa (Interrail enzo) #4

Interrail is heel erg duur geworden en alleen voor als je echt met de trein overal naar toe wil zwerven en elke dag in de trein wil zitten. Als je wel weet wat je wil, boek je alles 90 dagen vooraf tegen minimaal de helft van de prijs van een Interrail ticket.
pi_146041908
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 17:29 schreef Karbonkel95 het volgende:

[..]


[..]

Klinkt als een hele vette reis! Ik vraag mij eigenlijk vooral af hoe veel je moet reserveren en hoe het met toeslagen zit?
Ja echt heel vet! Was wel een zware reis, want we zijn ook echt elke dag goed op stap geweest en in hostels slaap je niet altijd even goed natuurlijk.
Onze uitrustmomenten waren in de trein... zo'n 5 a 6 uur per treinreis.

We hebben zelf alle hostels van tevoren vastgelegd. Als je zeker weet welke dagen je gaat treinen is dat wel ideaal. We wilden ook de leukste hostels, dus voor de zekerheid alles al geboekt. Maar dat is niet persee nodig hostels genoeg.

Reserveren van de trein is heel makkelijk. Als je op je volgende locatie met de trein aankomt ga je gelijk ff naar het loket om de volgende treinreis vast te leggen. Dan betaal je meestal maar een paar euro per reservering.
Interrail ticket voor 10 keer treinen in 21 dagen kostte mij geloof ik iets van 400 euro. Mijn neefje betaalde voor hetzelfde 300 euro.. maar die is/was jonger dan 26 jaar.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 18:51:38 #38
421180 Karbonkel95
I want to travel the world....
pi_146043597
^Bedankt, ik ga eens in dat topic kijken! Bedankt voor de informatie hier! :) Ik ben ook onder 26 dus dat is mooi
pi_146044622
Ik ben van plan om volgend jaar in April de hele maand vrij te vragen om een maand naar Zuid-Amerika of Azie te gaan.

Wat zijn kwa weersomstandigheden de beste keuzes in April?
Als ik naar Azie ga, zou Thailand of Indonesie mijn voorkeur hebben.

Maar Zuid-Amerika trekt me toch meer... meer bijzondere dingen te zien denk ik.

Is het veilig genoeg om alleen te reizen? En is 4 weken genoeg om daar zelf alles uit te zoeken of kan je beter met een organisatie mee?

Iemand hier die zoiets al gedaan heeft...? En hoe beviel het?
pi_146044781
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 18:51 schreef Karbonkel95 het volgende:
^Bedankt, ik ga eens in dat topic kijken! Bedankt voor de informatie hier! :) Ik ben ook onder 26 dus dat is mooi
Succes!
Heb zelfs tijdens de reis alle informatie in mijn gsm getypt.. van welke trein we hebben gepakt tot de mensen die we hebben leren kennen en de dingen die we gezien hebben enz enz.

Dit heb ik thuis overgetypt vanuit mijn gsm. 35 kantjes aan tekst. Daar ook nog allemaal fotos aan toegevoegd en ik had een mooi boekwerk van 60 paginas over onze interrailreis :-)
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:32:42 #41
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_146045552
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 18:51 schreef Karbonkel95 het volgende:
^Bedankt, ik ga eens in dat topic kijken! Bedankt voor de informatie hier! :) Ik ben ook onder 26 dus dat is mooi
Interrailen _O_
Heb ik ooit nog eens een verslag van op het forum gezet. Weliswaar in het treintopic, dus een treingerelateerd verslag, maar ben zéker niet puur voor de treinen gegaan.

PTA / Treinentopic #248
pi_146046796
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 19:15 schreef Cracker26 het volgende:
Ik ben van plan om volgend jaar in April de hele maand vrij te vragen om een maand naar Zuid-Amerika of Azie te gaan.

Wat zijn kwa weersomstandigheden de beste keuzes in April?
Als ik naar Azie ga, zou Thailand of Indonesie mijn voorkeur hebben.

Maar Zuid-Amerika trekt me toch meer... meer bijzondere dingen te zien denk ik.

Is het veilig genoeg om alleen te reizen? En is 4 weken genoeg om daar zelf alles uit te zoeken of kan je beter met een organisatie mee?

Iemand hier die zoiets al gedaan heeft...? En hoe beviel het?
Veiligheid verschilt per land maar over het algemeen is het vrij veilig. In vier weken kun je een hoop zien en als je een klein beetje Spaans spreekt dat kun je dit allemaal goed zelf regelen. Vervoer gaat veelal per luxe touringcar.

Ik ben zelf in mei dit jaar 4 weken naar Peru geweest. Is erg goed bevallen en boven verwachting makkelijk om zelf te regelen. Fantastisch land en goed ingesteld op backpackers. April is denk ik nog net iets te nat.
pi_146046939
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 20:01 schreef announcement het volgende:

[..]

Veiligheid verschilt per land maar over het algemeen is het vrij veilig. In vier weken kun je een hoop zien en als je een klein beetje Spaans spreekt dat kun je dit allemaal goed zelf regelen. Vervoer gaat veelal per luxe touringcar.

Ik ben zelf in mei dit jaar 4 weken naar Peru geweest. Is erg goed bevallen en boven verwachting makkelijk om zelf te regelen. Fantastisch land en goed ingesteld op backpackers. April is denk ik nog net iets te nat.
Bedankt voor de info!
Is 4 weken alleen maar in Peru niet teveel van hetzelfde?
Beetje Spaans leren was ik nog wel van plan ja.. maar of ik er nog genoeg tijd voor ga hebben, weet ik nog niet. Niet dat het noodzakelijk is natuurlijk..

Wat is iets te nat? Dagelijks een goeie bui, of 6 uur regen per dag?
pi_146047311
4 weken Peru is net aan voldoende om rustig de hoogtepunten te kunnen zien.

Hier wat info v.w.b. het klimaat http://peru2go.nl/reisinformatie/beste-reistijd April ziet er toch nog wel redelijk uit Hangt natuurlijk af van waar je naar toe wilt. Ik was vooral in de hooglanden.
pi_146048328
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 20:14 schreef announcement het volgende:
4 weken Peru is net aan voldoende om rustig de hoogtepunten te kunnen zien.

Hier wat info v.w.b. het klimaat http://peru2go.nl/reisinformatie/beste-reistijd April ziet er toch nog wel redelijk uit Hangt natuurlijk af van waar je naar toe wilt. Ik was vooral in de hooglanden.
Ik zal het thuis weleens bekijken vanavond.
Ik wil uiteraard de Machu Pichhu zien maar verder weet ik niet wat de bijzondere bezienswaardigheden in Peru zijn.
Bolivia en Equador schijnen ook heel mooi te zijn.

Weet niet of dat in 4 weken te combineren valt met Peru.
pi_146050664
Machu Picchu, Sacred valley, Arequipa, Colca Canyon, lake Titicaca, Nazca lijnen, Cordillera blanca en de Amazone zijn allemaal de moeite waard. Bolivia en Equador zijn ongetwijfeld ook mooi maar met vier weken zal je dan keuzes moeten maken.

TRV / Peru deel #3 "Festival del Cuy"
pi_146051867
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 21:14 schreef announcement het volgende:
Machu Picchu, Sacred valley, Arequipa, Colca Canyon, lake Titicaca, Nazca lijnen, Cordillera blanca en de Amazone zijn allemaal de moeite waard. Bolivia en Equador zijn ongetwijfeld ook mooi maar met vier weken zal je dan keuzes moeten maken.

TRV / Peru deel #3 "Festival del Cuy"
Dank u! Zal het binnenkort eens doornemen op het gemakje!
pi_146116461
Heeft iemand tips wat betreft reisverzekeringen? Ik ga binnenkort 6 maanden naar Zuid Amerika en ben dat nu aan het regelen, maar je ziet door de bomen het bos niet meer. Het belangrijkste is voor mij ongevallendekking / medische kosten. Iemand toevallig ervaringen en tips?
pi_146124637
Yes, mijn vrije dagen zijn al in de pocket! 14 maart tm 15 april heb ik vrij.
Nu een goeie reis uitzoeken.
Zag trouwens dat een retourtje Nieuw-Zeeland ook niet zo duur is... 900 euro.
Verder nog niet uitgezocht of dit een goeie tijd is om naar daar te gaan. Weet iemand me dat zo snel te vertellen?

En anders "gewoon" naar Thailand.
pi_146125627
Uit mijn hoofd is het daar dan eind zomer of misschien al begin najaar, maar elders op Travel is een specifieke Nieuw-Zeeland reeks :Y
  donderdag 30 oktober 2014 @ 21:02:19 #51
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_146128352
Mijn reis naar de Dominicaanse Republiek gaat nu definitief een Russisch staartje krijgen. Gisteren heb ik mijn visum opgehaald en de eerste week van december zit ik in Moskou.

Het reizen zelf doe ik alleen, maar op het vliegveld wacht een fantastisch leuke meid op me :D
So we just called him Fred
pi_146162967
Verdomme.. mijn vriendin heeft me aan het twijfelen gebracht. Wou eerst naar Thailand, maar nu twijfel ik over Nieuw-Zeeland.

Als iemand me kan vertellen dat ik in een maand tijd alle belangrijke, mooie, leuke dingen kan zien/doen in N-Z, dan ga ik in Maart naar daar denk ik. Het weer moet natuurlijk ook niet al te slecht zijn.

Vliegticket is maar 900 euro retour.
pi_146165366
Wat ik in mijn vorige post al zei: er is een specifiek Nieuw-Zeelandtopic waar je veel beter met je vragen terecht kunt - TRV / Nieuw-Zeeland #9 met z'n allen naar de East Coast! ;)

Ik ben er nooit geweest maar het lijkt mij een verschrikkelijk mooi land. Helaas zijn mijn vakantiebudgetten over het algemeen maar net genoeg voor enkel dat vliegticket :P
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 21:01:09 #54
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_146165654
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 21:02 schreef FredvZ het volgende:
Mijn reis naar de Dominicaanse Republiek gaat nu definitief een Russisch staartje krijgen. Gisteren heb ik mijn visum opgehaald en de eerste week van december zit ik in Moskou.

Het reizen zelf doe ik alleen, maar op het vliegveld wacht een fantastisch leuke meid op me :D
Importbruidje?
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 21:13:53 #55
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_146166229
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 21:01 schreef Immerdebestebob het volgende:
Importbruidje?
Hoe komt het toch dat iedereen daar gelijk mee komt... ;)

Soms heb je dat als in een discotheek staat in een vakantieoord. Dan is de kans bijzonder groot dat je iemand uit een ander land tegenkomt :) Ze is toevallig Russisch.
So we just called him Fred
pi_146166344
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 20:55 schreef Dingest het volgende:
Wat ik in mijn vorige post al zei: er is een specifiek Nieuw-Zeelandtopic waar je veel beter met je vragen terecht kunt - TRV / Nieuw-Zeeland #9 met z'n allen naar de East Coast! ;)

Ik ben er nooit geweest maar het lijkt mij een verschrikkelijk mooi land. Helaas zijn mijn vakantiebudgetten over het algemeen maar net genoeg voor enkel dat vliegticket :P
Ja ok. Bedankt.
Ik was ondertussen al 1 van die delen door aan het lezen.
En zal het vandaag of morgen weleens vragen daar.
Wil dit weekend of kort na het weekend zeker boeken.

Ik zie trouwens op sites als Shoestring en Djoser dat je ook individuele reizen kan maken.. iemand dat al eens gedaan via zo'n organisatie, of is het beter om gewoon alles zelf te regelen?
Is namelijk echt duur om een individuele reis via daar te regelen. Kan een stuk goedkoper als je er zelf wat tijd in steekt.. al is dat met alles zo.
pi_146182736
Sinds gisteren weer terug in Nederland. Ben 13 dagen in (een deel van) het oosten van Canada geweest.

Montreal: leuke mix tussen Europees en Amerikaans. Vooral Old Montreal doet erg aan Frankrijk denken. Uiteraard ook de de Mont Royal beklommen en vanaf daar heb je een mooi uitzicht over de stad en omgeving. Wat me tegenviel: het eilandje Jean-Drapeau en bepaalde delen van de stad zijn gewoon lelijk.

Ottawa: leuk voor een dagtrip, viel me erg mee gezien mijn verwachtingspatroon. Er staat o.a. een aantal mooie gebouwen. Was er een dag voor die aanslag. Apart om dan die beelden de volgende dag op tv te zien.

Laurentians: mooi natuurgebied, maar ook weer niet zó bijzonder. Was hier met een erg leuke groep. Mont Tremblant was nogal uitgestorven, iets wat ik eerlijk gezegd geen enkel probleem vond.

Toronto: moderne wereldstad, erg multicultureel. Nadeel vond ik het gebrek aan echte (historische) bezienswaardigheden. Leuk voor een keer, maar hoef hier niet nog een keer naar toe. Toronto Islands vond ik interessant, heb hier lekker gewandeld en gefietst. Qua weer zat het mee, afgelopen woensdag was het er bijvoorbeeld nog 20 graden.

Niagara Falls: erg gaaf! Vooral die Maid of the Mist is echt een aanrader. Niagara-on-the-Lake is een sfeervol dorp. Had achteraf nog wel een keer willen gaan, om vervolgens een fiets te huren, maar dat zat er helaas niet meer in.

Wat ik opvallend vond in de grotere steden: de vele zwervers. Had ik in Canada eerlijk gezegd niet zo erg verwacht.

Al met al een prima vakantie gehad, hoewel ik niet verwacht ooit een keer terug te keren in dit gebied. Daarvoor vind ik het weer net niet bijzonder genoeg.
pi_146183126
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 november 2014 12:33 schreef TvhN het volgende:

Ottawa: leuk voor een dagtrip, viel me erg mee gezien mijn verwachtingspatroon. Er staat o.a. een aantal mooie gebouwen. Was er een dag voor die aanslag. Apart om dan die beelden de volgende dag op tv te zien.

Ik vond het ook zo bizar om die beelden op tv te zien... Ik was er in 2011, maar heb op dezelfde plek gelopen als waar die beelden van de schietpartij binnen Parliament Building vandaan kwamen, en ook buiten op straat wist ik nog hoe de straten in elkaar zaten. Zal voor jou helemaal gek zijn geweest, met het idee dat als ze het een dag eerder hadden gepland jij daar had geweest.

Canada O+ Heel herkenbaar wat je schrijft verder, en leuk om te lezen! Zou ook nog wel een keertje terug willen :)
pi_146183213
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 12:52 schreef fh101 het volgende:

[..]

Ik vond het ook zo bizar om die beelden op tv te zien... Ik was er in 2011, maar heb op dezelfde plek gelopen als waar die beelden van de schietpartij binnen Parliament Building vandaan kwamen, en ook buiten op straat wist ik nog hoe de straten in elkaar zaten. Zal voor jou helemaal gek zijn geweest, met het idee dat als ze het een dag eerder hadden gepland jij daar had geweest.

Canada O+ Heel herkenbaar wat je schrijft verder, en leuk om te lezen! Zou ook nog wel een keertje terug willen :)
Ik heb die vermoorde militair wellicht nog de foto staan, bizar.. :{

Wellicht dat ik volgend jaar nog een keer naar Canada ga, maar dan naar het westen. Of het wordt Peru/Ecuador, nog maar even goed over nadenken.
  zaterdag 1 november 2014 @ 14:22:18 #60
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146185028
Is het te doen in de winter naar New York te gaan? Of vries ik dan echt kapot?
pi_146219028
Zit nu erg in twijfel waar ik volgend jaar in Maart-April (in totaal 4 weken) naar toe zal gaan..
Heb zitten zoeken op vliegtickets om naar het ene land te vliegen en vanaf een ander land terug te vliegen. Dacht dat dat veel duurder was, maar dat schol eigenlijk (vrijwel) niks.

Dus zat te denken aan:
Heen San Jose (Costa Rica) en terug vanaf Lima (Peru).. of andersom
Heen Bangkok (Thailand) en terug vanaf Hanoi (Vietnam) .. of andersom dus..
Heen en terug naar/van Auckland (Australie) en op het einde van mijn reis een binnenlandse vlucht vanaf bijvoorbeeld Christchurch weer naar Auckland.

Zijn deze opties te doen in 4 weken? Het wordt sowieso 1 van die 3. Vindt het echt een moeilijke keuze!
Andere ideeen zijn altijd welkom of aanpassing aan 1 van die reisschema's..
pi_146657603
Zo, net een weekendje Barcelona geboekt (of eigenlijk Reus) voor het eerste weekend van het nieuwe jaar. Anderhalve dag Port Aventura en een dagje Barcelona. :)
Miata is always the answer
pi_146662186
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 14:22 schreef NieuweNier het volgende:
Is het te doen in de winter naar New York te gaan? Of vries ik dan echt kapot?
Vorig jaar was het in het weekend voor kerst daar rond de 22 graden ofzo :')
1 week later begon het zwaar te vriezen
  vrijdag 14 november 2014 @ 23:39:12 #64
3185 Adelante
To let it go now
pi_146667067
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 14:22 schreef NieuweNier het volgende:
Is het te doen in de winter naar New York te gaan? Of vries ik dan echt kapot?
Ooit eens in februari geweest met -15C graden en striemende Oosten wind vanaf de Pool. Je wilde toen de metro niet uit en overal waar je stond vroren je vingers en oren er af. Voor mij dus nooit meer NYC in winter.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_146668614
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 november 2014 23:39 schreef Adelante het volgende:

[..]

Ooit eens in februari geweest met -15C graden en striemende Oosten wind vanaf de Pool. Je wilde toen de metro niet uit en overal waar je stond vroren je vingers en oren er af. Voor mij dus nooit meer NYC in winter.
Vorig jaar toen ik er in december was was het rond het vriespunt.
boven op het ESB en op de ferry in de sneeuw richting het vrijheidsbeeld was toen niet bepaald prettig idd :')
pi_146670745
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 14:22 schreef NieuweNier het volgende:
Is het te doen in de winter naar New York te gaan? Of vries ik dan echt kapot?
Ik was er 3 jaar geleden in oktober en toen was het een hele week 28/29 graden.
pi_146673946
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 02:13 schreef Cracker26 het volgende:

[..]

Ik was er 3 jaar geleden in oktober en toen was het een hele week 28/29 graden.
Goed antwoord man. Oktober is ook echt een winter maand :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_146675881
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 november 2014 10:54 schreef Godshand het volgende:
Goed antwoord man. Oktober is ook echt een winter maand :')
Sowieso, al die reacties op een offtopic troll :'(

Ontopic verder... nog iemand een mooie reis gemaakt, in de planning of in zijn dromen?

