abonnement Unibet Coolblue
pi_175050018
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:28 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Ja zag het net _O-

Jammer. Nou ja next time.
Over tien jaar. Want dan is de Sagrada klaar hebben ze beloofd. 8-)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 13 november 2017 @ 19:36:22 #182
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_175050198
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 19:30 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Over tien jaar. Want dan is de Sagrada klaar hebben ze beloofd. 8-)
_O-

Ja die hoorde ik twintig ( ;( ) jaar geleden ook.
With the stars as her umbrella
pi_175050238
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:36 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

_O-

Ja die hoorde ik twintig ( ;( ) jaar geleden ook.
Manana, manana... Gaudí is dan wel 100 jaar dood dus dat maakt het wel een hardere deadline.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 15 november 2017 @ 14:24:49 #184
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_175088224
Ook net terug. Die klimwedstrijd had ik wel willen zien zeg. Ook beide Casas niet van binnen bekeken :(. De tourguide gaf aan dat ze niet zo boeiend waren van binnen. Ik kreeg er het idee bij van het Anne Frank huis. In een rij door zo'n huis heen voor teveel geld zonder echt wat boeiends te zien. Als ik je foto's zo zie heb ik wel wat gemist.

Wat ik gedaan heb:
Tour per luxe bus, rondvlucht per helikopter en rondvaart.
City Walk General
City Walk Gaudi
Sagrada Familia (tickets vooraf)
Park Guell - Ik was er om 16:30, geen tijden meer beschikbaar dus mocht er niet in. Of ik moest wachten tot 18:00 dan was het gratis maar ook donker :( Werd me ook afgeraden daar alvast kaarten voor te kopen (voegt niet zoveel toe) maar had ik toch graag gedaan als ik het zo zag.
Mercat (markt) aan de Rambla met veel vis, fruit en vlees.
Magical Fountains
Arc de Triompf en bijbehorende park
Picasso Museum
Historisch Museum Stad Barcelona (in Placa del Rei)
Avonds heel even in Santa Maria del Mar geweest.
De arena en terras Museu Nacional d’Art de Catalunya bezocht.

De Barcelona card alleen voor Historisch Museum gebruikt, dat viel dus flink tegen. Metro amper gebruikt, vooral veel gelopen. Uren en kilometers. Planning was ook niet zo handig, maandags zitten alle musea dicht :'). Voor niets naar Tibidabo gegaan daardoor en National Museum van de kunst niet bezocht.

Gave stad, heerlijke ervaring. Niets gemerkt van de demonstraties behalve erg veel politie op straat. Zelfs zondags niet toen er 500.000 man kwam protesteren.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 15 november 2017 @ 15:02:42 #185
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_175089172
Wij zijn er nu, verrassingsreis met srprs.me van zaterdag tm vandaag.

Mooie stad _O_ Ook veel gedaan, wel met ov want alles lopen werd wat veel.
Bij Camp Nou de Experience gedaan en het sportmuseum bij het olympisch stadion, dat was het qua musea.

Fontein helaas niet gezien in werking, was alleen zaterdag maar toen wisten we het niet.

Genot
pi_175089562
We hadden gewoon een FOK!meet kunnen houden. :D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_175089652
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 14:24 schreef KimJong-un het volgende:
Ook net terug. Die klimwedstrijd had ik wel willen zien zeg. Ook beide Casas niet van binnen bekeken :(. De tourguide gaf aan dat ze niet zo boeiend waren van binnen. Ik kreeg er het idee bij van het Anne Frank huis. In een rij door zo'n huis heen voor teveel geld zonder echt wat boeiends te zien. Als ik je foto's zo zie heb ik wel wat gemist.

Wat ik gedaan heb:
Tour per luxe bus, rondvlucht per helikopter en rondvaart.
City Walk General
City Walk Gaudi
Sagrada Familia (tickets vooraf)
Park Guell - Ik was er om 16:30, geen tijden meer beschikbaar dus mocht er niet in. Of ik moest wachten tot 18:00 dan was het gratis maar ook donker :( Werd me ook afgeraden daar alvast kaarten voor te kopen (voegt niet zoveel toe) maar had ik toch graag gedaan als ik het zo zag.
Mercat (markt) aan de Rambla met veel vis, fruit en vlees.
Magical Fountains
Arc de Triompf en bijbehorende park
Picasso Museum
Historisch Museum Stad Barcelona (in Placa del Rei)
Avonds heel even in Santa Maria del Mar geweest.
De arena en terras Museu Nacional d’Art de Catalunya bezocht.

