abonnement Unibet Coolblue
pi_145080791
Precies de helft van de kiezers die bij de laatste stembusgang voor de Tweede Kamer op de PvdA hebben gestemd, blijken spijt te hebben van die keuze. Dat blijkt uit een dinsdag gepubliceerde peiling van Ipsos. Bij geen enkele andere partij is de teleurstelling zo groot.

Vorig jaar rond deze tijd lag het aantal teleurgestelde PvdA-kiezers nog op 37 procent. Het niet nakomen van beloftes en gebrek aan daadkracht zijn voor PvdA-kiezers redenen om spijt te hebben van hun keuze. 49 procent zegt op een andere partij te gaan stemmen de volgende keer. Vooral D66, SP en PVV profiteren hiervan.

http://www.telegraaf.nl/b(...)_heeft_spijt___.html

Ik vind de helft die spijt hebben nogal een laag aantal voor mensen die werken. Ik neem aan dat deze groep die bedoelde helft is:

http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)2014/2014-053-pb.htm

''Bijstand blijft sterk stijgen, ondanks zich herstellende arbeidsmarkt

De arbeidsmarkt vertoonde in de eerste helft van 2014 tekenen van voorzichtig herstel. Het aantal vacatures vertoonde een lichte stijging, de WW daalde en het aantal banen nam minder snel af. Het aantal personen in de bijstand nam echter nog steeds sterk toe. ''

[ Bericht 1% gewijzigd door cempexo op 01-10-2014 06:57:57 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_145081157
Als Friesland al afhaakt als historisch links bolwerk:

''Het rapport is opgesteld naar aanleiding van de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2014, die voor de PvdA de slechtste sinds de oorlog waren.

Dat komt onder meer omdat de campagne-organisatie te wensen overlaat en PvdA-politici te vaak als anonieme bestuurders te boek staan, aldus het rapport.''

http://www.telegraaf.nl/b(...)jdt_verder_af__.html
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 08:23:24 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_145081487
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_145082019
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 06:45 schreef cempexo het volgende:
Het niet nakomen van beloftes en gebrek aan daadkracht zijn voor PvdA-kiezers redenen om spijt te hebben van hun keuze.
Vreemd. Samsom was in de campagne toch echt heel duidelijk dat hij geen beloftes deed. Dus er zijn geen beloftes gedaan maar de kiezer loopt weg om niet nagekomen beloftes :?
De enige onbetrouwbare partij hier is de kiezer.
pi_145082147
SP en D66 helder, maar van PvdA naar PVV? Curieus.
pi_145083574
PvdA? Regeert die partij mee dan? Bestaan ze überhaupt nog? 8)7
  woensdag 1 oktober 2014 @ 10:42:47 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_145084167
Ik wist niet dat jij op de PvdA gestemd had cempexo?
  woensdag 1 oktober 2014 @ 10:49:55 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_145084341
Overigens lag het ook geheel in lijn der verwachting. Een hoop mensen hebben op de PvdA gestemd als gok om van Mark Rutte af te komen en niet omdat ze zo enthousiast waren over de PvdA zelf. Die gok is mislukt. Dan moet je als PvdA niet staan te kijken dat je heel weinig krediet heb bij je kiezers.
pi_145084440
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 10:42 schreef Hexagon het volgende:
Ik wist niet dat jij op de PvdA gestemd had cempexo?
Ik stem altijd op de PvdA. Ik ben voor eerlijk delen, nivelleren en iedereen hetzelfde inkomen. Dat heb ik geleerd van mijn grote voorbeeld Marcel, ook multimiljonair.

http://www.dumpert.nl/med(...)_marcel_van_dam.html
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_145084670
Klassiek gevolg van het nemen van verantwoordelijkheid en het doen van concessies in een coalitieconstructie. Niet dat ik zo fan ben van de PvdA, maar dergelijke cijfers zie je natuurlijk al jaren. Op het kabinet Kok I na heb ik eigenlijk nog nooit een kabinet meegemaakt dat de jaren daarna niet hard afgestraft werd.
Voorspelling: PvdA als grote winnaar van verkiezingen 2020 nadat kabinet VVD-D66-CDA er een puinhoop van zullen hebben gemaakt.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_145085941
Het blijft een beetje vreemd want je weet dat een regeringspartij een coalitie moet sluiten en dus een compromis het beleid wordt. Als je zo'n partij aan het volledige partijprogramma en verkiezingsverhaaltjes gaat houden kom je altijd bedrogen uit. Een regeringspartij moet je beoordelen op het gevoerde beleid, de resultaten en dan pas kijken in hoeverre de belangen van de achterban zijn meegewogen en waargemaakt. Pas als men principiële partijpunten laat varen wordt het m.i. een probleem, die punten heeft de PvdA niet dat is al jaren duidelijk.
pi_145086531
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 10:53 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik stem altijd op de PvdA. Ik ben voor eerlijk delen, nivelleren en iedereen hetzelfde inkomen. Dat heb ik geleerd van mijn grote voorbeeld Marcel, ook multimiljonair.