[ Bericht 0% gewijzigd door DutchTrain op 15-11-2014 12:31:47 ]
pi_146676084
Mijn plannen zijn nogal veranderd. Eerst wilde ik een weekje in m'n eentje all inclusive doen om bij te komen van een drukke periode. Uiteindelijk besloten dat toch maar niet te doen. Toen wilde ik in m'n eentje naar IJsland. En nu gaat m'n moeder ook mee naar IJsland, dus past het niet meer in dit topic :+
pi_146680246
ik ga over 2 weekjes 6 daagjes richting parijs/disney..

nou ga ik niet 6 dagen in disney rondwandelen, en wilde ik zowiezo een dagje (of 2) parijs doen, daar nog tips of adviezen voor? :)
pi_146680754
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 12:27 schreef fh101 het volgende:
Mijn plannen zijn nogal veranderd. Eerst wilde ik een weekje in m'n eentje all inclusive doen om bij te komen van een drukke periode. Uiteindelijk besloten dat toch maar niet te doen. Toen wilde ik in m'n eentje naar IJsland. En nu gaat m'n moeder ook mee naar IJsland, dus past het niet meer in dit topic :+
IJsland, tof! Mijn moeder wil graag met me mee naar het westen van Canada, maar ik zie dat iets minder zitten. :')
pi_146682185
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 november 2014 14:54 schreef TvhN het volgende:

[..]

IJsland, tof! Mijn moeder wil graag met me mee naar het westen van Canada, maar ik zie dat iets minder zitten. :')
Ik heb ook getwijfeld of ik het wel wat vond.. :@ Maar het is maar een paar dagen, dus dat moet goed vol te houden zijn.
pi_148242514
En hoe staat het met de plannen voor 2015?

Ik ga waarschijnlijk naar het westen van Canada, twee weken in mei. Als alternatief kijk ik nog naar Panama.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 14:31:04 #74
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_148243061
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:10 schreef TvhN het volgende:
En hoe staat het met de plannen voor 2015?

Ik ga waarschijnlijk naar het westen van Canada, twee weken in mei. Als alternatief kijk ik nog naar Panama.
Ik heb meerdere plannen. IJsland (Reykjavik) en aansluitend Canada (nog te bepalen) OF Moskou en Sint Petersburg.

Overigens ben ik niet zo'n natuurmens, maar ga ik altijd voor stedentrips.
pi_148243178
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:31 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik heb meerdere plannen. IJsland (Reykjavik) en aansluitend Canada (nog te bepalen) OF Moskou en Sint Petersburg.

Welk deel van Canada zit je aan te denken? Rusland lijkt mij trouwens ook erg interessant, wil daar nog eens naar toe.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 14:44:26 #76
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_148243307
Rondom Independence Day (4 juli) 11 dagen naar New York en Washington DC. En misschien nog een weekendje Noorwegen of Zuid-Engeland ergens in het jaar.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 18:07:12 #77
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_148250356
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:37 schreef TvhN het volgende:

[..]

Welk deel van Canada zit je aan te denken? Rusland lijkt mij trouwens ook erg interessant, wil daar nog eens naar toe.
Geen idee eigenlijk :P Maar ik hou dus van stedentrips en ben geen natuurmens. Aangezien ik nog nooit in Canada geweest ben lijkt Ottawa mij een mooi begin (want hoofdstad).
  vrijdag 2 januari 2015 @ 19:17:33 #78
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_148252956
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:31 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb meerdere plannen. IJsland (Reykjavik) en aansluitend Canada (nog te bepalen) OF Moskou en Sint Petersburg.

Overigens ben ik niet zo'n natuurmens, maar ga ik altijd voor stedentrips.
Volgens de Russen is st. Petersburg leuker dan Moskou.

Ik ben zelf begin vorige maand 9 dagen naar Moskou geweest en het viel me ergens een beetje tegen. De stad is overduidelijk een stad waar gewerkt wordt. De mensen om die in je stad tegen komt zijn vooral bezig met naar hun werk of naar huis gaan.
Gezellige straatjes om door heen te slenteren zijn er niet. De Russen gaan zelf ook doelgericht op pad. Het staat er wel vol met alle bekende gebouwen uit je geschiedenis en aardrijkskunde boekjes en als je geïnteresseerd bent in architectuur of de historie van Rusland en/of de Sovjet Unie dan moet je er zeker heen gaan.
Als je meer door een stad wil slenteren dan ik naar St. Petersburg gaan. Allebei kan natuurlijk ook, al heb ik het idee dat de bekende Russische nachttreinen steeds minder worden. Dus als je nog in zo'n trein wil zitten, zou ik niet te lang wachten.

Houd met het aanvragen je visum dat je vóór het aanvragen van je visum je hotel(s) boekt en vraagt om een "Turist Support Letter", die moet je namelijk inleveren bij het aanvragen van je visum.
Het aanvragen van een visum duurt ongeveer een week. Sommige hotels kan je door de koersdaling van de Roebel slechts enkele weken of soms zelfs dagen van de te voren boeken. Het kan dus gebeuren dat je een ander hotel moet kiezen om voldoende tijd te hebben om een visum te regelen.

Mijn vriendin is Russisch en was dus een prima tolk en gids, maar desondanks was het cyrillisch schrift flink wel wennen en soms ook vermoeiend: als je eenmaal alle letters hebt ontcijfert moet je ook nog eens bedenken wat er nou eigenlijk staat. "Gelukkig" nemen de Russen steeds vaker het fonetische engels woord over dat ze vervolgs met cyrillische letters opschrijven.
(Zo zal je er al snel achter komen dat een "супермаркет" een "supermaket" is).
Laat je overigens vooral niet tegenhouden door het cyrillisch schrift. In toeristische gebieden is meestal ook een Engelse kaart beschikbaar.

Mocht je in de winter gaan, dan zou ik op de heenweg een dikke trui aantrekken en in Rusland als eerste in een shopping mall een dikke jas kopen. Die jassen zijn daar én een stuk dikker én goedkoper.
So we just called him Fred
  vrijdag 2 januari 2015 @ 19:25:48 #79
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_148253196
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 19:17 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Volgens de Russen is st. Petersburg leuker dan Moskou.

Ik ben zelf begin vorige maand 9 dagen naar Moskou geweest en het viel me ergens een beetje tegen. De stad is overduidelijk een stad waar gewerkt wordt. De mensen om die in je stad tegen komt zijn vooral bezig met naar hun werk of naar huis gaan.
Gezellige straatjes om door heen te slenteren zijn er niet. De Russen gaan zelf ook doelgericht op pad. Het staat er wel vol met alle bekende gebouwen uit je geschiedenis en aardrijkskunde boekjes en als je geïnteresseerd bent in architectuur of de historie van Rusland en/of de Sovjet Unie dan moet je er zeker heen gaan.
Als je meer door een stad wil slenteren dan ik naar St. Petersburg gaan. Allebei kan natuurlijk ook, al heb ik het idee dat de bekende Russische nachttreinen steeds minder worden. Dus als je nog in zo'n trein wil zitten, zou ik niet te lang wachten.

Houd met het aanvragen je visum dat je vóór het aanvragen van je visum je hotel(s) boekt en vraagt om een "Turist Support Letter", die moet je namelijk inleveren bij het aanvragen van je visum.
Het aanvragen van een visum duurt ongeveer een week. Sommige hotels kan je door de koersdaling van de Roebel slechts enkele weken of soms zelfs dagen van de te voren boeken. Het kan dus gebeuren dat je een ander hotel moet kiezen om voldoende tijd te hebben om een visum te regelen.

Mijn vriendin is Russisch en was dus een prima tolk en gids, maar desondanks was het cyrillisch schrift flink wel wennen en soms ook vermoeiend: als je eenmaal alle letters hebt ontcijfert moet je ook nog eens bedenken wat er nou eigenlijk staat. "Gelukkig" nemen de Russen steeds vaker het fonetische engels woord over dat ze vervolgs met cyrillische letters opschrijven.
(Zo zal je er al snel achter komen dat een "супермаркет" een "supermaket" is).
Laat je overigens vooral niet tegenhouden door het cyrillisch schrift. In toeristische gebieden is meestal ook een Engelse kaart beschikbaar.

Mocht je in de winter gaan, dan zou ik op de heenweg een dikke trui aantrekken en in Rusland als eerste in een shopping mall een dikke jas kopen. Die jassen zijn daar én een stuk dikker én goedkoper.
Het zal sowieso een zomervakantie worden, dus dan hoop ik gewoon goed weer te hebben :P

Dat Moskou tegen kan vallen heb ik vaker gehoord inderdaad. Het Kremlin en Rode Plein schijnen erg indrukwekkend te zijn, maar dan heb je het wel gehad als ik de verhalen moet geloven. Sint Petersburg staat dan ook een stuk hoger op de bucket-list, daar hoor ik eigenlijk alleen maar goede verhalen over.

Overigens is de IJsland/Canada-combi plan A en ga ik Rusland pas verder uitwerken als dat niks wordt.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 19:29:04 #80
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_148253315
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 19:25 schreef Irritatie100 het volgende:
Dat Moskou tegen kan vallen heb ik vaker gehoord inderdaad. Het Kremlin en Rode Plein schijnen erg indrukwekkend te zijn, maar dan heb je het wel gehad als ik de verhalen moet geloven.
Om eerlijk te zijn vond ik het rode plein tegen vallen :@
Vooral kwa omvang was het een stuk kleiner dan ik had verwacht.
So we just called him Fred
pi_148272223
nog vrijgezelle homo's die een tip hebben? (of hetero, kan ook :P) En nee, niet Thailand, val niet op Aziatische jongens :P
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 3 januari 2015 @ 09:00:27 #82
78918 SeLang
Black swans matter
pi_148273115
Ik ga tegen de trend in en vond Moskou (nog!) interessanter dan St Petersburg. St Petersburg is een prachtige stad waar je zeker heen moet, maar ik vond het iets meer een "gewone" Europese stad vergeleken met Moskou dat een bizarre mix is van oud, nieuw, Stalinistisch, etc. En het doet ook niet Europees aan. Echt een fascinerende stad.

Alleen al de metrostations zijn een wereld op zich met al die stalinistische "kunst". Elk station is anders. En dan heb je die "Seven Sisters", kolossale wolkenkrabbers in stalinistische stijl, bijna gotisch. Natuurlijk het Rode Plein dat ik uit mijn jeugd kende van de militaire parades en Lenin's mausoleum. Het Kremlin is prachtig en dan heb je nog dingen als het Novodevichy klooster en bijbehorende begraafplaats met spectaculaire graven (graf van Tupolev met een vliegtuig erop etc, dat soort dingen),...

Het is wel lang geleden dat ik er was (1997) en ik had het voordeel dat ik er met pasen was (sfeervolle Russisch orthodoxe kerkdiensten, gezang, etc) en dat er sneeuw lag, wat alles natuurlijk nog veel meer sfeer geeft.

Zomaar wat oude ingescande "papieren" foto's van Moskou die ik nog online had staan:


Straat richting Kremlin


Novodevichy


Bevroren meertje met op de achtergrond Novodevichy
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 3 januari 2015 @ 09:07:20 #83
78918 SeLang
Black swans matter
pi_148273166
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 03:45 schreef Burner82 het volgende:
nog vrijgezelle homo's die een tip hebben? (of hetero, kan ook :P) En nee, niet Thailand, val niet op Aziatische jongens :P
Geen homo, maar in Arabische landen (Jordanië, Egypte etc) werd ik altijd door homo's benaderd. Ga naar Cairo tijdens de ramadan, dat is s'avonds één groot feest. Dan worden er kleedjes op straat gelegd, iedereen brengt eten mee en dan bunkeren. Super gezellig. Er zat een Irakese homo bij mij in het guesthouse en die had de tijd van z'n leven.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_148275068
Dat zie ik in het voorjaar/begin van de zomer wel hoor; hoe, wat en waar :P
pi_148277597
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:07 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk :P Maar ik hou dus van stedentrips en ben geen natuurmens. Aangezien ik nog nooit in Canada geweest ben lijkt Ottawa mij een mooi begin (want hoofdstad).
Ottawa als stedentrip kan ik niet echt aanbevelen... Het is een mooie stad, maar in een dag heb je de belangrijkste zaken alweer gezien. Ottawa is inderdaad de hoofdstad, maar als je een echte stedentrip wil kun je beter naar Toronto of Vancouver gaan denk ik.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 13:35:26 #86
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_148278213
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 09:00 schreef SeLang het volgende:
Straat richting Kremlin
Dat ziet er een stuk beter uit dan nu:


En dat geldt helaas voor een groot deel van Moskou, het lijkt wel een grote parkeerplaats -O-
De sfeer van toen is helemaal verdwenen.
So we just called him Fred
  maandag 19 januari 2015 @ 23:03:55 #87
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_148860713
Deze zomer een weekje in m'n eentje naar Istanbul. *O*
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  One tough cookie maandag 19 januari 2015 @ 23:17:02 #88
169210 liesje1979
pi_148861185
In mei in mijn eentje naar Split. *O*
pi_148861422
quote:
10s.gif Op maandag 19 januari 2015 23:03 schreef KaBuf het volgende:
Deze zomer een weekje in m'n eentje naar Istanbul. *O*
Wanneer? Was er zelf begin september en dat was eigenlijk nog steeds te warm.
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
  dinsdag 20 januari 2015 @ 06:21:52 #90
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_148864874
quote:
7s.gif Op maandag 19 januari 2015 23:24 schreef ROFLOL het volgende:

[..]

Wanneer? Was er zelf begin september en dat was eigenlijk nog steeds te warm.
Juli :') :D
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_148864905
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 06:21 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Juli :') :D
Sterkte!
  dinsdag 20 januari 2015 @ 06:48:42 #92
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_148864934
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 06:39 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Sterkte!
Komt goed. :D
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_148864978
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 06:21 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Juli :') :D
Rip.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 07:03:00 #94
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_148864987
#yolo *O*
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_148865023
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 06:48 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Komt goed. :D
Het is er in juli plakkerig warm. Alsof het regent.. :X
  dinsdag 20 januari 2015 @ 07:22:50 #96
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_148865049
Ach. Juli was voor mij het beste om verlof te nemen. Ik zal het wel zien. :)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_148865097
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 07:22 schreef KaBuf het volgende:
Ach. Juli was voor mij het beste om verlof te nemen. Ik zal het wel zien. :)
Het weer is niet fijn, maar het wordt dan laat donker. Daardoor kan je langer genieten van Istanbul. :)
pi_148865577
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 07:31 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Het weer is niet fijn, maar het wordt dan laat donker. Daardoor kan je langer genieten van Istanbul. :)
flesje water mee, iedere dag 2x douchen en genieten maar
  dinsdag 20 januari 2015 @ 08:41:47 #99
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_148865657
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 07:31 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Het weer is niet fijn, maar het wordt dan laat donker. Daardoor kan je langer genieten van Istanbul. :)
Doe ik het voor :P

Rome in juli was in ieder geval zeer goed te doen, dus ik maak het elk jaar gewoon een stapje erger. :+
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_148867315
Ach, een koud flesje water is 50 kurus op straat, wat zo'n 15 cent is. :9
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
  dinsdag 20 januari 2015 @ 13:39:34 #101
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_148872665
Roadflipping in Spanje eind Maart.
• Alicante (2e visit)
• Sant Vicent del Raspeig
• Elche
• Murcia (2e visit)
• Calpe
• Benidorm (2e visit),hoeft niet echt maar het kan wel. Kom er toch langs.
• El Campello (2e visit)
• Valencia (3e visit)
• Torrevieja
• Isla de Tabarca

Dit krijg ik net niet helemaal rond in 5 1/2 dag. Maar 7+ out of 10 lijkt me nog wel te doen.
Valencia is een waardige afsluiter.
pi_148877032
quote:
10s.gif Op maandag 19 januari 2015 23:03 schreef KaBuf het volgende:
Deze zomer een weekje in m'n eentje naar Istanbul. *O*
Ach ik ben er wel eens in augustus geweest en toen was het 25 graden en af en toe een regenbui. '

Mocht het wel warm zijn ga dan een dagje naar de Princess Islands en doe je sightseeing voor 12 en na 17u en je redt je wel. :)
  dinsdag 20 januari 2015 @ 16:03:01 #103
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_148877091
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 16:01 schreef PinguinF het volgende:

[..]

Ach ik ben er wel eens in augustus geweest en toen was het 25 graden en af en toe een regenbui. '

Mocht het wel warm zijn ga dan een dagje naar de Princess Islands en doe je sightseeing voor 12 en na 17u en je redt je wel. :)
Ja, die staan sowieso op de planning. :D _O_
Alleen niet in het weekend. :+
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_148962511
Mmm, ik begin te twijfelen. :P
Nu al maandag- maandag Istanbul geboekt.
Als ik daarna nog maandag - vrijdag Athene doe, kost me dat vliegreis en hostel ¤125 extra.

Paar nachtjes over slapen, tenzij iemand hier zegt dat ik dit absoluut wel/niet moet doen. :7
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_149238964
Voor 125 euro een midweek weg kunnen (of is het ipv?). Ik wist het wel! Gaan!
pi_149255361
Doen!
  zondag 1 februari 2015 @ 07:49:49 #107
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_149255371
Heb m'n ma over kunnen halen samen nog een week Rome te doen, reis en hotel kosten mij niks. Iets betere optie :7
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 2 februari 2015 @ 09:47:49 #108
78918 SeLang
Black swans matter
pi_149289667
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 13:35 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat ziet er een stuk beter uit dan nu:
[ afbeelding ]

En dat geldt helaas voor een groot deel van Moskou, het lijkt wel een grote parkeerplaats -O-
De sfeer van toen is helemaal verdwenen.
Ik herinner me nog dat ik met een Amerikaan door het Kremlin liep. Hij zei: "Wow, it's so beautiful! I can't believe we wanted to nuke this place!" :+
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 2 februari 2015 @ 09:49:46 #109
78918 SeLang
Black swans matter
pi_149289699
Ontopic: vanaf morgen een maand in m'n uppie naar Costa Rica. (was ik in 1999 ook al eens, ook in m'n uppie. Maar die reis was veel te kort).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_149301194
Have fun!
Lijkt me een mooie bestemming.
pi_149322377
Iemand wel eens alleen door Japan gereisd?
pi_149397292
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:08 schreef Kruitdampje het volgende:
Iemand wel eens alleen door Japan gereisd?
Ja, wat wil je weten?
pi_149398771
quote:
5s.gif Op donderdag 5 februari 2015 19:25 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ja, wat wil je weten?
Hoe je ervaringen waren, of je het iemand aanraad om naar Japan te gaan. Wat zou je aan- of afraden.
Kon je makkelijk communiceren met de japanners?
pi_149422825
Voor de mensen die alleen op reis zijn geweest; waren jullie niet bang dat jullie je tijdens de reis ineens verschrikkelijk eenzaam zou gaan voelen? En doen jullie hier ook veel dingen alleen?

