abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_145080419
hallo

hi heeft met alle abonnementen 4g standaard. in november mag ik verlengen joepie de poepie.

nu las ik vandaag in de consumentenbond iets over verkooppraatjes bij de telecom dat je ze niet echt moet vertrouwen.


mijn vraag is jullie eigen persoonlijke 4g ervaringen? is het echt merkbaar sneller? wanneer is dat te merken ook met gewoon beetje nu.nl en fok?

kortom is het echt de moeite waard een 4g telefoon nemen of kan dat best een jaartje wachten?
pi_145080518
Ben je te dom om zoekmachines te gebruiken?

Oh wacht, het is mapima :').

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 01-10-2014 03:47:41 ]
pi_145080535
4G heeft over het algemeen betere dekking dan 3G.
Veel 4G gebruikers geven wel aan dat ze opeens per maand veel meer data gebruiken (dat doen ze onbewust zelf).

Als je alleen dingen als nu/fok bezoekt en niet vaak videos wil streamen, dan lijkt 3G me voldoende. :)
pi_145080539
Oh, het schijnt wel een positief effect te hebben op de accuduur, lees ik. :)
pi_145080545
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 04:05 schreef Physsic het volgende:
Oh, het schijnt wel een positief effect te hebben op de accuduur, lees ik. :)
4g idling (niks doen) vreet 2x zoveel stroom als 3g, maar het is niet zoveel dat je er wakker van moet liggen.

http://androidforums.com/(...)-screen-vs-idle.html

In principe is er niet heel veel verschil, 4g gebruikt meer stroom maar is sneller klaar met downloaden, 3g gebruikt wat minder maar moet langer door downloaden.


Als je telefoon 4g aankan maar je maakt er geen gebruik van (ivm 3g provider of 4g niet beschikbaar op die plaats) kan je 4g beter uitschakelen, anders blijft 4g (radio) zoeken naar een 4g signaal, verspilde energie.

[ Bericht 3% gewijzigd door perezoso op 01-10-2014 04:20:58 ]
pi_145081260
Mijn ervaring is dat het 4G netwerk minder 'overbelast' is. Zo was ik deze zomer op de Zwarte Cross, op 3G kon niemand internetten omdat het gewoon overbelast was en dus super-super traag. Op 4G zitten gewoon minder mensen, dus dit bleef overeind en ik kon supersnel internetten.
Daarbij is de snelheid echt beter. Op 3G haalde ik vaak max 5 mbit, op 4G haal ik gemiddeld 20 mbit.

Gewoon doen dus
  woensdag 1 oktober 2014 @ 08:01:56 #7
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_145081266
4G rules.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 08:23:15 #8
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_145081484
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 08:01 schreef krulbel het volgende:
Mijn ervaring is dat het 4G netwerk minder 'overbelast' is. Zo was ik deze zomer op de Zwarte Cross, op 3G kon niemand internetten omdat het gewoon overbelast was en dus super-super traag. Op 4G zitten gewoon minder mensen, dus dit bleef overeind en ik kon supersnel internetten.
Daarbij is de snelheid echt beter. Op 3G haalde ik vaak max 5 mbit, op 4G haal ik gemiddeld 20 mbit.

Gewoon doen dus
omdat nog bijna niemand op 4g zit natuurlijk
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 1 oktober 2014 @ 08:34:26 #9
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_145081613
4g is veel sneller, ik zou niet meer zonder willen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_145082069
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 08:01 schreef krulbel het volgende:
Mijn ervaring is dat het 4G netwerk minder 'overbelast' is. Zo was ik deze zomer op de Zwarte Cross, op 3G kon niemand internetten omdat het gewoon overbelast was en dus super-super traag. Op 4G zitten gewoon minder mensen, dus dit bleef overeind en ik kon supersnel internetten.
Daarbij is de snelheid echt beter. Op 3G haalde ik vaak max 5 mbit, op 4G haal ik gemiddeld 20 mbit.

Gewoon doen dus
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 08:23 schreef Catch22- het volgende:

[..]

omdat nog bijna niemand op 4g zit natuurlijk
Godverdomme :')

4G is met name interessant omdat:
- er minder latency is.
De snelheid waarmee je iets op vraagt is sneller.
Voorbeeld: ik vraag om de website nu.nl op 3G duurt dit 5 seconden en op 4G 2 seconden. puur omdat ik het sneller kan op vragen. en niet omdat mijn verbinding zo snel is.


- Omdat er meerdere mensen op één mast kunnen.

- Snelheid
Door gebruik van 800 mhz en 1600 mhz.

