abonnement Unibet Coolblue
  maandag 30 oktober 2017 @ 14:17:35 #276
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174757576
quote:
7s.gif Op maandag 30 oktober 2017 14:06 schreef SupremeEvil het volgende:
De Bugaboo Donkey is prachtig O+ , deze stond op nr twee van mn lijstje vanwege de prijs ¤1700,-...En hij leek me zo breed ipv met deuropeningen, maar las dat hij 74 cm breed is en dat valt eigenlijk best te doen.

Heb net ook gezien op een filmpje dat je hem idd in de breedte smaller kunt maken en neem aan dat je hem dan ook zo kunt inklappen... Dat is wel een dikke plus natuurlijk. Dan zou hij prima passen in mijn auto denk ik. Ik was namelijk niet van plan een andere auto aan te schaffen :X. Ik ben echt nog een tweeling newbie, maarre ga je vaak met één kindje op stap? (We hebben nog een gewone buggy in de kast liggen)

Toch maar eens in de winkel vergelijken en dan kunnen we, mocht de Donkey toch fijner zijn, het verschil zelf bijleggen. Het ding is dat ik de ABC Zoom had laten zien als zijnde ‘deze wagen wordt het waarschijnlijk’, en dat ze dus drie dagen later opbelden met ‘die krijgen jullie van ons’. Dus denk niet dat ze rekenen op ineens ¤500/600 extra ;)
Nadeel van de zoom lijkt me dat het een stuk zwaarder is omdat de kindjes tegenover/achter elkaar zitten.
pi_174758414
De donkey is sowieso fantastisch _O_ geen tweeling hier, maar als duo wagen.
In onze Clio station paste de Mutsy met reiswieg niet in de kofferbak. De donkey met reiswieg en zitje wel! Wielen moeten er even af, maar dat is een paar seconden werk. Hij rijdt mega soepel en past door vrijwel iedere deur.
Wij hebben m 2e hands vanwege de prijs, ziet er als nieuw uit en de onderdelen zijn nog allemaal nieuw te bestellen eventueel.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174761023
SupremeEvil, heb je een gewone fiesta of een station? In een gewone gaat hij echt niet passen tenzij je hem helemaal demonteert en daar heb je echt geen zin in. Dat verstellen naar smaller ga je ook niet doen met een tweeling (en dan zit je nog met dat mandje ernaast waardoor hij niet eens heel veel smaller kan). En de wiegbak plat maken is ook iets wat je nooit gaat doen, daarvoor moet je heel het frame loshalen met tig klittenbankjes. Er zitten drie metalen latjes in die de wiegbasis goed houden, maar als je die eruit haalt zit je nog steeds met het frame dat niet veel platter kan. Wel kun je die dan door elkaar neerzetten waardoor het iets compacter wordt. Wij hebben onze fiesta ingeruild voor een Toyota verso (vanwege drie kinderzitjes achterin, wat niet past in een fiesta) en zelfs in die achterbak past hij amper met wiegen.

Maar het is wel echt een heerlijke wagen, ik hoor regelmatig van mensen die hem lenen hoe soepel en licht hij rijdt. En wat wij een heel groot voordeel vonden, je kan de zitjes ook naar je toe plaatsen, wat aangeraden wordt tot 1,5 jaar. Er zijn vrijwel geen kinderwagens met zitjes naast elkaar waarbij dat kan. En ik denk dat geen enkele duowagen in de achterbak van een fiesta past eigenlijk... onze eenlingwagen paste al amper, en dan pastte er echt niets meer bij.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_174762492
Oh nooo! Ik heb een gewone fiesta :D Ik heb nog nooit een kinderwagen in deze auto hoeven doen. Heb 'm pas twee jaar, hiervoor had ik een 3drs Suzuki Swift. Daar pastte mn MC Mura nèt in...(zonder hoedenplank, en de reiswieg/stoeltje op de achterbank). Toen die Swift t steeds meer liet afweten de 5drs Fiesta gekocht, met oog op nog een kindje. Maar ja, dat blijken er nu twee _O-
Dan gaat die Zoom ook niet passen dus... Bedankt voor je uitgebreide reactie iig :D, en de rest ook bedankt voor het meedenken!
pi_174764293
quote:
11s.gif Op maandag 30 oktober 2017 18:47 schreef SupremeEvil het volgende:
Oh nooo! Ik heb een gewone fiesta :D Ik heb nog nooit een kinderwagen in deze auto hoeven doen. Heb 'm pas twee jaar, hiervoor had ik een 3drs Suzuki Swift. Daar pastte mn MC Mura nèt in...(zonder hoedenplank, en de reiswieg/stoeltje op de achterbank). Toen die Swift t steeds meer liet afweten de 5drs Fiesta gekocht, met oog op nog een kindje. Maar ja, dat blijken er nu twee _O-
Dan gaat die Zoom ook niet passen dus... Bedankt voor je uitgebreide reactie iig :D, en de rest ook bedankt voor het meedenken!
Ik ken het, wij hadden ook een 5 deurs fiesta gekocht met het oog op 2 kinderen en hem op te rijden (was nieuw gekocht). Die hebben we na 2,5 jaar dus om moeten ruilen toen nr 2 gelijk een zusje meenam. Net als de gewone kinderwagen die maar 1 kind mee kon.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_174766648
Haha, ja precies dezelfde situatie hier dus! Alleen is mijn fiesta niet nieuw, maar toch...ikwilmnietkwijt En die MC Mura kan binnenkort op Marktplaats ja...
  maandag 30 oktober 2017 @ 21:32:52 #282
56471 pinquit
oh my lama!
pi_174767091
Ik heb misschien 1x de wagen in de auto meegenomen. Waarom willen jullie dat zo graag? :p
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_174767327
Haha, nou is toch fijn als het past? Maar heel erg hoognodig is het wellicht niet, naar school van de oudste, en terug, kan ik wandelen. Boodschappen kunnen worden bezorgd en de in het weekend naar familie uitjes doen we met de station auto van m’n vriend...
pi_174767429
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 21:32 schreef pinquit het volgende:
Ik heb misschien 1x de wagen in de auto meegenomen. Waarom willen jullie dat zo graag? :p
Die van mij ging altijd mee naar de oppas bijv, dus dan is het wel fijn als het past. En ook voor uitjes ging de wagen altijd mee. En nog wel, eigenlijk, al gooi ik voor kleine stukjes vaker een buggy in de auto.