Ik wil op dit moment super graag naar een warme plek maar heb op dit moment niemand die zomaar op vakantie kan. Maar ik ben eigenlijk best wel bang dat als ik daar ben dat ik mij na een paar dagen super alleen ga voelen.
pi_149422904
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 16:10 schreef Yasmin23 het volgende:
Voor de mensen die alleen op reis zijn geweest; waren jullie niet bang dat jullie je tijdens de reis ineens verschrikkelijk eenzaam zou gaan voelen? En doen jullie hier ook veel dingen alleen?

Ik wil op dit moment super graag naar een warme plek maar heb op dit moment niemand die zomaar op vakantie kan. Maar ik ben eigenlijk best wel bang dat als ik daar ben dat ik mij na een paar dagen super alleen ga voelen.
Het is heel gek, maar daar op vakantie zijn zelfs mensen! :o Soms zelfs Nederlanders!! :o
En die zeggen dan "Hallo!" ( de Nederlanders dan, de buitenlanders zeggen wellicht "Hello", "Gutentag"of iets dat je niet verstaat :') )..

Had je daar wel eens bij stil gestaan? Of ga je op vakantie naar een stille plek in de Sahara?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_149422945
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 16:10 schreef Yasmin23 het volgende:
Voor de mensen die alleen op reis zijn geweest; waren jullie niet bang dat jullie je tijdens de reis ineens verschrikkelijk eenzaam zou gaan voelen? En doen jullie hier ook veel dingen alleen?

Ik wil op dit moment super graag naar een warme plek maar heb op dit moment niemand die zomaar op vakantie kan. Maar ik ben eigenlijk best wel bang dat als ik daar ben dat ik mij na een paar dagen super alleen ga voelen.
Daar was ik wel bang voor ja maar ik heb me helemaal niet alleen gevoeld. Juist eerder dat ik af en toe bewust even alleen wilde zijn :P

Vooral als je jong bent en op plekken komt maar meer reizigers zijn maak je zo vrienden/kennisen hoor!
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_149422948
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 16:13 schreef Godshand het volgende:

[..]

Het is heel gek, maar daar op vakantie zijn zelfs mensen! :o Soms zelfs Nederlanders!! :o
En die zeggen dan "Hallo!" ( de Nederlanders dan, de buitenlanders zeggen wellicht "Hello", "Gutentag"of iets dat je niet verstaat :') )..

Had je daar wel eens bij stil gestaan? Of ga je op vakantie naar een stille plek in de Sahara?
Gahaha ja ik weet dat daar ook mensen zijn ja:P Was niet van plan om naar de middle of nowhere te gaan maar toch. Ben jij alleen op vakantie geweest?
pi_149422954
Ook onder de mensen kun je eenzaam zijn.
pi_149422958
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 16:14 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Daar was ik wel bang voor ja maar ik heb me helemaal niet alleen gevoeld. Juist eerder dat ik af en toe bewust even alleen wilde zijn :P

Vooral als je jong bent en op plekken komt maar meer reizigers zijn maak je zo vrienden/kennisen hoor!
Waar ben jij heen geweest?
pi_149422980
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 16:15 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Waar ben jij heen geweest?
Het midden oosten
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_149423010
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 16:15 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Het midden oosten
Wow. Weet niet of ik dat zou doen. Heb je in hostels voornamelijk geslapen?
pi_149423104
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 16:16 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wow. Weet niet of ik dat zou doen. Heb je in hostels voornamelijk geslapen?
Nee hotels. Ik weet ook eigenlijk niet of er veel hostels zijn dat gebied? Dat ging me nog even iets te ver in ieder geval
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_149423138
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 16:20 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Nee hotels. Ik weet ook eigenlijk niet of er veel hostels zijn dat gebied? Dat ging me nog even iets te ver in ieder geval
Hmm ja denk het niet echt. Misschien in grote steden. In welke landen ben je geweest?
pi_149423208
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 16:14 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Gahaha ja ik weet dat daar ook mensen zijn ja:P Was niet van plan om naar de middle of nowhere te gaan maar toch. Ben jij alleen op vakantie geweest?
Yup, zo vaak. Laatste maal was New York/Las vegas in 1 week tijd :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_149423227
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 16:23 schreef Godshand het volgende:

[..]

Yup, zo vaak. Laatste maal was New York/Las vegas in 1 week tijd :P
Met een huur auto?
pi_149423252
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 16:14 schreef Sloggi het volgende:
Ook onder de mensen kun je eenzaam zijn.
Je hebt helemaal gelijk, wijsneus..

Maar als je zelf er een beetje energie insteekt kan je nieuwe mensen leren kennen.
Als dat mensen zijn die je toch nog niet aanstaan heb je nog internet (waaronder FOK!) om de eenzaamheid te doen verlichten :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_149423290
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 16:23 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Met een huur auto?
Nee, met vliegtuig en ter plekke OV (bus/taxi)...

Huurauto had ik 10 jaar geleden slechte ervaring mee met erkenning van nederlandse rijbewijs..
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_149423367
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 16:24 schreef Godshand het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk, wijsneus..

Maar als je zelf er een beetje energie insteekt kan je nieuwe mensen leren kennen.
Als dat mensen zijn die je toch nog niet aanstaan heb je nog internet (waaronder FOK!) om de eenzaamheid te doen verlichten :)
Hmm ja klopt. Ben zelf wel een sociaal persoon dus zou zelf dan kiezen voor een hostel waar je weet dat daar ook reizigers komen die alleen op pad zijn.
pi_149423435
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 16:28 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hmm ja klopt. Ben zelf wel een sociaal persoon dus zou zelf dan kiezen voor een hostel waar je weet dat daar ook reizigers komen die alleen op pad zijn.
Goede keus hoor..

Ikzelf zat in New York in een hostel, in Las Vegas heb je dat bijna niet (1 schijnt er redelijk te zijn).

Ik had zelf een druk programma in elkaar gedraaid, maar ben toch mee op stadswandeling gegaan, georganiseerd door het hostel. Lekker gepraat met mensen uit (op zich niet zo gek) vooral Engelstalige landen. het was mijn laatste dag in NYC toen, dus ik heb geen verder contact onderhouden. Maar als je daar langer blijft behoort dat zeker tot de mogelijkheden..
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_149423824
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 16:31 schreef Godshand het volgende:

[..]

Goede keus hoor..

Ikzelf zat in New York in een hostel, in Las Vegas heb je dat bijna niet (1 schijnt er redelijk te zijn).

Ik had zelf een druk programma in elkaar gedraaid, maar ben toch mee op stadswandeling gegaan, georganiseerd door het hostel. Lekker gepraat met mensen uit (op zich niet zo gek) vooral Engelstalige landen. het was mijn laatste dag in NYC toen, dus ik heb geen verder contact onderhouden. Maar als je daar langer blijft behoort dat zeker tot de mogelijkheden..
Ben je nog op andere plekken alleen geweest?
pi_149424179
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 16:16 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wow. Weet niet of ik dat zou doen. Heb je in hostels voornamelijk geslapen?
Ik heb alleen gereisd in India, zuidelijk en oost Afrika en het Midden Oosten. Voor mij was het alleen reizen geen probleem. Als je je alleen voelt dan kan je zo mensen aanspreken in het openbaar vervoer of je kan met andere reizigers in de hostels praten. Zeker in slaapzalen maak je snel contact met andere reizigers en dan kom je er zo achter of het gezellig is om met de anderen te praten of dat er geen klik is. Als er geen klik is, is dat geen probleem, je gaat gewoon met anderen praten of gaat wat voor jezelf doen.

Hostels in het Midden Oosten is ook geen probleem. Ik ben bijvoorbeeld in hostels in Amman (Jordanië), Tel Aviv, Jeruzalem, Nazareth en Tiberias geweest. De hostels zijn wel veilig, het gaat meer om het leven buiten de hostels. Overdag is het prima, maar 's avonds moet je in sommige plaatsen wat oppassen. Overigens zou ik je daardoor niet laten tegenhouden, gewoon goed oppassen en geen vreemde dingen doen.
pi_149424401
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 16:53 schreef ruben3123 het volgende:

[..]

Ik heb alleen gereisd in India, zuidelijk en oost Afrika en het Midden Oosten. Voor mij was het alleen reizen geen probleem. Als je je alleen voelt dan kan je zo mensen aanspreken in het openbaar vervoer of je kan met andere reizigers in de hostels praten. Zeker in slaapzalen maak je snel contact met andere reizigers en dan kom je er zo achter of het gezellig is om met de anderen te praten of dat er geen klik is. Als er geen klik is, is dat geen probleem, je gaat gewoon met anderen praten of gaat wat voor jezelf doen.

Hostels in het Midden Oosten is ook geen probleem. Ik ben bijvoorbeeld in hostels in Amman (Jordanië), Tel Aviv, Jeruzalem, Nazareth en Tiberias geweest. De hostels zijn wel veilig, het gaat meer om het leven buiten de hostels. Overdag is het prima, maar 's avonds moet je in sommige plaatsen wat oppassen. Overigens zou ik je daardoor niet laten tegenhouden, gewoon goed oppassen en geen vreemde dingen doen.
Klinkt vet waar je allemaal geweest bent. Welke landen in Afrika ben je geweest?
pi_149424523
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 17:00 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Klinkt vet waar je allemaal geweest bent. Welke landen in Afrika ben je geweest?
Zuid Afrika, Namibie, Zambia, Zimbabwe, Malawi, Rwanda, Tanzania, Kenia (alleen vliegveld), Mozambique.
Allemaal prima te doen in je eentje met het openbaar vervoer. Alleen van Kenia weet ik het dus niet.
pi_149424729
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 17:04 schreef ruben3123 het volgende:

[..]

Zuid Afrika, Namibie, Zambia, Zimbabwe, Malawi, Rwanda, Tanzania, Kenia (alleen vliegveld), Mozambique.
Allemaal prima te doen in je eentje met het openbaar vervoer. Alleen van Kenia weet ik het dus niet.
Dat is een hele lijst! Ik ben zelf alleen in Zuid Afrika en Mozambique geweest met een huurauto. Vond het echt geweldig dus denk dat ik al die andere landen ook leuk zal vinden.
pi_149435816
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 16:10 schreef Yasmin23 het volgende:
Voor de mensen die alleen op reis zijn geweest; waren jullie niet bang dat jullie je tijdens de reis ineens verschrikkelijk eenzaam zou gaan voelen? En doen jullie hier ook veel dingen alleen?

Ik wil op dit moment super graag naar een warme plek maar heb op dit moment niemand die zomaar op vakantie kan. Maar ik ben eigenlijk best wel bang dat als ik daar ben dat ik mij na een paar dagen super alleen ga voelen.
Ik zou gewoon gaan, probeer eens een weekje. Het ergste wat er kan gebeuren is dat je je inderdaad eenzaam voelt maar dan ben je met een weekje weer thuis.

De helft van mijn reizen doe ik alleen. Althans, dan vertrek ik alleen, maar trek onderweg op met allerlei mensen die ik tegenkom, sommigen een middagje, anderen een paar weken. Dat is een leuk onderdeel van alleen reizen. In hostels, OV of tijdens tourtjes kom je makkelijk in contact met anderen. Je merkt vanzelf of het klikt en of je samen wilt optrekken. Als het niet (meer) klikt of je wilt wat anders doen, alleen zijn, ergens anders heen dan is dat helemaal niet raar. Dan kom je later wel weer in contact met anderen. Ik vind alleen in een vliegtuig zitten of een dagje een stad verkennen helemaal geen probleem. Ook dat komt wel eens voor.
pi_149439615
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 16:42 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ben je nog op andere plekken alleen geweest?
Lloret de Mar 19 jaar geleden, Kreta, Tsjechië (maar was wel groepsreis) en Berlijn :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_149474703
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 01:44 schreef Godshand het volgende:

[..]

Lloret de Mar 19 jaar geleden, Kreta, Tsjechië (maar was wel groepsreis) en Berlijn :)
Ja zie voor Griekenland veel aanbiedingen voorbij komen maar het is helaas altijd voor 2 personen. Hoop dat er een goedkoop ticket naar Thailand voorbij komt. Genoeg hostels en dingen te zien en goedkoop.
pi_149487145
Hmmm ik overweeg dit jaar om alleen op vakantie te gaan. Ben al een paar jaar niet geweest, en heb wel zin om er even tussenuit te gaan.

Valt me alleen behoorlijk tegen wat een singlereis kost. Is het te doen om alleen een vakantie te boeken <1000 euro? Wil graag lekker in de zon liggen, verder geen eisen.
pi_149503232
Koop voor ongeveer 150 euro een ticket naar Griekenland en daar een beetje eilandhoppen?
  maandag 9 februari 2015 @ 17:29:50 #140
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_149513589
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:04 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Hmmm ik overweeg dit jaar om alleen op vakantie te gaan. Ben al een paar jaar niet geweest, en heb wel zin om er even tussenuit te gaan.

Valt me alleen behoorlijk tegen wat een singlereis kost. Is het te doen om alleen een vakantie te boeken <1000 euro? Wil graag lekker in de zon liggen, verder geen eisen.
Rijd gewoon in de auto naar het zuiden. Hoef je ook geen kosten te maken voor overnachting.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_149539570
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:04 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Hmmm ik overweeg dit jaar om alleen op vakantie te gaan. Ben al een paar jaar niet geweest, en heb wel zin om er even tussenuit te gaan.

Valt me alleen behoorlijk tegen wat een singlereis kost. Is het te doen om alleen een vakantie te boeken <1000 euro? Wil graag lekker in de zon liggen, verder geen eisen.
Turkije kan je 2 weken all in 5* voor 400 euro.. Je bent dan wel alleen in een resort waar veel stelletjes en familieclubs lopen.. Maar als je nou zelfde periode als mij boekt heb je iig mij :p zit zelf namelijk te twijfelen. Voor het geld natuurlijk no-brainer maar je voelt je wel snel eenzaam ben ik bang.
pi_149540493
Los ticket boeken voor 400 euro naar Azië. En als je wat op let met de uitgaven kan je daar voor 600 euro veel doen.
pi_151531205
Ik was aan het denken om alleen naar de Malediven te gaan. Is dat iets?
pi_151531834
Volgende maand alleen naar Hong Kong w/
  donderdag 9 april 2015 @ 22:08:42 #145
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151531903
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 21:57 schreef Coca_Cola het volgende:
Ik was aan het denken om alleen naar de Malediven te gaan. Is dat iets?
Ligt er aan wat je leuk vind om te doen op vakantie :)
So we just called him Fred
pi_151538558
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 21:57 schreef Coca_Cola het volgende:
Ik was aan het denken om alleen naar de Malediven te gaan. Is dat iets?
Ik zou het afraden als je van de mannenliefde bent....er vanuit gaande dat je een man bent
pi_151555501
Over 4 daagjes zit mijn solo trip van een maand er alweer op :-(

Morgen van Koh Samui terug naar Bangkok om de laatste dagen te slijten.
Wel nog een dagje Thais nieuwjaar meepakken.. blijkbaar 1 groot watergevecht in heel Thailand.
pi_151580032
quote:
8s.gif Op donderdag 9 april 2015 22:07 schreef Max-Westerman het volgende:
Volgende maand alleen naar Hong Kong w/
In mei?

Vanaf woensdag alleen naar HK en daarna door naar Zuid Korea en Tokyo. Weer zin in! :D
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_151580165
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2015 16:04 schreef ROFLOL het volgende:

[..]

In mei?

Vanaf woensdag alleen naar HK en daarna door naar Zuid Korea en Tokyo. Weer zin in! :D
Ja, 10 tot 16 mei ben ik er.
Sowieso de eerste keer dat ik naar Azië ga, ben benieuwd :D
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 11 april 2015 @ 16:36:59 #150
78918 SeLang
Black swans matter
pi_151580768
Ik heb gisteren vliegtickets geboekt naar Zweden (1 - 31 juli). Ik ga de 440km Kungsleden trail in m'n eentje lopen, onderweg slapen in een tentje, . Ik kan niet wachten :)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_151655454
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2015 03:23 schreef Kruitdampje het volgende:

[..]

Ik zou het afraden als je van de mannenliefde bent....er vanuit gaande dat je een man bent
Ik val op vrouwen.
pi_152752420
Even weer uppen.
Ik mag over 2 weken ook weer een dikke week weg. Maar net als elke keer: waarheen?
In mijn lijstje staan nu: Toronto, Tokyo (misschien wat erg ver weg voor 1 week?) of weer veilig richting de Caribean of de Canarische eilanden.
Tokyo trekt heel erg, maar vind het zo sneu voor mijn partner die er ook graag heen wil (maar niet mee kan) en tevens best een end vliegen.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 21:57 schreef Coca_Cola het volgende:
Ik was aan het denken om alleen naar de Malediven te gaan. Is dat iets?
Ik heb het gedaan en vond het heerlijk! Het was echt zo mooi als op de plaatjes. Ik had wel een wat groter eiland uitgezocht, zodat ik me niet zou vervelen.
Heb (veel) gesnorkeld, gedoken, gesurft, gelezen en genoten.
pi_152754867
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:27 schreef Gatochweg het volgende:
Even weer uppen.
Ik mag over 2 weken ook weer een dikke week weg. Maar net als elke keer: waarheen?
In mijn lijstje staan nu: Toronto, Tokyo (misschien wat erg ver weg voor 1 week?) of weer veilig richting de Caribean of de Canarische eilanden.
Tokyo trekt heel erg, maar vind het zo sneu voor mijn partner die er ook graag heen wil (maar niet mee kan) en tevens best een end vliegen.

Net terug uit Tokyo en binnenkort ben ik weer weer naar Toronto. Tokyo is best goed te doen in een ruime week alleen. Beetje de verschillende wijken zien, parken bezoeken en een enkel uitstapje naar buiten de stad. Maar het is inderdaad wel twaalf uur vliegen, waardoor het zonde is als je er maar vijf dagen blijft.
Toronto is veel kleiner, maar met een dagje naar de eilanden en de watervallen kun je je daar ook wel een week vermaken met wat door de stad fietsen. Je zou het nog kunnen combineren met Montreal, waar je vanaf de stadsluchthaven van Toronto ook zo bent. Je bent net te vroeg waarschijnlijk voor het kunst en muziekfestival NxNE, wat een absolute aanrader is als je van stadsfestivals en muziek houdt.
  woensdag 27 mei 2015 @ 23:21:25 #154
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_153026629
Vorig jaar voor het eerst alleen op vakantie geweest (vooral gedwongen, omdat al m'n vrienden waarmee ik normaal op vakantie ging afhaakten). Keek er eerst tegenop, maar uiteindelijk was het fantastisch en ik denk m'n beste vakantie ooit.

