abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_145013737
Het topic over reizen door Midden Amerika, ofwel Guatemala, Belize, El Salvador, Honduras, Nicaragua, Costa Rica en Panama

TRV / Mexico #4 heeft een eigen topic 8-)




Deel je ervaringen of stel je vragen aan de ervaren reizigers hier.


Afstanden van (hoofd)stad naar (hoofd)stad:

Cancun, Mexico --> 431.7 km --> Belize City, Belize
Belize City, Belize -> 404.0 km --> Guatemala City, Guatemala
Guatemala City, Guatemala --> 175.0 km --> San Salvador, El Salvador
San Salvador, El Salvador --> 219.0 km --> Tegucigucigalpa, Honduras
Tegucigucigalpa, Honduras --> 238.9 km --> Managua, Nicaragua
Managua, Nicaragua --> 342.3 km --> San Jose, Costa Rica
San Jose, Costa Rica --> 511.0 km --> Panama, Panama
Panama, Panama --> 772.0 km --> Bogota, Colombia
Bogota, Colombia --> 724.5 km --> Quito, Ecuador

Oppervlakte landen (aantal keer Nederland):

Belize = 0,6x Nederland
Guatemala = 2,6x Nederland
El Salvador = 0,5x Nederland
Honduras = 2,7x Nederland
Nicaragua = 3x Nederland
Costa Rica = 1,1x Nederland
Panama = 1x Nederland


Wat info uit de vorige topics:
TRV / Rondreis Midden-Amerika


quote:
Op dinsdag 25 september 2007 23:31 schreef SillyWalks het volgende:
In Mexico is Palenque de mooiste ruïne die ik bezocht heb. Uxmal bezocht ik als eerste, en die was daarom ook erg indrukwekkend. Chichén Itza vond ik erg tegenvallen... de grote piramide is wel mooi en groot, maar je mocht er niet op, en het was wel ERG toeristisch.
Tulum was erg leuk, ruines aan het strand enzo.
Cancun is te toeristisch... meteen weg.
Playa del Carmen wordt een tweede Cancun, maar is nu misschien nog wel leuk. Vandaar kan je ook makkelijk met de boot naar Cozumel.

In Guatemala MOET je echt naar Tikal. En dan de zonsopgang bekijken vanaf de hoge ruïne. Het is het enige wat ik bezocht heb in Guatemala, maar het was echt meer dan de moeite waard.
Vanuit Palenque zijn er trouwens meerdere organisatie(tje)s die bus->boot->bus ritten naar Tikal organiseren. Ga je dus meteen de grens over. Sommigen doen er 2 dagen over en stoppen dan onderweg ook nog bij 2 andere ruines waar nog exclusiever zijn.
Ik wist dat zelf allemaal niet, dus heb dat helaas niet gedaan... volgende keer...

In El Salvador was voor mij het hoogtepunt toch echt de lokale mensen. Als je daar mensen leert kennen die je rond willen rijden zijn ze echt super. Je schijnt er ook super goed te kunnen surfen, maar dat doe ik niet ;)

Mexico is trouwens vergeleken met de andere landen erg veilig, en heeft heel goede regionale en interregionale buslijnen, maar zorg er wel voor dat je al je waardevolle dingen bij je houdt, en zet simpele kleine cijferslotjes op al je dubbele ritsen (sleuteltjes raak je kwijt ;) ).

Ik had maar 2 weken tijd voor Mexico, en dat was echt veel te weinig (Mexico is GROOT). En ik ga zeker terug naar Guatemala, want 2 nachten was zeker niet lang genoeg.
Als je in je eentje reist moet je trouwens, zeker in El Salvador, goed uitkijken ;)

Oh... en leer Spaans. Ik kende geen Spaans, en dan mis je toch wel veel dingen (niemand spreekt Engels, echt ongelooflijk om dat mee te maken).

quote:
Op woensdag 26 september 2007 19:12 schreef Veersesmurf het volgende:
Ben van de winter wat in Midden Amerika geweest, hele gave tijd gehad!

Grensovergang van Guatemala naar Honduras (en terug) was binnen 5 minuten geregeld, de rest duurde allemaal een uurtje of anderhalf. Als je panama weer uit gaat moet je overigens zo'n leuk 'zegeltje' kopen bij een vent voor een dollar. Als je die in je paspoort hebt kun je een stempel krijgen :)

Belize-stad schijnt niet echt heel veilig te zijn (weet ik niet uit ervaring) voor de rest is Belize super-releaxed! Moet je ook zeker duiken.
Mexico vond ik heel veilig, ook in de grote steden s'avonds.
Honduras is wat minder veilig, maar is ook een stuk armer dan bijv. Costa Rica of Mexico.
Guatemala vond ik redelijk veilig, behalve Guatemala-city. Daar schijnt het nogal is te kunnen spoken...
Costa Rica vond ik heel veilig, behalve San Jose s'nachts. Je ziet dan ook bijna niemand meer lopen, behalve de gasten die je nou net niet tegen wilt komen ;)
Panama vond ik ook wel veilig.

