abonnement Unibet Coolblue
pi_145098089
Welkom in het topic voor vragen en discussie over Google Adsense en aanverwante services en diensten.

Google Adsense is een internet-advertentiemakelaar, eigendom van Google. De dienst biedt webmasters de mogelijkheid geld te verdienen met hun website door relevante advertenties op de website te plaatsen. Tot de mogelijke advertentieformaten behoren banners, tekstuele links en zoekvensters. De webmaster krijgt telkens een geldbedrag (enkele eurocenten tot tientallen euro's) wanneer een bezoeker de link naar de andere website volgt.
Google Adsense is afhankelijk van Google Adwords, dat bedrijven in staat stelt hun advertenties via het AdSense-netwerk te verspreiden.

:7 Hét IRC-kanaal

- IRC AdSense kanaal

:7 Handige sites

- Webmaster World

:7 Handige relevante reeksen op Fok!

- Topicreeks: Google Adsense
- Topicreeks: Algemeen Wordpress topic
- Topicreeks: HTML, CSS, JS voor dummies
- Topicreeks: PHP/(My)SQL voor dummies
- Topicreeks: Javascript voor dummies

:7 Interessante artikelen

- What is SEO? Aanrader voor basisbegrippen en dergelijke!
- http://www.webpublishingb(...)ee-online-dating.htm
- http://www.webpublishingb(...)ner-markus-frind.htm
Heb je een interessant artikel? Geef dit door aan JortK! of de TS

Deze OP staat hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Google_Adsense_%26_dergelijke
met dank aan JortK

Ons uit eindelijke doel


Deze OP staat hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Google_Adsense_%26_dergelijke
met dank aan JortK

Dit is niet het show-hier-je-analytics-stats-of-hoe-snel-is-mijn-website-geindexeerd-topic..

DIG / Google AdSense & dergelijke #96 Money on my mind! <--- het vorige deel
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_145098097
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:55 schreef Razor21 het volgende:
Misschien leuk om het nieuwe topic uit te breiden. Weet niet of jullie dat wat lijkt? Met de volgende onderwerpen desnoods:

- Adsense / en inkomsten etc
- SEO vragen
- Eventueel sitechecks

Dan hebben we 1 groot topic reeks voor alle site gerelateerde vragen en zaken.
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_145098176
Vraagje, ik zie regelmatig dit soort screenshots opduiken:




of dit:


Iemand enig idee welk programma ze hier gebruiken? De laatste lijkt op ranktracker maar is het volgens mij niet...
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_145100683
quote:
2s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:47 schreef RanTheMan het volgende:
Vraagje, ik zie regelmatig dit soort screenshots opduiken:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

of dit:
[ afbeelding ]

Iemand enig idee welk programma ze hier gebruiken? De laatste lijkt op ranktracker maar is het volgens mij niet...
Mijn trials zijn voorbij maar zou het niet http://moz.com of https://ahrefs.com statistieken kunnen zijn? Zijn beide wel grote spelers dus kan dat het wellicht zijn?

quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:55 schreef Razor21 het volgende:
Misschien leuk om het nieuwe topic uit te breiden. Weet niet of jullie dat wat lijkt? Met de volgende onderwerpen desnoods:

- Adsense / en inkomsten etc
- SEO vragen
- Eventueel sitechecks

Dan hebben we 1 groot topic reeks voor alle site gerelateerde vragen en zaken.
Wordt dit topic daar nu eigenlijk officieus niet al voor gebruikt?
- Met zuidelijke groet -
pi_145101160
Ik ben sowieso voor. Er was een webmastertopic, maar dat is (een aantal keren) een stille dood gestorven.
pi_145104634
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:08 schreef Thvd het volgende:
Deze vraag gaat niet over adsense, maar aangezien hier de personen zitten met de grote websites, vraag ik het hier.

Ik heb bij Neostrada een zogenaamde 'cloudserver' (volgens mij gewoon een VPS).

1 vCPU/VM
1024 MB

Daar staan enkele websites op:

• Totaal zo'n 2500 bezoekers per dag.
• Gewoon wordpress: html, css, wat javascript/jquery en php.
• Geen plaatjes of filmpjes.
• Ik gebruik servercaching.
• Pieken van 30-35 bezoekers tegelijk volgens Google Analytics.
• Maandelijks zo'n 20 gb bandbreedteverbruik, dus per dag minder dan die 1024 mb aan geheugen in mijn cloudserver.

Omdat ik niets van webservers weet, heb ik ook c-panel afgenomen. Het beheer doet Neostrada dan.

Af en toe crasht de server echter opeens. Daar kom ik soms pas na enkele uren achter, wat natuurlijk niet echt prettig is en waardoor ik inkomsten misloop. Herstarten et cetera en dan doet hij het weer.

Contact met Neostrada: 'Je server gaat out of memory', wellicht door bruteforce-aanvallen op mijn Wordpress. Ik heb wordpress beveiligd met iThemes Security die ook bruteforce tegengaat, dus het lijkt mij sterk.

Nu willen ze me gaan upgraden naar een hogere server, om te kijken of het is opgelost. Ja, prima, maar dat kost mij uiteindelijk natuurlijk weer extra geld.

Ik betaal nu 240 euro per jaar, dus die 120 euro extra op jaarbasis is niet erg als het echt nodig is, maar dat betwijfel ik dus. Ik weet dat hosts vaak bezig zijn met overselling en ik heb niet het idee dat mijn websites zo zwaar zijn dat ze een snellere server nodig hebben.

Heb ik voor bovenstaande websites echt een snellere server nodig met meer geheugen? Wie kan daar iets zinnigs over zeggen?
Bij Neostrada hebben ze veel praatjes maar goede oplossingen zijn ze te beroerd voor. Ik ga er weg, in een jaar tijd zeker 15 keer momenten gehad dat de cloudserver het verkeer niet aan kon terwijl er maar twee a driemaal echt een serieus grote piek was. Ik ben al bezig met hostnet, die bieden de mogelijkheid om capaciteit omhoog te schalen bij pieken en alleen het verbruik bij een piek krijg je extra in rekening.
pi_145111350
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 20:40 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Bij Neostrada hebben ze veel praatjes maar goede oplossingen zijn ze te beroerd voor. Ik ga er weg, in een jaar tijd zeker 15 keer momenten gehad dat de cloudserver het verkeer niet aan kon terwijl er maar twee a driemaal echt een serieus grote piek was. Ik ben al bezig met hostnet, die bieden de mogelijkheid om capaciteit omhoog te schalen bij pieken en alleen het verbruik bij een piek krijg je extra in rekening.
Ik ben te spreken over de goede prijzen en snelle klantenservice.

Ik merk enkel dat ze inderdaad niet echt met oplossingen komen. Ik heb eerder al 10x problemen gehad met de snelheid van de website en dan zou ik maar moeten opschalen (heb ik de eerste keer dus ook gedaan, van shared naar VPS/cloudserver), maar echte oplossingen zijn er inderdaad niet. Ik ben extra omzet aan het genereren voor Neostrada, maar of het mijn probleem gaat oplossen weet men niet (en weet ik ook niet, ook omdat de server opeens 'out of memory' gaat, zonder dat ik überhaupt een piek in verkeer zie, soms 2x per week, soms een maand niet).

Als ik een cloudserver heb en daar een pakket bij pak met managed hosting, dan verwacht ik niet dat ik zelf constant in de gaten moet houden of mijn server offline is. Dat kan ik toch wel verwachten als ik daarvoor betaal, toch?

Sowieso vraag ik me af waarom die dingen niet automatisch herstarten als ze offline zijn...

Overigens heb ik met hostnet ook niet de beste ervaringen qua hosting. Veel downtime (onder meer door ddos), terwijl ze 99,9% uptime beloven.
pi_145111933
Flexwebhosting mensen, flexweb, nimmer problemen en online chat voor hulp, ideaal
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_145112122
Out of memory = simpelweg te kort aan geheugen.

cPanel met 1GB geheugen vraagt ook om problemen.
pi_145112176
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 23:07 schreef RanTheMan het volgende:
Flexwebhosting mensen, flexweb, nimmer problemen en online chat voor hulp, ideaal
Eerder wilde ik niet overstappen, maar er is haast elke maand wel íets. Ik heb al een aantal keren mijn geld voor die maand teruggekregen, maar daar heb ik niets aan. Ik wil gewoon stabiele hosting.

Met die snelheidsproblemen trouwens, werkte alles altijd prima. Geen enkele problemen en er veranderde niets/weinig aan mijn kant. Opeens gewoon dagen achter elkaar laadtijden van 20 seconden per pagina. Ja, ik moest upgraden vond Neostrada toen :')

quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 23:11 schreef xaban06 het volgende:
Out of memory = simpelweg te kort aan geheugen.

cPanel met 1GB geheugen vraagt ook om problemen.
Heeft cPanel dan zoveel geheugen nodig?

Ja, ik weet wat 'out of memory' inhoudt, maar ik heb dat 1) zelf niet gezien, maar gehoord van neostrada en 2) ik weet dat hosts graag oversellen.

Voordat ik upgrade en toch weer 120 euro's per jaar extra kwijt ben, wil ik wel weten of dat zin heeft of dat ze me wat op de mouw spelden omdat ik er geen verstand van heb.
pi_145112401
Je mag ook wel bij mij hosten, als tegenprestatie wil ik een link :P
pi_145112660
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 23:16 schreef xaban06 het volgende:
Je mag ook wel bij mij hosten, als tegenprestatie wil ik een link :P
Dat is heel vriendelijk van je, maar ik heb nog nooit 'betaalde' links aangenomen en ben ook niet van plan om dat nu te doen ;)
pi_145116782
@Thvd, ik zal binnen enkele dagen verhuizen naar https://www.hostnet.nl/cloud/hostnet-cloud en het is niet snel besloten maar wel goed overwogen. Het automatisch tijdelijk opschalen zou nieuw zijn bij hun en het zou mijn probleem ook kunnen oplossen.
pi_145117050
Bij Cloud providers is meestal I/O de bottleneck. Ik zou de I/O even stress testen.
pi_145117468
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 08:49 schreef xaban06 het volgende:
Bij Cloud providers is meestal I/O de bottleneck. Ik zou de I/O even stress testen.
Het zegt me niks :)
pi_145123953
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:12 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Het zegt me niks :)
Uit ervaring weet ik dat er bij cloud aanbieders bijna altijd voldoende CPU + geheugen is, maar de storage gedeeld wordt door tig klanten, wat dus de bottleneck vormt. Wanneer de storage traag is, is alles traag ongeacht of je nou een snelle CPU en ruim geheugen tot je beschikking hebt.
pi_145125767
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:18 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Uit ervaring weet ik dat er bij cloud aanbieders bijna altijd voldoende CPU + geheugen is, maar de storage gedeeld wordt door tig klanten, wat dus de bottleneck vormt. Wanneer de storage traag is, is alles traag ongeacht of je nou een snelle CPU en ruim geheugen tot je beschikking hebt.
Wat is de storage? De harddisk?

CPU is inderdaad meer dan snel genoeg in mijn geval: ik gebruik maar 10% gemiddeld.

Neostrada heeft mij trouwens nu voor twee maanden kosteloos een hogere cloudserver gegeven om te kijken of dat het probleem oplost. Dat is dan wel weer netjes.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 08:26:38 #18
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_145146885
quote:
2s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:47 schreef RanTheMan het volgende:
Vraagje, ik zie regelmatig dit soort screenshots opduiken:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

of dit:
[ afbeelding ]

Iemand enig idee welk programma ze hier gebruiken? De laatste lijkt op ranktracker maar is het volgens mij niet...
Dat is SEMRush :)
pi_145147989
quote:
2s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:47 schreef RanTheMan het volgende:
of dit:
[ afbeelding ]

Iemand enig idee welk programma ze hier gebruiken? De laatste lijkt op ranktracker maar is het volgens mij niet...
http://serpbook.com gebuik ik zelf ook, erg fijn!
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 10:44:58 #20
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_145150357
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:44 schreef JortK het volgende:
Iemand op zoek naar een portie motivatie?

Nederlandse twintiger verpatst spelletjessite
3 miljoen unieke bezoekers per maand en dat levert dan ettelijke miljoenen op. Ik mag hopen dat ik mijn websites ooit verkocht krijg voor zoveel geld.

Het motiveert in elk geval wel ja...
pi_145151144
Toch heb ik het gevoel dat die Spele.nl allemaal wel een beetje klaar is. Zou hij niet veel meer geld ervoor hebben kunnen krijgen als hij het een paar jaren eerder verkocht had?
- Met zuidelijke groet -
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 12:02:23 #23
131603 Afwazig
Serious business
pi_145151320
Sowieso is dat spele.nl toch eigenlijk gewoon een soort startpagina voor browsergames? De games zelf zijn van derde partijen toch? Of maken ze echt alle games zelf?
pi_145151824
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:02 schreef Afwazig het volgende:
Sowieso is dat spele.nl toch eigenlijk gewoon een soort startpagina voor browsergames? De games zelf zijn van derde partijen toch? Of maken ze echt alle games zelf?
Klopt inderdaad, maar ik vermoed dat hij licenties heeft gekocht om de spellen op de website te zetten. Anders is het wel heel erg risicovol...
pi_145153076
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:44 schreef JortK het volgende:
Iemand op zoek naar een portie motivatie?

Nederlandse twintiger verpatst spelletjessite
Met alle respect maar met zo'n domeinnaam super simpel of course. Zelfde als www.telefoon.nl of www.spelletjes.nl etc. Vind dat niet heel bijzonder ofzo. Lucky dat hij hem kon registreren destijds.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 13:03:27 #26
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_145153174
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:59 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Met alle respect maar met zo'n domeinnaam super simpel of course. Zelfde als www.telefoon.nl of www.spelletjes.nl etc. Vind dat niet heel bijzonder ofzo. Lucky dat hij hem kon registreren destijds.
Dat is toch wel kort door de bocht. Domeinnaam is 1, uitbouwen is 2.

Mooi voorbeeld: Ik heb in het begin juridische.info gehad, maar nooit wat mee gedaan. Als ik nu na al die jaren nog eens terugkijk had ik daar toch een mooi project van kunnen maken :)
pi_145153303
Vind ik niet. Uitbouwen is super simpel, eventueel uit te besteden, zeker met zulke super generieke namen.
pi_145157508
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 14:21 schreef Thvd het volgende:

[..]

Wat is de storage? De harddisk?

CPU is inderdaad meer dan snel genoeg in mijn geval: ik gebruik maar 10% gemiddeld.

Neostrada heeft mij trouwens nu voor twee maanden kosteloos een hogere cloudserver gegeven om te kijken of dat het probleem oplost. Dat is dan wel weer netjes.
De harddisk inderdaad. Dit onderdeel is namelijk altijd een shared storage omgeving.
pi_145157635
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:08 schreef Poepz0r het volgende:
Vind ik niet. Uitbouwen is super simpel, eventueel uit te besteden, zeker met zulke super generieke namen.
Een domeinnaam helpt zeker wel mee, maar je zult toch echt wel hard moeten werken om er zo'n groot succes van te maken. Er zijn ook voldoende mensen met goede domeinnamen die er geen groot succes van hebben gemaakt.

Daarnaast, als het zo simpel is: waarom koop je dan niet voor een paar duizend euro een goede naam en zet je daar een mannetje op om het een succes te maken?
pi_145157661
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:43 schreef Thvd het volgende:

[..]

Een domeinnaam helpt zeker wel mee, maar je zult toch echt wel hard moeten werken om er zo'n groot succes van te maken. Er zijn ook voldoende mensen met goede domeinnamen die er geen groot succes van hebben gemaakt.

Daarnaast, als het zo simpel is: waarom koop je dan niet voor een paar duizend euro een goede naam en zet je daar een mannetje op om het een succes te maken?
Dit soort generieke namen kosten wel wat meer dan een paar duizend helaas ;) Als je van een domein zoals spijkerbroeken.nl of iets soortgelijks geen succes kan maken dan doe je het verkeerd. Het is de meest simpele manier namelijk.
pi_145158718
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:44 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dit soort generieke namen kosten wel wat meer dan een paar duizend helaas ;) Als je van een domein zoals spijkerbroeken.nl of iets soortgelijks geen succes kan maken dan doe je het verkeerd. Het is de meest simpele manier namelijk.
Maar als je van een domein zoals spijkerbroeken.nl een succes kunt maken, moet dat ook kunnen met spijkerbroekenwinkel.nl.

Ik denk echt dat zelfs met die namen, het niet gemakkelijk is om een succesverhaal te creëren. Het blijft keihard werken.

Om spele.nl maar als voorbeeld te nemen:
• Geen topnaam: wat is 'spele'? Het is een verkeerd gespelde vorm van spelen of spel.
• Je zit met kosten van het aanschaffen van een licentie op de spellen (doe je dat niet, dan speel je 'hoog spel' (ja, haha ;) )
• Je moet waarschijnlijk flinke servers hebben draaien;
• De mensen moeten naar jouw website komen en niet naar een van de 20.000 andere spelletjeswebsites op het web.
pi_145158888
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:29 schreef Thvd het volgende:

[..]

Maar als je van een domein zoals spijkerbroeken.nl een succes kunt maken, moet dat ook kunnen met spijkerbroekenwinkel.nl.

Ik denk echt dat zelfs met die namen, het niet gemakkelijk is om een succesverhaal te creëren. Het blijft keihard werken.

Om spele.nl maar als voorbeeld te nemen:
• Geen topnaam: wat is 'spele'? Het is een verkeerd gespelde vorm van spelen of spel.
• Je zit met kosten van het aanschaffen van een licentie op de spellen (doe je dat niet, dan speel je 'hoog spel' (ja, haha ;) )
• Je moet waarschijnlijk flinke servers hebben draaien;
• De mensen moeten naar jouw website komen en niet naar een van de 20.000 andere spelletjeswebsites op het web.
Kinderen tikken vaak spele in ipv spelen dus dat is niet gek

Kosten van de spellen kwamen pas veel later. In het begin van Spele.nl pakte hij gewoon de linkjes van een Duitse gamewebsite (freeware). Servers kwamen ook pas veel later. Al met al prima verkoop trouwens.
pi_145159175
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:35 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Kinderen tikken vaak spele in ipv spelen dus dat is niet gek

Kosten van de spellen kwamen pas veel later. In het begin van Spele.nl pakte hij gewoon de linkjes van een Duitse gamewebsite (freeware). Servers kwamen ook pas veel later. Al met al prima verkoop trouwens.
Inderdaad, ik wens het jullie allemaal (en mezelf) toe om er met zo'n knaller uit te stappen :)
pi_145163057
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:35 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Kinderen tikken vaak spele in ipv spelen dus dat is niet gek

Kosten van de spellen kwamen pas veel later. In het begin van Spele.nl pakte hij gewoon de linkjes van een Duitse gamewebsite (freeware). Servers kwamen ook pas veel later. Al met al prima verkoop trouwens.
Hoe kom je aan deze info? Nieuws/opiniebericht? Heb wel interesse. :)
pi_145258940
Nou ja, voor nu is het allemaal toch een stukje minder relevant als in de begindagen van het internet. Iedereen kan nu iets starten, vroeger was het een stukje ingewikkelder wat je concurrentie positie al snel een stuk verbeterde. Elke huisvrouw kan in een ochtend een site maken of een leuke domeinnaam kopen. Ok 99% heeft geen idee waar ze nu eigenlijk echt me bezig zijn, maar goed.. En vergeet niet dat in 2001 een domeinnaam aanzienlijk duurder was dan tegenwoordig.