Deze zomer dus weer alleen op pad :7 vandaag definitief m'n vrije dagen vastgelegd (en weer van die vrienden vernomen dat deze zomer niemand op vakantie gaat/wil/kan :P) en dus rustig aan het rondkijken voor iets. Voorlopig vooral keuzestress :D

Ik denk dat ik voor de eerste paar dagen iets boek via sprs.me, maar ik wil toch minimaal wel 2 weken weg dus ik kan nog wel wat tips gebruiken :D

Ik hou van citytrips en ben niet zo'n natuurfreak (al vond ik bijvoorbeeld een dagexcursie door Timanfaya op Lanzarote erg leuk, maar langer dan een dag hou ik zoiets niet uit. En slapen doe ik sowieso het liefst in een bed en niet in een tent in the middle of nowhere).
Hoog op m'n lijst staan IJsland (dagje of 2 geisers ed, dagje of 2 Reykjavik), Dublin, St. Petersburg en Montreal/Toronto.
  donderdag 28 mei 2015 @ 13:19:44 #155
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_153037584
Ben afgelopen weekeinde teruggekeerd van een trip door Centraal-Europa per eigen auto. Tsjechië vormde een positieve verrassing; fraai land en de mensen die ik sprak bleken verdraaid vaardig in de Engelse taal. Oostenrijk had ik links moeten laten liggen vanwege het kutweer (heb zelfs in de sneeuw gereden :') )

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 28 mei 2015 @ 13:37:11 #156
78918 SeLang
Black swans matter
pi_153038217
Dit ook weer alleen gedaan O+ : TRV / [Mini-verslag] Schotland 2015



"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_153039381
Ik had het al gelezen van je knie in het Wandel-topic. Wel balen, maar zo te zien heb je wel alsnog een schitterende tocht gehad ^O^

quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 23:21 schreef Irritatie100 het volgende:
Vorig jaar voor het eerst alleen op vakantie geweest (vooral gedwongen, omdat al m'n vrienden waarmee ik normaal op vakantie ging afhaakten). Keek er eerst tegenop, maar uiteindelijk was het fantastisch en ik denk m'n beste vakantie ooit.

Deze zomer dus weer alleen op pad :7 vandaag definitief m'n vrije dagen vastgelegd (en weer van die vrienden vernomen dat deze zomer niemand op vakantie gaat/wil/kan :P) en dus rustig aan het rondkijken voor iets. Voorlopig vooral keuzestress :D

Ik denk dat ik voor de eerste paar dagen iets boek via sprs.me, maar ik wil toch minimaal wel 2 weken weg dus ik kan nog wel wat tips gebruiken :D

Ik hou van citytrips en ben niet zo'n natuurfreak (al vond ik bijvoorbeeld een dagexcursie door Timanfaya op Lanzarote erg leuk, maar langer dan een dag hou ik zoiets niet uit. En slapen doe ik sowieso het liefst in een bed en niet in een tent in the middle of nowhere).
Hoog op m'n lijst staan IJsland (dagje of 2 geisers ed, dagje of 2 Reykjavik), Dublin, St. Petersburg en Montreal/Toronto.
IJsland staat toch wel met name bekend om zijn wilde natuur, en niet zozeer z'n steden :P
pi_153039499
Overigens doe ik mijn vakantie van vorig jaar voor het grootste gedeelte nog eens over. Grotendeels zelfde route en wandeltochten, alleen ditmaal gaat er een vriend mee dus even niet alleen op vakantie :+ Dat is verder niet erg. Vorig jaar vond ik het allemaal zeer de moeite waard en ik wil het graag nog eens doen.

En misschien dat ik later zelf nog eens een weekje of zo alleen weg ga, als ik zin heb om nog meer te wandelen.
  donderdag 28 mei 2015 @ 15:24:22 #159
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_153041773
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 14:12 schreef Dingest het volgende:
Ik had het al gelezen van je knie in het Wandel-topic. Wel balen, maar zo te zien heb je wel alsnog een schitterende tocht gehad ^O^

[..]

IJsland staat toch wel met name bekend om zijn wilde natuur, en niet zozeer z'n steden :P
Nee, weet ik wel, maar een collega van mij is toevallig deze week op IJsland. Die had het over een bepaalde tour die hij zou gaan doen en dat zag er na wat onderzoek toch wel indrukwekkend uit.

En zoals ik al zei, een dag of 2 vind ik het best mooi hoor, maar ik zou niet 2 weken in de wildernis willen zitten in m'n tentje. Ik vind het prettig (en misschien zelfs wel het leukste van zo'n gele vakantie) om 's avonds met een aantal mede-reizigers die ik in m'n hostel ontmoet ergens wat te gaan eten en ergens een biertje te pakken ofzo iets.

Als ik naar IJsland ga zou ik dat dus combineren met een andere bestemming en een dag of 3 op het eiland zijn. Dat lijkt me prima te doen, zelfs voor iemand als ik :P
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 28 mei 2015 @ 15:37:49 #160
78918 SeLang
Black swans matter
pi_153042154
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 15:24 schreef Irritatie100 het volgende:
ik zou niet 2 weken in de wildernis willen zitten in m'n tentje.
Ik ook niet

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 28 mei 2015 @ 23:39:16 #161
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_153056973
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 15:37 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik ook niet

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn eerste vakantie zonder ouders was met een paar vrienden 2 weken in een tentje in Blanes. Genieten hoor :7 :D

Maar tegenwoordig heb ik liever een bed en een levendige stad. Hoewel Blanes ook levendig was, maar dan in een íets andere zin dan dat ik tegenwoordig met levendig bedoel :P
pi_153069389
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 15:37 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik ook niet

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad, en paar weken alleen in de wildernis is niets mis mee toch :)
  dinsdag 23 juni 2015 @ 17:18:31 #163
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153779927
Vorig jaar voor het eerst alleen op vakantie geweest en dat beviel erg goed.
Nu kom ik net terug van een vakantie samen (met iemand die ik tijdens mijn vakantie alleen heb leren kennen) en ik moest eigenlijk weer helemaal wennen dat ik niet alles alleen kon beslissen over eten, excursies etc.

Nu was ze wel heel erg meegaand (ze was allang blij dat ik alles wilde regelen), maar het begon me eigenlijk steeds meer te irriteren. Komt dat jullie bekend voor?
So we just called him Fred
pi_153780739
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 17:18 schreef FredvZ het volgende:
Vorig jaar voor het eerst alleen op vakantie geweest en dat beviel erg goed.
Nu kom ik net terug van een vakantie samen (met iemand die ik tijdens mijn vakantie alleen heb leren kennen) en ik moest eigenlijk weer helemaal wennen dat ik niet alles alleen kon beslissen over eten, excursies etc.

Nu was ze wel heel erg meegaand (ze was allang blij dat ik alles wilde regelen), maar het begon me eigenlijk steeds meer te irriteren. Komt dat jullie bekend voor?
Ik heb haat aan mensen die alles wat jij voorstelt maar goed vinden.
Meestal hangt eraan vast dat je alles ook mag uitzoeken en regelen en mij bekruipt altijd de twijfel of ik niet te zeer bepalend ben in het verloop van hun vakantie. Maar na tig keer vragen wat zij willen ga ik er maar vanuit dat ze het écht niet vervelend vinden en mijn plannen echt prima vinden.
Maar fijn voelt het niet. Ik heb liever een vakantiepartner waarmee je echt kunt overleggen, ideetjes opdoen, samen regelen, samen voorpret en samen de ervaring echt delen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_153783524
Dat hangt natuurlijk helemaal af wat voor dynamiek je met die persoon hebt. Met de kameraad waar ik nu mee op vakantie ga regel ik ook alles en hij vindt ook veel goed zonder iets te zeggen. Zelf heeft hij de tijd niet, we hebben vanzelfsprekend dezelfde interesses en zijn samen vaker weggeweest, en ik vind het prima om degene te zijn die dingen regelt en uitzoekt. Dus ik leg het dan voor en alleen als er bezwaren of vragen zijn hoor ik meer dan twee lettergrepen van hem :P En soms is er (onderweg) wel gewoon een meningsverschil, maar dat je altijd houden zodra je niet alleen bent.

In het najaar ga ik nog wel eens met mijn moeder mee als ze haar vakantiedagen wil opmaken, en dat is (gelukkig) toch een heel andere dynamiek :P Veel meer overleggen, geven en nemen, en dan dingen uitzoeken.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 19:35:17 #166
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_153783856
Oh ja, dit topic was er ook nog :D

Vorig jaar voor het eerst alleen op vakantie geweest (naar de Baltische hoofdsteden en Helsinki, aangezien ik een stedenpersoon ben, ben ik die steden eigenlijk niet tot nauwelijks uitgeweest). Beviel uitstekend, dit jaar dus wederom alleen op vakantie en nu 3 weken in plaats van 2 :7

Zoals mij betaamt, weer een aantal citytrips aan elkaar geplakt. Dit jaar worden het Dublin, Glasgow, Toronto, New York en een paar dagen weg met sprs.me. Waar ik vorig jaar eigenlijk met gemengde gevoelens en misschien wel een beetje angst uitkeek naar zo'n vakantie alleen, heb ik nu er belachelijk veel zin in! Helaas vertrek ik pas 9 augustus :{
pi_153784049
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 17:18 schreef FredvZ het volgende:
Vorig jaar voor het eerst alleen op vakantie geweest en dat beviel erg goed.
Nu kom ik net terug van een vakantie samen (met iemand die ik tijdens mijn vakantie alleen heb leren kennen) en ik moest eigenlijk weer helemaal wennen dat ik niet alles alleen kon beslissen over eten, excursies etc.

Nu was ze wel heel erg meegaand (ze was allang blij dat ik alles wilde regelen), maar het begon me eigenlijk steeds meer te irriteren. Komt dat jullie bekend voor?
Herkenbaar. Ben in mei weer eens samen met iemand op reis geweest. Dat was echt even wennen. Eerlijk gezegd ga ik liever alleen. Je ontmoet toch altijd genoeg mensen en je kan alles zelf plannen.
pi_153791885
Vorig jaar alleen gegaan naar Zuid-Amerika. Dit jaar ga ik weer alleen...14 uur lang haha. Het is wel echt ideaal dat op jezelf reizen en dan gewoon het avontuur beleven en mensen leren kennen.
pi_153792945
Ik vind het ge-wel-dig. Al meerdere keren voorstellen afgeslagen om met vrienden op reis te gaan. Zo'n gedoe steeds, en minder leuk. Met vrienden bier drinken kan thuis ook.

Ben nu weer alleen op weg, momenteel in een hostel in Ljublana, komende twee weken doorreizen naar Griekenland.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_153804604
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 17:42 schreef Cat22 het volgende:

Ik heb haat aan mensen die alles wat jij voorstelt maar goed vinden.
Meestal hangt eraan vast dat je alles ook mag uitzoeken en regelen en mij bekruipt altijd de twijfel of ik niet te zeer bepalend ben in het verloop van hun vakantie. Maar na tig keer vragen wat zij willen ga ik er maar vanuit dat ze het écht niet vervelend vinden en mijn plannen echt prima vinden.
Maar fijn voelt het niet. Ik heb liever een vakantiepartner waarmee je echt kunt overleggen, ideetjes opdoen, samen regelen, samen voorpret en samen de ervaring echt delen.
Dit inderdaad. Meestal los ik dat op door een paar dagen helemaal open te laten en gewoon te zeggen dat ik geen zin heb om die in te vullen. Lukt meestal wel om iemand dan te mobiliseren wat uit te gaan zoeken. Moet ik ook wel bijzeggen dat ik altijd veel van tevoren uitzoek om daar tijdens een reis geen tijd aan kwijt te zijn, dus als er plots iemand mee gaat, dan is er ook al wel veel geregeld.
  woensdag 15 juli 2015 @ 09:51:06 #171
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_154352556
Gisteren uit impuls een nieuwe vakantie geboekt, dit keer wordt het Cuba.

Ik ga in alle rust van de zon genieten en een week lang helemaal niets doen.
So we just called him Fred
  woensdag 15 juli 2015 @ 10:39:38 #172
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_154353301
Ik zit nu alleen in Istanbul, maar twijfel of ik niet eerder naar huis wil.
Schema gaat sneller dan verwacht, en als het zo doorgaat heb ik een weekend zonder iets in de planning. :')
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_154353346
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 10:39 schreef KaBuf het volgende:
Ik zit nu alleen in Istanbul, maar twijfel of ik niet eerder naar huis wil.
Schema gaat sneller dan verwacht, en als het zo doorgaat heb ik een weekend zonder iets in de planning. :')
Wat heb je allemaal al gedaan? Ik kan me makkelijk lange tijd vermaken in Istanbul. Je kan ook dagtochten regelen naar "nabijgelegen" plaatsen (Çanakkale/Gallipoli, Bursa etc). :Y
  woensdag 15 juli 2015 @ 10:43:50 #174
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_154353399
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 10:41 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Wat heb je allemaal al gedaan? Ik kan me makkelijk lange tijd vermaken in Istanbul. Je kan ook dagtochten regelen naar "nabijgelegen" plaatsen (Çanakkale/Gallipoli, Bursa etc). :Y
Ook een idee ja. Zal eens kijken. :)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 10 augustus 2015 @ 12:09:07 #175
78918 SeLang
Black swans matter
pi_155072679
Een solo trek van 420 km kwalificeert zich wel voor een relevante link spam in dit topic

TRV / [Reisverslag] Kungsleden trek (420 km door Arctisch Zweden)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 10 augustus 2015 @ 12:15:01 #176
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155072796
quote:
6s.gif Op maandag 10 augustus 2015 12:09 schreef SeLang het volgende:
Een solo trek van 420 km kwalificeert zich wel voor een relevante link spam in dit topic

TRV / [Reisverslag] Kungsleden trek (420 km door Arctisch Zweden)
Mooie tocht. :Y
So we just called him Fred
  maandag 10 augustus 2015 @ 23:40:04 #177
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155099999
Iemand trouwens nog een idee wat je als man alleen kan doen in de provincie Holguin in Cuba.

Duiken is om medische redenen niet mogelijk en zelf kom ik niet verder dan wqt natuurparken en dingen als paardrijden. Daar word ik beide niet warm van.
So we just called him Fred
  woensdag 12 augustus 2015 @ 11:49:49 #178
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_155144466
jah .. ik zit er an te denken om in jan/feb 2 weken in mijn eentje op pad te gaan..
ik ben nog nooit eerder alleen weggeweest dus vind eea wel spannend..
ik hou van de zee ( surfen/zeilen) en rust ( yoga oid? ) vind het wel leuk om te wandelen, maar wil niet 2 weken lang wandelen.

iemand tips?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 12 augustus 2015 @ 12:05:48 #179
78918 SeLang
Black swans matter
pi_155144924
quote:
7s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 11:49 schreef Barreltje het volgende:
jah .. ik zit er an te denken om in jan/feb 2 weken in mijn eentje op pad te gaan..
ik ben nog nooit eerder alleen weggeweest dus vind eea wel spannend..
ik hou van de zee ( surfen/zeilen) en rust ( yoga oid? ) vind het wel leuk om te wandelen, maar wil niet 2 weken lang wandelen.

iemand tips?
De alleenreizende vrouwen/ yoga bestemming bij uitstek is natuurlijk India, maar dat is niet de beste "beginners" bestemming. Een andere bestemming waar veel alleenreizende vrouwen naartoe gaan die "spiritueel" willen doen is Nepal. Dat is een stuk minder intimiderend dan India. Subliem wandelen ook, wat goedkoop en makkelijk is te organiseren. Maar daar heb je natuurlijk geen zee.

Misschien gewoon beginnen met Thailand? Een beetje afgezaagd misschien maar het is een makkelijke en mooie reisbestemming met zee (zoals je wilt) en je kunt het zo interessant maken als je zelf wilt.

Of Maleisië. Dat vond ik zelf één van de tofste bestemmingen ooit. Daar kom je wel aan je trekken met mooie stranden e.d. en de natuur in de national parks is subliem (als je daarin bent geïnteresseerd) en waarschijnlijk het beste eten ter wereld. Verder is dat veel minder de kermis die Thailand is. De Perhentian Islands bijvoorbeeld is echt relaxt, low key, erg mooi. En prachtige national parks in Maleisië.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_155145055
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 12:05 schreef SeLang het volgende:

[..]

De alleenreizende vrouwen/ yoga bestemming bij uitstek is natuurlijk India, maar dat is niet de beste "beginners" bestemming. Een andere bestemming waar veel alleenreizende vrouwen naartoe gaan die "spiritueel" willen doen is Nepal. Dat is een stuk minder intimiderend dan India. Subliem wandelen ook, wat goedkoop en makkelijk is te organiseren. Maar daar heb je natuurlijk geen zee.

Misschien gewoon beginnen met Thailand? Een beetje afgezaagd misschien maar het is een makkelijke en mooie reisbestemming met zee (zoals je wilt) en je kunt het zo interessant maken als je zelf wilt.

Of Maleisië. Dat vond ik zelf één van de tofste bestemmingen ooit. Daar kom je wel aan je trekken met mooie stranden e.d. en de natuur in de national parks is subliem (als je daarin bent geïnteresseerd) en waarschijnlijk het beste eten ter wereld. Verder is dat veel minder de kermis die Thailand is. De Perhentian Islands bijvoorbeeld is echt relaxt, low key, erg mooi. En prachtige national parks in Maleisië.
Is Maleisië eigenlijk duur vergeleken met andere landen in die hoek van Azië?
  woensdag 12 augustus 2015 @ 12:13:18 #181
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_155145131
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 12:05 schreef SeLang het volgende:

[..]

De alleenreizende vrouwen/ yoga bestemming bij uitstek is natuurlijk India, maar dat is niet de beste "beginners" bestemming. Een andere bestemming waar veel alleenreizende vrouwen naartoe gaan die "spiritueel" willen doen is Nepal. Dat is een stuk minder intimiderend dan India. Subliem wandelen ook, wat goedkoop en makkelijk is te organiseren. Maar daar heb je natuurlijk geen zee.

Misschien gewoon beginnen met Thailand? Een beetje afgezaagd misschien maar het is een makkelijke en mooie reisbestemming met zee (zoals je wilt) en je kunt het zo interessant maken als je zelf wilt.

