abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_145122484
quote:
2s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Niet "Koopboog", gewoon markthal.

Of groentegrot :')
Puntenslijper heb ik ook al gehoord.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 12:36:12 #52
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_145122670
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:30 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Puntenslijper heb ik ook al gehoord.
Dat gaat hem worden!
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 12:38:44 #53
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_145122752
Cameralens
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_145124107
Wauw ziet er wel erg mooi uit !! Ik ben alleen benieuwd of het nog wel rendabel blijft voor de marktlieden omdat het dagelijks geopend is.
Jammer dat zo ver weg is anders had ik graag een bezoekje gebracht.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 14:39:40 #55
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_145126246
quote:
10s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:07 schreef richolio het volgende:

[..]

Heel modern zou ik het niet noemen.. :{ Of ik vind het gewoon niet zo mooi. Kan ook.

Hoe dan ook, zaterdag even checken. Zin an.
Het is minder indrukwekkend en het prijskaartje voor het Forum is begroot op 70/80 miljoen euro. Dat is een heel stuk minder dan de Markthal van Rotterdam. Logisch dat het minder tot de verbeelding spreekt. Het moet een cultuurhuis worden.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 14:58:54 #56
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_145126753
Ik vind het een mooi initiatief en een mooi pand :)
Hoop dat het goed gaat lopen, denk dat er best animo is voor duurder eten (grootste kritiekpunt als ik het zo hoor om me heen), mits vers en van goede kwaliteit.

Ik kom regelmatig in Zürich in een dergelijk iets, dat loopt als een tierelier en is super gezellig, zowel de winkeltjes als de restaurants en barretjes. Dit ondanks dat Zwitsers nou niet bepaald bekend staan als feestbeesten ;) http://markthalle.im-viadukt.ch



Denk dat dat met goeie standhouders en winkeltjes in Rotterdam en met de Rotterdammers die er gaan komen wel goed moet komen *O*

Ik ga er over paar weekjes eens heen als de ergste toeristische drukte voorbij is

[ Bericht 2% gewijzigd door Molo op 02-10-2014 15:17:22 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_145127070
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:30 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Puntenslijper heb ik ook al gehoord.
Ik had de vreetmagneet gehoord :)
Ik hoop van het weekend ook even te kunnen kijeken
pi_145128210
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 19:27 schreef Mord_Sith het volgende:
Ben je er vandaag geweest Iwanius?
Wel heel erg druk zeker?
:N gisteren(gezien je vraag) niet dus. Wel vandaag zoals je hieronder kunt lezen.

Je had het ook kunnen zien omdat ik al eerder aangaf niet tegaan en.... de foto's(check afbeelding url) komen niet uit mijn eigen foto-album zoals ik normaliter altijd wel doe als het mijn eigen geschoten werk is. :s)


Review Rotterdamse Markthal 2014.

Daar ik bewust weggebleven ben tijdens de opening,was ik toch wel benieuwd naar deze nieuwe Markthal alias de "koopboog" Met name of het naast het kolosale bouwwerk dat het toch is, kon wedijveren met bijvoorbeeld andere Europese steden zoals Barcelona en waar men niet alleen doorsnee producten verkoopt maar ook hele aparte. Of tewel; Is het een plek is waar je graag komt om je boodschappen te doen en eventueel aparte producten en ingredienten tegen te komen die je normaliter niet ergens anders zou kunnen krijgen.

Vind je in de nieuwe Markthal producten/ingredienten die je alleen maar daar zou kunnen krijgen?

:N Je vindt in de nieuwe Markthal alles wat je ergens anders in Rotterdam of daarbuiten ook kan krijgen. Enige voordeel wat je hebt is het "alles onder 1 kap principe."

Is het de moeite waard van een bezoek,even los van het argitectonische gebeuren?

:Y

Wat maakt de Markthal op culinair gebied dan zo bijzonder?M.a.w voor welke stand zou je alleen al naar de nieuwe Markthal komen?



(Gelijk bij binnenkomst via de hoofdingang aan je rechterhand!)












Wat is nog meer een stand die je bezocht moet hebben qua lekkernijen?








en voor de liefhebbers van zoetigheid en finesse!