Overigens is een catchy domeinnaam nog altijd wel handig. Ik heb 1 webshop met een bijzondere url, daarnaast speel ik inhoudelijk op de site verder met variaties en uitbreidingen op de domeinnaam en het levert me een bak meer direct verkeer op of SE verkeer op de domein naam op dan de sites met een domeinnaam gekozen op basis van SEO technische redenen
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_145360996
is een .nu domein eigenlijk geschikt/gebruikelijk voor een internationaal/engelstalig publiek? ik kan namelijk niks leuks vinden wat nog vrij is behalve de .nu variant. :P
..///
pi_145369771
Ik heb een website, laten we zeggen welke huizen gerelateerd is. Voorbeeld: hypotheken

Nu ben ik een tweede website aan het bouwen, ook huizen gerelateerd, maar dit keer: (ver)bouwen.

Zijn dus twee aparte sites, beide over huizen/woningen, maar toch weer 2 hele andere onderwerpen.

Ik wil dat de ene website naar de andere linked (of andersom), ligt er aan hoe goed de nieuwe site het gaat doen.

Hosten op dezelfde server en zelfde analytics/adsense account of gescheiden houden (google weet dan niet dat ik de eigenaar ben van beide sites).
  Moderator vrijdag 10 oktober 2014 @ 07:41:15 #38
42184 crew  DaMart
pi_145385404
De afgelopen dagen lijken de inkomsten steeds lager te worden, terwijl het aantal bezoekers niet echt is afgenomen. Hebben meer mensen hier last van?
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_145385506
Ik niet, CPC is vrij stabiel. Begint bij mij juist een beetje aan te trekken door meer bezoekers.
Facts don't care about your feelings
pi_145386509
Bij mij blijven bezoekers en inkomsten stabiel.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:33:02 #41
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_145386805
Mocht je echt een keer een uurtje over hebben, neem dan deze lijst eens door van Reddit. Zitten erg verhelderende vragen en antwoorden bij!

http://www.reddit.com/r/bigseo/wiki/amas
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:08:13 #42
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_145395120
Zit inmiddels na 3 maanden op 18 dollar per dag op Youtube. :)
pi_145395298
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 14:08 schreef Le_Professeur het volgende:
Zit inmiddels na 3 maanden op 18 dollar per dag op Youtube. :)
Wat voor filmpies heb je dan?
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:18:43 #44
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_145395479
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 14:08 schreef Le_Professeur het volgende:
Zit inmiddels na 3 maanden op 18 dollar per dag op Youtube. :)
Mooie aantallen ^O^
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:54:37 #45
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_145396745
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 14:13 schreef Kerol het volgende:
[..]
Wat voor filmpies heb je dan?
  Moderator vrijdag 10 oktober 2014 @ 15:02:45 #46
42184 crew  DaMart
pi_145396984
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 07:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik niet, CPC is vrij stabiel. Begint bij mij juist een beetje aan te trekken door meer bezoekers.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 09:18 schreef LeefNu het volgende:
Bij mij blijven bezoekers en inkomsten stabiel.
Het valt me op dat de inkomsten nu minder zijn dan kliks maal cpc bij mij... 1 klik met CPC van ¤ 0,13 levert ¤ 0,07 op bijvoorbeeld...

Tot begin van deze week zat daar niet zo'n verschil tussen.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_145397135
quote:
Film je dat zelf? :) Maak je die mix's ook? Vet hoor.
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 15:14:45 #48
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_145397331
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 15:07 schreef Kerol het volgende:
[..]
Film je dat zelf? :) Maak je die mix's ook? Vet hoor.
Ik maak die mixes en edits zelf, ja. Voornamelijk onbekende, free en exclusive tracks die ik opgestuurd krijg ter promotie. Die beelden zijn gewoon van bekende en onbekende festivals, hele korte previews, die ik zelf monteer.
pi_145397394
Tof! Ik volg je :). Nice ook dat het zo goed loopt ook al zijn de views niet heel hoog (~2500)

edit: oh wacht je hebt ook 30,000 filmpjes :)
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_145399018
Nice @Le_Professeur. Op naar de 100 $ p/d? :)

Bij mij is het echt shit, zie hieronder mijn cpc in de afgelopen 13 maanden, nog maar 50% van over. :(
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 16:46:39 #51
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_145400334
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 15:17 schreef Kerol het volgende:
Tof! Ik volg je :). Nice ook dat het zo goed loopt ook al zijn de views niet heel hoog (~2500)
edit: oh wacht je hebt ook 30,000 filmpjes :)
30.000? lol, 60 net. Volgende Big Room bijna klaar! :)

Het is echt akelig lastig om groot te worden, maar gelukkig komt er erg veel sneeuwbaleffect bij kijken.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 16:47:55 #52
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_145400381
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 16:10 schreef jeronald het volgende:
Nice @Le_Professeur. Op naar de 100 $ p/d? :)
Bij mij is het echt shit, zie hieronder mijn cpc in de afgelopen 13 maanden, nog maar 50% van over. :(
[ afbeelding ]
Hoe kan dat? Denk wel dat dit kanaal de potentie heeft om dat te bereiken, zonder twijfel. Zo'n 1200 subs per maand erbij.

Maar goed, we zien wel, gewoon rustig doorpakken.
pi_145400769
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 16:46 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
30.000? lol, 60 net. Volgende Big Room bijna klaar! :)
Het is echt akelig lastig om groot te worden, maar gelukkig komt er erg veel sneeuwbaleffect bij kijken.
30,000K bedoel ik. Filmpjes met 30.000 kijkers.
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 16:59:12 #54
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_145400800
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 16:58 schreef Kerol het volgende:
[..]
30,000K bedoel ik. Filmpjes met 30.000 kijkers.
Ja, maar die zijn niet monitezed helaas. Op een ander kanaal heb ik 450.000+ views op een filmpje, dat is meer de trekpleister naar dit kanaal.
pi_145404495
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 07:41 schreef DaMart het volgende:
De afgelopen dagen lijken de inkomsten steeds lager te worden, terwijl het aantal bezoekers niet echt is afgenomen. Hebben meer mensen hier last van?
Ja ook hier het geval maar Adsense is niet meer de belangrijkste bron van inkomsten voor mijn project. Overall blijft het nu stabiel met vorige maand en dat was een nieuw record.

Aanvulling, ik gebruikte voorheen hidemyass.com om anoniem te zoeken via Google om rankings te bekijken op bepaalde zoekwoorden en zoektermen maar die website lijkt niet meer te werken zoals vroeger. Heeft iemand een oplossing? Mag ook in een DM.

[ Bericht 15% gewijzigd door WebBeestje op 10-10-2014 20:20:05 ]
pi_145421551
Ik heb adsense staan op mijn site: football-rankings.com, maar het is bizar dat ik slechts 30 cent heb opgehaald met meer dan 1500 bezoekers, wat moet ik anders instellrn/anders doen? Het merendeel van mijn bezoekers komt uit Engeland, dus heeft het daar iets mee te maken?
Op zoek naar geweldige voetbalvideo's, player reviews, match rankings, etc? Bezoek dan Football-rankings.com!
Volg ons op: Twitter
pi_145421834
Heeft iemand hier ervaring met artikel linkbuilding? Ik heb nu een site gevonden waar je na credits te kopen links en artikelen kan plaatsen op blogs met een hoge da & pa,pr, maar wat is hier de meerwaarde van?

En zal google dit afstraffen? Of is dit juist de manier om hoger te ranken? En waar voldoet een goed artikel aan?

Edit:
Ik krijg aardig wat dm's, het is deze website http://bitly.com/1vUowAF

[ Bericht 18% gewijzigd door Twiveo op 11-10-2014 09:58:56 ]
pi_145422083
Dehollandster,

wat dacht je van meer ads? en juist positioneren?
pi_145422864
quote:
4s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 10:06 schreef fotostarter het volgende:
Dehollandster,

wat dacht je van meer ads? en juist positioneren?
Goed idee, maar hoe kan ik ze het beste positioneren? Welke posities zijn het beste en welk formaat levert het meest op en als een Engelse bezoeker mijn site bezoekt, zijn de advertenties dan ook w L echt in het Engels?
Op zoek naar geweldige voetbalvideo's, player reviews, match rankings, etc? Bezoek dan Football-rankings.com!
Volg ons op: Twitter
pi_145422880
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 09:09 schreef dehollandster het volgende:
Ik heb adsense staan op mijn site: football-rankings.com, maar het is bizar dat ik slechts 30 cent heb opgehaald met meer dan 1500 bezoekers, wat moet ik anders instellrn/anders doen? Het merendeel van mijn bezoekers komt uit Engeland, dus heeft het daar iets mee te maken?
1500 bezoekers per dag of per maand?
30 cent per dag of per maand?

Sowieso je ads beter positioneren.

En kijken welke pagina's worden bezocht, misschien wordt 1 specifieke pagina door 1450 bezoekers bezocht waar je toevallig geen ads hebt.
pi_145422950
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 11:05 schreef dehollandster het volgende:
[..]
Goed idee, maar hoe kan ik ze het beste positioneren? Welke posities zijn het beste en welk formaat levert het meest op en als een Engelse bezoeker mijn site bezoekt, zijn de advertenties dan ook w L echt in het Engels?
Ads van google passen zich aan.
positie, daar moet je mee testen wat goed werkt.
je hebt een responsive template, dus responsive ads kunnen helpen.

kijk na je bezoekers. resolutie, device, doelgroep e,d
het is geen kant en klare oplossing die we kunnen geven

gewoon testen dus :)
pi_145423472
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 09:09 schreef dehollandster het volgende:
Ik heb adsense staan op mijn site: football-rankings.com, maar het is bizar dat ik slechts 30 cent heb opgehaald met meer dan 1500 bezoekers, wat moet ik anders instellrn/anders doen? Het merendeel van mijn bezoekers komt uit Engeland, dus heeft het daar iets mee te maken?
Bij de mobiele weergave zou ik alvast een horizontale banner bovenaan de pagina's plaatsen. Ik kan een voorbeeld geven via DM laat maar wat weten.

Heeft iemand nog een proxysite?
pi_145424639
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 11:36 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Bij de mobiele weergave zou ik alvast een horizontale banner bovenaan de pagina's plaatsen. Ik kan een voorbeeld geven via DM laat maar wat weten.

Heeft iemand nog een proxysite?
Heel graag
Op zoek naar geweldige voetbalvideo's, player reviews, match rankings, etc? Bezoek dan Football-rankings.com!
Volg ons op: Twitter
pi_145427647
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 19:05 schreef WebBeestje het volgende:
Aanvulling, ik gebruikte voorheen hidemyass.com om anoniem te zoeken via Google om rankings te bekijken op bepaalde zoekwoorden en zoektermen maar die website lijkt niet meer te werken zoals vroeger. Heeft iemand een oplossing? Mag ook in een DM.
Ik gebruik Rankerizer, gratis software die de posities dagelijks checkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door jeronald op 12-10-2014 12:54:15 (spelfout) ]
  zondag 12 oktober 2014 @ 11:35:50 #65
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_145450554
Je bericht "https://www.youtube.com/watch?..." genereert meer betrokkenheid dan 90% van je recente berichten. Ontvang meer vind-ik-leuks, reacties en deelacties door je bericht te boosten.

_O_
  zondag 12 oktober 2014 @ 11:45:10 #66
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_145450750
Deze video is in de eerste 4 dagen vaker bekeken dan je andere video's van de afgelopen 6 maanden. (Verenigde Staten)

_O_
  zondag 12 oktober 2014 @ 20:06:28 #67
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_145466049


[ Bericht 100% gewijzigd door Le_Professeur op 12-10-2014 20:06:36 ]
pi_145467946
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 16:10 schreef jeronald het volgende:
Nice @Le_Professeur. Op naar de 100 $ p/d? :)
Bij mij is het echt shit, zie hieronder mijn cpc in de afgelopen 13 maanden, nog maar 50% van over. :(
[ afbeelding ]
Hier ook met name de laatste 2 maanden behoorlijke drop in RPM (ongeveer 30-40%) Aantal pageloads is stabiel of licht stijgend. Bloedirritant
pi_145473433
PrivateBlogNetwork.nl opgezet :) Ik zoek trouwens een goed theme voor een verzekeringwebsite die gaat draaien op affiliating en Adsense. Iemand ideetjes?
  maandag 13 oktober 2014 @ 22:43:16 #70
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_145514044
Bijzonder... nieuwe site live, Google laten indexeren. Hij laat nu een paar dagen later maar een paar zien. Ik zit zeker in de zandbak....
pi_145543927
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 22:43 schreef JK het volgende:
Bijzonder... nieuwe site live, Google laten indexeren. Hij laat nu een paar dagen later maar een paar zien. Ik zit zeker in de zandbak....
Precies hetzelfde hier. Hoelang duurt dit ongeveer gemiddeld? Gaat dit over dagen, weken of maanden?
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:04:04 #72
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_145546066
Volgens mij maanden.
pi_145555786
Ik heb een site die nu na een jaar pas begint te ranken op de belangrijke keywords. Had het al bijna opgegeven met die site maar ben blij dat ik hem er bij heb gehouden
pi_145555794
Iemand toevallig een ongebruikte Google Adsense tegoedbon voor mij?
If not now, then when.
pi_145567528
Net weggegooid lol :')
Facts don't care about your feelings
  woensdag 15 oktober 2014 @ 20:36:39 #76
340341 Blester
Membre très utile
pi_145581497
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 01:44 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Iemand toevallig een ongebruikte Google Adsense tegoedbon voor mij?
Een AdSense tegoedbon? :D
Lees het wel vaker, maar het is toch echter een AdWords tegoedbon :)

Tijdje niet meer gelezen in deze reeks, kom er wegens tijdgebrek nauwelijks meer aan toe :'). Deze maand zo'n 10 websites van de hand gedaan om de focus meer te kunnen leggen om de echt winstgevende projecten en nieuwe websites te ontwikkelen voor kansen op de markt.

Mocht iemand hier nog leuke affiliatedomeinen hebben (met flink wat potentie), dan is een DM/PM overigens altijd welkom.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_145586939
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:36 schreef Blester het volgende:
[..]
Een AdSense tegoedbon? :D
Lees het wel vaker, maar het is toch echter een AdWords tegoedbon :)
Tijdje niet meer gelezen in deze reeks, kom er wegens tijdgebrek nauwelijks meer aan toe :'). Deze maand zo'n 10 websites van de hand gedaan om de focus meer te kunnen leggen om de echt winstgevende projecten en nieuwe websites te ontwikkelen voor kansen op de markt.
Mocht iemand hier nog leuke affiliatedomeinen hebben (met flink wat potentie), dan is een DM/PM overigens altijd welkom.
Ach. 8)7 Uiteraard bedoelde ik een AdWords tegoedbon. :D
If not now, then when.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 13:54:48 #78
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_145602305
Weet iemand of je één advertentiecode meerdere keren mag gebruiken?

Dus je hebt pagina1.html daar staat advertentie 1.
en op pagina2.html staat advertentie 1 nog een keer.

Ik weet dat dit niet handig is voor de statistieken maar mag het van adsense?
  donderdag 16 oktober 2014 @ 16:10:35 #79
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_145606763
Ja tuurlijk. Ik heb soms 3x dezelfde code op 1 pagina. Of bedoel je dat niet?
  donderdag 16 oktober 2014 @ 16:48:54 #80
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_145611918
Ja hoor, Hoe wil je anders met PHP een website maken. 2 miljoen ad codes aan maken?
pi_145612259
Met PHP een website maken? Waarom zou je? WordPress > rest

Iemand ervaring met Article Spinners? Lijkt mij in NL niet echt werken, gezien de grammaticale fouten etc.
pi_145612506
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 19:26 schreef Poepz0r het volgende:
Met PHP een website maken? Waarom zou je? WordPress > rest

:')
Facts don't care about your feelings
pi_145612576
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 19:31 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

:')
Wat is er?

Je kan in WP alles maken zoals je zelf wilt en tal van grote websites als in 100.000 bezoekers per dag of meer gebruiken WP, dus wat is er mis mee?
pi_145628345
Wordpress is ook gewoon PHP hoor. Ik snap dat WP het makkelijk maakt voor iemand die geen verstand heeft van html/css/php om toch een website te krijgen dat er redelijk uit ziet, maar zo werkt het natuurlijk niet. In 9 van de 10 gevallen ziet iedereen dat het WP is. Bovendien, als je het een beetje uniek wilt krijgen, moet je toch dingen aanpassen.

Het is zo grappig om te zien dat tegenwoordig mensen zich webdesigner ofzo noemen terwijl ze alleen WP templates kunnen installeren. Heeft er toch weinig mee te maken. Dat er enkele grote websites op WP draaien zal best, maar geloof me dat daar heel wat PHP code gemaakt en gewijzigd is hoor.

En los daarvan is Joomla beter voor een echte website. Wordpress is voor blogs.
Facts don't care about your feelings
pi_145629513
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 08:36 schreef YoshiBignose het volgende:
. In 9 van de 10 gevallen ziet iedereen dat het WP is. Bovendien, als je het een beetje uniek wilt krijgen, moet je toch dingen aanpassen.

Dat ben ik dus totaal niet met je eens, ik lees zulke reacties vaker en ook een veel gehoorde opmerking van webbureau's. En je hebt een punt als je het aan tien mensen vraagt die actief bezig zijn met internet, maar vraag willekeurig 10 mensen op straat en slechts 1 zou het je kunnen vertellen..