http://www.dumpert.nl/med(...)_marcel_van_dam.html
Die stemt toch al decennia geen PvdA meer?
pi_145086559
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 11:46 schreef Wespensteek het volgende:
Het blijft een beetje vreemd want je weet dat een regeringspartij een coalitie moet sluiten en dus een compromis het beleid wordt. Als je zo'n partij aan het volledige partijprogramma en verkiezingsverhaaltjes gaat houden kom je altijd bedrogen uit.
Ach en dat snapt ook iedereen wel. Maar dan krijg je leuke hijgerige peilingen die het mooi doen in de media. Weinig serieus te nemen allemaal.
pi_145086956
quote:
2s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 12:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ach en dat snapt ook iedereen wel. Maar dan krijg je leuke hijgerige peilingen die het mooi doen in de media. Weinig serieus te nemen allemaal.
politici (met Wilders voorop) doen overigens zelf het hardst mee aan het in stand houden van dit systeem door zelfs in kamerdebatten continu op peilingen terug te komen.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_145086962
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 11:46 schreef Wespensteek het volgende:
Het blijft een beetje vreemd want je weet dat een regeringspartij een coalitie moet sluiten en dus een compromis het beleid wordt. Als je zo'n partij aan het volledige partijprogramma en verkiezingsverhaaltjes gaat houden kom je altijd bedrogen uit. Een regeringspartij moet je beoordelen op het gevoerde beleid, de resultaten en dan pas kijken in hoeverre de belangen van de achterban zijn meegewogen en waargemaakt. Pas als men principiële partijpunten laat varen wordt het m.i. een probleem, die punten heeft de PvdA niet dat is al jaren duidelijk.
Nederland is sinds 2 jaar lang een AA+ land. Dan heb je geen beleid gevoerd om iets op te bouwen maar om de boel te vernielen. Die rekening stuur je gewoon naar de werkende burger met een bladibla verhaaltje. Want die burger is achterlijk en gelooft alles. Echt waar.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_145087088
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 12:18 schreef cempexo het volgende:

[..]

Nederland is sinds 2 jaar lang een AA+ land. Dan heb je geen beleid gevoerd om iets op te bouwen maar om de boel te vernielen. Die rekening stuur je gewoon naar de werkende burger met een bladibla verhaaltje. Want die burger is achterlijk en gelooft alles. Echt waar.
Klopt het beleid van Rutte 1 was dramatisch.
pi_145087111
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 12:18 schreef keste010 het volgende:

[..]

politici (met Wilders voorop) doen overigens zelf het hardst mee aan het in stand houden van dit systeem door zelfs in kamerdebatten continu op peilingen terug te komen.
Klopt maar dan nog kan ik het niet erg serieus nemen :P
pi_145087130
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 12:18 schreef cempexo het volgende:

[..]