De Barcelona card alleen voor Historisch Museum gebruikt, dat viel dus flink tegen. Metro amper gebruikt, vooral veel gelopen. Uren en kilometers. Planning was ook niet zo handig, maandags zitten alle musea dicht :'). Voor niets naar Tibidabo gegaan daardoor en National Museum van de kunst niet bezocht.

Gave stad, heerlijke ervaring. Niets gemerkt van de demonstraties behalve erg veel politie op straat. Zelfs zondags niet toen er 500.000 man kwam protesteren.
Binnenkant van de Gaudi huizen niet interessant.. faalgids :')
Helikoptervlucht lijkt me gaaf! Heb je foto’s?
Guell in het donker lijkt me zonde van het geld. Lichtinstallatie doet veel en het park zelf heeft niet echt veel verlichting volgens mij. Wij hebben een paar dingen vooraf gepland zodat het qua tijd en locatie goed in elkaar paste. Achteraf was Guell met ondergaande zon ook gaaf geweest. Maar je een uur in het middagzonnetje op de mozaïeken bankjes koesteren was ook helemaal prima.

Waar protesteerden die 500.000 man? In de buurt van het velodroom? Want daar kwamen we aan het eind van de middag en toen liepen er wat trosjes mensen met gele wimpeltjes weg. Maar dat waren er nooit meer dan 100 in totaal. Verder nul komma niks van gemerkt.

Je hebt veel gelopen! Wij kozen dan eerder voor OV. Tenzij we erachter kwamen dat het met de metro 10 minuten was en te voet 11 minuten. _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 16 november 2017 @ 00:09:55 #188
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_175102366
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 15:27 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Binnenkant van de Gaudi huizen niet interessant.. faalgids :')
Helikoptervlucht lijkt me gaaf! Heb je foto’s?
Guell in het donker lijkt me zonde van het geld. Lichtinstallatie doet veel en het park zelf heeft niet echt veel verlichting volgens mij. Wij hebben een paar dingen vooraf gepland zodat het qua tijd en locatie goed in elkaar paste. Achteraf was Guell met ondergaande zon ook gaaf geweest. Maar je een uur in het middagzonnetje op de mozaïeken bankjes koesteren was ook helemaal prima.

Waar protesteerden die 500.000 man? In de buurt van het velodroom? Want daar kwamen we aan het eind van de middag en toen liepen er wat trosjes mensen met gele wimpeltjes weg. Maar dat waren er nooit meer dan 100 in totaal. Verder nul komma niks van gemerkt.

Je hebt veel gelopen! Wij kozen dan eerder voor OV. Tenzij we erachter kwamen dat het met de metro 10 minuten was en te voet 11 minuten. _O-
Ja best wel. Al was de tour verder fantastisch.

Afgelopen zaterdag was de demonstratie. Ik zag het nieuwsbericht zondag en dacht, huh? 750.000 man spreekt de politie zelfs over. Bij de stadswandeling van Gaudi hebben we de Sagrada Familia niet bezocht vanwege de demonstratie. De gids wilde geen risico nemen.
https://nos.nl/artikel/22(...)alaanse-leiders.html

Ik zal eens naar foto's kijken. Ze staan op mijn camera en ik heb er maar een stuk of 3. Ik kijk liever uit het raam dan op het scherm van mijn camera bij een rondvlucht ;)
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_176777295
Over twee weken voor de derde maal naar Barcelona. Weer even inlezen.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_176824472
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 00:09 schreef KimJong-un het volgende:
Ik zag het nieuwsbericht zondag en dacht, huh? 750.000 man spreekt de politie zelfs over.
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 15:27 schreef Cat-astrophe het volgende:

Waar protesteerden die 500.000 man? In de buurt van het velodroom? Want daar kwamen we aan het eind van de middag en toen liepen er wat trosjes mensen met gele wimpeltjes weg. Maar dat waren er nooit meer dan 100 in totaal. Verder nul komma niks van gemerkt.