Of Maleisië. Dat vond ik zelf één van de tofste bestemmingen ooit. Daar kom je wel aan je trekken met mooie stranden e.d. en de natuur in de national parks is subliem (als je daarin bent geïnteresseerd) en waarschijnlijk het beste eten ter wereld. Verder is dat veel minder de kermis die Thailand is. De Perhentian Islands bijvoorbeeld is echt relaxt, low key, erg mooi. En prachtige national parks in Maleisië.
bedankt voor je input!
ik ben vorig jaar in vietnam geweest, was erg mooi, maar het aziatische trekt me eigenlijk niet heel erg :@
ik kan niet echt goed uitleggen waarom :) andere opties? hoe zit het met midden/zuid america? :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 12 augustus 2015 @ 12:32:59 #182
78918 SeLang
Black swans matter
pi_155145657
quote:
7s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 12:10 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Is Maleisië eigenlijk duur vergeleken met andere landen in die hoek van Azië?
Het is duurder dan India, Nepal, Bangladesh, Laos etc. maar nog steeds best goedkoop. Het hangt er vooral vanaf hoeveel je uitgeeft aan national parks e.d.

Ik heb zelf in twee maanden tijd totaal ¤1500 uitgegeven (inclusief 5 binnenlandse vluchten) 16 sept - 16 nov 2010.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 12 augustus 2015 @ 12:34:31 #183
78918 SeLang
Black swans matter
pi_155145688
quote:
7s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 12:13 schreef Barreltje het volgende:

[..]

bedankt voor je input!
ik ben vorig jaar in vietnam geweest, was erg mooi, maar het aziatische trekt me eigenlijk niet heel erg :@
ik kan niet echt goed uitleggen waarom :) andere opties? hoe zit het met midden/zuid america? :o
Midden/ zuid Amerika is natuurlijk ook erg tof. Van Costa Rica heb ik een recent reisverslag (zie mijn signature).
Btw: al mijn reizen zijn solo reizen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_155145739
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 12:32 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het is duurder dan India, Nepal, Bangladesh, Laos etc. maar nog steeds best goedkoop. Het hangt er vooral vanaf hoeveel je uitgeeft aan national parks e.d.

Ik heb zelf in twee maanden tijd totaal ¤1500 uitgegeven (inclusief 5 binnenlandse vluchten) 16 sept - 16 nov 2010.
Dat valt hartstikke mee. Daar zit de vlucht er naartoe niet bij inbegrepen neem ik aan?

Je Kungsledenverslag is ook weer mooi hoor. Prachtige omgeving!
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 12 augustus 2015 @ 12:42:31 #185
78918 SeLang
Black swans matter
pi_155145867
quote:
14s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 12:36 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat valt hartstikke mee. Daar zit de vlucht er naartoe niet bij inbegrepen neem ik aan?

Heenreis zit daar niet bij inderdaad (omdat je vroeg hoe duur het lokaal was). Vliegticket was toen ¤552. Samen met kosten thuis (vervoer naar vliegveld, malariapillen, reisgids, etc) kwam het alles bij elkaar op ¤2100.

quote:
Je Kungsledenverslag is ook weer mooi hoor. Prachtige omgeving!
Het was awesome! :Y
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 12 augustus 2015 @ 12:49:42 #186
78918 SeLang
Black swans matter
pi_155146014
Eén van de dingen waar mensen veel geld op stukslaan in Maleisië is de beklimming van Mnt. Kinabalu. Dat kost je een paar honderd dollar aan permits e.d. Het is me een volkomen raadsel waarom iedereen dat wil, aangezien die berg helemaal niet hoog is (4000m, waarvan je er maar 2000 klimt) en ook niet bijzonder mooi (er ligt geen sneeuw e.d.). Zo zijn er een paar tourist traps die veel geld kosten. Maar als je dat geld in je zak houdt en dat besteed aan de national parks die spectaculair zijn (zoals Mulu, Bako, Niah, Taman Negara,...) dan heb je voor relatief weinig geld een fantastische reis.

Btw: ook daar heb ik een reisverslag van (zie signature)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_155146566
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 12:49 schreef SeLang het volgende:
Eén van de dingen waar mensen veel geld op stukslaan in Maleisië is de beklimming van Mnt. Kinabalu. Dat kost je een paar honderd dollar aan permits e.d. Het is me een volkomen raadsel waarom iedereen dat wil, aangezien die berg helemaal niet hoog is (4000m, waarvan je er maar 2000 klimt) en ook niet bijzonder mooi (er ligt geen sneeuw e.d.). Zo zijn er een paar tourist traps die veel geld kosten. Maar als je dat geld in je zak houdt en dat besteed aan de national parks die spectaculair zijn (zoals Mulu, Bako, Niah, Taman Negara,...) dan heb je voor relatief weinig geld een fantastische reis.
Ik ga maandag naar Maleisië voor 3,5 week :) , mijn tweede soloreis na een 3-weekse trip door het noordoosten van de V.S. vorig jaar zomer! Vanwege de beschikbare tijd gekozen om vooral Borneo te bezoeken (met Kuala Lumpur als enige bestemming op het schiereiland).

Ik ga onder andere naar een aantal van de parken die je noemt (Mulu, Bako) en duiken bij Sipadan (helaas het bewijs dat niet alleen Mt. Kinabalu duur is... |:( ). Snel je verslag eens lezen om te kijken of ik daar nog tips kan vinden!

edit: gelezen!

quote:
Btw: ook daar heb ik een reisverslag van (zie signature)
Briljant verslag, het Borneogedeelte komt erg overeen met wat ik wil gaan doen (Uncle Tan! :D ), ik kijk ongelooflijk uit naar deze reis!

[ Bericht 3% gewijzigd door Dropbox op 12-08-2015 13:29:42 ]
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 12 augustus 2015 @ 13:57:22 #188
78918 SeLang
Black swans matter
pi_155147621
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 13:14 schreef Dropbox het volgende:
en duiken bij Sipadan (helaas het bewijs dat niet alleen Mt. Kinabalu duur is... |:( ).
Maar het duiken daar schijnt wel subliem te zijn dus mogelijk het geld wel waard (wat ik dus bij Mnt Kinabalu betwijfel). Zelf ben ik geen duiker dus ik kan daar niets van zeggen, maar gehoord van anderen.

Overigens is Kinabalu National Park ook prachtig (daar ben ik ook geweest) maar het interessante deel zit imo in het lagere gedeelte (zeldzame vogels e.d.) waar je geen permits voor nodig hebt en niet op die kale berg.

En Mulu NP is absoluut subliem _O_. Ook niet goedkoop maar het geld dubbel en dwars waard. Ik vond het zo mooi dat ik mijn vliegticket heb laten verlopen om langer te blijven (totaal 1 week in Mulu).

En Bako is vooral erg toegankelijk en gemakkelijk de beste plek om Proboscis Monkeys te zien. Zorg dat je minimaal één overnachting daar hebt want de avonden/ nachten en ochtenden zijn het mooist. De dagtochten vanuit Kuching missen dat!

Uncle Tan was goede waar voor het geld. Erg veel gezien daar. Ik had wel de mazzel in Borneo dat ik op de rand van het regenseizoen zat waardoor het daar veel rustiger was. Bij Uncle Tan zat ik maar met een klein groepje terwijl ik hoorde dat ze soms groepen van tientallen mensen hebben. Dan wordt het een stuk minder leuk.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_155147879
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 13:57 schreef SeLang het volgende:

[..]

Maar het duiken daar schijnt wel subliem te zijn dus mogelijk het geld wel waard (wat ik dus bij Mnt Kinabalu betwijfel). Zelf ben ik geen duiker dus ik kan daar niets van zeggen, maar gehoord van anderen.
Afgaande op de verhalen is het één van de mooiste plekken ter wereld, dus ik heb inderdaad besloten de portemonnee maar te trekken, voor de rest reis ik op een klein budget.

quote:
Overigens is Kinabalu National Park ook prachtig (daar ben ik ook geweest) maar het interessante deel zit imo in het lagere gedeelte (zeldzame vogels e.d.) waar je geen permits voor nodig hebt en niet op die kale berg.
Tripje naar het park staat op de planning (ik denk met 1 overnachting) om daar wat trails te lopen.

quote:
En Mulu NP is absoluut subliem _O_. Ook niet goedkoop maar het geld dubbel en dwars waard. Ik vond het zo mooi dat ik mijn vliegticket heb laten verlopen om langer te blijven (totaal 1 week in Mulu).
Die tijd heb ik helaas niet, ik heb in principe 3 volle dagen daar tot ik weer verder vlieg naar KK.

quote:
En Bako is vooral erg toegankelijk en gemakkelijk de beste plek om Proboscis Monkeys te zien. Zorg dat je minimaal één overnachting daar hebt want de avonden/ nachten en ochtenden zijn het mooist. De dagtochten vanuit Kuching missen dat!
Een van de dingen die ik vooraf geboekt heb i.v.m. beschikbaarheid. Ik hoor niets dan geweldige verhalen over Bako! 2D1N wordt het.

quote:
Uncle Tan was goede waar voor het geld. Erg veel gezien daar. Ik had wel de mazzel in Borneo dat ik op de rand van het regenseizoen zat waardoor het daar veel rustiger was. Bij Uncle Tan zat ik maar met een klein groepje terwijl ik hoorde dat ze soms groepen van tientallen mensen hebben. Dan wordt het een stuk minder leuk.
Begin september is eigenlijk nog volop hoogseizoen, dus dat risico zit er wel in. Dan nog verwacht ik een betere prijs/kwaliteitverhouding dan bij de tochten van honderden euro's die vanuit Sukau worden aangeboden...

Normaal reis ik op de bonnefooi, maar op Borneo heb ik toch het idee dat ik relatief veel moet vastleggen. Bako, Mulu NP, Uncle Tan, Sipadan en om een redelijke prijs te krijgen ook de binnenlandse vluchten. Dat wordt weer eens een andere manier van reizen dus, volgens een wat strakkere planning dan normaal. :)
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 12 augustus 2015 @ 14:13:58 #190
78918 SeLang
Black swans matter
pi_155148124
Ik heb daar geheel op de bonnefooi gereisd, behalve dat ik in Kuching de accommodatie voor Bako heb geboekt (even een dag van tevoren een kantoortje binnen gelopen en daar geboekt). Maar zoals gezegd zat ik daar aan de rand van het seizoen. Ik denk dat jij er inderdaad beter aan doet om dingen als Bako, Mulu en Sipadan van tevoren te boeken.

In Bako heb ik toen overigens een kamer gedeeld met één van de Lonely Planet auteurs, wat een enorm gaaf wijf bleek te zijn met heel veel belangstelling voor alles! Ook leuke roddels gehoord over LP :X :D

In Mulu zelf maak je trouwens meteen bij aankomst een planning van je activiteiten met de guides. Dat is goed geregeld. En dat zijn allemaal aardige gasten en vaste (redelijke) prijzen. In 3 dagen kun je best veel zien.

Die 2D/1N in Bako volstaat ook wel (langer is altijd beter natuurlijk)

[ Bericht 17% gewijzigd door SeLang op 12-08-2015 14:19:04 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_155149389
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 14:13 schreef SeLang het volgende:
In Bako heb ik toen overigens een kamer gedeeld met één van de Lonely Planet auteurs, wat een enorm gaaf wijf bleek te zijn met heel veel belangstelling voor alles! Ook leuke roddels gehoord over LP :X :D
Do tell...

Ik ben trouwens meer van de Rough Guide. Geen idee waarom.
  maandag 17 augustus 2015 @ 14:00:35 #192
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_155291443
zo beslissing genomen, het wordt een surf/yoga reis naar marokko :)
7/8 dagen surfen en wsl plak ik er nog 3 daagjes aan vast om de omgeving van agadir te verkennen..

Ben benieuwd hoe dat gaat als blonde alleenstaande vrouw :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_155306807
quote:
7s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:00 schreef Barreltje het volgende:
zo beslissing genomen, het wordt een surf/yoga reis naar marokko :)
7/8 dagen surfen en wsl plak ik er nog 3 daagjes aan vast om de omgeving van agadir te verkennen..

Ben benieuwd hoe dat gaat als blonde alleenstaande vrouw :P
Overweeg ik ook. Bij Taghazout maar dan voor mij zonder de yoga.Vorig jaar begonnen met surfen in Indonesie. Echt super.
  woensdag 26 augustus 2015 @ 08:10:41 #194
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_155549382
Ik heb een vrouw en drie kinderen en ga maandag toch lekker twee weken alleen op vakantie. Met kinderen op vakantie gaan is voor mij totaal niet ontspannend; dan blijf ik liever thuis. Het grote voordeel van alleen op vakantie is toch de volledige vrijheid om je dag in te delen ipv altijd een compromis te moeten zoeken.
pi_155556669
Voordeel van alleen op reis gaan:

Je kan doen wat je wilt, je hebt vrijheid, je kan uitslapen, je kan ongestoord op pad gaan, je kan sneller en makkelijker dingen ontdekken en ga zo door. Soms mis je wel een partner op pad maar eerlijk gezegd ook weer niet. Zelf ben ik ook op reis gegaan met een partner en dan kan je niet gauw doen en laten wat je wilt omdat je rekening moet houden met de persoon.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 12:26:04 #196
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155649683
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 08:10 schreef Hi_flyer het volgende:
Ik heb een vrouw en drie kinderen en ga maandag toch lekker twee weken alleen op vakantie. Met kinderen op vakantie gaan is voor mij totaal niet ontspannend; dan blijf ik liever thuis. Het grote voordeel van alleen op vakantie is toch de volledige vrijheid om je dag in te delen ipv altijd een compromis te moeten zoeken.
Levert dat geen vervelende reacties op in je omgeving?
So we just called him Fred
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 29 augustus 2015 @ 12:31:20 #197
78918 SeLang
Black swans matter
pi_155649769
Ik kom in Schotland altijd best veel mannen tegen die in hun eentje kamperen en vrouw/kinderen lekker thuislaten. Die gaan dan een tijdje met vrouw/kinderen op vakantie maar ook een tijdje alleen zodat ze de dingen kunnen doen die ze zelf leuk vinden (in dit geval: wandelen en heuvels beklimmen). Lijkt me een prima oplossing om iedereen tevreden te houden :)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 12:37:21 #198
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_155649904
Sinds gisteren weer thuis :{
Wat kunnen 3 weken toch voorbij vliegen.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 19:54:53 #199
388243 Indiany
In real-life a whity.
pi_155658780
Iemand ervaring met Myan Mar? Wat ik er over lees is het echt een pareltje. Nog niet erg toeristisch, voormalige Britse kolonie dus Engelse taal wordt goed beheerst.

Verder trekt het hele boeddhistische met de tempels etc me ook erg. :)
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:06:26 #200
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_155659139
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 12:26 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Levert dat geen vervelende reacties op in je omgeving?
Soms vragen mensen door, maar dan vertel ik ze dat ik heel de zomer geklust heb in ons nieuwe huis en dat ik echt even ontspanning nodig heb. Dat snappen ze. Een collega zei dat hij het vroeger ook zo deed, apart op vakantie. Met kinderen moet je soms zelf ook kunnen ontspannen.
pi_155661160
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 12:37 schreef Irritatie100 het volgende:
Sinds gisteren weer thuis :{
Wat kunnen 3 weken toch voorbij vliegen.
Hoe was het?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 23:07:28 #202
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_155664519
quote:
5s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 21:24 schreef Godshand het volgende:

[..]

Hoe was het?
Perfect, weer paar leuke steden gezien en talloze mensen ontmoet.

Begonnen met een citytrip via srprs.me en daarmee in Boedapest beland. Schitterende stad, al was het tijdens Sziget (waar je overigens weinig van merkte in de stad zelf, behalve dan dat mijn hostel vol zat met festivalgangers :P ) en was het dik 40 graden. Dat reisje was inclusief heen- en terugreis, dus toen was ik weer in NL, maar nachtje bij een vriend in Eindhoven geslapen en de volgende dag vanaf daar weer vertrokken naar Dublin.
Leuke stad ook wel, vooral genoten van de Guinness-brouwerij :9 Ook nog een dagje Belfast gedaan met de trein, maar dat miste een stukje sfeer en vond ik niet zo'n héél groot succes.

Daarna Glasgow gedaan, slechts 1 volle dag geweest, maar daar is wel veel moois te zien in de stad. Vervolgens de oceaan overgestoken naar Toronto. Heb het daar erg naar m'n zin gehad, zat in een erg gezellig hostel met leuke activiteiten en leuke mensen, maar de stad zelf is mwoah. Er zijn niet heel veel toeristische dingen daar en buiten de CN Tower, Hockey Hall of Fame en de oude City Hall heb ik er niet zo heel veel bezocht. De Niagara Falls zijn wel dichtbij (130 kilometer ongeveer) en dat is echt geweldig. De watervallen zijn prachtig om te zien (al vond ik de stad Niagara Falls maar raar, leek wel 1 grote kermis).

Daarna naar New York en wat kan ik daar nog verder aan toevoegen :+
pi_155664559
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 23:07 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Perfect, weer paar leuke steden gezien en talloze mensen ontmoet.

Begonnen met een citytrip via srprs.me en daarmee in Boedapest beland. Schitterende stad, al was het tijdens Sziget (waar je overigens weinig van merkte in de stad zelf, behalve dan dat mijn hostel vol zat met festivalgangers :P ) en was het dik 40 graden. Dat reisje was inclusief heen- en terugreis, dus toen was ik weer in NL, maar nachtje bij een vriend in Eindhoven geslapen en de volgende dag vanaf daar weer vertrokken naar Dublin.
Leuke stad ook wel, vooral genoten van de Guinness-brouwerij :9 Ook nog een dagje Belfast gedaan met de trein, maar dat miste een stukje sfeer en vond ik niet zo'n héél groot succes.

Daarna Glasgow gedaan, slechts 1 volle dag geweest, maar daar is wel veel moois te zien in de stad. Vervolgens de oceaan overgestoken naar Toronto. Heb het daar erg naar m'n zin gehad, zat in een erg gezellig hostel met leuke activiteiten en leuke mensen, maar de stad zelf is mwoah. Er zijn niet heel veel toeristische dingen daar en buiten de CN Tower, Hockey Hall of Fame en de oude City Hall heb ik er niet zo heel veel bezocht. De Niagara Falls zijn wel dichtbij (130 kilometer ongeveer) en dat is echt geweldig. De watervallen zijn prachtig om te zien (al vond ik de stad Niagara Falls maar raar, leek wel 1 grote kermis).

Daarna naar New York en wat kan ik daar nog verder aan toevoegen :+
Ah, mogelijk waren we dan tegelijkertijd in Boedapest. Lekker weertje, maar was geen graad of 40 hoor. Ongeveer 35-38.