Is het waar dat er een Albert Heijn in de Markthal zit en is dat op de begane grond waar je binnenkomt?


:N De Albert Heijn zit een etage lager te samen met de Gal & Gal en net boven de parkeergarage als je daar vandaar omhoog komt naar de begane grond. Je ziet de opening met de roltrappen van zelf wel als je een beetje naar het midden van de Markthal loopt bij binnenkomst via de hoofdingang.



Betaal je nou zoveel meer voor je boodschappen in de nieuwe Markthal dan wanneer je de oude Markt (buiten) zou bezoeken en gaat die laatste weg?

Dat is afhankelijk van wat je neemt. Fruit en alles wat ermee samenhangt (groenten) is net zo duur als buiten de nieuwe Markthal. Soms zelfs duurder! Brood,deeg en zelfs vleeswaren kunnen soms 1/3 van de prijs schelen als je die buiten de nieuwe Markthal haalt.

Nee, de oude markt die blijft volgens zegge gewoon naast de nieuwe Markthal bestaan. Maar nu met de komende wintermaanden zal het op de oude Markt akelig leeg worden met de nieuwe Markt er zo pal naast.

Wie heeft eigenlijk de meest kitscherige "over the top"stand in de nieuwe Markthal?


(De Turken)


Is er bewaking in de nieuwe Markthal?

Ja,beveiligers lopen er rond en bij elke stand/straat hangen van die zwarte bolletjes die alles in de gaten houden.

Wat is er van waar dat je ook op een boventerras kunt relaxen als bezoeker?


Nou...er zijn enkele plekken ( op 1 hand te tellen) waar je inderdaad even kunt zitten en desgewensd wat je gekocht hebt kunt nuttigen maar overall kun je niet spreken van een echt dakterras omdat de meeste plekken op de daken versiert zijn met allerlei groen ter decoratie zoals te zien op onderstaande foto.



Zijn alle ruimtes verhuurd aan ondernemers in de Markhal en geldt dit ook voor de appartementen?

:N Er zijn nog ruimtes die te huur staan in de nieuwe Markthal maar dat zijn er echt op 1 hand te tellen. Wel is het zo dat ondanks de opening bijvoorbeeld sommige ruimtes nog opgeleverd moeten worden zoals te zien in onderstaande foto. :')





Goed,Heb je een visueel overzicht van alle stands en hun producten in de nieuwe Markthal?

:Y Uiteraard!

Rotterdamse Markthal Inside 2014.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2014 19:45:28 ]
  donderdag 2 oktober 2014 @ 16:26:35 #59
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_145129199
Leuk verslag Iwanius, kan nu nog moeilijker wachten, ik ga volgende week zaterdag even kijken, is het qua drukte een beetje te doen?
Hoeveel tijd heb je nodig om alles een beetje goed te zien?

Ik heb al een aantal stands gezien waar ik zeker ga kijken.


Die Pinchos weet de prijzen ook wel zeg.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  donderdag 2 oktober 2014 @ 16:40:11 #60
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_145129602
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:26 schreef Curiosity het volgende:
Die Pinchos weet de prijzen ook wel zeg.
Ja dit :o
Viel me direct op, beetje te gortig :N
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_145129629
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:26 schreef Curiosity het volgende:
Leuk verslag Iwanius, kan nu nog moeilijker wachten, ik ga volgende week zaterdag even kijken, is het qua drukte een beetje te doen?
Hoeveel tijd heb je nodig om alles een beetje goed te zien?

Ik heb al een aantal stands gezien waar ik zeker ga kijken.

Die Pinchos weet de prijzen ook wel zeg.
Kom vroeg als je in alle rust wilt lopen en dan praten we vanaf 10:00 uur in de ochtend. Dan al zijn er al redelijk veel mensen aanwezig maar is het te doen. Houdt er rekening mee naarmate de tijd voortschrijdt en mensen dus van hun werk of uit bed komen :') richting de nieuwe Markt zullen gaan en het dan nog drukker zal zijn.

Ik denk zelf dat de piek zo na 17:00 uur is, als iedereen dus van werk of school komt en boodschappen zal willen doen. 1 voordeel: Studenten/scholierenvolk dat meestal Albert Heijn e.d. bevolkt zul je daar minder snel aantreffen. Tenzij ze een ijsje bij de ijssalon gaan halen of een frietje bij Ladage (ja,die zit er ook!)