Je hebt veel gelopen! Wij kozen dan eerder voor OV. Tenzij we erachter kwamen dat het met de metro 10 minuten was en te voet 11 minuten. _O-
Nederlands nieuws zeker :'(
Dat protesteren en hoe alles er aan toe gaat in Barcelona is zo ongelofelijk overdreven.
Af en toe had je centraal wat kleine protesten, 1x moest ik dwars door het studentenprotest.
Maar je kon gewoon echt volledig vrij alles doen wat je maar wou, zelfs op de bewust dag van de verkiezing. Ook hele periode daarna (november waar jullie posten) nooit iets gemerkt.
pi_176824514
Als het mee zit over een weekje weer lekker naar Barcelona. Even weer wat vrienden op zoeken en zakelijk wat doen.
Afgelopen jaar ook aantal keer geweest en het is daar gewoon heerlijk, prachtige stad om te zijn.
Heerlijk weertje ook om dat grijze gedoe hier te ontlopen, al koelen de avonden al vrij snel af. Houding en cultuur vele malen beter dan NL. Kijk er weer naar uit!
pi_177010047
Inmiddels al wat daagjes hier.
Weer is gelukkig veel beter dan Nederland maar valt wel tegen. Afgelopen tijd hebben ze hier aardig wat regen gehad. Temperatuur daalde ook wel mooi mee.
Vandaag moet het weer mooi zonnig gaan worden. Vandaag een vrije dag dus even weer lekker naar het strand denk ik (gevoelstemperatuur stijgt heel snel met de zon).
pi_177014916
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 11:17 schreef bianconeri het volgende:
Inmiddels al wat daagjes hier.
Weer is gelukkig veel beter dan Nederland maar valt wel tegen. Afgelopen tijd hebben ze hier aardig wat regen gehad. Temperatuur daalde ook wel mooi mee.
Vandaag moet het weer mooi zonnig gaan worden. Vandaag een vrije dag dus even weer lekker naar het strand denk ik (gevoelstemperatuur stijgt heel snel met de zon).
Ik ga zaterdag. Zin in!
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_177019229
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 15:44 schreef -J-D- het volgende:

Ik ga zaterdag. Zin in!
Kan ik mij voorstellen. Vandaag heerlijk zonder jas rondgelopen. Lekker naar strand. Sowieso gewoon fijn hier.

Ik blijf hier nog mooi even hangen :)
pi_177459870
Afgelopen weekend tickets naar Barcelona gekocht en hotel geregeld.

We vliegen (ter ere van ons 10 jaar samen zijn) op 16 maart om 6.30 vanaf Schiphol naar BCN, en op 18 maart om 18.30 weer terug.
Slapen doen we in een een Deluxe kamer met hottub in Hotel Balmes. We hebben wel wat luxe verdiend dachten we.

Momenteel pas 1 ding geregeld: een lunch bij UMA op vrijdagmiddag. Ik weet wat het concept is, maar wil er verder nog niets over lezen omdat ik juist het verrassingselement zo leuk vind.

Nu druk bezig met nadenken wat we nou willen gaan zien en doen. Ik ben lang geleden (in 1998 en 2001) al eens in Barcelona geweest en weet van toen nog dat het meeste best goed aan te lopen is. Toen echter lang niet alles gezien, want beide keren slechts een dagtripje gedaan.

Uiteraard staan de 'standaard' dingen als Parc Guell, Sagrada Familia, slenteren over de Ramblas, de haven, Camp Nou en waarschijnlijk ook Montjuïc op het programma. Maar welke dingen kunnen we echt niet missen?
We houden van architectuur, natuur, cultuur en eten, zijn geen museumbezoekers zijn niet te beroerd om veel te lopen.

En iemand enig idee hoe het nou zit met Gaudir Mès? Begrijp ik nou goed dat je dat in persoon moet aanvragen bij een soort VVV en dat je dan pas 7 dagen later gebruik kunt maken van je lidmaatschap? Als dat inderdaad zo is heb ik er pas een eventueel volgend bezoek wat aan. Dan kan ik misschien beter een citypass (in wat voor vorm dan ook) aanschaffen, of toch maar gewoon losse kaartjes kopen.
  maandag 26 februari 2018 @ 22:51:52 #196
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177473381
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 13:46 schreef SummerBreeze het volgende:
n een Deluxe kamer met hottub in Hotel Balmes
Grappig in dat Hotel sliep ik in 2010. Ze hebben een klein zwembadje en een hottub. Je zit wel in een heel leuke buurt. Met een heel goed restaurant op pak en beet 100 meter lopen.
https://www.google.nl/map(...).3923913!4d2.1609968
pi_177476440
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 13:46 schreef SummerBreeze het volgende:
Afgelopen weekend tickets naar Barcelona gekocht en hotel geregeld.