[ Bericht 0% gewijzigd door RanTheMan op 17-10-2014 16:50:42 ]
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_145630072
Wat hebben wedbureau's hier mee te maken? :')

Je hebt gelijk wat betreft 10 willekeurige mensen op straat, maar goed sprak laatst iemand die zo'n scrolling tekst op z'n site heel mooi vond staan met van die fonkelende sterretjes dus dat zegt ook weer niet zoveel. In dat opzicht voldoet een WP website ook wel maar ik vind het vreemd dat je tegen mensen zegt waarom zou je je verdiepen in PHP of HTML ofzo terwijl je alles met WP kan doen.
Facts don't care about your feelings
pi_145631109
Beste allemaal,

Ik heb even een kort vraagje over mijn eerste echte website. Deze is nu een week geleden online gegaan, en ik zet er ook genoeg extra pagina's bij de komende tijd.
Ik heb de sitemap ingediend bij google webmaster tools en deze zijn geindexeerd. (nu 20 pagina's).
Tot op heden word ik door gemiddeld 1 a 2 mensen gevonden via Google.

Hoe lang duurt het ongeveer voordat deze 1 a 2 personen er tientallen worden? Ik gebruik veel verschillende zoekwoorden zodat het bereik groter word wat via Google binnen komt. Maar de websites waar ik concurrentie van ondervind worden nauwelijks tot niet meer bijgehouden met nieuwe informatie, maar deze domeinnamen zijn 8+ jaar oud allemaal.

Linkbuilding ben ik mee bezig, maar vind ik nog erg lastig.

Tips hoor ik graag!

Groetjess!
pi_145639199
Kwartaalcijfers van Google vielen weer tegen. Adverteerders blijven steeds minder uitgeven per klikje dus wij verdienen ook gemiddeld minder per klikje. Eigenlijk dus een trend die al een tijd bezig is.
pi_145642743
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 10:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat hebben wedbureau's hier mee te maken? :')

De p was dronken, of was het nou de b, of deed een van de voorgaande letters zich voor als de d het is en blijft een mysterie..
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_145642814
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 10:08 schreef YoshiBignose het volgende:
r ik vind het vreemd dat je tegen mensen zegt waarom zou je je verdiepen in PHP of HTML ofzo terwijl je alles met WP kan doen.
Ik snap wel wat je zegt, maar heel veel kennis heb je tegenwoordig niet nodig om er iets moois van te maken.. De mensen die werken met het WINST-Model krijgen daar een hele aardige editor bij die werkt als een tierelier en daar zie je niet aan af dat het met klikken en slepen is gemaakt..
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_145653383
Het WINST-Model?
Facts don't care about your feelings
pi_145704085
is adverteren op fb nou duurder geworden? voorheen betaalde ik 15 cent voor een like en nu meer dan 50, met de zelfde advertentie :(
..///
pi_145710482
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 17:13 schreef wipes66 het volgende:
is adverteren op fb nou duurder geworden? voorheen betaalde ik 15 cent voor een like en nu meer dan 50, met de zelfde advertentie :(
Facebook belazerd je en al stel je locaties in zoals landen etc. dan krijg je nog likes uit verweggistan waar je dus niks aan hebt.
pi_145714073
/edit
verkeerde topic :D
pi_145752301
Vraagje, bij het maken van een experiment in Adsense maak je toch verschil in uiterlijk voor tekstadvertenties of worden ook andere advertenties gewijzigd in uiterlijk zoals richting media advertenties, etc?

Verder merk ik regelmatig dat de Facebook plugin om een website een like te geven soms voor vertraging zorgt. Is een oplossing om een kleine afbeelding met een Facebook button te gebruiken met een link er aan gekoppeld om een like te geven?
pi_145770101
SEO technische tip gevraagd.

Voor mijn werk ben ik met een website bezig, we moeten vooral op hele kleine niche markten richten, het gaat om de proces industrie. Maar ik gebruik uiteraard even een ander voorbeeld.

Stel ik wil een pagina schrijven over race motoren, maar ik wil het ook hebben over race motoren met zijspan. Kan ik dit het beste combineren op 1 pagina of liever aparte pagina's namelijk 1 voor race motoren en dan ander over race motoren met zijspan?
pi_145771250
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:29 schreef WebBeestje het volgende:
Verder merk ik regelmatig dat de Facebook plugin om een website een like te geven soms voor vertraging zorgt. Is een oplossing om een kleine afbeelding met een Facebook button te gebruiken met een link er aan gekoppeld om een like te geven?
met jquery de button toevoegen op de pagina?
..///
pi_145774462
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 11:55 schreef Apekoek het volgende:
SEO technische tip gevraagd.

Voor mijn werk ben ik met een website bezig, we moeten vooral op hele kleine niche markten richten, het gaat om de proces industrie. Maar ik gebruik uiteraard even een ander voorbeeld.

Stel ik wil een pagina schrijven over race motoren, maar ik wil het ook hebben over race motoren met zijspan. Kan ik dit het beste combineren op 1 pagina of liever aparte pagina's namelijk 1 voor race motoren en dan ander over race motoren met zijspan?
Iemand een idee? Zit er mee in een twee strijd,
pi_145775908
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 12:33 schreef wipes66 het volgende:

[..]

met jquery de button toevoegen op de pagina?
Daar heb ik geen verstand van maar ik kan eens zoeken op Google.
pi_145776244
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 11:55 schreef Apekoek het volgende:
SEO technische tip gevraagd.

Voor mijn werk ben ik met een website bezig, we moeten vooral op hele kleine niche markten richten, het gaat om de proces industrie. Maar ik gebruik uiteraard even een ander voorbeeld.

Stel ik wil een pagina schrijven over race motoren, maar ik wil het ook hebben over race motoren met zijspan. Kan ik dit het beste combineren op 1 pagina of liever aparte pagina's namelijk 1 voor race motoren en dan ander over race motoren met zijspan?
Ik denk dat dit afhankelijk is van hoeveel de informatie van elkaar afwijkt. Als je over beide onderwerpen een prima tekst kan schrijven die op heel veel punten verschilt dan lijkt mij dit prima. Als het veel overeenkomstige info is en maar een klein deel onderscheidend, dan doe je er beter aan dit op dezelfde pagina te zetten.
Heeft wellicht ook met de doelgroep te maken. Komen er hele andere bezoekers op race motoren af dan op race motoren met zijspan? Dan zou ik ook denken aan twee pagina's.
- Met zuidelijke groet -
pi_145796193
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:50 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Daar heb ik geen verstand van maar ik kan eens zoeken op Google.
http://learn.jquery.com/using-jquery-core/document-ready/

In principe wacht dit tot alles geladen is qua html etc en dan pas wordt uitgevoerd wat in de brackets staat. Op manier zul je (met de juiste css) je pagina niet zien verspringen of wachten op je Facebook button maar wacht je Facebook button op jouw pagina.
pi_145922586
Bedankt voor de info, ik ga me er dit weekend eens verder in verdiepen.

Ik zoek opensource software voor een marktplaatsachtige pagina, dus waar ieder zijn spullen op kan plaatsen en dan proberen te verkopen. Heeft iemand goede ervaring met een programma? Ik kwam onder andere al tegen: OpenCart, CubeCart, AbanteCart, TomatoCart, WeBid, etc. Dus veel mogelijkheden maar als iemand goede ervaring met een dergelijk programma heeft dan zie ik graag een reactie.
pi_146000737
Ik ben op zoek naar een aantrekkelijke affiliate-organisatie waar o.a winkels die muziekinstrumenten verkopen aan meedoen. De oogst lijkt mager. Op dit moment heb ik in die categorie alleen Tradetracker gevonden.

Verder vond ik Thomann.de om rechtstreeks zaken mee te doen, maar die betaalt pas uit na 1000 euro aan verkopen.

Hebben jullie tips voor me?

[ Bericht 25% gewijzigd door LeefNu op 27-10-2014 17:23:13 ]
pi_146007940
Afgelopen week was wel het dieptepunt van mijn hele adsense ervaring :(

Inkomsten slecht, bezoekers stabiel soms zelfs wat meer.
Ga toch echt eens kijken naar een soort van heatmap-tool en de ads een andere positie geven.
Op een site waar ik normaal 15-20 euro per dag pakte gemiddeld zit ik nu op nog geen 4 euro.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:12:35 #106
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_146025813
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 08:12 schreef JortK het volgende:
Microsoft werkt aan eigen Google AdSense

Concurrentie altijd goed ^O^
dat is inderdaad goed nieuws. grote kans dat ms een stuk minder van de taart neemt om marktaandeel te krijgen. alleen blijf het wel jammer dat bing zo weinig marktaandeel in nl heeft (niet dat het onlogisch is gezien bing erg matig is maar toch...)
..///
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:02:14 #108
118161 maikel112
100% Radio Active
pi_146039921
Ik heb sinds ongeveer twee weken een flinke stijging in adsense terwijl ik hetzelfde aantal bezoekers heb. Hebben jullie dat ook?
pi_146062503
quote:
4s.gif Op maandag 27 oktober 2014 20:08 schreef fotostarter het volgende:
Afgelopen week was wel het dieptepunt van mijn hele adsense ervaring :(

Inkomsten slecht, bezoekers stabiel soms zelfs wat meer.
Ga toch echt eens kijken naar een soort van heatmap-tool en de ads een andere positie geven.
Op een site waar ik normaal 15-20 euro per dag pakte gemiddeld zit ik nu op nog geen 4 euro.
Heb ik een tijd geleden ook gehad. Stabiele bezoekers in januari 2013, genoeg voor 500 euro per maand (toendertijd nog trots in dit topic gepost), dat liep steeds verder terug tot 120 euro per maand in augustus 2013...

Ik heb alles geprobeerd, maar niets hielp en ik werd steeds gefrustreerder. Uiteindelijk adsense eraf gehaald en een alternatief verdienmodel gebruikt. AdSense works in mysterious ways ;)
  woensdag 29 oktober 2014 @ 08:45:09 #110
228072 Crimyclown
Sapper de fap!
pi_146062702
Vanaf volgende week heb ik weer wat vrije uurtjes en wil mijzelf verder verdiepen in SEO/SEA. Heb er een semester en projecten in gehad op school dus weet er al wat vanaf, maar zoals remarketing is mij nog onbekend. En Bing... Wij deden allesmet Google. Wie heeft er nog een paar aanraders van boeken op gebied van SEO, SEA, Bing, Remarketing of iets anders interessants op online marketing gebied?
Anonieme tievesclown
pi_146064152
Wat betreft Bing en andere browsers viel mij laatst op dat mijn bezoekers ten opzichte van vorig jaar flink overgaan naar Chrome en juist Firefox verlaten. De statistieken zijn gemeten over tienduizenden unieke bezoekers per maand dus volgens mij redelijk nauwkeurig.

Volledig richten op Adsense zou ik ook niet meer doen, ik vind Adsense eigenlijk steeds minder gebruiksvriendelijk naar de publishers. Ik heb bijvoorbeeld ook OpenX wat veel beter scoort in mijn geval en heb je een vraag of wil je tips geven wat er anders kan dan kun je dat gewoon doorgeven en in gesprek raken binnen 24 uur met de afdeling support. Google is te lang te arrogant geweest als grootste op dat gebied maar er komt dus steeds meer concurrentie.
pi_146081889
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 08:32 schreef Thvd het volgende:

[..]

Heb ik een tijd geleden ook gehad. Stabiele bezoekers in januari 2013, genoeg voor 500 euro per maand (toendertijd nog trots in dit topic gepost), dat liep steeds verder terug tot 120 euro per maand in augustus 2013...

Ik heb alles geprobeerd, maar niets hielp en ik werd steeds gefrustreerder. Uiteindelijk adsense eraf gehaald en een alternatief verdienmodel gebruikt. AdSense works in mysterious ways ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 09:53 schreef WebBeestje het volgende:
Wat betreft Bing en andere browsers viel mij laatst op dat mijn bezoekers ten opzichte van vorig jaar flink overgaan naar Chrome en juist Firefox verlaten. De statistieken zijn gemeten over tienduizenden unieke bezoekers per maand dus volgens mij redelijk nauwkeurig.

Volledig richten op Adsense zou ik ook niet meer doen, ik vind Adsense eigenlijk steeds minder gebruiksvriendelijk naar de publishers. Ik heb bijvoorbeeld ook OpenX wat veel beter scoort in mijn geval en heb je een vraag of wil je tips geven wat er anders kan dan kun je dat gewoon doorgeven en in gesprek raken binnen 24 uur met de afdeling support. Google is te lang te arrogant geweest als grootste op dat gebied maar er komt dus steeds meer concurrentie.
Helaas heb ik te weinig bezoekers om met andere partners als adsense te werken.
Heb wel eens met m4n geprobeerd, maar dat was helemaal pure bagger.
Ik kijk nog wel even aan, en heb nog wel wat opties die ik kan toepassen. Maar het is net wat ThvD zegt, adsense is afentoe echt heel wazig :D

Wat betreft bezoekers, zie ik alleen maar Safari heel hard stijgen. i.e en FF hebben bij mij sowieso altijd al een heel laag percentage gehad :P
pi_146122563
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 17:13 schreef LeefNu het volgende:
Ik ben op zoek naar een aantrekkelijke affiliate-organisatie waar o.a winkels die muziekinstrumenten verkopen aan meedoen. De oogst lijkt mager. Op dit moment heb ik in die categorie alleen Tradetracker gevonden.

Verder vond ik Thomann.de om rechtstreeks zaken mee te doen, maar die betaalt pas uit na 1000 euro aan verkopen.

Hebben jullie tips voor me?
Helemaal niemand?
pi_146144928
Even net Adsense en OpenX naast elkaar gelegd en de statistieken zijn in mijn geval overduidelijk dat Adsense niet echt een succes is of dat er in ieder geval een beter alternatief is:

Van 11 juni tot nu:

Adsense - 65,5% van alle vertoningen - RPM ¤0,26 - 48,5% van alle inkomsten
OpenX - 34,5% van alle vertoningen - RPM ¤0,89 - 51,5% van alle inkomsten

De laatste weken is Adsense gewoon erg mager met de CPC en op die wisselvalligheid kun je niet echt vertrouwen.
pi_146183575
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:11 schreef WebBeestje het volgende:
Even net Adsense en OpenX naast elkaar gelegd en de statistieken zijn in mijn geval overduidelijk dat Adsense niet echt een succes is of dat er in ieder geval een beter alternatief is:

Van 11 juni tot nu:

Adsense - 65,5% van alle vertoningen - RPM ¤0,26 - 48,5% van alle inkomsten
OpenX - 34,5% van alle vertoningen - RPM ¤0,89 - 51,5% van alle inkomsten

De laatste weken is Adsense gewoon erg mager met de CPC en op die wisselvalligheid kun je niet echt vertrouwen.
Adsense is trouwens voornamelijk nogal wisselvallig op bepaalde websites. Juist de site waar ik veel bezoekers heb (en adsense logischerwijs weinig zou moeten schommelen) schommelde heel erg qua inkomsten.

De site waar ik weinig bezoekers heb, en waar je dus schommelingen zou verwachten, levert elke maand netjes dertig euro op.
  zaterdag 1 november 2014 @ 13:51:54 #116
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_146184368


[ Bericht 55% gewijzigd door Le_Professeur op 02-11-2014 11:36:47 ]
  zaterdag 1 november 2014 @ 14:31:59 #117
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_146185267
quote:
4s.gif Op maandag 27 oktober 2014 20:08 schreef fotostarter het volgende:
Afgelopen week was wel het dieptepunt van mijn hele adsense ervaring :(

Inkomsten slecht, bezoekers stabiel soms zelfs wat meer.
Ga toch echt eens kijken naar een soort van heatmap-tool en de ads een andere positie geven.
Op een site waar ik normaal 15-20 euro per dag pakte gemiddeld zit ik nu op nog geen 4 euro.
Hier nu ook. CPC en pageviews stabiel. kliks opeens gehalveerd. :{
Buiten de kliks is echt alles stabiel gebleven.
  zaterdag 1 november 2014 @ 14:32:38 #118
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_146185284
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:11 schreef WebBeestje het volgende:
Even net Adsense en OpenX naast elkaar gelegd en de statistieken zijn in mijn geval overduidelijk dat Adsense niet echt een succes is of dat er in ieder geval een beter alternatief is:

Van 11 juni tot nu:

Adsense - 65,5% van alle vertoningen - RPM ¤0,26 - 48,5% van alle inkomsten
OpenX - 34,5% van alle vertoningen - RPM ¤0,89 - 51,5% van alle inkomsten

De laatste weken is Adsense gewoon erg mager met de CPC en op die wisselvalligheid kun je niet echt vertrouwen.
Ik hoor je nu wel vaker over openX roepen. Maar hoe kom ik daar binnen? :7
pi_146205703
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 13:15 schreef Thvd het volgende:

[..]

Adsense is trouwens voornamelijk nogal wisselvallig op bepaalde websites. Juist de site waar ik veel bezoekers heb (en adsense logischerwijs weinig zou moeten schommelen) schommelde heel erg qua inkomsten.

De site waar ik weinig bezoekers heb, en waar je dus schommelingen zou verwachten, levert elke maand netjes dertig euro op.
Zelfde gedachte hier en zelfde ervaring. Website met veel bezoekers die erg wisselende inkomsten heeft terwijl een hobby website van mij amper bezoekers trekt maar wel maandelijks eenzelfde bedrag.
pi_146205756
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 14:32 schreef ursel het volgende:

[..]

Ik hoor je nu wel vaker over openX roepen. Maar hoe kom ik daar binnen? :7
Minimaal 5 miljoen pageviews per maand hebben of in een niche zitten met hoge CPC/CPM en dan zeker 1,5 miljoen pageviews hebben. Dan kun je een vragenformulier invullen en zal je website gecontroleerd worden.
  zondag 2 november 2014 @ 09:30:02 #121
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_146208268
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 01:57 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Minimaal 5 miljoen pageviews per maand hebben of in een niche zitten met hoge CPC/CPM en dan zeker 1,5 miljoen pageviews hebben. Dan kun je een vragenformulier invullen en zal je website gecontroleerd worden.
Kom er niet eens bij in de buurt. :')
  zondag 2 november 2014 @ 11:36:24 #122
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_146209888
Zo, de laatste dag van Oktober geëindigd met een record: 20 dollar. :)
pi_146227468
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 17:13 schreef LeefNu het volgende:
Ik ben op zoek naar een aantrekkelijke affiliate-organisatie waar o.a winkels die muziekinstrumenten verkopen aan meedoen. De oogst lijkt mager. Op dit moment heb ik in die categorie alleen Tradetracker gevonden.

Verder vond ik Thomann.de om rechtstreeks zaken mee te doen, maar die betaalt pas uit na 1000 euro aan verkopen.