Must See in Mexico:
Sumiderokloof. Een trip op een boot door een kloof met stijle wanden tot 1000m.
Palenque. Een supermooi tempelcomplex
Uxmal. Tempelcomplex dat ik het mooist vond van alle maya-tempels, omdat er zoveel gerestaureerd is (kun je goed zien hoe alles er echt uit heeft gezien)
Agua Azul. Geweldige watervallen met azuur-blauw water.

Must See in Belize:
De kust. Het snorkelen en duiken is echt geweldig!

Must See in Honduras:
Ik ben in Copan geweest, maar dat vond ik niet echt heel bijzonder. Er was s'avonds een feest op de zocalo, dat was veel gezelliger ;)

Must See in Guatemala:
Pacayavulkaan. Ligt op een uurtje rijden van Antigua. Beneden was het koud, maar eenmaal boven na een redelijke klim werd het lekker warm vanwege de 'koude' lava. Supergaaf om dat spul naar beneden te zien komen. Antiqua zelf vond ik ook wel aardig overigens.
Lago Atitlan. Een meer dat omgeven is door vulkanen. Je kunt een boot-trip doen langs verschillende dorpjes en zwemmen in warm-waterbronnen.
Tikal. Mooi tempelcomplex waar het mogelijk is de hoge tempels te beklimmen en zo van het uitzicht boven het oerwoud te genieten

Must See in Costa Rica:
Quepos. Het stadje is op zich niet zo bijzonder, maar Manuel Antonio NP vond ik wel 1 van de hoogtepunten in Costa Rica. Geweldige natuur met apen. luiaards, papegaaien etc. etc. De mangrove loopt ongeveer de zee in. Ook hier is het geweldig snorkelen.
Monteverde. De nevelwouden van Monteverde waar ik de Quetzal heb gezien. Een stuk frisser dan Quepos, maar niet minder mooi. Je kunt hier ook een Canopy Tour doen (door het woud vliegen over een kabelbaan) en een Sky Walk (over bruggen boven het bos uitkijken) beide ook aan te raden!
La Fortuna. Hier staat de nog steeds actieve vulkaan Arenal, waar je s'avonds stroomde lava uit kunt zien stromen. Daarnaast is er een gave waterval in de buurt waar het water heerlijk verfrissend is.
Tortuguero. Een plaatsje in het tropisch regenwoud waar je toekans, ijsvogels, brulapen, schildpadden en dat soort fauna vind.
Dominical. Een leuk surfdorpje aan de Pacific. Het strand is wel lang, en het zand is heet dus het kost wat moeite voordat je in het water ligt.

Must See in Panama.
Bocas del Toro. Een eilandengroep in het noorden van Panama. Hier kon je ook mooi duiken/snorkelen en er waren heel wat backpackers.

In El Salvador en Nicaragua ben ik niet geweest, dus daar kan ik je niet veel over vertellen :) Het mooist vond ik Costa Rica vanwege de diversiteit in flora & fauna. Tevens vond ik de mensen erg aardig en het eten was ook erg goed ^O^

Veel plezier alvast :W
quote:
Op woensdag 26 september 2007 23:37 schreef Vogue het volgende:
Wat ook gaaf is, is om de minder bekende maar o zo mooie plaatsen te bezoeken.

Denk aan: Laguna Bacalar, Quintana Roo, Mexico
Yaxchilan / Bonampak met overnachting op camping, Chiapas, Mexico
Lagos de Montebello (dichtbij Sumidero cañon), Chiapas, Mexico
Playa Majahual (indien opgeknapt, want veel schade orkaan Dean), bountystrand tussen Tulum en Chetumal, Quintana Roo, Mexico
Oaxaca, Oaxaca, Mexico

Chemuc Champey, bij Coban, Midden Guatemala (omgeving Coban is trouwens waardeloos, maar Semuc Champey is gaaf en niet erg toeristisch)
Livingston / Rio Dulce, Guatemala (als je in Rio Dulce slaapt, neem dan in ieder geval een tour naar Livingston, erg leuk met Garifunas en big mama´s)
Aguateca, Noord Guatemala, aan de Rio Hondo (niet heel ver van Tikal). Een prachtige archeologische site waar je alleen per boot kan komen, net als Yaxchilan / Bonampak in Mexico, maar dan niet toeristisch. De tocht erheen alleen al is geweldig.

Belize: inderdaad het rif, snorkelen en duiken is er super, stuk beter dan in Honduras (Roatan). Ook is het leuk om een paar nachten in San Ignacio te blijven in een hostel, vanuit San Ignacio kan je veel dingen doen, kayakken door een grot, hikes in de jungle, archeologische sites bezoeken, etc etc.