De Joolz die wij hebben past niet in mijn kofferbak, dus het is elke keer gedoe |:(, het onderstel moet dan op de achterbank naast W.
  maandag 30 oktober 2017 @ 21:47:31 #285
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174767599
Over kinderwagens gesproken.

Ik twijfel nog ontzettend... ik had 6 jaar geleden een Joolz, fijne wagen maar ik ben heel klein en kon niet over het zitje kijken :D Bugaboo enzo is leuk hoor, maar wij willen het liefst een wagen zonder bak en dat kan weer niet bij een aantal wagens. Vriend vond Stokke lelijk en ik vind maxi cosi wagens niet mijn smaak. Toen kwam de verkoper eigenlijk alleen nog maar uit bij de Buzz, maar ik weet niet.
pi_174770487
Pinquit, voor uitjes is een kinderwagen wel heel fijn. Ik ga ze niet de hele dag in een maxi cosi laten liggen als we een dagje dierentuin doen bijvoorbeeld. Maar ik denk dat de kinderwagen hooguit 2x per maand met de auto mee gaat, en dat is inclusief vakanties e.d.

SacreCoeur, waarom wil je geen bak? Hoe ga je de baby dan de eerste maanden vervoeren?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_174771660
Hier ook oppas inderdaad :Y of naar de stad, wandelen in de bossen, dagje uit... scheelt wel dat ik door rugproblemen niet zo lang kan dragen, dus de wagen ook wat sneller nodig heb.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 07:47:55 #288
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174773344
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 23:17 schreef FlyingFish het volgende:
Pinquit, voor uitjes is een kinderwagen wel heel fijn. Ik ga ze niet de hele dag in een maxi cosi laten liggen als we een dagje dierentuin doen bijvoorbeeld. Maar ik denk dat de kinderwagen hooguit 2x per maand met de auto mee gaat, en dat is inclusief vakanties e.d.

SacreCoeur, waarom wil je geen bak? Hoe ga je de baby dan de eerste maanden vervoeren?
Omdat ik voornamelijk de maxi cosi op het onderstel zal klikken voor kleine ritjes.
Ik heb bij mijn eerste ook geen bak gebruikt.
pi_174773580
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 07:47 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Omdat ik voornamelijk de maxi cosi op het onderstel zal klikken voor kleine ritjes.
Ik heb bij mijn eerste ook geen bak gebruikt.
En voor langere ritjes dan? De maxi-cosi is niet goed voor de houding van je baby, dus het advies is om die niet meer dan noodzakelijk is te gebruiken. Dus eigenlijk alleen in de auto, heel eventueel snel in de supermarkt, maar niet om een stuk mee te wandelen of een dag naar de stad. En volgens mij zit die bak er eigenlijk altijd standaard bij. Als ie er dan toch is, kun je m net zo goed gebruiken, toch? :@
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 08:29:34 #290
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174773671
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 08:22 schreef LeSage het volgende:

[..]