Hebben jullie tips voor me?
Waarom via affiliate organisatie? Ik zou gewoon een aantal grote muziekwinkels aanschrijven of zij meedoen aan een affiliateprogramma of dat je op een andere manier klanten voor hun kan binnen halen. Veel bedrijven zijn nog niet op de hoogte van affiliates.
pi_146242191
Slecht nieuws voor Razor:

Utopia niet meer uitgezonden in de Verenigde Staten http://nu.nl/film/3918903(...)erenigde-staten.html
pi_146254110
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 20:29 schreef Kemestry het volgende:

[..]

Waarom via affiliate organisatie? Ik zou gewoon een aantal grote muziekwinkels aanschrijven of zij meedoen aan een affiliateprogramma of dat je op een andere manier klanten voor hun kan binnen halen. Veel bedrijven zijn nog niet op de hoogte van affiliates.
Hoi Kemestry, goeie tip! Op dit moment heb ik (nog) geen idee van gangbare vergoedingen voor affiliate verkopen in de muziekinstrumentenbranche (zelfs niet hoe ik daarachter kan komen). Ook vraag ik me af of ik er min of meer op kan vertrouwen dat een verkoop me inderdaad de afgesproken vergoeding oplevert. Een maandbedrag voor een bepaalde advertentie op een bepaalde plaats lijkt me dan voor mij een betere methode. Om als site-eigenaar interessant te worden voor een directe adverteerder zou ik vermoedelijk eerst gebruikersstatistieken moeten overleggen (althans, dat lijkt me een logische vraag van een bedrijf dat mogelijk wil adverteren). Op dit moment ben ik daarvoor, denk ik, nog een al te kleine vis in de vijver en doe ik er goed aan daarmee nog een tijdje te wachten. Maar je hebt me wel aan het denken gezet!
pi_146339918
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 14:53 schreef LeefNu het volgende:
Een maandbedrag voor een bepaalde advertentie op een bepaalde plaats lijkt me dan voor mij een betere methode. Om als site-eigenaar interessant te worden voor een directe adverteerder zou ik vermoedelijk eerst gebruikersstatistieken moeten overleggen (althans, dat lijkt me een logische vraag van een bedrijf dat mogelijk wil adverteren)
Een maandbedrag vragen kan inderdaad pas als je veel bezoekers hebt, terwijl je als je per klant betaald wordt al kan beginnen als je maar 1 bezoeker hebt. Je moet dan wel een systeem/code hebben om het aantal verkopen bij te houden. Normaal doet een affiliatenetwerk dit. Toch merk ik dat als je een bedrijf zelf aanschrijft ze zelf ook vaak oplossingen te hebben. Zo kunnen ze zich bijvoorbeeld alsnog aanmelden bij een afilliate netwerk.
pi_146362057
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:51 schreef Kemestry het volgende:

[..]

Een maandbedrag vragen kan inderdaad pas als je veel bezoekers hebt, terwijl je als je per klant betaald wordt al kan beginnen als je maar 1 bezoeker hebt. Je moet dan wel een systeem/code hebben om het aantal verkopen bij te houden. Normaal doet een affiliatenetwerk dit. Toch merk ik dat als je een bedrijf zelf aanschrijft ze zelf ook vaak oplossingen te hebben. Zo kunnen ze zich bijvoorbeeld alsnog aanmelden bij een afilliate netwerk.
Bedankt voor je tips, Kemestry. Er zijn kennelijk meer mogelijkheden dan ik in eerste instantie dacht.
  donderdag 6 november 2014 @ 18:24:50 #128
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_146375486
Een vraagje over Adsense. :)

Ik weet dat je van de een op de andere dag zomaar een ban van Google Adsense kan krijgen, zonder hoor en wederhoor. Eén oma die gehoord heeft dat haar kleinzoon betaald krijgt per klik, en die eventjes mee wil 'helpen’ is genoeg..

Als je je inkomen uit Adsense haalt, hoe vang je dat dan op? Hebben jullie een back-up plan daarvoor (ander advertentie netwerk, zag al verschillende alternatieven, of affiliate links)?
pi_146376889
Ik denk niet dat je zomaar van de een op de andere dag een ban krijgt met Adsense als je al jaren ermee werkt een met diverse sites inkomsten genereert. Meeste mensen die gebanned worden zijn of net begonnen, of die tot het randje gaan van wat wel mag of niet mag.
Facts don't care about your feelings
pi_146377716
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 18:24 schreef Noordsestern het volgende:
Een vraagje over Adsense. :)

Ik weet dat je van de een op de andere dag zomaar een ban van Google Adsense kan krijgen, zonder hoor en wederhoor. Eén oma die gehoord heeft dat haar kleinzoon betaald krijgt per klik, en die eventjes mee wil 'helpen’ is genoeg..

Als je je inkomen uit Adsense haalt, hoe vang je dat dan op? Hebben jullie een back-up plan daarvoor (ander advertentie netwerk, zag al verschillende alternatieven, of affiliate links)?
Je wordt echt niet meer zomaar gebanned, dan moet je echt goed fout bezig zijn. Over het algemeen sluiten ze enkel nog sites uit als er iets niet klopt en dan kan je nog een reconsideration request indienen. Vroeger banden ze idd nogal makkelijk, discussie was toen ook niet mogelijk itt nu.
  donderdag 6 november 2014 @ 21:36:14 #131
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_146383359
Okay, dankjewel voor jullie antwoorden. De verhalen die ik hoorde zijn alweer van even geleden, en het betrof inderdaad mensen die net waren begonnen. :)
  vrijdag 7 november 2014 @ 10:10:20 #132
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_146394070
Wie heeft zin om mee te denken!

Ik heb een Facebook pagina, die als grap is begonnen. Alle mooie vrouwen erop die automatisch worden gepost. Ondertussen 16K (!!) likes, berichten worden geshared etc.

Nu wil ik een site maken waar ik af en toe een plaatje op zet, en dan de link deel als bericht op Facebook.

Hoe kan ik die webpagina's het best monetizen? Adsense is een no go, ook al is er geen bloot te zien :)
  zaterdag 8 november 2014 @ 18:12:33 #133
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_146437179
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 19:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik denk niet dat je zomaar van de een op de andere dag een ban krijgt met Adsense als je al jaren ermee werkt een met diverse sites inkomsten genereert. Meeste mensen die gebanned worden zijn of net begonnen, of die tot het randje gaan van wat wel mag of niet mag.
Het is wel een soort schijn-vertrouwen dat je opbouwt. Na al die tijd is er niets gebeurd en dan geloof je het allemaal wel. Denk zelf ook niet dat het zomaar gebeurd, want heel veel mensen leven ervan, maar ik zou er dan wel een soort affiliate naast doen.

k doe het via youtube en daar zit dus een netwerk tussen waar mijn adsense aan is gekoppeld, dat is weer een extra veiligheid.
pi_146438817
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 november 2014 10:10 schreef JortK het volgende:
Wie heeft zin om mee te denken!

Ik heb een Facebook pagina, die als grap is begonnen. Alle mooie vrouwen erop die automatisch worden gepost. Ondertussen 16K (!!) likes, berichten worden geshared etc.

Nu wil ik een site maken waar ik af en toe een plaatje op zet, en dan de link deel als bericht op Facebook.

Hoe kan ik die webpagina's het best monetizen? Adsense is een no go, ook al is er geen bloot te zien :)
De tweede link in je onderschrift geeft een error: Internal Server Error
pi_146446434
Beide hoor :P
Facts don't care about your feelings
  zondag 9 november 2014 @ 09:44:12 #136
118161 maikel112
100% Radio Active
pi_146455581
Vreemd dat jullie inkomsten zijn gezakt. Bij mij is het juist bijna verdubbeld zonder oorzaak...
pi_146466737
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 19:07 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

De tweede link in je onderschrift geeft een error: Internal Server Error
De eerste link ook :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Kemestry op 09-11-2014 16:34:36 (Sorry quoten en editten wil vandaag niet.) ]
pi_146466771
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 november 2014 10:10 schreef JortK het volgende:
Wie heeft zin om mee te denken!

Ik heb een Facebook pagina, die als grap is begonnen. Alle mooie vrouwen erop die automatisch worden gepost. Ondertussen 16K (!!) likes, berichten worden geshared etc.

Nu wil ik een site maken waar ik af en toe een plaatje op zet, en dan de link deel als bericht op Facebook.

Hoe kan ik die webpagina's het best monetizen? Adsense is een no go, ook al is er geen bloot te zien :)
Een alternatief, zoals Chitika als je genoeg bezoekers hebt. Of gewoon een Affiliatenetwerk gebruiken en uitproberen wat werkt. En vergeef bij de plaatjes niet om ook wat tekst te posten anders wordt je slecht gevonden.

[ Bericht 99% gewijzigd door Kemestry op 09-11-2014 16:33:31 (verkeerde quote) ]
pi_146471203
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 09:44 schreef maikel112 het volgende:
Vreemd dat jullie inkomsten zijn gezakt. Bij mij is het juist bijna verdubbeld zonder oorzaak...
Richting eind september daalde de CPC bij mij maar die lijkt vanaf begin oktober weer richting het niveau te gaan zoals het laatste kwartaal vorig jaar. Misschien lag het bij mij aan het einde van het kwartaal maar de vorige twee jaar waren de laatste drie maanden van het jaar super.

Is hier nog interesse om elkaar wat meer te helpen? Iemand had het al eens geopperd en het kan heel breed zijn, elkaars websites bekijken en verbeterpunten aangeven, eventueel werk aan elkaar uitbesteden of helpen met promoten, links ruilen, etc.
pi_146475585
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 november 2014 10:10 schreef JortK het volgende:
Wie heeft zin om mee te denken!

Ik heb een Facebook pagina, die als grap is begonnen. Alle mooie vrouwen erop die automatisch worden gepost. Ondertussen 16K (!!) likes, berichten worden geshared etc.

Nu wil ik een site maken waar ik af en toe een plaatje op zet, en dan de link deel als bericht op Facebook.

Hoe kan ik die webpagina's het best monetizen? Adsense is een no go, ook al is er geen bloot te zien :)
e-mail adressen vergaren, zorgen dat de website veel likes krijgt etc, zo veel mogelijk automatiseren en uitbesteden en dan op een goed moment de boel verkopen. zo gaat het vaak met viral content websites :P
..///
  maandag 10 november 2014 @ 09:30:22 #141
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_146490683
Zijn er hier nog bloggers aanwezig? Ik heb een speciaal topic over bloggen aan gemaakt, leuk om mee te lezen en te schrijven :)

DIG / Wie heeft er nog meer een blog?
pi_146493175
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 18:26 schreef WebBeestje het volgende:
Is hier nog interesse om elkaar wat meer te helpen? Iemand had het al eens geopperd en het kan heel breed zijn, elkaars websites bekijken en verbeterpunten aangeven, eventueel werk aan elkaar uitbesteden of helpen met promoten, links ruilen, etc.
Hier ben ik zeker vóór!
pi_146494693
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 18:26 schreef WebBeestje het volgende:

Is hier nog interesse om elkaar wat meer te helpen? Iemand had het al eens geopperd en het kan heel breed zijn, elkaars websites bekijken en verbeterpunten aangeven, eventueel werk aan elkaar uitbesteden of helpen met promoten, links ruilen, etc.
Ik heb hier ook wel intresse in, maar goed het is lastig natuurlijk want niemand hier wil zijn niches verklappen. Ik heb zelf nog een aantal websites waarvoor ik nog wat meer links moet verzamelen.
pi_146500374
We kunnen een gesloten FB groep o.i.d. starten..
  maandag 10 november 2014 @ 15:51:11 #145
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_146500707
Is het niet een idee dat we een domein nemen, phpBB erop en er zo een gesloten gemeenschap van maken?
  maandag 10 november 2014 @ 21:28:48 #146
131603 Afwazig
Serious business
pi_146513366
quote:
14s.gif Op maandag 10 november 2014 15:51 schreef JortK het volgende:
Is het niet een idee dat we een domein nemen, phpBB erop en er zo een gesloten gemeenschap van maken?
Kan op een subdomein, weinig werk en kost niks.
pi_146514883
Goed idee een soort besloten forum, maar hoe zien jullie dit voor je? Laat je iedereen toe, of alleen mensen die aangebracht zijn via Fok of door forum leden.
pi_146518792
Phpbb is ideaal en kan misschien deels gesloten en deels open zijn. Een handvol weet van mijn project dus daar doe ik niet echt geheimzinnig over. Als iemand typische Adsense websites heeft van bijvoorbeeld tekenbeten.nl oid om hoog te ranken begrijp ik dat het niet snel gedeeld zal worden. Al met al denk ik wel dat we elkaar kunnen helpen met ver uiteenlopende onderwerpen.

Een phpbb forum opzetten is zo te doen en kan altijd nog verder gevormd worden.
pi_146536487
Een phpbb forum lijkt mij in dat geval een puik plan, dan kunnen we ook nog een subforum als marktplaats inrichten :-).
  woensdag 12 november 2014 @ 08:24:04 #150
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_146567271
Maar ja, eigenlijk zou het wel op een eerlijke inbreng van kennis moeten. En dat is lastig te wegen.

Niemand gaat meteen zijn grootste successtrategie delen als er niets tegen over staat.. En dan, wie gaat het beheren?

En wordt er nog een onderscheid gemaakt tussen mensen die het er een beetje bij doen, of mensen die aantoonbaar geld verdienen met adsense of andere vormen van internet ondernemen? Stel ik heb een omzet van 20K per maand, moet ik dan mijn inzichten delen met iemand die 3 hobby sitejes heeft en 50 euro per maand binnen harkt?

Al dit soort zaken dienen vooraf wel duidelijk zijn, om latere issues te voorkomen..
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  woensdag 12 november 2014 @ 12:14:35 #152
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_146568423
Wow. CTR schiet omhoog de afgelopen week. Traffic is ook weer aan het groeien. Penguin 3.0 vindt mij leuk ^O^ Zit weer boven de 30e per dag op adsense :9
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_146573315
@RanTheMan, zoals ik het voor mij zie, hoef je niet je hele strategie mede te delen. Maar kan je gewoon één of meerdere van de url's delen (met de bijgevoegde info die je wilt) en kunnen anderen tips voor je site geven.
pi_146575894
En er zijn ook eindeloos veel dingen te bespreken zonder een url te noemen, maar juist alleen een branche of onderwerp. Of er zou een apart gedeelte kunnen komen voor mensen die er hun werk van hebben gemaakt, of meer dan tien sites hebben, of meer dan 1000 euro in de maand verdienen enz.

Er zijn al vele forums, maar wat ik mis is een forum dat inderdaad een besloten gedeelte heeft zodat niet de hele wereld alles ziet, waarin ik dingen aan collega's kan vragen. Collega's met sites met AdSense of Affiliate advertenties. Want er zijn zat sites waar ik iets kan vragen over Wordpress, of over affiliate advertenties, of andere bepaalde dingen, maar ik kan haast geen plaatsen vinden waar alleen maar mensen zitten die met hetzelfde bezig zijn als ik. En of dat als hobby is of als bedrijf maakt mij niet zo veel uit. Als iedereen maar serieus er mee bezig is. Maar hoe controleer je dat. Zoals hier op Fok kan elke voorbijganger hier in dit draadje wat roepen om nooit meer terug te keren.

Degene(n) die het forum gaan beheren moeten serieus zijn en echt interesse hebben. En het op een domein of subdomein plaatsen die voor langere tijd mee kan gaan. We hebben er niets aan als mensen na 2 maanden zeggen oke ik heb er toch geen zin in, ik gooi het forum er af.

Zijn er mensen die het forum willen opzetten, of willen beheren? Dit kunnen dezelfde mensen zijn maar niet persé? Graag motivatie dan kunnen we kiezen :D
pi_146577171
Ik kan het forum wel opzetten of laten opzetten. Phpbb heeft veel functies en er kan bijvoorbeeld ook een chatbox worden toegevoegd. Laat maar wat weten.
  donderdag 13 november 2014 @ 11:24:47 #156
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_146605238
Fuckzooi, de mid-roll ads blijken ineens in de praktijk niet te werken terwijl alles wel is aangevinkt. Wat zo'n 2 dollar scheelt per 1000 monetized views.

Gelukkig heb ik de SEO aangepast en sta ik nu bovenin de zoeklijst wat resulteerde in een stijging van 30-40 subs per dag naar 50/60-70 subs per dag.

Met de views tik ik nu zelfs de 10.000 aan, waar dan ongeveer 1/4 meestal 1/5 van wordt gemonetized.

Al met al toch weer in de buurt van 20 dollar, alleen balen dat ik niet al bij de 25+ dollar zit door een momenteel falend Youtube. :{
  donderdag 13 november 2014 @ 11:33:39 #157
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_146605465
Weet iemand of je met clickbank ook zelf een contract op kan zetten? Heb nu enkel de hoplink in gebruik, maar zou ook graag in analytics zien hoe het loopt.

Iemand die hier meer over weet?
  donderdag 13 november 2014 @ 17:23:05 #158
434823 HopsieFlopsieTovernaar
gaat van 100 bezoekers naar 10
pi_146617614
hoe bedoel je precies? De statistieken kan je toch duidelijk zien hoe vaak elke link wordt aangeklikt?
www.stopmetrokennuhetnogkan.nl
  donderdag 13 november 2014 @ 23:06:46 #159
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_146631118
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 17:23 schreef HopsieFlopsieTovernaar het volgende:
hoe bedoel je precies? De statistieken kan je toch duidelijk zien hoe vaak elke link wordt aangeklikt?
Je hebt gelijk, het kwam er inderdaad later onder te staan.
  vrijdag 14 november 2014 @ 16:53:03 #160
434823 HopsieFlopsieTovernaar
gaat van 100 bezoekers naar 10
pi_146651276
dan is het opgelost
www.stopmetrokennuhetnogkan.nl
pi_146751644
Een kleine vraag waar jullie van grote waarde kunnen zijn:

Ik heb de keus om op het volgende te gaan ranken, maar dan moet ik dus voor 1 van de twee longtail keywords kiezen.

- locatie + specifieke term (geen merk) + schema (met 99.000 zoek resultaten)
- locatie + merknaam + schema (met 230.000 zoek resultaten)

Misschien een beetje vaag maar jullie weten wat ik bedoel. Waarvoor zou je kiezen? De merknamen waar het over gaat zijn aardig bekend en breed gebruikt.

Op het merk is er meer gezocht uiteraard maar wellicht ook meer concurrentie,
pi_146753621
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 19:33 schreef Apekoek het volgende:
Een kleine vraag waar jullie van grote waarde kunnen zijn:

Ik heb de keus om op het volgende te gaan ranken, maar dan moet ik dus voor 1 van de twee longtail keywords kiezen.