Honduras: Naast de ruines van Copan is er niet super veel moois te zien, de eilanden (Utila en Roatan) zijn trouwens wel een bezoek waard, Utila is dan goedkoper. Tecucigalpa is een typische lelijke latino-hoofdstad, hoewel beter dan Guatemala City. Ik durfde er ´s avonds, als blonde vrouw zijnde, alleen over straat.

Nicaragua vond ik eerlijk gezegd niet heel erg geweldig, Leon is een vieze, beetje lugubere koloniale vervallen stad. Isla de Olmetepe is leuk qua natuur. Masaya vulkaan is leuk om te bezoeken. Managua de hoofdstad is de raarste hoofdstad ooit, want het heeft geen centrum. De enige echt mooie leuke stad waar ik langer dan een week wilde blijven vond ik Granada. De Corn Islands schijnen wel geweldig te zijn, maar die ken ik niet. Je hebt wel onwijs veel vulkanen in Nicaragua, dat is dan wel weer gaaf, qua natuur is het een mooi land. Cultureel vind ik ´t minder.

Costa Rica: Helemaal in het noorden, niet ver van de grens met Nicaragua en bij het plaatsje Liberia in de buurt, heb je het nationale park Rincon de la Vieja. Er ligt een vulkaan en veel sub-vulkaantjes met bubbelende modderpoeltjes in het hele park. Erg gaaf! Playa Samara is relaxed, ligt aan de Pacific, toch een wat wildere zee. Tortuguero is een must see vanwege de schildpadden, maar ook in de buurt van Playa Samara heb je zo´n plek waar schildpadden komen.

Voor de rest ben ik het volledig eens met de posts van Sillywalks en Veeresmurf ;)
Ik woon in Playa del Carmen trouwens, en heb hier een Lonely planet liggen van Midden Amerika, als je aankomt in Cancun ga ik er van uit dat je gelijk naar Playa komt omdat Cancun geen zak aan is, dus dan kan je hem wel lenen :) Er staan geen aantekeningen in maar ik weet uit mijn hoofd nog wel heel veel meer dingen te vertellen.
quote:
Aanraders:
Guatemala: Chemuc Champey, Tikal, Antigua, Lago de Atitlan, Livingston
Honduras: de goedkope duikcursussen, Copan is wel aardig, maar misschien niet echt na Tikal
Belize: zeker snorkelen, wij hebben bij Caye Caulker met kleine haaien gewommen en was erg gaaf
Nicaragua: Granada, Isla de Olmetepe, Little Corn, surfen/relaxen op de kleinere stranden in de buurt van San Juan del Sur
Costa Rica: Nicoya peninsula (niet tamarindo), Monte Verde, de vele natuurparken
Panama: ben er maar kort geweest, iedereen raadde me vooraf Bocas Del Toro aan, wat helaas toen ik in de buurt was niet goed bereikbaar was door hevige regenval
pi_145031840
reeks
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_145213547
Lov1, tips nog nodig? Was gisteren nog in isla mujeres.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:42:56 #4
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_145288781
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 13:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Lov1, tips nog nodig? Was gisteren nog in isla mujeres.
Oeh ja graag! Wij vertrekken in december en onze eerste bestemming wordt Isla Mujeres. Heb je goeie restaurant-tips en eventueel een leuk hostel/hotel gespot?
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
pi_145295761
Ik sliep zelf in Poc-Na hostel. Niet mijn ding. Veel hippie backpackers die graag gezien willen worden. Ik houd liever van echte mensen en een ontspannen sfeer.

Verder is isla mujeires echt prachtig. Het strand in de buurt van poc-na is wel een aanrader. We hebben momenten gehad dat we letterlijk de enige waren in het water daar (met nog een stuk of 5 mensen op t strand).

Verder is een golf-cart huren wel een leuke optie om het eiland te verkennen. Kan op veel plekken daar.


Playa del carmen ging je ook heen toch? Sfeer is vergelijkbaar aan Cancun, iets beter. Maar verder vol met ketens als starbucks, burger king, victoria secret, subway, etc etc. Niet echt Mexicaans te noemen.
Qua slapen kun je eens via booking.com naar Hotel Nina kijken. De prijs van dit hotel slaat nergens op via booking. Ik ben voor 2 nachten 404 pesos kwijt voor een 2 persoons kamer met airco. Hotel heeft zwembad en ligt centraal. Echt heel weinig voor een slaapplek hier.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 16:07:50 #6
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_145333290
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 15:30 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik sliep zelf in Poc-Na hostel. Niet mijn ding. Veel hippie backpackers die graag gezien willen worden. Ik houd liever van echte mensen en een ontspannen sfeer.

Verder is isla mujeires echt prachtig. Het strand in de buurt van poc-na is wel een aanrader. We hebben momenten gehad dat we letterlijk de enige waren in het water daar (met nog een stuk of 5 mensen op t strand).