We vliegen (ter ere van ons 10 jaar samen zijn) op 16 maart om 6.30 vanaf Schiphol naar BCN, en op 18 maart om 18.30 weer terug.
Slapen doen we in een een Deluxe kamer met hottub in Hotel Balmes. We hebben wel wat luxe verdiend dachten we.

Momenteel pas 1 ding geregeld: een lunch bij UMA op vrijdagmiddag. Ik weet wat het concept is, maar wil er verder nog niets over lezen omdat ik juist het verrassingselement zo leuk vind.

Nu druk bezig met nadenken wat we nou willen gaan zien en doen. Ik ben lang geleden (in 1998 en 2001) al eens in Barcelona geweest en weet van toen nog dat het meeste best goed aan te lopen is. Toen echter lang niet alles gezien, want beide keren slechts een dagtripje gedaan.

Uiteraard staan de 'standaard' dingen als Parc Guell, Sagrada Familia, slenteren over de Ramblas, de haven, Camp Nou en waarschijnlijk ook Montjuïc op het programma. Maar welke dingen kunnen we echt niet missen?
We houden van architectuur, natuur, cultuur en eten, zijn geen museumbezoekers zijn niet te beroerd om veel te lopen.

En iemand enig idee hoe het nou zit met Gaudir Mès? Begrijp ik nou goed dat je dat in persoon moet aanvragen bij een soort VVV en dat je dan pas 7 dagen later gebruik kunt maken van je lidmaatschap? Als dat inderdaad zo is heb ik er pas een eventueel volgend bezoek wat aan. Dan kan ik misschien beter een citypass (in wat voor vorm dan ook) aanschaffen, of toch maar gewoon losse kaartjes kopen.
Of beter gewoon naar Madrid gaan, Madrid is fantastisch
  dinsdag 27 februari 2018 @ 08:38:21 #198
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_177476579
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 08:26 schreef MCH het volgende:

[..]

Of beter gewoon naar Madrid gaan, Madrid is fantastisch
Wat een goed advies in het Barcelona-topic, richting iemand die advies vraagt voor Barcelona en zijn tickets en hotel al heeft geregeld. :') 14.gif
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_177476644
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 08:38 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Wat een goed advies in het Barcelona-topic, richting iemand die advies vraagt voor Barcelona en zijn tickets en hotel al heeft geregeld. :') 14.gif
Ik doelde op het deel van de post welke ging over het volgende bezoek. Dit bezoek even uitzitten en volgende keer naar echt een fantastische stad!
pi_177494171
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 13:46 schreef SummerBreeze het volgende:


Uiteraard staan de 'standaard' dingen als Parc Guell, Sagrada Familia, slenteren over de Ramblas, de haven, Camp Nou en waarschijnlijk ook Montjuïc op het programma. Maar welke dingen kunnen we echt niet missen?
We houden van architectuur, natuur, cultuur en eten, zijn geen museumbezoekers zijn niet te beroerd om veel te lopen.
Park Guëll sla gerust over. Duur en was 2 week geleden nog in onderhoud.
Loop je in 15 minuten door heen.

Montjuïc zeker langs gaan. Olympisch stadion, het kasteel. Catalaans museum. Prachtig gebied met geweldige uitzichten over de stad en haven.

Barri Gotic is een mooie buurt, ligt tegen de Ramblas aan en de kathedraal is daar te vinden.
Badalona vond ik zelf ook een leuke boulevard met strand hebben.

Tibidabo is een bijzondere plek om eens heen te gaan. Goedkoop gewoon met OV, al heb ik dat laatste deel op de berg (na de kabelbaan) gelopen.

Aquarium grootste van Europa, mijn afspraak er heen te gaan gaat elke keer niet door maar moet er echt nodig heen.

Eten kun je overal heel goed doen.
Plaça d-Espanya, Plaça de Catalunya allemaal leuke plekken.

Rondom Passeig de Gracia ook veel tentjes.
Goed te betalen. (Die straat is duurste van Barcelona en heeft vele gebouwen van Gaudi, must see).

Av. de Diagonal ook een prachtige straat trouwens. Veel langs gelopen.