- locatie + specifieke term (geen merk) + schema (met 99.000 zoek resultaten)
- locatie + merknaam + schema (met 230.000 zoek resultaten)

Misschien een beetje vaag maar jullie weten wat ik bedoel. Waarvoor zou je kiezen? De merknamen waar het over gaat zijn aardig bekend en breed gebruikt.

Op het merk is er meer gezocht uiteraard maar wellicht ook meer concurrentie,
Simpel voor de kleinere markt. SEO'ers vergissen zich ontzettend door zich te richten op grote zoekresultaten, dat is juist wat je niet moet doen.

Iemand ervaring met Rank en Rent in Nederland, zoja hoe bevalt dat?
pi_146754117
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:23 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Simpel voor de kleinere markt. SEO'ers vergissen zich ontzettend door zich te richten op grote zoekresultaten, dat is juist wat je niet moet doen.

Iemand ervaring met Rank en Rent in Nederland, zoja hoe bevalt dat?
Sorry ik bedoelde niet aantal zoekresultaten per maand maar aantal resultaten in google na het zoeken. Het gaat dus niet om enorme aantallen. Welke van de twee long tail zou je dan doen? Degene waar dus het minst op gezocht wordt?
  donderdag 20 november 2014 @ 17:44:21 #164
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_146846819
Ik vroeg me af of er een soort ‘wapenwedloop’ gaande is tussen Google en de SEO experts. :P
Google wil dat de beste en meest relevante pagina’s bovenaan staan. Maar het gebruik van SEO tactieken vertekent dat resultaat een beetje.

Een artikeltje uit liefde geschreven door een sportvisser (met superveel tips en trucks waar andere sportwissers veel aan zullen hebben) zal lager ranken dan een met SEO doortimmerd content farm artikeltje. Puur en alleen omdat die sportvisser waarschijnlijk nog nooit van het word SEO gehoord heeft.

Probeert Google zijn algoritme daarop aan te passen?

En een beetje daaraan verwante vraag: Als je kwalitatief goede artikelen schrijft, moet je dan eigenlijk ook SEO tactieken gebruiken, omdat je artikel anders ondergesneeuwd raakt door al het SEO geweld? Of kun je ervan op aan dat op de lange duur Google de kwaliteit er wel tussenuit haalt?
  vrijdag 21 november 2014 @ 03:51:50 #165
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_146860656
Imenad hier die toegang heeft tot adsense sticky ads? Ik wil mijn mobiel CTR verhogen :{
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_146860968
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 17:44 schreef Noordsestern het volgende:
Ik vroeg me af of er een soort ‘wapenwedloop’ gaande is tussen Google en de SEO experts. :P
Google wil dat de beste en meest relevante pagina’s bovenaan staan. Maar het gebruik van SEO tactieken vertekent dat resultaat een beetje.

Een artikeltje uit liefde geschreven door een sportvisser (met superveel tips en trucks waar andere sportwissers veel aan zullen hebben) zal lager ranken dan een met SEO doortimmerd content farm artikeltje. Puur en alleen omdat die sportvisser waarschijnlijk nog nooit van het word SEO gehoord heeft.

Probeert Google zijn algoritme daarop aan te passen?

En een beetje daaraan verwante vraag: Als je kwalitatief goede artikelen schrijft, moet je dan eigenlijk ook SEO tactieken gebruiken, omdat je artikel anders ondergesneeuwd raakt door al het SEO geweld? Of kun je ervan op aan dat op de lange duur Google de kwaliteit er wel tussenuit haalt?
Dat is al een tijd zo, te veel SEO werkt negatief, zeker bij nieuwe sites.
pi_146864531
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 17:44 schreef Noordsestern het volgende:
Als je kwalitatief goede artikelen schrijft, moet je dan eigenlijk ook SEO tactieken gebruiken, omdat je artikel anders ondergesneeuwd raakt door al het SEO geweld? Of kun je ervan op aan dat op de lange duur Google de kwaliteit er wel tussenuit haalt?
Dat ligt aan je concurrentie. Maar ik denk sowieso dat het verstandig is je on-page seo op orde te brengen. Dus simpele dingen zoals goede kopjes, alt-tekst van afbeeldingen e.d., een paar minuutjes klooien met de keywordtool van Google kan ook geen kwaad. Daar hoef je echt geen seo expert voor te zijn.

Zelf zorg ik ook dat de on-page seo op orde is voor elk artikeltje dat ik schrijf. Soms is dat voldoende om in de top 3 van Google te komen, maar als er wat meer concurrentie is sta ik soms ook pas op pagina 3 met zo'n artikeltje. Dan zou ik eigenlijk ook wat linkjes moeten gaan verzamelen... Maarja, dat is niet echt m'n hobby :p.
  vrijdag 21 november 2014 @ 12:08:31 #168
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_146866057
Okay, dankjewel voor jullie antwoorden. :)
Don't overdo it dus.
pi_146871826
Wie gebruikt er hier een VPS? Is digitalocean en goede? En is het makkelijk zelf te beheren zonder veel werk?
  vrijdag 21 november 2014 @ 17:31:55 #170
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_146873924
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 16:14 schreef JupilerXL het volgende:
Wie gebruikt er hier een VPS? Is digitalocean en goede? En is het makkelijk zelf te beheren zonder veel werk?
Wel een grote partij in ieder geval. Hoe makkelijk het is hangt af van je ervaring met (ik neem aan) Linux. In principe heb je alleen een terminal.
Smile like you mean it
www.wefut.com
pi_146875855
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:23 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Simpel voor de kleinere markt. SEO'ers vergissen zich ontzettend door zich te richten op grote zoekresultaten, dat is juist wat je niet moet doen.

Iemand ervaring met Rank en Rent in Nederland, zoja hoe bevalt dat?

Stel dat dit de 2 (longtail) keywords zijn waar je op kunt ranken, welke zou je dan kiezen?

Of iemand anders die hier een idee over heeft? Ik moet namelijk voor 1 van de 2 gaan.
pi_146877184
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:46 schreef Apekoek het volgende:
Stel dat dit de 2 (longtail) keywords zijn waar je op kunt ranken, welke zou je dan kiezen?

Of iemand anders die hier een idee over heeft? Ik moet namelijk voor 1 van de 2 gaan.
Ligt aan de concurrentie. En dus niet de concurrentie die de Keywordtool aangeeft (want dat is de concurrentie in de advertentiemarkt), maar de pagina's die hoog scoren in Google.

320 lijkt mij wel erg weinig, maarja, ik weet de context natuurlijk ook niet. Of het om een kleine pagina gaat of een hele website.

Kan het echt niet allebei, want de woorden zijn waarschijnlijk wel verwant aan elkaar. Gezien de hoeveelheid zoekopdrachten en het voorgestelde bod zal de concurrentie niet erg hoog zijn.
pi_146877266
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 19:24 schreef jeronald het volgende:

[..]

Ligt aan de concurrentie. En dus niet de concurrentie die de Keywordtool aangeeft (want dat is de concurrentie in de advertentiemarkt), maar de pagina's die hoog scoren in Google.

320 lijkt mij wel erg weinig, maarja, ik weet de context natuurlijk ook niet. Of het om een kleine pagina gaat of een hele website.

Kan het echt niet allebei, want de woorden zijn waarschijnlijk wel verwant aan elkaar. Gezien de hoeveelheid zoekopdrachten en het voorgestelde bod zal de concurrentie niet erg hoog zijn.
Bedankt voor je feedback. Dit gaat over een enkele pagina van de 10. Keywords zijn te mixen, maar lijkt mij lastig aangezien je altijd een focus legt. Verder lijkt de organische concurrentie hoog van het bovenste keyword.
pi_146901590
Oei, heb het geld nu al op mijn rekening staan :?

Al meerdere?
  zaterdag 22 november 2014 @ 20:34:59 #175
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_146907909
Hoeveel mensen kunnen er hier van leven? Of gaat dat wat te ver..
pi_146912299
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:46 schreef Apekoek het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Stel dat dit de 2 (longtail) keywords zijn waar je op kunt ranken, welke zou je dan kiezen?

Of iemand anders die hier een idee over heeft? Ik moet namelijk voor 1 van de 2 gaan.
Uhm geen van beide, maargoed als je moet kiezen die met 2400 zoekopdrachten natuurlijk
pi_146912373
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 20:34 schreef Le_Professeur het volgende:
Hoeveel mensen kunnen er hier van leven? Of gaat dat wat te ver..
Die zijn er zeker wel hier :) Ik kan er gemiddeld gezien niet van leven al heb ik wel maanden gehad waar dat zeker wel kon. Ik weet wel dat als ik mij hier fulltime op zou inzetten dat zeker moet lukken. Ik heb echter te leuke baan om dat te doen
pi_146913076
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 22:48 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Uhm geen van beide, maargoed als je moet kiezen die met 2400 zoekopdrachten natuurlijk
Geen van beide?
  zondag 23 november 2014 @ 01:32:07 #179
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_146917021
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 22:50 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Die zijn er zeker wel hier :) Ik kan er gemiddeld gezien niet van leven al heb ik wel maanden gehad waar dat zeker wel kon. Ik weet wel dat als ik mij hier fulltime op zou inzetten dat zeker moet lukken. Ik heb echter te leuke baan om dat te doen
Maar je zit dan wel ruim in de was neem ik aan, al vind de belasting het ook wel leuk wanneer je zo veel bijverdient.

Gaat daar veel tijd in zitten om op die schaal te blijven functioneren? Heb in het verleden weleens gelezen op een forum dat mensen dit zowat geheel geautomatiseerd hebben en er dus in feite bijna niets aan hoeven doen. Die zat bij wijze van spreken in een hangmatje op een zonnige locatie met de laptop op schoot.

Maar goed, dit lijkt me niet realistisch, toch ben ik wel benieuwd hoe veel mensen er hier van kunnen leven. Moet een best lekker gevoel zijn, die totale vrijheid.
pi_146932889
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 01:32 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Maar goed, dit lijkt me niet realistisch, toch ben ik wel benieuwd hoe veel mensen er hier van kunnen leven. Moet een best lekker gevoel zijn, die totale vrijheid.
Reken zelf maar uit. Jaarlijks ben je grofweg 1/3 van de verdiensten kwijt aan belastingen. Over eventuele voordelen als bedrijf praat ik nu even niet.

Dus ben je bijvoorbeeld maandelijks 1400 euro kwijt aan vaste lasten, eten enzo dan moet je per maand gemiddeld al 2100 euro binnenharken. En je kosten zoals hostingspakket, domein, rechtsbijstandverzekering moeten er dan nog af.

Ik zelf probeer er van te leven. Heb weinig keus want er zijn in het noorden van het land geen "normale" banen voor mij. Ik heb wel een bijbaan van 8 uur per week er bij om te kunnen overleven. Ben nu drie jaar bezig en ik heb gemerkt dat goed lopende sites van de een op de andere dag weg kunnen zijn. Maanden of zelf jaren werk kunnen ineens weg zijn. Door google, concurrentie of talloze andere oorzaken. En als je daar dan echt van moet leven kan dat behoorlijk wat stress opleveren :)

En als je van websites alleen wilt blijven leven moet je ook nadenken over pensioenopbouw, ziekte, vakantie enz. :D

En volgens mij zijn er niet heel veel websites waar je niet veel aan hoeft te doen.
pi_146953373
Hmm ik heb nog steeds geen adsense gestort gekregen en ook nog geen mailtje dat ze het hebben overgemaakt ? Nog andere mensen die nog geen bericht of geld hebben gekregen?
  maandag 24 november 2014 @ 14:20:52 #182
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_146954652
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 18:51 schreef Kemestry het volgende:

[..]

Reken zelf maar uit. Jaarlijks ben je grofweg 1/3 van de verdiensten kwijt aan belastingen.

Over de eerste zoveel honderd euro krijg je toch een heffingskorting?
pi_146957122
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 01:32 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Maar goed, dit lijkt me niet realistisch, toch ben ik wel benieuwd hoe veel mensen er hier van kunnen leven. Moet een best lekker gevoel zijn, die totale vrijheid.
Nou Het klinkt leuk, en in het begin is het ook zeker leuk, totdat je echt de vruchten begint te plukken van je eigen succes, dan groeit het automatisch naar 7 dagen in de week en minimaal 60 uur per week.. Echt leuk is het dan niet meer, hoe meer inkomsten, hoe meer gezeik, tenminste zo ervaar ik het..
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_146957152
-

[ Bericht 100% gewijzigd door RanTheMan op 24-11-2014 15:41:45 ]
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_146959657
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 13:41 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Hmm ik heb nog steeds geen adsense gestort gekregen en ook nog geen mailtje dat ze het hebben overgemaakt ? Nog andere mensen die nog geen bericht of geld hebben gekregen?
ik had het vrijdag al binnen. verder geen mail gehad nog.
Mail wel gehad, vandaag 15:01 uur
pi_146960142
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 14:20 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

Over de eerste zoveel honderd euro krijg je toch een heffingskorting?
Hij heeft het hier over leven van adsense, dan praten we niet over paar honderd euro :')

Ondernemers hebben best wat fiscale voordelen, maar je moet ook wat risico indekken want je hebt geen recht op ww, ziektewet, vakantiedagen, vakantiegeld, pensioen etc. etc.

En wat Kemestry zegt, inkomsten van websites kunnen ook zo wegvallen. Natuurlijk moet je ook gewoon blijven werken en nieuwe inkomsten proberen te maken. Een paar mooie websites hebben en voor de rest op je luie reet zitten klinkt leuk, maar dan moet je het wel heel goed gedaan hebben. En dan nog blijf je liever bezig met nieuwe dingen. Geld kan je nooit genoeg hebben :P
Facts don't care about your feelings
  maandag 24 november 2014 @ 18:00:08 #187
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_146961238
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 17:16 schreef YoshiBignose het volgende:

En wat Kemestry zegt, inkomsten van websites kunnen ook zo wegvallen. Natuurlijk moet je ook gewoon blijven werken en nieuwe inkomsten proberen te maken. Een paar mooie websites hebben en voor de rest op je luie reet zitten klinkt leuk, maar dan moet je het wel heel goed gedaan hebben. En dan nog blijf je liever bezig met nieuwe dingen. Geld kan je nooit genoeg hebben :P
Maar dat zeg ik ook niet. Ik bestrijd dat je 1/3 van je inkomsten aan belasting kwijt bent. Dat zal, zeker als je om en nabij 2100 euro per maand verdient, niet het geval zijn omdat je over de eerste 1000 (?) euro heffingskorting krijgt.
pi_146961963
quote:
4s.gif Op maandag 24 november 2014 16:58 schreef fotostarter het volgende:

[..]

ik had het vrijdag al binnen. verder geen mail gehad nog.
Mail wel gehad, vandaag 15:01 uur
Ik heb net de mail gehad (y) toppertje! Geld zal er wel spoedig op staan. Normaal krijg ik hem rond de 22e maar nu pas vandaag :) En tis een erg mooi bedrag dus ik kan niet wachten *O*
pi_146961991
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 18:00 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

Maar dat zeg ik ook niet. Ik bestrijd dat je 1/3 van je inkomsten aan belasting kwijt bent. Dat zal, zeker als je om en nabij 2100 euro per maand verdient, niet het geval zijn omdat je over de eerste 1000 (?) euro heffingskorting krijgt.
Grofweg. Maar het is inderdaad voor iedereen anders want het hangt van je andere inkomsten af, inkomsten partner enz. Om daadwerkelijk te berekenen hoeveel belasting je moet betalen in jouw situatie kan je het aangifteprogramma erbij pakken en eens spelen met de cijfertjes.

Ik weet wel dat als ik van te voren had geweten wat er allemaal ging komen, ik dan langer had gewacht met een bedrijf beginnen. Mijn kosten zijn veel hoger dan ik verwachte omdat ik gedoe kreeg met rechten van plaatjes en nu lig ik in de clinch met de BLD omdat ze ineens vinden dat ik de afgelopen drie jaar geen recht had op startersaftrek, zelfstandigenaftrek en dergelijke, terwijl ik wel gewoon aan hun eisen voldoe. En soms is het nodig voor een site om een bepaalde plugin of template te kopen. En als er vijf sites goed lopen zou je zeggen ik maak er nog 5 en heb dan dubbele inkomsten, maar veel sites lopen gewoon niet en dan heb je wel tijd en geld verspild maar het brengt niets op.

En terug naar AdSense.. heb vanmiddag mail gehad dus ik verwacht het morgenmiddag ergens op mijn rekening.
pi_146962073
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 18:31 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Ik heb net de mail gehad (y) toppertje! Geld zal er wel spoedig op staan. Normaal krijg ik hem rond de 22e maar nu pas vandaag :) En tis een erg mooi bedrag dus ik kan niet wachten *O*
Die mail? Ik krijg hem altijd 24 of 25ste :D en het geld eerder.
pi_146964352
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 18:00 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

Maar dat zeg ik ook niet. Ik bestrijd dat je 1/3 van je inkomsten aan belasting kwijt bent. Dat zal, zeker als je om en nabij 2100 euro per maand verdient, niet het geval zijn omdat je over de eerste 1000 (?) euro heffingskorting krijgt.
2100 per maand is 25k op jaarbasis. Of ga jij uit van een heffingskorting van 12k :')
Facts don't care about your feelings
pi_146964480
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 18:32 schreef Kemestry het volgende:

[..]

Mijn kosten zijn veel hoger dan ik verwachte omdat ik gedoe kreeg met rechten van plaatjes en nu lig ik in de clinch met de BLD omdat ze ineens vinden dat ik de afgelopen drie jaar geen recht had op startersaftrek, zelfstandigenaftrek en dergelijke, terwijl ik wel gewoon aan hun eisen voldoe.
Oh oh, is altijd een lastige. Daarom is het ook zo belangrijk om je uren zo gedetailleerd mogelijk bij te houden, daarmee voorkom je gezeik. Vooral in de website wereld kan het soms lastig zijn om alles te verantwoorden want sommige mensen werken gewoon niet eens 24u per week aan de websites omdat het niet nodig is. Hou er rekening mee dat je niet met terugwerkende kracht je urenregistratie mag opstellen... tenminste dat zeggen ze. Natuurlijk kun je met je agenda en mailverkeer wel heel wat bewijzen.
Facts don't care about your feelings
pi_146971230
Wie had hier ook alweer verstand van PHP? Graag PM....
Facts don't care about your feelings
pi_146972669
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 20:34 schreef Le_Professeur het volgende:
Hoeveel mensen kunnen er hier van leven? Of gaat dat wat te ver..
Volgens mij alleen een paar uitschieters.
Zelf net de webhosting kosten eruit.
  maandag 24 november 2014 @ 23:17:24 #195
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_146974198
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 22:32 schreef HarryP het volgende:

[..]