Verder is een golf-cart huren wel een leuke optie om het eiland te verkennen. Kan op veel plekken daar.


Playa del carmen ging je ook heen toch? Sfeer is vergelijkbaar aan Cancun, iets beter. Maar verder vol met ketens als starbucks, burger king, victoria secret, subway, etc etc. Niet echt Mexicaans te noemen.
Qua slapen kun je eens via booking.com naar Hotel Nina kijken. De prijs van dit hotel slaat nergens op via booking. Ik ben voor 2 nachten 404 pesos kwijt voor een 2 persoons kamer met airco. Hotel heeft zwembad en ligt centraal. Echt heel weinig voor een slaapplek hier.
Thanks! Wij landen in Cancun en willen via Playa del Carmen naar Belize. De eerste nachten gaan we in ieder geval op Isla Mujeres verblijven, daarna staat alles open.

Ben je nu nog in Mexico?
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
pi_145363105
Ja, ik zit nu in Tulum.

Over een paar dagen ook richting Belize.
  dinsdag 25 november 2014 @ 07:43:07 #8
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_146978486
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 13:53 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ja, ik zit nu in Tulum.

Over een paar dagen ook richting Belize.
Lenny, hoe is het daar??

En heb je nog aan- of juist afraders? Tips? Ik vertrek over 2 weken :)
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
pi_147056149
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 07:43 schreef Lov1 het volgende:

[..]

Lenny, hoe is het daar??

En heb je nog aan- of juist afraders? Tips? Ik vertrek over 2 weken :)
Super. Gisteren nog pakweg 300 baby schildpadjes de zee in zien rennen. We waren ook de enige bij een nest. Heel speciaal.

Aanraders? Lastig, erg veel meegemaakt.

In Mexico kun je naar cenotes. Dat vond ik heel tof. En dan met name de onbekendere en niet toeristische. Ook het snorkelen aan de kust (valadolid geloof ik dat het heet) is tof. Veel grote schildpadden die daar zitten.
Qua snorkelen was Caye Caulker overigens het best. Een eiland op Belize. Redelijk prijzig (60 dollar pp ongeveer) maar dan zie je wel zeekoeien, haaien, schildpadden en enorme stingrays.

Guatemala vond ik als land het leukst. Heel divers. Mooie cultuur, natuur en aardige mensen. Ook El Salvador past wel in dat zelfde straatje.

Als je duikt is Utila in Honduras wel een aanrader. Kost weinig (265 dollar voor 10 fundives incl accommodatie) en er is veel te zien.

Nicaragua vond ik wat minder, misschien te hoge verwachtingen van gehad.

In Costa Rica is Tortuguero wel een aanrader. Al weet ik niet of het bij jou nog schildpaddenseizoen is.

Specifiek voor een land tips nodig? Anders wordt het een lange post..
  vrijdag 30 januari 2015 @ 16:20:48 #10
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_149212933
Groetjes uit Antigua! Nu bijna 2 maand onderweg, wat is het hier mooi O+

We willen naar El Salvador vanuit hier, maar hebben nog geen idee waar precies. Heeft iemand nog leuke tips?
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
  vrijdag 30 januari 2015 @ 17:01:24 #11
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_149214043
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 16:20 schreef Lov1 het volgende:
Groetjes uit Antigua! Nu bijna 2 maand onderweg, wat is het hier mooi O+

We willen naar El Salvador vanuit hier, maar hebben nog geen idee waar precies. Heeft iemand nog leuke tips?
Joya de Cerén (wat brokstukken gesponsord door UNESCO) en San Andrés (Maya ruïnes grof opgeknapt met beton :D ), Santa Ana is een fijn stadje net als La Libertad (surfstadje) en natuurlijk San Salvador. Er zijn nog meer Maya dingen en vulkanen dus genoeg te doen.

Mijn 2e favoriete land in Midden Amerika. :)
reset
pi_149217187
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 16:20 schreef Lov1 het volgende:
Groetjes uit Antigua! Nu bijna 2 maand onderweg, wat is het hier mooi O+

We willen naar El Salvador vanuit hier, maar hebben nog geen idee waar precies. Heeft iemand nog leuke tips?
Antigua _O_ Enkels al verzwikt?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_149218018
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 16:20 schreef Lov1 het volgende:
Groetjes uit Antigua! Nu bijna 2 maand onderweg, wat is het hier mooi O+

We willen naar El Salvador vanuit hier, maar hebben nog geen idee waar precies. Heeft iemand nog leuke tips?
Hola!

Het Lago de Coatepeque is een must (zelf niet geweest) en het Lago de Ilopango ook (wel geweest in de 5 uur dat ik in het land was :7 )!

Que lo disfrutes
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 31 januari 2015 @ 04:15:49 #14
416082 pahlawan
cool guys dont look at explosi
pi_149229568
quote:
19s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 19:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hola!

