Ja Austin, in interview met sport1 zei hij dat hij daar meer op de limiet kon gaan omdat de baan daar meer ruimte voor biedt. Dat zou dus echt interessant kunnen gaan worden!quote:Op woensdag 8 oktober 2014 14:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, hij is niet in Sochi, mede vanwege een Formule 3-race, maar de races daarna is hij er weer bij
Slechts 0,4 seconden achter je teamgenoot vond jij niet interessant? Een teamgenoot die al sinds 2010 in de singleseaters bezig is en in deze klasses gereden heeft:quote:Op woensdag 8 oktober 2014 14:58 schreef Marks het volgende:
[..]
Ja Austin, in interview met sport1 zei hij dat hij daar meer op de limiet kon gaan omdat de baan daar meer ruimte voor biedt. Dat zou dus echt interessant kunnen gaan worden!
En daar met een half seizoen, je eerste seizoen, in de singleseaters slechts 0,4s achter zitten was niet interessant?quote:GP3 Series
FIA European F3 Championship
Formula Renault 2.0 Alps
Eurocup Formula Renault 2.0
Formula Renault 2.0 NEC
Toyota Racing Series
Formula BMW Europe
Formula BMW Pacific
"Max Vanderstap...uh..Verstappen"quote:Op woensdag 8 oktober 2014 14:08 schreef Damius het volgende:
Hier nog een stukje over Max, vanaf 32:29. Ex F1 arts Gary Hartstein doet ook nog een duit in het zakje.
http://www.canvas.be/prog(...)92-a420-75ea97876f99
En ook meteen die belachelijke vraag 'hoe verantwoord is dat??!?!!?!?'quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
"Max Vanderstap...uh..Verstappen"
"Het Japanse Sukuza"
Ze gaan allemaal juichen mocht Stoffel Vanderdoren Vandoorne in de F1 testen op Spa-Champsorfrancs.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En ook meteen die belachelijke vraag 'hoe verantwoord is dat??!?!!?!?'
Ik word er zo moe van .
Tja het niveau van het interview is van NOS waarde. Sukuza....ik denk dat hij twijfelde tussen Suzuka en de Yakuza.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
"Max Vanderstap...uh..Verstappen"
"Het Japanse Sukuza"
quote:Max Verstappen heeft er een drukke dag opzitten. Vandaag reed het lid van het Red Bull Junior Team op zowel Suzuka als Austin en Sao Paulo. De enige manier waarop een dergelijk programma is af te werken is natuurlijk op een simulator en dat was dan ook de reden dat Max in Milton Keynes in Groot-Brittannië was. Daar staat namelijk in het Red Bull Technology Centre de Formule 1-simulator van Red Bull Racing, waarvan ook Scuderia Toro Rosso gebruik maakt. Max bracht er de hele dag in door, van negen tot bijna half zes.
“Vandaag heb ik in de Red Bull Racing simulator veel voorbereidend werk verricht voor de komende races. We hebben gewerkt aan de afstelling en veel zaken uitgeprobeerd. Op details mag ik niet ingaan, maar het waren afhankelijk van de tests zowel korte als lange runs”, vertelt Max over zijn dag in de geavanceerde machine. “Eerst heb ik op Suzuka een paar dingen getest en daarna heb ik op Austin en Sao Paulo gereden, ook als voorbereiding op mijn komende vrijdagtrainingen die ik weer voor Toro Rosso mag rijden tijdens de Grands Prix van USA en Brazilië.”
Drie circuits op dezelfde dag aan doen, dat kan natuurlijk niet in het echt. Max: “Je krijgt op die manier met een simulator veel gedaan. Voor mij was het geen probleem om op drie verschillende circuits te rijden, want ik pas me snel aan. Het circuit van Austin in Texas lijkt me echt een heel mooi circuit. Vooral die eerste sector is heel snel, daar kijk ik echt naar uit om te rijden. Maar ook Interlagos, dat tegen de klok in is, ziet er leuk en uitdagend uit.” Verstappen junior vervolgt: “Afstellingen van de auto zijn met een paar klikken op de computer veranderd, dus op zo’n dag heb je meer tijd om extra veel ronden af te leggen. Het was een nuttige dag.”
Max vliegt vanavond weer terug naar huis, van waaruit hij donderdag naar Hockenheim vertrekt voor de elfde en laatste ronde van het FIA Formula 3 European Championship aankomend weekend. Het 17-jarige racetalent heeft al aangekondigd daar voor de winst te gaan.
Tot aan Brazilië bij het team.quote:Max Verstappen goes USA zonder Jos: "Veel leren en tot Brazilië bij het team"
Max Verstappen is vandaag op weg naar de Verenigde Staten bevestigde Jos Verstappen tegenover RaceXpress.nl. Ditmaal overigens zonder Jos! Door het drukke schema van Verstappen junior verdelen F1-manager Raymond Vermeulen en Jos Verstappen de races. "Nu is Raymond mee. Ik moet ook thuis zijn. Quality-time voor het thuisfront", liet Jos Verstappen aan RaceXpress.nl weten. Na zijn F1-testdebuut in Japan maakt Max zich op zijn beurt op voor de tweede vrijdagtraining, waar de pas 17-jarige Nederlander in actie komt voor Scuderia Toro Rosso op het Circuit of the Americas in Austin.