Ik heb mijn foto's zo gerangschikt van volgorde van binnenkomst. Dus van voren naar achteren. Houdt met name rechts aan (de kant waar 21 Pinchos zit want daar zitten de leukste stands met het lekkerst en doe alsof je in een supermarkt in zo een gangpad loopt, waar zowel rechts als links je kan kijken waar wat is.

Op een bepaalt moment kom je uit waar in het midden die tassenstand staat vd Markthal en vervolg je weg gewoon en kom je nog meer stands tegen. Oh ja,vergeet niet als je het leuk vindt bij die tassenstand zo een proef strippenkaart op te halen waarmee je overal kunt proeven voor 1 euro danwel iets meekrijgen. Ik heb het aan mij voorbij laten gaan want...kende het concept en wat ik zou krijgen en...had al mijn armen vol met goodybags. (dankzij bekenden)

Daarna vervolg je gewoon je weg tot je bij de achterkant uitkomt (vrij kaal i.v.g met de voorkant) en dan maak je gewoon een U turn (links) naar het andere gangpad en dan kom je meer stands tegen waarna je uiteindelijk weer uitkomt bij een olijvenbar en wederom de voorkant waar je eerst begon. Pak'm beet als je alles wilt zien en proeven: 1,5 uur tops!

Als laatste: Als je even een overzicht wilt hebben van de ingang van de Markthal,bij naar ik meen de stand van de olijven omhoog lopen en:




Pas op! met die "1 euro" proefstrippenkaart!

Het kost je geld en ook al lijkt die ene euro waarmee men adverteert een koopje, ik heb intussen gezien dat men vaak echt het minimale geeft voor een euro en dan voel jij je eigenijk bekocht.
Of men heeft het niet en dan heb je pech gehad. Eigenlijk kun je met gemak zeggen dat men die strippenkaart heeft ingevoerd om je sowieso naar hun stand te lokken en dat je daar aangekomen een duurder product koopt dan waarmee men schermt voor 1 euro.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2014 17:19:38 ]
  donderdag 2 oktober 2014 @ 17:00:58 #62
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_145130286
Leuk die review, heb je goed gedaan. ^O^

Als ik in de buurt ben ga ik zeker eens langs om wat te kijken en te eten, en uiteraard wat ideeen op te doen. Prachtig ontworpen vind, ben benieuwd hoe het zal zijn daar te wonen met een horizontaal raam. ;)
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
pi_145130823
leuk geval, was gisteren bij de opening maar ben maar weggegaan voor half 5, omdat er tienduizend mensen klaar stonden om het gebouw te bestormen...

ik wou dat utrecht het lef had zulke dingen te bouwen, hier is het altijd net niet. rotterdam doet het gewoon.
pi_145130932
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 17:14 schreef pokkerdepok het volgende:
leuk geval, was gisteren bij de opening maar ben maar weggegaan voor half 5, omdat er tienduizend mensen klaar stonden om het gebouw te bestormen...