Het Lago de Coatepeque is een must (zelf niet geweest) en het Lago de Ilopango ook (wel geweest in de 5 uur dat ik in het land was :7 )!

Que lo disfrutes
Lago de Coatepeque eergisteren geweest, ik vond het niet spannend
Cascade de tamanique in de buurt van el tunco/ la libertad mooie waterval. Maar vooral zo mooi omdat er verder miemand was
Vulcano Hike santa ana was ook mooi.

Ik sta op het punt om naar guata te gaan, wat zijn daar aanraders?
pi_149231395
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 04:15 schreef pahlawan het volgende:

[..]

Lago de Coatepeque eergisteren geweest, ik vond het niet spannend
Cascade de tamanique in de buurt van el tunco/ la libertad mooie waterval. Maar vooral zo mooi omdat er verder miemand was
Vulcano Hike santa ana was ook mooi.

Ik sta op het punt om naar guata te gaan, wat zijn daar aanraders?
Lago d'Atitlan is mooi. Flores/Tikal in het noordoosten als je Mayatempels wil zien. Rio Dulce is een leuk dorpje en uitvalsbasis voor Livingston, een rasta/garifunadorpje. Verblijf in Rio Dulce in het Vista Rio hotel. Mooi uitzicht op de rivier en een haventje voor de deur. En doe Roy de groeten als je er bent ;)
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_149231499
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 16:20 schreef Lov1 het volgende:
Groetjes uit Antigua! Nu bijna 2 maand onderweg, wat is het hier mooi O+

We willen naar El Salvador vanuit hier, maar hebben nog geen idee waar precies. Heeft iemand nog leuke tips?
El Salvador is geweldig. Heerlijke sfeer daar.

Als je naar Santa Ana gaat, dan kan ik Casa Verde als hostel aanbevelen.

Check ook de recensies maar eens:
http://www.tripadvisor.nl(...)_Ana_Department.html

Beste hostel ooit.
pi_149231564
Verder kun je ook wel naar Suchitoto. Best een leuk stadje. Heb daar ook nog wel een contact voor als je door de natuur jezelf een weg wil slaan naar een mooie waterval waar je in kunt springen vanaf een meter of 5. Niet allemaal even veilig, maar wel enorm tof!

Wel handig als je Spaans daarvoor spreekt. Wij hadden een jongen uit El Salvador mee die geen woord Engels sprak. :s)
  zaterdag 31 januari 2015 @ 14:57:39 #18
416082 pahlawan
cool guys dont look at explosi
pi_149236954
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 10:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Verder kun je ook wel naar Suchitoto. Best een leuk stadje. Heb daar ook nog wel een contact voor als je door de natuur jezelf een weg wil slaan naar een mooie waterval waar je in kunt springen vanaf een meter of 5. Niet allemaal even veilig, maar wel enorm tof!

Wel handig als je Spaans daarvoor spreekt. Wij hadden een jongen uit El Salvador mee die geen woord Engels sprak. :s)
De waterval in Suchitoto staat droog, maar is desondanks niet onaardig om te zien
  zaterdag 31 januari 2015 @ 14:58:10 #19
416082 pahlawan
cool guys dont look at explosi
pi_149236969
En el salvador is leuk. Alegria, Juayua, el tunco
pi_149239062
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 14:57 schreef pahlawan het volgende:

[..]

De waterval in Suchitoto staat droog, maar is desondanks niet onaardig om te zien
Ik bedoel niet degene waar je met politiebegeleiding heen kan, maar een andere waar je een half uur door de natuur (heuvels, struiken, door het water) moet lopen. ;)
pi_149239162
Deze dus:





Ik ben de vliegende in de lucht. De jongen links onder heeft me naar deze plek geleid.

[ Bericht 92% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2015 16:31:36 ]
  zaterdag 31 januari 2015 @ 20:53:44 #22
416082 pahlawan
cool guys dont look at explosi
pi_149245783
Waterval bij Juayua is een aanrader
  zondag 1 februari 2015 @ 17:09:18 #23
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_149268091
Jeej, dank jullie wel! (multi-quoten vanaf mobiel is echt ruk)

We hebben ontdekt dat er niet zo heel veel shuttles vanaf hier naar El Salvador rijden, dus we gaan eerst naar de kust en vanuit daar verder het binnenland in.

Vanmiddag gaan we met een stel Amerikanen in de Monoloco de Superbowl bekijken :)

En oja, al 2 keer enkel vol verzwikt ja :')
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
  zondag 1 februari 2015 @ 22:14:43 #24
416082 pahlawan
cool guys dont look at explosi
pi_149280104
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:09 schreef Lov1 het volgende:
Jeej, dank jullie wel! (multi-quoten vanaf mobiel is echt ruk)

We hebben ontdekt dat er niet zo heel veel shuttles vanaf hier naar El Salvador rijden, dus we gaan eerst naar de kust en vanuit daar verder het binnenland in.