Och zo veel te zien daar. Helaas net weer terug.

quote:
En iemand enig idee hoe het nou zit met Gaudir Mès? Begrijp ik nou goed dat je dat in persoon moet aanvragen bij een soort VVV en dat je dan pas 7 dagen later gebruik kunt maken van je lidmaatschap? Als dat inderdaad zo is heb ik er pas een eventueel volgend bezoek wat aan. Dan kan ik misschien beter een citypass (in wat voor vorm dan ook) aanschaffen, of toch maar gewoon losse kaartjes kopen.
Kan ik navragen aan mijn vrienden daar.
Maar zelf koop ik altijd de 10 ticket pass.
Voor 10 euro kun je dan 10 ritjes maken. Wat 1,5 geldig is in bijna al het OV in metropool Barcelona (dus ook de voorsteden).
Spotgoedkoop en erg handig.
pi_177494202
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 08:26 schreef MCH het volgende:

Of beter gewoon naar Madrid gaan, Madrid is fantastisch
Nooit in Madrid geweest maar kan mij niet voorstellen dat dat mooier is. Barcelona kun je eeuwig ronddwalen.
Heeft een geweldig mooie ligging aan de middelandse zee.
Terwijl Madrid gewoon waardeloos ligt.
pi_177496956
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 23:27 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Nooit in Madrid geweest maar kan mij niet voorstellen dat dat mooier is. Barcelona kun je eeuwig ronddwalen.
Heeft een geweldig mooie ligging aan de middelandse zee.
Terwijl Madrid gewoon waardeloos ligt.
Ik vind dit maar een domme post omdat je iets loopt te vergelijken waarvan je geen weet hebt. Madrid kun je ook eeuwig ronddwalen. Madrid heeft een geweldig mooie ligging met bergen en fantastische dagtrips (el escorial, segovia enz.) Barcelona is doorrot met toeristen :r
pi_177500501
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2018 08:26 schreef MCH het volgende:

Ik vind dit maar een domme post omdat je iets loopt te vergelijken waarvan je geen weet hebt. Madrid kun je ook eeuwig ronddwalen. Madrid heeft een geweldig mooie ligging met bergen en fantastische dagtrips (el escorial, segovia enz.) Barcelona is doorrot met toeristen :r
Ik vergelijk het ook helemaal niet ;)
Ik zeg zelfs dat ik er nooit geweest ben.
Ik zeg alleen maar dat je in Barcelona eeuwig kunt ronddwalen, maar nergens dat dat in Madrid niet zo zou zijn.

Ligging is maar net wat je wil. Bergen heb je in omgeving Barcelona ook heel veel (het Catalaanse gebergte), ligt eigenlijk in een kom tussen de bergen en de zee.
Klimaat is er veel prettiger vind ik, kunt de wilde natuur in, genieten van de prachtige architectuur en historie van de stad en omgeving en ook even lekker op het strand liggen.

Dat van toeristen valt reuze mee hoor. Natuurlijk is het rond de Rambla vol en bij de Sagrada Familia maar verder als je gewoon de wijk in bent en lekker rond neust is het echt de Spanjaard/Catalaan die er is en merk je er verder niets van.
pi_177502165
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 08:26 schreef MCH het volgende:

[..]

Of beter gewoon naar Madrid gaan, Madrid is fantastisch
Ja, dit voegt natuurlijk ook geen donder toe.
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 23:25 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Park Guëll sla gerust over. Duur en was 2 week geleden nog in onderhoud.
Loop je in 15 minuten door heen.

Montjuïc zeker langs gaan. Olympisch stadion, het kasteel. Catalaans museum. Prachtig gebied met geweldige uitzichten over de stad en haven.

Barri Gotic is een mooie buurt, ligt tegen de Ramblas aan en de kathedraal is daar te vinden.
Badalona vond ik zelf ook een leuke boulevard met strand hebben.

Tibidabo is een bijzondere plek om eens heen te gaan. Goedkoop gewoon met OV, al heb ik dat laatste deel op de berg (na de kabelbaan) gelopen.

Aquarium grootste van Europa, mijn afspraak er heen te gaan gaat elke keer niet door maar moet er echt nodig heen.

Eten kun je overal heel goed doen.
Plaça d-Espanya, Plaça de Catalunya allemaal leuke plekken.