En voor langere ritjes dan? De maxi-cosi is niet goed voor de houding van je baby, dus het advies is om die niet meer dan noodzakelijk is te gebruiken. Dus eigenlijk alleen in de auto, heel eventueel snel in de supermarkt, maar niet om een stuk mee te wandelen of een dag naar de stad. En volgens mij zit die bak er eigenlijk altijd standaard bij. Als ie er dan toch is, kun je m net zo goed gebruiken, toch? :@
Bij sommige wagens is het idd een set en bij andere heb je keus en kan je los aanschaffen.
Langere ritjes zal ik niet met de wagen doen wss, maar met een drager oid.

Maar ik twijfel nog hoor... niets is zeker. Mijn eerste wou iig uberhaupt niet in een bak, maar ieder kind is anders natuurlijk.
pi_174790059
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 08:29 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Bij sommige wagens is het idd een set en bij andere heb je keus en kan je los aanschaffen.
Langere ritjes zal ik niet met de wagen doen wss, maar met een drager oid.

Maar ik twijfel nog hoor... niets is zeker. Mijn eerste wou iig uberhaupt niet in een bak, maar ieder kind is anders natuurlijk.
Ik vind juist voor langere stukken de wagen fijner, maar die voorkeur kan natuurlijk per persoon verschillen. En wij gebruiken ze nu ook letterlijk als reiswieg om in te slapen bij een weekend weg of opa of oma (al wordt dat ook niet aangeraden omdat die wiegen te weinig ademend zijn, maar voor incidenteel gebruik maak ik me daar niet druk over)
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_174808016
quote:
5s.gif Op maandag 30 oktober 2017 09:21 schreef SupremeEvil het volgende:
Hai, Wij mogen op zoek naar een tweelingwagen.
:o O+ Gefeliciteerd!
pi_174808078
Neem niet zo'n brede Bugaboo zou mijn tip zijn, in Amsterdam is dat echt onhandig.
Dan vind ik zo'n langere handiger.
pi_174808606
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 18:41 schreef WammesWaggel het volgende:
Neem niet zo'n brede Bugaboo zou mijn tip zijn, in Amsterdam is dat echt onhandig.
Dan vind ik zo'n langere handiger.
Ze hebben de breedte van een rolstoel, dus als het goed is kun je overal wel komen. Mijn ervaring is ook dat je gewoon overal binnen kunt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174808829
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 19:07 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ze hebben de breedte van een rolstoel, dus als het goed is kun je overal wel komen. Mijn ervaring is ook dat je gewoon overal binnen kunt.
Ja op de stoepen in het centrum is het daartegen vaak wel erg onhandig, geparkeerde scooters of gewoon teveel mensen.
Ik doe dat dus niet meer, aantal keer gedaan.
In het geval van een tweeling (die zijn nog breder) lijkt het mij helemaal onhandig.
Maar goed, als je zelden in het centrum van Amsterdam komt speelt dat dus niet.
pi_174810498
@Kyara dankjewel!

Ik zou niet weten wat ik in Amsterdam moest doen, maar bedankt voor de tip! ^O^
Volgende week eens wagens kijken en vergelijken in een winkel :)
pi_174810806
Ik vind die langere juist ondingen. Heb je slecht zicht op minimaal een van je kinderen en zit er vaak eentje weggepropt (bij boven elkaar). De bugaboo Donkey is net zo onhandig als een willekeurige eenlingkinderwagen imo, met beide wil je geen kruidvat in en heb je last bij drukte/obstakels.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  vrijdag 1 december 2017 @ 14:23:27 #298
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_175425185
Iemand hier met een kleine auto? ik zoek namelijk een kinderwagen die in mijn mini Citroën past.
Qua lengte kan er nog wel aardig wat in (max een meter), maar de breedte zit ik een beetje mee.
Liefst iets onder de 60cm (achterbank loopt beetje schuins en anders kom ik met de wielen in de knoei).

Iemand tips?

Echt jammer ;( zo weinig keus.
pi_175425270
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 14:23 schreef SacreCoeur het volgende:
Iemand hier met een kleine auto? ik zoek namelijk een kinderwagen die in mijn mini Citroën past.
Qua lengte kan er nog wel aardig wat in (max een meter), maar de breedte zit ik een beetje mee.
Liefst iets onder de 60cm (achterbank loopt beetje schuins en anders kom ik met de wielen in de knoei).

Iemand tips?

Echt jammer ;( zo weinig keus.
Bij heel veel wagens kunnen de wielen eraf... bij mijn kidsriver iig wel en de quinny speedi kon t ook.
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 1 december 2017 @ 14:30:12 #300
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_175425348
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 14:26 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Bij heel veel wagens kunnen de wielen eraf... bij mijn kidsriver iig wel en de quinny speedi kon t ook.
Weet ik, maar dat wil ik eigenlijk niet (te veel gedoe :P ).
Denk dat ik dan liever een smallere kinderwagen heb.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')