abonnement Unibet Coolblue
pi_145079509
Beste lezers,

Laat mij beginnen door te stellen dat hoewel ik geen expert ben met alle economische termen die er bestaan ik wel begin in te zien hoe het hele 'spelletje' in elkaar steekt.

Recentelijk heb ik van David DeAngelo (bijnaam - echte naam is Eben Pagan, marketing expert) zijn programma 'Man Transformation' afgekeken, waarin hij ook een goede 1 uur en 40 minuten heeft gewijd aan het uitdiepen van business en hoe je hier eventueel succes in zou kunnen bereiken.

Nu ben ik zelf begonnen met een YouTube-kanaal en ik heb wel enigszins een goed beeld van mijn talenten en gaandeweg leer ik de fijne kneepjes van het aanpassen van audio, maar belangrijker nog is dat ik 'waarde' creër.

Interessant uit dit programma was de notie dat er een ideologie heerst die stelt dat zolang we producten maken die waardevol zijn voor ons en deze aan de man brengen dit ons tot rijkdom zou moeten brengen. De ideologie daarachter volgens Mr.DeAngelo was de gedachtengang: "Hoe zorg ik ervoor dat ik aan een miljoen mensen 1 dollar kan verdienen?"

Afijn, dit was het moment dat ik het eerlijk gezegd even pauzeerde om deze vraag zelf proberen te beantwoorden. Na alle hoofdpijn van het nadenken besloot ik toch maar even om verder te kijken. Mr.DeAngelo geeft een zeer uitgebreidde uitleg over het begrip 'waarde' en dat wij dit aan geld linken, maar niks verder van de waarheid zit, omdat geld de laagste intrinsieke waarde vorm heeft die waarde aan kan nemen.

Dit zette mij tot denken en leidde mij nog voordat hij deze woorden had uitgesproken al tot de realisatie dat mijn focus teveel richtte op het verdienen van geld zodat ik een product kon produceren en verbeteren en zo meer geld kon verdienen om het nog verder door te voeren. En tot mijn verbazing toen ik weer verder luisterde legde hij ook uit hoe het backwards thinking was.

De vraag is namelijk hoe ik waarde voor anderen kan creëren, met andere woorden: "Hoe maak ik 100 dollar aan waarde, breng ik dit onder de ogen van 1 miljoen mensen en stel ik de vraag: Als u dit wat vond kunt u mij er dan 10 dollar voor geven?"

Voor David is sales en marketing het antwoord op alles, dit is echter niet waar ik wil dat dit topic om draait, want ik ben mij heel erg specifiek gaan afvragen:
Ik weet dat ik talentvol ben met dichten, ik heb een redelijk unieke kijk op de wereld, ik kan goed schrijven (een paar spelfouten daargelaten) en ik ben analytisch. Hoe ga ik dit in hemelsnaam gebruiken om waarde te creëren voor een grote hoeveelheid mensen?

David zei ook dat de best verkochte producten de dingen zijn waarvoor consumenten (jeuk-woord) een pijn, een urgentie en een irrationele emotionele wens moeten voelen.

Ik ben een dromer, ik wil graag iets bijdragen aan de wereld, daarintegen ga ik niemand voor de gek houden door te zeggen dat ik daar niks voor terug wil. Ik wil comfortabeler leven. Mijn gehele leven heb ik met geldzorgen gezeten en ik heb een arbeidsverleden waar menig ander van zou gaan huilen (of lachen).

Ik heb dus meerdere vragen en daarmee gelijk onderwerpen voor discussie:
-Gebaseerd op wat u hier van mij leest; heeft u persoonlijk advies voor mij? Daarmee bedoel ik te vragen of er opties zijn die ik misschien over het hoofd heb gezien of dat ik het misschien te hoog in mijn bol heb?
-Hoe vind ik uit waar mensen naar op zoek zijn aansluitend op mijn talenten?