Volgens mij alleen een paar uitschieters.
Zelf net de webhosting kosten eruit.
Ik geloof dat AciD_Nightmare heel wat binnenhaalt, daar heb ik weleens wat bedragen van gelezen op dit forum. En YoshiBignose lijkt me ook een grote speler.
pi_146974567
Bij mij houdt het momenteel wel op met 600-700 Euro in de maand, bruto.

Maar hoef er niet veel voor te doen.

(31k abonnees en 17m views totaal)
pi_146976434
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 23:17 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Ik geloof dat AciD_Nightmare heel wat binnenhaalt, daar heb ik weleens wat bedragen van gelezen op dit forum. En YoshiBignose lijkt me ook een grote speler.
AciD is volgens mij de king, qua adsense dan. Volgens mij had Stargazer ook hele hoge inkomsten maar dat was met affiliates. Ik kan er wel van leven ja maar het is nog niet genoeg. Adsense pak ik eigenlijk niet zo heel veel maar dit is de eerste maand sinds een behoorlijke tijd dat ik weer boven de ¤1000 zit 8-)
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 25 november 2014 @ 01:50:40 #198
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_146977576
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 00:19 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

AciD is volgens mij de king, qua adsense dan. Volgens mij had Stargazer ook hele hoge inkomsten maar dat was met affiliates. Ik kan er wel van leven ja maar het is nog niet genoeg. Adsense pak ik eigenlijk niet zo heel veel maar dit is de eerste maand sinds een behoorlijke tijd dat ik weer boven de ¤1000 zit 8-)
Ah, nice. Mag ik vragen hoe lang je al bezig bent? Met 1000 euro kan je er toch niet van leven als het puur daar om gaat?
  dinsdag 25 november 2014 @ 08:29:55 #199
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_146978833
Als ik naar 1,5 jaar terug ga kijken was dat het moment om er van te kunnen leven. Maakte destijds 1500 / 1600 euro omzet met Adsense, en stond op het punt om echt "big" te gaan. Maar ook ik heb dezelfde fout begaan als vele anderen: Achteruit leunen want er is niets mooiers dan "slapend rijk" worden.

Nu zit ik een niveau van 200 euro per maand, en gewoon domweg de tijd niet (kinderen gekregen etc) om er vol gas achteraan te zitten. ;(

EDIT: De 1500 / 1600 euro was puur Adsense. Daarnaast heb ik verreweg het meest in die tijd met adult bij elkaar geschraapt :)
pi_146979146
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 00:19 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

AciD is volgens mij de king, qua adsense dan. Volgens mij had Stargazer ook hele hoge inkomsten maar dat was met affiliates. Ik kan er wel van leven ja maar het is nog niet genoeg. Adsense pak ik eigenlijk niet zo heel veel maar dit is de eerste maand sinds een behoorlijke tijd dat ik weer boven de ¤1000 zit 8-)
En koning blester dan met zijn portfolio van 481 urls..??
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_146980160
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 01:50 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Ah, nice. Mag ik vragen hoe lang je al bezig bent? Met 1000 euro kan je er toch niet van leven als het puur daar om gaat?
Haha nee met 1000 kan je inderdaad niet leven :P dat is ook alleen adsense, maar heb ook andere inkomsten. Affiliaties, webwinkels etc. Ik denk dat ik met websites rond 2006 ofzo begon.

quote:
2s.gif Op dinsdag 25 november 2014 08:59 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

En koning blester dan met zijn portfolio van 481 urls..??
Oh ja helemaal vergeten. Low XX.XXX per maand pakt hij wel denk ik :') waar is ie de laatste tijd?
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 25 november 2014 @ 12:17:44 #202
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_146984549
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 09:53 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Haha nee met 1000 kan je inderdaad niet leven :P dat is ook alleen adsense, maar heb ook andere inkomsten. Affiliaties, webwinkels etc. Ik denk dat ik met websites rond 2006 ofzo begon.

[..]

Oh ja helemaal vergeten. Low XX.XXX per maand pakt hij wel denk ik :') waar is ie de laatste tijd?
Ah, oke, best een lange weg naar wat leuke bedragen dus, daar zit een hoop werk in. Was je jong toen je ermee begon? Zo rond de 20-30? Of zitten hier voornamelijk oude lullen? :P

Met zo veel domeinen heb je ook behoorlijk wat kosten, neem ik aan.
  dinsdag 25 november 2014 @ 12:56:18 #203
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_146986029
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:34 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

2100 per maand is 25k op jaarbasis. Of ga jij uit van een heffingskorting van 12k :')
Heb niet veel kaas gegeten van belasting. :P
pi_146986878
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 12:17 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Ah, oke, best een lange weg naar wat leuke bedragen dus, daar zit een hoop werk in. Was je jong toen je ermee begon? Zo rond de 20-30? Of zitten hier voornamelijk oude lullen? :P

Met zo veel domeinen heb je ook behoorlijk wat kosten, neem ik aan.
Ja ik denk rond de 16-18 toen ik begon. Gewoon als hobby maar pas sinds 2010 ongeveer dat ik het serieus ben gaan doen. Ach, domein en hosting is echt een schijntje hoor. ¤10 per domein per jaar en hosting kost tegenwoordig ook niet echt veel.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 12:56 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

Heb niet veel kaas gegeten van belasting. :P
Grofweg betaal je over de eerste ¤6000 op jaarbasis geen belasting. Maar ondernemers hebben nog meer fiscale voordelen tov loondienst.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 25 november 2014 @ 16:15:12 #205
340341 Blester
Membre très utile
pi_146992900
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 09:53 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Haha nee met 1000 kan je inderdaad niet leven :P dat is ook alleen adsense, maar heb ook andere inkomsten. Affiliaties, webwinkels etc. Ik denk dat ik met websites rond 2006 ofzo begon.

[..]

Oh ja helemaal vergeten. Low XX.XXX per maand pakt hij wel denk ik :') waar is ie de laatste tijd?
Kreeg zomaar een DM dat ik in dit topic moest kijken, dus ik kom even langs :) Ik ben aardig druk de laatste tijd met tal van nieuwe projecten, vandaar dat ik niet zoveel in dit topic te vinden ben.

Maar zoals jullie weten zeg ik over inkomsten nooit wat :)
~ Love comes unseen; we only see it go
  dinsdag 25 november 2014 @ 18:07:25 #206
434823 HopsieFlopsieTovernaar
gaat van 100 bezoekers naar 10
pi_146996404
Haha de simpele vraag is: Kan je er van leven?
Geen getallen voor nodig lijkt mij.
www.stopmetrokennuhetnogkan.nl
  dinsdag 25 november 2014 @ 18:25:21 #207
340341 Blester
Membre très utile
pi_146996841
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 18:07 schreef HopsieFlopsieTovernaar het volgende:
Haha de simpele vraag is: Kan je er van leven?
Geen getallen voor nodig lijkt mij.
Dat kan ik ja :)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_146997112
Dat zegt nog niets. De ene persoon heeft een villa en een zwembad nodig om te leven en anderen alleen een doos met internetaansluiting :D
pi_146997698
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 18:35 schreef Kemestry het volgende:
Dat zegt nog niets. De ene persoon heeft een villa en een zwembad nodig om te leven en anderen alleen een doos met internetaansluiting :D
He dit is fok, vergeet de zolderkamer bij pap en mam niet, en de brommer in de schuur..
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  dinsdag 25 november 2014 @ 19:10:08 #210
340341 Blester
Membre très utile
pi_146998097
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 18:35 schreef Kemestry het volgende:
Dat zegt nog niets. De ene persoon heeft een villa en een zwembad nodig om te leven en anderen alleen een doos met internetaansluiting :D
Ik vind het altijd vermakelijk om te zien hoe erg de maatschappij gefocust is op 'wat een ander verdiend'. Je zou eens moeten weten hoevaak ik, en natuurlijk ook menig ander, die vraag in het dagelijkse leven krijg. Mijn antwoord daarop is altijd precies zoals hierboven 'over inkomsten praat ik niet'. Waarom niet? Makkelijk: het gaat niemand wat aan. Het kan alleen maar nadelige gevolgen voor jezelf hebben uiteindelijk: of je hebt een aantal concurrenten erbij, of je bent een patser, of mensen gaan tegen je opkijken, of je relatie met mensen verslechterd etc.

En wat schiet je ermee op? Moeten mensen tegen je op kijken omdat je meer dan hun verdiend? Lijkt me niet. Als iemand hartstikke tevreden is met een baan waarmee hij minimaal loon verdiend, wie ben jij dan om even te melden dat je maandelijks bijvoorbeeld 4x modaal pakt? Risico is alleen maar groter dat je dan verder van die persoon komt te staan. Het benoemen en vragen naar inkomsten is in mijn ogen 'asociaal' en totaal onnodig.

Vind het daarom ook altijd grappig om te zien dat mensen de drang voelen om op te scheppen over hun inkomsten. Dan heb ik mijn ' :Y ' altijd al klaar.

Voor zover mijn korte betoog, ondanks dat ik dit al meerdere malen hier heb geplaatst :)
~ Love comes unseen; we only see it go
  dinsdag 25 november 2014 @ 19:52:26 #211
434823 HopsieFlopsieTovernaar
gaat van 100 bezoekers naar 10
pi_146999670
toch blijft het een mooi kort betoogje
www.stopmetrokennuhetnogkan.nl
pi_147010080
Haha mag ieder voor zichzelf weten natuurlijk. Maar je had die 12 regels tekst kunnen besparen door 4 cijfers te typen, of 5 misschien :P
Facts don't care about your feelings
  woensdag 26 november 2014 @ 08:03:29 #213
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_147012534
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 19:10 schreef Blester het volgende:

[..]

Ik vind het altijd vermakelijk om te zien hoe erg de maatschappij gefocust is op 'wat een ander verdiend'. Je zou eens moeten weten hoevaak ik, en natuurlijk ook menig ander, die vraag in het dagelijkse leven krijg. Mijn antwoord daarop is altijd precies zoals hierboven 'over inkomsten praat ik niet'. Waarom niet? Makkelijk: het gaat niemand wat aan. Het kan alleen maar nadelige gevolgen voor jezelf hebben uiteindelijk: of je hebt een aantal concurrenten erbij, of je bent een patser, of mensen gaan tegen je opkijken, of je relatie met mensen verslechterd etc.

En wat schiet je ermee op? Moeten mensen tegen je op kijken omdat je meer dan hun verdiend? Lijkt me niet. Als iemand hartstikke tevreden is met een baan waarmee hij minimaal loon verdiend, wie ben jij dan om even te melden dat je maandelijks bijvoorbeeld 4x modaal pakt? Risico is alleen maar groter dat je dan verder van die persoon komt te staan. Het benoemen en vragen naar inkomsten is in mijn ogen 'asociaal' en totaal onnodig.

Vind het daarom ook altijd grappig om te zien dat mensen de drang voelen om op te scheppen over hun inkomsten. Dan heb ik mijn ' :Y ' altijd al klaar.

Voor zover mijn korte betoog, ondanks dat ik dit al meerdere malen hier heb geplaatst :)
Ik snap je helemaal. Mijn motivatie om het te laten weten is vooral omdat ik de boodschap wil overbrengen dat slapend rijk worden niet bestaat. Ik heb die fout gemaakt door te denken dat alles lekker liep en ik niets meer hoefde te doen, en uiteindelijk is alles pleite :)

Blijft het feit dat ik ook zonder die extra inkomsten erg gelukkig ben op dit moment :)
pi_147012539
Het maakt me blij om te horen dat je gelukkig bent.
Facts don't care about your feelings
pi_147013051
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 08:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Het maakt me blij om te horen dat je gelukkig bent.
*O* *O* *O* *O*

Ben jij ook gelukkig Yoshi?

Volgens mij ben jij de enige in dit topic met een eigen kantoor, ipv zolderkamertje :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_147013756
Ach wat is gelukkig. Ik heb nog geen neigingen gehad om mezelf op te knopen dus dat is goed genoeg volgens mij :P

En ja binnenkort zelfs naar een nieuw kantoor die is nog moooier. Thuis werken lukt mij echt niet, te snel afgeleid.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 26 november 2014 @ 11:40:41 #217
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_147016432
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 08:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Het maakt me blij om te horen dat je gelukkig bent.
Ik ben blij dat jij blij bent omdat ik blij ben O+
pi_147028409
Blester, hoeveel url's heb je in totaal dan? 481? :o
Als je daar wel een uitspraak over wilt doen?

Is in ieder geval een fors getal als ik het zo hoor...!
pi_147067175
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 17:56 schreef mattie010 het volgende:
Blester, hoeveel url's heb je in totaal dan? 481? :o
Als je daar wel een uitspraak over wilt doen?

Is in ieder geval een fors getal als ik het zo hoor...!
Het aantal url's zegt niks, ik heb liever één url die maandelijks ¤1.000 opbrengt dan 100 die maandelijks per stuk ¤10 opbrengen. In de laatste weken al een aantal adverteerders die rechtstreeks advertentieruimte afnamen en dat vind ik toch het mooiste.
pi_147076852
Dat weet ik, maar alsnog verbaast het hoge aantal me! ;)
Iemand noemde het en vandaar dat ik het vroeg ;)
pi_147082212
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 01:26 schreef mattie010 het volgende:
Dat weet ik, maar alsnog verbaast het hoge aantal me! ;)
Iemand noemde het en vandaar dat ik het vroeg ;)
Ik denk dat het overdreven is maar het zal wel meer zijn dan dat de meesten hier aan domeinen hebben.

Misschien een stomme vraag maar kunnen aan Adsense banners die je verwerkt in de bron ook afmetingen worden toegekend? Aan afbeeldingen kan het wel en dan kunnen de afbeeldingen laden nadat de rest van de pagina al verschenen is. Nu is het vaak dat het laden deels blijft wachten op het vertonen van de banners en het scheelt denk ik een beetje in de gebruikerservaring.
  vrijdag 28 november 2014 @ 16:20:19 #222
340341 Blester
Membre très utile
pi_147090557
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 17:56 schreef mattie010 het volgende:
Blester, hoeveel url's heb je in totaal dan? 481? :o
Als je daar wel een uitspraak over wilt doen?

Is in ieder geval een fors getal als ik het zo hoor...!
Qua domeinen heb ik er wel zo'n 500 momenteel inderdaad (staan verspreid bij registrars etc, dus het exacte aantal weet ik niet). Websites zo'n 300 momenteel, flink wat verkocht de laatste tijd (die minder opbrachten).
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_147098020
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:31 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Ik denk dat het overdreven is maar het zal wel meer zijn dan dat de meesten hier aan domeinen hebben.

Misschien een stomme vraag maar kunnen aan Adsense banners die je verwerkt in de bron ook afmetingen worden toegekend? Aan afbeeldingen kan het wel en dan kunnen de afbeeldingen laden nadat de rest van de pagina al verschenen is. Nu is het vaak dat het laden deels blijft wachten op het vertonen van de banners en het scheelt denk ik een beetje in de gebruikerservaring.
Even Googlen op document.load in JavaScript.
http://stackoverflow.com/(...)code-after-page-load

Vraagje: wat gebruiken jullie (ZZP'ers) tegenwoordig voor de boekhouding? Nog allemaal Excelletjes of betaalde software? Ben het uitzoeken van facturen etc tijdens de BTW-aangifte een beetje beu aan het raken.
pi_147106346
Ik zou zeker wel een boekhoudpakket of iets in die richting aanbevelen, omdat het anders lastig kan worden met het opstellen van de balans en winst- en verliesrekening bij de inkomstenbelasting aangifte. Ik heb zelf een geniaal Excel script waarbij het eigenlijk een volwaardig boekhoudpakket is geworden. Het werkt redelijk eenvoudig alhoewel enige kennis van boekhouden wel vereist is.

Wat ik zou aanbevelen is het standaard excel sheetje voor de BTW aangifte zelf bij te houden en de rest aan een boekhouder over te laten. Tenminste zo doe ik het bij veel ZZP'ers en dat gaat prima en kost ze ook niet veel.
Facts don't care about your feelings
pi_147107705
Ik gebruik Acumulus voor iets minder dan 140 euro per jaar. Voldoet prima maar ook hier is wat kennis van boekhouden handig.
pi_147112083
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 20:27 schreef Drawer het volgende:

[..]

Even Googlen op document.load in JavaScript.
http://stackoverflow.com/(...)code-after-page-load

Vraagje: wat gebruiken jullie (ZZP'ers) tegenwoordig voor de boekhouding? Nog allemaal Excelletjes of betaalde software? Ben het uitzoeken van facturen etc tijdens de BTW-aangifte een beetje beu aan het raken.
Bedankt alleen net als de vraagsteller daar ben ik benieuwd of Google het ook toestaat. Op zich doe ik dan niks aan de code zelf.
pi_147114417
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 09:24 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Bedankt alleen net als de vraagsteller daar ben ik benieuwd of Google het ook toestaat. Op zich doe ik dan niks aan de code zelf.
Klopt. Maar dat doe je met meescrollen en overlappen van de ads ook niet. ;)

Misschien eens een belletje/mailtje wagen anders? Beste interessant om te weten voor een ieder hier.
pi_147122369
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 12:21 schreef Drawer het volgende:

[..]

Klopt. Maar dat doe je met meescrollen en overlappen van de ads ook niet. ;)

Misschien eens een belletje/mailtje wagen anders? Beste interessant om te weten voor een ieder hier.
Blester heeft wel eens laten weten contacten te hebben bij Google. Kan me niet bedenken hoe ze anders bereikt kunnen worden :)
pi_147123115
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:31 schreef WebBeestje het volgende:

Misschien een stomme vraag maar kunnen aan Adsense banners die je verwerkt in de bron ook afmetingen worden toegekend? Aan afbeeldingen kan het wel en dan kunnen de afbeeldingen laden nadat de rest van de pagina al verschenen is. Nu is het vaak dat het laden deels blijft wachten op het vertonen van de banners en het scheelt denk ik een beetje in de gebruikerservaring.
Geen idee, maar is het wellicht handiger om langs deze weg: https://support.google.com/adsense/answer/3221666?hl=nl (asynchrone code) de laadtijd te versnellen?
  zaterdag 29 november 2014 @ 20:53:06 #230
340341 Blester
Membre très utile
pi_147128085
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 18:08 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Blester heeft wel eens laten weten contacten te hebben bij Google. Kan me niet bedenken hoe ze anders bereikt kunnen worden :)
E-mailen kun je altijd hoor, of je moet minder dan $100 per maand verdienen (ik meen dat dat de grens was?)