Nederland is sinds 2 jaar lang een AA+ land. Dan heb je geen beleid gevoerd om iets op te bouwen maar om de boel te vernielen. Die rekening stuur je gewoon naar de werkende burger met een bladibla verhaaltje. Want die burger is achterlijk en gelooft alles. Echt waar.
bladibla-verhaaltjes, dat is inderdaad wel je kerncompetentie.
pi_145087342
quote:
10s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 12:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Klopt maar dan nog kan ik het niet erg serieus nemen :P
Nee, juist des te meer reden om ze minder serieus te nemen. ;)
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  woensdag 1 oktober 2014 @ 12:30:37 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_145087385
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 11:46 schreef Wespensteek het volgende:
Het blijft een beetje vreemd want je weet dat een regeringspartij een coalitie moet sluiten en dus een compromis het beleid wordt. Als je zo'n partij aan het volledige partijprogramma en verkiezingsverhaaltjes gaat houden kom je altijd bedrogen uit. Een regeringspartij moet je beoordelen op het gevoerde beleid, de resultaten en dan pas kijken in hoeverre de belangen van de achterban zijn meegewogen en waargemaakt. Pas als men principiële partijpunten laat varen wordt het m.i. een probleem, die punten heeft de PvdA niet dat is al jaren duidelijk.
Kijkend naar het verloop van de verkiezingen van 2012 vind ik het op zich wel logisch. De plotselinge opleving van de PvdA is voor veel mensen een gok geweest tegen Mark Rutte. Als zo'n gok mislukt zien mensen verder weinig redenen op trouw te blijven.
pi_145087744
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 12:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Kijkend naar het verloop van de verkiezingen van 2012 vind ik het op zich wel logisch. De plotselinge opleving van de PvdA is voor veel mensen een gok geweest tegen Mark Rutte. Als zo'n gok mislukt zien mensen verder weinig redenen op trouw te blijven.
Maar dan moet je niet teleurgesteld zijn in de PvdA lijkt mij. De verkiezingsprogramma's van beide partijen hadden de overheidsfinanciën hoog in het vaandel en logisch gevolg daarvan werd dit beleid. Dat men dus de staatsschuld zou beperken wat binnen de regeerperiode tot negatieve bijeffecten moest leiden was logisch. Ik was niet voor PvdA en ook niet voor VVD omdat ze in mijn ogen de crisis in Nederland op korte termijn teveel zouden verergeren maar ze doen wel wat in hun verkiezingsprogramma stond. Dat mensen spijt hebben is wel begrijpelijk maar teleurgesteld in de PvdA is dan niet terecht.
pi_145088949
De staatsschuld periode:

1994 - 218 miljard
2004 - 257 miljard

Dat is een stijging van 17%

2004 - 257 miljard
2014 - 458 miljard dwz t.m. september 2014

Dat is een stijging van 78.3 %

Gelukkig heeft de PvdA hier niets mee te maken, alleen andere partijen zijn schuldig. Iedereen weet dat wel.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_145089126
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:14 schreef cempexo het volgende:
De staatsschuld periode:

1994 - 218 miljard
2004 - 257 miljard

Dat is een stijging van 17%

2004 - 257 miljard
2014 - 458 miljard dwz t.m. september 2014

Dat is een stijging van 78.3 %

Gelukkig heeft de PvdA hier niets mee te maken, alleen andere partijen zijn schuldig. Iedereen weet dat wel.
Leuk weer zo'n staatje wat jezelf tegenspreekt.
In het tijdvak van 1994 tot 2004 zat de PvdA van 1994-2002 in de regering als grootste partij. 8 van de 10 jaar dus.

In het tijdvak 2004-2014 zat de PvdA van 2007 - 2010 en vanaf 2012 in de regering, dus 5 van de 10 jaar.

Op basis van het staatje wat je aanlevert kan je dus moeilijk de PvdA de schuld geven van het ontploffen van die staatsschuld.
pi_145089887
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:14 schreef cempexo het volgende:
De staatsschuld periode:

1994 - 218 miljard
2004 - 257 miljard

Dat is een stijging van 17%

2004 - 257 miljard
2014 - 458 miljard dwz t.m. september 2014

Dat is een stijging van 78.3 %

Gelukkig heeft de PvdA hier niets mee te maken, alleen andere partijen zijn schuldig. Iedereen weet dat wel.
Dat verhaal is ondertussen al zo vaak weerlegt dat het eigenlijk onvoorstelbaar is dat mensen er nog steeds over beginnen. Als je na Wo2 per jaar de staatsschuld toename/afname en de partijen in het kabinet bekijkt komt de PvdA er ten opzichte van CDA en VVD gewoon goed uit. Desondanks kun je daar volgens mij geen rechten aan ontleden immers de schuld is slechts beperkt gevolg van beleid van het zittende kabinet.
pi_145090279
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:42 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat verhaal is ondertussen al zo vaak weerlegt dat het eigenlijk onvoorstelbaar is dat mensen er nog steeds over beginnen. Als je na Wo2 per jaar de staatsschuld toename/afname en de partijen in het kabinet bekijkt komt de PvdA er ten opzichte van CDA en VVD gewoon goed uit. Desondanks kun je daar volgens mij geen rechten aan ontleden immers de schuld is slechts beperkt gevolg van beleid van het zittende kabinet.
Eerst schrijf je dit:

Maar dan moet je niet teleurgesteld zijn in de PvdA lijkt mij. De verkiezingsprogramma's van beide partijen hadden de overheidsfinanciën hoog in het vaandel en logisch gevolg daarvan werd dit beleid. Dat men dus de staatsschuld zou beperken wat binnen de regeerperiode tot negatieve bijeffecten moest leiden was logisch.

En vervolgens het bovenstaande.

Ben benieuwd hoe je je er nu weer uitdraait.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')