-Bent u het eens met David DeAngelo? Onderbouw dit alstublieft! Ik begrijp dat ik 1 uur en 40 minuten niet perfect kan samenvatten in 10 regels, maar ik denk dat ik een redelijk idee van zijn concept heb neergezet.
-Wat zijn andere manieren om een financieel comfortabel leven te leiden? Ik ben bijvoorbeeld niet hoog opgeleid en afgezien van een lening is een studie voor mij out of the picture.

Graag zie ik wat u hierop te zeggen heeft! Bedankt voor het lezen (als u zo ver komt, zo interessant acht ik mezelf nou ook weer niet).

Post Scriptum:
Ik ben nieuw op dit forum, ik heb al het één en ander doorgelezen en hoop dan ook dat ik dit in de juiste categorie heb geplaatst (ik vind het een klein beetje verwarrend). Maar ik kijk uit naar eventuele gesprekken!
pi_145080126
Mag jij gewoon David zeggen?
  woensdag 1 oktober 2014 @ 03:13:15 #3
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_145080467
Ik kan je moeilijk van advies voorzien, ik kan je alleen een beknopte versie van mijn verhaal geven.

Ik heb via de HEAO een opleiding Makelaar OG gedaan. Behoorlijk verdienen gemengd met mijn interesses in bouwkunde en architectuur zeg maar.
Tijdens mijn studie kwam ik tot het pijnlijke besef dat de onroerend goed markt (tegenwoordig heet het onroerende zaken) een uit zou lopen op een enorme zeepbel (al in de jaren '90 ) en dat ze veel te hoge hypotheken aansmeerden aan hun klanten. Gezond zou het zijn als ze een hypotheek van 3 a 4 keer hun bruto jaarsalaris... maar doordat de bomen tot in de lucht leken te strekken, waren hypotheken van ruim 5 tot 6 jaarsalarissen niet ongewoon.

Ik ben toch maar door gegaan om mijn diploma te halen (deze opleiding viel binnen de afstudeerrichting MER; management, economie en recht)... maar na mijn opleiding heb ik hier niets meer mee willen doen. Ik wilde geen geld verdienen met het idee dat mijn klanten op een bepaald moment failliet zouden gaan voor een paar duizend euro extra op mijn rekening.

Dan even terugkomend op jouw verhaal... ik ben het zowel met jou eens als ook met David DeAngelo.
Ik wil geen gebakken lucht verkopen... ik wil iets verkopen waar ik trots op ben, iets dat echt waarde toevoegt aan degene die het product koopt, net als jij.

Maar Davids' methode "aan een miljoen mensen een euro verdienen" lijkt me (in vergelijking met de makelaars business ook lang zo gek nog niet. Of laat het 3 euro zijn om te verdienen aan elke klant.Dan kan ik na de miljoenste klant rijkelijk gaan rentenieren... en niemand heeft zich er een buil aan gevallen... sterker nog, mits het product goed is, zullen ze het geld wel besteed vinden.