“Ik kijk ernaar uit om voor het eerst sinds Japan weer in de STR9 te kunnen stappen. Ik heb Sochi gemist, omdat ik dat weekend in Imola was voor de voorlaatste ronde van het Europese Formule 3 kampioenschap. Een week later in Hockenheim won ik één van de drie races en eindigde ik als derde in het kampioenschap", zei Max op Verstappen.nl. "Ik rijd nog één race in een F3-auto, want ik neem deel aan de F3 Macau Grand Prix. Dat is een hele speciale race op een bijzondere baan en een race die ik erg graag wil winnen, helemaal omdat ik eerder dit jaar al de Zandvoort Masters won, de andere ‘klassieker’ op de F3-kalender.”
“Voor ik richting Austin ging, heb ik op de simulator op Macau gereden en ook tijd besteed ter voorbereiding op Austin. Circuit of the Americas ziet er uitdagend uit met interessante bochten zoals de eerste waar je blind in gaat. Ik ben niet eerder in Austin geweest, hoewel ik wel in de USA heb geracet op mijn kart en er op vakantie ben geweest. Na mijn optreden in de eerste vrije training in Suzuka, moest ik weer snel richting Europa, maar dit keer blijf ik tot aan Brazilië bij het team. Zodoende krijg ik de kans veel meer te leren door bij alle besprekingen aanwezig te zijn en in het algemeen het team beter te leren kennen.”
Nu wel?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 06:36 schreef Geralt het volgende:
Ga er maar aan staan als knulletje van 17 zonder je pa. Ik had dat op die leeftijd denk ik niet gekund.
niet dat ik er geen respect voor heb wat Max op deze leeftijd al gepresteerd heeft, maar hij is daar niet de enige in die op zo'n jonge leeftijd naar het buitenland trekt zonder ouders. Voorbeeldje uit het huidige F1 veld: Perez verhuisde (!) op zijn stuk alleen naar Duitsland op zijn 15de.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 06:36 schreef Geralt het volgende:
[..]
Tot aan Brazilië bij het team.
Ga er maar aan staan als knulletje van 17 zonder je pa. Ik had dat op die leeftijd denk ik niet gekund.
Rijdt Max alleen VT1? Of ook VT2?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 07:06 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
niet dat ik er geen respect voor heb wat Max op deze leeftijd al gepresteerd heeft, maar hij is daar niet de enige in die op zo'n jonge leeftijd naar het buitenland trekt zonder ouders. Voorbeeldje uit het huidige F1 veld: Perez verhuisde (!) op zijn stuk alleen naar Duitsland op zijn 15de.
Net iets imposanter imho, en zo zijn er nog wel een aantal op te noemen.
Even LiveTV app downloaden, dan kun je VT1 op je mobiel kijken op het werkquote:Op donderdag 30 oktober 2014 06:27 schreef Geralt het volgende:
[..]
Rijdt Max alleen VT1? Of ook VT2?
Die wil ik wel zien, echter tijdens VT1 zit ik nog op mn werk en tijdens VT2 moet ik eigenlijk al present zijn in de kroeg, maar dat kan ook wel opschuiven.
Dacht alleen VT1, maar dat weet ik niet zeker. Misschien wat eerder vertrekken op mn werk dan
volgens de regels moet de race-coureurs pas voor de quali bekend zijn, en de coureur die de quali rijdt moet ook de race starten. Dus in theorie kan alle 3 de vt's door een testrijder gereden worden, in de praktijk komt dit niet voorquote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:04 schreef JohnB52 het volgende:
Huh, sinds wanneer mogen ze dan meer dan VT1 rijden? De vrijdagcoureurs?
Van Wagner?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:07 schreef Coelho het volgende:
[..]
Even LiveTV app downloaden, dan kun je VT1 op je mobiel kijken op het werk
Klopt niet helemaal. De coureurs moeten op de dag voor VT1 bekend gemaakt worden en alleen in bijzondere gevallen mag met toestemming van de stewards de (race)coureur voor de kwalificatie vervangen worden.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:02 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
volgens de regels moet de race-coureurs pas voor de quali bekend zijn, en de coureur die de quali rijdt moet ook de race starten. Dus in theorie kan alle 3 de vt's door een testrijder gereden worden, in de praktijk komt dit niet voor
quote:19) CHANGES OF DRIVER
19.1 a) During a season each team will be permitted to use four drivers. Changes may be made at any time before the start of the qualifying practice session provided any change proposed after 16.00 on the day of scrutineering receives the consent of the stewards.
Additional changes for reasons of force majeure will be considered separately.
Any new driver may score points in the Championship.
b) In addition to the above each team will be permitted to run additional drivers during P1 and P2 provided :
i) The stewards are informed which cars and drivers each team intends to use in each session before the end of initial scrutineering, changes after this time may only be made with the consent of the stewards.
ii) No more than four drivers are used in any one session.
iii) They carry the race number that has been allocated to them.
iv) They use the engine and tyres which are allocated to the nominated driver.
v) They are in possession of a Super Licence.
c) If one of the team’s nominated drivers is unable to drive at some stage after the end of initial scrutineering, and the stewards consent to a change of driver, the replacement driver must use the engine, gearbox and tyres which were allocated to the original driver (see Articles 25.4, 28.4 and 28.6).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |