abonnement Unibet Coolblue
pi_145050798
Hallo,

Ik heb een studentenwoning in de sociale sector van een studentenhuisvester (DUWO). Nu zeggen deze lui in hun contract dat ze contact onderhouden met mijn onderwijsinstelling om te controleren of ik nog ingeschreven ben als student.

Kan dit wel? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat woningbouwvereniging naar mijn onderwijsinstelling gaat en zegt 'joh geef mij eens een lijst met studenten', of 'studeert TS bij jou?'. Zit hier geen recht op privacy oid tussen?
  dinsdag 30 september 2014 @ 12:56:50 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145050968
Wat staat in je huurcontract? Ik neem aan dat er iets is opgenomen over de voorwaarde dat je alleen bij hen kunt wonen zolang je student bent?
The love you take is equal to the love you make.
pi_145051021
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 12:56 schreef Lienekien het volgende:
Wat staat in je huurcontract? Ik neem aan dat er iets is opgenomen over de voorwaarde dat je alleen bij hen kunt wonen zolang je student bent?
Ja, dat staat er inderdaad in. Er staat dat je kunt worden gevraagd om een bewijs van inschrijving, maar dat ze ook gekoppeld zijn aan de administratie van de onderwijsinstellingen. Dat laatste geloof ik eerlijk gezegd niet, want volgens mij mag mijn onderwijsinstelling niet zomaar mijn gegevens aan derden doorgeven.
pi_145051106
Woningbouwverenigingen vragen ook gegevens op bij de belastingdienst. Zal mij dus niets verbazen dat ze het bij DUO ook doen.

Wel goede zaak zodat scheefhuren zoveel mogelijk wordt tegen gegaan.
pi_145051142
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 13:00 schreef Eyip het volgende:
Woningbouwverenigingen vragen ook gegevens op bij de belastingdienst. Zal mij dus niets verbazen dat ze het bij DUO ook doen.

Wel goede zaak zodat scheefhuren zoveel mogelijk wordt tegen gegaan.
DUO =/= DUWO
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 30 september 2014 @ 13:03:18 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145051179
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 12:58 schreef Sjacq het volgende:

[..]

Ja, dat staat er inderdaad in. Er staat dat je kunt worden gevraagd om een bewijs van inschrijving, maar dat ze ook gekoppeld zijn aan de administratie van de onderwijsinstellingen. Dat laatste geloof ik eerlijk gezegd niet, want volgens mij mag mijn onderwijsinstelling niet zomaar mijn gegevens aan derden doorgeven.
Waarom zouden ze niet mogen doorgeven dat je (niet) ingeschreven staat?
The love you take is equal to the love you make.
pi_145051269
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 13:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom zouden ze niet mogen doorgeven dat je (niet) ingeschreven staat?
Woningbouw =/= overheid, school =/= overheid. Voor zover ik weet is het idee van privacy dat niet-overheidsinstanties niet zomaar gegevens over mensen mogen uitwisselen.
pi_145051294
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 13:06 schreef Sjacq het volgende:
Woningbouw =/= overheid, school =/= overheid. Voor zover ik weet is het idee van privacy dat niet-overheidsinstanties niet zomaar gegevens over mensen mogen uitwisselen.
Ingeschreven staan bij een onderwijsinstelling is een vereiste om een dergelijke woning te mogen huren. Waarom zouden ze dat dan niet mogen controleren?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_145051343
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 13:07 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ingeschreven staan bij een onderwijsinstelling is een vereiste om een dergelijke woning te mogen huren. Waarom zouden ze dat dan niet mogen controleren?
Wat mij betreft mogen ze controleren. Maar dan via mij en niet via mijn onderwijsinstelling. Die moeten gewoon informatie over mij voor zich houden.
  dinsdag 30 september 2014 @ 13:09:50 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145051352
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 13:06 schreef Sjacq het volgende:

[..]

Woningbouw =/= overheid, school =/= overheid. Voor zover ik weet is het idee van privacy dat niet-overheidsinstanties niet zomaar gegevens over mensen mogen uitwisselen.
Je moet bij je school zijn, of ze dit soort gegevens wel of niet doorgeven als die worden opgevraagd. En als je het er niet mee eens bent, moet je ook bij je school zijn.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 30 september 2014 @ 13:10:06 #11
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_145051360
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 13:06 schreef Sjacq het volgende:

[..]

Woningbouw =/= overheid, school =/= overheid. Voor zover ik weet is het idee van privacy dat niet-overheidsinstanties niet zomaar gegevens over mensen mogen uitwisselen.
Waarschijnlijk ben je bij het tekenen van het contract akkoord gegaan met algemene voorwaarden waar dat netjes in verwerkt zit.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 30 september 2014 @ 13:10:53 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145051383
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 13:09 schreef Sjacq het volgende:

[..]

Wat mij betreft mogen ze controleren. Maar dan via mij en niet via mijn onderwijsinstelling. Die moeten gewoon informatie over mij voor zich houden.
En als de woningbouw informeert of Sjacq nog ingeschreven staat, mag de school dan zeggen dat je niet ingeschreven staat?
The love you take is equal to the love you make.
pi_145051447
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 13:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En als de woningbouw informeert of Sjacq nog ingeschreven staat, mag de school dan zeggen dat je niet ingeschreven staat?
Nee. Dan moeten ze zeggen dat ze dat maar bij mij moeten navragen.
  dinsdag 30 september 2014 @ 13:14:03 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145051478
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 13:06 schreef Sjacq het volgende:

[..]