ik wou dat utrecht het lef had zulke dingen te bouwen, hier is het altijd net niet. rotterdam doet het gewoon.
Utrecht is druk bezig met het station en Hoog Catherijne. Het meedere-eeuwen-project ;)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_145131064
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 17:17 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Utrecht is druk bezig met het station en Hoog Catherijne. Het meedere-eeuwen-project ;)
ja wel leuk maar is het gewaagde, vooruistrevende architectuur? nee. de stationshal is leuk maar daar plakken ze dan weer een soort golfplaten dak op (en vergelijk het met het neiuwe rotterdamse station, dat is het verschil tussen een schoenendoos en een design kistje) , het stadskantoor is nou ook niet bepaald nog nooit vertoond, het muziekpaleis is zo lelijk als de nacht, en de toffe ontwerpen voor het jaarbeursplein zijn alweer gesneuveld en vervangen door middelmaat ontwerpen.... trieste boel hier.
pi_145131130
en ja, dat duurt nog wel een eeuw, lol.
pi_145132408
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 14:39 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Het is minder indrukwekkend en het prijskaartje voor het Forum is begroot op 70/80 miljoen euro. Dat is een heel stuk minder dan de Markthal van Rotterdam. Logisch dat het minder tot de verbeelding spreekt. Het moet een cultuurhuis worden.
Volgens mij moest er op die plek iets gebouwd worden, en is er toen maar een bestemming bij verzonnen. Bij dit ding in Rotterdam hebben ze tenminste iets gebouwd waarvoor geen gedragsverandering bij de bevolking voor nodig is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 18:35:44 #68
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_145133299
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:36 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Dat gaat hem worden!
Nee hoor, dat ding heet gewoon markthal. Prima naam.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 18:39:37 #69
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_145133431
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 18:35 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Nee hoor, dat ding heet gewoon markthal. Prima naam.
De Erasmusbrug heet ook de zwaan...
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
  donderdag 2 oktober 2014 @ 18:41:17 #70
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_145133491
Nee hoor, die heet Erasmusbrug.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 18:43:00 #71
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_145133559
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 18:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Volgens mij moest er op die plek iets gebouwd worden, en is er toen maar een bestemming bij verzonnen. Bij dit ding in Rotterdam hebben ze tenminste iets gebouwd waarvoor geen gedragsverandering bij de bevolking voor nodig is.
Ze gaan een nieuw filmhuis, bibliotheek, museum voor oudheid en andere culturele voorzieningen in het Forum plaatsen. Ze mikken op 300.000 bezoekers per jaar. Ik ben benieuwd of het een beetje gaat aanslaan, maar goed, het wordt pas in 2017 opgeleverd.
pi_145134204
quote:
14s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 18:43 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ze gaan een nieuw filmhuis, bibliotheek, museum voor oudheid en andere culturele voorzieningen in het Forum plaatsen. Ze mikken op 300.000 bezoekers per jaar. Ik ben benieuwd of het een beetje gaat aanslaan, maar goed, het wordt pas in 2017 opgeleverd.
Ik heb een paar geleden de plannen doorgelezen, ik vond ze nogal gekunsteld. Het stadsarchief moest er toen ook nog bij in geloof ik en dat werd dan allemaal dichtgeluld met overdrachtelijk woordgebruik.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 19:18:59 #73
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_145135142
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 18:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik heb een paar geleden de plannen doorgelezen, ik vond ze nogal gekunsteld. Het stadsarchief moest er toen ook nog bij in geloof ik en dat werd dan allemaal dichtgeluld met overdrachtelijk woordgebruik.
Een nieuwe bibliotheek slaat natuurlijk makkelijk aan in een studentenstad als Groningen. Ruimte om te studeren. En men wil natuurlijk hip overkomen in Groningen gezien de wel heel jonge bevolking. Klaarblijkelijk hoort een cultuurhuis daarbij. Wat voor Groningen ook een probleem is die grote uitstroom aan studenten. Mooie stad, maar te weinig werkgelegenheid. Het blijft dus echt een studentenstad optima forma. Tilburg is ook een studentenstad, maar wel spuuglelijk. Ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar Tilburg zou eigenlijk helemaal met de grond gelijk gemaakt moeten worden en vanaf 0 opgebouwd moeten worden. Zit gewoon geen logica in. Mensen die bekend zijn met die stad weten wat ik bedoel.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 19:33:27 #74
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_145135688
quote:
2s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:40 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Kom vroeg als je in alle rust wilt lopen en dan praten we vanaf 10:00 uur in de ochtend. Dan al zijn er al redelijk veel mensen aanwezig maar is het te doen. Houdt er rekening mee naarmate de tijd voortschrijdt en mensen dus van hun werk of uit bed komen :') richting de nieuwe Markt zullen gaan en het dan nog drukker zal zijn.

Ik denk zelf dat de piek zo na 17:00 uur is, als iedereen dus van werk of school komt en boodschappen zal willen doen. 1 voordeel: Studenten/scholierenvolk dat meestal Albert Heijn e.d. bevolkt zul je daar minder snel aantreffen. Tenzij ze een ijsje bij de ijssalon gaan halen of een frietje bij Ladage (ja,die zit er ook!)