Bellen zal jij niet kunnen, al kun je natuurlijk altijd proberen om een telefoonnummer te regelen van een van de medewerkers per e-mail. Met een paar duizend euro inkomsten per maand gaan ze het je niet uit zichzelf aanbieden.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_147205802
Wie heeft er verstand van een goede metabeschrijving maken voor Google? Ik heb volgens mij alles goed omschreven maar in Google komt er toch een andere tekst in beeld dan ik wil. Eventueel kan hulp ook via een dm.
pi_147212218
Google doet dat zelf. Soms veranderen ze ook de title tag. Ik zou niet zoveel tijd meer in metabeschrijvingen stoppen.
Facts don't care about your feelings
pi_147214121
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 10:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Google doet dat zelf. Soms veranderen ze ook de title tag. Ik zou niet zoveel tijd meer in metabeschrijvingen stoppen.
Het was eerst anders weergegeven in Google en ik heb niks gewijzigd dus zou Google dat inderdaad zelf gedaan kunnen hebben. Ik las dat de CTR naar een website wel afhankelijk is van de metabeschrijving dus vandaar mijn vraag.
pi_147233210
Ik wil weer een nieuw project starten, maar.... waarover? Ik heb even geen inspiratie.. :P

Meer mensen last van?
  woensdag 3 december 2014 @ 08:35:53 #235
340341 Blester
Membre très utile
pi_147239157
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 22:10 schreef Trebo het volgende:
Ik wil weer een nieuw project starten, maar.... waarover? Ik heb even geen inspiratie.. :P

Meer mensen last van?
Wandeling gaan maken, dan komen de ideeën vanzelf :) (wel iets meenemen om wat te noteren, zoals een telefoon).
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_147258624
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 08:35 schreef Blester het volgende:

[..]

Wandeling gaan maken, dan komen de ideeën vanzelf :) (wel iets meenemen om wat te noteren, zoals een telefoon).
Niks gebeurd helaas :P
Weet je wat het is, alles is zo'n beetje wel gemaakt en gedaan..
pi_147259183
Dat klopt, maar de gemiddelde mens heeft een iQ van 100, dus de helft zit eronder :) DUS als je een beetje slim bent kun je op zat markten nog er tussen komen als je het gewoon beter/anders aanpakt.
Facts don't care about your feelings
pi_147259605
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 20:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat klopt, maar de gemiddelde mens heeft een iQ van 100, dus de helft zit eronder :) DUS als je een beetje slim bent kun je op zat markten nog er tussen komen als je het gewoon beter/anders aanpakt.
Beter/anders aanpakken is inderdaad het goede woord. Ik struin ook de hele dag het internet af om sites te bekijken en inspiratie op te doen. Ik heb ook wel wat ideetjes met affiliatie enzo..even zien hoe ik dat ga aanpakken :)
  woensdag 3 december 2014 @ 21:27:11 #239
340341 Blester
Membre très utile
pi_147261709
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 20:08 schreef Trebo het volgende:

[..]

Niks gebeurd helaas :P
Weet je wat het is, alles is zo'n beetje wel gemaakt en gedaan..
Wat ook nog wel eens helpt, maar je moet er tegen kunnen, gewoon een hele dag bij producten die je zelf gebruikt, handelingen die je doet, vragen die je zelf hebt (en waarvoor je een website of Google raadpleegt), websites die je bezoekt etc. de vraag stellen: Kan ik hier geld aan/mee verdienen? Kan ik dit beter/gemakkelijker aanbieden op het internet? Hoe gaat dit product/deze handeling er in de toekomst uitzien en kan ik daarop inspelen (de trends)?

Maargoed, uiteindelijk is het gewoon een kwestie van geluk of je op een goed idee komt. Zo heb je weken niets en zo heb je 5 ideeën.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_147266184
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 20:37 schreef Trebo het volgende:

[..]

Beter/anders aanpakken is inderdaad het goede woord. Ik struin ook de hele dag het internet af om sites te bekijken en inspiratie op te doen. Ik heb ook wel wat ideetjes met affiliatie enzo..even zien hoe ik dat ga aanpakken :)
Iets verzinnen waar zowel bedrijven als consumenten voor willen betalen, mooi werk is dat. ;)
Bedrijven die jou betalen om het te verkopen aan consumenten. :D
pi_147267207
Weet iemand hoe lang het duurt voordat Google in de zoekresultaten een wijziging aanbrengt als je een website via webmastertools gaat fetchen en dan indient voor de index? Of het duurt misschien wat langer dan een paar uur of ik kom er niet uit, ben benieuwd :)
pi_147268018
Zolang ik niet een top-idee heb werk ik matige ideetjes uit. Ook die leveren wel wat op. Misschien een paar tientjes per jaar, maar wachten op het ene briljante idee is geen optie voor mij. Voorlopig nog zat op de plank liggen om uit te werken.
  donderdag 4 december 2014 @ 01:13:28 #243
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_147268512
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 19:10 schreef Blester het volgende:

[..]

Ik vind het altijd vermakelijk om te zien hoe erg de maatschappij gefocust is op 'wat een ander verdiend'. Je zou eens moeten weten hoevaak ik, en natuurlijk ook menig ander, die vraag in het dagelijkse leven krijg. Mijn antwoord daarop is altijd precies zoals hierboven 'over inkomsten praat ik niet'. Waarom niet? Makkelijk: het gaat niemand wat aan. Het kan alleen maar nadelige gevolgen voor jezelf hebben uiteindelijk: of je hebt een aantal concurrenten erbij, of je bent een patser, of mensen gaan tegen je opkijken, of je relatie met mensen verslechterd etc.

En wat schiet je ermee op? Moeten mensen tegen je op kijken omdat je meer dan hun verdiend? Lijkt me niet. Als iemand hartstikke tevreden is met een baan waarmee hij minimaal loon verdiend, wie ben jij dan om even te melden dat je maandelijks bijvoorbeeld 4x modaal pakt? Risico is alleen maar groter dat je dan verder van die persoon komt te staan. Het benoemen en vragen naar inkomsten is in mijn ogen 'asociaal' en totaal onnodig.

Vind het daarom ook altijd grappig om te zien dat mensen de drang voelen om op te scheppen over hun inkomsten. Dan heb ik mijn ' :Y ' altijd al klaar.

Voor zover mijn korte betoog, ondanks dat ik dit al meerdere malen hier heb geplaatst :)
Ach, zodra je dat geld gaat spenderen komen mensen er toch wel achter dat je ruim in het sop zit. Dan doel ik op materiële zaken, maar ook als jij meerdere keren per jaar naar dure oorden gaat.

De hedendaagse maatschappij is nou eenmaal gefocust op geld, dus het is niet zo gek dat mensen daar veel mee bezig zijn. Alleen als je het breed hebt denk je daar denk ik minder aan, dan doe je gewoon.
pi_147275641
Heeft iemand ervaring met Darcher Media? Ik word regelmatig benaderd door redelijk grote advertentienetwerken om gebruik te maken van hun diensten en nu door Darcher Media, zie ook: http://www.adswiki.net/7190/darcher-media#.VIBFxskhPIo (handige site om meer info over advertentienetwerken te vinden). Enige probleem is dat ik niet wil blijven hoppen dus eerst maar eens zien wat ze te bieden hebben.
pi_147283800
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 00:04 schreef WebBeestje het volgende:
Weet iemand hoe lang het duurt voordat Google in de zoekresultaten een wijziging aanbrengt als je een website via webmastertools gaat fetchen en dan indient voor de index? Of het duurt misschien wat langer dan een paar uur of ik kom er niet uit, ben benieuwd :)
Opgelost, indexeren duurde wat langer.
  vrijdag 5 december 2014 @ 20:49:10 #246
340341 Blester
Membre très utile
pi_147317786
Wellicht een interessante casus voor jullie:

Al ongeveer 5 jaar draai ik 2 websites als 'testprojecten'. Met die projecten kijk ik steeds bij elke Google update waar Google daadwerkelijk op heeft gelet, de websites zijn verder waardeloos. Nu ook bij Penguin 3.0 heb ik de resultaten goed bekeken. Het gaat om websites met:

- 90% EMD linkbuilding (onnatuurlijk)
- 70% 'Bad links', verdeeld in ongeveer 40% artikeldirectory links (slechte kwaliteit) en 30% slechte startpagina's (onnatuurlijk)
- Redelijk veel content (denk tussen de 5.000-10.000 woorden, matige tot slechte kwaliteit met +- 6-7% EMD)
- Competitieve branche

- Website 1 had voor de update een pagina 2 positie, positie nummer 1.
- Website 2 had voor de update een pagina 3 positie, positie nummer 3

17 oktober 2014 Penguin 3.0

De websites werden exact op die datum letterlijk uit Google gegooid (websites gingen meteen allebei naar pagina 9-10-11)

Ongeveer 1 week na de update als test tweemaal een disavow file ingediend om eens te kijken wat het effect zou zijn van het disavowen van de echte hele slechte links. De links bleven dus online staan, maar werden tegengehouden door disavow. De EMD keywords heb ik op een verhouding van 90% laten staan (onnatuurlijk dus). Een week later (rond 1 november 2014) stegen de websites terug naar +- pagina 7 en website 2 naar pagina 8. Daar hebben ze ongeveer 3 weken gestaan.

Nu sinds een goede week hebben ze websites weer volledig de oude positie terug zonder schommelingen. Websites met nog steeds 30% tot 40% slechte inkomende links, 90% EMD linkbuilding en zonder nieuwe of aangepaste content.

Conclusie
Je hoeft niet de wachten op een volgende Penguin update om de oude posities weer terug te krijgen. Gewoon zo snel mogelijk een disavow file insturen en de echte slechte links disavowen. Wil je het op zeker spelen? Disavow dan meteen alle betwijfelbare links.

Opvallend is dat dit ook meteen de enige 2 websites uit m'n hele netwerk zijn die van Google een duw hebben gekregen met die update. Maargoed, als je gewoon goed oplet word je ook eigenlijk nooit geraakt door Google. Als je ziet hoe bont je het hebt moeten maken...

Binnen enkele weken zal ik de disavows weer opheffen om te kijken wat daar het effect van is. Doe ermee wat je wilt, wellicht interessant :)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_147321205
Op zich interessant maar met ongeveer 2.000 inkomende linkjes weet ik niet waar ik moet beginnen met de disavow tool. Ik keek toevallig van de week weer eens welke inkomende linkjes ik erbij heb gekregen, er zitten er tussen van (prut) pagina's die bijvoorbeeld een RSS feed laden, hoe kwalijk is dat?
pi_147321429
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 22:13 schreef WebBeestje het volgende:
Op zich interessant maar met ongeveer 2.000 inkomende linkjes weet ik niet waar ik moet beginnen met de disavow tool. Ik keek toevallig van de week weer eens welke inkomende linkjes ik erbij heb gekregen, er zitten er tussen van (prut) pagina's die bijvoorbeeld een RSS feed laden, hoe kwalijk is dat?
Je backlinks kan je gewoon als bestand downloaden in de Google webmaster tools. Net welk formaat je gebruikt en welk programma om ze te openen, maar dan is het gewoon een kwestie van een voor een de links aanklikken. Ik heb het afgelopen uur een site met 1200 backlinks even snel nagekeken en vond tot mijn schrik 2 pornosites, 1 site met geweldadige inhoud (fotos van afgehakte hoofden en dergelijke) en 2 sites waarbij alle toeters en bellen van mijn antivirusprogramma afgingen. Binnenkort ga ik de overige backlinks controleren en de slechte links disavowen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kemestry op 05-12-2014 22:29:17 ]
pi_147321878
Oops sorry ik deed quote in plaats van edit

[ Bericht 95% gewijzigd door Kemestry op 05-12-2014 22:28:31 (O) ]
pi_147330516
Ik ga de komende week eens kijken wat ik hier mee kan, alvast bedankt voor de info.

Hopelijk krijg ik nog een paar klikjes vandaag op een bepaalde banner ;)



Ik begrijp niet dat er adverteerders zijn die zo met hun budget omgaan :)
pi_147331085
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 12:59 schreef WebBeestje het volgende:
Ik ga de komende week eens kijken wat ik hier mee kan, alvast bedankt voor de info.

Hopelijk krijg ik nog een paar klikjes vandaag op een bepaalde banner ;)

[ afbeelding ]

Ik begrijp niet dat er adverteerders zijn die zo met hun budget omgaan :)
Ik wel. Ik heb een tijdje Adwords gebruikt omdat ik 150 euro gratis kreeg op 50 euro. Ik was niet echt geïnteresseerd om het hele systeem te doorgronden, omdat ik vrij zeker wist dat ik niet door wilde gaan nadat de 200 euro in totaal op waren.

Dan belt iemand van Google om je te helpen Adwords in te stellen. Ik had een budget van 10 euro per dag (of iets dergelijks). Bij Google waren ze zo vriendelijk om de prijs voor de ingevoerde zoekwoorden overal op 'automatisch' te zetten.

Op een gegeven moment betaalde ik voor een bepaald zoekwoord 5 of 6 euro per click. Ja, dan is een budget van 10 euro per dag er zo doorheen. Ik heb toen de machtiging voor Google om mijn account aan te passen ingetrokken, nog een accountmanager aan de lijn gehad die er 'echt niets van begreep hoe dat kon'. Tja, ik begrijp het dus wel: als dat ding op automatisch staat, wordt het budget gewoon zo snel mogelijk volgetrokken en als er zoekwoorden zijn die 5 euro per klik kosten, worden die gewoon getoond.

Ik vermoed dat zo ook dergelijke hoge klikken ontstaan. Ik doe aan adsense, dus snap er nog wel iets van, maar er zijn ook genoeg ondernemers die 60+ zijn, al blij zijn dat ze kunnen e-mailen, een flink budget voor marketing hebben en die het maar door Google laten instellen.

Overigens wel vriendelijke mensen bij Google, die je echt het idee geven dat ze het beste met je voor hebben, maar die helaas door te weinig kennis (of echt uit winstbejag) verkeerde instellingen gebruiken. En de jongeman noemde mij steeds 'jij', iets dat mij stoort, aangezien we niet met elkaar hebben geknikkerd.
pi_147331309
@WebBeestje, nice! Waar krijg je die advertentieverzoeken binnen? Ik heb er nog nooit een gezien.
  zaterdag 6 december 2014 @ 14:36:15 #253
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_147332712
December is toch de beste maand als het gaat om adsense inkomsten? :) Hoe vergaat het jullie?
pi_147333179
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 14:36 schreef Le_Professeur het volgende:
December is toch de beste maand als het gaat om adsense inkomsten? :) Hoe vergaat het jullie?
Niet als je een website over zonnebrand hebt :-). Ligt dus aan de markt waar je in zit. Bij mij is december gewoon normaal qua cpc en crt.
  zaterdag 6 december 2014 @ 14:59:27 #255
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_147333192
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 14:58 schreef jeronald het volgende:

[..]

Niet als je een website over zonnebrand hebt :-). Ligt dus aan de markt waar je in zit. Bij mij is december gewoon normaal qua cpc en crt.
Maar dan heb je ook geen last van een drop in januari?
pi_147333522
Nope, mijn beste site gaat over het houden van een bepaalde huisdiergroep, dus daar ben je toch jaarrond mee bezig ;-). Zelf vind ik het wel leuker om er in het voorjaar/de zomer extra mee bezig te zijn (met de dierenhobby), dan krijg ik ook wel iets meer bezoekers, maar het maakt niet veel uit.
  zaterdag 6 december 2014 @ 15:21:24 #257
340341 Blester
Membre très utile
pi_147333630
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 13:23 schreef Thvd het volgende:

[..]
En de jongeman noemde mij steeds 'jij', iets dat mij stoort, aangezien we niet met elkaar hebben geknikkerd.
_O- De afsluitende zin heeft toch wel weer voor een smile gezorgd hier ^O^

Maargoed, AdWords 'medewerker' kun je dan ook worden met een cursus van een dagje. Als je geen vaste contactpersoon hebt daar, word je gewoon doorverbonden met een callcenter medewerker.

Ik zou gewoon zelf het AdWords examen afleggen (eventueel met 2 verdiepingen), dan weet je meer dan een gemiddelde AdWords medewerker (uit eigen ervaring in ieder geval)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_147336992
Wat zijn de kansen om goed te ranken (met redelijke website en content) wanneer:

- Een youtube filmpje met 10.000 views boven aanstaat op de desbetreffende keyword combinatie
- De 2e en 3e resultaat op diezelfde keyword combinatie gewoon ebay zoek paginas met wat producten zijn
pi_147337213
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 18:17 schreef Apekoek het volgende:
Wat zijn de kansen om goed te ranken (met redelijke website en content) wanneer:

- Een youtube filmpje met 10.000 views boven aanstaat op de desbetreffende keyword combinatie
- De 2e en 3e resultaat op diezelfde keyword combinatie gewoon ebay zoek paginas met wat producten zijn
Groot.
pi_147340667
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 18:29 schreef Drawer het volgende:

[..]

Groot.
Ok! Wel weinig tekst en content, dus hoop het te kunnen toppen. Niet binnen land ofzo, maar wereldwijd.
  zaterdag 6 december 2014 @ 20:51:44 #261
340341 Blester
Membre très utile
pi_147341704
Ik heb vandaag een Amerikaanse website overgenomen na lang onderhandelen, 1 miljoen unieke bezoekers per maand en ongeveer 2 miljoen ad impressies. Probleem is alleen dat ik liever geen AdSense hierop ga draaien. Ik lees hier wel eens over wat netwerken die voor dergelijke bezoekersaantallen interessant zijn, maar ben ze even kwijt. Iemand suggesties?

Het moeten dus Amerikaanse advertenties zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Blester op 06-12-2014 20:58:23 ]
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_147341867
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 20:51 schreef Blester het volgende:
Ik heb vandaag een Amerikaanse website overgenomen na lang onderhandelen, 1 miljoen unieke bezoekers per maand en ongeveer 2 miljoen ad impressies. Probleem is alleen dat ik liever geen AdSense hierop ga draaien. Ik lees hier wel eens over wat netwerken die voor dergelijke bezoekersaantallen interessant zijn, maar ben ze even kwijt. Iemand suggesties?

Het moeten dus Engelse advertenties zijn.
Holy shit dat is veel
  zaterdag 6 december 2014 @ 21:01:05 #263
340341 Blester
Membre très utile
pi_147342027
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 20:56 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Holy shit dat is veel
Het gaat onder mijn beheer waarschijnlijk naar 2 tot 3 miljoen unieke bezoekers en 5 miljoen ad impressies per maand doorstijgen. Maandag ook AdSense maar even contacten wat we hiermee kunnen, maar ik ben ook benieuwd of er alternatieven zijn.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_147343098
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 21:01 schreef Blester het volgende:

[..]