Rondom Passeig de Gracia ook veel tentjes.
Goed te betalen. (Die straat is duurste van Barcelona en heeft vele gebouwen van Gaudi, must see).

Av. de Diagonal ook een prachtige straat trouwens. Veel langs gelopen.

Och zo veel te zien daar. Helaas net weer terug.

[..]

Kan ik navragen aan mijn vrienden daar.
Maar zelf koop ik altijd de 10 ticket pass.
Voor 10 euro kun je dan 10 ritjes maken. Wat 1,5 geldig is in bijna al het OV in metropool Barcelona (dus ook de voorsteden).
Spotgoedkoop en erg handig.
Kijk, hier heb ik dan wel wat aan.
Parc Guëll: op de website staat dat ze nu bezig zijn met/bij een van de ingangen. Dus ik hoop dat het meevalt. Ben er 20 jaar geleden ook geweest en was toen zo onder de indruk dat ik toch graag nog eens ga. Bovendien wil mijn vriend ook heel graag.
Wel bedankt voor de waarschuwing

Goede tip over Tibidabo. Zeker wat ik zo snel gelezen heb over het hoge romantische gehalte van de horeca valt in de smaak. We zijn er immers voor ons tienjarig jubileum, en dan wil je niet bij de McDonalds eten, of ergens zitten met uitzicht op een betonnen muur.

Aquarium staat inderdaad al op de shortlist.

En als je navraag wil doen bij vrienden over GaudirMès, dan heel graag...
Die 10 toicket pass die jij noemt is alleen voor het OV dacht ik, die Gaudir Mès en citypass geven ook korting (of gratis toegang) bij musea en attracties, vandaar dat ik dat wel handig vond.

Inmiddels overigens al twee dagen aan het bellen en mailen met het hotel. Er lijkt iets grondig verkeerd gegaan te zijn met de reservering. In de boekingsbevestiging staat dat we een reservering hebben bij het (veel duurdere) zusterhotel Suites Avenue voor een 3-kamer appartement. Normaal zou ik het wel goed vinden, maar ik was nu even bang dat ik dan ook die hogere prijs mocht gaan aftikken als we er eenmaal zouden zijn. En daar heb ik nou net geen zin in.

Inmiddels is alles gelukkig rechtgetrokken en heb ik een nieuw reserveringsnummer ontvangen en de bevestiging gekregen dat alles nu klopt.
pi_177502440
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 12:09 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik vergelijk het ook helemaal niet ;)
Ik zeg zelfs dat ik er nooit geweest ben.
Ik zeg alleen maar dat je in Barcelona eeuwig kunt ronddwalen, maar nergens dat dat in Madrid niet zo zou zijn.

Ligging is maar net wat je wil. Bergen heb je in omgeving Barcelona ook heel veel (het Catalaanse gebergte), ligt eigenlijk in een kom tussen de bergen en de zee.
Klimaat is er veel prettiger vind ik, kunt de wilde natuur in, genieten van de prachtige architectuur en historie van de stad en omgeving en ook even lekker op het strand liggen.

Dat van toeristen valt reuze mee hoor. Natuurlijk is het rond de Rambla vol en bij de Sagrada Familia maar verder als je gewoon de wijk in bent en lekker rond neust is het echt de Spanjaard/Catalaan die er is en merk je er verder niets van.
De heuvels daar zijn inderdaad ook aardig, ik vond de oude vulkaankraters echt imposant om te bezoeken.
pi_177511875
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 13:17 schreef SummerBreeze het volgende:

Kijk, hier heb ik dan wel wat aan.
Parc Guëll: op de website staat dat ze nu bezig zijn met/bij een van de ingangen. Dus ik hoop dat het meevalt. Ben er 20 jaar geleden ook geweest en was toen zo onder de indruk dat ik toch graag nog eens ga. Bovendien wil mijn vriend ook heel graag.
Wel bedankt voor de waarschuwing
Ik ben er dan 2 week geleden heen geweest dus kan natuurlijk al wat opgeschoten zijn.
Was al aantal keer in Barcelona geweest en nooit zin gehad er heen te gaan, dacht laat ik nu toch maar keer gaan. Had even tijd over.
Het gratis gedeelte van het park is trouwens ook erg mooi. Hebt er een prachtige uitkijktoren, al is het meer een kapot betonplak te noemen maar ach.