Nu last van je jetlag? :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 23:22:18 #204
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_155664913
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 23:09 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ah, mogelijk waren we dan tegelijkertijd in Boedapest. Lekker weertje, maar was geen graad of 40 hoor. Ongeveer 35-38.

Nu last van je jetlag? :P
Het was warm iig :D Ik was er van 9 - 12 augustus.

Jetlag valt mee, gisteravond om 20:30 geland op Schiphol, dus ergens rond 22:00 thuis. Even gedoucht en gelijk m'n bed ingedoken, dus vanmorgen normale tijd wakker en gelijk in het ritme.

Verder ben ik nooit fan van maandagen, maar van komende maandag nog veel minder ;(
pi_155664967
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 23:22 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Het was warm iig :D Ik was er van 9 - 12 augustus.

Jetlag valt mee, gisteravond om 20:30 geland op Schiphol, dus ergens rond 22:00 thuis. Even gedoucht en gelijk m'n bed ingedoken, dus vanmorgen normale tijd wakker en gelijk in het ritme.

Verder ben ik nooit fan van maandagen, maar van komende maandag nog veel minder ;(
Ik was er van 10-tot en met 14 augustus, toen gingen we naar Balaton meer. Helaas begaf mijn auto het halverwege :')

Haha, ja eerste keer slaap je goed. Maar je zal vannacht vast gaan Fok!ken ;)
Gelukkig zijn er goede jet-lag apps :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zondag 30 augustus 2015 @ 10:52:51 #206
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155670674
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 23:24 schreef Godshand het volgende:
Gelukkig zijn er goede jet-lag apps :)
Heb je wat voorbeelden?
So we just called him Fred
pi_155671298
Morgen (alleen) naar Gdansk. *O*
pi_155671449
Van 23 tot 30 september ga ik ook een weekje zelf weg. Vlieg vanaf Eindhoven naar Skopje en zal daar een paar dagen doorbrengen, om vervolgens naar Kosovo te gaan en wellicht ook nog naar het Meer van Ohrid. :) De exacte volgorde is nog niet bekend en zal waarschijnlijk pas op locatie bepaald worden.
pi_155678282
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 10:52 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Heb je wat voorbeelden?
Deze heb ik geinstalleerd staan :)

https://play.google.com/s(...).jetlagrooster&hl=nl
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_156277035
Afgelopen week alleen in Boedapest geweest, heerlijke tijd gehad. Woensdag solo naar Macedonie voor een week. Couchsurfing is voor mij echt de ontdekking van de eeuw. Had geen host dus was gewoon bezig met hostel zoeken, toen ineens in contact gekomen met iemand uit Skopje die mij niet kon hosten maar mij beviel direct te stoppen met zoeken naar hostels. Zij "zou wel iets kunnen regelen" en zo geschiedde, vriendin van haar wil mij graag een plek aanbieden voor 2 nachten. Woensdag wacht ze me op bij aankomst. Echt geweldig hoe mensen voor je klaarstaan zonder dat je ook maar 1x hebt gezien in je leven. Kunnen we in Nederland nog veel van leren.
  maandag 21 september 2015 @ 21:37:27 #211
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_156282074
Hongarije en de Balkan wil ik ook eens bezoeken, al zal het dit jaar niet gebeuren helaas.

Maar een solo-trip staat hoe dan ook voor de deur; aankomende zaterdagochtend stap ik in de auto en rijd de straat uit met bestemming Praag alwaar ik zondagochtend zal aankomen. Ik plan een overnachting rondom de Duits-Tsjechische grens (Karlovy Vary?) want ik wil fris zijn als ik me in het Praagse stadsgewoel begeef. Na enkele dagen dan geleidelijk noordwaarts richting Berlijn en dán richting Texel voor een geplande familieweekeinde daar in begin oktober.
pi_156284544
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 19:15 schreef Mandéra het volgende:
Afgelopen week alleen in Boedapest geweest, heerlijke tijd gehad. Woensdag solo naar Macedonie voor een week. Couchsurfing is voor mij echt de ontdekking van de eeuw. Had geen host dus was gewoon bezig met hostel zoeken, toen ineens in contact gekomen met iemand uit Skopje die mij niet kon hosten maar mij beviel direct te stoppen met zoeken naar hostels. Zij "zou wel iets kunnen regelen" en zo geschiedde, vriendin van haar wil mij graag een plek aanbieden voor 2 nachten. Woensdag wacht ze me op bij aankomst. Echt geweldig hoe mensen voor je klaarstaan zonder dat je ook maar 1x hebt gezien in je leven. Kunnen we in Nederland nog veel van leren.
Nou dat wordt neuken...

Of geld afgetroggeld worden :P

Ik hoop het eerste voor je, maar wees op je hoede. Hoe dan ook, enjoy verder :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_156288868
Ik ga voor het eerst 2 hele dagen alleen weg!!! :@ Haha. Naar Panama City Beach.
Ben heel benieuwd hoe het me bevalt alleen, hoewel het maar 2 dagen is. Mocht het goed bevallen dan staan er zeker meer solo roadtripjes op de planning.
pi_156292475
quote:
10s.gif Op maandag 21 september 2015 22:43 schreef Godshand het volgende:

[..]

Nou dat wordt neuken...

Of geld afgetroggeld worden :P

Ik hoop het eerste voor je, maar wees op je hoede. Hoe dan ook, enjoy verder :)
Haha, dat laatste hoop ik ook niet! Liever het eerste dan. Heb gelukkig wel wat voorbereiding en zoekwerk gedaan op het internet. Persoon die de host voor me heeft geregeld heeft erg goede referenties op CS en ziet er naar uit iemand te zijn die dit vaker heeft gedaan. Host zelf is ook reislustig en recentelijk lange tijd in Frankrijk geweest voor au-pair werk. Het ziet er allemaal wel oke uit.

Op mn hoede ben ik altijd wel, zelfs in mijn eigen woonplaats. Zal jullie tussendoor op de hoogte proberen houden of op het einde een verslagje schrijven. :)
pi_156297496
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 september 2015 06:15 schreef Smart_ass het volgende:
Ik ga voor het eerst 2 hele dagen alleen weg!!! :@ Haha. Naar Panama City Beach.
Ben heel benieuwd hoe het me bevalt alleen, hoewel het maar 2 dagen is. Mocht het goed bevallen dan staan er zeker meer solo roadtripjes op de planning.
Huh?
Vanuit Nederland heen en terug vliegen?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_156300654
Nee ik woon in de VS haha. Zou anders niet echt de moeite zijn nee. Ik woon op zo'n 5u rijden.. dat zegt google maps althans. Benieuwd hoelang ik erover ga doen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 18 december 2015 @ 08:16:19 #217
78918 SeLang
Black swans matter
pi_158323303
In m'n eentje gedaan, dus relevante spam:
TRV / [Reisverslag] Patagonië (zuid Argentinië / Chili)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  One tough cookie donderdag 24 december 2015 @ 01:26:20 #218
169210 liesje1979
pi_158487600
Ik reis pas een paar jaar in mijn eentje. Eerste tripje was een paar nachten Barcelona. Daarna ben ik iets langer in Praag geweest, gevolgd door een week in Kroatië. En nu ga ik 3 weken in mijn eentje door Thailand reizen. *O*
pi_158488121
quote:
14s.gif Op donderdag 24 december 2015 01:26 schreef liesje1979 het volgende:
Ik reis pas een paar jaar in mijn eentje. Eerste tripje was een paar nachten Barcelona. Daarna ben ik iets langer in Praag geweest, gevolgd door een week in Kroatië. En nu ga ik 3 weken in mijn eentje door Thailand reizen. *O*
:o wat leuk Lies :D is wist niet dat jij zo aan het reizen was :D

Wat gááf Thailand ben ik zelf nooit geweest, maar mijn familie zit daar regelmatig :P

of op Bali, zijn ze gek op :+

Dapper in je eentje! Have Fun! O+
pi_158804870
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 14:20 schreef Karbonkel95 het volgende:
Alleen reizen lijkt me heerlijk en best eng tegelijk, ik wil het heel graag een keer proberen. Maar dan wel rondreizen en in een land in Europa, gewoon om eens te beginnen. Iemand aanraders? Ik heb deze zomer nog niks gepland, en iedereen heeft relaties, dus ik heb geen reismaatje meer. Sowieso lijkt het me echt een fijne manier van reizen
volgens mij is het makkelijkst eigenlijk Thailand, en eigenlijk als je het eerste hostel binnenrolt, is al het enge er van af. Zolang je de verkeerde wijken in Bankok links laat liggen en Pattaja of Phuket .
Vluchten zijn goedkoop en over het algemeen kom je er rond met 35,- a 40,- per dag.
pi_158809265
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 22:33 schreef Roger_ het volgende:

[..]

volgens mij is het makkelijkst eigenlijk Thailand, en eigenlijk als je het eerste hostel binnenrolt, is al het enge er van af. Zolang je de verkeerde wijken in Bankok links laat liggen en Pattaja of Phuket .
Vluchten zijn goedkoop en over het algemeen kom je er rond met 35,- a 40,- per dag.
In mijn ervaring is Azië in het algemeen sowieso niet moeilijker alleen te reizen dan Europa. In tegendeel zelfs. Zo nu en dan wordt je geduld wat op de proef gesteld, maar het is niks om bang voor te zijn.

Ik ga het in april eens in Myanmar proberen :7 ben benieuwd.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_158810554
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 01:50 schreef BlackLining het volgende:

[..]

In mijn ervaring is Azië in het algemeen sowieso niet moeilijker alleen te reizen dan Europa. In tegendeel zelfs. Zo nu en dan wordt je geduld wat op de proef gesteld, maar het is niks om bang voor te zijn.

Ik ga het in april eens in Myanmar proberen :7 ben benieuwd.
wat je zegt , klopt.
voordeel van Thailand is dat je er toch wat beter terecht kan met Engels. Wat dan voor iemand die de eerste keer alleen op reis gaat toch wel een veiliger gevoel geven, dat je niet helemaal op je zelf bent aangewezen.
Ik ben maar een keer in Indochina geweest dan kan zijn dat ik gewoon een foute indruk had. En zal er de komende jaren nog wel eens naar toe gaan.
Maar zelf voelde ik me meer op mijn gemak in Laos als Thailand. Thailand was toch best wel wat locals erg "falang-falang" achter de rug om. En ik ben in de 40, ik zat echt te vaak tussen andere westerse leeftijdsgenoten die voor een heel andere reden naar Thailand gingen als ik, ik voelde me er niet echt thuis.
Terwijl ik me in Laos nu net heel relaxed voelde.
  maandag 4 januari 2016 @ 09:48:16 #223
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_158811419
Spam van mijn solo-reisverslagje: TRV / Fietsvakantie

Ik had het er gisteren met mijn vrouw nog over of het sociaal geaccepteerd is om zelf eens een weekendje weg te gaan en de ander thuis te laten met de kinderen. We hebben er allebei nogal behoefte aan om eens zonder zeurende kinderen om ons heen te zitten.
  maandag 4 januari 2016 @ 11:55:15 #224
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_158813612
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 23:07 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Perfect, weer paar leuke steden gezien en talloze mensen ontmoet.

Begonnen met een citytrip via srprs.me en daarmee in Boedapest beland. Schitterende stad, al was het tijdens Sziget (waar je overigens weinig van merkte in de stad zelf, behalve dan dat mijn hostel vol zat met festivalgangers :P ) en was het dik 40 graden. Dat reisje was inclusief heen- en terugreis, dus toen was ik weer in NL, maar nachtje bij een vriend in Eindhoven geslapen en de volgende dag vanaf daar weer vertrokken naar Dublin.
Leuke stad ook wel, vooral genoten van de Guinness-brouwerij :9 Ook nog een dagje Belfast gedaan met de trein, maar dat miste een stukje sfeer en vond ik niet zo'n héél groot succes.

Daarna Glasgow gedaan, slechts 1 volle dag geweest, maar daar is wel veel moois te zien in de stad. Vervolgens de oceaan overgestoken naar Toronto. Heb het daar erg naar m'n zin gehad, zat in een erg gezellig hostel met leuke activiteiten en leuke mensen, maar de stad zelf is mwoah. Er zijn niet heel veel toeristische dingen daar en buiten de CN Tower, Hockey Hall of Fame en de oude City Hall heb ik er niet zo heel veel bezocht. De Niagara Falls zijn wel dichtbij (130 kilometer ongeveer) en dat is echt geweldig. De watervallen zijn prachtig om te zien (al vond ik de stad Niagara Falls maar raar, leek wel 1 grote kermis).

Daarna naar New York en wat kan ik daar nog verder aan toevoegen :+
Ah je bent alleen in NYC geweest? Heb je misschien tips voor me? Ben er al eens geweest met familie en heb toen alle toeristische dingen zoongeveer gedaan. Ga binnenkort en ben een deel alleen. Aanraders voor onbekende dingen die alleen leuk zijn? En hoe heb je alles uitgezocht/geregeld? Zo veel info dat ik door de bomen het bos niet zie haha.
  maandag 4 januari 2016 @ 12:09:34 #225
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_158813970
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 11:55 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Ah je bent alleen in NYC geweest? Heb je misschien tips voor me? Ben er al eens geweest met familie en heb toen alle toeristische dingen zoongeveer gedaan. Ga binnenkort en ben een deel alleen. Aanraders voor onbekende dingen die alleen leuk zijn? En hoe heb je alles uitgezocht/geregeld? Zo veel info dat ik door de bomen het bos niet zie haha.
Nou, ik was nog nooit in NYC geweest dus ik moet bekennen dat ik zo de eerste keer de standaard plekken heb afgewerkt :+

Dingen die ik leuk vond waren de Staten Island Ferry, Brooklynn Bridge aan de Brooklynn-kant en al die winkels (M&M-winkel op Times Square, Lego-winkel bij Rockefeller Center..). Top of the Rock beviel me ook beter dan het Empire State, al zal je 1 van die al wel gehad hebben als je er al eens geweest bent.

Verder ben ik niet zo van het plannen. Heb dus niks uitgezocht of meegenomen ofzo. Had gewoon het goedkoopste hostel opgezocht en verder niks. Uiteindelijk ben ik op pad gegaan met 2 kamergenoten.
  maandag 4 januari 2016 @ 12:14:01 #226
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_158814074
Komende zomer ga ik ook o.a. alleen naar NY, ben benieuwd :Y

Had al een hostel vooraf geboekt, zag ik gisteren een ander hostel voor ¤300 goedkoper en een betere beoordeling op booking.com, stond er eerst niet op. Lang leve het gratis annuleren _O_

Maar goed, zo te lezen moet ik dus in m'n eentje ook de standaard dingen in NY maar gaan doen :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  Moderator maandag 4 januari 2016 @ 12:16:52 #227
45833 crew  Fogel
pi_158814141
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 09:48 schreef Hi_flyer het volgende:
Spam van mijn solo-reisverslagje: TRV / Fietsvakantie

Ik had het er gisteren met mijn vrouw nog over of het sociaal geaccepteerd is om zelf eens een weekendje weg te gaan en de ander thuis te laten met de kinderen. We hebben er allebei nogal behoefte aan om eens zonder zeurende kinderen om ons heen te zitten.
Gewoon doen dan. Of oppas regelen en samen gaan.
Wij doen alle opties eigenlijk, alleen weg, een ouder met een, twee of drie kinderen op pad (in het laatste geval is er dus een ouder alleen thuis), zonder kinderen op pad, kinderen weg naar een andere bestemming dan de ouders. Waarom beperken?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator maandag 4 januari 2016 @ 12:17:55 #228
45833 crew  Fogel
pi_158814166
quote:
2s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:14 schreef KaBuf het volgende:
Komende zomer ga ik ook o.a. alleen naar NY, ben benieuwd :Y

Had al een hostel vooraf geboekt, zag ik gisteren een ander hostel voor ¤300 goedkoper en een betere beoordeling op booking.com, stond er eerst niet op. Lang leve het gratis annuleren _O_

Maar goed, zo te lezen moet ik dus in m'n eentje ook de standaard dingen in NY maar gaan doen :P
Doel je op de hele staat of alleen NYC?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 4 januari 2016 @ 12:22:27 #229
78918 SeLang
Black swans matter
pi_158814248
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 09:48 schreef Hi_flyer het volgende:
Spam van mijn solo-reisverslagje: TRV / Fietsvakantie

Ik had het er gisteren met mijn vrouw nog over of het sociaal geaccepteerd is om zelf eens een weekendje weg te gaan en de ander thuis te laten met de kinderen. We hebben er allebei nogal behoefte aan om eens zonder zeurende kinderen om ons heen te zitten.
Schitterend verslag met toffe foto's! Ik heb het helemaal gelezen. Dat had je best in een apart topic kunnen zetten. Het is jammer dat het nu verstopt zit in een fiets topic.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 4 januari 2016 @ 12:24:27 #230
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_158814291
quote:
2s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:14 schreef KaBuf het volgende:
Komende zomer ga ik ook o.a. alleen naar NY, ben benieuwd :Y

Had al een hostel vooraf geboekt, zag ik gisteren een ander hostel voor ¤300 goedkoper en een betere beoordeling op booking.com, stond er eerst niet op. Lang leve het gratis annuleren _O_

Maar goed, zo te lezen moet ik dus in m'n eentje ook de standaard dingen in NY maar gaan doen :P
Welk hostel zit je en hoe lang? Ik was er maar 4 dagen, dus ik had niet heel veel tijd dan alleen de standaarddingen :P

Al had ik wel het idee dat ik me er 2 weken lang had kunnen vermaken.
  maandag 4 januari 2016 @ 12:33:38 #231
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_158814545
quote:
14s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:22 schreef SeLang het volgende:

[..]

Schitterend verslag met toffe foto's! Ik heb het helemaal gelezen. Dat had je best in een apart topic kunnen zetten. Het is jammer dat het nu verstopt zit in een fiets topic.
Dankjewel :) Ik weet niet hoeveel users een fietsvakantie interessant vinden. Is er geen reisverslagentopic waar zoiets geplaatst kan worden? Zo'n topic zou weleens heel interessant kunnen worden!
  maandag 4 januari 2016 @ 12:34:10 #232
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_158814559
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:17 schreef Fogel het volgende:

[..]

Doel je op de hele staat of alleen NYC?
NYC :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_158814569
Ik ben ook alleen naar NY geweest en heb ook de "standaard" dingen gedaan :P

Volgende maand ga ik alleen naar Tokio :7
  maandag 4 januari 2016 @ 12:34:40 #234
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_158814575
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:24 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Welk hostel zit je en hoe lang? Ik was er maar 4 dagen, dus ik had niet heel veel tijd dan alleen de standaarddingen :P

Al had ik wel het idee dat ik me er 2 weken lang had kunnen vermaken.
Hostelling International USA - New York City :)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  maandag 4 januari 2016 @ 12:37:09 #235
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_158814657
quote:
2s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:34 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Hostelling International USA - New York City :)
Tof, heb ik ook gezeten :D

Leuk hostel en organiseren leuke dingen! Alleen jammer dat het gigantisch is en dus niet echt die typische hostelsfeer heeft, maar alsnog heb ik er een hele leuke tijd gehad.