Ik hoop dat je er iets aan hebt. ;)
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 03:35:56 #4
396386 sturmpie
for night & nature
pi_145080501
ik heb eens nagedacht over kopen op afstand, internet, webwinkels en de mogelijkheden om een monopoly-positie te bereiken, waarmee je de concurrentie om zeep helpt en als enige retailbedrijf op de wereld over blijft.
dat is mogelijk als je meerdere producten tegelijk aanbiedt, en maar op 1 product een winst behaald.
om een lang verhaal kort te maken:
als je klanten een smartphone, een tv, een koelkast, een auto, en één tube tandpasta verkoopt. en je alleen ¤1 op de tandpasta winst maakt. en die andere produkten verkoop je tegen kostprijs, goedkoper kan niet. dus de orders lopen binnen. en dat allemaal omdat je alleen ¤1 op de tandpasta verdient, en zo bereik je miljoenen mensen die graag van jou produkten tegen kostprijs willen kopen + plus de tandpasta, waar jij ¤1 op verdient. en zo verdien je miljoenen ¤ als miljoenen mensen bij jou bestellen. de wereld ligt aan je voeten. en alle retailbedrijven kunnen inpakken, of jou kopieren. dan blijven er misschien 100 retailbedrijven ter wereld over, die de markt onderling verdelen.
dit veroorzaakt hele hoge werkeloosheid, wat als je je nieuwe auto via internet kan bestellen, en dat bedrijf levert aan heel europa alle merken en modellen. alle autodealers kunnen dan stoppen. en dit is maar één product. moet je na gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door sturmpie op 01-10-2014 03:59:23 ]
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_145080507
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 03:35 schreef sturmpie het volgende:
ik heb eens nagedacht over kopen op afstand, internet, webwinkels en de mogelijkheden om een monopoly-positie te bereiken, waarmee je de concurrentie om zeep helpt en als enige retailbedrijf op de wereld over blijft.
dat is mogelijk als je meerdere producten tegelijk aanbiedt, en maar op 1 product een winst behaald.
om een lang verhaal kort te maken:
als je klanten een smartphone, een tv, een koelkast, een auto, en één tube tandpasta verkoopt. en je alleen ¤1 op de tandpasta winst maakt. en die andere produkten verkoop je tegen kostprijs, goedkoper kan niet. dus de orders lopen binnen. en dat allemaal omdat je alleen ¤1 op de tandpasta verdient, en zo bereik je miljoenen mensen die graag van jou produkten tegen kostprijs willen kopen + plus de tandpasta, waar jij ¤1 op verdient. en zo verdien je miljoenen ¤ als miljoenen mensen bij jou bestellen. de wereld ligt aan je voeten. en alle retailbedrijven kunnen inpakken, of jou kopieren. dan blijven er misschien 100 retailbedrijven ter wereld over, die de markt onderling verdelen.
dit veroorzaakt hele hoge werkeloosheid, wat als je je nieuwe auto via internet kan bestellen, en dat bedrijf levert aan heel europa alle merken en modellen. alle autobedrijven kunnen dan stoppen. en dit is maar één product. moet je na gaan.
:D
Doe mij ook wat van dat spul wat jij op hebt.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 03:50:56 #6
396386 sturmpie
for night & nature
pi_145080525
quote:
14s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 03:39 schreef Typisch het volgende:

[..]

:D
Doe mij ook wat van dat spul wat jij op hebt.
koffie ;)

het is een leuk plan, stel je doet dat in NL. dan gaat de werkeloosheid richting de 50% waarschijnlijk binnen 10 jaar.
begin met 4 produkten:
smartphones
tv's
pc's/laptops
tandpasta

*O*
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_145082367
TS, marketing les nummer 1: bondiger formuleren. En een wat realistischere blik op je kwaliteiten hebben.Je schrijfstijl is niet echt gericht op je klanten met de aandachtsspanne van een fruitvliegje. Als we het dan toch over sales en marketing hebben.
so long and thanks for all the fish
pi_145086519
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 01:30 schreef Trebo het volgende:
Mag jij gewoon David zeggen?
Ja, dat mag iedereen, iedereen noemt hem ook zo. Ik denk ook niet dat het hem veel uit maakt, omdat zijn echte naam Eben Pagan is.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 03:13 schreef EricOscuro het volgende:
Ik kan je moeilijk van advies voorzien, ik kan je alleen een beknopte versie van mijn verhaal geven.

Ik heb via de HEAO een opleiding Makelaar OG gedaan. Behoorlijk verdienen gemengd met mijn interesses in bouwkunde en architectuur zeg maar.
Tijdens mijn studie kwam ik tot het pijnlijke besef dat de onroerend goed markt (tegenwoordig heet het onroerende zaken) een uit zou lopen op een enorme zeepbel (al in de jaren '90 ) en dat ze veel te hoge hypotheken aansmeerden aan hun klanten. Gezond zou het zijn als ze een hypotheek van 3 a 4 keer hun bruto jaarsalaris... maar doordat de bomen tot in de lucht leken te strekken, waren hypotheken van ruim 5 tot 6 jaarsalarissen niet ongewoon.