Ze waren toen niet met de ingang bezig maar het centrale plein was voor de helft afgesloten en de zuilengalerij was compleet dicht.
Het zijn leuke beelden hoor met die draak en die banken, maar stelt niet bijzonder veel voor voor die bijna 10 euro.

quote:
Goede tip over Tibidabo. Zeker wat ik zo snel gelezen heb over het hoge romantische gehalte van de horeca valt in de smaak. We zijn er immers voor ons tienjarig jubileum, en dan wil je niet bij de McDonalds eten, of ergens zitten met uitzicht op een betonnen muur.
Horeca weet ik daar niets van, er is een restaurant bovenaan bij de kathedraal daar. Maar daar ben ik zelf niet naar binnen geweest. Ook is het attractiepark dicht, geen idee of die maart wel open is. Maar dat moet wel te vinden zijn, zal het jullie toch niet om gaan. Uitzicht is geweldig mooi, je hebt er ook zo'n slotjes hangplek voor koppels :P
Je kunt daar prachtig even rondlopen met zicht de bergen in en de stad in. Ook aan het uiteinde van de kabelbaan is gewoon een schattig dorpje om te zien (niet veel te doen al heb ik er niet echt gekeken).

quote:
En als je navraag wil doen bij vrienden over GaudirMès, dan heel graag...
Die 10 toicket pass die jij noemt is alleen voor het OV dacht ik, die Gaudir Mès en citypass geven ook korting (of gratis toegang) bij musea en attracties, vandaar dat ik dat wel handig vond.
Ik dacht dat jullie niet zo van musea waren?

Die 10 ticket kaart is inderdaad alleen voor het OV. Daarnaast gaan jullie echt maar een korte tijd dus moet je nagaan of zoiets prijzigs wel iets voor jullie is.
Toegangen tot de meeste dingen zijn gratis, daarnaast is er zo ontzettend veel gratis te zien.
Dus ik heb nooit de moeite genomen om zo'n extra kaart te nemen.

Wat ik zelf zo zie trouwens over die GaudirMes is dat je inderdaad lokaal moet gaan registreren.
Je kunt wel nu al doorgeven maar zult daar je moeten melden.
Zo te zien heeft dat ook niets met het OV te maken.

Het is allemaal vrij prijzig wat je moet betalen voor die extra kaarten, ook die citypass is echt belachelijk duur.

Ik gedraag mij wat meer als een local daar moet ik zeggen, de airport metro kost weer extra geld. Dus ik mijd die gewoon door de bus te nemen. En niet de toeristen airport bus want daar betaal je ook weer extra voor. Allemaal toeristen geldmelkers.
pi_177511951
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2018 13:27 schreef MCH het volgende:

De heuvels daar zijn inderdaad ook aardig, ik vond de oude vulkaankraters echt imposant om te bezoeken.
Catalaanse gebergte heb je het over?
Daar weet ik verder niet zo veel van. Vrienden daar toeren mij vaak lekker rond en tonen mij van alles. Montserrat is wel imposant om te zien. Van kraters weet ik zo niets.

Veel ruige natuur echt aan de rand van Barcelona, daarom vind ik het echt wel heerlijk daar.
Toeristen vind ik ook wel reuze meevallen als je weet waar te moeten zijn.
En ik ben absoluut geen stadsmens, dus is niet zo snel dat ik in een stad mij prettig voel.
pi_177512094
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 20:23 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik ben er dan 2 week geleden heen geweest dus kan natuurlijk al wat opgeschoten zijn.
Was al aantal keer in Barcelona geweest en nooit zin gehad er heen te gaan, dacht laat ik nu toch maar keer gaan. Had even tijd over.
Het gratis gedeelte van het park is trouwens ook erg mooi. Hebt er een prachtige uitkijktoren, al is het meer een kapot betonplak te noemen maar ach.

Ze waren toen niet met de ingang bezig maar het centrale plein was voor de helft afgesloten en de zuilengalerij was compleet dicht.
Het zijn leuke beelden hoor met die draak en die banken, maar stelt niet bijzonder veel voor voor die bijna 10 euro.

[..]