Prima locatie ook wel trouwens, vlakbij de metro en grenzend aan Central Park.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 4 januari 2016 @ 12:43:46 #236
78918 SeLang
Black swans matter
pi_158814846
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:33 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Dankjewel :) Ik weet niet hoeveel users een fietsvakantie interessant vinden. Is er geen reisverslagentopic waar zoiets geplaatst kan worden? Zo'n topic zou weleens heel interessant kunnen worden!
Volgende keer gewoon een apart topic maken in TRV met [Reisverslag] in de titel. Dan valt in elk geval op in de index dat er een reisverslag staat.

Het is imo een beetje zonde als je zoveel tijd steekt in een mooi verslag dat het dan ondergesneeuwd raakt. Tevens is het lastiger reageren op een verslag als het in een ander topic staat.

Ondanks dat ik zelf niet vaak meer fiets vind ik zo'n verslag wel erg tof om te lezen! En dat zal voor meer mensen gelden. Als je de link naar de betreffende post niet hier had gepost dan had ik het nooit gevonden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 4 januari 2016 @ 13:17:38 #237
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_158815662
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:37 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Tof, heb ik ook gezeten :D

Leuk hostel en organiseren leuke dingen! Alleen jammer dat het gigantisch is en dus niet echt die typische hostelsfeer heeft, maar alsnog heb ik er een hele leuke tijd gehad.

Prima locatie ook wel trouwens, vlakbij de metro en grenzend aan Central Park.
Toevallig :D
Je had daar een of ander lidmaatschap voor nodig, en anders $3 per nacht extra geloof ik toch? Want ik zit bij dezelfde keten in Boston, dus ik word maar lid dan denk ik. :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  maandag 4 januari 2016 @ 13:44:25 #238
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_158816402
quote:
2s.gif Op maandag 4 januari 2016 13:17 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Toevallig :D
Je had daar een of ander lidmaatschap voor nodig, en anders $3 per nacht extra geloof ik toch? Want ik zit bij dezelfde keten in Boston, dus ik word maar lid dan denk ik. :P
Kan me niet meer precies herinneren hoe en wat, maar volgens mij was er inderdaad een lidmaatschap waardoor het goedkoper was. Weet niet meer precies hoeveel geld dat zou gaan schelen, maar goed.

Hoe kom je eigenlijk aan in NYC? Ik landde op LaGuardia en vanaf daar ging er gewoon een rechtstreekse bus, dus dat was makkelijk. Terugweg vloog ik vanaf JFK, maar daarvoor moest ik onderweg 3 keer overstappen ofzo, dus dat vond ik wat vervelender :D
  maandag 4 januari 2016 @ 13:45:10 #239
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_158816420
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 13:44 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Kan me niet meer precies herinneren hoe en wat, maar volgens mij was er inderdaad een lidmaatschap waardoor het goedkoper was. Weet niet meer precies hoeveel geld dat zou gaan schelen, maar goed.

Hoe kom je eigenlijk aan in NYC? Ik landde op LaGuardia en vanaf daar ging er gewoon een rechtstreekse bus, dus dat was makkelijk. Terugweg vloog ik vanaf JFK, maar daarvoor moest ik onderweg 3 keer overstappen ofzo, dus dat vond ik wat vervelender :D
Ik zit eerst een paar dagen Washington, en dan door met de bus naar NYC. :) (En dan daarna dus nog met de bus naar Boston)

Twee weken USA in mijn eentje *G*
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  roze maandag 4 januari 2016 @ 13:47:29 #240
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_158816498
quote:
2s.gif Op maandag 4 januari 2016 13:45 schreef KaBuf het volgende:
Ik zit eerst een paar dagen Washington, en dan door met de bus naar NYC. :) (En dan daarna dus nog met de bus naar Boston)

Twee weken USA in mijn eentje *G*
Ik ben niet jaloers hoor..... :)

Oké ik ben wel jaloers haha. Wat tof _O_
Your beauty never ever scared me.
  maandag 4 januari 2016 @ 13:48:07 #241
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_158816519
quote:
2s.gif Op maandag 4 januari 2016 13:47 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Ik ben niet jaloers hoor..... :)

Oké ik ben wel jaloers haha. Wat tof _O_
*D

Wat houdt je tegen om zelf ook te gaan?
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_158816676
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 01:50 schreef BlackLining het volgende:

[..]

In mijn ervaring is Azië in het algemeen sowieso niet moeilijker alleen te reizen dan Europa. In tegendeel zelfs. Zo nu en dan wordt je geduld wat op de proef gesteld, maar het is niks om bang voor te zijn.

Ik ga het in april eens in Myanmar proberen :7 ben benieuwd.
Ik heb gisteren mijn vlucht myanmar geboekt voor 11 januari :)
  roze maandag 4 januari 2016 @ 13:53:44 #243
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_158816687
quote:
2s.gif Op maandag 4 januari 2016 13:48 schreef KaBuf het volgende:

[..]

*D

Wat houdt je tegen om zelf ook te gaan?
Geen geld haha.
Your beauty never ever scared me.
pi_158816808
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 13:53 schreef jdel het volgende:

[..]

Ik heb gisteren mijn vlucht myanmar geboekt voor 11 januari :)
Ga je alleen? En hoe lang?

Ik ben benieuwd naar je bevindingen :)
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  maandag 4 januari 2016 @ 19:08:33 #245
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_158824586
Hmm. Iedereen doet de touristische dingen. Die heb ik al gedaan.

Ik zou gewoon niet weten hoe je daar ter plekke alles regelt, of weet wat je wil doen :@

Nul ervaring met alleen dit doen. Kan gvd ook nergens wat gaan drinken, want 20 jaar :') Voel me een klein kind man. Of heeft iemand tips voor een bar oid waar ze niet zo streng zijn :+
pi_158826380
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 01:50 schreef BlackLining het volgende:

[..]

In mijn ervaring is Azië in het algemeen sowieso niet moeilijker alleen te reizen dan Europa. In tegendeel zelfs. Zo nu en dan wordt je geduld wat op de proef gesteld, maar het is niks om bang voor te zijn.

Ik ga het in april eens in Myanmar proberen :7 ben benieuwd.
Myanmar *O* Daarna is Angkor Wat super kut _O-
  dinsdag 5 januari 2016 @ 07:14:40 #247
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_158839269
Ik dump mijn OP maar even hier neer
Ik heb dit jaar echt gigantisch veel vrije dagen. Ik kan ze laten uitbetalen, maar ik dacht eraan om buiten het hoogseizoen, dus ergens in maart of april, op vakantie te gaan voor een paar weken.

Hebben jullie tips?
  dinsdag 5 januari 2016 @ 08:24:04 #248
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_158839745
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 07:14 schreef Ypmaha het volgende:
Ik dump mijn OP maar even hier neer
Ik heb dit jaar echt gigantisch veel vrije dagen. Ik kan ze laten uitbetalen, maar ik dacht eraan om buiten het hoogseizoen, dus ergens in maart of april, op vakantie te gaan voor een paar weken.

Hebben jullie tips?
Waar houd je van? Zon, zee, strand? (Winter)sport? Wandelen? Fietsen?
So we just called him Fred
  PR/Manusje van alles dinsdag 5 januari 2016 @ 08:39:04 #249
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_158839875
In februari een weekje Hong Kong in mn uppie. *O*
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_158840597
Ik ga ook alleen naar NYC voor een weekje in mei. :)

Binnenkort ook maar eens voor een leuk hostel kijken, had de HI NYC al gezien maar als hij echt zo gigantisch groot is gaat me dat misschien een beetje tegenvallen.

Anyway, we zien wel. Nog tijd genoeg.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 12:11:10 #251
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_158843493
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 08:24 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Waar houd je van? Zon, zee, strand? (Winter)sport? Wandelen? Fietsen?
In dit geval wil ik weg voor mijn rust en om de natuur te zien. Het lijkt me ook wel leuk om een auto te huren en daarmee dingen te bekijken.
pi_158843589
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 13:58 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ga je alleen? En hoe lang?

Ik ben benieuwd naar je bevindingen :)
Alleen inderdaad.
Ongeveer 14 dagen in Myanmar.

Ik ben ook heel benieuwd. Ik weet niet helemaal wat ik allemaal wil gaan zien dus mocht je tips hebben van wat jouw mooi lijkt... ;)
pi_158843616
quote:
10s.gif Op maandag 4 januari 2016 20:01 schreef Flippiee het volgende:

[..]

Myanmar *O* Daarna is Angkor Wat super kut _O-
Je klinkt wel heel positief! :)
Zelf ook bij beide geweest?

Pagan lijkt me super iig.
pi_158851767
Wil heel graag deze maand een weekendje ertussenuit. Iemand een aanrader voor een leuke Europese stad waar je je goed kunt vermaken een weekend? (Geen London,Parijs,Barcelona,Berlijn)
Zat zelf te denken aan Praag of Budapest, zijn dat leuke steden om alleen heen te gaan? Ik hou van mooie architectuur, musea, en bier :P
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_158852238
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 17:34 schreef habitue het volgende:
Wil heel graag deze maand een weekendje ertussenuit. Iemand een aanrader voor een leuke Europese stad waar je je goed kunt vermaken een weekend? (Geen London,Parijs,Barcelona,Berlijn)
Zat zelf te denken aan Praag of Budapest, zijn dat leuke steden om alleen heen te gaan? Ik hou van mooie architectuur, musea, en bier :P
Voor architectuur en bier zit je in beide goed. Ik vond de musea in Praag wat tegenvallen en in Budapest heb ik geen ervaring met musea. Voor die combinatie die je noemt kan ik ook echt Krakau aanraden in die omgeving: prachtige stad, goedkoop bier, veel studentes, en ook erg goede musea. (o.a. Schindler's Factory) Auschwitz is natuurlijk ook relatief dichtbij voor een dagtrip.
Feyenoord Rotterdam
pi_158852591
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 17:53 schreef GekkeGerrit- het volgende:

[..]

Voor architectuur en bier zit je in beide goed. Ik vond de musea in Praag wat tegenvallen en in Budapest heb ik geen ervaring met musea. Voor die combinatie die je noemt kan ik ook echt Krakau aanraden in die omgeving: prachtige stad, goedkoop bier, veel studentes, en ook erg goede musea. (o.a. Schindler's Factory) Auschwitz is natuurlijk ook relatief dichtbij voor een dagtrip.
Top, ik denk dat ik dan voor Budapest ga aangezien ik niet zo lang geleden nog in Wroclaw ben geweest. Een ander land geniet dan toch mijn voorkeur.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_158853497
En zojuist mijn ticket geboekt, 8-) Heb er zin in! Al vind ik het ook wel een beetje spannend mijn eerste weekendje alleen ergens naartoe.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_159038833
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 18:45 schreef habitue het volgende:
En zojuist mijn ticket geboekt, 8-) Heb er zin in! Al vind ik het ook wel een beetje spannend mijn eerste weekendje alleen ergens naartoe.
Afgelopen weekend Budapest mogen bezoeken. Is genoeg te zien qua architectuur (Parlementsgebouw, Burcht, Basiliek en de vele oude bruggen)!

Bruisende stad, bier genoeg. Aanrader! ^O^
pi_159053718
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 13:14 schreef Stagediver het volgende:

[..]

Afgelopen weekend Budapest mogen bezoeken. Is genoeg te zien qua architectuur (Parlementsgebouw, Burcht, Basiliek en de vele oude bruggen)!

Bruisende stad, bier genoeg. Aanrader! ^O^
Goed om te horen! Nog een vraagje, is alles daar goed te voet te bereiken?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  donderdag 14 januari 2016 @ 17:43:42 #260
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_159102442
Ik wil in de zomervakantie een reisje maken naar het oosten. Ik heb, kijkende naar vliegtickets, twee opties over; Tokio + Osaka of Taiwan + Hong Kong. Zijn er, voor alleenreizenden, dingen aan- en af te raden betreffende beide reizen, waardoor het slimmer is voor de andere reis te kiezen?
Reisperiode is een kleine twee weken van eind juli - begin augustus
pi_159105079
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 17:43 schreef boriq het volgende:
Ik wil in de zomervakantie een reisje maken naar het oosten. Ik heb, kijkende naar vliegtickets, twee opties over; Tokio + Osaka of Taiwan + Hong Kong. Zijn er, voor alleenreizenden, dingen aan- en af te raden betreffende beide reizen, waardoor het slimmer is voor de andere reis te kiezen?
Reisperiode is een kleine twee weken van eind juli - begin augustus
Zowel Hong Kong als Tokyo en Osaka zijn steden waar je je prima in je eentje kan vermaken. Nadeel is wel, dat je er in de vochtige warme zomer bent, wat niet echt fijn is in Tokyo. Zie het Japan topic voor tips.
  donderdag 14 januari 2016 @ 20:33:52 #262
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_159107185
quote:
2s.gif Op donderdag 14 januari 2016 19:31 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Zowel Hong Kong als Tokyo en Osaka zijn steden waar je je prima in je eentje kan vermaken. Nadeel is wel, dat je er in de vochtige warme zomer bent, wat niet echt fijn is in Tokyo. Zie het Japan topic voor tips.
Thanks!
Die warmte had ik idd al verwacht, maar daar is helaas niet zoveel aan te doen als je een beetje beklemt zit in je zomervakantie. Is het wat dat betreft beter om z.s.m. te gaan in begin juli of te wachten tot eind augustus? En ach, vorig jaar juni heb ik mij ook wel kunnen redden in NY waar het toen ook over de 30 graden was. :{
pi_159107952
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 20:33 schreef boriq het volgende:

[..]

Thanks!
Die warmte had ik idd al verwacht, maar daar is helaas niet zoveel aan te doen als je een beetje beklemt zit in je zomervakantie. Is het wat dat betreft beter om z.s.m. te gaan in begin juli of te wachten tot eind augustus? En ach, vorig jaar juni heb ik mij ook wel kunnen redden in NY waar het toen ook over de 30 graden was. :{
Ik ben vorig jaar mei naar Hong Kong geweest (ook in mijn eentje geweest prima te doen)
Maar begin mei is het al erg benauwd daar, het voelt toch anders aan dan een klamme hittegolf in NY :P

Maar als je niet buiten de zomer kan gaan moet je gewoon gaan hoor.
  donderdag 14 januari 2016 @ 21:02:43 #264
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_159108136
quote:
11s.gif Op donderdag 14 januari 2016 20:57 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Ik ben vorig jaar mei naar Hong Kong geweest (ook in mijn eentje geweest prima te doen)
Maar begin mei is het al erg benauwd daar, het voelt toch anders aan dan een klamme hittegolf in NY :P

Maar als je niet buiten de zomer kan gaan moet je gewoon gaan hoor.
Ik zit met een studie op de uni, enige vakanties zijn dus voorjaar (te kort dag), zomer en kerst. Ik kan wel een klein weekje vrij maken in april, maar dat is mij eigenlijk te kort (vliegticket niet waard) aangezien ik wel een volle twee weken weg wil. Tickets zijn nu maximaal ¤500,- in de zomer en daarvoor wil/kan ik het eigenlijk niet laten, ondanks de hitte.
pi_159150515
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)aande-reiziger.dhtml

Ergens in hal 7 of 8 bevinden er wel wat standhouders, maar verder wordt de vakantiebeurs zoals gewoonlijk gedomineerd door de grote spelers op de vakantie markt.
Waar je nog steeds een fikse 1 persoonstoeslag betaald als je in je uppie wil.
Daarnaast hoef je niet te verwachten dat bijvoorbeeld Corendon of Fox hier aandacht aan gaan besteden.
pi_159384555
Weekendje Budapest was erg geslaagd! En dat alleen een weekendje weg beviel eigenlijk heel goed. Lekker je eigen plan trekken zonder rekening te houden met. En ik had eigenlijk ook al best snel mensen ontmoet om 's avonds mee op te trekken en wat ruinbars af te gaan. Badapest is echt veel mooier dan ik vooraf dacht, en heeft echt veel dingen die ik zoek in een stad. Helaas was het terrorhouse die ik wilde bezoeken gesloten wegens onderhoud.

Wat sfeerkliekjes:



Begon zaterdagavond te sneeuwen. O+

Hier heb ik zaterdagochtend uitgebrakt. :P Gellert bath-house.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_159570909
Hallo, ik meld me hier ook maar even..

Ik heb voor het eerst sinds 3 jaar weer echt een zomervakantie van 3 weken en ik wil dit graag goed besteden aan een mooie en onvergetelijke vakantie. Echter is er nog zoveel wat ik wil zien en ik ben dit keer weer alleen :j Ik wil graag naar Canada, Australie, Zuid-Afrika of Nieuw Zeeland..

Ik zou ergens graag met een single/groepsreis mee willen, vind het wel prettig als alles al goed is geregeld en ik daar niet over na hoef te denken :o Echter ben ik bang dat je dan toch beperkt wordt in je vrijheid en toch een beetje verplicht met de groep mee zou moeten, terwijl ik ook echt wel af en toe alone-time wil.
Iemand ervaringen hiermee? Ik hoor het graag.

Aan de andere kant wil ik graag een echte paarden/ranchvakantie. Dat blijft me echt trekken, vooral na mijn gave ervaringen in USA.. Iemand daar ervaringen mee?

Ik wil dus sowieso naar Canada, Australië, Nieuw Zeeland of Zuid-Afrika voor +/- 2 weken en mijn budget ligt rond de +/- 3000,- .. Is dit wel een beetje realistisch?
-
pi_159583728
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:19 schreef habitue het volgende:
Weekendje Budapest was erg geslaagd! En dat alleen een weekendje weg beviel eigenlijk heel goed. Lekker je eigen plan trekken zonder rekening te houden met. En ik had eigenlijk ook al best snel mensen ontmoet om 's avonds mee op te trekken en wat ruinbars af te gaan. Badapest is echt veel mooier dan ik vooraf dacht, en heeft echt veel dingen die ik zoek in een stad. Helaas was het terrorhouse die ik wilde bezoeken gesloten wegens onderhoud.

Wat sfeerkliekjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Begon zaterdagavond te sneeuwen. O+
[ afbeelding ]
Hier heb ik zaterdagochtend uitgebrakt. :P Gellert bath-house.
Die derde foto met die roze verlichting. O+
Lijkt me echt een prachtige stad als ik die foto's zie en verhalen van mensen hoor.
ROBODEMONS..................|:(
pi_159584215
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 16:02 schreef JustDreamy het volgende:
Hallo, ik meld me hier ook maar even..