Vanmiddag gaan we met een stel Amerikanen in de Monoloco de Superbowl bekijken :)

En oja, al 2 keer enkel vol verzwikt ja :')
Waarom met shuttles en niet met gewone bussen?
  dinsdag 3 februari 2015 @ 00:58:18 #25
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_149316621
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:14 schreef pahlawan het volgende:

[..]

Waarom met shuttles en niet met gewone bussen?
Omdat we 2 reizigers spraken die de route andersom hadden gedaan en zeiden dat ze bijna niets goedkoper waren en 3 uur langer onderweg.

We zijn in El Salvador wel van plan met de bus te gaan.

We zitten nu heerlijk te relaxen met 30 graden in El Zonte met een fruitsmoothie en uitzicht op zee :)
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
  woensdag 4 februari 2015 @ 13:26:18 #26
416082 pahlawan
cool guys dont look at explosi
pi_149355384
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 00:58 schreef Lov1 het volgende:

[..]

Omdat we 2 reizigers spraken die de route andersom hadden gedaan en zeiden dat ze bijna niets goedkoper waren en 3 uur langer onderweg.

We zijn in El Salvador wel van plan met de bus te gaan.

We zitten nu heerlijk te relaxen met 30 graden in El Zonte met een fruitsmoothie en uitzicht op zee :)
Wij zijn van tacuba (El Salvador) naar Antigua gegaan met de chickenbus We waren ongeveer 25 dollar kwijt voor twee personen inclusief verbindende taxi in Guatemala city. Wel hebben We er 7 uur overgedaan. Binnen 2 uur waren We zeer soepel El-Salvador uit en de grens over. In Guatemala er vervolgens 5 uur over gedaan dat schoot inderdaad niet op.
pi_149355900
Er gaat toch ook een Ticabus van El Salvador naar Guate?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  woensdag 4 februari 2015 @ 14:56:04 #28
416082 pahlawan
cool guys dont look at explosi
pi_149357709
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:43 schreef Hallojo het volgende:
Er gaat toch ook een Ticabus van El Salvador naar Guate?
Zeker, ook wel van andere clubs. Maar wij vinden zoveel mogelijk zelf organiseren juist leuk
  woensdag 4 februari 2015 @ 15:17:08 #29
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_149358333
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 14:56 schreef pahlawan het volgende:

[..]

Zeker, ook wel van andere clubs. Maar wij vinden zoveel mogelijk zelf organiseren juist leuk
Voor een Ticabus moet je naar het busstation om tickets te kopen. Wat wil je nog meer organiseren?
reset
  woensdag 4 februari 2015 @ 15:43:20 #30
416082 pahlawan
cool guys dont look at explosi
pi_149359152
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:17 schreef Individual het volgende:

[..]

Voor een Ticabus moet je naar het busstation om tickets te kopen. Wat wil je nog meer organiseren?
Zelf bussen fixen ipv 1, zelf de grens over. Zoals jij het brengt had ik ook net zo goed een groepsreis kunnen boeken. Het boeken moet ik dan ook zelf doen...

Mij boeit het allemaal niet, wij hebben het op deze manier gedaan..
  woensdag 4 februari 2015 @ 15:48:49 #31
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_149359319
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:43 schreef pahlawan het volgende:

[..]

Zelf bussen fixen ipv 1, zelf de grens over. Zoals jij het brengt had ik ook net zo goed een groepsreis kunnen boeken. Het boeken moet ik dan ook zelf doen...

Mij boeit het allemaal niet, wij hebben het op deze manier gedaan..
Neem een chicken bus naar de grens en probeer de grens over te rennen. Dan heb je genoeg te organiseren als dat je doel is.
reset
  woensdag 4 februari 2015 @ 16:29:49 #32
416082 pahlawan
cool guys dont look at explosi
pi_149360638
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:48 schreef Individual het volgende:

[..]

Neem een chicken bus naar de grens en probeer de grens over te rennen. Dan heb je genoeg te organiseren als dat je doel is.
(k)
  donderdag 12 februari 2015 @ 00:34:29 #33
416082 pahlawan
cool guys dont look at explosi
pi_149590158
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 10:46 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Lago d'Atitlan is mooi. Flores/Tikal in het noordoosten als je Mayatempels wil zien. Rio Dulce is een leuk dorpje en uitvalsbasis voor Livingston, een rasta/garifunadorpje. Verblijf in Rio Dulce in het Vista Rio hotel. Mooi uitzicht op de rivier en een haventje voor de deur. En doe Roy de groeten als je er bent ;)
Ik ben atm in xela, hoe bevalt el salvador?
pi_149616484
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 00:34 schreef pahlawan het volgende:

[..]