Ik ben toch maar door gegaan om mijn diploma te halen (deze opleiding viel binnen de afstudeerrichting MER; management, economie en recht)... maar na mijn opleiding heb ik hier niets meer mee willen doen. Ik wilde geen geld verdienen met het idee dat mijn klanten op een bepaald moment failliet zouden gaan voor een paar duizend euro extra op mijn rekening.

Dan even terugkomend op jouw verhaal... ik ben het zowel met jou eens als ook met David DeAngelo.
Ik wil geen gebakken lucht verkopen... ik wil iets verkopen waar ik trots op ben, iets dat echt waarde toevoegt aan degene die het product koopt, net als jij.

Maar Davids' methode "aan een miljoen mensen een euro verdienen" lijkt me (in vergelijking met de makelaars business ook lang zo gek nog niet. Of laat het 3 euro zijn om te verdienen aan elke klant.Dan kan ik na de miljoenste klant rijkelijk gaan rentenieren... en niemand heeft zich er een buil aan gevallen... sterker nog, mits het product goed is, zullen ze het geld wel besteed vinden.

Ik hoop dat je er iets aan hebt. ;)
Bedankt voor je verhaal, echter wat ik belangrijker vond dan deze conclusie of gedachtengang was het vraagstuk hoe je dus iets vind wat mensen echt nodig hebben en wat jij met jouw kwaliteiten kunt regelen.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 03:35 schreef sturmpie het volgende:
ik heb eens nagedacht over kopen op afstand, internet, webwinkels en de mogelijkheden om een monopoly-positie te bereiken, waarmee je de concurrentie om zeep helpt en als enige retailbedrijf op de wereld over blijft.
dat is mogelijk als je meerdere producten tegelijk aanbiedt, en maar op 1 product een winst behaald.
om een lang verhaal kort te maken:
als je klanten een smartphone, een tv, een koelkast, een auto, en één tube tandpasta verkoopt. en je alleen ¤1 op de tandpasta winst maakt. en die andere produkten verkoop je tegen kostprijs, goedkoper kan niet. dus de orders lopen binnen. en dat allemaal omdat je alleen ¤1 op de tandpasta verdient, en zo bereik je miljoenen mensen die graag van jou produkten tegen kostprijs willen kopen + plus de tandpasta, waar jij ¤1 op verdient. en zo verdien je miljoenen ¤ als miljoenen mensen bij jou bestellen. de wereld ligt aan je voeten. en alle retailbedrijven kunnen inpakken, of jou kopieren. dan blijven er misschien 100 retailbedrijven ter wereld over, die de markt onderling verdelen.
dit veroorzaakt hele hoge werkeloosheid, wat als je je nieuwe auto via internet kan bestellen, en dat bedrijf levert aan heel europa alle merken en modellen. alle autodealers kunnen dan stoppen. en dit is maar één product. moet je na gaan.
quote:
14s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 03:39 schreef Typisch het volgende:

[..]

:D
Doe mij ook wat van dat spul wat jij op hebt.
Het idee op zich is niet slecht, ik zie er alleen enkele complicaties mee.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 03:50 schreef sturmpie het volgende:

[..]

koffie ;)

het is een leuk plan, stel je doet dat in NL. dan gaat de werkeloosheid richting de 50% waarschijnlijk binnen 10 jaar.
begin met 4 produkten:
smartphones
tv's
pc's/laptops
tandpasta

*O*
Hier zou ik persoonlijk een heel groot ethisch probleem mee hebben en daarnaast zitten er enkele complicaties aan verbonden

1. Succes met een smartphone te creëren zonder de advocaten van Apple, Samsung of Google op je nek te krijgen. TV's idem dito trouwens.
2. Hoe wil je met 1 euro aan winst de groei en kwaliteit van al je producten genoeg garanderen om het tegen bedrijven als Apple uberhaupt op te kunnen nemen?
3. De consument: Hoe ga jij een apple-fanboy overhalen om jouw smartphone te kopen?
4. Tandpasta? No offense, maar ik twijfel nu of dit hele plan serieus was.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 09:21 schreef crashbangboom het volgende:
TS, marketing les nummer 1: bondiger formuleren. En een wat realistischere blik op je kwaliteiten hebben.Je schrijfstijl is niet echt gericht op je klanten met de aandachtsspanne van een fruitvliegje. Als we het dan toch over sales en marketing hebben.
Ik vind je nogal bot overkomen. Ten eerste was mijn topic niet bedoeld voor mensen met de aandachtspanne van een fruitvlieg en ten tweede zegt dat niks over mijn kwaliteiten.
pi_145087196
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 12:04 schreef SleepShock het volgende:

Ik vind je nogal bot overkomen. Ten eerste was mijn topic niet bedoeld voor mensen met de aandachtspanne van een fruitvlieg en ten tweede zegt dat niks over mijn kwaliteiten.
Ik vind je nogal arrogant overkomen. Je regged je hier met de naam van je kanaal en laat dat natuurlijk niet onvermeld.

Vervolgens vertel je hoe goed je kunt schrijven, en pent een vrij onleesbaar verhaal neer, over nota bene marketing (wat toch begint met communiceren). Als je iets wil creeren wat economische waarde heeft, begin dan maar eens je schrijftalent richting bondiger formuleren te ontwikkelen.

Feedback is a gift, maar het is aan jou om het cadeautje uit te pakken.

Wat bedoel je trouwens hiermee?:

quote:
Ik ben bijvoorbeeld niet hoog opgeleid en afgezien van een lening is een studie voor mij out of the picture.
so long and thanks for all the fish
pi_145090551
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 12:25 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ik vind je nogal arrogant overkomen. Je regged je hier met de naam van je kanaal en laat dat natuurlijk niet onvermeld.

Vervolgens vertel je hoe goed je kunt schrijven, en pent een vrij onleesbaar verhaal neer, over nota bene marketing (wat toch begint met communiceren). Als je iets wil creeren wat economische waarde heeft, begin dan maar eens je schrijftalent richting bondiger formuleren te ontwikkelen.

Feedback is a gift, maar het is aan jou om het cadeautje uit te pakken.

Wat bedoel je trouwens hiermee?:

[..]

Ik bedoel geen reclame te maken voor mijn kanaal, maar ik benoem het überhaupt omdat ik mijn motivatie voor de vraag uit wilde leggen.

Ik vind het jammer dat je het als onleesbaar hebt ervaren en ik waardeer ook dat je iets bij wilt dragen, ik stel alleen de labels arrogant en onrealistisch niet op prijs en daarnaast de opmerking over hoe ik geen zelf-kennis heb op basis van een stukje tekst ging mij al helemaal te ver, dat is ad hominem en wanneer iemand dergelijke strategieën toepast in zijn/haar communicatie dan weiger ik al naar het daadwerkelijke argument te kijken.

En met dat laatste bedoelde ik dat een studie voor mij out of the picture is als een gangbare methode om succesvol te worden in een zakelijk leven. Niet omdat ik het niet wil. En wat ik wilde zeggen met dat ik niet hoog ben opgeleid is dat ik dit als een obstakel ervaar en sommige vakjargon ook niet zo goed zal begrijpen.

Zullen we weer on-topic gaan, alstublieft?

Edit:
Dit ging overigens niet over marketing, dus argument is al in zijn geheel ongeldig, het gaat over succes in de zakenwereld en de factoren die daarbij komen kijken, met als insteek dat ik daar vragen over had en niet dat ik daar een expert in ben. Dat vind ik toch vrij nederig in plaats van arrogant.

Trolls will be trolls.
pi_145090710
Als je iemand die je erop wijst dat heldere communicatie nogal belangrijk is bij succes in de zakenwereld, en dat dat nog wel voor enige verbetering vatbaar is, in tegenstelling tot je zelfbeeld, een trol vindt, dan bijzonder veel succes.
so long and thanks for all the fish
pi_145091134
Misschien dat dit interessant zou kunnen zijn om eens te bekijken.

