abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  donderdag 1 maart 2018 @ 02:23:31 #226
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177519638
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 02:07 schreef Drugshond het volgende:
Filma-T Produccions - Barcelona.
Baixada de Cašador 2

Moet je van te voren aanmelden. Een prof photoshoot van ongeveer 120 euro voor pak en beet 60 foto's. Tijsduur 1.5-2 uur. Wel heel erg leerzaam. In jullie geval doen. Kijk op hun website. Mijn hobby is ook fotografie. maar dit was een (gezipte) masterclass. In een notendop. En je krijgt een rondleiding door een specifieke buurt van BCN.
We waren al zo leip dat hij 66 foto's heeft verstuurd (foto's maken op de laatste dag van de vakantie, dus verrot). 1 van zijn foto's heb ik veel verder bewerkt in Photoshop en die hangt in 2 huiskamers.
https://www.tripadvisor.n(...)elona_Catalonia.html

[ Bericht 9% gewijzigd door Drugshond op 01-03-2018 02:37:01 ]
  donderdag 1 maart 2018 @ 02:26:57 #227
89730 Drugshond
pi_177519650
Ik kan veel meer dingen vertellen, maar dat zit niet in de omtrek van jouw hotel, Dus dat heeft geen zin. Regio Born is altijd goed.
  donderdag 1 maart 2018 @ 03:07:48 #228
89730 Drugshond
pi_177522208
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 02:26 schreef Drugshond het volgende:
Ik kan veel meer dingen vertellen, maar dat zit niet in de omtrek van jouw hotel, Dus dat heeft geen zin. Regio Born is altijd goed.
Het hoeft ook niet binnen een straal van 500 meter van ons hotel hoor. We hebben voeten en er rijdt OV.

Maar bedankt voor de tips.(die overigens prima in 1 post hadden gekund, dit leest verrotte lastig)
pi_177523841
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 01:58 schreef Drugshond het volgende:
Parc de la Ciutadella (Absoluut doen).
Dit is gewoon een park?
Ik ben er ook geweest, erg mooi hoor. En bij de Arc d'triumph van Barcelona.
Dus dat is altijd te combineren.
Staan ook wat prachtige gebouwen daar, maar staat voor mij persoonlijk nou niet in een ''absoluut doen'' lijstje, als je er wat langer bent kom je er sowieso wel en bij beter weer. Dan zeker mooi.

quote:
10s.gif Op donderdag 1 maart 2018 01:59 schreef Drugshond het volgende:
Font MÓgica de Montju´c (Schijnt mooi te zijn). Van de 10 x -- 0 keer geweest.
Dit is juist een must see in Barcelona.
Hoe kun je hier nou nooit geweest zijn :O
Juist 1 van de iconische dingen van Barcelona en echt heel mooi (was trouwens 2 week geleden wel in onderhoud toen ik er was, maar ik kom er elke keer dat ik in BCN ben wel).

En om SummerBreeze er ook even bij te betrekken...

quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 08:42 schreef SummerBreeze het volgende:

Het is echt een must see. Vanaf Placa d'Espanya (ga trouwens daar de oude stierenvechtarena in, kun je binnenin gewoon gratis naar de top) kun je zo via de Venetiaanse torens richting de fontein en paleis (national museum van Catalaanse art), echt prachtig gebouw met uitzicht over de stad.
Ga je rond dit paleis dan kun je het Montjuic gebied in, Olympische gebied heb je daar. Het stadion o.a. Aantal mooie parken. Het kasteel van Barcelona zit daar met prachtig zicht op de stad en haven.

Dit gebied vanaf Placa d'Espanya is allemaal heel goed lopend te combineren tot aan Castell de Montjuic.
En terug ook. Heb dit zelf de vorige keer lopend gedaan, maar dan vanaf de wijk Sants waar ik zelf zat. Ben je wel wat uren onderweg (vanaf Placa minder ofc). Maar heerlijk om te doen.

Bunkers del Carmel is trouwens ook wel erg mooi, bijzonder uitzicht.

Maar veel te veel dingen voor die korte tijd die jullie er zijn :P
pi_177525943
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 10:53 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dit is gewoon een park?
Ik ben er ook geweest, erg mooi hoor. En bij de Arc d'triumph van Barcelona.
Dus dat is altijd te combineren.
Staan ook wat prachtige gebouwen daar, maar staat voor mij persoonlijk nou niet in een ''absoluut doen'' lijstje, als je er wat langer bent kom je er sowieso wel en bij beter weer. Dan zeker mooi.

[..]

Dit is juist een must see in Barcelona.
Hoe kun je hier nou nooit geweest zijn :O
Juist 1 van de iconische dingen van Barcelona en echt heel mooi (was trouwens 2 week geleden wel in onderhoud toen ik er was, maar ik kom er elke keer dat ik in BCN ben wel).

En om SummerBreeze er ook even bij te betrekken...

[..]