Ik ben atm in xela, hoe bevalt el salvador?
El Salvador ben ik alleen op het vliegveld geweest.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 01:50:25 #35
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_149624419
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 00:34 schreef pahlawan het volgende:

[..]

Ik ben atm in xela, hoe bevalt el salvador?
Ik voel me aangesproken ;)

El Salvador is tof! Weinig toeristen, dat maakt het interessant. Ons spaans is vrij basic, maar met wijzen en gokken komen we er vaak wel uit :) Reizen met de bus is altijd feest, kippen naast je en de muziek snoeihard haha.

We zijn nu in Suchitoto, na een paar dagen in een iglo in het Parque Nationale de Los Volcanos te hebben gezeten. Lekker warm hier :)
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
  vrijdag 13 februari 2015 @ 03:43:39 #36
416082 pahlawan
cool guys dont look at explosi
pi_149624922
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 01:50 schreef Lov1 het volgende:

[..]

Ik voel me aangesproken ;)

El Salvador is tof! Weinig toeristen, dat maakt het interessant. Ons spaans is vrij basic, maar met wijzen en gokken komen we er vaak wel uit :) Reizen met de bus is altijd feest, kippen naast je en de muziek snoeihard haha.

We zijn nu in Suchitoto, na een paar dagen in een iglo in het Parque Nationale de Los Volcanos te hebben gezeten. Lekker warm hier :)
Klopt verkeerde gequote.. Weinig toeristen dat vonden wij zo bijzonder. Wij kwamen van de Zuid kant en hebben 2 nachten in San Miguel gezeten, wij hebben tien precies 0 toeristen gezien. De dag ervoor in choluteca (Honduras) stondt de teller ook op 0. Prachtig
pi_149625248
Veel reizigers slaan het over. Totaal onterecht in mijn ogen. Vond El Salvador echt tof.

Lov1 interesse in die waterval waar ik het laatst over had? Uurtje wandelen (local gids; spreekt geen woord Engels) door de natuur en daarna van de waterval afspringen. Pm me dan even voor zijn contactgegevens.

Heb daar ook ergens sigaren gerold. Dat vond ik ook wel geinig. Mooi vak.
pi_149625255
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 03:43 schreef pahlawan het volgende:

[..]

Klopt verkeerde gequote.. Weinig toeristen dat vonden wij zo bijzonder. Wij kwamen van de Zuid kant en hebben 2 nachten in San Miguel gezeten, wij hebben tien precies 0 toeristen gezien. De dag ervoor in choluteca (Honduras) stondt de teller ook op 0. Prachtig
Honduras hetzelfde verhaal inderdaad. Als je verder gaat dan Copan dan zijn er nergens meer toeristen te zien..

Zou het de slechte naam zijn? Of weet niemand goed waar ze heen moeten gaan en slaan het daarom maar over?
  vrijdag 13 februari 2015 @ 12:29:44 #39
62913 Blik
The one and Only!
pi_149630879
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 07:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Honduras hetzelfde verhaal inderdaad. Als je verder gaat dan Copan dan zijn er nergens meer toeristen te zien..

Zou het de slechte naam zijn? Of weet niemand goed waar ze heen moeten gaan en slaan het daarom maar over?
Bay Islands komen ook nog wel genoeg toeristen, maar verder inderdaad maar weinig. Ik ben ook niet verder gekomen dan die 2 locaties, maar we deden ook een rondje Guatemala eigenlijk, en Honduras was additioneel. Zou me niks verbazen als veel mensen dat zo doen, sowieso voor Copan geldt dat wel. Ligt natuurlijk in de buurt van de grens met Guatemala
pi_149642973
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 07:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Honduras hetzelfde verhaal inderdaad. Als je verder gaat dan Copan dan zijn er nergens meer toeristen te zien..

Zou het de slechte naam zijn? Of weet niemand goed waar ze heen moeten gaan en slaan het daarom maar over?
Kerst en Oud en Nieuw op Roatán en Utila gevierd en daar ook Nederlanders en Belgen gesproken die in focking San Pedro Sula, de gevaarlijkste stad ter wereld, woonden. Ging prima, zeiden ze.

Bay Islands zijn superveilig, geen probleem. Kun je met een klein vliegtuigje komen, handiger dan uren op zo'n boot.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 13 februari 2015 @ 20:04:52 #41
62913 Blik
The one and Only!
pi_149643535
quote:
19s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 19:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kerst en Oud en Nieuw op Roatán en Utila gevierd en daar ook Nederlanders en Belgen gesproken die in focking San Pedro Sula, de gevaarlijkste stad ter wereld, woonden. Ging prima, zeiden ze.

Bay Islands zijn superveilig, geen probleem. Kun je met een klein vliegtuigje komen, handiger dan uren op zo'n boot.
Snelboot is uiteindelijk sneller, niet inchecken en wachten op bagage enzo
pi_149643615
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 20:04 schreef Blik het volgende:

[..]