Het gaat onder mijn beheer waarschijnlijk naar 2 tot 3 miljoen unieke bezoekers en 5 miljoen ad impressies per maand doorstijgen. Maandag ook AdSense maar even contacten wat we hiermee kunnen, maar ik ben ook benieuwd of er alternatieven zijn.
Wat heeft de eigenaar er nu op draaien dan? AdSense alternatieven kunnen zijn Chitika, Buyselladds, infolinks (lelijk), Amazon, bidvertiser, en schijnen nog enkele Amerikaanse netwerken te zijn die zeer goed zijn, maar weet zo ff de naam niet. Maar er is niets zo goed als AdSense :D Ik heb een Engelstalige website met tienduizenden afbeeldingen en probeerde daar vorig jaar chitika op te draaien maar leverde per dag 1 dollar op en toen ik Adsense er weer op zette meteen weer ruim 10 euro per dag. Chitika is wel een stuk verbeterd sinds een jaar geleden, dus misschien binnenkort nog eens proberen.
  zaterdag 6 december 2014 @ 22:01:28 #265
340341 Blester
Membre très utile
pi_147344656
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 21:26 schreef Kemestry het volgende:

[..]

Wat heeft de eigenaar er nu op draaien dan? AdSense alternatieven kunnen zijn Chitika, Buyselladds, infolinks (lelijk), Amazon, bidvertiser, en schijnen nog enkele Amerikaanse netwerken te zijn die zeer goed zijn, maar weet zo ff de naam niet. Maar er is niets zo goed als AdSense :D Ik heb een Engelstalige website met tienduizenden afbeeldingen en probeerde daar vorig jaar chitika op te draaien maar leverde per dag 1 dollar op en toen ik Adsense er weer op zette meteen weer ruim 10 euro per dag. Chitika is wel een stuk verbeterd sinds een jaar geleden, dus misschien binnenkort nog eens proberen.
Over wat er nu op staat kan ik helaas niets loslaten, maar dat is voor mij niet interessant. Ik zit nu te kijken naar Revenue Hits, Adversal en Ligatus. Chitika heb ik ooit wel eens op een Nederlandse website gezet puur als test maar die CPC was toen 0,01 dollar ofzo. Ik ga op de korte termijn Revenue Hits testen, dit komt redelijk goed in de buurt, zal Chitika ook eens kort testen om te kijken wat de CPC is met een Amerikaanse website.

AdSense ga ik maandag eens contacten over deze kwestie. Ik denk dat andere Amerikaanse ad aanbieders interessanter zullen zijn qua CPC dan AdSense.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_147347450
Ligatus is Europees dacht ik. Adversal ken ik alleen van naam en Revenue Hits zie ik nu pas voor het eerst. Hou ons op de hoogte, ik vind het erg interessant want ik zoek ook nog een geschikte vervanger voor AdsenSe voor een Engelstalige website met content die AdSense niet erg leuk vind :D
  zaterdag 6 december 2014 @ 23:36:40 #267
340341 Blester
Membre très utile
pi_147348517
Ik gooi Revenue Hits net online, meteen adult advertenties :') Even kijken of ze dat nog bijstellen want dit schiet niet op. Ook op 1 spot Chitika gezet, die komen wel met goede relevante ads.

[ Bericht 13% gewijzigd door Blester op 06-12-2014 23:42:35 ]
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_147349145
Cool project @Blester! Waarschijnlijk wordt het gewoon veel testen dus :p.
pi_147349657
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 20:51 schreef Blester het volgende:
Ik heb vandaag een Amerikaanse website overgenomen na lang onderhandelen, 1 miljoen unieke bezoekers per maand en ongeveer 2 miljoen ad impressies. Probleem is alleen dat ik liever geen AdSense hierop ga draaien. Ik lees hier wel eens over wat netwerken die voor dergelijke bezoekersaantallen interessant zijn, maar ben ze even kwijt. Iemand suggesties?

Het moeten dus Amerikaanse advertenties zijn.
OpenX :) ik kan een Nederlands contactpersoon doorgeven.
  zondag 7 december 2014 @ 09:55:17 #270
340341 Blester
Membre très utile
pi_147353877
Wat een triestigheid dat Revenuehits, paar uur online gehad op 1 spot:



Chitika nog steeds een CPC van ¤0,01 :')
~ Love comes unseen; we only see it go
  zondag 7 december 2014 @ 09:57:08 #271
340341 Blester
Membre très utile
pi_147353887
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 00:10 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

OpenX :) ik kan een Nederlands contactpersoon doorgeven.
Kun je dat even doorsturen? Wat voor CPC haalt OpenX gemiddeld?

[ Bericht 2% gewijzigd door Blester op 07-12-2014 10:21:53 ]
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_147355318
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 09:57 schreef Blester het volgende:

[..]

Kun je dat even doorsturen? Wat voor CPC haalt OpenX gemiddeld?
Ik ben nu niet thuis maar ik stuur straks een dm, ze betalen op basis van CPM en dat ligt bij mij rond de ¤1. Klinkt niet veel maar met veel vertoningen toch wel een mooi bedrag.
  zondag 7 december 2014 @ 12:00:33 #273
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_147355335
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 09:55 schreef Blester het volgende:
Wat een triestigheid dat Revenuehits, paar uur online gehad op 1 spot:

[ afbeelding ]

Chitika nog steeds een CPC van ¤0,01 :')
Kun je dan niet beter over gaan op affiliate links?
  zondag 7 december 2014 @ 13:43:09 #274
340341 Blester
Membre très utile
pi_147357567
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 11:59 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Ik ben nu niet thuis maar ik stuur straks een dm, ze betalen op basis van CPM en dat ligt bij mij rond de ¤1. Klinkt niet veel maar met veel vertoningen toch wel een mooi bedrag.
Dat is ook wel mager inderdaad, dan zou ik hier +- ¤2000 P/M uit halen. Achja, het valt te proberen.

quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 12:00 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Kun je dan niet beter over gaan op affiliate links?
Voor deze branche is dat redelijk lastig ben ik bang. Heb me ook eens aangemeld voor Media.net. Infolinks draait nu ook even als test. Eerste dollars via Revenuehits (CPA) komen nu ook binnen, maar niet echt de moeite waard.
~ Love comes unseen; we only see it go
  zondag 7 december 2014 @ 17:02:17 #275
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_147362986
Werken EDMs nog een beetje, of moet je dat tegenwoordig vermijden?

Ik heb namelijk keuze tussen een .net EDM en een PDM met een .com
  zondag 7 december 2014 @ 18:26:50 #276
340341 Blester
Membre très utile
pi_147365926
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 17:02 schreef Apekoek het volgende:
Werken EDMs nog een beetje, of moet je dat tegenwoordig vermijden?

Ik heb namelijk keuze tussen een .net EDM en een PDM met een .com
EMD's werken nog steeds perfect, gewoon die nemen dus :)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_147386790
Wat zijn jullie ervaringen trouwens met rankings voor nieuwe artikelen? Een van mijn websites (zo'n 30 pagina's groot, met in totaal iets van 40.000 woorden) heb ik inmiddels een paar jaar en daar ben ik sinds enige tijd weer af en toe nieuwe stukken voor aan het schrijven.

Van die 30 pagina's die er waren, zijn er zo'n 15 die allemaal erg goed ranken, zonder dat ik heb gedaan aan linkbuilding en zo. Van de nieuwe pagina's die ik ervoor heb geschreven, rank ik helemaal niets. Zelfs op niet competitieve keywords sta ik op pagina 2 ergens onderaan (gemiddeld).

Bekend verschijnsel? Geldt de Google 'Sandbox' ook voor nieuwe pagina's? Moet ik gewoon geduld hebben en dan komt het wel goed?
pi_147390414
Wat houdt dat hele CTR eigenlijk in? Ik zit hier op zo'n 5.31% vandaag, is dat veel?
  maandag 8 december 2014 @ 16:38:06 #279
340341 Blester
Membre très utile
pi_147394638
quote:
7s.gif Op maandag 8 december 2014 14:29 schreef Infection het volgende:
Wat houdt dat hele CTR eigenlijk in? Ik zit hier op zo'n 5.31% vandaag, is dat veel?
Dat is wel redelijk gemiddeld. Sommige niches zit ik op +- 15 tot 20 procent, andere op 3 tot 4.

Nu bij dit project haal ik bij Chitika +- 11% CTR.

Stats tot nu toe:
Revenuehits
eCPM $0,97
CTR: 6,5%

Chitika
eCPM: $1,53
CTR: 11,4%

Maarja, bijna 10,000 kliks gister dus dan schiet het ook wel redelijk op.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_147395167
Doe ik dan gewoon iets verkeerd of ligt het aan de website/niche... ik zit maar rond de 1% CTR. Als ik 5% had gehad was ik zeer blij geweest iedere maand :P
Facts don't care about your feelings
  maandag 8 december 2014 @ 19:18:54 #281
340341 Blester
Membre très utile
pi_147400085
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 16:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Doe ik dan gewoon iets verkeerd of ligt het aan de website/niche... ik zit maar rond de 1% CTR. Als ik 5% had gehad was ik zeer blij geweest iedere maand :P
Welke branche zit je en hoe plaats je de ads? Misschien een voorbeeld van een website die dezelfde ad indeling heeft als jou?
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_147401796
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 16:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Doe ik dan gewoon iets verkeerd of ligt het aan de website/niche... ik zit maar rond de 1% CTR. Als ik 5% had gehad was ik zeer blij geweest iedere maand :P
Het zal dan ook maar tijdelijk zijn ben ik bang.
pi_147402820
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 19:18 schreef Blester het volgende:

[..]

Welke branche zit je en hoe plaats je de ads? Misschien een voorbeeld van een website die dezelfde ad indeling heeft als jou?
Financieel. Eigenlijk is de belangrijkste en grootste ad een 160x600 aan de linkerkant. Hier beginnen mensen met lezen van de zinnen. Verder zitten er een paar 468x60 door de tekst heen en een klein (vrij zinloos) blokje 150x180 rechtsonder.
Facts don't care about your feelings
  maandag 8 december 2014 @ 23:25:13 #284
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_147410485
Zo dan, ineens een dagje van 36 dollar. Door een hoog cpm van bijna 12.
Niet dat dit aanhoudt, maar het is toch lekker! :)
pi_147411896
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 16:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Doe ik dan gewoon iets verkeerd of ligt het aan de website/niche... ik zit maar rond de 1% CTR. Als ik 5% had gehad was ik zeer blij geweest iedere maand :P
Met 2% zou ik al stoppen met werken en ik denk dat ik weinig nog kan verbeteren qua plaatsing en type banners.
pi_147418246
Haha nou ja bij mij gaat het om ¤750 ongeveer, met dus een CTR van 1%. Ik zou ook blij zijn als dat 2% of 3% zou zijn... maar misschien is dat best mogelijk? Heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht. Als ik daar een heel nieuwe layout voor moet maken dan is dat natuurlijk geen probleem, als de site maar niet zoveel achteruit gaat dat het onleesbaar wordt voor mensen.
Facts don't care about your feelings
pi_147418442
En in hoeverre ga je als publisher ads gebruiken die waarschijnlijk meer opleveren maar foeilelijk zijn. Ik zie bijvoorbeeld steeds meer 970x250 banners, jaag je daarmee bezoekers weg of zal het meevallen?
  dinsdag 9 december 2014 @ 12:16:33 #288
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_147418509
Kwam trouwens van de week dit linkje nog tegen.
Grappig dat de 'experst' toch ook tegenstrijdig met elkaar zijn.

Meest effectieve linkbuilding strategieën volgens 26 experts
  dinsdag 9 december 2014 @ 20:46:31 #289
340341 Blester
Membre très utile
pi_147433320
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 12:16 schreef ursel het volgende:
Kwam trouwens van de week dit linkje nog tegen.
Grappig dat de 'experst' toch ook tegenstrijdig met elkaar zijn.

Meest effectieve linkbuilding strategieën volgens 26 experts
Haha, en dan krijg je 'experts' Als Karel Geenen aan het woord. Ik citeer zijn stukje:

quote:
Karel Geenen - De in mijn ogen enige manier van effectief linkbuilden is door te stoppen met linkbuilden en te starten met het creëren van meerwaarde voor je doelgroep. Meerwaarde in de zin van een geweldige service leveren, interessante handleidingen of blogposts, (instructie)videos’s. Dit zijn slechts enkele voorbeelden.

Wanneer je hier op focust komen de links vanzelf. Je bent dan namelijk de moeite waard. En iemand die de moeite waard is wordt automatisch beloond door mond-tot-mond cq. website-tot-website reclame.
En dan kijken we even naar de website:

https://www.karelgeenen.nl/linkbuilding-tool/

quote:
Linkbuilding is essentieel voor zoekmachine optimalisatie. Het is belangrijk om goede links naar je website te krijgen. Hieronder heb ik, in samenwerking met Google, een speciale zoekmachine gebouwd die voor jou op zoek gaat naar de beste pagina’s waar je een link aan kunt vragen. Het enigste wat je hoeft te doen is hieronder in het zoekvak je zoekwoord in te geven en op zoeken te klikken. Je krijgt dan een overzicht van alle startpagina’s binnen Nederland en België (op dit moment meer dan 100).

Je kunt verfijnen door net boven de zoekresultaten te klikken op bijvoorbeeld “Startpagina’s Nederland” of “Toppers”. Kom je resultaten of websites tegen van onvoldoende kwaliteit of weet je nog goede startpagina’s stuur me dan even een mailtje!
Zo tegenstrijdig als de pest die lui :')
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_147435454
Ik heb nooit begrepen waarom mensen hun eigen kut kop op de site zouden plaatsen :')
Facts don't care about your feelings
pi_147436674
Ik heb van enkele 'concurrenten' de backlinks bekeken maar bijna 80% van de backlinks zijn niet uit dezelfde niche en vooral links van startpagina's. Ik begrijp niet dat Google daar waarde aan hecht want met wat euro's sta je zo op een aantal van die pagina's.
  dinsdag 9 december 2014 @ 23:40:47 #292
340341 Blester
Membre très utile
pi_147440488
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 22:07 schreef WebBeestje het volgende:
Ik heb van enkele 'concurrenten' de backlinks bekeken maar bijna 80% van de backlinks zijn niet uit dezelfde niche en vooral links van startpagina's. Ik begrijp niet dat Google daar waarde aan hecht want met wat euro's sta je zo op een aantal van die pagina's.
Kijk eens naar het backlinkprofiel van T-Mobile, D-reizen, UnitedConsumers, daar is ook een gigantisch groot gedeelte van gekocht. Met geld kun je jezelf ook gewoon in Google inkopen, dat is al jaren zo.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_147444917
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 21:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb nooit begrepen waarom mensen hun eigen kut kop op de site zouden plaatsen :')
Haha, dat heb ik ook xD.

Maare, probeer je weleens je CRT te verhogen d.m.v. AB testing? Dat heeft bij mij echt gewerkt. Ik heb nu een crt van 2+% met twee blokken onder de vouw. Cpc is wel laag, maarja...

Mocht je geïnteresseerd zijn, pm me voor de url.
pi_147445120
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 21:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb nooit begrepen waarom mensen hun eigen kut kop op de site zouden plaatsen :')
Verschrikkelijk inderdaad

Doet gewoon pijn aan je ogen, echter wil hij gezien worden als autoriteit om in te huren. Dus lijkt mij dat hij het daarom doet.
pi_147448422
Hoe is jullie ervaring met .com domein en een compleet Engelstalige site? Meer advertentie inkomsten?

Ik heb iets in m'n hoofd, iets informatief, wat er eigenlijk in ieder land wel is, maar geen mondiale site zeg maar.

Benieuwd wat ik me op m'n hals zou gaan halen aangezien er een shitload aan content zou op moeten komen te staan.. in het Engels. 8)7
pi_147450349
Mijn ervaringen met engelstalige sites is dat het langer duurt om hoog in de zoekresultaten te komen, en dat de cpc heel lang zeer laag blijft door teveel concurrentie. Maar als je eenmaal langere en betere posts gaat maken en steeds hoger komt, gaat de cp ook enorm stijgen. Ik zie geen echt verschil tussen .com sites en sites met een andere extentie.

Veel mensen gaan Engelstalig omdat ze dan denken dat ze een veel groter publiek hebben. Maar de concurrentie is natuurlijk ook VEEL groter!

Als ik moest kiezen bij een nieuwe site zou ik het altijd in het Nederlands doen, omdat daar op kortere termijn veel meer valt te halen. Voor een site voor de langere termijn zou ik misschien wel een Engelstalige nemen.
  woensdag 10 december 2014 @ 13:16:23 #297
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_147450777
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 13:02 schreef Kemestry het volgende:

Veel mensen gaan Engelstalig omdat ze dan denken dat ze een veel groter publiek hebben. Maar de concurrentie is natuurlijk ook VEEL groter!


Eens! Wou een Engelstalige versie van mijn blog beginnen, maar toen ik wat rondsnuffelde op een Amerikaans forum had zo ongeveer een van de drie users een link naar een blog of e-book in zijn sig staan. Waarvan sommige van fantastische kwaliteit of een heel uniek verhaal :{

Misschien doe ik het in de toekomst ooit een keertje, (als ik ooit een uniek project heb gedaan waar ik over bloggen kan) maar vooralsnog lijkt het me heel lastig om er tussen te komen..
pi_147455110
Hmm.. nog maar eens even goed over nadenken. :)
pi_147465238
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:40 schreef Blester het volgende:

[..]

Kijk eens naar het backlinkprofiel van T-Mobile, D-reizen, UnitedConsumers, daar is ook een gigantisch groot gedeelte van gekocht. Met geld kun je jezelf ook gewoon in Google inkopen, dat is al jaren zo.
Slaat dus nergens op maar van de andere kant, als ik voor wat tientjes een goede backlink kan regelen kan dat op lange termijn makkelijk terug verdienen. Zou jij het er voor over hebben?
  woensdag 10 december 2014 @ 21:04:14 #300
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_147465307
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 15:28 schreef Trebo het volgende:
Hmm.. nog maar eens even goed over nadenken. :)
Proberen kan geen kwaad, misschien is het wel een gat in de markt. Het is gewoon niet zo makkelijk je eerst zo zou denken :)
  woensdag 10 december 2014 @ 21:54:44 #301
340341 Blester
Membre très utile
pi_147467804
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 21:02 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Slaat dus nergens op maar van de andere kant, als ik voor wat tientjes een goede backlink kan regelen kan dat op lange termijn makkelijk terug verdienen. Zou jij het er voor over hebben?
Ik koop/verkoop nog wel eens ja.
~ Love comes unseen; we only see it go
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')