Ik heb voor het eerst sinds 3 jaar weer echt een zomervakantie van 3 weken en ik wil dit graag goed besteden aan een mooie en onvergetelijke vakantie. Echter is er nog zoveel wat ik wil zien en ik ben dit keer weer alleen :j Ik wil graag naar Canada, Australie, Zuid-Afrika of Nieuw Zeeland..

Ik zou ergens graag met een single/groepsreis mee willen, vind het wel prettig als alles al goed is geregeld en ik daar niet over na hoef te denken :o Echter ben ik bang dat je dan toch beperkt wordt in je vrijheid en toch een beetje verplicht met de groep mee zou moeten, terwijl ik ook echt wel af en toe alone-time wil.
Iemand ervaringen hiermee? Ik hoor het graag.

Aan de andere kant wil ik graag een echte paarden/ranchvakantie. Dat blijft me echt trekken, vooral na mijn gave ervaringen in USA.. Iemand daar ervaringen mee?

Ik wil dus sowieso naar Canada, Australië, Nieuw Zeeland of Zuid-Afrika voor +/- 2 weken en mijn budget ligt rond de +/- 3000,- .. Is dit wel een beetje realistisch?
Wil je zomer of winterweer?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_159591686
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 11:15 schreef Mandéra het volgende:

[..]

Haha, dat laatste hoop ik ook niet! Liever het eerste dan. Heb gelukkig wel wat voorbereiding en zoekwerk gedaan op het internet. Persoon die de host voor me heeft geregeld heeft erg goede referenties op CS en ziet er naar uit iemand te zijn die dit vaker heeft gedaan. Host zelf is ook reislustig en recentelijk lange tijd in Frankrijk geweest voor au-pair werk. Het ziet er allemaal wel oke uit.

Op mn hoede ben ik altijd wel, zelfs in mijn eigen woonplaats. Zal jullie tussendoor op de hoogte proberen houden of op het einde een verslagje schrijven. :)
Nog geneukt?
pi_159610685
quote:
11s.gif Op maandag 1 februari 2016 22:53 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Die derde foto met die roze verlichting. O+
Lijkt me echt een prachtige stad als ik die foto's zie en verhalen van mensen hoor.
Is het ook! Hele stad is 's avonds mooi verlicht aan de rivier.

A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_159659825
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 22:47 schreef habitue het volgende:

[..]

Is het ook! Hele stad is 's avonds mooi verlicht aan de rivier.

[ afbeelding ]
Ik vraag me altijd af hoe dat dan gaat, dat je mensen ontmoet en er mee uitgaat en zo... niet dat ik een autist ben of zo, maar ik schuif nou ook niet zomaar bij mensen aan of spreek mensen zo ff aan. Alleen reizen lijkt me best wel vet...is meer een avontuur. Toch zie ik mezelf niet zo snel alleen weggaan naar een of andere stad/bestemming/rondreis.... helemaal niet in een relatie zijnde :P
pi_159663011
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 19:55 schreef Stefanovich het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af hoe dat dan gaat, dat je mensen ontmoet en er mee uitgaat en zo... niet dat ik een autist ben of zo, maar ik schuif nou ook niet zomaar bij mensen aan of spreek mensen zo ff aan. Alleen reizen lijkt me best wel vet...is meer een avontuur. Toch zie ik mezelf niet zo snel alleen weggaan naar een of andere stad/bestemming/rondreis.... helemaal niet in een relatie zijnde :P
Ik had zo'n "gratis" groepstour gedaan door de stad met een lokale gids toen ik aankwam vrijdagmiddag. Ben met wat Engelsen aan de praat geraakt, en vroegen zelf of ik zin had om met ze mee te gaan die avond. Zomaar een kroeg binnenlopen en bij een groep aanschuiven is ook niet aan mij besteed eigenlijk.
En via couchsurfing heb ik een event bijgewoond in een kroeg, uiteindelijk met een Bulgaarse jongen toen nog wat barren bij langs gegaan. Ik ben zelf ook niet super sociaal ofzo, maar het is vaak gewoon een kwestie van jezelf er toe zetten om zulke dingen bij te wonen. En als je jezelf openstelt en interesse toont vinden mensen het vaak tof om je op te nemen in een groep of hun favoriete barren te laten zien. Was ook mijn eerste weekend alleen ergens heen, maar is me 100% meegevallen. Zou het zo weer doen als de situatie er naar is.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_159663577
Als je overnacht in een hostel heb je ook al snel aanspraak van anderen, scheelt ook. :)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_159672403
Ik zit te twijfelen tussen 2 steden. De 1e is Tallinn

Alleen ik vraag mij af of het wel leuk zou zijn in deze periode.(vanaf 15 feb)
Ik zou graag de stad willen verkennen, uitgaan
En met een Ak schieten. Is dit mogelijk in mijn eentje?

2e optie. Parijs. Hier zou ik oa het louvre willen bezoeken. Is Parijs ook geschikt voor mannenkleding?
Overigens spreek ik 0 Frans.

[ Bericht 17% gewijzigd door CornflakesXL op 05-02-2016 03:26:56 ]
pi_159873377
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 11:44 schreef MCH het volgende:

[..]

Nog geneukt?
Oeiii helemaal vergeten dit :')

Het is allemaal super goed gegaan en ik heb echt een super toffe week op de Balkan gehad.

Eigenlijk nu ik er aan terugdenk was het wel gek om in Nederland in je uppie in het vliegtuig te stappen naar een land waar ik nog nooit eerder geweest was, de taal niet spreek en de helft geen woord Engels verstaat. Maar alles is op zijn pootjes terecht gekomen! Van het vliegveld in Skopje naar het busstation en daar stond de feestcommissie me op te wachten.

In de daarop volgende dagen heb ik veel mensen leren kennen, ben ik onderdeel geweest van drinkavonden met locals, heb ik een fraaie natuurvallei gezien en ben ik nog een aantal dagen in Kosovo geweest. Een eye-opener was het zeker.

Op de laatste dag heb ik maar eens oprecht gevraagd hoe het nu voor hun was om een vreemde zomaar bij je beste vriend te stallen zonder dat je die persoon kent. Aangezien ik het best spannend vond maar stiekem voelde het toch vertrouwd. Hun antwoord was exact hetzelfde. Conclusie: een klein beetje vertrouwen in de mensheid kan geen kwaad.

Ik ben blij dat het allemaal zo gelopen is en ik een leuke tijd heb gehad. Precies zo als ik me had voorgesteld. Als het niet zo positief was uitgevallen had ik mezelf nog wel eens een tweede keer gevraagd of een week in je uppie op vakantie gaan zo'n strak plan is.

Om je vraag te beantwoorden: nee, er is niet geneukt.

Maaaaaaaar:

Ik heb nog altijd contact met de dame toendertijd alles voor mij geregeld heeft, het klikt echt enorm en we chatten en Skypen regelmatig. Ze zit nu in Madrid als au-pair. Eind april ga ik haar voor vijf dagen opzoeken, vliegticket is gisteren geboekt. :)

Eind april valt een verslag daarvan terug te lezen in R&P. :P
  maandag 15 februari 2016 @ 12:39:39 #277
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_159932683
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 02:47 schreef CornflakesXL het volgende:
Ik zit te twijfelen tussen 2 steden. De 1e is Tallinn

Alleen ik vraag mij af of het wel leuk zou zijn in deze periode.(vanaf 15 feb)
Ik zou graag de stad willen verkennen, uitgaan
En met een Ak schieten. Is dit mogelijk in mijn eentje?

2e optie. Parijs. Hier zou ik oa het louvre willen bezoeken. Is Parijs ook geschikt voor mannenkleding?
Overigens spreek ik 0 Frans.

Weet niet of je hier nog wat aan hebt, aangezien je het over 15 februari hebt. Ik ben in mei naar Tallinn geweest. Ik zat wel in een leuk hostel dicht in het centrum en er viel wel genoeg te zien/ te doen. Al had ik het na 3 dagen wel gezien daar, het is ook niet echt een grote stad. Wat betreft het schieten, ja dat kan wel. Raad je wel aan van te voren al vast een afspraak te maken. Het uitgaansleven vond ik zelf niet heel bijzonder. Ik merkte vooral een scheiding tussen Russische en Estse mensen. Die zochten elkaar toch op. Ik was er in een weekend, weet verder niet hoe druk het wat dat betreft is doordeweeks.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_159947233
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 02:47 schreef CornflakesXL het volgende:
Ik zit te twijfelen tussen 2 steden. De 1e is Tallinn

Alleen ik vraag mij af of het wel leuk zou zijn in deze periode.(vanaf 15 feb)
Ik zou graag de stad willen verkennen, uitgaan
En met een Ak schieten. Is dit mogelijk in mijn eentje?

2e optie. Parijs. Hier zou ik oa het louvre willen bezoeken. Is Parijs ook geschikt voor mannenkleding?
Overigens spreek ik 0 Frans.

Persoonlijk vind ik Tallinn een leukere stad dan Parijs, al kun je ze niet echt met elkaar vergelijken. Parijs is denk ik vooral leuk als je van shoppen, uitgaan en kunst houdt. Tallinn moet het meer hebben van de oude binnenstad, kleine musea en de natuur rondom de stad.
ROBODEMONS..................|:(
pi_160188404
Hallo Allemaal, ik wil eind van het jaar naar Tanzania. Zijn hier soloreizigers die solo door Tanzania hebben gereisd?
pi_160210478
Niemand?
pi_160210624
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 19:47 schreef potjecreme het volgende:
Niemand?
Misschien eens informeren bij de lokale vrouwenvrijgezellenclub afdeling 45+, die zoeken toch van die lekkere negers op om zich daar vol te laten pompen?
pi_160210912
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 19:53 schreef MCH het volgende:

[..]

Misschien eens informeren bij de lokale vrouwenvrijgezellenclub afdeling 45+, die zoeken toch van die lekkere negers op om zich daar vol te laten pompen?
Had je een klein stijfje toen je bovenstaande typte?
pi_160210938
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 20:04 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Had je een klein stijfje toen je bovenstaande typte?
Nee, die krijg ik alleen als ik het Viva-forum lees. :@ :@ :@
pi_160210998
Reizen soloreizigers niet altijd solo?
pi_160215298
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 19:47 schreef potjecreme het volgende:
Niemand?
Ik ben er in 2014 in de zomer geweest met de bus van Mzuzu in Malawi naar Dar es Salaam. Ik geloof dat het met busmaatschappij Taqwa was. De bus was overvol en ik moest de hele tijd staan. Daarom ben ik bij de grensovergang met Malawi maar de bus uitgegaan. Daar heb ik een taxi genomen naar Mbeya en toen met een andere bus naar Dar es Salaam. Vervolgens ben ik met de boot naar Zanzibar geweest.

Alleen reizen in Tanzania is prima te doen. Ik zou alleen wel goed kijken wat normale prijzen zijn voor tickets/taxi's om te zorgen dat je niet overdreven veel gaat betalen. En controleren dat je echt een zitprijs krijgt voor je ticket. In Tanzania weten ze goed dat je toch geld zat hebt als je vanuit Europa daar heen gaat, dus dat geld proberen ze binnen te halen. Verder prima land en aardige mensen!
  zondag 28 februari 2016 @ 13:15:03 #286
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160281597
Dit deel begon tijdens mijn vorige trip naar de Dom. Republiek. Nu 1½ jaar later eindigen we met mijn volgende trip naar de Dom. Republiek. *O*

Het is nog een maandje of twee aftellen, maar dan zit ik weer met mijn luie kont op het Caribbische zand :D
So we just called him Fred
  zondag 28 februari 2016 @ 13:18:07 #287
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_160281670
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 13:15 schreef FredvZ het volgende:
Dit deel begon tijdens mijn vorige trip naar de Dom. Republiek. Nu 1½ jaar later eindigen we met mijn volgende trip naar de Dom. Republiek. *O*

Het is nog een maandje of twee aftellen, maar dan zit ik weer met mijn luie kont op het Caribbische zand :D
Heel vervelend :Y

Ik ga alleen naar het Italiaanse zand, ook leuk, toch anders :P
With the stars as her umbrella
pi_160325064
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 21:58 schreef ruben3123 het volgende:

[..]

Ik ben er in 2014 in de zomer geweest met de bus van Mzuzu in Malawi naar Dar es Salaam. Ik geloof dat het met busmaatschappij Taqwa was. De bus was overvol en ik moest de hele tijd staan. Daarom ben ik bij de grensovergang met Malawi maar de bus uitgegaan. Daar heb ik een taxi genomen naar Mbeya en toen met een andere bus naar Dar es Salaam. Vervolgens ben ik met de boot naar Zanzibar geweest.

Alleen reizen in Tanzania is prima te doen. Ik zou alleen wel goed kijken wat normale prijzen zijn voor tickets/taxi's om te zorgen dat je niet overdreven veel gaat betalen. En controleren dat je echt een zitprijs krijgt voor je ticket. In Tanzania weten ze goed dat je toch geld zat hebt als je vanuit Europa daar heen gaat, dus dat geld proberen ze binnen te halen. Verder prima land en aardige mensen!
Bedankt voor je reactie. Zanzibar staat ook op de planning. Wil eerst de Kilimanjaro "beklimmen" en daarna gaan rondtrekken.
  donderdag 3 maart 2016 @ 12:55:23 #289
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_160388916
Ook een soort van solovakantie: Vrouw en kinderen in een vakantiepark en ikzelf lekker alleen thuis. Dan kom je ook eens toe aan dingen die normaal niet kunnen. De trap verven bijvoorbeeld.

Onze volgende reis gaat naar familie in Hongarije. We splitsen ons op. Vrouw plus 2 kinderen met het vliegtuig, ik met 1 kind met de auto. Het is wel een pokke-eind rijden (1600 km oid).
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 18 maart 2016 @ 11:11:32 #290
78918 SeLang
Black swans matter
pi_160757334
quote:
7s.gif Op woensdag 24 februari 2016 22:01 schreef potjecreme het volgende:
Hallo Allemaal, ik wil eind van het jaar naar Tanzania. Zijn hier soloreizigers die solo door Tanzania hebben gereisd?
Meldt
Is wel bijna 20 jaar geleden :P
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_160764161
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:14 schreef Mandéra het volgende:

[..]

Oeiii helemaal vergeten dit :')

Het is allemaal super goed gegaan en ik heb echt een super toffe week op de Balkan gehad.

Eigenlijk nu ik er aan terugdenk was het wel gek om in Nederland in je uppie in het vliegtuig te stappen naar een land waar ik nog nooit eerder geweest was, de taal niet spreek en de helft geen woord Engels verstaat. Maar alles is op zijn pootjes terecht gekomen! Van het vliegveld in Skopje naar het busstation en daar stond de feestcommissie me op te wachten.

In de daarop volgende dagen heb ik veel mensen leren kennen, ben ik onderdeel geweest van drinkavonden met locals, heb ik een fraaie natuurvallei gezien en ben ik nog een aantal dagen in Kosovo geweest. Een eye-opener was het zeker.

Op de laatste dag heb ik maar eens oprecht gevraagd hoe het nu voor hun was om een vreemde zomaar bij je beste vriend te stallen zonder dat je die persoon kent. Aangezien ik het best spannend vond maar stiekem voelde het toch vertrouwd. Hun antwoord was exact hetzelfde. Conclusie: een klein beetje vertrouwen in de mensheid kan geen kwaad.

Ik ben blij dat het allemaal zo gelopen is en ik een leuke tijd heb gehad. Precies zo als ik me had voorgesteld. Als het niet zo positief was uitgevallen had ik mezelf nog wel eens een tweede keer gevraagd of een week in je uppie op vakantie gaan zo'n strak plan is.

Om je vraag te beantwoorden: nee, er is niet geneukt.

Maaaaaaaar:

Ik heb nog altijd contact met de dame toendertijd alles voor mij geregeld heeft, het klikt echt enorm en we chatten en Skypen regelmatig. Ze zit nu in Madrid als au-pair. Eind april ga ik haar voor vijf dagen opzoeken, vliegticket is gisteren geboekt. :)

Eind april valt een verslag daarvan terug te lezen in R&P. :P
Klinkt als een gezellig verblijf!

Tof dat je nog contact hebt! Geniet in Spanje met haar!
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 18 maart 2016 @ 23:51:02 #292
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_160776201
Ik ben eind oktober vorig jaar een weekendje wezen proefkamperen, ging prima. Kan niet wachten op april, dan gaat het allemaal weer beginnen *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 19 maart 2016 @ 00:01:34 #293
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_160776503
Ik ga dit jaar alleen maar solo op vakantie :')
With the stars as her umbrella
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 19 maart 2016 @ 00:14:55 #294
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_160776903
niks mis mee voor een keertje :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 22 maart 2016 @ 09:09:22 #295
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_160850451
Komende zomer weer zonder vrouw en kinderen op vakantie, naar China *O*
pi_160863911
Ik maak wel regelmatig alleen stedentripjes binnen de EU, zoals Parijs, Barcelona, Rome en Londen.

Maar echt naar het buitenland doe ik liever met een goede vriendin, voornamelijk omdat die reizen vaak een stuk langer duren en dan vind ik gezelschap wel belangrijk.
I wanna see what life is like from the mountain top
pi_160866190
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 17:51 schreef datisnietwaar het volgende:
Ik maak wel regelmatig alleen stedentripjes binnen de EU, zoals Parijs, Barcelona, Rome en Londen.

Maar echt naar het buitenland doe ik liever met een goede vriendin, voornamelijk omdat die reizen vaak een stuk langer duren en dan vind ik gezelschap wel belangrijk.
Wat is "echt naar het buitenland" dan in jouw optiek?
pi_160866265
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 19:15 schreef Mandéra het volgende:

[..]

Wat is "echt naar het buitenland" dan in jouw optiek?
Europa noem ik geen buitenland. Alles daarbuiten dus.
I wanna see what life is like from the mountain top
pi_160867336
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 19:18 schreef datisnietwaar het volgende:

[..]

Europa noem ik geen buitenland. Alles daarbuiten dus.
Waarom is een ander land in Europa geen buitenland?
pi_160867397
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 19:18 schreef datisnietwaar het volgende:

[..]

Europa noem ik geen buitenland. Alles daarbuiten dus.
:')
pi_160867403
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 19:44 schreef TvhN het volgende:

[..]

Waarom is een ander land in Europa geen buitenland?
Omdat we geen grenzen meer hebben en overal met dezelfde valuta betalen. Dat noem ik geen buitenland meer. :{w
I wanna see what life is like from the mountain top
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')