Ik heb mijn foto's zo gerangschikt van volgorde van binnenkomst. Dus van voren naar achteren. Houdt met name rechts aan (de kant waar 21 Pinchos zit want daar zitten de leukste stands met het lekkerst en doe alsof je in een supermarkt in zo een gangpad loopt, waar zowel rechts als links je kan kijken waar wat is.

Op een bepaalt moment kom je uit waar in het midden die tassenstand staat vd Markthal en vervolg je weg gewoon en kom je nog meer stands tegen. Oh ja,vergeet niet als je het leuk vindt bij die tassenstand zo een proef strippenkaart op te halen waarmee je overal kunt proeven voor 1 euro danwel iets meekrijgen. Ik heb het aan mij voorbij laten gaan want...kende het concept en wat ik zou krijgen en...had al mijn armen vol met goodybags. (dankzij bekenden)

Daarna vervolg je gewoon je weg tot je bij de achterkant uitkomt (vrij kaal i.v.g met de voorkant) en dan maak je gewoon een U turn (links) naar het andere gangpad en dan kom je meer stands tegen waarna je uiteindelijk weer uitkomt bij een olijvenbar en wederom de voorkant waar je eerst begon. Pak'm beet als je alles wilt zien en proeven: 1,5 uur tops!

Als laatste: Als je even een overzicht wilt hebben van de ingang van de Markthal,bij naar ik meen de stand van de olijven omhoog lopen en:

[ afbeelding ]

Pas op! met die "1 euro" proefstrippenkaart!

Het kost je geld en ook al lijkt die ene euro waarmee men adverteert een koopje, ik heb intussen gezien dat men vaak echt het minimale geeft voor een euro en dan voel jij je eigenijk bekocht.
Of men heeft het niet en dan heb je pech gehad. Eigenlijk kun je met gemak zeggen dat men die strippenkaart heeft ingevoerd om je sowieso naar hun stand te lokken en dat je daar aangekomen een duurder product koopt dan waarmee men schermt voor 1 euro.
Oké, bedankt voor je aanvulling.
Dat van die strippenkaart vond ik wel een leuk idee, daar wacht ik maar mee. Maar dat is waarschijnlijk alleen voor de beginperiode.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_145161032
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 20:41 schreef RobinOok het volgende:
Ik word (als Rotterdamse) steeds enthousiaster hoe meer ik erover hoor, welke winkels er zitten. Treuren Schmidt, Wah Nam Hong, Rungis, Koppert Cress, om er maar een paar te noemen. Die laatste twee, daar kon je als particulier nooit terecht, die anderen zaten verspreid over de stad. Zoals ik het nu zie denk ik dat ik het wel de moeite waard ga vinden om daar regelmatig mijn boodschappen te gaan doen.

De gewone markt vond ik toch minder de moeite waard, daar kwam ik eigenlijk alleen om ongepelde Hollandse garnalen te halen.

Nu nog even uitvogelen wat de beste tijd is....
Net ervan terug (zit in de bus), het was nog steeds errrrg druk. Koppert heb ik niet kunnen vinden (ook niet op het plattegrondje), maar Treuren, Schmidt Zeevis en Rungis zitten bij elkaar in het beste blokje van de markt! Zeker Rungis, echt waanzinnig dat ik daar nu als particulier spul kan kopen op een halfuurtje met de bus bij mijn huis vandaan. Fantastisch assortiment: zeewieren die ik niet kende en verse wasabiwortel en nog veel meer! Toffe ondernemers ook in dat blok, superveel warenkennis natuurlijk.
Tevens een zeer puike en goed gesorteerde paddestoelenkraam met variëteiten die ik in Nederland nooit eerder te koop heb gezien.
Niet alles is geweldig hoor, ik vind de door Iwanius genoemde kaashandel (Cheese & More) volkomen prut. Iets als DeliFrance erin is ook gewoon jammer. En op de benedenvloer inderdaad erg weinig plekken om te zitten!
En bij een flink aantal kramen voelde je de onwennigheid nog, maar dat is logisch - het is nog zo nieuw!

Later meer, want telefoon is vrijwel leeg en ben nog onderweg :)

[ Bericht 2% gewijzigd door minilot op 03-10-2014 18:04:28 ]
Let me see you stripped down to the bone
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')