Horeca weet ik daar niets van, er is een restaurant bovenaan bij de kathedraal daar. Maar daar ben ik zelf niet naar binnen geweest. Ook is het attractiepark dicht, geen idee of die maart wel open is. Maar dat moet wel te vinden zijn, zal het jullie toch niet om gaan. Uitzicht is geweldig mooi, je hebt er ook zo'n slotjes hangplek voor koppels :P
Je kunt daar prachtig even rondlopen met zicht de bergen in en de stad in. Ook aan het uiteinde van de kabelbaan is gewoon een schattig dorpje om te zien (niet veel te doen al heb ik er niet echt gekeken).

[..]

Ik dacht dat jullie niet zo van musea waren?
Klopt, maar Guell, sagrada Familia en die Gaudi-huizen (Casa Mila en die andere) vallen volgens mij ook onder de noemer 'museum', net zoals het tentoonstellinkje in Camp Nou. Vandaar ;)
quote:
Die 10 ticket kaart is inderdaad alleen voor het OV. Daarnaast gaan jullie echt maar een korte tijd dus moet je nagaan of zoiets prijzigs wel iets voor jullie is.
Toegangen tot de meeste dingen zijn gratis, daarnaast is er zo ontzettend veel gratis te zien.
Dus ik heb nooit de moeite genomen om zo'n extra kaart te nemen.

Wat ik zelf zo zie trouwens over die GaudirMes is dat je inderdaad lokaal moet gaan registreren.
Je kunt wel nu al doorgeven maar zult daar je moeten melden.
Zo te zien heeft dat ook niets met het OV te maken.

Het is allemaal vrij prijzig wat je moet betalen voor die extra kaarten, ook die citypass is echt belachelijk duur.

Ik gedraag mij wat meer als een local daar moet ik zeggen, de airport metro kost weer extra geld. Dus ik mijd die gewoon door de bus te nemen. En niet de toeristen airport bus want daar betaal je ook weer extra voor. Allemaal toeristen geldmelkers.
We zijn inmiddels zelf ook tot de conclusie gekomen dat een tienrittenkaart inderdaad het meest economisch is. Je zult het merendeel ongemerkt toch lopen, dus het OV zou dan alleen voor een bezoekje aan de niet in het Centrum gelegen dingen zijn, en om 's avonds laat snel terug te komen naar het hotel. En voor de reis van en naar het vliegveld.
pi_177516395
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 20:25 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Catalaanse gebergte heb je het over?
Daar weet ik verder niet zo veel van. Vrienden daar toeren mij vaak lekker rond en tonen mij van alles. Montserrat is wel imposant om te zien. Van kraters weet ik zo niets.

Veel ruige natuur echt aan de rand van Barcelona, daarom vind ik het echt wel heerlijk daar.
Toeristen vind ik ook wel reuze meevallen als je weet waar te moeten zijn.
En ik ben absoluut geen stadsmens, dus is niet zo snel dat ik in een stad mij prettig voel.
https://en.wikipedia.org/wiki/Santa_Margarida_Volcano
pi_177518510
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 20:29 schreef SummerBreeze het volgende:

Klopt, maar Guell, sagrada Familia en die Gaudi-huizen (Casa Mila en die andere) vallen volgens mij ook onder de noemer 'museum', net zoals het tentoonstellinkje in Camp Nou. Vandaar ;)
Kun je er onder laten vallen in elk geval. Bezienswaardigheden die onder de passen vallen in elk geval.

quote:
We zijn inmiddels zelf ook tot de conclusie gekomen dat een tienrittenkaart inderdaad het meest economisch is. Je zult het merendeel ongemerkt toch lopen, dus het OV zou dan alleen voor een bezoekje aan de niet in het Centrum gelegen dingen zijn, en om 's avonds laat snel terug te komen naar het hotel. En voor de reis van en naar het vliegveld.
Ik weet niet hoe bekend je met het OV in Barcelona bent?
Je kunt de 10 ticket alleen op treinstation van airport kopen, die is bij terminal 2 (meeste NL vluchten zijn op ter 1). Kunt er met de gratis shuttle bus heen.
Dan moet je de bus pakken vanaf het vliegveld naar de stad, niet de metro (of de bus naar een metro station in El Prat daar mag je overstappen met de t-10).

Maar de t-10 vind ik zelf in elk geval de goedkoopste optie. Gebruiken ze daar ook allemaal.

Je loopt inderdaad toch erg veel, halve stad kun je zeker lopend wel doen. Als je beetje op aantal ritten let zou je met 1 t-10 p.p. het moeten kunnen doen in zo weinig dagen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')