Het is echt een must see. Vanaf Placa d'Espanya (ga trouwens daar de oude stierenvechtarena in, kun je binnenin gewoon gratis naar de top) kun je zo via de Venetiaanse torens richting de fontein en paleis (national museum van Catalaanse art), echt prachtig gebouw met uitzicht over de stad.
Ga je rond dit paleis dan kun je het Montjuic gebied in, Olympische gebied heb je daar. Het stadion o.a. Aantal mooie parken. Het kasteel van Barcelona zit daar met prachtig zicht op de stad en haven.

Dit gebied vanaf Placa d'Espanya is allemaal heel goed lopend te combineren tot aan Castell de Montjuic.
En terug ook. Heb dit zelf de vorige keer lopend gedaan, maar dan vanaf de wijk Sants waar ik zelf zat. Ben je wel wat uren onderweg (vanaf Placa minder ofc). Maar heerlijk om te doen.

Bunkers del Carmel is trouwens ook wel erg mooi, bijzonder uitzicht.

Maar veel te veel dingen voor die korte tijd die jullie er zijn :P
Die fontein vond ik de twee keer dat ik er was juist heel erg tegenvallen. De 'show' bedoel ik dan. het plein op zich is mooi en als we toch in die buurt zijn lopen we er zeker even overheen. Maar ik ga er niet speciaal voor die kant op. Zit op die tijd (20.00 en 21.00) liever lekker een drankje te drinken, of te genieten van het uitzicht op de stad ergens.

Bunkers del Carmel zet ik op de longlist, ziet er wel interessant uit.

Het is ook weer niet zo dat we alles willen zien, of dat we alle bezienswaardigheden willen kunnen 'aftikken'. Wat we normaal doen als we in een 'vreemde' stad zijn is gewoon lekker rondlopen en dan al lopend kijken of er iets in de buurt is. Daarbij is het dan wel handig om van te voren te weten welke kant je vanuit je hotel niet op hoeft te lopen omdat er toch niets te beleven is.
pi_177526247
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 12:50 schreef SummerBreeze het volgende:

Die fontein vond ik de twee keer dat ik er was juist heel erg tegenvallen. De 'show' bedoel ik dan. het plein op zich is mooi en als we toch in die buurt zijn lopen we er zeker even overheen. Maar ik ga er niet speciaal voor die kant op. Zit op die tijd (20.00 en 21.00) liever lekker een drankje te drinken, of te genieten van het uitzicht op de stad ergens.
Ik heb het ook niet zo over die show in de avond. Ben er zelfs nog nooit in de avond geweest (ja gezien vanaf Plaša d'Espanya).

Maar het geheel. Vanaf de Arena, de Plaša naar het paleis museum, Olympisch gebied en het kasteel gebied.
Is gewoon een heel erg mooi gebied met uitzichten alle kanten op.

S'avonds kun je idd beter op andere plekken zijn (al is de Arena in de avond erg mooi en het uitzicht daar).
Rond de Rambla en plaša de Catalanya genoeg plek. Overal wel trouwens. Daar hoef je niet bang voor te zijn.

quote:
Bunkers del Carmel zet ik op de longlist, ziet er wel interessant uit.
Longlist beter idd. Voor korte tijd is dat misschien wat te ver uit de richting. Al hou ik er soms net zo van overal langs te racen, maar dat zullen jullie niet doen.

quote:
Het is ook weer niet zo dat we alles willen zien, of dat we alle bezienswaardigheden willen kunnen 'aftikken'. Wat we normaal doen als we in een 'vreemde' stad zijn is gewoon lekker rondlopen en dan al lopend kijken of er iets in de buurt is. Daarbij is het dan wel handig om van te voren te weten welke kant je vanuit je hotel niet op hoeft te lopen omdat er toch niets te beleven is.
Nee precies.
Meer dan genoeg te zien overal. Als je de tijd zou hebben kun je elke richting op lopen. Nu zou ik idd wel beetje de dagen inplannen.
pi_177656936
Als ik vragen mag, waar boeken jullie de vliegtickets?
Ik wil tussen 28-04 en 05-05 een aantal dagen naar Barcelona.
Vliegtickets zijn alleen aardig aan de prijs. Bijvoorbeeld zondag 29-04 - woensdag 02-05 = 320 euro voor 2 personen.
Ik zoek de tickets op via bijvoorbeeld Google Flights en selecteer de luchthavens AMS, RTM, EIN, NRN (Weeze) als vertrek....

[ Bericht 2% gewijzigd door onekend op 07-03-2018 09:59:51 (aantal personen vermeld) ]
pi_177657094
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 09:42 schreef onekend het volgende:
Als ik vragen mag, waar boeken jullie de vliegtickets?
Ik wil tussen 28-04 en 05-05 een aantal dagen naar Barcelona.
Vliegtickets zijn alleen aardig aan de prijs. Bijvoorbeeld zondag 29-04 - woensdag 02-05 = 320 euro
Ik zoek de tickets op via bijvoorbeeld Google Flights en selecteer de luchthavens AMS, RTM, EIN, NRN (Weeze) als vertrek....
AMS - BCN en terug op Skyscanner vanaf 170 euro .... Met die data.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')