Woningbouw =/= overheid, school =/= overheid. Voor zover ik weet is het idee van privacy dat niet-overheidsinstanties niet zomaar gegevens over mensen mogen uitwisselen.
Gegevens uitwisselen kan op veel manieren, als jij claimt op school X ingeschreven te staan en school X kent jou niet als leerling, dan hebben ze niet gek veel gegevensuitwisseling nodig, slechts een ontkenning of bevestiging van ingeschreven staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 30 september 2014 @ 13:15:26 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145051531
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 13:12 schreef Sjacq het volgende:

[..]

Nee. Dan moeten ze zeggen dat ze dat maar bij mij moeten navragen.
Dat vind jij. Maar welke persoonsgegevens van jou moet die school beschermen als jij daar niet ingeschreven staat?
The love you take is equal to the love you make.
pi_145051587
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 13:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat vind jij. Maar welke persoonsgegevens van jou moet die school beschermen als jij daar niet ingeschreven staat?
Wat mijn punt een beetje is: omdat de school niet van de overheid is, zie ik mijzelf als student als een klant van deze instelling. Net zoals ik mijzelf als klant van de woningbouw zie. Als ik bijvoorbeeld vodafone bel en ik vraag of Lienekien klant is, zeggen zij ook dat ze daar geen informatie over geven toch?
  dinsdag 30 september 2014 @ 13:18:06 #17
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_145051609
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 13:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Gegevens uitwisselen kan op veel manieren, als jij claimt op school X ingeschreven te staan en school X kent jou niet als leerling, dan hebben ze niet gek veel gegevensuitwisseling nodig, slechts een ontkenning of bevestiging van ingeschreven staan.
Zo wordt het inderdaad meestal gevraagd.
pi_145051755
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 13:17 schreef Sjacq het volgende:
Wat mijn punt een beetje is: omdat de school niet van de overheid is, zie ik mijzelf als student als een klant van deze instelling. Net zoals ik mijzelf als klant van de woningbouw zie. Als ik bijvoorbeeld vodafone bel en ik vraag of Lienekien klant is, zeggen zij ook dat ze daar geen informatie over geven toch?
Jij - Vodafone
DUWO - onderwijsinstelling waarbij jij claimt ingeschreven te staan
De vergelijking vind ik bijzonder vreemd.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_145051791
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 13:22 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Jij - Vodafone
DUWO - onderwijsinstelling waarbij jij claimt ingeschreven te staan
De vergelijking vind ik bijzonder vreemd.
Dat mag. Ik kan alleen verder niet zo veel met deze opmerking.
  dinsdag 30 september 2014 @ 13:23:31 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145051801
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 13:17 schreef Sjacq het volgende:

[..]

Wat mijn punt een beetje is: omdat de school niet van de overheid is, zie ik mijzelf als student als een klant van deze instelling. Net zoals ik mijzelf als klant van de woningbouw zie. Als ik bijvoorbeeld vodafone bel en ik vraag of Lienekien klant is, zeggen zij ook dat ze daar geen informatie over geven toch?
Wij kunnen hier natuurlijk speculeren, maar als je echt een antwoord wilt, moet je bij je school zijn.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 30 september 2014 @ 13:24:30 #21
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_145051834
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 13:17 schreef Sjacq het volgende:

[..]

Wat mijn punt een beetje is: omdat de school niet van de overheid is, zie ik mijzelf als student als een klant van deze instelling. Net zoals ik mijzelf als klant van de woningbouw zie. Als ik bijvoorbeeld vodafone bel en ik vraag of Lienekien klant is, zeggen zij ook dat ze daar geen informatie over geven toch?
Beetje vreemde vergelijking.

Om een ander voorbeeld te noemen: ons bedrijf wordt wel eens gebeld (door een bedrijf of instelling) om te vragen of persoon X een werknemer van ons is. Dan zeggen we ook gewoon ja/nee.
  dinsdag 30 september 2014 @ 13:26:12 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145051876
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 13:17 schreef Sjacq het volgende:

[..]

Wat mijn punt een beetje is: omdat de school niet van de overheid is, zie ik mijzelf als student als een klant van deze instelling. Net zoals ik mijzelf als klant van de woningbouw zie. Als ik bijvoorbeeld vodafone bel en ik vraag of Lienekien klant is, zeggen zij ook dat ze daar geen informatie over geven toch?
Maar als jij niet op die school ingeschreven staat ben je daar dus geen klant...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_145051901
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 13:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar als jij niet op die school ingeschreven staat ben je daar dus geen klant...
Is iemand die nu geen diensten afneemt, maar dat in het verleden wel deed ineens geen klant meer dan?
  dinsdag 30 september 2014 @ 13:27:42 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145051912
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 13:27 schreef Sjacq het volgende:

[..]

Is iemand die nu geen diensten afneemt, maar dat in het verleden wel deed ineens geen klant meer dan?
Nee.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_145051968
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 13:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee.
Dan hoop ik niet dat jij ergens op aftersales werkt...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')