How to win friends and influence people.
Dale Carnegie.
pi_145093910
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 03:35 schreef sturmpie het volgende:
ik heb eens nagedacht over kopen op afstand, internet, webwinkels en de mogelijkheden om een monopoly-positie te bereiken, waarmee je de concurrentie om zeep helpt en als enige retailbedrijf op de wereld over blijft.
dat is mogelijk als je meerdere producten tegelijk aanbiedt, en maar op 1 product een winst behaald.
om een lang verhaal kort te maken:
als je klanten een smartphone, een tv, een koelkast, een auto, en één tube tandpasta verkoopt. en je alleen ¤1 op de tandpasta winst maakt. en die andere produkten verkoop je tegen kostprijs, goedkoper kan niet. dus de orders lopen binnen. en dat allemaal omdat je alleen ¤1 op de tandpasta verdient, en zo bereik je miljoenen mensen die graag van jou produkten tegen kostprijs willen kopen + plus de tandpasta, waar jij ¤1 op verdient. en zo verdien je miljoenen ¤ als miljoenen mensen bij jou bestellen. de wereld ligt aan je voeten. en alle retailbedrijven kunnen inpakken, of jou kopieren. dan blijven er misschien 100 retailbedrijven ter wereld over, die de markt onderling verdelen.
dit veroorzaakt hele hoge werkeloosheid, wat als je je nieuwe auto via internet kan bestellen, en dat bedrijf levert aan heel europa alle merken en modellen. alle autodealers kunnen dan stoppen. en dit is maar één product. moet je na gaan.
Dit wordt al volop toegepast. Acties bij supermarkten zijn bijv. ook zo opgesteld. Aangezien consumenten een relatief voorspelbaar patroon aanhouden van hun aankopen kunnen ze daar volop mee spelen. Retailers als Amazon werken ook zo.

Hoe ben je zeker dat die kostprijs de juist berekende prijs is en niet goedkoper zou kunnen? Je marge op je tandpasta is ook maar minimaal en van daaruit moet je alles bekostigen. etc.
pi_145102786
Link je channel :7
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_145103044
quote:
3s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 00:47 schreef SleepShock het volgende:
Nu ben ik zelf begonnen met een YouTube-kanaal en ik heb wel enigszins een goed beeld van mijn talenten en gaandeweg leer ik de fijne kneepjes van het aanpassen van audio, maar belangrijker nog is dat ik 'waarde' creër.

Koop eerst maar een goede microfoon...
En als je op youtube groot wil worden, dan moet je wel een video uploaden met bewegend beeld en niet statische achtergrond met lelijke fonts.
pi_145104718
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 20:01 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Koop eerst maar een goede microfoon...
En als je op youtube groot wil worden, dan moet je wel een video uploaden met bewegend beeld en niet statische achtergrond met lelijke fonts.
Wat is zijn Channel dan?
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_145104968
Eigenlijk kun je heel dit topic gewoon samenvatten in "hoe word ik rijk" want dat is de bedoeling toch?
pi_145105359
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 20:42 schreef eend112 het volgende:

[..]

Wat is zijn Channel dan?
staat gewoon in zn profiel, http://www.youtube.com/SleepShockVideos
pi_145108971
quote:
2s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:12 schreef crashbangboom het volgende:
Als je iemand die je erop wijst dat heldere communicatie nogal belangrijk is bij succes in de zakenwereld, en dat dat nog wel voor enige verbetering vatbaar is, in tegenstelling tot je zelfbeeld, een trol vindt, dan bijzonder veel succes.
Hmmm, misschien heb je gelijk. Mijn excuses!

Bedankt. :)
pi_145109112
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:24 schreef Nimtex het volgende:
Misschien dat dit interessant zou kunnen zijn om eens te bekijken.

How to win friends and influence people.
Dale Carnegie.
Dit boek is door David DeAngelo in enkele shows aangeraden en ik heb hem ooit een keer gekocht, maar nog nooit gelezen.

Deze link werkte voor mij niet, maar ik heb hem opgezocht op YouTube en de eerste 2,5 uur al geluisterd en tot dusver is het één van de meest veelbelovende boeken waarmee ik tot nu toe kennis heb gemaakt en nu al heb ik er genoeg uit kunnen halen om te zeggen dat dit een geheel nieuw perspectief bied.