- Voice over LTE (Soort IP telefonie)
Dit is het beste!
Als JIJ met een 4G toestel belt, dan zal eerst het toestel "switchen" naar 3G.
Om dan te kunnen bellen.(Wat nu het geval is dat je 4G eigenlijk alleen voor DATA gebruikt)
Met VoLTE bel je over de 4G lijn, voordelen zijn:
- Het heeft VEEL minder tijd nodig om dat verbinding op te zetten.
- Betere geluidskwaliteit


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_145082163
Als je echt wilt wachten...
Haal je een Samsung Galaxy Note 4 of een Samsung Galaxy Alpha.
En dan kan je gebruik maken van LTE-A netwerk. (Wat eind dit jaar uitgerolt gaat worden.)

Heb je LG G3, Galaxy S5,Sony Experia Z3 of een iPhone 6/Plus. dan kan je het schudden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
4G+ LTE-A
pi_145082795
4G is zoveel sneller dan GPRS. Als ik geluk heb en mobiel internet aanzet heb ik even 4G, daarna wordt het helaas GPRS en dat is zo traag. Tijd om te verhuizen...
pi_145083398
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 09:42 schreef Jaimy_Luca het volgende:
4G is zoveel sneller dan GPRS. Als ik geluk heb en mobiel internet aanzet heb ik even 4G, daarna wordt het helaas GPRS en dat is zo traag. Tijd om te verhuizen...
haha sarcasme :')
pi_145083816
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 09:42 schreef Jaimy_Luca het volgende:
4G is zoveel sneller dan GPRS. Als ik geluk heb en mobiel internet aanzet heb ik even 4G, daarna wordt het helaas GPRS en dat is zo traag. Tijd om te verhuizen... van T-mobile af te stappen
Fixed.
pi_145083832
Ik zit niet bij T-Mobile.
pi_145084655
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 09:09 schreef DisneyXDEE het volgende:
Als je echt wilt wachten...
Haal je een Samsung Galaxy Note 4 of een Samsung Galaxy Alpha.
En dan kan je gebruik maken van LTE-A netwerk. (Wat eind dit jaar uitgerolt gaat worden.)

Heb je LG G3, Galaxy S5,Sony Experia Z3 of een iPhone 6/Plus. dan kan je het schudden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
4G+ LTE-A
Wat is een LTE-A dan precies?
pi_145117073
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 11:01 schreef mapima het volgende:

[..]

Wat is een LTE-A dan precies?
Een 'verbeterde' versie van LTE.
Met LTE-A maat je mobiel gebruik van 2 signalen (Carrier aggregation).
Waar door je een hogere internet snelheid kan behalen.

KPN en Vodafone zijn er volgensmij als eerst mee bezig, in grote steden.

Dat was het zo ver als ik het weet.
pi_145117247
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 08:50 schreef DisneyXDEE het volgende:

[..]

Een 'verbeterde' versie van LTE.
Met LTE-A maat je mobiel gebruik van 2 signalen (Carrier aggregation).
Waar door je een hogere internet snelheid kan behalen.
(EDIT) en meer bereik.

KPN en Vodafone zijn er volgensmij als eerst mee bezig, in grote steden.

Dat was het zo ver als ik het weet.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 11:54:50 #19
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_145121315
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 04:12 schreef perezoso het volgende:

[..]

4g idling (niks doen) vreet 2x zoveel stroom als 3g, maar het is niet zoveel dat je er wakker van moet liggen.
Dit is dus gewoon niet waar. 4G is VEEL zuiniger dan 3G. Zo'n 'test' zegt helemaal niets. Niet alleen is een data transfer sneller klaar (race to idle), de idle power states van 4G vreten heel veel minder energie dan die van 3G.

Eerste generatie LTE chipsets waren idd niet zo efficient, maar moderne chipsets doen het veel beter.

Probleem is niet zo zeer LTE vs. 3G, het probleem met dit soort tests is dat de afstand tot een 4G mast vaak groter is dan een 3G mast. Netwerken proberen eerst landelijke dekking te krijgen en dan pas gaan ze meer masten plaatsen. De kans dat je 4G mast verder weg staat dan de 3G mast is dus een stuk groter. Dit heeft niets te maken met de techniek maar met de uitrol ervan.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_145122724
Waarom altijd dat gelul over snelheid? Je bent toch geen torrents aan het downloaden op een mobiel?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 2 oktober 2014 @ 23:29:29 #21
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_145142421
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:37 schreef raptorix het volgende:
Waarom altijd dat gelul over snelheid? Je bent toch geen torrents aan het downloaden op een mobiel?
En waarom niet? Er zijn genoeg torrent clients voor moderne smartphones.
pi_145160202
ur so gay
pi_145162355
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:28 schreef ScarFace- het volgende:
Omg ur so gay!
Fixed.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')