Snelboot is uiteindelijk sneller, niet inchecken en wachten op bagage enzo
Nee joh, 2 uur naar Utila vanuit La Ceiba en 1 uur naar Roatan, dus van Utila naar Roatan ben je 3+ uur bezig. Vliegen 20 minuutjes.

Vliegen is net zo duur en veel mooier. En nee, niet langzamer, inchecken op die vliegveldjes gaat razendsnel.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 13 februari 2015 @ 21:34:57 #43
416082 pahlawan
cool guys dont look at explosi
pi_149647606
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 20:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee joh, 2 uur naar Utila vanuit La Ceiba en 1 uur naar Roatan, dus van Utila naar Roatan ben je 3+ uur bezig. Vliegen 20 minuutjes.

Vliegen is net zo duur en veel mooier. En nee, niet langzamer, inchecken op die vliegveldjes gaat razendsnel.
Waar koop je tickets?
  vrijdag 13 februari 2015 @ 21:42:35 #44
62913 Blik
The one and Only!
pi_149647907
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 20:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee joh, 2 uur naar Utila vanuit La Ceiba en 1 uur naar Roatan, dus van Utila naar Roatan ben je 3+ uur bezig. Vliegen 20 minuutjes.

Vliegen is net zo duur en veel mooier. En nee, niet langzamer, inchecken op die vliegveldjes gaat razendsnel.
Toen ik daar was gingen er gewoon directe boten tussen La Ceiba en Roatan. Vliegen gaat misschien snel maar je bent altijd vroeg, inchecken, uitstappen, bagage ophalen, etc. Veel sneller kan het echt nooit zijn. Waarschijnlijk wel een stuk duurder
pi_149647928
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 21:34 schreef pahlawan het volgende:

[..]

Waar koop je tickets?
Gewoon op de eilanden zelf. Kan ook op het vliegveld. Vluchten tussen Roatan en Utila heb je maar 1 keer per week, rond de 80 dollar (enkele reis). Boot kost iets van 60.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149647988
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 21:42 schreef Blik het volgende:

[..]

Toen ik daar was gingen er gewoon directe boten tussen La Ceiba en Roatan. Vliegen gaat misschien snel maar je bent altijd vroeg, inchecken, uitstappen, bagage ophalen, etc. Veel sneller kan het echt nooit zijn. Waarschijnlijk wel een stuk duurder
Ja, tussen La Ceiba en Roatan, maar van en naar Utila moet je dan dus via La Ceiba, wat je 3 uur kost.

Inchecken, bagage ophalen en uitstappen zijn superkort op die kleine vliegveldjes. Veel sneller kan het dus zeker wel zijn en het prijsverschil is juist heel klein.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 13 februari 2015 @ 22:15:04 #47
62913 Blik
The one and Only!
pi_149649335
quote:
19s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 21:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, tussen La Ceiba en Roatan, maar van en naar Utila moet je dan dus via La Ceiba, wat je 3 uur kost.

Inchecken, bagage ophalen en uitstappen zijn superkort op die kleine vliegveldjes. Veel sneller kan het dus zeker wel zijn en het prijsverschil is juist heel klein.
ik ging naar Roatan, niet naar Utila. Is ook alweer 7 jaar geleden, dus kan best wat veranderd zijn sinds die tijd. Ook qua kosten om te vliegen, was toen fors duurder.

En ik heb ervaring met kleine vliegveldjes. Tuurlijk gaan dingen snel, maar je bent gewoon al snel veel tijd kwijt. Halfuurtje hier en halfuurtje daar en voordat je het weet ben je bijna evenveel tijd kwijt als dat je op de boot zit
pi_149649495
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 22:15 schreef Blik het volgende:

[..]

ik ging naar Roatan, niet naar Utila. Is ook alweer 7 jaar geleden, dus kan best wat veranderd zijn sinds die tijd. Ook qua kosten om te vliegen, was toen fors duurder.

En ik heb ervaring met kleine vliegveldjes. Tuurlijk gaan dingen snel, maar je bent gewoon al snel veel tijd kwijt. Halfuurtje hier en halfuurtje daar en voordat je het weet ben je bijna evenveel tijd kwijt als dat je op de boot zit
Vliegen over die eilanden is ook zoveel mooier dan die zinloze tijd op die boot.

Ben blij dat we heen (en terug, we bleven mede daarom een dag langer) zijn gaan vliegen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149651743
quote:
19s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 21:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]
Inchecken, bagage ophalen en uitstappen zijn superkort op die kleine vliegveldjes.
Dit klopt inderdaad. Eergisteren in Popayan zat ik binnen een minuut na het vliegtuig uitstappen in een taxi :D
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_149651778
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 23:17 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Dit klopt inderdaad. Eergisteren in Popayan zat binnen een minuut na het vliegtuig uitstappen in een taxi :D
Ha, hoe bevalt het daar?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')