Bedankt, zonder dit bericht had ik waarschijnlijk nog even gewacht, omdat ik twijfelde door de titel of ik het serieus moest nemen, maar ik ben onder de indruk!
pi_145109143
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 19:54 schreef eend112 het volgende:
Link je channel :7
Mag ik dat überhaupt wel? De FOK!-policy was nogal duidelijk over reclame maken.
pi_145109227
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 20:01 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Koop eerst maar een goede microfoon...
En als je op youtube groot wil worden, dan moet je wel een video uploaden met bewegend beeld en niet statische achtergrond met lelijke fonts.
Ik heb een microfoon aangeschaft van 136 euro (de Blue Yeti) en dat is een goede microfoon, ik moet alleen nog wat dingen leren wat betreft het gebruik ervan.

En bedankt voor de tip! Ik wil dit zelf ook, ik heb dan ook een redelijke video-camera, maar onzekerheid houd mij deels tegen om mezelf te filmen en verder zou ik niet weten wat voor beeldmateriaal goed zou passen bij mijn onderwerpen. Ik sta nog in het begin en het is een work in progress, maar als je goede ideeën hebt dan zou ik dit zeer op prijs stellen!
pi_145109394
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 20:47 schreef Speculant. het volgende:
Eigenlijk kun je heel dit topic gewoon samenvatten in "hoe word ik rijk" want dat is de bedoeling toch?
Nee, hoewel ik dit wel wenselijk acht besefte ik mij door David DeAngelo dat het 'backwards-thinking' is en in alle eerlijkheid wil ik mij als persoon niet laten corrupteren door rijkdom of de wens daarvoor.

Veel liever maak ik dingen die waardevol zijn en rijkdom als bijkomstig effect met zich meebrengt en al komt dit niet en kan ik toch wat bijdragen aan de wereld, dan zal ik alsnog gelukkig zijn.

De enige reden dat geld in mijn hoofd een rol speelt is door mijn ongelukkige gebrek eraan.

Maar wat zijn jouw ideeën verder?
pi_145112575
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 22:18 schreef SleepShock het volgende:

[..]

Ik heb een microfoon aangeschaft van 136 euro (de Blue Yeti) en dat is een goede microfoon, ik moet alleen nog wat dingen leren wat betreft het gebruik ervan.

En bedankt voor de tip! Ik wil dit zelf ook, ik heb dan ook een redelijke video-camera, maar onzekerheid houd mij deels tegen om mezelf te filmen en verder zou ik niet weten wat voor beeldmateriaal goed zou passen bij mijn onderwerpen. Ik sta nog in het begin en het is een work in progress, maar als je goede ideeën hebt dan zou ik dit zeer op prijs stellen!
Mja, daar merk ik nog niets van. Met wat je nu hebt qua content, ga je nooit veel kijkers trekken. Zelfs niet als je het proffesioneel aanpakt. Voor ideeen kan je gewoon youtube bezoeken, natuurlijk. Bekijk kanalen met 10.000 subscribers en zie hoe zij het hebben aangepakt. Of bekijk de populaire kanalen met miljoenen views. Je zal dan zien dat de meeste youtubers kut beginnen maar langzamerhand uitgroeien tot pro's.
pi_145112904
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 23:20 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Mja, daar merk ik nog niets van. Met wat je nu hebt qua content, ga je nooit veel kijkers trekken. Zelfs niet als je het proffesioneel aanpakt. Voor ideeen kan je gewoon youtube bezoeken, natuurlijk. Bekijk kanalen met 10.000 subscribers en zie hoe zij het hebben aangepakt. Of bekijk de populaire kanalen met miljoenen views. Je zal dan zien dat de meeste youtubers kut beginnen maar langzamerhand uitgroeien tot pro's.
Dank je wel! Ik ga eens rond snuffen.

Dat dichten is mijn nummer één passie en dat wil ik zeker weten er in houden, maar wat zou jij er graag mee zien gebeuren?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')